אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מילים באנגלית ✔מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
16:21מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
מהם סוגי המידע הקיימים ואיך להבדיל ביניהם?

אליעד כהן פתח בהרצאתו על כך שבעולם קיימים סוגים רבים של מידע, אך אפשר לחלק את כל המידע לשני סוגים מרכזיים: מידע המבוסס על היגיון ומידע המבוסס על ניסיון. לצד שני אלו ישנו גם מידע המשלב ביניהם, כלומר, מידע המבוסס גם על ניסיון וגם על היגיון.

לדוגמה, מידע לוגי טהור הוא כזה שניתן להסיק ממנו מסקנות באופן חד וברור על בסיס היגיון בלבד. לדוגמה, אם אומרים "בחדר יש שולחן", ניתן להסיק לוגית שלא ייתכן מצב שבו באותו מקום ובאותו הזמן גם יהיה שולחן וגם לא יהיה שולחן, כי "יש" ו"אין" הם שני הפכים מוחלטים.

לעומת זאת, מידע המבוסס על ניסיון הוא מידע שאינו נובע בהכרח מהיגיון, אלא מהתנסות אקראית או מהסכמה כללית של בני האדם. למשל, העובדה שבאנגלית לחתול קוראים "cat" היא מידע מבוסס ניסיון, שכן אין שום סיבה לוגית שכך יקראו לחתול. השם הוא אקראי לחלוטין ונובע מהסכמה חברתית, לא מהיגיון.

הסוג השלישי הוא מידע שמשלב ניסיון עם היגיון. לדוגמה, אם אנחנו יודעים שבאנגלית לחתול קוראים "cat", וגם יודעים שעל מנת ליצור צורת ריבוי באנגלית מוסיפים "s" למילה, אנחנו יכולים להסיק בהיגיון שהרבים של חתול יהיה "cats". המסקנה הזו מבוססת על מידע אקראי (cat) והיגיון לוגי של חוקי שפה (הוספת "s").

מה היו טעויותיהם של גדולי הפילוסופים?

אליעד כהן נותן דוגמאות לגדולי הפילוסופים מן העבר, כמו אריסטו, אשר מצד אחד עסקו בהיגיון ובפילוסופיה טהורים, אך מצד שני נשענו על מידע שהיה מבוסס על ניסיון, שהתברר לימים כלא נכון. לדוגמה, בעבר חשבו שיש ארבעה יסודות (מים, אש, אוויר, אדמה), ואילו היום אנו יודעים, בזכות המדע, על קיום האטום וחלקיקים קטנים יותר, ולכן אותו מידע התברר כשגוי.

דוגמה נוספת שנתן אליעד היא שהיום ילד בבית ספר יסודי יכול לדעת עובדות מדעיות בצורה מדויקת יותר מגדולי הפילוסופים של פעם, אך זה לא אומר שהוא חכם מהם בהכרח, אלא רק שיש לו ידע עדכני ומדויק יותר, שנובע ממחקרים מדעיים ומניסיון מצטבר.

גם הרמב"ם הוזכר כדוגמה לאדם שחילק את חכמתו לשני סוגים של מידע: מצד אחד כתב ספרים המבוססים על היגיון טהור, כמו "מורה נבוכים", ומצד שני אימץ ידע מדעי שהיה נפוץ בתקופתו אך התברר מאוחר יותר כלא נכון.

האם יכול להיות שחכם אמיתי יטעה?

לפי אליעד, אדם יכול להיות חכם אמיתי, ואף להגיע למאה אחוז של חשיבה לוגית נכונה, ועדיין לעשות טעויות. זה יקרה במקרים בהם המידע שעליו מבוססות ההנחות הוא מידע חלקי, שגוי או חסר, הנובע מניסיון. הוא מדגיש כי אדם חכם באמת לעולם לא יטען שמשהו נכון בוודאות מוחלטת אם אותו דבר אינו נכון כלל. כלומר, יכול להיות מצב שאדם מאוד חכם יאמין במידע המבוסס על ניסיון ויגלה לאחר מכן שהמידע הזה היה שגוי, אבל אין אפשרות שאדם חכם באמת יטען באופן ודאי שמשהו נכון לחלוטין כאשר המידע הוא שגוי לחלוטין.

האם ידע בתחום הנפש הוא לוגי או ניסיוני?

