אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פילוסופיה / אהבת החוכמה / לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה? ✔לוגיקה. פילוסופיה. אהבת החוכמה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨פילוסופיה / אהבת החוכמה / לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה?
לוגיקה. פילוסופיה. אהבת החוכמה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה.

איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה?

פילוסופיה. פילו = אהבת, סופיה = חכמה. פילוסופיה = אהבת החכמה.

בעולם כולו ובמציאות כולה שורר היגיון מוחלט ומדהים. כל העולם כולו עובד בצורה מדהימה ומדויקת להפליא. החל מהרמה של החלקיק הקטן ביותר ועד הרמה של מרחב המקום ומימד הזמן עצמם והמציאות כולה שבתוכה נמצא הכל. הכל עובד בצורה מדויקת ובשכל מדויק.

פילוסופיה מאפשרת לאדם לחקור את טיבעה האמיתי של המציאות.

הן המציאות שסביבו והן הן המציאות שבתוכו.

לחקור את המציאות שבתוכך = לחקור את מהותה האמיתי של התודעה שלך. לחקור את מהות המחשבות / רצונות / רגשות וכולי.

לחקור נושא = לדעת הכל על אותו הנושא.

תכליתה של הפילוסופיה היא לגלות לאדם את האמת על המציאות.

תכליתה של הפילוסופיה היא להביא את האדם אל הטוב האמיתי שנובע מהבנה אמיתית ומלאה של המציאות.

בנוסף, כאשר האדם לומד פילוסופיה מתוך רצון אמיתי להגיע אל האמת, עליו לזכור כי עליו לחקור גם את הפילוסופיה עצמה.

היינו, הפילוסופיה עצמה מושתת על חוקי הלוגיקה. וחוקי הלוגיקה עצמם מבוססים על?

חוקי הלוגיקה מבוססים על יכולת התפיסה השכלית האנושית. מגבלות התפיסה האנושית מיוצגים על ידי השכל האנושי.

חוקי הלוגיקה אינם מייצגים את יכולת הדמיון של האדם. יכולת הדמיון של האדם אינה באה לידי ביטוי במערכת החוקים הלוגיים.

לוגיקה = שכל. לוגיקה שונה מ: דמיון.

ההבנה המרכזית שצריכה להיות לגבי חוקי הלוגיקה היא, כי גם חוקי הלוגיקה עצמם הם הנחת יסוד שאינה וודאית.

מאחר שהשכל של האדם הוא רק חלק מהמציאות ואינו המציאות עצמה, ממילא ניתן להבין כי מגבלת השכל האנושי אינה משקפת בהכרח את מהותה האמיתית של המציאות.

המציאות עצמה היא אין סופית. השכל של האדם אינו מסוגל לתפוס בתוכו אין סוף. כל מה שנכנס לתוך המחשבה הרי שיש לו סוף.

מסקנה: השכל כחלק בתוך המציאות אינו מסוגל לתפוס את מהותה האמיתי של המציאות "מבחוץ".

לעומת זאת, הדמיון של האדם מסוגל לדמיין אין סוף. אומנם לא בשלמות, אך ברמה של דמיון.

