אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קשב ✔ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 4 ✔ איך להשתחרר מתלות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:52:17ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 4
איך להשתחרר מתלות רגשית ולהגיע לאהבה עצמית אמיתית?

הדרך להגיע לאהבה עצמית אמיתית מתחילה בהבנת המערכת הרגשית הפנימית. אנשים שמנסים למצוא אהבה עצמית באמצעות תלות בחברים או בגורמים חיצוניים, למעשה תלויים באישור חיצוני לאהבתם כלפי עצמם. גישה זו אינה יציבה משום שהיא נשענת על דברים חיצוניים שאינם בשליטת האדם. במקום זאת, אדם צריך להבין כיצד המערכת הרגשית שלו עובדת ולפעול ישירות על רגשותיו, ללא תלות באחרים.

כיצד עובדת המערכת הרגשית הפנימית?

כדי להבין כיצד המערכת הרגשית פועלת, ניתן להשוות אותה למכשיר כמו פלאפון. לדוגמה, אם אדם רוצה להשתמש במכשיר מסוים כדי לחייג לחו"ל, הוא צריך לבדוק תחילה אם המכשיר אכן מתאים לכך. אולי יתגלה שהמכשיר כלל לא מתאים, או להפך - שהמכשיר עובד בצורה קלה ופשוטה יותר ממה שחשב. באותו אופן, האדם צריך לבדוק כיצד המערכת הרגשית שלו פועלת: למה הוא אוהב את עצמו במצבים מסוימים ולא באחרים, מדוע דבר אחד גורם לו להרגיש טוב ודבר אחר גורם לו להרגיש רע. באמצעות הבנת הדברים הללו, האדם יגיע לחיבור עם האמת הפנימית שלו, שהיא המפתח לאהבה עצמית אמיתית.

האם מילים של אחרים משפיעות באמת על האהבה העצמית?

אליעד כהן מסביר שאנשים חושבים שהם אוהבים את עצמם יותר כאשר הם מקבלים כבוד ופחות כאשר מקללים אותם, אך בפועל לא המילים עצמן הן שמשפיעות, אלא הפרשנות האישית של האדם. דוגמה מוחשית לכך היא מקרה של חייל שנלחם בטרוריסטים: אם טרוריסט יקלל אותו, הוא ירגיש טוב כי הוא יודע שהוא מצליח לעצבן את האויב. לעומת זאת, אם חבר קרוב יקלל אותו, הוא ירגיש פגוע. מכאן עולה שהתגובה הרגשית אינה תלויה במילים עצמן, אלא במשמעות שהאדם נותן להן.

איך תפיסת הטוב והרע משפיעה על אהבה עצמית?

אהבה עצמית תלויה בתפיסת הטוב והרע של האדם לגבי עצמו. לדוגמה, אם אדם יכתוב רשימה של דברים טובים ורעים בו, הוא יגלה שככל שיש לו יותר תכונות טובות הוא יאהב את עצמו יותר, ולהפך. עם זאת, לא רק מספר התכונות חשוב, אלא גם האופן שבו האדם מגדיר מהו טוב ומהו רע. אליעד נותן דוגמה מתוכנית הטלוויזיה "היפה והחנון", שם הדוגמניות נחשבות לטיפשות משום שאינן מתעניינות בנושאים שחברה מחשיבה כחכמים, אך בפועל ייתכן שהן חכמות יותר כי הן עוסקות רק במה שמעניין אותן באמת.

מדוע חשוב לבדוק את ההגדרות שלנו לגבי טוב ורע?

כאשר האדם בודק לעומק את ההגדרות שלו לגבי טוב ורע, הוא עשוי לגלות שההגדרות הללו אינן מוחלטות. לדוגמה, הצלחה או כישלון בעסקים או בזוגיות הן הגדרות חברתיות, ולא בהכרח אבסולוטיות. הבנה זו יכולה לשחרר את האדם מתלות בתפיסות חיצוניות וליצור שלווה פנימית אמיתית.

כיצד מגיעים להבנה שאין באמת הבדל מוחלט בין טוב לרע?

האדם צריך לשאול שאלות ולחקור לעומק את הנחות היסוד שלו. עליו לבדוק מה הוא באמת חושב שטוב או רע, ולמה הוא חושב כך. בתהליך זה הוא יבין שהמציאות עצמה היא נייטרלית ואין בה טוב או רע מוחלטים. כאשר מבינים זאת, כל הקונפליקטים הרגשיים נעלמים, והאדם מגיע לחופש רגשי מוחלט.

איך החקירה העצמית מובילה לחופש רגשי מוחלט?

חקירה עצמית מתבצעת על ידי שאילת שאלות רבות, עמוקות ויסודיות לגבי האמונות והתפיסות של האדם. כל שאלה מביאה לתשובה, כל תשובה להבנה, וכל הבנה לחוויה חדשה. האדם מבין שהכל אחד - שאין הבדל אמיתי בין טוב ורע, בין הצלחה לכישלון, ובין מצב רצוי למצב בלתי רצוי. כאשר הוא מבין זאת לעומק, הוא מפסיק להיות תלוי באישורים חיצוניים ומגיע לאהבה עצמית ושלווה פנימית ללא תנאים.

כיצד להתמודד עם חוסר ריכוז וקשב?

לפי אליעד כהן, אין באמת מצב של חוסר ריכוז, אלא רק מצב שבו האדם מרוכז בדברים אחרים שחשובים לו יותר. לדוגמה, ילד שנחשב כבעל הפרעת קשב וריכוז בבית הספר אינו באמת סובל מחוסר ריכוז, הוא פשוט מרוכז במה שחשוב לו באותו רגע, כמו ההפסקה או המחשבות האישיות שלו. לכן, פתרון לבעיית הריכוז אינו טמון בהתמקדות בכוח בדברים שהאדם פחות מעוניין בהם, אלא בזיהוי אמיתי של מה חשוב לו ובארגון סדר העדיפויות שלו בהתאם לכך.

האם מחשבות אובדניות והתאבדות הן פתרון לסבל?

אליעד כהן מסביר שהתאבדות אינה פתרון אמיתי, משום שהבעיה היא חוסר ההתאמה בין רצון האדם למציאות. גם אם האדם מתאבד, הוא רק מחליף "בית כלא" אחד באחר. הסבל של האדם אינו נובע מהמציאות עצמה אלא מכך שהוא לא רוצה את המציאות כפי שהיא. אם האדם היה מבין שהמציאות היא נייטרלית והוא יכול לקבל אותה כפי שהיא, הוא לא היה סובל כלל.

איך להגיע לחוויה של אחדות פנימית?

