אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קנדי קראש, התמכרות לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
קנדי קראש, התמכרות לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק קנדי קראש
למה אנשים מתמכרים דווקא לקנדי קראש?

ההרצאה של אליעד כהן עסקה בשאלה מדוע אנשים מתמכרים למשחק "קנדי קראש", למרות שקיימים אינספור משחקים דומים. ראשית, אליעד הסביר כי המשחק יוצר שילוב מיוחד של אתגר, סיפוק מידי וחוויה אסתטית נעימה, שגורם לשחקן לחוש סיפוק בכל פעם שהוא מתקדם. הוא השווה את החוויה של קנדי קראש לאימורים, משום שהמשחק יוצר תחושה של ציפייה והתרגשות בכל שלב מחדש, בדומה למה שמתרחש כאשר אדם מהמר.

מה המיוחד בקנדי קראש שגורם להתמכרות?

לפי אליעד, אחד ההיבטים המיוחדים של קנדי קראש הוא השילוב בין קושי יחסי לבין תחושת השגת מטרה. המשחק לא קל מדי, אך גם לא קשה מדי. הוא גורם לאדם לחוש שהוא מתאמץ קצת כדי להשיג הצלחה, אך תמיד בצורה שמאפשרת השגת תוצאות חיוביות במהירות יחסית. האדם יכול להיתקע בשלב מסוים במשך ימים, אך ברגע שהוא מצליח לעבור את השלב, התחושה החיובית חזקה מאוד ומתגמלת. הסיפוק המיידי הוא גורם מכריע בהתמכרות.

כיצד "קנדי קראש" עונה על צרכים רגשיים ופסיכולוגיים?

אליעד מדגיש שההתמכרות לקנדי קראש נובעת מכך שהמשחק עונה על צרכים פנימיים ורגשיים, ולא רק בגלל תוכנו או ייחודו. המשחק מעניק תחושה של שליטה, ביטחון והישג, והדימויים של סוכריות וצבעים עזים מפעילים אסוציאציות ילדותיות, נעימות ורגועות. דימויי הסוכריות מעוררים באדם תחושות ילדות, וזה כשלעצמו מאפשר סוג של בריחה רגשית מעומס היום - יום.

האם "קנדי קראש" הוא באמת משחק מיוחד יותר ממשחקים אחרים?

לדעתו של אליעד, אנשים מתמכרים לקנדי קראש לא בגלל שהמשחק עצמו טוב יותר באופן מוחלט ממשחקים אחרים, אלא בגלל האופן שבו הוא משווק ומוצג. בדומה לפייסבוק, שהצליח למרות שקודם לכן היו פלטפורמות חברתיות דומות, קנדי קראש הצליח בזכות שילוב ייחודי של ממשק, קלות שימוש, ותחושת סיפוק והתקדמות מהירה. אליעד מציין שבמקרה שבו היו בודקים אלף אנשים מבודדים מהשפעות חיצוניות, ייתכן שלא כולם היו בוחרים דווקא בקנדי קראש, ולכן לא בהכרח המשחק עצמו מיוחד כל כך. הוא טוען שמדובר בשילוב של גורמים פסיכולוגיים, חברתיים ושיווקיים שגרמו למשחק לתפוס בצורה כה רחבה.

האם משחקים אחרים יכולים ליצור את אותה התמכרות כמו קנדי קראש?

לפי אליעד, גם משחקים אחרים יכולים לייצר התמכרות דומה, אבל קנדי קראש הצליח במיוחד בשל האיזון הנכון בין מאמץ לתגמול, בין צבעוניות מושכת לבין פשטות המשחק. לדוגמה, משחקי כדורגל או משחקים ללא צורך במאמץ שכלי אינם מייצרים בדרך כלל אותה התמכרות משום שהם פשוטים מדי או מאתגרים מדי, ולא מצליחים לספק את אותה תחושה נעימה של סיפוק שמגיע אחרי השקעה קטנה יחסית.

איך אפשר ליישם את העקרונות של קנדי קראש בחיים האמיתיים?

אליעד הסביר שהסיבה שאנשים מתמכרים למשחק היא משום שבחיים האמיתיים הם לא מציבים לעצמם מטרות קטנות ומיידיות. הוא מציע שבמקום לשאוף רק למטרות גדולות וארוכות טווח, האדם צריך לחלק...
