אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רצון ✔לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:52לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
מהן התרגולות שמציע אליעד כהן כדי להגיע לבחירה חופשית מוחלטת?

אליעד כהן מציג דרך חשיבה שמבוססת על תרגולים שמובילים את האדם למצב שבו הוא יכול לבחור את חוויותיו באופן מוחלט. המטרה היא להגיע למקום שבו אין לאדם כל תוצאה או מסקנה קבועה לגבי חייו, ויכולת הבחירה לא מוגבלת על ידי שום אקסיומה או דעה מראש. אחת מהבעיות המרכזיות, לפי אליעד, היא שהאדם מנסה להיאחז במשהו מוחשי ו"אמיתי", כמו רעיונות או מוצרים, כדי להרגיש שהוא שולט על מצבו. עם זאת, אליעד טוען כי כל "משהו מוחשי" הוא למעשה זמני, ואם אדם מצא משהו להיאחז בו, אז הוא יוסיף עוד "שמן" על אותו הדבר כדי שייפול בידיו ויתפוגג.

הדרך בה אליעד מבקש להוביל את האדם היא על ידי הצגת רעיונות והפוכים להם עד שהאדם לא יודע "כלום", מה שמאפשר לו בחירה חופשית מוחלטת. זהו מצב שבו כל תיאוריה שהוא בטוח בה מתערערת, והוא מוצא את עצמו במצב של "לא יודע כלום", שממנו נפתחות כל האפשרויות.

מה המשמעות של להיות אלוהים לפי אליעד כהן?

בהתאם לגישתו של אליעד כהן, להיות אלוהים משמעו להיות מסוגל להכיל את כל האפשרויות, להזדהות עם כל רעיון, חוויה או מצב רגשי. זהו מצב שבו אדם יכול להזדהות גם עם המחשבה שיש דרך וגם עם המחשבה שאין דרך, ויכולת זו מאפשרת לאדם לחוות כל מצב באופן מוחלט. דוגמה מוחשית לכך היא מצב בו אדם יכול להיות מאושר ב - 100 אחוז מזה שהוא לבד או מזה שהוא עם אחרים, וגם להיות מסוגל לסבול ב - 100 אחוז מאותו מצב, ומעל לכל - להיות מסוגל לבחור כיצד להרגיש.

מהי הבחירה החופשית שאותה מציע אליעד כהן?

אליעד מציין שהמטרה היא לא רק לבחור מה להרגיש, אלא גם מה לרצות, מה לחשוב ואפילו האם להיות קיים או לא. הבחירה החופשית, לפי אליעד, מגיעה לשיא במצב שבו אדם יכול לבחור כל דבר, כולל מה הוא רוצה להיות או להרגיש, ומאידך, גם אם הוא לא רוצה להרגיש משהו, הוא יכול לבחור את ההפך הגמור. כל זה אפשרי לאחר שהאדם הגיע למצב של "אני לא יודע כלום", שבו הוא משוחרר מכל עיוותי החשיבה ומפני התפיסות הקיימות.

האם המצב שתיאר אליעד כהן הוא מצב של "מחלת נפש"?

למרות שהתהליך של אליעד יכול להיראות כמו מחלת נפש, הוא מציין כי מדובר ב"מחלת נפש הכי בריאה". הכוונה היא לכך, שעל אף שהמצב של חוסר יציבות נראה בהתחלה כמו חוסר שפיות, הוא למעשה מצריך את האדם להתמודד עם כל האפשרויות הפתוחות לו ולבצע בחירות חופשיות לגמרי. על פי אליעד, ברגע שאדם נמצא במצב של "לא יודע כלום", כל האפשרויות פתוחות, והוא יכול לבחור את הדרך שבה יפנה בכל רגע נתון.

מה קורה אחרי שמגיעים למצב של "לא יודע כלום"?

כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא לא יודע כלום, הוא למעשה משתחרר מהמגבלות המחשבתיות שמנעו ממנו חופש בחירה מלא. המצב הזה מאפשר לו לבחור באופן חופשי כל דבר - מה לרצות, איך להרגיש, ואפילו אם להיות קיים או לא. השיטה של אליעד מתמקדת בהשגת חופש פנימי מוחלט, שבו כל החלטה היא זמינה, והאדם יכול לשנות את כיוון חייו באופן מיידי.

האם זה באמת חופש?

כאשר אליעד נשאל אם זהו באמת חופש, הוא מציין כי השאלה הופכת בלתי נתפסת כאשר אדם מגיע למצב של "לא יודע כלום". הוא מסביר כי כאשר אין לאדם שום תפיסה או ידיעה, הוא לא יכול להיאחז בשום דבר, ובכך הוא פתוח לכל אפשרות.

מה הקשר בין הרעיון של אליעד כהן לרצון לסבול או לא לסבול?

אליעד מציין כי חוויות סבל ואושר אינן חייבות להיות קבועות, והאדם צריך להיות מסוגל לבחור להרגיש כל מצב, גם אם מדובר בסבל. היכולת לבחור אם לסבול או להיות מאושר היא חלק מהחופש שבוחר אליעד להציע לאדם. הבחירה החופשית הזו היא עיקרית בתהליך שהוא מציע, שבו כל מחשבה, חוויה ורגש ניתנים לעיבוד ושליטה על ידי האדם.

האם תרגול אינטלקטואלי יכול לשפיע על התהליך הרגשי?

התרגול האינטלקטואלי שמציע אליעד כהן מהווה את הבסיס לשינוי רגשי. אליעד מדבר על תהליך שבו האדם לוקח כל רעיון שהוא בטוח בו, ובאמצעות הצגת ההפכים של אותו רעיון, הוא מונע ממנו להיאחז בו. תהליך זה מגיע לשיאו כאשר האדם מכריז שהוא לא יודע כלום, דבר המוביל אותו לשלב של בחירה חופשית מוחלטת ויכולת הזדהות עם כל רעיון או חוויה.

האם ניתן באמת לבחור הכל, עד לרמת הקיום העצמי?

המצב שבו אדם בוחר את קיומו או את חוויותיו הוא מה שמציג אליעד כהן כ"בחירה חופשית מוחלטת". הוא מתאר מצב שבו אדם יכול להחליט אם להיות קיים או לא, וזו יכולה להיות חווייתו האישית אף אם הוא מודע לכך שהוא קיים.
מה יוצא למי שמגיע לפה?

אליעד שואל ומסביר: "אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום." הוא מתייחס לכך שאחת הבעיות החזקות אצל אנשים היא שהם מנסים להיאחז במשהו מוחשי, כי הם רוצים להרגיש שיש להם משהו אמיתי ביד, אך בו - זמנית הוא מדגיש שכאשר הוא נותן לאדם משהו להחזיק בו, הוא מורח עליו שמן כדי שייפול לו כשהוא ילך הביתה. ואם בכל זאת האדם נשאר עם אותו מוצר או רעיון גם בפעם הבאה שהוא בא, הוא יוסיף עוד שמן כדי שייפול שוב.

