אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עובדות ✔הדרכת אנשי מכירות, מהי המחלה של אנשי המכירות? למה אתה לא מצליח למכור? איש מכירות טיפש, איש מכירות חכם, טעויות של אנשי מכירות, מה לעשות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הדרכת אנשי מכירות, מהי המחלה של אנשי המכירות? למה אתה לא מצליח למכור? איש מכירות טיפש, איש מכירות חכם, טעויות של אנשי מכירות, מה לעשות אם אין ללקוח כסף? איזה אופי צריך איש מכירות? הלקוח מוכר לאיש המכירות, אל תיתן ללקוח למכור לך, טיפול בהתנגדויות מכירה, איש מכירות עם אופי גרוע, לא לקנות את ההתנגדות של הלקוח, איך למכור בכל מצב? מיינדסט של איש מכירות מומחה, איך ללמוד למכור? עובדה ופירוש בתהליך מכירה, הטלת ספק בתהליך מכירה, ניתוח סיבתיות בתהליך מכירה
וכאן נסביר, כי המחלה הגדולה ביותר של אנשי המכירות, היא שהלקוח מוכר להם שהוא לא יכול או לא רוצה את העסקה מסיבות שונות. ואיש המכירות קונה את זה שהלקוח לא יכול או לא רוצה את העסקה מסיבות שונות.

לדוגמה: הלקוח אומר, אין לי כסף. ואז אם איש המכירות הוא איש מכירות טיפש, אז הוא יגיד "ללקוח אין כסף". דהיינו, הלקוח מכר לאיש המכירות, שאין לו כסף. כי אם איש המכירות היה איש מכירות חכם, אז איש המכירות היה אומר "הלקוח אמר שאין לו כסף", שזאת אכן עובדה ולא פירוש. אבל האמירה שאומרת "ללקוח אין כסף", זאת קביעת עובדה, שהלקוח מכר לאיש המכירות את הרעיון שאין ללקוח כסף.

או לדוגמה נניח שאיש המכירות לא מצליח לסגור פגישה, כי הלקוח אמר שאין לו זמן. אז איש מכירות טיפש יגיד כעובדה, ללקוח אין זמן ולכן אני לא מצליח לסגור איתו פגישה. כאשר האמת היא, שהלקוח אמר שאין לו זמן, אבל זאת לא בהכרח עובדה.

או לדוגמה איש מכירות טיפש שיגיד, הלקוח רוצה לקנות אצל המתחרים כי שם יותר זול. כאשר זה פירוש ולא עובדה. כי היה נכון לומר, הלקוח אמר ש... הלקוח אומר ש... הלקוח חושב ש... וכולי. ולא לקבוע את זה כעובדה.

במילים אחרות, איש מכירות חכם, יודע איך להבדיל בין עובדה לפירוש ויודע להבין שיש הבדל של שמים וארץ בין מה שהלקוח אמר, לבין המציאות. כי זה שהלקוח אמר משהו כעובדה מוחלטת, זה לא אומר שזאת עובדה מוחלטת, אלא זה רק פירוש בלבד.

ואם לדוגמה הלקוח אומר שאין לו כסף, אז, אם היו חוטפים את הבן היחיד של הלקוח, האם לדעתך היה לו כסף לשחרר את הבן היחיד שלו? או שגם לא היה לו כסף? כי אם כן היה לו כסף, הרי שיותר נכון לומר, שאין לו כסף לעסקה הנוכחית, כי אתה כאיש מכירות לא מצליח לגרום לו להעריך בערך גבוה את מה שאתה רוצה למכור לו. אבל לומר שללקוח אין כסף, זה שקר!

כי יש אנשי מכירות שמומחים בלהסביר למה הם לא מצליחים לסגור עסקה עם הלקוח. וכאשר שואלים אותה למה אין עסקה עם הלקוח, אז איש המכירות מציג את ההתנגדויות של הלקוח, כאילו זאת עובדה ולא מבין שזה רק פירוש ולא עובדה וודאית, לפחות לא עבור איש המכירות עצמו, שלא באמת יודע בוודאות מה קורה במוח של הלקוח.

במילים אחרות, אם אתה רוצה להצליח במכירות, קריטי שתדע להבדיל בין עובדה לפירוש. וככה לא תיתן ללקוח למכור לך למה הוא לא רוצה לקנות ולמה הוא לא יכול לקנות את מה שאתה רוצה למכור. בנוסף, אם תהיה מומחה ותדע להבדיל בין עובדה לפירוש ותהיה מומחה גם בניתוח סיבתיות וגם בהסקת מסקנות, הרי שזה יעזור לך בוודאות, גם שאתה עצמך לא תקנה מהלקוח את ההתנגדות מכירה שלו. וגם שאתה כאיש מכירות תדע למכור ללקוח, למה הוא אולי כן יכול לקנות.

כי גם אם הלקוח מציג עובדות להתנגדויות המכירה שלו, הרי שזה לא אומר שהמסקנה שלו שהוא לא רוצה לקנות, זה לא אומר שהיא בטוח נכונה. כי אולי למרות שהמוצר לא מתאים ללקוח, אולי דווקא בגלל זה כן הגיוני שהוא ירצה לקנות?

שאל את עצמך: האם אתה כאיש מכירות, בכלל מסוגל לחשוב על השאלות הבאות: אולי ללקוח כדאי לרכוש את המוצר, דווקא בגלל שהמוצר לא מתאים לו? אולי ללקוח כדאי לרכוש את המוצר, דווקא בגלל שהוא יותר יקר מהמוצרים המתחרים? אולי כדאי ללקוח לרכוש ממני, דווקא בגלל כל הסיבות שהוא אומר שהוא לא רוצה לקנות?

אם אתה כאיש מכירות, מסוגל לשאול את השאלות האלו, אתה בכיוון הנכון. כי יש לך מוח גמיש וחשיבה גמישה, כי אתה יודע להטיל ספק ולשאול אולי ההפך הוא הנכון. אבל אם קשה לך לחשוב שאולי ההפך הוא הנכון, אפילו לא כשאלה, כהטלת ספק, כחשיבה, הרי שאתה צריך ללמוד להטיל ספק ולדעת איך אתה מטיל ספק בהתנגדויות של הלקוח ואיך אתה כאיש מכירות לא קונה את התנגדויות המכירה של הלקוח שלך.

לסיכום: איש מכירות עם אופי גרוע של איש מכירות, זה יתבטא בין השאר בכך שהוא לא יודע להבדיל בין עובדה לפירוש. וכאשר משהו נראה לו לא אפשרי, אז הוא יחשוב שזאת עובדה שזה לא אפשרי. אבל איש מכירות מקצועי, איש מכירות חכם, איש מכירות אינטליגנט, איש מכירות מומחה, הוא יודע מצוין להבדיל בין עובדה לפירוש, לנתח סיטואציות בצורה נכונה. וגם לא לקנות את ההתנגדות של הלקוח. וגם למכור ללקוח את ההתנגדות להתנגדות של הלקוח.

קריטי ביותר שתשים לב, שכאשר אתה מדבר עם עצמך על מה שקרה בינך לבין הלקוח, שלא בטעות תציג את מה שהלקוח אמר כעובדות, אלא רק כפירושים. בפרט לא את הסיבות שהלקוח אמר שבגללן הוא לא רוצה לרכוש, שהן פירושים, שזה שהלקוח אמר משהו, זה לא אומר שזו עובדה.

דהיינו, אם אתה לא מצליח למכור ללקוח משהו, תוודא שאתה לא מוכר לעצמך שזה לא אפשרי למכור ללקוח את המשהו הזה. שים לב להבדל שבין, אני כרגע לא מצליח / לא יודע איך למכור ללקוח, לבין אין אפשרות למכור ללקוח וכיו"ב.
