🖨מרכז הכוח של הידיעות של האדם / שחזור גלגולים / לפני הנשמהובו יתבאר העניין, של מרכז הכוח של הידיעות של האדם. וגם העניין, של שחזור גלגולים ומה היית לפני שהיית.
והעניין הוא, כי האדם יודע המון דברים. וכל ידיעה שאותה יודע האדם, יש כוח ועוצמה מסוימת, לידיעה הזאת. כי יש דברים שהאדם יודע אותם יותר בוודאות, מאשר דברים אחרים. ומי שיתבונן יראה, כי מרכז הכוח של כל הידיעות של האדם, הוא חיצוני בלבד. כי הדבר הפנימי ביותר שאותו יודע האדם, הוא שהוא קיים.
וכל מה שהאדם יודע, הכל תלוי בקיומו של האדם. ז"א אין שום דבר שהאדם יודע אותו, בלי שבתוך ידיעת הדבר, תהיה כלולה ידיעת ה"אני" של האדם. כגון לדוגמה כאשר האדם "יודע" מהו שולחן, הרי שבעצם האדם יודע סוג של חוויה, של ה"אני" שלו. כי כל מה שהאדם יודע על השולחן, דהיינו, כל ידיעת האדם את השולחן, זה הכל ידיעות שחיצוניות לאדם.
וכאשר כל הידיעות שאותן יודע האדם, כולן נשענות על הידיעה של האדם, את הקיום העצמי שלו, הדבר הזה גורם לכך, שכל הידיעות של האדם, הן רעועות. כי כל מה שהאדם יודע, הכל תלוי בידיעה אחת, שהיא כמובן סובייקטיבית ואישית של האדם. כי הקיום העצמי של האדם, הוא לא יותר מאשר תחושה שיש לאדם.
וכל עולמו של האדם, וכל ההבנה שלו את המציאות, הכל נשען על תחושה, שלא וודאי לאדם, האם באמת היא מייצגת את כל האמת האובייקטיבית. כי גם אם היא אמת, שמא היא לא משקפת את כל האמת, ואולי ה"אני" של האדם הוא חלק מישות אחרת בכלל, שההבנה הזאת באמת, משנה את כל חוויית המציאות של האדם.
וכמו כן, כל הבנת המציאות של האדם, היא כולה רק תיאוריות בלבד. הן תיאוריות חיצוניות, דהיינו, תיאוריות שהאדם שמע אותן מבחוץ, והן תיאוריות שהאדם המציא, כאשר הוא התבונן פנימה אל תוכו. אבל שום דבר אינו מוחלט. והאדם חי חיים שלמים, בלי שיש לו על מה להישען. ואין לאדם שום דבר יציב, שהוא יכול להיות בטוח בו באמת.
וכדי להשיג את השקט הנפשי ולהינצל מכל הספקות שיש בכל התחומים, על האדם להשיג את הוודאות, שהיא השגת האמת המוחלטת. ובפועל זה אומר, שעל האדם לשנוא את הספקות ולאהוב עד כלות הנשמה והנשימה, את הוודאות המוחלטת, שהיא הדרגה העליונה של האמת. ועל האדם להתמכר ולהתמסר כל כולו, אל חיפוש והבנת עצמו והמציאות באמת.
ובפועל זה אומר, שעל האדם להתבונן על כל מה שהוא יודע ומבין, ולשאול את עצמו, האם אני באמת יודע בוודאות שזאת האמת? או שמא המחשבה הזאת היא רק איזו תיאוריה שנכנסה אלי מהעולם החיצוני? והאם הידיעה הזאת היא באמת מוחלטת, או שהיא רק נראית כאמת, למרות שהיא אינה מוחלטת?
ועל האדם לזכור ולהבין, שכל מה שהוא יודע, גם אם זה מתוך הסתכלות פנימית, זה הכל רק תיאוריות. כי גם נקודת המבט הפנימית ביותר של האדם, גם היא לא יותר, מאשר נקודת מבט שהיא חיצונית, ביחס לנקודת מבט, שמשקיפה על כל הדברים כולם, מחוץ לכל הדברים כולם, כולל, משקיפה על ה"אני", מחוץ ל"אני" לגמרי, בלי שום אני כלל.
