אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להעביר מסרים? משמעות המילים, איך שתחליט? איך שתרצה? איך שנראה לך נכון? אם תתחרט, אם תשנה את דעתך, כישורי שיחה, איך להעביר מסרים? איך לנסח משפטים?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
4:48איך להעביר מסרים? משמעות המילים, איך שתחליט? איך שתרצה? איך שנראה לך נכון? אם תתחרט, אם תשנה את דעתך, כישורי שיחה, איך להעביר מסרים? איך לנסח משפטים? איך להסביר את עצמך? באיזה מילה להשתמש? NLP, לשתול מחשבות
מה ההבדל בין לומר "מה שתחליט" ל"מה שנראה לך נכון"?

אליעד כהן מסביר בהרצאתו את חשיבות הניסוח המדויק של משפטים כאשר רוצים להעביר מסרים באופן אפקטיבי. הוא מתחיל בדוגמה שבה מישהו שואל אותך: "מה אתה רוצה שאני אעשה?" ואתה עונה לו: "מה שתחליט זה בסדר מבחינתי", או לחלופין: "מה שנראה לך נכון זה בסדר מבחינתי". במבט ראשון, נראה לכאורה שאין הבדל משמעותי, אך אליעד מדגיש שיש הבדל מהותי בין הניסוחים הללו.

ההבדל בין החלטה אקראית להחלטה סיבתית - מדוע זה חשוב?

אליעד מסביר שישנן שתי דרכים עיקריות לקבל החלטות:
  • החלטה אקראית או אמוציונלית - החלטה שמתקבלת על בסיס תחושות, רגשות או רצונות מיידיים. לדוגמה, כשאדם נכנס לחנות גלידה ובוחר טעם מסוים כי "ככה בא לו". ההחלטה הזו איננה מבוססת על חשיבה עמוקה או חישובים שכליים מודעים, אלא על הרגשה פנימית ואינטואיציה.
  • החלטה סיבתית או הגיונית - החלטה שמתבצעת על סמך חשיבה, חישובים שכליים ושיקול דעת עמוק יותר. לדוגמה, כאשר אדם צריך להרכיב משהו והוא חושב בצורה מפורטת מה יהיה נכון לעשות.
המשמעות בניסוח של "מה שתחליט" יכולה להתפרש בשני אופנים, גם כאקראי וגם כסיבתי, מכיוון ש"החלטה" לא בהכרח מעידה על חשיבה עמוקה, אלא יכולה להיות גם אינטואיטיבית. לעומת זאת, הביטוי "מה שנראה לך נכון" או "מה שנראה לך הגיוני" מחייב את השומע לחשיבה מעמיקה ולתהליך סיבתי של בדיקת האפשרויות ובחירת האפשרות הכי הגיונית ומתאימה למצב. לכן, אם רוצים לעודד את השומע להפעיל את ההיגיון, יש להשתמש בביטויים המכוונים להחלטות סיבתיות כמו "מה שנראה לך הגיוני".

מדוע חשוב לשים לב למילה "להתחרט" לעומת "לשנות את דעתי"?

אליעד נותן דוגמה נוספת לגבי שימוש נכון במילים כאשר אדם אומר: "אם אני אתחרט, אז אעשה כך וכך", לעומת הביטוי: "אם אשנה את דעתי, אז אעשה כך וכך". לכאורה מדובר באותה פעולה של שינוי החלטה, אך אליעד מסביר שיש הבדל רגשי עמוק בין "להתחרט" לבין "לשנות את דעתי":
  • "להתחרט" - כולל בתוכו קונוטציה שלילית, מרמז על טעות שנעשתה קודם, תחושת אשמה, ורגש שלילי. כשאדם מתחרט הוא מרגיש ש"היה צריך לקבל החלטה אחרת מראש", ומסיבה זו נוצרת תחושת חוסר נוחות רגשית.
  • "לשנות את דעתי" - לעומת זאת, ביטוי זה הוא נייטרלי ומציין שהמציאות השתנתה או שהתנאים השתנו ולכן לגיטימי לשנות את ההחלטה בהתאם. זהו ביטוי שמאפשר לשנות החלטה בלי המטען הרגשי השלילי שמגיע עם החרטה.
לדוגמה, אם אדם לוקח מטריה כי יורד גשם ולאחר מכן מזג האוויר משתנה, הוא פשוט "משנה את דעתו" ולא לוקח מטריה - ללא כל בעיה או תחושה של טעות. אם הוא היה אומר "התחרטתי שלקחתי מטריה", זה היה מכניס תחושה שלילית של טעות או חוסר שיקול דעת מראש.

למה חשוב לשים לב למילים שאנחנו בוחרים בשיחות?

אליעד כהן מדגיש בהרצאתו שחשוב להקפיד על בחירת מילים מדויקת ומחושבת, מכיוון שכל מילה משפיעה באופן שונה על תת המודע של האדם ששומע אותנו. השימוש הנכון במילים מאפשר לנו לשתול מחשבות בצורה מכוונת ולכוון את השומע לחשוב בדרך הרצויה לנו - בין אם אנחנו רוצים לעודד אותו להפעיל יותר רגש ובין אם אנחנו רוצים שיחשוב באופן שכלי והגיוני יותר.

לסיכום, אליעד מסביר באמצעות דוגמאות מפורטות ופשוטות להבנה, כיצד שינוי קל במילה אחת יכול לשנות לגמרי את המסר שעובר לאדם השני, להשפיע על האופן שבו הוא יקבל החלטות ולהכניס לתוך השיחה רבדים רגשיים או שכליים שונים בהתאם לצורך.
אם אומרים למישהו מישהו אומר לך "תגיד לי מה אתה רוצה שאני אעשה" אתה אומר "מה שתחליט זה בסדר" או שמישהו אומר לך "מה אתה רוצה שאני אעשה" ואתה אומר לו "תקשיב מה שתחשוב שנכון זה בסדר" האם יש הבדל בין שני הניסוחים חוץ מהמילים או לא.

ש: פה תעשה פה תחשוב.

אליעד: מה שתחליט להגיד למישהו "מה שתחליט זה בסדר מבחינתי" או "מה שתחשוב שנכון זה בסדר מבחינתי" או מה "שתרצה זה בסדר מבחינתי" יש הבדל בין זה יש הבדל בין הניסוחים או שזה אותו דבר, "מה שבא לך מה שנכון לך מה שנראה לך מה שמתאים לך מה שתעדיף מה שתחליט" יש הבדל בין הדברים או לא אז קודם כל כמובן שיש הבדל נגיד שבמהות אין הבדל אבל בצורה ברור שיש הבדל, עכשיו אני אסביר את אחד ההבדלים המרכזיים יש בעיקרון שתי דרכים לקבל החלטה אחת בצורה אקראית ואחת בצורה סיבתית.

