אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מקום בלי זמן ✔חיפוש אשמים בקורונה, ניהול משברים, האם זה הזמן לחפש את האשמים? מתי הזמן לחפש אשמים? האם לחפש מי אשם בקורונה? מתי לחפש את האשמים בקורונה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חיפוש אשמים בקורונה, ניהול משברים, האם זה הזמן לחפש את האשמים? מתי הזמן לחפש אשמים? האם לחפש מי אשם בקורונה? מתי לחפש את האשמים בקורונה? למה חשוב למצוא את האשמים בקורונה? להחליף מנהל, התנהלות בזמן משבר, אימון למנהלים
האם זה הזמן לחפש את האשמים במחדל הקורונה?

ההרצאה מתחילה בשאלה אם זה הזמן לחפש את האשמים במחדל הקורונה, ומציבה את הבעיה המרכזית של חיפוש האשמים בתוך כל הסיטואציה הסוערת שנוצרה. אליעד כהן מעלה את השאלה אם נכון להאשים אחרים בזמן המשבר הנוכחי. הוא מציין כי יש רבים שמציינים את הדברים שמדובר בהם כבר "מראש", כמו הצורך בהכנה מוקדמת יותר ובדיקות רבות יותר. אנשים רבים ציינו במהלך התקופה הזו את הכשלים שעלו והתמודדו עם הסיטואציה בצורה כזו או אחרת, אבל כאן עולה השאלה האם יש מקום לחפש אשמים, או שמא עלינו להתרכז בהתמודדות עם המצב בהווה.

האם המדינה יכלה להתנהל בצורה אחרת במהלך מגפת הקורונה?

אליעד כהן מציין כי הקורונה לא הומצאה במדינת ישראל ולא היה ניתן למנוע את הגעתה לארץ. מדובר במצב של בלגן שבו דברים יכולים היו להתנהל אחרת. הוא מסביר שעם הידע הקיים היום, כנראה שהתנהלות המערכת הייתה שונה אם היו יודעים מראש איך ייראה המצב. לדוגמה, במידה והיה מידע על גודל המשבר ומורכבות המצב מראש, ייתכן וההיערכות הייתה טובה יותר.

חיפוש אשמים בזמן משבר: מה החשיבות?

נראה שאליעד כהן מתייחס לשאלה של "למה אנחנו כל כך רוצים לחפש אשמים?" בהקשר של כל משבר, בפרט במצב שבו אין לנו שליטה מלאה על המתרחש. הוא מציע להבין את התהליכים ואת הדינמיקות של מערכת שנמצאת בלחץ, כמו גם את הגורמים השונים שמשפיעים על הדרך שבה הדברים מתנהלים. הוא מדבר גם על הצורך להסתכל על התמונה הרחבה ולהבין מה קרה בכל שלב בהתמודדות עם המשבר, ולא רק להאשים אישים או קבוצות בתגובה לאירועים שקרו.

האם כדאי להאשים את מקבלי ההחלטות בזמן משבר?

ההרצאה מתמודדת גם עם הבעיה של להאשים את מקבלי ההחלטות בזמן משבר. הוא מציין כי פעמים רבות אנו מרגישים את הצורך להטיל את האשמה על מנהיגים או מקבלי החלטות מתוך תחושת כעס או אכזבה. עם זאת, הוא מציע להימנע מהתמקדות באשמה ולהתמקד יותר בתהליך ההתמודדות ובדרכים שבהן אפשר ללמוד ולשפר את המערכת.

האם אפשר למנוע את המשבר הבא?

האם אנחנו יכולים ללמוד מהמשבר הזה ולהימנע מטעויות בעתיד? אליעד כהן מדגיש את החשיבות של הכנה מראש והתמודדות עם אתגרים שונים. המשמעות היא שגם אם לא אפשר היה למנוע את הקורונה מראש, אפשר ללמוד מהטעויות שנעשו ולהשתפר להבא. הדגש הוא על יצירת תהליך למידה שמונע טעויות דומות בעתיד, ולא בהכרח על מציאת אשמים.