למה האנשים מנסים להיאחז במשהו?

אליעד מציין שזה לגיטימי לגמרי לרצות להיאחז במשהו. האדם מגיע ואומר: "הנה הממשי שלי, " ומשתדל למצוא אחיזה מוצקה שתתן לו ביטחון. אבל לפי הגישה כאן, גם אם נותנים לו מוצר או רעיון, אין כוונה שישאר בו לאורך זמן. לכן נוצר מצב שנראה כמו בית משוגעים, שבו לא ברור אם יש דבר מוחשי שאפשר להיאחז בו או שאין בכלל.

מה הן התרגולות ומה בסוף מקבלים מהן?

אליעד אומר שהתירגולות שנעשות פה נועדו להביא את האדם להיות אלוהים. ואז הוא מוסיף ושואל: "מה זה אומר להיות אלוהים? לא יודע. אז בוא ניתן כיוון / זווית. מי אמר שזה נכון? אי אפשר לדעת, אבל אני נותן כיוון."

מה פירוש להיות אלוהים?

להיות אלוהים, לפי ההסבר, משמעו להיות מסוגל להכיל הכל: להזדהות עם כל דבר או לא להזדהות עם שום דבר, להיות מסוגל לכל חוויה. אליעד רוצה להביא את האדם למצב שבו הוא יכול להזדהות עם כל רעיון, וזה כולל היכולת לחשוב שיש דרך וגם היכולת לחשוב שאין דרך, עד הקצה, עד שלא יודעים כלום.

איך זה בא לידי ביטוי בחיי היומיום?

הוא נותן דוגמה מוחשית: כשאתה בבית, המטרה היא שתוכל להיות מאושר ב - 100 אחוז מזה שאתה לבד, ומאושר ב - 100 אחוז מזה שאתה ביחד. אבל לא רק זה - גם להיות מסוגל לסבול במאה אחוז מזה שאתה לבד או מזה שאתה ביחד, לפי בחירתך. כלומר, שתהיה לך בחירה אם בא לך לסבול או להיות מאושר.

שאלה: למה שמישהו ירצה לסבול?

אליעד עונה שזו שאלה אחרת, אבל לפעמים האדם רוצה לסבול כי בתמורה הוא יכול אחר כך להיות מאושר. אם אדם לא יסבול לעולם, מאיפה הוא יידע לזהות את החוויה של להיות מאושר?

שאלה: האם האדם במהותו רוצה לסבול?

אליעד משיב שגם זה יכול להיות, "למה לא?" הוא אומר שזה נושא אחר, ושאפשר לדבר עליו בנפרד.

האם חייבים לסבול?

הוא מבהיר שהאדם לא חייב לסבול, אלא חייבת להיות לו האופציה לבחור אם הוא רוצה לסבול. זאת אומרת, יש אפשרות להחליט איך להרגיש, ולפי הבחירה הזו האדם יכול להחליט אם הוא רוצה להרגיש טוב או רע.

האם אפשר לבחור הכל, עד לרמה של להיות קיים או לא קיים?

אליעד מסביר שהאדם יכול להחליט בחוויה שלו מה הוא מרגיש, מה הוא רוצה, מה הוא חושב, ואפילו אם להיות קיים או לא. הוא מתאר מצב שבו גם אם האדם יודע שהוא קיים, הוא יכול לבחור לא לרצות להיות קיים ולכבות את זה, לפחות בחוויה שלו.

שאלה: המצב שאתה מתאר הוא מצב שבו אתה בוחר הכל - האם אתה נמצא במצב הזה?

אליעד משיב שהוא לא יודע אם הוא בכלל קיים, אז מבחינתו השאלה לא מובנת. ואם שואלים שוב "האם אתה במצב שבו אתה בוחר הכל?" הוא עונה שזה לא משנה באיזה מצב הוא נמצא, אלא יותר חשוב אם האדם ששומע רוצה אופציה כזו, כי אם כן - הוא מוזמן לחפש את הדרך לבדוק אותה.

מה לגבי אדם שלא רוצה שום דבר?

מי שאומר "אני לא רוצה שום דבר, " אז אין לו שום עניין בבחירה כזו. אליעד אומר שאם זה רק מסקרן אותו, ידברו על כך אחר כך. קודם כל הוא רוצה להעביר מסר ספציפי: האדם שרוצה משהו ואין לו, שיעמיק היטב ויבין שהוא עצמו יוצר את החוסר וגם את הרצון.

איך מיישמים זאת?

אליעד אומר שיש אדם שאומר "אני רוצה ואין לי, " ויש אדם שאומר "אני עכשיו רוצה לרצות את זה, ואני עכשיו רוצה שזה לא יהיה לי." כלומר, הוא חווה את אותו מצב אבל מנקודת מבט אחרת.

איך מגיעים ליכולת לבחור כל דבר?

כדי שהאדם יוכל גם לאהוב את עצמו וגם לשנוא את עצמו, וגם להבין שהוא יכול לבחור האם להיות מאושר או לסבול, הוא צריך תרגול אינטלקטואלי שמשפיע על התרגול הרגשי. עושים זאת על ידי לקיחת כל תיאוריה שהאדם בטוח בה והצגת ההפך שלה, ושוב ההפך של ההפך, עד שהאדם מתערער לגמרי ולא יודע כלום.

מה קורה אחרי שמגיעים ל"לא יודע כלום"?

ברגע שהאדם באמת מגיע למצב של "אני לא יודע כלום, " אז יש לו את הזווית שמאפשרת לו לבחור באופן חופשי מה לרצות, מה לאהוב, מה לשנוא ואיך לפעול. הוא יכול לעשות כל דבר, להיות הכי הגיוני או הכי לא הגיוני, להיות נעול על החלטה אחת ואז פתאום להחליט את ההיפך הגמור.

האם זה לא מצב של מחלת נפש?

אליעד אומר שזה דווקא נראה כמו מחלת נפש, חוסר יציבות, אבל הוא קורא לזה "מחלת נפש הכי בריאה."

שני סוגי התהליכים - מה הם?

1. תהליך יחסי: מגיע אדם עם בעיה ספציפית, ואליעד מציע לו לעשות דברים שונים כדי לפתור אותה.

2. התפיסה הכללית: לוקחים את כל הדברים שהאדם בטוח בהם, מזעזעים ומנערים אותם עד הסוף, עד שהכל נופל וגם האדם עצמו נופל - ואז הוא נעלם ונהיה חופשי.

