אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מילים ✔לקרוא אנשים, ללמוד לשכנע, אומן פיתוי, החיסרון של אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות, ניתוח משמעות מילים, ניתוח שפת אם, להשיג בחורות, ללמוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לקרוא אנשים, ללמוד לשכנע, אומן פיתוי, החיסרון של אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות, ניתוח משמעות מילים, ניתוח שפת אם, להשיג בחורות, ללמוד שכנוע, טיפים לשכנוע, כושר שכנוע, שיטות שכנוע
האם ניתן לנתח שפה של אנשים שאינם דוברים שפת אם?

אליעד כהן מסביר כי כאשר רוצים לנתח טקסטים או מילים של אדם שלא דובר את השפה כשפת אם, קיימת מגבלה מסוימת. אם אותו אדם טועה במילים או בתחביר, ייתכן שהטעויות לא נובעות ממחשבה או כוונה נסתרת, אלא פשוט מחוסר ידע או חוסר יכולת לבטא את עצמו נכון. אך יחד עם זאת, קיימים היבטים מסוימים שתמיד ניתן לנתח - כמו המבנה הרעיוני של המשפט או המילים שהוא בחר להשתמש בהן. למשל, אם אדם אומר "זה אחראי לזה" במקום "אני אחראי לזה", הבחירה הזו עדיין משקפת את תהליך החשיבה שלו. לכן, גם כאשר השפה לא מושלמת, ניתן ללמוד רבות מהדרך בה האדם מסדר את מחשבותיו או את סדר המילים במשפטים שלו.

איך ניתוח משמעות המילים חושף את תהליך החשיבה של האדם?

אליעד מפרט כי כשאתה מנתח טקסטים, לא תמיד המשמעות האמיתית נמצאת במילים עצמן, אלא במבנה המשפטים, בבחירת המילים ובסדר שבו הן נאמרות. אם האדם בחר לומר "אנחנו" במקום "אני", זה יכול לשקף פחד מאחריות אישית או ניסיון להתחבא מאחורי הקבוצה. כאשר אתה בוחן מדוע אדם השתמש במילה אחת ולא באחרת, או למה הוא עצר והחליף מילים תוך כדי משפט, אתה יכול להתחיל להבין את הכוונות, החששות והדברים שהוא מסתיר. ככל שאתה מתרגל את זה יותר, אתה נהיה יותר חד ביכולת הניתוח, ואתה מתחיל לשים לב לפרטים זעירים כמו פסיקים, נקודות וסימני שאלה.

האם יש צורך בניסיון כדי לקרוא אנשים ולנתח את שפתם?

אליעד טוען כי אין צורך בניסיון אלא בעיקר בשכל ובמודעות. התרגול המומלץ ביותר כדי לפתח את השכל הוא לנתח כמה שיותר טקסטים ותקשורת של אנשים, להיכנס לדקויות של הדברים ולהבין למה האדם בחר להתבטא באופן מסוים. זהו תרגול מחשבתי, לא רק ניסיון בשטח. ככל שמבצעים את התרגיל הזה יותר, מפתחים מיומנות לזהות תבניות והתנהגויות.

כיצד אפשר להתחיל ללמוד לקרוא אנשים דרך ניתוח עצמי?

אחת הדרכים הטובות ביותר שאליעד מציע היא להתחיל בניתוח של עצמך. כשאתה מדבר, שאל את עצמך למה בחרת במילים מסוימות, למה פה דיברת כך ושם אחרת, מה היו התחושות שלך באותו הרגע ולמה הן הופיעו. כשאתה מתרגל זאת על עצמך, אתה מתחיל להיות מודע יותר למחשבותיך הפנימיות ולכוונותיך, וכך משתפרת גם יכולתך לזהות אותן אצל אחרים. מודעות זו מאפשרת לך להבין יותר לעומק את המחשבות שמאחורי דבריו של אדם אחר, ולחשוף את המניעים הלא - מודעים שלו.

מה הסכנה בלהפוך ל"תוכי" של אנשים אחרים?

כאשר אדם לא מודע לעצמו, הוא עלול לחקות התנהגויות, מילים וסגנונות דיבור של אנשים אחרים באופן לא מודע. מצב זה יכול ליצור תחושת אי - נעימות כאשר האדם מזהה בעצמו התנהגויות שהועתקו מאחרים ללא כוונה. אך כאשר אתה מודע לעצמך ולסיבה שאתה מתנהג בצורה מסוימת, אתה יכול לשלוט בזה ולבחור בצורה מודעת האם להמשיך להתנהג כך או להפסיק. היכולת לזהות שאתה מתנהג כמו אחרים היא חשובה, כי רק אז ניתן להפסיק לחקות באופן אוטומטי ולהתחיל לפתח את האישיות והסגנון הייחודי שלך.

מהו האתגר הכי גדול של מומחה שכנוע?

אליעד מסביר שהאתגר הגדול ביותר של מומחה שכנוע הוא לשכנע את עצמו שטוב לו, דווקא כשהוא מרגיש שרע לו. כאשר אתה כבר יודע איך לשכנע אחרים בכל דבר, האתגר האחרון והקשה ביותר שנותר הוא לשכנע את עצמך. אליעד מציע תרגיל שבו אתה לוקח דבר שאתה...
אתה בעצם שואל שאלה כזאת. כל הנושא של לנתח טקסטים של אנשים, לנתח שפה, ניתוח שפה, משמעויות מילים וכו'. מה קורה לגבי בן אדם שלא דובר אתה השפה, שפת אם והוא כותב מלל, והוא אומר מלל, האם עדיין אפשר לנתח את מה שהוא אומר כאילו זאת שפת אם? אז מה התשובה? בהיבט מסוים, בא נתחיל על האי אפשר, למה? כי יכול להיות שהוא אמר מילה לא במקום לא בגלל שהוא חשב על זה ואסוציאציות "וזה וזה", פשוט הוא לא ידע את המילה הנכונה, הוא לא ידע לבטא את עצמו נכון. אוקי? מההיבט הזה זה לא אפשרי.

מצד שני אף על פי כן יש דברים שבטוח אתה יכול לנתח. לדוגמה נגיד איך הוא הציג את הדברים, נגיד שהוא אומר "זה אחראי לזה", אתה אומר רגע "אז למה הוא אומר שזה אחראי לזה". יש דברים נגיד אם הוא "אמר זה אחראי, לא, אני אחראי", כאילו גם אם הוא לא אמר את המילה נכון עדיין הוא חשב בצורה מסוימת ומכך אתה יכול להסיק משהו. זאת אומרת נגיד שהוא היה מסדר את המכתב בשפת אמו עדיין המבנה הרעיוני היה אותו מבנה רעיוני ולפי המבנה הרעיוני אתה יכול להסיק דברים מסוימים.

ש: אוקי, זה בא נגיד פחות המקרה שאני מדבר עליו, אנשים בדרך כלל שאני מתקשר איתם יודעים עברית, אולי הם לא בא נגיד סופרים אבל הם כותבים באיזושהי צורה, הם יודעים מה זה כיסא, מה זה שולחן.

אליעד: אוקי, אבל?

ש: אבל השאלה היא כזאת, נניח שהם לא יודעים לנסח דברים כמו שצריך.

אליעד: יש לא יודעים במובן של טעות תחבירית.

ש: לא, זה גם יש טעויות, עזוב אני אולי לא מתייחס כל כך לזה אז אני יודע, הוא לא יודע לכתוב תחבירית נכון. אוקי, טעות כתיב אני מתכוון.

אליעד: שגיאות כתיב, שגיאות כתיב זה לא אומר כלום.

ש: אז בא נגיד תחבירי, לא יודעים לעשות איזה תחביר. בכל זאת אני רוצה לדעת האם ניתן.

אליעד: ניתן, לגלות אינפורמציה שאינה כתובה בצורה פורמאלית. כן. אפילו דוגמה, אני אתן לך דוגמה לפעמים לפי הסדר של המילים, נגיד שהוא כמה מילים, אתה אומר "למה הוא אמר אותם בסדר הזה כי הסדר מסגיר אותו", גם אם הוא לא אמר את המילה נכון אבל זה אומר שהוא חשב על זה לפני שהוא חשב על זה. למה הוא חשב על זה לפני שהוא חשב על זה?