הטלת ספק בתהליך מכירה לשחרר הדרכת לקבוע מומחיות התנגדויות לקוח מוצרים יקרים סיבה ותוצאה לא לקנות את ההתנגדות של הלקוח חוסר ודאות שאלה אופי אופי גרוע איזה אופי צריך איזה אופי צריך איש מכירות איך ללמוד איך ללמוד למכור איך למכור איך למכור בכל מצב אין ללקוח כסף איש מכירות איש מכירות חכם איש מכירות טיפש איש מכירות עם אופי גרוע אל תיתן ללקוח למכור לך אנשי מכירות גרוע הדרכת הדרכת אנשי מכירות הטלת ספק בתהליך מכירה הלקוח הלקוח מוכר לאיש המכירות הלקוח שלך הצלחה התנגדויות התנגדויות בזמן מכירה התנגדויות בזמן מכירה בטלפון התנגדויות בזמן מכירות התנגדויות בזמן מכירות בטלפון התנגדויות במכירה התנגדויות במכירה בטלפון התנגדויות במכירות התנגדויות במכירות בטלפון התנגדויות בשיחת מכירה התנגדויות בשיחת מכירה בטלפון התנגדויות בשיחת מכירות התנגדויות בשיחת מכירות בטלפון התנגדויות בתהליך מכירה התנגדויות בתהליך מכירה בטלפון התנגדויות בתהליך מכירות התנגדויות בתהליך מכירות בטלפון התנגדויות לקוח התנגדויות מכירה התנגדויות מכירה בטלפון התנגדויות מכירות התנגדויות מכירות בטלפון התנגדויות קניה התנגדויות של לקוח התנגדות התנגדות במכירה התנגדות במכירה בטלפון התנגדות במכירות התנגדות במכירות בטלפון התנגדות בשיחת מכירה התנגדות בשיחת מכירה בטלפון התנגדות בשיחת מכירות התנגדות בשיחת מכירות בטלפון התנגדות לקוח התנגדות מכירה התנגדות מכירה בטלפון התנגדות מכירות התנגדות מכירות בטלפון התנגדות קניה התנגדות של הלקוח התנגדות של לקוח חוסר ודאות חוסר וודאות חכם טיפול טיפול בהתנגדויות טיפול בהתנגדויות מכירה טיפול בהתנגדויות מכירות טיפול בהתנגדות טיפולים טיפש טיפשות טעויות טעויות של אנשי מכירות טעות כסף לא לקנות את ההתנגדות של הלקוח לא מצליח למכור להפוך את העובדה לפירוש להפוך את העובדות לפירושים להפוך את הפירוש לעובדה להפוך את הפירושים לעובדות להפוך עובדה לפירוש להפוך פירוש לעובדה להציג עובדה כפירוש להציג פירוש כעובדה להצליח למכור לטעות ללמוד ללמוד למכור למה אתה לא למה אתה לא מצליח למכור למידה למכור למכור בכל מצב לקוח לקוחות לקנות מה לעשות מה לעשות אם מה צריך איש מכירות מהי המחלה של אנשי המכירות מומחה מחלה של אנשי מכירות מחלות מטופל מטופלים מטפל מיינדסט מיינדסט של איש מכירות מיינדסט של איש מכירות מומחה מכירה מכירות מנהל מכירות מנהלי מכירות ניתוח סיבתיות ניתוח סיבתיות בתהליך מכירה סיבה ותוצאה סיבתיות ספק ספקות עובדה עובדה או פירוש עובדה או פרשנות עובדה ופירוש עובדה ופירוש בתהליך מכירה עובדה כפירוש עובדה לפירוש עובדה מול פירוש עובדה פירוש עובדות עובדות או פירושים עובדות ופירושים עובדות לפירושים עובדות מול פירושים עובדות פירושים פירוש פירוש או עובדה פירוש ועובדה פירוש כעובדה פירוש לעובדה פירוש מול עובדה פירוש עובדה פירושים או עובדות פירושים ועובדות פירושים לעובדות פירושים מול עובדות פירושים עובדות פרשנות או עובדה צריך איש מכירות תהליך תהליך מכירה תהליך מכירות תהליכי מכירה תהליכים
עובדות ופירושים, מהי עובדה? מהו פירוש? למה לא לערבב עובדות ופירושים? מה קורה כשמערבבים עובדות ופירושים? איך המוח מתייחס לעובדות ופירושים? חוסר ביטחון עצמי עובדות ופירושים, קבלת החלטות עובדות ופירושים, עובדה או פירוש
עובדות ופירושים, מהי עובדה? מהו פירוש? למה לא לערבב עובדות ופירושים? מה קורה כשמערבבים עובדות ופירושים? איך המוח מתייחס לעובדות ופירושים? חוסר ביטחון עצמי עובדות ופירושים, קבלת החלטות עובדות ופירושים, עובדה או פירוש
עובדות ופירושים, מהי עובדה? מהו פירוש? למה לא לערבב עובדות ופירושים? מה קורה כשמערבבים עובדות ופירושים? איך המוח מתייחס לעובדות ופירושים? חוסר ביטחון עצמי עובדות ופירושים, קבלת החלטות עובדות ופירושים, עובדה או פירוש מהן עובדות ומהם פירושים? עובדה היא דבר שאינו שנוי במחלוקת וכולל מידע שמוסכם על ידי כולם, כלומר, משהו שקרה או נאמר, ואין ספק בקיומו. לדוגמה, אם מישהו אמר אתה טיפש, זו עובדה. פירוש, לעומת זאת, הוא התוספת האישית או ההשערה לגבי הסיבה או המשמעות שמאחורי העובדה. לדוגמה, אם מישהו אומר אתה טיפש, והפירוש הוא שהוא התכוון להשפיל אותנו - זהו פירוש ולא עובדה. כל אדם עשוי לפרש את המילים בצורה שונה. דוגמה נוספת: אם מישהו אומר ראיתי שולחן יפה, זו עובדה שראית שולחן, אבל אם אתה אומר שהוא יפה, מדובר בפירוש שלך שיכול להיות שונה מאדם אחר. מה קורה כשמערבבים עובדות ופירושים? כאשר מערבבים עובדות ופירושים, המוח עלול להיתקל בכמה בעיות. כאשר אנו מצרפים בין העובדה לבין פירוש אישי, ישנה נטייה לקחת את הפירוש ולייחס לו את אותו תוקף כמו לעובדה. לדוגמה, אם מישהו אומר ראיתי בחורה יפה, אמנם הוא ראה בחורה, אך ייתכן שזו לא הייתה הבחורה היפה ביותר בעיני אחרים, ולכן העניין של יפה הוא רק פירוש. הבעיה נוצרת כאשר אנו מאמצים את הפירוש כעובדה, ומתחילים להרגיש בטוחים בו, מה שיכול להוביל לסבל או בלבול אם הפירוש הוא שלילי. שני הנזקים העיקריים כאשר מערבבים עובדות ופירושים הנזק הראשון הוא כאשר הפירוש מקבל כוח של עובדה. לדוגמה, אם מישהו אמר לך אתה טיפש, ואתה מפרש את זה כהשפלה מכוונת, ... כזו. לעיתים, פירוש חיובי יכול לגרום לאדם להרגיש טוב, אך אם מדובר בפירוש שלילי, זה יכול לגרום לסבל. הנזק השני הוא כאשר העובדה עצמה מאבדת את בטחונה. אם אנו מערבבים את העובדה עם הפירוש, המוח מתחיל לפקפק גם בעובדות האמיתיות, כי אנחנו לא בטוחים אם הן מבוססות על מידע אמיתי או על ספקות. לדוגמה, אם אדם אומר לעצמו קראתי 100 ספרים, אז אני בטוח שאוכל לקרוא גם את הספר הזה, הוא מערבב בין העובדה (קראתי 100 ספרים) לבין הפירוש (לכן בטוח שאוכל לקרוא את הספר הזה), ובמקרים כאלה אם הפירוש לא מתממש, ייתכן שגם העובדה תיפגע, ויהיה ספק גם בנוגע אליה. מדוע ערבוב בין עובדות לפירושים גורם לחוסר ביטחון עצמי? כאשר אדם מערבב בין עובדות לפירושים, הוא מתחיל לחשוב שהפירושים הם חלק מהמציאות, מה שעלול ליצור בלבול בחיים האישיים. זה גורם לכך שקשה לקבל החלטות, כי המוח לא יודע להבחין בין העובדות לבין התוספות הסובייקטיביות שלנו עליהן. לדוגמה, אם אדם לא בטוח אם ... אף על פי שהוא יודע לקרוא ספרים אחרים, הוא מתחיל להטיל ספק ביכולת הזו, בגלל שהסיבה שהוא בטוח ביכולתו - היא רק פירוש ולא עובדה מוחלטת. כיצד להימנע מערבוב בין
החלטות עובדות ופירושים, קושי להחליט, למה קשה לקבל החלטות? למה אני לא שלם עם ההחלטה? איך להיות שלם עם החלטה? עובדות ופירושים בקבלת החלטות, הצגת עובדות כפירושים, הצגת פירושים כעובדות, תהליך קבלת החלטה, ספק בקבלת החלטה
החלטות עובדות ופירושים, קושי להחליט, למה קשה לקבל החלטות? למה אני לא שלם עם ההחלטה? איך להיות שלם עם החלטה? עובדות ופירושים בקבלת החלטות, הצגת עובדות כפירושים, הצגת פירושים כעובדות, תהליך קבלת החלטה, ספק בקבלת החלטה
