אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צורות ✔רצון עצמי, פירוק הרצון העצמי, מהות הרצון, צורת הרצון, הרצון הוא צורה ✔ מהי המהות של הרצון העצמי? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת לעומק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
רצון עצמי, פירוק הרצון העצמי, מהות הרצון, צורת הרצון, הרצון הוא צורה
מהי המהות של הרצון העצמי?

ההרצאה של אליעד כהן עוסקת לעומק בשאלת הרצון העצמי, פירוק הרצון, המהות של הרצון וצורת הרצון. אליעד מסביר שרצונו של האדם הוא בעצם דבר מורכב, שמורכב מה"אני" של האדם בשילוב הצורה שבה מתגלה רצונו של אותו אדם. במילים אחרות, כדי להבין לעומק מה זה רצון, חובה תחילה להבין מה זה "אני", כי הרצון תלוי לגמרי באותו "אני".

האם קיים "אני" ללא רצון?

אליעד כהן מדגיש שכדי להבין את הרצון לעומקו, קודם כל צריך להבין את מהות האני עצמו. הוא מסביר כי באופן תיאורטי, ייתכן מצב שבו יש "אני" ללא שום רצון כלל, אך בלתי אפשרי שיהיה רצון ללא "אני" שירצה אותו. הרצון תמיד נשען על קיומו של "אני". לכן, כל מי שרוצה להבין מהו רצונו ומה עומד מאחוריו, צריך קודם להבין את מהותו של ה"אני".

אליעד מדגיש את חשיבות הפירוק של "אני רוצה" לשני חלקים נפרדים: "אני" ו"רוצה". חלק ה"אני" הוא המחויב, כי בלי "אני" אין מי שירצה. לעומת זאת, הרצון הוא הצורה האפשרית, כי הוא יכול להתקיים רק אם קיים ה"אני". לדוגמה, אדם יכול לומר "אני רוצה לאכול", ואז ניתן להפריד את האמירה הזו לשניים: "אני", שהוא המהות והיסוד המחויב, ו"רוצה", שהיא הצורה האפשרית של הרצון. אם ה"אני" לא היה קיים, לא היה מי שרוצה לאכול. לעומת זאת, יכול בהחלט להיות "אני" ללא רצון לאכול - אבל לא יכול להיות רצון לאכול בלי ה"אני".

מה המשמעות של רצון, מהות וצורה?

אליעד מדגים את ההבדל בין מהות וצורה באמצעות דוגמה של אכילת ביסלי. אדם יכול לרצות לאכול באופן כללי, וזה הרצון הבסיסי. מתוך הרצון הכללי לאכול, יכול להתגבש רצון ספציפי לאכול ביסלי. הרצון לאכול ביסלי הוא צורה ספציפית, והוא עצמו מהווה מהות ביחס לפעולה של האכילה בפועל. כלומר, יש לנו שרשרת של מהויות וצורות:
  • הרצון הכללי לאכול הוא מהות ביחס לרצון לאכול משהו מסוים.
  • הרצון לאכול ביסלי הוא הצורה ביחס לרצון הכללי לאכול, אבל הוא עצמו מהווה מהות ביחס לפעולת האכילה הממשית של ביסלי.
  • האכילה של הביסלי בפועל היא הצורה האפשרית ביחס לרצון לאכול ביסלי, כי אפשר לרצות לאכול ביסלי בלי לאכול אותו בפועל.
כלומר, מה שהוא מהות ברמה אחת יכול להפוך לצורה ברמה אחרת. כך נוצרת שרשרת אינסופית של מהויות וצורות, כאשר לכל צורה יש מהות פנימית שממנה היא נובעת, וגם הצורה עצמה יכולה להיות מהות ביחס לצורה אחרת.

מדוע אדם רוצה דווקא דבר מסוים ולא דבר אחר?

אליעד שואל מדוע האדם רוצה דבר אחד ולא דבר אחר. מדוע מישהו רוצה דווקא לאכול לחם ולא משהו אחר? הוא מסביר כי עצם השאלה הזו חושפת רובד עמוק יותר, שבו האדם שואל את עצמו בעצם למה הוא קיים ומהי מהותו. ברגע שאדם מתחיל לשאול מדוע הוא רוצה דבר מסוים ולא דבר אחר, הוא למעשה מעלה שאלה קיומית עמוקה יותר - למה הוא קיים מלכתחילה.

למה קשה לשאול שאלות על הרצון ועל הקיום?

