אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קו אדום ✔ניהול משא ומתן, הסכם פשרה, מה הקו האדום שלך? על מה אתה לא מוכן להתפשר? האם יש לך קו אדום? לתת הנחה מראש, להציע פשרה מראש, לחשוף את הקלפים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ניהול משא ומתן, הסכם פשרה, מה הקו האדום שלך? על מה אתה לא מוכן להתפשר? האם יש לך קו אדום? לתת הנחה מראש, להציע פשרה מראש, לחשוף את הקלפים במשא ומתן, ניהול משא ומתן בצורה יעילה, אסטרטגיות בניהול משא ומתן, יעוץ למנהלים
האם כדאי להציע מראש את ההצעה הסופית במשא ומתן?

כאשר מנהלים משא ומתן עסקי או כלכלי, אחת השאלות המרכזיות היא האם כדאי מראש להציג את ההצעה הסופית שלנו לצד השני כדי לחסוך את שלבי המשא ומתן הארוכים והמתישים. לדוגמה, נניח מצב שבו אנחנו מציעים מחיר מסוים ללקוח, והלקוח מבקש מאיתנו הנחה. לאחר מכן אנחנו נותנים לו הנחה מסוימת, אך הוא עדיין לא מרוצה ומבקש הנחה נוספת. כך מתפתח תהליך ארוך של התמקחות, עד שבסופו של דבר מגיעים לפשרה איפשהו באמצע. במקרה כזה, נשאלת השאלה: למה בכלל לבצע את כל התהליך הארוך הזה? הרי אם אנחנו יודעים מראש שבסוף נעניק את אותה ההנחה, למה שלא נקצר תהליכים ונציע מראש את המחיר הסופי אחרי ההנחה המקסימלית שאנחנו מוכנים לתת? הרי ברור שבסוף המשא ומתן נגיע בדיוק לאותו מקום.

ההיגיון בהחלטה כזאת הוא פשוט וברור: אם מראש אנחנו יודעים בדיוק מה הסכום הנמוך ביותר שנהיה מוכנים לסגור איתו עסקה, אפשר להציג זאת ללקוח כבר בהתחלה ולומר לו: "שלום אדוני, זה המחיר הסופי, וזאת ההנחה הכי גדולה שאנחנו יכולים לתת לך. קבל או דחה." באופן הזה אפשר לחסוך זמן, טרחה, אנרגיה ועצבים, ולקדם במהירות את סיום התהליך. אך יש כאן שיקולים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

למה אנשים חוששים להציע מראש את ההנחה?

למרות ההיגיון בהצעת המחיר הסופי מראש, אנשים רבים חוששים להציע את ההנחה הסופית מההתחלה. החשש העיקרי שלהם הוא שהם יאבדו פוטנציאל לתמרן במשא ומתן. הם חושבים שאם הלקוח רואה שיש עוד מקום להנחות ולהתמקחות, אולי הוא יהיה מוכן לסגור איתם מחיר גבוה יותר. מצד שני, אם הם יחשפו מראש את המחיר הנמוך ביותר, הלקוח יבין שזה קצה הגבול, ולא תהיה אפשרות לתמרן. לכן הם נמנעים מלחשוף מראש את כל "הקלפים" שלהם, מתוך ניסיון להשאיר לעצמם מרחב תמרון.

אך חשוב להבהיר כי החשש הזה נכון רק אם יש לנו ספק לגבי המחיר הסופי שאנחנו מוכנים להציע. אם אנחנו יודעים בוודאות שאנחנו הולכים לתת ללקוח בדיוק את אותה הנחה גם אם נתמקח איתו שעות ארוכות, אז אין שום סיבה להסתיר זאת מלכתחילה.

מה המשמעות של קו אדום במשא ומתן?

המושג "קו אדום" במשא ומתן משמעותו גבול ברור וסופי שאנחנו לא מוכנים לחצות. הקו האדום מייצג נקודה שבה אנחנו יודעים בביטחון מוחלט שאם הלקוח דורש יותר מזה - העסקה לא כדאית לנו יותר ואנחנו פשוט נסרב להצעה שלו. במקרה כזה, אם אנחנו יודעים בוודאות שיש לנו קו אדום ברור וחד - משמעי, כדאי להציג אותו מיד בהתחלה. כך אנחנו יכולים לחסוך זמן יקר. פשוט לומר לצד השני: "זה המחיר הסופי אחרי ההנחה, לא נוכל לרדת מזה בשום מצב. אתה יכול לקבל או לדחות את ההצעה." הצגה כזאת של הדברים יוצרת בהירות ועוזרת לצדדים להגיע מהר יותר להבנה ברורה של גבולות העסקה.

מה קורה כאשר אין לכם קו אדום ברור?

כאן הבעיה הופכת ליותר מורכבת. אם אתם לא יודעים מהו הקו האדום שלכם, או אם אתם חושבים שיש סיכוי שבמהלך המשא ומתן תהיו מוכנים להתפשר מעבר למה שהצבתם לעצמכם בהתחלה - אז מאוד מסוכן להציג מראש את ההצעה הסופית. הסיבה לכך היא שבמצב כזה, גם אחרי שתאמרו ללקוח "זה המחיר הסופי, " יכול להיות שהוא ימשיך ללחוץ ולנסות לקבל עוד הנחה. ואם אתם באמת לא מחזיקים בקו האדום בצורה ברורה ומוחלטת, אתם עלולים למצוא את עצמכם מתפשרים פעם נוספת, מעבר למה שהצגתם מראש כ"גבול האחרון".

