משימות לעובדים, הבנת המשימה, האם העובד הבין את המשימה? לוודא שהעובד הבין את המשימה, איך לתת משימות? איך לנהל משימות מול עובדים? ניהול משימות לעובדים, איך נותנים משימה לעובד? איך לנהל עובדים? יעוץ למנהלים, יעוץ ארגוני
כיצד לוודא שעובד מבין את המשימה שקיבל?
כאשר נותנים משימה לעובדים, אחד ההיבטים החשובים ביותר שאליעד כהן מדגיש הוא לוודא שהעובד אכן הבין את המשימה לפני שממשיכים לנושאים אחרים. קיימת טעות נפוצה אצל מנהלים שממהרים הלאה אחרי מתן משימה, מבלי לוודא באופן מסודר שהעובד מבין בדיוק מה נדרש ממנו. אליעד מסביר שמנהלים כאלה מכונים "קוקויים", מאחר והם לא מבצעים את השלב הקריטי של ווידוא ההבנה מצד העובד, וכתוצאה מכך מסתכנים בביצוע לקוי של המשימה או באי - ביצועה בכלל.
מדוע העובד חושש לומר שלא הבין את המשימה?
אליעד מציין מספר סיבות אפשריות לחשש של עובד לומר שאינו מבין את המשימה:
מי אשם בכך שהעובד לא הבין את המשימה?
כאשר מתרחשת אי הבנה במשימה, אליעד מציג כמה אפשרויות:
איך לוודא שהעובד אכן הבין את המשימה שניתנה?
השיטה הפרקטית שאליעד ממליץ עליה היא לקיים שיחה פשוטה וישירה עם העובד, ולבקש ממנו להסביר מה בדיוק הוא הבין מן ההוראה. המשפט הפשוט שניתן להשתמש בו הוא:
מדוע זה קריטי לוודא שהעובד הבין את המשימה לפני שממשיכים הלאה?
לדברי אליעד כהן, אין שום טעם להתקדם לשאלות הבאות כגון "כמה זמן ייקח לך?", "מתי המשימה תהיה מוכנה?", או "מתי תוכל לעדכן אותי?", אם הבנת המשימה אינה ודאית לחלוטין. אם העובד לא מבין את המשימה באופן מדויק, שאלות ההמשך פשוט חסרות משמעות, והסיכוי לטעויות, לבזבוז זמן ולחוסר יעילות בארגון גדל משמעותית.
לכן, אליעד מדגיש באופן מיוחד את הצורך לוודא הבנה ברורה של המשימה לפני כל דבר אחר.
כאשר נותנים משימה לעובדים, אחד ההיבטים החשובים ביותר שאליעד כהן מדגיש הוא לוודא שהעובד אכן הבין את המשימה לפני שממשיכים לנושאים אחרים. קיימת טעות נפוצה אצל מנהלים שממהרים הלאה אחרי מתן משימה, מבלי לוודא באופן מסודר שהעובד מבין בדיוק מה נדרש ממנו. אליעד מסביר שמנהלים כאלה מכונים "קוקויים", מאחר והם לא מבצעים את השלב הקריטי של ווידוא ההבנה מצד העובד, וכתוצאה מכך מסתכנים בביצוע לקוי של המשימה או באי - ביצועה בכלל.
מדוע העובד חושש לומר שלא הבין את המשימה?
אליעד מציין מספר סיבות אפשריות לחשש של עובד לומר שאינו מבין את המשימה:
- העובד עלול לחשוב שאם יודה שלא הבין, יחשבו עליו שהוא טיפש או חסר יכולת.
- הוא עלול לחשוש שיפטרו אותו או יפגעו במעמדו בעבודה.
- קיים חשש שההסבר של המנהל לא היה ברור, והעובד מתבייש להודות שלא הבין.
מי אשם בכך שהעובד לא הבין את המשימה?
כאשר מתרחשת אי הבנה במשימה, אליעד מציג כמה אפשרויות:
- המנהל לא הסביר נכון וברור את המשימה.
- העובד לא הבין נכון את ההסבר, גם אם ההסבר היה ברור.
- שילוב של שניהם - המנהל לא הסביר ברור, והעובד גם לא הבין נכון.
- המנהל הסביר בדיוק כפי שהתכוון, והעובד הבין בדיוק כפי שנאמר, אך המנהל עצמו טעה מראש בבחירת המשימה או באפיון שלה.
איך לוודא שהעובד אכן הבין את המשימה שניתנה?
השיטה הפרקטית שאליעד ממליץ עליה היא לקיים שיחה פשוטה וישירה עם העובד, ולבקש ממנו להסביר מה בדיוק הוא הבין מן ההוראה. המשפט הפשוט שניתן להשתמש בו הוא:
- "תוכל בבקשה להגיד לי מה הבנת מהמשימה שנתתי לך?"
- "אני רוצה לוודא שהסברתי את עצמי ברור. תוכל להגיד לי בבקשה איך הבנת אותי?"
מדוע זה קריטי לוודא שהעובד הבין את המשימה לפני שממשיכים הלאה?
לדברי אליעד כהן, אין שום טעם להתקדם לשאלות הבאות כגון "כמה זמן ייקח לך?", "מתי המשימה תהיה מוכנה?", או "מתי תוכל לעדכן אותי?", אם הבנת המשימה אינה ודאית לחלוטין. אם העובד לא מבין את המשימה באופן מדויק, שאלות ההמשך פשוט חסרות משמעות, והסיכוי לטעויות, לבזבוז זמן ולחוסר יעילות בארגון גדל משמעותית.
לכן, אליעד מדגיש באופן מיוחד את הצורך לוודא הבנה ברורה של המשימה לפני כל דבר אחר.
- איך לתת משימות לעובדים?
- כיצד לנהל משימות בצורה יעילה?
- מה עושים אם עובד לא הבין את המשימה?
- איך מנהלים שיחה עם עובד על הבנת המשימה?
- ייעוץ ארגוני למנהלים
- איך מונעים טעויות בניהול עובדים?