אליעד מדגיש שרוב האנשים לא מתעמקים בשאלות האלה. מדוע? כי השאלות הללו מערערות על כל תפיסת הקיום העצמי של האדם. רוב האנשים פוחדים או נמנעים מלשאול שאלות כמו "למה אני קיים?" או "למה אני רוצה דווקא את הדבר הזה ולא אחר?" כי זה מאלץ אותם להתמודד עם שאלות פנימיות ועמוקות שעלולות להוביל לחוסר יציבות פנימית. אליעד מסביר כי אנשים מעדיפים לקבל את הרצונות שלהם כמובן מאליו, ומנסים להשיג אותם במקום לשאול למה דווקא אותם.

הוא מסביר שזאת הסיבה שאנשים הולכים לסדנאות או לטיפולים שעוסקים ב"איך להשיג את מה שאתה רוצה", במקום לשאול לעומק "למה בכלל אני רוצה את מה שאני רוצה?". במקום להתעסק במהות, אנשים מתעסקים רק בצורות ובדרכים להשגת הצורות.

האם הבנת הרצון תוביל לפתרון השאלות הקיומיות?

אליעד מסביר שאם האדם באמת יבין לעומק את המהות של הרצון, הוא יגיע להבנה עמוקה יותר של עצמו ושל הסיבות לקיומו. הבנה כזו עשויה להביא אותו למצב שהוא כבר לא יצטרך לשאול שאלות נוספות, כי כל השאלות הקיומיות העמוקות ביותר שלו כבר ייפתרו. אם האדם יבין באמת את שורש הרצון שלו, הוא לא יצטרך יותר לשאול למה הוא קיים או למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה - כי ההבנה תהיה שלמה ומלאה.

הוא מדגיש שיש רמות שונות של הבנה, ואם ההבנה של האדם תהיה חלקית בלבד, הוא עדיין ימשיך לשאול שאלות נוספות, ולא יגיע לשקט נפשי מלא. אבל אם יבין את המהות האמיתית של הרצון - הוא יגיע לפתרון פנימי שלם ולא ישאל יותר שאלות.

מה האדם צריך לעשות כדי להבין את רצונו?

אליעד מדגיש שוב ושוב שהמפתח להבנה אמיתית של הרצון הוא חקירה עצמית עמוקה, שבמסגרתה האדם חייב לשאול את עצמו שאלות כמו "למה אני קיים?", "למה דווקא את זה אני רוצה?" ו"למה אני קיים בכלל?". תהליך זה דורש אומץ, פתיחות וכנות פנימית מוחלטת, שכן רק חקירה כזו יכולה להביא להבנה אמיתית ושלמה.