עוד דוגמה, נגיד שהוא אמר "אנחנו" או "אני", למה הוא אמר אנחנו או אני, למה הוא אמר אפשר או צריך. עכשיו לפעמים אתה יכול, אפשר לדעת הרבה דברים, יש דברים שמסגירים את תהליך החשיבה שלו ולפעמים זה לא ברמה של המילים, לפעמים זה ברמה של המשפטים של הרעיונות. נגיד "איזה רעיון הוא אמר פה, איזה רעיון הוא אמר פה, אז מה זה אומר על דרך החשיבה שלו, אז מה זה אומר על מה שהוא חושב".

ש: אוקי, אם אפשר לקרוא את זה בטקסט אפשר גם לשמוע את זה בצורת הדיבור שלו, בניסוח של הדברים שלו.

אליעד: כן, אבל עוד פעם, אבל לא תמיד המילה מסגירה לפעמים זה המבנה של המשפט המבנה הרעיוני הפילוסופיה שעומדת מאחורי המשפט. עכשיו ברמת העיקרון ככל שאתה בשביל "הספורט" תיקח כמה שיותר תהליכים ותנסה להבין אותם, מתבונן בהם.

ש: טקסטים.

אליעד: כן טקסטים אבל לאו דווקא טקסטים של "טקסט". נגיד שאתה רואה בחדשות מישהו שאמר משהו, הכתב בטלויזיה הביא את החדשות באיזושהי צורה ואז אתה מנתח "למה הוא הביא את זה דווקא ככה, למה דווקא ככה, מה המשמעות של זה, מה מסתתר". ואז פתאום אתה מתחיל לראות דברים, פתאום אתה רואה עוד דברים, זה כמו שיש לך מיקרוסקופ שאתה פתאום רואה את הדברים זזים, אז אותו דבר כי פתאום שאתה רואה מישהו מדבר אתה רואה מה הוא אמר, מה הוא חשב, מה הוא לא אמר, מה הוא ניסה לא לומר, מה הוא הדחיק, ממה הוא פחד, "מה פה". אתה רואה עוד מלא שכבות.

ש: זה עניין של ניסיון.

אליעד: מה אמרתי לך קודם, אתה זוכר?

ש: חוכמה, כן.

אליעד: אמרתי לך שזה עניין של שכל לא של ניסיון, לא צריך ניסיון צריך שכל.

ש: אבל אתה צריך לעשות תרגול.

אליעד: זה נכון. ומה התרגול הטוב ביותר? לעשות את זה כמה שיותר פעמים. ככל שאתה עושה את זה כמה שיותר פעמים לעומק ואתה נכנס לקטנות, ולדברים הכי קטנים "למה הוא שם פסיק ופה הוא לא שם פסיק", אפילו ברמה של פסיק, "למה פה יש פסיק, פה אין פסיק", "למה הוא שם פסיק ולא נקודה". דברים כאלו "למה הוא שם סימן שאלה, סימן קריאה או סימן קריאה, סימן שאלה".

ש: אוקי, אבל פה יכול להיות הגבול בין זה שהוא לא יודע.

אליעד: לא, אני מדבר באופן כללי באנשים שאתה מנתח דברים, ברור הוא אולי לא יודע. ובעיקרון ככל שאתה מנתח יותר דברים אז אתה כבר יודע לזהות האם זאת תבנית שהוא פשוט טועה להגיד ככה או שהוא במפנה, "פה הוא דיבר נכון, למה פה הוא דיבר לא נכון". אתה מבין, כי אתה כבר מתחיל לשים לב לעוד דברים בשיחה, אתה שם לב לא רק מה הוא אמר אלא אתה גם שם לב לעוד דברים.

"לא לגמרי, אני זוכר שהוא דיבר על הנושא הזה וזה הוא דיבר בצורה יותר רהוטה, פתאום פה הוא מדבר בצורה פחות רהוטה, מה קרה?", "אני זוכר כשהוא דיבר שם הוא דיבר בגוף ראשון פתאום פה הוא מדבר בגוף שלישי, למה? מה קרה?". אתה מבין, אתה שם לב, שכיום מי שם לב לזה. אבל אם אתה שם לב לזה בלי להבין מה אתה שם לב, אבל אם אתה מודע אתה יכול לעשות בראש השוואת.

ש: וזה לקרוא אנשים למעשה.

אליעד: כן, ודרך אגב אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד לקרוא אנשים, על זה שאתה עומד לקרוא את האיש הכי קרוב אליך שהוא "האתה". לדוגמה כשאתה מדבר, "למה אמרתי ככה, למה פה דיברתי ככה, למה פה הרגשתי ככה, למה פה", על עצמך.

ש: זה כאילו אני צריך להגיד על עצמי.

אליעד: נכון. באמת. יש לך את זה פה בכל מקרה לא משנה. אני אומר בעיקרון כשאתה מנתח טקסטים שאתה מדבר אפילו שאתה חושב עכשיו, "אני לא יודע למה חשבתי ככה, באמת זה ככה? באמת זה ככה?", אתה פתאום מתחיל לשים לב לדיבור הפנימי ואז אתה שומע מישהו מדבר, אתה שם לב למחשבות שלו, מה הוא חושב לפני שהוא דיבר. "למה הוא הוסיף את המילה הזאת, למה פה אמרתי ככה, פה לא אמרתי ככה", כל דבר. אז אחרי זה כשמישהו דיבר אתה שם לב מה הוא דיבר, מה הוא אמר, מה הוא לא אמר, מה הוא התחיל להגיד והוא החליף את המילה. לפעמים מישהו מתחיל משפט ומסיים במשפט אחר, אתה תפסת אותו בצורה שהוא אמר את המילה כבר קלטת מה הוא רצה להגיד. מה השאלה?

ש: אם אני מזהה את איך "שזה" מתנהל "וזה" מתנהל ואז אני מזהה...

אליעד: אתה מזהה את איך שאתה חושב שזה מתנהל.

ש: כן ואז אני מזהה אצלי את אותן ההתנהגויות אז זה מעצבן אותי כי אני לא רוצה להיות "תוכי" שלהם, אז איפה המקום שלי.

אליעד: אז אני אסביר לך שהרבה פעמים כשאתה לא מודע לדברים אז אתה מתחיל להיות תוכי של אנשים בלי לשים לב שאתה תוכי \ אבל אם אתה מבין, אם אתה מודע לעצמך, "את זה אני אומר כי זה שמעתי שם, יפה, עכשיו אני יכול לשים לב לא להגיד את זה".

ש: אז אתה אומר ברמה של התנהגות, ברמה ההתנהגותית.

אליעד: אני אומר שמי שלא מודע לעצמו אז הרבה פעמים הוא עושה דברים כמו תוכי, כמו כפילים בלי שהוא אפילו שם לב שהוא בכלל למד את זה ממישהו אחר.

ש: אוקי אבל איך להתמודד עם זה שאתה מתחיל לשים לב עם זה שאני כבר מתחיל לשים לב...

אליעד: שמה? שאתה מתנהג כמו אנשים אחרים בדברים מסוימים?

ש: שאו שאני מתנהג כמו אנשים אחרים או שאני רואה אחרי זה אנשים שמתנהגים כמו שאני התנהגתי ואני רואה את זה מהצב, ואני לא אוהב את זה. ואז אני בעצם מבטל את ההתנהגות הזאת ולאט לאט מתבטל הכל.

אליעד: אז מה אתה בא להגיד? מה השאלה? אני אסביר לך כשאתה אומר את הדברים האלו, אתה צריך להיות מומחה לשכנוע. עכשיו בא נשאל שאלה פשוטה, תתרכזו טוב טוב, אם נגיד היית המומחה לשכנוע הכי גדול בעולם שהיית יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, מה היית עושה עם היכולת הזאת? תתרכז, אתה יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, מה היית עושה עם היכולת הזאת?

ש: משכנע את עצמי שזה סבבה "וואו יש עוד מה לעשות" כי אם אתה כבר יודע לשכנע את כולם במה שאתה רוצה אז נשאר לך רק לשכנע את עצמך.