לדוגמה נגיד שעכשיו אתה הולך לחנות גלידות ואומרים לך "איזה גלידה בא לך" אתה אומר "זה בא לי" לפי מה החלטת החלטה אמוציונלית רגשית אמרת לאו דווקא אקראית אבל יותר רגשית כזה "וואלה זה מה שבא לי זה מה שהתחשק לי" אתה לא עושה איזה חישובים שכליים וזה למרות שיש חישובים אבל אתה לא באמת עושה חישובים מודעים יש החלטות שהן אקראיות, עכשיו לעומת זאת אם עכשיו אתה נגיד צריך להרכיב משהו אתה חושב בינגו "איך יכול להרכיב מה נכון לעשות".

עכשיו כאשר אתה אומר למישהו "תעשה מה שתחליט זה מקובל עלי" או "מה שבא לך" או "מה שנראה לך" אז אתה בעצם שותל לו במוח מחשבה "מה שתרצה זה בסדר" כאילו גם אם לא עשית פה תהליך סיבתי של חשיבה כשאתה אומר לו "תעשה מה שנראה לך נכון" אתה בעצם אומר לו "תראה זה מקובל עלי מה שתחליט אבל בתנאי שבדקת שזה נכון" כי המילה תחליט אם אתה עושה את מה שנראה לך נכון אז החלטת משהו אבל אם החלטת משהו זה לא בהכרח שעשית את מה שנראה לך נכון יכול להיות שעשית מה שבא לך.

במילה "תחליט" אפשר לפרש באופן אקראי ואפשר לפרש סיבתי המילה "תעשה את מה שנראה לך הגיוני" זה יותר סיבתי פחות אקראי ולכן אם מישהו שואל אותך "תגיד לי מה אתה רוצה שאני אעשה" ואתה רוצה שהוא יחשוב בהיגיון אז אל תגיד לו "מה שתחליט זה בסדר" תגיד לו "תקשיב מה שנראה לך הגיוני זה בסדר" או מה שתחשוב בהיגיון שזה הגיוני זה בסדר" שזה כמו להגיד לו "אני סומך עליך אבל אני רוצה שתחשוב בהיגיון" ואם אתה תגיד לו "תעשה את מה שבא לך מה שתחליט" אז הוא אומר "וואלה אני יכול משהו שבא לי זה לא חייב דווקא להפעיל את השכל".

הבנו זאת הייתה דוגמה קטנה לשימוש במילים, עכשיו ניתן עוד דוגמה עכשיו אם אתה אומר למישהו נגיד "בוא נעשה ככה וככה אבל אם אני אתחרט אז ככה וככה" או "אם אני אשנה את דעתי אז ככה וככה" אם אתה מתחרט ואתה משנה את דעתך זה אותו דבר נכון אם אתה אומר משהו ואז אתה מתחרט, אם אתה אומר משהו אומר "שלום אני רוצה לאכול x" ואז אתה אומר "אופס התחרטתי אני משנה את דעתי אני רוצה לאכול y" שינית את דעתך התחרטת זה אותו דבר.

ש: זה לא אותו דבר.

אליעד: למה זה לא אותו דבר כן למה זה לא אותו דבר.

ש: כי בשבילי יש בפנים איזשהן רגשות שליליות מבחינתי.

אליעד: נכון אז מה האמת אז האמת היא שלהתחרט במילה להתחרט יש תוספת רגשית כשאתה אומר למישהו "אם אני אתחרט" אתה שותל לו במוח מחשבה שאתה עשית משהו לא תקין חרטה זה על משהו לא תקין אם לדוגמה נגיד עכשיו אומרים "ירד גשם" ואתה לוקח מטריה עד כאן זה בסדר בסדר ואז פתאום נהיית שמש אז אתה אומר "וואלה עכשיו אני רוצה לא לקחת מטריה הכל בסדר" אבל להתחרט זה כמו להגיד עשיתי טעות להתחרט זה כמו להגיד עשיתי טעות למה אתה מתחרט זאת אומרת שמראש היית צריך לקבל החלטה אחרת.

