אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משימה ✔תכנון וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תכנון וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון מהסוף להתחלה, מה בטוח נכון? תכנון וקבלת החלטות, שיטות לתכנון דברים, מהו תכנון נכון? התייעלות
איך לתכנן דברים בצורה נכונה מהסוף להתחלה?

כאשר אדם רוצה לתכנן דברים, לנהל פרויקטים או לבצע משימות מורכבות בצורה יעילה, עליו להשתמש בשיטה של תכנון מהסוף להתחלה. אליעד מסביר ששיטה זו מאפשרת ליצור סדר וארגון, להקטין את חוסר הוודאות ולהפחית את האפשרויות שצריך לבדוק בדרך למטרה הסופית. העיקרון המרכזי הוא לחשוב על התוצאה הסופית וללכת אחורה בציר הזמן כדי להבין כיצד להשיג אותה.

מהי שיטת תכנון מהסוף להתחלה בעזרת דוגמת ארוחת הערב?

אליעד נותן דוגמה מפורטת: נניח שאתה רוצה שהילד שלך יאכל איתך ארוחת ערב. במקום לחשוב מיד מה לעשות, יש לדמיין קודם כל את הסוף הרצוי: הילד יושב ליד השולחן ואוכל איתכם בשמחה.
  • בסוף, הילד יושב ליד השולחן מרצונו.
  • מה קרה לפני כן? הוא רצה לשבת איתכם.
  • מה קרה לפני כן? הוא חשב שלשבת בשולחן יביא לו משהו טוב.
  • מה קרה לפני כן? הוא שמע הבטחה שיקבל מתנה אם ישב לאכול.
  • מה קרה לפני כן? אמרת לו שהוא יקבל מתנה אם ישב לאכול.
כעת, לאחר שתכננת מהסוף להתחלה, קל לבצע את השלבים לפי הסדר שהוגדר מראש.

כיצד להביא יותר לקוחות לעסק בעזרת תכנון מהסוף להתחלה?

אליעד נותן דוגמה נוספת בתחום העסקי. נניח שיש לך חנות ירקות ואתה רוצה למשוך לקוחות. התהליך מתחיל בהדמיית התוצאה הסופית:
  • בסוף, החנות מלאה בלקוחות.
  • מה קרה לפני כן? הלקוחות הגיעו לחנות.
  • מה קרה לפני כן? הם רצו להגיע לחנות.
  • מה קרה לפני כן? הם חשבו שכדאי להם להגיע.
  • מה קרה לפני כן? הם ידעו על קיומה של החנות ועל היתרונות שלה.
  • מה קרה לפני כן? היה פרסום או שיווק שגרם להם לדעת עליה.
כאן נחשף "צוואר הבקבוק", ואתה יודע בדיוק במה להתמקד: ביצירת מודעות או בשיפור אטרקטיביות העסק.

איך לתכנן משימה מורכבת כמו כתיבת ספר בצרפתית?

אליעד מפרק משימה מורכבת של כתיבת ספר בצרפתית על חלליות לשלבים פשוטים יותר, כדי לתכנן מהסוף להתחלה:
  • בסוף, כתבת ספר בצרפתית על חלליות.
  • מה קרה לפני כן? ידעת לכתוב ספרים.
  • לפני כן? ידעת צרפתית.
  • לפני כן? למדת את השפה הצרפתית.
  • לפני כן? למדת על הנושא של חלליות.
  • לפני כן? הכרת את האלפבית הצרפתי והכתיבה.
באופן זה, כל שלב מורכב מתפרק לתת - שלבים פשוטים יותר, ובכך הופכים משימה גדולה לניתנת לביצוע.

איך לתכנן נכון לוח זמנים, למשל בהכנת ארוחה מורכבת?

אליעד מסביר זאת דרך דוגמה של הכנת ארוחה עם מנה ראשונה, עיקרית וקינוח תוך שעה. הקינוח דורש 50 דקות הקפאה ו - 5 דקות הכנה. צריך לתכנן מהסוף להתחלה:
  • בסוף, הארוחה מוכנה על השולחן.
  • לפני כן, הקינוח יצא מהמקפיא.
  • לפני כן, הוא היה 50 דקות במקפיא.
  • לפני כן, היה צריך להכין את הקצפת 5 דקות.
כך מגיעים למסקנה שתוך 3 דקות מתחילת העבודה חובה להתחיל להכין את הקצפת. בשיטה זו ניתן לתכנן ביעילות משימות מורכבות עם אילוצי זמן רבים.

איך לקבל החלטות בתכנון על ידי זיהוי מה בטוח נכון?

אליעד מסביר שתכנון הוא בעצם סוג של ספק. בכל מצב של ספק או חוסר ודאות, הדבר הראשון שיש לשאול הוא: "מה בטוח נכון?". בכל משימה או החלטה צריך לזהות את הדברים הוודאיים ולהתחיל מהם. ככל שהדבר נמצא בסוף, כך הוודאות שלו גבוהה יותר, לכן כדאי להתחיל לתכנן מהסוף:
  • אם יש לך ספק, שאל: מה בטוח נכון?
  • כאשר הדבר הוודאי ברור, בדוק מה קרה שלב אחד לפני כן.
  • כך תוכל לצמצם אפשרויות ולהפוך משימה מורכבת לפשוטה וברורה.
לדוגמה, אם אתה צריך לערוך מסיבה, ודאי שצריך בלונים. אתה יודע מראש כמה בלונים צריך וכמה הם עולים, וכך כבר מצמצם את האפשרויות.

למה חשוב לדייק במטרה הסופית?

אליעד מדגיש שככל שהמטרה הסופית תהיה מוגדרת יותר ומדויקת יותר, כך התכנון יהיה מוצלח יותר. אם ברור לך בדיוק לאן אתה רוצה להגיע, תוכל לבחור את הדרך היעילה ביותר לשם. לדוגמה, אם אתה יודע שאתה רוצה להגיע לירושלים, זה טוב, אבל אם אתה יודע שאתה צריך להגיע למקום מסוים בירושלים, תוכל לתכנן מסלול מדויק ולחסוך זמן ופקקים.

לסיכום, מה צריך לזכור לגבי תכנון נכון של תהליכים ומשימות מורכבות?
  • לחשוב מהסוף להתחלה.
  • לשאול תמיד: "מה בטוח נכון?".
  • לפרק משימות מורכבות לשלבים קטנים וברורים.
  • לזהות אילוצים וצווארי בקבוק בתהליך.
  • לדייק ולהגדיר היטב את המטרה הסופית.
אליעד מציע שככל שאדם מפתח את יכולות החשיבה שלו, הוא יוכל לתכנן במהירות וביעילות רבה יותר.
איך לתכנן דברים? תכנון מהסוף להתחלה!

כאשר בן אדם רוצה להשיג מטרה מסוימת, השאלה היא איך לתכנן את הדרך להגשמתה. אחת השיטות היעילות ביותר לתכנון היא לחשוב מהסוף להתחלה. כלומר, להתחיל מהתוצאה הסופית הרצויה ולחזור אחורה בשלבים כדי להבין כיצד להגיע לשם.

