אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משחקי וידאו ✔התמכרות למסכים, התמכרות למחשב, התמכרות למשחקי מחשב, התמכרות לאינטרנט, התמכרות לסלולאר, התמכרות לטלפון, התמכרות למשחקי וידאו, התמכרות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
התמכרות למסכים, התמכרות למחשב, התמכרות למשחקי מחשב, התמכרות לאינטרנט, התמכרות לסלולאר, התמכרות לטלפון, התמכרות למשחקי וידאו, התמכרות למשחקי רשת, התמכרות למשחקים, איך לחנך ילדים? טיפול בהתמכרויות ילדים, טיפול בילד מכור
איך להתמודד עם התמכרות למשחקי מחשב?

כאשר מדובר בילד המכור למשחקי מחשב, ישנם שני גורמים עיקריים שצריך לקחת בחשבון:

1. הילד מבלה יותר מדי זמן במשחקים.

2. הזמן שהוא משקיע במשחקים בא על חשבון פעילויות אחרות כמו לימודים, סידור חדר או יציאה עם חברים.

השלב הראשון הוא להבין את הסיבה לכך שהילד מעדיף לשחק במשחקי מחשב מאשר לעסוק במשימות אחרות. אחת השאלות החשובות שיש לשאול היא: מה התחושות הטובות שהוא מקבל מהמשחקים?

תשובות כלליות כמו "כיף", "הנאה", "שמח" אינן מספקות, ויש צורך למצוא את התחושות הספציפיות שהילד חווה במשחקים. לדוגמה, ייתכן שהילד משחק במשחקי מחשב כי הוא מרגיש שהוא שולט במצב, שהוא בונה מציאות משלו, ושיש לו את היכולת לקבוע את מהלך המשחק. תחושות אלו של שליטה ויכולת עשויות להיות חסרות בחייו האמיתיים.

במקרה כזה, יש לזהות את התחומים בהם הילד מרגיש חסר שליטה בחייו, ולנסות לספק לו תחושות דומות של שליטה במצבים אחרים, למשל במשימות שהוא יכול להצליח בהן.

דוגמה נוספת עשויה להיות אם הילד משחק בתפקידים של דמויות חזקות או גיבורים, בעוד שבמציאות הוא מרגיש חסר יכולת. במקרה כזה, יש לזהות את התחומים בהם הילד מרגיש חסר יכולת ולסייע לו לפתח כישורים שיכולים להעניק לו תחושת הצלחה.

לאחר שמזהים את התחושות הטובות שהילד מקבל מהמשחקים, יש למצוא דרכים להעניק לו את אותן תחושות בדרכים אחרות. אם הוא מרגיש שליטה במשחקים, אפשר ללמד אותו כיצד להשיג תחושת שליטה בפעילויות אחרות.

מה הרגשות הרעות שהילד מרגיש כשעושה דברים אחרים?

לאחר שמבינים מה הילד מקבל מהמשחקים, יש לשאול: מה הרגשות הרעות שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק בדברים אחרים? למשל, האם הוא לא אוהב לעשות שיעורים? האם הוא לא נהנה להיות עם חברים או לסדר את חדרו?

אם, לדוגמה, הוא לא אוהב לסדר את חדרו, יש להבין מה בדיוק רע לו בזה. האם הוא לא מצליח לעשות זאת בצורה מסודרת? האם זה משעמם לו? האם הוא מרגיש שאין לו שליטה על איך לסדר את החדר?

השלב הבא הוא לשנות את הדרך בה הילד רואה את הפעילויות השונות. יש להפחית את התחושות הרעות שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק במשימות כמו סידור חדר, ולעזור לו למצוא תחושות הצלחה ויכולת גם בפעילויות יומיומיות.

השלב הבא - שינוי התחושות והפחתת ההתמכרות

לאחר שמבינים את התחושות הטובות וההרגשות הרעות, השלב הבא הוא לשנות את הדרך בה הילד רואה את המשחקים ואת הפעילויות שהוא לא אוהב לעשות. צריך להחליש את תחושת ההתמכרות שלו למשחקים ולהפוך את הפעילויות האחרות למושכות יותר, כך שהוא ירגיש פחות צורך במשחקי מחשב ויותר רצון לעסוק בדברים אחרים.

