אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התמכרות למסכים ✔התמכרות למסכים, התמכרות למחשב, התמכרות למשחקי מחשב, התמכרות לאינטרנט, התמכרות לסלולאר, התמכרות לטלפון, התמכרות למשחקי וידאו, התמכרות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
התמכרות למסכים, התמכרות למחשב, התמכרות למשחקי מחשב, התמכרות לאינטרנט, התמכרות לסלולאר, התמכרות לטלפון, התמכרות למשחקי וידאו, התמכרות למשחקי רשת, התמכרות למשחקים, איך לחנך ילדים? טיפול בהתמכרויות ילדים, טיפול בילד מכור
איך להתמודד עם התמכרות למשחקי מחשב?

כאשר מדובר בילד המכור למשחקי מחשב, ישנם שני גורמים עיקריים שצריך לקחת בחשבון:

1. הילד מבלה יותר מדי זמן במשחקים.

2. הזמן שהוא משקיע במשחקים בא על חשבון פעילויות אחרות כמו לימודים, סידור חדר או יציאה עם חברים.

השלב הראשון הוא להבין את הסיבה לכך שהילד מעדיף לשחק במשחקי מחשב מאשר לעסוק במשימות אחרות. אחת השאלות החשובות שיש לשאול היא: מה התחושות הטובות שהוא מקבל מהמשחקים?

תשובות כלליות כמו "כיף", "הנאה", "שמח" אינן מספקות, ויש צורך למצוא את התחושות הספציפיות שהילד חווה במשחקים. לדוגמה, ייתכן שהילד משחק במשחקי מחשב כי הוא מרגיש שהוא שולט במצב, שהוא בונה מציאות משלו, ושיש לו את היכולת לקבוע את מהלך המשחק. תחושות אלו של שליטה ויכולת עשויות להיות חסרות בחייו האמיתיים.

במקרה כזה, יש לזהות את התחומים בהם הילד מרגיש חסר שליטה בחייו, ולנסות לספק לו תחושות דומות של שליטה במצבים אחרים, למשל במשימות שהוא יכול להצליח בהן.

דוגמה נוספת עשויה להיות אם הילד משחק בתפקידים של דמויות חזקות או גיבורים, בעוד שבמציאות הוא מרגיש חסר יכולת. במקרה כזה, יש לזהות את התחומים בהם הילד מרגיש חסר יכולת ולסייע לו לפתח כישורים שיכולים להעניק לו תחושת הצלחה.

לאחר שמזהים את התחושות הטובות שהילד מקבל מהמשחקים, יש למצוא דרכים להעניק לו את אותן תחושות בדרכים אחרות. אם הוא מרגיש שליטה במשחקים, אפשר ללמד אותו כיצד להשיג תחושת שליטה בפעילויות אחרות.

מה הרגשות הרעות שהילד מרגיש כשעושה דברים אחרים?

לאחר שמבינים מה הילד מקבל מהמשחקים, יש לשאול: מה הרגשות הרעות שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק בדברים אחרים? למשל, האם הוא לא אוהב לעשות שיעורים? האם הוא לא נהנה להיות עם חברים או לסדר את חדרו?

אם, לדוגמה, הוא לא אוהב לסדר את חדרו, יש להבין מה בדיוק רע לו בזה. האם הוא לא מצליח לעשות זאת בצורה מסודרת? האם זה משעמם לו? האם הוא מרגיש שאין לו שליטה על איך לסדר את החדר?

השלב הבא הוא לשנות את הדרך בה הילד רואה את הפעילויות השונות. יש להפחית את התחושות הרעות שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק במשימות כמו סידור חדר, ולעזור לו למצוא תחושות הצלחה ויכולת גם בפעילויות יומיומיות.

השלב הבא - שינוי התחושות והפחתת ההתמכרות

לאחר שמבינים את התחושות הטובות וההרגשות הרעות, השלב הבא הוא לשנות את הדרך בה הילד רואה את המשחקים ואת הפעילויות שהוא לא אוהב לעשות. צריך להחליש את תחושת ההתמכרות שלו למשחקים ולהפוך את הפעילויות האחרות למושכות יותר, כך שהוא ירגיש פחות צורך במשחקי מחשב ויותר רצון לעסוק בדברים אחרים.

אם הילד מרגיש יותר טוב כשהוא עוסק במשחקי מחשב, יש לעזור לו להשיג את אותן תחושות של טוב גם בפעילויות אחרות, כמו לימודים או פעילויות חברתיות. בכך, יש להקטין את התחושה הרעה שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק במשימות לא נעימות ולהגדיל את תחושת ההצלחה והיכולת שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק בפעילויות אחרות.

