אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מיומנות ✔כימיה בין אישית, איך ליצור חיבה? איך ליצור כימיה? איך לא ליצור התניה שלילית? איך ליצור התניה חיובית? לגרום למישהו לומר לך כן, מיומנויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
כימיה בין אישית, איך ליצור חיבה? איך ליצור כימיה? איך לא ליצור התניה שלילית? איך ליצור התניה חיובית? לגרום למישהו לומר לך כן, מיומנויות שיחה, להתחיל עם בחורה, תקשורת בין אישית, יצירת כימיה
מהן מיומנויות השיחה שיכולות להקטין התנגדות ולהגביר את הסיכוי לקבל "כן"?

כאשר אנחנו מדברים על מיומנויות שיחה, במיוחד במצבים שבהם רוצים להציע הצעה למישהו, חשוב להבין איך להימנע מהתנגדות. לדוגמה, נניח שבחור רוצה להציע לבחורה לצאת איתו או בחורה רוצה לבקש מגבר לקנות לה טבעת. אחת השיטות הרווחות היא פשוט לבקש את מה שאתה רוצה, אך לא תמיד זה עובד. לדוגמה, אם הבחורה תגיד לבחורה "בא לך ללכת לסרט?" יש סיכוי שהבחור יגיד "לא". השאלה היא: איך להתמודד עם זה?

אליעד מסביר כי ישנם שני חסרונות אפשריים בהצעה כזו. ראשית, אם הצד השני אומר "לא", הרצון שלך לא התממש. שנית, יש את ההיבט הפסיכולוגי - ההתנגדות שהצד השני הראה עשויה להותיר רושם שלילי. כאשר אדם אומר "לא" כלפי הצעה, הוא לא רק מסרב אלא יוצר אצלך את ההתניה שהצעותיך לא רצויות או שיכולות להיתקל בהתנגדות. זו דינמיקה שמפעם לפעם מחמירה.

כאשר אתה מבקש ממישהו משהו ונתקל בסירוב, לא רק שהבקשה שלך נדחית, אלא גם התפתחת אצלו התניה של התנגדות כלפי בקשות נוספות. אם למשל אתה מבקש ממישהו להניח תפילין ומקבל תשובה שלילית, המוח שלך מתחיל ליצור את ההבנה שכאשר אתה שואל אותו משהו, סביר להניח שהוא יסרב. כך גם כשאתה מציע הצעות פשוטות או מבקש דבר מה. המפתח להימנע מהתניה שלילית הוא לא להגיע למצבים של "לא" - כל התשובות השליליות יוצרים קשר בין האדם לבין הצעתך ויכולות להוביל לדחייה עתידית.

איך ניתן למנוע יצירת התניה שלילית במהלך שיחה?

כדי להימנע ממצבים של התנגדות, המפתח הוא להבין כיצד להציע הצעות בצורה שלא תוביל להתנגדות ישירה. לדוגמה, אם אתה נמצא עם מישהו בדייט ואתה רוצה להציע לו לצאת להליכה, הדרך הטובה ביותר היא לשאול אותו לא בצורה של "בא לך להליכה?" אלא בצורה יותר כללית, כמו "מה דעתך על יציאה להליכה? מה אתה חושב על זה?" בכך אתה לא מציב בפניו את האפשרות של "כן" או "לא" בצורה דיכוטומית. אתה מעורר שיחה פתוחה ולא נועל אותו במצב של סירוב.

הטכניקה הזו שנקראת "לא להגדיר את מה שאתה רוצה" מאפשרת למנוע קונפליקטים ולהימנע ממצבים של "לא". אם תשאל שאלה לא מוגדרת, תוכל להמנע מלהציב את הצד השני במצב שבו הוא לא יכול להיענות באופן חיובי. אליעד מציין גם את החשיבות בשאלות שמכבדות את רצונותיו של הצד השני ומונעות מצבים של התנגדות.

מהם הגורמים המשפיעים על ההתנגדות בשיחה?

במהלך שיחה, אם יש לאדם רצון מאוד מוגדר, הסיכוי שהתשובה תהיה נגד רצונו גדול יותר. לדוגמה, אם אתה אומר "אני רוצה לשתות קולה של פפסי", זה רצון מוגדר מאוד, ולכן אם המציאות לא תואמת את הציפיות שלך, תתקל בסירוב. לעומת זאת, אם אתה...
עכשיו באותו עניין של מיומנויות שיחה אוקי עכשיו מדברים עם מישהו והמטרה היא שיהיו כמה שפחות התנגדויות בשיחה קודם כל זאת המטרה נגיד בחור לדוגמה רוצה להציע לבחורה לצאת איתו נגיד בחורה רוצה להציע לגבר לקנות לה טבעת, ראיתם איזה סטריאוטיפ זה בחורה רוצה טבעת גבר רוצה שבחורה תצא איתו אבל לא אכפת לי עכשיו.

ש: רגע אתה אומר שהוא יקנה לה טבעת אולי היא תקנה לו שרשרת.

אליעד: אין בעיה אוקי עכשיו השאלה היא כזאת כשאת רוצה לבקש ממישהו משהו מה את צריכה לעשות מה עושים אז יש שיטה שאומרת פשוט תבקש את מה שאתה רוצה יש שיטה כזאת תבוא לבחורה תגיד לה.

ש: כן והיא לא עובדת.

אליעד: לא אבל לפעמים היא גם עובדת לפעמים היא עובדת, עכשיו נגיד את נמצאת עם מישהו ואת רוצה להגיד לו בא לך שנלך לסרט יש היגיון בכזה דבר לגיטימי, יפה עכשיו בואי תסבירי לי מה היתרון בגישה הזאת שפשוט מה שאת רוצה את אומרת ובזה פתרנו את הבעיה ומה החיסרון בגישה הזאת כי יכול להיות שהוא יגיד לך לא נכון, יפה עכשיו מה החיסרון בזה שמישהו אומר לך לא בא נחשוב על החסרונות נגיד שאת מבקשת ממישהו משהו בא נלך נעשה ככה וככה והוא אומר לך לא אתה רוצה לאכול צהריים הוא אומר לך לא בא לך שזה וזה והוא אומר לך לא מה החיסרון בזה אז חיסרון אחד שהוא אמר לך לא איזה עוד חיסרון יש בזה מה החיסרון הנוסף שיש בכך שאמרו לך לא.

ש: לא קיבלתי את רצוני.

אליעד: לא חיסרון נוסף את אומרת למישהו תן לי מאה שקל והוא אומר לך לא לא רוצה.

ש: זה מעיד עלי אולי.

