אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סדר בארגון ✔סדר וארגון, למה חשוב להיות מסודר? ללמד ילד להיות מסודר, אין ארוחות חינם, לכל דבר יש מחיר, להתרגל להיות מסודר, לסדר את החדר, לסדר את...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סדר וארגון, למה חשוב להיות מסודר? ללמד ילד להיות מסודר, אין ארוחות חינם, לכל דבר יש מחיר, להתרגל להיות מסודר, לסדר את החדר, לסדר את המיטה, לסדר את המחשב, לסדר את שולחן העבודה, סדר בארגון, סדר בעבודה, אופי של אדם מסודר
למה כדאי לאדם להיות מסודר?

אליעד כהן מסביר שלהיות מסודר משמעותו לסדר את המרחב הפיזי - חדר, ארון, בית, שולחן עבודה, ואף את המחשב האישי. הוא מתאר אדם מסודר כמי שלא משאיר דברים למועד מאוחר יותר, אלא מיד לאחר השימוש בכלים או בחפצים, דואג להחזיר אותם למקומם ולנקות את מה שהתלכלך.

מהי הדרך הטובה ביותר להיות מסודר?

אליעד כהן טוען שהדרך הטובה ביותר להיות מסודר היא לא לבלגן מלכתחילה. הוא מדגיש שהסדר נשמר כאשר האדם מסיים פעולה ומיד מנקה או מחזיר את הדברים למקומם. לדוגמה, אדם שמסיים לבשל במחבת יכול לשטוף אותו מיד, אפילו לפני האוכל, כי המחבת כבר לא נחוצה כרגע. אליעד מבהיר שאין הכרח לשטוף מיד, אבל בגדול העיקרון הוא ברור: להחזיר כל דבר למקומו מיד כשמסיימים איתו.

מה הקשר בין להיות מסודר לבין ההבנה שלכל דבר יש מחיר?

לפי אליעד כהן, אדם מסודר מבין שלכל פעולה או הנאה יש מחיר, ושום דבר לא מגיע בחינם. כאשר אדם אוכל או משתמש בחפץ, המחיר של ההנאה הוא החובה לסדר או לנקות אחרי כן. אדם שמבין את זה מקבל את החיים בצורה מאוזנת ומאורגנת יותר.

לדוגמה, מי שמשתמש בחפץ ולא מחזיר אותו למקומו, מתנהג כאילו אפשר ליהנות בלי לשלם מחיר. לטענתו, התנהלות כזו מובילה לבית מבולגן, לעובש, ללכלוך ולבעיות מורכבות יותר, שיידרשו זמן ומאמץ גדול פי כמה לפתור.

איך אנשים הופכים למבולגנים?

אנשים הופכים למבולגנים כי הם מחפשים "ארוחות חינם", כלומר, רוצים ליהנות ללא תשלום מחיר מיידי. לדוגמה, הם מוציאים משהו מהארון ולא מחזירים, משתמשים בכלי ולא שוטפים מיד. התנהגות זו, לטענת אליעד כהן, נובעת מההנחה המוטעית שאפשר ליהנות מדברים ללא צורך בשמירה על סדר או בתשלום מחיר של זמן ומאמץ. כך, בהדרגה, הבית או סביבת העבודה מתמלאים בלגן, לכלוך ופריטים שלא הוחזרו למקומם, עד למצב כאוטי שמחייב טיפול מורכב בהרבה.

מהן התוצאות של חיים לא מסודרים?

כאשר האדם מתרגל לדחות פעולות של סדר, זה יוצר מצב בו הבית והסביבה הופכים למקום מבולגן בצורה קיצונית, מה שמביא להוצאות נוספות ולא מתוכננות של זמן ואנרגיה. דחיית הניקיון או הסדר מגדילה את העלויות, כי בסופו של דבר הצטברות של בלגן מובילה לבעיות גדולות בהרבה, כמו עובש, ריקבון, ג'וקים ונזקים אחרים. זה כמו אדם שנכנס למינוס בבנק כי הוא קונה ולא חושב על המחיר של הקניות מראש.

מהו האופי של אדם מסודר לעומת אדם מבולגן?