דוגמה לתכנון מהסוף להתחלה - לגרום לילד לאכול ארוחת ערב

נניח שהמטרה שלך היא לגרום לילדך לשבת איתכם לארוחת ערב. אם תיגש למשימה ללא תכנון, תנסה לשכנע אותו בדרכים שונות ואולי תיכשל. לעומת זאת, אם תתחיל מהסוף להתחלה, תוכל לבנות תהליך מתודולוגי:
  • בסוף התהליך: הילד יושב ליד השולחן ואוכל.
  • לפני כן: הילד רוצה לשבת ליד השולחן.
  • לפני כן: הילד חושב שאם הוא יישב ליד השולחן, יהיה לו טוב.
  • לפני כן: הילד קיבל הבטחה לתגמול מסוים אם ישב לשולחן.
  • לפני כן: נאמר לו שאם ישב לשולחן, יקבל את התגמול.
כעת, כשהדרך ברורה, אפשר לפעול בהיגיון ולבצע את השלבים מההתחלה לסוף.

תכנון עסקי - איך להביא יותר לקוחות

אם יש לך חנות ירקות ואתה רוצה למלא אותה בלקוחות, תהליך החשיבה מהסוף להתחלה נראה כך:
  • בסוף: החנות מלאה בלקוחות.
  • לפני כן: לקוחות הגיעו לחנות.
  • לפני כן: הלקוחות רצו להגיע לחנות.
  • לפני כן: הם חשבו שכדאי להם להגיע.
  • לפני כן: הם ידעו על קיום החנות ועל היתרונות שלה.
  • לפני כן: החנות קיבלה חשיפה, פרסום ושיווק.
מכאן המסקנה היא שיש להתמקד בפרסום, ביצירת מודעות, בשיפור חוויית הלקוח וכדומה.

תכנון תהליך מורכב - הכנת ארוחה

נניח שעליך להכין שלוש מנות בזמן מוגבל - מנה ראשונה, עיקרית וקינוח. אם תתחיל לבשל ללא תכנון, ייתכן שתיתקל בבעיות זמן. לכן, יש לתכנן כך:
  • בסוף: שלוש המנות מוכנות ומוגשות.
  • לפני כן: הקינוח שהצריך שעה של קירור נמצא במקפיא.
  • לפני כן: ההכנה של הקינוח הסתיימה והוכנס למקפיא.
  • לפני כן: הוכנו החומרים של הקינוח.
  • במקביל: הוכן האוכל למנה העיקרית והראשונה.
כך ניתן להבין שצריך להתחיל מהשלב הארוך ביותר ולשלב בין משימות שונות בצורה חכמה.

איך להימנע מספקות? להתחיל ממה שבטוח נכון!

כאשר אדם מתמודד עם ספקות או דילמות, עליו לבדוק מה בטוח נכון ולבנות את ההחלטה על בסיס זה. לדוגמה, אם אתה רוצה לדעת איך ללמוד שפה חדשה, ניתן לשאול:
  • מה בטוח נכון? בסוף אני רוצה לדעת צרפתית.
  • מה קורה לפני כן? אני יודע לקרוא ולכתוב בצרפתית.
  • מה קורה לפני כן? אני מכיר מילים ומשפטים בסיסיים.
  • מה קורה לפני כן? אני לומד את האלפבית.
כך ניתן לתכנן בצורה מסודרת ולהימנע מתחושת עומס וחוסר כיוון.