אם הילד מרגיש יותר טוב כשהוא עוסק במשחקי מחשב, יש לעזור לו להשיג את אותן תחושות של טוב גם בפעילויות אחרות, כמו לימודים או פעילויות חברתיות. בכך, יש להקטין את התחושה הרעה שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק במשימות לא נעימות ולהגדיל את תחושת ההצלחה והיכולת שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק בפעילויות אחרות.

בסופו של דבר, המטרה היא לאסוף את המידע על מה שגורם לו להרגיש טוב ולמצוא דרכים לספק לו את אותן תחושות בדרכים אחרות, תוך כדי הפחתת ההתמכרות למשחקי מחשב.
איך להתמודד עם התמכרות למשחקי מחשב?

כאשר אנחנו מדברים על ילד שמכור למשחקי מחשב, ישנם שני דברים שצריך לקחת בחשבון. הדבר הראשון הוא שהוא מבלה יותר מדי זמן במשחקים. הדבר השני הוא שהזמן שהוא משקיע במשחקים בא על חשבון פעילויות אחרות כמו לימודים, סידור חדר או יציאה עם חברים. אם הוא היה משחק במשחקי מחשב, אבל לא היה זה בא על חשבון פעילויות אחרות, לא היינו אומרים שהוא מכור למשחקי מחשב. אז השאלה המרכזית היא: למה משחקי המחשב מושכים אותו כל כך? למה הוא מעדיף לשחק במחשב מאשר לעסוק בפעילויות אחרות?

בכדי להבין איך להתמודד עם התמכרות כזו, אנחנו צריכים לשאול שתי שאלות חשובות:

1. מה התחושה הטובה שמתקבלת מהמשחקים?

למה הילד בוחר לשחק במשחקי מחשב ולא לעשות משהו אחר? האם זה כי הוא מרגיש כיף? האם זה כי הוא מרגיש הנאה או שמחה? לא, התשובות הללו לא מספיקות. התשובות כל כך כלליות שאי אפשר להיעזר בהן. אנחנו צריכים למצוא את התחושות הספציפיות שהילד חווה במשחקים.

לדוגמה, אולי הילד משחק במשחקי מחשב כי הוא מרגיש שהוא שולט במצב. הוא מרגיש שהחיים שלו תחת שליטה, שהוא בונה לעצמו מציאות משלו ושיש לו את היכולת לקבוע מה יקרה במשחק. זה סוג של תחושת שליטה ויכולת שלא תמיד קיימת לו בחיים האמיתיים. אם זה המקרה, צריך להבין באילו תחומים בחיים שלו הוא מרגיש חסר שליטה ולנסות לתת לו תחושת שליטה במצבים אחרים, כמו למשל על ידי עיסוק במשימות שהוא יכול להצליח בהן.

דוגמה נוספת: ייתכן שהילד משחק משחקי מחשב כי הוא מרגיש שיש לו יכולות שאין לו בחיים האמיתיים. אולי הוא משחק בתפקידים של דמויות חזקות או גיבורים, ובמציאות הוא מרגיש חסר יכולת. במקרה כזה, צריך לזהות את תחומי החיים שבהם הילד מרגיש חסר יכולת ולעזור לו לפתח כישורים ויכולות שיכולות להעניק לו תחושת הצלחה ויכולת. כלומר, אם במשחקי המחשב הוא מרגיש גיבור או חזק, עלינו לבדוק היכן הוא מרגיש חסר יכולת בחיים האמיתיים ולסייע לו לשפר את תחושת הערך העצמי והיכולת האישית שלו.

לאחר שמצאנו את התחושות הספציפיות שהוא מקבל מהמשחקים, עלינו לעזור לו להשיג את אותן תחושות בדרכים אחרות. אם הוא מרגיש שליטה במשחקים, אפשר ללמד אותו כיצד להשיג תחושת שליטה בפעילויות אחרות.

2. מה הרגשות הרעות שהוא מרגיש כאשר הוא עושה דברים אחרים?

עכשיו, כשהבנו מה הדברים הטובים שהוא מקבל מהמשחקים, עלינו גם להבין מה הדברים הרעים שהוא מרגיש כשעושים את הדברים שאנחנו רוצים שהוא יעשה במקום לשחק. האם הוא לא אוהב לעשות שיעורים? האם הוא לא אוהב לסדר את חדרו? האם הוא לא נהנה להיות עם חברים?