וזהו דבר שאינו הגיוני, כי כיצד יכול האדם להשקיף על הכל, מתוך תודעה עצמית, ושהתודעה העצמית שמשקיפה, תהיה גם מחוץ לעצמה, כדי להשקיף על עצמה?
והעניין הוא, שעל ידי זה שהאדם עושה את הבירור של האמת, ומרחיק את עצמו מכל האמונות באשר הן, דהיינו, מודה על האמת שהוא לא בטוח בשום דבר, על ידי זה בסופו של דבר, כאשר האדם מתנקה לגמרי, אז על ידי זה מתעוררת בתוך האדם הידיעה של האמת המוחלטת. דהיינו, שהאדם מתחבר כל כולו, אל ידיעת הדבר שאינו מוגדר כלל, והאדם חווה אותו כידיעה, ומרגיש שהוא בטוח בו באופן מוחלט.
וכאשר האדם נמצא בידיעת המוחלט, אז באמת אין שום ידיעה כלל ואין שום תודעה עצמית כלל. כי אם יש ידיעה, אז האדם היודע, לא יכול להסתכל על עצמו מבחוץ. ובשורש של המציאות, הכל מתאחד ממש. והיודע והידיעה והדבר הידוע, הכל אחד ממש, ואין שום הפרדה ביניהם כלל.
ואחרי שהאדם מתחבר לאחדות המציאות, אח"כ הוא חוזר לשכל של הנפרדות שלו, בדיוק כמו שהעולם והנפרדות שלנו מתהווים יש מאין בכל רגע מחדש. ואז האדם "זוכר" את האמת, שכל הנפרדות היא אחד וכולי.
ולפעמים האדם חושש, שאולי הוא יעלם בתוך האחדות ולא יחזור משם. ועל האדם לדעת את האמת, שרק הטעות של האדם גורמת לו לחשוב, שהקיום...
חיים אחרי המוות, איך לדעת מה קורה אחרי המוות? מה זה מוות קליני? חוויית סף מוות, מה קורה לנשמה אחרי המוות? איך נוצרה הנשמה? האם יש נשמה? מה קרה לפני החיים? מאיפה באה הנשמה? האם אני הגוף שלי? האם יש לי נשמה? איך לדעת מי אני?חיים אחרי המוות, איך לדעת מה קורה אחרי המוות? מה זה מוות קליני? חוויית סף מוות, מה קורה לנשמה אחרי המוות? איך נוצרה הנשמה? האם יש נשמה? מה קרה לפני החיים? מאיפה באה הנשמה? האם אני הגוף שלי? האם יש לי נשמה? איך לדעת מי אני?חיים אחרי המוות, איך לדעת מה קורה אחרי המוות? מה זה מוות קליני? חוויית סף מוות, מה קורה לנשמה אחרי המוות? איך נוצרה הנשמה? האם יש נשמה? מה קרה לפני החיים? מאיפה באה הנשמה? האם אני הגוף שלי? האם יש לי נשמה? איך לדעת מי אני? האם אפשר לדעת מה באמת קורה אחרי המוות? השאלה מה קורה אחרי המוות? מעסיקה אנשים ... הפיזי, כי ברור שהגוף לאחר המוות נקבר ומתפרק באדמה. למעשה, מה שמטריד אותו הוא מה קורה לתודעה, לנפש או לנשמה לאחר שהגוף מפסיק לתפקד. אליעד מסביר שזו המהות האמיתית של השאלה, ולא מה שקורה עם החומר הפיזי עצמו. מדוע ... כל מי אנחנו כרגע. זאת אומרת, האם האדם הוא אך ורק הגוף הפיזי, או שיש בו מרכיב נוסף, כמו נשמה או תודעה, שהיא נפרדת מהגוף. אם אדם יגלה באופן מוחלט שהוא רק גוף פיזי, אז עם סיום פעילות הגוף, לא יהיה שום דבר נוסף. אם, לעומת זאת, האדם ימצא שיש בו תודעה או נשמה, אז עולה השאלה מה קורה