החוויה של אחדות פנימית מושגת כאשר האדם מבין לעומק שאין באמת הבדל בין הטוב לרע, בין העצמי למציאות, ובין רצונו לרצון המציאות. באמצעות חקירה עצמית והיצמדות לאמת, האדם יגלה שכל מה שקורה הוא למעשה רצונו שלו - הוא המציאות עצמה. ברגע שהוא חווה את עצמו כאחד עם המציאות, כל תחושת הנפרדות נעלמת, והאדם מגיע לשלווה מוחלטת ולאהבה עצמית אמיתית.
הבנת האהבה העצמית ותלות רגשית

כאשר אנשים מחפשים אהבה עצמית באמצעות תלות בחברים, הם למעשה מנסים למצוא אישור חיצוני לאהבתם כלפי עצמם. עם זאת, גישה זו הופכת אותם לתלויים בגורמים חיצוניים שאינם בשליטתם, מה שגורם לכך שהאהבה העצמית שלהם אינה יציבה. במקום זאת, יש דרך פשוטה יותר - להבין את המערכת הרגשית הפנימית ולפעול ישירות עליה.

הבנת המערכת הרגשית

בדומה להבנת האופן שבו מכשיר כמו פלאפון עובד, יש צורך לבדוק כיצד המערכת הרגשית פועלת. ייתכן שהאדם יגלה שהוא כלל לא יכול לאהוב את עצמו ללא אישורים חיצוניים, אך ייתכן גם שהוא יגלה דרך פשוטה יותר לאהוב את עצמו ללא תלות באחרים. הבנה זו מביאה לחיבור לאמת, כאשר האמת היא הבנה עצמית - להבין מדוע מרגישים כך או אחרת, למה אדם אוהב את עצמו במצבים מסוימים ולא במצבים אחרים.

זיהוי הגורמים המשפיעים על האהבה העצמית

כדי להבין איך האדם יכול לאהוב את עצמו, עליו לבדוק מהם הגורמים לכך שהוא כן או לא אוהב את עצמו. לדוגמה, אם מישהו מכבד את האדם - הוא ירגיש אהבה עצמית גדולה יותר, ואם מישהו מקלל אותו - הוא ירגיש אהבה עצמית פחותה. אך השאלה החשובה היא: האם באמת המילים של אחרים הן אלו שמשפיעות, או שמא מדובר בפרשנות האישית של האדם?

דוגמאות לחוויות המשפיעות על האהבה העצמית

כדי להמחיש זאת, ניתנה דוגמה למצב מלחמתי: כאשר חייל נלחם בטרוריסטים, אם טרוריסט שונא אותו - הדבר עשוי לגרום לו להרגיש טוב, משום שהוא רואה בכך הוכחה שהוא פועל נכון. לעומת זאת, אם חבר קרוב היה מביע שנאה כלפיו, זה היה משפיע עליו באופן שלילי. מכאן ניתן להסיק שלא עצם המילים הן שמשפיעות, אלא האופן שבו האדם מפרש אותן. אם אדם מבין כיצד תפיסת הטוב והרע שלו מעצבת את רגשותיו, הוא יכול לשלוט יותר בתחושותיו כלפי עצמו.

אהבה עצמית ותפיסת הטוב והרע

אהבה עצמית תלויה בתפיסת הטוב והרע של האדם לגבי עצמו. אם אדם יושב וכותב רשימה של כל הדברים הטובים והרעים שבו, הוא יוכל לגלות עד כמה הוא אוהב את עצמו. אם הוא מזהה אצלו יותר תכונות חיוביות - הוא יאהב את עצמו יותר, ואם הוא מזהה תכונות שליליות - הוא יאהב את עצמו פחות. אך האמת היא שלא רק מספר הדברים הטובים או הרעים חשוב, אלא האופן שבו האדם עצמו מגדיר אותם.

שבירת התפיסות לגבי טוב ורע

כאשר האדם בוחן לעומק את הדברים שהוא מחשיב כטובים או רעים, הוא עשוי לגלות שמה שהוא חשב כטוב אולי אינו באמת טוב, ומה שהוא חשב כרע אולי אינו באמת רע. לדוגמה, אנשים רבים נוטים לזלזל באנשים שהם רואים כטיפשים, אך ייתכן שאותם אנשים דווקא חכמים יותר מכפי שנדמה, משום שהם ממוקדים אך ורק במה שמעניין אותם, ואינם מתעסקים בדברים שאינם רלוונטיים עבורם. במקרים רבים, אנשים נחשבים לחכמים רק משום שהם מתעסקים בנושאים שהחברה מחשיבה כחיוביים, ולא בהכרח משום שהם באמת מבינים את המציאות.

המשמעות של הבנת האמת

המטרה היא לא רק לזהות אם האדם טוב או רע, אלא לבדוק מהי האמת לגבי עצמו, ולא להסתמך על דעות חיצוניות. ייתכן שהאדם יגלה שהוא גם טוב וגם רע, או אולי שהוא בכלל לא יכול להגדיר את עצמו במונחים של טוב ורע. בסופו של דבר, החתירה לאמת מובילה לכך שהאדם עשוי להגיע למסקנה שההגדרות של טוב ורע הן שרירותיות, ולכן הוא יכול להפסיק להיות תלוי בהן ולהגיע למצב של שלווה פנימית אמיתית.

ההשלכות של ההבנה העמוקה

אם האדם ימשיך לשאול שאלות ולבחון את עצמו לעומק, הוא עשוי לגלות שהתפיסה של טוב ורע היא למעשה אשליה, וכי המציאות עצמה היא נייטרלית. כאשר מבינים זאת, כל הקונפליקטים הרגשיים נעלמים, כי האדם מפסיק להיות משועבד להבדלה בין טוב ורע. אם האדם מבין שאין באמת הבדל מוחלט בין טוב לרע, הוא משיג חופש רגשי מוחלט.

תהליך החקירה העצמית

כדי להגיע להבנה זו, האדם צריך לשאול שאלות שוב ושוב, ולערער על כל ההנחות הבסיסיות שלו לגבי עצמו. השאלות הן הכלי שמוביל להבנה, ההבנה יוצרת שינוי תפיסתי, והשינוי מביא לחוויית חיים חדשה. כאשר האדם באמת מבין שהכל אחד, הוא מפסיק להיות מוטרד מהגדרות חיצוניות ומתחיל לחיות מתוך קבלה מלאה של עצמו ושל המציאות.

סיכום התהליך

1. האדם מזהה שהוא מחפש אהבה עצמית דרך אחרים.

2. הוא מבין שעליו לבדוק איך המערכת הרגשית שלו עובדת.

3. הוא שואל את עצמו מה גורם לו לאהוב או לא לאהוב את עצמו.

4. הוא מבין שהתפיסה שלו לגבי טוב ורע משפיעה על אהבתו העצמית.

5. הוא מתחיל לבדוק האם מה שהוא מחשיב כטוב ורע הוא באמת נכון.

6. הוא מגלה שהתפיסות של טוב ורע אינן מוחלטות.

7. הוא משחרר את עצמו מתלות בהגדרות אלה ומגיע לשלווה פנימית.
אליעד: כי חברים זה דורש הרבה כוח, ואנו מחפשים דרך יותר פשוטה, אתה גם תלוי בהם

שאלה: אז האדם צריך להבין איך עובדת המערכת הרגשית שלו?