אליעד: עוד פעם בהנחה שאת באה למישהו ואומרת לו אני רוצה ככה וככה והוא אומר לך לא רוצה.

ש: גורם לה להרגיש איזה משהו איזו הרגשה לא נעימה.

אליעד: לא היא ברור שזה גורם לה להרגיש הרגשה לא נעימה כי אמרו לה לא איך זה דופק אותך שהוא אמר לך לא מעבר לזה שהוא לא מילא את רצונך.

ש: זה מושך את הכוח לצד השני.

אליעד: אבל הכוח בכל מקרה אצל הצד השני כי ביקשת ממנו והוא לא נתן לך אז מה החיסרון אז איזה חיסרון עוד יש, אתה יודע איזה חיסרון יש?

ש: לא.

אליעד: הנה עכשיו איזה חיסרון לי יש אתה אמרת לי לא מה החיסרון שיש לי סתם זה לא בהכרח אותו הדבר, אוקי מה נסגר אתכם אנשים אני שואל עכשיו אוקי איך נדע איזה חיסרון יש אוקי ואיך נדע איזה חיסרון.

ש: אני מבואסת אמרת לי לא אז זה.

אליעד: לא מעבר לזה שאת מבואסת שאמרו לך לא מעבר לזה יש עוד חיסרון אז אני אסביר לך איך עכשיו אנחנו נדע מה החיסרון נעשה הפוך נגיד שבן אדם הילד שלך בא אלייך ואומר לך אמא תקני לי בית את אומרת לו סליחה לך תעבוד, אוקי מה החיסרון שנוצר לו שאת לא אוהבת אותו שאת לא רוצה אותו איזה עוד חיסרון נוצר לו.

ש: שאין לו בית.

אליעד: לא מעבר לזה שהוא לא מילא את הרצון שלו מה עוד הבעיה שיש פה מבחינת פיתוח השיחה הבעיה היא שנוצרה התניה הבן אדם שאמר לא נוצרה לו התניה שהוא מתנגד לבן אדם שדיבר איתו.

ש: איך הגעת לזה שנוצרה לו התניה?

אליעד: אתה אומר למישהי בא נלך לראות בא לך ללכת איתי לקולנוע לראות סרט x נגיד והיא אומרת לך לא אז קודם כל הרצון שלך לא התמלא אבל מעבר לזה שהרצון שלך לא התמלא נוצרה עוד בעיה כי בראש שלה יש התניה שאומרת שהיא לא רוצה את מה שאתה מציע ואז פעם הבאה שאתה תגיד לה נגיד אוקי ובא לך לדוגמה נגיד שנלך לסרט אחר היא במוח שלה כבר יש התניה אוקי כשהוא שואל אותי אני אומרת לא.

ש: איך הגעת לזה שיש התניה כזאתי.

אליעד: איך הגעת לזה שיש התניה כזאתי.

ש: מה זה כן איך הגעת תסביר לי.

אליעד: אני אסביר לך קודם כל זה עובדתית.

ש: רגע אז איך אתה מפרק את ההתניה הזאתי.

אליעד: אני אסביר לך חכי זאת השאלה, אני בכוונה עשיתי את זה כדי ליצור לך התניה אני אחר כך אסביר איך להימנע מזה איך לחסוך את ההתניה הזאת לא מה לעשות אחרי שאמרו לך לא כדי לא ליצור את ההתניה כי גם זאת שאלה גם בזה יש איזו שיטה אבל איך מראש לא להגיע למצב שיגידו לא כי תביני משהו כשאת מבקשת ממישהו משהו והוא אומר לך לא נגיד את אומרת לילד שלך בא תעשה שיעורים והוא אומר לך לא זה לא רק שהוא אמר לך לא ביחס למה שרצית גם נוצרה לו התניה שהוא רגיל להגיד לך לא כי אם את אומרת לו תעשה שיעורים לא תסדר את החדר לא תבשל לא זה לא פעם הבאה שתגידי לו בא תעשה זה וזה הוא כבר בראש שלו כבר יש לו בראש מה שהיא אומרת לי אני כבר רגיל להגיד לה לא.

ש: אתה הוספת פה איזה משהו התחלת להוסיף פה כל מיני דברים.

אליעד: זה שהוספתי דברים זאת עובדה הוא התחיל להגיד אתה הוספת משהו הוא לא יודע איך להמשיך את זה אמר אתה הוספת דברים ברור שהוספתי דברים.

ש: זה לא נכון קודם כל שלא ידעתי להמשיך את זה.

אליעד: אז למה שלא תמשיך את זה אז תמשיך את זה ימשיך כבודו כן.

ש: בבקשה אתה הוספת דברים שזה חוזר על עצמו.

אליעד: מה?

ש: את העניין הזה שזה חוזר על לא ולא עכשיו אני אגיד לבחורה עכשיו אני אגיד לך אתה רוצה סמים אתה תגיד לי לא.

אליעד: נכון.

ש: אתה רוצה כסף אתה תגיד לי לא?

אליעד: יש יותר סיכוי שאני אגיד לך לא מאשר אם לא היית שואל אותי קודם אם אני רוצה סמים.

ש: מה ואם אני אגיד לך אתה יודע מה אני לא רוצה להביא לך סמים אתה רוצה.

אליעד: קסמים.

ש: קסמים.

אליעד: כן אתה רוצה סמים יש יותר סיכוי שיגידו לך כן כי אמרת קודם אתה רוצה קסמים, אני מסביר לך המוח פועל.

ש: מה שאתה אומר עובד על רוב האנשים.

אליעד: לא נכון פועל על כל האנשים אם בן אדם כל הזמן מעצבן אותך נגיד מישהו לדוגמה בא נלך על עובדתית נגיד מישהו, זה עובד על כולם כל הזמן אני אתן לך דוגמה אלא אם כן אתה מטיל ספק בכל פעם מחדש אני אתן לך דוגמה נגיד חברה שמייצרת כלי רכב והרכב הזה יש כתבה אחת שהיא דפוקה ועוד כתבה שהיא דפוקה וזה ונגיד שהם יצרו רכב תקין אז מה אתה באמת תלך לבדוק אם הרכב תקין או לא אתה תגיד לא הם מייצרים כלי רכב דפוקים הרכב דפוק, נגיד שיש מישהו שהוא אומר דבר שקר פעם אחת דבר שקר פעם שנייה בפעם העשירית אתה תבדוק אם הוא אומר את האמת או לא או שאתה תגיד הוא שקרן שקרן אתה לא בודק.

ש: עם זה אני מסכים איתך.

אליעד: כי נוצרה התניה.