לאותה נשמה לאחר שהגוף מת. כדי לענות על השאלה הזאת, הוא מציע לשאול שאלות כמו: כשאני אומר אני, למי אני מתכוון? האם אני הגוף? האם אני הנשמה שנמצאת בתוך הגוף? האם אני שילוב של גוף ונשמה, או שאולי אני בכלל לא זה ולא זה? מה המשמעות של חקירת המצב לפני הלידה? אליעד מוסיף פרספקטיבה נוספת ואומר שאם אדם רוצה להבין את מצב הנשמה אחרי המוות, כדאי לו לשאול את עצמו מה קרה לנשמה לפני הלידה. אם הנשמה הייתה קיימת לפני הלידה, אז יש לברר איפה היא הייתה, כיצד היא נכנסה לגוף, ואיך היא בכלל הגיעה לעולם הפיזי. אם הנשמה לא הייתה קיימת לפני הלידה ונוצרה רק בלידה, נשאלת השאלה איך זה קרה בדיוק ומי יצר אותה. ההיגיון של ... לדברי אליעד, חוויות סף מוות או מוות קליני, בהן אנשים מספרים שחזרו מעולם המתים, אינן הוכחה מוצקה לקיומה של נשמה אחרי המוות. הוא מדגים זאת עם השוואה ברורה: אם ניקח אבן ונחבר אותה למכשור רפואי, לא תהיה שום פעילות ... כרגע, לא תוכל לדעת מה יקרה לאחר שהגוף יפסיק לתפקד. החקירה הפנימית מי אני? יכולה לחשוף האם יש בנו נשמה, האם הנשמה תלויה בגוף, או שאולי היא קיימת באופן עצמאי. בנוסף, הוא מעלה את הרעיון שאולי אחרי המוות אנו חוזרים לאותו ... התחושה הזאת. ככל שנחקור ונבין יותר לעומק מי אנחנו כרגע, כך יהיה לנו יותר ברור מה קורה לתודעה או לנשמה לאחר שהגוף מת. מה קורה באמת אחרי המוות לפי אליעד? לסיכום, אליעד לא נותן תשובה אחת סופית, אלא מדגיש ... ובהתמדה מי הוא כרגע, וכך יוכל אולי להבין גם את התשובה לשאלה מה קורה אחרי המוות. מי אני? מהי נשמה? חוויית קרוב למוות מוות קליני האם יש עולם הבא? גן עדן וגיהינום האם יש אלוהים? האם אפשר לדעת מה ... שגוף האדם נקבר ושבסופו של דבר הוא מתפרק. מה שבאמת מעסיק את האדם הוא מה קורה לתודעה, לנפש או לנשמה לאחר מות הגוף. כדי להשיג ידיעה ודאית ולא רק לנחש או להאמין לסיפורים, מוצע קודם כל לבדוק מי אנחנו כרגע: האם אנחנו הגוף בלבד, האם אנחנו משהו מעבר לגוף, האם קיימת נשמה, והאם היא תלויה בגוף או נפרדת ממנו. איך בדיקת מי אני עוזרת להבין את המצב שלאחר המוות? אם מגלים ... שהאני הוא רק הגוף הפיזי, אז מובן שעם הפסקת פעילות הגוף, לא נותר דבר מעבר לכך. אך אם יש נשמה או תודעה נפרדת, מתעוררת השאלה היכן בדיוק אותה תודעה נמצאת, כיצד נכנסה לגוף, והאם היא ממשיכה להתקיים גם בלעדיו. חשוב לשים לב שגם לפני שנולדנו, לא היינו מודעים לגוף הנוכחי, ואם הנשמה אכן היתה קיימת קודם לכן, צריך להבין איך היא התגלגלה לגוף ומתי זה קרה. האם חוויית מוות קליני מעידה ... אדם במוות קליני עדיין מציג תהליכים מסוימים בגוף או במוח. לכן החוויות שהם מתארים אינן הוכחה מוצקה לקיומה של נשמה