אליעד כהן מתאר שני טיפוסים:
  • אדם מסודר: טיפוס מאוזן, בוגר ואחראי. הוא מבין שלכל פעולה יש השלכה, ומוכן לשלם את המחיר של הזמן והמאמץ הנדרש כדי לשמור על סדר וניקיון.
  • אדם מבולגן: טיפוס שחי ב"ליללנד", מדחיק את החובות שלו, לא חושב על המחיר, נהנה יותר בטווח הקצר אבל סובל הרבה יותר בטווח הארוך כאשר הבעיות מצטברות ומתפרצות.
היתרון של אדם מסודר הוא יציבות, בעוד שאדם מבולגן חווה עליות וירידות קיצוניות, והוא יותר נתון למשברים.

האם תמיד חייבים לסדר כל דבר?

אליעד כהן מדגיש שלא תמיד חייבים לסדר הכל. לדוגמה, אין צורך לסדר את המיטה בבוקר רק בשביל הסדר עצמו, כי זה מגדיל עלויות ללא תועלת ממשית. לעומת זאת, דברים שבכל מקרה ידרשו סדר בשלב מסוים, כמו כלים בכיור או פריטים שהוצאו ממקומם, עדיף לסדר מיד לאחר השימוש כדי לחסוך טרחה גדולה יותר בעתיד.

כיצד ללמד ילד או עובד להיות מסודר?

אליעד כהן ממליץ ללמד ילדים או עובדים להיות מסודרים על ידי המחשה ברורה שיש מחיר לכל פעולה שהם מבצעים. אם ילד משחק במשחק, הוא חייב להחזיר את הצעצוע למקום מיד לאחר מכן. אם העובד משתמש בציוד, הוא צריך לדאוג להחזיר אותו למקום. הרגלים אלה ילמדו אותם שאי אפשר ליהנות בלי לקחת אחריות על התוצאות של הפעולות שלהם.

מה היתרונות בלהיות אדם מסודר?

