אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:24:11אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של האושר
איך למצוא את הדרך הנכונה עבורך כשאתה לא יודע מה אתה רוצה?

אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלה כיצד לדעת לאן ללכת, כאשר אין לך מטרה ברורה. הוא מסביר כי השאלה "באיזו דרך עלי ללכת?" נכונה רק אם אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע. אם אינך יודע מה אתה רוצה, אין טעם לשאול איזו דרך לבחור. לדוגמה, אם אדם שואל "באיזו דרך לברר את האמת?" השאלה הגיונית, כי הוא יודע שהמטרה היא לגלות את האמת. אך אם לא יודעים מה רוצים, השאלה הופכת לבלתי רלוונטית. עלינו לדעת קודם מה אנחנו באמת רוצים לפני שנשאל איזו דרך לקחת. זה עוזר להפסיק לחפש באופן אקראי ולהתחיל לחפש משהו ממוקד.

מהו הרצון שלך ואיך הוא קשור למטרות שלך?

הבעיה מתחילה כשאדם לא יודע מה טוב בשבילו. כדי לדעת אם דרך מסוימת מתאימה לך, עליך להבהיר לעצמך מה אתה רוצה. לדוגמה, אם אדם לא יודע אם להיות דתי או חילוני, השאלה האמיתית היא "למה?" מהי המטרה שלי? כאשר יש לך מטרה ברורה, תדע איזה דרך היא המתאימה ביותר עבורך.

האם הרצון הוא סובייקטיבי או אובייקטיבי?

אליעד טוען כי כל רצון הוא סובייקטיבי, כלומר, הוא תלוי בנקודת המבט האישית שלך. למשל, אדם שמעוניין להגיע לגן עדן כדי ללמוד תורה, עשוי למצוא שזה לא מספק אותו באמת, כי הרצון תמיד ממשיך להתחדש. כל רצון מבוסס על תחושת חיסרון, ולא משנה היכן אתה נמצא, תמיד תרגיש שמשהו חסר לך.

מהו הסוד של האושר?

האושר, לפי אליעד, הוא סובייקטיבי ומבוסס על הרצונות שלך. כל רצון הוא לא מחויב, אלא רק אפשרי. ברגע שאתה מבין שכל רצון הוא אפשרי ולא מחויב, אתה מפסיק לראות את המציאות ככזו שמתנגדת לרצונך. האושר מגיע כאשר אתה מבין שכל רצון הוא רק אפשרות, ולא הכרח.

איך להפסיק להרגיש רע?

כדי להפסיק להרגיש רע, עליך להביא את התודעה למצב שבו היא לא מזדהה עם שום דבר שמוטל בספק. כל עוד אתה לא בטוח במאה אחוז במשהו, אין טעם לחשוב עליו בכלל. כאשר התודעה לא מזדהה עם שום דבר, היא לא חווה שום חיסרון או רע. כל בעיה היא רק תוצאה של חוסר ודאות בתודעה.

מה ההבדל בין טוב ורע?

ההבדל בין טוב לרע לא קיים כאשר אתה מבין שאין כל משמעות לשני המונחים האלה. כל תחושת "טוב" באה ביחס לתחושת "רע". אם אתה תמיד מרגיש טוב, אתה עשוי לשכוח מה זה רע, ואז גם תחושותיך לא יהיו חזקות. אם לא תחווה רע, לא תוכל להרגיש את המשמעות של טוב.

איך להתמודד עם חיסרון?

כאשר אתה מבין שאין הבדל בין טוב לרע, אין לך חיסרון אמיתי. החיסרון קיים רק כשאתה משווה. אם אין לך תפיסה של טוב ורע, תוכל לקבל כל מצב כאילו הוא לא משנה. חיסרון נובע תמיד מההשוואה בין שני מצבים, ואין חיסרון אמיתי כאשר לא עושים את ההשוואה.

האם אפשר לחוות רק טוב כל הזמן?

לא, כי טוב קיים רק ביחס לרע. כדי שתוכל להרגיש טוב, תמיד יהיה עליך לחוות רע. אם היית חי רק בטוב, בסופו של דבר היית שוכח את משמעותו של טוב, כי לא היה לך רע להרגיש את ההבדל.

איך להגיע לאחדות ושם לא לחוות חיסרון?

כדי להגיע לאחדות, עליך להתפשט מכל ההבנות הסובייקטיביות ולהפסיק להרגיש שהמציאות שונה ממה שאתה רוצה. אז תוכל לחוות את העולם באחדות, בלי תחושת חיסרון. האחדות מגיעה כאשר אתה מקבל את המציאות כפי שהיא, בלי לעשות הבחנות בין טוב ורע.
איך למצוא את הדרך הנכונה עבורך כשאתה לא יודע מה אתה רוצה?

אם אתה שואל "באיזו דרך עלי ללכת?", השאלה היא נכונה רק אם אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע. אם אינך יודע מה אתה רוצה, אין טעם לשאול איזה דרך לקחת. לדוגמה, אם אתה רוצה לברר את האמת, השאלה "באיזו דרך עלי לברר את האמת?" תהיה נכונה. אבל אם אינך יודע מה אתה מחפש, אז בכלל אין שאלה. עליך קודם לשאול מה אתה באמת רוצה לפני שתתחיל לחפש את הדרך. ההבנה הזאת עוזרת להפסיק לחפש באופן אקראי ולהתחיל לחפש משהו ממוקד.

מהו הרצון שלך ואיך הוא קשור למטרות שלך?

הבעיה מתחילה כשאתה לא יודע מה טוב עבורך. כדי לדעת אם דרך מסוימת מתאימה לך, עליך להבהיר לעצמך מה אתה רוצה. לדוגמה, אם אתה לא יודע אם להיות דתי או חילוני, השאלה האמיתית היא "למה?" - לאיזו מטרה אתה פועל? כשאתה יודע את המטרה שלך, יהיה לך ברור איזה דרך תוכל לקחת.

האם הרצון הוא סובייקטיבי או אובייקטיבי?

למעשה, כל רצון הוא סובייקטיבי. כל מה שאתה רוצה תלוי בנקודת המבט שלך. לדוגמה, אם אתה רוצה להגיע לגן עדן כדי ללמוד תורה, השאלה היא אם באמת תוכל להרגיש טוב אם תגיע לשם. אתה עדיין רוצה משהו נוסף. גם כאשר אתה מתקרב לאלוהים, הרצון שלך לא נגמר. הרצון תמיד יהיה קיים, ואיתו גם החיסרון, כי לא משנה היכן אתה נמצא, תמיד תרגיש שמשהו חסר לך.

מהו הסוד של האושר?

האושר הוא סובייקטיבי ומבוסס על הרצונות שלך. כל רצון נחשב רק לאפשרי, לא מחויב. כשאתה מבין שכל רצון הוא רק אפשרי ולא מחויב, אתה מפסיק לראות את המציאות כהתנגדות לרצונך. אם תרצה משהו, תבין שזה רק אפשרי ולא מחויב, ואז תוכל לחוות את זה בצורה אחרת.

איך להפסיק להרגיש רע?

אם תביא את התודעה שלך למצב שבו היא לא מזדהה עם שום דבר שמוטל בספק, לא תחווה בעיות. כל עוד אתה לא בטוח במאה אחוז במשהו, אתה לא צריך לחשוב עליו בכלל. כשהתודעה לא מזדהה עם שום דבר, היא אינה חווה שום חיסרון או רע. ההבנה הזו מאפשרת לך להגיע למקום של שלום פנימי.

מה ההבדל בין טוב ורע?