לאחר המוות. בנוסף, אותם סיפורים תלויים לעיתים ברקע האמוני של האדם: מוסלמי יראה את מוחמד, נוצרי יראה את ישו, ... אל מציאות אחרת, או להפך. אבל כדי להבין זאת באמת, צריך לחקור ולגלות מי אנחנו כרגע: האם אנחנו הגוף, הנשמה, או שאולי אנחנו אף אחד משניהם? מדוע חשוב לחקור את המציאות הנוכחית לפני שחוקרים את מה שאחרי המוות? מי ... לחלוטין בקיום הגוף, או שהוא נפרד ממנו? האם יש הבדל מהותי בינינו לבין חפצים דוממים? האם מתישהו נכנסה לתוכנו נשמה, ואם כן, מאיפה היא הגיעה? מעבר לכך, עולה הרעיון שאחרי המוות עשוי לקרות מה שכבר קרה לפני הלידה: האדם ... מה הרעיון המעשי מתהליך החקירה? הרעיון המעשי הוא לשאול כל הזמן מי אני? ולברר אם האני הוא גוף בלבד, נשמה בלבד, שילוב של גוף ונשמה, או אולי משהו שאינו גוף ואינו נשמה. גם השאלות הפשוטות ביותר כמו אני רוצה, אני חושב, אני מרגיש עשויות להוביל להבנת מהות האני ולהבהיר אם קיים ... ביסודיות את טבע התודעה ואת מהות האדם, ורק אז אפשר לגשת לשאלה מה קורה אחרי המוות. מי אני? מהי נשמה? חוויית קרוב למוות מוות קליני האם יש עולם הבא? גן עדן וגיהינום לפני הלידה ולאחר המוות האם יש אלוהים?
יחסי הגוף והנפש, גוף נפש נשמה, מי אני? האם אני הגוף שלי? האם אני הנשמה שלי? אחדות הגוף והנפש, האם יש נשמה? מה קורה אחרי המוות? בעיית גוף נפש, פילוסופיה של הנפש, מהות הנפש, נפש וגוף, הבעיה הפסיכופיזית, בעיית הגוף והנפשיחסי הגוף והנפש, גוף נפש נשמה, מי אני? האם אני הגוף שלי? האם אני הנשמה שלי? אחדות הגוף והנפש, האם יש נשמה? מה קורה אחרי המוות? בעיית גוף נפש, פילוסופיה של הנפש, מהות הנפש, נפש וגוף, הבעיה הפסיכופיזית, בעיית הגוף והנפשיחסי הגוף והנפש, גוף נפש נשמה, מי אני? האם אני הגוף שלי? האם אני הנשמה שלי? אחדות הגוף והנפש, האם יש נשמה? מה קורה אחרי המוות? בעיית גוף נפש, פילוסופיה של הנפש, מהות הנפש, נפש וגוף, הבעיה הפסיכופיזית, בעיית הגוף והנפש ... לנפש? מי אני באמת? בהרצאה הזו, אליעד כהן עוסק בשאלת הזהות העצמית, שאלת המי אני? ובקשר בין הגוף, הנפש והנשמה. זו אחת השאלות הפילוסופיות הגדולות, שנוגעת למהות האדם ולמהותו של כל אחד מאיתנו. כל אחד מהכיוונים שהתמודד עמם בהרצאה ... חד משמעיות. האם אני הגוף שלי? הגישה הראשונה שציין אליעד אומרת שאני זה הגוף שלי. לפי תפיסה זו, אין נשמה ואין תודעה, וההוויה האנושית כולה נמדדת רק דרך הגוף הפיזי. כל מה שקשור לאדם הוא רק הגוף, ואין שום ... תשובה משכנעת ומוחלטת. האם אני והגוף שלי שני דברים נפרדים? הגישה השנייה טוענת שאני הוא ישות נפרדת מהגוף. למשל, הנשמה או התודעה שוכנת בגוף, אך איננה תואמת את הגוף. אחד הדימויים שמובאים כאן הוא של