כשבן אדם משנה את דעתו הוא אומר "תקשיב הסיטואציה השתנתה לכן שיניתי את דעתי" אבל כשאתה מתחרט זה כאילו "יש לך רגשות חרטה למה קודם לא קיבלת החלטה נכונה ואז כשאתה אומר "רגע אני מתחרט" אתה בעצם שותל מחשבה שאתה לא מספיק בסדר. עכשיו אותו דבר גם הפוך אתה יכול להגיד למישהו אם תתחרט או אם תשנה את דעתך לשנות את דעתך זה כאילו יותר לגיטימי כי שינית את דעתך זאת זכותך לשנות את דעתך להתחרט זה חרטה זה "אתה לא בסדר אתה קיבלת החלטה לא נכונה מראש", בקיצור זאת הייתה עוד דוגמה למשמעות שככה מעבירים מסרים בתת מודע באמצעות רק החלפת מילה.
תחושת חוסר באיזה מילה להתחרט לקבל החלטות חשיבות להסביר הפעלת השכל טעויות להעביר מסרים בצורה נכונה לשתול מחשבות לשנות nlp איזה מילים איך להסביר איך להסביר את עצמי איך להסביר את עצמך איך להעביר איך להעביר מסר איך להעביר מסרים איך לנסח איך לנסח משפט איך לנסח משפטים איך שנראה לך נכון איך שתחליט איך שתרצה אם תשנה את דעתך אם תתחרט באיזה מילה באיזה מילה להשתמש דעת החלטה החלטות החלטיות הסבר הסברים העברת מסרים כישורי שיחה כישורים להסביר להסביר את עצמי להסביר את עצמך להעביר להעביר מסר להעביר מסרים להשתמש לנסח לנסח משפט לנסח משפטים לשתול לשתול מחשבות מחשבות מסרים משמעות משמעות המילים משמעות מילים משמעותיות משפטים נלפ נראה לך נכון שיחה שתילת מחשבות תשנה את דעתך
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
... וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור איך לשכנע לקוח באמצעות מהות וצורה? כדי להצליח בשכנוע ומכירות, אליעד כהן מסביר על מבנה מהות וצורה. המהות היא הבסיס הפנימי, הצורך ... הלקוח (מה יקרה אם תהיה בעיה, תקבל כסף), העסקה הייתה מתבצעת בקלות. כדי למכור בצורה יעילה, על המוכר לשאול את עצמו מהי המהות של המוצר או השירות, ולהסביר זאת בשפה פשוטה וברורה, כאילו הוא מסביר לילד בן 5. אם הלקוח הוא כדורגלן, במקום להגיד הטלוויזיה ... מהירות אלף הרץ, המוכר יכול לומר הטלוויזיה מהירה כמו החלוץ הכי מהיר שהיה אי פעם. כך הוא מחבר את המהות למושגים מוכרים של הלקוח. מתי דווקא נכון להשתמש במושגים לא מוכרים בשכנוע? אליעד מדגים מקרים בהם דווקא ... מעניק תחושת ייחוד ותחכום. גם בעולם הדתי והמיסטי, אחת הסיבות למשיכה היא מושגים לא ברורים. אנשים חושבים שיש שם עומק וקדושה, כי הם לא מבינים את המשמעות. ספרים כמו הזוהר נחשבים לקדושים ומורכבים, בעיקר בגלל ... ופשוט. אך שימוש מוגזם במושגים לא מוכרים יכול ליצור תחושה לא נוחה אצל הלקוח, תחושה שהוא לא מבין את המוצר ולכן יירתע ממנו. אליעד מדגים איך אפשר להשתמש במושגים לא מובנים גם כדי להרחיק מישהו. לדוגמה, אם מישהו שואל אם הוא יכול להצטרף לטיול, אפשר להסביר לו על הטיול במושגים שהוא לא מכיר, וכך הוא ירגיש לא בנוח ויעדיף לוותר על ההשתתפות. איך עובד שכנוע עצמי באמצעות מהות וצורה? אליעד מסביר את העיקרון גם על שכנוע עצמי (אוטוסוגסטיה). אם אדם רוצה ... רוצה לעשן סיגריה). כך הוא יוכל להתעלם מהסיבה העמוקה שמפריעה לו לעשן, ולעשן למרות ההתנגדות הפנימית. בנוסף, לפעמים המהות של דבר מסוים נראית חסרת משמעות. במקרה כזה, אפשר לשכנע את עצמך באמצעות הצגה של הדבר ... לקוחות ובשכנוע עצמי? לסיכום, לפי אליעד כהן, כדי למכור או לשכנע טוב יותר, יש לזכור: לדבר במושגים מעולם הלקוח כדי שיהיה לו נוח וברור מה מוכרים לו. להשתמש במושגים לא מוכרים כאשר רוצים להוסיף תחושת תחכום, אבל ... נכון. להתמקד במהות כדי ליצור מוטיבציה פנימית חזקה לשכנוע עצמי. להתמקד בצורת הדברים בלבד כאשר רוצים להתעלם מהסיבה האמיתית שמפריעה לעשות משהו. להשתמש בצורות מושכות כשמהות הדברים לא מספיק משכנעת. איך לשכנע ... הוא חושב במושגים אחרים הוא חושב במושגים של פרמיה של כיסויים, של כל מיני מושגים שלא בהכרח הקונה חושב במושגים האלה. ועכשיו אם אותו מוכר יבוא להסביר לקונה והוא ידבר איתו במושגים שהם נכונים ומדויקים אבל הם נכונים ומדויקים מעולם המושגים של המוכר לא מעולם המושגים של הקונה שאם אותו מוכר היה יודע להסביר את עצמו בצורה של המהות, ותכף אני אסביר מה זה אומר אז כמובן העסקה הייתה מתבצעת. עכשיו מה זה אומר בפועל? זה אומר בפועל שכאשר בן אדם בא למכור מוצר והוא בא להסביר על המוצר, כל שכן אם קשה לו למכור את המוצר כל שכן אם הוא רוצה למכור את המוצר יותר טוב מה שהוא צריך לעשות זה כל הזמן לשאול את עצמו מה המהות של מה שאני מנסה לומר ללקוח כי הרבה פעמים הלקוח לא מבין מה מסבירים לו הוא לא מבין את המילים, הוא לא מבין את הרעיון וצריך ... מנסה לומר אבל בצורה שהיא לא ברורה ללקוח, אוקי עכשיו כנל לאו דווקא במכירות ללקוח במכירות במובן של מערכת יחסים דינמיקה בין שני אנשים בן אדם בא להסביר את עצמו למישהו אחר אבל הוא מדבר במושגים שהבן אדם השני לא מבין את המושגים האלה, עכשיו והוא אומר אבל אני מסביר לך אבל אתה מסביר במושגים לא ברורים קח, מה בן אדם צריך לעשות? לקחת את מה ... תפוח, אתה יודע מה זה תפוח? כן, אתה חושב שהוא גם יודע מה זה תפוח? אוקי אז תגיד לו את המילה תפוח אבל אם לדוגמה בן אדם במהלך השיחה שלו פתאום בא להשתמש במילים שהוא אומר רגע מי אמר שהוא מכיר בכלל את המילה ... לזה? ואז הבן אדם צריך לקחת את המושגים שהוא מנסה להגיד ולשאול את עצמו מה המהות שלהם מה הפרינציפ פה, מה הפואנטה פה מה