אם נגיד, הוא לא אוהב לסדר את חדרו, אנחנו צריכים להבין מה בדיוק רע לו בזה. האם הוא לא מצליח לעשות זאת בצורה מסודרת? האם זה משעמם לו? אולי הוא מרגיש שאין לו שליטה על איך לסדר את החדר ולכן זה נראה לו כמשימה קשה. במקרה כזה, עלינו למצוא דרכים לגרום לו להרגיש פחות רע כשעושה את המשימות האלה, ולהראות לו איך הוא יכול להרגיש הצלחה ויכולת גם כשמבצע פעילויות יומיומיות כמו סידור חדר.

במילים אחרות, כל פעילות שהוא לא אוהב לעשות, צריך לבחון את הגורמים שגורמים לו להימנע ממנה. אם הוא חושב שמשחקי מחשב נותנים לו תחושת טוב, ומנגד הוא מרגיש רע או חסר יכולת בעשיית שיעורים, אז אנחנו צריכים להקטין את התחושה הרעה הזו ולחזק את תחושת ההצלחה והיכולת כאשר הוא עוסק במשהו אחר, כמו לימודים או פעילויות חברתיות.

מה עושים אחרי שמבינים את התחושות הטובות והרע שנובעות מהמשחקים ומהפעילויות האחרות?

עלינו לשאול את עצמנו איך נוכל לשנות את הדרך בה הילד רואה את הדברים. מצד אחד, עלינו להפחית את תחושת הצורך שלו במשחקי המחשב כמרגע של כיף ושליטה. מצד שני, עלינו לשפר את התחושות שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק בפעילויות שאנחנו רוצים שהוא יעסוק בהן, על ידי מתן תחושת הצלחה וביטחון עצמי.

השלב הבא הוא להחליש את תחושת ההתמכרות. אם הוא ירגיש פחות צורך במשחקים ויותר רצון לעסוק בדברים אחרים, התמכרות זו תפחת. ההצלחה נובעת מיכולת להבין את השורש הרגשי של ההתמכרות ולספק פתרונות חלופיים שיתנו לילד את אותה תחושת טוב בלי לשחק יותר מדי במשחקי מחשב.

