...מדגיש כי אימון מעמיק בשאלות מסוג זה יפתח את יכולת החשיבה הלוגית והמילולית, ויעזור בתרגול שאלות פסיכומטריות רבות. לפי אליעד, שאלות הסקה מילולית הן קריטיות בפרק המילולי בפסיכומטרי, ולכן יש להתאמן עליהן באופן יסודי ועקבי. מדוע כדאי להשתמש בניסוח חיובי במקום שלילי? אליעד מסביר מדוע רצוי לכתוב משפטים בצורתם החיובית ולא השלילית. לפי ההסבר שלו, המוח מתאמץ יותר לעבד משפטים המנוסחים בשלילה או בצורה מסורבלת. לכן, כדי להקל על תהליך החשיבה וההסקה, מומלץ להפוך משפטים מורכבים או שליליים למשפטים חיוביים וברורים...
...איך לגשת לשאלות בהבנת הנקרא בפסיכומטרי? כשהנושא עוסק בהבנת הנקרא בפסיכומטרי, במיוחד בקטעי טקסט שדורשים הבנה מעמיקה של השאלה המוצגת לאחר קריאת הטקסט, חשוב לדעת איך לגשת לשאלות ולקרוא את הטקסט בצורה שמסייעת במענה מדויק. אליעד כהן מציין את החשיבות של הבנת השאלה לפני קריאת הטקסט עצמו. תחילה, יש להבין היטב את השאלה שמוצגת ולא להתפתות לקרוא את הטקסט מבלי לדעת מה מחפשים בו. לעיתים, טקסטים מסוימים עשויים להיות ארוכים, ובקריאה ראשונית, עדיף לעבור לשאלה ולבדוק מה בדיוק מבקשים ממך. במקום להימנע מהבנת השאלה...
...הוא יצירת חיבורים בין הנחות יסוד. הוא מבצע חיבור בין הנתונים כך שבסופו של דבר ניתן להסיק שההנחה השלישית, אותה צריך למצוא, היא אם יש לך חיים, אתה לא בפייסבוק. זאת, מתוך כך שמי שבפייסבוק אין לו חיים, ולכן אם יש לך חיים, אתה לא יכול להיות בפייסבוק. מהם הכלים להסקה לוגית נכונה? כחלק מהסבר על פתרון בעיות לוגיות, אליעד מציע גישה שונה לפתרון חידות. במקום לבדוק כל טענה בנפרד, הוא מציע לבדוק את הקשרים והחיבורים בין הנתונים הקיימים, ולפסול את האפשרויות שמובילות למסקנות לא נכונות. בהמשך ההרצאה, הוא מסביר את...
...קשר חיובי (כאשר אירוע אחד מוביל בהכרח לשני) וקשר שלילי (כאשר אירוע אחד מונע את קיום האירוע השני). במקרה הזה, המשפט מתאר בבירור קשר חיובי ומחייב. ברגע שיוסי חובש כובע, אין מצב שלילי שבו איתי אינו מאושר, לכן זה קשר חיובי מובהק. האם המשפט כשיוסי חובש כובע, איתי מאושר ורק אז יכול להיקרא בצורה שונה? בדיון מתוארת האפשרות השגויה של פירוש המשפט באופן המאפשר תנאי חלקי או לא מוחלט. אליעד מדגיש שאין כאן שום מקום לספק. המשפט ברור וחד - משמעי: בכל פעם שיוסי חובש כובע איתי מאושר, ואין אפשרות אחרת. אליעד כהן מבהיר...
...או גדולה? ייתכן שכל אחד מתכוון לדבר שונה, ולכן לא קיימת סתירה ביניהם באופן הכרחי. מה עושים כאשר טענות נראות דומות אך לא זהות לחלוטין? כדי לקבוע בוודאות שיש סתירה או אין סתירה, אליעד ממליץ לפרק את המשפטים ולהביא אותם לניסוח זהה בדיוק. לדוגמה, המשפט זה ביתי יכול להיכתב גם כזה הבית שלי. אליעד ממליץ תמיד להשתמש בניסוח הכי ברור וישיר (הבית שלי ולא ביתי), כדי להימנע מפרשנויות שגויות. ככל שהמשפטים ארוכים ומפורטים יותר, קל יותר לקבוע האם הם סותרים או לא. בנוסף, אליעד מסביר שיש לבדוק טענות כשהמילים מוצגות...