לשאול דימוי פסיכולוגיה פסיכולוג הישגים לאהוב משחקים דימויים להפוך את החיים התאמצות הרגשה חיובית ביטחון אהבה גמילה גמילה מהתמכרויות גמילה מהתמכרות המשחק קנדי קראש הנאה התמכרויות התמכרות התמכרות לקנדי קראש טיפול טיפול בהתמכרויות טיפול בהתמכרות טיפולים לאהוב לאהוב משחקים להיגמל להיגמל מהתמכרויות להיגמל מהתמכרות להתמכר להתמכר למשחקים להתמכר לקנדי קראש לטפל בהתמכרויות לטפל בהתמכרות ליהנות ליהנות ממשחקים לשחק קנדי קראש מטופל מטופלים מטפל מכור משחק משחקים קנדי קראש קראש
אהבה - איך לגרום למישהו לאהוב אותך / להתאהב בך / לרצות אותך? זוגיות מוצלחת / מערכות יחסים / למצוא אהבה
... - איך לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב בך לרצות אותך? זוגיות מוצלחת מערכות יחסים ... של האדם, לגרום לאדם אחר, לאהוב אותו ולהתאהב בו? ועוד. וכדי להבין כיצד לגרום למישהו לאהוב אותך, לשם כך, ראשית כל יש להבין, את מה אוהב האדם ולמה? ... יראה, כי טבע האדם, הוא לאהוב את עצמו. וגם כאשר האדם אוהב את זולתו, הרי שזה בגלל, ... טוב, הדבר הזה יגרום לו לאהוב אותך. משום, שכל אדם רוצה להרגיש טוב יותר, ולכן הוא נמשך ... ולשנוא, את אלו שמנסים לאהוב אותו. מאחר, שבתוכו הוא מרגיש פגוע, מכך שאוהבים אותו רק עם ... שגורם לאדם דווקא לא לאהוב את עצמו באמת, אלא רק בגלל סיבות חיצוניות כלשהן. ומזה האדם ... אם תצליח לגרום למישהו לאהוב את עצמו באמת, בלי קשר לסיבות חיצוניות כלשהן. על ידי זה ... שואף. ואיך לגרום למישהו לאהוב את עצמו באמת? תשובה: שלב ראשון עליך לאהוב את עצמך באמת. אין דרך קיצור. אם לא תצליח לאהוב את עצמך באמת, לא תצליח לגרום לאף אחד אחר, לאהוב את עצמו באהבה עצמית אמיתית. לכל היותר, תצליח לגרום לו לאהוב את עצמו, בגלל סיבות חיצוניות כלשהן, שזו כמובן לא אהבת אמת ... עצמו. בשלב השני, עליך לאהוב את זולתך באהבה אמיתית, שאינה תלויה בדברים חיצוניים כלשהם. ... אמיתית, ותהיה מסוגל לאהוב גם את זולתך באמת. ואז, בשלב השלישי עליך לגרום לזולתך לאהוב את עצמו באמת, מאותן הסיבות, שבגללן אתה אוהב אותו אהבה ... לנסות לגרום גם לזולתך, לאהוב את עצמו באמת. על ידי זה שתגרום גם לו, להסתכל על הפנימיות ... ואם תצליח לגרום לזולתך לאהוב את עצמו באמת, בגלל הפנימיות שלו ולא רק בגלל החיצוניות שלו, הדבר הזה יגרום לו לאהוב גם אותך באמת. משום, שאתה יוצר אצלו תחושת טוב אמיתי, שלא ... את זולתך. גרום לזולתך, לאהוב את עצמו כפי מה שאתה אוהב אותו. וככל שתצליח לעשות זאת טוב ... אותך, בתור זה שגורם לו לאהוב את עצמו טוב יותר. ועוד באותו העניין. אם מישהו מעניק לך ... פוגע בו, וגורם לו לא לאהוב את עצמו ולא להרגיש טוב עם עצמו, וממילא הוא גם לא יאהב ... מעריך את זה, זה גורם לו לאהוב את עצמו יותר ולהרגיש עם עצמו טוב יותר, ועל ידי זה הוא ...
אהבה עצמית - מהי אהבה עצמית אמיתית? איך להגיע אליה? בגלל מה לאהוב את עצמך?