אליעד: לא, לא נשאר. החוכמה הכי גדולה, הדבר הכי קשה בעולם זה לשכנע את עצמך כשאתה חושב שרע לך שלא רע לך או שטוב לך. זה הכי קשה בעולם. הדבר הכי קשה בעולם זה לשכנע את עצמך כשרע לך שזה טוב. אם תצליח כשרע לך לשכנע את עצמך שזה טוב אז אתה משכנע כל אחד בכל דבר.

ש: העיקר שאמרת מקום לא ואז חזרת בדיוק על מה שאמרתי.

אליעד: נניח. אם התכוונת לזה אז אתה צדקת מלכתחילה. יש נגיד הרבה אנשים שמומחים לשכנוע, שאתה שומע הרבה, "אתה כל כך מומחה לשכנוע אתה מסוגל לשכנע את עצמך שזה טוב, תסביר לי מה טוב בזה", כאילו כמומחים לשכנוע עד רמה מסוימת. אז אני אומר הקושי הכי גדול אם אתה מומחה לשכנוע פשוט תשכנע את עצמך שהכל בסדר. אז אני אומר אחד מהתרגילים לשכנע זה תמצא "מה אני בטוח שלא נכון איך אני משכנע את עצמי שזה כן נכון". לדוגמה כשרע לך "איך אני משכנע את...
איך לקרוא אנשים להשיג את הבחורה האם אני אחראי ייחודיות פיתוח השכל טיפים לשכנוע משפטים להתחיל עם נשים להתחיל עם מישהי חופש איך לפתח את המוח אומן פיתוי אומנות אומנות הפיתוי איך להבין אנשים איך להשיג אישה איך להשיג בחור איך להשיג בחורה איך להשיג בחורות איך להשיג מישהי איך להשיג נשים איך להתחיל איך להתחיל עם אישה איך להתחיל עם בחור איך להתחיל עם בחורה איך להתחיל עם בחורות איך להתחיל עם בנות איך להתחיל עם מישהי איך להתחיל עם נשים איך ללמוד איך ללמוד לשכנע איך ללמוד שכנוע איך לקרוא איך לקרוא אנשים איך לקרוא מחשבות איך לשכנע איפה ללמוד שכנוע אישה בחורה בחורות האם להתחיל עם הבחורה החיסרון של אומנות הפיתוי הישגים חיסרון חסרונות טיפים טיפים לשכנוע כושר כושר שכנוע להבין אנשים להשיג אישה להשיג את הבחורה להשיג בחור להשיג בחורה להשיג בחורות להשיג מישהי להשיג נשים להתחיל להתחיל עם אישה להתחיל עם בחור להתחיל עם בחורה להתחיל עם בחורות להתחיל עם בנות להתחיל עם הבחורה להתחיל עם מישהי להתחיל עם נשים ללמוד ללמוד לשכנע ללמוד שכנוע למה ללמוד לשכנע למה ללמוד שכנוע למידה לקרוא לקרוא אנשים לקרוא מחשבות לשכנע מאיפה להתחיל מילים ממי ללמוד משמעות משמעות המילים משמעות מילים ניתוח משמעות המילים ניתוח משמעות מילים ניתוח שפת אם נשים פיתוי פיתויים קריאת אנשים קריאת מחשבות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטת שכנוע שכנוע שפת אם
אוצר מילים, כישורי שיחה, כישור שפה, איך לשפר את אוצר המילים? איך לדבר בשפה גבוהה? איך להעשיר את השפה? איך ללמוד אוצר מילים? איך להרחיב את אוצר המילים? לימוד אוצר מילים, הרחבת אוצר מילים, שיפור אוצר המילים, פיתוח כישורי שיחה
אוצר מילים, כישורי שיחה, כישור שפה, איך לשפר את אוצר המילים? איך לדבר בשפה גבוהה? איך להעשיר את השפה? איך ללמוד אוצר מילים? איך להרחיב את אוצר המילים? לימוד אוצר מילים, הרחבת אוצר מילים, שיפור אוצר המילים, פיתוח כישורי שיחה
אוצר מילים, כישורי שיחה, כישור שפה, איך לשפר את אוצר המילים? איך לדבר בשפה גבוהה? איך להעשיר את השפה? איך ללמוד אוצר מילים? איך להרחיב את אוצר המילים? לימוד אוצר מילים, הרחבת אוצר מילים, שיפור אוצר המילים, פיתוח כישורי שיחה מה זה אוצר מילים ואיך ניתן להעשיר אותו? אוצר מילים הוא כלל המילים שאדם מכיר ומשתמש בהן בשפה כלשהי, למשל בשפה העברית. כאשר מדברים על אוצר מילים, הכוונה לכמות המילים, סוג המילים, וסגנון הביטוי שאדם משתמש בו כשהוא מדבר או כותב. ככל שאוצר המילים גדול יותר, כך האדם יכול להתבטא בצורה מגוונת, מדויקת ועשירה יותר. איך לשפר את אוצר המילים בצורה יעילה? אליעד כהן מסביר שכדי לשפר את אוצר המילים בצורה יעילה, האדם צריך להיחשף באופן אינטנסיבי לסוג אוצר המילים שהוא רוצה לרכוש. לדוגמה, אם אדם רוצה להגדיל את אוצר המילים שלו בתחום הכלכלה, עליו לקרוא מאמרים וספרים, לצפות בתוכניות ולהאזין להרצאות שקשורות לתחום הכלכלה. באופן דומה, אם אדם רוצה ... כמו פרופסור, עליו להאזין לפרופסורים, לקרוא חומרים אקדמיים ולהיחשף לשפה האקדמית באופן קבוע, וכך בהדרגה הוא יאמץ את אוצר המילים שבו משתמשים פרופסורים. כיצד הסביבה משפיעה על אוצר המילים של האדם? אוצר המילים של האדם מושפע משמעותית מהסביבה ומהאנשים שהוא נמצא איתם בקשר. אם אדם יימצא לאורך זמן עם דוברי סינית בלבד, ... לשלב בין עברית לאנגלית בשיחותיו. כמו כן, אם אדם ידבר הרבה עם עבריינים, סביר מאוד שיתחיל להשתמש בסגנון דיבור ובמילים של עבריינים. גם השפעות של מבטא מתפתחות בצורה דומה, כאשר אדם שנמצא בסביבה עם מבטא מסוים עלול לרכוש את המבטא בעצמו. דוגמאות מעשיות להעשרת אוצר מילים בתחומים שונים אליעד נותן דוגמאות פרקטיות ופשוטות כיצד ניתן להרחיב את אוצר המילים בתחומים שונים: אם המטרה היא לפתח אוצר מילים פסיכולוגי, יש להאזין להרצאות בתחום הפסיכולוגיה, לקרוא ספרי פסיכולוגיה ומאמרים מדעיים. ככל שהחשיפה תהיה רבה יותר, כך השפה הפסיכולוגית ... היא לדבר בשפה של תחום הספורט, מומלץ לצפות במשחקי ספורט, להאזין לפרשנים, ולקרוא כתבות בתחום. כך האדם ירכוש את המילים והביטויים המיוחדים לתחום הספורט ויוכל להשתמש בהם בטבעיות. אם אדם שואף לדבר כמו פילוסוף יווני עתיק, עליו לקרוא את ... אם האדם רוצה להישמע בקיא בתחום הפסיכולוגיה, עליו ללמוד את התחום בצורה מעמיקה. כך, בשיחות בנושא, הוא ישתמש באוצר המילים ובביטויים הנכונים, ויישמע כאילו למד את התחום בצורה פורמאלית. לסיכום, כיצד משפרים ומרחיבים את אוצר המילים? בשורה התחתונה, הדרך היחידה והיעילה ביותר לשיפור והרחבת אוצר המילים, היא על ידי חשיפה מכוונת וממוקדת לאוצר המילים הרצוי. האדם צריך לבחור תחום, להיחשף לתכנים רבים ומגוונים באותו תחום, ולאורך זמן המילים ייטמעו באופן טבעי בשפתו ובסגנון הדיבור שלו. איך להעשיר את אוצר המילים? איך ללמוד לדבר בשפה גבוהה? שיפור כישורי שיחה בעברית איך ללמוד מילים חדשות לפסיכומטרי? איך ללמוד להתבטא טוב יותר? איך מעשירים שפה? איך להגדיל את אוצר המילים? איך להעשיר את אוצר המילים? איך מרחיבים אוצר מילים? איך מגדילים אוצר מילים? תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה, שיפור כישורי שיחה, שיפור כישורי שיחה באנגלית, מה זה אוצר מילים? איך לשפר את אוצר המילים בעברית? איך לשפר את אוצר המילים באנגלית? לימוד אוצר מילים, לימוד מילים לפסיכומטרי, מושגים בשפה גבוהה, איך להתנסח נכון? איך ללמוד להתבטא טוב יותר? איך ללמוד להתנסח בשפה גבוהה? ...