ועדת החקירה לקורונה, למה יש סגר קורונה? מערכת הבריאות והקורונה, למה באמת עשו סגר קורונה? ביבי והקורונה, ליצמן והקורונה, מחדלי הקורונה, מחדלי סגר הקורונה
מימד המקום אליעד כהן לנהל אתגר חשיבה המצאתית החלטה לא לחזור על טעות להתמודד עם מצבים גורמים משבר הקורונה מרחב המקום אימון אימון למנהלים אימונים אשם אשמה האם זה הזמן לחפש את האשמים האם לחפש מי אשם בקורונה הזמן הזמן והמקום הזמן לחפש אשמים הזמן לחפש את האשמים המקום המקום והזמן התנהלות התנהלות בזמן משבר זמן בלי מקום זמן ומקום זמן ללא מקום זמן מקום חיפוש חיפוש אשמים בקורונה חשוב למצוא את האשמים בקורונה להאשים להחליף להחליף מנהל להתאמן לחפש לחפש את האשמים בקורונה לחפש מי אשם בקורונה למה חשוב למצוא את האשמים בקורונה למנהלים למצוא לנהל מי אשם מי אשם בקורונה מימד הזמן מימד המקום מנהל מנהלים מקום בלי זמן מקום וזמן מקום זמן מקום ללא זמן מרחב הזמן מרחב המקום משבר מתי הזמן לחפש אשמים מתי לחפש את האשמים בקורונה ניהול ניהול משברים ציר הזמן ציר המקום קורונה רגשות אשם
מרחב הזמן, מרחב המקום, איך הכל נוצר? איך נברא העולם? מקום בלי זמן, זמן בלי מקום, אני ולא אני, רוצה ולא רוצה, יש ואין, איך המוח חושב? איך המוח עובד? חוויית הזמן, חוויית המקום, זמן ומקום, מקום וזמן
מרחב הזמן, מרחב המקום, איך הכל נוצר? איך נברא העולם? מקום בלי זמן, זמן בלי מקום, אני ולא אני, רוצה ולא רוצה, יש ואין, איך המוח חושב? איך המוח עובד? חוויית הזמן, חוויית המקום, זמן ומקום, מקום וזמן
... הזמן, מרחב המקום, איך הכל נוצר? איך נברא העולם? מקום בלי זמן, זמן בלי מקום, אני ולא אני, רוצה ולא רוצה, יש ואין, איך המוח חושב? איך המוח עובד? חוויית הזמן, חוויית המקום, זמן ומקום, מקום וזמן איך נוצרו הזמן והמקום? אליעד כהן מסביר שזמן ומקום, שני מושגים שאנו חווים בנפרד, למעשה אינם ניתנים להפרדה מוחלטת זה מזה. אי אפשר באמת לתפוס זמן ללא מקום או מקום ללא זמן. הוא מדגים זאת על ידי כך שכאשר חושבים על נקודה אחת של זמן, תמיד באופן אינטואיטיבי עולות שאלות לגבי לפני ואחרי, ... זמן קודם למקום או להפך? אליעד מסביר שאין דרך ברורה לומר האם הזמן קדם למקום או המקום קדם לזמן, מכיוון שמבחינת התפיסה הבסיסית ביותר, כאשר קיים אחד מהם, באותו רגע ממש מתקיים גם האחר. לדוגמה, ברגע שיש מודעות למקום מסוים, מתעוררת מיד השאלה כמה זמן המקום הזה קיים?, וכך נולד מושג הזמן. באופן הפוך, כאשר מודעים לזמן, מיד עולה השאלה היכן מתרחש הזמן הזה? וכך נוצר מושג המקום. אליעד מבהיר שהקשר בין זמן למקום הוא מהותי ואי אפשר להפרידם, אך באותה נשימה מדגיש שבמהות העמוקה ביותר של המציאות, ... איך אני ולא אני קשורים לזמן ולמקום? אליעד ממשיך ומסביר שכמו שהזמן והמקום לא יכולים להתקיים בנפרד, כך גם התפיסה שלנו של אני ולא אני. ברגע שהמציאות הופכת מכלום למשהו ... אדם מסוגל להכיר בכך שהתודעה שלו נמצאת מעבר לתפיסות הרגילות של זמן ומקום. הוא מסביר שהאדם יכול בהדרגה להוריד שכבות של תפיסות משתנות (כמו אני הגוף שלי, אני