בהצלחה!
גורמים ציר הזמן התמכרויות שליטה לזהות צורך שמח גמילה לשכנע מישהו ביטחון עצמי הגברת ביטחון עצמי איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים אינטרנט גמילה גמילה מהתמכרויות גמילה מהתמכרות הדרכה להורים הדרכת הורים התמכרויות התמכרויות ילדים התמכרות התמכרות לאינטרנט התמכרות לטלפון התמכרות למחשב התמכרות למסכים התמכרות למשחקי וידאו התמכרות למשחקי מחשב התמכרות למשחקי רשת התמכרות למשחקים התמכרות לסלולאר חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול בהתמכרויות טיפול בהתמכרויות ילדים טיפול בהתמכרות טיפול בילד טיפול בילד מכור טיפול בילדים טיפולים טלפון ילד ילד מכור ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים להיגמל להיגמל מהתמכרויות להיגמל מהתמכרות לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטפל בהתמכרויות לטפל בהתמכרות מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל מכור משחק משחקי וידאו משחקי מחשב משחקי רשת משחקים
מוטיבציה להשגת מטרות, מוטיבציה להשגת יעדים, מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, איך להתמודד עם קושי? איך להתמודד עם פחד? איך להתמודד עם בעיות? הצלחה בחיים, להשיג מטרות, מוטיבציה להתמדה
מוטיבציה להשגת מטרות, מוטיבציה להשגת יעדים, מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, איך להתמודד עם קושי? איך להתמודד עם פחד? איך להתמודד עם בעיות? הצלחה בחיים, להשיג מטרות, מוטיבציה להתמדה
... מטרה שהיא באמת משמעותית עבורו, הוא ימצא את הדרך להשיג אותה, גם אם היא נראית בלתי אפשרית בתחילה. האם יש קשר בין השגת מטרות לבין משחקי וידאו? בשיחה עלה נושא משחקי וידאו. משתתף סיפר שהוא נהנה ממשחקי וידאו מסוימים כי הם מאפשרים לו להתמודד עם אתגרים ופחדים בצורה שאולי הוא לא יכול במציאות, למשל להתמודד מול אריות במשחק. אליעד מסביר שהקשר בין משחקים למציאות הוא הגישה עצמה להתמודדות: גם במשחקי וידאו, האתגרים נראים מפחידים או קשים בתחילה, אך כשמתמודדים מולם ומנסים ... אם זה באמת חשוב לך, אתה תמיד יכול למצוא דרך להשיג אותה, גם אם לא תמיד תראה את הדרך כולה מראש. האם יש קשר בין השגת מטרות לבין משחקי וידאו? במהלך השיחה, אחד המשתתפים שואל על הקשר בין השגת מטרות למשחקי וידאו. הוא מציין שלפעמים המשחקים, למרות הפחדים או האתגרים, מאפשרים לו ... מצבים שהוא לא יכול לעבור במציאות, כמו התמודדות עם אריות במשחק. מה הקשר לזה להשגת מטרות בחיים? אליעד מציין שתחושת ההתמודדות במשחקי וידאו קשורה בדיוק לאותו רעיון. במשחקים, כשיש קושי, אפשר לנסות להתגבר ... המהלך. הבנו? ש: זה קשור לפוסט. אליעד: לא וזה לא קשור לפוסט הזה. ש: הסברת על הרעיון ועל זה ואז חשבתי על איזה סיבה למה אני נהנה ממשחקי וידאו. אליעד: למה אתה נהנה ממשחקי וידאו מכל משחקי הוידאו או משחקי וידאו מסוימים? ש: משחקים משחקי וידאו מסוימים. אליעד: יפה אוקי כן. ש: המקרה הזה של לדוגמה לעבור את ...
משחק החיים / רוחניות / גשמיות / חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק?
משחק החיים רוחניות גשמיות חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ובו יתבאר העניין של משחק החיים - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ועוד. ומי שיתבונן על עולם המשחקים, יראה שיש בו משהו מעניין. והוא, שכדי ליהנות ממשחק, האדם חייב להכיל בתוכו שני הפכים בו זמנית. ושני ההפכים האלו, הם איזון, של כמה משמעות האדם מייחס למשחק. כי מצד אחד, אם האדם לא ייחס כל משמעות למשחק, הרי שהוא לא יוכל ליהנות ממנו. ומצד שני, אם האדם ייחס יותר מידי משמעות למשחק, הרי שגם זה לא טוב. כי המשחק, הוא רק משחק. ואם נתבונן נראה, כי