שותפות / הקמת / פירוק שותפות - מהי המהות המעשית והרוחנית של שותפות?שותפות / הקמת / פירוק שותפות - מהי המהות המעשית והרוחנית של שותפות? במאמר הזה נדבר על נושא שותפויות במובן הפשוט שלו, ולאחר מכן נסביר את המשמעות הרוחנית של העניין. ואם נתבונן על עניין השותפויות, נראה כי בעולם שלנו יש המון שותפויות שונות. כגון לדוגמה שותפות זוגית משפחתית לצורך ניהול קשר זוגי והקמת משפחה, או שותפות עסקית לצורך הקמת עסק וכיוב. והסיבה שיש בעולם שלנו שותפויות שונות, היא משום שטובים השנים מן האחד. דהיינו, האדם כוחו מוגבל. ולמרות שכוחו של האדם מוגבל, הרי שרק כוחו האישי של האדם כאדם בודד, רק הוא מוגבל. אבל עדיין יש לאדם את הכוח ואת היכולת והאפשרות ליצור שותפות כלשהי עם כוחות אחרים, כדי להיעזר בהם להשיג את המטרות שלו. ומצד האמת, כל שני כוחות בעולם שנעזרים זה בזה, הרי שגם כאן יש סוג של שותפות. וכאשר האדם נוסע לדוגמה ברכב, הרי שהרכב עצמו הוא ביטוי של שותפות. משום שהאדם בעצם לקח המון חלקים שונים, שהם כשלעצמם הם חסרי כל משמעות. והאדם הרכיב אותם בצורה מסוימת, דהיינו, יצר שותפות בין החלקים השונים של הרכב, ועל ידי זה נוצרה שותפות בין חלקי הרכב, וכך נוצרה עבור האדם היכולת לנסוע ברכב. וכיוב כל המכשירים השונים שיש בעולם, הרי שהם ביטוי של שותפות בין החלקים השונים של אותו הדבר. וכאשר האדם נועל נעליים כדי ללכת בצורה יותר נוחה, הרי שבעצם גם כאן יש סוג של שותפות. בין האדם לבין הנעליים שלו. וכיוב כל דבר שמשרת את האדם, הרי שיש בינו לבין האדם סוג של שותפות. כך שבעולם שלנו ניתן למצוא אין סוף שותפויות שונות. כאשר המטרה העיקרית של השותפויות השונות שיש בעולם, היא כדי ליצור מציאויות שונות, שאם לא התקיימה מערכת היחסים והשותפות בין הכוחות השונים, הרי שאותה המציאות לא הייתה נוצרת. ובכך בעצם הבהרנו, מהי תכליתן של השותפויות השונות שיש בעולם. ואם נתבונן נראה, כי למרות שלאיחוד כוחות משותפים יש המון יתרונות, עדיין יש הרבה בני אדם שמעדיפים בנושאים מסוימים, להימנע להיות בשותפות. ואם ניקח לדוגמה את המישור העסקי, הרי שישנם הרבה אנשי עסקים, שהם מנהלים סוג של הצגת יחיד, והם דווקא מעדיפים לעבוד לבד בלי שותפים שונים. ולכאורה, מאחר שכל העולם שלנו מונע על ידי שותפויות שונות של כוחות שונים, אכ נשאלת השאלה, מדוע בעצם ישנם בני אדם שמעדיפים לעשות דברים מסוימים בלי שותפים? והעניין הוא, כי אם נתבונן על העולם נראה, כי לא כל השותפויות עולות יפה ולא כל השותפויות מצליחות להתקיים. לדוגמה, לא ניתן לנהל וליצור שותפות בין מים לבין שמן. ואם ננסה ליצור שותפות בין האש לבין המים, אחד מהם יתגבר על חברו, ויבטל את הישות של חברו. וכאשר שני רכבים שנוסעים בכביש מנסים ליצור שותפות, הרי שזה יוצר תאונת דרכים. כך שלא תמיד כל צורת שילוב של שני כוחות, מובילה באמת למציאות שטובה יותר ... האדם לעבוד עם שותפים. ולפעמים נוח יותר לאדם מסיבות אישיות שלו, לעבוד דווקא בלי שותפים. כי לא תמיד כל שותפות יכולה לעזור לאדם. וכאשר האדם רץ, אם נצרף אליו שותף בדוגמת שק משא, הרי שהשותף הזה יגרום לאדם לרוץ ... מחליש את כוחו של השותף השני. כך שיש גם צדדים שלפעמים רצוי להתמודד לבד בלי שותפים. וכאשר האדם נכנס לשותפות ויוצר שותפות כלשהי, בין אם זו שותפות זוגית או שותפות עסקית, או שהאדם רוכש לדוגמה איזה מוצר חדש שישמש אותו, שגם זה הרי סוג של יצירת שותפות, הרי שחשוב לאדם לשים לב לכך, שהוא לא בטעות מכניס את עצמו לצרה שהוא לא ידע אחכ איך לצאת ממנה. כי לפעמים שותפות יכולה להצליח, אבל אחכ היא יכולה להתברר כטעות וכבעיה שמגבילה את האדם. ולפעמים דווקא אותה חגורת בטיחות של הרכב שאמורה לעזור לאדם, דווקא היא זו שמקשה על המחלצים לחלץ אותו. כך שלפעמים שותפות יכולה להתחיל בטוב, ולאחר מכן להתהפך למשהו שהוא מעיק ומציק. ולכן, כאשר הטייס נכנס למטוס, אז מלמדים אותו איך להשתמש בכסא המפלט של המטוס. כי מצד אחד השותפות שיש בין הטייס לבין המטוס, היא שותפות מאוד מרשימה. כי הטייס והמטוס ביחד, יכולים לעשות דברים מאוד גדולים, שאף אחד מהם לא יכול לעשות אותם בכוחות עצמו. אבל לפעמים צריך לפרק גם שותפות שהתחילה בטוב. ולכן מראש מייצרים במטוס את כסא המפלט עבור הטייס, כדי שבשעת סכנה יוכל הטייס להתרחק כמה שיותר מהמטוס. והמשמעות של זה היא, שכאשר האדם נכנס לשותפות כלשהי, עליו להבין שלמרות ששותפות יכולה להביא לו הרי תועלת, הרי שיכול להיות שבעתיד הוא ירצה לפרק אותה. בדיוק ... הוא שוכח שבסוף הוא גם יצטרך לשלם את החשבון. והמשמעות המעשית של זה היא, שהאדם בהחלט יכול להקים וליצור שותפויות שונות. כגון שותפות זוגיות או עסקית, או לרכוש עבור עצמו דברים שונים, שגם זה סוג של שותפות, אבל תמיד ...