אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2
איך לקבל החלטות נכונות במצבי לחץ?

קבלת החלטות במצבי לחץ וניהול עובדים היא אתגר מוכר ונפוץ. כדי לקבל החלטות טובות במצבי לחץ, עליך להבין תחילה מה בדיוק מחויב לך, מהי המטרה המדויקת שאתה רוצה להשיג ומה לא מחויב לך. לדוגמה, כשמדובר בעובדים, המטרה הבסיסית שלך כמנהל היא שהעובדים יבצעו את העבודה בצורה הטובה ביותר. כל דבר מעבר לכך - כמו מי אמר למי, מי נפגע ממי, מי לקח סמכויות שאינן שלו - כל אלו נחשבים דברים פחות חשובים אם הם לא מפריעים להשגת המטרה המרכזית.

למה נוצרים קונפליקטים בעבודה וכיצד ניתן לפתור אותם?

קונפליקטים בין עובדים נוצרים בעיקר כאשר כל עובד מחזיק בדעות או בתפיסות שונות לגבי מה שמחויב לו, או מה בסמכותו ומה לא. לדוגמה, עובד אחד אומר: "זה בסמכות שלי, למה הוא מתערב לי?" ועובד אחר יכול להרגיש שהוא נפגע באופן אישי בגלל אמירה כלשהי ומחליט להפסיק לשתף פעולה. במצבים אלו, הפתרון הוא תמיד להחזיר את העובדים אל המטרה המרכזית של הארגון או הצוות, כלומר, לעורר בהם מודעות למטרה המשותפת, ולהדגיש מהי המשימה האמיתית החשובה שיש לבצע.

כאשר עובד טוען שפגעו בו, או שהאחר "מתערב בעניינים לא שלו", הפתרון הוא לגרום לו להבין שבעצם המטרה הסופית שלו היא לבצע את העבודה בצורה הכי טובה, ושההצלחה של המשימה הכוללת חשובה יותר מהעניינים האישיים או מריבים פנימיים. זה נכון גם ברמה האישית וגם ברמה הכללית של הארגון.

כיצד להגביר את המוטיבציה של העובדים בצורה אפקטיבית?

על מנת להגביר את המוטיבציה של העובדים, עליך כמנהל להבין בדיוק מה משפיע על הרצון של כל עובד לבצע את העבודה. המוטיבציה תלויה בכמה העובד מאמין שהמאמץ שהוא משקיע בעבודה ישתלם לו, לעומת הנזק או ההפסד שהוא מרגיש שעלול להיגרם לו. לדוגמה, אם עובד מסוים משקיע בעבודה רק 80 אחוז, זה אומר שהוא חושב שב - 20 אחוז לא כדאי לו להתאמץ. האתגר שלך הוא לשנות את התפיסה הזאת כך שהוא יחשוב ב - 100 אחוז או לפחות במקסימום האפשרי שההשקעה שלו משתלמת.

לדוגמה, אם עובד משקיע מאמץ מינימלי כי הוא מאמין שהתועלת עבורו נמוכה, ייתכן שעליך לשוחח איתו ולהסביר מדוע המאמץ שלו יועיל לו באופן אישי או מקצועי. השיחה הזאת צריכה להיעשות בצורה שמסבירה לעובד כיצד המאמץ יתרום לו, לצוות או לארגון.

מתי משתלם להשקיע בעובד עם פוטנציאל נמוך יותר?

שאלה שעולה לעיתים קרובות היא האם להשקיע בעובד שיש לו מוטיבציה נמוכה יותר, או עובד שלדעתך הפוטנציאל שלו מוגבל. התשובה טמונה בחישוב היחס בין כמות ההשקעה לתועלת הפוטנציאלית. למשל, אם עובד מסוים נמצא ברמת מוטיבציה של 30 אחוז, ואתה יכול להשקיע בו ולהעלות אותו ל - 80 אחוז, אך ההשקעה הדרושה לכך גבוהה מאוד, ייתכן שמשתלם לך יותר להשקיע בעובד שכבר נמצא ברמה גבוהה יותר, או באחד שדורש פחות משאבים להשיג את אותו השיפור.

כיצד מקבלים החלטות נכונות במצבי אי - וודאות?

במצבי אי - וודאות וקבלת החלטות תחת לחץ, הדרך לקבל החלטות נכונות תלויה במידת היכולת שלך לראות בבירור את כל ההיבטים של הסיטואציה: מה עיקר ומה תפל, מה מחויב ומה לא מחויב. במילים...
