אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכל ✔להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:18להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
מהי המטרה המרכזית של הלימוד אצל אליעד כהן?

המטרה המרכזית של הלימוד אצל אליעד כהן היא לאפשר לאדם להרגיש טוב ולא להרגיש רע. זוהי המטרה המשותפת לכל בני האדם באשר הם, שכן באופן טבעי אנשים שואפים לחוש תחושות טובות ולהימנע מתחושות שליליות. השיטה שאליעד מציג מבוססת על פיתוח מיומנויות מנטליות ממוקדות, שמאפשרות לאדם להבין טוב יותר את עצמו ואת המציאות שהוא חווה, ובכך לשלוט בצורה טובה יותר ברגשות שלו.

מהן שתי המיומנויות העיקריות שאליעד מלמד?

המיומנויות שאליעד כהן מציג כחיוניות לשיפור איכות החיים הן:
  1. זיהוי הנחות יסוד

    - הבנת התהליכים המחשבתיים והקוגניטיביים שעומדים מאחורי כל תחושה או מחשבה, בעיקר השליליות שבהן.
  2. הטלת ספק בהנחות היסוד

    - יכולת לבחון את האמיתות של אותן הנחות יסוד שזוהו, כדי לבדוק האם הן נכונות או אולי מוטעות.
אליעד מדגיש כי מאחורי כל תחושה רעה עומדת הנחת יסוד מסוימת. על ידי זיהוי ההנחות הללו והטלת ספק באמיתות שלהן, ניתן להפחית את ההשפעה של תחושות שליליות ואף להפוך אותן לחיוביות או לנייטרליות.

איך מזהים הנחות יסוד לפי אליעד כהן?

זיהוי הנחות יסוד הוא תהליך שבו האדם מנתח את התחושה או המחשבה שלו ושואל את עצמו מה גורם לו להרגיש או לחשוב כך. לדוגמה, אם אדם מרגיש רע לגבי פעולה מסוימת (כמו "אני מרגיש כאילו אני גונב"), הוא צריך לזהות איזו מחשבה עומדת מאחורי ההרגשה הזו. ברגע שהוא מזהה את המחשבה שגורמת לתחושה, הוא יכול לבחון מה ההנחה הסמויה שעומדת מאחוריה.

לדברי אליעד, היכולת לזהות הנחות יסוד היא מיומנות שניתן לשפר ולפתח, בדומה לכל כישור אחר בחיים, כגון ריצה או ציור.

מהי המשמעות של הטלת ספק וכיצד עושים זאת נכון?

הטלת ספק, לפי אליעד כהן, היא בדיקה מעמיקה ויסודית של נכונות המחשבה או התחושה. לאחר שזיהית את ההנחות שעומדות בבסיס התחושות הרעות שלך, עליך לשאול שאלות כמו:
  • האם ההנחה הזו באמת נכונה?
  • מי אמר שזאת האמת?
  • האם אפשר להסתכל על המצב אחרת?
  • האם ההפך יכול להיות נכון באותה מידה?
אליעד מדגיש שהרעיון הוא לא להפוך ל"רובוט" ולהטיל ספק בכל דבר בחיים בצורה אוטומטית, אלא לפתח מיומנות של הטלת ספק בצורה מבוקרת ומודעת, בעיקר כאשר מרגישים רע. לעומת זאת, אין הכרח להטיל ספק במחשבות טובות - אותן ניתן לקבל כמו שהן ולהאמין בהן.

כיצד שימוש נכון במיומנויות הללו משפיע על איכות החיים?

לדברי אליעד כהן, שליטה טובה בשתי המיומנויות (זיהוי הנחות יסוד והטלת ספק) תורמת לשיפור משמעותי באיכות החיים. האדם שלומד כיצד לבצע אותן באופן יעיל יכול לשלוט טוב יותר במערכת הרגשית שלו, לפתור קונפליקטים בקלות רבה יותר, ולחוות את החיים עם פחות פחדים ומצוקות. בטווח הארוך, התפתחות קיצונית בשתי המיומנויות הללו עשויה אפילו להוביל למצב של הארה רוחנית או לאושר מוחלט, תלוי בדרגת ההקצנה שהאדם מחליט לקחת על עצמו.

האם הלימוד אצל אליעד כהן מתאים רק לקונפליקטים או שהוא רחב יותר?

המיומנויות שאליעד מלמד הן אמנם בעלות שימוש מרכזי בקונפליקטים ובמצבים רגשיים שליליים, אך הוא מציין שיש להן ערך רחב יותר והן מתאימות לשימוש בכל תחום בחיים. לדוגמה, מיומנויות אלו דומות ללמידה של כל יכולת או תחביב אחר, כמו בישול, ריצה או ציור. בכל תחום שבו האדם פועל, הוא יכול להפיק תועלת רבה מהיכולת לנתח ולבחון מחדש את הנחות היסוד שלו.

מה התכלית האמיתית של הלימוד אצל אליעד כהן?

התכלית האמיתית של הלימוד אינה עצם זיהוי ההנחות או הטלת הספק בלבד. המטרה היא להגיע לשליטה מלאה ביכולת הזו כך שבכל פעם שהמוח מייצר תחושה שלילית, ניתן יהיה לזהות מיד את ההנחות שמסתתרות מאחוריה ולהטיל בהן ספק, ובכך להקל על התחושה או להפוך אותה לחיובית. מדובר במיומנות שימושית ומעשית שמטרתה הסופית היא שיפור איכות החיים, הגברת השלווה והאושר הפנימי.

מה קורה כאשר משתמשים בשיטה בצורה מוחלטת וקיצונית?

לפי אליעד, שימוש מוחלט וקיצוני במיומנויות אלו יכול להביא את האדם למצב של אושר מוחלט או אפילו הארה רוחנית. האדם יכול להגיע לרמות תודעתיות גבוהות מאוד, ואף להרגיש שהוא מגיע לרמת מודעות הקרובה לזו של "אלוהים". יחד עם זאת, ההגעה למצב כזה דורשת תהליך אינטנסיבי וקיצוני של הטלת ספק מוחלטת בכל מחשבה, עד לרמה אבסולוטית של אי - היצמדות לאף מחשבה או אמונה.
מהי מטרת הלימוד אצל אליעד כהן?

המטרה המרכזית של הלימוד היא להבין כיצד להרגיש טוב ולא להרגיש רע. השיטה מבוססת על זיהוי הנחות היסוד של המחשבות והרגשות שלנו, ועל הטלת ספק בהן כדי לשחרר את עצמנו מתפיסות מגבילות.

כיצד ניתן להרגיש טוב ולא להרגיש רע?

לפי השיטה, לכל תחושה רעה יש הנחות יסוד שגורמות לה להתקיים. שני הדברים העיקריים שלומדים הם:

1. לזהות הנחות יסוד - להבין מה עומד מאחורי המחשבות והתחושות שלנו.

2. להטיל ספק בהנחות היסוד - לבדוק האם הן נכונות, ולראות את ההפך האפשרי.

כאשר אדם מפתח את שתי המיומנויות הללו, הוא מסוגל לשלוט במערכת הרגשית שלו.

מהי המשמעות של הטלת ספק?

הטלת ספק משמעה בדיקה יסודית של כל אמונה או מחשבה, כדי לוודא אם היא אכן נכונה. למשל, אם אדם מרגיש רע, הוא יכול לשאול את עצמו:

- מה גורם לי לחשוב כך?

- מי אמר שזה נכון?

- האם יש דרך אחרת להסתכל על זה?

באמצעות שאלות אלו, ניתן לערער על המחשבות הרעות ולהפחית את השפעתן.