התודעה שלי, אני המשפחה שלי), עד ... עצמו כמשהו רחב ועמוק יותר מהתפיסה הרגילה שלו. האם ניתן לדמיין מקום בלי זמן או זמן בלי מקום? אליעד מסביר שברמה התיאורטית, ניתן לנסות לדמיין זמן בלי מקום או מקום בלי זמן, אך מבחינה מעשית זה בלתי אפשרי. המוח תמיד יחבר את שני המושגים. כאשר אדם מנסה לדמיין זמן ללא מקום, הוא מיד יחוש שזה לא מציאותי, מכיוון שהזמן תמיד קשור לתהליך כלשהו, ותהליך דורש מרחב. כך גם ההפך, אי אפשר לדמיין מקום שקיים ללא זמן, מכיוון שעצם הקיום דורש ... העמוקה? אליעד מדגיש שהסיבה שאיננו יכולים להפריד באמת בין זמן ומקום נובעת מכך שברובד העמוק של המציאות הם אחד. לפני שהיו זמן ומקום נפרדים, הם היו בלתי ניתנים להבדלה. בדיוק כמו שלא ניתן להפריד בין אני ללא אני במהותם הראשונית. לפני שהמציאות הפכה לדואלית ולמוגדרת, הכל היה אחדות אחת. הזמן והמקום הם ביטויים שונים של אותה מהות אחת בלתי מוגדרת, ולכן, במקורם הם אינם שונים כלל. איך נוצר הזמן? מהו מרחב המקום? האם אפשר להפריד בין זמן ומקום? איך עובד המוח האנושי? מהי תפיסת האני? למה קשה להבחין בין עבר לעתיד? מהי מציאות סובייקטיבית? ...
מקום וזמן, זמן בלי מקום, מקום בלי זמן, תחושה של זמן, תחושה של מקום, מימד זמן, מימד מקום, מרחב המקום, מרחב הזמן, מה זה זמן? מה זה מקום? תחושת זמן, תחושת מקום
מקום וזמן, זמן בלי מקום, מקום בלי זמן, תחושה של זמן, תחושה של מקום, מימד זמן, מימד מקום, מרחב המקום, מרחב הזמן, מה זה זמן? מה זה מקום? תחושת זמן, תחושת מקום
מקום וזמן, זמן בלי מקום, מקום בלי זמן, תחושה של זמן, תחושה של מקום, מימד זמן, מימד מקום, מרחב המקום, מרחב הזמן, מה זה זמן? מה זה מקום? תחושת זמן, תחושת מקום האם אפשר לחוות זמן ללא מקום או מקום ללא זמן? אליעד כהן מסביר על האפשרות לחוות זמן ומקום כמרכיבים נפרדים או בלתי תלויים זה בזה. הוא מתחיל בכך שההפרדה ביניהם בחוויה הרגשית או התודעתית היא נושא שמצריך בירור עמוק, כי במבט ראשון נראה שהשניים בלתי נפרדים. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם מישהו אומר בוא ניפגש בשעה שבע, בלי לומר איפה, השאלה מיד תהיה אבל איפה?. באותה מידה, להגיד רק את המקום בלי זמן, גם הוא ייצור תחושת חסר: ניפגש בחיפה - אבל מתי? משמע שהמוח והחוויה תופסים זמן ומקום כקשורים זה בזה, אך עדיין קיימת השאלה האם בכל זאת ניתן לחוות רק אחד מהם. מה זה לחוות רק מקום או רק זמן? אליעד כהן ממשיך ומפרט את הנושא לעומקו. הוא מציע לבדוק את ... שום תחושת זמן? אליעד עונה באופן ברור שבצורה מוחלטת וחד - משמעית זה בלתי אפשרי. הוא מסביר זאת דרך דוגמה: אם נשאל אדם מה קרה בפיגוע מסוים, הוא יחשוב מיד על המקום שבו התרחש הפיגוע, לדוגמה בירושלים. כלומר, האירוע עצמו מחבר מיד תחושת זמן לתחושת מקום. אין משמעות לאירוע או לזיכרון בלי שניהם יחד. מה ההבדל בין רק זמן לרק מקום באופן יחסי? אליעד כהן מסביר שהחוויה האנושית לעולם אינה מופרדת לגמרי בין זמן ומקום, אך מבחינה יחסית אפשר לומר שלפעמים החוויה מתמקדת יותר באחד