שיטות לפיתוח חשיבה מאמץ אימון שיפור החשיבה תרגילים לפיתוח חשיבה להשיג מטרות פיתוח המוח להשיג לפתח יכולות קוגניטיביות עומק איך לדעת אי וודאות איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לקבל איך לקבל החלטות איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי בעיה בעיות החלטה החלטות החלטות בתנאי אי וודאות החלטיות התפתחות החשיבה התפתחות שכלית ודאות חוסר ודאות חוסר וודאות חשיבה חשיבה הגיונית יועץ יכולות יכולות חשיבה יכולות ניהול יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יעוץ יעוץ למנהלים כיצד לקבל החלטות כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להחליט להיות יותר חכם לחץ לחשוב בהיגיון למנהלים לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לפתור לפתור בעיה לפתור בעיות לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לקבל החלטה לקבל החלטות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מודל מודל לקבלת החלטות מודלים מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מנהל מנהלים מצבי לחץ ניהול ניהול עובד ניהול עובדים ספק ספקות עובד עובדים פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פתירת בעיות פתרון פתרון בעיות קבלת החלטה קבלת החלטות קבלת החלטות במצבי לחץ קבלת החלטות בתנאי אי וודאות שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תנאי אי וודאות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
חלק 1
חלק 1
...אין פתרון מוחלט. לדוגמה, אם אדם תקוע במדבר בלי מים, אין לו באמת מה לעשות ברמה הפרקטית. עם זאת, ברמה התודעתית הוא יכול להתמודד על ידי זה שיבין שאולי אין פתרון לבעיה וכך יפחת המתח הנפשי. ברגע שמבינים שאין פתרון מוחלט, לפחות נעלמת תחושת הלחץ למצוא פתרון. הוא מסביר שלפעמים הידע וההבנה שאין פתרון הוא כבר סוג של פתרון בפני עצמו, כי הוא מוריד את תחושת הלחץ וחוסר האונים. בסופו של דבר, אליעד מדגיש שוב שהמטרה הסופית היא להרגיש כמה שיותר טוב, וכדי להגיע לשם...
עסק משפחתי, עבודה עם בני משפחה, סכסוכים בעסק משפחתי, בעיות בעסק משפחתי, בעיות במשפחה, לעבוד עם בני משפחה, עסק עם בני משפחה, בעיות במשפחה, ניהול בני משפחה, אימון למנהלים
עסק משפחתי, עבודה עם בני משפחה, סכסוכים בעסק משפחתי, בעיות בעסק משפחתי, בעיות במשפחה, לעבוד עם בני משפחה, עסק עם בני משפחה, בעיות במשפחה, ניהול בני משפחה, אימון למנהלים
... משפחתי, עבודה עם בני משפחה, סכסוכים בעסק משפחתי, בעיות בעסק משפחתי, בעיות במשפחה, לעבוד עם בני משפחה, עסק עם בני משפחה, בעיות במשפחה, ניהול בני משפחה, אימון למנהלים מה גורם לסכסוכים בעסק משפחתי? אחד הנושאים המורכבים ביותר בניהול עסק משפחתי הוא העבודה המשותפת עם בני המשפחה. כאשר עובדים עם בני משפחה בעסק משפחתי, נוצר לעיתים קרובות קונפליקט בין הצורך לשמור על הרמוניה משפחתית לבין דרישות הניהול של העסק. אליעד כהן מסביר שהדבר העיקרי שגורם לבעיות וקונפליקטים במשפחה כאשר עובדים יחד הוא אי הבנת המהות של היחסים הכפולים - מצד אחד יחסים עסקיים, מצד שני יחסים משפחתיים. האם נכון להעסיק בני משפחה בעסק? אליעד