ההבדל בין טוב לרע לא קיים כשאתה מבין שאין כל משמעות לשני המונחים האלו. כל תחושה של טוב באה ביחס לתחושה של רע. אם אתה תמיד מרגיש טוב, אתה עשוי לשכוח מה זה רע, ואז גם התחושות שלך לא יהיו חזקות. כל רע מרגיש רע רק כי יש גם טוב. בלי הבדל בין טוב לרע, לא תוכל להרגיש אחד מהם.

איך להתמודד עם חיסרון?

כאשר אתה מבין שאין הבדל בין טוב לרע, אין לך חיסרון אמיתי. החיסרון קיים רק כשאתה משווה, כשאתה יודע מה חסר לך. כשאתה מבין שאין הבדל בין הימצאות במצב טוב או רע, תוכל לקבל כל מצב כאילו הוא לא משנה.

האם אפשר לחוות רק טוב כל הזמן?

לא, כי טוב קיים רק ביחס לרע. כדי שתוכל להרגיש טוב, תמיד יהיה עליך לחוות רע. אם היית חי רק בטוב, בסופו של דבר היית שוכח את משמעותו של טוב, כי לא היה לך רע להרגיש את ההבדל. הפירוש שאתה נותן למציאות יוצר את התחושות שלך, ואם לא תזכור את הפירוש השלילי, לא תוכל לחוות את הפירוש החיובי באותו אופן.

איך להגיע לאחדות ושם לא לחוות חיסרון?

כדי להגיע לאחדות, עליך להתפשט מכל ההבנות הסובייקטיביות, ולהפסיק להרגיש שהמציאות שונה ממה שאתה רוצה. אז תוכל לחוות את העולם באחדות, בלי תחושת חיסרון.
אליעד: אדם אומר אני לא יודע באיזה דרך ללכת. השאלה הזאת נכונה במידה ואתה יודע לאן אתה רוצה להגיע. תחליט לאן אתה רוצה להגיע, ואז נוכל לתת לך תשובה.

למשל, אני רוצה להגיע למקום שהוא, באיזה דרך עלי ללכת? זה הגיוני.

אני רוצה לברר מה האמת, באיזה דרך עלי לברר מה האמת? או אני רוצה להיות מאושר, באיזה דרך עלי ללכת, זה הגיוני.

אבל, באיזה דרך ללכת, השאלה, מה אתה רוצה? לא יודע. אז מה אכפת לך באיזה דרך ללכת?

למשל, אתה רוצה לברר את האמת, ואולי אחרי שתמצא את האמת, לא תרצה אותה יותר אלא תרצה משהו אחר, אבל לפחות כשאתה שואל באיזה דרך ללכת, אתה שואל את זה ביחס למשהו.

עוד דוגמה, אתה שואל מה עדיף להיות דתי או חילוני? השאלה למה, לאיזו מטרה, מטרת העולם הזה או מטרת העולם הבא? אבל אם עוד לא החלטת לאיזו מטרה, אז לא משנה באיזה דרך תלך.

לשאול באיזה דרך ללכת, או האם הדרך הזאת טובה או רעה, זה ביחס למשהו. אם כל הדרכים טובות באותה מידה אין שאלה, אם כל הדרכים רעות באותה מידה גם אין שאלה, זה כמו לשאול, מה טוב עבורי? או איזה דרך תעשה לי הכי טוב? אבל מה יעשה לי הכי טוב, השאלה מה זה טוב עבורך.

אם תגיד מה טוב עבורך, אז נוכל לבדוק האם הדרך הזאת טובה או רעה עבורך. אבל אם אינך יודע מה טוב עבורך, איך נדע אם הדרך יכולה לעזור לך?

שאלה: הבעיה שאני לא יודע מה טוב עבורי.

אליעד: אז תשאל, אני רוצה לברר מה טוב עבורי. או אני רוצה לברר מה זה טוב, או אני רוצה לברר לאן אני רוצה להגיע.

אז יש לך שתי אפשרויות, או שתגיד לא אכפת לי, אני הולך לטייל, אז לא אכפת לי לאן אני הולך. ואפשרות נוספת שאתה אומר, סטופ! אני רוצה להבין לאן אני רוצה להגיע, לברר מה המטרה.

הכי טוב לשאול, מה אתה רוצה, מה אתה מחפש? או יותר מדוייק, מה הדבר שאם אני אמצא אותו, אני אפסיק את החיפוש? אם אתה לא מפסיק לחפש, אז מה זה עוזר לך שהגעת?

החיפוש הוא סובייקטיבי, ולמצוא זה סובייקטיבי ולהפסיק לחפש זה סוביקטיבי, הכל זה סובייקטיבי.

שאלה: אז גם מה היא הדרך הנכונה זה סוביקטיבי.

אליעד: נכון. אתה יוצא לדרך לחפש, את מה? את מה שאתה רוצה בצורה סוביקטיבית. ולכן תשאל מה אתה רוצה בצורה סובייקטיבית.

בהתחלה זה הכל סובייקטיבי, כל מה שאתה אומר זה סוביקטיבי. אין לך אפשרות אחרת.

למשל אתה רוצה ללמוד בישיבה ואחר כך להגיע לגן עדן, כדי שתוכל ללמוד תורה עם הצדיקים. והאם תהנה בגן עדן, כמובן. אז מה זה נתן, כדי ליהנות בגן עדן אתה צריך לרצות את זה, ואם יש לך עדיין רצון, אז מה השגת? אתה צריך לרצות שלא יעבירו אותך לגיהנום. ואז יהיה לך פחד אפילו בגן עדן. ואפילו אם אתה עולה מדרגה לדרגה בגן עדן, אז זה אומר שיש לך תשוקה לעלות מדרגה לדרגה בגן עדן. כי אם אין לי תשוקה לעלות מדרגה לדרגה אז איך העלו אותך לדרגה גבוהה יותר?

אז זה עדיין כמו פה, יש לי רצון, ואני רוצה שיהיה לי טוב ולא רע, אז מה עשינו בזה? זה לא נותן כלום, כי אני עדיין נשאר עם רצון.

אז אומרים לך שתתקרב יותר ויותר לאלוהים, אך האם יש לזה סוף? לא, זה עד אין סוף. אז אם זה אין סופי ואני אף פעם לא אגיע, אז מה זה משנה אם אני תקוע פה או שם?

גם לרצות כל הזמן להתקרב לאלוהים יש בזה חיסרון, אתה גם יכול להגיד שאתה רוצה להתרחק קצת, כמו אני רוצה ליהנות מדברים רגילים. בכל דבר יש יתרון וחיסרון.

יש יתרון גם בלהתקרב לאלוהים וגם בלהתרחק, אם לא היה חיסרון, אלוהים לא היה מרחיק אותנו.

תבין, אם יש רצון, יש חיסרון, וזה לא משנה היכן אתה נמצא. גם לאלוהים יש רצון, אז מה זה משנה אם אני אלוהים או אדם? לאלוהים יש רצון?

שאלה: לא יודע.

אליעד: אז מי כל הזמן משנה את המציאות, הוא? אם זה לא הוא, אז איזה מין אלוהים הוא? אז זה לפי הרצון שלו, הוא רוצה לשנות. אם הוא רוצה לשנות, אז יש לו חיסרון. אז מה יוצא לי שאני אלוהים?

בא נתחיל מחדש, מה אתה מחפש באופן יחסי?

שאלה: אני מחפש את האמת של המציאות.

אליעד: כשאתה מגדיר זאת, תזכור שזאת מטרה סובייקטיבית. תזכור שאתה נלחם עבור אמת סובייקטיבית שלך. כי אולי אם תשיג את זה, בכלל לא תרצה את זה, ואולי זה בכלל לא קיים, ואולי זה בכלל רע.

