אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוחני ✔ערך עצמי נמוך, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, חוסר אהבה עצמית, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, לא אוהב את עצמי, לאהוב את עצמך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:04ערך עצמי נמוך, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, חוסר אהבה עצמית, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, לא אוהב את עצמי, לאהוב את עצמך, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית
למה אני רוצה להיות בעל ערך?

המחשבה "אני רוצה להיות בעל ערך" נובעת משני גורמים עיקריים:

1. תחושת חוסר ערך - האדם מאמין כי אין לו ערך כפי שהוא רוצה.

2. האמונה שלהיות בעל ערך הוא דבר טוב יותר להיות חסר ערך.

כדי להבין את המניעים מאחורי הרצון להיות בעל ערך, חשוב לבחון את השילוב של שני היבטים. כל רצון, בכל תחום, נובע משני דברים עיקריים: תחושת חיסרון ואמונה שהדבר הנדרש טוב יותר מהמצב הקיים. כך, כאשר מישהו אומר "אני רוצה לאכול", הוא מבטא את תחושת הרעב (חוסר במזון) לצד האמונה שהאכילה תועיל לו. אותו הדבר לגבי רצון להיות בעל ערך: יש תחושת חיסרון במצב של חוסר ערך, ובמקביל, ישנה האמונה שלהיות בעל ערך טוב יותר.

מה הופך ערך אישי לחשוב כל כך?

ישנם שאלות רבות שיכולות להבהיר את הרצון להיות בעל ערך. למשל, למה בכלל חשוב לי להיות בעל ערך? התשובה לכך היא שהערך שאני מחפש הוא תוצאה של השוואה. אני משווה את עצמי לאחרים, לאנושות, לסטנדרטים חיצוניים, ומבצע את ההשוואה הזו כדי לקבוע את הערך שלי. אם לא הייתי משווה את עצמי לאחרים, אולי לא הייתי חש את הצורך להיות בעל ערך. במילים אחרות, השוואה חיצונית יוצרת את תחושת החיסרון.

האם אני באמת צריך להיות בעל ערך?

האם יש צורך אמיתי להיות בעל ערך? לא תמיד. אם אדם היה מצליח להשתחרר מהצורך להשוות את עצמו לאחרים, הוא אולי היה מצליח להבין שאין בהכרח ערך במושג "ערך". עצם ההבנה שיש ערך ואין ערך, לא מחייבת בהכרח את הרצון להיות בעל ערך. עצם הבחינה הזו יכולה לעזור לאדם לשחרר את התפיסה שהוא חייב להיות בעל ערך. כדי להקטין את תחושת החיסרון, יש לבדוק את הנחות היסוד, האם באמת ערך זה טוב יותר מחוסר ערך, והאם באמת אין לי ערך.

מה קורה אם אין לי ערך?

האם זה אפשרי לחיות ללא ערך ולחוש טוב עם זה? התשובה היא כן, אם תצליח לשנות את גישתך כלפי ערך. אפשר לראות ערך כתוצאה של חוויה פנימית ולא כדרישה או תנאי להרגשה טובה. אם אדם יוכל לקבל את עצמו גם כשאינו מרגיש בעל ערך, יוכל לשחרר את הצורך המתמיד להרגיש בעל ערך.

מה היתרונות בחוסר ערך?

אם המטרה היא להגיע למצב שבו גם חוסר ערך מרגיש טוב, זה דורש שינוי עמוק בתפיסה. יש לאמץ את היתרונות שבחוסר ערך:
  • אין ציפיות ממני.
  • אני לא צריך להוכיח את עצמי.
  • אף אחד לא יכול לאכזב אותי.
מה החסרונות בלהיות בעל ערך?

ישנם חסרונות להיות בעל ערך, למשל:
  • צריך כל הזמן לתחזק את הערך שלי.
  • אני נמצא בלחץ מתמיד להוכיח את עצמי.
  • אני מפחד לאבד את הערך שצברתי.
כיצד להגדיל את הקבלה העצמית?

אם אתה מרגיש שחסר לך ערך ורוצה להרגיש טוב גם בלי ערך, יש לשנות את נקודת המבט שלך. במקום להתרכז בחיסרון, יש להתחיל להתרכז ביתרונות של חוסר ערך. כשזה עדיין מרגיש כ"שקר", יש לשאול את עצמך: האם אני רוצה להמשיך לסבול, או שאני מוכן "לשקר לעצמי" בשביל להרגיש טוב יותר? אם אתה באמת מחויב להרגיש טוב, ייתכן שזו הדרך הטובה ביותר.

סיכום

הרצון להיות בעל ערך נובע מתפיסה פנימית של חיסרון. אם נצליח לשנות את התפיסה או לפחות להטיל בה ספק, נוכל להשתחרר מהצורך המתמיד להיות בעל ערך. ניתן להתחיל לחפש את היתרונות בחוסר ערך ואת החסרונות בערך עצמי, ואז לבחור את נקודת המבט שתשרת אותנו בצורה הטובה ביותר.
למה אני רוצה להיות בעל ערך?

המחשבה "אני רוצה להיות בעל ערך" נובעת משני גורמים בסיסיים:
  • אני חושב שאני לא בעל ערך.
  • אני חושב שלהיות בעל ערך זה יותר טוב להיות חסר ערך.
הבנה בסיסית של הרצון

לרצות משהו זה תמיד שילוב של שני היבטים:
  • להרגיש שחסר לי הדבר הזה.
  • להאמין שהדבר הזה הוא טוב יותר מהמצב הקיים.
למשל, כשמישהו אומר "אני רוצה לאכול", זה אומר שני דברים:
  • הוא חווה תחושת רעב (כלומר, חוסר במזון).
  • הוא מאמין שאכילה היא דבר טוב ורצוי.
כך גם במקרה של ערך עצמי -

האמונה בכך שלהיות בעל ערך זה דבר טוב, יחד עם התחושה שחסר ערך, גורמות לרצון להיות בעל ערך.

למה בכלל חשוב לי להיות בעל ערך?

המחשבה שאני רוצה להיות בעל ערך מתקיימת כי יש לי חוויית חיסרון מסוימת - אני מרגיש שאני לא מספיק בעל ערך כפי שהייתי רוצה להיות.

אבל למה בכלל אני רואה ערך בדבר הזה? מה הופך ערך אישי לכל כך משמעותי עבורי?

אחת התשובות היא שהערך שאני מחפש הוא תוצאה של השוואה.

אני מסתכל על אחרים, על העולם, על סטנדרטים חיצוניים, ומשווה את עצמי.

אם לא הייתי משווה, אם לא הייתה לי נקודת ייחוס, האם עדיין היה חשוב לי להיות בעל ערך?

האם זה מחויב שארצה להיות בעל ערך?

אדם יכול להבדיל בין ערך לאי - ערך, אבל עצם ההבחנה הזו לא מחייבת שהוא ירצה להיות בעל ערך.

זה שאני מבדיל בין קיים ללא קיים, בין משהו לכלום, לא אומר שאני חייב לרצות להיות "משהו".

כלומר, עצם ההבנה שיש מצב של ערך ומצב של חוסר ערך, לא מחייבת שהאדם יראה בכך עניין אישי, אבל בפועל זה כן קורה. למה? כי קיימת תפיסה ש"להיות בעל ערך זה יותר טוב מלא להיות בעל ערך".

מה אפשר לבדוק?

אם אני רוצה לשחרר את הרצון הזה, עלי לבדוק שני דברים:
  • האם באמת ערך זה יותר טוב מחוסר ערך?
  • האם באמת אין לי ערך?
אם אצליח לערער את אחת מהנחות היסוד הללו, אוכל להקטין את תחושת החיסרון.

מה יקרה אם לא יהיה לי ערך?

אחד האתגרים שעולים פה הוא הרצון להרגיש טוב גם אם אין לי ערך.

השאלה היא - האם זה בכלל אפשרי?