ש: אבל אתה לא הצגת את זה ככה מלכתחילה הצגת את זה כפעם אחת.

אליעד: אתה מתכוון להגיד שאתה לא הבנת שזה מה שהצגתי מלכתחילה.

ש: לא אתה לא הצגת את זה כעובדתית עובדתית אתה לא הצגת את זה ככה מה לעשות בוא תשים וידאו אני מוכן להסתכל איתך על הוידאו.

אליעד: באמת?

ש: כן באמת.

אליעד: אוקי עכשיו בא נגיד מה אני אמרתי מה הבנת ומה הטעות שלך תסתכל.

ש: אתה לא הצגת אתה הצגת את זה סדרתי ואני מבין את ההיגיון של זה.

אליעד: אתה לא מבין שום דבר אתה לא מבין בכלל. מההתחלה מה האדון הנכבד הזה טוען הוא טוען שאני החלפתי את השאלות אני טענתי על מקרה שמישהו אומר לא ולא וזה שונה ממה שהצגתי בהתחלה שפעם אחת אמרו לך לא אבל הוא לא הבין אותי למה הוא לא הבין אותי כי אחרי הפעם הראשונה שאומרים לך לא כבר זרע הפורענות נשתל.

ש: זה לא נכון.

אליעד: אז אתה לא מודע אז אני טוען שזה נכון בהנחה שזה נכון סבבה נניח שזה נכון.

ש: אז בהנחה שזה לא נכון.

אליעד: סבבה אז הוא אומר שזה לא נכון ובזה נפתרה השאלה אני טוען שזה כן נכון נמשיך את השאלה, אז ככה אז קודם כל אני טוען כזאת טענה כשאתה למישהי לדוגמה בא לך לאכול פיצה והיא אמרה לך לא בראש שלה נוצרה פקודה שאתה אני אקצין את זה שאתה אויב שלה שאתה רוצה לעשות לה רע שמה שאתה אומר לה יש סיכוי סביר שהיא תגיד לך לא שאתה נגדה שלא יודע מה, עכשיו זה נכון שזה שקלול של הרבה פרמטרים וזה וכו' אבל בגדול אם לדוגמה אתה פוגש מישהו ברחוב פעם ראשונה הוא אומר לך אתה רוצה להניח תפילין אתה כבר מקטלג אותו רגע הוא מה הוא מנסה הוא מנסה לרמות אותי גם אם הוא יגיד לך אחר כך אתה רוצה מאה שקל משהו פה כבר חשוד לא יודע אם הוא יביא לי מאה שקל הוא גם קודם רצה להביא לי להניח תפילין ככה עובד המוח זה מה יש ככה זה עובד ואם מישהו אומר לך אפשר להציע לך משהו לטעום ואחר כך הוא יגיד לך אולי תקנה יש יותר סיכוי שתקנה כי הוא הציע לך קודם לטעום.

אוקי בקיצור ככה זה עובד עכשיו זה נכון שזה שיקול של הרבה פרמטרים ואם זה חוזר על עצמו הרבה פעמים התניה של לא זה אחר כך נהיה לא וכן נהיה כן, עכשיו השאלה היא כזאת.

ש: גם לבדוק הסכמות.

אליעד: אני מסכים איתך אבל עכשיו נושא השיחה הוא כדלקמן זאת אומרת כשאתה מבקש בקשה ומישהו אומר לך לא יש שתי בעיות שנוצרו בעיה ראשונה שהוא אמר לך לא למה שביקשת ובעיה שנייה שבעצם יצרת לו התניה שהוא אומר לך לא אסור אני עכשיו אגיד את זה כחוק אם רוצים ליצור כימיה עם מישהו אסור להגיע למצב שהוא אמר לך לא או שהוא הביע כלפיך התנגדות בשום נושא בעולם אם רוצים ליצור כימיה עם מישהו רוצים לגרום לו להרגיש כלפיך אהבה אז ככה בהנחה שאתה אומר אני רוצה שהוא ירגיש ריחוק ממני נגיד שלדוגמה מישהו אוהב אותך יותר מדי וברגע שהוא לא יאהב אותך תשאלי אותו שאלות סתם שאלות שאת יודעת שהוא יגיד לך שהוא לא רוצה נגיד אתה רוצה עכשיו באמצע הלילה אתה רוצה שנצא נעשה הליכה לא, לא קרה כלום אבל בראש שלו הוא מתחיל להרגיש ריחוק כי את מציאה הצעות שהוא לא רוצה אותם אוקי זה מרחיק אותו רגשית.

לעומת זאת אם רוצים שמישהו יאהב אותך אל תביא אותו למצבים שהוא אומר לך לא אל תביא אותו למצבים שהוא חווה כלפיך התנגדות כי כשאתה אומר לו בא נעשה הליכה באמצע הלילה ואז הוא אומר לך לא אז אומנם הוא אמר לא ביחס להליכה באמצע הלילה אבל מי אמר לו בא נעשה הליכה באמצע הלילה אתה אז בעצם מי הציג את הדבר הרע, אם הוא אמר אני לא רוצה לעשות הליכה באמצע הלילה זה אומר שהוא חשב שהליכה באמצע הלילה זה רע אבל מי הביא את הרע הזה אתה זאת אומרת הוא חווה דחיה ממך נוצרת לו התניה הוא אומר לי דברים שאני לא רוצה הוא ואז הנגזרת שלו הוא נגדי הוא לא אוהב אותי מה שזה לא יהיה ולכן כשמנסים לפתח קשר עם מישהו צריך להיזהר שלא יהיה מצב שהוא אומר לך לא שלא יהיה מצב שהוא מביע התנגדות ועכשיו השאלה הנשאלת היא.

ש: איך.

אליעד: לא שנייה עכשיו השאלה הנשאלת היא אז איך בכל זאת שואלים שאלה שיש מצב שתקבלי עליה לא, את עכשיו נמצאת עם מישהו נגיד בדייט ואת רוצה להגיד לו תגיד לי בא לך שנעשה הליכה ואת אומרת רגע אבל יש מצב שהוא יגיד לי לא ואני לא רוצה להגיע למצב שהוא יגיד לי לא כי אני לא רוצה ליצור לו התניה שאני בחורה שאומרת לו דברים שהוא לא רוצה לשמוע אז מה עושים. מה אתה אומר?

ש: מסיתים את זה לזמן למשל את רוצה לבוא לסרט היום בערב ממקדים את זה להיום בערב.

אליעד: אז היא גם תגיד לא מה עשינו, רגע תעבור נושא היא עכשיו נמצאת עם הבחור בדייט היו בבית קפה והיא רוצה להגיד לו בוא נצא לעשות הליכה.

