אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מיומנויות ✔כימיה בין אישית, איך ליצור חיבה? איך ליצור כימיה? איך לא ליצור התניה שלילית? איך ליצור התניה חיובית? לגרום למישהו לומר לך כן, מיומנויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
כימיה בין אישית, איך ליצור חיבה? איך ליצור כימיה? איך לא ליצור התניה שלילית? איך ליצור התניה חיובית? לגרום למישהו לומר לך כן, מיומנויות שיחה, להתחיל עם בחורה, תקשורת בין אישית, יצירת כימיה
מהן מיומנויות השיחה שיכולות להקטין התנגדות ולהגביר את הסיכוי לקבל "כן"?

כאשר אנחנו מדברים על מיומנויות שיחה, במיוחד במצבים שבהם רוצים להציע הצעה למישהו, חשוב להבין איך להימנע מהתנגדות. לדוגמה, נניח שבחור רוצה להציע לבחורה לצאת איתו או בחורה רוצה לבקש מגבר לקנות לה טבעת. אחת השיטות הרווחות היא פשוט לבקש את מה שאתה רוצה, אך לא תמיד זה עובד. לדוגמה, אם הבחורה תגיד לבחורה "בא לך ללכת לסרט?" יש סיכוי שהבחור יגיד "לא". השאלה היא: איך להתמודד עם זה?

אליעד מסביר כי ישנם שני חסרונות אפשריים בהצעה כזו. ראשית, אם הצד השני אומר "לא", הרצון שלך לא התממש. שנית, יש את ההיבט הפסיכולוגי - ההתנגדות שהצד השני הראה עשויה להותיר רושם שלילי. כאשר אדם אומר "לא" כלפי הצעה, הוא לא רק מסרב אלא יוצר אצלך את ההתניה שהצעותיך לא רצויות או שיכולות להיתקל בהתנגדות. זו דינמיקה שמפעם לפעם מחמירה.

כאשר אתה מבקש ממישהו משהו ונתקל בסירוב, לא רק שהבקשה שלך נדחית, אלא גם התפתחת אצלו התניה של התנגדות כלפי בקשות נוספות. אם למשל אתה מבקש ממישהו להניח תפילין ומקבל תשובה שלילית, המוח שלך מתחיל ליצור את ההבנה שכאשר אתה שואל אותו משהו, סביר להניח שהוא יסרב. כך גם כשאתה מציע הצעות פשוטות או מבקש דבר מה. המפתח להימנע מהתניה שלילית הוא לא להגיע למצבים של "לא" - כל התשובות השליליות יוצרים קשר בין האדם לבין הצעתך ויכולות להוביל לדחייה עתידית.

איך ניתן למנוע יצירת התניה שלילית במהלך שיחה?

כדי להימנע ממצבים של התנגדות, המפתח הוא להבין כיצד להציע הצעות בצורה שלא תוביל להתנגדות ישירה. לדוגמה, אם אתה נמצא עם מישהו בדייט ואתה רוצה להציע לו לצאת להליכה, הדרך הטובה ביותר היא לשאול אותו לא בצורה של "בא לך להליכה?" אלא בצורה יותר כללית, כמו "מה דעתך על יציאה להליכה? מה אתה חושב על זה?" בכך אתה לא מציב בפניו את האפשרות של "כן" או "לא" בצורה דיכוטומית. אתה מעורר שיחה פתוחה ולא נועל אותו במצב של סירוב.

הטכניקה הזו שנקראת "לא להגדיר את מה שאתה רוצה" מאפשרת למנוע קונפליקטים ולהימנע ממצבים של "לא". אם תשאל שאלה לא מוגדרת, תוכל להמנע מלהציב את הצד השני במצב שבו הוא לא יכול להיענות באופן חיובי. אליעד מציין גם את החשיבות בשאלות שמכבדות את רצונותיו של הצד השני ומונעות מצבים של התנגדות.

מהם הגורמים המשפיעים על ההתנגדות בשיחה?

במהלך שיחה, אם יש לאדם רצון מאוד מוגדר, הסיכוי שהתשובה תהיה נגד רצונו גדול יותר. לדוגמה, אם אתה אומר "אני רוצה לשתות קולה של פפסי", זה רצון מוגדר מאוד, ולכן אם המציאות לא תואמת את הציפיות שלך, תתקל בסירוב. לעומת זאת, אם אתה...
עכשיו באותו עניין של מיומנויות שיחה אוקי עכשיו מדברים עם מישהו והמטרה היא שיהיו כמה שפחות התנגדויות בשיחה קודם כל זאת המטרה נגיד בחור לדוגמה רוצה להציע לבחורה לצאת איתו נגיד בחורה רוצה להציע לגבר לקנות לה טבעת, ראיתם איזה סטריאוטיפ זה בחורה רוצה טבעת גבר רוצה שבחורה תצא איתו אבל לא אכפת לי עכשיו.

ש: רגע אתה אומר שהוא יקנה לה טבעת אולי היא תקנה לו שרשרת.

אליעד: אין בעיה אוקי עכשיו השאלה היא כזאת כשאת רוצה לבקש ממישהו משהו מה את צריכה לעשות מה עושים אז יש שיטה שאומרת פשוט תבקש את מה שאתה רוצה יש שיטה כזאת תבוא לבחורה תגיד לה.

ש: כן והיא לא עובדת.

אליעד: לא אבל לפעמים היא גם עובדת לפעמים היא עובדת, עכשיו נגיד את נמצאת עם מישהו ואת רוצה להגיד לו בא לך שנלך לסרט יש היגיון בכזה דבר לגיטימי, יפה עכשיו בואי תסבירי לי מה היתרון בגישה הזאת שפשוט מה שאת רוצה את אומרת ובזה פתרנו את הבעיה ומה החיסרון בגישה הזאת כי יכול להיות שהוא יגיד לך לא נכון, יפה עכשיו מה החיסרון בזה שמישהו אומר לך לא בא נחשוב על החסרונות נגיד שאת מבקשת ממישהו משהו בא נלך נעשה ככה וככה והוא אומר לך לא אתה רוצה לאכול צהריים הוא אומר לך לא בא לך שזה וזה והוא אומר לך לא מה החיסרון בזה אז חיסרון אחד שהוא אמר לך לא איזה עוד חיסרון יש בזה מה החיסרון הנוסף שיש בכך שאמרו לך לא.

