אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הכנה לפסיכומטרי, ניתוח טענה לוגית, כשיוסי חובש כובע איתי מאושר ורק אז. ניתוח משפט סיבתיות, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, הסקה מילולית, חשיבה לוגית, לימוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הכנה לפסיכומטרי, ניתוח טענה לוגית, כשיוסי חובש כובע איתי מאושר ורק אז. ניתוח משפט סיבתיות, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, הסקה מילולית, חשיבה לוגית, לימוד לוגיקה, ללמוד לחשוב בהיגיון, לימוד לפסיכומטרי, שאלות מילוליות בפסיכומטרי
מה המשמעות של המשפט "כשיוסי חובש כובע, איתי מאושר, ורק אז"?

המשפט "כשיוסי חובש כובע, איתי מאושר, ורק אז", הוא משפט לוגי מורכב המתאר קשר של תנאי בין שני אירועים שונים: האירוע הראשון הוא שיוסי חובש כובע, והאירוע השני הוא שאיתי מאושר. אליעד כהן מסביר במשפט זה את הקשר הלוגי שנוצר בין שני התנאים, וכיצד יש לפרש נכון את המשמעות הלוגית המדויקת שלו.

האם יוסי חובש כובע תמיד?

אליעד כהן מדגיש כי המשפט עצמו אינו מתייחס לכך שיוסי תמיד חובש כובע או שלעולם אינו חובש כובע. המשפט מתאר רק מצב מסוים שבו יוסי חובש כובע ומה קורה כאשר זה מתרחש. המשמעות של "כשיוסי חובש כובע" אינה מציינת אם הוא עושה זאת תמיד או לפעמים, אלא מתארת מצב מותנה שבו מתקיים התנאי שיוסי חובש כובע.

האם איתי תמיד מאושר כשיוסי חובש כובע?

אליעד כהן מבהיר כי המשפט מציין בבירור תנאי מוחלט: כאשר יוסי חובש כובע, איתי בהכרח יהיה מאושר. כלומר, המילה "מאושר" מופיעה ללא כל הסתייגות, כמו "אולי" או "יכול להיות". לכן המשמעות היא חד משמעית: ברגע שיוסי חובש כובע, אין אפשרות אחרת מלבד שאיתי יהיה מאושר. זוהי "סיבה מחייבת" - אירוע שברגע שמתקיים, התוצאה חייבת להתרחש.

האם איתי יכול להיות מאושר כאשר יוסי אינו חובש כובע?

המשפט מוסיף בסופו את הביטוי "ורק אז", שפירושו שאיתי לא יכול להיות מאושר בשום מצב אחר. אליעד כהן מבהיר זאת היטב: לא רק שהכובע של יוסי מביא בהכרח את איתי לאושר, אלא שזהו גם התנאי היחיד שיכול לגרום לאושר של איתי. במילים אחרות, זו גם "סיבה מאפשרת" וגם "סיבה מחייבת": בלי הכובע, אין סיכוי שאיתי יהיה מאושר. עם הכובע - איתי תמיד יהיה מאושר. אם הכובע לא קיים, האושר של איתי לא אפשרי כלל.

מה ההבדל בין סיבה מאפשרת לסיבה מחייבת?

אליעד כהן נותן הסבר ברור וארוך על ההבדל בין "סיבה מאפשרת" לבין "סיבה מחייבת", תוך שימוש בדוגמה מוחשית של שולחן עם ארבע רגליים:
  • סיבה מחייבת - אירוע שהכרחי לקיום התוצאה. למשל, אם שולחן חייב ארבע רגליים כדי לעמוד ישר, הרי שכל רגל בנפרד היא סיבה מחייבת לקיום השולחן. בלי אחת הרגליים, השולחן לא יעמוד.
  • סיבה מאפשרת - אירוע שאינו בהכרח מחייב, אבל קיומו מאפשר את התוצאה, שיכולה להיות תלויה גם בתנאים נוספים. למשל, ייתכן כי יוסי חובש כובע אבל האושר של איתי תלוי בעוד גורמים אחרים.
במקרה של המשפט "כשיוסי חובש כובע, איתי מאושר ורק אז", אליעד מבהיר כי מדובר בשילוב של שני המושגים: זוהי סיבה מחייבת כי איתי חייב להיות מאושר אם יוסי חובש כובע, וזוהי גם סיבה מאפשרת במובן שזהו התנאי היחיד המאפשר את האושר של איתי.

האם יש קשר סיבתי חיובי או שלילי בין יוסי לאיתי?

אליעד מדגיש כי קיימים שני סוגי קשר אפשריים בין אירועים: קשר חיובי (כאשר אירוע אחד מוביל בהכרח לשני) וקשר שלילי (כאשר אירוע אחד מונע את קיום...