רכב ונהג: הגוף הוא הרכב, והנשמה היא הנהג. כשיש בעיה בגוף, הנשמה יכולה להמשיך להתקיים. אליעד שואל כמה שאלות נוספות שמעלות תהיות: איך הנשמה שולטת על הגוף? מה קורה לנשמה אחרי שהגוף מת? האם הנשמה נעלמת או שהיא ממשיכה להתקיים? אם אני לא הגוף שלי, אז איך הגעתי דווקא לגוף הזה? איך אני קשור אליו? האם אני זה הגוף שלי והנשמה שלי ביחד? תפיסה שלישית מנסה לשלב את שתי הגישות הקודמות, וטוענת כי האני הוא שילוב של הגוף והנשמה. כלומר, הזהות שלנו כוללת את שני המרכיבים הללו, והם בלתי נפרדים. אך אליעד שואל גם כאן: מה מחבר את הגוף לנשמה? האם יש דבר שלישי שמחבר ביניהם? אם הגוף משתנה, האם גם האני משתנה יחד איתו? מה קובע את הזהות שלי - הגוף או הנשמה? האם אני לא הגוף שלי ולא הנשמה שלי? גישה נוספת טוענת כי האדם הוא בכלל לא הגוף שלו ולא הנשמה שלו, אלא יש מהות שלישית שממוקמת מעבר לשני אלה. השאלה שמופיעה כאן היא: אם לא הגוף ולא הנשמה, אז מי אני? האם יש אני אמיתי שקשור למשהו מעבר לגוף ולנשמה? האם יש רק נשמה והגוף הוא אשליה? גישה נוספת אומרת כי הגוף הוא לא יותר מאשליה, והשורש האמיתי של קיומנו הוא הנשמה בלבד. אם נחשוב על דימוי של חלום, אז כשהאדם חולם, יש לו תחושת גוף, אך הגוף בחלום לא באמת קיים. הוא רק תחושת תודעה. יש אנשים שמאמינים שהמציאות הזו היא דמיון, ושמה שחשוב באמת זו הנשמה בלבד. האם אני קיים רק כשגופי קיים? אליעד מציע גם גישה המגשרת בין התפיסות השונות, וטוען כי הגוף אינו ... השאלות שמטיל אליעד הן לא רק תאורטיות, אלא גם מעשיות: מי אני כרגע? איך אני תופס את הגוף שלי והנשמה שלי עכשיו, ולא מה יקרה אחרי המוות? אם נוכל להבין את הזהות שלנו כעת, אולי נוכל גם להבין את כל מהות הקיום האנושי. מהו גוף ונשמה? האם אני הגוף שלי? האם יש נשמה? מה קורה אחרי המוות? האם אנחנו ישות נפרדת מהגוף? יחס בין גוף לנפש: מי אני באמת? השאלה מי אני? ... שעולות מכל אחת מהן. התפיסה הראשונה: אני זה הגוף שלי לפי גישה זו, אין קיום מעבר לגוף הפיזי. אין נשמה, אין תודעה כישות עצמאית, אלא כל מה שמרכיב את האני הוא הגוף עצמו. מכאן נובע כי אם הגוף הוא ... - שני דברים נפרדים תפיסה זו טוענת כי האדם אינו זהה לגופו, אלא הוא ישות נפרדת מהגוף - למשל, נשמה או תודעה השוכנת בגוף. דימוי נפוץ לכך הוא רכב ונהג: הגוף הוא הרכב, והתודעה היא הנהג. כאשר הרכב מתקלקל או נהרס, הנהג עדיין קיים. השאלות שעולות מהגישה הזו הן: אם הנשמה היא ישות עצמאית, כיצד היא מחוברת לגוף? כיצד היא שולטת עליו? מה קורה לנשמה לאחר מות הגוף? האם היא ממשיכה להתקיים? אם כן, היכן? אם אני לא הגוף שלי, אלא משהו שחי בתוכו, כיצד ומתי נכנסתי אליו? כיצד הגעתי דווקא