מתי צריך להטיל ספק ומתי לא?

לא מדובר בהטלת ספק תמידית וחסרת הבחנה. הרעיון הוא להטיל ספק בעיקר במחשבות הרעות ולזהות את הנחות היסוד שלהן. מחשבות טובות, לעומת זאת, אפשר לקבל כפי שהן ולא לערער עליהן.

כיצד הלימוד מוביל לשיפור בחיים?

הלימוד מעניק כלים לניהול רגשות ולפתרון קונפליקטים. אדם שמיומן בזיהוי הנחות יסוד ובהטלת ספק יכול להתמודד טוב יותר עם מצבים קשים, לשחרר פחדים ולשפר את איכות חייו. בנוסף, יישום הקיצוני של השיטה יכול אף להוביל להארה רוחנית ולאושר מוחלט.

מהו הערך המעשי של פיתוח מיומנויות אלו?

המיומנויות האלו דומות ללמידת כישורים אחרים כמו בישול, ציור או ריצה. הן משמשות אותנו בפתרון קונפליקטים ובשיפור ההבנה שלנו על המציאות. ההיבט המרכזי הוא היכולת לא להרגיש רע ולשמור על תחושת איזון נפשי.

לסיכום

העקרונות המרכזיים בלימוד הם זיהוי הנחות יסוד והטלת ספק בהן, מתוך מטרה להרגיש טוב ולא להרגיש רע. כאשר אדם מפתח את המיומנות הזו, הוא יכול לשלוט על רגשותיו ולחוות את המציאות בצורה חופשית יותר.
אני רוצה לשאול אותך שאלה ואם לא תדע את השאלה תפנה אותה אליו ואם הוא לא ידע את השאלה יפנה אותה אלי, סתם השאלה היא כזאת מה להבנתך בעצם לומדים פה ברמה הפרקטית כאילו מה זה נותן או מה הרעיון הוא נגיד שאפשר לומר שהשיטה היא להיצמד לאמת נניח זאת הטכניקה אבל מה, זאת אחת מהטכניקות או זאת המהות של הטכניקה נניח אבל מה בעצם לומדים פה זאת השאלה. מה אתה אומר?

ש: ללמוד להטיל ספק.

אליעד: זאת המהות של העניין לדעת להטיל ספק?

ש: להטיל ספק בכל מה שאתה בטוח בו.

אליעד: מה זה נותן?

ש: זה נותן לך להבין שאתה בעצם נאחז.

אליעד: קודם כל אוקי ומה זה נותן שאתה מבין שזה נאחז מה זה נותן?

ש: זה נותן לך תמיד לראות את הפרספקטיבה.

אליעד: זה גם נותן לך דרך אגב או רק לי?

ש: כן.

אליעד: לא אמרת זה נותן לך.

ש: דיברתי על עצמי.

אליעד: אמרת לך לא הבנתי אם זה כל כך טוב למה את מלבישה את זה עלי.

ש: זה אני.

אליעד: אוקי כן מה זה נותן לך?

ש: זה נותן לי בעצם יותר ביטחון או יותר.

אליעד: חוסר ביטחון דווקא לא?

ש: יותר רחבה שבעצם.

אליעד: מה זה נותן לך?

ש: אין הרבה הבדל בין.

אליעד: ומה זה נותן לך?

ש: נותן לי את החופש להיות עם מה שיש לי בצורה מלאה.

אליעד: מה שאמרת זה חלקית נכון חלקית נכון תכף נבין למה. הלאה מי יש לו עוד גרסה בא נלך על הגרסה הפשוטה אני אתן את הגרסה שלי, אוקי אפשר להגדיר את זה בהרבה דרכים מה לומדים פה אבל בוא ניתן איזו גרסה פשוטה מה בן אדם רוצה להרגיש טוב נכון, מה בן אדם לא רוצה להרגיש רע מה בן אדם רוצה להרגיש טוב ולא להרגיש רע, מה בן אדם לא רוצה להרגיש רע ולא להרגיש טוב. סבבה יפה, הרעיון הוא איך בן אדם יכול להרגיש טוב ולא להרגיש רע זה קודם כל המחויב הראשי של כל בני האדם בעולם.

עכשיו התיאוריה אומרת שמאחורי כל תחושה רעה יש איזשהן הנחות יסוד יש איזשהם תהליכים קוגניטיביים הנחות יסוד כלשהן שגורמות לבן אדם להרגיש רע. עכשיו דבר ראשון שלומדים פה זה זהה את הנחות היסוד דרכים לגלות מה הנחות היסוד שגורמות לך להרגיש רע, מה קורה לך בתת הכרה כשאתה מרגיש רע גם כשאתה מרגיש טוב אבל גם בעיקר כשאתה מרגיש רע.

ודבר שני שלומדים פה אחרי שזיהית את זה לדעת להטיל ספק לדעת לראות את ההפך, לדעת לראות שזה לא בהכרח נכון זה הכל. דבר ראשון שלומדים פה זה לזהות הנחות יסוד ודבר שני שלומדים פה זה להטיל ספק ברעיונות ככל שבן אדם לומד לפתח את שתי המיומנויות האלה, מיומנות ראשונה איך אני יודע לזהות את הנחות היסוד של הדברים איך אני יודע לקחת לדוגמה מחשבה כמו שהבאנו קודם בן אדם מרגיש שהוא גונב את הבנק ולדעת שזאת בעצם עוד צורה "מרגיש שאני גונב זה" זה יותר מרגיש "שגונב את הבנק" נניח.

אוקי לדעת לזהות הנחות יסוד לדעת לזהות רעיון בתוך רעיון פנימיות מהויות של דברים ולדעת להטיל ספק ברגע שבן אדם יש לו שתי מיומנויות עכשיו הוא תיאורטית יכול לשלוט במערכת, הרעיון זה לא להיות רובוט ולא תמיד לבדוק מה הנחות היסוד ולא תמיד להטיל ספק הרעיון הוא שיש לך דברים טובים, לכן אני משנה ביחס למה שאת אמרת הרעיון הוא בדברים הטובים לא להטיל ספק בדברים הטובים לא לבדוק מה הנחות היסוד או לא חייב לבדוק מה הנחות היסוד אבל בדברים הרעים "מה הנחות היסוד? בוא נטיל ספק" זה הכל.

ועוד פעם הדרך של בן אדם להרגיש טוב ולא להרגיש רע היא באמצעות זה שהוא מאמין למחשבות הטובות שקופצות לו לראש ולא מאמין למחשבות הרעות, נפטר מהמחשבות הרעות נשאר עם הטובות. הדרך לעשות את זה היא עוד פעם על ידי פיתוח שתי מיומנויות שאחת בלי השנייה לא מספיק טוב, שתי מיומנויות 1. מה הנחות היסוד מה הביא אותי לחשוב ככה מה גרם לי לחשוב ככה. 2. האם זה נכון זה הכל.

שני הדברים האלה נכללים בשאלה מה האמת "האם באמת אני חושב את זה למה אני חושב את זה, מי אמר שזה נכון מי אמר שזה לא נכון" זה נקרא מה האמת. אוקי הדרך הטכניקה לפתח את שתי המיומנויות האלה זה לשאול מה האמת אבל בגדול זה שני דברים בסיסיים תלמד לזהות הנחות יסוד ותלמד להטיל ספק בהנחות יסוד אם הן נכונות או לא זה הכל. הבנו את הסיפור וכאשר המטרה הסופית עוד פעם, נגיד שאנחנו לומדים פה באופן כללי לזהות הנחות יסוד ולהטיל ספק אבל זאת לא התכלית, התכלית היא לא הטלת הספק.