ש: הליכה ובלי שאני אצטייר כמישהי שהוא מתנגד אליה.

אליעד: ואת רוצה שלא יהיה מצב שהוא יגיד לך לא, עוד פעם השאלה היא זה לא איך לגרום לו להגיד לך כן זאת שאלה אחרת השאלה היא זה איך להקטין את הסיכוי שהוא יגיד לך לא או איך להימנע ממצבים שהוא יגיד לך לא ועדיין שתוכלי להגיד לו בא נעשה הליכה.

ש: לא להביא את זה כבקשה שהתשובה עליה תהיה חד משמעית כן או לא שלא תהיה תשובה דיכוטומית כן לא.

אליעד: אז קודם כל נכון.

ש: תגיד חשבתי מה אתה אומר אולי מה אתה חושב על איזה הליכה מה אתה אומר לא בהכרח לא מחויב אבל בא נראה.

אליעד: קודם כל נתת תשובה טובה מה התשובה שנתת אז אמרת תנסח את השאלה לא בצורה של כן או לא אלא בצורה של מה דעתך על אני לא אמרתי שאני רוצה רק שאלתי מה דעתך אבל בא נניח שהוא אמר לך דעתי חיובית ואז את צריכה להגדיר לו אז בא נלך נעשה הליכה ואז את יכולה לקבל לא, זאת שאלה ראשונה מה עושים עם זה שאלה שנייה נניח שאת מדברת בצורה שהיא לא מוגדרת אבל עדיין הוא יכול להגיד לך הליכה זה מזעזע וגם זה מצד האמת בעיה כי את כאילו מה את מדברת על דברים מזעזעים אני מחפש למצוא פה איזו נוסחה שדרך הנוסחה הזאת נדע לצמצם מצבי קונפליקט אז מה התשובה הפשוטה.

ש: שגם אם אתה מדבר על משהו שהשני שונא בתכלית.

אליעד: איך אתה יכול להגיע למצב שאתה מדבר עם מישהו בדינמיקה ביניכם להקטין את הכמויות של הקונפליקטים.

ש: להקטין.

אליעד: איך לא אז אתה יכול לא לדבר איתה לא לדבר איתה לא קונפליקט.

ש: לא אמרת להקטין.

אליעד: כן אבל איך מה הנוסחה איך אתה יכול להגיד לה בואי נעשה זה בא נלך לפה ולהקטין את כמות הפעמים שהיא תגיד לך לא רוצה אני לא מעוניינת איך עושים את זה אז התשובה היא פשוטה יש חוק שאומר אל תגדיר ואל תוגדר מכירים את זה יש כזה פרק בספר שקט נפשי משמה לקחתי את הרעיון הזה אל תגדיר ואל תוגדר.

ש: מאיפה הספר?

אליעד: הספר נקרא שקט נפשי אמיתי אני כתבתי אותו פעם אוקי יש שמה דבר שנקרא אל תגדיר ואל תוגדר מה זה אומר בגדול קונפליקט נוצר ככל שהדבר יותר מוגדר ככה יש יותר סיכוי לקונפליקט כשבן אדם יש לו רצון מוגדר יש יותר סיכוי שהמציאות תהיה נגד רצונו, מה זה אומר רצון מוגדר אני רוצה לשתות זה רצון לא מוגדר או פחות מוגדר ביחס לאני רוצה לשתות קולה אני רוצה לשתות קולה זה רצון פחות מוגדר מאשר אני רוצה לשתות קולה של חברת פפסי וזה פחות מוגדר מבכוס כזאת וכזאת ביום כזה וכזה בשעה כזאת וכזאת שתגיע בצורה כזאת וכזאת ככל שהרצון יותר מוגדר ככה זה מגדיל את הסיכוי שהמציאות תהיה בדיוק כרצונך ואז תהיה נגיד מאושר מצד שני זה גם מגדיל את הסיכוי שהמציאות תהיה נגד רצונך מה זה אומר פרקטית זה אומר פרקטית שאם לצורך העניין נגיד את רוצה לצאת עם הבחור להליכה אחרי הבית קפה נניח אז קודם כל קחי את הרעיון של לצאת איתו לבית קפה וצריך.

אז שנייה רגע קודם כל בא נלך על מוגדר ולא מוגדר כי יש פה כמה מהלכים מהלך ראשון אומר תשאלי את השאלות בצורה לא מוגדרת לדוגמה יבוא לך לעשות משהו אחרי הבית קפה לפני יבוא לך ללכת איתי אם הוא אומר לך לא אני צריך ללכת הביתה חסכנו את יבוא לך ללכת איתי לעשות איתי הליכה.

ש: אולי בא לו דברים אחרים.

אליעד: שנייה יפה עכשיו מה לדוגמה פחות מוגדר מיבוא לך שנעשה משהו ביחד אחרי הקפה מה פחות מוגדר לדוגמה יש לך כבר תוכניות לערב עכשיו אם הוא אומר לך כן אז חסכנו את בא לך שנעשה משהו ביחד וחסכנו את בא לך שנעשה משהו ביחד בצורה של לעשות הליכה בפארק שם, אוקי חסכנו את זה אז מה הרעיון אומר קחי את מה שאת רוצה ובצורה יותר מופשטת לדוגמה נגיד אתה רוצה לראות עם מישהי סרט ביום זה וזה בשעה זאת וזאת במקום זה וזה אוקי קודם כל "בא לך שנעשה משהו ביחד? כן, אוקי בא לך שנראה סרט? כן, בא לך ביום זה וזה? כן, בא לך סרט כזה וכזה? כן" אבל אם אתה ישר תבוא עם בא לך שנלך מה שרצית ככל שבאת יותר מוגדר ככה יש יותר סיכוי שקיבלת לא אוקי זה קודם כל חוק ראשון.

עכשיו זה אומר שבעצם תיקחי את מה שאת רוצה ותראי אותו כמהות וצורה כאילו בצורה פחות מוגדרת לדוגמה נגיד שאת אומרת לו מה נגיד את רוצה תמציאי בא לך להתחתן, אתה רוצה להתחתן איתי אז אוקי להתחתן זאת נגיד צורה של משהו אחר סתם, בוא נתגרש מה דעתך שנתרחק טיפ כן אז אולי גם נתגרש מה דעתך שלכל אחד יהיה זמן שלו כן זמן משלו אוקי ואולי גם נהיה בחדרים נפרדים אולי בכלל נעבור דירות אולי נתגרש, התחלנו מבוא נהיה כל אחד עם זמן משלו מה דעתך שכל אחד יוכל לממש את עצמו יותר באופן עצמאי משמה גזרנו לאיפה שגזרנו, אוקי אז קודם כל זה היה כיוון אחד הרעיון אומר תשאל שאלות שהן פחות מוגדרות וככה פחות תכניס את עצמך למלכודת של סיכוי שתקבל לא זה דבר ראשון.

