🖨פרדוקס הרצון - האם אפשר להפסיק לרצות? האם אפשר להעלים את הרצון העצמי?רצון. לרצות לא לרצות. פילוסופיה. האם אפשר לא לרצות בכלל שום דבר?
רצון = חסר. האדם מרגיש חסר ביחס לדבר שאותו הוא רוצה.
האדם אינו רוצה את מה שאינו חסר.
אם האדם אינו מרגיש שחסר לו משהו, מדוע שירצה אותו.
הרצון דוחף את האדם כל הזמן לבצע פעולות שונות.
כל בחירה של האדם נובעת מרצון.
שלמות = לא חסר.
כל זמן שהאדם רוצה משהו כלשהו, הרי שהוא חסר את הדבר שאותו הוא רוצה.
כל זמן שהאדם רוצה משהו, הרי שאינו חווה תחושה מלאה של שלמות.
שלמות = תחושה שלא חסר דבר / חוויה של חוסר רצון כלשהו.
גם אם האדם רוצה את מה שיש לו, גם אז קיימת האפשרות שעדיין הוא ירגיש חסר / רצון.
לרצות את מה שיש לך, שכולל בתוכו את הרצון שמה שיש לך ישתנה. גם זהו רצון = חיסרון שונה מ: שלמות.
גם אם האדם מרוצה ממה שיש לו, אם הוא עדיין רוצה שיהיה דווקא את מה שיש לו = מפחד לאבד את מה שיש לו, גם זו אינה שלמות.
שלמות = לאהוב את מה שיש לך, ולא לפחד מכך שתאבד את מה שיש לך.
תלות רגשית = רצון לא לאבד X = חיסרון = חוסר שלמות.
השאלה הנשאלת היא, האם אפשר לא לרצות בכלל? האם ואיך האדם יכול להגיע למצב שבו אינו חווה שום רצון כלשהו?
תשובה: אפשר ותכף נסביר איך.
מדוע השאלה הזאת היא פרדוקסאלית?
נניח שהאדם מעוניין להפסיק לרצות. מה בדיוק הוא יכול לעשות?
נניח שהאדם מחליט שמעכשיו הוא רוצה להפסיק לרצות. ואז הוא מפסיק לרצות.
במקרה כזה הוא עדיין רוצה. הוא רוצה לא לרצות.
כל דבר שאותו יעשה האדם כדי להפסיק לרצות, כל דבר שנובע מהאדם עצמו, עדיין כרוך ברצון שלו עצמו = חוסר שלמות.
כדי שהאדם לא יחווה רצון, על הרצון להיעלם מעצמו. או במילים אחרות שגורם חיצוני לאדם ישתיק את הרצון של האדם ויגרום לו להפסיק לרצות.
רצון נעלם מעצמו = גורם חיצוני לאדם שמשתיק את הרצון של האדם.
אז מה בדיוק יכול האדם לעשות בנידון? הרי אם זה תלוי בו עצמו, זה לעולם לא יצליח!
תשובה:
האדם יכול לגרום לרצון שלו להיעלם מעצמו.
האדם יכול להביא את עצמו למצב מסוים, שבו ורק בו הרצון של האדם נעלם מעצמו.
מהו המצב הזה?
תשובה: ידיעה מלאה וברורה של האדם שהכל טוב באמת.
כאשר האדם חווה את המציאות כדבר שכולו אך ורק טוב, הדבר הזה מעלים מעצמו את הרצון של האדם ומאפשר לו להרגיש שלמות.
האדם אינו מתמקד בכלל ברצון שלו.
האדם מתמקד בלדעת משהו והרצון נעלם מעצמו.
אלא מה?
אם האדם ינסה לחשוב על כך שהכל טוב כדי שהרצון שלו יעלם, הרי שכל התהליך כולו עדיין נובע מהרצון האישי שלו. כך שזה לא עזר כלום.
מסקנה: לחשוב שהכל טוב כדי שהרצון יעלם, עדיין לא פותר את הבעיה לגמרי.
נדגיש: לחשוב שהכל טוב, מקרב את האדם אל הנקודה שבה הרצון נעלם לגמרי, אך עדיין זה לא מעלים את הרצון לגמרי, אלא רק מקטין אותו.