ש: לא קיבלתי את רצוני.

אליעד: לא חיסרון נוסף את אומרת למישהו תן לי מאה שקל והוא אומר לך לא לא רוצה.

ש: זה מעיד עלי אולי.

אליעד: עוד פעם בהנחה שאת באה למישהו ואומרת לו אני רוצה ככה וככה והוא אומר לך לא רוצה.

ש: גורם לה להרגיש איזה משהו איזו הרגשה לא נעימה.

אליעד: לא היא ברור שזה גורם לה להרגיש הרגשה לא נעימה כי אמרו לה לא איך זה דופק אותך שהוא אמר לך לא מעבר לזה שהוא לא מילא את רצונך.

ש: זה מושך את הכוח לצד השני.

אליעד: אבל הכוח בכל מקרה אצל הצד השני כי ביקשת ממנו והוא לא נתן לך אז מה החיסרון אז איזה חיסרון עוד יש, אתה יודע איזה חיסרון יש?

ש: לא.

אליעד: הנה עכשיו איזה חיסרון לי יש אתה אמרת לי לא מה החיסרון שיש לי סתם זה לא בהכרח אותו הדבר, אוקי מה נסגר אתכם אנשים אני שואל עכשיו אוקי איך נדע איזה חיסרון יש אוקי ואיך נדע איזה חיסרון.

ש: אני מבואסת אמרת לי לא אז זה.

אליעד: לא מעבר לזה שאת מבואסת שאמרו לך לא מעבר לזה יש עוד חיסרון אז אני אסביר לך איך עכשיו אנחנו נדע מה החיסרון נעשה הפוך נגיד שבן אדם הילד שלך בא אלייך ואומר לך אמא תקני לי בית את אומרת לו סליחה לך תעבוד, אוקי מה החיסרון שנוצר לו שאת לא אוהבת אותו שאת לא רוצה אותו איזה עוד חיסרון נוצר לו.

ש: שאין לו בית.

אליעד: לא מעבר לזה שהוא לא מילא את הרצון שלו מה עוד הבעיה שיש פה מבחינת פיתוח השיחה הבעיה היא שנוצרה התניה הבן אדם שאמר לא נוצרה לו התניה שהוא מתנגד לבן אדם שדיבר איתו.

ש: איך הגעת לזה שנוצרה לו התניה?

אליעד: אתה אומר למישהי בא נלך לראות בא לך ללכת איתי לקולנוע לראות סרט x נגיד והיא אומרת לך לא אז קודם כל הרצון שלך לא התמלא אבל מעבר לזה שהרצון שלך לא התמלא נוצרה עוד בעיה כי בראש שלה יש התניה שאומרת שהיא לא רוצה את מה שאתה מציע ואז פעם הבאה שאתה תגיד לה נגיד אוקי ובא לך לדוגמה נגיד שנלך לסרט אחר היא במוח שלה כבר יש התניה אוקי כשהוא שואל אותי אני אומרת לא.

ש: איך הגעת לזה שיש התניה כזאתי.

אליעד: איך הגעת לזה שיש התניה כזאתי.

ש: מה זה כן איך הגעת תסביר לי.

אליעד: אני אסביר לך קודם כל זה עובדתית.

ש: רגע אז איך אתה מפרק את ההתניה הזאתי.

אליעד: אני אסביר לך חכי זאת השאלה, אני בכוונה עשיתי את זה כדי ליצור לך התניה אני אחר כך אסביר איך להימנע מזה איך לחסוך את ההתניה הזאת לא מה לעשות אחרי שאמרו לך לא כדי לא ליצור את ההתניה כי גם זאת שאלה גם בזה יש איזו שיטה אבל איך מראש לא להגיע למצב שיגידו לא כי תביני משהו כשאת מבקשת ממישהו משהו והוא אומר לך לא נגיד את אומרת לילד שלך בא תעשה שיעורים והוא אומר לך לא זה לא רק שהוא אמר לך לא ביחס למה שרצית גם נוצרה לו התניה שהוא רגיל להגיד לך לא כי אם את אומרת לו תעשה שיעורים לא תסדר את החדר לא תבשל לא זה לא פעם הבאה שתגידי לו בא תעשה זה וזה הוא כבר בראש שלו כבר יש לו בראש מה שהיא אומרת לי אני כבר רגיל להגיד לה לא.

ש: אתה הוספת פה איזה משהו התחלת להוסיף פה כל מיני דברים.

אליעד: זה שהוספתי דברים זאת עובדה הוא התחיל להגיד אתה הוספת משהו הוא לא יודע איך להמשיך את זה אמר אתה הוספת דברים ברור שהוספתי דברים.

ש: זה לא נכון קודם כל שלא ידעתי להמשיך את זה.

אליעד: אז למה שלא תמשיך את זה אז תמשיך את זה ימשיך כבודו כן.

ש: בבקשה אתה הוספת דברים שזה חוזר על עצמו.

אליעד: מה?

ש: את העניין הזה שזה חוזר על לא ולא עכשיו אני אגיד לבחורה עכשיו אני אגיד לך אתה רוצה סמים אתה תגיד לי לא.

אליעד: נכון.

ש: אתה רוצה כסף אתה תגיד לי לא?

אליעד: יש יותר סיכוי שאני אגיד לך לא מאשר אם לא היית שואל אותי קודם אם אני רוצה סמים.

ש: מה ואם אני אגיד לך אתה יודע מה אני לא רוצה להביא לך סמים אתה רוצה.

אליעד: קסמים.

ש: קסמים.