אליעד מוסיף שבני אדם קוראים לזה "חופשי, " אבל האם זה באמת חופשי? זאת כבר שאלה אחרת.

שאלה: האם זה באמת חופש?

אליעד אומר שכאשר מגיעים לסוף, כבר לא מבינים את השאלה. הכל הופך בלתי נתפס, כי אם לא יודעים כלום - אז אין אחיזה בגדר של "כן" או "לא."

דוגמה ליכולת להזדהות עם הכל

אליעד נותן את הדוגמה של להחזיר לפלסטינאים את תל אביב. אחד מוכן למות כדי שלא יחזירו להם, אחר מוכן למות כדי כן להחזיר להם, ויש גם מצב שבו מישהו מוכן למות כדי שהשכן שלו יזכה לגור בתל אביב, למרות שההיגיון בזה לא ברור. הוא רוצה להביא את האדם למצב שהוא יכול להזדהות עם כל מצב רגשי כזה: גם עם הרצון לתת עד הסוף, כמו בקבלה, וגם עם הסירוב הגמור לתת.

למה זה קשור לרצון לסבול או לא לסבול?

אליעד מסביר שהיכולת להזדהות עם כל מצב כוללת גם את היכולת לרצות לסבול, שהיא נראית טירוף, וגם את היכולת לא לרצות לסבול, וכל האפשרויות שביניהן. בסופו של דבר, מדובר בתהליכים רגשיים, וכל החוויה אמורה לעבור גם דרך השכל, כי השכל מאפשר מדידה ובדיקה של רעיון עד הסוף.

איך התרגול השכלי עוזר לחוויה הרגשית?

אם מצליחים לדייק בשכל ברמה של 100 אחוז, אז בסופו של דבר החוויה תסתכרן עם זה. השכל בודק את כל המשמעויות, מציג את כל ההפכים, וכשמבינים בשכל שאפשר לכלול הכל, אז ברמה הרגשית אפשר לעבור לאותו מצב של "להזדהות עם הכל."

סיכום וסיום

אליעד מתאר תהליך עמוק של ערעור על כל הידיעות, עד שלא נשאר לאדם במה להיאחז, ואז נוצרת לו בחירה מלאה לבחור אם לרצות או לא לרצות, להזדהות או לא להזדהות, ולהיות מסוגל לחוות את הכל. יש כאלה שיראו בכך איבוד שפיות או מחלת נפש, אך מהצד הזה זו יכולה להיות "מחלת נפש הכי בריאה, " כי האדם רוכש חופש פנימי מוחלט.
אליעד: אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום.

אחת הבעיות הכי חזקות של האנשים פה, שהם מנסים להאחז במשהו, שזה לגיטימי, כי את רוצה בסוף משהו, ואת באה לכאן ואומרת הנה "הממשי" שלי.

מה שקורה פה, שכאשר אני נותן לך משהו להחזיק בו, אני מורח אותו מסביב בשמן, כדי שהוא יפול לך כשתלכי הביתה.

ואם נתתי לך מוצר, אז כאשר את באה פעם הבאה, אני בודק אם עדיין יש לך את המוצר, ואם יש לך אותו אני מוסיף עוד שמן כדי שהוא יפול.

זה נראה כמו בית משוגעים, מה נגמר, יש או אין?

התירגולות שכאן, מה שהן נותנות בסוף, זה להיות אלוהים.

מה זה אומר להיות אלוהים? לא יודע. אז בוא ניתן כיוון / זווית.

מי אמר שזה נכון, אי אפשר לדעת, אני נותן כיוון.

להיות אלוהים הכוונה להיות מסוגל להכיל הכל.

להיות מסוגל להזדהות עם הכל, לא להזדהות עם שום דבר, להיות מסוגל להכל.

אני רוצה להביא את הבן אדם שהוא יוכל להזדהות עם כל רעיון.

לדוגמה, הוא שאל אותי מקודם מה אני מוכר? מה הדרך? ואני בחרתי לתת לו תשובה. לצורך העניין אני הייתי יכול להזדהות עם כל תשובה שבחרתי, עד הקצה שלה. הייתי יכול להזדהות עם תשובה שיש דרך, וגם עם תשובה שאין דרך עד הקצה, עד שנגיע ללא יודע כלום.

ברמה היותר מוחשית, למשל כשאתה נמצא בבית, אני רוצה להביא אותך למצב, שאתה יכול להיות מאושר מאה אחוז מזה שאתה לבד, מאושר מאה אחוז מזה שאתה ביחד, מסוגל לסבול מאה אחוז מזה שאתה לבד ומסוגל לסבול מזה שאתה ביחד במאה אחוז. אתה יכול לבחור אם בא לך לסבול או להיות מאושר.

שאלה: למה שמשהו ירצה לסבול.

אליעד: זאת שאלה אחרת, למשל, אם אתה סובל, בתמורה אתה יכול אחר כך להיות מאושר, אם אף פעם לא תסבול, איך תהיה מאושר?

שאלה: למה לסבול? האם האדם במהותו רוצה לסבול?

אליעד: גם. למה לא. זה נושא אחר, שנדבר עליו אחר כך.

האדם צריך להיות מסוגל לבחור לרצות לסבול. הוא לא חייב לסבול, אך הוא חייב את האופציה לרצות לסבול. האופציה לבחור מה האדם מעדיף.

הוא מחליט האם אני רוצה עכשיו להרגיש טוב או להרגיש רע, והוא עכשיו מחליט מה הוא מרגיש.

ולא רק שהוא מחליט מה להרגיש, יש לו בחירה גם מה לרצות, מה לחשוב, וגם בחירה האם להיות קיים או לא. בתוכו הוא יכול לבחור מה הוא רוצה.

זה נותן לך בחירה מלאה על הכל. בחוויה שלך אתה בוחר האם להיות קיים או לא להיות קיים. אפילו שאתה יודע שאתה קיים, אתה יכול להחליט אני לא רוצה להיות קיים ולכבות את זה.

שאלה: המצב שאתה אומר שאתה בוחר הכל, האם אתה במצב הזה?

אליעד: לא, אני תכף אתן לך את התשובה. אני רוצה להתמקד ברעיון ספציפי.

אני לא יודע אם אני קיים, אז איך אתה יכול לשאול אותי אם אני במקום הזה. אני בכלל לא מבין את השאלה שלך.

שאלה: אתה אומר שיש מצב שבו אתה בוחר הכל, האם אתה במצב הזה?

אליעד: זה לא משנה באיזה מצב אני, אני אומר לך יש פה מאה שקל, אתה רוצה תבדוק.

אני דברתי על משהו, האם היית רוצה אופציה כזאת שתוכל לבחור?