אז מה עושים?
תשובה: מחפשים את האמת.
כאשר האדם מחפש את האמת ומבין בשלמות את המציאות, הדבר הזה עצמו גורם לו לדעת שהכל טוב באמת, כי הרי האדם מבין את המציאות באמת.
כאשר האדם יודע שהכל טוב, כי זו האמת, ולא רק כי הוא רוצה לחשוב כך, זו ידיעה שלמה.
כאשר הידיעה של האדם שהכל טוב, נשענת על ידיעת האמת, הרי שזו ידיעה שאינה נובעת מהרצון אלא מהאמת. ואז הרצון נעלם מעצמו לגמרי.
מה ז"א לחפש...
הסוד של גן עדן / עולם שכולו טוב - למה *לא* יכול להיות גן עדן? ומה האמת? חלק 2... ומה האמת? חלק 2 ועכשיו השאלה הנשאלת היא, האם בכלל האדם יכול להגיע למצב כזה שבו לא יהיה לו רצון עצמי כלל? וכפי שהבנו, האדם עצמו לא יכול בכוחות עצמו לגרום לעצמו להפסיק לרצות. כי האדם לא בוחר האם לרצות ... כלשהו בעולם שיכול לגרום לאדם להפסיק לרצות, לשם כך יש לשאול, האם בכלל קיים כוח כלשהו בעולם שהוא חסר רצון עצמי. כי כפי שכבר ביארתי, המוכר לא יכול למכור את מה שאין לו. וכדי שמישהו יוכל לגרום לאדם להיות חסר רצון עצמי, לשם כך אותה הישות עצמה צריכה להיות חסרת רצון עצמי. כי מאחר שהרצון העצמי הוא שורש הרע, הרי שאם הישות לא הצליחה להיפטר מהרצון העצמי של עצמה, אז כיצד ... לאדם את הרצון העצמי של עצמו. וכמובן שיש כאן עוד שאלה, והיא אם נניח שיש ישות שהיא חסרת כל רצון עצמי. אז מדוע בכלל שישות כזאת תרצה לעזור לאדם להיפטר מהרצון העצמי של עצמו? הרי כדי שהישות הזאת תעשה משהו, לשם כך עליה להיות בעלת רצון עצמי. ואם היא עצמה חסרת רצון עצמי, אז מדוע שהיא תרצה לשנות את הרצון העצמי של האדם? ויש כאן עוד נקודה להתבוננות, והיא שתיאורטית יכולה להיות ישות בעלת רצון עצמי, שתרצה ותוכל לעזור לאדם אחר להיות חסר רצון עצמי. אבל כאן אנחנו מעמיקים בנקודה הבאה, והיא האם בכלל קיימת במציאות שלנו ישות שהיא חסרת כל רצון עצמי? ואפשר להבין, שאם בכל המציאות שלנו אין מציאות / ישות חסרת כל רצון עצמי, הרי שכנראה שאי אפשר להיות חסר רצון עצמי. כי כל דבר שיש בעולם, היכולות שלו מוגבלות ליכולות של השורש שלו. כי עץ תפוזים מוגבל להביא אך ורק פירות שיש אותן בפוטנציאל של השורש שלו. ועיקר השאלה להתבוננות היא, האם המציאות עצמה היא בעלת רצון עצמי או לא. כי אם המציאות עצמה אין לה את החוסר רצון עצמי, הרי שממילא כל הדברים שבתוכה מוגבלים גם הם להיות בעלי רצון עצמי. כי שום דבר לא יכול להיות בו תכונה שאין אותה בשורש שלו ובדבר שממנו הוא מתהווה. ואם בכל המציאות כולה אין את הכוח ואת האפשרות של החוסר רצון עצמי, אז גם האדם מוגבל ביכולת של ישותו, להיות חסר רצון עצמי. (ויש עוד להעמיק בזה, אולי מהותו של החלק שונה ממהותו של השלם? אלא שאז החלק עצמו הוא כמו השלם ... ישות אחרת, וגם אז הוא מוגבל. ויש בזה עוד נושאים שונים). והבנו שגן עדן הוא מצב שבו האדם חסר רצון עצמי. וגם הבנו שצריך לחפש ולנסות להבין האם בכל המציאות שלנו כולה, האם יש ישות כלשהי שהיא חסרת רצון עצמי כלשהו, כדי להבין האם אפשרי הדבר שהאדם יהיה חסר כל רצון עצמי וירגיש טוב באמת. כאשר עיקר השאלה היא, על המציאות עצמה, האם היא עצמה בעלת או חסרת