אליעד מסיים בכך שהוא מזמין את השומעים להיכנס לתהליך חקירה פנימי מעמיק, אשר יכול להביא אותם להבנת המהות של הרצון, להבנת העצמי ולסיום כל השאלות הקיומיות המטרידות אותם.
צריך לעשות מהות צורה האני של האדם אכילה הבדל בין מהות לצורה פחדים רצון ללא שום רצון שאלת הרצון טיפולי לשאול שאלות הרצון הרצון הוא צורה הרצון העצמי מהות מהות הרצון מהות הרצונות פירוק פירוק הרצון פירוק הרצון העצמי פירוק רצונות צורות צורת הרצון רצון רצון עצמי
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים
צורות המציאות, יקומים מקבילים, למה יש שינוי צורות, צורה באחדות עם המהות, סיבת האירועים למה המציאות מופיעה בצורות שונות ולא בצורה אחת? אליעד כהן מסביר שהשאלה מדוע המציאות מופיעה בצורות מסוימות ולא באחרות, למשל למה לאדם יש שתי רגליים ולא עשר, היא שאלה מהותית על טבעה של הנפרדות והאחדות. אליעד מציין כי בפועל אין ... יש לו שמונה, ואפילו עולם שבו יש לו מספר רגליים חלקי כמו שמונה וחצי. אליעד משתמש בדוגמאות האלה כדי להמחיש את העובדה שאין שום צורה שהיא מוחלטת או הכרחית, וכל צורה אפשרית קיימת במציאות מקבילה אחרת. האם באמת קיימים יקומים מקבילים עם כל האפשרויות? אליעד מבהיר את נקודת המפתח לפיה לא רק שכל ... קיימות בו זמנית, אלא שהשאלה עצמה מדוע דווקא כך? היא שאלה שאין לה תשובה אמיתית מהסיבה הפשוטה שהיא מניחה שיש משמעות מוחלטת לצורה ספציפית. הוא מסביר שבאמת אין שכל או היגיון שמחייב צורה אחת על פני אחרת, כי בכל אופציה שתיבחר יש יתרונות וחסרונות שונים. אליעד מסביר בצורה מפורטת ועמוקה, שכל צורה שנבחרת נושאת עימה את ההשלכות הייחודיות לה, לטוב ולרע, ולכן לעולם לא ניתן יהיה להצדיק בצורה מוחלטת את הבחירה בצורה אחת ולא באחרת. מדוע אי אפשר להצדיק את הבחירה בצורה אחת ולא אחרת? אליעד מדגיש שוב ושוב את הנקודה לפיה בכל בחירה אפשרית תמיד יהיה מצב של ספק, כי תמיד ניתן לשאול למה לא צורה אחרת. הוא מדגים זאת דרך דיון על היתרונות והחסרונות שבצורות השונות, ומסביר שאפילו אם נספק הסבר מדויק לכל יתרון של צורה מסוימת, עדיין נישאר עם השאלה למה דווקא צורה זו ולא אחרת שיש לה יתרונות אחרים. לכן, הוא מסביר, הניסיון למצוא הצדקה הגיונית מוחלטת לצורה ספציפית נכשל מראש. מהי המשמעות של הבנה שאין הבדל אמיתי בין הצורות השונות? אליעד מתייחס לעומק למשמעות של התובנה שאין הבדל מהותי בין הצורות השונות. הוא מסביר כי אם מבינים לעומק שבמציאות כל האפשרויות קיימות בו זמנית, מגיעים להכרה שבאמת אין משמעות מוחלטת לשום צורה בפני עצמה. הוא מוסיף ומבהיר שהמצב האידיאלי של הבנה רוחנית הוא היכולת לראות את ההבדלים בין הצורות ובו זמנית לראות שאין באמת שום הבדל מהותי ביניהן. כלומר, יש הבדל בצורה החיצונית, אך לא במהות הפנימית והעמוקה של הדברים. כיצד להגיע למצב של אחדות הצורה עם המהות? אליעד מסביר כי המטרה הגבוהה היא להבין לעומק את המציאות ברמה שבה ההבדלים בין הצורות השונות אינם נתפסים כהבדלים ממשיים. הוא אומר שכאשר התודעה מגיעה להבנה עמוקה של המציאות, השאלות שמחפשות הצדקה ספציפית לצורות השונות מאבדות משמעות. במצב תודעתי זה, כל הצורות נתפסות כביטויים שונים של אותה מהות אחת, ולכן אין הבדל בין הצורות השונות ובין המהות האחת שממנה הן נובעות. אליעד חוזר ומדגיש את הנקודה המרכזית שאין אפשרות אמיתית למצוא הצדקה סופית ומוחלטת לצורה אחת ספציפית, אלא רק להבין שכל ה
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
... וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות מהות וצורה - האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? הדילמה בין המהות לצורה היא נושא מרכזי בפילוסופיה, ושאלה זו מועלת בקביעות בנוגע להבנת המהות של הדברים והקיום בכלל. המהות והצורה, שתי מושגים חשובים, מתארים את אופי הקיום של כל ישות. השאלה המרכזית שנשאלת כאן היא מי מחייה את מי - האם המהות מחייה את הצורה, או שהצורה מחייה את המהות? המשל הראשון שמביא אליעד ... הגלם ממנו עשוי השולחן, שהוא עץ. המהות של השולחן היא החומר, ולכן אם לא הייתה קיימת המהות של העץ, לא הייתה יכולה להתקיים הצורה של שולחן מעץ. בהנחה הזו, המהות היא שמחייה את הצורה , כלומר, ללא מהות העץ לא היו קיימות הצורות שנעשות ממנו. מנגד, נשאלת השאלה: אם לא היה ... כי התשובה היא חיובית - המהות יכולה להישאר קיימת גם אם אין לה צורת ביטוי כלשהי. המהות, שהיא העץ, תישאר קיימת גם ללא הצורה של השולחן, והמהות קיימת גם בלי צורה מסוימת. אולם, אם לא היו קיימות צורות כלל, לא הייתה יכולה להיות קיימת המהות, ומכאן שנראה כי צורות מחיות את המהות. אליעד מציין שבלי צורות מסוימות, המהות עדיין קיימת. הוא נותן דוגמה נוספת על שולחן עשוי מעץ: אם בכל העולם כולו יש רק שולחן אחד עשוי מעץ, מהות העץ היא מהות או צורה? המהות של העץ, שהוא חומר הגלם, לא נעלמת רק בגלל שהשולחן, צורת הביטוי שלה, לא קיים. בנוגע לשאלה איך נוצרת מהות, אליעד מציין כי המהות נוצרת כאשר ישנן צורות רבות ויש ביניהן מכנה משותף. המהות היא מה שמקשר את הצורות השונות. כלומר, המהות היא לא תמיד קיימת בפני עצמה אלא היא משותפת בין כל הצורות השונות. אליעד לא מגיע למסקנה חד משמעית, אך הוא מציין שזו שאלה פילוסופית שמעלה אפשרויות רבות, עם כיווני מחשבה שמובילים להבנה שונה של המציאות. המהות והצורה הם שני רעיונות מרכזיים המהווים את הבסיס להבנת הקיום, ואם הצורה מחיה את המהות או המהות מחיה את הצורה - זהו נושא שדורש חקירה נוספת. מהות ו
סוף ואין סוף, סוגים של אין סוף, מוחלטות, יחסיות, פרדוקסים של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות, מרחב הזמן, מרחב המקום
סוף ואין סוף, סוגים של אין סוף, מוחלטות, יחסיות, פרדוקסים של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות, מרחב הזמן, מרחב המקום
... סוף, מוחלטות, יחסיות, פרדוקסים של אין סוף, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים, מהות וצורה, סוגים של מהות, סוגים של צורות, מרחב הזמן, מרחב המקום מהי מהות וצורה, ומה ההבדל ביניהן? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של מהות וצורה, ומתאר אותן דרך דוגמה מוחשית ... מועבר - באמצעות המקצב, הצלילים והמלודיה. השאלה שעולה היא מה מהווה את המהות ומה נחשב לצורה - האם המילים הן המהות והמנגינה הצורה, או להיפך? אליעד מדגיש כי ... שיש אנשים שלא מתעניינים לא במילים ולא במנגינה, ומציע שאולי עבורם נכון להפסיק להתעסק בצורות אלה ולהתמקד במשהו אחר ... שלנו ונגדיר כמטרה את ההנאה הרגשית, אז המנגינה יכולה להפוך למהות, והמילים תהיינה צורה בלבד. הוא מדגיש נקודה נוספת: כשיש מספר צורות ואין סוף אפשרויות, אי אפשר ... ומקום יכול להיות אינסופי כשחושבים עליו באופן יחסי. אבל בפועל, גם הזמן וגם המקום הם צורות בלבד, ולא אינסוף מוחלט. ... שהזמן הוא אינסופי כי תמיד יש עוד רגע ועוד רגע, אבל ביחס למציאות עצמה - גם הזמן הוא צורה בלבד, ולא מהות מוחלטת. האם ... אז אם אלוהים היה באמת מוחלט באופן מוחלט, הוא היה אמור למלא את הכל ללא אפשרות לקיומן של צורות אחרות. כיוון שאנחנו רואים צורות שונות ונפרדות