אליעד: כן אתה רוצה סמים יש יותר סיכוי שיגידו לך כן כי אמרת קודם אתה רוצה קסמים, אני מסביר לך המוח פועל.

ש: מה שאתה אומר עובד על רוב האנשים.

אליעד: לא נכון פועל על כל האנשים אם בן אדם כל הזמן מעצבן אותך נגיד מישהו לדוגמה בא נלך על עובדתית נגיד מישהו, זה עובד על כולם כל הזמן אני אתן לך דוגמה אלא אם כן אתה מטיל ספק בכל פעם מחדש אני אתן לך דוגמה נגיד חברה שמייצרת כלי רכב והרכב הזה יש כתבה אחת שהיא דפוקה ועוד כתבה שהיא דפוקה וזה ונגיד שהם יצרו רכב תקין אז מה אתה באמת תלך לבדוק אם הרכב תקין או לא אתה תגיד לא הם מייצרים כלי רכב דפוקים הרכב דפוק, נגיד שיש מישהו שהוא אומר דבר שקר פעם אחת דבר שקר פעם שנייה בפעם העשירית אתה תבדוק אם הוא אומר את האמת או לא או שאתה תגיד הוא שקרן שקרן אתה לא בודק.

ש: עם זה אני מסכים איתך.

אליעד: כי נוצרה התניה.

ש: אבל אתה לא הצגת את זה ככה מלכתחילה הצגת את זה כפעם אחת.

אליעד: אתה מתכוון להגיד שאתה לא הבנת שזה מה שהצגתי מלכתחילה.

ש: לא אתה לא הצגת את זה כעובדתית עובדתית אתה לא הצגת את זה ככה מה לעשות בוא תשים וידאו אני מוכן להסתכל איתך על הוידאו.

אליעד: באמת?

ש: כן באמת.

אליעד: אוקי עכשיו בא נגיד מה אני אמרתי מה הבנת ומה הטעות שלך תסתכל.

ש: אתה לא הצגת אתה הצגת את זה סדרתי ואני מבין את ההיגיון של זה.

אליעד: אתה לא מבין שום דבר אתה לא מבין בכלל. מההתחלה מה האדון הנכבד הזה טוען הוא טוען שאני החלפתי את השאלות אני טענתי על מקרה שמישהו אומר לא ולא וזה שונה ממה שהצגתי בהתחלה שפעם אחת אמרו לך לא אבל הוא לא הבין אותי למה הוא לא הבין אותי כי אחרי הפעם הראשונה שאומרים לך לא כבר זרע הפורענות נשתל.

ש: זה לא נכון.

אליעד: אז אתה לא מודע אז אני טוען שזה נכון בהנחה שזה נכון סבבה נניח שזה נכון.

ש: אז בהנחה שזה לא נכון.

אליעד: סבבה אז הוא אומר שזה לא נכון ובזה נפתרה השאלה אני טוען שזה כן נכון נמשיך את השאלה, אז ככה אז קודם כל אני טוען כזאת טענה כשאתה למישהי לדוגמה בא לך לאכול פיצה והיא אמרה לך לא בראש שלה נוצרה פקודה שאתה אני אקצין את זה שאתה אויב שלה שאתה רוצה לעשות לה רע שמה שאתה אומר לה יש סיכוי סביר שהיא תגיד לך לא שאתה נגדה שלא יודע מה, עכשיו זה נכון שזה שקלול של הרבה פרמטרים וזה וכו' אבל בגדול אם לדוגמה אתה פוגש מישהו ברחוב פעם ראשונה הוא אומר לך אתה רוצה להניח תפילין אתה כבר מקטלג אותו רגע הוא מה הוא מנסה הוא מנסה לרמות אותי גם אם הוא יגיד לך אחר כך אתה רוצה מאה שקל משהו פה כבר חשוד לא יודע אם הוא יביא לי מאה שקל הוא גם קודם רצה להביא לי להניח תפילין ככה עובד המוח זה מה יש ככה זה עובד ואם מישהו אומר לך אפשר להציע לך משהו לטעום ואחר כך הוא יגיד לך אולי תקנה יש יותר סיכוי שתקנה כי הוא הציע לך קודם לטעום.

אוקי בקיצור ככה זה עובד עכשיו זה נכון שזה שיקול של הרבה פרמטרים ואם זה חוזר על עצמו הרבה פעמים התניה של לא זה אחר כך נהיה לא וכן נהיה כן, עכשיו השאלה היא כזאת.

ש: גם לבדוק הסכמות.

אליעד: אני מסכים איתך אבל עכשיו נושא השיחה הוא כדלקמן זאת אומרת כשאתה מבקש בקשה ומישהו אומר לך לא יש שתי בעיות שנוצרו בעיה ראשונה שהוא אמר לך לא למה שביקשת ובעיה שנייה שבעצם יצרת לו התניה שהוא אומר לך לא אסור אני עכשיו אגיד את זה כחוק אם רוצים ליצור כימיה עם מישהו אסור להגיע למצב שהוא אמר לך לא או שהוא הביע כלפיך התנגדות בשום נושא בעולם אם רוצים ליצור כימיה עם מישהו רוצים לגרום לו להרגיש כלפיך אהבה אז ככה בהנחה שאתה אומר אני רוצה שהוא ירגיש ריחוק ממני נגיד שלדוגמה מישהו אוהב אותך יותר מדי וברגע שהוא לא יאהב אותך תשאלי אותו שאלות סתם שאלות שאת יודעת שהוא יגיד לך שהוא לא רוצה נגיד אתה רוצה עכשיו באמצע הלילה אתה רוצה שנצא נעשה הליכה לא, לא קרה כלום אבל בראש שלו הוא מתחיל להרגיש ריחוק כי את מציאה הצעות שהוא לא רוצה אותם אוקי זה מרחיק אותו רגשית.