שאלה: אני לא רוצה שום דבר.

אליעד: אז מה אכפת לך?

שאלה: זה מסקרן אותי.

אליעד: אז בשביל הסקרנות אני אסביר לך אחר כך, אני רוצה להמשיך במסר הספציפי.

האדם חווה למשל שהוא רוצה משהו ואין לו אותו, האם אתה יודע למה אין לך אותו? אם תסתכל עמוק עמוק, אתה תראה שאתה עושה שלא יהיה לך, ואתה עושה שתרצה שיהיה לך.

יש אדם שאומר אני רוצה ואין לי, ויש אדם שאומר אני עכשיו רוצה לרצות את זה, ואני עכשיו רוצה שזה לא יהיה לי. אז הוא חווה זאת ממקום אחר.

איך מגיעים לסיפור הזה? איך מגיעים ליכולת לאהוב את עצמך, לשנוא את עצמך, הכל נכנס פנימה, מה שרוצים.

על ידי התירגול האינטלקטואלי, שמשפיע על התירגול הריגשי, כי חייבים לעשות זאת ביחד - של הדבר והיפוכו.

לאדם יש תיאוריה שהוא בטוח בה, ואז מסבירים לו את ההפך, ושוב את ההיפך של זה, ושוב ההפך של זה, בסוף הוא מגיע למצב שבו הוא אומר נכנעתי, אני לא יודע כלום. ואם שואלים אותו האם אתה בטוח שאתה לא יודע כלום, אם הוא ממשיך לחשוב הוא עדיין תקוע. האדם בסוף מגיע למצב שהוא באמת לא יודע כלום. וכשישאלו אותו שאלה, יכול להיות שיענה או לא אבל זה משהו אחר.

כשאדם מגיע למצב הזה, אז יש לו את הזווית שממנה הוא יכול לרצות, לא לרצות, יכול לאהוב, לא לאהוב, לעשות דבר הגיוני לא הגיוני, יכול מה שהוא רוצה. וכשהוא מחליט דבר אחד, הוא יכול להחליט שבשום אופן הוא לא יחליט אחרת, ואחרי שנייה להחליט בדיוק הפוך.

זה נקרא מחלת נפש, אדם לא יציב, אז מה? זאת מחלת נפש הכי בריאה.

אני רוצה להסביר שוב את הרעיון, יש כאן שני סוגי תהליכים. יש תהליכים יחסיים, שבא אדם עם בעייה, ואני מציע לו לעשות דברים כדי לפתור את הבעיה. ויש גם את התפיסה הכללית שאומרת שאם אתה לוקח את כל הדברים שאתה בטוח בהם, ואתה מזעזע אותם ומנער אותם חזק חזק, בסוף נופל הכל, וגם אתה נופל, ואתה נעלם, ואז אתה חופשי.

בני אדם קוראים לזה חופשי, האם זה באמת חופשי? זאת שאלה אחרת.

שאלה: האם זה חופשי?

אליעד: כאשר אתה בסוף אתה לא מבין את השאלה.

לדוגמה, האם צריך להחזיר לפלסטינאים את תל אביב? אחד יגיד אני מוכן למות כדי לא להחזיר להם את תל אביב. אחר יגיד אני מוכן למות כדי להחזיר להם את תל אביב. כמו המחבל שמוכן למות כדי שהשכן שלו יזכה להיות בתל אביב. ומה ההיגיון בזה שאתה תמות כדי שהשכן שלך יגור בתל אביב? וגם מי אמר שהוא יקבל? ואני רוצה להביא את האדם למצב שהוא יוכל להזדהות עם זה. שהוא יוכל להבין את ההיגיון הזה. דרך אגב זה הרצון לתת הכי גדול כמו בקבלה. למעשה המקובלים הכי גדולים אלו המתאבדים. הוא מפוצץ את עצמו, הופך את עצמו לכלום, כדי להתחבר לאלוהים.