יש בעולמנו בני אדם, שהם לא נהנים ממשחקים. וזה משום, שהם נחשבים לאנשים רציניים שמתייחסים להכל ... מעצמו את האפשרות ליהנות מדברים פשוטים, כגון ממשחקים שונים. כי יש כאלו, שמשחקים לא מעניינים אותם. משום, שזה נתפס בעיניהם כמשהו לא ... ועל ידי זה שהאדם לא מצליח לייחס כל משמעות למשחק, על ידי זה הוא לא נהנה מהמשחק. ויש גם את הצד השני, של אנשים שמתייחסים למשחקים השונים, בצורה יותר מידי רצינית. כי כבר קרו מקרים מעולם, שפרצו מלחמות שונות, בגלל הפסד במשחק מטופש כלשהו. וכבר קרו דברים מעולם, שבני אדם אפילו התאבדו, בגלל שהם הפסידו באיזה משחק. ויש בעולם שלנו גם משחקים של עולם וירטואלי. שבהם האדם כאילו יוצר עולם שלם ממש, והכל בתוך משחק. ובתוך המשחק הזה, יש לאדם את הדמות האישית שלו וכולי. ויש כאלו, שהם ככ התמכרו למשחק כזה, והם ככ הזדהו עם הדמות הדמיונית שלהם בתוך המשחק הווירטואלי. עד שכאשר קרה משהו לדמות שלהם בתוך המשחק הווירטואלי, הם ממש פגעו בעצמם באופן אישי ואפילו ... השני. שבו האדם מייחס יותר מידי חשיבות, למשחק שבו הוא משחק. ועל ידי זה, במקום שהוא ייהנה מה
הסוד של משחק החיים - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורים רוחניים? חלק 1
... של משחק החיים - מהו הסוד שאותו לא יודעים מורים רוחניים? חלק 1 כפי שכבר ביארתי (במאמר משחק החיים עולם המשחקים - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק?) החיים הם כמו משחק. והשלמות של האדם היא, כאשר האדם יודע ולומד איך לשחק במשחק של החיים. כי יש כאלו שהם לא יודעים איך ליהנות מהמשחק. כי מי שלא מבין את המשחק, הוא לא יודע איך ליהנות מהמשחק. כי כאשר האדם מבין את כללי המשחק , על ידי זה האדם יודע איך לשחק במשחק ואיך ליהנות מהמשחק. אבל מי שלא יודע את כללי המשחק, הרי שהוא לא מסוגל ליהנות מהמשחק. ומי שלא מבין את חוקי המשחק, אז לא רק שהוא לא נהנה מהמשחק, אלא שהוא גם סובל במשחק. כי עבור מי שלא מבין את המשחק של החיים, עבורו העולם שלנו נראה כמו גיהנום ממש. כי כולם ... הסופית שלמענה כולם רצים. ומי שלא מבין את המשחק, לא רק שהוא לא נהנה מהמשחק, אלא שהוא סובל מהמשחק. ובמשחק של החיים שלנו, יש שני מצבים. יש את המצב שבו האדם עוד לא מבין את חוקי המשחק, ויש את המצב שבו האדם כבר מבין את חוקי המשחק . וכל זמן שהאדם לא מבין את חוקי המשחק, אז מצב הרוח שלו משתנה כל הזמן והוא לא מוצא מנוח לנפשו. ... חוסר שקט נפשי, והאדם לא מסוגל ליהנות מהמשחק של העולם, שהוא נוצר על ידי זה שכל הדברים משתנים כל הזמן. ומאחר שהאדם לא נהנה מהמשחק, לכן לפעמים נדמה לאדם שהשלמות היא ושהאושר הוא, זה לעזוב את המשחק. שבמקרה הקיצוני זה מוביל את האדם להתאבדות. ובמקרים הפחות ... הזה. ומאחר שהאדם לא ממש מסוגל להפיק הנאה מהמשחק של החיים, לכן כאשר הוא רואה איזה מנהיג רוחני שנראה אדם ...
הסוד של משחק החיים - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורים רוחניים? חלק 2
... של משחק החיים - מהו הסוד שאותו לא יודעים מורים רוחניים? חלק 2 ונחדד ונבהיר: כי כאשר האדם רואה מולו איזה בודהה רגוע, וכאשר נראה לאדם שהבודהה הזה מצא את האושר או קרוב ... אל האושר, על האדם להבין שהסיבה שנדמה לו שהבודהה הזה מאושר, היא רק משום שהוא עצמו לא יודע ליהנות מהמשחק. אך אילו ידע האדם ליהנות מהמשחק, הרי שהוא היה מבין את גודל הסבל שבו שרויים כל האנשים הרוחניים שלא יודעים איך ליהנות מהעולם הזה שנראה כעולם נחות וחסר עניין בעיניהם. ויש גם את המצב השני של המשחק, שהוא המצב שבו האדם מבין גם מדוע יש משחק, וגם מי הם השחקנים במשחק. דהיינו, מהם הכוחות השונים שפועלים במשחק. וגם האדם מבין את חוקי המשחק. והאדם מבין