לעומת זאת אם רוצים שמישהו יאהב אותך אל תביא אותו למצבים שהוא אומר לך לא אל תביא אותו למצבים שהוא חווה כלפיך התנגדות כי כשאתה אומר לו בא נעשה הליכה באמצע הלילה ואז הוא אומר לך לא אז אומנם הוא אמר לא ביחס להליכה באמצע הלילה אבל מי אמר לו בא נעשה הליכה באמצע הלילה אתה אז בעצם מי הציג את הדבר הרע, אם הוא אמר אני לא רוצה לעשות הליכה באמצע הלילה זה אומר שהוא חשב שהליכה באמצע הלילה זה רע אבל מי הביא את הרע הזה אתה זאת אומרת הוא חווה דחיה ממך נוצרת לו התניה הוא אומר לי דברים שאני לא רוצה הוא ואז הנגזרת שלו הוא נגדי הוא לא אוהב אותי מה שזה לא יהיה ולכן כשמנסים לפתח קשר עם מישהו צריך להיזהר שלא יהיה מצב שהוא אומר לך לא שלא יהיה מצב שהוא מביע התנגדות ועכשיו השאלה הנשאלת היא.

ש: איך.

אליעד: לא שנייה עכשיו השאלה הנשאלת היא אז איך בכל זאת שואלים שאלה שיש מצב שתקבלי עליה לא, את עכשיו נמצאת עם מישהו נגיד בדייט ואת רוצה להגיד לו תגיד לי בא לך שנעשה הליכה ואת אומרת רגע אבל יש מצב שהוא יגיד לי לא ואני לא רוצה להגיע למצב שהוא יגיד לי לא כי אני לא רוצה ליצור לו התניה שאני בחורה שאומרת לו דברים שהוא לא רוצה לשמוע אז מה עושים. מה אתה אומר?

ש: מסיתים את זה לזמן למשל את רוצה לבוא לסרט היום בערב ממקדים את זה להיום בערב.

אליעד: אז היא גם תגיד לא מה עשינו, רגע תעבור נושא היא עכשיו נמצאת עם הבחור בדייט היו בבית קפה והיא רוצה להגיד לו בוא נצא לעשות הליכה.

ש: הליכה ובלי שאני אצטייר כמישהי שהוא מתנגד אליה.

אליעד: ואת רוצה שלא יהיה מצב שהוא יגיד לך לא, עוד פעם השאלה היא זה לא איך לגרום לו להגיד לך כן זאת שאלה אחרת השאלה היא זה איך להקטין את הסיכוי שהוא יגיד לך לא או איך להימנע ממצבים שהוא יגיד לך לא ועדיין שתוכלי להגיד לו בא נעשה הליכה.

ש: לא להביא את זה כבקשה שהתשובה עליה תהיה חד משמעית כן או לא שלא תהיה תשובה דיכוטומית כן לא.

אליעד: אז קודם כל נכון.

ש: תגיד חשבתי מה אתה אומר אולי מה אתה חושב על איזה הליכה מה אתה אומר לא בהכרח לא מחויב אבל בא נראה.

אליעד: קודם כל נתת תשובה טובה מה התשובה שנתת אז אמרת תנסח את השאלה לא בצורה של כן או לא אלא בצורה של מה דעתך על אני לא אמרתי שאני רוצה רק שאלתי מה דעתך אבל בא נניח שהוא אמר לך דעתי חיובית ואז את צריכה להגדיר לו אז בא נלך נעשה הליכה ואז את יכולה לקבל לא, זאת שאלה ראשונה מה עושים עם זה שאלה שנייה נניח שאת מדברת בצורה שהיא לא מוגדרת אבל עדיין הוא יכול להגיד לך הליכה זה מזעזע וגם זה מצד האמת בעיה כי את כאילו מה את מדברת על דברים מזעזעים אני מחפש למצוא פה איזו נוסחה שדרך הנוסחה הזאת נדע לצמצם מצבי קונפליקט אז מה התשובה הפשוטה.

ש: שגם אם אתה מדבר על משהו שהשני שונא בתכלית.

אליעד: איך אתה יכול להגיע למצב שאתה מדבר עם מישהו בדינמיקה ביניכם להקטין את הכמויות של הקונפליקטים.

ש: להקטין.

אליעד: איך לא אז אתה יכול לא לדבר איתה לא לדבר איתה לא קונפליקט.

ש: לא אמרת להקטין.

אליעד: כן אבל איך מה הנוסחה איך אתה יכול להגיד לה בואי נעשה זה בא נלך לפה ולהקטין את כמות הפעמים שהיא תגיד לך לא רוצה אני לא מעוניינת איך עושים את זה אז התשובה היא פשוטה יש חוק שאומר אל תגדיר ואל תוגדר מכירים את זה יש כזה פרק בספר שקט נפשי משמה לקחתי את הרעיון הזה אל תגדיר ואל תוגדר.

ש: מאיפה הספר?

אליעד: הספר נקרא שקט נפשי אמיתי אני כתבתי אותו פעם אוקי יש שמה דבר שנקרא אל תגדיר ואל תוגדר מה זה אומר בגדול קונפליקט נוצר ככל שהדבר יותר מוגדר ככה יש יותר סיכוי לקונפליקט כשבן אדם יש לו רצון מוגדר יש יותר סיכוי שהמציאות תהיה נגד רצונו, מה זה אומר רצון מוגדר אני רוצה לשתות זה רצון לא מוגדר או פחות מוגדר ביחס לאני רוצה לשתות קולה אני רוצה לשתות קולה זה רצון פחות מוגדר מאשר אני רוצה לשתות קולה של חברת פפסי וזה פחות מוגדר מבכוס כזאת וכזאת ביום כזה וכזה בשעה כזאת וכזאת שתגיע בצורה כזאת וכזאת ככל שהרצון יותר מוגדר ככה זה מגדיל את הסיכוי שהמציאות תהיה בדיוק כרצונך ואז תהיה נגיד מאושר מצד שני זה גם מגדיל את הסיכוי שהמציאות תהיה נגד רצונך מה זה אומר פרקטית זה אומר פרקטית שאם לצורך העניין נגיד את רוצה לצאת עם הבחור להליכה אחרי הבית קפה נניח אז קודם כל קחי את הרעיון של לצאת איתו לבית קפה וצריך.