... עובדות ופירושים, קושי להחליט, למה קשה לקבל החלטות? למה אני לא שלם עם ההחלטה? איך להיות שלם עם החלטה? עובדות ופירושים בקבלת החלטות, הצגת עובדות כפירושים, הצגת פירושים כעובדות, תהליך קבלת החלטה, ספק בקבלת החלטה למה קשה לנו לקבל החלטות? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן בהרצאה זו היא: למה קשה לנו לקבל החלטות? לטענתו, אנשים מתקשים להחליט בעיקר בגלל בלבול בין שני מושגים יסודיים: עובדות ופירושים. אנשים אינם מבדילים בין עובדה אובייקטיבית לפירוש סובייקטיבי, ולכן נוצרת אצלם אי - ודאות וקושי לקבל החלטה חד - משמעית וברורה. מה המשמעות של קבלת החלטה? אליעד ... יציב, אך אם היסודות אינם יציבים, בוודאות הבניין לא יהיה יציב, מכיוון שאי אפשר לבנות משהו יציב על יסודות רעועים. מדוע יסודות ההחלטה צריכים להיות מבוססים על עובדות? על פי אליעד כהן, היסודות של החלטה יציבה הם בהכרח עובדות נכונות. הוא מבהיר שאם נקבל החלטה המבוססת על מידע לא נכון או על פירושים שאנחנו מאמינים שהם עובדות, באופן טבעי ייווצר אצלנו ספק. הספק הזה יביא לכך שלא נהיה שלמים עם ההחלטה, לא נהיה בטוחים בה ולא נוכל להתמיד בה בצורה טובה. מה ההבדל בין עובדה לפירוש? אליעד ממחיש את ההבדל בין עובדות לפירושים באמצעות דוגמה של אדם שצועקים עליו. עובדה היא דבר שמוכח אובייקטיבית על ידי החושים, למשל, מישהו צעק עליך - זהו דבר ודאי ומוחלט. לעומת זאת, המחשבה הוא מזלזל בי או הוא הכעיס אותי הן לא עובדות אלא פירושים סובייקטיביים שלנו. האדם יכול לדעת שהוא כעס (זאת עובדה), אבל האמירה הוא הכעיס אותי היא כבר פירוש שלו למצב, ולא עובדה ברורה. ברגע שאדם מערבב בין עובדות לפירושים, נוצר בלבול פנימי שמקשה מאוד על קבלת ההחלטה. למה קשה לקבל החלטה כשמערבבים עובדות ופירושים? כשאנחנו מציגים לעצמנו עובדה ופירוש יחד, נוצר בלבול כפול. מצד אחד אנחנו גורמים לעצמנו להאמין שהפירוש הסובייקטיבי הוא עובדה מוחלטת, מצד שני אנחנו גורמים לעובדה האמיתית להיראות כפירוש לא ודאי. הדבר מייצר במוח שלנו ספק כפול ומוביל למצב שבו אנחנו לא יכולים לסמוך על עצמנו ועל שיקול הדעת שלנו, כיוון שאנחנו לא יודעים אם אנחנו מסתמכים על עובדות ברורות או על פירושים לא מוכחים. איך לקבל החלטות בצורה נכונה? אליעד כהן מציע שיטה ברורה ופרקטית להתמודד עם הבעיה הזו. הוא ממליץ לקחת נייר ולרשום עליו באופן ברור את העובדות בלבד. חשוב להקפיד שלא לרשום מה שאנחנו מפרשים או מניחים שקרה, אלא רק מה שקרה בפועל וניתן לאמת בחושים. לאחר שיש לנו רשימה של עובדות נקיות מפירושים, עלינו לשאול את עצמנו על מה בעצם אנחנו מתלבטים: האם ההתלבטות היא על העובדות עצמן או רק על הפירושים שלנו לאותן עובדות? כאשר ברור לנו מהן העובדות ומהם הפירושים, אפשר להתחיל לבנות החלטה שתהיה יציבה ומנומקת. כך, גם אם ההחלטה תתבסס בחלקה על פירושים, לפחות נדע שזה כך ולא נצפה להחלטה מוחלטת וברורה לחלוטין. במצב כזה, גם אם נהיה בספק מסוים, הוא יהיה ספק מבוקר ומוכר לנו, מה שיאפשר לנו להיות שלמים יותר עם ההחלטה. איך אפשר להבדיל בין עובדות לפירושים? אליעד כהן מציין שההבדלה בין עובדות לפירושים היא מיומנות בפני עצמה, ודורשת תרגול ודיוק. הוא מדגיש כי ההבדל המרכזי הוא שעובדות הן תמיד דברים מוכחים ואובייקטיביים, בעוד שפירושים הם כל מה שלא ניתן להוכיח חד - משמעית על ידי החושים. למשל, הוא צעק עליי זו עובדה, אך הוא לא מכבד אותי הוא פירוש. ככל שנדע להפריד ביניהם טוב יותר, כך יהיה לנו קל יותר לקבל החלטות נכונות ובריאות. מסקנה מעשית ...
שיטות שכנוע, שיטות מכירה, איך מוכרים? איך למכור? עובדות ופירושים, עובדה או פירוש, פירוש או עובדה, איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבה? איך לשכנע? איך משכנעים? טיפים למכירות, ללמוד למכור
שיטות שכנוע, שיטות מכירה, איך מוכרים? איך למכור? עובדות ופירושים, עובדה או פירוש, פירוש או עובדה, איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבה? איך לשכנע? איך משכנעים? טיפים למכירות, ללמוד למכור
... שכנוע, שיטות מכירה, איך מוכרים? איך למכור? עובדות ופירושים, עובדה או פירוש, פירוש או עובדה, איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבה? איך לשכנע? איך משכנעים? טיפים למכירות, ללמוד למכור איך לשתול מחשבות ולמכור לאנשים באמצעות עובדות ופירושים? השיטה שמוצגת בהרצאה עוסקת בהבדל בין עובדות לפירושים וכיצד ניתן להשתמש בהן כדי לשכנע ולמכור לאנשים רעיונות, מוצרים או עמדות. כל זה מבוסס על מניפולציה פסיכולוגית שמערבבת בין עובדות אובייקטיביות לפירושים סובייקטיביים. מה ההבדל בין עובדה לפירוש? ההסבר מתחיל בהבחנה ברורה בין עובדות לפירושים. לדוגמה, אם אדם יוצא החוצה ורואה שמש, זו עובדה אובייקטיבית, אך אם מישהו אומר היום יש יום יפה, מדובר בפירוש ... היא כאשר רכב נוסע במהירות - מה שנחשב כמהירות תלוי בהשוואה למשהו אחר. אם הרכב מאיץ מ - 0 ל - 100 קמש ב - 3 שניות, זו עובדה, אך אם נאמר על הרכב שהוא מהיר מאוד, מדובר בפירוש שניתן לשנותו לפי ההשוואה לרכב אחר או למטוס. איך ניתן להשתמש בעובדות ופירושים בשיווק ובמכירה? השיטה מציעה שכאשר רוצים לשכנע מישהו במשהו, קל יותר לשלב עובדות עם פירושים. לדוגמה, אם רוצים למכור מוצר כמו דירה, ניתן להציג עובדות אובייקטיביות כמו מספר חדרים או גודל החלונות, ואז להוסיף פירוש סובייקטיבי כמו הדירה מאוד שקטה. הצגת העובדות עוזרת להיראות אמינות, בעוד שהפירוש מספק את התחושה או ההתנסות האישית שמפנים אליה. איך לשלב עובדות עם פירושים בשכנוע? הטכניקה שמוצגת כוללת עטיפת הפירוש בעובדות. לדוגמה, אם רוצים לשכנע מישהו שפיל הוא מסוכן, אפשר להציג עובדות על בעלי חיים מסוכנים אחרים ואז להוסיף את הפירוש הפיל הזה מאוד מסוכן, כך שמי ששומע את המידע, עשוי לחשוב שמדובר בעובדה אמינה, למרות שזהו רק פירוש. איך להשתמש בשיטה כדי לזהות כאשר מישהו מנסה לשכנע אותנו? ההמלצה היא לשאול את עצמנו את השאלה האם מדובר בעובדה או בפירוש? כאשר מישהו מנסה לשכנע אותנו במשהו. אם אנחנו מרגישים רע או מסוכסכים עם מישהו, עלינו לשאול את עצמנו את השאלה הזו ולבחון את המידע שמספקים לנו, כדי להפריד בין עובדות סובייקטיביות לבין פירושים. האם יש דרכים נוספות לשפר את היכולת לזהות עובדות ופירושים? בהחלט. מי שמעוניין לשפר את המיומנות שלו בזיהוי עובדות ופירושים יכול להתחיל לבדוק את המידע שהוא מקבל גם במצבים רגילים. כאשר אדם מתרגל להבחין בין עובדה לפירוש, הוא יוכל לזהות את השיטות הללו במצבים שונים וימנע להיות מושפע מהמניפולציות של אחרים. שיטות שכנוע ופסיכולוגיה טיפים למכירות וייעוץ שיווקי הבדלים בין עובדה לפירוש הפסיכולוגיה של מכירה ושיווק איך לשתול מחשבות ולמכור לאנשים באמצעות עובדות ופירושים? הסרטון עוסק בשיטה פסיכולוגית שנועדה לשכנע ולמכור לאנשים מוצרים, רעיונות, או עמדות על ידי מניפולציה של עובדות ופירושים. השיטה מתמקדת בהבנת ההבדל בין עובדות לבין פירושים סובייקטיביים, ומשתמשת בהם כדי לשתול מחשבות ולהשפיע על עמדות. מה ההבדל בין עובדה לפירוש? ההסבר מתחיל בהבחנה בין עובדות לפירושים. לדוגמה, אם אדם יוצא החוצה ורואה שמש, זו עובדה אובייקטיבית. אך אם מישהו יגיד היום יש יום יפה, זה לא יותר מאשר פירוש ...