בסופו של דבר, המטרה היא לאסוף את המידע על מה שגורם לו להרגיש טוב ולמצוא דרכים לספק לו את אותן תחושות בדרכים אחרות, תוך כדי הפחתת ההתמכרות למשחקי מחשב.
איך להתמודד עם התמכרות למשחקי מחשב?

כאשר אנחנו מדברים על ילד שמכור למשחקי מחשב, ישנם שני דברים שצריך לקחת בחשבון. הדבר הראשון הוא שהוא מבלה יותר מדי זמן במשחקים. הדבר השני הוא שהזמן שהוא משקיע במשחקים בא על חשבון פעילויות אחרות כמו לימודים, סידור חדר או יציאה עם חברים. אם הוא היה משחק במשחקי מחשב, אבל לא היה זה בא על חשבון פעילויות אחרות, לא היינו אומרים שהוא מכור למשחקי מחשב. אז השאלה המרכזית היא: למה משחקי המחשב מושכים אותו כל כך? למה הוא מעדיף לשחק במחשב מאשר לעסוק בפעילויות אחרות?

בכדי להבין איך להתמודד עם התמכרות כזו, אנחנו צריכים לשאול שתי שאלות חשובות:

1. מה התחושה הטובה שמתקבלת מהמשחקים?

למה הילד בוחר לשחק במשחקי מחשב ולא לעשות משהו אחר? האם זה כי הוא מרגיש כיף? האם זה כי הוא מרגיש הנאה או שמחה? לא, התשובות הללו לא מספיקות. התשובות כל כך כלליות שאי אפשר להיעזר בהן. אנחנו צריכים למצוא את התחושות הספציפיות שהילד חווה במשחקים.

לדוגמה, אולי הילד משחק במשחקי מחשב כי הוא מרגיש שהוא שולט במצב. הוא מרגיש שהחיים שלו תחת שליטה, שהוא בונה לעצמו מציאות משלו ושיש לו את היכולת לקבוע מה יקרה במשחק. זה סוג של תחושת שליטה ויכולת שלא תמיד קיימת לו בחיים האמיתיים. אם זה המקרה, צריך להבין באילו תחומים בחיים שלו הוא מרגיש חסר שליטה ולנסות לתת לו תחושת שליטה במצבים אחרים, כמו למשל על ידי עיסוק במשימות שהוא יכול להצליח בהן.

דוגמה נוספת: ייתכן שהילד משחק משחקי מחשב כי הוא מרגיש שיש לו יכולות שאין לו בחיים האמיתיים. אולי הוא משחק בתפקידים של דמויות חזקות או גיבורים, ובמציאות הוא מרגיש חסר יכולת. במקרה כזה, צריך לזהות את תחומי החיים שבהם הילד מרגיש חסר יכולת ולעזור לו לפתח כישורים ויכולות שיכולות להעניק לו תחושת הצלחה ויכולת. כלומר, אם במשחקי המחשב הוא מרגיש גיבור או חזק, עלינו לבדוק היכן הוא מרגיש חסר יכולת בחיים האמיתיים ולסייע לו לשפר את תחושת הערך העצמי והיכולת האישית שלו.

לאחר שמצאנו את התחושות הספציפיות שהוא מקבל מהמשחקים, עלינו לעזור לו להשיג את אותן תחושות בדרכים אחרות. אם הוא מרגיש שליטה במשחקים, אפשר ללמד אותו כיצד להשיג תחושת שליטה בפעילויות אחרות.

2. מה הרגשות הרעות שהוא מרגיש כאשר הוא עושה דברים אחרים?

עכשיו, כשהבנו מה הדברים הטובים שהוא מקבל מהמשחקים, עלינו גם להבין מה הדברים הרעים שהוא מרגיש כשעושים את הדברים שאנחנו רוצים שהוא יעשה במקום לשחק. האם הוא לא אוהב לעשות שיעורים? האם הוא לא אוהב לסדר את חדרו? האם הוא לא נהנה להיות עם חברים?