מצד אחד האדם יכול להזדהות עם זה, ומצד שני - אני לא רק שלא מוכן לתת לו את תל אביב, אני מוכן למות כדי שהוא יהיה במקום אחר. היכולת להתחבר לכל המצבים הרגשיים האלו, היכולת להגיד אני רוצה לסבול, שזה נשמע טירוף, היכולת להגיד אני לא רוצה לסבול, וכל הואריציות השונות, אלו תהליכים רגשיים, כי בסוף צריך להרגיש את זה, אלא מה אם אתה עושה זאת במדיטציה, אחר אתה יוצא מהמדיטציה ושכחת, אבל אם אתה עושה זאת בשכל, השכל זה דבר מדיד, אפשר למדוד האם יש לך תשובה או אין לך תשובה, אפשר להתפס למילים, לבדוק מה המשמעות, עד שתגיע לרמת דיוק של מאה אחוז, ואם תצליח לסכרן את זה, אז בחוויה שלך תוכל להסתכרן עם כל דבר. זה תהליך שכלי שבסופו של דבר אתה יכול להזדהות עם כל דבר.
למה שמישהו ירצה תורה טיפול בחולה נפש בעיה נפשית הדרך של אליעד כהן לאורך זמן אובדן שפיות רצון לרצות רצון לסבול הפרעת אישיות eip eip אובדנות אלוהות אלוהים אליעד אליעד כהן בחירה בחירה חופשית בחירה חופשית מלאה הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן היפוך היפוכים הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התאבדויות התאבדות חופש חופשית חיים טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות יהדות תורה מצוות אלוהים לאן מובילה הדרך של אליעד לאן מובילה הדרך של אליעד כהן לבחור לבחור בחיים להיות אלוהים להיכן מובילה הדרך של אליעד להיכן מובילה הדרך של אליעד כהן להתאבד לחשוב לחשוב כמו מחבל מתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למות למות למען אדם אחר לקבל לקבל שום דבר לתת מוות מחבל מתאבד מחשבות אובדניות מצא את ההבדלים נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון רצון להתאבד רצון לקבל רצון לתת שיטת eip תורה תורת ההיפוכים
רצון / רצונות / הרצון - הכל כולל הכל על רצון / רצונות / הרצון - רשימת כל הנושאים
רצון רצונות הרצון - הכל כולל הכל על רצון רצונות הרצון - רשימת כל הנושאים רצון רצון או שכל רצון אובססיבי רצון אחד רצון אין סוף רצון אין סופי רצון אישי רצון אמיתי רצון אנושי רצון אפשרי רצון אקראי רצון בזוגיות רצון בלי חיסרון רצון בלי סיבה רצון בריא רצון בתת מודע רצון גורלי רצון גשמי רצון האחר רצון האלוהים רצון הבורא רצון הוא חיסרון רצון הוא עובדה או פירוש רצון הישרדותי רצון הלקוחות רצון הפוך רצון זה חיסרון
יצירת מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית
יצירת מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית
... מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית איך אפשר ליצור מוטיבציה גם כשאין רצון בכלל? הרבה פעמים אדם רוצה להשיג מטרה מסוימת, אך מבין שכדי להגיע אליה הוא חייב להתאמץ ולעבוד קשה. כדי לעמוד באתגרים ובמאמצים, האדם זקוק למוטיבציה חזקה ולרצון גדול. אבל מה קורה כאשר האדם מרגיש שאין לו מספיק רצון או מוטיבציה? במקום פשוט לוותר על המטרה, קיימת דרך אחרת. אליעד כהן מציג רעיון של רבי נחמן, לפיו אם אין לאדם מספיק רצון, הוא יכול להתחיל בלרצות לרצות. כלומר, גם אם אין לאדם כוח או מוטיבציה לעשות דבר מסוים, הוא יכול להגיד לעצמו: הלוואי שיהיה לי רצון לעשות את זה. לדוגמה, נניח שאדם רוצה לרוץ 10 קילומטרים, אבל אין לו שום חשק לקום ולצאת לריצה. לפי הגישה של רבי נחמן, הוא לא חייב להיכנע ולוותר מיד. הוא יכול לקום בבוקר ולהגיד לעצמו: הלוואי שיהיה לי רצון לרוץ עשרה קילומטרים. ברגע שהאדם אומר זאת, הוא בעצם מכוון את תודעתו אל עבר יצירת רצון ראשוני, וזה כבר צעד חשוב בדרך לפיתוח המוטיבציה. מדוע רצון לרצות יכול להגביר את המוטיבציה? כאשר האדם אומר אני רוצה לרצות את זה, הוא יוצר רצון נוסף, אפילו אם הרצון המקורי חלש מאוד או לא קיים בכלל. אליעד כהן מסביר שרצונות הם דבר דינמי ונעים כל הזמן, והם יכולים להתפתח ולהשתנות. אם אדם מכוון את עצמו לרצות את הרצון, הוא כבר מתחיל ליצור תנועה פנימית חדשה שתוביל בסופו של דבר לרצון חזק יותר. זה בעצם פותח לו דלת להאמין בעתיד שזה אפשרי שיתעורר בו הרצון החסר. כיצד ניתן ליישם את הרעיון הזה באופן מעשי? אפשר להשתמש בטכניקה הזאת במצבים שונים ומגוונים. לדוגמה, אדם שמעוניין לחקור את האמת ולהטיל ספק בשכלו, אבל מרגיש שאין לו רצון מספק לכך, יכול לומר לעצמו: הלוואי שהיה לי רצון חזק להטיל ספק בשכל ולחקור את האמת. ואם הוא מרגיש שגם את זה הוא לא יכול לעשות, הוא יכול אפילו להגיד: אני רוצה שיהיה לי רצון לרצות להטיל ספק ולחקור את האמת. כל אחד מהשלבים האלה הוא בעל ערך בפני עצמו ומתחיל להניע את המחשבה לכיוון הרצוי. מה לעשות כשחסר רצון בפועל בזמן אמת? כאן אליעד נותן דוגמה של שני אנשים שמגיעים להתאמן בחדר כושר: האדם הראשון אומר לעצמו: אין לי חשק להתאמן, מוותר והולך ...
טוב ורע, מה זה טוב? מה זה רע? האם יש טוב בלי רע? האם יש רע בלי טוב? האם טוב זה מילוי רצון? האם בלי רצון אין טוב או רע? האם רע זה התנגדות רצון? האם רע זה רצון חסר? האם טוב זה רצון מלא? טוב מודחק, רע מודחק, מה זה רצון מודחק?
טוב ורע, מה זה טוב? מה זה רע? האם יש טוב בלי רע? האם יש רע בלי טוב? האם טוב זה מילוי רצון? האם בלי רצון אין טוב או רע? האם רע זה התנגדות רצון? האם רע זה רצון חסר? האם טוב זה רצון מלא? טוב מודחק, רע מודחק, מה זה רצון מודחק?