כישורים קוגניטיביים קשר לוגי לא לטעות מאושר כאשר קשר סיבתי טענות טענה לפתח חשיבה התפתחות שכלית הרגל סיבה ותוצאה אושר איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי הבנת הנקרא הבנת הנשמע היגיון הכנה לפסיכומטרי הסקה הסקה מילולית התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית חשיבה לוגית חשיבה מילולית טענה טענות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להבין טקסט להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם לוגיקה לחשוב לחשוב בהיגיון לימוד לימוד לוגיקה לימוד לפסיכומטרי ללמוד ללמוד לחשוב ללמוד לחשוב בהיגיון למידה לנתח טקסט לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשאול לשאול שאלות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות קריאה מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מילולית ניתוח טענה ניתוח טענה לוגית ניתוח טקסט ניתוח טקסטים ניתוח משפט ניתוח משפט סיבתיות ניתוח משפטים סיבה סיבה ותוצאה סיבה מאפשרת סיבה מחייבת סיבות סיבתיות פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פסיכומטרי פסיכומטרי שאלות פרק מילולי שאלה שאלות שאלות מילוליות בפסיכומטרי שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
תורת הידיעה, אפיסטמולוגיה, תורת ההכרה, מעל השכל האנושי, גבולות הידיעה, רציונאליות, חשיבה לוגית, חשיבה לא לוגית, חשיבה לא רציונלית, חשיבה רציונלית, חשיבה לא קונבנציונלית, חשיבה לא קוהרנטית
... הידיעה, אפיסטמולוגיה, תורת ההכרה, מעל השכל האנושי, גבולות הידיעה, רציונאליות, חשיבה לוגית, חשיבה לא לוגית, חשיבה לא רציונלית, חשיבה רציונלית, חשיבה לא קונבנציונלית, חשיבה לא קוהרנטית מהם המושגים המרכזיים בתורת הידיעה והאפיסטמולוגיה? תורת הידיעה, ... של השכל האנושי ועל השיטות השונות בהן אנו יכולים לחשוב, ולהגיע להבנה, תוך בחינה של מה שמוגדר כרציונאלי ולא רציונאלי. מהי השפעת החשיבה הלוגית על המובחנות בין יש ואין? במהלך ההרצאה, אליעד הביא דוגמאות לשאלות שקשורות לשימוש בחשיבה לוגית, בעיקר בהקשרים של הבחנות בין נפרדות לחיבור, ולמה האמונה שהשכל שלנו מבדל בין דברים היא לא בהכרח נכונה. הוא הציע שגישה לוגית לא תמיד מאפשרת להבין את מה שמחוץ לשכל, והסביר כיצד לעיתים קשה לנו להסתכל על עולם המושגים שלנו בצורה לא קונבנציונלית. על פי אליעד, אם נלמד לחשוב בצורה לא לוגית, נוכל להתקרב יותר להבנה של הגבולות שמציב השכל. מהי חשיבה לא לוגית, ואילו יתרונות יש בה בהבנת גבולות הידיעה? ההסבר של אליעד בנוגע לחשיבה לא לוגית היה על איך היא עוזרת להרחיב את גבולות הידיעה. הוא הציע דוגמאות כמו החשיבה על יש מצלמה ויש אין מצלמה במצבים מסוימים, תוך הצעה לחקור את האפשרות שגם זה וגם זה יכול להתקיים בו זמנית, במקביל לכללי השכל המקובלים. על פי אליעד, כאשר אנו מתחילים לחשוב בצורה שאינה לוגית, אנחנו נוגעים במקומות בהם השכל האנושי לא מצליח להחיל את הכללים המוכרים לו. חשיבה כזו מאפשרת גישה מעבר למגבלות השכל. כיצד אפשר לחשוב באופן לא לוגי כדי להרחיב את גבולות הידיעה? אליעד הסביר כיצד ניתן להתנסות בהבנה של המושגים, תוך שימוש בשאלות מאתגרות את החשיבה הקונבנציונלית. הוא טוען כי כל פעם שגופנו שואל שאלה, הוא בעצם בוחן את עצמו ... באופן מוחלט?, ובכך בעצם יתחיל לחשוב באופן חדשני שיאפשר לו להבין ולהרגיש את הגבולות של השכל האנושי. מהו תהליך פריצת המוח האנושי לחשיבה לא קונבנציונלית? ההסבר של אליעד על תהליך פריצת המוח נוגע בהבנת איך אפשר לפרוץ את גבולות השכל, במיוחד כאשר אנו לא מסוגלים להוכיח לוגית דבר מסוים. התהליך כולל הצעדים שבהם כל אדם בודק את עצמו מחדש עם כל שאלה. ככל ... יותר את המחשבות המוקדמות שלו, הוא מבין את הגבולות של השכל ומפסיק להיות כלוא בהם. אליעד טוען שהדרך להגיע לפריצת גבול זה היא דרך לימוד ושאלות מתמידות שמערערות את תפיסתנו, כמו לשאול האם יש רגע מוחלט של הבנה או ... להיות רק חלקית ומבוססת על ההבנה שלנו את העולם, ושהאמת עצמה עשויה להיות מורכבת יותר ממה שנדמה לנו בהתחלה. הגישה שביקש לפתח היא החשיבה שאינה מנסה להוכיח דברים בצורה חד משמעית אלא מספקת מקום לשאלות ולספקנות. תורת הידיעה אפיסטמולוגיה רציונאליות חשיבה לוגית חשיבה לא רציונלית פריצת הגבולות של השכל הבדל בין יש ואין ...