לדוגמה, אם אמרתם מראש ללקוח "זה המחיר הסופי", ואז הוא ממשיך ללחוץ ומבקש עוד הנחה, ואתם מוצאים את עצמכם מסכימים ונותנים לו עוד הנחה - עברתם בעצם את הגבול של עצמכם. כתוצאה מכך איבדתם את האמינות שלכם במשא ומתן, כי כעת הלקוח יודע שאין לכם באמת קו אדום ברור, ושיש אפשרות להוריד אתכם עוד. כדי להימנע מכך, אם אתם לא בטוחים בקו האדום שלכם, מומלץ מאוד להימנע מלהציג את ההצעה הסופית מראש. במקום זאת, כדאי להתחיל במחיר גבוה יותר, לשמור לעצמכם מרחב תמרון מראש, וכך תהיו בטוחים שגם אם תתפשרו, זה יהיה במסגרת סבירה ולא תעברו את הגבול בצורה משמעותית.

למה אנשים מציבים קו אדום גבוה מדי מלכתחילה?

אנשים רבים, מתוך מודעות לכך שאין להם קו אדום ברור, שמים מראש גבול מאוד גבוה. הם עושים זאת מתוך הבנה שאם במהלך המשא ומתן יגיע לחץ גדול מהצד השני, הם יוכלו להתפשר מעט ועדיין להישאר בתוך תחום העסקה המשתלמת. אם הגבול ההתחלתי היה קרוב מדי למחיר הסופי, הם היו עוברים אותו במהירות ומוצאים את עצמם מפסידים.

איך כדאי לנהל משא ומתן בצורה יעילה?

ניהול יעיל של משא ומתן דורש מודעות עצמית גבוהה. עליכם לדעת מראש:
  • מהו הגבול הסופי האמיתי שלכם.
  • האם הגבול הזה מוחלט וברור או שיש מקום לתמרון.
  • עד כמה אתם מוכנים להתפשר בפועל.
רק כאשר יש לכם תשובות ברורות לשאלות אלו, תוכלו להחליט האם להציע מראש את המחיר הסופי שלכם, או להתחיל עם מחיר גבוה יותר ולהשאיר מקום למשחק ולהתמקחות.

בשורה התחתונה, ההחלטה האם להציג מראש את ההצעה הסופית תלויה בעיקר בביטחון שלכם בקו האדום שקבעתם. אם הקו האדום שלכם מוחלט ובלתי ניתן לשינוי - כדאי לחשוף מראש. אם לא, עדיף להשאיר מרווח תמרון ולהימנע מחשיפה מוקדמת של הקלפים.
ניהול משא ומתן: האם כדאי להציע מראש את ההצעה הסופית?

כאשר מנהלים משא ומתן, עולה השאלה: האם יש היגיון בכך שאם אנחנו רוצים לקצר את התהליך ולהגיע מהר יותר לסופו, נציע מראש את ההצעה הסופית?

היגיון בהצעה סופית מההתחלה

לדוגמה, נניח שאנחנו מציעים מחיר ללקוח, והוא מבקש הנחה. לאחר מכן, אנחנו מעניקים לו הנחה, אך הוא מבקש הנחה נוספת, וכך מתנהל תהליך של משא ומתן עד שמגיעים לסגירת העסקה עם פשרה מסוימת. אם כך, האם יש היגיון בכך שנחסוך את כל השלבים הללו ונאמר ללקוח מראש: "שלום אדוני, זה המחיר הסופי אחרי ההנחה, זה מה שאני יכול להציע - כן, כן, לא, לא"?

למה לא להציע מראש את ההנחה?

רוב האנשים עשויים לומר שאין היגיון בכך, משום שאם ניתן ללקוח את ההנחה כבר בהתחלה, אנחנו עלולים להפסיד פוטנציאל להתגמשות שלו כלפינו. עם זאת, אם אנחנו יודעים מראש שבכל מקרה נעניק לו את אותה ההנחה בסוף המשא ומתן, אז מדוע לא לחסוך את התהליך? מדוע לא לומר לו מההתחלה: "זה המחיר הסופי, וזאת ההנחה שאני מוכן לתת לך - קבל או דחה"?

השאלה החשובה: האם יש לכם קו אדום?

החלטה כזו תלויה בקו האדום שלכם. אם אתם יודעים מראש מהו המחיר הסופי שאינכם מוכנים לרדת ממנו, אז יש היגיון להציג אותו כבר בתחילת המשא ומתן. כך, תוכלו לחסוך זמן ולמנוע את תהליך ההתמקחות.

אבל אם אין לכם קו אדום ברור, אתם עלולים למצוא את עצמכם נשאבים לתהליך שבו הלקוח ימשיך לבקש עוד ועוד הנחות, ולבסוף תעברו את הגבול שהצבתם לעצמכם. לכן, במקרים כאלה, כדאי להימנע מהצגת הקו האדום מההתחלה, כדי שתוכלו לשמור לעצמכם מרחב תמרון במהלך המשא ומתן.