אליעד: כמו למשל פלאפון, אתה רוצה לדעת איך הוא עובד, יכול להיות שתגלה שאי אפשר לחייג ממנו, ואולי תגלה שאתה יכול לחייג בדיבור, יכול להיות שיש לך מכשיר ואתה רוצה להתקשר איתו לחו"ל, אולי תגלה שהמכשיר הזה הוא בכלל לא פלאפון, ומצד שני אתה יכול לגלות שתוכל להתקשר אפילו רק על יד שתגיד את השם של הבן אדם וזה מיד מחייג. מה שאני אומר, לגבי האהבה העצמית, צריך לנסות להבין את המערכת הרגשית, אם תבין אותה, היא תהיה לך ברורה, זה נקרא להתחבר לאמת. להתחבר לאמת, אמת פירושו הבנה, להבין את עצמך, להבין את המערכת הרגשית, למה אני מרגיש ככה? למה אני אוהב את עצמי? למה אני לא אוהב את עצמי? למה שאומרים לי ככה אני אוהב ושאומרים לי לא ככה אני לא אוהב? תבין את הדברים האלה ואז או שתגלה שאתה לא יכול לאהוב את עצמך, ואולי אתה צריך רק חברים, ואולי תגלה שאתה יכול לאהוב את עצמך בדרך מאוד קלה ופשוטה. אז מה הבנת?

שאלה: קודם אתה שואל את עצמך למה אתה רוצה את מה שאתה רוצה, מבין שאני רוצה חברים בגלל שאני רוצה לאהוב את עצמי, אני צריך לחשוב איך למצוא דרך עוקפת לאהוב את עצמי, בלי תלות רגשית בחברים, ולמעשה אני צריך להבין את עצמי.

אליעד: מה להבין?

שאלה: להבין איך עובד המנגנון של האהבה העצמית.

אליעד: מה גורם לי לאהוב את עצמי? מה גורם לי לא לאהוב את עצמי? ואז לבדוק איך אני יכול לאהוב את עצמי.

בא נראה, מה זה לא לאהוב את עצמך, אתה רוצה לאהוב את עצמך כדי להרגיש טוב, ובמה תלויה האהבה העצמית שלך? מה גורם לך לאהוב או לא לאהוב את עצמך? מה גורם לך לאהוב את עצמך ברמה מסוימת? בא נחשוב. אם למשל מחר יכבדו אותך אתה תאהב את עצמך יותר, אם יקללו אותך אתה תאהב את עצמך פחות, למה?

שאלה: מה גורם לי לאהוב את עצמי?

אליעד: בוא אני אתן לך דוגמה, נגיד שאתה חייל, נלחם בטרוריסטים במירכאות, יש עכשיו קטע עם האירנים שעשו להם וירוס בכור, עכשיו המערב מפחד שטרוריסטים ישתמשו בוירוס הזה כדי להכות את המערב. זאת אומרת כשאנחנו מתקיפים אותם אנחנו מכים את הטרוריסטים, כשהם מתקיפים אותנו הטרוריסטים מכים בנו, זה אותו וירוס מה ההבדל? לכן אמרתי שאתה נלחם בטרוריסטים במירכאות, כי אולי אתה טרוריסט והם נלחמים בך כטרוריסטים, ואולי אתה נלחם בטרוריסטים. וטרוריסט מקלל אותך, זה גורם לך להרגיש יותר טוב או פחות טוב? יותר טוב, עכשיו תגיד יופי עכשיו אלחם בו עוד יותר, כל הכבוד שהוא שונא אותי, עכשיו אוכל לנקום בו, מה שאני רוצה להגיד שאפילו שמקללים אותך, זה תלוי מי מקלל אותך, אם כשחבר מקלל אותך, זה פוגע בך, אבל אם מישהו שאתה רוצה לפגוע בו, אז תגיד הצלחתי לעצבן אותו. זאת אומרת שגם הקללה לא היא זו שמשפיעה, יש משהו בתוכך שהוא זה שאחראי. מבין אותי? אני אסביר שוב, אתה צריך להיות ממוקד ומרוכז, מה אני רוצה? אני רוצה לאהוב את עצמי. עכשיו השאלה הבאה, כדי שאוהב את עצמי אני צריך להבין את החוקיות של האהבה העצמית, צריך להבין מה גורם לי לאהוב את עצמי ומה גורם לי לא לאהוב את עצמי.

התשובה פשוטה, אבל לפני זה אתה לא רק רוצה לאהוב את עצמך, אתה רוצה לאהוב את עצמך ואת המציאות, במה זה תלוי, זה תלוי בדבר פשוט, בתפיסת הטוב והרע של עצמך, כשאתה מושה מסתכל על עצמך, חושב על עצמך מבחינת הישגים, כישלונות וכו' מה שאתה חושב שזה טוב אתה אוהב את זה, ומה שאתה חושב שזה לא טוב אתה לא אוהב את זה, ואם בא מישהו ואומר לך תראה כמה אתה טוב, אז אני יותר אוהב את עצמי, למה? כי הוא גורם לך להיזכר במשהו טוב שיש בך, זאת אומרת שאם הייתי אומר לך לקחת דף ולכתוב את כל הדברים הטובים שלך ואת כל הדברים הרעים שלך, ותדרג אותם אפילו לפי חשיבויות, לפי זה היינו יודעים כמה אתה אוהב את עצמך. אם יש הרבה דברים טובים אתה אוהב את עצמך יותר, ואם יש הרבה דברים רעים אתה אוהב את עצמך פחות, לפי החשיבויות. זאת אומרת שאהבה או חוסר אהבה עצמית תלויה בכמה אתה חושב שאתה טוב. נכון? ולכן אם אתה למשל רוצה לעשות עסק ואתה לא מצליח, אתה לא אוהב את עצמך, למה? כי אתה חושב שאתה כישלון, אם אתה מתחיל עם מישהו והיא לא רוצה, אתה לא אוהב את עצמך כי אתה חושב שאתה כישלון. ואם אתה מצליח ומישהו מפרגן לך, אתה אוהב את עצמך, למה? לא בגלל שפרגנו לך, אלא בגלל שאתה חושב שאתה טוב. זאת הנקודה. מה הבנת?

שאלה: הבנתי שאם אני מנסה להתחיל עם בחורה והיא מסכימה אני אוהב את עצמי, אבל זה לא קשור אליה, זה קשור למה שאני חושב על עצמי.

אליעד: ככה זה עובד, ואותו דבר הפוך, זאת אומרת שבעצם, אם הייתי אומר לך כל מה שקורה לך זה טוב, אז אתה תראה את זה טוב ולמעשה הסתדרת, סיימת את הסיפור.

שאלה: כי אני לא מרגיש רע עם עצמי.