אם נגיד, הוא לא אוהב לסדר את חדרו, אנחנו צריכים להבין מה בדיוק רע לו בזה. האם הוא לא מצליח לעשות זאת בצורה מסודרת? האם זה משעמם לו? אולי הוא מרגיש שאין לו שליטה על איך לסדר את החדר ולכן זה נראה לו כמשימה קשה. במקרה כזה, עלינו למצוא דרכים לגרום לו להרגיש פחות רע כשעושה את המשימות האלה, ולהראות לו איך הוא יכול להרגיש הצלחה ויכולת גם כשמבצע פעילויות יומיומיות כמו סידור חדר.

במילים אחרות, כל פעילות שהוא לא אוהב לעשות, צריך לבחון את הגורמים שגורמים לו להימנע ממנה. אם הוא חושב שמשחקי מחשב נותנים לו תחושת טוב, ומנגד הוא מרגיש רע או חסר יכולת בעשיית שיעורים, אז אנחנו צריכים להקטין את התחושה הרעה הזו ולחזק את תחושת ההצלחה והיכולת כאשר הוא עוסק במשהו אחר, כמו לימודים או פעילויות חברתיות.

מה עושים אחרי שמבינים את התחושות הטובות והרע שנובעות מהמשחקים ומהפעילויות האחרות?

עלינו לשאול את עצמנו איך נוכל לשנות את הדרך בה הילד רואה את הדברים. מצד אחד, עלינו להפחית את תחושת הצורך שלו במשחקי המחשב כמרגע של כיף ושליטה. מצד שני, עלינו לשפר את התחושות שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק בפעילויות שאנחנו רוצים שהוא יעסוק בהן, על ידי מתן תחושת הצלחה וביטחון עצמי.

השלב הבא הוא להחליש את תחושת ההתמכרות. אם הוא ירגיש פחות צורך במשחקים ויותר רצון לעסוק בדברים אחרים, התמכרות זו תפחת. ההצלחה נובעת מיכולת להבין את השורש הרגשי של ההתמכרות ולספק פתרונות חלופיים שיתנו לילד את אותה תחושת טוב בלי לשחק יותר מדי במשחקי מחשב.