עכשיו זה נכון לגבי לקוחות אנשים תלמידים וכו' אבל יש פה עוד איזה היבט ההיבט אומר שכשאת שואלת שאלה לצורך העניין את צריכה לשאול את עצמך מה הנחות היסוד כמו שיש את הרעיון הזה מה הנחות היסוד נגיד יש מחשבה מה הנחות היסוד שלה אוקי אז אותו דבר לשאול מה הנחות היסוד של המהלך שאני רוצה להוביל אותו לדוגמה נגיד בא נעשה הליכה עכשיו בשביל שנעשה הליכה מה צריך לקרות בשביל שנעשה הליכה אוקי צריך לוודא שהוא לא עייף צריך לוודא שהוא אוהב לעשות הליכות צריך לוודא שהוא לא ממהר צריך לוודא שבא לו בכלל להיות איתי, נכון יפה אז לפני ששואלים אותו בא נעשה הליכה בא נעשה ולידציה לדברים האלה תגיד לי אתה עייף לא יודע אתה אוהב לעשות ספורט בא נדבר על זה בצורה סיבובית נחמד לך איתי בא נדבר על זה עושים בודקים מה הנחות היסוד ומהם אחרי שקיבלנו אישור לזה ולזה אז אחר כך אפשר לשאול בא לך שנעשה הליכה אז אולי פתאום יקפוץ משהו אחר.

ש: אבל יש פה גם בעתיות כי לפעמים אתה יכול ליפול על איזה מישהי שתגיד לך מה אתה מסתובב יותר מדי מה אתה רוצה כאילו אנשים שאוהבים ישירות לא יסבלו את כל הסביבון הזה.

אליעד: לא.