עובדות ופירושים, מהן עובדות? מהם פירושים? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? מהי המציאות בלי פירושים? מהן העובדות במציאות? האם יש עובדות אובייקטיביות? עובדה או פירוש
עובדות ופירושים, מהן עובדות? מהם פירושים? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? מהי המציאות בלי פירושים? מהן העובדות במציאות? האם יש עובדות אובייקטיביות? עובדה או פירוש
עובדות ופירושים, מהן עובדות? מהם פירושים? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? מהי המציאות בלי פירושים? מהן העובדות במציאות? האם יש עובדות אובייקטיביות? עובדה או פירוש מהן עובדות ומהם פירושים במציאות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את ההבדל בין עובדות לפירושים, ואיך אפשר להבחין בין מה שהוא באמת אובייקטיבי ... נקודת המוצא היא השאלה מה יישאר במציאות אם נוציא ממנה את כל הפירושים. האם יש הבדל אמיתי בין עובדה לפירוש? לפי אליעד, על מנת להבין אם יש הבדל בין עובדות לפירושים, צריך לבדוק תחילה מה ההבדל בין הדברים האלה ... המציאות היא אך ורק פירושים, אז אם נוציא את כל הפירושים, לא יישאר כלום. אבל אם במציאות יש גם עובדות וגם פירושים, אז בהכרח חייב להישאר משהו לאחר שנוציא את הפירושים. דוגמה להבדל בין עובדה לפירוש - השולחן יפה אליעד נותן דוגמה פשוטה: אם מישהו אומר ... על משהו שניתן להוכיח בצורה אובייקטיבית. לעומת זאת, אם אותו אדם אומר יש כאן שולחן, לכאורה זו עובדה. אולם אליעד לוקח את הניתוח הזה צעד קדימה ומסביר שגם המשפט ... משום שהוא מבוסס על החושים שלנו - החושים שיכולים להטעות. האם החושים שלנו יכולים לתת לנו עובדות אובייקטיביות? אליעד טוען שגם התחושה שיש כאן משהו מתבססת ... להיות מוטעית. כלומר, אפילו האמירה יש כאן משהו, שהיא לכאורה הבסיסית ביותר והקרובה ביותר לעובדה, היא עדיין סוג של פירוש - כי מי אמר שהחושים שלנו אמינים לחלוטין? הוא מסביר שאם נמשיך בדרך זו ונוציא כל דבר שהוא פירוש, לא תישאר שום עובדה שאפשר להיאחז בה. הכל יתברר כפירוש, כולל המשפט אולי יש פה ... ככל שממשיכים לשאול שאלות ספקניות, מגלים שכל דבר אפשר להטיל בו ספק, ושום דבר לא יכול להיחשב לעובדה מוחלטת. האם אפשר להפסיק לפרש את המציאות? אליעד מציג את ... האנשים לא מגיעים למצב כזה. במקום זאת, הם נעצרים בשלב מסוים שבו הם מחליטים שיש כמה דברים שהם עובדות בטוחות, למרות שבפועל גם העובדות האלה מבוססות על פירושים. זה נותן לאנשים תחושת יציבות, אפילו שהיציבות הזו מדומה בלבד. מה קורה כשמטילים ספק בכל פירוש ועובדה? אליעד אומר שהאדם שמטיל ספק עד הסוף מגלה שבסופו של דבר לא ... מדגיש שכל אדם נעצר בשלב מסוים של הספק, וכל אחד לפי הרמה שלו. יש אנשים שעבורם יש פה שולחן הוא עובדה מוחלטת, ויש אנשים שבשבילם גם זה רק פירוש. מי שממשיך הלאה בספקנות יגיע למצב של חוסר ודאות מוחלטת, שבו לא ניתן להבחין בין עובדה לפירוש, והכל נתפס כפרשנות. סיכום מהותי - האם כל המציאות היא פירוש? אליעד מסכם שהמסקנה האמיתית והעמוקה ביותר היא שאין בכלל הבדל מוחלט בין עובדות לפירושים, כיוון שכל דבר יכול להיתפס כפירוש. הוא אומר שגם עצם ההסבר שלו עצמו הוא פירוש בלבד, ושום דבר שהוא אמר בהרצאה לא יכול להיחשב כעובדה אובייקטיבית באופן מוחלט. הרעיון המרכזי של אליעד הוא שההבדל בין עובדה לפירוש תלוי לחלוטין באופן שבו האדם תופס את הדברים, ולא באיזושהי אמת אובייקטיבית חיצונית. לכן, השאלה אם יש דבר שהוא עובדה או שהכל פירושים, נשארת פתוחה וכל אדם יכול לענות עליה בהתאם לרמת המודעות שלו. מה ההבדל בין עובדה לפירוש? האם יש עובדות אובייקטיביות? איך להפסיק לפרש את המציאות? מה יישאר בלי ...
טיפול בסכיזופרניה באמצעות עובדות ופירושים, איך לדבר עם סכיזופרן? איך לטפל בסכיזופרניה? להבדיל בין עובדות לפירושים בטיפול בסכיזופרניה, תהליך טיפול בסכיזופרניה, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחשבות שווא, האם זו עובדה או פירוש?
טיפול בסכיזופרניה באמצעות עובדות ופירושים, איך לדבר עם סכיזופרן? איך לטפל בסכיזופרניה? להבדיל בין עובדות לפירושים בטיפול בסכיזופרניה, תהליך טיפול בסכיזופרניה, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחשבות שווא, האם זו עובדה או פירוש?