כהן מתייחס לשאלה אם נכון להעסיק בני ... או מטרה משפחתית? כאשר מדובר במטרה עסקית בלבד, צריך להתנהל על פי קריטריונים מקצועיים בלבד, אך אם המטרה היא גם רגשית או משפחתית, המצב שונה לחלוטין. האם יש קונפליקט בעבודה עם בני משפחה? אליעד מסביר שלפעמים יש צורך שהמנהל ישחק את תפקיד השוטר הרע, כלומר, יעמוד בקונפליקט מסוים עם העובדים שלו, כולל בני משפחתו. הדבר יכול ליצור בעיות, כיוון שיש רגעים שבהם עליך לשדר לבן המשפחה שהעסק חשוב יותר ממנו, מה שעלול לפגוע בקשר המשפחתי. לעומת זאת, יש מצבים שבהם המשפחה צריכה להפגין אחדות כלפי חוץ נגד גורם שלישי, ולכן העבודה המשותפת דווקא יכולה לחזק את הקשר המשפחתי. למה עסקים משפחתיים מובילים לקונפליקטים? אליעד מציין כי קונפליקטים משפחתיים מתרחשים כאשר לא מודעים מראש לכך שיש אפשרות ... צורה, אם מראש מודעים לכך שיכולים להיווצר קונפליקטים בעבודה עם בני משפחה, אפשר להתכונן לכך מראש ולהפחית משמעותית את הנזקים. כיצד ניתן למנוע בעיות וסכסוכים בעסק משפחתי? כדי להימנע מסכסוכים מיותרים, אליעד מציע להבהיר מראש את המטרות של העסק ושל ההעסקה, ולקבוע גבולות ברורים בין התפקיד המשפחתי לבין התפקיד העסקי. ... עשוי להיעלב או להיפגע אם יקבל ביקורת מקצועית, עדיף לנהל את השיחה מראש כדי להבהיר את הציפיות. כך אפשר למנוע את החיכוך עוד לפני שנוצר. מה הקשר בין עבודה עם משפחה לבין טיול משפחתי? אליעד מדגים את הנקודה הזו באמצעות אנלוגיה לטיול משפחתי: כשבני משפחה יוצאים יחד לטיול, הקשר המשפחתי יכול להיפגע בגלל מתחים שונים שנוצרים ... בן משפחה רק כדי לשמור על האחדות המשפחתית? אליעד מבהיר שההחלטה להעסיק בן משפחה לא צריכה להיות אוטומטית. תמיד יש לבדוק האם היתרונות עולים על החסרונות, ומה באמת המטרה שרוצים להשיג. הוא מסביר שחשוב להעריך מראש את הסיכונים ואת היתרונות של העסקה כזו, ולוודא שההעסקה נעשית מתוך בחירה מודעת ומושכלת. אליעד מדגיש את החשיבות של תיאום ציפיות ברור מראש, כדי להימנע מאכזבות או קונפליקטים בהמשך. למה אנשים מתקשים להיות מאושרים בעסק ... עסק משפחתי אי אפשר לספק את הקבלה הזו תמיד באופן מוחלט, כי לעיתים יש דרישות או ביקורת מקצועית. האדם מוצא עצמו בדילמה - הוא רוצה את האושר המשפחתי המוחלט והלא מותנה, אך במקביל הוא יודע שעל מנת שהעסק יצליח חייבים לעיתים לשים תנאים וגבולות. הסתירה הזו בין הרצון לקבל אהבה ללא תנאים לבין הצורך במקצועיות וגבולות יוצרת ... פנימי וחיצוני כאחד, ומכאן נובע הקושי. לסיכום, איך נכון לעבוד עם בני משפחה? אליעד כהן מסכם שהדרך הנכונה לעבודה עם בני משפחה בעסק משפחתי היא מודעות מלאה והכנה מראש. חשוב להבין את כל היתרונות והחסרונות של המצב, להגדיר מטרות עסקיות ומשפחתיות בצורה ברורה, וליצור תקשורת פתוחה על הציפיות של כל הצדדים. רק כך אפשר לנהל את העסק בצורה מוצלחת מבלי לפגוע בקשרים המשפחתיים, וגם ליהנות מהיתרונות הייחודיים של עסק משפחתי. איך ל
איך לשכנע בראיון בתקשורת? משה כחלון, איך להתכונן לראיון? איך להתמודד בראיון? איך להתראיין בטלוויזיה? אימון למנהלים, אימון לפוליטיקאים, אימון אישי למנהלים, ניתוח ראיון, אימון אישי לפוליטיקאים