סיכום

אם יש לכם גבול ברור שאינכם מוכנים לחצות, תוכלו להציע מראש את ההצעה הסופית ולחסוך זמן. אך אם אין לכם קו אדום מוגדר, עדיף שלא לחשוף את ההנחה המקסימלית כבר בהתחלה, כדי שלא תמצאו את עצמכם מתפשרים יותר ממה שתכננתם.

למידע נוסף על ניהול משא ומתן, הנחות ותורת המשחקים, חפשו באתר האינטרנט EIP.co.il. בהצלחה!
לסגור מנהלים מרחב נמנע השאלה החשובה מוצר יקר הימנעות לוזרים להוריד מחיר הלקוח מתנגד למחיר שיטת eip איך לנהל משא ומתן אסטרטגיה אסטרטגיות אסטרטגיות בניהול משא ומתן בצורה יעילה האם יש לך קו אדום הורדת מחירים הנחה הנחה ללקוח הנחות הסכם הסכם פשרה הסכמים הקו האדום יועץ יעוץ יעוץ למנהלים יעילות לא מוכן להתפשר להוריד את המחיר להוריד מחיר להציע להציע פשרה מראש להתפשר לחשוף לחשוף את הקלפים לחשוף את הקלפים במשא ומתן למנהלים לנהל לנהל משא ומתן לקבוע מחיר לתמחר לתת לתת הנחה לתת הנחה מראש מה הקו האדום שלך מנהל מנהלים משא ומתן ניהול ניהול משא ומתן ניהול משא ומתן בצורה יעילה על מה אתה לא מוכן להתפשר צורה יעילה קביעת מחיר קו אדום קלפים במשא ומתן תמחור
זוגיות אחרי בגידה, משבר אמון בין בני זוג, איך סולחים על בגידה? האם להיפרד או להישאר? האם להתגרש? האם צריך להיפרד? האם כדאי להיפרד? האם להישאר בזוגיות? האם להישאר או לעזוב?
זוגיות אחרי בגידה, משבר אמון בין בני זוג, איך סולחים על בגידה? האם להיפרד או להישאר? האם להתגרש? האם צריך להיפרד? האם כדאי להיפרד? האם להישאר בזוגיות? האם להישאר או לעזוב?
... האישיים. לאחר מכן, השיחה פנתה לשאלות נוספות: - האם יש קו אדום במערכת זוגית שאם הוא נחצה, אי אפשר להמשיך את הקשר? לדוגמה, האם אם אישה מנסה לרצוח את בעלה, יש מקום להישאר יחד? התשובות היו מגוונות, כאשר לכל ... נשאל שאלה יש משהו אבל נגיד הוא שואל אותך תגיד לי ויש איזה קו אדום יש איזה משהו שאם היא עושה אותו הוא עושה את זה אז אי אפשר להמשיך את הקשר?. ש: אפשר קודם כל לא מחויב אפשר להמשיך גם למרות זאת. אליעד: אז איך יודעים אין קו אדום בחיים? ש: הקו אדום זה אתה קובע. אליעד: אז מה לשים קו אדום איפה לשים אותו לפי מה לדעת? ש: לפי מה לדעת איפה לשים את הקו האדום לפי מה שאתה חושב. אליעד: אשתך מנסה לרצוח אותך אישה בעלה מנסה לרצוח אותה היא צריכה להיפרד ממנו או לא? ש: שוב פעם אם אני חושב. אליעד: ניסה לרצוח ... את החסרונות שבצד השני להתמקד בחסרונות. אליעד: השאלה אם יש קו אדום ועוד קו אדום זאת השאלה מה הקו האדום. ש: הקו האדום זה הרצון של הבן אדם זה הרצון היותר חזק של הבן אדם. אליעד: ואיך צריך לדעת להחליט לפי מה להחליט? ש: אם הוא לא באמת יודע להחליט צריך לראות עד כמה ... איתו או יותר טוב בלעדיו זה הכל ולא משנה מה היה בעבר אין קו אדום ימינה או שמאלה הלאה. ש: אני חושב שגם המשקל העיקרי צריך להיות לא לסיכויים אם זה יקרה או לא יקרה כי יש לזה סיכוי. אליעד: זה לא משנה אם זה יקרה ...
בגדו בי מה לעשות, מה לעשות אם בוגדים בך? מה לעשות אם בעלך מנהל רומן? מה לעשות אם אשתך מנהלת רומן? מה לעשות אם אשתי בוגדת בי? מה לעשות אם לבעלי יש מישהי? איך להתמודד עם בגידה בזוגיות? למה בוגדים?
בגדו בי מה לעשות, מה לעשות אם בוגדים בך? מה לעשות אם בעלך מנהל רומן? מה לעשות אם אשתך מנהלת רומן? מה לעשות אם אשתי בוגדת בי? מה לעשות אם לבעלי יש מישהי? איך להתמודד עם בגידה בזוגיות? למה בוגדים?
... ממשיכה לבגוד בך כי הסיבה שבגללה היא בגדה בך לא פתרת אותה רק איימת עליה ואז היא התנצלה וסלחת לה. עכשיו אם אתה נגיד אומר אני יש לי קו אדום זאת בגידה לא מקובל זאת בגידה אני נגיד מפרק את הזוגיות סבבה הכל בסדר אבל להיות איתך בזוגיות זאת לא מציאה גדולה כי אם אתה אומר זה מותר וזה אסור אז זה סימן רע, מה זה זה מותר וזה אסור או שאתה כל הזמן משתפר או שלא אין דבר כזה זה קו אדום אין קו אדום כל הזמן תשפר אם אתה לא משפר כל הזמן אל תתפלא שהגעת לבגידה ואם אתה אומר יש דברים שמותר ודברים שאסור אם אתה חושב שיש ...
