לפתור בעיות מהשורש, איך לדעת שהבעיה לא תחזור? איך לדעת שההתמכרות לא תחזור? איך לדעת שטיפלת בשורש הבעיה? האם מצאת את שורש הבעיה? איך לזהות איש מקצוע טוב? איך לבחור איש מקצוע? טיפול בבעיות מהשורש, טיפול בסימפטום, טיפול בשורש... הבעיה? האם מצאת את שורש הבעיה? איך לזהות איש מקצוע טוב? איך לבחור איש מקצוע? טיפול בבעיות מהשורש, טיפול בסימפטום, טיפול בשורש איך לדעת אם הבעיה שלך נפתרה באמת ולא תחזור שוב? כאשר אתה נתקל בבעיה כלשהי, טבעי שתחפש ... בעתיד? אליעד כהן מסביר שהדרך לוודא שהבעיה לא תחזור היא להבין את שורש הבעיה ולטפל בו לעומק, ולא רק בסימפטומים. לעיתים, נדמה לנו שהבעיה נפתרה רק כי התסמינים שלה נעלמו, אך בפועל, כל עוד השורש לא טופל, היא עשויה להופיע שוב ובצורה חמורה יותר. איך לזהות אם הבעיה טופלה בשורש או רק בסימפטום? כדי לוודא שהבעיה באמת נפתרה, חשוב לשאול את עצמך או את איש המקצוע שאלות יסודיות וברורות: האם ברור לך מהי בדיוק הבעיה? האם זיהית את המקור המדויק לבעיה? האם הטיפול שניתן התייחס לשורש הבעיה או רק לסימפטומים שלה? איך אתה יודע שהגורם לבעיה לא יחזור בעתיד? דוגמה לבעיה טכנית - איך לדעת שהבעיה באמת נפתרה? לדוגמה, ... הוא פתר אותה, הוא יענה לך בצורה מפורטת וברורה. לעומת זאת, איש מקצוע לא אמין, שרק פתר לך את הסימפטום באופן זמני, יגיד דברים כמו: תסמוך עליי, טיפלתי בבעיה, או למה אתה דואג? כרגע אין בעיה. אמירות כאלה מרמזות ... מפתח לבדיקה עצמית לאחר פתרון בעיה: האם אני יודע בדיוק מה גרם לבעיה? האם הטיפול היה בשורש או רק בסימפטום? האם ברור לי כיצד הבעיה נפתרה ומה ימנע את חזרתה? האם איש המקצוע נותן לי תשובות ברורות ומפורטות, או ... שיתקנו אותה. השאלה הנשאלת היא: איך יודעים שהבעיה לא תחזור? איך נדע אם באמת טיפלנו בשורש הבעיה, ולא רק בסימפטומים שלה? התשובה טמונה בשאלות שצריך לשאול כדי לוודא שהפתרון הוא אמיתי, ושלא ישובו להיות בעיות בעתיד. כאשר יש לך ... - האם ידענו מה הייתה הבעיה? - האם הבנו את מקור הבעיה? - האם טיפלנו בשורש הבעיה או רק בסימפטום שלה? - איך יודעים שהבעיה לא תחזור? איך נוודא שהיא לא תקרה שוב? לדוגמה, אם יש לך רעש ברכב ... בבעיות כמו חרדה או דיכאון, חשוב להבין את מקור הבעיה. האם טיפלת בשורש הבעיה, או שמא רק צמצמת את הסימפטומים? האם אתה יודע למה הייתה חרדה או דיכאון? אם לא הצלחת לטפל בבעיה העמוקה, יש סיכון שהבעיה תחזור בעתיד. ...