אליעד: כי אם אתה הכי מושלם בעולם, אז מה היא הבעיה? עכשיו מה הבנו? שאהבה עצמית תלויה בתפיסת הטוב והרע שלך, ככול שאתה חושב שאתה יותר טוב, אתה תאהב את עצמך יותר. תבין, האדם אוהב את הטוב ושונא את הרע, אם בן אדם רואה בעצמו את התגלמות הרע, הוא שונא את עצמו, ואם הוא רואה בעצמו את התגלמות הטוב, הוא אוהב את עצמו, זה הכל. עכשיו השאלה הנשאלת היא מה עושים עם זה. אז מה שאני ממליץ זה לחפש את האמת, מה זאת אומרת לחפש את האמת? פשוט תבדוק לגבי טוב או רע. עכשיו יש כמה אפשרויות, אפשרות ראשונה שתגלה שאתה רק רע, ואז תשנא את עצמך לנצח, אפשרות שנייה שתגלה שאתה רק טוב ואז תאהב את עצמך לנצח ואפשרות שלישית שתגלה שאתה גם טוב וגם רע ואז גם תאהב וגם תשנא את עצמך. אני אומר לך תהמר על האמת, קודם כל תבדוק מה האמת, במקום להתחיל לשקר, יש אנשים שיגידו לך תשקר, תגיד אני אוהב את עצמי, אין לזה משמעות, אתה צריך לחקור מה האמת, אני טוב או לא טוב, בלי לבלבל את המוח, להיצמד לאמת, קודם כל הבנת את הקו חשיבה?

שאלה: הבנתי שאני צריך לבדוק בתוכי האם אני טוב או רע.

אליעד: לפי מה?

שאלה: לפי האמת.

אליעד: לפי האמת באשר היא, יכול להיות שכולם חושבים שאתה טוב ואתה בכלל רע, ואולי כולם חושבים שאתה רע, ואתה טוב.

שאלה: אמת לא תלויה, לא לפי מה שאנשים חושבים. להיכנס פנימה עמוק בתוכי וליראות אם אני טוב או רע.

אליעד: או כמה אני טוב או כמה אני רע.

בא נחזור לחברים, לאדם יש דיכאון בגלל בעיות עם חברים, אז הבנו שזה בכלל לא בעיה עם החברים אלא בגלל שהוא לא אוהב את עצמו מספיק, עכשיו כדי לאהוב את עצמך, במה זה תלוי?

שאלה: בתפיסת התודעה שלו את עצמו.

אליעד: ככול שהוא רואה בעצמו דברים יותר טובים הוא אוהב יותר את עצמו.

שאלה: זאת אומרת שאם אני רואה על עצמי דברים טובים אני אוהב את עצמי ואם אני רואה דברים רעים אני שונא את עצמי.

אליעד: יפה, עכשיו השאלה היא, מה היא האמת? עדיף לדעת מה היא האמת

שאלה: איך אני מצליח לדעת אם אני טוב?

אליעד: מאוד פשוט, אתה לוקח דף ורושם על הדף את כל הדברים הטובים, ורובריקה דברים רעים, ותעשה מאחד עד עשר, קצה אחד זה הכי טוב וקצה שני זה הכי רע. תתחיל לשים אותם, נגיד מבחינה זוגית היכן אתה בסקלה, טוב או רע, מתחיל להציב אותם, תעשה סקלה שבצד אחד דברים טובים ובצד שני דברים לא טובים, עכשיו אתה צריך לבדוק האם זה באמת ככה, האם זה שאני נשוי זה באמת כל כך טוב, האם זה שאני מרוויח כל כך הרבה כסף האם זה טוב, מי אמר שזה טוב אולי זה רע? מי מחליט? איך מחליט? צריך לבדוק את זה, אולי זה שאני לא מצליח אולי זה בכלל טוב?

למשל הדוגמניות בתוכנית היפה והחנון, צוחקים עליהן שהן טיפשות, אבל הם לא טיפשות, הם חכמות, למה חכמות? כי הם לא מתעסקות במה שלא מעניין אותם, והחוכמולוגים שמסתלבטים עליהן, ואומרים איזה טיפשות הן, איך הן לא מבינות, הן לא טיפשות הן יותר חכמות, כי פשוט לא מעניינים אותן השטויות האלו. האנשים הטיפשים שאין להם אופי, זה הפוך כאן, תמיד אומרים לדוגמניות אין אופי, אבל זה הפוך, האנשים שנחשבים לחכמים הם אלה שאין להם אופי, הם מתעסקים במה שאומרים להם שצריך להתעסק, לא במה שהם רוצים להתעסק באמת, הדוגמניות שהן כאילו טיפשות, למעשה הן חכמות, הן אומרות מה אכפת לנו שכולם מתעסקים בדברים אחרים, זה לא מעניין אותנו בכלל, לנו יותר מעניין לעשות קניות בקניון, מה הם מבלבלים את המוח. אולי היא לא יודעת שהיא חכמה אבל היא חכמה.

מה שאני בא להגיד זה שצריך לבדוק מה היא האמת, זה טוב או רע, מה הבנת עד כאן? אתה שם לב שהדברים נעשים יותר עמוקים. להבין שאתה לא מחפש חברים אלא רוצה לאהוב את עצמך, זה אולי קל, אבל עכשיו צריך להיכנס פנימה, מה זה טוב? למה זה רע? ואם תבין את זה הסתדרת. אבל חייבים לעבור את זה בשלב כלשהו. אתה חייב פעם אחת להגיד, אני חייב להבין מה זה, להבין מה זה טוב ומה זה רע, לא מוכן להמשיך לחיות בלי להבין מה זה טוב ומה זה רע. אתה קם בבוקר, אתה חי, לפי מה אתה חי, לפי טוב ורע, אבל אם אתה לא יודע מה זה טוב ומה זה רע במוחלטות, אז למה אתה רץ? זה כמו שבן אדם נוסע, והוא לא יודע לאן הוא נוסע, והוא כל הזמן מתלונן, אבל רגע אולי אתה צריך להגיע למקום אחר, אולי אתה בכלל צריך לא לרוץ, שלב ראשון האדם צריך להבין מהו טוב ומהו רע, כי בלי זה הוא סתם חי, מה המטרה שלך? אם אתה לא מבין מה המטרה שלך למה אתה חי? לאן אתה מתקדם?

שאלה: עכשיו השלב בתהליך הזה, זה להבין מה טוב בי ומה רע בי.

אליעד: נכון, אבל לבדוק אותו, האם זה באמת טוב, האם זה באמת רע? עכשיו אני אקדם אותך, אם אתה תתבונן על הטוב והרע אתה תגיע להבנה מאוד מעניינית, אתה תבין שזה אחד, תבין שמצד האמת האובייקטיבית זה לא משנה, כך או כך זה אותו הדבר, אתה תצא מהגדרת הטוב והרע, השמש בשמיים שזורחת, היא זורחת עליך גם אם אתה ככה וגם אם אתה ככה, אין לה הבדל, אם תהרוג מישהו או תחייה מישהו, עדיין השמש זורחת, כי היא כאילו נמצאת בתפיסה נייטרלית, ללא הגדרת טוב ורע, עכשיו כשאתה תתבונן על עצמך, מה האמת, מה האמת? למה זה טוב, למה זה רע? אולי זה טוב, אולי זה רע? וכו' בסוף תראה שזה לא משנה בכלל, בסך הכל צורות שונות, יש מציאות כזאת ויש מציאות כזאת, מה זה משנה אם זה ככה או ככה, ואם אתה תבין את זה, אז אתה תעלם. למה תעלם? כי בעצם אתה תרצה את הכל, אז זה כבר לא משנה לך, בעצם תמיד יהיה לך טוב. תגיד לי מה הבנת?