NLP / משמעות המילים - מילות קישור - מילות תוספת - הוספה הפחתה וצירוף - מילים מוכרות / התאמת מילים / מילים שיווקיות - איך למכור יותר? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע / תת מודע
NLP / משמעות המילים - מילות קישור - מילות תוספת - הוספה הפחתה וצירוף - מילים מוכרות / התאמת מילים / מילים שיווקיות - איך למכור יותר? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע / תת מודע וכאן אתן עוד דוגמה למשמעות השונה ... למרות שבאמת משמעותן שונה. ואחד מהסוגים של מילות הקישור, הוא מילות תוספת שתפקידן הוא הוספה הפחתה וצירוף. כגון לדוגמה המילים: ו, וכן, גם, נוסף לכך, יתרה מזאת, יתר על כן, זאת ועוד, כמו כן, לא כל שכן, בנוסף... לא ... לצרכי מכירות / שכנוע וכיוב. ומאפשרת לאדם גם לקרוא אנשים יותר טוב, על ידי זה שהוא קורא ומבין בין המילים ובין השורות, מה קורה בתת המודע של האדם השני וכולי.
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי ... כאשר מוסרים מידע שלילי? אם חייבים להעביר מסר שלילי בצורה ישירה, הדרך היעילה ביותר היא להגיד אותו בכמה שפחות מילים ובאופן הכי קצר שאפשר, ומיד לאחר מכן להסיט את השיחה לנושא חיובי יותר. לדוגמה, אם מישהו שואל הכנת את ... אחת אם אפשר, במקום בחמש שניות או יותר. מנגד, אם מדובר במידע חיובי, עדיף להאריך, לפרט, ולספק כמה שיותר מילים חיוביות כדי לחזק את הרושם הטוב. כיצד שימוש מודע במילים יכול לשפר שיחות מכירה? אליעד מציין שחשוב להיות מודעים מאוד לכל מילה בזמן אמת. אנשים רבים מקשקשים ומוסיפים משפטים ... מידע שלילי או להחליש מידע חיובי, מה שיפגע בסופו של דבר בתוצאות הרצויות מהשיחה. אליעד ממליץ לספור אפילו אותיות ומילים כאשר מדובר במידע בעייתי, כדי להבטיח שהמידע עובר במהירות וביעילות, ולהאריך ככל האפשר כשמדובר במידע חיובי. שכנוע ומכירות ניהול ... את תשומת הלב על חיסרון? אם יש חיסרון שאי אפשר להסתיר, כדאי למסור אותו מהר ככל האפשר ובהכי פחות מילים. מיד לאחר מכן מומלץ להסיט את השיחה למידע חיובי וחשוב יותר. לדוגמה, אם מישהו שואל: הכנת את הדוחות? והתשובה ... בדוגמה השנייה אומרים עוד לא (מרמז שזה בדרך) ומיד ממשיכים לחלק החיובי (אני בדיוק מסיים). למה חשוב להתייחס גם למילים חיוביות? כאשר קיימת אינפורמציה חיובית, כדאי דווקא להרחיב עליה. אם כבר כן הוכנו הדוחות, במקום לענות בקצרה: כן, הכנתי ... אותם, בדקתי כמה פעמים, הוספתי פירוט מלא, והם מוכנים להגשה. כך מחזקים את ההיבט החיובי מול הלקוח. כיצד לספור מילים ולהתייחס לפרקי זמן? כל מילה מייצרת אצל השומע חוויה. ככל שמדובר במשהו שלילי, רצוי לומר אותו בכמה שפחות מילים ובכמה שפחות זמן. אם יש אפשרות להעביר מידע שלילי בשנייה אחת במקום בחמש שניות, עדיף לבחור באפשרות הקצרה. לעומת ... אחת. מדוע יש לשים לב בזמן אמת לכל מילה? בזמן שיחה, יש נטייה טבעית להוסיף משפטים או לחזור על מילים מבלי לשים לב לכך. אם לא עוקבים אחר מה שנאמר, עלולים לחזק מידע שלילי או להקהות מידע חיובי באופן ... אליעד: בדיוק, לא אבל את זה אף פעם לא פעמיים או פעם אחת, אני בא להגיד, אפילו ברמה של מילים למה הוספת עוד מילה? למה היית צריך להוסיף מילה? למה הוספת את המילה הזאת? במוח, למה? אני אסביר לכם. ... בכלל בחמש שניות הוא יכול להגיד גם במיל. אם יכולת להעביר את האינפורמציה במילה למה נתת לו בכלל בחמש מילים. אם אתה מעביר אינפורמציה שאתה לא רוצה להעביר אותה אתה צריך לספור את המילים, לספור את האותיות וגם רצוי מאוד לתחום את זה מקדימה לרעתו ומאחורה בלהראות טוב. ולעומת זאת אם אתה מספר ... בחמש שניות? מה אתה מתקמצן? אתה בא למכור לו אתה בא לשכנע אותו. תספר, תוסיף, תחזור, תפרגן, תבאר, תביא מילים נרדפות, תביא פירושים, תביא נימוקים, אפילו תסביר את עצמך לא טוב כדי להסביר את זה אחר כך עוד פעם ... שאם אתה אומר אחר כך רגע למה אמרתי את זה בכלל הייתי צריך להגיד משהו אחר. אפילו ברמה של מילים, למה חזרת פעמיים על המילה לא? למה אמרת אבל? היית צריך להגיד את זה אחרת. הבנו? מה מהות התשובה? ... קודם כל תצמצם אותה אפילו ברמת זמן בשעון, כמה שפחות איך אני יכול להעביר לו את זה בכמה שפחות מילים. אלא מה, שאם אתה לא שם לב לדיבור שלך אז אתה מתחיל לקשקש ואתה לא שם לב שאתה דופק ... אז אתה סופר את האותיות, אתה סופר אתה אומר זה פה רגע, אני עוד יכול להסתבך, אני אספור את המילים, אני אגיד אותן בדיליי, פה זה אני אתן את זה יותר באורך. אתה הבנת? מה אתה הבנת? ש: זה ...
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ
ניתוח תהליך, איך להיות ראפר? הדרכת מורים, הדרכת הורים, הדרכת מחנכים, כתיבת ראפ, מילים לשיר ראפ, מילים לפריסטייל, רוצה להיות ראפר, הדרכה להורים, להיות אמן ראפ, להיות אמן היפ הופ איך להפוך לראפר מקצועי ומה התהליך ... ולזכות בתשואות מהקהל? התהליך מורכב ומצריך שליטה במספר מיומנויות בסיסיות. ראשית, אליעד מסביר שלהיות ראפר זה לא רק להמציא מילים או לחרוז חרוזים, אלא זו יכולת מורכבת שמצריכה לימוד של כמה תחומים בנפרד. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם מישהו לא יודע לדבר עברית, ברור שלא יוכל לכתוב שיר ראפ בעברית. מכאן, קודם כול, אדם צריך לשלוט בשפה, במילים שלה ובדקדוק הבסיסי. אליעד מדגים תרגיל מעשי שיעזור לכל מי שמעוניין להיות ראפר להתקדם לשלב הבא: תחילה, יש לקחת ... היא פשוט ללמוד לייצר משפטים בסיסיים. בשלב השני, יש להעלות את הרמה. למשל, ליצור משפטים באורך קבוע של חמש מילים בדיוק, או משפטים בהם המילה הראשונה והאחרונה מתחרזות. בצורה הזו מפתחים בהדרגה את היכולת לכתוב שורות לראפ. אליעד מדגיש שהיכולת לאלתר היא תוצאה של שליטה מוקדמת במיומנויות הבסיסיות הללו. בנוסף, אליעד מדגיש את החשיבות של אוצר מילים רחב ומיומנות בשליטה בחריזה ומילים נרדפות. אם אדם רוצה לכתוב על נושא מסוים, חשוב שיהיה לו מבחר מילים מספיק גדול כך שכאשר יצטרך למצוא חרוז או מילה נרדפת, זה יבוא לו בקלות ויגיע באופן טבעי. למשל, כדי ... כהן מבהיר שלהיות ראפר מקצועי זו מיומנות מורכבת, הדורשת שליטה במספר מיומנויות משנה, שליטה בשפה, יכולת אלתור, היכרות עם מילים רבות וחריזה. הדרך ללמד וללמוד את זה עוברת דרך פירוק תהליכים גדולים לתת - תהליכים קטנים, עד שהאדם מצליח ...