רצון עצמי. וכאן יש שני דברים שצריך להעמיק בהם. והדבר הראשון הוא לגבי האם למציאות עצמה יש או אין רצון עצמי? והדבר השני הוא האם יש במציאות עצמה ישויות שהן חסרות רצון עצמי? ולגבי השאלה הראשונה, התשובה היא די פשוטה. כי ברור לגמרי שגם למציאות עצמה יש רצון עצמי. ובמאמר מוסגר נסביר את זה שאנחנו עושים האנשה למציאות ומייחסים לה רצון עצמי, ונסביר כי מצד האמת גם האנושיות של בני האדם עצמם, היא לא יותר מאשר תיאור של מצב. זא כאשר אנחנו אומרים שלאדם כלשהו יש רצון עצמי, הרי שבכך בסך הכל תיארנו מצב כלשהו, והגדרנו אותו כרצון עצמי. ומצד האמת היה יכול להיות מצב שבו האדם היה רואה איזה רובוט משוכלל, שעושה איזו פעולה, והאדם היה חושב ואומר שיש לאותו הרובוט רצון עצמי. והסיבה שהאדם לא עושה זאת, היא משום שהאדם יודע שהרובוט לא שולט בעצמו, בניגוד לאדם, שהאדם חושב שבני האדם שולטים בעצמם. ובין כך ובין כך, כאשר אנחנו אומרים על תהליך כלשהו שהוא מתבצע בבחירה חופשית, ושהוא מבטא רצון עצמי, הרי שמצד האמת זה בסך הכל תיאור של רצף אירועים. זא הבחירה החופשית של האדם, והרצון העצמי של האדם, ... לרובוט שום בחירה חופשית, ועדיין זה לא יסתור את העובדה שהרובוט יבחר לתאר את רצף הפעולות שלו כפעולות שמבטאות רצון עצמי ובחירה חופשית. כך שבכל מקרה בחירה חופשית ורצון עצמי, הם בסך הכל תיאור ופירוש של רצף אירועים. כי יש רצף אירועים. וברגע אחד האדם חווה רצון לאיזה דבר. ... שהאדם מייחס לרצף אירועים כלשהו. ולכן בהחלט אפשר להסתכל על אירועים שמתרחשים במציאות, ולהתייחס גם אליהם כאל ביטוי של רצון עצמי ושל בחירה חופשית. ולכן בהחלט אפשר להבין שגם ובעיקר למציאות שלנו יש בחירה חופשית. כי המציאות (אלוהים) לצורך העניין, ... הרי שזה אומר שהכוח הראשון / סיבת כל הסיבות, היא עצמה הכוח שמניע את הכל, והיא עצמה בהחלט בעלת רצון עצמי. זא נגדיר כוח כלשהו ככוח שמניע את העולם כולו. ונבין מיד מכך שהוא מניע את כל העולם כולו, נבין מכך שהוא בעל רצון עצמי. ויש בזה עוד רמות עומק שונות. אך בשורה התחתונה אנחנו מדברים כאן על נקודת המבט שממנה אפשר לייחס ביטוי של רצון עצמי לכוח שמניע את המציאות כולה. זא בהחלט ניתן להבין שלמציאות עצמה יש רצון עצמי. כי הכוח הראשון שמניע את כל האירועים, וזה כלל לא משנה כיצד הוא יוגדר, בין אם הוא כוח אקראי, ... אם נגדיר אותו כסיבה הראשונה של כל הסיבות וכיוב, או כל הגדרה אחרת, הרי שהוא עצמו הוא תמיד בעל רצון עצמי. כי מצד נקודת המבט של הכוח שמניע את הכל, שם בנקודה הזאת הבחירה החופשית היא אין סופית, כי בנקודת ... את הכוח הראשון, כי הכוח הראשון הוא הכוח האין סופי. וזה בעצם אומר, שבנקודת הכוח הראשון יש אך ורק רצון עצמי כל הזמן. כי ההפך של רצון עצמי, הוא חוסר בחירה. ובנקודת ההתחלה ששם הבחירה חופשית מלאה, שם יש רק רצון עצמי. ויש בזה עוד עומקים, כי צריך להתבונן מהיכן מגיע הרצון הראשון? והאם הכוח הראשון הוא בעל בחירה חופשית לבחור להיות חסר רצון עצמי וכיוב? וגם יש להבין, אם בנקודת הכוח הראשונה יש רק בחירה חופשית מלאה, אז כיצד זה שבמציאות שלנו יש ...
רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי?רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי?רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי? מהו רצון עצמי ואיך הוא גורם לסבל? הרצון העצמי הוא הדבר המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו בהרצאה זו, ובפרט, כיצד הרצון הזה יוצר את כל הסבל שהאדם חווה. אליעד מסביר בצורה מפורטת שהסיבה היחידה לסבל בחיים היא הרצון העצמי. כשהאדם רוצה משהו ואין לו אותו, הוא סובל. אם האדם לא היה רוצה כלום, לא היה שום דבר שיגרום לו להרגיש רע. אליעד מחדד נקודה חשובה: כל זמן שיש לאדם רצון עצמי, הוא לעולם לא יוכל להרגיש שלמות אמיתית. אפילו האושר מותנה בכך שיש רצון שמתקיים, ולכן כל סוג של אושר ... טוב, אם רק תיעלם תחושת הסבל והרע שהוא חווה. לפי אליעד, זהו מצב שמראה בבירור את התלות של הסבל ברצון העצמי. מדוע בלתי אפשרי לכאורה להיפטר מהרצון העצמי? אליעד כהן מציג בהרצאה את הפרדוקס העמוק סביב הרצון העצמי: כל ניסיון להעלים את הרצון נובע בעצמו מתוך רצון כלשהו. גם הניסיון להפסיק לרצות, הוא בעצמו רצון להפסיק לרצות, ולכן האדם לכאורה תמיד לכוד בתוך הרצון העצמי שלו. בכל פעולה שהאדם עושה כדי לא לרצות, הוא עדיין מפעיל רצון עצמי. אליעד מדגיש שכדי להיות באמת חסר רצון, צריך להגיע למצב שבו לא אכפת לאדם אם הוא ירצה או לא ירצה. האדם צריך להפסיק לרצות באופן מוחלט, כולל להפסיק לרצות להפסיק לרצות. כיצד הבנה יכולה להעלים את הרצון העצמי? הדרך שאליעד מציע לפתרון הפרדוקס הזה היא לא דרך של פעולה או מאמץ, אלא דרך של הבנה עמוקה. לדבריו, קיימת הבנה מסוימת שאם האדם יגיע אליה, הרצון העצמי שלו יעלם באופן אוטומטי, בלי מאמץ נוסף. הוא מסביר זאת באופן מדויק, באמצעות נוסחה ספציפית שאותה הוא מכנה נוסחת ... פחד ובלי לוותר, הוא יגיע בסופו של דבר לשורש העמוק ביותר של הרצון שלו. מה קורה כשחוקרים את שורש הרצון העצמי? אליעד מפרט שכאשר האדם שואל את עצמו למה הוא רוצה דבר מסוים, הוא מגלה שכבות שונות של סיבות לרצון ... רוצה ללא רוצה? מצב זה מתואר על ידי אליעד כמצב של שלמות מוחלטת, מצב שבו האדם לא חווה את הרצון העצמי כבעיה, כי אין שום הבדל עבורו בין המציאות שבה הרצון מתקיים לבין זו שבה הוא איננו. במצב כזה האדם ... שום הבדל בין רוצה ולא רוצה. איך להפסיק לרצות? מה הסיבה לסבל בחיים? איך להגיע לשלמות אמיתית? מה זה רצון עצמי? איך להפסיק להרגיש רע? מהו שורש הרצון הראשון? כיצד להבין את המציאות באמת? הרצון העצמי. מהו הפרדוקס? למה לבטל אותו? ואיך לבטל אותו - רצון עצמי: איך אפשר להעלים את הרצון העצמי? איך אפשר להפסיק לרצות? פירושו שהאדם ירצה משהו בדיוק כמו שהאבן רוצה. להביא את עצמו