למה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. ואז כאשר יש לאדם את כל הדברים האלו, על ידי זה הוא גם נהנה מהמשחק. וגם מלמד אחרים איך ליהנות מהמשחק של החיים. וכדי ליהנות ממשחק החיים, לשם כך על האדם להבין את משחק החיים. וכדי להבין את חוקי המשחק, לשם כך על האדם להיות מסוגל להסביר את החוקיות שלפיה פועלים כל הכוחות השונים במשחק. דהיינו, על האדם להיות מסוגל להבין את החוקיות שלפיה פועלים כל התהליכים בעולם. וגם אם האדם מבין מהי החוקיות המדויקת שלפיה פועלים כל הכוחות שיש בעולם, הרי שעדיין זה לא מספיק. כי האדם צריך גם להסכים עם חוקי המשחק. דהיינו, להבין את היופי ואת השכל ואת החוכמה שיש בהם. דהיינו, על האדם להבין גם את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. ולא מספיק שהאדם מבין את כל החוקים שלפיהם פועלים כל הדברים בעולם, אלא על האדם להבין גם מדוע החוקים הם כפי מה שהם. וכדי שהאדם יבין את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם, עד לרמה כזאת שהוא עצמו יסכים עם כל חוקי המשחק, לשם כך על האדם להבין את מטרת המשחק. כי את החוקים של המשחק, קובעים בצורה הטובה ביותר שתשיג את מטרת המשחק. וכל החוקיות שלפיה פועלת המציאות שלנו, היא ביטוי של הסיבה שבגללה בכלל המשחק קיים. דהיינו, כדי שהאדם ייהנה מהמשחק, על ידי זה שהוא יבין בשלמות את חוקי המשחק, לשם כך על האדם להבין את הסיבה שבגללה המשחק קיים, דהיינו, להבין את המטרה ואת התכלית שלשמה העולם קיים ושלשמה המשחק שלנו מתקיים. אך מי יכול לומר שהוא מבין את הסיבה שבגללה העולם שלנו קיים, ושבגללה המציאות שלנו פועלת כפי מה שהיא. כי יש כאלו שיש להם הסברים שונים מדוע העולם קיים. ... שלנו קיימת, אלא צריך גם להבין כיצד הסיבה שבגללה המציאות קיימת, כיצד היא באה לידי ביטוי בחוקי המשחק. ואם לדוגמה האדם חושב שתכלית המציאות היא כדי לעשות טוב. אז על האדם להבין כיצד המטרה הזאת, באה לידי ביטוי בכל מה שקורה בעולם. דהיינו, כאשר לדוגמה קורה אירוע רע, בין אם זה אירוע קטן ובין אם זה אירוע גדול כמו השואה, על האדם לראות את התגלמות סיבת המשחק, בכל האירועים שיש במשחק. אך וכי האדם באמת מבין כיצד המטרה של לעשות טוב, כיצד היא באה לידי ביטוי באירוע לדוגמה של השואה? או אפילו בכל אירוע קטן שקורה לאדם נגד רצונו? והרעיון הוא, שכאשר ...
ליהנות, מכך שאתה לא מנצח את המשחק
... מכך שאתה לא מנצח את המשחק כי מי שעוד לא יודע שהכל אחד ושהכל מושלם ושהחיסרון הוא שלמות, הוא מתאמץ כל הזמן, לנצח את המשחק. דהיינו, שהאדם מתאמץ כל הזמן, להרגיש כמה שיותר טוב, ולהצליח להשיג את המטרות שלו, כמה שיותר וכולי. אבל מי שהוא כבר ניצח את המשחק, כמו החכם האמת, שהוא כבר יודע שהכל אחד, הוא לא מתאמץ להרגיש טוב בשלמות, כי הוא יכול לנצח את המשחק, ולהשיג טוב אמיתי בשלמות בפחות מרגע אחד, ואז ממילא יסתיים המשחק. ולכן, החכם האמיתי באמת, הוא באמת שמח מכך שרצונו לא מתמלא. כי על ידי זה, יש לו יותר מקום וזמן, לחוות את זה שהוא המנצח של המשחק וכולי. ואעפכ לא חסר לו דבר, גם לא המשחק עצמו וכולי. ...
חיפוש אהבה, שעמום, מה משנה, אפתיות, חוסר אכפתיות, אפתיה, החיים כמשחק, שיא השאפתנות, לרצות להפסיד במשחק
חיפוש אהבה, שעמום, מה משנה, אפתיות, חוסר אכפתיות, אפתיה, החיים כמשחק, שיא השאפתנות, לרצות להפסיד במשחק