אליעד טוען שכל התחומים הקשורים לנפש ולפילוסופיה של האדם, שבהם הוא עצמו מתעסק רבות, הם תחומים המבוססים על היגיון טהור ולא על ניסיון או על מחקרים מדעיים. זה לא אומר שאין מחקרים או ניסיון שתומכים בדברים אלו, אלא רק שעיקר הידע בהם הוא לוגי בלבד, כמו מתמטיקה. כלומר, כאשר הוא מסביר דבר מה על תחומי הנפש, הוא לא מתבסס על ניסוי או על מחקרים אלא על היגיון בלבד.

איך להתייחס למידע הקשור לכושר ופיתוח גוף?

בתחום הכושר, התזונה ופיתוח הגוף, אומר אליעד, המידע מבוסס בעיקר על ניסיון וגם על היגיון, כלומר, על שילוב של השניים. למשל, העובדה ששרירי הרגליים אחראים לקפיצה אינה לוגית לחלוטין אלא מבוססת ניסיון. הרי אפשר היה לחשוב שאולי צריך לנשום אחרת כדי לקפוץ או לעשות פעולה טלפתית. ההבנה ששרירי הרגליים אחראים לקפיצה הגיעה מניסיון, ולאחר מכן ההיגיון מופעל על ניסיון זה.

אליעד מזהיר כי מידע בתחום זה יכול להשתנות או להתגלות כשגוי משלוש סיבות מרכזיות:
  • יתכן ויגלו מידע מדעי חדש בעתיד שישנה את ההבנה הנוכחית.
  • ייתכן שכבר כיום ישנו מידע מדעי מעודכן יותר שאינו ידוע עדיין לכולם.
  • ייתכן שההיגיון עצמו המופעל על הניסיון אינו מדויק.
מה המלצתו של אליעד לגבי מידע?

אליעד כהן ממליץ לכל אדם לבדוק באופן אישי כל מידע שהוא שומע, כולל המידע שהוא עצמו מעביר. הוא אומר שלא משנה מי אמר את המידע, אפילו אם זה הוא עצמו, יש לבדוק האם המידע נכון, מדויק ורלוונטי. אין לסמוך בצורה עיוורת על אף אחד. הוא ממליץ לכל אחד לחקור בעצמו, לשאול שאלות כמו: מי אמר? למה זה נכון? מאיפה המידע? אילו מחקרים? מי עשה אותם? למה המידע הזה נכון דווקא עבורי?