התכלית היא שתהיה לך מספיק מיומנות להטיל ספק שכשהמוח שלך יגיד לך "רע לי" אתה תוכל לבוא אליו להטיל ספק ולהפוך את הרע הזה לטוב או ללא משנה או לפחות רע. אותו דבר תבדוק מה הנחת היסוד מה המהות בן אדם לא צריך להיות רובוט בלבדוק מה המהות הרעיון הוא שתהיה מספיק מיומן לבדוק מה המהות כדי שכשיהיה לך רע אתה תוכל לזהות מה המהות ותוכל להטיל בזה ספק כי אם לא תזהה מה המהות איך תטיל בזה ספק, אם לא תזהה מה הנחת היסוד איך תטיל ספק ולכן לפעמים אנחנו לוקחים סתם נושאים נייטרליים כאלה ואחרים והופכים את זה למהות וצורה ומה המהות של זה ומה פה ומה שם.

אבל בסופו של דבר הרעיון הוא שתוכל בסוף, נגיד שאנחנו לוקחים נושא ובודקים מה המהות שלו כמו שעשינו פעם קודמת, מה הרעיון? הרעיון הוא להרגיל את המוח לראות מהויות ואז בעצם זה לראות דברים בצורה מופשטת ואז בעצם כשיש לך איזה רצון אתה יכול לראות אותו בצורה מופשטת לראות את המהות שלו ואז דרך זה אתה יכול נגיד להטיל בו ספק. בסוף בשורה התחתונה בן אדם בשביל להרגיש טוב צריך להאמין לטוב וצריך לא להאמין לרע, בשביל לא להאמין לרע צריך לזהות את הנחות היסוד ולדעת להטיל ספק ולראות את זה כמיומנות בן אדם שרוצה להרגיש טוב ולא להרגיש רע צריך מיומנות.

עכשיו בנוסף לזה גם צריך את המיומנות לדעת לשלוט שלא להטיל כמו רובוט להטיל ספק בהכל או להאמין להכל צריך לדעת גם לזהות "רגע זה רע? אני אטיל ספק, זה טוב? אני אאמין". הבנו כן מה אתה אומר?

ש: זה משהו יחסי שאנחנו לומדים פה אני מבין.

אליעד: אתה יכול אפשר לשאול מה התועלות שיכולות לצאת מזה אם אתה תעשה את זה בצורה אבסולוטית אתה גם תוכל נגיד להיות אלוהים נניח אתה תוכל להגיע להארה רוחנית נניח, תוכל לאושר רוחני אושר מוחלט נניח. אוקי זה מה התועלות שיוצא לך מזה כי תלוי איזה דרגת הקצנה אתה תיקח את זה, אם אתה תגיד "אני מאמין רק לאין שכל ונצמד לשכל" לא יודע זה כבר מה יכול לצאת לך מזה במאה אחוז נגיד אבל בגדול עוד פעם להבין שיש פה פיתוח מיומנות.