נראה שהתשובה היא שכן, אם אצליח לשנות את הגישה שלי כלפי המושג "ערך".

למשל, במקום לראות ערך כתנאי להרגשה טובה, אפשר לראות אותו כתוצאה של חוויה פנימית.

אם אהיה מסוגל לקבל את עצמי גם כשאני לא מרגיש בעל ערך, אולי אוכל להשתחרר מהצורך המתמיד להרגיש בעל ערך.

האם אני מסוגל להרגיש טוב עם חוסר ערך?

אם המטרה היא להגיע למצב שבו גם חוסר ערך מרגיש טוב, זה דורש שינוי עמוק בתפיסה.

במקום לראות ערך כחיובי ואי - ערך כשלילי, צריך למצוא מה טוב באי - ערך.

מה היתרונות בלהיות חסר ערך?
  • אין ציפיות ממני.
  • אני לא צריך להוכיח את עצמי.
  • אף אחד לא יכול לאכזב אותי.
מה החסרונות בלהיות בעל ערך?
  • צריך כל הזמן לתחזק את הערך שלי.
  • אני נמצא בלחץ מתמיד להוכיח את עצמי.
  • אני מפחד לאבד את הערך שצברתי.
איך להגדיל את הקבלה העצמית?

אם אני מרגיש שחסר לי ערך, ואני רוצה להרגיש טוב גם בלי ערך, אני צריך להתחיל להסתכל על המציאות אחרת.

למשל, אם בכל פעם שאני מרגיש חסר ערך אני מתמקד בחיסרון, אולי כדאי לנסות להתרכז ביתרונות של חוסר ערך.

מה עושים אם זה עדיין מרגיש כמו שקר?

אם אני מנסה להאמין שלחוסר ערך יש יתרונות, אבל זה מרגיש כמו שקר, השאלה היא מה אני רוצה יותר -
  • האם אני רוצה להמשיך לסבול?
  • האם אני מוכן "לשקר לעצמי" בשביל להרגיש טוב יותר?
אם אני באמת מחויב להרגיש טוב, אולי כדאי שאבחר "לשקר" לעצמי - אבל לטובתי.

כלומר, אם אני כל כך רגיל לראות את חוסר הערך כמשהו רע, למה לא לנסות להסתכל עליו אחרת?

מסקנה

הרצון להיות בעל ערך נובע מתפיסה פנימית של חיסרון.

אם אצליח לשנות את התפיסה שלי, או לפחות להטיל בה ספק, אוכל להשתחרר מהצורך המתמיד להיות בעל ערך.

אפשר להתחיל לבדוק מה טוב בחוסר ערך ומה רע בערך עצמי, ואז לבחור את נקודת המבט שתשרת אותי טוב יותר.
ש: טוב אני אקצר אני רוצה לדעת למה אני רוצה להיות בעל ערך.

אליעד: בא נחשוב בסוף הוא מגיע לסוג של "constant", "אני רוצה להיות בעל ערך, אני רוצה להרגיש שאני משהו, למה אני רוצה להרגיש שאני משהו", אני אקדם אותך אתה רוצה להרגיש שאתה משהו במה תלוי קיומה של המחשבה "אני רוצה להרגיש שאני משהו"?

ש: שיש משהו ולא משהו.

אליעד: לא.

ש: עוד פעם תשאל.

אליעד: האם זה שיש משהו ואין משהו האם זה מחייב את זה שהוא ירצה להרגיש משהו שהוא משהו?

ש: שהוא רואה הבדל ביניהם כן.

אליעד: לא, הוא אומר שהוא רוצה להרגיש שהוא בעל ערך הוא רוצה שיהיה לו ערך, עכשיו זה שהוא מבדיל בין משהו ללא משהו זה מאפשר את זה שהוא יוכל להגיד "אני רוצה להיות בעל ערך" אבל האם זה שהוא מבדיל בין משהו ללא משהו האם זה מחייב את זה שהוא ירצה להיות בעל ערך?

ש: לא.

אליעד: אולי כן מה לא יודע.

ש: לא אני יכול להיות בעל ערך נמוך, אני חושב שיש הבדל בין דבר לדבר ואני מעדיף את הערך הנמוך, זה לא מחייב את זה שאני ארצה להיות גבוהה אם אני לא אהיה זה.

אליעד: אני חושב שזה מחייב, סתם לא משנה בוא אני אסביר לך בפשיטות אתה רוצה להיות בעל ערך כי אתה חושב שאתה לא בעל ערך פלוס אתה חושב שבעל ערך זה יותר טוב מלא טוב.

ש: נכון.

אליעד: להגיד "אני רוצה להיות בעל ערך" זה בדיוק כמו להגיד "אני רוצה לבית שולחן", להגיד "אני רוצה לקנות שולחן" זה אומר שני דברים אחד שאתה חושב "שיש שולחן" זה יותר טוב "מאין שולחן", 2. שאתה חושב שאין לך שולחן.

ש: או שאתה רוצה לשמוע על שולחן שקיים בך.

אליעד: אותו דבר, להגיד "אני רוצה לאכול" פירושו "אני חווה שאני רעב" פלוס "אני חווה שלאכול זה טוב", זאת אומרת להגיד "אני רוצה להיות בעל ערך" פירושו "אני חושב שערך זה יותר טוב מאין ערך" פלוס "אני חושב שאני לא בעל ערך".

ש: שאין לי מספיק.

אליעד: כן כי את מה שאני רוצה אין לך, זאת אומרת "אני חושב שערך זה יותר טוב מאין ערך" פלוס "אני חושב שכרגע אני באין ערך" שווה "אני רוצה ערך" זה הסיפור, עכשיו אתה צריך להטיל ספק או "בלמה אני חושב שערך זה יותר טוב" או "בלמה אני חושב שאין לי ערך".

ש: יש בו משהו שאני יכול להשיג ערך גם כאילו אם הוא היה יודע.

אליעד: לא האמת, אתה צודק לא "שאני יכול להשיג", "שיכול להיות שיהיה לי ערך" נכון כי הוא יכול לדמיין את זה.

ש: לא הכוונה שלי כמו בדוגמה "אני רעב" ואם אין לך אפשרות לאכול כאילו ממש אתה יודע טוטאלית שאתה לא יכול לאכול.

אליעד: אתה עדיין רוצה נכון מה אתה לא רע לך מזה שאתה רעב, למה מי שמת ברעב לא רע לו מזה שהוא הולך למות מרעב כי הוא יודע שנגמר האוכל.

ש: הנה יש פה עכשיו סיפור של מישהו שעף באוויר, אני יודע שאני לא עף באוויר ואני כאילו אין לי אפשרות לעוף באוויר.

אליעד: אין לך כן ואתה לא בשביל זה פתחת מטוס?

ש: פיתחתי מטוס אבל אני אישית לא יכול לעוף.

אליעד: טוב בלב שלך בתת מודע אחרי שיגרמו לך כל הבעיות אתה פתאום תגלה שמפריע לך שאתה לא ציפור פשוט הדחקת את זה, זה עוד ישן זה עוד יתעורר יום אחד.

ש: בחלומות זה הולך שעפים בחלום.

אליעד: אתה עף בחלום כי לא טוב לך שאתה פה יושב איתנו, אתה רואה ראית איך עברת לעמדת ישיבה, תקשיב אתה פישלת לא עמדת במילה שלך פעם הבאה אתה יושב שם אי אפשר לסמוך עליך, הלאה אבל אם לא הייתי יכול לסמוך עליו זה גם לא היה שהוא יושב שם זה באופן יחסי, כן.

ש: אוקי באחד מהם אני חושב שאני מבין.

אליעד: רגע מה הבנת למה אתה רוצה להיות בעל ערך?

ש: כי אני חושב שחסר לי ואני חושב שזה טוב.