בכל מקרה על...
התפישה האנושית מערכת חוקים תכליתיות הנחות יסוד לחקור הזמן והמקום מהם גבולות השכל תמונה ממי ללמוד מסקנות זמן מקום אהבה אהבת החוכמה איך ללמוד איך ללמוד פילוסופיה גישה נכונה חוכמה חכם לוגיקה ללמוד ללמוד פילוסופיה למידה ממי ללמוד פילוסופיה פילוסופיה בגישה נכונה
האם אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה?
האם אני חכם? האם אני טיפש? אהבת החוכמה, פילוסופיה, מאמץ שכלי, לפתח את השכל, לאמץ את החשיבה, איך להיות חכם? איך לא להיות טיפש? האם אתה חכם? האם אתה טיפש? מאמץ מחשבתי, האם אני גאון? מבחני חוכמה, האם אני טיפשה? האם אני חכמה?
...שיש דרך פשוטה ויעילה לדעת האם האדם הוא חכם או טיפש, והיא לבדוק את היחס שלו כלפי מאמץ שכלי. במהלך החיים, כל אדם נתקל במשימות שונות, וחלקן דורשות ממנו מאמץ מחשבתי משמעותי. בדיוק בנקודה זו ניתן לבחון את החוכמה שלנו: האם אנחנו נרתעים ומנסים להתחמק מהצורך לחשוב לעומק, או שאנחנו דווקא מתרגשים, נהנים ואפילו מתמלאים תשוקה והתלהבות מהמאמץ המחשבתי הזה? מדוע אדם חכם נהנה לחשוב יותר? אליעד טוען שאדם חכם הוא אדם שיש בו אהבה טבעית למאמץ שכלי ולחשיבה מעמיקה. הוא מוצא הנאה מיוחדת בהפעלת השכל שלו, ולכן ככל שהמשימה...
דקדוק, בלשנות, הפילוסופיה של השפה, ללמוד דקדוק, לדבר נכון, ללמוד לדבר, לימודי בלשנות, חקר השפה, התפתחות שפות, שפה עברית, שפה אנגלית
דקדוק, בלשנות, הפילוסופיה של השפה, ללמוד דקדוק, לדבר נכון, ללמוד לדבר, לימודי בלשנות, חקר השפה, התפתחות שפות, שפה עברית, שפה אנגלית
...אנשים יכולים לחשוב שהוא לא משכיל, לא אינטליגנטי או אפילו מזלזל. מצד שני, אדם המדבר בשפה תקנית מדי יכול להיתפס כמי שמתנשא או מתנתק מהחברה. דוגמה נוספת שנתן אליעד היא אדם ההולך ברחוב בחורף בסנדלים. אמנם זכותו לעשות זאת, אך החברה תשפוט אותו, והוא עשוי לשלם מחיר חברתי על התנהגותו. למה יש הבדלים בין שפות, כמו עברית ואנגלית? אליעד מדגים כי השפות השונות יוצרות הבחנות שונות. באנגלית, לדוגמה, ישנה מילה ייחודית Desk, ואילו בעברית משתמשים בביטוי שולחן עבודה. בשפות שונות ישנה העדפה לפריטים שונים, ולכן הן מתארות...
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
...כל הדברים באופן שכלי, אלא גם להתחבר אליהם בצורה רגשית. איך ניתוח של רגשות ושאלות חיים משפיע על תחושת האושר? בהמשך, צוין שהמרצה מדבר על כך שלפעמים אנשים מנסים להרגיש טוב על ידי ניתוח כל פרט קטן בחיים שלהם. מה גורם לי להרגיש רע?, האם זה טוב או רע?, מה המשמעות של מה שאני מרגיש?. אך לעיתים, ניתוח זה יכול להפריע לחיים, כי זה מונע מהם פשוט ליהנות מהחיים עצמם, ללא כל ניתוחים או חקירות. בתשובה לשאלה הזאת, אחד המשתתפים מציין שצריך לשים לב גם לפעולה עצמה - האם אנחנו נהנים ממה שאנחנו עושים, או שמא אנחנו נהנים...
אני חושב משמע אני קיים (רנה דקארט) - האומנם? ואולי? ואם כן אז? מהי האמת המלאה? - שינה - חלומות - מודעות עצמית - דמיון - מציאות - לוגיקה - פילוסופיה