כמו שבן אדם לומד מיומנות ציור מיומנות בישול מיומנות כל מיני מיומנות ריצה, מיומנות הטלת ספק מיומנות ניתוח הנחות יסוד. עכשיו זה טוב למיליון ואחד דברים אבל זה טוב בעיקר לקונפליקטים שכשיש לך קונפליקטים אתה יכול לבדוק מה הנחת היסוד ולהטיל ספק לראות את זה בצורה אחרת לראות את זה פה לראות את זה שם כשזה גם המון נגזרות אבל הנגזרת העיקרית היא איך לא להרגיש רע זאת הנגזרת העיקרית. הבנו?
ללמוד אצל אליעד מערכת הנחת יסוד טעויות בן אדם רוצה להרגיש רעיונות פרספקטיבה יכולות הגזמה ניהול לפתור קונפליקט eip איך לא להרגיש איך לא להרגיש רע איך להרגיש איך להרגיש טוב אליעד אליעד כהן הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן הטלת ספק הלימוד של אליעד כהן הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הנחה הנחות הנחות יסוד הנחת יסוד הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל השכל של אליעד השכל של אליעד כהן חוסר ודאות חוסר וודאות טוב בלי רע טוב ללא רע יש טוב בלי רע לא להרגיש לא להרגיש רע להטיל להטיל ספק להרגיש להרגיש טוב להרגיש טוב בלי רע להרגיש רע לזהות לזהות הנחות יסוד לימוד לימוד אצל אליעד ללמוד ללמוד אצל אליעד ללמוד אצל אליעד כהן למידה מה הלימוד אצל אליעד כהן מטרות מטרת הלימוד מטרת הלימוד אצל אליעד מטרת הלימוד אצל אליעד כהן מצא את ההבדלים ספק ספקות ספקנות שיטת eip שכל תכלית
שכל כמגבלה, חוכמה או טיפשות, אין שכל אין דאגות, יותר שכל יותר טוב, יותר שכל יותר רע, טיפשות טובה, טיפשות רעה, סיפורי מעשיות, מעשה מחכם ותם, יוסיף דעת יוסיף מכאוב, מעשה בחכם ותם
שכל כמגבלה, חוכמה או טיפשות, אין שכל אין דאגות, יותר שכל יותר טוב, יותר שכל יותר רע, טיפשות טובה, טיפשות רעה, סיפורי מעשיות, מעשה מחכם ותם, יוסיף דעת יוסיף מכאוב, מעשה בחכם ותם
שכל כמגבלה, חוכמה או טיפשות, אין שכל אין דאגות, יותר שכל יותר טוב, יותר שכל יותר רע, טיפשות טובה, טיפשות רעה, סיפורי מעשיות, מעשה מחכם ותם, יוסיף דעת יוסיף מכאוב, מעשה בחכם ותם האם שכל הופך את החיים לטובים יותר או גרועים יותר? אליעד כהן מציג בשיחה את השאלה המורכבת: האם עדיף לאדם שיהיה לו יותר שכל או פחות שכל? בתחילה, נדמה שהתשובה ברורה ופשוטה - הרי יותר שכל מאפשר לראות יותר אפשרויות, לחשוב מהר יותר ולפתור בעיות רבות יותר. לדוגמה, אם שני אנשים משחקים שחמט, מי שיש לו שכל מפותח יותר יוכל לראות מהלכים רבים קדימה ולכן הוא יוכל לנצח. או במקרה של שני אנשים שמתחרים אחד נגד השני בדו - קרב, מי שרואה את העתיד הרחוק יותר בזכות שכלו, יהיה בעמדה טובה יותר לנצח. אך אליעד מסביר כי אף שהשכל נראה כמועיל, הוא בו - זמנית גם מגבלה קשה. הוא מדגים זאת דרך האנלוגיה של מכונית שנוסעת ב - 200 קמש לעומת מכונית שנוסעת ... אם אינך יכול לשלוט במהירות הגבוהה של המכונית, אתה עלול להתרסק. לעומת זאת, מכונית איטית אמנם לא תתרסק, אך היא גם לא תגיע רחוק. כלומר, ככל שיש לך יותר שכל, כך אתה רואה יותר בעיות, יותר דאגות ויותר סיבות לסבל. לדוגמה, אדם יכול להיות עצוב בגלל שהוא מרוויח מעט כסף, אך למעשה, הסיבה לעצב היא השכל שלו, שמעריך את הכסף כדבר טוב וחוסר בכסף כדבר רע. ללא שכל, האדם לא היה סובל כלל כי לא היה מבין כלל שיש בעיה. האם שכל הוא באמת יתרון? אליעד מביא דוגמאות נוספות: אדם ללא שכל ניתן לרמות בקלות, אך הוא לא ירגיש מרומה כי אין לו את היכולת להבין שנעשה לו עוול. מנגד, אדם בעל שכל יבחין מיד ברמאות ויסבול ממנה. זו דוגמה לכך ששכל, על אף יתרונותיו הברורים, גם יוצר מגבלות קשות שלא ניתן להימלט מהן בקלות. אליעד משתמש בדוגמה נוספת, קשה וכואבת יותר, של בחורה שנאנסה או של אדם שמרגיש שהוא לא נראה טוב. הוא מסביר שהסבל שלה נובע מהשכל שלה שמבין שמשהו לא טוב קרה לה או שהמראה שלה אינו אידיאלי. אילו לא היה לה שכל, היא לא הייתה מסוגלת להבין את משמעות הדבר ולכן לא הייתה סובלת כלל. האם אפשר לשלוט בשכל ולהשתמש בו כרצונך? הפתרון שאליעד מציע הוא להגיע למצב שבו אתה חכם יותר מהשכל שלך. המשמעות של להיות חכם יותר מהשכל שלך היא להצליח לשלוט בשכל במקום שהשכל ישלוט בך. כשהשכל מציג בעיה או מגבלה, תוכל לבחור אם להקשיב לו או להתעלם ממנו. אליעד מתאר את המצב האידיאלי ככזה שבו השכל לא כופה את עצמו אלא נמצא בשליטתך. כשאתה רוצה להקשיב לשכל, אתה מקשיב, וכשאתה רוצה להטיל ספק בשכל, אתה עושה זאת. כך השכל הופך לכלי שניתן להשתמש בו בצורה אפקטיבית מבלי להפוך לעבד שלו. מה ניתן ללמוד מסיפור מעשה מחכם ותם של רבי נחמן? אליעד ...
השכל של אליעד כהן, הדרך של אליעד כהן, להיכן הדרך מובילה, השיטה של אליעד כהן, שכל אנושי, שכל על אנושי, דבר והיפוכו, למה התכוון המשורר?
השכל של אליעד כהן, הדרך של אליעד כהן, להיכן הדרך מובילה, השיטה של אליעד כהן, שכל אנושי, שכל על אנושי, דבר והיפוכו, למה התכוון המשורר?
השכל של אליעד כהן, הדרך של אליעד כהן, להיכן הדרך מובילה, השיטה של אליעד כהן, שכל אנושי, שכל על אנושי, דבר והיפוכו, למה התכוון המשורר? מה המהות של שיטת אליעד כהן? אליעד כהן מציג גישה פילוסופית שמאתגרת את ההבנה הרגילה שלנו של תפיסות מחשבה ומציאות. אליעד מסביר את רעיונותיו בצורה לא שגרתית, תוך שהוא מציין שהמטרה המרכזית שלו איננה להציג שכל או תפיסה חדשה, אלא להראות שכל תפיסה קיימת אינה נכונה, כלומר, לא נכונה באופן מוחלט. הוא לא מציע שכל אחר או תפיסה נכונה, אלא מבקש לשלול את כל התפיסות המוגדרות ולומר שהן כוללות בתוכן את ההפך שלהן. האם אליעד כהן מחליף שכל בשכל אחר? נראה כי ישנה טענה נפוצה שלפיה אליעד כהן משנה את האופן שבו אדם חושב, כלומר, מחליף שכל בשכל אחר. אליעד מבהיר בצורה ברורה כי הוא לא מחליף שכל בשכל אחר, אלא מחליף שכל באין שכל. לדבריו, הוא אינו מציע מערכת חדשה של מחשבה או תשובה ברורה לשאלות הקיימות, אלא מראה שאין תשובה אחת נכונה ושהתפיסות המוגדרות שאנשים מאמצים הן כולן בלתי נכונות במידה כזו או אחרת. ברגע שאדם מבין את דבריו, הוא מבין שהוא בעצם מדבר על דבר שאין לו הגדרה מוחלטת וכוללת. מה ההבדל בין המרת שכל לשכל לבין המרת שכל לאין שכל? אליעד מציין שהשיטה שלו אינה מחליפה תפיסות אחת באחרת, אלא מבהירה שכל תפיסה או שכל שנראית נכונה מכילה בתוכה את ההפך שלה. הוא מציע לא להבין את דבריו דרך פריזמות של כן ולא, טוב