אם תבין את מה שאמרתי עכשיו, תהיה מאושר, למה? כי כדי להרגיש רע, אתה צריך שהמציאות תתנגד לרצון. אז אם תזכור את מה שאמרתי, אתה אף פעם לא תרגיש רע.

אם תזכור שכול רצון הוא רק סוביקטיבי, או כל רצון הוא רק אפשרי ולא מחויב, אז אתה אף פעם לא תהיה בהתנגדות רצון מחויבת אלא רק אפשרית.

אם כל רצון שעולה בך, כמו אני רוצה להיות בריא, תבין שהוא לא מחויב אלא רק אפשרי. אם תבין ששום רצון לא מחויב מבחינתך, וכל רצון הוא רק אפשרי מבחינתך, אז אם המציאות היא נגד רצונך, אז אתה לא חווה את זה כרע מחויב, אלא כרע אפשרי. ההבנה הזאת משנה לך את כל חוויית המציאות.

למשל, מרביצים לך. תשאל, אולי לא מרביצים לי? אולי זה שמרביצים לי זה רק אפשרי ולא מחויב? וכן תטיל ספק ברצון, אולי אני כן רוצה שירביצו לי? ואולי זה לא משנה בכלל? ואז המציאות הופכת להיות סוביקטיבית וגם הרצון הופך להיות סוביקטיבי, ואז גם הסבל הופך להיות סוביקטיבי. אתה לא חווה את הסבל כמחויב אלא כאפשרי בלבד.

כול אינפורמציה שעוברת לך במוח, כמו אני רואה קיר, אולי אני לא רואה קיר? או אני לא רוצה שיהיה קיר, אולי אני לא רוצה שיהיה קיר? אם אני מטיל ספק במה שאני יודע על המציאות ומטיל ספק במה שאני רוצה, אז ממילא הקונפליקט נהיה יותר חלש.

יש שני נקודות אחיזה, האחת איך שאני רואה את המציאות והשנייה מה שאני רוצה. האחת מה קורה והשנייה מה שאני רוצה שיקרה.

שאלה: האם מה שקורה זה אוביקטיבי?

אליעד: אין אוביקטיבי, זה תמיד סוביקטיבי, מה שקורה זה מה שאתה חושב שקורה. האם זה שאני מדבר איתך זה אוביקטיבי? בראש שלך זה אוביקטיבי, אבל מי אמר שזה אוביקטיבי, זה אתה חושב שזה ככה.

גם מה שקורה זה רק סוביקטיבי, כי אתה חושב שזה קורה. ואולי זה לא קורה ואולי כן קורה.

למשל, אני חושב שכרגע יש קיר, ואני לא רוצה את הקיר. אם אני מוריד את המילה אני חושב, אז נהפך ליש קיר ואני לא רוצה קיר. ואז אם זה עובדה שיש קיר ואני לא רוצה קיר - אז רע.

אבל אם אתה מוסיף, אני חושב ש.. אז בעצם המציאות הפכה לסוביקטיבית, הרצון הפך לסוביקטיבי, ואז זה שרע, זה רק אני חושב שרע. ואז זה לא בהכרח רע, אתה חווה זאת אחרת.

ואם אתה רוצה ליהנות ממשהו בחיים, אתה צריך לעשות בדיוק הפוך. להגיד שזה בטוח שזה קורה, ובטוח שאני רוצה את זה. כי אם לא תגיד שאתה בטוח רוצה את זה, אז אתה לא תשמח כשזה קורה.

שאלה: איך אני מגיע למצב שאני בכלל לא מרגיש רע?

אליעד: אם אתה מביא את התודעה שלך למצב שהיא לא מזדהה עם שום דבר שמוטל בספק, אלא רק עם דבר שקיומו מחויב, וממילא לא תוכל לדעת שום דבר סוביקטיבי, ואז לא תהיה שום בעיה.

אם התודעה לא מכילה בתוכה שום דבר שמוטל בספק, אז התודעה לא יודעת שום דבר וזהו. אם אתה מגיע לכלום, לא רע לך בכלל, זוהי אחדות שיקרית.

יש תודעה שיודעת באופן סוביקטיבי שיש בעיה, ויש לה ספק, האם זו בעיה או אולי אין בעיה? מהצד שאולי יש בעיה אז רע לה. אבל זה רק בגלל שהתודעה חושבת על דברים שהיא לא בטוחה בהם במאה אחוז. אבל אם התודעה תצליח להביא עצמה למצב שאם היא לא בטוחה במשהו מאה אחוז, היא לא חושבת על זה בכלל, אם היא רק תלך לאוביקטיבי, והיא לא תקבל שום דבר סוביקטיבי, אז היא לא יודעת כלום, ואם היא לא יודעת כלום, אז אין שום בעיה.

אני בזמנו שהיה לי רע, ולא רציתי שיהיה לי אפילו טיפה רע, אז אמרתי לעצמי שאם אני לא בטוח במאה אחוז, אני לא רוצה את זה. רק מה שאני בטוח במאה אחוז, ואז לא ידעתי כלום. ולא היתה שום שאלה.

אם אתה מתחבר לכלום הזה, יש כאן שיטה, אתה צריך להטיל ספק במה שאתה יודע או במה שאתה רוצה, ואם אתה רוצה להרגיש טוב, אז אל תטיל ספק במה שקורה ואל תטיל ספק במה שאתה רוצה, ואז תהיה התאמה.

שאלה: אז יש כאן חלקיות. אם אני הולך לכלום, אז אין שם הנאה, ואם אני בחיים אז אני סובל.

אליעד: אם אתה בכלום, לא חסר לך שום דבר. כשאתה מדבר מהפרספקטיבה של היש, אז אתה אומר גם שם יש חיסרון וגם פה יש חיסרון, אבל כאשר אתה נמצא שם, אז גם פה אין חיסרון וגם שם אין חיסרון.

יש שני נקודות מבט, אחת אומרת להתחבר לסוביקטיבי ואז יש קצת רע, והשנייה להתחבר לאוביקטיבי ואז אין בכלל רע. אתה אומר שבכל אחד יש חיסרון.

אבל המחשבה הזאת עצמה נאמרת מתוך מקום סוביקטיבי, ומתוך המקום הסוביקטיבי תמיד יהיה חיסרון, ומתוך המקום אוביקטיבי אף פעם אין חיסרון.

אלו השאלות שבאות מהחלל הפנוי. אך אין תשובות לשאלות האלו, תמיד יהיה חיסרון, הפיתרון הוא שאם תלך למקום של "הלא קיים" שם אין חיסרון. מה הבנת?

שאלה: באחדות יש חיסרון שאין קיום ובקיום יש חיסרון שיש רע. ולכן תמיד יש חיסרון והתשובה היא שזה נאמר מנקודת מבט של נפרדות. אך אם אתה נמצא באחדות אז אין חיסרון כלל.

אליעד: כרגע אתה חושב על שתי אופציות. אופציה אחת שיש טוב ורע, ואופציה שניה שאין טוב ורע. אתה אומר באופציה שיש טוב ורע יש חיסרון כי יש גם רע. ובאופציה שאין טוב ורע יש חיסרון כי אין טוב. והמסקנה מכך שתמיד יהיה לי חיסרון. התשובה, המחשבה שאומרת שיש חיסרון היא בתפיסה שיש טוב ורע. אבל אם היית בתפיסה שאין טוב ורע, אז אם יש טוב ורע זה לא משנה, וגם אם אין טוב ורע זה לא משנה.