היתרונות בלהיות אדם מסודר לפי אליעד כהן הם:
  • יציבות נפשית ורגשית - אדם מסודר הוא מאוזן יותר, פחות נתון למצבי לחץ קיצוניים.
  • יעילות - סביבת עבודה מסודרת תורמת לפרודוקטיביות גבוהה יותר, ולחיסכון בזמן ובמאמץ.
  • שליטה על החיים - אדם מסודר שולט במרחב שלו ולכן מרגיש שיש לו שליטה גדולה יותר על חייו.
בסיכום דבריו, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של הטמעת ההבנה שכל פעולה דורשת מחיר, וכאשר אנשים מתרגלים להיות מסודרים, החיים שלהם נעשים קלים ומאוזנים יותר.
איך חושב אדם מסודר? למה כדאי להיות מסודר? למה טוב להיות מסודר? לסדר את החדר, לסדר את הבית, להחזיר חפץ למקום, לשטוף כלים אחרי האוכל, לשים כל דבר במקום, אין רע בלי טוב, אין טוב בלי רע, לכל פעולה יש השלכה, לכל פעולה יש תוצאה, איך לשמור על הסדר? איך להיות מסודר? איך לחשוב בצורה מסודרת? למה צריך להיות מסודר? למה צריך לסדר? לנקות אחריך
השלכה קיצוניות אנרגיות אליעד מרחב דוגמה התנהגות איך להיות ניקיון משחק כדאי להיות אופי אופי של אדם מסודר אין ארוחות חינם ארגון ארוחות ארוחות חינם בארגון בעבודה הרגלים חינם חשוב להיות מסודר ילד ילדה ילדים להיות מסודר להתרגל להתרגל להיות מסודר לכל דבר יש מחיר ללמד ללמד ילד ללמד ילד להיות מסודר ללמד ילדים למה חשוב להיות מסודר למידה לסדר את החדר לסדר את המחשב לסדר את המחשבות לסדר את המיטה לסדר את שולחן העבודה מחיר מסודר מתנות חינם סדר בארגון סדר בעבודה סדר וארגון עבודה
טעויות של מנהלים בארגון, עקיפת סמכויות בארגון, ניהול ישיר, ניהול בצורה נכונה, עקיפת סמכויות של מנהלים בדרגי ביניים, סמכויות של מנהלים בארגון, מנהל בדרג ביניים, למה לא לעקוף את המנהלים שתחתיך? ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים?
טעויות של מנהלים בארגון, עקיפת סמכויות בארגון, ניהול ישיר, ניהול בצורה נכונה, עקיפת סמכויות של מנהלים בדרגי ביניים, סמכויות של מנהלים בארגון, מנהל בדרג ביניים, למה לא לעקוף את המנהלים שתחתיך? ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים?
... (רמה 2), שנמצא בין המנהל הבכיר לעובד. מדוע עקיפת סמכויות יוצרת בעיות בארגון? עקיפת סמכויות מייצרת אי סדר בארגון, כי היא פוגעת באחריות ובסמכות של מנהלי הביניים. לדוגמה, אם המנהל הבכיר פנה ישירות לעובד ונתן לו משימה, והמנהל הישיר של אותו עובד מגיע ושואל את העובד מדוע לא ביצעת את ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... חכם? זה שמלמד את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד היטב, הרי שהוא לא מסוגל ללמד את מה שהוא יודע, את כל האנשים שיש בעולם. כי ישנם בעולם אנשים שיכולת התפישה השכלית שלהם היא לא גבוהה, או שהיא שונה מהמקובל, והאדם לא יודע איך ללמד את מה שהוא יודע, את כל שאר בני האדם. וכל שכן, שהאדם לא יודע ללמד את כל הדברים. כי כל אחד מבין בתחום כלשהו. ואין מי שהוא מבין בכל התחומים באותה המידה. ואף אחד לא יכול ללמד את כל בני האדם, את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל ... שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל ... ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד בכל נושא, מכך הוא לומד על כל שאר הנושאים. כי כל הדברים שיש בעולם, הם כולם הסברים אחד של ... ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של כל הדברים. ודרך הלבושים החיצוניים של השורש, הוא בכל פעם מבין טוב יותר את ... הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ההיגיון שלהם. וגם המשוגע חושב בהיגיון כלשהו ובצורת מחשבה כלשהי. כפי שכבר ביארתי עניין זה בהרחבה. ומי ... את שורש השכל שיש בכל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמד גם את המשוגע הגדול ביותר, את השכל הגדול ביותר. כי יש קשר בין כל הדברים שיש בעולם. והחכם יכול לקחת את השכל הגדול ביותר בעולם, ולהלביש ולהסתיר אותו בתוך כל ... ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