איך לשכנע בראיון בתקשורת? משה כחלון, איך להתכונן לראיון? איך להתמודד בראיון? איך להתראיין בטלוויזיה? אימון למנהלים, אימון לפוליטיקאים, אימון אישי למנהלים, ניתוח ראיון, אימון אישי לפוליטיקאים
... לשכנע בראיון בתקשורת? משה כחלון, איך להתכונן לראיון? איך להתמודד בראיון? איך להתראיין בטלוויזיה? אימון למנהלים, אימון לפוליטיקאים, אימון אישי למנהלים, ניתוח ראיון, אימון אישי לפוליטיקאים איך לשכנע בראיון בתקשורת ... של משה כחלון בערוץ 2, מול רינה מצליח, לקראת הבחירות לכנסת בשנת 2015. המטרה של הניתוח היא להדגים כיצד פוליטיקאי או מנהל יכול להצליח בראיון בתקשורת, וכיצד להימנע מטעויות נפוצות. כיצד נכון להציג סקרים בראיון פוליטי? אליעד כהן מציין שכחלון טעה כשאמר אני חושב שאנחנו בהרבה יותר. לדעתו, המילה חושב מרמזת על חוסר ודאות. הדרך הנכונה היא לומר בביטחון: רינה, זו טעות, אנחנו הרבה יותר. כאשר מדברים בראיון יש להציג את הדברים באופן מוחלט ומחויב ולא כאפשרות או השערה. מדוע המונח תחושה עלול לפגוע באמינות ... הכרחית ולא אקראית. כיצד להגיב להאשמות ולביקורת של יריבים פוליטיים? אליעד מסביר שכאשר כחלון התייחס לטענות שלא פתר בעיות חברתיות וכלכליות, היה עליו להחריף את הטענה. במקום לא פתרו את הבעיה, צריך לומר הבעיה רק החמירה. ככל שהאשמות ברורות יותר וחזקות יותר, כך המסר עובר בצורה ... שהוא מזכיר אינם אמיתיים או מוגזמים. לדעת אליעד, זו אמירה לא נכונה כי היא נותנת לגיטימציה למי שלא יצביע לכחלון. הפתרון הוא לדבר בביטחון ולהציג כל מספר כמציאותי והכרחי. מהי הדרך הנכונה ... להוריד את מחירי הדיור, יהיה לנו קשה לפרק את המונופולים. המטרה היא ליצור הזדהות עם הצופים ולהבהיר להם שיש להם חלק בפתרון הבעיות. מדוע חשוב להימנע מיצירת תירוצים מראש? כחלון טען שאם לא ... ואישית יותר ומחזקת את האמפתיה כלפי הדובר. למה חשוב להימנע מניסוחים חלשים או עמומים? במקום לומר הממשלות הזניחו את הבעיה, אליעד מסביר שיש להגיד באופן ברור יותר: הממשלות הקודמות פשעו ופגעו ... מיליון וחצי עניים. לדבר בשמך שלך, ולא בשמו של מנהיג עבר. סיכום כללי והדגשים עיקריים מהניתוח: הקפד על ניסוחים מוחלטים ובטוחים, ולא ניסוחים חלשים או מסויגים. תמיד הצג את עצמך ואת העשייה ...
איך לענות לשאלות קשות בראיון? בוזי הרצוג, איך להתראיין לטלוויזיה? איך להתראיין נכון? איך לענות לשאלות בראיון? יועץ אסטרטגי, יועץ פוליטי, יועץ תקשורת, יעוץ אישי למנהלים, ניתוח ראיון, פרזנטציה
איך לענות לשאלות קשות בראיון? בוזי הרצוג, איך להתראיין לטלוויזיה? איך להתראיין נכון? איך לענות לשאלות בראיון? יועץ אסטרטגי, יועץ פוליטי, יועץ תקשורת, יעוץ אישי למנהלים, ניתוח ראיון, פרזנטציה