ניתוח תהליך, לנתח הנחת יסוד, אימון למאמנים אישיים, ללמוד אימון אישי, אלגוריתם לפתור בעיות, ללמוד לוגיקה, ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח, איך לייעץ עצות? איך לפתור בעיות?
ניתוח תהליך, לנתח הנחת יסוד, אימון למאמנים אישיים, ללמוד אימון אישי, אלגוריתם לפתור בעיות, ללמוד לוגיקה, ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח, איך לייעץ עצות? איך לפתור בעיות?
... תהליך, לנתח הנחת יסוד, אימון למאמנים אישיים, ללמוד אימון אישי, אלגוריתם לפתור בעיות, ללמוד לוגיקה , ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח, איך לייעץ עצות? איך לפתור בעיות? מהי הדרך לנתח הנחות יסוד ולפתור בעיות בצורה לוגית? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את החשיבות של ניתוח הנחות יסוד ומביא דוגמה ממקום עבודה שבו אדם מנסה להיות אותנטי ולקבל הכרה על ידי כך שהוא לא משחק את המשחק החברתי ... הנחות היסוד של כל צד במצב. במקרה של הדוגמה שהוזכרה, השאלה המרכזית היא אם כדאי לשחק את המשחק בעבודה כדי לשמור על העבודה, או האם זה בסדר להישאר אמיתי ולסבול את התוצאות של כך. הוא מסביר איך השאלה למה לא נעים לך? עשויה להוביל אותנו להבין את ההנחות היסוד שמאחורי ההתנהגות ולפתור את הבעיה. כיצד ניתן לבחון את הנחות היסוד בצורה לוגית? כחלק מהניסיון לפתור את הבעיה, אליעד מסביר את הדרך בה יש לבצע ניתוח לוגי של הנחות יסוד. אם אדם חושב שנשאר לו רע בגלל שהוא משחק את המשחק, השאלה הנכונה היא: האם באמת יש סיבה להיות רע מזה? ניתוח זה דורש שאנחנו לא רק נשאל את השאלה מה נכון? אלא גם את השאלה האם הנחה זו בהכרח מובילה למסקנה זו? כך שחשוב לבחון אם התוצאה שהגענו אליה באמת מחויבת מהנחות היסוד שהצבנו. מהם האילוצים וההנחות שמגבילים את האדם מלהתמודד עם בעיות בצורה ישירה? ההרצאה עוסקת גם באילוצים שבהם אנו פועלים. על ... מחדש את השאלות או לאתגר את הדרך בה נפתרה הבעיה עד כה. כל שינוי בהבנת השאלה יכול להוביל לשינוי בגישה לפתרון. מהי הדרך לנתח הנחות יסוד? איך לפתור בעיות בצורה לוגית? מהם אילוצים בהנחות יסוד? כיצד ננתח בעיה בעזרת שאלות נכונות? איך להתמודד עם בעיות כשיש ספק בתשובות? ...
לבדוק הנחות יסוד, נכון או לא נכון, איך לנתח משפטים? משפטי אמת ושקר, ניתוח שאלות, האם התשובה נכונה? משפטי לוגיקה, לדעת או להאמין, ללמוד לוגיקה, ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח
לבדוק הנחות יסוד, נכון או לא נכון, איך לנתח משפטים? משפטי אמת ושקר, ניתוח שאלות, האם התשובה נכונה? משפטי לוגיקה, לדעת או להאמין, ללמוד לוגיקה, ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח
... הנחות יסוד, נכון או לא נכון, איך לנתח משפטים? משפטי אמת ושקר, ניתוח שאלות, האם התשובה נכונה? משפטי לוגיקה, לדעת או להאמין, ללמוד לוגיקה, ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח מהי הדרך לבדוק הנחות יסוד ולנתח את התשובות שלנו? ההרצאה מתמקדת בהבנת התהליכים הלוגיים שמאחורי החשיבה והאמונה שלנו, והצורך להבין כיצד לבחון את הנחות היסוד שאנחנו מבססים עליהן את מחשבותינו. זהו ניתוח של שאלות, תשובות, והבדלים בין ידיעה לאמונה, תוך שימוש בדוגמאות והסברים לוגיים שמובילים לפיתוח חשיבה ביקורתית. מהן הנחות יסוד ואיך נבחן ... שואל שאלה מתוך אמונה או ידע, וכדי לקבל תשובה נכונה יש לנסח את השאלה באופן שמבהיר את המשמעות של כל מילה ומשתמש בהגדרות מדויקות. מהי הדרך לפתח חשיבה לוגית ומדוע זה חשוב? ההרצאה מציינת את החשיבות של פיתוח חשיבה לוגית ויכולת להפריד בין אמונה ... טובה יותר, עלינו לוודא שכל שאלה או אמירה מבוססת על הגדרה מדויקת ומבוססת על ההבנה של הנחות היסוד. בדיקת הנחות יסוד אמונה או ידיעה? ניתוח לוגי חשיבה ביקורתית לוגיקה בשאלות ותשובות ...