למצב שכל דבר טוב באותה מידה. למה שהאדם ירצה לבטל את הרצון העצמי של עצמו? אם נתבונן נגלה שכל הסבל שיש לאדם הוא בגלל הרצון העצמי. וגם האושר. אם נתמקד בסבל נגלה שהסבל אכן תלוי ברצון העצמי של האדם. ולעיתים האדם מרגיש כל כך רע שהוא מעדיף להפסיק להרגיש טוב, תמורת זה שלא ירגיש רע. אז ... שאינו תלוי ברצייה. יש כאן פרדוקס. כל דבר שהאדם יעשה כדי להעלים את הרצון שלו, זה עצמו נובע מתוך רצון עצמי להעלים. הכוונה היא שעל האדם להעלים כל רצון, גם את הרצון להעלים את הרצון שלו. על האדם לבטל לגמרי הכל את כל הרצון העצמי שלו וזה הפרדוקס. מה יכול האדם לעשות כדי להעלים את הרצון העצמי. מכאן שהאדם נגזר דינו לסבל. כי אין סבל בלי רצון כלשהו. ואי אפשר לא לסבול כשיש לך רצון. האדם לעולם לא ירגיש שלמות כל זמן שיש לו רצון. והסיבה שהאדם לא מאושר, היא משום שהאדם יש לו רצון עצמי וזה מה שגורם לו לא להיות מאושר. ומה עושים כדי להעלים את הרצון? יש דרך, על ידי הבנה. אם ...
רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי ואת האגו בשלמות?רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי ואת האגו בשלמות?רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי ואת האגו בשלמות? איך אפשר לבטל לגמרי את הרצון העצמי? אליעד כהן מסביר שכדי להבין איך אפשר לבטל לחלוטין את הרצון העצמי, צריך קודם כל להבין שהרצון של האדם הוא השורש להרגשת טוב או רע. אדם יכול להיות במקום שנתפס כטוב, ... ולא מרגיש חוסר במילוי הרצון (שזה רע), אלא מרגיש רק תחושת שלמות מוחלטת. מה זה המקום שבו אין בכלל רצון עצמי? כדי לבטל את הרצון העצמי, אליעד מסביר שיש להגיע למקום שבו הרצון העצמי לא היה קיים כלל. זהו רובד עמוק יותר במציאות שבו אין הבדלים, אין נפרדות ואין רצון או אי - ... באיחול, שהיום של כל אחד יהיה יום של רצון אמיתי, שלם וטוב, ללא כל תחושת חיסרון. איך לבטל את הרצון העצמי? מהי תחושת האחדות? איך להפסיק לסבול מהרצון? מה זה ההוויה שמאחורי המציאות? מהו מקור הסבל? איך להרגיש שלמות פנימית? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי איך אדם יכול לבטל את הרצון העצמי שלו? ויותר מפעם אחת הבנו שטוב ורע תלויים ברצון של האדם הרצון של האדם יחליט אם הוא ירגיש טוב או רע, ואם הוא לא ירצה בכלל האדם, הוא לא יוכל להרגיש רע. ולמי שלא יהיה רצון עצמי בכלל, תהיה לו הרגשה של שלמות, זה לא שיהיה טוב, או לא רע פשוט תהיה תחושת שלמות. ומי שרוצה לבטל את הרצון העצמי לגמרי, ושואל איך עושים זאת? צריך להגיע למקום שבו לא היה רצון עצמי, ומה זה אומר להגיע למקום שלא היה רצון עצמי? במציאות שלנו יש רבדים שונים, יש שנאה, ויש אהבה, יש טוב ויש רע, יש אני ולא אני יש הבדלים ...