זוגיות, מה יותר חשוב? חזק בדיבורים, חלש במעשים, העיקר המעשים, העיקר הדיבורים, אהבה, פחד ממחויבות, הצהרת אהבה, הצהרת אמונים, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, חרדה ממחויבות
זוגיות, מה יותר חשוב? חזק בדיבורים, חלש במעשים, העיקר המעשים, העיקר הדיבורים, אהבה, פחד ממחויבות, הצהרת אהבה, הצהרת אמונים, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, חרדה ממחויבות
... ממחויבות, הצהרת אהבה, הצהרת אמונים, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, חרדה ממחויבות מה יותר חשוב בזוגיות - המעשים או המילים? אנשים רבים שואלים מה חשוב יותר בקשר זוגי - המעשים או המילים? האם הצהרות האהבה חשובות יותר, או שאולי הפעולות וההתנהגות הן אלו שמוכיחות באמת את האהבה? מדוע לפעמים המילים חשובות יותר מהמעשים? יש אנשים שמאמינים שהמעשים הם מה שחשוב באמת. הם טוענים: לא אכפת לי מה אתה אומר, חשוב מה אתה עושה. אך אליעד כהן מסביר שבמציאות, יש מצבים שבהם דווקא המילים חשובות יותר. לדוגמה, יכול להיות מצב שבו בת זוג אומרת לבן זוגה שהיא אוהבת אותו בצורה מאוד כנה ואמיתית, ... מצליחה לבטא זאת במעשים בצורה מושלמת. יכול להיות שזה נובע מדפוסי התנהגות מסוימים, מבולבלות או הרגלים רעים. במקרה כזה, המילים הן שמגלות את האמת הפנימית, את הכוונה הכנה שלה להיות בקשר ולהעניק אהבה. לפעמים אנשים זקוקים להצהרות מילוליות של ... תחושת ביטחון. יש אנשים שיעשו מעשים יפים וטובים, אבל לא יאמרו אני אוהב אותך או אני כאן בשבילך. ההצהרה במילים מחייבת אותם ומעניקה לצד השני ביטחון בידיעה שהכוונה היא עמוקה ורצינית. אדם יכול לומר: אני רואה את כל המעשים שלך, אבל אני רוצה לשמוע אותך אומר שאתה באמת איתי בלב שלם. באילו מקרים המעשים יותר חשובים מהמילים? מנגד, קיימים גם מצבים הפוכים שבהם אדם מצהיר אהבה אלפי פעמים ביום, אומר: אני אוהב אותך, את חשובה לי, ... עושה שום מעשה שמוכיח את הכוונה שלו. הוא לא עוזר כשצריך, לא מתחשב ולא משקיע זמן ומאמץ. במקרה כזה, המילים הופכות לריקות וחסרות משמעות. הצד השני יאמר: אל תספר לי סיפורים, תראה לי בפועל שאתה אוהב אותי. יש אנשים ... משמעית מה חשוב יותר? אליעד כהן מדגיש שאין חוקיות חד - משמעית בעניין הזה. חשוב מאוד להבין שהעדפה של מילים או מעשים תלויה באדם, בסיטואציה, ובקשיים האישיים של כל אחד. יש אדם שעבורו מעשה קטן של עזרה או השקעה ... לתמיד הוא הקושי הכי גדול, ולכן כשיאמר זאת, זו תהיה ההוכחה הכי חזקה למחויבותו. איך ניתן להשליך את רעיון המילים מול המעשים לתחומים אחרים? אליעד מביא דוגמה מעולם העסקים. אחד שואל מה חשוב יותר כדי להתעשר: להרוויח כסף בפועל, ... המילולית היא מהותית ביותר. לפעמים אנשים מסוגלים לבצע מעשים של אהבה בלי שום קושי, אבל קשה להם מאוד להתחייב במילים מפורשות. במקרה כזה, דווקא ההצהרה הברורה היא זו שנותנת לצד השני ביטחון שהאהבה היא אמיתית ויציבה לאורך זמן. איך מוצאים איזון בין מילים למעשים? הנקודה החשובה היא לתקשר בין בני הזוג, להבין מה משמעותי לכל אחד מהם - האם מילים או מעשים חשובים לו יותר. כל אחד צריך לשאול את עצמו ואת בן הזוג: מה נותן לך ביטחון גדול ... לך שאוכיח זאת במעשים? התקשורת הישירה הזו מאפשרת לבני הזוג להבין מה נחוץ לשני, ולמצוא דרך משולבת שמכילה גם מילים וגם מעשים, ובכך מייצרת תחושה של ביטחון ואהבה אמיתית. האם מילים ומעשים מספיקים כשהכוונה לא כנה? בסופו של דבר, אליעד מסביר שגם מילים וגם מעשים הם רק סימנים חיצוניים לאהבה או מחויבות. אם בלב לא קיימת כוונה כנה, בן הזוג ירגיש בכך ... של דבר. אי אפשר לשחק תפקיד באופן עקבי ולשכנע לחלוטין, אם לא קיימת אהבה אמיתית. מה המסקנה הסופית לגבי מילים מול מעשים? אין תשובה חד - משמעית. הכל תלוי במה שמבטא יותר אהבה, כנות, ואותנטיות אצל האדם הספציפי. זוגיות מוצלחת נבנית על הבנת הצרכים ההדדיים, ועל איזון עדין בין מילים לבין מעשים. מילים מעניקות ביטחון רגשי, מעשים מעניקים ביטחון מוחשי, והאיזון הנכון בין שניהם הוא המפתח לקשר עמוק ויציב. הבנת הצרכים של ... איך להפוך הצהרות מילוליות למחויבות אמיתית דרכים לשלב בין מעשים לדיבורים כדי לבנות ביטחון מה חשוב יותר בזוגיות - מילים או מעשים? איך להתמודד עם פחד ממחויבות? האם מעשים חשובים יותר ממילים, או שמא מילים חשובות יותר ממעשים? שאלה: יש תפיסה שאומרת שהעיקר הוא המעשים. לפעמים שומעים במשפטים שונים: לא מעניין אותי מה אתה אומר, חשוב לי מה אתה עושה בפועל. במקום אחר יש פחות דיבור על כך שהעיקר הוא המילים, אבל בכל זאת יש מצבים שבהם אנשים בהחלט מרגישים שהם זקוקים למילים ולהצהרות. מדוע בכלל מתקיימת ההתלבטות הזאת בין מה יותר חשוב - מעשים או מילים? תשובה: ההתלבטות נובעת מכך שבמצבים שונים וביחסי אנוש שונים, מעשים יכולים להעיד באופן חזק יותר על כוונה ואהבה, ואילו במצבים אחרים דווקא למילים יש משמעות מחייבת גדולה יותר. יש מקרים שבהם אדם יאמר: חשוב לי לשמוע הצהרה. אני רוצה לדעת בבירור שהיא או הוא מצהירים בצורה מפורשת שהם אוהבים אותי. לעומת זאת, יש אנשים שיגידו: מילים הן זולות. דיבורים לא עולים דבר. אני רוצה לראות מעשים בשטח כדי להבין שאכן אוהבים אותי. שאלה: איך יכול להיות מצב שבו דווקא המילים חשובות יותר? תשובה: אפשר לדמיין מצב שבו מישהי אומרת אני אוהבת אותך בצורה מאוד כנה. בדיבור אפשר לעתים להרגיש ... מבולבלת, אולי יש לה דפוסי התנהגות מסוימים שמפריעים לה להראות את