מהות וצורה, הגדרות, הנחות יסוד, מה זה מהות? מה זה צורה? מה זה הגדרה? מה זה הנחת יסוד? מהי הגדרה מדויקת? איך להגדיר במדויק? איך להבין דבר מתוך דבר? איך למצוא את המהות? לכל דבר יש כמה מהויות, מה המהות של השאלה? לוגיקה, חשיבה לוגית
מהות וצורה, הגדרות, הנחות יסוד, מה זה מהות? מה זה צורה? מה זה הגדרה? מה זה הנחת יסוד? מהי הגדרה מדויקת? איך להגדיר במדויק? איך להבין דבר מתוך דבר? איך למצוא את המהות? לכל דבר יש כמה מהויות, מה המהות של השאלה? לוגיקה, חשיבה לוגית
... זה הגדרה? מה זה הנחת יסוד? מהי הגדרה מדויקת? איך להגדיר במדויק? איך להבין דבר מתוך דבר? איך למצוא את המהות? לכל דבר יש כמה מהויות, מה המהות של השאלה? לוגיקה, חשיבה לוגית מה זו מהות ומה זו צורה? ... ניתן לפרק את השאלה למילים נפרדות כמו איך, בונים, ושולחן. כל אחת מהמילים האלה יכולה להיות מוחלפת או להופיע בקונטקסט אחר. על ידי כך שמפרקים שאלות או טענות לגורמים, ניתן להבין טוב יותר את המהות של כל דבר שנבחן. מה ההבדל בין מהות והנחת יסוד? אליעד כהן התייחס גם לנושא של הנחות יסוד. הוא הסביר שהנחת יסוד היא מהותית להבנת השאלות והטענות שאנו מעלים. כששואלים שאלה, צריך להבין מה ההנחות היסוד ... צורות והנחות יסוד? הדרך שאליעד מציע היא תרגול מתמיד של פירוק רעיונות ומושגים לחלקים שלהם, בחינה של מהויות משותפות, והבנה של ההנחות שמאחורי שאלות וטענות. הוא הדגיש שהתהליך הזה משפר את יכולת החשיבה הלוגית והאנליטית, ומאפשר לראות דברים בצורה מופשטת וברורה יותר. מה זה מהות ומה זה צורה? איך למצוא מהות של משהו? מה ההבדל בין מהות להנחת יסוד? איך להגדיר מושג במדויק? איך להבין דבר מתוך דבר? מהי חשיבה מופשטת? איך לשפר יכולות חשיבה לוגית? איך למצוא את המהות? כמה מהויות יש? איך מוצאים מהות? איך מזהים מהות? איך מוצאים הנחת יסוד? מה זה להבין דבר מתוך דבר? איך המוח מבין דבר מתוך דבר? איך לשפר יכולות חשיבה? מה זה צורה? האם יש יותר ממהות אחת? כמה מכנים משותפים יש? מה זה מכנה משותף? איך למצוא מכנה משותף? תורת הקבוצות, מה הקשר שבין מהות לצורה? מהות וצורה והנחות יסוד, סיבתיות ומהות וצורה, איך למצוא מהות של משהו? איך לפשט משהו? איך לראות משהו בצורה מופשטת? מהי צורה מופשטת? מהי חשיבה מופשטת? האם ההגדרה נכונה? מהי הגדרה נכונה? מהי המהות ...
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
... מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית איך להסיק מסקנות על בסיס ניסיון או היגיון? כיצד אדם לומד בחיים? האם באמצעות ניסיון אישי, ... והחסרונות של כל שיטה ומציע איך להימנע ממסקנות שגויות. מה זה ללמוד מהניסיון של עצמך? למידה מהניסיון של עצמך מתבצעת כאשר אתה מבצע פעולה כלשהי ומקבל תוצאה. לדוגמה, אם אדם מכניס את ידו לאש ונפגע, הוא ילמד להימנע מכך. החוויה האישית מלמדת אותו לא לחזור על הטעות הזו. עם זאת, יש למידה מהניסיון רק אם פעולה מסוימת מביאה לתוצאה חוזרת ועקבית. לדוגמה, אם אדם זכה בהגרלת לוטו, לא ניתן להסיק מהניסיון איזה מספרים עליו למלא בפעם הבאה, מכיוון שהזכייה הייתה מקרית ולא נבעה מחוקיות קבועה. לכן, כדי ללמוד מהניסיון, יש לזהות תבניות חוזרות. מה זה ללמוד מניסיון של אחרים? למידה מניסיון של אחרים מאפשרת חיסכון בטעויות. לדוגמה, אם אדם ראה מישהו רץ לכביש ונפגע ... את אותו הדבר. היתרון בשיטה זו הוא שאין צורך לחוות את הכאב או התוצאה בעצמך, אך יש בעיה בכך שהניסיון של אחרים לא תמיד מתאים לכל אחד. לדוגמה, אם מישהו הצליח בדיאטה מסוימת, לא ... מסקנה מדויקת. לדוגמה, אם אדם ביצע פעולה שלוש פעמים והגיע לאותה תוצאה, זה לא בהכרח מעיד על חוקיות. השפעה של זמן: דברים יכולים להיראות חיוביים בטווח הקצר, אך