מהם ופחות בשני. לדוגמה, אם אדם נמצא באירוע טראומטי, יתכן ויזכור יותר את הזמן המדויק של האירוע מאשר את המקום, או להיפך. אליעד מציין שכאשר שואלים אדם על משהו שקרה לו, לעיתים ייזכר יותר במקום ופחות בזמן, ולעיתים ההיפך. מכאן שהחוויה של זמן ומקום יכולה להיות מודגשת יותר או פחות, אבל לעולם אינה יכולה להיות מנותקת באופן מוחלט. מה הקשר בין אני ללא אני לזמן ולמקום? אליעד כהן מרחיב את ההסבר עם השוואה מעניינת נוספת בין המושגים אני ולא אני. הוא מסביר שבדיוק כמו שאין משמעות לאני בלי לא אני, כך אין משמעות אמיתית למקום בלי זמן או לזמן בלי מקום. הוא מדגים זאת במחשבה פשוטה: כשאדם חושב על אני הוא מיד מבחין בעצמו לעומת כל מה שאינו הוא, וזה דומה לקשר בין זמן למקום. אי אפשר באמת לחוות רק אני בלי המושג של לא ... בלי שיהיה קיים בזמן כלשהו ובמקום כלשהו. זוהי צורת החשיבה הבסיסית של האדם. המוח מחבר תמיד בין שני המושגים ולכן לא יכול להפריד ביניהם לגמרי. איך השאלות על זמן ומקום מתקשרות לשינויים ברצון? בסיום ההרצאה אליעד כהן קושר את השאלות הללו לנושא הרצון. הוא אומר שלפעמים אנשים רוצים לשלוט ברצונות שלהם או בשינויים שמתרחשים ברצון שלהם. אך גם כאן, הוא מדגיש שאין באמת אפשרות לשלוט ברצון בצורה מוחלטת, בדיוק כמו שאי אפשר להפריד לחלוטין בין מושגים כמו זמן ומקום . הוא נותן דוגמה של רצון שמנסה לשלוט ברצון אחר, ומראה שהדבר מוביל למעגל אינסופי ולסתירות פנימיות. הרצון לשלוט ברצון הוא בעצמו רצון, ולכן בלתי אפשרי לשלוט בו בצורה מוחלטת. אליעד מסיים את ההרצאה עם המסקנה הברורה שהחוויה האנושית תמיד מערבת יחד מושגים שמשלימים אחד את השני, ואין להפריד ביניהם באופן מוחלט. זמן ומקום, טוב ורע, אני ולא אני - כולם מושגים שהמוח האנושי חייב לחוות יחד כדי שיהיו בעלי משמעות אמיתית. מה זה זמן ומקום? האם ניתן לחוות זמן בלי מקום? מה הקשר בין אני ללא אני? למה אי אפשר להפריד בין טוב לרע? תחושת זמן ומקום
הסוד של הסיבה הראשונה - מה יש מאחורי ולפני הסיבה הראשונה של כל הסיבות? האם יש סיבה לכל דבר?
... כלשהו שהוא אקראי וחסר סיבה, הרי שבעצם האדם אומר שהוא עצמו לא מבין את הסיבה. כי מצד האמת, אפשר לומר עוד דבר, והוא שכל רגע נתון של המציאות, מכריח את הרגע הבא בציר הזמן להיות כפי מה שהוא. כי לאדם נדמה שיש המון סיבות והמון תוצאות בהמון ... שהכל קורה בגלל סיבה כלשהי. וזה בעצם אומר, שכל מה שנקרא אצל האדם סיבה, הוא לא יותר מאשר אשליה. כי אם אנחנו נאמר שיש איזה חוק אחד ונוסחה אחת, שהיא גורמת לכל רגע בציר הזמן להיות כפי מה שהוא, בגלל תמונת המצב הקודמת של המציאות, כישות אחת, ... לבין התוצאה. כי נניח לדוגמה שדבר כלשהו הוא הסיבה של דבר אחר. עכשיו יש לשאול, מה בעצם מחבר את הסיבה הזאת לתוצאה הזאת. כי הרי הסיבה והתוצאה נמצאים ברגעים אחרים בציר הזמן. והסיבה והתוצאה הן שתי ישויות נפרדות ושתי תמונות מציאות שונות בשני רגעים שונים. ועל האדם לנסות להבין, האם באמת קיים קשר אמיתי של סיבה ותוצאה, בין רגע אחד בציר הזמן לבין הרגע