... לענות לשאלות קשות בראיון? בוזי הרצוג, איך להתראיין לטלוויזיה? איך להתראיין נכון? איך לענות לשאלות בראיון? יועץ אסטרטגי, יועץ פוליטי, יועץ תקשורת, יעוץ אישי למנהלים, ניתוח ראיון, פרזנטציה איך להתמודד עם שאלות קשות בראיון טלוויזיה? כאשר אליעד כהן מנתח את הריאיון הטלוויזיוני של יצחק (בוזי) הרצוג בתכנית פגוש את העיתונות, הוא מפרט באופן מעמיק כיצד להתנהל נכון בעת מתן תשובות לשאלות קשות ומורכבות ... להסביר מדוע המחנה שלו הוא באמת ציוני, למשל להדגיש ערכים כמו דאגה לחלש ולזולת. היה על הרצוג לתקוף בחזרה ולהראות מדוע דווקא המתחרה שלו אינו ציוני, דרך הצגת עובדות ופעולות שליליות של הצד השני. מדוע התייחסות ... להפוך את הריאיון לאישי וחם יותר אם היה משתמש בשמה הפרטי של רינה מצליח, שואל לשלומה או מברך אותה אישית, דבר שהיה יכול לבנות אמון ולקדם את מהלך הריאיון לטובתו. העובדה שלא עשה זאת, גרמה לו להחמיץ הזדמנות ליצירת ... ממשי. הרצוג צריך היה להדגיש את השינוי הפרקטי שהוא מתכנן להביא, במקום להסתפק בהבטחה מעורפלת לתקווה. איך להגיב לטענות על סקרים וקואליציה? כאשר נשאל הרצוג על בעיות ביצירת קואליציה, אליעד טוען שהשימוש במילים אני ... כמו לא רלוונטי או זה מיותר. עליו תמיד להיות ברור, חד ומדויק בתשובותיו. במקום להגיד זה לא רלוונטי, צריך היה הרצוג לומר באופן מפורש זה לא נכון או זו טעות מוחלטת. איך להתמודד עם שאלות על ניסיון ויכולת ... על טעויות של פסיביות או חוסר ביטחון מול שאלות קשות. איך לענות לשאלות בראיון? איך להתראיין לטלוויזיה? טיפים לראיון פוליטי מוצלח טעויות נפוצות בראיונות פוליטיים יועץ אסטרטגי לתקשורת ניתוח ראיונות טלוויזיה כיצד ...
ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
... מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות למה אנשים מקטרים על אחרים בעבודה? אנשים רבים נוהגים לקטר ולהתלונן על אחרים במסגרת העבודה, בין אם מדובר בעובדים, ספקים, לקוחות או שותפים עסקיים. לפי אליעד כהן, כאשר אדם מגיע עם תלונות רבות על אנשים אחרים, למשל לקטר על עובד או לקוח, יש לכך סיבה פסיכולוגית עמוקה שמניעה אותו לפעול כך, גם אם האדם עצמו לא מודע לכך באופן מלא. אליעד מציג את הניתוח דרך דוגמה מפורטת, שבה אדם מסוים מקטר על העובד שלו בפני השותף העסקי, ומציג אותו באור שלילי מאוד, אף מעבר למצב בפועל. מה קורה כשאדם מנפח את התלונה שלו? אליעד מסביר שכאשר אדם בוחר לנפח את התלונות, למשל להגזים ולומר שהעובד שלו בן אדם בעייתי, מניאק וכדומה, אף על פי שאולי המציאות אינה כזו קיצונית, זה סימן שהוא מנסה להרוויח משהו מהמצב. במילים אחרות, האדם שמקטר מאמין באופן לא מודע שההשמצה ... כזה: למה האדם בוחר לקטר דווקא בפני השותף ולא בפני העובד עצמו? למה הוא מנפח את התלונות בצורה מוגזמת ולא מספר פשוט את העובדות? מה המטרה הסמויה שלו בהצגת העובד באור כל כך שלילי? האם תלונה היא בעצם דרך להגן על הדימוי העצמי? לפי אליעד כהן, במקרים רבים התלונות המוגזמות נועדו לשמש מנגנון הגנה על האגו של האדם שמקטר. כאשר האדם נתקל במצב בעייתי עם עובד או לקוח ואינו מצליח להתמודד עם הסיטואציה בכוחות עצמו, עולה אצלו תחושה של חוסר מסוגלות או של חולשה. במקום להודות שאולי הוא אינו יודע כיצד להתמודד עם הבעיה, הוא פונה לשותף העסקי שלו ומתלונן בפניו באופן מוגזם. כך, הוא מנסה להעביר את האחריות למישהו אחר, וגם להציג את העובד או הלקוח כאשם עיקרי. בדרך כלל, כשהאדם עושה זאת, הוא מראש מנסה להצדיק את חוסר יכולתו להתמודד לבד. כלומר, בתוך תוכו, הוא חושש שהשותף העסקי יחשוב עליו שהוא לא מקצועי או לא ... לבד, ולכן הוא מתגונן מראש ומציג את הצד השני כאשם וכבעיה המרכזית. מה באמת האדם רוצה כאשר הוא מקטר? אליעד מדגיש נקודה חשובה מאוד: כשאדם משמיץ עובד או לקוח בצורה מוגזמת בפני שותף, הוא מחפש הסכמה וחיזוק לעמדתו. אם האדם היה בטוח לחלוטין שהעובד הוא אכן בעייתי, הוא לא היה זקוק לאישור או הסכמה מהשותף. הצורך באישור ובחיזוק מעיד על כך שבתוך תוכו הוא דווקא לא בטוח שהעובד או הלקוח אכן כל כך גרוע. לכן הוא זקוק לאישור חיצוני שיצדיק את עמדתו. זה מצביע על קונפליקט פנימי - האדם עצמו חושב עמוק בפנים שהעובד או הלקוח לא כל כך גרוע, או שהוא מבין שהבעיה האמיתית היא חוסר היכולת שלו להתמודד עם המצב. ולכן, כשהוא משמיץ, הוא מנסה להרגיש טוב יותר עם עצמו ולהסיר את תחושת האשמה או האחריות מהכתפיים שלו. כיצד מתמודדים נכון עם הנטייה להשמצות? אליעד מתאר תהליך שנעשה במסגרת האימון והייעוץ העסקי, בו האדם מתבקש תחילה להכיר במניעים שלו. תחילה יש לברר: את מי בדיוק הוא נוטה להשמיץ ולמה? באילו סיטואציות התופעה הזו חוזרת על עצמה? האם הוא נוהג כך רק עם שותף מסוים או ... בהמשך, האדם לומד להבין שההשמצה אינה פותרת את הבעיה אלא יוצרת תחושת אשליה של שליטה והרגשה טובה זמנית בלבד. בפועל, האדם צריך להתמודד ישירות עם הבעיה, להכיר במגבלות שלו ולנסות לפתור אותה בצורה עניינית מבלי להעצים את השליליות של הצד השני. מהי מסקנת השיחה של השותפים? אליעד מסכם את המקרה בעזרת דוגמה אמיתית שהסתיימה בהסכמה בין שני שותפים: להימנע בעתיד ... יתר. השותפים הגיעו למסקנה ברורה - אם אחד מהם נתקל בבעיה עם עובד או עם לקוח, עליו לומר ישירות שהוא אינו מסתדר עם אותו אדם במקום להוסיף השמצות מיותרות. הרעיון הוא לקחת אחריות אמיתית ולא להעביר את האשמה לאחרים, להכיר בכך שהבעיה היא גם של האדם עצמו ולא רק של הסביבה שלו. ההתמודדות הישירה והכנה עם המציאות, ללא ניסיון להסיר את האחריות, היא המפתח לשינוי אמיתי ולשיפור המצב. מדוע חשוב להפסיק להשמיץ ולהתחיל להתמודד? לבסוף, אליעד מדגיש כי השמצת יתר היא למעשה מניפולציה עצמית ואשליה של שליטה, שיכולה ליצור רק נזק לטווח ארוך, משום שהאדם אינו פותר את הבעיות האמיתיות אלא רק דוחה את ההתמודדות איתן. ה
טיפים לניהול משא ומתן, איך לשדר שאתה חזק? איך להצליח במשא ומתן? מי צריך את מי? ניהול משא ומתן, אימון למנהלים, אימון עסקי, להביע התלהבות, לשדר קרירות
... לניהול משא ומתן, איך לשדר שאתה חזק? איך להצליח במשא ומתן? מי צריך את מי? ניהול משא ומתן, אימון למנהלים , אימון עסקי, להביע התלהבות, לשדר קרירות בניהול משא ומתן יש היבטים שונים. אחד מהם הוא מה שאתה רוצה שהצד השני יחשוב עליך, ... ולא החזק צריך את החלש. מה שאומר, שעליך לשדר לצד השני שאתה החזק ושהוא החלש. ואפשרי לעשות את זה, גם על ידי זה שכאשר הצד השני שאיתו אתה מנהל משא ומתן, מספר לך על עצמו והוא מנסה להרשים אותך במשהו מסוים, כגון לדוגמה ... שאתה צריך אותו. ואז ממילא אתה יוצא חלש. יחד עם זאת, לפעמים אתה כן רוצה להראות לו שאתה כן מעריך אותו. ואז אתה לא צריך להגיב בקרירות מוחלטת. אבל עדיין לא להראות שאתה מתלהב יותר מידי. ובמהות, אם אתה רוצה שהוא ...