לגוף הזה ולא לאחר? התפיסה השלישית: אני זה הגוף שלי והנשמה שלי יחד גישה זו מנסה לשלב בין התפיסות הקודמות וטוענת כי האני הוא גם הגוף וגם הנשמה. כלומר, הזהות העצמית שלנו מורכבת משני היבטים - הפיזי והרוחני, והם בלתי נפרדים זה מזה. אך גם כאן עולות ... משהו שלישי שמחבר ביניהם? אם הגוף משתנה ומתכלה, האם גם האני משתנה יחד איתו? אם אני גם הגוף וגם הנשמה, מה יותר אני? האם הגוף קובע את הזהות שלי, או דווקא הנשמה? התפיסה הרביעית: אני זה לא הגוף שלי ולא הנשמה שלי ישנן תפיסות המרחיקות לכת אף יותר וטוענות כי האדם הוא בכלל לא הגוף שלו ולא הנשמה שלו, אלא משהו אחר לחלוטין. כאן עולה השאלה - אם אני לא זה ולא זה, אז מי אני? האם יש איזו מהות שלישית שקיימת מעבר לשניהם? התפיסה החמישית: יש רק נשמה והגוף הוא אשליה גישה זו גורסת כי הגוף אינו אלא דמיון, והמציאות האמיתית היא רק הנשמה. ניתן לדמות זאת לחלום - כאשר אנו ישנים וחולמים, נדמה לנו שיש לנו גוף בתוך החלום, אך למעשה אין ... שחווה מציאות מדומה. השאלות שעולות מכאן: אם הגוף אינו אמיתי, מדוע הוא נתפס ככה בעינינו? אם אני הוא רק הנשמה, האם אני בכלל צריך להתייחס לגוף? מה יקרה כאשר הגוף ימות? האם אמשיך להתקיים בדיוק באותו אופן? התפיסה השישית: ... מה יקרה אחרי המוות או לפני הלידה, חשוב לשאול - מי אני כרגע? האם אני הגוף שלי? האם אני הנשמה שלי? האם אני שילוב של שניהם או אולי משהו אחר לחלוטין? מהי תודעה? האם יש נשמה? מה קורה אחרי המוות? זהות עצמית - מי אני? האם הגוף שלי הוא אני? גוף או נשמה, מי אני בחלום? נשמה כישות עצמאית, מטריאליזם, דואליזם, אידיאליזם, אני מדמיין את הגוף שלי, מה קורה לנשמה אחרי המוות? ...
גויים, יהודים, בעלי חיים, דומם, צומח, חי, מדבר - האם יש או אין להם נשמה?גויים, יהודים, בעלי חיים, דומם, צומח, חי, מדבר - האם יש או אין להם נשמה?גויים, יהודים, בעלי חיים, דומם, צומח, חי, מדבר - האם יש או אין להם נשמה? האם יש הבדל בין הנשמה של גויים ליהודים? אליעד כהן עונה לשאלה האם יש הבדל בין הנשמה של גויים לבין נשמות של יהודים, ומרחיב את הדיון לשאלה מהותית יותר, הנוגעת לנשמה בכלל. הוא מסביר שההפרדה בין בני אדם (יהודים וגויים) ובין חי, צומח ודומם, היא בעצם כפירה באחדות האלוהית. לדעתו, ... והכל שב אל העפר. שלמה המלך אומר במפורש שאין הבדל בין בני האדם לבהמה, ושמבחינה מהותית אין לבני אדם נשמה שונה מזו של בעלי החיים. שלמה גם תוהה: מי יודע רוח בני האדם העלה היא למעלה ורוח הבהמה הירדת ... הגישה המאחדת של שלמה המלך, עיוותו את הפסוק, הוסיפו מילים, וטענו שמותר האדם מן הבהמה כי הכל הבל לבד הנשמה הטהורה, אף על פי שבספר קהלת עצמו זה לא מופיע