מסקנה - לחשוב תמיד מהסוף להתחלה

בין אם מדובר בתכנון עסקי, תכנון ארוחה, פתרון בעיות או כל משימה אחרת, הדרך היעילה ביותר היא להתחיל מהתוצאה הרצויה ולבנות את הדרך חזרה. תכנון מהסוף להתחלה מאפשר להימנע מהפתעות, לצמצם אפשרויות לא רלוונטיות, לזהות צווארי בקבוק ולייעל את הביצוע.
איך לקבל החלטות בתהליך תכנון? צמצום אפשרויות הבחירה בקבלת החלטה, איך להחליט יותר בקלות? איך לתכנן סדר יום? איך מתכננים דברים? מהו תכנון יעיל? איך לתכנן לטווח רחוק? חכם רואה את הנולד, מה מחויב? סוף מעשה במחשבה תחילה, תכנון לטווח קצר, תכנון לטווח רחוק, איך להקים עסק? איך לתכנן תוכנית? הדרכה למנהלים, מנטורינג למנהלים, מנטורינג לעסקים, מנטורינג לחיים, מנטורינג להצלחה, מנטורים ליזמים, מנטורים למכירות, איך לתכנן משהו? איך לתכנן ביצוע משימה? איך לתכנן משימה? תהליך תכנון, לחשוב על הסוף, איך להסיר ספק? איך לקבל החלטות בקלות? איך להחליט בקלות? איך להתלבט פחות? תכנון ושיפור תהליכים, תכנון אסטרטגי, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן ביעילות? מאיפה להתחיל? איך להתחיל? ביצוע משימות, יותר מידי משימות, איך לעשות סדר? מאיפה מתחילים? סדר בבלאגן, איך עושים סדר בבלאגן? איך למצוא את צווארי הבקבוק? איך לעשות סדר בבלאגן? איך לתכנן דברים? ניתוח מערכות מידע, איך לנהל פרויקט? ניהול מערכות מידע, ניהול החלטות, ניהול זמן בצורה נכונה, תיאוריות ניהול זמן, קורס ניהול זמן, איך לארגן את היומן? איך לסדר את הזמן? איך מנהלים זמן נכון? איך לנהל זמן נכון? איך לנהל זמן? איך לתכנן תהליכים? תהליך תכנוני, תכנון תהליכים, איך להתייעל? איך לעשות דברים ביעילות? איך להיות יעיל? איך לנצל את הזמן? איך לארגן את הזמן? ניהול משימות, יעוץ ארגוני, יעוץ לארגונים, ניהול לפי אילוצים, תורת האילוצים, חקר ביצועים, מודלים דטרמיניסטים, איך להתיר את הספק? איך למצוא את צוואר הבקבוק? ניהול פרויקטים, הנדסה, הנדסת תעשייה, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסה תעשייתית, איך לנהל פרויקטים? תכנון ובקרה של פרויקטים, איך מתכננים פרויקט? שלב התכנון של הפרויקט, הגדרת המטרה, איתור אילוץ המערכת, תהליכי חשיבה, סדר וארגון בעבודה, סדר וארגון בעסק, ארגון סדר יום, לחשוב על התכלית, מטרה ברורה, מטרה לא ברורה, לדייק את המטרה, להגדיר את המטרה, התנהגות ארגונית, אסטרטגיה עסקית, מערכות מידע, יזמות, לוגיסטיקה, איך לתכנן תוכנית עסקית? איך למצוא אילוצים בתהליך תכנון? מהם אילוצים בתכנון תהליך? איך לתכנן לפי אילוצים? איך לדעת מהם האילוצים שלי? איך לבנות תוכנית עסקית? איך להתחיל מהסוף? איך להתחיל לתכנן מהסוף? תכנון וארגון, אומנות התכנון, מיומנויות תכנון, מהו תכנון מהסוף להתחלה? מה זה לחשוב מהסוף להתחלה? מהי חשיבה תוצאתית? יכולות חשיבה, חשיבה תהליכית, חשיבה תכליתית, ניתוח תהליכי חשיבה, שיפור יכולות חשיבה, תכנון עסקי, איך לתכנן עסק? איך לתכנן פרויקט מורכב? איך לתכנן משימה מורכבת? איך לתכנן באי וודאות? איך לקבל החלטות בתנאי אי וודאות? איך לקבל החלטות מורכבות? איך להחליט החלטות מורכבות? איך לפתור ספק? איך לפתור בעיות מורכבות? מודלים לפתרון בעיות מורכבות, איך למצוא וודאות מתוך אי וודאות? איך לפתור אי וודאות? איך לדעת מה בטוח נכון? איך מתכננים פרויקט מורכב? איך מתכננים משימה מורכבת? איך להצליח בריבוי משימות במקביל? איך לתכנן מספר משימות במקביל? איך להיות מולטיטסקינג? איך להצליח לעשות מולטיטסקינג? איך לבצע כמה משימות בו זמנית?
מהסוף להתחלה איך לדעת מה בטוח נכון איך ללמוד לתכנן איך להתחיל מהסוף רוצה לשבת לתכנן מספר משימות במקביל לתכנן משימות מורכבות איך למצוא וודאות מתוך אי וודאות פיתוח יכולת קוגניטיבית איך להקים עסק איך לתכנן איך לתכנן לוח זמנים איך לתכנן משימות איך לתכנן משימות מורכבות איך לתכנן תהליכים איך לתכנן תהליכים מורכבים בטוח נכון החלטה החלטות החלטיות התחלה התייעלות להחליט לוח זמנים לנהל לנהל פרויקט לנהל פרויקטים לקבל החלטה לקבל החלטות לתכנן לתכנן לוח זמנים לתכנן משימות לתכנן משימות מורכבות לתכנן תהליכים לתכנן תהליכים מורכבים מה בטוח נכון מהו תכנון נכון מהסוף להתחלה מורכבות מנהל משימה משימות משימות מורכבות ניהול ניהול פרויקטים ניתוח ניתוח תהליך ניתוח תהליכים פרוייקט פרוייקטים פרויקט פרויקטים קבלת החלטה קבלת החלטות שיטות שיטות לתכנון דברים תהליך תהליכים תהליכים מורכבים תכנון תכנון וניתוח תהליכים תכנון וקבלת החלטות תכנון מהסוף להתחלה תכנון נכון
מולטיטסקינג, ריבוי משימות, ניהול מספר משימות בו זמנית, משימה בתוך משימה, איך לנהל מספר משימות בו זמנית? איך לנהל את הזמן? איך המוח מנהל מספר משימות? איך לבצע מספר משימות בו זמנית ביעילות? ניהול זמן, התייעלות, להתייעל
מולטיטסקינג, ריבוי משימות, ניהול מספר משימות בו זמנית, משימה בתוך משימה, איך לנהל מספר משימות בו זמנית? איך לנהל את הזמן? איך המוח מנהל מספר משימות? איך לבצע מספר משימות בו זמנית ביעילות? ניהול זמן, התייעלות, להתייעל