אז שנייה רגע קודם כל בא נלך על מוגדר ולא מוגדר כי יש פה כמה מהלכים מהלך ראשון אומר תשאלי את השאלות בצורה לא מוגדרת לדוגמה יבוא לך לעשות משהו אחרי הבית קפה לפני יבוא לך ללכת איתי אם הוא אומר לך לא אני צריך ללכת הביתה חסכנו את יבוא לך ללכת איתי לעשות איתי הליכה.

ש: אולי בא לו דברים אחרים.

אליעד: שנייה יפה עכשיו מה לדוגמה פחות מוגדר מיבוא לך שנעשה משהו ביחד אחרי הקפה מה פחות מוגדר לדוגמה יש לך כבר תוכניות לערב עכשיו אם הוא אומר לך כן אז חסכנו את בא לך שנעשה משהו ביחד וחסכנו את בא לך שנעשה משהו ביחד בצורה של לעשות הליכה בפארק שם, אוקי חסכנו את זה אז מה הרעיון אומר קחי את מה שאת רוצה ובצורה יותר מופשטת לדוגמה נגיד אתה רוצה לראות עם מישהי סרט ביום זה וזה בשעה זאת וזאת במקום זה וזה אוקי קודם כל "בא לך שנעשה משהו ביחד? כן, אוקי בא לך שנראה סרט? כן, בא לך ביום זה וזה? כן, בא לך סרט כזה וכזה? כן" אבל אם אתה ישר תבוא עם בא לך שנלך מה שרצית ככל שבאת יותר מוגדר ככה יש יותר סיכוי שקיבלת לא אוקי זה קודם כל חוק ראשון.

עכשיו זה אומר שבעצם תיקחי את מה שאת רוצה ותראי אותו כמהות וצורה כאילו בצורה פחות מוגדרת לדוגמה נגיד שאת אומרת לו מה נגיד את רוצה תמציאי בא לך להתחתן, אתה רוצה להתחתן איתי אז אוקי להתחתן זאת נגיד צורה של משהו אחר סתם, בוא נתגרש מה דעתך שנתרחק טיפ כן אז אולי גם נתגרש מה דעתך שלכל אחד יהיה זמן שלו כן זמן משלו אוקי ואולי גם נהיה בחדרים נפרדים אולי בכלל נעבור דירות אולי נתגרש, התחלנו מבוא נהיה כל אחד עם זמן משלו מה דעתך שכל אחד יוכל לממש את עצמו יותר באופן עצמאי משמה גזרנו לאיפה שגזרנו, אוקי אז קודם כל זה היה כיוון אחד הרעיון אומר תשאל שאלות שהן פחות מוגדרות וככה פחות תכניס את עצמך למלכודת של סיכוי שתקבל לא זה דבר ראשון.

עכשיו זה נכון לגבי לקוחות אנשים תלמידים וכו' אבל יש פה עוד איזה היבט ההיבט אומר שכשאת שואלת שאלה לצורך העניין את צריכה לשאול את עצמך מה הנחות היסוד כמו שיש את הרעיון הזה מה הנחות היסוד נגיד יש מחשבה מה הנחות היסוד שלה אוקי אז אותו דבר לשאול מה הנחות היסוד של המהלך שאני רוצה להוביל אותו לדוגמה נגיד בא נעשה הליכה עכשיו בשביל שנעשה הליכה מה צריך לקרות בשביל שנעשה הליכה אוקי צריך לוודא שהוא לא עייף צריך לוודא שהוא אוהב לעשות הליכות צריך לוודא שהוא לא ממהר צריך לוודא שבא לו בכלל להיות איתי, נכון יפה אז לפני ששואלים אותו בא נעשה הליכה בא נעשה ולידציה לדברים האלה תגיד לי אתה עייף לא יודע אתה אוהב לעשות ספורט בא נדבר על זה בצורה סיבובית נחמד לך איתי בא נדבר על זה עושים בודקים מה הנחות היסוד ומהם אחרי שקיבלנו אישור לזה ולזה אז אחר כך אפשר לשאול בא לך שנעשה הליכה אז אולי פתאום יקפוץ משהו אחר.

ש: אבל יש פה גם בעתיות כי לפעמים אתה יכול ליפול על איזה מישהי שתגיד לך מה אתה מסתובב יותר מדי מה אתה רוצה כאילו אנשים שאוהבים ישירות לא יסבלו את כל הסביבון הזה.

אליעד: לא.