היחס בפועל. אז דווקא במקרה כזה, יכול להיות שהמילים חשובות מאוד - הן מגלות את מה שיש לה בלב, את הרצון שלה להיות שם ולתת מעצמה. למה לפעמים המילים כל כך חשובות? כי הן מצהירות על כוונה ומניחות יסוד שיש בהן כדי לחייב את האדם. יש אנשים שכל ... לא יגידו אני כאן בשבילך, או אני מתחייב אלייך, או אני באמת אוהב אותך ורוצה אותך. והצהרת המחויבות הזאת, במילים, לפעמים היא - היא הנקודה העמוקה שמעניקה ביטחון. אדם יכול להגיד: כן, אני רואה שאתה מתנהג אליי יפה, אני ... החותמת המילולית שאתה מחויב, שאתה באמת רוצה את זה. שאלה: איך יכול להיות מצב שבו דווקא המעשים חשובים יותר מהמילים? תשובה: יש גם מצב הפוך שבו מישהו אומר אלפי פעמים ביום: אני אוהב אותך, אני פה בשבילך, את הכי ... הוא לא עוזר כשצריך, לא מתחשב בצרכים בפועל, לא מקדיש זמן או מאמץ אמיתי. במקרה כזה, אדם יכול לחוש שהמילים ריקות מתוכן, שאין להן שום עומק, ואז הוא יגיד: מה עוזרות לי כל ההצהרות הגדולות והנאומים היפים? תראה לי ... כל התיאורים והמחמאות, ותתחיל להוכיח במציאות שאתה באמת אוהב אותי. כך שיש אנשים שעבורם קשה יותר לבצע מעשים, ואילו מילים בשבילם זה קל וזמין. במצבים האלה, יש תחושה שהמעשים הם הדבר המחייב, הוא המבחן של עד כמה באמת האדם מסכים להשקיע, כי מילים עלולות להיות מתחמקות ולא לדרוש שום ויתור אמיתי. לעומת זאת, מעשים דורשים מאמץ, דורשים פינוי זמן, דורשים אחריות אמיתית, ... עושה פעולות יפות, אבל מסרב בתוקף להגיד אני אוהב אותך. הוא כאילו מוכן לעשות הכל, אבל לא רוצה להצהיר במילים שמחייבות אותו. עבור בת או בן הזוג, עצם ההצהרה בקול רם היא חלק מהביטחון והקשר. הם מרגישים שאם האדם אינו מוכן להוציא את המילים מהפה, סימן שמשהו אצלו עדיין לא מבשיל באמת לרמה של קשר, שיש לו קושי פנימי שלא נפתר. ולכן, דווקא המילים הופכות לחלק חיוני שהם מצפים לו. הם יאמרו: אני לא רוצה עוד פרחים. אני רוצה שתקום ותספר לי ישירות: אני כאן, אני מחויב אלייך, אני באמת רוצה שזה יצליח. כי המילים כאן הן לא רק דיבור, אלא הן מחייבות, הן הצהרת נאמנות. שאלה: אז איך יודעים בכל זאת מה באמת ... של נתינה, מעשה של דאגה או של מאמץ - זה הסימן האמיתי שהוא אוהב. יש אדם אחר שעבורו דווקא מילים הן מפחידות, כי להצהיר הצהרות אהבה או הצהרות מחויבות זה מאיים מאוד. אם אדם יכול לתת מעשים אבל לעולם ... אני אוהב אותך ורוצה אותך לתמיד הוא הוכחה גדולה יותר למחויבות מאשר לבצע עוד פעולה, כי להוציא מן הפה מילים של מחויבות זה הדבר שהכי קשה לו. שאלה: האם אפשר להשליך את רעיון המילים מול המעשים גם לתחומים אחרים ...
NLP / משמעות המילים - מילות קישור - מילות סיבה / מילות תוצאה / מילות מטרה - סיבה ותוצאה / סיבתיות - סדר המילים במשפט - התאמת מילים / מילים שיווקיות - איך לשתול מחשבות? רטוריקה
NLP / משמעות המילים - מילות קישור - מילות סיבה / מילות תוצאה / מילות מטרה - סיבה ותוצאה / סיבתיות - סדר המילים במשפט - התאמת מילים / מילים שיווקיות - איך לשתול מחשבות? רטוריקה וכאן אבאר את משמעות המילים, של מילות סיבה / מילות תוצאה / מילות מטרה. ומילות הסיבה, הן מילים שמטרתן היא: לציין סיבה / לנמק. כגון המילים: כי, מפני ש... משום ש... מאחר ש... הואיל ו... שכן... בשל, בגלל ה... בעקבות, בזכות ה... כיוון ש, בגין ... לקחת מטריה, בגלל שהיום יורד גשם. שכאן הסיבה מופיעה אחרי התוצאה. ויש גם מילות תוצאה, שמטרתן היא לציין תוצאה. מילים כגון: כך ש... מכאן ש... מכאן נובע ש... לכן, על כן, לפיכך, הואיל וכך, כתוצאה מכך, אי לכך, משום ... היום יורד גשם, ועל כן אי אפשר היום ללכת לטייל. ויש גם מילות מטרה. שמטרתן היא לציין מטרה. כגון המילים: בחיוב: כדי ש... במטרה ש... על מנת ש... לשם ה... למען ה... כדי ל... במטרה ל... במגמה ל... על ... לדרג אותן גם לפי עד כמה הן מסתירות / מגלות את קשר הסיבתיות שיש בין הרעיונות השונים. כי יש מילים שגורמות לשומע להרגיש שיש כאן קשר של סיבה ותוצאה. וששני הרעיונות, הם לא באים במקשה אחת כישות אחת שקיימת ... שמא המסר משדר בגלוי את זה שיש כאן מערכת יחסים של סיבה ותוצאה בין הרעיונות. ומי שמודע היטב למשמעות המילים של כל מילת קישור ולסדר המילים במשפט ולסדר של הרעיונות שבונים את המשפט המלא, על ידי זה הוא יכול להחליש רעיונות / לחזק רעיונות ולשפר ...
מילים משכנעות, רוצה או צריך, רוצה או מסתדר, אם תרצה, אם יסתדר לך, אתה רוצה, אתה צריך, איך לשכנע מישהו? איך לדבר נכון? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו להשתכנע? אומנות השכנוע, NLP, מילים מוכרות, ללמוד לשכנע
מילים משכנעות, רוצה או צריך, רוצה או מסתדר, אם תרצה, אם יסתדר לך, אתה רוצה, אתה צריך, איך לשכנע מישהו? איך לדבר נכון? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו להשתכנע? אומנות השכנוע, NLP, מילים מוכרות, ללמוד לשכנע
מילים משכנעות, רוצה או צריך, רוצה או מסתדר, אם תרצה, אם יסתדר לך, אתה רוצה, אתה צריך, איך לשכנע מישהו? איך לדבר נכון? איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו להשתכנע? אומנות השכנוע, NLP, מילים מוכרות, ללמוד לשכנע מתי עדיף להשתמש במילה רוצה ומתי צריך כדי לשכנע? בשפה העברית יש הבדל חשוב בין המילים רוצה וצריך בכל הנוגע לתהליכי שכנוע, מכירה ותקשורת בין - אישית. אליעד כהן מסביר באריכות איך הבחירה המדויקת במילים אלו משפיעה על תפיסת האחריות, על התחושה הפנימית של האדם ועל התגובה הצפויה שלו. ראשית, יש להבחין בין רוצה ... דחיפות ומחויבות חזקה יותר. איך לשלב בין צריך לרוצה בשיחה לשכנוע יעיל? הדרך היעילה ביותר היא לשלב בין שתי המילים לפי ההקשר והתגובה הרצויה. אם רוצים לתת לאדם תחושה של שליטה, עדיף להגיד רוצה. אם המטרה היא להדגיש חשיבות ... מתוך רצונו ולא מתוך מחויבות או אילוץ. מה המשמעות של בא לך, מתאים לך, ומסתדר לך לעומת רוצה וצריך? מילים כמו בא לך או מתאים לך הן פחות מחייבות מרוצה וצריך. כאשר משתמשים בביטויים האלה, יוצרים תחושה של קלילות ... תרצה לבוא, הוא ייאלץ לקחת אחריות מלאה להחלטה שלו לא להגיע, כי הוא לא רצה. לסיכום, איך נכון להשתמש במילים רוצה וצריך לשכנוע יעיל? לסיכום, אליעד כהן מסביר שהבחירה בין רוצה לצריך ובין מסתדר לך לתרצה צריכה להיות מותאמת ... להקטנת מחויבות וליצירת תחושת נוחות, משתמשים במסתדר לך, בא לך, או מתאים לך. אליעד כהן מדגיש כי מודעות לבחירת המילים יכולה להשפיע מאוד על הצלחת השכנוע ועל התגובה הרגשית של הצד השני. איך לשכנע אנשים? שימוש נכון במילים לשכנוע מה עדיף להגיד, רוצה או צריך? מילים משכנעות NLP איך לגרום למישהו להשתכנע?