בטווח הארוך הם ... יכול להרגיש טוב מיידית, אך בטווח הארוך יפגע בבריאותו. השפעה של נסיבות: לא כל ניסיון מתאים לכל מצב. לדוגמה, השקעה בבורסה עשויה להיות רווחית בשנה מסוימת, אך לא בהכרח תוביל לרווח תמיד. למה עדיף ללמוד מההיגיון? בעוד שלמידה מהניסיון יכולה להיות מוגבלת, הבנת ההיגיון שמאחורי פעולה מסוימת יכולה להוביל למסקנות מדויקות יותר. הבנת הסיבה מאחורי פעולה מסוימת מספקת בסיס טוב יותר לקבלת החלטות. לדוגמה, אם אדם מבין כיצד סוכר משפיע על הגוף, הוא ... בסיס חזרות של מקרים. היגיון לוגי: מסקנות המתקבלות על בסיס חוקים לוגיים, כמו מתמטיקה או פיזיקה. היגיון מוחלט: מסקנה שהיא נכונה בהכרח, ללא תלות בניסיון או תצפיות, אלא מתוך מבנה החשיבה עצמו. סיכום לימוד מהניסיון הוא כלי חשוב, אך יש לו מגבלות רבות. ניסיון אישי מוגבל על ידי מספר המקרים והזמן. למידה מניסיון ... לקבל החלטות טובות יותר ולהימנע מטעויות בטווח הארוך. האם אפשר ללמוד מניסיון? מה זה להבין את ההיגיון של הניסיון? איך ללמוד מניסיון של אחרים? איך להסיק מסקנות נכונות? לוגיקה והסקת מסקנות איך לא להסיק מסקנות שגויות? ללמוד מהניסיון מול ללמוד מההיגיון במהלך החיים, כל אדם לומד דברים שונים בדרכים שונות. ניתן ללמוד דרך הניסיון האישי, דרך הניסיון של אחרים, או דרך ההיגיון. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, ולכל אחת יש את ... בהבנה של כל אחת מהדרכים ונבין מהי הדרך היעילה ביותר ללמידה. ללמוד מהניסיון של עצמך כאשר אדם מתנסה בפעולה כלשהי ומקבל תוצאה מסוימת, הוא לומד מכך. לדוגמה, אם אדם מכניס את ידו לאש והיא נשרפת, הוא מבין שלא כדאי לו לעשות זאת שוב. ... לחזור על אותה טעות. אך כאן עולה שאלה: האם כל ניסיון מאפשר לנו ללמוד משהו משמעותי? לדוגמה, אם אדם מילא מספרים בהגרלת לוטו וזכה, האם הוא יכול להסיק מהניסיון איזה מספרים עליו ... כיוון שהזכייה הייתה מקרית ואין חוקיות קבועה מאחוריה. כדי שנוכל ללמוד מהניסיון, עלינו להבחין בתבניות חוזרות - כלומר, אם בכל פעם שנבצע פעולה מסוימת נקבל תוצאה דומה, נוכל להסיק שיש קשר
למרות או בגלל, סוגים של קשר סיבתי, סוגים של סיבתיות, ניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות? למרות הסיבה, בגלל הסיבה, סוגי קשר בין סיבה לתוצאה, האם יש קשר בין הסיבה לתוצאה? איזה קשר יש בין הסיבה לתוצאה? חשיבה לוגית, חשיבה סיבתית
למרות או בגלל, סוגים של קשר סיבתי, סוגים של סיבתיות, ניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות? למרות הסיבה, בגלל הסיבה, סוגי קשר בין סיבה לתוצאה, האם יש קשר בין הסיבה לתוצאה? איזה קשר יש בין הסיבה לתוצאה? חשיבה לוגית, חשיבה סיבתית
... או בגלל, סוגים של קשר סיבתי, סוגים של סיבתיות, ניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות? למרות הסיבה, בגלל הסיבה, סוגי קשר בין סיבה לתוצאה, האם יש קשר בין הסיבה לתוצאה? איזה קשר יש בין הסיבה לתוצאה? חשיבה לוגית, חשיבה סיבתית מהי הדרך הנכונה לנתח סיבתיות? כאשר מנתחים סיבתיות, יש להבין את הקשר בין סיבה לתוצאה ולהבחין בין מצבים שבהם תוצאה נגרמת בגלל סיבה לבין מקרים בהם אין קשר ישיר. אליעד כהן מדבר על האתגרים בניתוח סיבתיות, ומסביר כיצד הבחנה בין בגלל ו - למרות חשובה כדי להבין את הסיבה האמיתית לתוצאה. מה הכוונה בסיבתיות? סיבתיות מתייחסת לקשר שבין סיבה לתוצאה. על מנת להבין את הקשר הזה, יש לשאול את השאלה - האם התוצאה קרתה בגלל הסיבה? האם קיום הסיבה בהכרח יגרום לתוצאה? אליעד מביא את הדוגמה של אדם שמדליק נייר באש: התוצאה היא שהנייר נשרף, והסיבה היא שהנייר הוצמד לאש. כאן מדובר בקשר ברור של בגלל, כלומר, התוצאה קרתה רק בגלל שהסיבה התרחשה. ללא ה