ש: לא...
טיפשות להגדיל את הסיכוי קונפליקטים בדייט המלצה עייף תקשורתיות לא אכפת לי לגרום למישהו בחורה רוצה יחסים איך לא ליצור התניה שלילית איך ליצור איך ליצור התניה איך ליצור התניה חיובית איך ליצור חיבה איך ליצור כימיה אישה בחורה בחורות התניה התניה שלילית התניות חיבה חיוביות יצירת כימיה כימיה כימיה בין אישית לא ליצור התניה לא ליצור התניה שלילית לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום למישהו לגרום למישהו לומר לגרום למישהו לומר לך לגרום למישהו לומר לך כן לגרום למישהי להתחיל להתחיל עם אישה להתחיל עם בחור להתחיל עם בחורה להתחיל עם בחורות להתחיל עם בנות להתחיל עם מישהי להתחיל עם נשים ליצור ליצור התניה ליצור התניה חיובית ליצור התניה שלילית ליצור חיבה ליצור כימיה לשכנע מישהו לשכנע מישהו לומר לשכנע מישהו לומר לך לשכנע מישהו לומר לך כן מיומנויות מיומנויות שיחה מיומנות נשים שיחה שלילי שליליות תקשורת תקשורת בין אישית תקשורת בינאישית תקשורתיות
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2 האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה? אנשים רבים מאמינים שתרגול הוא פתרון אוניברסלי לשיפור מיומנויות, אך אליעד כהן מדגיש שזה נכון רק בחלק מהמקרים. לפי ... ידע, חוסר ניסיון, פחד או מגבלה אחרת? לשאול אם הבעיה היא באמת תוצאה של חוסר בתרגול - אם כן, התשובה היא שצריך להמשיך לתרגל ולחזור על הפעולה או המיומנות. אם מתברר שהבעיה נובעת מסיבות אחרות (טכניקה לא נכונה, ... שחוזרים על פעולה או מידע מסוים, המוח והגוף מתרגלים לפעולה, ומכאן מגיע השיפור בביצועים. זה יכול להתבטא בשיפור בזיכרון, בחוזק השרירים או בכל מיומנות אחרת שמתבססת על פעולה חוזרת. למה לא נכון תמיד להסתמך על ... את ההקשר של הבעיה, כי לפעמים התרגול פשוט לא רלוונטי. תרגול במצב כזה לא יפתור את הבעיה אלא רק יעמיק את הסבל או הקושי. מה המסקנה לגבי פיתוח מיומנויות והתפתחות אישית? המסקנה של אליעד היא שבכל תהליך של התפתחות אישית או רכישת מיומנות, יש לבדוק לעומק אם מה שחסר הוא באמת ניסיון חוזר ותרגול ... לשינוי הרגלים פיתוח ביטחון עצמי באמצעות הבנה מעמיקה למה יש תפיסה שתרגול תמיד פותר בעיות? הטענה הראשונה שהועלתה היא שיש אנשים הסבורים כי תרגול מיומנות הוא הפתרון לכל בעיה. הם מניחים שבכל פעם שבן אדם לא ... אכן נובע מחוסר בתרגול. מתי תרגול עוזר באמת? ההסבר המרכזי הוא שתרגול עוזר כאשר הבעיה עצמה היא פונקציה של חוסר תרגול. אם מה שחסר הוא פיתוח מיומנות שנרכשת על ידי חזרה חוזרת ונשנית - אז ברור שתרגול אכן ... זהו חלק חיוני בכל תהליך של פתרון בעיות או התפתחות אישית: מגדירים את הבעיה במדויק: מה בדיוק לא עובד? בודקים מדוע זה לא עובד: האם יש מידע חסר? מיומנות חסרה? פחד או מגבלה רגשית? שואלים האם חוסר של שינון או חזרה היא הסיבה: אם כן - תרגול ושינון יעזרו בשיפור מיומנות זו. אם מגלים סיבה אחרת (כמו שורש רגשי, טכניקה שגויה, דפוס לא מודע) - אז הפתרון הוא בדרך כלל זיהוי גורם הקושי וטיפול בו, ולאו דווקא עוד תרגול. הרעיון הוא שבכל פעם שתרגול מיומנות הוא אכן הדבר החסר - כדאי לתרגל, אבל תמיד חשוב לוודא ... - אם הוא לא לובש כפפות, תרגול לא יגן עליו מהאש. משמעות הדבר היא שלפני שמציעים תרגול לשיפור המצב, צריך להבין את ההקשר המלא. לעיתים כדאי לפתח מיומנות אחרת (למשל, להשתמש בכלים נכונים), או לטפל בשורש הבעיה (למשל, בעיה רפואית, בעיה מנטלית וכדומה), ואז ייתכן שתרגול יתמוך בתהליך אך לא יהיה העיקר. מה מסקנת הדברים לגבי פיתוח מיומנות והתפתחות אישית? המסקנה היא שבכל תחום של התפתחות אישית, העצמה אישית או רכישת מיומנות חדשה, חשוב לשאול האם באמת מה שחסר לי כאן הוא ניסיון ... לו מה הבעיה תתרגל את זה אני אסביר לך איך ותתרגל וזה יעבוד לך אבל זה לא נכון בא תבין למה הוא מסתבך, תבין למה הוא מסתבך ואז תראה שאולי חסר לו מיומנות לאיך להכניס את החור או את השרוך לחור נגיד. ש: ואז זה ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1 האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות? איך ניתן לשפר מיומנויות בצורה יעילה? בהרצאה זו נדונה השאלה האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות, ועד כמה יש לתרגל כדי לראות שיפור. נבחנו מצבים שונים שבהם תרגול יכול או לא יכול לשפר מיומנויות, כמו גם השפעת התרגול על פתרון בעיות ... תמיד התרגול יעיל. השאלה המרכזית הייתה האם תרגול הוא הדרך היעילה ביותר לשיפור מיומנויות. אחת הדוגמאות שהובאו היא תרגול של שפה ... היה האם תרגול מוטורי תמיד עובד. ההסבר שניתן היה כי התרגול עלול לא לשפר את המיומנות אם אין הבנה עמוקה של הפעולה, אלא אם כן המיומנות היא פשוטה מאוד ותלויה בזיכרון בלבד, ... לטפל בבעיה בדרך אחרת, ולא בהכרח דרך תרגול טכני בלבד. תרגול כפתרון לחיסרון מיומנויות עוד הובהר כי תרגול יכול לעזור לאדם להשיג מיומנות מסוימת, אך כל עוד יש לו את היכולת ... יש להבין את מקור הבעיה לפני שמתחילים לתרגל פתרון. מהו הפתרון האידיאלי לפיתוח מיומנויות? המשתתפים הדגישו את הצורך להבחין בין בעיה שדורשת תרגול לפיתוח מיומנות לבין בעיה שדורשת הבנה או טיפול שונה. כמו כן, בהנחה שהבעיה נובעת מחוסר מיומנות, תרגול בהחלט עשוי להוות פתרון. אך יש לקחת בחשבון שהבנת הבעיה והגישה אליה בצורה נכונה חשובים לא פחות. תרגול מיומנויות פיתוח מיומנויות שיפור מיומנויות תרגול מוטורי הבנת בעיות איך לפתור ...
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 1
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 1
... להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 1 איך להתחבר עם אנשים שאני לא מרגיש חיבור איתם? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בדרכים שבהן ... כל שיחה עם אנשים יכולה להיות הזדמנות ללמוד ולהתפתח, גם אם הנושא לא היה מעניין אותנו מראש. איך להתחבר עם אנשים? מיומנויות חברתיות תקשורת בין אישית כישורי שיחה איך לפתח שיחה? כיצד ליצור עניין בנושאים חדשים? איך להתחבר עם אנשים ... עם שיחות ומצבים שלא בהכרח הולמים את תחומי העניין שלנו, אך אנחנו יכולים ללמוד מהם ולהתפתח. איך להתחבר עם אנשים? מיומנויות חברתיות תקשורת בין אישית כישורי שיחה איך לפתח שיחה? כיצד ליצור עניין בנושאים חדשים? ...
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 2