... עצמית - מהי אהבה עצמית אמיתית? איך להגיע אליה? בגלל מה לאהוב את עצמך? אהבה עצמית = האדם אוהב את עצמו. קיימים 2 סוגים של אהבה עצמית. 1 - אהבה עצמית חיצונית שתלויה בדבר. 2 - אהבה ...
אהבה עצמית - איך לאהוב את עצמך? למה שהאדם יאהב את עצמו?
... עצמית - איך לאהוב את עצמך? למה שהאדם יאהב את עצמו? כפי שכבר ביארתי (כאן), אהבה עצמית ... תכונה מולדת (ראה כאן). אלא מה? איך זה נעלם? המאורעות השונים של החיים, גורמים למחשבה של האדם להשתבש ולמצוא סיבות למה לא לאהוב את עצמו באהבה בלתי תלויה. ויש כאן 2 תהליכים שמתרחשים במקביל. 1 - האדם מתרגל לאהוב את עצמו בגלל דברים חיצוניים. 2 - האדם מוצא סיבות למה לא לאהוב את עצמו. 2 הדברים האלו גורמים לאדם לאבד את האהבה העצמית שטבועה בו ... את מחשבותיו, למה הוא בוחר את בחירותיו, על ידי זה הכעס העצמי נעלם, והאדם פתאום אוהב את עצמו בלי סיבה. אין צורך בסיבה כדי לאהוב את עצמך. לאהוב את עצמך, כי ככה, בלי סיבה, כמו שילד אוהב את עצמו. האדם רק צריך לדעת ...
אהבה / זוגיות - איך לגרום למישהו לאהוב אותך / להתאהב בך / לרצות אותך? התאהבות / מערכות יחסים / למצוא זוגיות / למצוא אהבה
... זוגיות - איך לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב בך לרצות אותך? התאהבות מערכות יחסים למצוא זוגיות למצוא אהבה ובו יתבאר, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לגרום למישהו לרצות אותך? איך לגרום למישהו לא לשקר לך? איך לגרום למישהו, לומר לך את כל האמת ורק את האמת? תשובה: קיימת רק דרך אחת לגרום למישהו אחר לאהוב אותך באמת. איך? על ידי זה שתגרום לאדם האחר, לאהוב את עצמו יותר. הסבר: כל אדם, מחפש אהבה. אדם רוצה, לאהוב את עצמו. אדם אוהב, כי אהבה, גורמת לו לאהוב את עצמו. אנשים אוהבים, לאהוב את עצמם. ברגע שמישהו גורם לאדם, לאהוב את עצמו יותר, הוא אוטומטית נקשר, למי שגורם לו לאהוב את עצמו יותר. וזה לא ממש תלוי באדם. האדם תמיד יקשר למי שגורם לו לאהוב את עצמו באמת. ולכן, אם תגרום למישהו לאהוב את עצמו באמת, הוא יאהב גם אותך באמת ובשלמות. ונחדד את העניין: לגרום למישהו לאהוב את עצמו באמת, פירושו, לאהוב את עצמו ללא שום סיבה! אם האדם אוהב את עצמו בגלל סיבות, הרי שהוא לא מספיק אוהב את עצמו. לגרום למישהו לאהוב את עצמו בגלל סיבות כלשהן, זה בעצם לגרום לו לא לאהוב את עצמו באמת. כדי לגרום למישהו לאהוב אותך ולהתאהב בך, עליך לגרום לו לאהוב את עצמו בלי סיבה. אדם שגורם למישהו אחר לאהוב אותו בגלל סיבה כלשהי, הוא בעצם גורם לאדם השני לא לאהוב את עצמו באמת, וזה יוצר אוטומטית רצון להתרחק מהאדם השני. כאשר גורמים למישהו לאהוב את עצמו בגלל סיבות, זה גורם לו בתוך תוכו בתת מודע להרגיש רע עם עצמו. וזה גורם לו לרצות אפילו לשנוא ולהתרחק מהאדם שמשפיע עליו אהבה מזויפת. אדם רוצה לאהוב את עצמו באמת, דהיינו, בלי סיבה. כאשר גורמים לאדם לאהוב את עצמו עם סיבה, זה גורם לו להרגיש רע, גם אם זה נראה אחרת, ואז זה יוצר את מה שנראה ככפיות טובה, או כרעה תחת טובה וכיוב. לעומת זאת, אם גורמים למישהו לאהוב את עצמו באמת בלי סיבה, בסופו