... ריבוי משימות, ניהול מספר משימות בו זמנית, משימה בתוך משימה, איך לנהל מספר משימות בו זמנית? איך לנהל את הזמן? איך המוח מנהל מספר משימות? איך לבצע מספר משימות בו זמנית ביעילות? ניהול זמן, התייעלות, להתייעל איך לנהל ... מתמודד האדם כאשר הוא מנהל משימות רבות בו זמנית, היא היכולת לנהל ולזכור את כולן בצורה אפקטיבית. ... מסביר שכאשר אדם מתחיל לבצע משימה, פעמים רבות תוך כדי ביצועה נכנסת משימה חדשה. בשלב זה האדם נמצא בצומת החלטה - האם להמשיך במשימה הראשונה או לעבור למשימה החדשה. מדוע ריבוי משימות הופך למורכב במוח האנושי? כאשר האדם עסוק במשימה אחת ופתאום נכנסת משימה נוספת, לכאורה יש שתי משימות בלבד. אך בפועל, לדברי אליעד כהן, יש שלוש משימות שונות המכבידות על המוח: המשימה הראשונה שעסוקים בה כעת. המשימה החדשה שנכנסה כרגע ודורשת התייחסות. המשימה השלישית שהיא לזכור שיש משימה שנדחתה, ושיש לבצע אותה מאוחר יותר. לדוגמה, אם האדם צריך ללכת ... הוא צריך לזכור לא רק שתי משימות, אלא שלוש: ללכת לבנק, ללכת לסופר, ולזכור את המשימה הנדחית. מורכבות זאת מתעצמת כאשר נכנסת עוד משימה חדשה. איך הכי יעיל לנהל מספר משימות במקביל? לפי אליעד כהן, הדרך הטובה ביותר לניהול יעיל של מספר משימות היא לבצע הערכה של דחיפות וחשיבות המשימות. האדם צריך לשאול את עצמו מה יותר דחוף והכרחי, ואז לבחור באיזו משימה להתמקד. לדוגמה, אם המשימה החדשה שהגיעה היא דחופה יותר מזאת הנוכחית, על האדם לעצור את ... הזה חובה על האדם לרשום את המשימות הנוספות שנדחו. כך, המוח מתפנה להתרכז ב
ניהול יומן משימות, ניהול משימות, ניהול זמן, ניהול רשימת משימות, לסגור משימות, מחיקת משימות, למחוק משימות, סדר וארגון משימות, לא לפתוח משימות סגורות, לא לסגור משימות פתוחות, סגירת משימה, פתיחת משימה, ניהול זמן, ניהול ארגוני
ניהול יומן משימות, ניהול משימות, ניהול זמן, ניהול רשימת משימות, לסגור משימות, מחיקת משימות, למחוק משימות, סדר וארגון משימות, לא לפתוח משימות סגורות, לא לסגור משימות פתוחות, סגירת משימה, פתיחת משימה, ניהול זמן, ניהול ארגוני
... יומן משימות, ניהול משימות, ניהול זמן, ניהול רשימת משימות, לסגור משימות, מחיקת משימות, למחוק משימות, סדר וארגון משימות, לא לפתוח משימות סגורות, לא לסגור משימות פתוחות, סגירת משימה, פתיחת משימה, ניהול זמן, ניהול ארגוני איך לנהל יומן משימות בצורה יעילה באמת? כדי לנהל יומן משימות באופן יעיל, אליעד כהן מסביר שישנם שני עקרונות חשובים ומשלימים שצריך להקפיד עליהם. אף ... אחד את השני ותורמים לניהול זמן נכון ולמניעת עומס ובלבול. מהו עקרון לא לסגור משימות פתוחות? העיקרון הראשון בניהול יומן משימות הוא לא לסגור אף פעם משימה שעדיין פתוחה או שעדיין דורשת טיפול. הטעות הנפוצה היא לסמן משימה כסגורה למרות שהיא עדיין לא טופלה בפועל. מצב כזה יכול להוביל להזנחה של משימות חשובות, כיוון שהמוח מפסיק לראות את המשימה. באופן פשוט, כל משימה שעדיין זקוקה לפעולה חייבת להישאר פתוחה וגלויה ברשימה, כדי לא לפספס אותה בטעות. לדוגמה, אם יש לך משימה לשלוח מייל חשוב, אסור לסמן אותה כסגורה עד שהמייל אכן נשלח. סגירת משימות שעדיין פתוחות גורמת לבלבול ומובילה להחמצה של דברים חשובים. למה חשוב לא להשאיר משימות שסיימנו פתוחות? העיקרון השני, ההפוך אך המשלים לראשון, הוא לא להשאיר משימות ברשימה אחרי שסיימנו לטפל בהן. הרבה אנשים משאירים ברשימת המשימות שלהם דברים שכבר ביצעו, לעיתים כדי לראות כמה הספיקו. אולם, פעולה זו יוצרת עומס מיותר על המוח. אליעד מדגיש שהמוח שלנו עובר שוב ושוב על רשימת המשימות, וכשהוא נתקל במשימה שכבר הושלמה, הוא מבצע פעולת עיבוד מיותרת: המשימה הזו הסתיימה, את זה כבר עשיתי, וכך הוא מתעייף ללא צורך. איך משימות מיותרות ברשימה משפיעות על יעילות העבודה שלנו? לפי אליעד, כשאנחנו משאירים משימות סגורות ברשימה, אנחנו יוצרים עומס קוגניטיבי שמוריד את היעילות הכללית שלנו. המוח שלנו ...
מעקב אחרי משימות, אחריות ניהולית, מי אחראי על ביצוע המשימה? ניהול משימות, אחריות על ביצוע משימה, יצירת משימה ארגונית, משימות ניהוליות, איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, האצלת סמכויות, העברת סמכויות, העברת אחריות, פיקוח על משימות
מעקב אחרי משימות, אחריות ניהולית, מי אחראי על ביצוע המשימה? ניהול משימות, אחריות על ביצוע משימה, יצירת משימה ארגונית, משימות ניהוליות, איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, האצלת סמכויות, העברת סמכויות, העברת אחריות, פיקוח על משימות
... אחרי משימות, אחריות ניהולית, מי אחראי על ביצוע המשימה? ניהול משימות, אחריות על ביצוע משימה, יצירת משימה ארגונית, משימות ניהוליות, איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, האצלת סמכויות, העברת סמכויות, העברת אחריות, פיקוח על משימות מי אחראי באמת על ביצוע המשימה בארגון? כאשר מנהל או אחראי נותן לעובד משימה, התהליך הניהולי אינו מסתיים בנקודת העברת המשימה לעובד. אליעד כהן מסביר שאומנם האחריות הישירה לביצוע המשימה עוברת לעובד, אך האחריות הכוללת להשלמת המשימה בצורה תקינה עדיין מוטלת על מי שנתן את המשימה, כלומר, על המנהל. זהו עיקרון חשוב ביותר בניהול משימות וארגון עבודה: ברגע שנתת משימה, נולדה לך משימה חדשה - משימת המעקב והפיקוח על ביצועה. הדבר דומה למערכת כפולה של אחריות: מצד אחד, העובד אחראי לבצע את המשימה, ומצד שני, המנהל אחראי לוודא שהעובד אכן מבצע את המשימה כפי שנדרש. מדוע שגר ושכח הוא גישה שגויה בניהול משימות? אליעד כהן מדגיש ומסביר את הטעות הנפוצה בניהול משימות - גישת שגר ושכח, שבה מנהלים חושבים שברגע שנתנו משימה, הסתיימה אחריותם עליה. הטעות היא בהנחה שהעובד בוודאות יטפל במשימה כהלכה ללא צורך במעקב. בפועל, כאשר מנהל מפסיק לעקוב אחרי המשימה, הוא בעצם מפקיר אותה, ומשאיר את התוצאות בידי המזל או הרצון הטוב של העובד. לדוגמה, אם המנהל נותן לעובד משימה לארגן פגישה או לייצר דוח מסוים, ברור שהעובד אחראי לביצוע המשימה, אך אם המנהל לא יבדוק שהמשימה אכן בוצעה או מה מצבה, אין שום ערובה שהמשימה תתבצע במועד או באופן הנדרש. לפיכך, הגישה הנכונה והאפקטיבית ביותר היא של פיקוח אקטיבי ומתמשך. מהי הדרך הנכונה למעקב אחרי ביצוע משימות בארגון? אליעד מדגיש שהאחריות של המנהל כוללת לא רק לתת משימות, אלא גם לוודא שהן אכן מתבצעות כראוי. לפיכך, בכל פעם שאתה נותן משימה לעובד, עליך להוסיף לעצמך באופן אוטומטי משימת מעקב. משימת המעקב לא חייבת להיות מעיקה או מפריעה לעובד, אך היא חייבת ...