סיבתיות, בשביל או בגלל, בשביל התוצאה, בגלל הסיבה, איך לנתח סיבה ותוצאה? ניתוח סיבתיות בצורה נכונה, טעויות חשיבה בניתוח סיבתיות, הפרעת נפשיות וניתוח סיבתיות שגוי, בשביל לעשות לך רע, בשביל לעשות לך טוב, טעויות חשיבה לוגיות
סיבתיות, בשביל או בגלל, בשביל התוצאה, בגלל הסיבה, איך לנתח סיבה ותוצאה? ניתוח סיבתיות בצורה נכונה, טעויות חשיבה בניתוח סיבתיות, הפרעת נפשיות וניתוח סיבתיות שגוי, בשביל לעשות לך רע, בשביל לעשות לך טוב, טעויות חשיבה לוגיות
סיבתיות, בשביל או בגלל, בשביל התוצאה, בגלל הסיבה, איך לנתח סיבה ותוצאה? ניתוח סיבתיות בצורה נכונה, טעויות חשיבה בניתוח סיבתיות, הפרעת נפשיות וניתוח סיבתיות שגוי, בשביל לעשות לך רע, בשביל לעשות לך טוב, טעויות חשיבה לוגיות מה ההבדל בין בגלל לבשביל ואיך להימנע מטעויות חשיבה? אליעד כהן מסביר על מושגי היסוד בגלל ובשביל, כיצד לנתח נכון סיבה ותוצאה, ואיך להימנע מטעויות לוגיות נפוצות. אליעד מתחיל בהגדרת המושגים בצורה פשוטה וברורה. הוא מדגים שהמילה בגלל מתארת מצב בו יש סיבה מסוימת שגורמת לתוצאה, כלומר, דבר מסוים קרה כתוצאה ממשהו אחר שהתרחש קודם. לדוגמה, כאשר מישהו שופך מים על הרצפה, הרצפה נהיית רטובה בגלל שהמים נשפכו עליה. כאשר אדם אומר אני רעב בגלל שלא אכלתי, הוא מתכוון לסיבה ותוצאה פשוטה וברורה. לעומת זאת, בשביל היא מילה שמניחה כוונה ומטרה מאחורי הפעולה. אם אדם עושה משהו בשביל דבר מסוים, המשמעות היא שהפעולה נעשתה מתוך מטרה מפורשת להשיג תוצאה ספציפית. לדוגמה, אם מישהו קונה פרחים לאשתו בשביל לשמח אותה, הכוונה מאחורי קניית הפרחים היא לשמח את האישה באופן מכוון. מהי הטעות הלוגית הנפוצה בין בגלל לבשביל? אליעד מדגיש כי הטעות הלוגית הנפוצה ביותר שאנשים עושים היא שהם מבלבלים בין בגלל לבשביל. כלומר, כאשר תוצאה מסוימת מתרחשת בעקבות סיבה כלשהי (בגלל), אנשים רבים מניחים בטעות שהסיבה נוצרה במיוחד כדי לגרום לאותה התוצאה (בשביל). לדוגמה, אדם נפצע לאחר שמישהו בעט בו. הוא נפצע בגלל הבעיטה, אבל אין זה בהכרח אומר שהבועט עשה זאת בשביל לפצוע אותו. ייתכן שהפעולה נעשתה ללא ... כך שהמשפט נאמר בשביל לפגוע. אולי הדובר כלל לא התכוון לפגוע, אלא פשוט התבטא בצורה שפורשה כפוגעת. כיצד טעויות בניתוח סיבתיות מובילות להפרעות נפשיות? אליעד כהן מסביר כי הטעות הלוגית הזו, שבה אנשים מבלבלים בין סיבה לתוצאה ובין כוונה לבין התרחשות מקרית, מובילה במקרים רבים להפרעות נפשיות כמו פרנויות או מחשבות רדיפה. אנשים הסובלים מהפרעות אלו מפרשים באופן ... אלו מתקשים להפריד בין מה שקרה בפועל לבין הכוונה המשוערת מאחוריו, ולכן מייחסים כוונות לאנשים או אירועים, מבלי שיש סיבה ממשית לכך. דוגמאות נוספות להמחשת ההבדל בין בגלל ובשביל אליעד מביא דוגמה נוספת על גוף האדם: הגוף מאפשר לנו לבצע משימות מסוימות בגלל המבנה שלו. עם זאת, אין זה אומר בהכרח שהגוף בנוי בצורה כזו בשביל שנוכל לבצע את המשימות האלו. המבנה של הגוף יכול להיות תוצאה של התפתחות מקרית או אבולוציונית ללא כוונה מפורשת לבצע פעולה ספציפית. הוא מדגים גם דוגמה נוספת מעולם היחסים: בעל קונה לאשתו פרחים וגורם לה להרגיש ... עשה זאת מסיבות אחרות לחלוטין, אולי מתוך חובה או הרגל, ולא מתוך מטרה ברורה לגרום לה להרגיש אהובה. איך להימנע מהטעות הלוגית של בגלל ובשביל ביום יום? אליעד ממליץ להיות מודעים להנחת היסוד הטמונה בשימוש במילה בשביל, כלומר, להנחה שישנה כוונה מאחורי כל אירוע או פעולה. הוא קורא ... לכם או סביבכם, קרה בשביל משהו. לפעמים דברים פשוט קורים ללא שום כוונה מאחוריהם. לסיום, אליעד מדגיש כי עצם העובדה שסיבה גרמה ל