גזענות / אנטישמיות / שנאת זרים / בדלנות / שנאת חינם - מהן? וממה הן נובעות?
... אנטישמיות שנאת זרים בדלנות שנאת חינם - מהן? וממה הן נובעות? גזענות, אנטישמיות, שנאת זרים, שנאת חינם, בדלנות וכל כיוב, מהותן היא אחת, מהותן היא שהאדם חושב שהוא ושבני מינו טובים יותר מאשר שאר בני האדם וכיוב. ולצורך העניין, כל גאווה שיש לאדם על חברו, גם ... וגם כאשר האדם מתגאה על חברו, אפילו בליבו, דהיינו, כאשר האדם חושב שהוא טוב יותר מאחרים, הרי שבעצם גם הוא סוג של גזען. משום שהוא חושב שהגזע ושהאופי ושהמצב שלו, טוב יותר מאשר אחרים. ומצד האמת, כל גאווה היא גם סוג של שנאת זרים. כי כאשר האדם מתגאה על כך שיש לו דבר מסוים וכיוב, הרי שבעצם יש כאן סוג של ... מרגיש טוב מכך שהוא רחוק מהמצב השנוא עליו שבו חברו נמצא. כך שכל גאווה, יש בה גם את העניין של שנאת זרים. והשאלה הנשאלת היא, ממה בעצם נובעות השנאת חינם של האדם כלפי סביבתו? ובטרם נשיב על השאלה, נבהיר כי כל מי שנגוע בשנאת זרים ובשנאת חינם, הרי שבוודאות שהוא נגוע גם בשנאה עצמית כלפי עצמו. כי שנאת זרים ושנאה עצמית, מהותן היא אחת. כי כאשר האדם חושב שהוא טוב יותר מאשר חברו, וכאשר נדמה לאדם ... אדם כזה יאהב גם את עצמו, וגם יאהב את זולתו ואת סביבתו. כאשר האדם רואה את עצמו כדבר אחד עם כל מה שקיים, במקרה כזה אדם כזה לא יצטרך לאהוב באהבת חינם את זולתו, אלא האהבה שלו לזולתו תהיה אהבה עצמית ממש. מאחר שהאדם מרגיש אחדות עם כל דבר. ואפילו אם מישהו פוגע באדם, אם האדם אוהב את המציאות באמת, הרי ... שהדבר אינו אפשרי. ומי ששונא משהו בעולם, הרי שזה גורם לכך שהוא יאהב את המציאות פחות, וזה עצמו העונש שלו. והסיבה שבגללה האדם שונא את חברו בשנאת חינם, והסיבה שבגללה קיימת בדלנות, אנטישמיות וגזענות, היא משום שהאדם נמצא במצוקה ואין לו מושג מהי תכלית חייו ואיך הוא יכול ליהנות מחייו. ושנאת הזרים, נותנת ... לחיות ללא כל מאמץ. והאדם לא מסוגל לא להתאמץ. והאדם מרגיש שהוא חייב לעשות משהו כדי לשפר את מצבו, ומשום כך האדם רודף אחרי הזנב של עצמו ומסתבך בחינם. ומצד האמת האדם לא צריך להגדיר שום דבר כדי לחיות טוב. אלא שהאדם לא מסוגל לחיות בצורה ככ פשוטה, ומשום כך האדם מרגיש צורך להגדיר דברים. והאדם מגדיר ... שלפעמים ההגדרות שאותן הגדיר האדם, הן חסרות משמעות עבורו, ואז האדם רוצה להגדיר משהו נוסף, כדי להיאחז בו. ואז נוצרת בדלנות, גזענות, שנאת זרים, שנאת חינם, כעס, נקמה, עצבים, אנטישמיות וכיוב. כי מי שיתבונן בעניין יראה, כי מהותה של הגזענות והבדלנות, היא שהאדם לא מעריך את עצמו ולא אוהב את עצמו כפי מה שהוא. ... ועדיין לאהוב את כולה בשלמות. וכאשר האדם לא אוהב את המציאות, הרי שזה עצמו העונש שלו, משום שהוא נהנה פחות מהמציאות וכולי... ומה בכל זאת טוב בשנאת חינם, בשנאת זרים וכולי? ואם שנאה מהותה נפרדות וחוסר אחדות, אז מה טוב בשנאת זרים ובגזענות? והתשובה היא: כי רק מי שמגיע לאחדות השלמה, רק הוא מסוגל להכיל בתוכו את שנאת החינם בצורה טובה. ונסביר: כי כפי שכבר ביארתי, השלמות היא כאשר האדם מכיל בתוכו את ההפכים. וכל זמן שהאדם לא אוהב את הכל באותה עוצמה, הרי שהוא לא מסוגל להכיל ... האחדות שנפרדת מהעולם המשתנה, אלא השלמות היא האחדות שהיא נמצאת בתוך השינויים והנפרדות. ומאחר שמצד האמת הכל אחד, הרי שאם לא היה בעולם אפשרות לשנאת חינם, הרי שהעולם לא היה יכול להיות קיים. כי השקר הכרחי לצורך קיום העולם כפי שכבר ביארתי. והמהות של שנאת חינם, היא שהאדם שונא את הדבר סתם וללא כל סיבה. ומצד האמת, אם לא היה יכול האדם לשנוא סתם וללא סיבה, הרי שהאדם לא היה יכול לרצות שום דבר. כי מצד האמת הכל טוב. וכל מה שנדמה לאדם כרע, שמכך הרי נוצר הרצון של האדם, הרי שהכל מהותו היא שנאת חינם. ושנאת החינם בשורשה, מהותה היא שהכל ככ טוב, עד שהטוב יכול להכיל בתוכו שנאה ועדיין להישאר ולהיות אהבה. אך כל הדברים האלו רלוונטיים, רק למי שהגיע אל השלמות, שהוא ... ועל השורש של כל דבר, על ידי זה הוא חווה את עצמו כנפרד, ועל ידי זה הוא לא נהנה מהחיים, ועל ידי זה הוא גם נופל לבדלנות ולנפרדות ולגזענות ולשנאת חינם וכיוב. וזה העונש עצמו של האדם, שהוא לא מבין שהכל אחד, ועל ידי זה הוא לא נהנה מחייו באמת. אך מי שמסתכל על השורש, ומבין שהכל אחד, על ידי זה הוא מגיע ...