אליעד: נכון "אני רוצה X" שווה "אני חושב שX יותר טוב מY" פלוס או "אני גם חושב", או בוא נדייק יותר זה לא "אני חושב שX יותר טוב מY" זה "אני גם חושב שX יותר טוב מY ואני מספיק חושב את זה בעוצמה יותר חזקה מאשר שאני חושב שהם שווים או אני חושב שזה יותר רע", זאת אומרת יכול להיות שהוא חושב שערך זה רע ויכול להיות ככה, ערך או שהוא רע או שהוא טוב או שזה לא משנה. עכשיו כדי שתרצה ערך אתה לא חייב להיות כל כולך "בערך זה יותר טוב" יכול להיות שאתה חושב שערך זה רע ואתה גם חושב שערך זה לא משנה ואתה גם חושב שערך זה טוב אבל 32% - 34% אתה חושב שערך זה טוב יותר מאשר שאתה חושב שערך זה לא משנה ויותר ממה שאתה חושב שערך זה רע ולכן אתה רוצה.

זאת אומרת זה לא אומר שהוא חייב לחשוב שרק ערך זה טוב יכול להיות שהוא גם חושב שערך זה רע אבל הוא יותר חושב שזה טוב מאשר שהוא חושב שזה לא משנה או שזה רע פלוס אתה גם חושב שאין לך ערך אתה מה שאתה רוצה אתה חושב שאין לך, כן את הערך שאתה רוצה אין לך לא מספיק מה שאתה רוצה אין לך. עכשיו אתה צריך לשאול מה האמת "האם באמת ערך זה טוב".

ש: אני אגיד לך לאיזה תהליך הגעתי חשבתי על ערך והבנתי שערך זה בעיני המתבונן או כשכאילו קיים ערך רק בגלל שקיים משהו שהוא אנשים מסביב כאילו אין באמת ערך נגיד אם אני אהיה לבד בעולם אז אני לא יפה זה כאילו ביחס לאנשים.

אליעד: נניח גם יהיה יפה, יפה זה ביטוי של "כמה טוב לי עם הדבר" אם אתה תהיה לבד יהיה לך "יפה לי או לא יפה" נגיד "יפה לי לשבת לא יפה לי לעמוד", היפה יתלבש על משהו אחד.

ש: יפה זה גם מקום ויעודו?

אליעד: בסוף זה מתנקז, זה כמה אני רוצה את הדבר וכמה אני חושב שיש יתרונות בדבר בסוף זה מתנקז לאותו מקום.

ש: אוקי בקיצור אני מרגיש תקוע בשלב הזה אליעד.

אליעד: אתה צריך, במה אתה תקוע מאוד פשוט תשובה, רגע בא נתקדם קדימה תשובה, באופן יחסי אתה לא מושלם ובאופן יחסי להיות מושלם זה טוב יותר מאשר רע ולכן באופן יחסי אתה רוצה להיות בעל ערך, באופן אבסולוטי אתה לא יודע שום דבר ואז אתה לא יודע שאתה חסר ואתה לא יודע שיתרון זה יותר טוב מחיסרון.

ש: אוקי אני רוצה לעבור תהליך שגם להיות לא בעל ערך אז זה טוב לי.

אליעד: אוקי אתה רוצה שיהיה גם בעל ערך, אתה רוצה תהליך מה אמרת שגם?

ש: שגם להיות לא בעל ערך זה טוב לי.

אליעד: לא אני מנסה לבדוק אם הוא אמר, עוד פעם תחזור על הניסוח?

ש: בא נראה אם אני אצליח, אני רוצה להגיע למצב שלהיות לא בעל ערך זה טוב.

אליעד: להיות לא בעל ערך זאת אומרת מבחינתך שאתה תחשוב שאתה חסר ערך ושזה?

ש: שזה טוב.

אליעד: אוקי עכשיו.

ש: זה נראה לי בכלל אבסורדי.

אליעד: בסדר אבל הנה אתה רואה או שאתה משוגע או שאתה משוגע בכל מקרה, אם אתה רוצה משהו שאתה חושב שהוא משוגע אתה כבר בכל מקרה משוגע מצד כלשהו.

ש: זה אבסורד.

אליעד: כן עכשיו תקשיב אני שואל שאלה, האם אתה רוצה בוא נגדיר "אני רוצה להרגיש טוב עם חוסר ערך" שאתה תחשוב שאתה חסר ערך ואתה תחשוב שאתה חסר ערך ובכל זאת אתה תרגיש עם זה טוב.

ש: או שזה חסר סיכוי.

אליעד: טוב בא נתקדם הלאה, עכשיו השאלה היא כזאת תראה אם זה חסר סיכוי להיות אלוהים אף פעם לא תהיה מי יודע.

ש: נראה לי.

אליעד: לא משנה בא נתקדם, תסתכל אני שואל שאלה האם אתה רוצה בשלמות להיות מרוצה מזה שאתה חסר ערך או מספיק לך רק באופן יחסי להיות מרוצה מזה?

ש: מספיק לי באופן יחסי.

אליעד: זה לא מסובך פשוט תבדוק מה טוב בלהיות חסר ערך תיזכר בזה בבוקר וסגרנו את הנושא. אם הוא אומר באופן מוחלט אין פתרון באופן יחסי אין בעיה, מה טוב בלהיות חסר ערך שאין לך ציפיות מעצמך שאי אפשר לפגוע בך וכו', תבדוק מה החסרונות בלהיות בעל ערך אתה צריך לתחזק את המערכת זה באופן כללי ומה החיסרון בזה שיש לך כסף שאתה צריך לשמור עליו נגיד או כי אתה רוצה ממנו עוד, אם אין לך תלוי כמה אתה בלי חוסר ערך.

ש: אבל כשהוא אומר חסר ערך ואומר רוצה להרגיש טוב זה לא סותר אחד את השני כי ערך זה.

אליעד: לא, למה לא?

ש: אני לא יודעת למה לא.

אליעד: מסיבה פשוטה כי גם אם זה סותר אם הוא לא חושב שזה סותר אז זה לא סותר כי המילה "טוב" והמילה "ערך" הם לא דבר והיפוכו עבורו, כי אם עבורו המילה "ערך וטוב" היו דבר והיפוכו הוא לא היה שואל את השאלה אבל הוא עצמו מפריד.

ש: זה כן דבר והיפוכו.

אליעד: אז למה אתה שואל?

ש: כי יש אחוז אחד שזה לא.

אליעד: שזה לא דבר והיפוכו אז זה לא מחויב זה הכל, מספיק שהוא מסוגל בראש לדמיין שערך וטוב זה לא אותו דבר אז יש פרצה.

ש: אבל זה כל כך קטן והמשימה היא להגדיל את זה.

אליעד: או להקטין את זה ואז לא תוכל לרצות את זה ואז לא יהיה לך חיסרון, אל תסתבך אני מסביר לך באופן כללי הפתרון שלך הוא פשוט תחפש מה האמת זה ייתן לך שני דברים, 1. שאתה תתחיל לראות את היתרון בכל דבר ואת החיסרון בכל דבר, 2. שאתה תגיע למצב שבאופן אבסולוטי זה אין הבדל.

ש: אם אני שואב את היתרונות שבזה אני מרגיש שאני משקר לעצמי כאילו אני לא בדיוק מזדהה עם היתרון.

אליעד: נכון אז תתחיל לשקר לעצמך הנה ראית את התשובה, מה אתה רוצה יותר לסבול או לשקר או להגיד את האמת, מה אתה מעדיף?

ש: לסבול לשקר או להגיד את האמת?

אליעד: אם אתה משקר אני מכניס אותך לגן עדן אתה אומר את האמת אתה בגיהנום ישר.

ש: לשקר.

אליעד: יפה תשקר סגרנו את הנושא.

ש: אני משקר ולא נכנס לגן עדן.

אליעד: אתה לא משקר כי אתה יותר מדי בודק כל הזמן איך לחפש את האמת, חלאס האמת עזוב אותי מהאמת תתחיל לשקר, קום בבוקר תעמוד מול המראה תגיד "אני הכי בעל ערך אני הכי טוב" זהו תשקר כבר עד הסוף.