פרפקציוניזם טוב או רע?
פרפקציוניזם טוב או רע?
... הוא בהירות. אם אדם יודע בדיוק איפה הוא מציב את הקו האדום שלו, אז החיים שלו יהיו הרבה יותר פשוטים ונעימים. רוב ... אני הולך עד הסוף, וזה לא אלך עד הסוף, ולדעת איפה הקו האדום, לא ללכת בזיגזג. גם לא להיות פרפקציוניסט בשום דבר וללכת ... זהו הסבל של האדם, שהוא לא הולך עם האמת. שאדם מציב קו אדום, והולך על האדום ולהיפך. האדם סובל כי חושב יש יותר טוב, ...
פרפקציוניזם טוב או רע?
פרפקציוניזם טוב או רע?
... כל עוד הגבולות ברורים לאדם, הוא יחוש רגוע ושלם עם עצמו. אליעד מדגיש שהבעיה אינה בעצם הבחירה בין פרפקציוניזם ללא - פרפקציוניזם, אלא בכך שהאדם לא יודע איפה נמצא הקו האדום או הירוק שלו, ובכך הוא מזגזג ומייצר לעצמו סבל. כיצד ניתן להשיג אושר אמיתי באמצעות פרפקציוניזם? אליעד מציע שהאדם יהיה פרפקציוניסט ... יש דברים שאני פרפקציוניסט ויש דברים שאני לא. שיהיה ברור במה כן ובמה לא כי אם האדם היה בטוח עד הסוף בדבר X אני הולך עד הסוף ובדבר Y אני לא הולך עד הסוף, וגם איפה הקו האדום שלי, אל תזגזג לך על עד הקו האדום עד הסוף ולך עד הסוף על X ועל Y אל תלך עד הסוף והעיקר שיהיה בשלמות. אם לא תחפש את השלמות בשום דבר גם תהיה מאושר. אם לא היית מחפש ...
גלעד שליט, איך לשחרר את גלעד שליט? ראש ממשלה או בן אדם? להסתכל על שורש הדבר
גלעד שליט, איך לשחרר את גלעד שליט? ראש ממשלה או בן אדם? להסתכל על שורש הדבר
... והתחושה האישית שלו לגבי עצמו. למשל, אם הוא לא משחרר את גלעד שליט, הוא נתפס בעיני חלק מהציבור כאדם שמחזיק בעקרונות ברורים ובקו אדום שאינו מתפשר. זוהי תפיסה שמעלה את ערכו האישי בעיני עצמו ובעיני הציבור, וזהו ...
לשכנע עובדים, NLP בעבודה, ניהול עובדים, לנהל עובדים, משא ומתן בעבודה, שכנוע למנהלים, טיפים למנהלים, יעוץ למנהלים, שיטות שכנוע עובדים, ללמוד לשכנע עובדים, שכנוע בעבודה
לשכנע עובדים, NLP בעבודה, ניהול עובדים, לנהל עובדים, משא ומתן בעבודה, שכנוע למנהלים, טיפים למנהלים, יעוץ למנהלים, שיטות שכנוע עובדים, ללמוד לשכנע עובדים, שכנוע בעבודה
... עובדים, NLP בעבודה, ניהול עובדים, לנהל עובדים, משא ומתן בעבודה, שכנוע למנהלים, טיפים למנהלים, יעוץ למנהלים, שיטות שכנוע עובדים, ללמוד לשכנע עובדים, שכנוע בעבודה איך לשכנע עובד לקבל תפקיד נוסף מבלי להגדיל משמעותית את השכר? הרבה מנהלים מוצאים את עצמם במצב שבו עובד אחד עוזב או מתפטר, ונוצר צורך שעובד אחר ייקח על עצמו את התפקיד שהתפנה. השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לשכנע עובד לקבל תפקיד נוסף או תוספת אחריות, מבלי לתת לו הצעה כספית גדולה או משמעותית שתכביד על הארגון. איך לגרום לעובד להרגיש שהוא לא יכול לסרב להצעה? אליעד כהן ממליץ להתמקד במהות ולא ... שחשוב להציג את המהלך בצורה חיובית, כחלק משדרוג אישי ומקצועי של העובד. מה השלבים לשכנוע יעיל של עובד בעבודה? השכנוע מתבצע בכמה שלבים עיקריים: זיהוי רצונותיו של העובד (מה הוא רוצה ומה הוא לא רוצה). לברר מדוע הוא עלול להתנגד ... אותו יותר, או רוצה ביטחון תעסוקתי, יש להדגיש כי קבלת התפקיד החדש תחזק את הערכת ההנהלה כלפיו ואת ביטחונו התעסוקתי. מנגד, אם הוא חושש מפיטורים או מאווירה שלילית, יש להבהיר שאם יסרב, מעמדו או הביטחון שלו בעבודה עלולים ... הערכה, משפחתיות, או תחושת שייכות. אליעד מדגיש את החשיבות ביצירת קשר אישי עם העובד. מנהל צריך להציג את עצמו כחבר לעובד, לשדר לו שאכפת לו ממנו כאדם ולא רק כעובד. כך העובד יעריך יותר את הבקשה, וירצה לשמר את התחושה הטובה ... שכבר כיום הוא יכול לבצע את התפקיד הנוסף במסגרת שעות העבודה הקיימות, פשוט על ידי עבודה יעילה יותר. כך תימנע תחושה של ניצול מצד העובד, ומנגד העובד יידרש להתמודד עם המציאות, שבה לא באמת יידרש ממנו