ורע, אלא להכיר בכך שכל תפיסה כזו היא בהכרח מוגבלת. החידוש הגדול של אליעד הוא לא בהבנה של דבר מסוים, אלא בהבנה שאין אפשרות להיתפס לאמת אחת. התפיסות שברשותנו הן רק תפיסות סובייקטיביות ... יכול לפרש כהסבר. אליעד מסביר שהאדם שמנסה להבין את המשמעות האמיתית מאחורי דבריו יקבל סחרחורת, כי אין כאן תשובה ברורה או מערכת מחשבה מקובלת. הוא לא מציע שכל חלופי אלא שואל את השאלות שיביאו את האדם למצב של חוסר וודאות. האם השיטה של אליעד כהן היא סוג של רמאות או שקר? אליעד לא חושש להודות כי כל מה שהוא אומר הוא למעשה שקר. לדבריו, כל תפיסה, כל הגדרה וכל עקרון שמוצג כהגדרה סופית או תשובה נכונה הוא שקר. הוא מדגיש שזו לא רק עמדה שלו אלא עמדה שכל אחד שאומר דבר מה מוגדר מציב את עצמו מול סתירה פנימית. אליעד טוען שאין דבר נכון או שקר מוחלט, אלא יש רק תפיסות שהן נכונות בתנאים מסוימים. כדי להבין את השיטה, יש להכיר בכך שכל תשובה שהיא מוגדרת מראש, מתמודדת עם חוסר אפשרות להבין את המהות האמיתית. מדוע אליעד כהן אומר שגם דבריו שלו אינם נכונים? אליעד מסביר כי כאשר הוא מציג עמדה או רעיון ... אינה מחפשת את מה שנכון או לא נכון, אלא את מה שלא ניתן לקבוע בצורה חד משמעית. מה כותב אליעד כהן בספרו על שקר? כבר בפרק הראשון של ספרו, אליעד כהן מציין שכל דבר שהוא אומר הוא שקר, ואף ההיפך ממנו הוא שקר. את הרעיון הזה הוא מציג מראש לכל מי שמעוניין להכיר את שיטתו. הוא טוען שברגע שמתייחסים לכל דבר כאל אמת מוגדרת או ... מכיוון שהשיטה שלו היא שלילת כל תפיסה קיימת, הוא משווה את השקר של דבריו לשקר שבני אדם אחרים מבצעים, אך מוסיף כי לפחות הוא מודע לכך. השיטה של אליעד כהן שכל אנושי ושכל על - אנושי האם אפשר לתפוס את האמת? מה הכוונה דבר והיפוכו? לאן מובילה הדרך של אליעד כהן? האם אליעד כהן מחליף שכל בשכל אחר? ישנה טענה שאליעד כהן מחליף שכל אחד בשכל אחר, כלומר, משנה את האופן שבו אדם חושב מתפיסה אחת לתפיסה אחרת. אליעד מסביר שהרעיון הזה לא נכון לחלוטין. לדבריו, הוא אינו ממיר שכל בשכל, אלא ממיר שכל באין שכל. אליעד טוען שהמטרה שלו אינה לתת תפיסה חדשה שתהיה האמת, אלא להראות לאדם שאין תפיסה נכונה אחת. מה ההבדל בין המרת שכל לשכל לבין המרת
אין שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל / מתחת לשכל?
... שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל מתחת לשכל? וכאן נבאר את עניין הקשר שיש בין השכל וחוסר השכל, לבין האושר וחוסר האושר. ונתחיל מהסוף, והסוף הוא שיש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא השכל והכוח השני הוא העדר השכל חוסר השכל אין שכל. ושני הכוחות האלו מתקיימים זה לצד זה במציאות שלנו. כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את הכל, את השכל ואת חוסר השכל. ובתוך השכל עצמו יש דרגות שונות ובתוך חוסר השכל עצמו, גם בו יש דרגות שונות. וכאשר אנחנו אומרים חוסר שכל, אין הכוונה למה שנקרא אצל האדם חוסר שכל. כי מה שנקרא אצל האדם חוסר שכל, הוא בעצם שכל בעוצמה נמוכה. ומה שנקרא אצל האדם שכל גדול, הוא בעצם שכל בעוצמה גבוהה. כי יש דרגות של שכל. ורוב בני האדם בעולם נמצאים סביב דרגת הממוצע של השכל. ובני האדם הנורמאליים והרגילים של המציאות, הם אלו שרמת השכל שלהם היא ממוצעת. ומי שדרגת ועוצמת השכל שלו גדולה יותר, הוא נחשב לגאון ולחכם גדול. ומי שעוצמת השכל שלו נמוכה, הוא נחשב לטיפש ולמשוגע. כי השיגעון והחוכמה, הם רק ביחס לממוצע. כי אם רוב העולם היו חושבים כמו מה שנקרא משוגע, הרי שמה שנקרא נורמאלי ומה שנקרא שפוי ... הגאונים, הרי שגם הנורמאליים היו נחשבים למשוגעים. כך שכל מה שנדמה לבני אדם לחוכמה או לשיגעון, זה הכל רק מחמת הכמות של המשוגעים חכמים שחושבים את אותו השכל שיגעון. וככל שכמות המשוגעים שחושבת את אותו הדבר גדלה, כך השיגעון הופך להיות נורמאלי יותר. ומי שהוא משוגע יותר, הוא הופך להיות חכם יותר. ואם הוא משוגע פחות, אז הוא נחשב לחכם פחות. כך, שכל מושג השכל החוכמה והטיפשות והשיגעון, הוא לחלוטין רק באופן יחסי בלבד, אך הוא לא בהכרח משקף את האמת של המציאות. כי מצד האמת אולי בדיוק ההפך הוא הנכון, ואולי דווקא המשוגע צודק וכולי... ובכל מקרה כל בני האדם בעולם משתמשים בשכל שלהם. וגם המשוגע הגדול ביותר, גם הוא משתמש ב
שכל ואושר - אין שכל אין דאגות - מה הקשר בין שכל לבין אושר?
שכל ואושר - אין שכל אין דאגות - מה הקשר בין שכל לבין אושר?
שכל ואושר - אין שכל אין דאגות - מה הקשר בין שכל לבין אושר? מה הקשר בין שכל לבין אושר? אליעד כהן עוסק בשאלה המרכזית, מהו הקשר בין השכל לבין האושר, תוך שימוש במשפט המוכר אין שכל אין דאגות. משפט זה, לדברי אליעד כהן, נחשב לאחד המשפטים המפורסמים ביותר בעולם, והוא מכיל חלק מסוים של אמת לצד חלק מסוים של שקר. ההיגיון הפשוט אומר שמי שאין לו שכל, כמו ילד קטן או אדם משוגע, יש לו פחות דאגות משום שהוא פחות מודע למציאות סביבו. עם זאת, הוא ... גם אם מדובר בטרדות שונות מאלו של האדם הרגיל. היצור היחיד שאין לו טרדות כלל הוא אבן, פשוט משום שאין לה שכל כלל. האם באמת מי שאין לו שכל הוא מאושר? למרות שלמי שאין לו שכל יש פחות דאגות מסוימות, אליעד מסביר שלא השכל הוא הגורם לאושר או לסבל, אלא המאבק והקונפליקט בין השכל לבין חוסר השכל. כלומר, האושר האמיתי יכול להתקיים בשני מצבי קיצון בלבד: או במצב של חוסר שכל מוחלט, שבו האדם אינו מסוגל להבדיל בין טוב לרע כלל ולכן לא יכול לסבול, או במצב שבו האדם מבין ... שהכל הוא טוב באותה מידה. מדוע נוצרת תחושת סבל אצל האדם? תחושת הסבל, על פי אליעד כהן, נוצרת כאשר לאדם יש שכל חלקי. כאשר האדם מסוגל להבחין בין טוב לרע, הוא מתחיל לרצות לשנות את המציאות, לשפר אותה, מה ... הסבל האמיתי מגיע מהניסיון של האדם להבין את המציאות באופן חלקי, ולא במלואה. כיצד לנקוט עמדה ברורה בנוגע לשכל? אליעד כהן מדגיש שעל האדם לנקוט עמדה ברורה ולא לזגזג בין שני קצוות הסקאלה: או שהוא בוחר ... שלמות אמיתית. לכן, מי שרוצה שלמות אמיתית חייב לבחור עמדה חד - משמעית וללכת איתה עד הסוף. האם כדאי להשתמש בשכל או לא? לסיכום, אליעד כהן מבהיר שהאושר אינו תלוי בשאלה אם יש לאדם שכל או אין לו שכל. אם האדם מחליט לא להשתמש בשכל, אסור לו לדאוג כלל משום דבר, לא לעתיד ולא לעבר, והוא צריך לחיות את חייו בלי שאלות ובלי דאגות. אם הוא מחליט להשתמש בשכל, עליו להשתמש בו עד הסוף, ולהבין את משמעות החיים והמציאות במלואה. אסור לאדם להישאר באמצע, כיוון שזה בדיוק מה שגורם לסבל. אליעד כהן מדגיש את החשיבות של הכנות העצמית ושל נקיטת עמדה ברורה ביחס לשימוש בשכל. או שהאדם בוחר ללכת עם השכל עד הסוף, או שהוא מחליט לוותר עליו לגמרי. רק בצורה כזאת, הוא יכול להגיע לתחושת אושר אמיתית ולחיים שלמים ללא סבל מיותר. אין שכל אין דאגות? איך להיות מאושר באמת? למה אני סובל? איך להתמודד עם חרדות? מהי שלמות פנימית? להבין את המציאות או לוותר? הקשר שבין השכל לבין האושר. האם אין שכל אין דאגות? מהי האמת? ועוד. נדבר כאן על הקשר שיש בין שכל לבין אושר, מה הקשר שבין שכל לבין אושר? אחד המשפטים הגדולים בעולם, אין שכל אין דאגות ואחד השקרים הגדולים בעולם שיש בו מן האמת, שלמי שאין שכל אין לו דאגות. ויש קשר בין