בהצלחה!
משקיע הדרכה להורים אינטרנט מרגיש חסר טיפול בערך עצמי להחליש הגברת ביטחון עצמי התמכרויות בעיות ביטחון עצמי יכולת לשחק במשחק איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים אינטרנט גמילה גמילה מהתמכרויות גמילה מהתמכרות הדרכה להורים הדרכת הורים התמכרויות התמכרויות ילדים התמכרות התמכרות לאינטרנט התמכרות לטלפון התמכרות למחשב התמכרות למסכים התמכרות למשחקי וידאו התמכרות למשחקי מחשב התמכרות למשחקי רשת התמכרות למשחקים התמכרות לסלולאר חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול בהתמכרויות טיפול בהתמכרויות ילדים טיפול בהתמכרות טיפול בילד טיפול בילד מכור טיפול בילדים טיפולים טלפון ילד ילד מכור ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים להיגמל להיגמל מהתמכרויות להיגמל מהתמכרות לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטפל בהתמכרויות לטפל בהתמכרות מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל מכור משחק משחקי וידאו משחקי מחשב משחקי רשת משחקים
הדרכת הורים, ילד מכור לאייפון, ילד מכור למחשב, ילד מכור לטלוויזיה, התמכרות לטלפון סלולרי, הילד לא עושה שיעורים, הילד לא מקשיב, הילד ברח מהבית, בעיות משמעת אצל ילדים, התאבדות ילדים
הדרכת הורים, ילד מכור לאייפון, ילד מכור למחשב, ילד מכור לטלוויזיה, התמכרות לטלפון סלולרי, הילד לא עושה שיעורים, הילד לא מקשיב, הילד ברח מהבית, בעיות משמעת אצל ילדים, התאבדות ילדים
... הזו מציעה פתרון הממוקד בהבנה, אמפתיה ותקשורת פתוחה, שמפחיתה את ההתנגדות מצד הילד ומשפרת את שיתוף הפעולה. התמכרות למסכים אצל ילדים איך למנוע התמכרות למסכים? הדרכת הורים ילדים איך להתמודד עם ילד שלא עושה שיעורים? סיבות לסירוב של ילדים למשימות ניהול משמעת ילדים איך להתמודד עם ילד שמכור לטלפון או ... להתמודד עם ילד מכור לאייפון? ילד לא עושה שיעורי בית, מה עושים? מה לעשות כשהילד מאיים לפגוע בעצמו? איך למנוע התמכרות למסכים אצל ילדים? בעיות משמעת אצל ילדים, איך להגיב? איך לדבר עם הילד בלי לריב על הטלפון? ...
מכון גמילה, מרכז גמילה מהתמכרויות, 2 שיטות להפסיק התמכרות, 2 סוגים של מכוני גמילה, בעד ונגד מכוני גמילה, מכון גמילה מהתמכרויות, מכוני גמילה מהתמכרות, מכון גמילה מסוכרים, מכון גמילה מסמים, מכון גמילה מהימורים, מכון גמילה מעישון
מכון גמילה, מרכז גמילה מהתמכרויות, 2 שיטות להפסיק התמכרות, 2 סוגים של מכוני גמילה, בעד ונגד מכוני גמילה, מכון גמילה מהתמכרויות, מכוני גמילה מהתמכרות, מכון גמילה מסוכרים, מכון גמילה מסמים, מכון גמילה מהימורים, מכון גמילה מעישון
... הממכרת מבלי להבין את הסיבה שלה, הבעיה תופיע מחדש בדרך אחרת. לדוגמה: אדם שמעשן כדי להירגע, ימצא דרך אחרת להירגע, כמו אכילה רגשית או התמכרות למסכים . אדם שאוכל מתוק כדי להתמודד עם דיכאון, אם יפסיק לצרוך סוכר מבלי לטפל בדיכאון עצמו, עלול לפתח התמכרות אחרת. מי שמהמר כדי לחוות ריגוש בחיים, אם לא ... הממכרת מבלי להבין את הסיבה שלה, הבעיה תופיע מחדש בדרך אחרת. לדוגמה: - אדם שמעשן כדי להירגע ימצא דרך אחרת להירגע, כמו אכילה רגשית או התמכרות למסכים . - אדם שאוכל מתוק כדי להתמודד עם דיכאון, אם יפסיק לצרוך סוכר מבלי לטפל בדיכאון עצמו, עלול לפתח התמכרות אחרת. - מי שמהמר כדי לחוות ריגוש בחיים, אם ...
משחק החיים / רוחניות / גשמיות / חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק?