האם לתת דוגמה אישית לעובדים? לאחר לעבודה כמנהל, איך לתת דוגמה אישית לעובדים? דוגמה אישית של מנהל, יצירת מוטיבציה לעובדים, בידול המנהל מהעובדים, יצירת סמכות עבור העובדים, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני
... לתת דוגמה אישית לעובדים? לאחר לעבודה כמנהל, איך לתת דוגמה אישית לעובדים? דוגמה אישית של מנהל, יצירת מוטיבציה לעובדים, בידול המנהל מהעובדים, יצירת סמכות עבור העובדים, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני שאלה: האם חשוב לתת דוגמה אישית לעובדים. במובן של שעליך כמנהל להתנהג כפי שהיית מצפה מהעובדים שלך להתנהג? תשובה: כעיקרון לא. חשוב לך שהעובד שלך יעבוד טוב. לפעמים הדרך לכך היא באמצעות נתינת דוגמה אישית. לדוגמה, אתה כמנהל תגיע לעבודה בזמן, כדי לתת דוגמה אישית לעובדים שלך, להגיע לעבודה בזמן. אבל מצד האמת, יש מצבים שאין בזה צורך. ויש מצבים שדווקא יש צורך הפוך. דהיינו, שאתה רוצה לשדר לעובדים שלך, שאתה המנהל בעסק שלך ושאתה דווקא בא יותר מאוחר, כדי שהם יבינו שאתה המנהל, ושאז ממילא דווקא יקשיבו לך עוד יותר כמנהל ולא כפועל. זא מצד אחד כשאתה כמנהל לדוגמה מאחר לעבודה, מצד אחד אתה לא רוצה שהעובדים שלך יחשבו שאתה מזלזל בעבודה, כי אז זה יגרום להם גם לזלזל בעבודה. מצד שני אתה כן רוצה שהם יחשבו שאתה לא סתם עוד עובד כמותם, אלא אתה המנהל שלהם. וזה שאתה מאחר ל
איך נכון לתגמל עובדים? כמה משכורת לשלם לעובד? איך לתמרץ עובדים? שכר גבוה, שכר נמוך, שכר בסיס, תגמול לפי ביצועים, עמלה על מכירות, תגמול לאנשי מכירות, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני
... נכון לתגמל עובדים? כמה משכורת לשלם לעובד? איך לתמרץ עובדים? שכר גבוה, שכר נמוך, שכר בסיס, תגמול לפי ביצועים, עמלה על מכירות, תגמול לאנשי מכירות, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני שאלה: מה עדיף ואיך נכון לשלם לעובדים בארגון, האם שכר בסיס גבוה ועמלות נמוכות על הביצועים, או שכר בסיס נמוך ועמלות גבוהות לפי הביצועים? תשובה: כל מקרה לגופו. אם אתה יודע בוודאות שיצא לך יותר זול לשלם לעובד שלך בצורה כלשהי, אין שאלה. אבל בדכ בממוצע, עדיף שהבסיס יהיה נמוך ושהעמלות יהיו גבוהות לפי התוצאה של העובד. כי ככה העובד הופך להיות סוג של שותף בעסק. ובאופן יחסי, אנשים עובדים יותר טוב עבור עצמם, מאשר עבור מישהו אחר. מצד אחד העובד שלך ירצה שכר בסיס גבוה, כדי שיהיה לו שקט נפשי. אבל מצד שני לך כבעל העסק, אין שקט נפשי, כאשר לעובדים שלך יש שקט נפשי. ובאידיאל שלך, שכמו שאתה כל הזמן רוצה שהעסק יצליח עבורך, כך גם אתה רוצה שהעובד שלך ירצה שהעסק שלך יצליח עבורו. ולכן יש היגיון לתלות את התגמול של העובד שלך, כמה שיותר בתוצאות של הביצועים שלו. בדיוק כמו כל ספק שירותים עצמאי, שמקבל תגמול, רק על תוצאה ולא רק על המאמץ שלו. ועליך לשאוף לכך שהעובד שלך יתייחס לעסק שלך, בדיוק כאילו זה היה העסק שלו. וזה אפשרי, בעיקר על ידי זה שהשכר שלו, תלוי באחוז גדול בביצועים שלו. ואיך לבנות תוכנית תגמול לעובדים? ואיך לתגמל את העובדים לפי ביצועים? וכולי, זה נושא בפני עצמו וכל מקרה לגופו. ...
איך לשדר סמכותיות לעובד שלך? איך לגרום לעובד לתת בך אמון בידע שלך? איך לגרום לעובד שלך לתת בך אמון? איך לענות לעובד שלך? אימון למנהלים, איך לענות לשאלה של עובד שלך? איך לא לגרום לעובד שלך להטיל בך ספק? איך לגרום לעובד לתת בך אמון?