שאלה: הסתבכתי.

אליעד: בערך מה הבנת? הסתבכת כי אלו דברים שפעם ראשונה אתה מתבונן בהם. זה לא כמו ללחוץ על שלט, צריך להבין את זה.

שאלה: קודם כל אני צריך להבין מה טוב בי ומה רע לי.

אליעד: מה אתה חושב שטוב בך ורע בך.

שאלה: וזה למעשה לא האמת, זה רק מה שאני חושב, אולי כן אבל אני צריך לבדוק, ואז כשאתבונן בדברים שרעים בי למשל אני אבדוק את זה.

אליעד: תטיל ספק, מי אמר שזה רע.

שאלה: ואם אבין בתוכי שהכל אחד?

אליעד: גם הפוך, גם הדברים הטובים, תסביר מה אתה צריך לבדוק בדברים הטובים?

שאלה: האם הם באמת טובים, לנסות להיכנס פנימה ולהבין את עצמי מבפנים.

אליעד: לא לפי מה שאומרים, או מה אמרו, זה לא משנה מה אחרים חושבים.

שאלה: איך עושים את זה ברמה הפרקטית?

אליעד: שואלים שאלות, שאלות, שאלות, אתה קם בבוקר ומחפש מאה שאלות חדשות. אתה רוצה להתקדם מאה צעדים תשאל מאה שאלות, רוצה להתקדם יותר תשאל שאלות עמוקות, רוצה יותר להתקדם תשאל שאלות יותר עמוקות, רוצה סתם לבזבז את הזמן אל תשאל שום דבר. השאלות מקדמות, למה? כי השאלה מביאה תשובה והתשובה מביאה הבנה, וההבנה מביאה חוויה. ובסוף מה אמרתי שאתה תגלה?

שאלה: שהכל אחד

אליעד: מה זאת אומרת, אתה צריך לעשות את הדרך, אבל בסוף התהליך תבין שהכל אחד, מה זה אומר?