משחק החיים רוחניות גשמיות חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ובו יתבאר העניין של משחק החיים - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ועוד. ומי שיתבונן על עולם המשחקים, יראה שיש בו משהו מעניין. והוא, שכדי ליהנות ממשחק, האדם חייב להכיל בתוכו שני הפכים בו זמנית. ושני ההפכים האלו, הם איזון, של כמה משמעות האדם מייחס למשחק. כי מצד אחד, אם האדם לא ייחס כל משמעות למשחק, הרי שהוא לא יוכל ליהנות ממנו. ומצד שני, אם האדם ייחס יותר מידי משמעות למשחק, הרי שגם זה לא טוב. כי המשחק, הוא רק משחק. ואם נתבונן נראה, כי יש בעולמנו בני אדם, שהם לא נהנים ממשחקים. וזה משום, שהם נחשבים לאנשים רציניים שמתייחסים להכל ברצינות. וכאשר האדם מתייחס לכל דבר יותר מידי ברצינות, על ידי זה הוא מונע מעצמו את האפשרות ליהנות מדברים פשוטים, כגון ממשחקים שונים. כי יש כאלו, שמשחקים לא מעניינים אותם. משום, שזה נתפס בעיניהם כמשהו לא אמיתי. ועל ידי זה שהאדם לא מצליח לייחס כל משמעות למשחק, על ידי זה הוא לא נהנה מהמשחק. ויש גם את הצד השני, של אנשים שמתייחסים למשחקים השונים, בצורה יותר מידי רצינית. כי כבר קרו מקרים מעולם, שפרצו מלחמות שונות, בגלל הפסד במשחק מטופש כלשהו. וכבר קרו דברים מעולם, שבני אדם אפילו התאבדו, בגלל שהם הפסידו באיזה משחק. ויש בעולם שלנו גם משחקים של עולם וירטואלי. שבהם האדם כאילו יוצר עולם שלם ממש, והכל בתוך משחק. ובתוך המשחק הזה, יש לאדם את הדמות האישית שלו וכולי. ויש כאלו, שהם ככ התמכרו למשחק כזה, והם ככ הזדהו עם הדמות הדמיונית שלהם בתוך המשחק הווירטואלי. עד שכאשר קרה משהו לדמות שלהם בתוך המשחק הווירטואלי, הם ממש פגעו בעצמם באופן אישי ואפילו התאבדו. משום שהם הרגישו, שלהם עצמם קרה משהו. וזה כמובן מבטא את הצד הקיצוני השני. שבו האדם מייחס יותר מידי חשיבות, למשחק שבו הוא משחק. ועל ידי זה, במקום שהוא ייהנה מה
הסוד של משחק החיים - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורים רוחניים? חלק 1
... של משחק החיים - מהו הסוד שאותו לא יודעים מורים רוחניים? חלק 1 כפי שכבר ביארתי (במאמר משחק החיים עולם המשחקים - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק?) החיים הם כמו משחק. והשלמות של האדם היא, כאשר האדם יודע ולומד איך לשחק במשחק של החיים. כי יש כאלו שהם לא יודעים איך ליהנות מהמשחק. כי מי שלא מבין את המשחק, הוא לא יודע איך ליהנות מהמשחק. כי כאשר האדם מבין את כללי המשחק, על ידי זה האדם יודע איך לשחק במשחק ואיך ליהנות מהמשחק. אבל מי שלא יודע את כללי המשחק , הרי שהוא לא מסוגל ליהנות מהמשחק. ומי שלא מבין את חוקי המשחק, אז לא רק שהוא לא נהנה מהמשחק, אלא שהוא גם סובל במשחק. כי עבור מי שלא מבין את המשחק של החיים, עבורו העולם שלנו נראה כמו גיהנום ממש. ... שאף אחד מבין מהי המטרה הסופית שלמענה כולם רצים. ומי שלא מבין את המשחק, לא רק שהוא לא נהנה מהמשחק, אלא שהוא סובל מהמשחק. ובמשחק של החיים שלנו, יש שני מצבים. יש את המצב שבו האדם עוד לא מבין את חוקי המשחק, ויש את המצב שבו האדם כבר מבין את חוקי המשחק. וכל זמן שהאדם לא מבין את חוקי המשחק, אז מצב הרוח שלו משתנה כל הזמן והוא לא מוצא מנוח ... הזמן, על ידי זה האדם מרגיש חוסר שקט נפשי, והאדם לא מסוגל ליהנות מהמשחק של העולם, שהוא נוצר על ידי זה שכל הדברים משתנים כל הזמן. ומאחר שהאדם לא נהנה מהמשחק, לכן לפעמים נדמה לאדם שהשלמות היא ושהאושר הוא, זה לעזוב את המשחק. שבמקרה הקיצוני זה מוביל את האדם להתאבדות. ... לברוח מהחיים כאן בעולם הזה. ומאחר שהאדם לא ממש מסוגל להפיק הנאה מהמשחק של החיים, לכן כאשר הוא רואה איזה מנהיג רוחני ...
הסוד של משחק החיים - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורים רוחניים? חלק 2