... בסכיזופרניה באמצעות עובדות ופירושים, איך לדבר עם סכיזופרן? איך לטפל בסכיזופרניה? להבדיל בין עובדות לפירושים בטיפול בסכיזופרניה, תהליך טיפול בסכיזופרניה, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחשבות שווא, האם זו עובדה או פירוש? מהו הטיפול בסכיזופרניה באמצעות הבחנה בין עובדות לפירושים? הטיפול בסכיזופרניה כולל גישות שונות שנועדו לעזור למטופל להבין את מצבו הנפשי ולחיות בצורה טובה יותר. אחת הגישות המרכזיות היא היכולת להבדיל בין עובדות לבין פירושים, במיוחד כאשר מדובר במחשבות שווא, כפי שמתרחש לעיתים קרובות עם סכיזופרן. אליעד כהן מסביר כי סכיזופרניה יכולה להיגרם כתוצאה מפרשנות לא נכונה של עובדות נכונות, דבר שיכול להוביל לאמונות שווא. על כן, אחד האתגרים בטיפול הוא לעזור למטופל להבין את ההבדל בין המידע האובייקטיבי לבין הדרך שבה הוא מפרש אותו. כיצד ניתן להבחין בין עובדות לפירושים? השלב הראשון בטיפול הוא לעזור למטופל לזהות ולהפריד בין עובדות לבין פירושים. לדוגמה, אם אדם עם סכיזופרניה אומר עוקבים אחריי, חשוב להתחיל לשאול שאלות כדי להבין את המידע שמסופק ולהפריד את העובדות מההנחות: עובדה: כשהוא יצא מהבית, הוא ראה את השכן יוצא גם כן. עובדה: הוא ראה את השכן קונה מצלמה. פירוש: הוא עוקב אחריי. לאחר מכן, המטפל מסביר כי המחשבה שהשכן עוקב אחריו אינה בהכרח נכונה. אמנם מדובר בעובדות אמת - השכן אכן יצא בעת שהמטופל יצא וראה את השכן קונה מצלמה - אך ... מחשבות שווא? כדי להימנע מיצירת התנגדות או תחושת זלזול אצל הסכיזופרן, אין לשלול את פירושיו ישירות. במקום זאת, יש להנחות אותו לזהות את ההבדל בין העובדות לבין הפירושים האישיים שהוא מעניק להן. שאלות כמו: מה בדיוק קרה? איך אתה יודע שהוא עוקב אחריך? בוא נפריד - מה קרה בפועל ומה המסקנה שלך מהאירועים? יכולות לעזור למטופל להבין את החשיבה שלו ולראות את ההבדל בין עובדות לפירושים. מה קורה אחרי שמפרידים בין עובדות לפירושים? לאחר שמטופל מזהה את ההבדל בין מה שקרה בפועל לבין הפרשנות ... לו להבין את המחשבות שלו בצורה יותר רציונלית. שאלות כמו: מה הסיכוי שהפירוש שלך נכון? מה הסיכוי שהוא לא נכון? האם יש סיבות אחרות שיכולות להסביר את העובדות? מה האינטרס שלך להאמין בפירוש הזה? השאלות הללו מציעות פתח לחשיבה ... הסכיזופרן שהפירושים שלו שגויים, אלא לעזור לו להבין את התהליך החשיבתי שהוא עובר. כמו כן, המטפל לא מנסה לשלול את פירושיו, אלא לעזור לו להבחין בין עובדות לפירושים ולהבין את משמעותם. יכול להיות שהפירושים שלו נכונים, לא נכונים או נכונים חלקית, והמטפל אינו נכנס לשאלה זו בשלב זה. סיכום במהלך טיפול בסכיזופרניה, המטרה היא לעזור למטופל להבין את ההבדל בין עובדות לפירושים. כאשר הוא מבין את ההבחנה הזאת, הוא יכול להתחיל לחשוב בצורה ... ולהבין אם הפירושים שלו נכונים או לא. חשוב מאוד שהמטפל לא יכפה על המטופל את התפיסות שלו, אלא יעזור לו להגיע להבנה עצמית של תהליך החשיבה. הבחנה בין עובדות לפירושים טיפול בסכיזופרניה הבנת מחשבות שווא איך לעזור לאדם סכיזופרן שיטות לטיפול במחשבות טורדניות הפרדת עובדות מפירושים בטיפול בסכיזופרניה אחד ההיבטים החשובים ביותר בטיפול בסכיזופרניה הוא היכולת לעזור לאדם הסובל מההפרעה להבדיל בין עובדות לבין פירושים. סכיזופרניה גורמת לעיתים לתפיסת מציאות שגויה, שבה האדם מעניק פירושים לא מדויקים לאירועים אמיתיים, וכך מתפתחות מחשבות שווא. דוגמה להבחנה בין עובדות לפירושים נניח שאדם עם סכיזופרניה אומר: עוקבים אחריי. כאשר שואלים ... עוקב אחריך?, הוא יכול לענות: כי בכל פעם שאני יוצא מהבית, הוא בדיוק יוצא גם כן, וגם ראיתי אותו קונה מצלמה. במצב כזה, התגובה הנכונה היא להפריד בין העובדות לבין הפרשנות: עובדה: בכל פעם שיצאת מהבית, ראית את השכן יוצא. עובדה: ראית את השכן קונה מצלמה. פירוש: הוא עוקב אחריי. השלב הבא הוא לעזור לאדם להבין שהעובדות אכן קרו, אך הפירוש שניתן להן הוא סובייקטיבי. ניתן לומר לו: אתה צודק בכך שראית אותו יוצא באותו זמן. אתה צודק בכך שראית אותו קונה מצלמה. אבל איך אתה יודע שזה אומר שהוא עוקב אחריך?. חשיבות ההבחנה בין עובדות לפירושים סכיזופרניה נוצרת, בין היתר, כתוצאה מפרשנות לא נכונה של עובדות נכונות. כלומר, האדם רואה אירועים אמיתיים אך מעניק להם משמעות שאינה ... לו שהיא שגויה. זה עשוי לגרום לו להרגיש שלא מבינים אותו ואף להחמיר את תחושת הרדיפה. במקום זאת, יש לכוון אותו להבנה שהוא עצמו מזהה את ההבדל בין העובדות לפירושים. לדוגמה, אם האדם אומר: השכן עוקב אחריי, ניתן להגיב כך: איך אתה יודע שהוא עוקב אחריך? מה בדיוק קרה? בוא נפריד - מה קרה בפועל ומה המסקנה שלך מהאירועים? מה קורה אחרי שמפרידים בין עובדות לפירושים? לאחר שהאדם מבין את ההבדל בין מה שקרה בפועל לבין הפרשנות ...
טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
... של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח מדוע אנשי ... בצורה לא נכונה את דברי הלקוח. בעיית הפירוש השגוי של צרכי הלקוח יכולה להפיל עסקאות רבות, גם כאשר נדמה שהכל נעשה באופן מושלם ומדויק. מה ההבדל בין עובדות לפירושים במכירות? אליעד כהן מדגיש שהמפתח למניעת טעויות בתהליך המכירה הוא להבין את ההבדל הקריטי בין עובדות לבין פירושים. עובדות הן מה שהלקוח אומר בפועל. לדוגמה, אם לקוח אומר אני רוצה שולחן, זוהי עובדה. פירוש, לעומת זאת, הוא מה שהמוכר מניח או ... הלקוח ולכן לא טרח לברר פרטים נוספים. בפועל, הלקוח בכלל חשב על שולחן קטן. בגלל חוסר בירור מעמיק של צרכי הלקוח, העסקה התפספסה. האם שולחן יפה זו עובדה או פירוש? בנקודה זו אליעד כהן מסביר את ההבדל בין עובדה לבין פירוש גם בדוגמה נוספת. לומר זה שולחן זו עובדה פשוטה וחד - משמעית. אך אם מישהו אומר זה שולחן ... יפה הוא מושג סובייקטיבי. מה שיפה בעיני אדם אחד יכול להיות לא יפה בעיני אדם אחר. איש מכירות שרוצה להימנע מטעויות צריך להבין היטב את ההבדל בין עובדות יבשות לבין פרשנויות סובייקטיביות, ולשאול שאלות נוספות כדי להבין למה הלקוח מתכוון כשהוא אומר יפה. כיצד להימנע מההרגל לפרש במקום לבדוק עובדות? הדרך להימנע מהטעות הזו, לפי אליעד כהן, היא לפתח מודעות עצמית להרגל לפרש במקום לבדוק עובדות. איש מכירות חייב תמיד לעצור לרגע ולשאול את עצמו: האם מה שאני חושב הוא באמת עובדה, או שזה רק פירוש שלי? התרגול המתמיד של ההבחנה ... לחזור לשלב בירור הצרכים ולבדוק אם באמת מה שהלקוח אמר הובן באופן מדויק, או שייתכן והוכנסו לשם פרשנויות מיותרות. איך