... ורע, מה זה טוב? מה זה רע? האם יש טוב בלי רע? האם יש רע בלי טוב? האם טוב זה מילוי רצון? האם בלי רצון אין טוב או רע? האם רע זה התנגדות רצון? האם רע זה רצון חסר? האם טוב זה רצון מלא? טוב מודחק, רע מודחק, מה זה רצון מודחק? מהו טוב ומהו רע? ההגדרה הבסיסית של טוב ורע, כפי שמוצגת בהרצאה, היא שהטוב הוא חוויית מילוי רצון, והרע הוא חוויית אי - מילוי רצון. אם אדם רוצה משהו והדבר מתממש, הוא מרגיש טוב, ואם הוא רוצה משהו והדבר לא מתממש או שקורה דבר אחר שהוא לא רוצה, הוא מרגיש רע. האם ניתן להרגיש טוב או רע בלי רצון מודע? אחת השאלות שנשאלות היא האם תמיד נדרש רצון מודע כדי להרגיש טוב או רע. אליעד כהן מציין כי קיימים מקרים שבהם אדם מרגיש טוב למרות שלא היה לו רצון מודע לאירוע מסוים. לדוגמה, הורה שמתמלא בשמחה כאשר הילד שלו מצליח לפתור תרגיל במתמטיקה, למרות שלא היה לו רצון מודע לכך מראש. האם טוב תמיד נובע מרצון מודע? ההסבר שניתן כאן הוא שלפעמים, מה שגורם לנו להרגיש טוב הוא רצון סמוי. במקרה של ההורה, הרצון הסמוי שיכול להיות היה שקשור לרצון להיות אבא טוב, לרצות שהילד יצליח ויהיה חכם. גם אם הרצון לא היה מודע באופן ישיר, מילוי רצון זה מוביל לתחושת טוב. הדוגמה של מציאת מיליון דולר או מים במדבר כיצד יכול אדם להיות מאושר מכך שהוא מוצא מיליון דולר, גם אם לא חשב על הרצון הזה באופן מודע? אליעד מסביר כי בתת - המודע יש לרובנו רצון לרווחה כלכלית, לביטחון ולהזדמנויות נוספות. כאשר אדם מוצא סכום כסף גדול, הוא ממלא רצון חבוי שקשור לביטחון כלכלי, וכך מתעוררת שמחה. גם במקרה של צמא במדבר, ברגע שאדם מוצא מים הוא מגלה את הרצון שהיה לו לשתות, גם אם לא היה מודע לכך מראש. מהו אין טוב בלי רע? ההבנה המרכזית כאן היא שנראה כי אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב, מפני שטוב הוא מילוי של רצון, ורע הוא היעדר מילוי רצון. כשיש לנו רצון שלא מתממש, אנו חווים רע, וכשאנו משווים את המצב שלנו למצב טוב יותר אפשרי (שכבר חווינו או שאנחנו מדמיינים אותו), זה גורם לנו להרגיש רע. הדוגמאות להדחקת רצון תיאורים נוספים, כמו של אדם הומלס שלא מרגיש רע באופן יומיומי, מראים את עיקרון ההדחקה. אם הומלס יבלה תקופה בבית מלון, ואז יחזור לרחוב, הוא ירגיש רע פתאום משום שהוא נזכר ב
שינוי רצון, איך שינוי רצון אחד משפיע על רצון אחר? החלשת רצון, חיזוק רצון, ביטול רצון, יצירת רצון, מהו הסיפור שמאחורי הרצון? איך להחליש משיכה מינית? ממי לקבל עצות? איך נוצרת משיכה מינית? איך נוצרת נטייה מינית? איך נוצרת זהות מינית? איך נוצרת הנאה מסקס? טיפולי המרה, שינוי משיכה מינית, החלשת משיכה מינית, גמילה מסקס, שינוי זהות מינית, מהי השפעת הרצונות אחד על השני? טיפול בסטייה מינית, איך נוצר הרצון לסקס? איך נוצרת הנאה מינית? איך לשנות משיכה מינית?
... רצון, איך שינוי רצון אחד משפיע על רצון אחר? החלשת רצון, חיזוק רצון, ביטול רצון, יצירת רצון, מהו הסיפור שמאחורי הרצון? איך להחליש משיכה מינית? ממי לקבל עצות? איך נוצרת משיכה מינית? ... שינוי זהות מינית, מהי השפעת הרצונות אחד על השני? טיפול בסטייה מינית, איך נוצר הרצון לסקס? איך נוצרת הנאה מינית? איך לשנות משיכה מינית? וכאן נסביר, על הדינאמיקה שיש בין הרצונות השונים שיש לאדם. ואיך תהליכים שונים בשינוי ברצון אחד ספציפי של האדם, משפיע על רצונות אחרים של האדם. ואיך לשנות רצון? איך רצון אחד משפיע על רצון אחר? איך החלשת רצון משפיעה על רצונות אחרים? איך חיזוק רצון משפיע על שאר הרצונות? איך ביטול רצון משפיע על רצונות אחרים? איך יצירת רצון משפיעה על שאר הרצונות? ועוד כי הרצונות של האדם משתנים כל הזמן. לפעמים באופן כללי ולפעמים באופן ... לדוגמה לפעמים יש תקופות שבן אדם רוצה משהו ויש תקופות שהוא לא רוצה את אותו הרצון בכלל אלא רוצה את ההפך שלו. כמו כן יכול להיות שינוי בעוצמת הרצון, שלפעמים בן אדם
חוקי הרצון, איך משנים רצון? איך יוצרים רצון? איך לחזק רצון? איך להחליש רצון? איך לשנות רצון? רצון אקראי, רצון סיבתי, איך עובד הרצון? איך להשפיע על אנשים? איך ליצור מוטיבציה? איך לשכנע? nlp
חוקי הרצון, איך משנים רצון? איך יוצרים רצון? איך לחזק רצון? איך להחליש רצון? איך לשנות רצון? רצון אקראי, רצון סיבתי, איך עובד הרצון? איך להשפיע על אנשים? איך ליצור מוטיבציה? איך לשכנע? nlp
... הרצון, איך משנים רצון? איך יוצרים רצון? איך לחזק רצון? איך להחליש רצון? איך לשנות רצון? רצון אקראי, רצון סיבתי, איך עובד הרצון? איך להשפיע על אנשים? איך ליצור מוטיבציה? איך לשכנע? nlp מהם חוקי הרצון ואיך ניתן לשנות את הרצון? הרצון, כפי שמוסבר בהרצאה, לא תמיד פועל בצורה מסודרת וברורה, ולעיתים נדמה שהוא אקראי. כאשר אדם רוצה משהו, יש לבדוק האם מדובר ברצון שמגיע מסיבה או אם מדובר ברצון אקראי, שאין לו הסבר ישיר או סיבתי. אליעד מציין כי לא ניתן לפעול או לרצות משהו בלי סיבה, אם כי לפעמים נדמה שהרצון אינו מושפע ממניע ברור. מהו רצון אקראי ומהו רצון סיבתי? רצון אקראי הוא רצון שאין לו סיבה ברורה. לדוגמה, כאשר אדם אומר אני רוצה להיות טייס, אך אינו מסביר מדוע הוא רוצה זאת, הוא מציין רצון אקראי. הוא מבצע את הרצון רק משום שזה מה שהוא רוצה, ולא בגלל סיבה כלשהי. מנגד, יש רצון סיבתי, שבו הרצון נובע מסיבה. אם אדם רוצה להיות טייס, יש לכך סיבות או מניעים ברורים, כמו הרצון להגיע ליעדים מסוימים, להשיג מטרות בחיים, או רצון להיות חלק מעיסוק מסוים. כיצד ניתן לחזק את הרצון או להחליש אותו? לפי אליעד, ישנן דרכים ...