... של משחק החיים - מהו הסוד שאותו לא יודעים מורים רוחניים? חלק 2 ונחדד ונבהיר: כי כאשר האדם רואה מולו איזה בודהה רגוע, וכאשר נראה לאדם שהבודהה הזה מצא את האושר או קרוב מאוד אל האושר, על האדם להבין שהסיבה שנדמה לו שהבודהה הזה מאושר, היא רק משום שהוא עצמו לא יודע ליהנות מהמשחק. אך אילו ידע האדם ליהנות מהמשחק, הרי שהוא היה מבין את גודל הסבל שבו שרויים כל האנשים הרוחניים שלא יודעים איך ליהנות מהעולם הזה שנראה כעולם נחות וחסר עניין בעיניהם. ויש גם את המצב השני של המשחק, שהוא המצב שבו האדם מבין גם מדוע יש משחק, וגם מי הם השחקנים במשחק. דהיינו, מהם הכוחות השונים שפועלים במשחק. וגם האדם מבין את חוקי המשחק. והאדם מבין למה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. ואז כאשר יש לאדם את כל הדברים האלו, על ידי זה הוא גם נהנה מהמשחק. וגם מלמד אחרים איך ליהנות מהמשחק של החיים. וכדי ליהנות ממשחק החיים, לשם כך על האדם להבין את משחק החיים. וכדי להבין את חוקי המשחק, לשם כך על האדם להיות מסוגל להסביר את החוקיות שלפיה פועלים כל הכוחות השונים במשחק. דהיינו, על האדם להיות מסוגל להבין את החוקיות שלפיה פועלים כל התהליכים בעולם. וגם אם האדם מבין מהי החוקיות המדויקת שלפיה פועלים כל הכוחות שיש בעולם, הרי שעדיין זה לא מספיק. כי האדם צריך גם להסכים עם חוקי המשחק. דהיינו, להבין את היופי ואת השכל ואת החוכמה שיש בהם. דהיינו, על האדם להבין גם את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. ולא מספיק שהאדם מבין את כל החוקים שלפיהם פועלים כל הדברים בעולם, אלא על האדם להבין גם מדוע החוקים הם כפי מה שהם. וכדי שהאדם יבין את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם, עד לרמה כזאת שהוא עצמו יסכים עם כל חוקי המשחק, לשם כך על האדם להבין את מטרת המשחק. כי את החוקים של המשחק , קובעים בצורה הטובה ביותר שתשיג את מטרת המשחק. וכל החוקיות שלפיה פועלת המציאות שלנו, היא ביטוי של הסיבה שבגללה בכלל המשחק קיים. דהיינו, כדי שהאדם ייהנה מהמשחק, על ידי זה שהוא יבין בשלמות את חוקי המשחק, לשם כך על האדם להבין את הסיבה שבגללה המשחק קיים, דהיינו, להבין את המטרה ואת התכלית שלשמה העולם קיים ושלשמה המשחק שלנו מתקיים. אך מי יכול לומר שהוא מבין את הסיבה שבגללה העולם שלנו קיים, ושבגללה המציאות שלנו פועלת כפי מה שהיא. ... ביטוי בכל הסיבות. כי לא מספיק להעלות השערות מדוע המציאות שלנו קיימת, אלא צריך גם להבין כיצד הסיבה שבגללה המציאות קיימת, כיצד היא באה לידי ביטוי בחוקי המשחק. ואם לדוגמה האדם חושב שתכלית המציאות היא כדי לעשות טוב. אז על האדם להבין כיצד המטרה הזאת, באה לידי ביטוי בכל מה שקורה בעולם. דהיינו, כאשר לדוגמה קורה אירוע רע, בין אם זה אירוע קטן ובין אם זה אירוע גדול כמו השואה, על האדם לראות את התגלמות סיבת המשחק, בכל האירועים שיש במשחק . אך וכי האדם באמת מבין כיצד המטרה של לעשות טוב, כיצד היא באה לידי ביטוי באירוע לדוגמה של השואה? או אפילו בכל ...
ליהנות, מכך שאתה לא מנצח את המשחק
... מכך שאתה לא מנצח את המשחק כי מי שעוד לא יודע שהכל אחד ושהכל מושלם ושהחיסרון הוא שלמות, הוא מתאמץ כל הזמן, לנצח את המשחק. דהיינו, שהאדם מתאמץ כל הזמן, להרגיש כמה שיותר טוב, ולהצליח להשיג את ... אבל מי שהוא כבר ניצח את המשחק, כמו החכם האמת, שהוא כבר יודע שהכל אחד, הוא לא מתאמץ להרגיש טוב בשלמות, כי הוא יכול לנצח את המשחק, ולהשיג טוב אמיתי בשלמות בפחות מרגע אחד, ואז ממילא יסתיים המשחק. ולכן, החכם האמיתי באמת, הוא באמת שמח מכך שרצונו לא מתמלא. כי על ידי זה, ... את זה שהוא המנצח של המשחק וכולי. ואעפכ לא חסר לו דבר, גם לא המשחק עצמו וכולי. ...
חיפוש אהבה, שעמום, מה משנה, אפתיות, חוסר אכפתיות, אפתיה, החיים כמשחק, שיא השאפתנות, לרצות להפסיד במשחק
חיפוש אהבה, שעמום, מה משנה, אפתיות, חוסר אכפתיות, אפתיה, החיים כמשחק, שיא השאפתנות, לרצות להפסיד במשחק