כלל. הם יצרו הבחנה מזויפת בין הנשמה האנושית ליתר הבריאה, וטענו שהיא טהורה יותר. אליעד מדגיש כי שלמה המלך אמר בדיוק ההפך, שאין כל הבדל בין הנשמות. האם יש משמעות מיוחדת לאדם לעומת דומם? לפי אליעד, אין לאדם משמעות מיוחדת או יתרון על פני כל דבר ... חיצונית, אלא ההוויה האחת שמחוץ לזמן ולמקום, ולכן כל ההבחנות שאנחנו עושים בין טוב ורע, מצוות ועבירות, או בין נשמה כזו או אחרת - הן חסרות משמעות אמיתית מנקודת מבטה של ההוויה הזאת. האם יש משמעות למושגים כמו בחירה ... ורע? אליעד מסביר שמבחינת האמת הפנימית, בתוך ההוויה האחת אין באמת בחירה חופשית, טוב או רע, או הבדלים בין נשמות שונות. כל ההבחנות הללו הן תוצר של השחצנות האנושית, שמנסה לייצר משמעות ונפרדות. האדם יוצר הפרדה דמיונית בין עצמו ... חשוב יותר מכל חלק אחר של הבריאה. הבנת האחדות הזאת היא, לדבריו, המפתח לחיים שלמים וטובים באמת. האם יש נשמה לגויים? מה ההבדל בין נשמה של יהודי לגוי? האם יש הבדל בין אדם לבהמה? האם שלמה המלך אמר שאין הבדל בין אדם לבהמה? האם ... קהלת? מהי האחדות האלוהית? האם יש בחירה חופשית? הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, האם יש הבדל בין הנשמה של הגויים והיהודים האם מבחינה קוסמולוגית יש לגויים פחות נשמה? ונרחיב את השאלה בנושא הנשמה, אנשים כופרים באחדות של הבורא והם חווים את המציאות בנפרדות, גם דתיים וגם חילונים, הם עושים הפרדה בין חי ... נסובב את זה בן אדם, דומם, וצומח זה אותו דבר. ודתיים יהודים שכופרים באחדות הבורא, טוענים ומשקרים כי יש נשמה לגוי ויש נשמה שונה ליהודי. ואני רוצה לצטט פסוק מספר קהלת אותו כתב שלמה המלך: (פרק ג) אמרתי אני בלבי על דברת ... הבהמה, וכל מה שקורה לאלו ומה שקורה לאלו, זה אותו הדבר, כמו שהבהמה מתה, גם האדם מת, ומה שקורה לנשמה של האדם גם לבהמה קורה, רוח אחד לכל. אתה והבהמה עשויים מאותו חומר. מי הביא אותך למסקנה המטופשת שהרוח ... הדתיים יודעים ששלמה המלך היה חכם, ולא היה דתי לקחו את הפסוק הזה, ועיוותו אותו כי הכל הבל מלבד הנשמה הטהורה. והם קוראים את זה בסידור ובטוחים שזה פסוק מהתנך, אבל זה לא נכון שלמה המלך אמר שאין הבדל, אבל הרבנים החכמולוגים הפכו את הפסוק, בשם שלמה המלך! השקרנים לקחו את הפסוק ואמרו שיש נשמה גבוהה לאדם. גם שלמה אמר שיש דברים שהוא לא מבין, כך שגם עליו אני לא סומך, כי אם לא ... וממילא לא שייך אצלה נפרדות, לא שייך אצלה הבדלים, לא שייך שיש לך בחירה חופשית, שיש ניסים וטבע, שיש נשמה כזו ונשמה אחרת, לא שייך שיש מצוות ועברות. בסופו של דבר על האדם לחפש את האמת, ולראות שהכל אחד מוחלט. לילדים ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?