השני? האם זה שנראה שיש סדר כלשהו באירועים, האם זה באמת ... באותו הרגע. אבל אין קשר של סיבה ותוצאה בין הרגעים השונים. ויכול להיות שלכל דבר כן יש סיבה, אבל הסיבה של כל דבר, היא לא הרגע הקודם לו, אלא איזה משהו שנמצא מחוץ לציר הזמן. ושהוא הסיבה לכך שכל רגעי הזמן הם כפי מה שהם, בלי קשר סיבתי בין רגעי הזמן השונים. וכדי להבין את כל זה לעומקו, לשם כך יש להתבונן על מהותם של ... שכדי להבין את מהותם של האירועים, לשם כך צריך להבין את המציאות שמקיפה את כל האירועים ושבתוכם מתרחשים כל האירועים. ומי שיתבונן יראה, כי כל האירועים מתרחשים בתוך מימד המקום ומימד הזמן. כי קיומם של האירועים, תלוי בקיומם של זמן ומקום. וכדי להבין את המהות האמיתית של האירועים, לשם כך יש להבין את המהות של הזמן ושל המקום. ויש בזה עוד רמת עומק, והיא שמצד האמת, גם הזמן והמקום גם הם סוג של אירועים. כי יש משהו אחר גדול יותר מהזמן והמקום, שבתוכו נמצאים הזמן והמקום. כי כדי להבין את מהותם של הזמן והמקום, גם עליהם יש לשאול שאלות. כגון לדוגמה יש לשאול, למה בכלל יש זמן ומקום. והאם יכול להיות מקום בלי זמן? ואם כן, אז מדוע באמת אין רק מרחב מקום בלי זמן? וגם להפך, האם יכול להיות זמן בלי מקום? וכיוב שאלות שונות שאמורות לעזור לאדם להבין מהם הזמן והמקום. ויש בזה עוד רמות עומק. כי נניח שהזמן והמקום נמצאים בתוך מימד אחר גדול עוד יותר, אז יש להבין מהו המימד ההוא שמקיף את הזמן ואת המקום. האם שם יש או אין זמן ומקום. ומה מקיף את מה שמקיף את הזמן ואת המקום. וכיוב עוד שאלות שונות, שאמורות להביא את האדם להבנת מהות המציאות, וממילא הבנת מהות הזמן והמקום, וממילא הבנת האירועים, וממילא הבנת הסיבות, וממילא ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... מתמודד האדם עם שכחת המלוכה (הירידה מהמלוכה)? רבי נחמן מתאר שהמלך חוזה בכוכבים ורואה שהבן ירד מהמלוכה - כלומר, האדם ישכח את מקורו האלוהי בעקבות חוקי הטבע, הזמן והמקום. חוקי הפיזיקה והמציאות הנתפסת הם שמרחיקים את האדם מהאחדות האלוהית. אך המלך מבקש מבנו שכאשר זה יקרה, הוא לא ... היא למעשה אשליה. ירידת הבן מהמלוכה - השכחה של האחדות המלך אומר לבנו: אני חוזה בכוכבים ורואה שאתה עתיד לרדת מן המלוכה. הכוכבים מסמלים את חוקי הפיזיקה, את הזמן ואת חוקי הטבע, שהם אלו שגורמים לאדם לשכוח את האחדות. ברגע שאדם רואה את העולם כקיים בתוך חוקים, הוא שוכח שהבורא מהווה את הכל ... נקרא שמחה אמיתית. וכאן צריך לשים לב בעצם לנושא של השמחה. כי הכסילים חושבים ששמחה פירושו לחייך, לספר בדיחות, כמו שיש אחד שאפילו קוראים לו שר השמחה שאפילו כל הזמן חייכן וצוחק וכל מיני שטויות כאלה. אבל זה נקרא שמחת הכסילים זה נכון שרבי נחמן אמר שצריך מילא דה שטותא, נסה לשמח את עצמך ... הבריאה. ולכן האמת, למה כי מחויב המציאות ואפשרי המציאות הם שני צדדים של אותו מטבע. יש לנו נגיד יד אחת שיש לנו שני צדדים שונים שלה. מצד אחד היא צמצום בתוך זמן ומקום מצד שני היא בו זמנית היא בו זמנית היא בלי זמן בלי מקום, ישות