של דבר הוא ירגיש אהבה אמיתית כלפי זה שגרם לו לאהוב את עצמו באמת, כי זה מה שהאדם רוצה יותר מכל. איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו ללא סיבה? תשובה: על ידי זה שאוהבים אותו בלי סיבה. כאשר אוהבים מישהו באמת בלי סיבה, ולא רק כלפי חוץ, על ידי זה בסופו של דבר גורמים לו לאהוב את עצמו בלי סיבה. איך לאהוב מישהו בלי סיבה? תשובה: על ידי זה שהאדם אוהב את עצמו בלי סיבה! רק אדם שאוהב את עצמו ללא סיבה, רק הוא מסוגל לאהוב גם אדם אחר בלי סיבה, ורק הוא מסוגל לגרום גם לאדם אחר לאהוב את עצמו בלי סיבה... מה שיגרום בסופו של דבר לאדם השני להתאהב בזה שגרם לו לאהוב את עצמו ללא סיבה. ובאותו עניין: כדי לגרום למישהו לא לשקר לך ולומר לך את כל האמת כפי שהיא ללא שום שינוי, לשם כך עליך
אהבה עצמית / לאהוב את עצמך - מהי אהבה עצמית אמיתית? איך לאהוב את עצמך?
... עצמית לאהוב את עצמך - מהי אהבה עצמית אמיתית? איך לאהוב את עצמך? ובו יתבאר העניין של אהבה עצמית. ויתבאר, מהי אהבה עצמית אמיתית? מהי אהבה ללא תנאי? ואיך יכול האדם לאהוב את עצמו באמת? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי אהבה עצמית אמיתית, היא אהבה ... לומר, כי על האדם לשקר את עצמו ולומר לעצמו שהוא בסדר. אלא הכוונה היא, כי על האדם לנסות להבין את עצמו טוב יותר, ומתוך כך לקבל ולאהוב את עצמו מתוך שיפוטיות חיובית. ונבהיר, כי לדון לכף זכות, אין פירושו שעל ... מבין טוב יותר את עצמו ואת המציאות בכלל, על ידי זה בסופו של דבר, האדם מצליח לדון לכף זכות גם את עצמו, ולמצוא את הטוב שיש בעצמו ולאהוב את עצמו באמת. ...
שנאה עצמית / כעס עצמי - ממה נובעת שנאה עצמית? איך לאהוב את עצמך באהבה עצמית?
... עצמית כעס עצמי - ממה נובעת שנאה עצמית? איך לאהוב את עצמך באהבה עצמית? שנאה ... מצבו, וכל שכן אם יצליח האדם להסתכל על מצבו בצורה חיובית, ממילא הוא ישתחרר מכל רגשות אשם כלשהם. כי כעס עצמי מגיע, רק כאשר האדם לא מרוצה ממצבו. ואם האדם לא מצליח לאהוב את המצב שבו הוא נמצא, עדיין על ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים בעיות התנהגות אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בחינוך ילדים, היא, כיצד לגרום לילד לאהוב את הלימודים? כי נראה, שילדים, לא ממש אוהבים ללמוד בבית הספר. ואף על פי כן, צריך ללמוד בבית הספר. והשאלה הנשאלת היא, למה בעצם ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך בעצם אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים, בבית הספר? ומי שיתבונן היטב בעניין יראה, כיצד מצד האמת, זו טעות לומר שילד לא אוהב ללמוד. כי ילדים, מאוד אוהבים ללמוד. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שכל ילד, כל ... החדשים, הוא יוצר אצל האדם סוג של התחדשות פנימית. וילדים צעירים, הם מאושרים. גם בגלל שהם כל הזמן לומדים דברים חדשים. וכמו שאדם מבוגר נהנה לראות דברים חדשים, וכמו שאדם מבוגר נהנה לטייל בעולם, כך ילדים קטנים, נהנים ללמוד דברים חדשים. כי מבחינתם של ילדים קטנים, לימוד של דברים חדשים, הוא כמו לגלות את אמריקה, בכל פעם מחדש. וכאשר ילד לומד דברים חדשים, הוא חווה חוויה רוחנית מאוד חזקה ... הילד ככ אוהב ללמוד ולימודים זה ככ כיף עבורו, אז מדוע בעצם, ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר? והתשובה שניתן כאן, לאיך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא בעצם תשובה לעוד שאלה, ששייכת גם לעולמם של המבוגרים. כי גם המבוגרים, צריכים לפעמים ללמוד דברים חדשים. ולא תמיד מתחשק לאדם ללמוד דברים חדשים. והשיטה של איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא טובה, גם כדי לגרום לאדם מבוגר, לאהוב ללמוד דברים חדשים? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל בני האדם בעולם, שואפים כל הזמן, להרגיש כמה שיותר טוב. כי האדם, רוצה להיות מאושר. והאדם מטבעו, מחפש לעשות, את מה שעושה לו טוב. והאדם מטבעו, מחפש כל הזמן, ליצור אצל עצמו הנאה. וגם הילד, כמו כל אדם אחר, גם הוא מחפש ליהנות. והסיבה האמיתית שבגללה הילד לא אוהב את הלימודים של בית הספר, היא משום, שהלימודים האלו, כמעט לא יוצרים אצלו שום הנאה. כי הלימודים שהילד לומד בחייו האישיים, הוא לומד אותם באופן טבעי, שלא נכפה עליו. והילד לומד את רוב לימודו, על ידי יצירת ההנאות שלו. כי הילד לומד את רוב הידע שלו, על ידי זה שהוא מנסה להשיג את המטרות שלו. ודרך זה שהילד מנסה להשיג את המטרות שלו, באמצעות זה הוא רוכש את הידע, של איך להשיג את המטרות. לדוגמה: כאשר ילד משחק באיזה פאזל, לילד יש מטרה. והמטרה, היא להרכיב את הפאזל. ומבחינתו של הילד, אם הוא יצליח להרכיב את הפאזל, הוא ירגיש יותר מאושר. אבל, כדי להרכיב את הפאזל, לשם כך צריך ידע. והילד לומד איך להרכיב פאזל, ורוכש את כל הידע של הרכבת הפאזל, כדי להשיג את ההנאה שיש לו, מהרכבת הפאזל. דוגמה נוספת: ילד לומד ללכת. איך הילד לומד ללכת? באמצעות זה שהוא מנסה להשיג את ההנאה שלו. זא, הילד רוצה להגיע מנקודה אחת לנקודה אחרת, כדי להשיג דבר כלשהו. ואז הילד מנסה להתקדם אל הנקודה הרחוקה. משום, שמבחינתו של הילד, אם הוא יגיע לנקודה הרחוקה, הוא ימלא את רצונו וירגיש סיפוק והנאה. ותוך כדי זה שהילד מנסה להגיע לנקודה הרחוקה, כדי להשיג את ההנאה שלו, תוך כדי זה הוא לומד ללכת. ולילד, יש סקרנות. וכאשר דבר כלשהו מסקרן את הילד, אז הילד מנסה להשיג את המטרה שלו, כדי ליצור אצל עצמו תחושה של הנאה. וכדי להשיג את המטרה שלו ואת ההנאה שהיא תיתן לו, לשם כך על הילד לרכוש כישורים כלשהם. והילד רוכש את הכישורים שלו, תוך כדי זה, שהוא מנסה להשיג את הרצונות שלו, כדי ליצור עבור עצמו הנאה. והילד לומד לדבר, כדי שהוא יהיה מסוגל לבטא את עצמו, ולהשיג את הרצונות שלו יותר טוב. ולכן לדוגמה, מקצוע הדקדוק, בדכ הוא לא מעניין ילדים. ולכאורה, הרי הילדים לומדים שפה ... ולכן הילד לומד לדבר, כדי לבטא את עצמו, וכדי להשיג את הרצונות שלו. וכאשר הילד לומד את השפה, הדבר הזה מביא לו תועלת ממשית ומיידית, של הנאה. אבל כאשר באים ללמד את הילד את כללי הדקדוק של השפה, הילד עושה מול עצמו, חישוב של עלות מול תועלת. והוא מגלה, שכמות המאמץ שהוא צריך להשקיע בללמוד את כללי הדקדוק של השפה, ... התועלת שהוא יפיק מהלימוד. ולכן הילדים, למרות שהם לומדים את שפת אימם, עדיין לימוד כללי הדקדוק של השפה, זה נתפס בעיניהם כמשהו שלא מייצר הנאה, ולכן זה לא מעניין אותם. ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמה, ילדים לא מתעניינים בלימודי היסטוריה וכיוב. משום, שלימודי ההיסטוריה, הם לימודים על אירועים שכבר התרחשו בעבר. והילד לא מצליח ... הלימודים האלו ייצרו לו הנאות חדשות. וכיוב, גם לימודי המתמטיקה. שגם אותם, רוב הילדים, לא אוהבים. משום, שהלימודים האלו הם מופשטים מידי, ולא מייצרים שום תועלת ממשית ומיידית. ומצד האמת, הילדים, מאוד ... לומדים לדוגמה איך לשחק במשחקי מחשב. והילדים, לומדים שפות חדשות מיוזמתם, כדי להבין את התכנים שמעניינים אותם. והילדים, מומחים בללמוד. וכל הזמן, הם מתעסקים בללמוד. אבל מבחינתם של ... הוא רק אמצעי להשגת הנאה . וכאשר המקצועות של בית הספר, לא מביאים לילד שום תועלת כילד, הרי שממילא הטבע האנושי של האדם, הוא לא לעשות את מה שלא יוצר אצלו הנאה , וטוב שכך! כי רק מי שהוא עבד ושפוט של אחרים, רק הוא עושה דברים, שלא נותנים לו הנאה. וכאשר מלמדים ילד לעשות דברים, למרות שהוא לא נהנה מהם, הרי שבעצם מלמדים אותו לסבול בשקט (והפתרון יבוא בהמשך). כי האדם מטבעו, אם הוא בריא בנפשו, כמו ילד קטן, שהוא עדיין בריא בנפשו, לפני שבני האדם שגעו אותו, הרי שהוא ... לעשות רק את מה שגורם לו ליהנות. כי אין שום היגיון בעולם, שהאדם יעשה משהו שיוצר אצלו סבל. והאדם בהחלט, כן מוכן להתאמץ, עבור משהו שהוא חושב שיביא לו תועלת ויגרום לו להנאה. והילד, בהחלט לומד כל הזמן דברים חדשים. ובהחלט, הילד מוכן להתאמץ ללמוד כל דבר ולעשות כל דבר, למרות שהוא לא נהנה ממנו. וזה בתנאי, שהוא חושב, שהדבר הזה יביא לו הנאה. ומאחר שהלימודים בבית הספר, הם לא מביאים לילד כמעט שום הנאה, הרי שכל ילד שהוא בריא בנפשו, ממילא הוא לא אמור להשקיע בלימודים. כי מי שהוא בריא בנפשו, הוא לא יעשה שום דבר, שלא מוביל אותו אל הנאה כלשהי. ורוב הילדים שלומדים, הם לומדים רק בגלל שהם מפחדים מההורים ומהמורים שלהם. והילד לומד למבחנים, רק כדי שלא ישגעו אותו ההורים והמורים. והדבר האחרון שמעניין את הילד, ... לומד את מה שלא גורם לו להנאה, כדי לסבול כמה שפחות, ממה שיקרה לו, אם הוא לא ילמד. והילד לומד גם את מה שלא גורם לו להנאה, כדרך של בחירה, ברע במיעוטו. או אם הוא ילד מחונן, שהלימודים באים לו בקלות, שאז הוא לומד בשביל התחושה הטובה, שההצלחה בלימודים נותנת לו, בקטע החברתי וכיוב. אך מצד האמת, ... עסוק באיזה דבר שיוצר לו הנאה, הרי שהוא ככ מרוכז, עד שהוא ממש שוכח לאכול וכיוב. והוא אפילו מאבד את חוש השמיעה שלו, והוא ממש לא שומע כאשר קוראים לו. כי הילדים, מאוד מאוד מרוכזים, במה שכן מעניין אותם. ... וגם ילד, שלא מצליח לשחק עם משחק אחד לאורך זמן, והוא כל הזמן מחליף משחקים, אין לו שום בעיית קשב וריכוז. אלא, שפשוט המשחקים לא ממש מעניינים אותו מספיק, ולכן הוא לא מתרכז בהם. אבל כל ילד וכל אדם, יש לו יכולת ריכוז. אם כמובן, יש משהו שמספיק מעניין