ניהול משימות לעובדים, מעקב אחרי משימות לעובדים, איך לעקוב אחרי ביצוע משימות? משימות שלא מוגדרות בזמן, משימות לא ברורות, התקדמות במשימות, ניהול פרויקטים, לחלק משימה לחלקים קטנים, אבני דרך לביצוע המשימה, לוחות זמנים של משימה
ניהול משימות לעובדים, מעקב אחרי משימות לעובדים, איך לעקוב אחרי ביצוע משימות? משימות שלא מוגדרות בזמן, משימות לא ברורות, התקדמות במשימות, ניהול פרויקטים, לחלק משימה לחלקים קטנים, אבני דרך לביצוע המשימה, לוחות זמנים של משימה
... משימות לעובדים, מעקב אחרי משימות לעובדים, איך לעקוב אחרי ביצוע משימות? משימות שלא מוגדרות בזמן, משימות לא ברורות, התקדמות במשימות, ניהול פרויקטים, לחלק משימה לחלקים קטנים, אבני דרך לביצוע המשימה, לוחות זמנים של משימה איך לנהל משימות לעובדים שקשה להעריך את הזמן שלהן? כאשר נותנים לעובד משימה שקשה להעריך מראש כמה זמן תיקח, נוצר קושי משמעותי במעקב אחר ההתקדמות שלה. לדוגמה, במצב שבו מנהל נותן משימה לעובד ושואל אותו מתי להערכתך תסיים?, העובד עשוי לענות שאין לו דרך לדעת כמה זמן זה ייקח כי יש מרכיבים לא ברורים במשימה. במקרים כאלה, אם לא מתבצע מעקב נכון, המנהל עלול לגלות בסוף היום או בסוף השבוע שהמשימה לא בוצעה כלל או שהתעכבה באופן משמעותי מבלי שהוא ידע על כך. למה קשה לעקוב אחרי משימות שאינן מוגדרות בזמן? הסיבה לכך היא שהיעדים אינם ברורים מספיק ואין נקודות בקרה ברורות שמאפשרות לבדוק התקדמות. למשל, אם העובד קיבל משימה לבדוק משהו בלי להגדיר שלבים ברורים, אז המנהל יתקשה להבין איפה בדיוק העובד עומד במשימה - האם הוא בתחילת הדרך, באמצע, או אולי כבר נתקע בשלב מסוים ולא התקדם בכלל. מה הפתרון למעקב אפקטיבי אחרי משימות מורכבות? הפתרון שאליעד מציע הוא לקחת את המשימה הגדולה ולחלק אותה לחלקים קטנים יותר, ברורים ומדויקים. כל חלק כזה יהווה נקודת בקרה ספציפית שאפשר לעקוב אחריה. במקום להסתכל על המשימה הגדולה, מסתכלים על השלבים הקטנים והספציפיים שבתוכה. איך אפשר לחלק משימה גדולה לחלקים קטנים וברורים? לדוגמה, אם המשימה היא לבנות בניין, זוהי משימה גדולה מאוד שקשה לעקוב אחריה כולה ... משאיות לצורך הבנייה. בדרך הזאת, המנהל יכול לנהל מעקב מדויק אחרי כל שלב ושלב, לקבל עדכונים בכל נקודה ולהבין בזמן אמת איפה עומדת המשימה. מהן אבני דרך ואיך הן עוזרות במעקב אחרי משימות? אבני דרך הן למעשה אותם שלבים קטנים וברורים שכל משימה גדולה מחולקת אליהם. היתרון של ... מה היתרון בניהול מעקב באמצעות אבני דרך קטנות? כשעוקבים אחרי חלקים קטנים, אפשר למנוע מצב שבו פתאום בסוף היום או בסוף השבוע מתברר שהמשימה לא התקדמה. כך המנהל תמיד יודע את ... להתערב או לעזור לפני שהבעיה הופכת לגדולה מדי. ניהול כזה מונע הפתעות ומאפשר שליטה טובה יותר בהתקדמות הפרויקט כולו. מה לעשות כאשר המשימות הן לא ברורות או לא מוגדרות היטב? כאשר המשימות עצמן אינן ברורות, חשוב להגדיר מראש יעדים מדויקים עד כמה שאפשר, ולפרק את המשימה הגדולה לחלקים קטנים אפילו יותר. ככל שהמשימה מוגדרת טוב יותר וברור יותר מה ...
משימות לעובדים, הצפת התנגדויות משימה, קשיים בביצוע משימה, איך לתת משימות לעובדים? איזה קשיים תיתקל בביצוע המשימה? הצפת בעיות בביצוע המשימה, איך לגרום לעובדים לבצע משימות? איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, ניהול משימות
משימות לעובדים, הצפת התנגדויות משימה, קשיים בביצוע משימה, איך לתת משימות לעובדים? איזה קשיים תיתקל בביצוע המשימה? הצפת בעיות בביצוע המשימה, איך לגרום לעובדים לבצע משימות? איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, ניהול משימות
משימות לעובדים, הצפת התנגדויות משימה, קשיים בביצוע משימה, איך לתת משימות לעובדים? איזה קשיים תיתקל בביצוע המשימה? הצפת בעיות בביצוע המשימה, איך לגרום לעובדים לבצע משימות? איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, ניהול משימות איך לתת משימות לעובדים ולהגדיל את הסיכוי לביצוען? כאשר מנהל נותן משימה לעובד, השאיפה שלו היא שהמשימה תבוצע בהצלחה ובזמן. בפועל, לעיתים קרובות העובד אינו מבצע את המשימה בצורה הרצויה או שאינו מבצע אותה כלל. אליעד כהן מסביר שמה שגורם לבעיה הזו הוא הציפייה הלא - ריאלית של מנהלים - הם נותנים את המשימה ומאמינים בטעות שברגע שהעובד אמר הבנתי, הכל ברור והמשימה תתבצע מעצמה. אולם המציאות שונה מאוד, משום שהעובד יכול להיתקל בקשיים רבים בדרך, חלקם צפויים וחלקם לא, אשר יפגעו בביצוע המשימה. לכן, אליעד מציג גישה מעשית לפתרון בעיה זו - במקום לתת משימה לעובד ולסיים את השיחה, המנהל צריך לשאול אותו שאלות ממוקדות מאוד שמטרתן להציף מראש את הקשיים האפשריים שעלולים להופיע במהלך הביצוע. גישה זו מגדילה משמעותית את הסיכוי שהמשימה תבוצע כמו שצריך, ומונעת בעיות והפתעות בהמשך הדרך. מדוע חשוב להציף מראש את הקשיים בביצוע המשימה? הרציונל העומד מאחורי הצפת הקשיים מראש הוא פשוט: אם מראש המנהל והעובד יבררו אילו קשיים צפויים במהלך ביצוע המשימה, ניתן יהיה להיערך מראש לפתרונם. הגישה הזו מביאה למספר יתרונות משמעותיים: וידוא שהעובד הבין את המשימה: כאשר המנהל שואל שאלות כמו איפה לדעתך יכולים