שאלה: שבעצם בתוכי הטוב והרע הם אחד, שמצד האמת האובייקטיבית, שלא תלויה, הכל אחד.
לבזבז את הזמן למה אני לא מצליח משמעותיות להוכיח רוצה יותר להבין את עצמי הרבה כסף מה אתה אוהב טלויזיה רצון כיצד לאהוב את עצמך adhd אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים אובדן אובדנות אובדניות אחרי המוות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז גלגול נשמות גלגולי נשמות הישארות הנפש הישארות הנשמה המוות הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה התאבדויות התאבדות חיים חיים אחרי המוות חיים לאחר החיים חיים לאחר המוות טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות לאהוב לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לאחר המוות להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות מוות מחשבות מחשבות אובדניות נטיות אובדניות קשב קשב וריכוז רוצה להתאבד ריכוז ריכוז וקשב רצון להתאבד
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים מהי הפרעת קשב וריכוז ומה הגורם האמיתי לה? הפרעת קשב וריכוז (ADHD) מוגדרת כהפרעה נוירו - התפתחותית שמתאפיינת בקשיים בקשב ובריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. אליעד כהן מסביר ... מכאן, שאליעד מצביע על כך שלמעשה המוח מתפקד נכון, ופשוט לא רוצה להתמקד במה שלא מעניין אותו. מדוע ילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז? אליעד כהן מסביר שילדים אינם באמת סובלים מהפרעות קשב וריכוז, אלא שההורים והמערכת החינוכית הם אלה שסובלים מכך שהילד אינו ממושמע. הוא מציג זאת בצורה פשוטה: ילד רוצה לשחק כדורגל ... עצמה אלא מהתגובה של ההורים והסביבה לכך שהוא אינו מתרכז במה שמכריחים אותו להתרכז. מהם התסמינים והביטויים של הפרעת קשב וריכוז? ההרצאה מסבירה שיש שלושה ביטויים מרכזיים להפרעה: קשיים בקשב ובריכוז - הילד חולם, מתפזר, ולא מתמקד במשימות לאורך זמן. ... סבלנות למה שנראה לו משעמם. מדוע ההורים אשמים ביצירת ההפרעה אצל הילד? אליעד מדגיש שהורים תורמים לכך שלילד תהיה הפרעת קשב וריכוז כי הם מפנקים אותו יתר על המידה. הורה שנותן לילד את כל מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, מלמד את הילד שערכים כמו סבלנות, ... - לאפשר לו להתמודד עם קשיים, ללמד אותו דחיית סיפוקים ולהראות לו שהעולם לא תמיד עושה מה שהוא רוצה. כיצד לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים? אליעד ממליץ להורים לבחון תחילה את עצמם ולבדוק כיצד הם מתנהגים. לדבריו, אם ההורים דוחים משימות, לא עומדים ... לא מתרחש, הוא יסבול ויתקשה להתרכז. להראות לילד שיש משמעות למסגרת, למשמעת ולהתמודדות עם קשיים. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים? עבור מבוגרים, אליעד מציע לבדוק איפה המוח שלהם בורח. כלומר, מה באמת מטריד אותם או מפריע להם ברמה עמוקה? ... או אלו שמטרידים אותו. ברגע שהאדם יטפל בדברים אלה, הוא יוכל להתרכז יותר טוב במה שהוא באמת רוצה. מה הקשר בין הפרעות קשב וריכוז לחקירה עצמית ומודעות? אליעד מתייחס להפרעות קשב וריכוז כדבר שקיים אצל כל אדם כאשר הוא מתמודד עם דברים שהוא מעדיף לא להתמודד איתם. לדוגמה, אנשים רבים מתקשים לעשות חקירה עצמית מעמיקה משום שהמוח שלהם בורח לדברים אחרים. גם אדם שלכאורה אין לו הפרעת קשב, ימצא את עצמו מתפזר כאשר הוא צריך להתעמק בשאלות רגשיות או רוחניות. לכן אליעד מדגיש שהפרעות קשב וריכוז אינן באמת הפרעות אלא ביטוי טבעי לכך שהאדם לא מתעניין או לא רוצה להתמודד עם נושא מסוים. לסיכום: מה המסר המרכזי של אליעד? המסר המרכזי של אליעד הוא שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז כתופעה שלילית או לא תקינה. כל אדם מתרכז בדברים שהוא מוצא מעניינים וחשובים, ומתקשה להתרכז בדברים שאינם מעניינים אותו. ... מעניינים, משמעותיים, ובעיקר בחינוך עצמי של ההורים כדי שיוכלו לחנך את ילדיהם בצורה יעילה ומאוזנת. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז? מדוע לילד שלי יש הפרעת קשב וריכוז? כיצד לחנך ילד עם הפרעת קשב? האם הפרעת קשב היא אמיתית? איך לאבחן הפרעת קשב אצל מבוגרים? מהי הפרעת קשב וריכוז? הפרעות נפשיות, אבחון קשב וריכוז, הילד לא רוצה להכין שיעורים, תסמינים להפרעת קשב וריכוז, תסמינים ל ADHD, איך לטפל ב ADHD? הילד מפריע בכיתה, אלימות אצל ילדים, איך להתמודד עם בעיות קשב וריכוז קשות? הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים, דוגמאות להפרעות קשב וריכוז, גורמים סביבתיים להפרעת קשב וריכוז, הפרעת
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים ובו יתבאר העניין של הפרעות קשב וריכוז באופן כללי, והפרעות קשב וריכוז של ילדים באופן ספציפי. ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? ויתבאר, מהו הטיפול הטוב ביותר להפרעות קשב וריכוז בכלל, ולהפרעות קשב וריכוז של ילדים בפרט? והפרעת קשב וריכוז (ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder), נתפשת כבעיה נפשית וכהפרעה נפשית, שיוצרת אצל האדם בעיות שונות בחייו. כאשר אצל ילדים, בעיית קשב וריכוז, יוצרת גם לקות למידה, שמפריעה לילד במהלך הלימודים שלו, ומפריעה לילד להתרכז בלימודים שלו וכולי. והשאלה הנשאלת היא, ממה נובעות הפרעות קשב וריכוז, וכיצד אפשר לטפל בהפרעות קשב וריכוז? וראשית כל, יש לומר באופן חד משמעי, שאין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז בכלל, ואין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בפרט. כפי שנסביר תכף ומיד את ... הילד לא מצליח להתרכז בלימודים, וזה שחלק מהפסיכולוגים פסיכיאטרים וכיוב, לא מצליחים להבין למה הילד לא מקשיב בלימודים, זה עדיין לא אומר שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז. זה כן אומר, שהילד לא מקשיב בלימודים ולא מתרכז בלימודים מסיבה כזו או אחרת, שתתבאר להלן, אבל זה לא אומר שלאותו אדם, יש בעיה נפשית כזו או אחרת. זא להגדיר בן אדם, כאדם שסובל מהפרעת קשב וריכוז, זה בעצם פשע. כי מצד האמת, המטרה של ההגדרה ... יועץ מחנך מורה רוחני), יוכל להסיר מעצמו אחריות, ויוכל לתרץ, את זה שהוא לא יודע, איך לטפל באותה בעיית התנהגות. כי אם לא היו מגדירים שיש דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, אז ממילא אותם פסיכולוגים וכיוב, לא היו ... באמת הילד לא מצליח להתרכז בלימודים. וכל שכן, שהם אינם יודעים איך לעזור לילד להתרכז בלימודים. ולכן, הם מאבחנים את הילד (אבחון ילדים), כמי שסובל מהפרעת קשב וריכוז של ילדים. ואז ממילא הם מסירים מעצמם את האחריות, לטפל בבעיה בשורשה. אבל מצד האמת, בעיית קשב וריכוז, יש לה הסבר מאוד פשוט, וממילא, גם יש לה פתרון כדלקמן. והפרעות קשב וריכוז פירושה, שהאדם מתקשה להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. דהיינו, האדם מנסה להתרכז בדבר מוגדר כלשהו, והאדם חווה שיש משהו שמפריע לו להתרכז באותו דבר מוגדר, שבו הוא מנסה להתרכז. ומצב כזה, מוגדר כהפרעת קשב וריכוז. דהיינו, שיש משהו שמפריע לאדם, להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. ומי שמתבונן בעין אמיתית על העניין, רואה מיד, שלהגדיר מישהו, שהוא סובל מהפרעת קשב וריכוז, בגלל שהוא לא מצליח להתרכז ולהקשיב לדבר ... שבו, מגדירים אדם שהוא סובל מבעיה כלשהי, כאשר, הוא לא באמת סובל משום בעיה. זא, ילד שלא מצליח להתרכז בלימודים שלו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו בעיית קשב וריכוז בלימודים שלו. אבל לא יהיה נכון לומר שיש לו בעיית קשב וריכוז באופן כללי, כי זהו שקר גדול ביותר. ואדם שלא מצליח להתרכז בדבר כלשהו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז, להתרכז באותו דבר ספציפי. אבל לא יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז באופן כללי. כי הפרעת קשב וריכוז פירושה, שיש לאדם הפרעה וקושי להתרכז באופן כללי. וזה כמובן שקר גדול ביותר. כי אין שום בן אדם בעולם, שיש לו הפרעת קשב וריכוז כללית. אלא תמיד, ב 100% מהמקרים, בעיית ... האדם, רוצה שהאדם ירגיש טוב אמיתי מבפנים, בלי להיות תלוי בדבר כזה או אחר. והמחשבות שיש בתת המודע של האדם, הן אלו שאחראיות, לכך שנראה כאילו יש לאדם בעיית קשב וריכוז. ומי שיתבונן היטב יראה, שאין אף אחד בעולם, ...