בעולם, משמעות ... עדיין זו יכולה להיות רק הוכחה לאינסוף יחסי ולא מוחלט. איך מתבטא ההבדל בין מהות וצורה בחיים? לסיכום, אליעד מציע הסתכלות מעשית על מהות וצורה באמצעות שאלות מהחיים: במה ... של השיר? ההכרעה צריכה להיות תמיד לפי מהות המטרה שהאדם הציב לעצמו. הוא צריך לבדוק איזו מהצורות מקרבת אותו יותר אל אותה מטרה מוחלטת, ולפי זה לקבוע במה להתמקד. מהות מוחלטת מה ההבדל בין מהות לצורה? מהו אינסוף מוחלט? מה ההבדל ... מה חשוב יותר, מילים או מנגינה? האם האינסוף הוא מוחלט או יחסי? מה ההבדל בין מהות לצורה ואיך זה קשור לסוגים של אין סוף? בהרצאה זו, אליעד עוסק בהבדל בין מהות וצורה , ודן במונחים של מוחלטות ... היא האם המילים בשיר או המנגינה הן החשובות יותר, ושם אליעד מציג את ההבנה שלו לגבי מהות וצורה. בהתחלה, הוא מציע את השאלה אם ... שיש אנשים שמתמקדים במילים או במנגינה, תלוי בהבנה האישית שלהם. אליעד מוסיף כי המהות והצורה הן תיאורים יחסיים. הוא מסביר ... הרעיון של מהות מוחלטת - ישנה מהות אחת מוחלטת שהיא לא נתונה לשום השוואה, וכל דבר אחר הוא צורה. כך, הוא טוען, אפשר לראות את כל מה שקשור ליקום כצורה שנובעת מתוך המהות. לאחר מכן, ... מדבר על אין סוף מוחלט ויחסי, ומסביר כי אין סוף מוחלט לא יכול להיות מיוצג או נתפס על ידי צורה כלשהי, בעוד שאין סוף יחסי ... בכך, הוא מציע את הרעיון של אין סוף מוחלט כמשהו שאינו ניתן לתפיסה, מאחר שלפניו אין כל צורה או כל דבר נוסף. לסיום, הוא ... וההבנה של כל אחד מהם משפיעה על הדרך בה אנחנו תופסים את הזמן, המקום והיקום בכלל. מהות וצורה סוגים של אין סוף הוכחה לקיום ...
סדרות צורניות, חידת היגיון, פתרון בעיות מורכבות, תעשה את כל מה שאתה יכול, מה בטוח נכון? מה מחויב? איך לקבל החלטה? איך פותרים מבחני צורות? מבחני סדרות, מבחן פסיכוטכני, מבחני מיון לעבודה, איך פותרים סדרות מספריות?
סדרות צורניות, חידת היגיון, פתרון בעיות מורכבות, תעשה את כל מה שאתה יכול, מה בטוח נכון? מה מחויב? איך לקבל החלטה? איך פותרים מבחני צורות? מבחני סדרות, מבחן פסיכוטכני, מבחני מיון לעבודה, איך פותרים סדרות מספריות?
... צורניות, חידת היגיון, פתרון בעיות מורכבות, תעשה את כל מה שאתה יכול, מה בטוח נכון? מה מחויב? איך לקבל החלטה? איך פותרים מבחני צורות? מבחני סדרות, מבחן פסיכוטכני, מבחני מיון לעבודה, איך פותרים ... בסדרה כזו יש למשל עיגול שבתוכו ריבוע, אחריו משולש שבתוכו ריבוע, ואז משושה שבתוכו ריבוע, ולמטה ניתנות כמה אפשרויות לבחור מתוכן את הצורה הבאה. במקרה כזה, מניחים שחלק מהחוקיות היא שברור שהריבוע מופיע תמיד בפנים, ולכן אפשר לפסול אפשרויות שאין בהן ריבוע. מה קורה כשיש יותר מדי אפשרויות לתשובה? אליעד מתאר מצבים שבהם יש מטריצה מורכבת עם צורות בצבעים שונים וכיוונים שונים, ולמטה יש כמה אפשרויות לבחור מתוכן את הצורה שחסרה. לעיתים אנשים מתחילים לחפש חוקיות, אבל הבעיה היא שיש כמה ... חוקיות שונה לחלוטין שתוביל לתשובה אחרת שגם היא נכונה באותה מידה. לפעמים אנשים מציעים תשובות שנראות מאוד משכנעות, אבל אפשר להציע באותה צורה בדיוק גם תשובה אחרת. במקרים אחרים, מנסים למצוא פתרון מוזר ומסובך, כמו חישוב גימטריה של צורות, אך הסיכוי שהכותב התכוון לכך הוא קטן. איך לפתור חידות צורניות ... כל לשאול מה בטוח נכון? כיצד להתקדם מבלי לדעת את כל הפתרון מראש? הגישה של אליעד היא קודם כל לבדוק מה בטוח נכון בין האפשרויות. בדוגמה של צורות במטריצה, הוא מציין שאם ברור שבכל האפשרויות יש גליל בצד ימין ...
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
... העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות מהי מהות בריאת העולם לפי אליעד כהן? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושאים של מודעות עצמית, סודות הבריאה, וההבדל בין יש לאין. הוא מסביר את תהליך ... הצמצום, אשר בעטיו נוצרו כל הצורות והמהויות השונות במציאות. אליעד מתחיל בהסברים על החיסרון האנושי: הוא מציין כיצד כל אדם מרגיש את החיסרון בתוכו, מה שמוביל אותו כל הזמן לחפש שלמות. ... הבחנה בין השניים, נוצרה כל הצורה שאנחנו מכירים היום. ההבדל הזה, או הצמצום, הוא שמאפשר לנו לתפוס את העולם ולהבין את מציאותנו. כל צורת מציאות שמוכרת לנו היא למעשה תוצאה של הבחנות ... בין יש לאין, ומהם צמחו כל הצורות שבעולם. מהי מהות וצורה? אליעד גם מתאר את המושגים של מהות וצורה. הוא מסביר כי מהות אחת יכולה לקבל מספר צורות שונות, כמו שצורת עצם יכולה להתגלות בצורות רבות, אך היא נותרת תמיד מהות אחת. למעשה, כל צורת מציאות שאנחנו מזהים היא בבסיסה מהות אחת שהתפצלה לכמה צורות שונות כדי להתפשט ולהתממש. ההבנה של ההבדל בין טוב לרע באמצעות חקירה פילוסופית, אליעד מתייחס גם להבדל בין טוב ורע, והוא מציין כיצד אנשים נוטים ... שלנו במונחים של מהות וצורה, ואת ההבחנות שאנחנו עושים בין יש לאין, תוך כדי התבוננות עצמית והתמודדות עם חיסרונות פנימיים. האם אנחנו יכולים ליצור יש מאין? שאלה מרכזית שהרצאה ...
מהות וצורה, מהי מהות? מהי צורה? מחויב המציאות, מצוי ראשון, יש מאין, יש מיש, מהות אחת, ריבוי מהויות, ריבוי צורות, יש או אין, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, המהות ממלאת את הכל
מהות וצורה, מהי מהות? מהי צורה? מחויב המציאות, מצוי ראשון, יש מאין, יש מיש, מהות אחת, ריבוי מהויות, ריבוי צורות, יש או אין, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, המהות ממלאת את הכל
... וצורה, מהי מהות? מהי צורה? מחויב המציאות, מצוי ראשון, יש מאין, יש מיש, מהות אחת, ריבוי מהויות, ריבוי צורות, יש או אין, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, המהות ממלאת את הכל מהי המהות ומהי הצורה? כדי להבין את הרעיון שאליעד כהן מציג על מהות וצורה, צריך תחילה להבין מהי המהות ומהי הצורה. מהות היא הדבר הפנימי, הבסיסי, המוחלט שאינו ניתן לחלוקה נוספת. צורה, לעומת זאת, היא הביטוי החיצוני, הניתן לחלוקה, ההגדרה, התבנית או הביטוי של אותה מהות בסיסית. למשל, אם ניקח דוגמה של כיסא מעץ, המהות של הכיסא תהיה העץ עצמו - החומר שממנו הוא עשוי, והצורה היא הכיסא עצמו, כלומר, האופן שבו העץ מסודר ומעוצב. אם נפרק את הכיסא, נקבל חתיכות עץ שהן צורות שונות, אבל המהות תישאר אותו עץ. האם יש מהות אחת או ריבוי מהויות? אליעד מסביר שאפשר להסתכל על העולם בשני אופנים: הראשון הוא שכל הדברים עשויים ממהות אחת בלבד, שממנה כל הצורות נובעות, והשני הוא שיש כמה וכמה מהויות נפרדות, שכל אחת קיימת בפני עצמה. אם מניחים שיש רק מהות אחת, עולה השאלה כיצד מתוך מהות יחידה זו נוצר הריבוי והשוני בצורות. לעומת זאת, אם יש ריבוי מהויות, כל דבר קיים בפני עצמו ללא קשר לדבר אחר. אליעד מסביר שלמעשה, גם האפשרות של ריבוי מהויות היא פרדוקסלית, כיוון שאם כל דבר קיים בפני עצמו באופן מוחלט, אז אי אפשר ליצור קשר או אינטראקציה בין הדברים. האם ניתן לחוות צורות ללא מהות? אחת השאלות המרכזיות שאליעד מתמודד איתה היא האם ניתן לחוות צורה מבלי להכיר או להבין את המהות שממנה היא עשויה. למשל, כשאדם מסתכל על כיסא הוא רואה את הצורה של הכיסא, אך