2 סוגים של לא משנה, 2 סוגים של אושר, 2 סוגים של מורים רוחניים, 2 סוגים של הארה רוחנית, לא משנה עם שכל, לא משנה בלי שכל, מדיטציה, שום דבר לא משנה, עם שכל או בלי שכל, משנה או לא משנה
2 סוגים של לא משנה, 2 סוגים של אושר, 2 סוגים של מורים רוחניים, 2 סוגים של הארה רוחנית, לא משנה עם שכל, לא משנה בלי שכל, מדיטציה, שום דבר לא משנה, עם שכל או בלי שכל, משנה או לא משנה
... רוחניים, 2 סוגים של הארה רוחנית, לא משנה עם שכל, לא משנה בלי שכל , מדיטציה, שום דבר לא משנה, עם שכל או בלי שכל, משנה או לא משנה מהם שני הסוגים של לא משנה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר שני סוגים שונים של המושג לא משנה, ... או חוסר רצון להתעמק, או אולי מתוך הבנה רגשית או שכלית. יש שני סוגים של לא משנה שיכולים להופיע: לא משנה מתוך שכל - כאשר אדם מבין שכלית שזה לא משנה. לדוגמה, אדם יכול להגיע למסקנה כי לא משנה אם הוא יבחר כוס מים רגילה או כוס תפוזים. מבחינת התפיסה השכלית, כל הבחירות שוות ואין סיבה להעדיף אחת על פני השנייה. לא משנה מתוך אין שכל - כאשר אדם לא עוסק בשיקול דעת רציונלי, אלא פשוט אומר לא משנה מבלי להפעיל שכל או הבנה אמיתית. הוא נמצא במצב של אובדן ענווה או חוסר יכולת להתמודד עם בחירות קיומיות. אליעד משווה את שני ... מהם משפיע על תפיסת החיים. הוא טוען שלא משנה מתוך שכל הוא הבנה עמוקה ומודעת שאין באמת הבדל בין האפשרויות, בעוד שלא משנה מתוך אין שכל נובע ממקום של חוסר מודעות או בריחה מהתמודדות עם המציאות. מהי השפעת השכל על תחושת האושר? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציין שני סוגים של אושר שהם תוצאה ישירה של השפעת השכל על תפיסת החיים: אושר שנובע מהשכל - כאשר אדם מתבונן בחיים בצורה רציונלית ומבין שהרבה מהדברים שהוא רואה כבעיות אינם באמת מהותיים או חשובים. אושר זה מתפשט מתוך הבנה שכלית שמה שנראה כקושי או אתגר הוא למעשה חסר ערך אמיתי בטווח הארוך. אושר שנובע מהחוויות הרגשיות - כאשר האושר נובע ... התחושות האישיות של האדם, שלא בהכרח מבוססות על השכל. אדם זה לא רואה את העולם באור רציונלי, אלא הוא חי את הרגע, ומתוך תחושות פנימיות משיג את האושר. אליעד מסביר ... או בתפיסת עולמם. האם ניתן להגיע לאושר אמיתי בלי שכל? אליעד כהן מדבר גם על השאלה האם אפשר להגיע לאושר אמיתי אם לא מפעילים את השכל. הוא מציין כי קיימת הבחנה בין שני סוגי אושר: האחד המתבסס על השכל וההבנה, והשני המתבסס על רגשות ותחושות רגעיות. בעוד שהאושר של השכל מספק תחושת יציבות וביטחון, אושר שנובע מהרגשות עשוי להיות לא יציב, אלא תלוי בגורמים חיצוניים. האם אפשר לפתח ... כי לא תמיד אפשר להיות בו זמנית במצב של אושר שכלי ואושר רגשי. כל סוג אושר דורש התמקדות שונה במציאות: כאשר אדם עוסק בהבנה שכלית של מהות החיים, הוא משחרר את עצמו מהרבה מהדאגות הפנימיות. מצד שני, כאשר אדם פועל מתוך רגשותיו, הוא עשוי ... על שני סוגים של מורים רוחניים: מורה רוחני עם שכל - המורה הזה מבוסס על עקרונות רציונליים ומסביר את הדרך לשחרור פנימי באמצעות שיקול דעת והבנה שכלית. הוא מדגיש את החשיבות של להפעיל את השכל ולהבין שהדברים אינם חשובים ברובם. מורה רוחני ללא שכל - מורה זה מציין שמעל השכל יש מקום של הכל שווה, ושהאדם צריך פשוט להיות במצב של קבלה מוחלטת של כל מה שיש. מהם שני סוגים של לא משנה? מהי השפעת השכל על תחושת האושר? האם ניתן להגיע לאושר אמיתי בלי שכל? האם אפשר לפתח אושר מתוך מדיטציה? האם שני סוגים של אושר יכולים להתקיים בו זמנית? מה הקשר בין סוגי המורים ...
שכל או אין שכל, להיות אלוהים בלי שכל ועם שכל, חוויית האחדות בלי השכל ועם השכל
שכל או אין שכל, להיות אלוהים בלי שכל ועם שכל, חוויית האחדות בלי השכל ועם השכל
שכל או אין שכל, להיות אלוהים בלי שכל ועם שכל , חוויית האחדות בלי השכל ועם השכל האם ניתן לחוות את אלוהים באמצעות השכל ובלעדיו? אליעד כהן מסביר את השאלה האם אפשר לחוות את אלוהים עם השכל או דווקא בלי שכל, ומה המשמעויות המעשיות של חוויה כזו בחיי היום - יום. אליעד מדגיש שהשאלה מתחילה בעצם ביכולת לחוות את המציאות כאלוהים, או כחוויה מוחלטת של אחדות, לא דרך השכל - אלא מעבר לו. לפי אליעד, האדם חושב באופן טבעי באמצעות שכל והיגיון, כי ביומיום חייבים להשתמש בשכל כדי לתפקד. לדוגמה, כאשר אדם הולך ברחוב ורואה רכב שמתקרב אליו, הוא זז הצידה באופן שכלי והגיוני כדי לא להיפגע. במקרה זה השימוש בשכל הוא הכרחי, כי בלעדיו לא ניתן להתקיים בעולם בצורה תקינה ובטוחה. עם זאת, אליעד מסביר שיש חוויה אפשרית אחרת של המציאות, חוויה ללא שכל. אבל הוא גם מבהיר שלחוות את אלוהים ללא שכל בלבד זה לא אפשרי בפועל, כיוון שהאדם כל הזמן מתנהל בעולם החומרי, שיש בו סכנות ומצבים שדורשים התייחסות שכלית. אם אדם יחווה אך ורק חוויה רוחנית עמוקה בלי שכל, הוא לא יוכל להתנהל במציאות החיצונית. לדוגמה, הוא נותן דוגמה פשוטה שאדם יכול להגיע לחוויה של אחדות, או לראות אלוהים במהלך מדיטציה, אבל ברגע שהוא יוצא מהמדיטציה וחוזר לרחוב, הוא פוגש מציאות של אנשים, תנועה ומכשולים שהוא חייב להתמודד איתם באמצעות השכל. לכן אליעד טוען שהחוויה של אלוהים ללא שכל לא יכולה להיות חוויה קבועה או מעשית בחיי האדם. איך השכל יכול להוביל לחוויית אלוהים? אליעד כהן מציין שגם אם החוויה המוחלטת של אלוהים היא מעבר לשכל, הדרך