... אהבה, שעמום, מה משנה, אפתיות, חוסר אכפתיות, אפתיה, החיים כמשחק, שיא השאפתנות, לרצות להפסיד במשחק למה חשוב להבין ששום דבר לא באמת משנה? אליעד כהן מסביר שהרעיון המרכזי שצריך להבין הוא שהכל לא משנה. ... חסר או שיש משהו אחר שטוב יותר ממה שיש כרגע. אך למעשה, גם התחושה שחסר משהו וגם המילוי כביכול של החיסרון הם אותו דבר, כי שניהם חלק מהמשחק של החיים שבו הכל הוא אחד. האם כלב זקוק לאהבה כמו בן אדם? בשיחה עולה דוגמה מעניינת של כלב והאם הוא זקוק ... חיפוש אחר אהבה הוא רק שעמום? עולה השאלה שאולי גם הצורך של בני אדם לחפש אהבה או דברים אחרים בחיים נובע למעשה משעמום, כפי שכלב מחפש משחק. אליעד מסביר שאין בכך שום בעיה, אך חשוב להבין שהכל הוא למעשה משחק אחד גדול. השעמום או הרצון למלא את הזמן בדברים חדשים, באהבה, בהתרגשות, או בכל ריגוש אחר, הם כולם חלק ממשחק החיים. אין ביניהם הבדל מהותי או אמיתי. מדוע לדעת שאליעד אינו חושב שמשהו משנה? אליעד מציין באופן ... דבר לא באמת משנה, או האם הוא דווקא אכפתי כי הוא עושה דברים רבים למען אחרים. אליעד מבהיר שהדברים אינם סותרים. הוא נותן דוגמה של אדם שמשחק במשחק - הוא יכול להיראות מאוד מעורב במשחק ולהשתדל לנצח, אך בו זמנית גם לדעת שאין שום משמעות אמיתית לניצחון. אדם יכול להיות גם אפתי וגם אכפתי בו זמנית, מכיוון שהכל חלק מהמשחק של החיים שבו אין שום משמעות הכרחית. מדוע שיא השאפתנות הוא ביטול הישות של עצמך? אליעד מציג רעיון מרתק ... בעולם הוא ביטול מוחלט של הישות האישית שלך, כלומר, להגיע להבנה שהאני לא קיים באמת ושכל מה שאתה עושה או מרגיש אינו אלא חלק מאשליית המשחק. עם זאת, אליעד מספר שהוא בחר לעצמו מטרה שאפתנית אפילו יותר - לנסות לגרום לאחרים להגיע לאותו ביטול ... זהו הדבר הכי שאפתני שניתן לחשוב עליו, כיוון שמדובר בדבר הכמעט בלתי אפשרי להשגה - לשכנע אנשים לבטל את האגו שלהם. האם צריך לנצח במשחק של החיים? אליעד מסביר שלהצליח במשחק החיים זה לאו דווקא לנצח בו. למעשה, הוא אומר שהכי טוב זה בכלל לא לנצח במשחק, כי ברגע שמנצחים באופן מוחלט, המשחק מסתיים ואז כבר אין עם מי לשחק וזה הופך למשעמם וחסר טעם. הוא מדגיש שעדיף לא לנצח, כלומר, תמיד להשאיר את המשחק פעיל ומעניין. זהו ההסבר מדוע אין משמעות עמוקה לניצחון, והדבר החשוב באמת הוא להבין שהכל אחד וליהנות מהמשחק בלי לסבול. לסיכום, אליעד מבהיר שוב שהמפתח להכל הוא להבין שהכל אחד, ואז - ורק אז - לבחור מה אתה רוצה או ... רק אחרי ההכרה העמוקה בכך שהכל אחד ואין הבדל משמעותי בין הדברים, האדם יכול להחליט בצורה חופשית את זה אני רוצה ואת זה לא. האם החיים הם משחק? מהי אפתיה? איך להפסיק לסבול בחיים? למה אנחנו מחפשים אהבה? מה המשמעות של ביטול האגו? מדוע הכל אחד? כן ... אליעד: אז את לא, זה לא נכון זה לא מדויק זה לא נכון, זה נכון ולא נכון זה גם עניין של הרגל עניין של שעמום את יכולה להגיד שכשהוא מחפש משחק זה גם הוא מחפש אהבה מחוץ לעצמו. ש: אז אולי גם אנחנו מחפשים מתוך שעמום. אליעד: תסתכלי הרעיון הוא פשוט ... תראי כמה אני עושה, את יודעת אפשר להגיד שלא אכפת לי ואפשר גם להגיד שאני עושה הרבה דברים. ש: אז מה שאתה עושה. אליעד: זה גם וגם בן אדם שמשחק משחק ונהנה מהמשחק האם הוא אפתי? הוא לא אפתי הוא גם מבין שזה רק משחק ומצד שני הוא גם מאוד רוצה לנצח זה גם וגם. ש: אוקי אז מה זה לנצח אתה רוצה להעביר איזה מסר לאנשים? ... את הדבר היחיד שהוא בלתי אפשרי ולגרום לכולם לעשות אותו זה הרבה יותר שאפתני אבל לא משנה אבל בעיקרון הנושא הוא פשוט העניין של לנצח במשחק זה לאו דווקא לנצח זה לא לנצח מישהו ויותר טוב שגם לא לנצח כי אם ננצח לא יהיה עם מי לשחק יהיה משעמם, אם תמיד תנצח אז כבר לא מעניין המשחק גם כן אם אתה תמיד מנצח זה כבר לא מעניין כאילו אתה מחליף משחק זה כבר קל לך מדי. לכן יש דבר טוב בכך שאתה לא מנצח, מה שבעצם אמרתי לגבי העניין של הרצונות הכוונה היא ...
לרצות את הסבל, הבנת סיבת הנפרדות יוצרת אחדות, חוויית האחדות, לרצות את התנגדות הרצון
לרצות את הסבל, הבנת סיבת הנפרדות יוצרת אחדות, חוויית האחדות, לרצות את התנגדות הרצון