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה? סליחה. ויתור. סלחנות. לסלוח = לאפשר לעצמך להרגיש טוב בשביל עצמך. לסלוח = ... לא לכעוס ולהיות אדיש כלפי חוץ וממורמר מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני לפגוע בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות הסנגור אין פירושו לשקר ולהצדיק ... של האדם. הרי לנו כעס. יחד עם זאת האדם אינו רואה את התמונה המלאה במלואה. לראות את התמונה המלאה פירושו להכניס את כל הדברים לפרופורציה הנכונה. לסנגר ללמד זכות פירושו לחפש את המניע האמיתי שבגללו האירוע המכעיס התרחש. אם מישהו פגע בך, נסה להבין מה היה הרצון שהניע ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית מדוע אליעד לא כתב על האמת בצורה גלויה בספר? השאלה ... הבנת המשמעות הזו תורמת להבנת המהות של האירוע עצמו. כך גם בספר של אליעד, ההבנה מדוע הטקסט מסודר בדרך מסוימת, היא חלק בלתי נפרד מהלמידה. האם אפשר להגיע לאחדות באופן מוחלט? אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית בסוף היא להגיע למצב ... ואולי אפילו יותר מהמושגים עצמם. איך להגיע לאחדות? האם האמת היא מוחלטת? מהי הדרך האידיאלית ללמד אחרים? האם עדיף להסביר ישירות או בעקיפין? למה אליעד מסתיר את האמת בספריו? איך לגרום לאחרים להבין אותך? האם אפשר למצוא ...
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
... להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן חא נג איך להיות יותר חכם? איך לקבל את השכל של אלוהים ולחשוב כמו ... שמפנים אותו להתנסות וללמוד. מה המשמעות של לא להיות בתחרות עם אחרים בהשגת חכמה? הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שאדם לא צריך להיות בתחרות עם אחרים כדי להרגיש חכם. אליעד מציין כי לדעת לשתף אחרים בחכמה שלך וללמד אותם היא הדרך האמיתית להרגיש חכם. ברגע שאין תחרות פנימית, האדם יכול ללמוד ולהשפיע בצורה חופשית ולא לחשוש מהמקום שהוא נמצא בו. ...
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
כסף ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף
... ורוחניות, רוחניות וכסף, רוחניות בחינם, אינטרס של מורה רוחני, מורה רוחני לוקח כסף, מורה רוחני שרלטן, גשמיות ורוחניות, רצון של מורה רוחני, להפסיק לרצות כסף מהם ... מסביר, הוא אמצעי לתמיכה במורה שיכול להמשיך ללמד. האם מורה רוחני המציע שירותים בחינם יכול לעזור בצורה אובייקטיבית יותר? השיחה נוגעת גם בשאלה האם אדם שמציע שירותים רוחניים בחינם באמת מסוגל לעזור בצורה אובייקטיבית ומנותקת מהאינטרסים האישיים שלו. המטרה היא להבין האם אדם שמחפש טיפול רוחני יכול להרגיש ... מורה רוחני, זהו כלי שבעזרתו ניתן לקבוע את המחיר של הרוחניות. הרעיון המובע כאן הוא שכאשר אדם משלם כסף עבור רוחניות, הוא בעצם נותן למורה את הכוח לשלוט בו ולהשפיע עליו. ... על רוחניות? האם מורה רוחני יכול לעזור בחינם? האם כסף משפיע על טיפול רוחני? האם אדם שמגיע לטיפול רוחני באמת רוצה שינוי? ...
לקבל מתנת חינם, לקבל עזרה רוחנית, איך להיות אמיתי? הרצון של אליעד כהן, לא רוצה לעזור לך, יכול לעזור לך, איך להטיל ספק? איך להגיע לוודאות? מודעות עצמית, לא רוצה להתאמץ