הפרקטית להגיע לחוויה הזו היא דווקא דרך השכל עצמו. הוא מסביר שהחוויה העמוקה של אלוהים או של אחדות מוחלטת מושגת כאשר האדם מגיע להבנה שכלית עמוקה וברורה כל כך, עד שההבנה עצמה שוברת את הגבול של עצמה, ומובילה את האדם לחוויה ישירה של המציאות ללא שום מגבלות. אליעד נותן דוגמאות לכך ואומר שכל ניסיון לחוות את אלוהים דרך טכניקות כמו מדיטציה, סמים, או מצבים של שיגעון, לא באמת יביא לחוויית ... בחוויה מוחלטת של אלוהים. החוויה האמיתית של האחדות, לדבריו, היא מצב שבו אין כלל מודעות נפרדת של האדם לעצמו - הוא פשוט הופך להיות החוויה עצמה. מה הבעיה בחוויות על - שכליות זמניות? אליעד מסביר שחוויות זמניות של אחדות או של אלוהים דרך טכניקות שונות, כגון מדיטציה או ... צורה, ולכן הוא עדיין לא חווה אחדות מלאה עם המציאות. אליעד אומר שמה שהוא מציע הוא לא ניסיון לברוח או לאבד את השפיות בכוונה תחילה. הוא מתאר את הדרך שלו כהבנה שכלית מלאה של המציאות, הבנה שנכנסת כל כך לעומק, עד שהאדם מבין באופן מוחלט וחד - משמעי שהכל אחד. לדבריו, רק אז ניתן באמת להשתחרר מהמודעות העצמית הנפרדת, ולחוות את המציאות בצורה שלמה וקבועה, ללא צורך בחזרה למציאות הרגילה. מדוע חשוב לשלב שכליות ורוחניות יחד? אליעד מדגיש שחשוב לשלב את ההבנה השכלית יחד עם חוויית האחדות הרוחנית. הוא אומר שאם האדם ינסה רק דרך אחת - למשל, ינסה להתמקד רק ברוחניות ללא שכל, או רק ב
שכל נגד אמונה, להטיל ספק או להאמין, אמונה נגד שכל, אמונה נגד היגיון, היגיון נגד אמונה, למה אמונה זה היגיון? למה היגיון זה אמונה? למה אמונה זה שכל? למה שכל זה אמונה?
שכל נגד אמונה, להטיל ספק או להאמין, אמונה נגד שכל, אמונה נגד היגיון, היגיון נגד אמונה, למה אמונה זה היגיון? למה היגיון זה אמונה? למה אמונה זה שכל? למה שכל זה אמונה?
שכל נגד אמונה, להטיל ספק או להאמין, אמונה נגד שכל, אמונה נגד היגיון, היגיון נגד אמונה, למה אמונה זה היגיון? למה היגיון זה אמונה? למה אמונה זה שכל? למה שכל זה אמונה? האם להטיל ספק ולהאמין אלו שני הפכים או אותו הדבר? אליעד כהן עוסק בשאלות פילוסופיות על הקשר בין אמונה ושכל, תוך שהוא מסביר את המורכבות של ההשפעה הפנימית של כל אחד מהם. הוא מציין כי למרות שהאמונה וההיגיון נראים כמתנגדים, למעשה הם יכולים להיות היבטים שונים של אותה ... שום דבר לדבר אחר - ואין עוד הבחנה בין אמונה לשכל, ודאות וספק. האם שכל הוא סוג של אמונה? אליעד מציין כי שכל ואמונה אינם שונים במהותם אלא במינוח בלבד. למעשה, השכל הוא אמונה מאוד מגובשת, בעוד שאמונה היא שכל לא מגובש או לא חזק דיו. הכל תלוי במידת הביטחון שיש לנו במשהו - כשאנחנו בטוחים במשהו מאוד, אנו נקרא לזה שכל, וכשאנחנו לא בטוחים בו, זה נקרא אמונה. בשני המקרים, מדובר בבחירה שמבצע המוח. האם אמונה משחררת או כובלת? לפי אליעד, המהות של האמונה היא להתחבר לדבר, בעוד שהטלת ... שמרגע הגעת אליה, לא תבחין יותר בהבדלים בין שכל לאמונה, ודאות לספק. האם להאמין זה להטיל ספק? שכל ואמונה לפי אליעד כהן מהי אמונה שלמה? איך להטיל ספק עד הסוף? האם היגיון הוא אמונה? מהי הדרך לאמת מוחלטת? האם להטיל ספק ולהאמין אלו שני הפכים או אותו הדבר? בשיחה זו, אליעד כהן עוסק לעומק בשאלות של שכל מול אמונה, היגיון מול ספק, ומסביר מדוע למרות שלכאורה להאמין ולהטיל ספק נראים כשני הפכים, בפועל הם יכולים להיות אותו הדבר בדיוק. מה המשמעות של להאמין לפי ... אחר, וזו האמת המוחלטת שאליה ניתן להגיע. האם שכל הוא סוג של אמונה? אליעד מראה ששכל ואמונה אינם שונים במהותם אלא רק במינוח. שכל הוא למעשה אמונה חזקה, ואמונה היא למעשה שכל חלש או לא מגובש. ניתן להחליף בין המונחים אמונה והיגיון, מבלי לשנות את המהות של מה שאנו אומרים. הדבר תלוי רק באופן שבו אנו רוצים להציג את הדברים - כשאנו בטוחים ... תוכל להגיע אל האמת המוחלטת, שאינה מבדילה בין שכל לאמונה ובין ודאות לספק. האם להאמין זה להטיל ספק? שכל ואמונה לפי אליעד כהן מהי אמונה שלמה? איך להטיל ספק עד הסוף? האם היגיון הוא אמונה? מהי הדרך לאמת מוחלטת? ...
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
... היא למצוא בתוך הפעולה חוויה של הנאה ישירה, וזה תלוי במידה רבה בשימוש בשכל ובחשיבה יצירתית. כל פעולה יכולה לגרום לך להרגיש או תחושת יש (קיום, חיות) או תחושת אין (חוסר קיום, ריקנות). ככל שיש יותר שכל, כך התחושה שלך יותר יש, וככל שיש פחות שכל או יותר מדי שכל, התחושה הופכת לאין. לדוגמה, פעולה כמו לשפשף את הרצפה היא לכאורה משעממת מכיוון שאין בה שכל, והמחשבה שמלווה את הפעולה חוזרת על עצמה שוב ושוב (אני משפשף רצפה). אבל, אם תפעיל את השכל ותתחיל לשאול שאלות יצירתיות כמו למה הלכלוך נמצא דווקא כאן ולא במקום אחר? או למה הצלחת בנויה בצורה הזאת?, תגלה תובנות חדשות, ופתאום הפעולה הופכת למעניינת ומלאת חיות. מה הקשר בין שכל לבין תחושת קיום או שעמום? לפי אליעד, המפתח ליהנות הוא האיזון המדויק בכמות השכל בפעולה שאתה מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ולבהות בקיר) אתה מרגיש כמו מת, חסר חיים לחלוטין, כי אין שום עניין בפעולה. כשיש יותר מדי שכל (כמו להכין שיעורי בית עם ילד שמתנגד ומתווכח), אתה יכול להרגיש תסכול, כי השכל גדול מדי מכדי להכילו בנוחות, והוא הופך לקונפליקט. האידיאל הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות מחשבתיות כדי להפוך אותה ... הקונפליקט. איך אפשר ליהנות גם מהחוויה של להיות כלום? כשאינך מצליח למצוא שכל בפעולה, אתה יכול להפיק הנאה מכך שאתה הופך לכלום. כלומר, ליהנות מכך שהאגו והגאווה שלך מתבטלים. לדוגמה, אם אתה נאלץ לשטוף כלים ללא שום שכל, אתה יכול פשוט להתמסר לפעולה, לוותר על תחושת האני, ולהיות כמו רובוט או אבן - בלי רצון, בלי העדפות, באחדות מוחלטת עם המציאות כפי שהיא. ... בשיעורי הבית, באמצעות שאלות מעוררות מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם הוא מרגיש אין, כי חלק מההצלחה בחיים היא לדעת לעשות גם דברים משעממים או לא נעימים. בעצם ... אם משתמשים באותו עיקרון. השיחה יכולה להיות מעניינת אם מפעילים בה מספיק שכל, כמו שאלות והתעניינות אמיתית בפרטים. ואם השיחה פחות מעניינת, אפשר ליהנות מכך שאתה מקבל את המצב, מרפה מאגו, ומתמסר לתחושת אין. איך ... בכל רגע בחיים, אליעד