אפשר לתרגל את ההבדל בין עובדות לפירושים בחיי היומיום? אליעד כהן מציע לתרגל את ההרגל הזה לא רק בתחום המכירות, אלא גם בחיי היומיום. הוא ממליץ שכל פעם כשעולה בראש מחשבה כלשהי, אדם ישאל את עצמו: האם זו עובדה או פירוש?, האם זה מחויב או שזה רק אפשרי?. על ... את מה שהוא רוצה, והסיכוי לסגירת העסקה יעלה משמעותית. מהי המסקנה המרכזית לגבי טעויות בתהליך המכירה? לסיכום, אליעד כהן מסביר שהיכולת להבחין בין עובדות לפירושים היא קריטית להצלחה במכירות. איש ... ובסופו של דבר להצליח לסגור יותר עסקאות בהצלחה. איך לנהל משא ומתן אפקטיבי? שיטות לשיפור מיומנויות מכירה בירור צרכים מעמיק של הלקוח הבחנה בין עובדות לפירושים בתקשורת בינאישית כיצד עלולה אי הבנה ... אי הבנה של המוכר את מה שהלקוח באמת רוצה. המוכר בטוח שהוא מבין את צרכי הלקוח, אך מתברר שבפועל הוא פירש באופן שגוי את דבריו. מדוע חשוב להבחין בין עובדות לבין פירושים במהלך תהליך המכירה? המרצה מדגיש שההבחנה בין עובדות ופירושים קריטית בכל אינטראקציה, לא רק במכירות אלא גם במשא ומתן, בזוגיות או בחינוך ילדים. כאשר הלקוח אומר משפט מסוים, זוהי עובדה שהוא אמר אותו. אולם המוכר מוסיף במחשבתו פירושים והנחות יסוד שעלולות לעוות את ההבנה שלו. לדוגמה, אם הלקוח אומר אני רוצה שולחן, זו עובדה. אבל כשהמוכר מוסיף לעצמו כנראה מדובר בשולחן ... אבל המוכר שומע שולחן ורץ להציע שולחן סטנדרטי גדול. התוצאה היא שהלקוח לא יקנה, והעסקה תיפול רק בגלל שלא נעשה בירור צרכים מדויק. האם שולחן יפה זו עובדה או פירוש? המרצה מדגים שכשאומרים זה שולחן - זוהי עובדה, אך זה שולחן יפה זו כבר פרשנות סובייקטיבית. ... יפה, על המוכר לשאול אותו מה משמעות המילה יפה עבורו: האם מדובר בעיצוב מודרני, גודל ספציפי, צבע מסוים או אולי בכלל באיכות החומרים. עצם ההבנה של עובדה מול פרשנות חוסכת טעויות בתהליך מכירה. איך מתמודדים עם ההרגל לפרש במקום לבדוק עובדות? הדרך להתמודד עם הנטייה הטבעית להניח הנחות ולאמתן היא לעצור ולשאול: האם אני בטוח שזו עובדה, או שזה פירוש שאני מוסיף? איש מכירות טוב צריך ... והעסקה לא זזה קדימה, כדאי לו לחזור אחורה ולוודא שהוא באמת הבין את הצורך האמיתי של הלקוח ולא רק את הפירוש שלו לצורך הזה. איך לתרגל הבחנה בין עובדות לפירושים בחיי היומיום? המרצה ממליץ להטמיע ביומיום הרגל של בירור עצמי: בכל פעם שחושבים מחשבה כלשהי, לשאול האם זו עובדה או פירוש?, האם מחויב שזה נכון או רק אפשרי?. התרגול הזה עוזר למוכר לזהות במהירות מתי הוא נסחף לפרשנות ומתי הוא מתבסס רק על העובדות. כך, בזמן אמת, מול הלקוח, הוא יוכל לברר במקום ... מהי המסקנה הסופית לגבי טעויות בתהליך מכירה? בשורה התחתונה, איש מכירות יעיל, שרוצה לברר צרכי לקוח ולהבין את הלקוח באמת, צריך לוודא שהוא לא מערבב עובדות ופירושים. בכל שלב בתהליך המכירה, מומלץ לעצור ולשאול: האם אני בטוח שזו עובדה? האם שאלתי מספיק שאלות כדי להבין מה הלקוח ...
איך לחשוב נכון? איך לשאול נכון? איך לנתח דברים? איך לנתח שאלות? איך למצוא תשובות? איך לענות תשובות? איך לא לענות תשובות? עובדות ופירושים, עובדות או פירושים, הנחות יסוד, שאלה נכונה
איך לחשוב נכון? איך לשאול נכון? איך לנתח דברים? איך לנתח שאלות? איך למצוא תשובות? איך לענות תשובות? איך לא לענות תשובות? עובדות ופירושים, עובדות או פירושים, הנחות יסוד, שאלה נכונה
... איך למצוא תשובות? איך לענות תשובות? איך לא לענות תשובות? עובדות ופירושים, עובדות או פירושים, הנחות יסוד, שאלה נכונה איך לשאול נכון ולמצוא תשובות מדויקות? כאשר אדם מנסה ... מילים מיותרות שמבלבלות ומרחיקות מהמהות האמיתית של השאלה. מהן עובדות ומהם פירושים? אחד הדברים החשובים ביותר בדרך להבנה נכונה הוא ההבחנה בין עובדות לבין פירושים. עובדה היא משהו ברור ומוחלט שאין עליו מחלוקת, כמו לדוגמה: נשפכו מים על הרצפה. פירוש, לעומת ... מסביר שכדי להגיע לחשיבה ברורה, על האדם להפריד בבירור בין העובדה לבין הפירוש, ולהקפיד תמיד לשאול: האם זה באמת מחויב המציאות, או שאולי יש פירוש אחר אפשרי לעובדה הזו?. איך לוודא שהבנת את השאלה שנשאלת? אליעד מדגיש שכשאדם שומע שאלה, בין אם מישהו אחר ... למשפט יש מספר משמעויות אפשריות, זה סימן מובהק לכך שזו איננה עובדה אלא פירוש. במקרה כזה, השאלה איננה מוגדרת היטב, ולכן לא ניתן לספק לה תשובה מדויקת. ... יותר. איך לשאול שאלות נכונות? איך לנתח שאלות? ההבדל בין עובדות לפירושים איך לחשוב נכון? מהן הנחות יסוד בשאלה? איך למצוא תשובות מדויקות? ...
רגישות יתר ממה היא נובעת, איך להתמודד עם רגישות יתר נפשית? רגשנות יתר, איך לא להיות כל כך רגיש? ממה נובעת רגישות קיצונית? עובדות ופירושים, פירושים מוקצנים, אדם רגיש מאוד, אני מאוד רגישה, תסמונת רגישות גבוהה
רגישות יתר ממה היא נובעת, איך להתמודד עם רגישות יתר נפשית? רגשנות יתר, איך לא להיות כל כך רגיש? ממה נובעת רגישות קיצונית? עובדות ופירושים, פירושים מוקצנים, אדם רגיש מאוד, אני מאוד רגישה, תסמונת רגישות גבוהה
... איך להתמודד עם רגישות יתר נפשית? רגשנות יתר, איך לא להיות כל כך רגיש? ממה נובעת רגישות קיצונית? עובדות ופירושים, פירושים מוקצנים, אדם רגיש מאוד, אני מאוד רגישה, תסמונת רגישות גבוהה מהי רגישות יתר ולמה ... יתר הוא פירושים מוקצנים שהאדם מעניק לאירועים שונים. כל רגש נובע למעשה מפירוש שאנחנו נותנים לעובדות. כאשר מתרחש אירוע כלשהו, כמו שמישהו אומר לנו משהו פוגע, ישנה עובדה בסיסית אובייקטיבית (הצלילים שנאמרו בפועל), וישנם הפירושים הסובייקטיביים שהאדם מעניק לעובדה הזו (מה הכוונה מאחורי המילים, מה זה אומר עליו וכדומה). ככל שהפירושים הללו מוקצנים יותר, כך תגובתו ... וקיצוני יותר, וכתוצאה מכך הוא ייפגע בצורה חריפה יותר. כיצד ניתן להפחית רגישות יתר על ידי עבודה על עובדות ופירושים? אליעד מציע דרך מעשית ופשוטה להתמודדות עם רגישות יתר - הבחנה מודעת בין עובדות לבין פירושים. לפי שיטה זו, על האדם לזהות מהי העובדה שהתרחשה, ומהם הפירושים שהוא העניק לעובדה. לאחר מכן, עליו לבדוק באופן ביקורתי האם הפירושים הללו באמת נכונים ומוצדקים, או שהם רק פרשנות מוגזמת ולא מבוססת לעובדות הפשוטות. לדוגמה, אם מישהו אומר לך משהו שנתפס בעיניך כפוגע, עליך קודם כל להכיר בעובדה הפשוטה: האדם אמר משפט מסוים. בשלב הבא יש להבחין בפירושים שאתה נותן למשפט: הוא פוגע בי, הוא מזלזל בי, הוא לא מעריך אותי - ולבדוק אם אלו באמת עובדות, או רק פרשנות סובייקטיבית. ככל שהאדם יצליח לחדד את האבחנה בין העובדות