להיות קשיים?, העובד חייב לחשוב לעומק על המשימה ועל השלבים השונים בתהליך הביצוע שלה. כך ניתן לוודא שהעובד הבין באמת את המשימה ולא רק אמר כן, הבנתי כדי לסיים את השיחה. זיהוי מוקדם של עובדים שלא מסוגלים לבצע את המשימה: אם העובד לא מצליח אפילו להצביע על קשיים אפשריים או מתקשה להסביר היכן המשימה עלולה להסתבך, כנראה שהוא לא מתאים או לא בשל לביצוע המשימה. המנהל יכול לזהות זאת מראש ולהיערך בהתאם. היערכות מוקדמת לבעיות צפויות: על ידי זיהוי מוקדם של קשיים אפשריים, אפשר ... עיכובים במהלך הביצוע. לדוגמה, אם העובד מציין בעיה של חוסר שיתוף פעולה מצד גורם מסוים, ניתן כבר בשלב מוקדם להיערך לכך ולמצוא פתרון מתאים מראש. למה הגישה של לתת משימה ולהתעלם ממנה היא בעייתית? אליעד מסביר שמנהלים רבים בטוחים שתפקידם מסתכם בהסבר המשימה והעברת האחריות לעובד. מבחינתם, ברגע שהעובד אמר כן, המשימה ירדה מהם. אבל בפועל, הגישה הזו מובילה לכך שהמשימות לא מבוצעות או מבוצעות באופן לקוי. התוצאה היא שבסוף המנהל נדרש לחזור ולהתעסק שוב ושוב במשימות שלא בוצעו כראוי, ולתקן טעויות רבות שנוצרו בדרך. כיצד לנהל נכון שיחת הצפת קשיים עם העובד? אליעד ממליץ למנהלים לנהל ...
משימות לעובדים, זמן ביצוע המשימה, כמה זמן יקח לבצע את המשימה? הערכת זמנים לביצוע משימה, מתי המשימה תושלם? איך לנהל משימות לעובדים? משך זמן ביצוע המשימה, לוחות זמנים למשימות, דד ליין לביצוע משימה, הגדרת זמן למשימה, אימון למנהלים
משימות לעובדים, זמן ביצוע המשימה, כמה זמן יקח לבצע את המשימה? הערכת זמנים לביצוע משימה, מתי המשימה תושלם? איך לנהל משימות לעובדים? משך זמן ביצוע המשימה, לוחות זמנים למשימות, דד ליין לביצוע משימה, הגדרת זמן למשימה, אימון למנהלים
משימות לעובדים, זמן ביצוע המשימה, כמה זמן יקח לבצע את המשימה? הערכת זמנים לביצוע משימה, מתי המשימה תושלם? איך לנהל משימות לעובדים? משך זמן ביצוע המשימה, לוחות זמנים למשימות, דד ליין לביצוע משימה, הגדרת זמן למשימה, אימון למנהלים מה ההבדל בין כמה זמן ייקח לבצע את המשימה לבין מתי המשימה תהיה מוכנה? כאשר נותנים משימה לעובד, חשוב מאוד להבדיל בין שתי שאלות מרכזיות: כמה זמן ייקח לך לבצע את המשימה? מתי לדעתך המשימה תהיה מוכנה? אליעד כהן מסביר, כי השאלה הראשונה מתמקדת במשך הזמן נטו הנדרש לביצוע המשימה, ואילו השנייה מתמקדת בנקודת הזמן שבה העובד יוכל לסיים אותה בפועל. לדוגמה, אם נותנים לעובד משימה לבנות בית, ניתן לשאול: כמה זמן ייקח לך לבנות את הבית? והוא עשוי לענות שייקח לו יומיים עבודה. אבל אם שואלים אותו מתי הבית יהיה מוכן? התשובה עשויה להיות בעוד חודשיים, משום שיש לו משימות נוספות והוא אינו יכול להקדיש את הזמן לכך כעת. למה חשוב לדעת כמה זמן נטו לוקחת המשימה? אליעד כהן מדגיש שהבנת זמן המשימה בפועל היא קריטית לניהול יעיל. כאשר שואלים עובד כמה זמן לוקח לך לבצע את זה? ניתן לבדוק האם העובד מעריך את המשימה נכון, ואם הוא הבין את הדרישות. לדוגמה, אם המנהל חושב שהמשימה צריכה לקחת שעה והעובד אומר שזה ייקח לו יומיים, מיד אפשר לזהות פער הבנתי ולברר למה הוא מעריך זאת באופן הזה. ייתכן שיש כאן בעיית תקשורת או אי הבנה של מהות המשימה, ועדיף לזהות את הבעיה לפני שהמשימה יוצאת לדרך ולא אחר כך. מתי נוצרת בעיית ניהול כשעוסקים רק בתאריך סיום המשימה? כשמנהלים מתמקדים רק בתאריך הסיום ולא במשך הזמן האמיתי הדרוש למשימה, עלולות להיווצר בעיות חמורות. למשל, עובד עשוי להגיד שהמשימה תהיה מוכנה בעוד שבועיים אף על פי שהיא דורשת רק ... הזמן האמיתי הנדרש לביצוע, הוא לא יוכל לנהל את לוח הזמנים נכון, וייתכן שיתגלו כשלים בניהול מאוחר מדי. מתי יש חשד לכשל בהערכת זמן המשימה? אליעד כהן מציין ששני מצבים עלולים להצביע על כשל בהבנת המשימה או בהערכת הזמן שלה: כאשר העובד חושב שהמשימה תדרוש יותר זמן משמעותית ממה שהמנהל חושב. כאשר ...
משימות לעובדים, ניהול עובדים, מהי דרך ביצוע המשימה? באיזו דרך תתבצע המשימה? חשיבות דרך ביצוע המשימה בפרויקט, ניהול פרויקטים, ניהול משימות בפרויקטים, איך לתת משימה לעובדים? איך לנהל עובדים? אפשרויות לביצוע משימה, להיות מנהל
משימות לעובדים, ניהול עובדים, מהי דרך ביצוע המשימה? באיזו דרך תתבצע המשימה? חשיבות דרך ביצוע המשימה בפרויקט, ניהול פרויקטים, ניהול משימות בפרויקטים, איך לתת משימה לעובדים? איך לנהל עובדים? אפשרויות לביצוע משימה, להיות מנהל
משימות לעובדים, ניהול עובדים, מהי דרך ביצוע המשימה? באיזו דרך תתבצע המשימה? חשיבות דרך ביצוע המשימה בפרויקט, ניהול פרויקטים, ניהול משימות בפרויקטים, איך לתת משימה לעובדים? איך לנהל עובדים? אפשרויות לביצוע משימה, להיות מנהל למה חשוב לדעת כיצד העובד יבצע את המשימה? כאשר נותנים משימה לעובד, לא מספיק רק לוודא שהוא הבין את המשימה ושהוא מתכוון לבצע אותה. חשוב מאוד גם לדעת באיזו דרך העובד הולך לבצע את המשימה. יש לשאול את העובד שאלות ברורות: האם הבנת מה אני מבקש ממך?, מה הבנת מהמשימה?, ותוך כמה זמן תוכל לסיים את המשימה?. אך מעבר לכך, כדאי מאוד לשאול אותו באיזו דרך הוא הולך לבצע את המשימה. הסיבה לכך היא שלכל משימה יש מספר דרכים לבצע אותה. לעיתים אתה כמנהל מעדיף שהמשימה תבוצע בדרך מסוימת ולא בדרך אחרת. לדוגמה, אם המשימה תתבצע בדרך אחת, התוצאות שיושגו יהיו שונות מאשר אילו תבוצע בדרך אחרת. דרך הביצוע משפיעה על התוצאה הסופית של המשימה אך גם על דברים נוספים וחשובים יותר, כמו תהליך העבודה הכללי, והאינטגרציה של המשימה בפרויקט כולו. איך דרך ביצוע המשימה משפיעה על תוצאות הפרויקט? חשוב להבין שהמשימה שאתה נותן לעובד היא פעמים רבות רק חלק קטן מתהליך עבודה גדול יותר. לכן, גם אם המשימה עצמה מבוצעת באופן מוצלח, עדיין יתכן שאופן ביצועה ישפיע לרעה או לטובה על המשימות הבאות בפרויקט הכללי. לדוגמה, אם עובד מבצע משימה במהירות רבה אבל בצורה שמקשה על המשך הפרויקט, יכול להיות שהמשימה אמנם הושלמה בהצלחה, אך הנזק שייגרם להמשך הפרויקט יהיה גדול מהתועלת שהושגה באותה משימה נקודתית. מהו ניהול נכון של שיחת משימה עם העובד? כאשר אתה מנהל שיחה עם עובד על ביצוע משימה, צריך לעשות זאת באופן חכם ורגיש. למשל, אפשר לשאול שאלות כמו האם יש לך רעיונות כיצד לבצע את המשימה?, מה נראה לך הדרך הנכונה לבצע אותה?, או איך אתה מתכנן לגשת למשימה?. לעיתים אפשר להציע לעובד רעיונות ...