... לשדר סמכותיות לעובד שלך? איך לגרום לעובד לתת בך אמון בידע שלך? איך לגרום לעובד שלך לתת בך אמון? איך לענות לעובד שלך? אימון למנהלים, איך לענות לשאלה של עובד שלך? איך לא לגרום לעובד שלך להטיל בך ספק? איך לגרום לעובד לתת בך אמון? בעיקרון אתה כמנהל, רוצה שהעובד שלך ידע שהוא יכול לסמוך עליך. דהיינו, באופן כללי אתה רוצה שהעובד שלך יחשוב שאתה יודע מה נכון ושהוא לא יטיל ספק במה שאתה אומר לו. ויש מצבים שהעובד שלך שואל אותך שאלה ושאתה צריך לחשוב על התשובה ושאין לך תשובה בשלוף. במקרה שכזה לדוגמה, אתה לא אמור לשתף את העובד שלך בתהליך ההתלבטות שלך. אלא אתה אמור לומר לו תשובה כללית בסגנון של: אתן לך תשובה עוד מעט וכיוב. אפילו בלי לפרט שאתה צריך לחשוב על ...
איך לראיין עובד? איך לראיין מנהל? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים
איך לראיין עובד? איך לראיין מנהל? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים
... לראיין עובד? איך לראיין מנהל? איך לראיין מועמד לעבודה? איך לראיין נכון? איך לראיין אנשים? מה לשאול בראיון עבודה? מה לשאול בראיון טלפוני? מה לשאול בראיון למטפלת? איך מראיינים עובד פוטנציאלי? לראיין מטפלת, אימון למנהלים איך לראיין עובד בצורה נכונה? כאשר נשאלת השאלה איך נכון לראיין עובד פוטנציאלי, אליעד כהן מדגיש כי מטרת הראיון אינה רק ... לעשות?. השאלות הללו אינן תמיד מספקות את התשובה לשאלה החשובה באמת - האם העובד מתאים למשימות ולסיטואציות שהוא צפוי להתמודד איתן בעבודתו. מהן השאלות החשובות באמת בראיון עבודה? במקום שאלות כלליות, אליעד כהן ממליץ לערוך סימולציות של מצבים אמיתיים שעשויים לקרות בתפקיד, ולשאול את העובד כיצד הוא יפעל. אם, לדוגמה, מדובר במנהל משרד, חשוב לבדוק אם המועמד מסוגל להתמודד עם ריבוי משימות ולחצים בו - זמניים. ניתן להציג לו מצב אמיתי שבו עליו לנהל משימות רבות בזמן קצר ולראות כיצד הוא מגיב, האם התגובה שלו מציאותית והאם דרך החשיבה שלו מתאימה לצרכי העסק שלך. איך לערוך סימולציה בצורה נכונה בראיון? אליעד מסביר כי כשעורכים סימולציה, יש לקחת סיטואציות שהעובד באמת יצטרך להתמודד איתן במסגרת התפקיד שלו, ולראות כיצד הוא פותר אותן. אם מדובר באיש פיתוח תוכנה, לדוגמה, לא כדאי להסתפק בשאלות על ידע קודם בשפות ... שואל אותך תוך כדי, ועד כמה התהליך שהוא מתאר תואם את הדרך שבה היית רוצה שיתנהל בפועל. איך לראיין מועמד לתפקיד ניהולי? כאשר מראיינים מועמד לתפקיד ניהולי, השאלות צריכות להיות מאוד מעשיות וממוקדות בבעיות האמיתיות שהמנהל צפוי להתמודד איתן. אם, למשל, יש בעיות ניהוליות או קונפליקטים בצוות, חשוב לשאול את המועמד איך הוא היה מתמודד איתן. על ידי כך, ניתן לראות אם החשיבה שלו ריאלית ואם הפתרונות שלו הגיוניים. בנוסף, חשוב לראות האם המועמד יודע לשאול שאלות רלוונטיות, כדי להבין לעומק את הבעיה לפני שהוא מנסה לפתור אותה. מועמד שלא שואל שאלות הכרחיות טרם מתן פתרון, מעיד על חוסר הבנה וחשיבה שטחית. מה חשוב לשאול בראיון טלפוני? בראיון טלפוני מומלץ ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שיפור חשיבה, האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיפור חשיבה, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי רוחני, מאמן אישי לקשב וריכוז, אימון אישי לנוער בתחום שיפור חשיבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 2.6113 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 06:29:10 - wesi1