יותר ממה שהוא יכול לבצע בפועל. מה הטעויות שמנהלים עושים בשכנוע עובדים? טעות נפוצה היא להציג את הדברים בצורה שתגרום לעובד להרגיש שמנצלים אותו. לדוגמה, לומר לעובד שהוא חייב לקחת ... של שני אנשים? אליעד מסביר שהדרך הנכונה היא להציג את המהלך כשינוי ארגוני חיובי, שמטרתו לייעל ולשדרג את המחלקה, וכך להעצים את תחושת הערך והאחריות של העובד. טעות נוספת היא להניח שהעובד בהכרח רוצה כסף. אליעד מזהיר מפני ההנחה הזו, ומציע לחפש את הרצונות האמיתיים שעומדים מאחורי הרצון לכסף (כמו תחושת ערך, כבוד, ביטחון, וכדומה). מה לעשות במקרה של התנגדות חזקה מצד העובד? אם בכל זאת העובד מתנגד מאוד לתפקיד החדש, אליעד מציע להשתמש באסטרטגיית הלחץ המתון: להסביר לעובד שהארגון נמצא בתהליך של התייעלות, וכי רק העובדים שתורמים משמעותית לארגון יישארו. זה יוצר אצל העובד ... מבלי לדרוש תגמול משמעותי. איך לשכנע עובד לקבל תפקיד נוסף? שיטות שכנוע עובדים בעבודה ניהול עובדים ללא העלאת שכר איך לזהות מה העובד באמת רוצה? ניהול משא ומתן עם עובדים טיפים לשכנוע עובדים לקבל אחריות כן. מה הנושא? ש: הנושא הוא כזה, איך לשכנע עובד בעבודה מהר, לשכנע לקבל ... איך לשכנע עובד לקבל תפקיד של מישהו אחר שהתפטר. ש: שהוא מקביל לו, אוקי? אליעד: אבל צריך לתת לו הצעה שהוא לא יכול לסרב לה. ש: זהו, אני לא יכול לתת לו הצעה גדולה. אליעד: למה גדולה? הצעה קטנה. איום. אתה לא מכיר את המושג הזה? הצעה שאי אפשר לסרב לה. ש: כן מהסרטים של ההוא. אליעד: נכון. ... לעבוד יותר קשה? מה ההגדרה? ש: הוא צריך לקבל על עצמו יותר אחריות וגם הוא צריך להיות כזה יעיל שהוא יוכל עוד להביא לך תוספת לזה. אליעד: הוא צריך לעבוד יותר יעיל כדי שהוא יוכל לבצע גם וגם? ש: כן. אליעד: אוקי, עכשיו מה אנחנו עושים? הוא בעצם שאל איך אפשר לשכנע עובד לבצע תפקיד מסוים. נכון? זה ... שהתעניינת בחיים האישיים שלו? אתה לדוגמה נגיד מתייחס אליו כאל עובד. עכשיו, דרך אגב הוא מנהל או עובד? מה הוא עושה שמה? ש: מנהל. אליעד: מנהל . יפה, אז אם הוא מנהל אז זה יותר הגיוני אפילו שתתעניין בו ברמה האישית, תתחיל ליצור איתו קשר אישי. ש: בסדר, הבעיה שלי היא בעיית זמן, אני אנסה לדבר איתו מחר. ... עובד נוסף שיעזור לו. אליעד: יפה, הנה, אתה אומר לו לדוגמה אני מקדם אותך לתפקיד עוד יותר ניהולי, נגיד אני רוצה להגדיל לך את המחלקה. נגיד שאתה אומר לו אנחנו מגדילים את המחלקה, אני רוצה לשדרג אותך, אני רוצה לעדכן אותך שאנחנו עכשיו ... יש לך עוד תחומי אחריות נגיד על משהו, נניח. ש: כן אבל זה לא סתם להוסיף עובד בגלל אותו מנהל שפורש, יש לו עוזר אז העוזר עובר למנהל החדש, זאת הכוונה שלי. עכשיו אני לא יודע אם ה
ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים
ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים
ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים איך אפשר לדעת אם העובדים באמת הבינו את מה שהסברת להם? כאשר מנהל מסביר משהו לעובדים שלו, השלב הראשון לבדוק אם העובד הבין הוא פשוט לשאול אותו בצורה ישירה: תסביר לי מה הבנת. אליעד כהן מדגיש שזו הדרך הלוגית ביותר לבדוק ... לקרוא לעובדים בנפרד ולשאול אותם שאלות מדגמיות כדי לקבל תמונה חלקית לגבי ההבנה הכללית. לתת לעובדים מבחן עם שאלות סגורות או פתוחות, שיבדוק אם הם הבינו את ההנחיות במלואן וללא טעויות, ולוודא שהם לא העתיקו זה מזה. האם הגברת הערנות של העובדים מבטיחה שהם יבינו טוב יותר? אליעד מסביר שהנחת היסוד לפיה עובד ערני יבין טוב יותר את ההנחיות אינה נכונה בהכרח. הוא מציין כי עובד אינטליגנטי יבין מה לעשות גם אם הוא עייף או לא נכח בישיבה, בעוד עובד שאינו מחובר לצורת החשיבה של המנהל לא יבין גם אם יהיה נוכח וערני לחלוטין. לפי אליעד, הבנת העובד תלויה בראש ובראשונה ביכולת שלו להתחבר לתפיסת העולם של המנהל ולא בערנות בלבד. כיצד ניתן להעריך