לתת ולקבל, נתינה וקבלה, רצון לתת כמו מלך, רצון לתת כמו עבד, רצון לקבל כמו מלק, רצון לקבל כמו עבד, לא מרגיש בנוח לקבל, לא מרגיש בנוח לתת, רצון לתת מתוך חוזקה, רצון לתת מתוך חולשה, רצון לקבל מתוך חוזקה, רצון לקבל מתוך חולשה
לתת ולקבל, נתינה וקבלה, רצון לתת כמו מלך, רצון לתת כמו עבד, רצון לקבל כמו מלק, רצון לקבל כמו עבד, לא מרגיש בנוח לקבל, לא מרגיש בנוח לתת, רצון לתת מתוך חוזקה, רצון לתת מתוך חולשה, רצון לקבל מתוך חוזקה, רצון לקבל מתוך חולשה
... ולקבל, נתינה וקבלה, רצון לתת כמו מלך, רצון לתת כמו עבד, רצון לקבל כמו מלק, רצון לקבל כמו עבד, לא מרגיש בנוח לקבל, לא מרגיש בנוח לתת, רצון לתת מתוך חוזקה, רצון לתת מתוך חולשה, רצון לקבל מתוך חוזקה, רצון לקבל מתוך חולשה מה ההבדל בין נתינה וקבלה מתוך חוזקה לבין נתינה וקבלה מתוך חולשה? אליעד כהן מסביר שהפעולות של נתינה וקבלה אינן מסתכמות רק ... לא תפגע בו ולא תחסר ממנו דבר. מהי נתינה מתוך חולשה (כמו עבד)? לעומת זאת, נתינה מתוך חולשה מתרחשת כאשר האדם נותן לא מתוך רצון פנימי אמיתי, אלא מתוך תחושת כפייה, לחץ, חובה או חוסר ברירה. האדם במצב זה מרגיש כאילו הוא עבד שנאלץ לוותר על משאביו, זמנו או כוחותיו מבלי ... ברירה. העבד חייב לתת את כוחו, זמנו ומשאביו לאחרים (בעיקר למלך), ולכן הנתינה שלו נתפסת ככואבת, מתישה ומחלישה. הוא לא בוחר לתת מרצון אמיתי, אלא מחויב לעשות זאת, ולכן הוא חווה את הנתינה כחולשה וכעבדות. כיצד קבלה יכולה להיחוות כתחושת חוזק או חולשה? קבלה מתוך חוזקה מתבטאת ...
התחזקות רצון אחרי הטלת ספק ברצון, רצון פתאומי, רצון חזק בעוצמה פתאומית, איך מופיע רצון חזק? איך נוצרת עוצמת הרצון? רצון מודחק, פוטנציאל של רצון, הדחקה של רצון, עוצמת החלשת הרצון, התגברות הרצון, חזרת הרצון שנלחש
התחזקות רצון אחרי הטלת ספק ברצון, רצון פתאומי, רצון חזק בעוצמה פתאומית, איך מופיע רצון חזק? איך נוצרת עוצמת הרצון? רצון מודחק, פוטנציאל של רצון, הדחקה של רצון, עוצמת החלשת הרצון, התגברות הרצון, חזרת הרצון שנלחש
... רצון אחרי הטלת ספק ברצון, רצון פתאומי, רצון חזק בעוצמה פתאומית, איך מופיע רצון חזק? איך נוצרת עוצמת הרצון? רצון מודחק, פוטנציאל של רצון, הדחקה של רצון, עוצמת החלשת הרצון, התגברות הרצון, חזרת הרצון שנלחש איך יכול להיות שרצון שהוחלש פתאום מתפרץ מחדש? כאשר אדם רוצה משהו מאוד חזק, למשל התמכרות מסוימת כמו עישון, סמים, פורנו או משיכה למישהו מסוים, והוא מחליט להחליש את הרצון הזה, חשוב להבין האם הרצון שהוחלש יכול לחזור בעוצמה פתאומית. התשובה של אליעד כהן לכך ברורה: כל עוד האדם לא פתר את הרצון באופן מוחלט ומלא, תמיד קיימת אפשרות שהרצון ישוב, ואף יתחזק. מדוע? כי כל זמן שהאדם מסוגל לדמיין את עצמו רוצה שוב את הדבר, הוא לא באמת ביטל את האפשרות שירצה אותו בעתיד. גם אם האדם מפסיק באופן מוחלט לממש רצון כלשהו, הוא עדיין יכול לשמור על הפוטנציאל לרצות אותו שוב בעתיד. האם אפשר בכלל להיפטר לחלוטין מרצון? אליעד כהן מדגיש כי אין אפשרות לנטרל רצון באופן מוחלט, אלא אם מגיעים לשורש הרצון ומבינים את המנגנון שמייצר אותו. כל זמן שהרצון קיים אפילו באופן מודחק, הוא עלול לשוב ולהתעורר בעוצמה. לפי אליעד, הרצונות אינם נעלמים סתם כך, אלא רק מדוכאים או מודחקים, וההדחקה הזו עשויה ליצור פוטנציאל להתפרצות פתאומית של אותו הרצון, לפעמים בעוצמה גדולה יותר ממה שהייתה בהתחלה. מה גורם להתפרצות פתאומית של רצון שהוחלש? ההסבר המרכזי שמציע אליעד הוא שההתפרצות הפתאומית של הרצון קשורה בעיקר להדחקה ושקר עצמי של האדם לגבי מידת החלשת הרצון. לדוגמה, אם אדם היה מכור לעישון והחליט להפסיק, ייתכן שהחליש את הרצון לעשן מ - 80% ל - 49%. אבל אם האדם משקר לעצמו ואומר החלשתי את הרצון לעשן ל - 10%, הוא בעצם מדחיק את 39 האחוזים שעדיין קיימים בפנים. ה
רצון לא מוגדר, סוגים של קיום, קיים או לא קיים, רצון אין סוף, רצון מוגדר, רצון ללא הגדרה, רצון של כל הרצונות, רעווא דרעווין, התגלות הרצון, לרצות את מה שקורה, הכל כרצונך תמיד
רצון לא מוגדר, סוגים של קיום, קיים או לא קיים, רצון אין סוף, רצון מוגדר, רצון ללא הגדרה, רצון של כל הרצונות, רעווא דרעווין, התגלות הרצון, לרצות את מה שקורה, הכל כרצונך תמיד
רצון לא מוגדר, סוגים של קיום, קיים או לא קיים, רצון אין סוף, רצון מוגדר, רצון ללא הגדרה, רצון של כל הרצונות, רעווא דרעווין, התגלות הרצון, לרצות את מה שקורה, הכל כרצונך תמיד מהו רצון לא מוגדר ומה משמעותו? ההרצאה נוגעת בקונספטים של רצון, קיום והגדרה, תוך עיון במושגים של רצון לא מוגדר, רצון מוגדר, ורצון אינסופי. אליעד כהן דן במושגים פילוסופיים עמוקים על מהות הרצון, האם הוא קיים באופן מוחלט או אם הוא תלוי בהגדרה, וכן האם הוא נגיש להבנה או ... עבור האדם. האם קיים רצון מוגדר? הדיון מתחיל בשאלה אם קיים רצון מוגדר, או אם מדובר ברצון שאין לו הגדרה ברורה. השיחה מקיפה את הקיום של רצון לא מוגדר, והאם ניתן להרגיש אותו או להרגיש את קיומו. אליעד כהן טוען כי אם רצון לא מוגדר לא ניתן להרגיש אותו או להכיר בו, אז במובנים מסוימים, הוא לא יכול ... הוא מציע שכשאדם מרגיש רצון, הוא למעשה מזהה תחושת חיסרון או חסר, ולכן הרצון שאינו מוגדר אינו משהו שניתן לחוות בצורה ברורה. הוא מסביר גם, שאם הרצון לא מוגדר בשום היבט, אז כנראה לא ניתן להרגיש אותו בכלל. מהו רצון אינסופי? בהמשך ההרצאה, אליעד מסביר על הרצון האינסופי - רצון שאין לו גבולות או הגדרות, רצון שאין לו הגבלה. הוא מתאר את הרצון הראשון, רצון שלא ניתן להגדיר אותו אלא רק לחוות אותו ברמה מאוד גבוהה, כגלוי. הרצון הראשון מתואר כמצב של רעווא דרעווין - התגלות הרצון של כל ה