אגו / רצון עצמי - מי מפחד מהאגו? מה *טוב* באגו? איך לחיות עם האגו בשלום?אגו / רצון עצמי - מי מפחד מהאגו? מה טוב באגו? איך לחיות עם האגו בשלום? אגו / רצון עצמי - האגו של האדם הוא גם האויב וגם האוהב הכי גדול של האדם. הכל תלוי באדם עצמו. ובטרם נדבר על עניין האגו, נאמר, כי כאן במאמר האגו מייצג את הרצון עצמי של האדם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי מצד אחד, אם לא היה לאדם שום אגו ורצון עצמי, הרי שלעולם לא היה לו רע. משום, שהאדם מרגיש רע, רק כאשר המצב שבו הוא נמצא שונה מהרצון העצמי / האגו שלו. כך שאם לא היה לאדם שום אגו כלל, הרי שלעולם לא היה לו רע. ומנקודת המבט ... הוא האגו שלו. כי האגו של האדם, אחראי לכך שהאדם מרגיש רע. מצד שני, אם לא יהיה לאדם אגו ורצון עצמי, הרי שהוא גם לעולם לא יוכל להרגיש טוב. משום, שהאדם מרגיש טוב, כאשר הרצון העצמי שלו מתמלא ובא על סיפוקו. כאשר המציאות של האדם מתאימה לרצון העצמי של האדם, הרי שאז מרגיש האדם טוב. וככל שמידת ההתאמה בין הרצון העצמי של האדם לבין המציאות גדולה יותר, כך האדם שמח יותר. כך שאם לא יהיה לאדם אגו ורצון עצמי, הרי שהוא גם לא יוכל להרגיש תחושת סיפוק והנאה, של מילוי הרצון העצמי והאגו. אז מה עושים? תשובה: באפשרותו של האדם להישאר עם אגו, ועדיין להרגיש אך ורק טוב. כיצד? תשובה: על ידי הבנת המציאות. נסביר: הסיבה שרע לאדם היא לא בגלל שיש לו רצון עצמי, אלא בגלל שהרצון העצמי שלו נפרד ושונה מהמצב שבו הוא נמצא. עצם קיומו של הרצון העצמי הוא לא רע. הרע נוצר רק כאשר הרצון העצמי של האדם, לא מתאים למצב המציאות שבו הוא נמצא. ומדוע הרצון העצמי של האדם, לא תואם את המציאות? משום, שהאדם חושב ומבין בשכלו שהמציאות תהיה טובה יותר, אם היא תהיה אחרת ... שהדבר הזה יוצר אצל האדם את תחושת הנפרדות מהמציאות, וממילא גם את תחושת הרע. נמצא אם כן, כי לא הרצון העצמי של האדם יצר את הרע, אלא חוסר ההתאמה בין המציאות לבין הרצון העצמי של האדם, היא זו שיצרה את הרע. נמצא אם כן, שאם יבין האדם את המציאות באמת, ויבין את הסיבה הטובה שבגללה הדברים קורים כפי מה שהם, הרי שעל ידי זה יגיע האדם למצב, שבו גם יש לו רצון עצמי מצד אחד, אך גם מהצד השני הרצון העצמי של האדם תואם את המציאות ולא שונה ממנה. דהיינו, מצב שבו האדם רוצה את המציאות כפי מה שהיא. וכאשר האדם מגיע למצב שבו הרצון העצמי שלו תואם את המציאות, ממילא אין לו שום בעיה עם הרצון העצמי שלו, מאחר שהרצון העצמי שלו תואם את המציאות. וכאשר האדם לא מבין את המציאות, על ידי זה הוא מרגיש רע. והמצב הזה גורם לכך, שלפעמים האדם רוצה ומנסה להיפטר מהאגו ומהרצון העצמי שלו, כדי לא להרגיש רע. אך זה כמובן מוביל אותו למצב, שבו גם אם הוא יצליח להיפטר מהרצון העצמי שלו, הרי שאז הוא גם לא יוכל להרגיש טוב. ובאמת, על האדם כן להיפטר מהאגו ומהרצון העצמי שלו, אך לא להיפטר מהם ממש, אלא להיפטר מתחושת הנפרדות שיש אצל האדם, בין הרצון העצמי שלו לבין המציאות. וזה בעצם אומר ש: האגו הוא גם האויב וגם האוהב של האדם, הכל תלוי באדם עצמו. ... לנסות להבין את המציאות. ככל שהאדם מבין טוב יותר את השכל של המציאות, כך הוא מרגיש טוב יותר, וממילא הרצון העצמי שלו הופך להיות האוהב שלו, מאחר שהוא מרוצה מהמציאות כפי מה שהיא.
הספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהיםהספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהיםהספר להיות אלוהים - רצון עצמי - הזדהות רצונית - הזדהות, עם הרצון העצמי של אלוהים, יצירת הרצון הראשון של אלוהים מהו רצון עצמי, והאם אפשר לא להזדהות איתו? הרצון העצמי הוא מושג מרכזי בספר להיות אלוהים, והבנתו קשורה באופן ישיר לנושא ההזדהות עם הרצונות. לכאורה ברור שהאדם תמיד מזדהה עם הרצונות שלו, שהרי עצם הגדרתו של הרצון העצמי היא בכך שהאדם מרגיש שהרצון הזה שייך לו. עם זאת, קיימות פרספקטיבות שונות ועמוקות המציעות אפשרויות אחרות. האדם סובל ... עם הרצון שלו עצמו. האם אפשר לא להזדהות עם הרצון? אליעד מסביר שאמנם קיימת הזדהות טבעית של האדם עם הרצון העצמי, אך אפשר להגיע למצב שבו האדם אינו מזדהה איתו. הוא מדגים זאת באמצעות שאלות והתבוננות: אם אדם יחקור לעומק ... הרצון, אלא חווה אותו כמשהו המופיע בתוכו. לדוגמה, האדם חושב אני רוצה להיות מאושר, אך אליעד מצביע על כך שהרצון עצמו הופיע באדם באופן לא מודע. האדם לא באמת החליט או בחר בכך שיהיה לו רצון להיות מאושר. יש כאן ... אך מצד שני, הרצון הראשון עצמו נוצר באופן ספונטני, ללא רצון או כוונה מוקדמת. למעשה, אפילו אלוהים חווה את הרצון העצמי שלו בשני אופנים מנוגדים בו - זמנית: כמשהו שהוא יוצר במודע, וכמשהו שנוצר מעצמו. איך התובנה הזו משפיעה על ... להשתחרר מההזדהות עם הרצונות, לחוות את המציאות אחרת, ולהשתחרר מהסבל. איך להשתחרר מהרצון? האם הרצון הוא שלי? הזדהות עם הרצון העצמי מהי אחדות אמיתית? איך להפסיק לסבול מהרצון? האם האדם הוא אלוהים? מי יוצר את הרצונות שלי? שאלה: איך אפשר ... אפשר להגיד לי שאני לא אזדהה עם הרצון שלי? והאם אפשר לא להזדהות עם הרצון? האדם סובל רק בגלל הרצון העצמי שלו, אתה לא סובל מכך שהרצון של השכן שלך לא מתמלא, אתה סובל רק בגלל שהרצון שלך לא מתמלא. ... שיהיה למישהו האחר רע, ולכן אני סובל. לאדם תמיד אכפת ממנו ולא ממישהו אחר. אם למשל האדם מזדהה עם הרצון העצמי שלו, ומשייך אותו לעצמו, אז האדם סובל כאשר הרצון לא מתמלא. אבל קיימת נקודת מבט נוספת, שבה האדם לא ... הגוף הגשמי שלו, ומחבר ביניהם + את הרצון המוגבל והמוגדר, ואם אתה מבין זאת, הרי שכול הרצונות שבעולם, הם הרצון העצמי של האדם. השאלה היא, איך אני לא אזדהה עם הרצון שלי? אז יש כמה פרספקטיבות, פרספקטיבה ראשונה, אם אתה ... שהוא חווה את רצונו גם מנקודת מבט שאומרת שאין שום רצון כלל, שזה האחד המוחלט. וגם שכול הרצונות הם הרצון העצמי של האדם כאלוהים. גם אני כאלוהים רוצה הכל, וגם שהרצון הנפרד הוא לא רצון עצמי, אלא הוא הרצון של אלוהים.
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?