הוא מסיים ואומר שכל אחד חייב להפעיל את השכל האישי שלו ולבחון כל מידע בצורה ביקורתית.
ידע שמבוסס על היגיון, ידע שמבוסס על ניסיון, ידע שמבוסס על ניסיון והיגיון, מידע אקראי, מידע סיבתי, מילים בעברית / מילים באנגלית, חוכמת אריסטו, לוגיקה ותהליכים לוגיים, ארבעת היסודות, ידע כללי, חוכמת הרמבם, מילות ההיגיון, מורה נבוכים, טעויות של רבי נחמן מברסלב, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, קושיות על הצדיק, מחלוקת על הצדיק, להפוך אפשרי למחויב, טעויות של חכם אמיתי, מחקרים מדעיים, ניסיון מדעי, ניתוח הגיוני, תזונה, כושר, בריאות, פיתוח גוף, חוקי הטבע, חוקי הפיזיקה, איך עובד גוף האדם? 3 סיבות שמידע יכול להיות שגוי, לבדוק כל דבר, אל תאמין לאף אחד, לוגיקה והסקת מסקנות
ניסיון אל תאמין לאף אחד לימוד פילוסופיה ידע בני אדם ידע שמבוסס על היגיון אליעד כהן נוכל שאלות על אליעד כהן לשאול שאלות הנחות bodybuilding אימון אימוני כושר אימונים אליעד כהן אליעד כהן הסמכה אליעד כהן מנהל כת אליעד כהן נוכל אליעד כהן רמאי אליעד כהן שקרן אליעד כהן שרלטן בודי בילדינג בודיבילדינג ביקורת ביקורת על אליעד כהן ביקורתיות בניית גוף ההכשרה של אליעד כהן ההסמכה של אליעד כהן היגיון הידע של אליעד כהן הסמכה הסקת מסקנות טעויות טעויות של אליעד כהן טעות ידע ידע מבוסס היגיון ידע מבוסס מחקרים ידע מבוסס ניסיון כושר כושר ופיתוח גוף להתאמן לטעות לימוד למידה לפתח מבוא מבוא ללימוד מבוא ללימוד אימוני כושר מה ההסמכה של אליעד כהן מחקרים מסקנה מסקנות ניסיון סוגים סוגים של מידע פיתוח פיתוח גוף קושיות על אליעד כהן שאלות על אליעד כהן תהליך תהליכי הסקת מסקנות תהליכים תלונות על אליעד כהן
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה
... הרבה חומר בעל פה? איך לזכור טקסטים בעל פה? שיטות לזכור טקסט בעל פה, שיטות לזכור דברים בעל פה, שיטות למידה, חזרתיות, איך המוח זוכר דברים? איך לשנן דברים? טיפים ללמידה, ללמוד ללמוד, איך משננים חומר? איך לשנן מילים באנגלית? איך לשנן את לוח הכפל? איך משננים טקסט? למידת טקסטים בעל פה, איך לקרוא ולזכור? איך משננים חומר למבחן? איך לשנן חומר? איך לשנן טקסט? איך ...
אוצר מילים, כישורי שיחה, כישור שפה, איך לשפר את אוצר המילים? איך לדבר בשפה גבוהה? איך להעשיר את השפה? איך ללמוד אוצר מילים? איך להרחיב את אוצר המילים? לימוד אוצר מילים, הרחבת אוצר מילים, שיפור אוצר המילים, פיתוח כישורי שיחה
אוצר מילים, כישורי שיחה, כישור שפה, איך לשפר את אוצר המילים? איך לדבר בשפה גבוהה? איך להעשיר את השפה? איך ללמוד אוצר מילים? איך להרחיב את אוצר המילים? לימוד אוצר מילים, הרחבת אוצר מילים, שיפור אוצר המילים, פיתוח כישורי שיחה
... מרחיבים אוצר מילים? איך מגדילים אוצר מילים? תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה, שיפור כישורי שיחה, שיפור כישורי שיחה באנגלית, מה זה אוצר מילים? איך לשפר את אוצר המילים בעברית? איך לשפר את אוצר המילים באנגלית? לימוד אוצר מילים, לימוד מילים לפסיכומטרי, מושגים בשפה גבוהה, איך להתנסח נכון? איך ללמוד להתבטא טוב יותר? איך ללמוד להתנסח בשפה גבוהה? איך לומדים להתנסח? ...
מוות / חיים / תכלית החיים - מהן המסקנות ממפגש עם אדם מת?
... חיים תכלית החיים - מהן המסקנות ממפגש עם אדם מת? מפגש עם אדם מת, היה מכניס את האדם החי לפרופורציות ולהתבוננות מחודשת על החיים עצמם. מפגש עם אדם מת, היה מלמד את האדם שהתכלית של החיים היא ...
NLP / שכנוע - מסקנה מחויבת או מסקנה אפשרית - איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? איך לנצח בדיבייטינג? איך לעשות מניפולציות? איך לעשות סוגסטיה? איך לעשות דמיון מודרך? רטוריקה