מראש אם העובדים יבצעו את מה שהבינו? לפי אליעד, קשה מאוד עד בלתי אפשרי להעריך בוודאות אם העובדים יבצעו את מה שנאמר להם, ... למרות ההבנה, סימן שיש לו אינטרס אישי או נוחות מסוימת בהתנהגות הזו, ויש צורך בתחקור נוסף כדי לחשוף את האינטרסים הסמויים האלו. לדוגמה, לשאול את העובד: אם לא הייתי מבקש ממך לעשות כך וכך, היה לך יותר קל? וכך להגיע לתובנות לגבי המניעים האמיתיים שלו. מה לעשות כשהעובד אינו משתף פעולה בתחקור? אליעד מדגיש שאם העובד מגיב באי - רצון לתחקור, על המנהל להבהיר לו את קיומו של אינטרס משותף ביניהם. למשל, אם העובד אומר אין לי כוח לענות על שאלות, המנהל יכול להשיב לו אני מבין, אבל אתה מבין שזה משפיע על שנינו? וכך לחשוף את העובד לחשיבות ההדדית של העניין, ולהפוך את אי - הרצון לשיתוף פעולה מודע. איך לנהל עובדים ביעילות? איך לוודא שהעובדים מבינים? שיטות לשכנוע עובדים איך לגרום לעובדים להקשיב לך? ניהול עובדים בצורה נכונה מה לעשות כשעובד לא מקשיב? איך למנוע טעויות של עובדים? ש: אולי אני לא יודע תגיד לי אם השאלה הזאת שאתה דיברת מקודם. אליעד: כן דיברנו על ... את הערנות או לוודא שהם הבינו אתה צריך להתמקד בדיוק בפרמטר. ש: אוקי הגברת הערנות בשבילי ההנחה שלי. אליעד: שאם הוא יהיה עירני הוא יבין זה לא מחויב אם מי שיש לו שכל יבין כשהוא ישן ומי שאין לו שכל לא יבין גם כשהוא ער, תראה מי שיש לו שכל ומתחבר לראש ... אם הוא יעשה או לא אבל אתה יודע זה כל מיני פרמטרים קטנים זה לא משהו ספציפי כאילו אני לא רוצה לתת לך את התשובה מטופשת של אם הוא יגיד לך טוב יהיה בסדר תבדוק איך הוא אמר לך את זה כי זה כלום אתה יודע יכול להיות שהוא עוד ישקר אותך ויגיד לך כן יהיה בסדר וזה ... הוא כאילו לא שמתי לב זאת שאלה למה לא שמת לב. אליעד: לא אין שמת לב אני אתן לך דוגמה אתה רוצה לתת דוגמה, אני אתן לך דוגמה אתה רוצה אתה לתת דוגמה או שאני אתן דוגמה? ש: כן עדיף. אליעד: אתה אומר לעובד שלך תקשיב אני מבקש כשאתה חותך את זה תשים לב שאתה לא חותך גדול מדי שלא לבזבז חומר והוא חתך גדול ... כמו שחשוב לך שהלקוח יהיה מרוצה אתה גם צריך לא לבזבז את החומר כי הכסף שאני מרוויח מהלקוח במקום לתת לך אותו משכורת אני צריך לקנות לך חומר חדש שבזבזת אותו לפני רגע, אני מרוויח מעסקה 5% ואת ה5% האלה בזבזת בחומר אז מאיפה אני אשאיר לך עוד 5% למשכורת שלך, לכן ... רוצה להוציא את המוצר בשביל שהוא יוכל למכור את זה בשביל שהוא יוכל לקבל כסף, בשביל שהוא יוכל לתת לי את הכסף אותו דבר הוא יבין כן אבל אני לא יכול לבזבז את הכסף שם זה זה חשוב באותה מידה. אתה אומר לו אפילו תעבוד תוציא לי פחות הזמנות אבל אל תבזבז את החומר ... יתן לך תשובה כי יש לך איתו איזה אינטרס משותף, אוקי אז אתה אומר לו אוקי אני מבין שאין לך כוח לתת לי תשובות אבל האם אתה מבין שיש לנו אינטרס משותף זה המחויב אתה לא מדחיק כלום אתה אומר למה אני רוצה שהוא יתן לי תשובה למרות שאין לו כוח כי אני צריך לעשות ... אבל זה לא מקובל עלי כי. ש: אתה יכול לחזור על זה עוד פעם על המשפט האחרון? אליעד: איזה מהם? ש: לתת לו את ההפוך. אליעד: באתי להגיד שאם אתה רואה את הדברים בצורה מסוימת והעובד שלך עושה משהו אחר והוא נותן לך תירוץ והתירוץ הזה אל מקובל עליך אז אל תחזור לו ...
יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, איך לשכנע עובדים? איך לנהל עובדים? איך לגרום לעובדים? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו לעשות משהו? לפטר עובדים, יחסי עובד מעביד, יחסי עבודה
יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, איך לשכנע עובדים? איך לנהל עובדים? איך לגרום לעובדים? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו לעשות משהו? לפטר עובדים, יחסי עובד מעביד, יחסי עבודה
יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, איך לשכנע עובדים? איך לנהל עובדים? איך לגרום לעובדים? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו לעשות משהו? ... הרגל? אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות מנהלים ומעסיקים רבים היא כיצד ניתן לשכנע עובדים לפעול בצורה מסוימת, ואף ... או מתוך החשש שאי - עשייתה תגרום נזק, בהנחה שהפעולה אינה כרוכה בנזק ממשי עבורו, היא תהפוך בהדרגה להרגל טבעי ואוטומטי. ... שלא עושים מה שמבקשים מהם? לדוגמה, מנהל שרוצה שהעובדים יבדקו תמיד מה הם מוסרים ומה הם מקבלים, עלול להיתקל בקושי כאשר ... כמובנת מאליה, והפעולות הנוספות שהמנהל דורש ממנו נתפסות כלא מחויבות. מכאן נובע שהעובד יעדיף שלא להתאמץ מעבר לנדרש, ... חיוביים? בנוסף, אליעד ממליץ לייצר הסכמים הדדיים שבהם התגמול של העובד קשור באופן ישיר לפעולות שהוא מבצע. הרעיון ... יוכל להוריד אותו לתנאים בסיסיים או לא לתת לו הטבות מסוימות. אליעד מדגיש שהטעות שרבים עושים היא להתחייב מראש להעלאות או ... על ידי מסרים מתאימים ותמריצים. הגדירו הסכמי עבודה ברורים עם התחייבות הדדית משהו תמורת משהו, על מנת שיהיה ניתן לאכוף ... למקום עבודתם. איך לשכנע עובדים? ניהול עובדים יצירת הרגלים במקום העבודה איך לגרום לעובד לעשות משהו? יחסי עובד מעביד ... אליעד: אתה כאילו מנסה לשכנע את עצמך לתת לעצמך ביטחון לשאול את השאלה גם. ש: מהיבט מסוים אתה צודק למרות שאין לי בעיה אם ... לעובדים שלי לעשות דבר מסוים מתוך הרגל, לתת את הדוגמה הספציפית אני רוצה שחמש דקות. אליעד: מה זה משנה מה אתה רוצה זאת לא ... זה ואם הם יעשו את זה מספיק פעמים אז בהנחה שזה לא כל כך רע ובהנחה שזה מביא להם תועלת כלשהי וזה לא מיותר לגמרי ולא גורם רק נזק הם כנראה ימשיכו ... שאתה מעביר לו או המסרים שאתה מעביר למנהל שלו שיעביר לו. ברוח שבחברה אם אנשים רואים את עצמם כחלק ממשהו או למען מטרה ... הוא יותר ישים לב למה שהוא עושה אבל בהנחה שזה לא מעניין אותו והוא לא רואה את עצמו כחלק מהארגון ופשוט בגלל שהוא לא יכול ... סובל אותך עד סוף החודש אז זאת בעיה בהנחה שאתה לא יכול להפעיל עליו סנקציות ולכן במקרה הספציפי שלך מה הפתרון מה אתה ... בהקשר הזה משהו תמורת משהו אני מתחייב לתת לך הרבה תמורת עבודה ואם הוא יגיד לך לא אני צריך שיהיה לי שקט נפשי הוא יגיד לך ... כן יכול לעשות זה מהיום ואילך לנסות לא לתת העלאות בשכר ללא התחייבות מולם שאפשר לאכוף אותה זה כמו פוליטיקאי מתחייב ...
יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים
יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים
יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים האם כדאי לפטר עובד שמתנהג בחוצפה ולא מקשיב למנהל? אליעד כהן דן בנושא חשוב במיוחד בתחום ניהול עובדים, והוא שאלת ההתמודדות עם עובדים בעייתיים שמגלים חוסר משמעת וזלזול בהוראות המנהל. בהרצאה מוצגת דוגמה מעשית של עובד המתנהג בחוצפה גלויה, כאשר הוא מתפרץ על מנהל הייצור לעיני כל העובדים לאחר שנדרש להישאר לשעות נוספות. העובד אמר למנהל: אני בשעה 17:00 הופ הביתה, אתה רוצה תישאר אתה. המקרה מעלה מספר שאלות ניהוליות מורכבות. האם המנהל טעה כאשר פנה לעובד בנוכחות עובדים אחרים? אליעד מצביע על טעות שנעשתה מצד מנהל הייצור בכך שהוא פנה לעובד באופן פומבי ולא שוחח איתו בצד, בפרטיות. לפי אליעד, היה עדיף שהמנהל ישוחח עם העובד באופן אישי כדי לאפשר לו לקבל את הבקשה בנחת ובלי לחץ חברתי. לדבריו, כאשר המנהל מבקש מהעובד להישאר מול כולם, הוא לוקח סיכון שהעובד יגיב ... מתשלום על שעות נוספות. אך אם ההתנהגות מתלווה בחוצפה או בזלזול, הדבר עלול לפגוע במורל הצוות. האם יש יתרונות אמיתיים בהשארת עובד בעייתי בעסק? אליעד מדגיש שכל החלטה ניהולית צריכה להיבחן ביחס למטרה שהוגדרה מראש. אם המטרה היא הצלחת העסק, קשה למצוא יתרון אמיתי בהשארת עובד שפוגע במשמעת ובסמכות המנהל. לדבריו, אפשר תמיד למצוא