ש: אבל אז זה מחזק את התלות לא רוצה.

אליעד: אז מה כל פעם שאתה נתקל בבעיה תשקר עוד קצת, איזו תלות תגיד "אין תלות אני אינסופי יש לי ערך אינסופי", תשקר עד הסוף תגיד "אני אלוהים" תשקר עד הסוף.

ש: ואז זה משתקף.

אליעד: אז תשקר גם על זה תגיד "לא משתקף לי" כאילו כל פעם כשאתה רוצה להיפטר מאיזו בעיה תגיד "אתה בטוח שיש בעיה" כאילו כשמתאים לך תשקר, זה בדיוק מה שאתה הצעת קודם כשמתאים לך תשקר וכשלא מתאים לך תשאל מה האמת זה הכל, זה משאתה עצמך הצעת קודם. טוב הבנו שאלות על הנושא, יש לך שאלות על הנושא?

ש: לא.

אליעד: יפה.
לשמוע הבדל אבסורדים להביא הוכחות טוטאלי ביטחון עצמי חלקי טוב לי בחלום לסמוך חסרונות רוצה להרגיש טוב אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים אוהב את עצמי אוהב את עצמך איבוד ערך עצמי איך להיות בטוח בעצמי איך להיות בטוח בעצמך אני לא אוהב את עצמי אני לא אוהבת את עצמי אני שונא את עצמי אני שונאת את עצמי בטוח בעצמי בטוח בעצמך ביטחון ביטחון עצמי ביטחון עצמי אמיתי ביטחון עצמי בחיים ביטחון עצמי גבוה ביטחון עצמי חזק ביטחון עצמי חלקי ביטחון עצמי ירוד ביטחון עצמי מופרז ביטחון עצמי נמוך בניית ביטחון עצמי בעיות ביטחון עצמי בעיית ביטחון עצמי דימוי דימוי עצמי דימוי עצמי גבוה דימוי עצמי חיובי דימוי עצמי נמוך דימוי עצמי שלילי דימויים האשמה עצמית הביטחון העצמי הגברת ביטחון עצמי הגברת הביטחון העצמי הגדלת ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי החזרת ביטחון עצמי החזרת הביטחון העצמי הלקאה עצמית העלאת ביטחון עצמי העלאת הביטחון העצמי העלאת הערכה עצמית העלאת ערך עצמי העצמת ביטחון עצמי העצמת הביטחון העצמי הערכה הערכה עצמי הערכה עצמית הערכה עצמית גבוהה הערכה עצמית חיובית הערכה עצמית נמוכה הערכה עצמית רעה הערכה עצמית שלילית הרגשת ביטחון עצמי התפתחות התפתחות רוחנית חוסר אהבה חוסר אהבה עצמית חוסר ביטחון חוסר ביטחון עצמי חוסר הערכה חוסר הערכה עצמית חוסר ערך חוסר ערך עצמי חיזוק חיזוק ביטחון עצמי חיזוק הביטחון העצמי חיזוק הערכה עצמית חיזוק ערך עצמי חסר ביטחון עצמי חסר ערך עצמי טיפול בהערכה עצמית טיפול בערך עצמי כעס עצמי לא אוהב את עצמי לא אוהבת את עצמי לא להאשים את עצמי לא להאשים את עצמך לא לכעוס על עצמי לא לכעוס על עצמך לא לשנוא את עצמי לא לשנוא את עצמך לאהוב לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לבנות ביטחון עצמי לבנות ערך עצמי להאשים את עצמי להאשים את עצמך להגביר את הביטחון העצמי להגדיל את הביטחון העצמי להוריד ביטחון עצמי להחזיר את הביטחון העצמי להיות בטוח בעצמי להיות בטוח בעצמך להלקות את עצמי להלקות את עצמך להעלות את הביטחון העצמי להעלות ביטחון עצמי להעלות ערך עצמי להעצים את הביטחון העצמי להעריך את עצמי להעריך את עצמך להרגיש ביטחון עצמי להשיג ביטחון עצמי להשיג ערך עצמי לחזק את הביטחון העצמי לחזק ביטחון עצמי ליצור ביטחון עצמי לכעוס על עצמי לכעוס על עצמך לפתח את הביטחון העצמי לפתח ביטחון עצמי לרכוש ביטחון עצמי לשדר ביטחון עצמי לשנוא את עצמי לשנוא את עצמך לשפר את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי לשפר דימוי עצמי מה זה ערך עצמי מודעות מודעות עצמית סובל מדימוי עצמי ערך עצמי ערך עצמי גבוה ערך עצמי נמוך פיתוח ביטחון עצמי פיתוח הביטחון העצמי פיתוח הערכה עצמית רוחני רוחניות רוצה ביטחון עצמי שונא את עצמי שונאת את עצמי שידור ביטחון עצמי שיפור ביטחון עצמי שיפור דימוי עצמי שיפור הביטחון העצמי שנאה עצמית תחושת ביטחון עצמי תחושת ערך עצמי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
... רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי מהי הטעות הגדולה לגבי מורים רוחניים? אנשים רבים מגיעים אל תחום הרוחניות עם המון ציפיות ממורים רוחניים. הציפיות האלה מבוססות בעיקר על האמונה שהמורה הרוחני הוא אדם מושלם, כזה שאמור להיות תמיד טוב, נחמד, סבלני ומכיל. אך ישנו פרדוקס מעניין בכך: מצד אחד, אנשים שאינם מורים רוחניים בעצמם מרגישים בנוח להסביר ולדרוש איך מורה רוחני אמור להתנהג. מצד שני, אם אדם איננו מורה רוחני, כיצד הוא יכול לקבוע מהי ההתנהגות הראויה עבורו? אליעד מציע פתרון פשוט - אם אתה לא מורה רוחני, עדיף שתאמר: אני כאדם שאינו מורה רוחני, רוצה למצוא מורה רוחני שיהיה כזה וכזה. בכך אתה מציג את נקודת המבט שלך בצורה נכונה, ולא מתיימר לקבוע מה נכון למורה רוחני לעשות או לא לעשות. האם מורה רוחני צריך להתנהג בצורה מסוימת? קיימת תפיסה שגויה לפיה מורה רוחני הוא בהכרח טוב, משום שאלוהים נתפס כטוב. אנשים מניחים שאם המורה הרוחני התקרב לאלוהים, אז ככל שנתקרב אליו, נרגיש טוב יותר. מתוך ההנחה שאלוהים הוא מושלם, אנשים חושבים שגם המורה הרוחני אמור להיות מושלם במובן מסוים. לדוגמה, יש החושבים שאלוהים אינו זקוק לאוכל, לשינה או למנוחה, ולכן מאמינים שגם המורה הרוחני האמיתי אמור לחיות ללא תלות בצרכים גופניים. זאת טעות נפוצה, שכן המורה הרוחני הוא עדיין בן אדם, עם גוף וצרכים גופניים, ולכן יש בו את כל הצדדים, כולל צרכים פיזיים ורגשיים. למה חשוב שהמורה הרוחני יחווה גם טוב וגם רע? אליעד מדגיש כי המורה הרוחני האמיתי הוא אדם שיכול לחוות את שני הצדדים של הקיום. הוא מסוגל להיות גם שמח וגם עצוב, גם לאכול בהנאה וגם להימנע מאוכל מתוך סגפנות. כלומר, אם אדם מצפה שהמורה הרוחני יהיה כל הזמן שמח, נחמד וסבלני, הוא למעשה יוצר לעצמו ציפייה לא מציאותית, ומרחיק את עצמו מהמהות האמיתית של האלוהות ושל המורה הרוחני. המציאות, כמו גם המורה הרוחני, כוללת בתוכה את כל הצדדים - טובים ורעים, שמחים ועצובים. מי שמנסה למצוא מורה
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
חיפוש מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני
... מורה רוחני מואר, ללמוד מהשטן, לזהות הארה רוחנית, מורה רוחני שרלטן, ללמוד אצל מורה רוחני, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, למצוא מורה רוחני, מדריך רוחני, מורים רוחניים, קושיות על מורה רוחני מהם המאפיינים של מורה רוחני אמיתי? ההרצאה עוסקת בחיפוש רוחני ובתהליך של למצוא מורה רוחני אמיתי. אליעד מסביר את הדרך בה אנשים מחפשים מורים רוחניים ומנסים להבין אם הם מורים אמיתיים או שרלטנים. הוא מעלה את השאלה ... של תלמידים יכולים להיות מדד למורה רוחני אמיתי או שמא צריך לחפש משהו יותר עמוק, כזה שקשור ביכולת של המורה ... אותך משהו חדש על עצמך. מהו החיפוש הרוחני והאם הוא אמיתי? החיפוש הרוחני, לפי אליעד, הוא מסע אישי מאוד, שמתחיל בחיפוש עצמי. הוא מתאר את ... חיפש את עצמו ואת הדרך בה עבר למורה רוחני, כמו רבי נחמן. אליעד מציין כי החיפוש הרוחני הוא תהליך שבו כל אדם מפתח שיטה אישית, שמבוססת לא רק על אמונה ... או התוצאה? ההרצאה עוסקת בשאלת הידע הרוחני, ושואלת אם הדרך המובילה להארה חשובה יותר מהתוצאה הסופית של ... את הרעיון שמאחורי הדמות. האם מורה רוחני יכול להיות שרלטן? אליעד מתאר את הסכנה שבהתמודדות עם מורים רוחניים שרלטנים. הוא מסביר כי פעמים רבות אנשים מבקשים למצוא מורה שיספק ... של אליעד הוא שהדרך להגיע לאמת הרוחנית היא דרך חיפוש אישי. הוא מציין כי החיפוש הרוחני לא מסתיים בהקשבה למורה או בעקיבה אחרי דמות רוחנית, אלא צריך לכלול גם את המחשבות, השאלות והבדיקות האישיות של כל ... או מספר התלמידים מהווים מדד למורה רוחני? אליעד מסביר שמה שמעניין באמת הוא לא התעודות או מספר התלמידים ... קודם. מהו תהליך החיפוש אחר המורה הרוחני? לסיכום, אליעד מסביר כי תהליך החיפוש אחר מורה רוחני אמיתי אינו תלוי במוסדות או בהכרה החיצונית של המורה, אלא בהתנסות ... בעיני אחרים. כל אלו הם חלק מהחיפוש הרוחני האישי שמוביל לאמת פנימית. הארה רוחנית חיפוש
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
... אישית של מורה רוחני, מחויבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד מהן ההתחייבויות של מורה רוחני ומהי דוגמת ההתנהגות שלו? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בנושאים הקשורים למורה רוחני, ובמיוחד במחויבות האישית של המורה ובדוגמה האישית שהוא מציב לתלמידיו. אליעד מדבר על כך שמורה רוחני חייב להיות מחויב לדבריו ולהתנהג לפי האמת שהוא מלמד, אך יש צורך בהבנה מעמיקה של מהי המחויבות הזו. הוא מציין שבמהות התפקיד של מורה רוחני, הוא לא רק מלמד את התלמידים את העקרונות הפילוסופיים או הרוחניים , אלא גם מציב להם דוגמה חיה להתנהגות ולתחושת אמת. כלומר, המורה לא רק מדבר אלא גם חי את מה שהוא מלמד. אם המורה ... נראות פשוטות. מהן הקושיות שמועלות כלפי מורה רוחני? אליעד גם עוסק בשאלה שמועלת כלפי מורה רוחני - האם יש מקום למורה רוחני שימשיך ללמד אם לא מיישם את הדברים שהוא מלמד? הוא מסביר שעל המורה להראות תמיד דוגמה אישית ולהתנהג לפי העקרונות שהוא מלמד. הוא מדבר על כך שמורה רוחני חייב לעמוד באותן דרכים שהוא מציע לתלמידיו, אחרת לא יהיה לו מקום להיות מורה. המורה לא יכול להיות רופא שממליץ על ... ישימות ומועילות. בעניין זה, אליעד מציין שמורה רוחני יכול להגיד לתלמידיו תצמדו לאמת, אבל אם הוא עצמו לא מיישם את האמת הזו, יש קושיות על מעשיו. על המורה להיות דוגמה ... מעשיו גם כשלא הכל ברור בתיאוריה. כיצד המורה הרוחני מתמודד עם חילוקי דעות עם תלמידים? אליעד מדבר גם על ההתמודדות עם חילוקי דעות בתוך מערכת היחסים בין המורה ... עליהם להיות פתוחים לשיחה ולהבנה הדדית. המורה הרוחני לא רק מלמד אלא גם מקשיב ומגיב על פי עקרונותיו. כאשר תלמיד לא מסכים עם המורה, המורה לא תמיד חייב לשכנע אותו, אך ... או לא להסכים. מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? אליעד מסביר את הדרך האישית שלו כמורה רוחני, ומדבר על ההתמודדות עם האמת, המחויבות לדברים שהוא מלמד, והדרכים שבהן הוא מתנהל מול תלמידיו. הוא מציין שהוא לא ... לגשת למידע וללימוד. מהי דוגמה אישית של מורה רוחני? מהי מחויבות של מורה רוחני? כיצד מורה רוחני מתמודד עם קושיות? מהי הדרך של אליעד כהן כמורה רוחני? איך מורה רוחני מתנהג ביחס לתלמידיו? מהו היחס בין מורה לתלמיד? ...
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
... על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני מהן הקושיות והבעיות עם מורה רוחני ומהן השמועות עליהם? תוך כדי תיאור שיטתו של אליעד כהן, נוצרות מספר שאלות ותהיות בנוגע למורים רוחניים ולתלמידיהם. ישנן קושיות שמועלות בנוגע לאמונות או ציפיות כלפי מורים רוחניים, ולמה שמוביל אנשים להאמין בהם. כשאליעד מדבר על ... מפורטת, אך לא בטוח שהאדם היה מקבל את ההסבר, כי אם האדם לא מבין את אליעד, זה בעצם כמו שהוא לא מבין את המציאות. מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? אליעד מתאר את הגישה שלו ככזו שמסייעת ... למעשה קל לו יותר לפנות אליהם, כי הם פתוחים ומוכנים להאמין. לעומת זאת, אלו שלא מאמינים לסיפור, לא יכולים להיות חלק מהקהל הרוחני שהוא מנסה להנחות, שכן הם לא מוכנים לקבל את דרכו. ... וללכת אחר סיפור שהוא לא באמת מבין. אליעד מסביר כי לעיתים יש צורך לפתח מערכת של סינון כדי להבין מי באמת מתעניין בנושאים רוחניים ומי רק רוצה לשמוע סיפורים. כשהוא מתמודד עם אנשים ... שלעיתים המטרה היא לבדוק כיצד אנשים מגיבים לשמועות, ולראות האם הם באמת מבינים או סתם ממהרים לשפוט. מהו המודל של תלמידים רוחניים? נושא התלמידים עולה שוב ושוב בהרצאה. אליעד מדגיש את הקושי שהוא מוצא בשאלות שנוגעות למורים רוחניים ולתלמידיהם. הוא מסביר שלעיתים המילה תלמידים לא ... יש תלמידים שלא מבינים את השיטה או לא באמת מוכנים להבין אותה. מה השיטה של אליעד כהן לתלמידים ולחיים? לפי אליעד, שיטה רוחנית אמיתית לא תדרוש מהתלמידים קרדיט על מה שהם עושים, ... באופן עצמאי, הוא יוכל להגיע להבנה אמיתית, ובסופו של דבר להימנע להיות מנותק מהמציאות או מהשיטה. מהם הקושיות על מורים רוחניים? מהן השמועות על מורים רוחניים? מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? איך בודקים תלמידים רוחניים? מהי השיטה של אליעד כהן? מהו קריטריון אמיתי למורה רוחני? איך אליעד כהן מתמודד עם שמועות על עצמו? ...