... שכנוע - מסקנה מחויבת או מסקנה אפשרית - איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? איך לנצח בדיבייטינג? איך לעשות מניפולציות? איך לעשות סוגסטיה? איך לעשות דמיון ... לחזק רעיונות שונים, כדי ליצור השפעה על אנשים וכדי לשכנע אנשים. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה הופך את המסקנה שהיא וודאית ומחויבת, למסקנה שקיומה הוא רק אפשרות בלבד. ועל ידי זה שאתה הופך את המסקנה שקיומה הוא רק אפשרות בלבד, למסקנה שקיומה הוא מחויב. ואסביר: בתהליך הסקת מסקנות, מוצגים טיעונים שונים וראיות שונות, ומהם האדם מנסה להוכיח טענה כזו או אחרת. ומי שיתבונן יראה, כי יש מסקנות שהן מוכחות בוודאות, ויש מסקנות שהן רק אפשריות בלבד, אך הן אינן מוכחות. דהיינו, כאשר יש לנו עובדות וראיות שקרה דבר כזה או אחר, אז לפעמים אפשר להסיק מכך ... לטענה כלשהי, אז לפעמים ההוכחה שלו היא הוכחה וודאית. דהיינו, שהוא מביא הוכחה כלשהי לדבריו, שבטוח בוודאות שהמסקנה שלו היא אכן אמת. ולפעמים אדם מבין הוכחות כלשהן לטענתו, וגם אחרי כל ההוכחות שלו, עדיין הטענה שלו היא רק בגדר של אפשרות בלבד, ... טוען טענה כלשהי ומביא הוכחה חותכת כלשהי, אז במקרה כזה, לומר בצורה גלויה שההוכחה שלו היא לא הוכחה חותכת, ושהמסקנה שלו היא רק אפשרית בלבד, זה עלול ליצור בעיה. כי זה עלול ליצור את הפעולה ההפוכה, להדגיש עוד יותר עד כמה הטענה שלו, היא אכן מסקנה מוכחת בוודאות, והיא לא סתם טענה אפשרית בלבד. ובמקרה כזה לדוגמה, באפשרותך לעשות סוגסטיה ודמיון מודרך ולהשפיע על תת המודע של השומעים, באמצעות זה שאתה תתייחס אל המסקנה החותכת, כאילו היא רק אפשרות בלבד. ואת זה אתה עושה, על ידי זה שאתה מוסיף מילים מסוימות, שגורמות לרעיון להפוך להיות רעיון ... שלו, אז עליך לומר אז לפי מה שאתה אומר, אנחנו יכולים להסיק כך או אחרת. דהיינו, במקום לומר אנחנו מסיקים או המסקנה היא ש, שזאת צורת דיבור וודאית, במקום זה תאמר אנחנו יכולים להסיק כך או אחרת. דהיינו, המסקנה היא לא מחויבת, אלא רק יש יכולת ואפשרות להסיק כך או אחרת. או לדוגמה עפ מה שאתה אומר, קיימת האפשרות להבין שכך או אחרת. דהיינו, ... להבין שכך או אחרת. דהיינו, במקום אני מבין מובן שכך או אחרת, אתה מחליש את הרעיון, שזה רק אפשר להבין את המסקנה, אך המסקנה היא רק אפשרית ולא מחויבת. או לדוגמה אז לפי מה שאתה מספר, לפי זה אולי אפשר להבין כך או אחרת. כאשר המילה אולי מחלישה עוד יותר ... או לדוגמה לפי מה שאתה אומר, אפשר לטעון ולומר שקרה כך או אחרת. כאשר בעצם זה הופך את ההוכחה, לטענה. דהיינו, המסקנה היא לא מסקנה וודאית, אלא היא רק טענה בלבד. או לדוגמה אתה טוען שאפשר להסיק כך או אחרת. כאשר בעצם זה הופך ההוכחה עצמה, לטענה אישית של זה ... באמת. וכנל, צריך לעשות את זה בחוכמה, כדי שלא יראה שזה בצורה גלויה, ואז הצד הנגדי עלול להדגיש עוד יותר, שהמסקנה שלו היא מסקנה מוכחת ולא מסקנה אפשרית בלבד. וכמובן שאת אותו הדבר בדיוק, עושים לכיוון ההפוך, כאשר רוצים לחזק רעיון כלשהו. זא שכאשר אתה מציג מסקנה שהיא רק אפשרית בלבד, אם אתה רוצה לשכנע את השומעים, אז עליך להיזהר ולהישמר שלא להתייחס אל הרעיון כאל רעיון אפשרי בלבד, אלא ...
מניפולציה סיבתית - איך לעשות מניפולציה, באמצעות חיבור סיבתי שגוי, בין טענות שהן אכן נכונות? איך להציג משפטים שהם אמת, ולחבר אותם למסקנה שגויה? איך לשתול מחשבה? איך לשכנע מישהו? איך לנצח בויכוח, באמצעות חיבור לוגי סיבתי שגוי, בין רעיונות נכונים? קשר סיבתי שגוי