הוא לא בהכרח מודע למהות העמוקה והבסיסית שממנה עשוי הכיסא. אליעד מסביר שגם כאשר אדם כבר הכיר את המהות של משהו, זה לא אומר שבכל פעם שיראה את אותה צורה הוא יצליח בהכרח לזהות מיד את המהות. האם כל צורה מחויבת? אליעד דן בשאלה האם כל צורה היא מחויבת או שמא היא מקרית. אם יש מהות אחת מוחלטת שממלאת הכל, הצורות הן ביטויים הכרחיים של אותה מהות אחת. אם אין מהות מוחלטת אחת, כל צורה יכולה להיחשב כמקרית וללא מחויבות קיומית עמוקה. אליעד מבהיר שדווקא ההכרה בכך שכל צורה מחויבת בפני עצמה מובילה להבנה שהדברים אינם מקריים, אלא שהכל מתקיים מתוך הכרח עמוק, ובכך גם מתבטלת האפשרות לקיומה של בחירה חופשית במובן הרגיל. מה הקשר בין מהות וצורה לבין חופש הבחירה? הנושא של בחירה חופשית קשור עמוקות לשאלה האם יש מהות אחת או ריבוי מהויות. אם יש מהות אחת בלבד והיא ממלאת את הכל, אז כל האירועים מתרחשים מתוך ... אליעד מציע למאזין לא רק לחשוב על הרעיונות, אלא לנסות ולחוות אותם בפועל. למשל, לנסות באמת לתפוס כל צורה כעומדת בפני עצמה לחלוטין, ללא שום קשר לשום דבר אחר, או לחוות איך הכל עשוי מכלום מוחלט. החוויה הזו מביאה להבנה עמוקה יותר מהסתירה הפנימית הקיימת במציאות - ... בין הדברים, ובאותו זמן מבין ומרגיש שיש הבדל מוחלט בין הדברים. זאת התשובה העמוקה ביותר לשאלות מהות, צורה, בחירה, ואחדות. מהי מהות ומהי צורה? האם יש בחירה חופשית? מה זה מחויב המציאות? איך אפשר לחוות את האחדות? מהי מהות שממלאת את הכל? האם המציאות עשויה מכלום מוחלט? איך להתמודד עם סתירות במציאות? ...
סדרות צורניות, סדרות חשבוניות, סדרה של צורות, מבחן פסיכוטכני, איך לפתור סדרות? איך למצוא הנחות יסוד? פתרון אפשרי, פתרון מחויב, לוגיקה
... צורניות, סדרות חשבוניות, סדרה של צורות, מבחן פסיכוטכני, איך לפתור סדרות? איך למצוא הנחות יסוד? פתרון אפשרי, פתרון מחויב, לוגיקה מהן סדרות צורניות ואיך פותרים ... נפוצות במבחנים פסיכוטכניים ומבחני חשיבה, שבהן מופיעות מספר צורות מסוימות בסדר מסוים, והתלמיד מתבקש להמשיך את הסדרה על ידי בחירת הצורה הבאה מתוך מספר אפשרויות. אליעד כהן מסביר שהאתגר בסדרות צורניות הוא לגלות את החוקיות שעל פיה נבנתה הסדרה, כדי לנבא מה תהיה הצורה הבאה. על מנת לפתור את הבעיה, לא מספיק רק למצוא חוקיות אפשרית אחת, אלא חובה לוודא באופן מוחלט שאין חוקיות אלטרנטיבית ... לבדוק הנחות יסוד בפתרון סדרות? כאשר אנו פותרים סדרה של צורות או מספרים, אליעד מציין שאנחנו תמיד מבצעים הנחות יסוד מסוימות. ההנחה הבסיסית שאנחנו עושים היא שבין כל שני איברים בסדרה ... חוקיות אחרות, מורכבות יותר, שיכולות לקשר בין האיברים בצורה עקיפה ולא מובנת מאליה, כגון הכפלות וחילוקים, הוספת מספרים גדולים, הפחתה של מספרים, או שילוב פעולות אחרות לגמרי. איך ... אליעד כהן נותן דוגמה נוספת שמציגה את הבעיה של ההנחות הללו בצורה ברורה: אם נכתוב סדרה כמו 1, 3, 5, 7, ברור לכאורה שהמספר הבא הוא 9, אך עדיין אפשר תיאורטית לטעון שלסדרה יש חוקיות ...
ניתוח תנועתי של הרמת משקל מהרצפה, באיזה מפרקים אפשר להשתמש כדי להרים משקל מהרצפה? האם באמת אפשר לשמור על גב ישר בהרמת חפצים מהרצפה? למה קשה לשמור על גב ישר? צורות שונות לעשות סקוואט, מהי הרמה לא נכונה? ארגונומיה
ניתוח תנועתי של הרמת משקל מהרצפה, באיזה מפרקים אפשר להשתמש כדי להרים משקל מהרצפה? האם באמת אפשר לשמור על גב ישר בהרמת חפצים מהרצפה? למה קשה לשמור על גב ישר? צורות שונות לעשות סקוואט, מהי הרמה לא נכונה? ארגונומיה