לבין הפרשנויות שלו, כך הוא יוכל להפחית משמעותית את הרגישות שלו לאירועים שונים, כיוון שיבין שרוב ... מוצדקת - כלומר, כאשר הוא מזהה שהוא מגיב בצורה מוגזמת שלא לצורך - עליו לפעול לפי שיטת ההפרדה בין העובדות לפירושים כדי להקטין את עוצמת הרגשות שלו. איך לעזור לאדם אחר הסובל מרגישות יתר? כאשר רוצים לעזור לאדם אחר להתמודד עם רגישות יתר, אליעד כהן ממליץ לפעול באותה שיטה של הבחנה בין עובדות לפירושים. יש לעודד את אותו אדם לבדוק מה בדיוק קרה בפועל, ומה הוא פירש מכך. במידה ואותו אדם מתקשה להקשיב בנושא זה, ניתן לעבור לנושאים אחרים שבהם הוא מוכן להקשיב, ושם להחדיר את הרעיון של הבחנה בין עובדות לפירושים. כך ניתן בהדרגה להרגיל אותו לאופן חשיבה זה, מה שיתרום להפחתת הרגישות שלו. סיכום הכלים להפחתת רגישות יתר לפי אליעד כהן: הכרה בכך שרגישות יתר נובעת מפירושים מוגזמים לעובדות. הפרדה מדויקת בין עובדה לבין פירוש בכל סיטואציה רגשית. בדיקה ביקורתית של הפירושים כדי לראות אם הם אמיתיים או מוקצנים. ... ברגש ולא להדחיק אותו. כאשר עוזרים לאחרים, לעבור לנושאים שבהם הם מוכנים לשמוע ולהכניס את הרעיון של עובדות ופירושים בהדרגה. מהי רגישות יתר? איך להפחית רגישות נפשית? הבדל בין עובדות לפירושים ממה נובעת רגישות יתר? איך להתמודד עם פירושים שליליים? האם הרגישות שלי מוצדקת? טיפול ... אחר רגיש. אז השורש של רגישות יתר הוא פירושים מוקצנים אוקי הרגישות, כל הרגשות נובעים מפירושים של עובדות יש לך עובדה קרה משהו ויש מה אתה מרגיש נגיד שמישהו מקלל אותך אז עובדתית אתה שמעת צלילים שמישהו אמר משהו זאת עובדה עכשיו יש את הפירושים מה זה אומר מה אני מפרש מה אני מפרש מה אני חושב אם זה אומר מה זה אומר ומה זה ... שלך יהיו יותר מוקצנים ככה תהיה לך יותר רגישות יתר. ולכן הדרך להילחם ברגישות היא לעבוד על נושא של עובדות ופירושים ובצורה קיצונית לעשות את זה כל דבר זאת עובדה זה פירוש זה באמת זה רק פירוש או שזאת עובדה עובדה או פירוש, ככל שתעשה את זה יותר בוודאות של מאה אחוז שרגישות היתר שלך תרד במידה והיא ... אומר שהיא משקפת פירוש לא אמיתי אז הדרך להילחם בזה זה על ידי שאתה תוקף את הפירושים האם זה זאת אמת עובדה פירוש פירוש עובדה. הבנו את הסיפור אם יש מישהו אחר שיש לו רגישות יתר ואתה רוצה לטפל ברגישות יתר שלו מה אתה צריך לעשות לעבוד איתו הרבה על עובדות ופירוש רגע זה באמת זה לא באמת ואם הוא לא מוכן להקשיב לך אז מה אתה צריך לעשות לדבר איתו על דברים שהוא מוכן להקשיב לך ובהם לדבר על עובדות ופירושים. הבנו? ...
ניתוח פחד להיפגע פיזית, בגלל תחושת השפלה ופרשנויות של הפגיעה הפיזית, התמודדות עם תחושת השפלה, איך לא להרגיש מושפל? איך לא להרגיש סמרטוט? איך לנתח תחושה רעה? ניתוח עובדות ופירושים, האם אני באמת חלש? למה אני מפחד ממשהו?
... של הפגיעה הפיזית, התמודדות עם תחושת השפלה, איך לא להרגיש מושפל? איך לא להרגיש סמרטוט? איך לנתח תחושה רעה? ניתוח עובדות ופירושים, האם אני באמת חלש? למה אני מפחד ממשהו? מה עומד מאחורי תחושת ההשפלה כשמישהו פוגע בנו פיזית? אליעד פותח את השיחה ומדגיש את הנושא המרכזי: ... עצמו, אלא מהפירושים שאתה נותן לאירוע. כלומר, מה אתה אומר לעצמך שהאירוע אומר עליך. האדם מגיב: כן, אבל יש גם עובדות, לא הכל זה פירושים. אליעד מסביר: נכון, יש עובדות, אבל רוב הסבל שלך הוא תוצאה של הפירושים שלך, ולא של העובדות עצמן. איך לבדוק האם התחושות שלנו הן עובדה או פירוש? אליעד נותן הנחיות ברורות לתהליך פנימי: קח סיטואציה ספציפית, היכנס לתוך המוח שלך ושאל את עצמך - מה העובדה ומה הפירוש? הוא מציע דוגמה: אם מישהו נותן לך סתירה, זה עובדה. אבל זה שאתה אומר לעצמך הוא לא מכבד אותי או אני חלש - זה כבר פירוש. האדם מסביר שבעבר כבר בדק את הפירושים ועדיין מרגיש רע. אליעד מבהיר שהבעיה היא לא עצם הבדיקה, אלא העומק שלה. הם צריכים לחדד את ההבדלים בין עובדות לפירושים בצורה מדויקת יותר. בשיחה הובהר שהבעיה של האדם לא היתה בעצם הפעולה של בדיקת הפירושים (ההפרדה בין עובדות לפירושים), אלא בדרך ובעומק שבה הוא עשה זאת. אליעד הסביר לאדם כי הוא אמנם כבר ניסה בעבר לבדוק מה הן העובדות ומה הם הפירושים שלו לגבי הסיטואציות שגורמות לו חרדה ותחושת השפלה, אך הוא עשה זאת בצורה שטחית יחסית ולא מספיק מעמיקה. כלומר, האדם הסתפק בניתוח ... עמוק ויסודי יותר, שבו הוא ממש נכנס לתוך המוח ובוחן בפירוט כל מחשבה, כל פירוש, ומנסה להבין עד כמה כל פירוש הוא עובדה אמיתית, או רק פרשנות לא מחויבת שלו. לכן הכוונה היא שהפעולה הנכונה היא לא רק לשאול האם זה עובדה או פירוש?, אלא לעשות זאת בצורה מעמיקה, מדויקת, ושיטתית יותר, ולרדת לפרטי פרטים, כדי לזהות ולשנות את ההרגלים המחשבתיים שמייצרים את התחושות ... תחושת הסמרטוט? האדם אומר שהוא מרגיש כמו סמרטוט כאשר פוגעים בו פיזית. אליעד שואל אותו: מה זה סמרטוט עבורך? זאת עובדה או פירוש? הם מגיעים להבנה שסמרטוט זו פרשנות סובייקטיבית לחלוטין. לדוגמה, אליעד מדגים: אם אתה חולה שפעת, אתה מרגיש חלש מאוד, אבל אתה לא בהכרח ... האדם הסביר לאליעד כהן שחלק ממה שגורם לו להרגיש חלש ומושפל כשמישהו פוגע בו פיזית הוא האלמנט של ההפתעה. כלומר, העובדה שהוא לא מוכן מראש ומרגיש פגיע באופן פתאומי, יוצרת אצלו תחושת השפלה מוגברת ותחושה שהוא חלש או חשוף. אליעד חקר את הנושא לעומק ואמר לו כך: > אתה חושב שאם מישהו מפתיע אותך, זה אומר שאתה חלש, שאתה לא ערוך לזה. עצם העובדה שהופתעת, לדעתך, מעידה על חולשה. אליעד הציג בפניו תהליך חקירה מדויק ומעמיק של התחושה הזו: הוא שאל אותו מדוע ההפתעה גורמת לו להרגיש רע במיוחד? ... השיב שההפתעה נותנת לו תחושה שהוא לא מספיק מוכן או לא מספיק חזק להגיב בזמן. אליעד הסביר לו שזו פרשנות פנימית ולא עובדה אובייקטיבית: העובדה שהופתעת היא נכונה, אבל הפרשנות שלך שההפתעה מעידה שאתה חלש, היא רק פירוש פנימי שלך. אליעד נתן לו דוגמה נוספת להמחיש זאת: אם הוא מופתע במסיבת ... קשה יותר. ההסבר הסופי של אליעד בנושא הזה היה ברור: > ההפתעה כשלעצמה אינה הבעיה. הבעיה היא הפירוש שאתה נותן לעובדה שהופתעת, הפירוש שזה אומר שאתה חלש או לא מוכן. במילים אחרות, אליעד מדגיש שהאדם צריך לבדוק מחדש ובאופן מעמיק יותר את הפירושים השליליים שהוא מעניק להפתעה, ולהכיר בכך שההפתעה עצמה היא רק עובדה, ולא מעידה בהכרח על פירושים אחרים. איך לשנות את הפרשנות השלילית? אליעד מדריך את האדם באופן מעשי כיצד לשנות את הפרשנות: לבדוק בכל סיטואציה: מה עובדה ומה פירוש? להטיל ספק