... סיבתית - איך לעשות מניפולציה, באמצעות חיבור סיבתי שגוי, בין טענות שהן אכן נכונות? איך להציג משפטים שהם אמת, ולחבר אותם למסקנה שגויה? איך לשתול מחשבה? איך לשכנע מישהו? איך לנצח בויכוח, באמצעות חיבור לוגי סיבתי שגוי, בין רעיונות ... סיבתיות. כגון: בגלל ש כאשר רק ולכן למרות וכיוב, מילים שמבטאות קשר סיבתי כלשהו בין שני רעיונות. כאשר יכול להיות שהרעיונות עצמם הם אכן אמת. אבל המסקנה הלוגית שמוסקת מהם, היא לא בהכרח אמת. לדוגמה, נניח שרוצים לשכנע את הילד לעשות שיעורים. אז אומרים לו שני ... סרט אקשן, כי בדיוק עכשיו יש סרט אקשן. ובאמת יכול להיות שהמון זמן לא ראינו סרט אקשן ויכול להיות שבדיוק עכשיו יש סרט אקשן, אבל זה לא מחייב את המסקנה שאומרת, שבא נראה עכשיו סרט אקשן. נניח שאתה רוצה לשכנע לקוח לקנות מוצר, אז באפשרותך לומר כמה אמיתות ... אם תלך לאירוע רשמי, אז אל תקנה את החולצה הזאת, שלא יפה לך. כאשר בדוגמה הזאת ערבבנו כל מיני משפטים שהם נכונים חלקית מכל מיני היבטים, ודחפנו בתוכם מסקנה שהיא לא בהכרח נכונה, שלא בהכרח ניתן להסיק אותה, מכל המשפטים הנכונים שנאמרו. ויש כאן עוד רמת תחכום ... בין המשפטים שהם נכונים. לדוגמה, ניתן לומר: 1 - הרכב הזה מהיר + 2 - אתה אוהב לנסוע מהר + 3 - אז תקנה את הרכב הזה כי הוא בדיוק בשבילך. כאשר בעצם המסקנה מוצגת בחלק האחרון של המשפט. אבל ניתן גם לומר לדוגמה: 1- הרכב הזה מהיר + 2 - אז תקנה את הרכב הזה + 3 - ... האפשרות של הצגת הטענה שלך בסוף המשפט, היא מצד אחד הכי חזקה, כי היא מגיעה אחרי כמה שיותר משפטי וטענות אמת. אבל מצד שני, היא גם די בולטת כטענה וכמסקנה . דהיינו, שהשומע מבין שיש כאן מבנה של משפט, של טענות שמהן מוסקת מסקנה כלשהי. ולכן דווקא אם תשים את הטענה באמצע המשפט, מצד אחד, זה לא יראה ולא יבלוט שיש כאן טענה ומסקנה כלשהי. אבל מצד שני, הטענה תהיה פחות חזקה, כי יש עוד משפטי אמת, שאתה הולך להציג אחרי שתציג את הטענה ...
איך ללמוד מאליעד כהן? 2 שיטות ללמוד מאליעד כהן, 2 דרכים לקבל יעוץ מאליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן
... מאליעד כהן? האם כדאי ללמוד מאליעד כהן? האם לקבל יעוץ מאליעד כהן? איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן ... התשובה לשאלה שלו, או שהוא רוצה ללמוד איך למצוא פתרון לשאלה שלו. ללמוד איך לנתח ואיך להבין את השאלה שלו, ללמוד איך לחשוב, ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות לשאלות וכולי. ... שלו עם עצמו. כי אני סוג של חושב במקומו. אני לוקח את המידע שהאדם מספק לי, עושה עליו כל מיני חישובים, בהתאם לשכל שלי, לצורת החשיבה שלי, לניסיון שלי וכולי, ובהתאם לזה, אני אומר לו את חוות ... והיתרון המרכזי הוא, שהאדם מקבל תשובות במהירות למה שהוא רוצה לדעת, הוא לא צריך להתאמץ ולשבור את הראש ולעשות יותר מידי ניתוחים. התשובות והמסקנות מגיעות מהר. אבל יש גם חיסרון והוא, שהאדם ... די זהים. וצורת הניתוח של בעיות, די זהה אחת לשניה. לבדוק הנחות יסוד, להבדיל בין עובדה לפירוש, לבדוק מה האמת, לעשות ניתוח סיבתיות, ולהסיק מסקנות וכולי. ולכן יש גם דרך נוספת, שהיא יותר ... לומד לחשוב. דהיינו, במקום שמישהו ירים במקומך את המשקל הכבד, אז אתה צריך להתאמץ להרים את המשקל הכבד, ובצורה נכונה כמובן. כי מי שינסה ללמוד להתאמן לבד, כנראה שיעשה יותר טעויות מאשר מי שיקבל הדרכה איך להתאמן. וזה אומר, שכאשר האדם שואל אותי שאלה, יש ... את הנחות היסוד של השאלה, לזהות איזו הנחת יסוד היא עובדה ואיזו הנחת יסוד היא פירוש, ללמוד לעשות ניתוח סיבתיות, ללמוד לנתח לחשוב ולהסיק מסקנות. ואז בדרך הקשה, דהיינו, בדרך הארוכה ... לבד באופן עצמאי? והתשובה היא: שכל מה שאני יכול ללמד מישהו, כל דבר שכזה האדם יכול גם ללמוד