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 2
... להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 2 איך לפתח שיחה עם מישהו לא מוכר? ההרצאה עוסקת במיומנויות חברתיות ובפיתוח שיחה עם אדם לא מוכר. אליעד כהן מסביר כיצד להתחבר לאנשים בצורה טבעית ולנהל שיחה ... סבלנות והבנה עמוקה של הצד השני. איך לפתח שיחה עם מישהו לא מוכר? כיצד ליצור קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות ופיתוח שיחה הקשבה פעילה בשיחות איך לגרום לאנשים להתעניין בשיחה? איך לפתח שיחה עם מישהו ... מייד, והוא דורש זמן וסבלנות. איך לפתח שיחה עם מישהו לא מוכר? כיצד ליצור קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות ופיתוח שיחה הקשבה פעילה בשיחות איך לגרום לאנשים להתעניין בשיחה? ...
שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
... תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות האם אפשר להשתפר בתחום מסוים על ידי חזרה שוב ושוב על אותה פעולה? אנשים רבים מאמינים שאם הם רוצים להשתפר בתחום כלשהו, ... לעשות את אותה הפעולה שוב ושוב. לדוגמה, אם מישהו רוצה להשתפר בליזום שיחה עם בחורות, הוא חושב שאם יתחיל עם הרבה בחורות, הוא ישפר את המיומנות שלו. באותו האופן, מי שרוצה להשתפר בבעיטות לשער בכדורגל חושב שאם יבעט שוב ושוב, הוא יהיה טוב יותר. אך לפי אליעד כהן, הגישה הזו אינה נכונה כלל. שיפור יכולות אינו נובע רק מעשיית פעולה שוב ושוב. ההיגיון הפשוט לכאורה של חזרתיות לשיפור מיומנות מטעה. הפעולה עצמה, ללא חשיבה וניתוח של התהליך, לא רק שאינה בהכרח משפרת את היכולת, אלא אף עשויה להזיק ולהוביל לטעויות חוזרות ונשנות. מדוע חזרה בלבד אינה מספיקה לשיפור מיומנויות אישיות? הבעיה בחזרה פשוטה על אותה הפעולה ללא חשיבה, לפי אליעד, היא שאדם יכול לבצע את אותה הטעות שוב ושוב בלי לשים לב אליה. לדוגמה, אם מישהו לא יודע לנהוג ... משתפר, הוא פשוט חוזר על אותה פעולה עם אותן הטעויות. מה הדרך הנכונה להשתפר בכל תחום בחיים? אליעד מסביר שכדי לשפר כל יכולת אישית או מיומנות, לא מספיק לבצע את הפעולה שוב ושוב, חובה על האדם לנתח כל פעולה שהוא עושה באופן מדויק ויסודי. הניתוח הזה הוא המפתח לשיפור אמיתי. לדוגמה, אם אדם רוצה להשתפר ... ולמידה מהטעויות של עצמך. איך להשתפר בכל תחום? שיפור יכולות אישיות איך להתחיל עם בחורה? ניתוח עצמי לשיפור יכולות האם חזרתיות משפרת מיומנויות? שיפור יכולות בכדורגל כיצד ללמוד מנהיגה נכונה? ...
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
... מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים איך אפשר להבין ולטפל בילד עם הפרעה התפתחותית (PDD)? ההרצאה של ... באמת על הילד. רק כך ניתן ליצור שינוי אמיתי וארוך טווח בהתנהגות של הילד. מה זה מצפון? איך לטפל בילדים עם PDD? כיצד לפתח מיומנות חברתית? איך לחנך ילד שלא מבין גבולות? מהן בעיות תקשורת אצל ילדים? איך לגרום לילד לדחות סיפוקים? למה הילד שלי לא מקשיב לי? ...
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
... המטרה המשותפת לכל בני האדם באשר הם, שכן באופן טבעי אנשים שואפים לחוש תחושות טובות ולהימנע מתחושות שליליות. השיטה שאליעד מציג מבוססת על פיתוח מיומנויות מנטליות ממוקדות, שמאפשרות לאדם להבין טוב יותר את עצמו ואת המציאות שהוא חווה, ובכך לשלוט בצורה טובה יותר ברגשות שלו. מהן שתי המיומנויות העיקריות שאליעד מלמד? המיומנויות שאליעד כהן מציג כחיוניות לשיפור איכות החיים הן: זיהוי הנחות יסוד - הבנת התהליכים המחשבתיים והקוגניטיביים שעומדים מאחורי כל תחושה או מחשבה, בעיקר השליליות ... ההרגשה הזו. ברגע שהוא מזהה את המחשבה שגורמת לתחושה, הוא יכול לבחון מה ההנחה הסמויה שעומדת מאחוריה. לדברי אליעד, היכולת לזהות הנחות יסוד היא מיומנות שניתן לשפר ולפתח, בדומה לכל כישור אחר בחיים, כגון ריצה או ציור. מהי המשמעות של הטלת ספק וכיצד עושים זאת נכון? הטלת ספק, לפי אליעד כהן, היא בדיקה מעמיקה ... על המצב אחרת? האם ההפך יכול להיות נכון באותה מידה? אליעד מדגיש שהרעיון הוא לא להפוך לרובוט ולהטיל ספק בכל דבר בחיים בצורה אוטומטית, אלא לפתח מיומנות של הטלת ספק בצורה מבוקרת ומודעת, בעיקר כאשר מרגישים רע. לעומת זאת, אין הכרח להטיל ספק במחשבות טובות - אותן ניתן לקבל כמו שהן ולהאמין בהן. כיצד שימוש נכון במיומנויות הללו משפיע על איכות החיים? לדברי אליעד כהן, שליטה טובה בשתי המיומנויות (זיהוי הנחות יסוד והטלת ספק) תורמת לשיפור משמעותי באיכות החיים. האדם שלומד כיצד לבצע אותן באופן יעיל יכול לשלוט טוב יותר במערכת הרגשית שלו, לפתור קונפליקטים בקלות רבה יותר, ולחוות את החיים עם פחות פחדים ומצוקות. בטווח הארוך, התפתחות קיצונית בשתי המיומנויות הללו עשויה אפילו להוביל למצב של הארה רוחנית או לאושר מוחלט, תלוי בדרגת ההקצנה שהאדם מחליט לקחת על עצמו. האם הלימוד אצל אליעד כהן מתאים רק לקונפליקטים או שהוא רחב יותר? המיומנויות שאליעד מלמד הן אמנם בעלות שימוש מרכזי בקונפליקטים ובמצבים רגשיים שליליים, אך הוא מציין שיש להן ערך רחב יותר והן מתאימות לשימוש בכל תחום בחיים. לדוגמה, מיומנויות אלו דומות ללמידה של כל יכולת או תחביב אחר, כמו בישול, ריצה או ציור. בכל תחום שבו האדם פועל, הוא יכול להפיק תועלת רבה מהיכולת לנתח ולבחון מחדש את הנחות היסוד ... פעם שהמוח מייצר תחושה שלילית, ניתן יהיה לזהות מיד את ההנחות שמסתתרות מאחוריה ולהטיל בהן ספק, ובכך להקל על התחושה או להפוך אותה לחיובית. מדובר במיומנות שימושית ומעשית שמטרתה הסופית היא שיפור איכות החיים, הגברת השלווה והאושר הפנימי. מה קורה כאשר משתמשים בשיטה בצורה מוחלטת וקיצונית? לפי אליעד, שימוש מוחלט וקיצוני במיומנויות אלו יכול להביא את האדם למצב של אושר מוחלט או אפילו הארה רוחנית. האדם יכול להגיע לרמות תודעתיות גבוהות מאוד, ואף להרגיש שהוא מגיע לרמת מודעות הקרובה לזו של ... - להבין מה עומד מאחורי המחשבות והתחושות שלנו. 2. להטיל ספק בהנחות היסוד - לבדוק האם הן נכונות, ולראות את ההפך האפשרי. כאשר אדם מפתח את שתי המיומנויות הללו, הוא מסוגל לשלוט במערכת הרגשית שלו. מהי המשמעות של הטלת ספק? הטלת ספק משמעה בדיקה יסודית של כל אמונה או מחשבה, כדי לוודא אם היא אכן נכונה. למשל, אם אדם ... עם מצבים קשים, לשחרר פחדים ולשפר את איכות