אני שם לך בראש תוכנה שאומרת טוב ורע, ואז אני שואל אותך, אתה רוצה שאני אוציא לך את התוכנה של הטוב והרע? אז אתה חושב, אם אני עם תוכנה של טוב ורע, יש בזה חיסרון, כי יש רע. ואם תוציא לי את התוכנה של הטוב והרע, אז לא יהיה טוב. אז אתה חושב שאתה בבעיה. אבל אני אומר לך תקשיב, אם אני אוציא לך את התוכנה של הטוב והרע, אז מהפרספקטיבה של אין טוב ורע, אז זה לא משנה אם יש לך טוב ורע, אין בהם חיסרון.

אם לא תבדיל בין טוב לרע, אז לא תשפוט אם זה טוב שיש טוב ורע או להפך, כי כבר אין שיפוטיות.

כדי להרגיש חסר, אתה צריך לדעת שיש חיסרון ויתרון, ואם אתה לא יודע שיש יתרון וחיסרון, איך תהיה חסר?

שאלה: מה ההבדל בחוויה בין לקחת סמים.

אליעד: כשאדם לוקח סמים, אבל הוא יודע משהו, אז הוא בחיסרון. ואם הוא לא יודע שום דבר, אז אני מבין שהוא בשום חיסרון. אם מישהו לוקח סמים, ואני אשאל אותו, איך קוראים לך? והוא יודע, אז אני אדע שהוא בחיסרון. ואם מישהו באחדות ושואלים אותו איך קוראים לו והוא לא יודע, אז הוא לא בחיסרון.

כך תבדוק את עצמך, אם אתה לא יודע כלום, אז אין לך שום חיסרון.

פעם ידעתי שאם אני אקח סמים, זה לא ממש ישחרר אותי, כי עדיין אני אדע שאני קיים, שאני רוצה.

אבל כאשר אני לא יודע שום דבר, אני לא חוה חיסרון, וזה לא משנה מה תגיד. אפילו לא ידעתי שאני קיים, אז איך אחווה חיסרון?

ואפילו אם תגיד שזה גרוע, אבל אני יודע מעצמי שאין שום חיסרון. כשאתה מתחבר למוחלט, אז אתה במאה אחוז מגיע לחוויה של אין חיסרון. ולא משנה מה יגידו, המוח שלך לא חושב על זה בכלל.

לדוגמה, תדמיין שאתה לוקח סמים, איך אתה מרגיש, כאילו אתה בגן עדן?

שאלה: כן

אליעד: האם אתה חושב שאם תיקח סמים, לא יהיה לך שום חיסרון? עצם זה שאתה יושב בחדר ואומר, איזה כיף לי אני בגן עדן, זה אומר שאתה סובל. למה? כי אתה חושב שלהיות בגן עדן זה יותר טוב מאשר מצב אחר.

אם אתה אומר, "טוב לי" זה אומר שרע לך. אם אתה אומר שכיף לך, זה אומר שבתוכך יש תחושות רעות, אם לא היו תחושות רעות, אז איך כיף לך?

בסוף אפשר לחלק את כל המצבים לשתיים. או שעדיין אני יודע משהו, או שאני לא יודע שום דבר. אם אני יודע משהו, זה אומר שאני עדיין בחוויה של חיסרון. כדי לדעת אתה צריך לחוות חיסרון. כדי לדעת שיש פה שולחן, אתה צריך לדעת משהו שלא נמצא פה. בסוף, אם אני יודע משהו, אז אני בחיסרון.

יש רק אופציה אחת לא לדעת שום דבר, כאשר אתה מושך את עצמך למוחלט במאה אחוז, אתה לא יכול לדעת שום דבר.

שאלה: אם יש טוב ורע, האם אפשר לחוות רק טוב כל הזמן?

אליעד: לא, הטוב לא קיים מצד עצמו. אם הוא היה קיים רק בפני עצמו, הייתי אומר לך, לך תהיה אצלו אז תמיד יהיה לך טוב. אבל הטוב קיים באופן יחסי לרע. כדי שיהיה לך טוב צריך שיהיה לך רע.

אם שבוע רצוף יהיה לך רק טוב, אז תשכח מה זה רע, ואז לא יהיה לך טוב.

אם בטוב וברע, הטוב היה קיים בזכות עצמו והרע היה קיים בזכות עצמו, אז הייתי אומר לך, לך לטוב ותשאר שם. אבל הטוב לא יכול להיות קיים אם אין רע. כדי שתרגיש טוב, אתה קודם צריך להרגיש רע.

למשל קבלת כסף, כדי שתוכל להרגיש טוב שקבלת כסף, אתה צריך שתהיה לך תחושה בלב שאומרת לך שרע לך כי אין לך כסף. אם לא תהיה לך תחושה שאומרת שרע לך כי אין לך, אז לא תוכל להרגיש טוב מזה שיש לך.

שאלה: אבל טוב לו שהוא מקבל כסף.

אליעד: נכון, רק בגלל שרע לו מזה שאין לו כסף. ואפילו הוא ממשיך לומר, איזה כיף לי, איזה כיף לי, זה בגלל שהוא זוכר שהיה לו רע כשלא היה לו כסף. אבל אם יהיה לו הרבה זמן כסף, אז הוא ישכח שהוא לא רוצה שלא יהיה לו, ואז הוא כבר לא ישמח מזה שיש לו. אם היה לו חסר הרבה כסף אז הוא ישמח מאוד, ואם היה לו חסר קצת, אז השמחה תהיה קצת.

שאלה: אז אפשר לפרש את הכל כטוב?

אליעד: למשל אתה מפרש שלהיות חולה זה טוב, כי זה נותן לך קצבת מחלה. ואם תחזור על זה בסוף תשכח את הפירוש שאומר שזה רע להיות חולה, ואם תשכח את הפירוש שאומר שזה רע להיות חולה, כבר לא תהנה מהפירוש שאומר שזה טוב להיות חולה.

הפירוש שאומר זה טוב, מקבל את הפירוש שלו מזה שאומר שזה רע. ולכן אם תפרש כל הזמן את המציאות לחיובית, בסוף תאבד את המשמעות. כי אתה לא יודע מה זה שלילי.

אם כל הזמן תפרש לחיובי, אז בסוף כבר לא תרגיש טוב. הטוב לא תלוי במה שאתה מפרש, הוא תלוי בכמה אתה חווה את הפירוש. כדי לחוות את הפירוש החיובי, אתה צריך גם להתחבר לפירוש השלילי. אם אתה לא זוכר את הפירוש השלילי, אז לפירוש החיובי אין משמעות. אז אתה לא מרגיש, לא טוב ולא רע.

שאלה: מה קורה אם הוא מקבל מכה?

אליעד: לא אכפת לו, אבל הוא גם לא שמח מזה. כמו שנתנו מכה לקיר.

שאלה: האם הוא יכול לתפקד בחיים?

אליעד: כדי לתפקד אתה צריך להיות קיים, המצב הזה הוא ביחס למשהו מסויים, זה לא שביחס להכל הוא לא מבדיל בין טוב לרע. בתחומים מסויימים הוא מבדיל ובתחומים אחרים לא מבדיל. מהצד שהוא מבדיל הוא יעשה שינוי, ומהצד שהוא לא מבדיל, הוא לא יעשה שינוי.

מה שאמרתי עכשיו זה נכון רק מהפרספקטיבה שלנו, שאומרת שאם הוא לא מבדיל בין טוב לרע מדוע שישנה את המציאות?

אבל מהפרספקטיבה שאתה לא מבדיל בין טוב לרע, אתה יכול להחליט לשנות את המציאות, גם בלי להבדיל בין טוב לרע. ולמה? כי הוא בכלל לא מבדיל. ותשאל לפי מה הוא פועל? הוא בכלל לא שואל לפי מה הוא פועל.