הרעיון הפנימי שאני מנסה להעביר אותו במלל הזה?. אוקי ולדבר על המהות לא לדבר על הצורה לא ... אותה צריך לשים לב שהוא מכיר את המילים, עכשיו ואם לא בטוחים אם הוא מכיר את המילים או לא עדיף שבן אדם המוכר שישאל את עצמו מה לדעתי אני מנסה לומר? ולהסביר את זה בצורה פשוטה כאילו מדובר בילד בן 5, במילים פשוטות שגם ילד בן 5 יכול להבין אותם גם אזרח מהשורה יכול להבין אותם כי הרבה פעמים העסקה נופלת בגלל שמסבירים את זה במילים לא נכונות. עכשיו פה יש עוד תוספת רצוי ... מה המהות של המושג הזה? המהות של המושג הזה שזה מאוד מהיר. עכשיו אם באים למכור את זה והמוכר יגיד יש לזה אלף הרץ זה אומנם מדויק אבל אין לזה שום משמעות לקונה בין אם הוא טייס ובין אם הוא שחקן כדורגל אלא אם כן ... הצורה שרוצים לבטא לשאול מה המהות שלה ולהלביש את זה ולבטא את זה בצורה שלקוחה מעולם המושגים של הקונה זה הדבר האידיאלי ביותר בעולם. עכשיו אני רוצה להסביר מתי לפעמים כן כדאי לקחת מהות ולבטא אותה בצורה שהלקוח לא ... מנסה להגיד? ולדבר בצורה פשוטה שגם אנשים בשר ודם יבינו את מה שניסו למכור להם, גם אנשים שלא מכירים את המושגים מהתחום הספציפי הזה. עכשיו אני רוצה להסביר מתי עדיף כן לקחת מושגים שהלקוח לא מכיר אותם וכן להשתמש בהם למרות שהלקוח לא יכיר אותם, אז דבר ראשון אפשר להשתמש ואפילו אפשר ומומלץ וכדאי
איך לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, לא לדבר על המוצר, אימון מכירות
איך לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, לא לדבר על המוצר, אימון מכירות
... לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, לא לדבר על ... עצמו: האם זה עונה על הצורך שלי? האם זה ישפר את חוויית השימוש שלי? האם זה משתלם לי? לכן, חשוב לדבר עם הלקוח בשפה שהוא מבין, ולהתמקד בתועלות האישיות שיקבל מהמוצר, ולא בהסברים טכניים או תיאורים של המאפיינים. סיכום - איך להציג מוצר בצורה שתוביל למכירה? לסיום, יש כמה ... למילוי רצונותיו של הלקוח. התאם את הצגת המוצר לצרכים הספציפיים של הלקוח - כל לקוח מחפש משהו אחר, ולכן יש לדעת מה להדגיש. אם תיישם את העקרונות הללו, תוכל לשפר באופן משמעותי את יכולות המכירה שלך ולסגור יותר עסקאות. איך למכור ללקוח? איך להציג מוצר בצורה משכנעת? ... אליה. לקוחות אינם חושבים במונחים טכניים, אלא שואלים את עצמם: - האם זה עונה על הצורך שלי? - האם זה ישפר את חוויית השימוש שלי? - האם זה משתלם לי? לכן, במהלך פרזנטציה או הסבר ללקוח, יש להיכנס לראש של הלקוח ולדבר אליו בצורה שתתחבר לרצונות ולמחשבות שלו. לסיכום - איך ... אמצעי למילוי רצונותיו של הלקוח. 4. התאם את הצגת המוצר לצרכים הספציפיים של הלקוח - כל לקוח מחפש משהו אחר, ולכן יש לדעת מה להדגיש. אם תיישם את העקרונות האלו, תוכל לשפר משמעותית את יכולות המכירה שלך ולהגביר את הסיכוי לסגור עסקאות. איך למכור ללקוח? איך להציג מוצר בצורה משכנעת? טעויות של אנשי מכירות איך לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להבין מה הלקוח רוצה? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ולהסביר את אחד העקרונות החשובים ביותר במכירות והנושא הולך ככה בעיקרון רוצים למכור ללקוח מוצר, ... את המוצר ללקוח המוכר מתמקד בלספר על המוצר, יש מקרים שהמוכר מספר על עצמו יש מקרים שהמוכר מספר כל מיני סיפורים כאלה ואחרים ויש מקרים שהמוכר חושב שכדי למכור טוב הוא צריך להסביר ללקוח כמה שיותר טוב על המוצר, תקשיב הטלוויזיה הזאת היא כזאת וכזאת. אוקי וזה לדוגמה מי ... יתמלא באמצעות המוצר שלך. המוצר שאתה מוכר ללקוח הוא צורה באמצעות הלקוח ממלא את הרצון שלו שזאת המהות של העסקה עבור הלקוח ולכן במקום להתמקד בלמכור ללקוח את הצורה, במקום בלהסביר ללקוח שהמוצר שלך הוא ככה וככה במקום זה תשאל את עצמך מה המהות של זה, מה זה נותן ללקוח ... נותנים שירות כזה וכזה, מה זה נותן ללקוח שיש לנו אופציה כזאת וכזאת מה זה נותן לו? מה זאת אומרת זה נותן לו שככה וככה. יפה אז דבר עם הלקוח על מה שזה נותן לו ועוד פעם לא להשתמש במושגים טכניים או בדברים לא ברורים כי זה לא מעניין את הלקוח תנסה לדבר במוח של הלקוח, הלקוח ...
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע איך להסביר משהו למישהו שלא מבין? כאשר מנסים להסביר משהו למישהו והוא אינו מבין את ההסבר, הסיבה לכך נעוצה בהנחות היסוד שהאדם המסביר מניח ולא בהכרח מבהיר למאזין. אליעד כהן מסביר שהדרך הנכונה והיעילה ביותר להסביר משהו למישהו אחר היא לבדוק תחילה את ההנחות הבסיסיות שהובילו אותך לאותה מסקנה או רעיון שאתה מנסה להעביר. עליך לשאול את עצמך: מה הן ההנחות היסודיות שלי ... מגיע לאותה המסקנה. לכן, כאשר מישהו לא מסכים או לא מבין, זה מעיד על כך שיש פער בהסכמה לגבי אחת או יותר מהנחות היסוד של האדם המסביר. איך לבדוק את הסכמת המאזין להנחות היסוד שלך? השלב ... אך עדיין אינו משתכנע? ייתכן מצב שבו האדם מסכים עם כל ההנחות הבסיסיות שהצגת בפניו, אך עדיין הוא אינו משתכנע במסקנה שאתה מנסה להסביר לו. במצב כזה צריך לבדוק אפשרויות נוספות: אולי ... טועה, והאדם האחר מצביע על נקודה נכונה שלא הבחנת בה, ולכן יש להקשיב לו ולבחון מחדש את הטיעון שלך. איך מגלים טעויות בעצמך בעזרת הסבר לאחרים? אליעד כהן מדגיש שהסבר לאחרים יכול לחשוף טעויות בחשיבה שלך עצמך. כאשר