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 2
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 2
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 2 האם אנחנו באמת בוחרים את הרצונות שלנו? אליעד כהן פותח את ההרצאה בדיון על מושג הרצון החופשי, ומתחיל בשאלה המרכזית: האם יש לנו יכולת בחירה חופשית בכל תחומי חיינו, ובפרט, האם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? הוא מציין את הדילמה הפילוסופית הבסיסית: אם אדם בוחר את רצונו, האם הוא עושה זאת עם רצון קודם או ללא רצון? הוא מסביר שאם אדם בוחר מתוך רצון קודם, אז מיד עולה השאלה: מי בחר את הרצון שקדם לרצון הזה? ואם הוא בוחר בלי רצון, הרי שלא ניתן לכנות זאת בחירה. אליעד משתמש בדוגמה פשוטה כדי להמחיש את הבעיה: אדם אומר לעצמו שאם באמת הייתה לו בחירה חופשית, אז הוא לא היה בוחר לרצות את מה שהוא כרגע רוצה, אלא משהו אחר שהיה גורם לו להרגיש טוב יותר. אך לפי אליעד, טיעון זה אינו מוכיח שאין בחירה חופשית, כי יכול להיות שהאדם בוחר את הרצון הזה בכל זאת מתוך סיבה כלשהי. האם יכול להיות מצב שבו אדם יוצר רצון בלי רצון? כדי להעמיק בהבנת המושג של יצירת רצון, אליעד דן בשאלה כיצד נוצר הרצון הראשון של האדם. הוא מסביר שאם התודעה של האדם יוצרת לעצמה רצון במצב שבו לא היה לה קודם שום רצון, אי אפשר להגדיר את זה כבחירה, כי פעולה זו נעשתה ללא רצון. אליעד מעלה אפשרות לוגית שאכן ניתן ליצור משהו ללא רצון , שכן כשאין מנגנון של רצון, גם לא קיימת העדפה לכיוון מסוים, ולכן אין בעיה שמשהו ייווצר בלי רצון. הוא מתייחס להשוואה בין בני אדם לאלוהים, ומסביר שאלוהים מוגדר כהישות הראשונה, שאין משהו שקדם לו ומניע אותו. לכן, במקרה של אלוהים, לא ניתן לומר שמשהו אחר הניע אותו לפעול, אלא הוא יוצר את רצונו הראשון ללא רצון קודם. לעומת זאת, באדם תמיד ניתן לומר שיש משהו שקדם לו ושגרם לו לרצות, ולכן האדם אינו באמת הישות הראשונה. מה המשמעות של הישות הראשונה? אליעד מסביר לעומק את המושג הישות הראשונה או הכוח הראשון, שהוא אותו ... חייב להיות דבר אחד שהוא מחויב המציאות, כלומר, תמיד נמצא שם, ואינו תלוי בזמן, במקום או ברצון. הוא מדגיש כי הדבר המחויב הזה הוא חסר כל הגדרה, הוא אינו זמן, אינו תודעה, אינו
סודות הרצון, למה יש רצון? מה זה רצון? איך נוצר רצון? מה יוצר רצון? למה יש רצון? מי שולט ברצון? לרצות להרגיש טוב, לרצות להרגיש רע, רצון להרגיש טוב, רצון להרגיש רע, לרצות שלמות, לרצות חיסרון
סודות הרצון, למה יש רצון? מה זה רצון? איך נוצר רצון? מה יוצר רצון? למה יש רצון? מי שולט ברצון? לרצות להרגיש טוב, לרצות להרגיש רע, רצון להרגיש טוב, רצון להרגיש רע, לרצות שלמות, לרצות חיסרון
... הרצון, למה יש רצון? מה זה רצון? איך נוצר רצון? מה יוצר רצון? למה יש רצון? מי שולט ברצון? לרצות להרגיש טוב, לרצות להרגיש רע, רצון להרגיש טוב, רצון להרגיש רע, לרצות שלמות, לרצות חיסרון מה גורם לאדם לרצות משהו? אליעד כהן מסביר שהבסיס לכל רצון שיש לאדם הוא תחושת חיסרון. לדבריו, הסיבה היחידה שאדם רוצה משהו היא כי הוא חש שחסר לו דבר מסוים. לדוגמה, אם אדם רוצה כסף, זה רק משום שהוא חווה חיסרון בכסף. אם האדם לא היה מרגיש שחסר לו דבר, לא היה לו שום רצון. הרצון מתעורר רק כאשר נוצרת תפיסה שמשהו חסר. עם זאת, הוא מחדד שישנם דברים שחסרים לאדם, אך הוא לא בהכרח רוצה בהם. לדוגמה, אם חסרה לאדם מחלה מסוימת כמו סרטן, הוא לא ירצה במחלה הזו אף על פי שחסר לו להיות חולה בה. מכאן נובע שהרצון לא נובע אוטומטית מכל סוג של חיסרון, אלא רק מחיסרון שמלווה בתחושה של יתרון או טוב כלשהו שיתקבל בעקבות המילוי שלו. איך אפשר לבדוק האם מה שאני רוצה באמת ימלא אותי? אליעד מציע בדיקה פשוטה להבנת הרצון: תדמיין שיש לך את הדבר שאתה רוצה, לדוגמה מיליון דולר, ותשאל את עצמך האם לאחר קבלת הדבר עדיין יהיה בך רצון לעוד משהו. אם התשובה חיובית, המשמעות היא שלא מדובר ברצון מוחלט, אלא עדיין נשאר חיסרון עמוק יותר. לדוגמה, אם אדם רוצה בריאות ולא רוצה מחלה, עליו לבדוק מדוע הוא בכלל רוצה להיות בריא. כאשר הוא יחקור זאת לעומק, הוא יגיע לנקודה שבה יראה שלמעשה בריאות וחולי הן שתי תחושות בלבד, וההעדפה של אחת על ... מובנת מאליה. כשיגיע להבנה זו, יתעורר בו קושי גדול יותר להבין מדוע הוא בכלל מעדיף דבר אחד על פני דבר אחר. למה קשה להבין את מקור הרצון? אליעד מסביר שהקושי העמוק בשאלה למה אני רוצה את זה ולא משהו אחר? נובע מכך שבסופו של דבר, אם נחפור עמוק מספיק, נראה שאין באמת הבדל בין שני הדברים שאנחנו רוצים או לא
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רצון, האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: רצון, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, מאמן אישי לילדים, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בנושא רצון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4824 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 05:14:58 - wesi1