השאלה הזאת היא כמו לשאול, לפי מה אלוהים מחליט. אם הכל אחד, איך נהיה טוב ורע? אם הכל אחד, איך יש שניות, איך מאחד נהיה שניים?

אך אם אתה מתחבר לשכל של אלוהים, אין שאלה למה. כי אם אין הבדל בין טוב לרע, אז אתה גם לא שואל למה יש הבדל, אם אין הבדל. כי אין הבדל בין הבדל ללא הבדל.

בסוף אתה רואה שאין הבדל באם אתה מבדיל או לא מבדיל. אז אתה יכול להבדיל ויכול לא להבדיל, אבל אין שאלה, כי אין הבדל בין להבדיל ללא להבדיל.

מהצד שלך, אתה שואל, אם אין הבדל, אז למה הוא עושה? אבל אצלי אין הבדל בין להבדיל ללא להבדיל, אני יכול להבדיל ובכל זאת להיות הלא מבדיל. אין הבדל בין אחד לשתיים. זה תמיד אחד ותמיד שתיים.

שאלה: אז אני תמיד חייב להרגיש רע, אי אפשר שיהיה רק טוב.

אליעד: נכון, ולכן אתה צריך לחפש את האמת עד הסוף, ואז תגיע לפרספקטיבה שבה לא משנה אם אתה מרוצה או לא מרוצה. ואם אתה לא רוצה לחפש את המציאות, יש בזה גם טוב, כי אתה תמיד תמשיך להיות קיים ולשנות את המציאות. כי אם יום אחד תפסיק לרצות, אז לא תרגיש שאתה קיים.

אני הייתי במצב הזה, חווייתי שאני תמיד מרגיש חיסרון. לא משנה מה אני יעשה, תמיד אני ארגיש שחסר לי, וזה לא היה מקובל עלי, לשם מה אני מתאמץ? ואז חיפשתי את האמת והבנתי שאין הבדל בין חסר ללא חסר.

ואם אתה לא רוצה את הטוב והרע, אז תחפש את האמת המוחלטת, שזה אומר, ששום דבר שאתה לא בטוח בו באופן מוחלט, אתה באופן מוחלט לא חושב אותו.

אתה באופן מוחלט, לא מזדהה עם שוב דבר שאתה לא בטוח בו באופן מוחלט. זה יגרום לכך, שבאופן מוחלט תזדהה עם שום דבר. ואז לא יהיה שום חיסרון.

שאלה: מה זה לא להזדהות?

אליעד: לא לקבל אותו כאמת.

שאלה: אבל זה עצמו גורם לסבל.

אליעד: אם מבינים זאת פעם אחת עד הסוף, אז אחר כך אתה מגיע להבנה שזה כבר לא משנה אם יש חיסרון או אין חיסרון.

שאלה: האם האני נצחי?

אליעד: כל דבר שקיים הוא לא נצחי. אך מצד מסויים הוא נצחי מצד אחר לא נצחי וכו'.

זה שאני תמיד קיים לנצח זה ברור, אך זה שתמיד אני אדע את האמת זה לא ברור. ככול שהאדם נכנס יותר פנימה, זה הופך לפחות משתנה ואז זה יותר נצחי. שוב פעם, ההבנה היא לא בהכרח ניצחית. אבל הקיום הוא נצחי.

האם זה שההבנה לא נצחית האם זה טוב או רע? זה גם טוב וגם רע, ואם אתה מבין את זה, אתה מבין שזה לא משנה אם זה טוב או רע.

מהיבט מסויים זה מאוד רע שאני יכול לשכוח את מה שאני יודע, מהיבט אחר זה מאוד טוב, כי אני יכול לדמיין את עצמי לא יודע, ואז אני יכול ליהנות מזה שאני יודע, ומהיבט אחר זה לא משנה בכלל. כי אין הבדל בין טוב לרע.