אותו כדי שהוא יתרכז בו. וכאשר הילד לא מקשיב ... משעמם אותו ולא נותן לו הנאה וריגוש. ואת כל הנל אפשר לסכם ולומר: שהילד, הוא מומחה גדול בלמידה. והילד לומד כאשר הוא צעיר, יותר מכל מה שהוא לומד כל חייו. אלא, שהוא לומד את מה שמעניין אותו. והילד, ... בדברים שלא מייצרים אצלו הנאה מיידית, בתנאי שהוא מבין, כיצד בדיוק, הם ייצרו לו הנאה. אבל כאשר הילד ניגש ללימודים, והלימודים לא מעניינים אותו, ולא מעניינים, גם לא את מי שמלמד אותו אותם. כי כולם הרי יודעים, שרוב הלימודים של בית הספר, הם לא באמת ברי שימוש ... לילד להתעניין בלימודים? ולאהוב את הלימודים? ולהצליח בלימודים וכולי? ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה היא, כי כדי לגרום לילד להתעניין בלימודים, לשם כך צריך בצורה כלשהי, לגרום ללימודים, לתת לילד הנאה כלשהי. וההנאה, לא צריכה להיות כתגמול על הלימודים, אלא כתוצאה מהלימודים עצמם. כי הילד מטבעו, מאוד רוצה ללמוד, כל דבר שיצור אצלו הנאה. והילד לומד את כל הלימוד שלו, תוך כדי זה שהוא מנסה ליצור אצלו הנאה. כך, שכדי לגרום לילד לאהוב את הלימודים, להשקיע בהם, וממילא להצליח בהם ובמבחנים וכיוב, לשם כך צריך לגרום בצורה כלשהי לילד, ליהנות מהלימודים עצמם. וזה, על ידי זה, שהילד עצמו יבין, כיצד ובאיזו דרך, הלימודים המשעממים של בית הספר, כיצד הם יכולים ליצור אצלו הנאה. אלא, שאם ההורה עצמו, חושב שהלימודים האלו, לא ברי שימוש בעולם האמיתי, אז כיצד הוא יכול לשכנע את הילד ליהנות מהלימודים?! כי הילד רוצה, הנאה מיידית. והילד רוצה לדעת, שבאופן מיידי, הלימודים שלו יביאו לו הנאה כלשהי, מעצם הידע שהוא רכש. ואם ההורים והמורים עצמם חושבים, שרוב הלימודים הם מיותרים לגמרי, עבור העולם האמיתי, אז כיצד ניצור הנאה אצל הילד?! ונחדד: גם כאשר ההורה והמורה, כן מבינים שהלימודים מביאים לילד תועלת בעולם האמיתי, גם אז, זה לא תמיד מעניין את הילד. כי הילד, רוצה הנאה ותוצאה מיידית וטוב שכך. כי אדם שחושב בהיגיון, הוא ישקיע במה שמביא ... תועלת, שהוא לא מבין אותה. כך שגם כאשר המקצוע הנלמד, הוא כן יביא לילד תועלת כאשר הוא יהיה בוגר, הרי שגם אז, זה לא באמת מעניין את הילד. כי הילד רוצה הנאה מיידית. כל שכן, כאשר מדובר על מקצוע, שלא מביא שום תועלת ממשית, גם ... האלו, כיצד הם מביאים לאדם תועלת ממשית כלשהי. ואם באמת יצליח המורה עצמו שמלמד את התלמידים, אם הוא יצליח להבין, כיצד הלימודים שלו יכולים לייצר הנאה מיידית עבור התלמידים, הרי שהוא יצליח לגרום גם להם להתעניין בלימודים. ומצד האמת, אם המורה היה יודע, כיצד המקצוע שאותו הוא מלמד, כיצד הוא יכול להועיל לתלמידים ליהנות בחיים, הרי שגם הוא היה נהנה ממה שהוא מלמד, והוא עצמו לא היה מרגיש שחיקה, ממה שהוא מלמד. כי מצד האמת, כל דבר שיש בעולם, וכל שכל כלשהו בכל תחום שהוא, הכל נועד לשרת את האדם כדי ליהנות. וכאשר האדם לומד היסטוריה, או דקדוק, או כל מקצוע אחר, הרי שבצורה כלשהי, האדם רוכש שכל כלשהו. שהשכל הזה, עוזר לאדם ליהנות טוב יותר בחיים. ומצד האמת, כל הלימודים שהאדם לומד בבית הספר, כל ... יותר טובות. בגלל, כל