חשיבות הדיוק בניסוח של שאלה, כל המוסיף גורע, אל תוסיף ולא תגרע, שובר שורות, האמת היא אחת, אין הרבה אמת, יותר מידי אמת, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לדייק את השאלה? למה לא להוסיף מילים מיותרות בניסוח שאלה?
חשיבות הדיוק בניסוח של שאלה, כל המוסיף גורע, אל תוסיף ולא תגרע, שובר שורות, האמת היא אחת, אין הרבה אמת, יותר מידי אמת, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לדייק את השאלה? למה לא להוסיף מילים מיותרות בניסוח שאלה?
... אחת, אין הרבה אמת, יותר מידי אמת, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לדייק את השאלה? למה לא להוסיף מילים מיותרות בניסוח שאלה? מדוע חשוב לדייק בניסוח של שאלות? אליעד כהן מסביר את חשיבות הדיוק בניסוח שאלות ואת הסכנה שבהוספת מילים מיותרות. על פי אליעד, כאשר אדם שואל שאלה, בין אם את עצמו או מישהו אחר, עליו להיות מאוד מדויק וברור בניסוח השאלה. הוא מדגיש שהוספת מילים מיותרות לשאלה יוצרת בלבול, מסיטה את תשומת הלב מהמהות האמיתית של השאלה, ומונעת מהאדם לקבל את התשובה המדויקת לשאלה ... לשאול. לדוגמה, אדם יכול לשאול את עצמו למה עשיתי את הפעולה הזאת? אך לעיתים קרובות הוא מוסיף הקדמות או מילים נוספות כמו אתמול עשיתי ככה וככה, ואני לא מבין למה פעלתי כך, מה שמרחיק אותו מהנקודה המרכזית של השאלה. אליעד מסביר שהוספת מילים אלו מבלבלת את האדם, מאחר שהמוח מתמקד בפרטים לא רלוונטיים ומאבד את המיקוד בשאלה המדויקת. מדוע כל המוסיף גורע ... יותר. הוא מסביר שאם הוספת מילה אחת מיותרת, סימן שאתה לא מספיק חד וממוקד, ולכן אתה בוודאות גם מחסיר מילים או שאלות אחרות שהיית צריך לשאול. מה החשיבות של דיוק מלא ולא חלקי? אליעד כהן נותן דוגמה ממעבדה שבה ... צריך להבין מה הוא באמת רוצה לדעת. לעיתים, האדם בטוח שהוא מנסח את השאלה הנכונה, אבל בפועל הוא מוסיף מילים מיותרות שגורמות לו לא להבין את השאלה האמיתית. אליעד מדגים זאת באמצעות שאלה: למה אני מפחד שחברה שלי תעזוב ... הפחתה מיותרת היא שקר או סטייה מהאמת. אליעד מסביר שאין הרבה אמת, יש רק אמת אחת, ולכן כל תוספת מילים, הסברים או ניסוחים מיותרים רק מרחיקים את האדם מהאמת הזו. הוא נותן דוגמה על אנשים שמתפללים ומתחילים לעשות תנועות ... נכון. לכן הוא מדגיש שצריך לדבוק באמת בלי להוסיף הגזמות מיותרות. הוא מזהיר שאם מוסיפים עודף ניסוחים או עודף מילים, גם אם לכאורה מנסים להיות מדויקים, בפועל מתרחקים מהאמת. מדוע כל מילה מיותרת מצביעה על חוסר חדות בחשיבה? אליעד ... נוספת שאינה נחוצה בשאלה מצביעה על כך שהחשיבה של האדם אינה מספיק חדה ומדויקת. אדם חד לא היה מוסיף מילים שאינן נחוצות, ולכן אדם שמוסיף מילים בשאלה הוא בהכרח אדם שאינו מדייק מספיק בחשיבתו. ההמלצה שלו היא להתאמן על הורדת מילים מיותרות מהשאלות שלנו, וכך לחשוף את השאלות המדויקות והאמיתיות שאנחנו רוצים לשאול. איך לדייק בניסוח שאלות? מדוע כל המוסיף גורע? למה צריך לדייק בשאלות? מה המשמעות של האמת היא אחת? כיצד לנסח שאלות בצורה נכונה? למה לא להוסיף מילים מיותרות בשאלה?
תרגיל בקריאת מחשבות, תרגיל בשתילת מחשבות, תרגיל לפיתוח החשיבה, משמעות המילים, ניתוח טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למילים
תרגיל בקריאת מחשבות, תרגיל בשתילת מחשבות, תרגיל לפיתוח החשיבה, משמעות המילים, ניתוח טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למילים
תרגיל בקריאת מחשבות, תרגיל בשתילת מחשבות, תרגיל לפיתוח החשיבה, משמעות המילים, ניתוח טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למילים איך תרגיל בקריאת מחשבות יכול לפתח את החשיבה שלך? אליעד כהן מסביר תרגיל מיוחד שמטרתו לפתח את החשיבה, להעמיק את ההבנה של משמעות המילים ולשפר את כישורי התקשורת הבין - אישית. התרגיל מתחיל בבחירת משפט אקראי, מכל מקור אפשרי כמו שיחה ברחוב, תגובה ... אני לאכול, והמשמעות שוב משתנה, כי עכשיו חסרה הפעולה והמשפט לא ברור. אליעד מדגיש שהתרגיל הזה לא מוגבל רק למילים, אלא כולל גם סימני פיסוק. לדוגמה, המשפט אני הלכתי לאכול יכול לקבל משמעות שונה כאשר מוסיפים פסיקים במקומות שונים, ... הקצב, ההדגשה והמסר הכללי של המשפט. אפילו נשימה בשיחה היא סוג של פסיק שמשפיע על המשמעות. איך שינוי סדר המילים משפיע על ההבנה של המשפט? אליעד מציע גם תרגיל נוסף שבו משנים את סדר המילים במשפט. למשל, במקום אני הלכתי לאכול, אפשר לומר הלכתי אני לאכול או לאכול אני הלכתי. למרות שמדובר באותן מילים בדיוק, שינוי הסדר משנה באופן משמעותי את החוויה של מי ששומע או קורא את המשפט. שינוי סדר המילים יכול לשנות את המיקוד של המשפט, להדגיש מילים שונות וליצור קונוטציות חדשות. לכן, מי שמתרגל זאת יוכל לשפר את הרגישות שלו לפרטים ולהבין טוב יותר כיצד המסר שהוא מעביר נתפס על ידי אחרים. מה החשיבות של החלפת מילים נרדפות במשפט? תרגיל נוסף שאליעד מציע הוא להחליף מילים במשפט במילים נרדפות או מילים אחרות דומות במשמעותן. במקום הלכתי, ניתן להשתמש במילים כמו מתכנן או הולך, ולראות כיצד זה משפיע על המסר שמועבר. החלפת מילים מאפשרת לנו להבין לעומק את הניואנסים השונים של השפה, את ההבדלים העדינים בין מילים שונות וכיצד כל בחירת מילה משנה את התפיסה ואת התקשורת. כיצד התרגילים הללו משפיעים על יכולות התקשורת והשכנוע שלך? ... אנשים אחרים. כשאדם מתחיל לשים לב לפרטים אלו באופן מודע, הוא מפסיק לחשוב בצורה אוטומטית ומתחיל