קורונה והוכחה מעגלית, קורונה בעולם, איך מדינות אחרות מתמודדות עם הקורונה? זה לא רק אנחנו, זה בכל המדינות ככה, הסבר מעגלי, טעויות לוגיות, חשיבה לוגית, טעויות מחשבתיות, כשלי מעגליות, הנחה טעונת הוכחה, שקר הקורונה ומעגל השוטים
קורונה והוכחה מעגלית, קורונה בעולם, איך מדינות אחרות מתמודדות עם הקורונה? זה לא רק אנחנו, זה בכל המדינות ככה, הסבר מעגלי, טעויות לוגיות, חשיבה לוגית, טעויות מחשבתיות, כשלי מעגליות, הנחה טעונת הוכחה, שקר הקורונה ומעגל השוטים
... והוכחה מעגלית, קורונה בעולם, איך מדינות אחרות מתמודדות עם הקורונה? זה לא רק אנחנו, זה בכל המדינות ככה, הסבר מעגלי, טעויות לוגיות, חשיבה לוגית, טעויות ... בו. הוא נותן דוגמה מתקופת הקורונה: כשאזרחים שואלים מדוע המדינה נוקטת צעדים מסוימים, התשובה היא שכך עושים במדינות אחרות. האזרחים, במקום להפעיל חשיבה עצמאית, מניחים שאם מדינות אחרות מתנהגות כך, כנראה שזה מוצדק ונכון. אליעד כהן מדגיש שזהו כשל לוגי נפוץ, שגורם לאנשים להשתכנע משקרים. איך בדיוק פועל הכשל הלוגי של הוכחה מעגלית? אליעד כהן מציג דוגמה ... שוועדת כמרים ארצית קבעה זאת. אך כשהוא שואל מי אמר שהוועדה הזאת אמינה, הוא מקבל תשובה שגם עליה החליטה אותה ועדה בעצמה. זוהי דוגמה לטיעון מעגלי: הטענה שהכומר קדוש מסתמכת על ועדת הכמרים, ... לכך שהוכחה מעגלית לא יכולה להחזיק את עצמה. בסופו של דבר, כל הנחות היסוד האלה הן חסרות בסיס אמיתי, וכך בדיוק נראית ההיגיון של אנשים ביומיום - טענותיהם נשענות על הנחות חסרות בסיס ממשי. ... רוצה אותה? כי איתה היה לו טוב. ולמה היה לו טוב? כי הוא אוהב אותה, ולמה הוא אוהב אותה? כי היה לו טוב איתה. האדם פשוט מסתובב במעגל סגור של סיבות וטענות שמזינות את עצמן, ללא כל נקודת התחלה או סיבה אמיתית ואובייקטיבית. אליעד מסביר שהרצונות שלנו הם במקרים רבים מבוססים על אותו היגיון מעגלי וחסר בסיס. כיצד להימנע להיות קורבן לשקרים ולכשלי חשיבה? אליעד כהן מסכם ומדגיש כי מי שרוצה ... אפשר להפסיק לרמות את עצמנו ולהשתחרר מכל המניפולציות של כולם עושים את זה. מהי הוכחה מעגלית? כיצד מנהיגים משתמשים בקורונה לשליטה? איך נמנעים מכשלים לוגיים? למה אנשים מאמינים לשקרים? מה הטעות של כולם עושים את זה? למה אני רוצה משהו? כיצד להטיל ספק בצורה נכונה? מעגל קסמים, לולאה לוגית, הצדקה מעגלית, טיעון מעגלי, טענה מעגלית, כשלים לוגיים, כשל לוגי, הנחת המבוקש, טיעון לוגי, טענות לוגיות, קרטל הבנקים, הבנקים כקרטל, מעגל שוטה, ...
הגדרה, מהי הגדרה? איך להגדיר הגדרה? סוגים של הגדרות, ההגדרה של הגדרה, הגדרה תקינה, הגדרה לא תקינה, הגדרה מדויקת, הגדרה מלאה, הגדרה חסרה, הגדרה שגויה, הגדרה לא נכונה, הגדרה נכונה, הגדרה חלקית, לוגיקה, חשיבה לוגית
הגדרה, מהי הגדרה? איך להגדיר הגדרה? סוגים של הגדרות, ההגדרה של הגדרה, הגדרה תקינה, הגדרה לא תקינה, הגדרה מדויקת, הגדרה מלאה, הגדרה חסרה, הגדרה שגויה, הגדרה לא נכונה, הגדרה נכונה, הגדרה חלקית, לוגיקה, חשיבה לוגית
... תקינה, הגדרה לא תקינה, הגדרה מדויקת, הגדרה מלאה, הגדרה חסרה, הגדרה שגויה, הגדרה לא נכונה, הגדרה נכונה, הגדרה חלקית, לוגיקה, חשיבה לוגית מהי הגדרה ומה תפקידה בחשיבה לוגית? ההרצאה עוסקת בשאלה ... שההגדרה מלאה ושלמה ואינה חסרה פרט חשוב שיגרום לבלבול או סיווג לא נכון של דברים. כך הגדרה הופכת להיות כלי אפקטיבי, לוגי ויעיל להבנת המציאות ולתקשורת מדויקת ... חייבת לאפשר להבחין בבירור בין המושג המוגדר לבין כל דבר אחר. רק הגדרה שעומדת בכל שלושת התנאים האלה יכולה להיחשב כהגדרה לוגית מלאה ונכונה. אליעד מדגיש שוב ושוב את ... מהי הגדרה? איך מגדירים נכון? מה ההבדל בין הגדרה נכונה להגדרה שגויה? דוגמאות להגדרות טובות ורעות הגדרה מדויקת ושלמה חשיבה לוגית בהגדרות מהי הגדרה נכונה? ...