אינסופית, ממלאת את כל המקום, את כל הזמן, מחייה את כל העולם כולו. לא דווקא היד, אלא כל דבר ודבר. ולכן לומר שאלוהים ברא אינסוף אלוהים כמותו יש בזה גם קאטץ מסויים, כי ... זה עצמו מרכז היקום. מה שנקרא אמצעותא דה עלמא. כל דבר ודבר הוא אמצע העולם, הוא מחייה את הכל, הוא מהווה את הכל וכו וכו. זה גם קשור לעניין של המקיפים מעל הזמן. מה זאת אומרת רמת מקיפים מעל הזמן לכאורה מה שהיה מקובל לחשוב שיש לנו זמן ומה שמקיף את הזמן זה האינסוף. שיש זמן ומקום שיש בתוכו מלא צמצומים ומעליהם יש את האלוהים שהוא אחד ובזה נגמר הדיון. ורבי נחמן כותב לנו שיש מקיפים מעל הזמן. מה זאת אומרת. מקיף ומקיף ומקיף מעל הזמן. אבל מעל הזמן זה כבר אינסוף. מה שייך לומר שיש מקף לאנסוף מה שייך מה יכול להקיף את האינסוף אתה אומר שיש מקיף למקיף למקיף עד אינסוף רבי ... מקיף מעליו. עולם היראה שהוא האינסוף, הוא בעצמו יש עוד יראה מעליו. מה הכוונה הכוונה שתדע לך שיש בורא לבורא לבורא לבורא לבורא עד אינסוף. שזה נקרא מקיפים מעל הזמן שהשכל לא יכול לדבר מהם. מה שרבי נחמן המר שהשכל הגבוה ביותר שניתן לדבר ממנו בעולם הזה, שנקרא השכל של זעיר אנפין, הוא ההבנה שהכל אחד. ורבי נחמן אומר שאחרי שתקבל את השכל שהכל טוב והכל אחד עכשיו נוכל להתחיל לדבר איתך מהשכל של עתיק הסתימא, הכוונה המקיפים שמעל הזמן. השכל שהוא לא נכנס בשכל הרגיל. ומה יש בשכל הז במקיפים דעתיקא סתימא יש בעצם את הפרדוקסים האלה. כי כשאנחנו אומרים שיש מקיף למקיף למקיף מעל הזמן זה פרדוקס. כי מצד אחד מעל הזמן הכל אחד. אז אם הכל אחד אז מה שייך לומר שיש מקיף למקיף מעל הזמן אבל מצד שני שתדע לך שיש מקיף למקיף גם מעל הזמן. שבפרקטיקה זה אומר שתדע לך שמישהו ברא את אלוהים, מי ברא את אלוהים אלוהים אחר. ומי ברא את אלוהים שברא את אלוהים שלנו עוד ... אותו עד אינסוף. רק אחרי שהבנו שהכל אחד, רק אז אנו מתחילים בורא לבורא לבורא עד אינסוף ואף על פי כן כולם בעצם ישות אחת. אותו הדבר גם ברמה הרוחבית שלנו. כי בתוך הזמן והמקום יש אינסוף ישויות. המקום הוא אינסופי והזמן הוא אינסופי. זה אינסוף כפול אינסוף. אינסוף מקומות באינסוף זמנים. הרעיון הוא בעצם שכל ישות וישות גם היא אלוהים בו זמנית. ... מה זה אין מקום ואין זמן. להבין מה היה לפני המפץ הגדול, להבין מה יש לפני בריאות העולם. שזה נקרא מחויב המציאות. ואחרי שהבנת מה היה לפני בריאת העולם, לפני המקום, לפני הזמן, מעל הזמן ומעל המקום. עכשיו תבין שבעצם כל העולם שלנו הוא בכלל בחינה אחת עם מה שהיה לפני הזמן ולפני המקום. כי אין הפרדה בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. קודם כל אתה צריך להבין מה זה לפני הבריאה. כי אם לא תבין זאת לא תצליח לחבר אותו ... את הבן של המלך. מה שרבי נחמן אמר שהיה לו בן יחיד כי כביכול אם היה לו כמה בנים היה צריך לפצל ביניהם את המלוכה. בפועל מצד האמת לאלוהים יש כמה בנים, כי אלוהים ברא את המקום והזמן, המהווה. הכוונה ההוויה מהווה את
התחלות חדשות - איך להתחיל מחדש? איך לעשות התחלה חדשה? מאיפה להתחיל?