ממליץ על גישה מעשית שמורכבת משני היבטים: להוסיף שכל ועניין לפעולות שנראות משעממות או פשוטות מדי (לשאול שאלות, להיות יצירתי). להוריד שכל מפעולות שנראות מורכבות או מתסכלות מדי (לפשט, לשחרר אגו, להרגיש אין). כך בעצם ניתן תמיד ליהנות מכל מצב, כאשר פעם אחת נהנים מהחוכמה ... איך ליהנות משיחה עם בת הזוג? איך ליהנות מפעולות משעממות? מה הקשר בין שכל לבין הנאה? למה אני משתעמם כל כך מהר? שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם ילד ושיחה עם האישה? אליעד: יש כאן ... הנפרדות שלו. מה גורם לדבר להרגיש שהוא איננו? האחדות שלו. ככול שיש יותר שכל בדבר, אתה מרגיש יותר יש. זה כאילו יותר חי עבורך. וככול שיש במחשבה פחות שכל בעיניך, ככול שאתה לא רואה את השכל במחשבה, כך אתה בעצם הופך להיות כלום, אתה מרגיש מת, אין לך חיים, זה סוג של מוות. אבל גם הפוך נכון. לפעמים כאשר יש יותר מדי שכל, זה הופך להיות לא מעניין. כי לפעמים השכל הוא כל כך עמוק שאתה לא מבין אותו, וזה שאתה לא מבין אותו, אז אתה משתעמם ממנו. זה אומר, שלשטוף כלים לא מעניין אותך, כי אין שם שכל, ולגרום לילד להכין שיעורי בית, זה משעמם אותך כי יש שם יותר מדי שכל, יש שם שכל כל כך גדול שאתה לא מבין מה לחשוב, ולכן כבר לא חושב ואז זה משעמם אותך. אך האיזון הוא, להצליח שאת הדבר הקשה להפוך לקל, שזה אומר שלנסות לחשוב איך לגרום לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים. כאשר אתה מגדיל את היכולת השכלית שלך, את האין שכל אתה יכול להפוך ליש
שכל / חוכמה. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? מהו שכל אין סופי?
שכל חוכמה. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? מהו שכל אין סופי? פילוסופיה. לוגיקה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. שכל. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? קיימים 2 סוגים של שכל. שכל מוגבל וסופי ושכל אין סופי. השכל של האדם האנושי הוא השכל הסופי. השכל של המציאות ושל האמת האובייקטיבית, הוא השכל האין סופי. מה ההבדל ביניהם? עיקר מהותו של השכל המוגבל, היא חוסר היכולת שלו לראות 2 דברים שונים כדבר אחד. שכל מוגבל רואה בשני הצדדים של המטבע שני ניגודים, במקום לראות בהם מהות אחת. כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, מצד מהותה של המציאות, כל הדברים כולם הם דבר אחד. מצד המהות של המציאות, ... אינו מסוגל להבין את המהות של המציאות. ברגע שהאדם מסוגל להסתכל על התמונה המלאה של המציאות = על המהות של המציאות = על המטבע כולו, באותו הרגע האדם מבין שכל הדברים כולם שנראים כשונים זה מזה, הם בכלל דבר אחד. ככל שהשכל של האדם גדול יותר, כך הוא מסוגל להכניס לתוכו את הידיעה הזאת, שהיא שכל ההפכים שיש בעולם, הם בכלל מהות אחת. כאשר יש לאדם שכל אמיתי = רואה את האמת האובייקטיבית = הרצון הופך לשלם = מרגיש טוב באמת = אינו מחפש תכלית תמיד נמצא בתכלית. ...
לדעת את שאינו ניתן לידיעה, להבין בשכל בלי שכל את האין שכל, אין ידיעה, אין שכל, ללא ידיעה, לא לדעת כלום
לדעת את שאינו ניתן לידיעה, להבין בשכל בלי שכל את האין שכל, אין ידיעה, אין שכל, ללא ידיעה, לא לדעת כלום
... את שאינו ניתן לידיעה, להבין בשכל בלי שכל את האין שכל, אין ידיעה, אין שכל, ללא ידיעה, לא לדעת כלום איך אפשר לדעת את מה שאינו ניתן לידיעה? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט כיצד אפשר לדעת משהו שאינו ניתן לידיעה, להבין בשכל את מה שאין בו שכל, ומה המשמעות של לדעת את הכלום. ההרצאה עוסקת בשאלה העמוקה: אם אנחנו מדברים על מצב ללא שכל וללא ידיעה, איך בכל זאת אנו יכולים לדעת או להבין אותו? אליעד מדגיש שהמונח להבין את הכלום הוא רק דימוי, כי ברגע שמשהו ניתן להבנה, הוא כבר אינו כלום. כיצד אפשר להבין את הכלום בעזרת השכל? הבעיה המרכזית שעולה היא הסתירה הפנימית בין הצורך להשתמש בשכל כדי להבין, לבין הרצון להבין משהו שאין בו שכל. אליעד מסביר שאכן אין דרך ישירה להבנה כזו, משום שהבנה מטבעה היא שכלית, ואם אנו מנסים להבין משהו חסר שכל, אנחנו מיד מוסיפים לו שכליות, ובכך מאבדים את המשמעות המקורית שלו. האם באמת אפשר להגיע למקום שאין בו שכל? אליעד מדגיש שהתשובה מורכבת, משום שאכן יש מקום כזה. הוא מציג את התודעה של האדם בצורה מפורטת, המחולקת לשני חלקים: החלק שהוא השכל והתודעה הנוכחית, והחלק שקדם לתודעה - המהות חסרת השכל. למשל, הוא נותן את הדוגמה של שולחן - השולחן הוא שולחן, אבל במהותו העמוקה יותר, לפני שקיבל את המשמעות של שולחן, הוא היה קיים בלי הגדרה שכלית כלל. בדומה לכך, כל אדם הוא בו - זמנית גם תודעה בעלת שכל וגם מהות בסיסית חסרת שכל שקדמה לתודעה. הוא מדגיש שהמצב של אין שכל אינו מצב שבו האדם נמצא ומודע לכך באמצעות שכלו. זהו מצב של הימצאות ללא מודעות שכלית. אליעד מסביר שכאשר אדם נמצא במצב זה, הוא בעצם חוזר למצב הראשוני שלו - מצב לפני המודעות וההגדרות העצמיות, לפני הידיעה של אני ולא אני. איך אדם יודע שהוא נמצא במצב של אין שכל? אליעד מציג שאלה נוספת: איך האדם בכלל יכול לדעת שהוא נמצא במצב של חוסר שכל או חוסר מודעות? התשובה שלו לכך היא שגם המושג לדעת שאתה שם אינו תקף שם, כי לדעת זה שכל, והמצב האמיתי של הימצאות ללא שכל הוא מצב שאין בו את היכולת לדעת או לא לדעת. במצב זה האדם פשוט נמצא ללא הפרדה בין אני לבין לא אני, והוא אינו חווה את עצמו כנפרד ... בין האני לבין הלא אני. במצב הזה אין תחושה של הפרדה שכלית, אין מחשבה של אני כאן, וזה שם, אלא יש חוויה של אחדות מלאה, שבה אין שום הבדלה שכלית או הגדרה שמפרידה את האדם מהסביבה או מהמציאות. איך ניתן להתקדם לקראת המצב של חוסר שכל? אליעד מציע תהליך של התבוננות עצמית עמוקה - כאשר האדם מתבונן אל תוך עצמו, הוא עשוי לגלות את הנקודה שבה אין שום הפרדה בין האני שלו לבין כל מה שסביבו. התהליך הזה אינו שכלי, למרות שלעתים משתמשים בשפה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכל, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכל, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, מאמן אישי, קואצ'ר לזוגיות בתחום שכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4070 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 00:13:32 - wesi1