אתה מסביר לאדם אחר, ייתכן שהוא יעלה רעיונות חדשים או נקודות מבט שלא שקלת קודם לכן. כאשר האדם השני מתנגד או אינו מבין, ישנה אפשרות שהוא בעצם מצביע על משהו שאתה עצמך לא ראית. לפעמים האדם המסביר כל כך עסוק במחשבות שלו עצמו עד שהוא לא באמת מקשיב לשאלות או להערות של הצד השני, ובכך הוא מפספס את ההזדמנות ללמוד משהו חדש או לזהות טעות בחשיבה שלו. למה הסבר פשוט מעיד על הבנה עמוקה? אליעד כהן מציין שככל שאדם מסוגל להסביר נושא בצורה פשוטה וברורה יותר לאדם אחר, אפילו לאדם עם יכולת הבנה מוגבלת מאוד (הוא נותן דוגמה של הסבר לאדם מפגר), כך הדבר מעיד שהמסביר עצמו הבין את הנושא בצורה עמוקה יותר. הסיבה לכך היא שכדי להסביר משהו בצורה פשוטה וברורה, יש צורך להבין את הנושא לעומקו, כולל כל ההנחות, השלבים וההיגיון שמאחורי הרעיון. מה ההבדל בין לשמוע לבין להקשיב בהסבר? אליעד מסביר שיש הבדל בין לשמוע ללהקשיב. לשמוע זה פעולה פיזית שבה ... שומע את המילים שנאמרות, אך הוא אינו מקשיב, כי הוא שקוע במחשבותיו. כאשר אדם שקוע במחשבות אחרות, הוא אינו מסוגל להבין באמת את ההסבר. מה הדרך הפרקטית לשפר את יכולת ההסבר שלך? לסיכום, אליעד כהן מסביר שבכדי להסביר לאחרים ולהיות מסוגל לשכנע אותם, יש להבין לעומק ... לשני הצדדים. רק כאשר המאזין מסכים עם כל ההנחות שלך, ורק אם באמת הוא מסכים איתך עד הסוף, הוא יוכל להבין ולהשתכנע במה שאתה מנסה להסביר לו. איך לשכנע אנשים? איך לגרום לאחרים להסכים איתך? כיצד להסביר רעיונות? מהן הנחות יסוד? איך ללמד ילדים? מה ההבדל בין להקשיב ולשמוע? עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח
איך להסביר משהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? איך לבדוק הנחות יסוד? איך לא לצאת צודק?
איך להסביר משהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? איך לבדוק הנחות יסוד? איך לא לצאת צודק?
איך להסביר משהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? איך לבדוק הנחות יסוד? איך לא לצאת צודק? איך להסביר למישהו שלא מסכים איתך? אליעד כהן מסביר בהרחבה כיצד להתמודד עם מצב שבו אדם אחר אינו מסכים איתך. כאשר הצד השני טוען נגדך שהדברים שאתה אומר אינם נכונים, הדבר החשוב ביותר לעשות קודם כל הוא לעצור ולברר את הסיבות ... הוא מסכים איתך על ההנחות שעליהן מבוססת דעתך. למשל, אם מישהו לא מסכים איתך שטענה מסוימת היא נכונה, אתה צריך קודם כל להפסיק לנסות להוכיח לו מיד שאתה צודק, ובמקום זאת לבדוק ביחד איתו למה אתה חושב את מה שאתה חושב. אליעד מסביר, שכדי לעשות זאת נכון, יש להציג את ההנחות שלך לצד השני בצורה מדויקת, ולשאול אותו בבירור אם הוא מסכים או לא מסכים לכל אחת מההנחות האלה. רק אחרי שברור על אילו הנחות יש ... ועל אילו לא, ניתן להתקדם בשיחה באופן משמעותי. למה חשוב להבין למה האדם השני מתנגד לדעתך? אליעד מדגיש כי לעיתים קרובות אנשים שוכחים לברר למה הצד השני לא מסכים איתם. כאשר הם נתקלים בהתנגדות, הם חוזרים על הטענות ... רק לנסות לשכנע אותו שאתה צודק. אליעד מסביר שאם באמת חשוב לך שהצד השני יבין אותך, או אם אתה רוצה לדעת מה האמת, תצטרך לברר באופן ברור את הסיבות שמונעות ממנו להסכים איתך. אם כל מה שחשוב לך זה להיות צודק, לא תצליח ... אליעד נותן דוגמה, שאם אתה מנסה להסביר משהו והאדם השני אינו מסכים איתך, יש לבדוק אילו הנחות משותפות ואילו לא. כך לדוגמה, אם אתה טוען שטוב יותר להגיע לשלום רשמי וחתימה עם הפלסטינים, אבל הצד השני חושב ... לא כדאי להתעקש להיות צודק? אליעד מסביר בהרחבה שהתעקשות להיות צודק גורמת לאנשים להפסיק להקשיב לצד השני ולהתחיל לחזור שוב ושוב על אותם הדברים, ללא הצלחה. כשמישהו מתעקש על צדקת דבריו, הוא לא באמת רוצה להגיע ... אינו מנסה להכריח את הצד השני לקבל את דעתו , אלא קודם כל מנסה להבין מה בדיוק מפריע לו לקבל אותה. אליעד מציין שאם מישהו באמת מעוניין לדעת את האמת, הוא ינסה לברר לעומק את הסיבות שבגללן הצד השני אינו מסכים איתו, ... בשיחה תהיה שונה לגמרי. אתה לא תכפה את דעתך, אלא תנסה לבדוק את הדעה של הצד השני מתוך נכונות להבין איפה הוא צודק ואיפה הוא טועה. המטרה של השיחה במקרה הזה היא לא להוכיח שאתה צודק, אלא להגיע להבנה משותפת ולברר את ... היסוד, אפשר להתקדם לשלב הבא של השיחה. איך להסביר למישהו משהו? איך לשכנע בצורה נכונה? איך לבדוק הנחות יסוד? איך לגרום למישהו להבין אותך? מה ההבדל בין להיות צודק ולדעת את האמת? ...
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1
... הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 1 מהו החיסרון המרכזי בלמידה מתוך ספרים וסרטונים בלבד? אליעד כהן מסביר את החיסרון המרכזי בלמידה מתוך ספרים, סרטונים או הרצאות. הוא מתאר מצב שבו אדם יושב וקורא חומרים ... שאינו מבין רעיונות, אלא רק מזהה התאמה טקסטואלית מדויקת. כיצד יודעים שהבנו באמת? כדי לבדוק האם הבנת באמת את מה שלמדת, אליעד ממליץ על שיטה פשוטה אך יעילה: להסביר את הנושא לאדם אחר. כאשר אתה מסביר לאחרים, במיוחד לאנשים שאינם מכירים כלל את הנושא, הם ישאלו אותך שאלות שמאתגרות את ההבנה שלך. אם תגלה במהלך ההסבר שהשאלות של השומעים גורמות לך להתלבט או לחשוב מחדש על הנושא, זה סימן ברור שטרם הבנת אותו עד הסוף. לדוגמה, אם אתה משוכנע שהבנת רעיון מסוים, נסה להסביר