מהיבט מסויים אם אני אשכח את מה שאני יודע, אני אסבול, מהיבט אחר זה טוב שאני יכול לשכוח את מה שאני יודע, כי ככה אני יכול לדמיין את מה שאני לא יודע, ואז אני יכול ליהנות ממה שאני יודע. ומהיבט אחר זה בכלל לא משנה.
האמת הבלתי תלויה גם טוב וגם רע לחשוב הגיוני מוחלטות לעלות חייב להרגיש רע מה אתה מחפש יהיה טוב להפסיק לרצות רוצה להגיע אובייקטיבי אובייקטיביות אושר איך להיות מאושר איך להיות מאושרים הסוד הסוד של האושר חיסרון חיסרון סובייקטיבי חסרונות כיצד להיות מאושר לדעת מה אתה רוצה להיות מאושר להיות מאושרים להרגיש להרגיש טוב להרגיש טוב תמיד להרגיש שלם להרגיש שלם עם עצמי להרגיש שלם עם עצמך מה אתה רוצה מודעות מודעות עצמית סובייקטיבי סובייקטיביות סוד סודות רוצה להיות מאושר רוצה להרגיש רוצה להרגיש טוב רצון שלם עם עצמי שלמות עצמית תמיד יש חיסרון
למה אני אליעד כהן עושה פעולות, למה אלוהים עושה פעולות, למה אתה רוצה לדעת למה
למה אני אליעד כהן עושה פעולות, למה אלוהים עושה פעולות, למה אתה רוצה לדעת למה
... אני אליעד כהן עושה פעולות, למה אלוהים עושה פעולות, למה אתה רוצה לדעת למה למה אליעד כהן עושה את מה ... למה אני עושה פעולה? או למה אלוהים עושה פעולה? מסתכמת תמיד באותה נקודה של חוסר יכולת לתת תשובה מוחלטת וברורה. המטרה ...
חיפוש האמת, רצון לדעת את האמת, למה אתה רוצה את האמת, לדעת את האמת בלי אינטרס
חיפוש האמת, רצון לדעת את האמת, למה אתה רוצה את האמת, לדעת את האמת בלי אינטרס
... האמת, רצון לדעת את האמת, למה אתה רוצה את האמת, לדעת את האמת בלי אינטרס מהו חיפוש ... רוצה אותה? אם יש לו תשובה כלשהי לשאלה הזו - כמו כי זה יפתור לי בעיות, או כי אני רוצה להרגיש טוב יותר - אז החיפוש שלו אינו טהור. ... להגן על האמונות שלו או להתווכח מתוך פחד, זה מעיד שיש לו אינטרס נסתר. האם אפשר להרגיש שלמות בלי לדעת את האמת? אליעד כהן מדבר על כך ... אם מישהו רוצה לחוות שלמות, הוא לא בהכרח חייב לדעת את האמת, אלא יכול פשוט לבחור להרגיש שלמות מתוך גישה פנימית של קבלה עצמית. מהו הקשר ...
רצון עצמי, למה אתה רוצה כך ולא אחרת, למה יש לך רצון עצמי, בחירה חופשית, פנימי או חיצוני
רצון עצמי, למה אתה רוצה כך ולא אחרת, למה יש לך רצון עצמי, בחירה חופשית, פנימי או חיצוני
... עצמי, למה אתה רוצה כך ולא אחרת, למה יש לך רצון עצמי, בחירה חופשית, פנימי או חיצוני למה אתה רוצה דווקא את מה שאתה רוצה ולא אחרת? אנשים רבים שואלים את עצמם כל הזמן את השאלה, ... מציע היא פשוטה לכאורה, אבל מאוד עמוקה וקשה לביצוע: כל פעם שאתה שואל את עצמך למה אתה רוצה דווקא דבר מסוים, תנסה לעצור ולשאול במקום זאת - למה אני בכלל רוצה? מדוע קיים בי ... אתה יכול לגלות אמת עמוקה יותר על עצמך ועל טבע המציאות, וכך להשתחרר מהרבה בלבולים וחוסר הבנה. לסיכום, אליעד כהן מסביר שהצעד הראשון בדרך להבנה עצמית אמיתית ולראות את ...
שלמות, חיפוש השלמות, שלמות אלוהית, להיות אלוהים, תחושת חיסרון, מה אתה רוצה, רצון להרגיש טוב, קיומו של הרצון
... שלמות אלוהית, להיות אלוהים, תחושת חיסרון, מה אתה רוצה, רצון להרגיש טוב, קיומו של ... והבעיות נובעות בסופו של דבר מתוך חוסר פנימי אחד עמוק, וממנו נגזרות שאלות אינסופיות. אדם ... להם באמת. מהו המקור האמיתי לתחושת החיסרון? אליעד מסביר, תוך שימוש בדבריו של רבי נחמן מברסלב, ... אלא לה התברך, וכל אדם אחר בהכרח מרגיש חוסר מסוים. תחושת החיסרון נובעת מכך שהאדם הוא נפרד מהשלמות האלוהית. כל מי שרוצה להרגיש שלם באופן מוחלט, חייב להפוך להיות אלוהים עצמו או ... הדבר שאותו הוא יודע. למה תמיד נרגיש חיסרון ללא ידיעת השלמות? אליעד מסביר שכל תחושת חיסרון נובעת מרצון. הרצון הוא חוויה של חוסר או צורך. כל עוד יש רצון, יש חיסרון. הוא מציין שהרצון תמיד מוגבל כי הוא תמיד מתייחס ... בין הדברים, ולכן האדם לא יכול להרגיש שחסר לו משהו. מדוע לא ניתן למלא לחלוטין את הרצון? הבעיה ... היא שהוא תמיד מוגדר על ידי משהו שחסר לאדם. גם אם האדם יקבל בדיוק את מה שהוא רוצה, הוא ... טוב באופן מוחלט, ללא תנודות וללא חסרונות, היא להבין באופן מוחלט את האחדות של ... מציאות טובה יותר, האדם לעולם לא ירגיש שלם. מדוע תמיד נשאר משהו חסר בתוך הרצון? בסופו של דבר, האדם תמיד רוצה משהו שמעבר למה שיש לו כרגע. כל רצון מגדיר משהו שחסר לאדם. אליעד מציין כי האדם לא יכול להגדיר בדיוק מה ... ירגיש לא מספק. האם יש דרך לצאת מהחיסרון לחלוטין? הדרך היחידה לצאת מתחושת החיסרון היא לחוות שלמות אמיתית, שמושגת רק על ידי ידיעת ... האמת הזו באופן מוחלט, הוא מפסיק לחוות חיסרון. במצב כזה, כל המציאות נחוויית כשווה לחלוטין, ואין ... להגיע לשלמות מוחלטת? מהו מקור תחושת החיסרון? האם אפשר להפוך להיות אלוהים? איך להרגיש טוב כל ...
שאלה, מה השאלה שלך, ניתוח מבנה של שאלה, וודאות, ידיעה חלקית, למה אתה שואל, מה אתה רוצה לדעת
שאלה, מה השאלה שלך, ניתוח מבנה של שאלה, וודאות, ידיעה חלקית, למה אתה שואל, מה אתה רוצה לדעת
... שלך, ניתוח מבנה של שאלה, וודאות, ידיעה חלקית, למה אתה שואל, מה אתה רוצה לדעת למה חשוב להבין מה השאלה האמיתית שמאחורי השאלה? הרבה פעמים כשאנשים שואלים שאלה, הם חושבים שהם יודעים בדיוק מה הם שואלים, אבל בפועל הם לא מודעים ... מבקש להבין אותה. לעומת זאת, כשאדם שואל האם הוא פותח אפשרות של חוסר ודאות. הוא בעצם משדר שהוא לא יודע, ומאפשר למידע חדש להגיע אליו ללא הנחות מוקדמות. אליעד מדגיש את ההבדל הזה כדי להסביר ששאלת למה מעידה על סוג של וודאות ... פנימיות עמוקה יותר שלא באה לידי ביטוי. איך שאלה פשוטה חושפת את חוסר המודעות של השואל? אליעד הסביר שכאשר אדם שואל שאלה כמו למה אדם דומה לבהמה?, הוא בעצם מסתיר מעצמו את מה שהוא רוצה באמת לדעת. מה שהמשתתפת באמת רצתה לדעת ... משום שהם לא מודעים לשאלה האמיתית שלהם, או שהם חוששים להודות בחוסר הוודאות שלהם. הם מניחים הנחות מראש, חושבים שיש להם כבר תשובות חלקיות, ולכן לא מגיעים לעומק האמיתי של השאלה. בכך הם נשארים עם ספק פנימי, גם אם הם חושבים שהם יודעים. כדי לשאול נכון, האדם חייב להיות מוכן להודות בחוסר הידיעה שלו באמת. מדוע אליעד מתעקש על ניסוח מדויק של השאלה? אליעד מדגיש שוב ושוב שהניסוח המדויק של השאלה חשוב לא פחות מהתשובה. כאשר השאלה מנוסחת באופן ... האדם לעולם לא יגיע לתשובה מספקת, אלא ימשיך להסתובב במעגלים של חוסר הבנה וספק. מה המשמעות של ידיעה חלקית בשאלות שלנו? כאשר אדם מרגיש שיש לו כבר תשובה חלקית או ידיעה חלקית על השאלה שהוא שואל, הוא למעשה מונע מעצמו לגלות ...