לקבל מתנת חינם, לקבל עזרה רוחנית, איך להיות אמיתי? הרצון של אליעד כהן, לא רוצה לעזור לך, יכול לעזור לך, איך להטיל ספק? איך להגיע לוודאות? מודעות עצמית, לא רוצה להתאמץ
... מתנת חינם , לקבל עזרה רוחנית, איך להיות אמיתי? הרצון של אליעד כהן, לא ... להגיע לוודאות? מודעות עצמית, לא רוצה להתאמץ האם אפשר לקבל עזרה רוחנית בלי להתאמץ? רבים רוצים לקבל עזרה רוחנית או מתנה בחינם, מבלי להתאמץ כלל. אליעד כהן מסביר באופן מפורט מה באמת קורה ... מוכן להתאמץ בשבילו, נוצר מצב פרדוקסלי שבו הוא בעצמו לא מאפשר לעזרה או למתנה להגיע אליו. אליעד מבהיר כי הרצון לקבל משהו בחינם, ללא מאמץ, גורם למעשה לאדם להחליש את עצמו באופן לא מודע. ככל ... מתייחס לעניין שבו אדם מבקש מתנה או עזרה ללא מאמץ, ומראה את השורש הפסיכולוגי העמוק של התופעה הזו. האדם רוצה לקבל משהו חינם כי הוא מרגיש שאין לו מספיק כוחות או יכולות להתמודד עם האתגרים ...
כלכלה התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים
כלכלה התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים
... התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות ... של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים למה אנשים מעדיפים מוצרים בחינם למרות שיש מוצרים טובים יותר בתשלום? ... ההשקעה הכספית. בשלב הבא, הוצעו אותן האפשרויות, אך הפעם הקפה הפחות איכותי הוצע בחינם והקפה הטוב יותר במחיר של שקל אחד. באופן מפתיע, רוב האנשים בחרו דווקא בקפה החינמי הפחות איכותי, למרות שלפני כן היו מוכנים ... הטוב בשווי גבוה יותר. אליעד כהן מסביר שהסיבה האמיתית לכך שאנשים מעדיפים מוצר בחינם היא לא המחיר או החיסכון בכסף בלבד, אלא משהו עמוק יותר: התחושה הרגשית של לקבל משהו בלי להתאמץ. כשאדם מקבל מוצר בחינם, הוא מקבל אקסטרה תחושה של זכייה, של ... היום ושומע כל הזמן ביקורות (אתה לא מספיק טוב, אתה לא מתאמץ מספיק) מקבל במוצר החינמי סוג של פיצוי רגשי. התחושה הזו מקזזת את ... ערך עצמי גבוהה יותר, של מגיע לי משהו בלי מאמץ. האם תמיד אנשים יעדיפו מוצרים בחינם על פני מוצרים בתשלום? אליעד מדגיש שאין זה נכון לומר שאנשים תמיד מעדיפים מוצרים בחינם. הוא מסביר שזה תלוי מאוד בהקשר ובמשמעות שהאדם מייחס למושג בחינם. לפעמים דווקא אנשים יעדיפו מוצר שעולה יותר כסף כדי לא להיחשב כמי שאוכל חינם . למשל, אם לאדם מסוים אמרו בעבר שהוא אוכל חינם והוא לא רוצה שיתפסו אותו כך, הוא יעדיף דווקא לשלם כדי לחזק את התדמית שלו כאדם עצמאי ולא תלותי. לכן ההחלטה לקחת מוצר בחינם או בתשלום אינה אוטומטית, אלא תלויה ... רבים. בנוסף, הוא מסביר שאנשים לפעמים יעדיפו לקנות מוצרים אפילו אם הם לא חינמיים, אם ההנחה נראית גדולה מספיק, כגון ... מיוחדת, שהצליחו להשיג יתרון מיוחד, וכך התחושה הטובה היא זו שמכריעה את הכף ולא המחיר עצמו בלבד. למה אנשים מעדיפים סבל קצר ... גורמים עמוקים וסיבתיים יותר. לדוגמה, אם היו שואלים למה אנשים אוהבים מוצרים בחינם, הם היו מבינים את הגורמים הרגשיים ... ההחלטות היא המפתח להבנה אמיתית של ההתנהגות האנושית. למה אנשים אוהבים מוצרים בחינם? סבל מתמשך או סבל קצר? למה מדענים לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סדר וארגון, למה חשוב להיות מסודר? ללמד ילד להיות מסודר, אין ארוחות חינם, לכל דבר יש מחיר, להתרגל להיות מסודר, לסדר את החדר, לסדר את המיטה, לסדר את המחשב, לסדר את שולחן העבודה, סדר בארגון, סדר בעבודה, אופי של אדם מסודר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סדר בארגון, איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סדר בארגון, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזיה, אימון אישי למנהלים, טיפול אישי בתחום סדר בארגון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4219 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 12:29:09 - wesi1