משימות ניהוליות, איך לנהל מנהלים? משימות לעובדים, איך לתת משימה לעובד? מה דעת העובד על המשימה? חוות הדעת של העובדים על המשימה, ניהול משימות, אימון למנהלים, ניהול מנהלים, איך להקצות משימה? דברים שרואים משם לא רואים מכאן
משימות ניהוליות, איך לנהל מנהלים? משימות לעובדים, איך לתת משימה לעובד? מה דעת העובד על המשימה? חוות הדעת של העובדים על המשימה, ניהול משימות, אימון למנהלים, ניהול מנהלים, איך להקצות משימה? דברים שרואים משם לא רואים מכאן
משימות ניהוליות, איך לנהל מנהלים? משימות לעובדים, איך לתת משימה לעובד? מה דעת העובד על המשימה? חוות הדעת של העובדים על המשימה, ניהול משימות, אימון למנהלים, ניהול מנהלים, איך להקצות משימה? דברים שרואים משם לא רואים מכאן איך לתת משימה לעובד בצורה נכונה? כאשר מנהלים נותנים משימות לעובדים, חשוב מאוד שלא רק יזרקו משימה וילכו, אלא יוודאו מספר דברים חיוניים כדי שהמשימה תבוצע נכון וביעילות. תחילה, יש לוודא שהעובד באמת הבין את המשימה שקיבל. הרבה עובדים מתביישים להודות שהם לא הבינו, ... לא ברור להם לגמרי מה עליהם לעשות. לכן, השלב הראשון הוא לשאול את העובד בצורה מפורשת ולבדוק אם הבין את כל הפרטים של המשימה. מדוע חשוב לשאול את דעתו של העובד על המשימה? מעבר לווידוא הבנת המשימה, אליעד כהן ממליץ לקבל את דעת העובד על המשימה עצמה. כלומר, לאחר שווידאתם שהמשימה ברורה לעובד, מומלץ לשאול אותו מה דעתו על המשימה - האם היא הגיונית, האם הוא חושב שהמשימה נכונה או לא נכונה, ואיך הוא היה מתעדף אותה לעומת משימות אחרות. בנוסף, כדאי לברר אם לדעתו המטרה של המשימה מוגדרת נכון. הסיבה המרכזית לכך היא שהעובדים שלכם ... שאתם כמנהלים אולי מפספסים. לעיתים העובד מחזיק בזווית ראייה אחרת, ידע נוסף או ניסיון שיכולים לשנות או לשפר את המשימה שנתתם. מה ההבדל בין עובד טוב לעובד פחות טוב? אליעד ... חשיבה או ביקורת. לעומת זאת, עובד טוב, שהוא העובד שאתם באמת רוצים שיהיה בצוות שלכם, הוא עובד שמפעיל חשיבה ובוחן את המשימה לעומק. עובד כזה אומר לעצמו האם המשימה הזו באמת הגיונית?, ומעביר לכם כמנהלים את דעתו - גם ... זאת, שואף לכך שהעובדים ירגישו חופשיים לומר את דעתם בכנות, גם אם היא ביקורתית, כדי לגבש את הדרך הטובה ביותר לביצוע המשימה. כמובן, בסוף אתם כמנהלים אומרים את המילה האחרונה, אבל עדיף שתהיו פתוחים לשמוע משוב של העובד. למה עובד נמנע מלהביע דעה כנה על משימה? רבים מהעובדים נמנעים מלהביע את דעתם הכנה לגבי המשימה מכיוון שהם חוששים לפגוע באגו של המנהל, או חוששים ... אינטרס ברור ליצור אווירה שבה העובדים מרגישים בנוח להיות שקופים ולומר לכם את האמת. כך למשל, עובד ירגיש בנוח לומר שהמשימה מזעזעת אם זה מה שהוא באמת חושב, ללא פחד מתגובה שלילית מצדכם. איך לקיים שיחה יעילה עם עובד לגבי המשימה? אליעד כהן מדגיש שלא מספיק לתת משימה וללכת, אלא שיש לקיים שיחה אמיתית עם העובד לגבי ...
תעדוף משימות, איך לתעדף משימות? פריוריטיזציה, ניהול משימות, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן? איך לנהל את המשימות? קביעת סדר עדיפויות, סדרי עדיפויות, טבלת ניהול זמן, פעולת סדרי עדיפויות, טבלת תעדוף משימות, דד ליין לביצוע משימה
תעדוף משימות, איך לתעדף משימות? פריוריטיזציה, ניהול משימות, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן? איך לנהל את המשימות? קביעת סדר עדיפויות, סדרי עדיפויות, טבלת ניהול זמן, פעולת סדרי עדיפויות, טבלת תעדוף משימות, דד ליין לביצוע משימה
... משימות, איך לתעדף משימות? פריוריטיזציה, ניהול משימות, ניהול זמן, איך לנהל את הזמן? איך לנהל את המשימות? קביעת סדר עדיפויות, סדרי עדיפויות, טבלת ניהול זמן, פעולת סדרי עדיפויות, טבלת תעדוף משימות, דד ליין לביצוע משימה איך לתעדף משימות בצורה יעילה? כאשר יש לנו רשימת משימות לביצוע, אנו נדרשים לקבוע סדר עדיפויות ולהחליט איזו משימה יש לבצע קודם ואיזו משימה ניתן לדחות לאחר כך. תהליך זה נקרא תעדוף משימות, והוא חיוני לניהול זמן אפקטיבי ולהשגת המטרות בצורה מסודרת ויעילה. כיצד לבצע תעדוף נכון של משימות? כדי לתעדף משימות באופן יעיל, כדאי ואף מומלץ להוסיף לכל משימה כמה פרטים חשובים שיעזרו לנו להחליט על סדר הביצוע: הערכת זמן המשימה: לכל משימה כדאי לרשום הערכת זמן משוערת לביצוע. גם אם לא יודעים בדיוק, ניתן לציין טווח של לפחות ו - לכל היותר. למשל, אם משימה מסוימת עשויה לקחת בין 10 ל - 30 דקות, נוכל לתכנן בהתאם. מידע זה עוזר לנו להבין אילו משימות קצרות ואילו משימות עשויות לדרוש יותר זמן ומשאבים. דדליין (תאריך יעד) של המשימה: אם יש למשימה מועד סיום מחייב, חשוב לציין זאת ליד המשימה. דדליין קובע מתי המשימה חייבת להיות מושלמת. למשל, אם יש משימה שחייבים לסיים עד השעה 14:00, גם אם היא לא חשובה במיוחד, היא תקבל קדימות על פני משימות ללא דדליין קרוב. השוואה בין חשיבות לדחיפות: לא כל משימה דחופה היא גם החשובה ביותר, ולהיפך. לכן, מומלץ להבחין בין משימות דחופות (שיש להן דדליין קרוב) לבין משימות חשובות (שיש להן השפעה גדולה על המטרות שלנו). לדוגמה, תשלום חשבון חשמל בזמן עשוי להיות דחוף, אך תכנון אסטרטגי לעסק עשוי להיות חשוב יותר בטווח הארוך. משימות קצרות מול ארוכות: לעיתים, משימות קצרות שדורשות מעט זמן יכולות להיפתר במהירות ולשחרר לנו עומס, ...