לחזור להיות אלוהים - למה אתה עושה, למה אתה רוצה, למה אתה, מה אתה, מה ישנו, ומה איננו
לחזור להיות אלוהים - למה אתה עושה, למה אתה רוצה, למה אתה, מה אתה, מה ישנו, ומה איננו
... להיות אלוהים - למה אתה עושה, למה אתה רוצה, למה אתה, מה אתה, מה ישנו, ומה איננו מהו חלום ומה ... שהיא לא מובנת, אך הסיבה לכך אינה המציאות אלא חוסר ההבנה של האדם עצמו. הוא טוען שאם האדם יחקור מספיק ... מכך שהאדם משקר לעצמו לגבי מה שהוא רוצה ולגבי מה שחסר לו. אם האדם היה חווה את עצמו כאלוהים שלם, הוא לא היה חווה חוסר או קונפליקט. אך בגלל שהוא חושב שיש דברים שחסרים לו, הוא חווה סבל. הסיבה שהאדם סובל מקונפליקטים ... באמת מדוע אין לו תשובה לשאלותיו, הוא יגלה שבסיס החוסר בהבנה הוא ההפרדה בין יש לאין. האדם מבין שמשהו אחד ... של אלוהים, שבו אין נפרדות, אין טוב ורע, אין חסרונות ואין פחד. כאשר האדם חוזר למצב הזה, הוא ... ומצבים? אליעד: לא רק שאפשר, את שולטת. אני אגלה לך סוד, אם למשל בא אריה מולך, ואת רוצה לשלוט במצב, האמת ... עכשיו אני שואל אותך, מדוע את רוצה לרזות? כי יש לך חוסר, ותנסי להתבונן מדוע יש לך חוסר? תסתכלי לתוכך ותראי מאיפה בא הרצון שלך. כול מה ... אז מה אם זה מפריע לך? את יודעת למה יש לך הרגשת חסר, רק מסיבה אחת, כי את משקרת את עצמך. את אומרת ... טוב. את משקרת את עצמך, שאת צריכה כל מיני דברים, וחסר לך כל מיני דברים ולכן יש לך סבל. שאלה: האם אתה יכול להסביר למה אם זה לא אמת, זה יוצר חוסר? אליעד: כי אם היית איש אמת היית יודע שאתה אלוהים, ולא היה חסר לך שום דבר. אם אתה חושב שיש משהו טוב יותר ומשהו ... חווה למשל את החוויה שאני אלוהים? אליעד: בגלל הרגשת חוסר, וכן כל זמן שאתה נוטה לצד של השקר יותר מאשר צד של ...
מה חסר לך כדי לחוות שלמות, למה אתה רוצה את הרצונות שלך, מה אתה, מה מהותך, משנה או לא משנה מה האמת
מה חסר לך כדי לחוות שלמות, למה אתה רוצה את הרצונות שלך, מה אתה, מה מהותך, משנה או לא משנה מה האמת
... חסר לך כדי לחוות שלמות, למה אתה רוצה את הרצונות שלך, מה אתה, מה מהותך, משנה או לא משנה מה האמת למה האדם אינו חווה שלמות אינסופית ומה באמת חסר לו? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה מעשית מאוד: מדוע האדם אינו חווה שלמות אינסופית, אף על פי שהוא יושב בנוחות ובביטחון על כיסא? למה הוא חווה צמצום ולא ... התשובה הפשוטה והישירה שהוא נותן היא כי יש משהו במציאות שהאדם לא רוצה אותו. כשיש משהו במציאות שהאדם לא מעוניין בו, הוא מיד מרגיש צמצום וחוסר שלמות. האדם רוצה משהו אחד ולא רוצה משהו אחר, ולכן החוויה שלו אינה שלמה. אליעד מבקש מהמשתתף בהרצאה לעצור ולהיות אמיתי מאוד עם עצמו, לא לחשוב על הגדרות מופשטות, אלא להיצמד לתחושה ממשית ואמיתית. הוא רוצה להוביל את האדם לחקור ולהבין לעומק מה באמת חסר לו. מהי הסיבה לכך שהאדם סובל, לפי אליעד כהן? אליעד ממשיך להסביר שלכל אדם יש דאגות. האדם חושב שיש לו דאגות, למשל, בענייני עבודה, משפחה, זוגיות, ומרגיש רע בגלל אותן דאגות. הוא סובל כי הוא מרגיש שחסר לו משהו במציאות. אבל אליעד מצביע על נקודה עמוקה יותר: הסיבה האמיתית לסבל היא לא הדאגות עצמן, אלא שהאדם אינו רוצה את הדאגות האלה. כאשר האדם אינו רוצה משהו, הוא מיד מרגיש סבל, חוסר, וצמצום. לכן האדם צריך לבדוק לעומק מדוע בכלל הוא לא רוצה את הדאגות האלה. אם אלוהים (המציאות עצמה) החליט שכרגע האדם צריך לחוות דאגות, מדוע האדם מתנגד ... לרצונות שלו ולפחדים שלו. אם האדם היה באמת חופשי, הוא לא היה מוטרד ממה שיקרה בעתיד, והיה יכול לחוות שלווה מוחלטת. אבל בפועל, הוא לא באמת מרגיש שלם עם שום דבר, כי תמיד הוא מחפש לשנות משהו או להימנע ממשהו. מה המשמעות של לשקר לעצמך ואיך זה קשור לסבל? נקודה נוספת וחשובה שאליעד מסביר היא שהאדם סובל ... חושב שהוא חייב להשיג את הדברים בכוחות עצמו. האמת היא שהאדם יכול להיות משוחרר באמת רק כשהוא מבין שאין שום דבר שמשנה באמת, ולכן גם התלות או חוסר התלות אינם משמעותיים. כיצד להבין את האמת המוחלטת ולהשתחרר לחלוטין מסבל? אליעד מסכם ואומר שכדי להגיע להבנה אמיתית ומוחלטת של המציאות, על האדם להפסיק לשקר ... בין שום דבר לשום דבר אחר. כשהאדם יגיע להבנה הזאת, כל הסבל, כל הפחד וכל הדאגה ייעלמו, והוא יחווה את המציאות בצורה שלמה ומוחלטת. מה באמת חסר לי? האם זה באמת משנה? איך להפסיק לשקר לעצמי? למה האדם לא חופשי באמת? איך להשתחרר מהסבל באופן מוחלט? מהי המשמעות של לחיות ללא דאגות? מה זה באמת שלמות אינסופית? אליעד: אתה יושב כרגע על כסא, נכון? בוא נחקור את זה. תהיה אמיתי, בלי הגדרות. מה חסר לך כדי שתחווה שלמות אין סופית? מדוע אתה חווה צמצום? כי יש משהו במציאות שאתה לא רוצה אותו, נכון? מה אתה חווה כרגע? שאלה: אני חווה שאני יושב על כסא. אליעד: מה כרגע חסר לך? למה אתה לא מרגיש מצוין? אני רוצה שנהפוך את כל הדיבורים שלנו לממשיים. כרגע יש תחושה שממלאת אותך, מה אתה מרגיש? אתה רוצה ממני, שאגרום לך להרגיש יותר ... שתעבור עכשיו חוויה לא נעימה, אז מה הבעיה שלך? שאלה: הבעיה היא שאני לא רוצה את הבעיה. אליעד: אם היית עכשיו במצב של אבן, אז לא היית חווה חסר, נכון? אז למעשה יש לך בחירה, למה אתה לא רוצה? מה שמפריד אותך כרגע, בינך לבין השלמות, זה הרצון שלך. אני שוב שואל, למה אתה לא רוצה את התחושות הלא נעימות? ... לך נוח מקודם? שאלה: לא יודע. אליעד: תקשיב, אתה רוצה להינות בחיים, אז אין דבר כזה לא יודע. אם תבין פעם אחת למה? תבין הכל. אני מנסה להבין למה אתה רוצה עוד משהו? מה מציק לך? מה העניין? מה אני מחפש? מה מטריד את מנוחתי? למה אני כל הזמן זז? אפילו שאתה בחופשה, אתה דואג ולחוץ. זה אין סופי. אפילו הילדים לא ... צורה והעלה צורה, תתבונן בזה. מדוע אכפת לך שאתה זז ולא אכפת לך מהעלה? למעשה אותו דבר, גורם לשניכם לזוז. בואי נחזור להתחלה, אתה יושב כאן, מה חסר לך? שאלה: יש לי רצון להבין ורצון לכסף. אליעד: אבל תתבונן, למה אתה רוצה את הדברים האלה? כדי שבסוף תרצה את המציאות. אתה אוכל, עובד, מתאמץ, למה? אתה תגיד