... משנה מהיכן תתחיל, השאלה היא להיכן תגיע. על האדם לשאול את עצמו, האם כאשר אני אגיע להיכן שנדמה לי שטוב יותר, האם שם אני כבר אפסיק לחפש את הטוב יותר?! אם באמת המקום שאליו האדם הולך ככ טוב, האם באותו המקום כבר אפשר להפסיק לחפש טוב נוסף?! ואם המקום שאליו האדם צועד אינו מושלם, ומראש האדם יודע שבכל מקום הוא ימשיך לחפש משהו טוב יותר, אז מדוע לרוץ?! הרי מהותית המצב בעתיד אחרי כיבוש המטרה, יהיה בדיוק כמו עכשיו, אז מדוע לרוץ?! אז, להיכן כן לרוץ? תשובה: לרוץ ולחפש את המקום שבו אין צורך יותר לרוץ לשום מקום. על האדם לחפש את הנקודה שבה הוא יפסיק את מסע החיפוש העצמי. הנקודה שבה האדם יחווה כל רגע של המציאות כרגע מושלם שאינו חסר דבר. מאיפה מתחילים לחפש? תשובה: מכל מקום. כל מקום טוב להתחיל בו את החיפוש, אפילו המקום שבו האדם נמצא כרגע. מה שמשנה זה לא איפה מתחילים, אלא איך מתחילים. הטוב האין סופי נמצא אצל האדם ממש כרגע. בסופו של דבר, התכלית של כל התכליות שיש בעולם, המטרה ...
חשיבה מדעית / מחקר מדעי - מהי חשיבה מדעית? איך לפתח חשיבה מדעית?
... חוק חדש שיאפשר לשני החוקים שסותרים זה את זה לחיות בשלום. בנוסף לנל, החשיבה המדעית מנסה תמיד לאחד חוקים. זא המדע מנסה כל הזמן לגלות את השורש של החוקים הקיימים, כדי להגיע לאותו ... שלו מתאימה ליותר מצבים שונים של המציאות. המדע חוקר לא רק את מה שנמצא בכדור הארץ, אלא גם את מה שנמצא בחלל הרחוק, את מהות הזמן, את מהות המקום וכולי. ככל שהחוק הוא שורשי יותר, כך הוא מסביר טוב יותר מצבים רבים שונים יותר במרחב המקום והזמן. החוק הראשי ביותר אמור להיות השורש של כל החוקים כולם. החוק הראשי והראשון באמת, הוא הסיבה האמיתית של כל החוקים כולם. החשיבה המדעית שואפת כל הזמן להגיע לאותו חוק כולל, חוק שיסביר מדוע המציאות ... היא כפי שהיא בכל רגע. בנוסף על החוק הזה להסביר גם את עצמו. היינו על החוק להסביר מדוע הוא עצמו כפי מה שהוא. מדוע מימד הזמן קיים כפי שהוא? מה יוצר את הרצף של האירועים? מה מהווה את מימד המקום? מה יוצר את הקשר שבין מימד המקום לבין מימד הזמן? ועוד. כמו כן על החוק הזה להסביר גם את כל שאר ... מהי מהותו של הזיכרון האנושי? מהי מהותם של הרגשות? מהי מהותה של התודעה? מהי מהותה של הבחירה החופשית? מי המהות של תחושת הזמן עבר הווה עתיד? מהי מהותו של השכל? מהי מהות החיים ...
שעמום - ממה נובע שעמום? מהי מהותו? ומה לעשות כדי שלעולם לא ישעמם יותר?
... שלעולם לא משעמם לו. הסיבה שמשעמם לאדם היא משום שההנאה שלו נובעת מהצורה החיצונית של המציאות ולא מהמציאות עצמה. פירוש: כאשר ההנאה של האדם נובעת מהאירועים השונים שמתרחשים לאורך הזמן, הרי שיכול להיות מצב שבו האירועים לא יספקו לאדם הנאה. ... החיובית של דברים, בלי קשר לצורה החיצונית שלהם, הרי שזה מקרב אותו ליכולת ליהנות מהמהות הטובה של המציאות בלי קשר לצורה שלה. הדרך להגיע אל הטוב האמיתי שמחייה את כל הרגעים שבציר הזמן באופן שווה, הוא על ידי מחקר והבנת המציאות. מחקר והבנת ...