... אפשר להשתמש כדי להרים משקל מהרצפה? האם באמת אפשר לשמור על גב ישר בהרמת חפצים מהרצפה? למה קשה לשמור על גב ישר? צורות שונות לעשות סקוואט, מהי הרמה לא נכונה? ארגונומיה מהן הדרכים השונות להרים משקל מהרצפה ומהן ... של המפרקים. הוא מדגיש את הצורך בשמירה על שיווי משקל ומציע דרכים לשיפור טכניקת הרמת המשקל, כמו סידור הרגליים בצורה נכונה או קיום זוויות גמישות במפרקים השונים. מהי הדרך הנכונה להרים משקל מהרצפה? הסיום של ... במפרקי הקרסול, הברך והאגן תוך שמירה על גב ישר. הוא מציין כי כל אחד מהזוויות הללו חשוב וצריך להיות מכוון בצורה נכונה, ושהרמה נכונה תתבצע רק כאשר כל המפרקים מעורבים בתנועה. האם אפשר לשמור על גב ישר בהרמת ... של כפיפה במפרקים שונים? תופעת butt wink והשלכותיה 3 דרכים להרים משקל, הארגונומיה של ניטול ידני - הרמת משאות בצורה נכונה! נשיאת משקלים בידיים, איך למנוע מצב שנשיאת משאות כבדים גורמת לעומס על הגב התחתון ... מכיפוף קדמי בגב? האם חשוב כיפוף ברכיים בעת הרמת משקל? טעויות בשמירה על גב זקוף, איך להתכופף נכון? איך להרים בצורה נכונה משא? למה קשה לשמור על גב זקוף? איך מרימים דברים נכון? שמירה על שיווי משקל, למה קשה ... הקרסול, איך לשמור על גב ישר? בעיות גמישות בקרסול, כפיפה בברך, סקוואט עמוק, איך להרים משקל מהרצפה? איך להרים בצורה נכונה חפצים כבדים? איך מרימים משא כבד בצורה נכונה? איך להרים משא נכון? כפיפה בגב, טעויות בהרמת חפצים, סוגים של סקוואט, למה לא לשמור על ... בירך, גב עקום בתרגיל סקוואט, כפיפה בעמוד השדרה, איך למשוך דברים נכון? דרכים לביצוע סקוואט, הרמת חפצים מהרצפה בצורה נכונה, סוגים של שפיפה, איך לבצע הרמה מהרצפה בצורה נכונה? איך לא לכופף את עמוד השדרה? איך הכי נכון להרים משקל? איך להרים בצורה נכונה משקל כבד? סקוואט עם גב ישר, איך להרים נכון דברים כבדים? איך לא לכופף את הגב? סקוואט עם רגליים מפוסקות, להרים משקל מהרגליים, איזה מפרקים משתתפים בהרמת משקל? איך לשמור על גב זקוף? איך להרים בצורה נכונה חפצים? איך לא להעמיס על עמוד השדרה? שמירה על מרכז הכובד, כפיפה בגב במהלך סקוואט, ...
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
... להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? ... מעט ככל האפשר, יעשו קיצורי דרך ואפילו יעתיקו. לימוד במטרה לדעת את החומר עצמו - האדם שלומד בצורה זו באמת מתעניין בתוכן שהוא לומד, בלי קשר לציון או למבחן. ... יבחרו בדרך הקלה לעבור אותם, מה שמונע מהם מאמץ אינטלקטואלי אמיתי. שנית, פיתוח השכל יכול להיעשות בצורה יעילה יותר דווקא על ידי פעולות יומיומיות פשוטות: התמודדות עם ... היעילה והפשוטה ביותר לפתח את החשיבה היא להתחיל לשאול שאלות ולחקור בעצמך. לא צריך ללכת ללמוד בצורה רשמית בשום מקום. במקום זאת, כדאי לקחת כל מידע, כל משפט, כל ... וחקירה מתמדת של רעיונות חדשים וישנים כאחד. האם כדאי ללמוד באוניברסיטה? איך לפתח את השכל בצורה עצמאית? שיטות לימוד אפקטיביות שלוש צורות למידה איך להיות יותר חכם? לימודים אקדמיים בעד ונגד איך לפתח ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון עצמי, פירוק הרצון העצמי, מהות הרצון, צורת הרצון, הרצון הוא צורה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: צורות, האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צורות, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, קואצינג מומלץ, מאמן אישי בתל אביב בנושא צורות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8594 שניות - עכשיו 18_06_2025 השעה 21:09:08 - wesi1