שזה בגלל שאתה רוצה להגיע למצב שתהיה מרוצה. אם המטרה שלך בסוף, היא להגיע ... למעשה אין קשר. בסוף בסוף אתה רוצה לרצות את המציאות, וההיגיון אומר שאם אתה צריך לרצות את המציאות אז למה אתה מתאמץ לשנות אותה? אז השאלה היא למה אתה רוצה לשנות את המציאות? אז מה הטעם לרצות לשנות את המציאות? אם תתעקש להבין, למה אתה רוצה לשנות את המציאות, אז אולי תבין מה הבעיה, ואז אולי תראה שאין בעיה. שאלת המפתח היא, למה אתה לא מרוצה מהמציאות. אתה כרגע יושב בכסא, וחווה תחושה, האם אתה חווה שלמות אין סופית? מה חסר לך? שאלה: לחזור להיות אם החברה שהייתה לי. אליעד: למה? אם היית חוזר להיות איתה, היה לך יותר טוב, נכון? אז למה לא יותר טוב לך בלעדיה? למה אתה סובל בגלל ... לא ממש רוצה. מבטיח לך שאם כל כולך ירצה להבין, אז תראה שאין בכלל שאלה, שאין בכלל מה לדעת. אתה צריך להגיע למצב, שכשמישהו משוגע ישאל אותך למה אתה רוצה, אתה לא תבין בכלל, מה זה רוצה. בא נחזור לשאלה הראשונה, למה אתה רוצה משהו? תחזור על השאלה, תסביר לי את השאלה, מה זה נקרא רצון? אתה שואל למה יש לי רצון? אבל קודם תבין מה זה רצון? אתה שואל למה, אבל לא הבנת מה זה רצון, לכן ...
רצון לשנות את המציאות, למה אתה רוצה לשנות את המציאות, למה באמת אתה סובל, למה אתה לא חווה שלמות
רצון לשנות את המציאות, למה אתה רוצה לשנות את המציאות, למה באמת אתה סובל, למה אתה לא חווה שלמות
... לשנות את המציאות, למה אתה רוצה לשנות את המציאות, למה באמת אתה סובל, למה אתה לא חווה שלמות למה האדם רוצה לשנות את המציאות ואיך זה יוצר סבל? אליעד כהן פותח בשאלה בסיסית ועמוקה מאוד: למה האדם אינו חווה שלמות ... שאנחנו רוצים לשנות אותם. לדוגמה, אם מישהו לא מרגיש שלמות משום שהוא מרגיש שלא מעריכים אותו בעבודה, הוא סובל לא בגלל שהוא לא מוערך, אלא בגלל שהוא רוצה להרגיש מוערך. עצם הרצון לשנות את המציאות הוא שורש הסבל. אליעד מדגיש שהבעיה היא לא במציאות החיצונית אלא ברצון הפנימי של האדם שמשקר לו שהוא חייב להשיג משהו כדי להיות מאושר. מדוע האדם ממשיך לסבול, למרות שהוא מבין שהרצון הוא מקור הבעיה? לפי אליעד, האדם ממשיך לסבול כי הוא לא באמת הפנים שהרצון שלו הוא הבעיה. האדם עדיין מאמין שיש דברים שעדיף ... האדם היה כל יכול, כמו אלוהים, עדיין הוא היה מרגיש חוסר סיפוק, כי תמיד יהיה חסר לו משהו אחר. כך האדם לעולם לא מרוצה באמת משום דבר שהוא משיג. מה המשמעות של להפסיק לרצות לפי אליעד כהן? אליעד לא אומר להפסיק לפעול בעולם, אלא להפסיק את הרצון לשנות את העולם. ... מתכנן שנים רבות קדימה, אף שהוא יודע שהכל זמני וחסר משמעות באמת. מה הדרך המעשית להגיע להפסקת הסבל? אליעד מציע דרך מעשית אחת ויחידה: לבדוק לעומק מדוע האדם רוצה את מה שהוא רוצה. האדם חייב לשאול את עצמו למה הוא רוצה לשנות את ... ייעלם. לפי אליעד, אדם שיגיע להבנה שהרצון עצמו הוא חסר סיבה והיגיון, יוכל לחוות שלמות אינסופית ולא יסבול לעולם. לסיכום הרעיון המרכזי בהרצאה: ההרצאה מתמקדת בנקודה שהסבל האנושי אינו נובע ממצבים חיצוניים, אלא מהרצון של האדם לשנות ... אתה מרוצה, האם תהיה מרוצה כל הזמן? לא, יהיה חסר לך ההפך. אם אתה בשלמות אתה תחווה גם חיסרון . אלוהים הוא אין סוף, אז הוא מוגבל שהוא לא חווה סוף - שזה סבל, לא אושר או אושר, רוצה ולא רוצה וכו. אני מנסה להראות לך שאין דבר כזה שלמות, כי תמיד חסר את ההפך. אני אומר לך שאי אפשר להרגיש תמיד טוב. אתה במצב שבו אתה סובל תמיד, האם אתה מבין את זה? זה שאתה תמיד רוצה, זה מראה שאתה סובל. האם תמיד יש לך רצון? כן. אז זה סימן שאתה ... הרצון גורם לך תמיד לרצות, מה זה לרצות? לחוות חסר. אז מה אתה מציע לעשות? מה עושים כאשר מישהו מתעלל בך 24 שעות? שאלה: לנסות למצוא דרכים, איך להפסיק לרצות. אליעד: האם אפשר להפסיק לרצות? שאלה: אולי אפשר להבין את הרצון, להבין ... סבלת מספיק, אבל אתה לא שם לב לסבל. אתה תמיד חווה חסר, כי תמיד יש לך רצון. יש משהו בתוכך שתמיד רוצה. עכשיו יש מישהו שאומר לך בא נבין את הרצון. אז בא נבדוק, למה אתה סובל 24 שעות ביממה. תבינו שהרצון הוא הסבל ולא הצורה. למשל כלב ... אליעד: לא, התחושה של הכאב תישאר. אתה לא תחווה חיסרון בגלל הכאב. אני רוצה להגיד, שאם מישהו מרגיש רע, זה לא במה שקורה, אלא הבעיה היא שאתה לא רוצה את מה שקורה. אפילו אם תשנה את החוויה, אתה תמשיך לסבול ממשהו אחר. את לא סובלת בגלל ... יהיה לך רע. רוצה לכבות את הרצון, תשאל את עצמך, למה אתה רוצה? תנסה להבין למה אני רוצה, למה זה קורה? אתה מבין שזה לא משנה, אז לא תרצה. אני מנסה להבין, מתי יבוא יום, שתרצה את המציאות כמו שהיא. קודם תבין שזאת בעיה שלך. ואז תהיה מרוצה ... זה סבל, וגם לא לרצות זה סבל. כשאתה רוצה זה סימן שחסר לך משהו. אם אתה רוצה משהו, זה סימן שיש חיסרון בתוכך. שאלה: אני אף פעם לא ימצא תשובה. אליעד: למה אתה משקר? האם אתה בטוח שלא תמצא תשובה? אתה שיקרת שאמרת שלא תמצא פיתרון, למרות שאתה לא בטוח שאין פיתרון. למה אתה אוכל? אתה ... יש סיבה מדוע אתה אוכל. אז מדוע אתה אוכל? תבין למה אתה רוצה לאכול. ...
לכבד את עצמך, להתייחס לעצמך ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
לכבד את עצמך, להתייחס לעצמך ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
... את עצמך, להתייחס לעצמך ברצינות, כמה אתה רוצה , אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף מה ... לכבד את עצמך זה להתייחס ברצינות לאמת הפנימית שלך. כאשר האדם מתלונן על מצבו או מביע חוסר שביעות רצון, עליו לשאול את עצמו עד כמה הוא באמת הולך עם הרצונות שלו עד הסוף. אם הוא לא הולך עד הסוף עם רצונו, אזי חוסר הסיפוק שלו הוא באחריותו בלבד. איך יודעים שאתה הולך עד ... הוא מסביר שאנשים מתלוננים כיוון שהם לא רציניים עם עצמם. הוא נותן דוגמה נוספת של אדם שרוצה להיות מאושר אבל לא מוכן להפסיק לעשן או להפסיק לדבר שיחות סרק, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של האושר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רגש, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רגש, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקריירה, טיפול אישי מומלץ, מאמן אישי לנוער בנושאי רגש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 06:41:04 - wesi1