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
... רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית איך מתמודדים עם בעיות קשב וריכוז בתהליך רוחני? אנשים שנמצאים בתהליך רוחני או בדרך של התפתחות אישית ומודעות עצמית, לעיתים קרובות מתקשים להקדיש קשב וריכוז למשימות יומיומיות פשוטות. הסיבה לכך היא שהמוח שלהם נמשך לעיסוק בתובנות רוחניות עמוקות יותר, לתהליכים פנימיים של הבנה והארה רוחנית. מצב זה מייצר אצל האדם תחושה חזקה של ... הוא כבר יטפל בעצמו, והאדם לא צריך להשקיע בו תשומת לב מיוחדת. מה שחשוב זו ההתפתחות הרוחנית והמודעות העצמית ולא מה שקורה עם הגוף. איך להתמודד עם בעיות קשב וריכוז רוחניות? האם תזונה משפיעה על רוחניות? איך להישאר מרוכז בתהליך רוחני? האם אפשר להגיע להארה רוחנית מפעולות יומיומיות? מה הקשר בין קשב וריכוז להתפתחות רוחנית? איך מתמודדים עם עומס רוחני? האם כל הפעולות בחיים יכולות להוביל להארה? ש: יש לי כמה שאלות ממש קטנות על המחשבות על האנשים. אליעד: תקשיב בלי הקדמה מה השאלה הראשונה? ש: השאלה הראשונה היא כזאת תסתכל מגיל צעיר איך שאני זוכר את עצמי אפשר לקרוא לזה שהיו לי בעיות קשב וריכוז, זאת אומרת איפה שהייתי פה הייתי בחלומות במקום אחר והחלומות בשבילי היו יותר אמיתיים מהלימודים מהשיעורים שהייתי צריך והמטרות שהייתי צריך. אליעד: אני הבנתי. ש: השאלה היא ... עם זה? אליעד: תשובה, הוא שואל שאלה נסביר את מהות השאלה בן אדם שנמצא בתהליך רוחני ופתאום יש דברים שמאוד מעניינים אותו בעניין התפיסתי איך הוא יכול למצוא קשב וריכוז לפתור בעיות יומיומיות. ש: כן בדיוק. אליעד: עכשיו זה לאו דווקא לגבי בן אדם רוחני זה כמו לשאול בן אדם שיש לו הזדמנות להרוויח הרבה כסף איך הוא יכול למצוא זמן לשאר המשימות שלו, זאת אותה שאלה בן אדם שרואה משהו מאוד חשוב שמאוד עושה לו טוב איך הוא בכלל יכול לחשוב בראש שלו לפנות קשב וריכוז למשימות יומיומיות. תשובה הוא בבעיה נכון אין לזה פתרון אם הוא יהיה מאוד רוחני אז הוא יוכל לעשות את שני הדברים בו זמנית, הוא יוכל את אותן הנאות רוחניות שהוא רוצה להשיג ...
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית האם קיימת באמת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא הטענה שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, לא אצל ילדים ולא אצל מבוגרים. כאשר אומרים על ילד או מבוגר שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הכוונה בדרך כלל היא שהוא לא מצליח להתרכז בדבר מסוים, כמו בשיעור או בעבודה. אליעד מדגיש שאין באמת מצב שבו האדם לא מרוכז בכלל, אלא ... מספיק כדי להבין שלילד עצמו אין שום בעיית קשב וריכוז. הפסיכולוג שמכריז שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, עושה זאת מפני שהוא עצמו לא מרוכז מספיק כדי לראות שהילד בסך הכל מעוניין בדברים אחרים. אם השיעור יהפוך פתאום למשחק או למשהו מעניין ... לו ליהנות. איך פסיכולוגים קשורים להפרעת קשב וריכוז? אליעד מעביר ביקורת על התנהגות הפסיכולוגים, כאשר הוא מציין כי הפסיכולוגים עצמם אינם מרוכזים, ולכן הם מתייגים ילדים ככאלה שיש להם ... מחוסר הריכוז שלו עצמו, קובע שלילד יש בעיית קשב וריכוז, כי הוא אינו מסוגל להבין שלילד פשוט יש תחומי עניין שונים. אליעד מוסיף בבדיחות כי הילדים האלה, כשהם גדלים, עלולים להפוך בעצמם ... האדם ושל מה שמעניין אותו באמת. מה זה הפרעת קשב וריכוז? למה אני לא מצליח להתמיד? כיצד להבין את עצמי באמת? בעיות ריכוז אצל ילדים למה הילד לא מרוכז בשיעור? האם כדאי ללכת לפסיכולוג? איך לפתח ... אבל לא רוצה את זה מספיק. לדוגמה נגיד הפרעות קשב וריכוז מכירים את הנושא הפרעות קשב וריכוז של ילדים, יש לו הפרעת קשב וריכוז. ש: לימדתי בבית ספר של כאלה ילדים. אליעד: כן עכשיו למי יש הפרעת קשב וריכוז אמיתית? לפסיכולוג שאמר שלילד יש הפרעת קשב וריכוז, הפסיכולוג לא מרוכז אז אמר טוב הילד הזה יש לו הפרעת קשב וריכוז, לא לילד יש הפרעת קשב וריכוז לך אתה לא מרוכז אתה לא קולט שאין לו הפרעת קשב וריכוז אתה עד כדי כך לא מרוכז, למה אין דבר כזה בן אדם לא מרוכז כל אחד מרוכז במשהו אחר הוא איך שמתחיל השיעור הוא מרוכז בפרפרים שבשמיים הוא ... כמו נגיד על הקטע שאתה לא באמת יש לך בעיית קשב וריכוז אתה פשוט מרוכז במשהו אחר פשוט זה לא מעניין אותך. ש: כן אתה מפריע למורה. אליעד: המורה מפריע לך ליהנות, לא זה באמת ככה המורה מפריע לך ...
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ... שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז איננה תמיד מדויקת, ולעיתים הבעיה היא פשוט שהנושא לא מעניין מספיק עבור האדם. האם הבעיה היא אמיתית או ... ריכוז. הוא מדגים זאת דרך מאכלים הגורמים לקפיצות סוכר והפרעות לריכוז. האם באמת יש לאדם הפרעת קשב או שהבעיה נמצאת בסביבה? אליעד מעלה ביקורת על כך שמערכת החינוך, המורים וההורים לפעמים מחליטים שלילד יש הפרעת קשב, כאשר ייתכן שהבעיה בכלל היא במורה שלא מצליח לעניין את הילד או לא מלמד בצורה שמתאימה לו. הוא מביא כדוגמה את ... וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? הדיון התחיל כשאדם אחד סיפר על חווייתו האישית עם ... ייתכן שהאדם היה מרותק עד כדי כך שהדברים היו נקלטים לו בקלות. לכן, ייתכן שמה שמכונה הפרעת קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש ... שיפור השכל הוא אפוא דרך להקטין את הקושי, ומכאן - לשפר את הריכוז. הפרעות פיזיות והשפעתן על קשב וריכוז נוסף על כך, יש מקרים שאנשים לא מתרכזים כי גופם משדר איתותים חזקים יותר מכל נושא אחר: רעב, עייפות, ... נפילה באנרגיה, כדי שהגוף לא ייכנס לטלטלות שיפריעו לשהות בריכוז רציף. מי מחליט למי יש הפרעת קשב ואיך מושפעים מכך? כאן עולה ביקורת: לעיתים החברה, המורים, או ההורים בוחרים להגדיר את הילד כבעל הפרעת קשב, בעוד שהילד בכלל מרגיש שהבעיה היא במורה שלא מלמד באופן מעניין או בשיטה שמתאימה לו. אפשר לדמיין מצב שהכיתה משעממת מאוד, והתלמיד עסוק בלחשוב על דברים אחרים. המורה קובע שיש לו בעיית קשב. אולם אם נהפוך את התמונה - אולי לתלמיד יש נושאים אחרים חשובים ביותר בעיניו, והמורה