חייו. בנוסף, יישום הקיצוני של השיטה יכול אף להוביל להארה רוחנית ולאושר מוחלט. מהו הערך המעשי של פיתוח מיומנויות אלו? המיומנויות האלו דומות ללמידת כישורים אחרים כמו בישול, ציור או ריצה. הן משמשות אותנו בפתרון קונפליקטים ובשיפור ההבנה שלנו על המציאות. ההיבט המרכזי הוא היכולת לא להרגיש ... על תחושת איזון נפשי. לסיכום העקרונות המרכזיים בלימוד הם זיהוי הנחות יסוד והטלת ספק בהן, מתוך מטרה להרגיש טוב ולא להרגיש רע. כאשר אדם מפתח את המיומנות הזו, הוא יכול לשלוט על רגשותיו ולחוות את המציאות בצורה חופשית יותר. איך לזהות הנחות יסוד? כיצד להטיל ספק במחשבות? איך לשלוט ברגשות? מהי הדרך להרגיש טוב בלי ... שזה לא בהכרח נכון זה הכל. דבר ראשון שלומדים פה זה לזהות הנחות יסוד ודבר שני שלומדים פה זה להטיל ספק ברעיונות ככל שבן אדם לומד לפתח את שתי המיומנויות האלה, מיומנות ראשונה איך אני יודע לזהות את הנחות היסוד של הדברים איך אני יודע לקחת לדוגמה מחשבה כמו שהבאנו קודם בן אדם מרגיש שהוא גונב את הבנק ולדעת שזאת בעצם עוד צורה ... מרגיש שגונב את הבנק נניח. אוקי לדעת לזהות הנחות יסוד לדעת לזהות רעיון בתוך רעיון פנימיות מהויות של דברים ולדעת להטיל ספק ברגע שבן אדם יש לו שתי מיומנויות עכשיו הוא תיאורטית יכול לשלוט במערכת, הרעיון זה לא להיות רובוט ולא תמיד לבדוק מה הנחות היסוד ולא תמיד להטיל ספק הרעיון הוא שיש לך דברים טובים, לכן אני משנה ... מאמין למחשבות הטובות שקופצות לו לראש ולא מאמין למחשבות הרעות, נפטר מהמחשבות הרעות נשאר עם הטובות. הדרך לעשות את זה היא עוד פעם על ידי פיתוח שתי מיומנויות שאחת בלי השנייה לא מספיק טוב, שתי מיומנויות 1. מה הנחות היסוד מה הביא אותי לחשוב ככה מה גרם לי לחשוב ככה. 2. האם זה נכון זה הכל. שני הדברים האלה נכללים בשאלה מה האמת האם באמת אני חושב את זה למה אני חושב את זה, מי אמר שזה נכון מי אמר שזה לא נכון זה נקרא מה האמת. אוקי הדרך הטכניקה לפתח את שתי המיומנויות האלה זה לשאול מה האמת אבל בגדול זה שני דברים בסיסיים תלמד לזהות הנחות יסוד ותלמד להטיל ספק בהנחות יסוד אם הן נכונות או לא זה הכל. הבנו את הסיפור וכאשר המטרה ... עוד פעם, נגיד שאנחנו לומדים פה באופן כללי לזהות הנחות יסוד ולהטיל ספק אבל זאת לא התכלית, התכלית היא לא הטלת הספק. התכלית היא שתהיה לך מספיק מיומנות להטיל ספק שכשהמוח שלך יגיד לך רע לי אתה תוכל לבוא אליו להטיל ספק ולהפוך את הרע הזה לטוב או ללא משנה או לפחות רע. אותו דבר תבדוק מה הנחת היסוד מה המהות בן אדם ... בן אדם בשביל להרגיש טוב צריך להאמין לטוב וצריך לא להאמין לרע, בשביל לא להאמין לרע צריך לזהות את הנחות היסוד ולדעת להטיל ספק ולראות את זה כמיומנות בן אדם שרוצה להרגיש טוב ולא להרגיש רע צריך מיומנות. עכשיו בנוסף לזה גם צריך את המיומנות לדעת לשלוט שלא להטיל כמו רובוט להטיל ספק בהכל או להאמין להכל צריך לדעת גם לזהות רגע זה רע? אני אטיל ספק, זה טוב? אני אאמין. הבנו כן מה אתה אומר? ש: זה משהו ... תיקח את זה, אם אתה תגיד אני מאמין רק לאין שכל ונצמד לשכל לא יודע זה כבר מה יכול לצאת לך מזה במאה אחוז נגיד אבל בגדול עוד פעם להבין שיש פה פיתוח מיומנות. כמו שבן אדם לומד מיומנות ציור מיומנות בישול מיומנות כל מיני
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
... לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה? כיצד ניתן לפתח שיחה בצורה טבעית ופשוטה? פיתוח שיחה הוא מיומנות שרבים מתקשים בה. אליעד כהן מסביר באופן ברור ופשוט כיצד לפתח שיחה זורמת ומעניינת גם עם משפטים ...
תקשורת בין אישית, איך לענות למישהו? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לקרוא אנשים? איך להרגיע מישהו? מיומנות שיחה, איך לגרום למישהו להרגיש בנוח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?
תקשורת בין אישית, איך לענות למישהו? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לקרוא אנשים? איך להרגיע מישהו? מיומנות שיחה, איך לגרום למישהו להרגיש בנוח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?
... בין אישית, איך לענות למישהו? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לקרוא אנשים? איך להרגיע מישהו? מיומנות שיחה, איך לגרום למישהו להרגיש בנוח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לענות ... גם להמשך תקשורת חיובית וטובה ביניכם בעתיד. איך לגרום לאנשים להרגיש בנוח? איך להגיב נכון לתלונות? איך לדעת מה אדם רוצה לשמוע בשיחה? איך לפתח מיומנות של קריאת אנשים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך בשיחה? איך להרגיע אדם שמתלונן? ...
מה ללמוד? מה הכי חשוב לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש?
מה ללמוד? מה הכי חשוב לדעת? מהו תחום הידע החשוב ביותר? איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, איך עובדים הרגשות? איך עובד המוח? איך עובד הרצון? איך עובד הרגש?
... איזה מקצוע ללמוד? איזה דבר הכי כדאי ללמוד? איזה מקצוע הכי טוב? איזו מיומנות הכי חשובה? מערכת ההפעלה האנושית, ... להצליח יותר בתחומים מסוימים. לדוגמה, אפשר ללמוד שפות, שירה, ריקוד, מיומנויות טכנולוגיות, ועוד מגוון עצום של ... אדם שחי במדינה זרה ואינו יודע את השפה יתקשה להסתדר. לכן, ככל שמיומנות היא בסיסית, רחבה יותר, ומשפיעה יותר על תחומים רבים בחיים, כך היא הופכת להיות חשובה יותר ללמידה. המיומנות הכי חשובה, לפי אליעד, היא הבנה של ... של בני אדם - מה שהוא קורא לה מערכת ההפעלה האנושית - היא המיומנות המשמעותית ביותר שתלווה אותך לאורך ... עובד המוח? איך לשלוט ברגשות? איך נוצרת אמונה? איך נוצר רצון? איזו מיומנות הכי חשובה? איך להבין אנשים? איזה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כימיה בין אישית, איך ליצור חיבה? איך ליצור כימיה? איך לא ליצור התניה שלילית? איך ליצור התניה חיובית? לגרום למישהו לומר לך כן, מיומנויות שיחה, להתחיל עם בחורה, תקשורת בין אישית, יצירת כימיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מיומנות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מיומנות, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, אימון אישי לקריירה, מאמן אישי לאורח חיים בריא בנושא מיומנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 14:22:39 - wesi1