... שעמום, מה משנה, אפתיות, חוסר אכפתיות, אפתיה, החיים כמשחק, שיא השאפתנות, לרצות להפסיד במשחק למה חשוב להבין ששום דבר לא באמת משנה? אליעד כהן מסביר שהרעיון המרכזי שצריך להבין הוא ... המילוי כביכול של החיסרון הם אותו דבר, כי שניהם חלק מהמשחק של החיים שבו הכל הוא אחד. האם כלב זקוק לאהבה כמו בן אדם? בשיחה עולה דוגמה מעניינת של ... או דברים אחרים בחיים נובע למעשה משעמום, כפי שכלב מחפש משחק . אליעד מסביר שאין בכך שום בעיה, אך חשוב להבין שהכל הוא למעשה משחק אחד גדול. השעמום או הרצון למלא את הזמן בדברים חדשים, באהבה, בהתרגשות, או בכל ריגוש אחר, הם כולם חלק ממשחק החיים. אין ביניהם הבדל מהותי או אמיתי. מדוע לדעת שאליעד אינו חושב שמשהו משנה? ... מבהיר שהדברים אינם סותרים. הוא נותן דוגמה של אדם שמשחק במשחק - הוא יכול להיראות מאוד מעורב במשחק ולהשתדל לנצח, אך בו זמנית גם לדעת שאין שום משמעות אמיתית לניצחון. אדם יכול להיות גם אפתי וגם אכפתי בו זמנית, מכיוון שהכל חלק מהמשחק של החיים שבו אין שום משמעות הכרחית. מדוע שיא השאפתנות הוא ביטול הישות של עצמך? אליעד ... באמת ושכל מה שאתה עושה או מרגיש אינו אלא חלק מאשליית המשחק. עם זאת, אליעד מספר שהוא בחר לעצמו מטרה שאפתנית אפילו יותר - לנסות לגרום לאחרים להגיע ... להשגה - לשכנע אנשים לבטל את האגו שלהם. האם צריך לנצח במשחק של החיים? אליעד מסביר שלהצליח במשחק החיים זה לאו דווקא לנצח בו. למעשה, הוא אומר שהכי טוב זה בכלל לא לנצח במשחק, כי ברגע שמנצחים באופן מוחלט, המשחק מסתיים ואז כבר אין עם מי לשחק וזה הופך למשעמם וחסר טעם. הוא מדגיש שעדיף לא לנצח, כלומר, תמיד להשאיר את המשחק פעיל ומעניין. זהו ההסבר מדוע אין משמעות עמוקה לניצחון, והדבר החשוב באמת הוא להבין שהכל אחד וליהנות מהמשחק בלי לסבול. לסיכום, אליעד מבהיר שוב שהמפתח להכל הוא להבין שהכל אחד, ואז - ורק אז - ... בצורה חופשית את זה אני רוצה ואת זה לא. האם החיים הם משחק? מהי אפתיה? איך להפסיק לסבול בחיים? למה אנחנו מחפשים אהבה? מה המשמעות של ביטול האגו? ... של הרגל עניין של שעמום את יכולה להגיד שכשהוא מחפש משחק זה גם הוא מחפש אהבה מחוץ לעצמו. ש: אז אולי גם אנחנו מחפשים מתוך שעמום. אליעד: תסתכלי ... דברים. ש: אז מה שאתה עושה. אליעד: זה גם וגם בן אדם שמשחק משחק ונהנה מהמשחק האם הוא אפתי? הוא לא אפתי הוא גם מבין שזה רק משחק ומצד שני הוא גם מאוד רוצה לנצח זה גם וגם. ש: אוקי אז מה זה לנצח אתה רוצה להעביר איזה ... אבל לא משנה אבל בעיקרון הנושא הוא פשוט העניין של לנצח במשחק זה לאו דווקא לנצח זה לא לנצח מישהו ויותר טוב שגם לא לנצח כי אם ננצח לא יהיה עם מי לשחק יהיה משעמם, אם תמיד תנצח אז כבר לא מעניין המשחק גם כן אם אתה תמיד מנצח זה כבר לא מעניין כאילו אתה מחליף משחק זה כבר קל לך מדי. לכן יש דבר טוב בכך שאתה לא מנצח, מה שבעצם אמרתי לגבי העניין של ...
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט
... אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט האם אפשר לחוות את עצמי כאלוהים בתוך המציאות? אליעד מסביר שלחוות את עצמך כאלוהים פירושו להרגיש שהכל הוא בעצם אתה. ... תמיד מודע לכך שהוא יוצר את כל מה שקורה. בתוך החלום, הדמות שאתה משחק לא זוכרת שהיא בעצם הבורא של החלום. כמו כן, ישנו מצב שבו אתה כבמאי של סרט מחליט מראש לא לזכור שאתה הבמאי, כדי שהחוויה תהיה אותנטית, כך שהאדם ירגיש יותר לחץ, פחד ושמחה, שכולם חלק בלתי נפרד מחוויה של משחק אותנטי. לו היית מודע לחלוטין שאתה הבמאי, היית פחות מפחד לטעות או להפסיד, אבל אז גם היית פחות מתרגש מהצלחות. למה אלוהים לא יכול לדעת הכל מראש? אליעד מסביר ... להיות הבמאי של