...אני? האם יתכן מהצד השני שאדם יאמר אני, אך ירגיש כמו רובוט שאומר אני? האם אדם שהיה גדל לבדו במדבר ללא בני אדם, האם הוא היה חושב אני? האם תינוק שלא היו מלמדים אותו על האני שלו, האם הוא היה חושב שיש הבדל בין אני לבין אתה? מה בעצם מאפיין את ידיעתו של האדם את האני שלו, מאשר את ידיעתו כל ידיעה אחרת כגון שולחן וכיוב? מה הופך את הידיעה של האני לשונה משאר כל הידיעות כולן? מהי מהותו של אותו האני הזה שחושב אני? האם האני מסוגל בכלל להבין את מהות האני? כדי להבין משהו צריך להכניס אותו לתוך מחשבה. המחשבה נמצאת...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
...שיש הבדל. כי אילו לא היה הבדל, לא היה צריך לומר שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי כדי לומר שהכל אחד, לשם כך צריך שיהיה יותר מדבר אחד. כי אם הכל אחד לא ניתן לומר כלום. כי כאשר אומרים על משהו שהוא אחד, הרי שיש כאן שני דברים שונים שמדברים עליהם, וממילא הם לא אחד. ונחדד את זה עוד יותר. אילו הכל היה אחד, לא היה ניתן לומר שהכל אחד. משום שרעיון האחדות הוא נפרד מרעיון הנפרדות. זא אם הכל אחד, אז אין משמעות לזה שהכל אחד. כי רעיון האחדות חייב להיות באחדות עם ההפך...
טאוטולוגיה, סתירה עצמית, לוגיקה, פילוסופיה, הכללה, להכליל, מותר להכליל, אסור להכליל, כתות, הכת של אליעד כהן, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, תורת הקבוצות, דבר שנכון מצד עצמו
טאוטולוגיה, סתירה עצמית, לוגיקה, פילוסופיה, הכללה, להכליל, מותר להכליל, אסור להכליל, כתות, הכת של אליעד כהן, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, תורת הקבוצות, דבר שנכון מצד עצמו
...מנוסח בצורה נכונה, מעצם ההגדרה שלו, לא תהיה לו שום יוצא מן הכלל. לדוגמה, המשפט כוס מלאה עד הסוף לא יכולה להכיל עוד מים הוא נכון תמיד ואין לו יוצא מן הכלל, כי ההגדרה עצמה לא מאפשרת יוצא מן הכלל. כיצד להבין נכון הכללות ופרשנויות לפי אליעד כהן? אליעד כהן ממליץ להיזהר מפרשנויות. כאשר אדם שומע משפט, הוא צריך קודם כל להטיל ספק בפרשנות שלו עצמו למשפט הזה. לפי אליעד, לפני שמנסים למצוא את המהות של הדברים שנאמרו, צריך להבין קודם שמדובר רק בפרשנות, לא בעובדה. רק אחרי שמבינים את זה אפשר לעבור לשלב של מציאת...
פרדוקסים קשים, פרדוקס הזמן, פרדוקס המחשבות, איך המוח חושב? פרדוקסים וניסויי מחשבה, פרדוקסים פילוסופיים, פרדוקסים של האינסוף, פרדוקסים בזמן, פרדוקסים לוגיים, פרדוקסים מעניינים
פרדוקסים קשים, פרדוקס הזמן, פרדוקס המחשבות, איך המוח חושב? פרדוקסים וניסויי מחשבה, פרדוקסים פילוסופיים, פרדוקסים של האינסוף, פרדוקסים בזמן, פרדוקסים לוגיים, פרדוקסים מעניינים
...איך אפשר לחשוב על שני דברים הפוכים בו - זמנית? אליעד כהן מסביר בהרצאתו את המורכבות שמאחורי תהליך החשיבה, בעזרת מספר דוגמאות ופרדוקסים מעניינים. אחת השאלות המרכזיות שאליעד מציג היא כיצד אדם יכול לחשוב על שני דברים הפוכים לחלוטין באותה השנייה. הוא מדגים זאת באמצעות המילה שולחן - עצם המילה מורכבת מהרבה מאוד מחשבות: צורה, צבע, חומר, שימושים שונים ועוד. לכאורה אדם חושב על המילה כשלעצמה, אך למעשה הוא חושב על אוסף של פרטים קטנים מאוד. כאשר אדם מתמקד בפרט אחד, הוא איננו חושב על הפרט האחר. לדוגמה, כאשר מתמקדים...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