להיות מודע יותר למילים שהוא בוחר, וגם יכול לנתח את דברי הזולת באופן מדויק יותר. זה מוביל לשיפור משמעותי בכישורים כמו משא ומתן, ... ולשיפור משמעותי בכישורי התקשורת וההשפעה. ככל שהאדם מתרגל יותר, הוא מסוגל לראות יותר פרטים, להבין באופן עמוק את משמעות המילים והכוונות מאחוריהן, ובסופו של דבר גם להשתפר בשכנוע, במניעת מניפולציות מצד אחרים וביכולת להשפיע על אנשים בצורה מדויקת ומחושבת ... מסרים ולקדם את עצמו ברמה האישית והמקצועית, תוך מודעות גבוהה יותר לכל פרט ופרט בשפה. פיתוח חשיבה הבנת משמעות מילים הבנת סימני פיסוק שכנוע וקריאת מחשבות ניתוח טקסטים איך תרגיל הקריאת מחשבות יכול לפתח את החשיבה שלך? התרגיל של ... תרגיל הקריאה של אליעד ומה מטרתו? התרגיל שניתן כאן עוסק בהבנת המשמעות של כל מילה במשפט, על ידי מחיקת מילים מהמשפט ובחינת ההשפעה של הוצאתן. לדוגמה, אם המשפט הוא אני הלכתי לאכול, המטרה היא להסתיר כל מילה ולהתבונן בהשפעתה ... של מי ביצע את הפעולה - עכשיו לא ברור אם מדובר על הדובר או על מישהו אחר. כל שינוי במילים יכול להשפיע על המסר שמועבר. איך סדר המילים משפיע על משמעות המשפט? בתרגיל הבא, אליעד ממליץ לשנות את סדר המילים במשפט ולראות כיצד זה משפיע על הבנתו. לדוגמה, במקום אני הלכתי לאכול, ניתן לשנות את הסדר ולומר הלכתי אני לאכול. התוצאה היא חוויה שונה של המשפט, והשינוי בסדר המילים משנה את המשמעות, גם אם מדובר באותן מילים בדיוק. מה חשיבותם של פסיקים וסימני פיסוק? אליעד מדגיש גם את החשיבות של סימני פיסוק בניתוח הטקסטים. לדוגמה, פסיק בין המילים אני, הלכתי לאכול ייצור תחושת הפסקה בנשימה או בהבנה שונה מאשר אם הפסיק לא היה שם. סדר המילים והפסקאות גם הם יכולים לשנות את משמעות הטקסט. כך, לדוגמה, שינוי במיקום הפסיק יכול להוות שינוי משמעותי בהבנה של המשפט. כיצד תרגילים נוספים יכולים לפתח את החשיבה שלך? בנוסף לשינוי סדר המילים, אליעד מציע גם תרגילים כמו חיפוש מילים נרדפות ולהחליף כל מילה במילים אחרות ולבחון את ההשפעה של השינויים על משמעות המשפט. מטרת התרגיל היא לפתח את היכולת לנתח כל מילה ומילה ולהבין את השפעתה על התמונה הכוללת. איך ניתוח המילים יכול להוביל לפיתוח התקשורת בין אישית? ככל שתשימו לב יותר לפרטים הקטנים שבשפה, תוכל לפתח את החשיבה שלך ולהשתפר ... על מחשבות של אחרים. הכוונה היא להתחיל לזהות את מחשבותיהם של אחרים דרך השפה, להבין את הכוונות שמסתתרות מאחורי המילים, ולעיתים אף לשתול מחשבות אצל אנשים אחרים. ברגע שאתה מסוגל לנתח את המילים של אחרים, תוכל להשתמש בטכניקות אלו גם להכוונה ולשכנוע. האם יש קשר בין טעויות דיבור לפיתוח החשיבה? אליעד גם ... הקריאה והכתיבה של מחשבות, לשפר את כישוריו בשכנוע ולהפוך את עצמו למומחה בתקשורת בין אישית. פיתוח חשיבה הבנת משמעות מילים הבנת סימני פיסוק שכנוע וקריאת מחשבות ניתוח טקסטים
מה הסיכוי ש? האם יש סיכוי ש? סיכוי סטטיסטי, איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? רצפים בין מילים, העולם נוצר במקרה, סטטיסטיקה, כמות אין סופית, הסתברות סטטיסטית, בריאת העולם
מה הסיכוי ש? האם יש סיכוי ש? סיכוי סטטיסטי, איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? רצפים בין מילים, העולם נוצר במקרה, סטטיסטיקה, כמות אין סופית, הסתברות סטטיסטית, בריאת העולם
מה הסיכוי ש? האם יש סיכוי ש? סיכוי סטטיסטי, איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? רצפים בין מילים, העולם נוצר במקרה, סטטיסטיקה, כמות אין סופית, הסתברות סטטיסטית, בריאת העולם האם העולם נוצר במקרה או על ידי בורא? ... יכתוב יצירה ספרותית מורכבת כמו זו של שייקספיר. אליעד מפרק את הדוגמה ומסביר את הבעיה שבה: אם ניקח שתי מילים כמו אני רוצה, ניתן לסדר אותן בכמה דרכים: אני רוצה, רוצה אני, וכל הסדרים יהיו הגיוניים. אך כשמוסיפים עוד מילים למשפט כמו אני רוצה לאכול פלאפל חם, מספר האפשרויות עולה מאוד והסבירות שהמשפט יצא הגיוני באופן אקראי הולכת ופוחתת ככל שמוסיפים מילים. האם כמות המשפטים שאפשר ליצור היא סופית או אינסופית? כאן אליעד נכנס להסבר מעמיק ומורכב יותר. הוא בוחן האם כמות המשפטים שניתן להרכיב ממספר סופי של מילים בשפה מסוימת היא סופית או אינסופית. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמאות מעשיות: אם המילים מוגבלות והמשפט חייב להיות באורך מסוים, אז כמות המשפטים האפשריים היא סופית. אבל אם אפשר להאריך את המשפט ללא הגבלה, למשל על ידי הוספת תיאורים כמו הבית הגדול הירוק הרחב..., הכמות הופכת לאינסופית, כי תמיד אפשר להוסיף עוד מילים. אליעד מדגיש את חשיבות ההגדרה המדויקת של המושג רצף - אם הרצף מוגבל לאורך מסוים, התשובה תהיה סופית, ואם לא, התשובה תהיה אינסופית. האם אפשר להמציא מילים ואותיות חדשות? בהמשך, אליעד מסבך את השאלה ושואל אם אפשר להוסיף לשפה מילים חדשות ואפילו אותיות חדשות. הוא מסביר שאם מוסיפים מילים או אותיות, או מאפשרים משפטים ללא הגבלת אורך, אז באופן טבעי הכמות של הרצפים האפשריים תהיה אינסופית. האם עולם ... כמות האפשרויות היא אינסופית, תמיד יש סיכוי שמשהו יקרה. אך כאן עולה בעיה חדשה: הסיכוי להיווצרות צירוף מסוים של מילים או מספרים קטן ככל שהצירוף ארוך יותר. ככל שהסדר או הצירוף ארוכים ומורכבים יותר, הסיכוי שהם יווצרו במקרה קטן ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לקרוא אנשים, ללמוד לשכנע, אומן פיתוי, החיסרון של אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות, ניתוח משמעות מילים, ניתוח שפת אם, להשיג בחורות, ללמוד שכנוע, טיפים לשכנוע, כושר שכנוע, שיטות שכנוע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מילים, האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מילים, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, מומחה, מאמן אישי לימודים בתחום מילים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.9844 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 19:00:22 - wesi1