בפירושים, במיוחד השליליים והפוגעים. להשוות לסיטואציות דומות בהן התחושות שונות, כדי לזהות את ההבדל בפרשנות. להחליט באופן מודע איזה פירושים לאמץ ואילו לשחרר. למה חשוב לאזן בין עובדות לפירושים? אליעד מדגיש שחשוב לשמור על איזון: אתה לא חייב תמיד להטיל ספק בכל דבר. יש פירושים שבחיי היומיום עדיף לקבל כעובדה כדי לא להשתגע. אבל פירושים שפוגעים בך כל כך חזק - עליהם חייבים להטיל ספק. האדם מסכם בעצמו: אני מבין עכשיו שהבעיה היא בפרשנות שלי, ואם אשנה אותה, ... מהפרשנויות שלך. איזה פירושים כן כדאי להאמין ביום יום? בשיחה, אליעד הסביר שישנם פירושים מסוימים שעדיף לקבל אותם כעובדות בחיי היומיום, כדי שאפשר יהיה לתפקד ולחיות בצורה נורמלית ובריאה. זאת לעומת פירושים אחרים שצריך לחקור אותם לעומק, כי הם גורמים סבל משמעותי. הוא נתן דוגמה מעשית: אם מישהו נותן לך סתירה, השאלה האם באמת נתנו לי סתירה? היא עובדה פיזית ברורה. לנסות להטיל ספק בדבר הזה (כלומר להטיל ספק בתפיסת החושים שלך ממש), כמו לשאול: מי אמר שהוא נתן לי סתירה? אולי זה דמיון?, יגרום לאדם להשתגע ולחיות בתחושת בלבול קיצונית. לכן עדיף לקבל זאת כעובדה. לעומת זאת, הפירוש שאומר: זה שהוא נתן לי סתירה אומר שאני חלש או שאני זבל, הוא פירוש פנימי שלא מבוסס על עובדה מוחלטת, והוא הפירוש שצריך לחקור ולהטיל בו ספק כדי להשתחרר מהסבל. במילים פשוטות, הכוונה היא: עובדות פיזיות פשוטות וברורות (למשל, מישהו נתן לך מכה, ירד גשם, יש לך ידיים ורגליים) עדיף לקבל ולא להתעסק איתן באופן יומיומי, אחרת החיים הופכים לבלתי ... שחשוב לבדוק לעומק ולהטיל בהם ספק. כלומר, אליעד בעצם אומר שבחיי היומיום עדיף לקבל את המציאות הפיזית הברורה (עובדות מוחשיות ופשוטות) כפי שהיא, ולא להטיל בה ספק, אבל את הפרשנויות השליליות והפוגעניות שאנחנו יוצרים במוחנו, כדאי לבדוק ולפרק כדי להשתחרר מתחושות הרעות ומהסבל. סיכום תובנות מהשיחה: הפחד והסבל הם בעיקר תוצאה של פירושים נפשיים, לא עובדות. אפשר להקל על הסבל באמצעות שינוי הפרשנויות השליליות. קיפאון במצב לחץ הוא תגובה למחשבות שהמוח מתקשה לעכל. תחושת השפלה וסמרטוט היא סובייקטיבית לחלוטין ותלויה בפרשנות האישית. השוואה בין סיטואציות מאפשרת להבין את ההבדל בין עובדות לפירושים. היכולת להטיל ספק בפרשנויות שליליות מעניקה שליטה רגשית וחופש נפשי. למה אני מרגיש מושפל כשפוגעים בי? איך להפסיק לפחד מאלימות? מה ההבדל ...
ניתוח תחושה רעה של בושה, בעקבות חרדה קשה מאוד בשילוב שימוש בסמים. ניתוח למה אתה מתבייש בעצמך? מה באמת אתה לא אוהב בעצמך? מה העובדות ומה הפירושים? ניתוח מקרה של בן אדם שמרגיש בושה, בעקבות מקרה שבו הוא לקח סמים ונכנס לחרדה מאוד קשה, עד כדי כך שראו את זה על הפנים שלו ועד כדי כך שהיו לו טיקים בפנים. תוך כדי זה מישהו צילם אותו והפיץ את הסרטון לאנשים, שראו אותו במצוקה שבה הוא היה. ניתוח של תחושת הבושה ושל הנחות היסוד של התחושות הרעות, עובדות ופירושים.
... שימוש בסמים. ניתוח למה אתה מתבייש בעצמך? מה באמת אתה לא אוהב בעצמך? מה העובדות ומה הפירושים? ניתוח מקרה של בן אדם שמרגיש בושה, בעקבות מקרה שבו הוא לקח ... במצוקה שבה הוא היה. ניתוח של תחושת הבושה ושל הנחות היסוד של התחושות הרעות, עובדות ופירושים. ניתוח מקרה של בן אדם שמרגיש בושה, בעקבות מקרה שבו הוא לקח סמים ... שבה הוא היה. יש כאן ניתוח של תחושת הבושה ושל הנחות היסוד של התחושות הרעות, עובדות ופירושים. עובדות: עובדה שהיה תחת השפעת סמים עובדה שהיה בחרדה קשה עובדה שהיו לו טיקים עובדה שצולם עובדה שהסרטון הופץ עובדה גם שמניח שהטיקים היו בעקבות החרדה ולא בעקבות הסמים עובדה גם שהיתה לו הבעת פנים שונה ממצב רגיל עובדה גם שהבעת הפנים כנראה שידרה חרדה פירושים: אנשים שמו לב לטיקים בפנים אנשים ... בקרב אנשים, כולל חבריו וחברתו, מה שיצר אצלו תחושות חזקות של בושה. מה הן העובדות ומה הם הפירושים במקרה הזה? אליעד כהן מסכם תחילה את העובדות האובייקטיביות: האדם היה תחת השפעת סמים. הוא חווה חרדה קשה. היו לו טיקים ... והניחו שהם תוצאה של חרדה. הבעת הפנים פורשה כחרדה קשה. מה מפריע לך באמת, העובדות או מה שאנשים חושבים? בשיחה עולה שמה שמפריע לו זה לא עצם זה שראו את החרדה, אלא העובדה שאנשים פירשו את הטיקים והבעת הפנים שלו כסימן לחרדה קשה. אליעד כהן מדגיש ... חלש? איך לא להתבייש בחרדה שלי? מה גורם לי להרגיש שאני חלש? שלב ראשון: מהן העובדות ומהם הפירושים? אליעד מתחיל את הניתוח בהבחנה בין עובדות אובייקטיביות לבין פירושים סובייקטיביים. הוא שואל ומסכם עם האדם את העובדות תחילה: אליעד: אז מה קרה בדיוק? האדם: הייתי בחרדה, היו לי טיקים בפנים, מישהו צילם אותי, הפיץ את הסרטון לחברה שלי ולחברים. אליעד: אלה עובדות. עובדה שהיית בחרדה, עובדה שהיו לך טיקים, עובדה שצילמו אותך והפיצו את הסרטון. האם יש עוד עובדות? האדם: לא, אלה העובדות. אליעד מפריד בין עובדות לפירושים: אליעד: זה שראו טיקים - עובדה. אבל זה שאנשים חושבים שהטיקים הם מחרדה, זה כבר פירוש. אתה מניח שהם מבינים שזה מחרדה. שלב שני: מה באמת מפריע לך, העובדה או הפירוש? אליעד בודק את המקור של הבושה לעומק: אליעד: מה יותר מפריע לך, העובדה שראו את הטיקים, או מה שאנשים חושבים על הטיקים? האדם: זה שאנשים יחשבו שיש ... סיכום ביניים של הנחות היסוד: הטיקים והחרדה הם סימנים לחולשה (פירוש, לא עובדה). להיות חלש זה רע ומביש (הנחה פנימית). אני לא אמור להגיב בצורה מוגזמת או ... חולשה? מה לעשות כשאני מתבייש בעצמי? חרדה קשה - איך להתמודד? מה ההבדל בין עובדות לפירושים? איך לשחרר מחשבות שליליות על עצמי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת אנשי מכירות, מהי המחלה של אנשי המכירות? למה אתה לא מצליח למכור? איש מכירות טיפש, איש מכירות חכם, טעויות של אנשי מכירות, מה לעשות אם אין ללקוח כסף? איזה אופי צריך איש מכירות? הלקוח מוכר לאיש המכירות, אל תיתן ללקוח למכור לך, טיפול בהתנגדויות מכירה, איש מכירות עם אופי גרוע, לא לקנות את ההתנגדות של הלקוח, איך למכור בכל מצב? מיינדסט של איש מכירות מומחה, איך ללמוד למכור? עובדה ופירוש בתהליך מכירה, הטלת ספק בתהליך מכירה, ניתוח סיבתיות בתהליך מכירה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עובדות, איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עובדות, איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, קאוצינג מומלץ בנושא עובדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 05:01:48 - wesi1