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
... ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף מהם האתגרים הקשורים לכסף ורוחניות? ההרצאה עוסקת בשאלות העמוקות שנוגעות לקשר בין כסף ורוחניות. בשיחה, נוגעים בכמה נקודות עקרוניות שיכולות להטיל אור על האתגרים שבמערכת היחסים הזו, תוך הצגת דילמות אתיות ומעשיות. האם מורה רוחני יכול לקחת כסף על לימוד רוחני? השאלה הראשונה שעולה בשיחה נוגעת למורה רוחני שלוקח כסף עבור שירותיו. מדובר בשאלה מוסרית שכמובן מעוררת מחלוקות רבות. יש שיטענו כי מורה רוחני שלוקח כסף על לימודיו לא באמת עוסק בתכלית הרוחניות, אלא בעניין גשמי בלבד. אליעד מציין שהשאלה היא לא בהכרח האם לקחת כסף, אלא מה הכוונה מאחורי הפעולה. הכסף, כך הוא מסביר, הוא אמצעי לתמיכה במורה שיכול להמשיך ללמד. האם מורה רוחני המציע שירותים בחינם יכול לעזור בצורה אובייקטיבית יותר? השיחה נוגעת גם בשאלה האם אדם שמציע שירותים רוחניים בחינם באמת מסוגל לעזור בצורה אובייקטיבית ומנותקת מהאינטרסים האישיים שלו. המטרה היא להבין האם אדם שמחפש טיפול רוחני יכול להרגיש בטוח כי המורה לא מושפע מהשפעת הכסף בתהליך. האם הכסף הוא אמצעי לשליטה? ההרצאה גם עוסקת במחשבה על כסף כאמצעי לשליטה או מניפולציה. במקרה של מורה רוחני, זהו כלי שבעזרתו ניתן לקבוע את המחיר של הרוחניות. הרעיון המובע כאן הוא שכאשר אדם משלם כסף עבור רוחניות, הוא בעצם נותן למורה את הכוח לשלוט בו ולהשפיע עליו. באותו הזמן, המורה מתמודד עם התשוקה לקבל את התשלום הנדרש ולהמשיך להתקיים כלכלית. מהו הפער בין רוחניות למקצועיות? נושא נוסף שנידון בהרצאה הוא הפער בין עיסוק רוחני לעיסוק מקצועי. השיחה מציינת את הדילמה שבה עומדים מורים רוחניים שלפעמים צריכים לאזן בין עבודתם הרוחנית לבין הצורך להתפרנס. האם אדם יכול להיות מורה רוחני אמיתי ולקחת כסף על עבודתו? האם זה הופך אותו לאדם שאינו רוחני? או שדווקא הכסף מאפשר לו להיות מקצועי יותר ולהמשיך להציע את עזרתו לאנשים? האם האדם שמגיע לטיפול רוחני באמת רוצה שינוי? לסיום, אליעד מעלה את השאלה האם האדם שמגיע למורה רוחני באמת רוצה לשנות את חייו, או שהוא פשוט מחפש דרך להימנע מהקשיים הפנימיים שלו. הוא מתאר את המצב שבו אדם מחפש מישהו שייתן לו פתרונות מבלי שהוא בעצמו יהיה מוכן להתמודד עם השינוי הדרוש. רוחניות וכסף האם מורה
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
עצלנות רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית
... רוחנית, אמונה במורה רוחני, תסכול רוחני, חיפוש רוחני, יאוש רוחני, דרך רוחנית, הארה רוחנית, הדרך של אליעד כהן, תשובות רוחניות, שאלות רוחניות, שאלה רוחנית, תשובה רוחנית מהו הקשר בין עצלנות רוחנית ותסכול רוחני? בהרצאה זו, אליעד כהן דיבר על עצלנות רוחנית, תסכול רוחני וקשיים שמתרחשים בתהליך החיפוש הרוחני. הוא התאר את הדרך בה אנשים נוטים לחפש תשובות או פתרונות חיצוניים שיעזרו להם להתמודד עם תחושות של חוסר סיפוק, חוסר משמעות או ייאוש רוחני. אליעד ציין שבדרך כלל, כאשר אנשים חווים תסכול רוחני, הם מצפים לקבל תשובות שיכניסו אותם לתוך תחושת שלמות, אך למעשה הם לא מוכנים להתמודד עם המאמץ הפנימי הנדרש על מנת להגיע למקום של פתרון אמיתי. כיצד התסכול הרוחני מתקיים? אליעד הסביר שבזמן שחפץ רוחני נגרם מהרגשה של חיסרון פנימי, חיפוש אחרי תשובות יכול להוביל לייאוש רוחני, במיוחד כאשר אדם לא מקבל את ... ומעמיקים. במקום זאת, הם מבקשים פתרונות מהירים, חיצוניים ומיידיים. אליעד הסביר את המנטליות הזו בתיאור כיצד פעמים רבות כאשר אדם נמצא בעיצומו של תסכול רוחני, הוא מחפש דרך קלה להימנע מהמעמד הרוחני המאתגר, כך שהוא לא באמת מתמודד עם הקשיים הפנימיים. האם פתרונות חיצוניים יכולים להקל על התסכול הרוחני? המרצה טוען כי הפתרונות החיצוניים לא רק שלא יפתרו את התסכול הרוחני אלא עשויים להחמיר אותו. אנשים ... למצוא את עצמן במשחק אינסופי של חיפושים אחרי תשובות שאותן לא תמיד הם מסוגלים להחזיק או להבין. הם עשויים להרגיש שהן לא מספקות, ולפעמים יתחילו לחפש מורה רוחני או תשובות בחיצוניות, מתוך תחושת חוסר מימוש או חוסר סיפוק פנימי. אליעד מדגיש את החשיבות של חיפוש פנימי אמיתי, שבו אדם לומד להתמודד עם האתגרים הרוחניים ולתת להם מענה מעמקי, במקום לחפש חיצוניות שתענה על כל שאלותיו. מה הדרך הראויה להתמודד עם ייאוש רוחני? אחת ההמלצות המרכזיות של אליעד ... שיש מעבר לחשיבה שכוללת רק פתרונות חיצוניים. הוא לא הציע תשובות מוכנות, אלא עקרונות ותהליכים שמובילים להבנה עצמית, וזו הדרך האמיתית להתמודדות עם ייאוש רוחני. במקום לצפות לתשובות חיצוניות שיעשו את העבודה, אליעד מעודד חיפוש פנימי שמוביל להארה רוחנית אמיתית, ולא להחסרה של אחריות על ...
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
להתבטל למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני
... למורה רוחני, התבטלות למורה רוחני, לא לדעת שום דבר, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? איך לא לדעת כלום? איך נוצרות מחשבות? אמונה דתית, השכל של אליעד כהן, ביטול למורה רוחני מה זה אומר להתבטל למורה רוחני? ההרצאה עוסקת בתהליך של התבטלות למורה רוחני, נושא שמתחבר לשאלות עמוקות על האמונה, ההבנה העצמית וההארה הרוחנית. אליעד כהן עוסק בשאלת ההתבטלות בפני מורה רוחני ופרטים על איך כל אדם יכול להגיע לרמה גבוהה יותר של תודעה רוחנית דרך תהליך זה. איך נוצרות מחשבות ומה הקשר שלהן להתבטלות? במהלך ההרצאה ... זו לא רק מתייחסת ליכולת להפסיק לחשוב באופן רצוני, אלא גם לתפיסה המאפשרת לאדם לראות את עצמו כחלוף דרך ולא כישות עצמאית. מהי הארה רוחנית? הארה רוחנית מוגדרת כאן לא כהבנה או חוכמה מסוימת, אלא כיכולת לשחרר את עצמך מההגדרות ... צורך להיאחז במחשבות, רגשות ודעות. זהו תהליך שבו האדם מאמן את עצמו להפסיק לאחוז במחשבות כמו אני צודק או אני צריך, ולהתמסר למורה הרוחני או למהלך רוחני שמוביל אותו אל מעבר לאגו ולמחשבות המגבילות. מה הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות? בהרצאה, אליעד מזכיר גם את הקשר בין האמונה הדתית להתבטלות בפני מורה רוחני. הוא מציין כי הרבה אנשים, במיוחד כאלה הנמצאים במסגרות דתיות, מרגישים צורך ... - כל תפיסה היא חלק מההגדרה האישית שלך, והאדם יכול לבחור להשיל אותה ולהיות פתוח לרעיונות חדשים. איך מתבטא תהליך הלימוד אצל מורה רוחני? תהליך הלימוד אצל מורה רוחני איננו קשור בהכרח לרכישת ידע. למעשה, הידע לא באמת חשוב כאן, כי המטרה היא לא להעשיר את השכל, אלא לפרוק אותו. כדי ללמוד, יש צורך לבטל את עצמך ולתת למורה רוחני להנחות אותך דרך תודעה גבוהה יותר. הדרך הזאת מבוססת על השאלה האם תוכל ... ממקום של חיבור חזק לאגו ולזהות, שהם חלק מהתפיסות השקריות שאותן יש לבטל כדי להשיג את ההבנה האמיתית. האם יש מקום לאמונה במורה רוחני? בהרצאה זו, אליעד לא מתנגד לאמונה במורה רוחני, אבל הוא טוען שאמונה כזו צריכה להיות מושתתת על הבנה עמוקה של מהות האדם. התבטלות בפני מורה רוחני לא אמורה להיות עיוורת, אלא צריכה לנבוע ממקום של הבנה פנימית, של לקיחת צעד אחורה מכל מה שנלמד עד כה. התבטלות למורה רוחני הארה רוחנית לא לדעת כלום מהי מחשבה? החיבור למורה רוחני אמונה דתית והביטול העצמי איך ללמוד ממורה רוחני?
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
מורה רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית
... רוחני, לא להאמין למורה רוחני, מורים רוחניים, התפתחות רוחנית, רוחניות, מצא את ההבדלים, להאמין או להבין, מפורסמים של שקר, אמונה במורה רוחני, מורה רוחני, מודעות עצמית למה אסור להאמין למורה רוחני? אליעד כהן מדבר על החשיבות שלא להאמין בצורה עיוורת למורים רוחניים , ומסביר כיצד אפשר להבדיל בין האמת לבין שקרים רוחניים. הוא טוען שמורים רוחניים רבים מדברים על דברים שהם עצמם לא באמת מבינים לעומק, והסיבה לכך היא שלרוב הם ניסו בעצמם להגיע להבנה מוחלטת ... לאחר הכישלון הם המציאו תירוצים או תיאוריות חדשות שמטרתן להסביר את חוסר ההבנה שלהם ולהציגו כהצלחה. מדוע אסור לקבל תירוצים ממורה רוחני? אליעד מתאר מקרה בו תלמידים מגיעים למורה רוחני עם שאלות קשות ועמוקות. במקום לענות להם על השאלות האלה, המורה הרוחני משתמש בשיטות של דחייה, כמו: תאמין לי, כשיגיע הזמן תבין בעצמך, או קודם תלמד דברים אחרים ואז תבין את התשובה לשאלה ... של המורה להסביר את הנושא בצורה בהירה ופשוטה, והוא מסביר שאין צורך להאמין לשום דבר בצורה עיוורת. כיצד אפשר לבדוק אם המורה הרוחני אומר אמת? אליעד מסביר שכדי לבדוק האם מורה רוחני באמת יודע את מה שהוא מדבר עליו, יש לשאול שאלות עמוקות וקונקרטיות ולצפות לקבל תשובות ברורות ומדויקות. הוא מציין ... אם המורה מתחמק או נותן תשובה לא ברורה, הדבר מעיד על כך שהוא בעצמו לא מבין היטב את מה שהוא מלמד. מה המשמעות של פרדוקס בדרך לרוחניות? אליעד מתייחס למושג פרדוקס רוחני ומסביר שכשאדם מנסה להגיע לשלמות רוחנית הוא נתקל בפרדוקס, שבו כדי להגיע לשלמות הוא צריך כבר להיות בשלמות. אם האדם אינו מושלם, הוא לא יוכל באמת להגיע אל ... לכן, לדבריו, יש להבין את המהות של אותו פרדוקס ולהתמודד עמו במקום לנסות להתחמק ממנו או לדחות אותו לעתיד. מה הבעיה עם מורים רוחניים מפורסמים? אליעד כהן נותן דוגמה מהסיפור של רבי נחמן מברסלב, על אדם שיכור שהפך למלך, שהתעורר ולא הבין אם הוא מלך ... המלך ולא הצליח, הוא המציא לעצמו תירוצים מדוע אינו מצליח להבין, ובכך רימה את עצמו ואת האחרים שהוא באמת מלך. אליעד טוען שמורים רוחניים מפורסמים רבים עושים בדיוק את אותו הדבר: הם מעמידים פנים שהם מבינים, אבל עמוק בתוכם הם יודעים שאינם באמת מבינים. האם צריך להאמין או להבין בעצמך? אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית היא להבין בעצמך ולא להאמין בצורה עיוורת למישהו אחר, אפילו לא למורה רוחני. הוא מסביר שלא חשוב אם מדובר במורה רוחני מפורסם או אלמוני, חשוב לבדוק את הדברים בעצמך. הדרך לבדוק היא לשאול שאלות, לחקור לעומק, ולא לקבל שום תשובה שאינה ... או לשכוח שאלות קשות, אלא להיפך - להתמודד איתן באופן ישיר, כי זו הדרך היחידה להגיע להבנה אמיתית. האם אפשר לבזבז זמן בהתפתחות רוחנית? אליעד מתייחס לחשש של אנשים שהם מבזבזים את זמנם בלימודים רוחניים לא נכונים או שגויים, והוא אומר שאין דבר כזה בזבוז זמן מוחלט, כי בכל דרך שלומדים, האדם תמיד מתפתח, לומד משהו חדש ... שחשוב לבחור דרכים אפקטיביות ולהיות מודע לכך שזמן הוא משאב חשוב שיש להשתמש בו בחכמה וביעילות. כיצד אפשר להימנע מטעויות בדרך הרוחנית? אליעד מסביר שהדרך הטובה ביותר להימנע מטעויות היא תמיד לשאול שאלות ולבדוק כל דבר באופן עצמאי. הוא מתאר שאפילו אם ... לא סומך על אף אחד, גם לא על עצמו בצורה עיוורת. הוא מעודד להטיל ספק בכל דבר ולשאוף להגיע להבנה אישית וישירה. האם להאמין למורה רוחני? איך לזהות מורים רוחניים שקריים? מה ההבדל בין אמונה להבנה? מדוע חשוב להטיל ספק במורה רוחני? מהו פרדוקס רוחני? כיצד לבדוק את האמת בעצמך? האם מורים רוחניים באמת יודעים? ...
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
בעיות של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני
... של מורה רוחני, שרלטנים, בעיות של מאמן אישי, קושי של מטפל רוחני, דילמה של מטפל נפשי, מורים רוחניים, ממי לקבל טיפול? אינטרס של מורה רוחני, רחמנות של מורה רוחני איך יכול מורה רוחני להזיק בלי להתכוון? אליעד כהן מסביר שיש ... אישיים, מטפלים נפשיים ומורים רוחניים, אך מבלי לשים לב, הם יכולים לגרום נזק ... הפרטי. לדוגמה, אם מאמן או מורה רוחני סובל מתסכולים אישיים, אפילו ברמה נמוכה של ... אם הוא מרגיש הקלה רגעית. האם מטפל רוחני יכול להצליח לפתור בעיות באמת? אליעד מסביר ... העיקרי של מטפלים, מאמנים ומורים רוחניים הוא שהם תלויים בקיומן של בעיות אצל ... חוסר משמעות. האם רחמנות של מורה רוחני נובעת מאינטרס אישי? אליעד כהן מזכיר שרבי ... מחסר עמוק אצל המטפל או המורה הרוחני. לדוגמה, אדם שרוצה לשפר את העולם, אומר ... האישיים שלו. האם אפשר למצוא מורה רוחני ללא חסרונות בכלל? אליעד מבהיר שגם כאשר אנו ... גישה ביקורתית וזהירה כלפי עצות רוחניות , ולבדוק לעומק את המניעים האמיתיים של ... על איכות העצות. איך לזהות מורה רוחני שרלטן? מתי טיפול נפשי מזיק? מהן הבעיות של מאמן אישי? איך לבחור יועץ רוחני מתאים? האם למטפל רוחני יש אינטרס אישי? ממי לקבל עצות בחיים? האם ...
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
... רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני , שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי למה אנשים מחפשים להאמין במורים רוחניים? הרבה אנשים מחפשים מורים רוחניים כי הם רוצים להאמין במישהו שיש לו תשובות מוחלטות לשאלות החיים. התופעה הזאת גורמת לכך שכאשר המורה הרוחני עושה דבר שנראה לא הגיוני או לא מתאים, התלמידים מוצאים עצמם מבולבלים ושואלים את עצמם למה הוא עשה את זה?. מורים רוחניים רבים מנצלים את המבוכה הזאת ומסבירים לתלמידים שלהם: אתה לא מבין אותי, אתה לא בדרגה שלי, אתה במקום שלך. אם היית בדרגה שלי, היית מבין שזה מושלם. כך, התלמיד מתרצה ... מספיק, וממשיך להאמין בצורה עיוורת. אך לדברי אליעד, זאת בדיוק השרלטנות והנוכלות הרוחנית שעליה הוא מדבר. כיצד מתמודדים נכון עם טעויות של מורה רוחני? אליעד מסביר שהדרך הנכונה להתמודד עם התנהגות לא מובנת או טעויות של מורה רוחני היא לא להאמין בו בצורה עיוורת, אלא לבדוק כל דבר בפני עצמו. אם אדם מחפש מישהו להאמין בו באופן מוחלט, הוא ייפגע כשהמורה יעשה משהו שנראה לא ראוי. אך אם אדם בא בגישה ... כמו פשע, תלמיד שרוצה רק להאמין יתאכזב מאוד, כי הוא לא יכול לתפוס איך המורה הרוחני שלו עשה דבר כזה. אבל תלמיד שמטרתו היא ללמוד ולחדש ידע לעצמו יגיד: האם אני יכול ללמוד משהו מהמורה הזה למרות ההתנהגות הזאת?, האם יש לי משהו ללמוד מכאן? וכך הוא ממשיך ללמוד מבלי שהמעשה המסוים יערער אותו. מדוע חשוב לא להיצמד לדמות המורה הרוחני? אליעד מדגיש שאדם צריך לבדוק קודם כל את עצמו ולא את פעולות המורה הרוחני. כאשר התלמיד מתמקד רק במה שהמורה עשה או לא עשה, הוא מחמיץ את המטרה העיקרית, שהיא ההתקדמות האישית שלו עצמו. אם הכוונה האמיתית של האדם היא ללמוד ולהתפתח, אז מעשיו של המורה הרוחני אינם אמורים להטריד אותו. התלמיד אמור להמשיך לבדוק בכל פעם מחדש האם יש לו משהו ללמוד מהתוכן או הרעיונות שהמורה מעביר, ללא קשר למעשים אישיים של המורה. מהי המשמעות של להאמין במורה רוחני? אליעד טוען שאם אדם מחפש להאמין במורה רוחני בצורה עיוורת, הוא בבעיה גדולה. ברגע שהמורה עושה משהו שנראה לתלמיד לא מתאים, התלמיד מיד מתבלבל ומאבד אמון. לכן, צריך תמיד להגיע מתוך עמדה של בחינה וביקורת עניינית, ולא מתוך רצון להיות רובוט שמקבל כל דבר שהמורה אומר או עושה. מורה רוחני אינו אמור להיות קדוש או מושלם בעיני תלמידיו. הוא צריך להיות מקור ללמידה והתפתחות, גם אם לפעמים הוא עושה דברים שגורמים לתלמידים להרגיש אי נוחות או אי הבנה. מה קורה כאשר התלמיד מזהה שהמורה רוחני טעה? כאשר תלמיד מגלה שהמורה הרוחני שלו עשה טעות, לעיתים קרובות המורה אומר לו שזה ניסיון לבדוק אם התלמיד ימשיך להאמין בו למרות הטעות. אליעד מדגיש שזו טעות חמורה - הניסיון האמיתי הוא דווקא הפוך. ... התלמיד יצליח להשתחרר מהצורך להאמין במורה בצורה עיוורת, או שהוא ימשיך לתת למורה הרוחני לדפוק אותו. לפי אליעד, תלמיד שמצליח להבין שהמורה שלו לא מושלם ושהוא יכול לטעות, יהיה תלמיד שמתקרב יותר לאמת. לעומת זאת, תלמיד שמתעקש להמשיך להאמין בצורה עיוורת, ימצא את עצמו תמיד מאוכזב ופגוע כאשר המורה יטעה שוב. איך לדעת האם המורה הרוחני אמיתי או שרלטן? אליעד מסביר שאחד הסימנים לזיהוי של שרלטנות הוא כאשר המורה הרוחני אינו נותן תשובות ברורות ומתחמק משאלות על מעשיו, ואומר: אתה לא יכול להבין אותי. המורה האמיתי, לפי אליעד, יגיד בצורה גלויה וברורה את המניעים למעשיו. הוא לא ינסה להתחמק בטענה שהתלמיד לא בדרגה המתאימה להבין אותו. בנוסף, מורה רוחני אמיתי לא אמור ליצור תלות של התלמידים בו. הוא אמור לעזור לתלמידים להיות עצמאים בבדיקת האמת הפנימית שלהם, ולהגיע למסקנות בעצמם, בלי קשר לשאלה מה המורה חושב או עושה. מדוע אנשים מתאכזבים ממורים רוחניים? אנשים מתאכזבים ממורים רוחניים כי הם מחפשים שהמציאות תהיה נחמדה כלפיהם תמיד. לכן, הם מתאכזבים כאשר המציאות או המורה מתנהגים באופן לא נחמד. אליעד מסביר שזו טעות לחשוב שהמורה או המציאות חייבים ... רק חיובית, או שהמורה צריך להיות קדוש, תמיד יתאכזבו. מהי מטרתו האמיתית של מורה רוחני לפי אליעד? המטרה האמיתית של מורה רוחני, לפי אליעד, היא ללמד אותך איך להתנהל נכון מול המציאות כולה, כולל מול המורה עצמו. מורה רוחני אמיתי מלמד אותך כיצד לבדוק את עצמך, ולא רק להיצמד אליו. הוא מסביר שהלמידה המשמעותית ביותר מתרחשת כאשר אתה חופשי מתלות או מאמונה עיוורת במורה שלך. איך לזהות מורה רוחני שרלטן? מה עושים כשהמורה ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ערך עצמי נמוך, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון עצמי, חוסר אהבה עצמית, חוסר הערכה עצמית, חיזוק הביטחון העצמי, לא אוהב את עצמי, לאהוב את עצמך, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רוחני, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רוחני, איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, גישור, מאמן אישי טלפוני בנושאי רוחני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4678 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 03:55:36 - wesi1