אותו לחבר או לאדם זר, ושים לב כיצד אתה מתמודד עם שאלותיו. אם אתה מתקשה להשיב או מגלה שאין ... או לכתוב את מה שהבנת, יתכן שתגלה פערים, דברים שאינם ברורים לך, או פרטים שהחמצת בזמן הקריאה או הצפייה. מדוע אנשים משלים את עצמם לגבי ההבנה שלהם? אליעד מסביר שיש אנשים רבים המשלים את עצמם ומאמינים שהם הבינו משהו, בעוד שבפועל לא באמת תפסו את העומק של ... נובע מכך שהאדם בטוח שהוא תפס את הרעיון, אבל בפועל הוא רק התקרב אליו חלקית או שלא הבין כלל. לדעת אליעד, ההוכחה הטובה ביותר להבנה אמיתית היא כאשר אדם יכול להסביר בבירור ובמדויק את הדברים לאחרים, כך שהם יבינו ללא ספקות. האם אימון מעשי מבטיח הבנה נכונה? ... מחוסר הבנה אמיתי של התהליך, והאדם פשוט מניח שהוא הבין בגלל התוצאה. לכן, התרגול עצמו אינו מספיק, יש לוודא שהתרגול מלווה בבדיקה מעמיקה של ההבנה, בדרך של הסבר לאחרים או כתיבה מפורטת של הדברים. מה אפשר ללמוד מגוגל על חשיבה שטחית לעומת הבנה עמוקה? אליעד ... כמו כמות הקישורים, הפופולריות או הטקסט המדויק, ולא לפי מידת הדיוק הרעיוני או העומק של התוכן. אם תבקש ממועצת חכמים או מומחים לדרג מחדש את התוצאות של גוגל, סביר להניח שתקבל דירוג שונה לחלוטין. זה מדגיש את החיסרון של ידע שטחי והיעדר הבנה עמוקה, מצב נפוץ ... אינו רק טקסטואלי או שטחי, אלא אמיתי, עמוק ומבוסס על הבנה מלאה של הנושא. איך ללמוד נכון? כיצד לפתח חשיבה ביקורתית? שיטות לוודא הבנה? למה ידע שטחי לא מספיק? הסבר לאחרים ככלי למידה מדוע גוגל לא מבין רעיונות? ...
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
... איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2 איך לדעת אם באמת הבנת נכון את מה שלמדת? אחת ... שהן מעבר לקריאה פשוטה או האזנה רגילה. אליעד מסביר, ששלב ראשון בלמידה נכונה הוא לכתוב סיכום בכתב יד של התוכן שנלמד. לאחר מכן, האדם חייב להטיל ספק בסיכום הזה: הוא ... לא מסתמך על הבנה חלקית או על זיכרון לא מדויק. האם להסביר למישהו אחר יעזור לך להבין טוב יותר? הרבה אנשים מאמינים שכאשר הם מסבירים למישהו אחר, הם מבינים את הנושא טוב יותר. אליעד מדגיש שזה לא תמיד נכון. הוא נותן דוגמה מתחום הבישול: נניח שקיים ... פרטים רבים, וייתן גרסה מקוצרת וקלילה, כמובן שההסבר יהיה ברור וקל יותר להבנה. אך הבעיה היא שמדובר במוצר אחר - זה כבר לא המתכון המקורי המדויק. לכן, אליעד מסביר, העובדה שאתה מסביר משהו בצורה שקל לאחר להבין אינה מוכיחה שהבנת את הנושא. לעיתים אתה פשוט מוריד פרטים קריטיים והופך את התוכן לפשוט ... רק מדמה שהבנת. כדי להבין באמת, עליך להיות מסוגל להסביר את הדבר בדיוק כפי שלמדת אותו, מבלי להוריד שום פרט משמעותי. איך אפשר לוודא שההסבר שלך מדויק ולא החסרת שום דבר? אליעד מתייחס לשאלה כיצד לוודא שהבנת נכון ולא פספסת נקודות חשובות. אחת הדרכים המרכזיות ... מכן לשחזר את התוכן כמעט לחלוטין מהזיכרון - כולל משפטים, רעיונות, ואפילו האינטונציה שבה הדברים נאמרו. אם הצלחת לעשות זאת, זה מעיד שהבנת לעומק את המשמעות מאחורי המילים. זה לא אומר שצריך באמת לזכור ולשנן כל מילה באופן אוטומטי, אלא להבין לעומק את המשמעות. הוא מדגיש את החשיבות של היכולת לפרק משפטים ארוכים ומורכבים לטענות שונות, ולהבין איך כל טענה מתחברת לאחרות. הוא נותן דוגמה של משפט שיש בו שתי טענות נפרדות - ... זרימה הגיוני בראש שלך. מה החשיבות של להבין את המשמעות מאחורי המילים? אליעד מדגיש הבדל משמעותי בין סתם לזכור מילים לבין הבנת המשמעות שלהן. הוא מביא דוגמה: נניח שאתה לומד לומר בשפה זרה משפטים כמו אני רעב או אני צמא. ייתכן שתזכור את המילים עצמן, אבל אם אין לך מושג אמיתי מה פירוש המושגים רעב או צמא, אתה לא ... פי אליעד, היא להבין למה כל מילה נמצאת במשפט ומה המשמעות המדויקת שלה. רק כשתוכל להסביר את הדברים בדיוק באותה רמת פירוט שבה הם נמסרו לך, סימן שהבנת. לדוגמה, אם תנסה להסביר למישהו מה שלמדת, ותגלה ששכחת מילה או פרט חשוב, סימן שלא הבנת את הרעיון במלואו. איך לבדוק את עצמך כדי לוודא ... דרך מעשית לבדוק את עצמך: אחרי שלמדת משהו, תנסה להסביר אותו לאדם אחר ולבקש ממנו לחזור על מה שהסברת לו. אם הוא מחסיר פרט כלשהו או משנה את המשמעות, תוכל לדעת מיד שלא העברת את הרעיון כראוי או לא הבנת אותו בעצמך באופן מלא. שיטה נוספת היא לקחת כל מילה, כל רעיון ... היא שלמידה אמיתית מתרחשת רק כאשר אדם מסוגל להסביר את התוכן המדויק והמלא למישהו אחר, ולהסביר מדוע הוא הגיע לתובנה שלו ומדוע הוא חושב עכשיו בצורה אחרת לעומת מה שחשב קודם לכן. איך ללמוד נכון? איך לדעת שהבנת נכון? איך לפתח את החשיבה? האם הבנתי נכון? איך להסביר טוב יותר? איך ללמד תלמידים? ...
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
... מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים ... התמקדות בהבנת תהליכים סיבתיים בהוראה. המרצה מציין את השאלה החשובה: האם אנחנו יודעים להסביר את מה שאנחנו מלמדים? כדי להסביר בצורה טובה יש להקפיד על הבנת החומר קודם כל. אליעד מדבר על ההבדל בין לידע את הנושא לבין לדעת להסביר אותו לאחרים. ההסבר הנכון תלוי בהבנה מעמיקה של החומר, ולכן חשוב לדעת גם מהו הידע הבסיסי ביותר שיש להסביר לתלמיד לפני המעבר לרמות מורכבות יותר. מה ההיגיון מאחורי ... פותרים בעיות גיאומטריה, כמו לדוגמה בעיית המשולש. יש להימנע מלהסתפק בתשובה שטחית, ולהסביר את התהליך הצפוי באופן ברור. אחד העקרונות החשובים הוא להשתמש בנוסחאות שכוללות את כל המידע שנמצא בעיה, אך אליעד מדגיש שאין ... סוגי המשולשים השונים. איך להתמודד עם תלמידים שמתקשים בהבנה? כשמורים נתקלים בקושי להעביר את המידע, זה לא תמיד אומר שהתלמיד לא מבין, אלא לפעמים זה מצביע על כך שההסבר לא היה מספיק ברור או לא הותאם לתלמיד. אליעד מדבר על כך שבמקרים כאלה, חשוב לשאול את עצמנו אם באמת הסברנו את הבסיס, ואם לא, יש לחזור ולהסביר אותו עד שהתלמיד יבין את ההיגיון שמאחורי השיעור. מה קורה ... למה הוא עושה משהו, הוא יוכל להתמודד עם בעיות חדשות בקלות רבה יותר. לכן, כשמורים מסבירים על משולש, הם צריכים לוודא שהתלמיד מבין את המהות של הצלעות ... ולא רק את הדרך בה יש לפתור את הבעיה. מה עושים כשהתלמיד לא מבין את החוק הבסיסי? ההסבר האינטואיטיבי בלבד לא תמיד מספיק. על המורה לוודא שהתלמיד מבין את החוק הבסיסי בצורה מאוד ברורה. אליעד מציע להשתמש בהסברים נוספים ובדוגמאות שונות כדי לעזור לתלמיד ... את ההבנה העמוקה יותר. המורה צריך לבדוק שהתלמיד מבין את ההיגיון של החוק ולא רק איך להשתמש בו. איך לבנות אסטרטגיות חינוכיות שמתאימות לתלמידים? ההוראה צריכה להתבצע בקפידה, תוך שימת דגש על איך להסביר לכל תלמיד באופן שיתפוס את תשומת ליבו ויאפשר לו להבין ... הנכונה. אליעד מציע לכל מורה לקחת את הזמן לאבחן את יכולת ההבנה של התלמיד ולבנות את הסברים שיתאימו לרמתו, תוך קפיצה מבעיה לבעיה והבאת דוגמאות תואמות. איך ללמד מתמטיקה? טיפים ללימוד גיאומטריה? איך להסביר חומר לתלמידים? הדרכת מורים במתמטיקה הבנת יסודות ...
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 1
... לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 1 מה עושים כשילד לא רוצה ללמוד? איך להסביר לו בצורה יעילה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר כיצד עלינו להבין את הדינמיקה בין הורים וילדים, במיוחד כאשר הילד לא רוצה ללמוד או לא מעוניין לשמוע את ההסברים שלנו. ההתמקדות היא במיומנויות תקשורת וביכולת להסביר לילדים בצורה שתשמור עליהם מעוניינים וקשובים. מהם הגורמים לכך שילד לא רוצה ללמוד? הסיבה הראשונה לכך שילד לא רוצה לשמוע או ללמוד יכולה להיות שהילד לא מבין את הנושא שבו ... מהשיחה. הסיבה השנייה היא שהנושא פשוט לא מעניין אותם. אם מדובר במשהו שהם לא מוצאים בו ערך או קשר לחיים שלהם, הם לא יראו סיבה להקשיב. הילד גם יכול לחשוב שהדבר שמנסים להסביר לו רק יגרום לו נזק או לא יקדם אותו, ולכן הוא ימנע מלהתמודד עם הנושא. אם למשל, הילד חושב שלימודים לא יועילו לו בעתיד או שהם רק יגרמו לו לתסכול, הוא יימנע מלהתעניין. איך ... אנחנו מדברים אליו בצורה לא מאיימת ולא מצמצמת, הוא יוכל להרגיש חופשי יותר להקשיב ולהבין. כאשר אנו מדברים אל הילד מתוך מקום של אכפתיות ומבינים את הקשיים או האמונות שלו, סביר להניח שהוא יגיב באופן חיובי יותר. חשוב לזכור, שלפעמים הילד עשוי לא להסכים עם כל מה שאנחנו אומרים, אך אם נצליח להציע לו אפשרויות נוספות, הוא יוכל לראות את היתרונות של הצעתנו. איך להסביר לילד שחשוב ללמוד? כאשר אנחנו רוצים להסביר לילד מדוע חשוב ללמוד, כדאי שלא נבוא בגישה של אתה חייב ללמוד כי זה חשוב. גישה כזו יכולה לגרום לו להרגיש שאנחנו לא מבינים אותו ושאנו מצמצמים את האפשרויות העומדות בפניו. ... שלא צריך ללמוד? לפעמים הילד מאמין שהוא יכול להצליח בחיים בלי ללמוד, וזה יכול להיות מקור להימנעות מהלימודים. במקרה כזה, חשוב להבין שהילד לא בהכרח טועה בתפיסתו, אבל כדאי להסביר לו שיש דרכים אחרות להשיג את מה שהוא רוצה, ושהלמידה יכולה להוות צעד נוסף בדרך להגשמת מטרותיו. אם אנחנו מבינים שהילד רואה בלימודים משהו שמכביד עליו, נוכל לשנות את גישתנו ולהציג את הלמידה כיתרון נוסף, לא כעול. כאשר הילד מאמין שהוא יכול להצליח גם בלי ללמוד, כדאי לא להפעיל עליו לחץ ישיר. במקום זאת, ניתן להסביר לו איך הלמידה יכולה לשפר את הסיכוי להצלחה, והכי חשוב - לא להיכנס למצב של איום או הצגת הלמידה כמשהו שהוא לא יכול בלעדיו. יש להראות לו את הערך שבבלמידה באופן שיתחבר אליו ולא ... אחרת להצליח. זה חשוב לזהות את האמונה הזו ולהתייחס אליה, מבלי לשפוט אותה. אם נבוא מתוך מקום של אמפתיה ונראה לו שאנחנו מבינים את האמונה שלו, הוא יהיה יותר פתוח לקבל את ההסבר שלנו. בכל מקרה, ההתנגדות לא תמיד נובעת מהתנגדות ללמידה עצמה, אלא מהתפיסות השונות שיש לילד בנוגע ללמידה וערכה. איך לשכנע ילדים ללמוד? איך להסביר לילד דברים בצורה אפקטיבית? שיטות חינוך יעילות איך להתמודד עם התנגדות של ילדים ללמידה? מהם הכלים ללמד ילדים בצורה נכונה? ...
הפצה רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק
הפצה רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק
... רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, ... רוחנית, והבנת עצמך. אליעד כהן מציע שיטות שונות לחשיבה יצירתית ולהבנה מעמיקה של רעיונות, תוך דגש על הדרכים בהן ניתן להסביר את הרעיונות לאנשים אחרים. במהלך ההרצאה, הוא מסביר את התהליך של להבין רעיונות על ידי הסברם למישהו אחר, ובעיקר למישהו שאין לו ידע בנושא. זו דרך להעמיק את ההבנה האישית ולהתמודד עם רעיונות ברמה בסיסית. מה המשמעות של להסביר רעיון למישהו שאין לו ידע בנושא? לפי אליעד, אחת הדרכים הטובות ביותר להבין רעיון היא להסביר אותו לאדם שאין לו ידע על הנושא. לדוגמה, אם תסביר רעיון שקשור לפיתוח רוחני למישהו שאין לו שום קשר לתחום, תצטרך לחשוב על הרעיון בצורה הרבה יותר פשוטה ומעמיקה. ההסבר לאדם כזה עשוי להוביל אותך להבין את הנחות היסוד של הרעיון שאתה מסביר. דמיין שאתה מסביר רעיון למישהו שמעולם לא שמעו, כמו פועל בניין שאין לו שום ... עליך להימנע מלהניח שהוא מבין משהו ממילא, וזו הזדמנות להבין את הרעיון שלך בצורה בסיסית יותר. אליעד מציין שאם תנסה להסביר רעיון כזה למישהו שאין לו את ההכשרה הנדרשת, תוכל להבין טוב יותר את עצמך ואת ההנחות הסמויות שלך. כיצד ההתמודדות עם התנגדויות עוזרת להתפתחות רוחנית? כשהאדם מנסה להסביר רעיון והוא נתקל בהתנגדות, זו הזדמנות לפתח את החשיבה. אליעד מציע שבעת שמישהו מסביר רעיון ומגיב לו בהססנות או התנגדות, זה לא בהכרח אומר שהרעיון לא נכון, אלא אולי יש משהו בהסבר עצמו שדורש הבהרה נוספת. כל התנגדות היא בעצם עוד כלי ... הרעיון בצורה ברורה יותר ולהתמודד עם המכשולים. בנוסף, אם מישהו לא מסכים עם רעיון, זה מעודד את המורה לחפש דרכים שונות להסביר את רעיונו. איך נדע אם הנחות היסוד שלנו נכונות? ההרצאה ... להטיל ספק בהנחות שלנו כדי להבין טוב יותר את העולם ואת עצמנו. מה התהליך להבין את עצמך דרך הצגת רעיונות? כשהאדם מנסה להסביר רעיון בצורה פשוטה וברורה, הוא בעצם חושף את עצמו לרעיונות יסודיים שמניעים אותו. אליעד מציין שכל אדם יכול להצליח להבין את עצמו יותר אם הוא מתאמץ להסביר את רעיונותיו לאדם אחר שממוקם במקום אחר לגמרי מבחינת רעיונית, תרבותית או חינוכית. היכולת להסביר רעיונות בצורה כזו היא מפתח להבין את עצמך ואת ההנחות שלך. בתהליך זה, חשוב לבדוק את הרקע של האדם שמולך ולהתאים את השפה וההסבר כדי שהוא יוכל להבין. איך להתמודד עם התנגדות לידע? ההרצאה ... מוכן לשמוע רעיון שמנוגד למה שהוא מאמין. הוא מציע שאדם שמוכן לשמוע גם התנגדויות, מוכן ללמוד ולהתפתח. אם אתה מצליח להסביר רעיון לאדם שמנגד לך, אז כנראה שהבנת את הרעיון בצורה ... דוממים כמו אבן. כל אחד מהם מייצג תפיסה שונה של המציאות, ויכול לעזור לנו להבין את עצמנו טוב יותר. לדוגמה, אם תנסה להסביר רעיון לאבן, תראה כיצד תפיסתך שונה לחלוטין מהמחשבה של דבר שאינו חי, דבר שמקשה את התקשורת. האם ניתן להסביר את העולם לאדם שלא קיים? אליעד מעלה שאלה פילוסופית מעניינת - האם ניתן להסביר רעיון למישהו שלא קיים בכלל? הוא מציע שגם אם אדם מסוים לא קיים, כל זה לא משנה אם אתה מסוגל להפעיל את יכולת ההבנה וההסבר שלך. אתה עדיין יכול לפתח את עצמך דרך ההסברים הפנימיים שלך והביקורת שאתה משמיע כלפי רעיונותיך. מהי הפצה רוחנית? איך להסביר רעיונות לאנשים אחרים? מהם התנגדויות לידע? האם אפשר להסביר רעיון לאבן? מהו תהליך ההתפתחות הרוחנית? איך להתמודד ...
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
... לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות ... להבין שהשיעור חשוב לו, אם הוא לא רואה בו ערך? אליעד מציע כמה גישות בהן אפשר להשתמש כדי לשכנע ילד ללמוד, כאשר הוא מציין ששיחה ישירה ושימוש בהיגיון הם חלק מהפתרונות. הוא מסביר שהורה צריך לחשוב מה באמת חשוב לו - האם חשוב לו שהילד ילמד ... ערך בלימודים, ההורה יכול לנסות להראות לו את התועלת בצורה שתעניין אותו, כמו להסביר איך למידה עשויה להשפיע על עתידו, גם אם השיעור עצמו לא מעניין. בהמשך, אליעד פונה לעקרון חשוב אחר - יצירת עניין בלמידה. הוא מסביר שהשיעור לא חייב להיות מעניין כדי שהתלמיד ילמד אותו. במקום ... בהבנת הילד ולהקשיב לדעותיו והרגשותיו כלפי הלמידה, מבלי לנסות לכפות עליו את דעת ההורה או את הדרך בה הוא רואה את הלמידה. כחלק מהשיחה, אליעד ... היעילה ביותר לשכנע ילד ללמוד היא לשוחח עמו על היתרונות של הלמידה ולבנות עמו שיחה פתוחה שבה הוא מבין את הסיבות ללמידה ומסכים להן, ולא מתוך פחד או איום. בהמשך ההרצאה, הוא נותן דוגמה שבה הוא מנסה להסביר כיצד כדאי להתמודד עם תלמיד שלא מעוניין ללמוד מקצוע מסוים, כמו מתמטיקה. הוא מדגיש שההסבר המועיל ביותר יהיה לא להכריח את הילד ללמוד את המקצוע אלא ... - לדוגמה, איך מתמטיקה תורמת לפיתוח החשיבה הלוגית והיכולת לפתור בעיות. אליעד מסביר שצריך לשנות את הגישה כלפי הלמידה - לא כל דבר צריך להיות ... איך לשכנע ילד ללמוד? שיטות חינוך והוראה הדרכת הורים מיומנויות תקשורת עם ילדים איך להסביר לילדים? שיטות להשראת עניין בלימודים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להעביר מסרים? משמעות המילים, איך שתחליט? איך שתרצה? איך שנראה לך נכון? אם תתחרט, אם תשנה את דעתך, כישורי שיחה, איך להעביר מסרים? איך לנסח משפטים? איך להסביר את עצמך? באיזה מילה להשתמש? NLP, לשתול מחשבות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מסרים משמים, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מסרים משמים, איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג אישי, מטפל, מאמן אישי להרזיה בנושאי מסרים משמים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.1094 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 09:16:06 - wesi1