המציאות? אליעד מחדד את ההסבר באמצעות דימוי של משחק שחמט. אם אתה משחק מול עצמך, אתה גם השחקן של הכלים הלבנים וגם השחקן של הכלים השחורים. כצד הלבן, אתה מזדהה לחלוטין עם הצד הלבן, וכשאתה משחק בצד השחור, אתה מזדהה לחלוטין עם הצד השחור. בנוסף, אתה זה שהחליט מראש שתשחק את שני הצדדים. כל דבר שקורה במציאות הוא בעצם תנועה שלך, גם אם אינך זוכר שבחרת ... אתה, כבמאי של המציאות, בוחר לשכוח שאתה הבמאי, כי החוויה של המשחק בתוך מגבלות נותנת לך עומק רגשי ותחושת סיפוק שאי אפשר לחוות במצב של ידיעה מוחלטת. איך אפשר לחזור לחוות את עצמי כאלוהים? האפשרות להיזכר שאתה אלוהים תלויה ... עם זאת, זה לא מצב שקל להגיע אליו או לשמור עליו, מכיוון שכדי שהמשחק יהיה מעניין, אתה גם בוחר במודע או שלא במודע לשכוח שאתה היוצר. האם יש חיים אחרי המוות? אליעד מציין שהגוף והצורה הספציפית שלך מתים, אך מבחינה עמוקה יותר, ...
שליטה עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ
שליטה עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ
... עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות , חופש הבחירה, ... חווה את זה כך, ובמקרים רבים הוא מרגיש שהרצון פשוט קורה לו ללא בחירה מודעת. האם אפשר בכלל לשלוט ברצון? אליעד מפרט שהתחושה שאין שליטה ברצון נובעת מכך שהאדם נמצא בתוך משחק הנפרדות, שבו הוא חווה עצמו ... או פחד. רק כך הוא יוכל להשיג עקביות אמיתית לאורך זמן ולהתמיד בהחלטותיו ללא מאבק פנימי. איך להשיג שליטה עצמית? איך לשנות הרגלים בצורה עקבית? מה זו גאווה אמיתית? מהו משחק הנפרדות? כיצד לקבל החלטות ...
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
... חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות מהי חשיבה תכליתית ואיך היא משפיעה על חיינו? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג בשיחה הוא חשיבה תכליתית, ... באמת תכלית מהותית אמיתית, הוא ממשיך לייצר פעולות, רצונות וחוויות. למעשה, אי - המודעות לכך שאין שום תכלית אמיתית לפעולות, היא זו שמאפשרת את משחק החיים , את משחק הנפרדות ואת המשך הקיום היומיומי. מהי הפרדוקסליות של ההתקרבות לאמת מוחלטת? אליעד מציין מצב שבו אדם רוצה ... שואף, הוא פועל מתוך מקום של שלמות פנימית ולא מתוך חוסר. דווקא אז, הפעולה הופכת לחופשית יותר, קלילה יותר ונטולת פחדים. אליעד נותן דוגמה של התמכרות: אדם שנבהל מהתמכרות למשהו נמצא בפחד בגלל שהוא מאמין שאם יתמכר, הוא יאבד משהו. אך אדם שפועל מתוך ההבנה שלא משנה מה יקרה הכל טוב, יוכל להתמכר או לא להתמכר מתוך בחירה חופשית, כי אין לו ממה לפחד או מה להפסיד. איך לחיות מתוך אחדות ועדיין להמשיך לפעול בעולם? אליעד מזכיר ... מהחיים בצורה עמוקה יותר. לסיכום, אליעד כהן מדגים כיצד הבנת התכליתיות העמוקה של החיים, והמודעות לכך שאין שום תכלית מוחלטת ושכל העולם הוא משחק של נפרדות, מאפשרת לאדם לחיות חיים מלאים, חופשיים ומאושרים יותר. התובנה שאין הבדל בין מצבים שונים מאפשרת לאדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התמכרות למסכים, התמכרות למחשב, התמכרות למשחקי מחשב, התמכרות לאינטרנט, התמכרות לסלולאר, התמכרות לטלפון, התמכרות למשחקי וידאו, התמכרות למשחקי רשת, התמכרות למשחקים, איך לחנך ילדים? טיפול בהתמכרויות ילדים, טיפול בילד מכור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: התמכרות למסכים, למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: התמכרות למסכים, כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקשב וריכוז, ייעוץ נפשי, מאמן אישי להרזיה בנושא התמכרות למסכים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 06:57:26 - wesi1