ניהול זמן - מהו ניהול זמן נכון? איך לנהל את הזמן בצורה נכונה?
... זמן - מהו ניהול זמן נכון? איך לנהל את הזמן בצורה נכונה? ניהול זמן = הפקת המיטב מהזמן = הפקת הפוטנציאל הטוב האפשרי והמלא מהזמן. זמן = רצף האירועים אותם חווה האדם. האירועים אותם חווה האדם במשך חייו, מתרחשים לאורך ציר הזמן . הדבר החשוב ביותר בחיים הוא החוויה ... ניהול זמן נכון = חוויית האירועים השונים שמתרחשים לאורך ציר הזמן בצורה טובה וחיובית. על האדם לזכור, ... טוב לגבי מה שהוא חווה. הדרך הטובה והיעילה ביותר לנהל את הזמן נכון, היא חשיבה חיובית. ככל שהאדם ... את כל האירועים השונים ובכללם את מעשיו כדבר טוב יותר, וכך הזמן שלו עובר טוב יותר. כדי להגיע אל מצב ... ושהיא בלתי תלויה בשום צורה של האירועים שמתרחשים לאורך ציר הזמן. ניהול זמן נכון באמת = התחברות לנקודה של הטוב האמיתי שיש בכל דבר = חוויית הזמן בצורה חיובית מתמדת ורציפה. כדי להגיע ... שיש בכל רגע, אינו תלוי בדבר. כאשר האדם מגיע אל הטוב הזה, הזמן שלו הופך לחוויה טובה רציפה. ניהול זמן נכון = הפקת המיטב מהזמן. טוב אמיתי = טוב שאינו תלוי בזמן. ...
לוגיקה / הוכחות לוגיות - מהי לוגיקה? מהן הוכחות לוגיות? מה החיסרון של הוכחות לוגיות?
... היכן שאין חובה לחרוג מהם. מתי כן לחרוג מהם? כאשר חוסר ההבנה נובע מחוסר יכולת התפיסה את מהות האין סוף. זה בדיוק הזמן לעזוב את הקרקע ולצאת אל מחוץ לגבולות השכל האנושי. המציאות היא אין סופית וכדי להבין אותה קיים הדמיון. הבנה שלמה של המציאות = ידיעת האמת האמיתית והמלאה על המציאות = שלמות = ...
אופנה - מהי מהותה של האופנה? ממה נובעים שינויי האופנה?
... מוסכמות חברתיות וכיוב, גם הן סוג של אופנה. ישנן צורות התנהגות שפעם היו אופנתיות יותר, והיום הן אופנתיות פחות וכולי. האופנות החיצוניות של האנושות משתנות עם הזמן , מתוך חיפוש עצמי כללי של בני האדם ... השיטה עצמה הטכנולוגיה נכנסת לאופנה. זוהי כמובן אופנה טובה. כי אם אפשר לשפר את איכות החיים, אז זה חיובי לחלוטין. השאלה היא ממה נובעות האופנות המתחלפות כל הזמן? תשובה: האופנה מספקת לאדם ריגוש ... כדי לאהוב את עצמו. לסיכום: אהבה עצמית אמיתית של האדם לעצמו, מאפשרת לאדם להתגבר על הדמיון של מה חושבים עליו ועל המגמות החולפות של האופנה. האופנה משתנה כל הזמן ואינה יציבה, משום שהשקר אינו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חיפוש אשמים בקורונה, ניהול משברים, האם זה הזמן לחפש את האשמים? מתי הזמן לחפש אשמים? האם לחפש מי אשם בקורונה? מתי לחפש את האשמים בקורונה? למה חשוב למצוא את האשמים בקורונה? להחליף מנהל, התנהלות בזמן משבר, אימון למנהלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מקום בלי זמן, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מקום בלי זמן, איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, קואצ'ר, קואצ'ר לזוגיות בנושא מקום בלי זמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2324 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 06:37:37 - wesi1