יתרונות עקיפים כמעט בכל מצב, כמו למשל, שהמצב יכול לגרום להנהלה למצוא פתרונות יצירתיים, להחליף מנהלים חלשים או אפילו להכניס טכנולוגיות חדשות כמו רובוטים. ... משפיעים על מורל הצוות? אליעד מסביר כי פיטורי עובד על רקע של חוסר משמעת יכולים לשדר מסר חיובי לכל העובדים על החשיבות של כללי המשמעת והסמכות בעסק. כאשר העובדים רואים שמנהל לא מתפשר על ענייני משמעת וכבוד, הם יכולים להפנים בצורה עמוקה יותר את הערכים החשובים למקום העבודה. לפיטורין יש מחיר, שכן העובדים האחרים עלולים לשאול שאלות על התנהלות העסק, ולכן חשוב לוודא שהצעד הזה יבוצע בצורה ... לעבודה, אליעד מזהיר שזה תלוי מאוד בסיטואציה ובתגובה הצפויה מהצוות. מצד אחד, עובד שלמד מהטעויות שלו יכול לתרום רבות לעסק, אך מצד שני, החזרתו עלולה לפגוע באמון הצוות בהנהלה ולפגוע במורל הכללי. לדעת אליעד, זה דורש בחינה מדוקדקת של הסיטואציה ושל האישיות של העובד. מהו הלקח המרכזי בניהול עובדים בעייתיים? אליעד מסכם כי כאשר עובד מראה באופן עקבי ... משמעת והתנהגות מזלזלת, לא תמיד שווה לשמור עליו, גם אם הוא מקצועי או בעל יכולות טובות בעבודה. הצלחת העסק והצוות לטווח הארוך מחייבת שמירה על משמעת ועל כבוד הדדי בין המנהל לעובדים. לכן, אם הנזק למשמעת גדול מהתועלת הטכנית שהעובד מביא, כדאי לפטרו. בסיכום הדברים, חשוב לזכור שכל החלטה לגבי פיטורין או השארת עובד חייבת להתחשב בהשלכות הרחבות יותר על העסק ועל הצוות, תוך הקפדה על ניהול תקין ותקשורת ברורה וישירה עם העובדים. ניהול עובדים בעסק כיצד להתמודד עם בעיות משמעת אצל עובדים פיטורין עובדים בעסק איך לשמור על צוות מאוחד ומוראל גבוה השלכות פיטורין לעסק היבטים ניהוליים בעסק איך להתמודד עם עובד חוצפן שלא מקשיב למנהל? העובד בסיפור שהוצג מציג התנהגות של חוסר משמעת בצורה עקבית, ובסופו של דבר מתפרץ כלפי מנהל הייצור מול כל הצוות. הבעיה המרכזית היא ההתנהגות הלא מכבדת ...
פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2
פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2
... בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2 איך לקבל החלטות נכונות במצבי לחץ? קבלת החלטות במצבי לחץ וניהול עובדים היא אתגר מוכר ונפוץ. כדי לקבל החלטות טובות במצבי לחץ, עליך להבין ... רוצה להשיג ומה לא מחויב לך. לדוגמה, כשמדובר בעובדים, המטרה הבסיסית שלך כמנהל היא שהעובדים יבצעו את העבודה בצורה הטובה ביותר. כל דבר מעבר לכך - כמו מי ... של העובדים בצורה אפקטיבית? על מנת להגביר את המוטיבציה של העובדים, עליך כמנהל להבין בדיוק מה משפיע על הרצון של כל עובד לבצע את העבודה. המוטיבציה תלויה ... ואת התוצאות האפשריות לכל החלטה. לדוגמה, כאשר יש ויכוח בין עובדים, אתה כמנהל צריך לבדוק לעומק למה הם רבים ומה בדיוק הסיבה לקונפליקט, ורק לאחר מכן ... משאבים להשקיע בפתרון בעיות של עובדים? שאלה נוספת שעליך לשאול את עצמך כמנהל היא כמה משאבים וזמן להשקיע בפתרון בעיות אישיות של עובדים. התשובה לכך היא ... ואי - וודאות. איך לפתור בעיות בעבודה? קבלת החלטות תחת לחץ הנעת עובדים בצורה יעילה ניהול קונפליקטים בצוות כיצד לנהל עובדים באופן אפקטיבי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניהול משא ומתן, הסכם פשרה, מה הקו האדום שלך? על מה אתה לא מוכן להתפשר? האם יש לך קו אדום? לתת הנחה מראש, להציע פשרה מראש, לחשוף את הקלפים במשא ומתן, ניהול משא ומתן בצורה יעילה, אסטרטגיות בניהול משא ומתן, יעוץ למנהלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: קו אדום, האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: קו אדום, דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, מאמן לחיים, ייעוץ אישי בנושאי קו אדום - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5000 שניות - עכשיו 15_06_2025 השעה 23:40:31 - wesi1