...בעצם תהליך של חקירת התודעה שלנו. הוא מבצע ניסוי נוסף שבו הוא מדבר על איך כל פרמטר בתמונה משפיע על החוויה שלנו. תהליך זה מזכיר את הדרך שבה ניתוח טקסטים מאפשר לנו להבין את התהליך של המוח שלנו בהבנת כל פרט ופרט. כל מילה בטקסט, כל גירוי שנקלט בתודעה שלנו, עשוי לשנות את ההבנה שלנו של העולם הסובב אותנו. מה הקשר בין תרגול ניתוח טקסטים לפיתוח התודעה? אליעד מציין כי תרגול של ניתוח טקסטים יכול לעזור לנו לפתח את התודעה ולחדד את ההבנה שלנו לגבי המחשבות והתפיסות שלנו. ככל שננתח יותר טקסטים, נוכל להבין את התהליכים...
...מדובר במשפט בן עשר מילים בעברית, ומכיל תנאי - אלא אם כן, המחלק את המשפט לשני מצבים אפשריים: דני יקרא היום ספר. דני יהיה עייף. למעשה, המשפט מתאר שתי אפשרויות הפוכות: או שדני יקרא את הספר, או שהוא לא יקרא כי יהיה עייף. המשמעות הלוגית היא שהעייפות מהווה סיבה מחייבת לכך שדני לא יקרא, אך חוסר עייפות הוא מצב שמאפשר לדני לקרוא ספר, ולא מחייב אותו לעשות זאת. זה ההבדל בין סיבה מחייבת (שמחייבת את התוצאה), לבין סיבה מאפשרת (שלא מחייבת את התוצאה בהכרח). האם המשפט אם דני לא יהיה עייף, הוא יקרא היום ספר זהה למשפט...
...אחת מהאפשרויות האלו נדרשת שיטת פעולה אחרת לגמרי. למשל, אם המטרה היא להבין באופן כללי למה משהו עושה טוב, השיטה תהיה לשאול שאלות על רגשות, סיבות פנימיות או מחשבות. לעומת זאת, אם המטרה היא לשכנע אדם אחר שהסיבה שאנו חושבים עליה היא הנכונה, נדרשת גישה אחרת, אולי שאלות ממוקדות יותר שמטרתן להראות לצד השני את הסתירות בדבריו או את חוסר העקביות שלו. איך להבין נכון למי מתכוונת המילה הוא בשאלה? אליעד מדגיש חשיבות גדולה בניתוח מדויק של המילים שנאמרות, ובמיוחד במילה הוא. בשאלה כמו איך לדעת למה הוא מניח תפילין...
...הבנה של מה שנשמט מהטקסט. כיצד משפיעה הבלשנות על עיבוד טקסטים? אליעד מתאר את הבלשנות כדרך להבין איך כל מילה יכולה לשנות את המשמעות של משפט או קטע טקסט. הוא מציין איך המילים חייב ומשהו יכולות ליצור תחושה של כורח או אפשרות. השימוש במילים כמו חייב גורם לקורא להרגיש שהשינוי במצב הוא הכרחי, בעוד שמילים כמו משהו מעניקות יותר גמישות ומפחיתות את הלחץ. דרך ההבנה הזו, ניתן להבין כיצד הבלשנות משפיעה על הדרך בה אנו תופסים את הטקסט. כיצד ניתוח משפטים יכול להוביל להבנה אחרת של טקסטים? המרצה מסביר כיצד ניסוחים...
...ואין בו זמנית, עבר ועתיד בו זמנית, איך המוח חושב? איך המוח מוגבל? מהי המגבלה היחידה של השכל האנושי? השכל האנושי מסוגל לדמיין ולחשוב כמעט על כל דבר אפשרי, אך אליעד כהן מסביר שישנה מגבלה אחת בלבד, והיא החשיבה על דבר והיפוכו בו - זמנית. לדבריו, המוח אינו מסוגל לתפוס מצב שבו שני הפכים קיימים באותו זמן ובאותו מקום, כמו יש ואין בו - זמנית. המגבלה הזו חוסמת את האדם מלדמיין או לחשוב על דברים מסוימים, ומכאן נובעת כל מגבלת החשיבה. מה הדוגמה של הפיל שעובר דרך חור של מחט ממחישה? אליעד מביא כדוגמה מוחשית את...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: מציאות, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: מציאות, איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ספרים על אימון אישי, קואצ'ר אישי, אימון אישי לאורח חיים בריא בתחום מציאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331