הנחות יסוד, איך למצוא הנחות יסוד? איך לדעת שמצאת את כל הנחות היסוד? לוגיקה, רק ואך ורק, האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם התוצאה מתחייבת מהסיבה? איך לחפש הנחות יסוד? איך לברר את האמת? סוגי הנחות יסוד
הנחות יסוד, איך למצוא הנחות יסוד? איך לדעת שמצאת את כל הנחות היסוד? לוגיקה, רק ואך ורק, האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם התוצאה מתחייבת מהסיבה? איך לחפש הנחות יסוד? איך לברר את האמת? סוגי הנחות יסוד
... שמצאת את כל הנחות היסוד? לוגיקה, רק ואך ורק, האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם התוצאה מתחייבת מהסיבה? איך לחפש הנחות יסוד? איך לברר את האמת? סוגי הנחות יסוד איך מוצאים הנחות יסוד בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר לעומק על הנחות ... אליעד כהן נותן שיטות ודרכים לוגיות לבדוק אם אכן מצאנו את כל הנחות היסוד ואיך לדעת שלא פספסנו אף אחת. מהן הנחות יסוד ואיך אפשר לפספס אותן? אליעד מסביר שהרעיון של הנחות יסוד מבוסס על לוגיקה פשוטה: אם יש מסקנה (X), היא נובעת משילוב מסוים של הנחות יסוד. לדוגמה, אם הרעיון X נובע מארבע הנחות יסוד - נקרא להן A, B, C, ... יסוד אחרות שמובילות לאותה תוצאה בדיוק, ללא קשר לאלו שמצאת. אליעד מסביר באמצעות דוגמה נוספת: גם אם מצאת שהרעיון X נובע מהנחות A, B, C, ו - D, ואלו באמת ... את X, עדיין קיימת האפשרות שהתוצאה X תתקיים גם מסיבות אחרות לחלוטין (למשל Y ו - Z), שאותן לא איתרת. לכן כשאתה שואל איך אני אדע שמצאתי את כל הנחות היסוד?, אתה ... ההנחות שמצאת כן מחייבות את התוצאה , אבל עדיין חסרות הנחות נוספות שלא התחשבת בהן. למשל, בחורה לא מדברת איתך כי לא הזמנת אותה לסרט, אבל אולי גם בגלל סיבות אחרות ... יש לשאול האם ניתן לקיים את התוצאה ללא אחת מהרגליים? אם התשובה שלילית, משמע שכל הרגליים הכרחיות, וכל אחת מהן היא הנחת יסוד חשובה. האם התוצאה מחייבת בהכרח את הסיבה? אליעד מציג גם את הרעיון שאין לבלבל בין סיבה ותוצאה. יכול להיות מצב שהמסקנה (X) נובעת באופן ודאי מהנחות מסוימות (A, B, C, D), אבל היא גם יכולה לנבוע מסיבות ... קודם מהתקף לב. היריות הן אכן סיבה אפשרית ומספיקה למוות, אבל הן לא בהכרח הסיבה היחידה האפשרית. לכן, גם כאשר אתה בטוח שההנחות שמצאת אכן מובילות למסקנה, עליך תמיד לבדוק אם קיימות עוד סיבות אלטרנטיביות שהיו יכולות להוביל לאותה תוצאה. לסיכום, כדי לוודא שמצאת את כל הנחות היסוד, יש לבצע שני שלבים הכרחיים: לוודא שכל ההנחות שמצאת אכן הכרחיות ומספיקות למסקנה. ... למצוא הנחות יסוד? איך לבדוק לוגיקה של טיעונים? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? איך לברר את האמת? סוגי הנחות יסוד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הכנה לפסיכומטרי, ניתוח טענה לוגית, כשיוסי חובש כובע איתי מאושר ורק אז. ניתוח משפט סיבתיות, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, הסקה מילולית, חשיבה לוגית, לימוד לוגיקה, ללמוד לחשוב בהיגיון, לימוד לפסיכומטרי, שאלות מילוליות בפסיכומטרי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, אימון אישי לימודים, מאמן אישי בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 18_08_2025 השעה 05:08:28 - wesi1