אותם הדברים, שהוא למד בבית הספר. וכאשר הילד לומד בבית הספר דבר כלשהו, מה שהוא באמת לומד, זה איך לחשוב בצורה נכונה יותר, כדי ליהנות יותר בחיים, גם כילד וגם כאדם בוגר. אלא, שהאדם נדמה לו, שהוא רוכש ידע. והידע, ברובו, הוא לא שימושי. וכאשר הידע הוא לא שימושי, כדי ליצור הנאה מיידית וברורה, הרי שהידע, הוא משעמם. וגם המורה עצמו, נראה לו שהוא ... זה, היא על ידי זה, שבמקום להתייחס ללימודים כאל דרך להעביר מידע, צריך להתייחס ללימודים בבית הספר, כאל דרך ללמד את הילד לחשוב בצורה טובה יותר, כדי ליהנות טוב יותר בחיים. כי בכל מקצוע ומקצוע שיש בתוכנית הלימודים, כל ... יכולות שכלית ורגשיות שונות. וכאשר התלמיד לומד כל מיני מקצועות, מה שהוא באמת מפיק מכך, זה את השיפור של היכולות האישיות שלו. ומי שרוצה לגרום לילד לאהוב את הלימודים, עליו להתבונן עם עצמו היטב היטב, ולנסות להבין, כיצד ובאיזו דרך, הלימודים האלו יכולים לגרום לילד, ליהנות טוב יותר בחיים שלו כילד. ורק אחרי שההורה והמורה מבינים, כיצד ... רק אז הם יכולים לנסות לגרום גם לילד, לרצות להצליח בלימודים. כי כל ילד, היה מוכן לבוא לשיעור שבו מלמדים אותו, כיצד להיות מקובל חברתית, וכיצד לנצח במשחקי מחשב, וכיצד להשיג את המטרות שלו טוב יותר וכיוב. והילד היה מוכן להשקיע המון זמן ותשומת לב וכיוב, כדי ליצור אצל עצמו עוד הנאה. ואם ההורה והמורה יצליחו להבין קודם כל מול עצמם, כיצד ובאיזו דרך, ... גם לתלמיד, להתעניין בלימודים. ועכשיו השאלה הנשאלת היא, כיצד באמת יכול ההורה והמורה לגלות, איך בדיוק הלימודים של בית הספר, כיצד הם עוזרים לתלמיד, ליהנות טוב יותר באופן מיידי בחיים האישיים שלו? ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
... - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4 והתשובה היא, כי כדי להבין, כיצד כל לימוד כלשהו, כיצד הוא יוצר הנאה אצל הילד, לפני כן, על ההורה לנסות להבין מול עצמו, כיצד החומר הנלמד, כיצד הוא יוצר הנאה כלשהי ותועלת כלשהי בעולם האמיתי. וניקח לדוגמה, את לימודי ההיסטוריה. ילד, לא אוהב ללמוד היסטוריה. כדי לגרום לו לאהוב את לימודי ההיסטוריה, לשם כך צריך לגרום לו, להתעניין בלימודי ההיסטוריה. וכדי שזה יקרה, לשם כך, הילד צריך להבין בצורה כלשהי, ... משרת אותו וגורם לו ליהנות יותר בחיים, הרי שעדיין, כל ידע גורם לאדם ליהנות יותר בחיים. אלא, שכדי למכור את הדבר הזה לאחרים, לשם כך על האדם עצמו להבין מול עצמו, כיצד באמת המקצוע שאותו הוא מלמד, כיצד ... גם את היכולת שלו ליהנות טוב יותר בחיים. אז כפי שאמרנו, בשלב הראשון, על המורה לנסות להבין: כיצד ובאיזו דרך, החומר שאותו הוא מלמד את הילדים בבית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על קנדי קראש, התמכרות לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק קנדי קראש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, מטפל רב תחומי, מאמן אישי לפרישה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.0313 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 08:42:05 - wesi1