...לחשוב מחדש על המושג התפתחות. הוא שואל מדוע מייחסים להתפתחות אבולוציונית ערך חיובי דווקא, ולא שלילי? לדוגמה, מדוע מייחסים התקדמות לתהליך שבו קופים התחילו להשתמש בכלים, ולא מתייחסים לזה כאל נסיגה? הוא טוען שהתפתחות היא מושג סובייקטיבי, כי אין הגדרה מוחלטת שמפרידה בין התקדמות לנסיגה. הוא מציע במקום זאת להשתמש בביטוי שינוי ברמת מורכבות במקום התפתחות. האם יש משמעות אמיתית לידיעת מקור האדם? בסיכום הדיון, אליעד מציע לבחון האם ההתעניינות באבולוציה באמת מוסיפה ערך ומשמעות לחיים, או שמא מדובר בסקרנות שהערך...
אחד ועוד אחד שווה שלוש, אחד ועוד אחד שווה שתיים, אחד ועוד אחד לא שווה שתיים, 1 ועוד 1 שווה 3, 1 ועוד 1 שווה 2, 1 ועוד 1 לא שווה 2, הפילוסופיה של המתמטיקה, הוכחה מתמטית, הוכחה לוגית
אחד ועוד אחד שווה שלוש, אחד ועוד אחד שווה שתיים, אחד ועוד אחד לא שווה שתיים, 1 ועוד 1 שווה 3, 1 ועוד 1 שווה 2, 1 ועוד 1 לא שווה 2, הפילוסופיה של המתמטיקה, הוכחה מתמטית, הוכחה לוגית
...העובדה שקראנו לזה שתיים אינה מונעת מאיתנו לקרוא לסך הזה בשמות אחרים, כמו שלוש או ארבע. המשמעות היא שמה שנראה כמו עובדה מתמטית מוחלטת, הוא בעצם עניין של הגדרה והסכמה בלבד, והוא מביא לכך דוגמה נוספת: אם נגדיר עצם אחד כאחת ועצם נוסף גם כאחת, ואחר כך נגדיר את התוצאה כשלוש, נקבל למעשה אחד ועוד אחד שווה שלוש. זו לא תהיה טעות, כי לפי ההגדרה שבחרנו מראש, התוצאה תהיה נכונה לחלוטין. מה ההבדל בין הגדרה להוכחה? אליעד מדגיש שחשוב להבחין בין הגדרה לבין הוכחה מתמטית. כאשר אנו אומרים אחד ועוד אחד שווה שתיים, אנו...
טכניקת הוכחה, הוכחה בדרך השלילה, הוכחה פילוסופית, כלל השלישי מן הנמנע, עקרון השלישי הנמנע, מושגים מנוגדים, הוכחה עקיפה, רדוקציה לאבסורד, פרדוקסים, רטוריקה, לוגיקה, הוכחה לוגית
טכניקת הוכחה, הוכחה בדרך השלילה, הוכחה פילוסופית, כלל השלישי מן הנמנע, עקרון השלישי הנמנע, מושגים מנוגדים, הוכחה עקיפה, רדוקציה לאבסורד, פרדוקסים, רטוריקה, לוגיקה, הוכחה לוגית
...נכונה ולא שקרית. עקרון זה מאפשר להשתמש בהוכחה עקיפה כדי להוכיח טענה: אם אנו רוצים להוכיח שטענה נכונה, אנו מניחים שהיא שקרית, ואז בודקים אם זה מביא לסתירה. אם זה מביא לסתירה, אז הטענה בהכרח נכונה. כיצד ניתן להשתמש בהוכחה בדרך השלילה לניתוח פרדוקסים? פרדוקסים נוצרים כאשר נתקלות שתי טענות הסותרות זו את זו, אך כל אחת מהן נראית נכונה. כדי להתמודד עם פרדוקס, ניתן להשתמש בהוכחה בדרך השלילה. לדוגמה, נניח את הפרדוקס של האם ניתן להוכיח שאנחנו קיימים?. אם נניח שאיננו קיימים, הרי שמי שמעלה את השאלה אינו קיים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פילוסופיה / אהבת החוכמה / לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פילוסופיה בגישה נכונה, איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פילוסופיה בגישה נכונה, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לחיים, אימון אישי לחיים, ייעוץ נפשי בתחום פילוסופיה בגישה נכונה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7344 שניות - עכשיו 03_09_2025 השעה 02:41:28 - wesi1