לבד, בלעדי מתוך עצמו בלבד. למעט דברים שקשורים לניסיון ושאינם תלויים בשכל. לדוגמה, אני לא יכול ללמוד לבד סינית, בלי סיני שילמד אותי סינית. כי מדובר כאן על משהו שתלוי בזיכרון, בדמיון, בניסיון, ולא מדובר על משהו שתלוי בשכל ובהיגיון. לדעת ששולחן בסינית קוראים לזה X, זה לא משהו של שכל אלא של ניסיון. ולכן את הניסיון שיש לי, לא כל אחד יכול ללמוד לבד. וגם אני לא יכול לדעת עם השכל שלי, את כל הניסיון שיש לדוגמה לרופא עיניים מומחה וכולי וכולי. אבל ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לנתח דברים, ללמוד להסיק מסקנות, ללמוד לפתח את השכל, את כל זה, כל אחד יכול ללמוד לבד מעצמו, בלי שום סיוע חיצוני כלשהו של מישהו כלשהו. אז מה ההבדל בין אדם שמנסה ללמוד ולפתח את השכל באופן עצמאי, לבין אדם שלדוגמה בוחר ללמוד איתי לפתח את השכל שלו? והתשובה היא, שמצד האמת האדם ... שתוך כדי תהליך הלמידה הוא ייפצע וינסה להרים יותר מידי משקל בצורה לא נכונה וכיוב. ואז זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יפצע ולא ירצה להמשיך להתאמן וכולי. כמו בסיפור של 4 נכנסו לפרדס וכולי. ... במקביל קבלה תורת הנסתר רעיון כזה או אחר, הוא עשוי לעשות מיקס שלם וכאוס שלם בתוך המוח של עצמו וללכת לאיבוד. ולכן אני חוזר שוב, מצד האמת, לפתח את השכל במאה אחוז, בצורה מושלמת, כל אחד ... או לבחור ללמוד ממני איך לחשוב ואיך לנתח את המצב שלו, בלי קשר למה התשובה לשאלה שלו ולמתי שהוא יקבל תשובה לשאלה שלו. בנוסף, בן אדם יכול לפתח את השכל לבד, בלי שום סיוע כלשהו, אבל ידע של מישהו אחר, לא בהכרח שאפשרי להשיג באופן עצמאי. החיסרון בלנסות לפתח את השכל לבד, הוא בכך שזה מגדיל את הסיכוי ...
האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 1
האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 1
... של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 1 איך המוח האנושי פועל ואיך הוא קשור לבינה מלאכותית? אליעד כהן מדבר על הדרך בה ...
חשיבה מדעית / מחקר מדעי - מהי חשיבה מדעית? איך לפתח חשיבה מדעית?
... מדעית מחקר מדעי - מהי חשיבה מדעית? איך לפתח חשיבה מדעית? חשיבה מדעית. החשיבה המדעית קידמה את העולם לפחות בצורה החיצונית שלו. זא למרות שהמהות של המציאות כמציאות לא השתנתה וגם לא ... האישית שלו. חשיבה מדעית ככלי חשיבתי לצורך שינוי מהות אישית. מהי חשיבה מדעית? בכל תהליך מדעי ישנו את שלב המחקר וישנו את שלב הסקת המסקנות. שיטות המחקר המדעי הן רבות ומגוונות ולא נכנס אליהן כאן. כן נכנס לצורת החשיבה המדעית הכללית. המדע מורכב מחוקים, חוקים מדעיים (חוקי הפיזיקה וכולי). ... את השורש של החוקים הקיימים, כדי להגיע לאותו חוק אחד כולל שכולל בתוכו את כל החוקים. ככל שהמדע מעמיק יותר במחקר שלו את המציאות, כך מתגלים חוקים חדשים שכוללים בתוכם את החוקים הקודמים ומיישבים סתירות שהיו קיימות בחוקים הקודמים. ככל שהחוק המדעי ... הן כפי שהן ולא אחרת? וכמובן מהו החוק שמחליט איזה חוק יעבוד היכן? וכולי. ומכאן נשליך על הרמה המעשית: לפתח חשיבה מדעית פירושו שעל האדם לחקור ולמצוא תמיד את השורש של האירועים שמתרחשים איתו. על האדם להגיע לנקודה שהכל יהיה ברור לו ושלא יישארו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מילים באנגלית, איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מילים באנגלית, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לתזונה נכונה, קואצינג מומלץ, מאמן אישי לקריירה בתחום מילים באנגלית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.1563 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 14:53:04 - wesi1