... רמת הרצון משפיעה על חוויית הסבל? אם האדם רוצה את הסבל יותר מדי, הוא למעשה מפסיק לסבול ממנו, משום שהופך אותו לרצוי עבורו. לכן, יש כאן משחק עדין בין הרצון לסבל לבין הדחייה שלו. אם האדם רוצה את הסבל ברמה מאוזנת, הוא יכול להרגיש את משמעותו מבלי להיכנס ללולאת סבל אינסופית. הבנה זו מאפשרת לאדם לקבל את ...
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט
... להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט האם אפשר לחוות את עצמי כאלוהים בתוך המציאות? אליעד מסביר שלחוות את עצמך ... במציאות? אליעד מסביר שהשאלה הזו דומה לכך שאדם חולם חלום, ובחלום הוא זה שיצר הכל, אך עדיין הוא לא תמיד מודע לכך שהוא יוצר את כל מה שקורה. בתוך החלום, הדמות שאתה משחק לא זוכרת שהיא בעצם הבורא של החלום. כמו כן, ישנו מצב שבו אתה כבמאי של סרט מחליט מראש לא לזכור שאתה הבמאי, כדי שהחוויה תהיה אותנטית, כך שהאדם ירגיש יותר לחץ, פחד ושמחה, שכולם חלק בלתי נפרד מחוויה של משחק אותנטי. לו היית מודע לחלוטין שאתה הבמאי, היית פחות מפחד לטעות או להפסיד, אבל אז גם היית פחות מתרגש מהצלחות. ... ניתן לומר שאלוהים יודע או לא יודע מה יהיה. אלוהים הוא פשוט המרחב האינסופי שבו הכל מתרחש. מה המשמעות של להיות הבמאי של המציאות? אליעד מחדד את ההסבר באמצעות דימוי של משחק שחמט. אם אתה משחק מול עצמך, אתה גם השחקן של הכלים הלבנים וגם השחקן של הכלים השחורים. כצד הלבן, אתה מזדהה לחלוטין עם הצד הלבן, וכשאתה משחק בצד השחור, אתה מזדהה לחלוטין עם הצד השחור. בנוסף, אתה זה שהחליט מראש שתשחק את שני הצדדים. כל דבר שקורה ... המוגבלות יוצרת דרמה ורגש בחיים. כאשר אתה לא יודע מה יקרה לך, אתה מרגיש פחד, חרדה, מתח, שמחה והקלה. לכן אתה, כבמאי של המציאות, בוחר לשכוח שאתה הבמאי, כי החוויה של המשחק בתוך מגבלות נותנת לך עומק רגשי ותחושת סיפוק שאי אפשר לחוות במצב של ידיעה מוחלטת. איך אפשר לחזור לחוות את ... שלך, אז ממילא תחווה זאת. כאשר אתה משוכנע במאה אחוז שאתה זה הכל, כל הפחדים, הכאבים וההגבלות מתבטלים. עם זאת, זה לא מצב שקל להגיע אליו או לשמור עליו, מכיוון שכדי שהמשחק יהיה מעניין, אתה גם בוחר במודע או שלא במודע לשכוח שאתה היוצר. האם יש חיים אחרי המוות? אליעד מציין שהגוף ...
שליטה עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ
שליטה עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ
... עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ איך אפשר לשלוט בעצמך ולהתמיד בהחלטות לאורך זמן? רוב בני האדם ... ברצון? אליעד מפרט שהתחושה שאין שליטה ברצון נובעת מכך שהאדם נמצא בתוך משחק הנפרדות , שבו הוא חווה עצמו כנפרד וכמי שאינו שולט בכל רצונותיו. הוא מדגים זאת באדם שמחליט לאכול ... שליטה עצמית? איך לשנות הרגלים בצורה עקבית? מה זו גאווה אמיתית? מהו משחק הנפרדות? כיצד לקבל החלטות בצורה נכונה? איך להסתכל על דברים מבחוץ? למה הרצון משתנה כל הזמן? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התמכרות למסכים, התמכרות למחשב, התמכרות למשחקי מחשב, התמכרות לאינטרנט, התמכרות לסלולאר, התמכרות לטלפון, התמכרות למשחקי וידאו, התמכרות למשחקי רשת, התמכרות למשחקים, איך לחנך ילדים? טיפול בהתמכרויות ילדים, טיפול בילד מכור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משחקי וידאו, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משחקי וידאו, איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, מאמן אישי לימודים, קואצ'ר לילדים בנושאי משחקי וידאו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3115 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 03:17:02 - wesi1