אינו מרוכז מספיק כדי ... משעממת או בעיה אישית? אנשים מתקשים לפעמים להסכים אם מקור הבעיה הוא אצל הילד - אין לו יכולת קשב - או שמא זו המערכת הלימודית שמפספסת אותו ולא מעניינת אותו בכלל. ייתכן שהמציאות מורכבת יותר: לפעמים יש באמת ... לא בעיה בך זאת בעיה בו יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית מבקש מהמורה. ש: אבחנו אצלי אבל בעיית קשב . אליעד: תתרכז בסדר גם אלה שאבחנו אצלך בעיית קשב וריכוז. ש: גם הם לא. אליעד: תקשיב רגע תתרכז בא נגיד שאתה לא רצית להקשיב בבית הספר סבבה אבל היית בא הביתה ... והריכוז את האבחון לשחק שעות במשחק הזה תראה גם הם לא מצליחים להתרכז יש לך בעיה להתרכז הפרעת קשב וריכוז אתה לא מצליח להתרכז במשחק, מה אז מה זה אומר שאולי להם יש בעיית קשב וריכוז כי הם לא מצליחים להתרכז במשחק. ש: תמיד מרוכזים השאלה במה. אליעד: יפה אז מההתחלה אז קודם כל כולם ... לגלגל את זה על מי שרוצים בקיצור יכולים לגלגל את זה אצל מי שרוצים. עכשיו מי מחליט למי יש בעיית קשב וריכוז למי שיש יותר כוח להחליט את זה מאחר שההורה או המורה הוא בשלטון הוא מחליט שהילד לא יכול להתרכז זה הכל ...
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
... לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום? איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? כדי לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים, אליעד כהן מסביר שישנן שתי דרכים עיקריות שנפוצות מאוד אך אינן הדרך האופטימלית. הדרך הראשונה היא באמצעות הפחדה וענישה, כלומר, להעניש את הילד ... האופטימלית לשער, מהן הטכניקות הטובות ביותר. הילד יתחיל לחשוב לעומק, ובכך יפתח את השכל שלו בדרך שהכי מעניינת אותו. איך לגרום לילד עם הפרעות קשב ללמוד בלי כפייה? אליעד מדגיש כי צריך לגשת אל הילד כחבר ולא כמי שמנסה לשלוט בו בכוח. אם הילד מרגיש שמישהו מנסה להכריח אותו, הוא יפתח התנגדות ויחסום את עצמו. לעומת זאת, ... טוב יותר? וכך הילד מתרגל להפעיל את החשיבה העצמית שלו, מפתח יכולות למידה, ובעיקר מצליח ליהנות מהלימוד ומהעשייה. איך לעזור לילד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לגרום לילד להצליח בלימודים? התפתחות רוחנית דרך מצוינות איך לפתח שכל וחשיבה מכל דבר? מה לעשות אם הילד לא רוצה ללמוד? איך להפוך תחביב לכלי למידה? האם יש ...
גורמים לדחיינות כרונית, להתגבר על דחיינות כפייתית, איך מתמודדים עם דחיינות? טיפול בדחיינות, נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות
גורמים לדחיינות כרונית, להתגבר על דחיינות כפייתית, איך מתמודדים עם דחיינות? טיפול בדחיינות, נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות
... לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות מהי באמת המהות של ... נעלם. מה הקשר בין דחיינות להפרעת קשב וריכוז? אליעד מסביר שהמהות של הפרעת קשב וריכוז דומה מאוד למהות של דחיינות. הוא מדגיש שאין באמת תופעה שנקראת הפרעת קשב וריכוז, אלא ישנה חוסר יכולת של האדם להיות שלם עם הדבר שבו ... כדורגל, אינו סובל באמת מבעיית קשב וריכוז. הוא פשוט מתעניין יותר בכדורגל מאשר בהיסטוריה. הסיבה ... או ההורה טוענים שהוא סובל מהפרעת קשב היא שהם לא מצליחים לגרום לו להתעניין בנושא שהם מעוניינים ... יבצע את המשימה. דחיינות מול הפרעת קשב וריכוז - הקשר המנטלי בדומה לדחיינות, גם הפרעת קשב וריכוז היא תופעה הנתפסת כבעיה, אך למעשה היא ביטוי לכך שהמוח ... לחלוטין בכדורגל, אינו סובל מהפרעת קשב - הוא פשוט לא מתעניין בנושא. כך גם בדחיינות - אם אדם דוחה ... זה כמו נגיד בחצי משפט הפרעת קשב וריכוז אין לא הייתה ולא נוצרה הפרעת קשב וריכוז אף פעם יש הפרעת קשב וריכוז למשהו מסוים. עכשיו נגיד שהמורה אומר התלמיד יש לו הפרעת קשב וריכוז הוא לא מקשיב מה אתה מלמד אותו היסטוריה הוא לא מקשיב, ... הוא פתאום ערני אבל אמרת שיש לו קשב וריכוז אז איך זה שתמיד כשמדברים על כדורגל תמיד הוא מרוכז. ... אבל אף אחד אף פעם לא שם על הפרעת קשב וריכוז מעולמי עולמים, אין דבר כזה יש לי בעיה להתרכז יש לי ...
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
... הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז? ובו יתבאר, מהו ריכוז? ואיך להתמודד עם חוסר ריכוז הפרעת קשב וריכוז? ועוד. וריכוז, הוא כאשר המחשבה של האדם חושבת רק על נושא אחד מוגדר, שאז אפשר לומר שהאדם מתרכז באותו ... כי חוסר ריכוז הפרעות קשב וריכוז קשיי ריכוז וכיוב, משמעותם היא, שקשה לאדם לחשוב על נושא ספציפי. אך לכל אדם יש את היכולת להתרכז. ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
... מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה למה ילדים לא מקשיבים בשיעור? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לגרום לילדים להקשיב בכיתה בלי להשתמש ... (המקל). שילוב נכון בין השניים מאפשר להגדיל את הקשב, הכבוד וההשתתפות של הילדים בכיתה. איך לייצר קשב והתעניינות בכיתה? התמודדות עם רעש והפרעות של תלמידים שיטות חינוך מבוססות הקשבה וכבוד השימוש בסנקציות מול גישה חיובית איך לגרום לתלמידים להקשיב בשיעור? טיפים למורה חדש ... את התועלת והכיף, אך לעתים לא ניתן לוותר לחלוטין על מסגרת של כללים ברורים עם השלכות. איך לייצר קשב והתעניינות בכיתה התמודדות עם רעש והפרעות של תלמידים שיטות חינוך מבוססות הקשבה וכבוד השימוש בסנקציות מול גישה חיובית ש: איך אני יכולה לגרום לילדים בכיתה שיקשיבו לי בלי ...
רשימת הפרעות נפשיות - רשימת הפרעות אישיות - רשימת מחלות נפש - רשימה של הפרעות נפשיות - רשימה של הפרעות אישיות - רשימה של מחלות נפש
... הפרעות פסיכוגניות הפרעות פסיכולוגיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעות קליניות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים הפרעות קשב וריכוז זה גנטי הפרעות קשב וריכוז זה תורשתי הפרעות קשב וריכוז קשות הפרעות קשב וריכוז של ילדים הפרעות קשורות לשימוש בסמים הפרעות ריכוז הפרעות שינה הפרעות שינה ומחשבות טורדניות הפרעות של גברים הפרעות ... פיצול הפרעת פיצול אישיות הפרעת פרפקציוניזם הפרעת פרפקציוניזם אובססיבי הפרעת קשב הפרעת קשב בגילאי הבגרות הפרעת קשב וריכוז הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים הפרעת קשב וריכוז בלימודים הפרעת קשב וריכוז גורמים סביבתיים הפרעת קשב וריכוז דחיינות הפרעת קשב וריכוז דיסלקציה הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות הפרעת קשב וריכוז כללית הפרעת קשב וריכוז עם היפראקטיביות הפרעת קשב וריכוז עם הפרעה תפקודית הפרעת קשב וריכוז של ילדים הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות הפרעת ריבוי אישיות הפרעת ריכוז הפרעת שינה שיגעון שיגעון או גאון שיגעון גדלות שיגעון ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 4
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: קשב, מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: קשב, דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיסט, ייעוץ אישי, קואצ'ינג אישי בנושאי קשב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 20:34:50 - wesi1