משימות, איך לתת משימות? איך לקבל משימות? איך לנהל עובדים? איך לגרום למשימות להתבצע? איך לגרום לעובד לבצע את המשימות? איך לגרום למישהו לעשות משימה? איך למנוע טעויות בנתינת משימות? הטלת משימות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלי עבודה
משימות, איך לתת משימות? איך לקבל משימות? איך לנהל עובדים? איך לגרום למשימות להתבצע? איך לגרום לעובד לבצע את המשימות? איך לגרום למישהו לעשות משימה? איך למנוע טעויות בנתינת משימות? הטלת משימות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלי עבודה
משימות, איך לתת משימות? איך לקבל משימות? איך לנהל עובדים? איך לגרום למשימות להתבצע? איך לגרום לעובד לבצע את המשימות? איך לגרום למישהו לעשות משימה? איך למנוע טעויות בנתינת משימות? הטלת משימות , ניהול עובדים, יעוץ למנהלי עבודה איך לתת ולקבל משימות בצורה נכונה ואפקטיבית? אחת הטעויות הנפוצות בניהול משימות, בין אם מדובר בניהול עובדים ובין אם מדובר במשימות שאתם מקבלים מאחרים, היא חוסר הבנה ותקשורת לא ברורה. אליעד כהן מסביר את הדרך המדויקת כיצד לתת ולקבל משימות בצורה יעילה וברורה, על מנת למנוע טעויות, אי הבנות ובעיות עתידיות. מדוע מתרחשות טעויות בתקשורת לגבי משימות? הסיבה המרכזית לטעויות בתקשורת היא ההנחה שהצד השני הבין בדיוק את מה שהתכוונתם לומר. לדוגמה, מנהל מסביר לעובד: אני רוצה שתטפל במשימה מסוימת, העובד מהנהן ואומר הבנתי, אך בפועל הוא מבצע משהו אחר לגמרי ממה שהתכוון המנהל. מדוע זה קורה? כי לא נעשתה פעולה של וולידציה, כלומר, אימות של ההבנה ההדדית. לכן, בכל פעם שאתם נותנים למישהו משימה, לא מספיק להסביר לו מה צריך לעשות. אתם חייבים מיד לאחר ההסבר לשאול אותו: מה הבנת? מה אתה הולך לעשות?. עצם השאלה מה הבנת? היא בעצם כלי עוצמתי וחשוב שיכול לחסוך הרבה מאוד כאב ראש ובעיות בעתיד. כיצד לעשות וולידציה במשימות? כאשר אתם נותנים לעובד או למישהו אחר משימה, ההליך הנכון הוא: לתת הסבר ברור על מהות המשימה ומה בדיוק נדרש לבצע. לבקש מהאדם לחזור על ההבנה שלו. שואלים אותו בפשטות: אוקיי, מה הבנת שאתה צריך לעשות? לוודא שהתשובה שהוא נותן אכן מתאימה למה שהתכוונתם. במידת הצורך, לתקן או להבהיר שוב. לוודא גם לגבי לוח הזמנים המדויק לביצוע המשימה - מתי זה יבוצע ומה הציפייה שלכם. למשל, אם אמרתם לעובד שצריך להכין דוח מסוים עד סוף היום, שאלו אותו: מה הבנת? עד מתי אתה מגיש את הדוח, ומה בדיוק הוא יכלול?. הפעולה הזו ... ולידציה והיא יוצרת עימות חיובי שמונע אי הבנות. איך לקבל משימות בצורה נכונה? גם כאשר אתם אלו שמקבלים את המשימה מאחרים, אל תניחו שהבנתם את המשימה בדיוק כפי שהכוונה הייתה. אם מנהל או מישהו אחר נתן לכם משימה, חשוב לבצע את אותה ולידציה בדיוק, רק בצורה הפוכה. אמרו למנהל: רגע, אני רוצה לוודא שהבנתי אותך נכון. אתה מבקש שאעשה כך וכך עד זמן מסוים?. אנשים רבים לא אוהבים לבצע את ... כי בסופו של דבר מתברר שהם לא באמת הבינו בצורה מדויקת את המשימה. האם ביצוע וולידציה הוא באמת הכרחי? אליעד כהן מדגיש שאנשים חושבים שהם לא צריכים לעשות זאת, אך ברגע שהם חווים פעם אחת או יותר תסכולים כתוצאה ממשימה שלא הובנה כראוי, הם מבינים שהיו יכולים למנוע את הטעות מראש על ידי פעולה פשוטה זו. דווקא פעולה קטנה זו, שנראית לאנשים מיותרת או טיפשית, היא שמונעת אי הבנות גדולות ... היא להפוך את התהליך הזה לשגרה, כחלק אינטגרלי מתקשורת המשימות שלכם. ככל שתטמיעו את השאלה מה הבנת? בשגרה שלכם, כך תמנעו יותר ויותר טעויות ותשפרו את התקשורת עם העובדים, העמיתים, המנהלים ואפילו עם עצמכם. למה כדאי להפוך את הוולידציה ... עובדים מבינים בדיוק מה מצופה מהם, מנהלים יודעים בוודאות שהמשימות שהטילו מובנות כהלכה, והכל נעשה באופן מסונכרן וברור. זה מפחית מאוד את כמות הטעויות, מונע בזבוז זמן ומשאבים, ויוצר אווירת עבודה נעימה ורגועה יותר. אליעד כהן מציין שהרבה ... לסיכום, השיטה הפשוטה והאפקטיבית ביותר לוודא ביצוע נכון של משימות היא תמיד לשאול ולבדוק את ההבנה ההדדית. השאלה מה הבנת? היא כלי רב - עוצמה ופשוט מאוד ליישום, שיכול לשנות לחלוטין את איכות התקשורת שלכם בעבודה ובחיים בכלל. ניהול משימות איך לתת משימות לעובדים? ניהול עובדים בצורה אפקטיבית איך למנוע טעויות בתקשורת? מה זה וולידציה בתקשורת? איך לנהל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תכנון וניתוח תהליכים, ניהול פרויקטים, איך לתכנן משימות מורכבות? איך לתכנן תהליכים מורכבים? איך לתכנן משימות? איך לתכנן לוח זמנים? תכנון מהסוף להתחלה, מה בטוח נכון? תכנון וקבלת החלטות, שיטות לתכנון דברים, מהו תכנון נכון? התייעלות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: משימה, איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משימה, איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, הכוונה אישית, קואצ'ר בנושאי משימה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3672 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 21:17:14 - wesi1