ש: לא...
תלמידים לקוח פסיכולוג רוצה להתחתן עובד התמקדות ביחס למה מפרק ישירות ליצור התניה חיובית כעסים איך לא ליצור התניה שלילית איך ליצור איך ליצור התניה איך ליצור התניה חיובית איך ליצור חיבה איך ליצור כימיה אישה בחורה בחורות התניה התניה שלילית התניות חיבה חיוביות יצירת כימיה כימיה כימיה בין אישית לא ליצור התניה לא ליצור התניה שלילית לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום למישהו לגרום למישהו לומר לגרום למישהו לומר לך לגרום למישהו לומר לך כן לגרום למישהי להתחיל להתחיל עם אישה להתחיל עם בחור להתחיל עם בחורה להתחיל עם בחורות להתחיל עם בנות להתחיל עם מישהי להתחיל עם נשים ליצור ליצור התניה ליצור התניה חיובית ליצור התניה שלילית ליצור חיבה ליצור כימיה לשכנע מישהו לשכנע מישהו לומר לשכנע מישהו לומר לך לשכנע מישהו לומר לך כן מיומנויות מיומנויות שיחה מיומנות נשים שיחה שלילי שליליות תקשורת תקשורת בין אישית תקשורת בינאישית תקשורתיות
איך לכתוב מאמר? איך להכין נאום? איך להכין סדנא? איך להכין מצגת? איך בונים מצגת? איך כותבים מאמר? שלבים בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות אישיות, שיפור מיומנויות תקשורת, שיפור מיומנויות למידה, שיפור מיומנויות ניהול
... בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות אישיות, שיפור מיומנויות תקשורת, שיפור מיומנויות למידה, שיפור מיומנויות ניהול וכאן אבאר, איך כותבים מאמר? איך מכינים נאום? איך מכינים הרצאה? איך להכין מצגת? וכיוב, שלב אחרי שלב. וזה, באמצעות גישה של ... לו בראש את כל הרשימות האלו והוא יכול מיד להתחיל בכתיבת המשפטים עצמם. אבל זו כמובן מיומנות, שרוכשים אותה באמצעות פיתוח של חשיבה מובנית וחשיבה מסודרת. סיכום: ניתן לכתוב מאמר בכל נושא, על ידי זה שקודם כל כותבים את המהות של ...
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי מהן מיומנויות תקשורת בין אישית ומה חשיבותן? יש סוגים שונים של מיומנויות שאנשים יכולים לפתח במהלך חייהם. יש מיומנויות מקצועיות, למשל, אדם שהוא חשמלאי יודע להתקין גופי תאורה או לתקן תקלות חשמל, טייס יודע להטיס מטוס בצורה מקצועית, ושף יודע לבשל. אלו הן מיומנויות מקצועיות. לעומת זאת, קיימות מיומנויות בין אישיות שהן היכולת לתקשר עם אנשים, לשכנע אנשים, למכור לאנשים, לנהל אנשים או פשוט ליצור שיחה עם אדם אחר. מהם שני הגורמים המרכזיים המשפיעים על מיומנויות תקשורת בין אישית? על מנת לפתח ולשפר מיומנויות תקשורת בין אישית, יש להתייחס לשני גורמים מרכזיים: ידע והבנה של איך לתקשר בצורה נכונה. ... על אנשים לחשוב בדרך מסוימת. חוסר בידע בתחום זה יוצר קושי משמעותי במיומנויות תקשורת בין אישית, והדרך לפתור זאת היא פשוט לצבור את הידע המתאים. מדוע היכולת הרגשית קריטית לשיפור מיומנויות תקשורת בין אישית? הגורם השני בשיפור המיומנויות הבין אישיות הוא היכולת הרגשית. גורם זה מתייחס למצב הרגשי והנפשי שבו נמצא האדם כשהוא מתקשר ... את עצמו, פחד מביקורת או פשוט כעס ושנאה כלפי אחרים, הוא לא יצליח לפתח מיומנויות חברתיות ויכולת ניהול שיחות מוצלחות. אילו מחסומים רגשיים נפוצים פוגעים ביכולת התקשורת הבין ... גם אם הוא מקצוען בתאוריה של תקשורת בין אישית. מה הדרך היעילה ביותר לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית? כדי לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית ולהתגבר על קשיים בתקשורת עם אנשים, נדרש שילוב של שני הגורמים יחד: רכישת ... בריאות ומוצלחות. איך לתקשר עם אנשים? קושי רגשי לתקשר עם אנשים שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית מיומנויות רכות וקשות איך להתמודד עם אנשים קשים בעבודה? מחסום רגשי בתקשורת שיפור עצמי, התפתחות אישית, מיומנות בין אישית, יכולת בין אישית, מיומנויות בינאישיות, מיומנויות תקשורת, שיפור יכולות בין אישיות, מיומנויות רכות, מיומנויות קשות, סוגי כישורים, כישורים רכים, כישורים קשים, מיומנות חברתית, מיומנויות ניהוליות, מיומנויות עבודה, מיומנויות תקשורתיות, מיומנויות תקשורת בין אישית, קושי לתקשר עם אנשים, קושי רגשי חברתי, קושי רגשי התנהגותי, קושי רגשי בעבודה, מערכות יחסים בינאישיות, יכולות אישיות, פיתוח מיומנויות חברתיות, פיתוח
ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?
ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?
... ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה? מה עדיף, לתרגל מיומנות אחת או הרבה מיומנויות? אליעד כהן מנתח בהרצאתו שני ציטוטים מפורסמים של ברוס לי בנוגע לאופן התרגול המיטבי של מיומנויות לחימה. הציטוט הראשון של ברוס לי אומר: איני מפחד מן האדם שתרגל עשרת אלפים בעיטות פעם אחת, אך אני מפחד מן האדם שתרגל בעיטה אחת עשרת אלפים ... לעומק ובודק אותן מנקודות מבט שונות. מהי המשמעות של תרגול מיומנות אחת לעומק? אליעד כהן מסביר שכשאדם מתרגל פעולה מסוימת, כגון בעיטה אחת או אגרוף אחד, עשרת אלפים פעמים, הוא למעשה הופך למומחה ספציפי וממוקד ... לא הופך להיות מומחה מושלם בסוג אחד של תנועה, אך הוא מפתח מיומנות כללית רחבה. אדם כזה מסוגל להגיב ולהסתגל לתנאים משתנים בקרב, משום שהוא תרגל מגוון רחב של תנועות ומכיר סוגים שונים של תגובות. לדוגמה, אם ... מומחה באומנויות לחימה משולבות (MMA), סביר להניח שהמתאמן במיומנויות המשולבות יהיה בעל יתרון, מאחר שהוא יכול להסתגל למצבים שונים יותר בקלות. האם התמחות עמוקה עדיפה תמיד על גיוון מיומנויות? אליעד מציין שההחלטה לגבי סוג האימון תלויה בתנאים ספציפיים. הוא מדמה זאת להשקעה בבורסה: השקעה במניה אחת (התמחות) יכולה להביא לרווח גבוה ... יש בה סיכון גדול. לעומת זאת, השקעה מפוזרת על הרבה מניות (מיומנויות מגוונות) מקטינה את הסיכון באופן משמעותי, אך מבטיחה תשואה ממוצעת יציבה יותר. אליעד כהן מסביר שהבחירה בין התמחות עמוקה במיומנות אחת לגיוון רחב של מיומנויות צריכה להתאים לנסיבות החיים ולמטרה הספציפית. הוא מציע דוגמה נוספת: אם לאדם יש יכולת הישרדות אחת בלבד אבל זו מיומנות מצילת חיים (כמו יכולת לשרוד בגונגל), אז די במיומנות אחת חזקה. אך במקרים אחרים, עדיף להחזיק בכמה מיומנויות ממוצעות, כדי להתמודד טוב יותר עם סיטואציות משתנות ולא צפויות. כיצד יש להבין את הציטוט של ברוס לי? בסיום ההרצאה, אליעד מדגיש שהמסר של ברוס ... בסוג אחד של תרגול, אלא הכוונה עמוקה יותר: כשאתה מתאמן על מיומנות מסוימת, חשוב להקפיד על עומק ודיוק. עם זאת, אין זה אומר שצריך לוותר לגמרי על מיומנויות אחרות. המטרה האמיתית היא איזון בין מיקוד ודיוק לבין גיוון וגמישות. אליעד מסכם בכך שהציטוט הוא המלצה להקפיד להתאמן באופן איכותי ולא רק ... תוך הבנת היתרונות והחסרונות של כל שיטת אימון. איך לתרגל מיומנויות לחימה? ציטוטים של ברוס לי אומנות לחימה משולבת MMA איך לשפר ביצועים בקרב? איזו אומנות לחימה הכי טובה? איך לתרגל מיומנות? איך לרכוש מיומנות, איך לשפר כישורים? איך לשפר ביצועים? איני מפחד מן האדם שתרגל עשרת אלפים בעיטות פעם אחת? אך אני מפחד מן האדם שתרגל בעיטה אחת עשרת אלפים ...
מיומנויות שיחה, איך ליצור שיחה נעימה? אוירה נעימה בשיחה, התנגדות בשיחה, קונפליקט בשיחה, פיתוח שיחה, לפתח שיחה, לדבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול שיחה, כישורי שיחה, נושאי שיחה
מיומנויות שיחה, איך ליצור שיחה נעימה? אוירה נעימה בשיחה, התנגדות בשיחה, קונפליקט בשיחה, פיתוח שיחה, לפתח שיחה, לדבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול שיחה, כישורי שיחה, נושאי שיחה
מיומנויות שיחה, איך ליצור שיחה נעימה? אוירה נעימה בשיחה, התנגדות בשיחה, קונפליקט בשיחה, פיתוח שיחה, לפתח שיחה, לדבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול שיחה, כישורי שיחה, נושאי שיחה איך ליצור שיחה ... נושא אחר או לשאול מה מעניין אותו. זה עוזר לשמור על אווירה נעימה ולא להיתקל בהתנגדות. מיומנויות שיחה ניהול שיחה התנגדות בשיחה כיצד לפתח שיחה איך ...
איך לפתח שיחה? פיתוח שיחה, שיפור כישורי שיחה, מיומנויות שיחה, נושאי שיחה, להעלות נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה, להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה
איך לפתח שיחה? פיתוח שיחה, שיפור כישורי שיחה, מיומנויות שיחה, נושאי שיחה, להעלות נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה, להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה
... לפתח שיחה? פיתוח שיחה, שיפור כישורי שיחה, מיומנויות שיחה, נושאי שיחה, להעלות נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה, להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה איך לפתח שיחה בלי שהצד השני ישים לב? הסיכום הבא מתאר באופן מפורט את ... שהצד השני ירגיש שאתה מכוון את השיחה באופן מודע. אליעד מציג מגוון דוגמאות מעשיות ואסטרטגיות ליצירת שיחות זורמות וטבעיות, שישמשו אתכם לשיפור מיומנויות השיחה שלכם ולניהול שיחות מעניינות. מהי הנוסחה להעלאת נושא בשיחה בצורה עקיפה? כאשר אתה רוצה להעלות ... במסעדה, תוכל לפתוח בשיחה על נתינה, על נדיבות, או על כמה זה כיף לקבל תמורה על מאמץ. מתוך כך, הנושא של התשלום עצמו יעלה באופן טבעי. מהן מיומנויות השיחה החשובות ביותר לפי אליעד כהן? לסיכום, אליעד מציג את מיומנויות השיחה החשובות ביותר: מודעות לתהליכים אסוציאטיביים, יצירת גשרים בין נושאים שונים בשיחה, זיהוי ... וההקשרים שהובילו למחשבות ולמשפטים שלך, ויכולת לנהל שיחה בצורה טבעית ואותנטית, גם כאשר יש לך מטרה ברורה וסמויה. איך להעלות נושא בשיחה? מיומנויות שיחה מתקדמות שיטות מניפולציה בשיחה איך לנהל שיחה אסוציאטיבית? איך לשפר כישורי שיחה? איך לשנות נושא ...
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
... חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? ... את החשיבה? משחקי חשיבה הם כלי משמעותי לפיתוח היכולות השכליות, אך חשוב להבין שלא כל משחק חשיבה משפיע באותה צורה על המוח ועל מיומנויות החשיבה. כאשר אדם רוצה לבחור את משחק החשיבה היעיל ביותר לפיתוח השכל, עליו להבין תחילה אילו מיומנויות המשחק דורש ממנו להפעיל. קיימים הבדלים משמעותיים בין סוגי המשחקים, כאשר כל משחק מתמקד במיומנויות שונות וביכולות אחרות. מהן שתי הקטגוריות המרכזיות של משחקי חשיבה? ניתן לסווג את משחקי החשיבה לשתי קטגוריות עיקריות, בהתאם לסוג המיומנויות הנדרשות במשחק: משחקים מבוססי ידע מקדים - משחקים אלו מחייבים את ... תלות משמעותית בידע קודם. איך ניתן להעריך את התרומה של משחק חשיבה לפיתוח המוח? כדי להבין איזה משחק חשיבה תורם יותר לפיתוח המיומנויות הרצויות, יש לבדוק מספר היבטים מרכזיים של המשחק: רמת הידע המקדים ... מתוך ידע נתון. כיצד לבחור משחק חשיבה שמתאים למטרות האישיות? כאשר אדם מעוניין לבחור משחק חשיבה, עליו להגדיר תחילה מהן המיומנויות אותן הוא רוצה לשפר: אם המטרה היא לשפר את הזיכרון ושליפת מידע, ... החיזוי. משחקים הדורשים ידע לשוני או ידע כללי יחזקו את הזיכרון ואת יכולת השליפה. חשוב להבין שכל משחק חשיבה מכיל שילוב של מיומנויות שונות, ולכן יש להתאים את בחירת המשחק לצורך האישי ולמטרות שאותן ... איך לבחור משחק חשיבה שמפתח את השכל בצורה הטובה ביותר? כאשר אדם רוצה לדעת איזה משחק חשיבה מפתח את השכל יותר, עליו לשים לב למיומנויות הנדרשות כדי להצליח במשחק. לכל משחק חשיבה יש דגשים שונים, ולכן ... אילו כישורים הוא מחזק בפועל. מה משפיע על תרומת המשחק לפיתוח החשיבה? ניתן לחלק את משחקי החשיבה לפי שני סוגים עיקריים של מיומנויות: משחקים הדורשים ידע מקדים - משחקים אלה מחייבים את השחקן להסתמך ... על שליפת מידע מהעבר. דוגמה לניתוח משחקי חשיבה נניח שיש שני משחקי חשיבה: 1. תשבץ היגיון - משלב ידע לשוני וידע כללי, לצד מיומנות הסקת מסקנות והיגיון. הוא מחייב שימוש בזיכרון וביכולת לקשר מידע, ... השחמט מפתח את החשיבה במובן הלוגי - אסטרטגי יותר, בעוד שהתשבץ משלב בין חשיבה לזיכרון. לסיכום משחקי חשיבה נבדלים זה מזה במיומנויות שהם מחזקים. אם רוצים לפתח חשיבה לוגית ואסטרטגית, כדאי לבחור ... עם מידע חדש, משחקים מבוססי ידע יהיו מועילים. חשוב להיות מודעים לכך שישנם הבדלים בין סוגי המשחקים ולהתאים את הבחירה בהתאם למיומנויות שרוצים לשפר. משחקי חשיבה ופיתוח שכל איך לפתח את החשיבה הלוגית ...
איך לחשוב מהר? שיפור חשיבה מהירה, מיומנויות חשיבה, חשיבה איטית, איך לחדד את המחשבה? שיפור ביצועי המוח, אימון מוח, חשיבה אנליטית, מיומנויות קוגניטיביות, יכולת אנליטית גבוהה, פיתוח חשיבה מהירה, לחשוב לאט
איך לחשוב מהר? שיפור חשיבה מהירה, מיומנויות חשיבה, חשיבה איטית, איך לחדד את המחשבה? שיפור ביצועי המוח, אימון מוח, חשיבה אנליטית, מיומנויות קוגניטיביות, יכולת אנליטית גבוהה, פיתוח חשיבה מהירה, לחשוב לאט
... לחשוב מהר? שיפור חשיבה מהירה, מיומנויות חשיבה, חשיבה איטית, איך לחדד את המחשבה? שיפור ביצועי המוח, אימון מוח, חשיבה אנליטית, מיומנויות קוגניטיביות, יכולת אנליטית גבוהה, פיתוח חשיבה מהירה, לחשוב לאט מה המשמעות האמיתית של לחשוב מהר? כאשר ... מתקשים לחשוב מהר? הקושי לחשוב מהר נובע מכך שאנשים מתמקדים במהירות עצמה במקום בשיפור המיומנות או הדיוק. אליעד מדגים את זה במבחן: אם לוקח לאדם שעה לפתור מבחן, בזמן שאחרים עושים זאת בחצי שעה, הבעיה ... שהוא עדיין לא מיומן מספיק. הוא חוזר שוב ושוב על הפעולה, מנסה לצמצם זמן, אך בלי לפתח את המיומנות הבסיסית שנדרשת. הפתרון לדעת אליעד הוא לא להתמקד במהירות תחילה, אלא במיומנות ובדיוק. אם אדם ישקיע זמן בלפתור את המבחן בצורה איטית אך מושלמת, יפתח את המיומנות, ובהמשך יוכל לעשות זאת גם מהר יותר, באותה איכות גבוהה. איך לשפר את החשיבה המהירה דרך חשיבה איטית? ... משקל. הדרך הנכונה היא דווקא להתאמן על ריצה איטית ומדויקת, כדי לשפר את האיזון, השליטה והמיומנות הבסיסית. לאחר שהמיומנות הבסיסית מושלמת, אפשר להתחיל להאיץ את הפעולה בצורה טבעית יותר, מה שיביא לשיפור במהירות באופן טבעי. אותו ... לחזור על התהליך האיטי והמדויק הזה שוב ושוב, בלי לדאוג כרגע למהירות, עד שמרגישים שהמיומנות הפנימית וההבנה מתפתחות. רק לאחר שהמיומנות הזו הוטמעה, אפשר להתחיל בהדרגה לנסות לקצר את זמן הביצוע של הפעולה, מתוך בסיס הבנה מוצק ומיומנות גבוהה שכבר נרכשה. לדוגמה, אם אדם רוצה לקשור חבל מהר יותר, הוא קודם כל צריך להתאמן לעשות את הפעולה לאט ומדויק ככל שניתן, עד שיפתח מיומנות ושליטה מלאה. רק אז הוא יוכל לקצר את הזמן בפועל מבלי לפגוע באיכות הביצוע. האם אפשר לחשוב מהר באמצעות ... יעילה. איך לפתח יכולת אנליטית גבוהה? לסיכום, אליעד מדגיש שהמפתח לשיפור היכולת האנליטית והמיומנויות הקוגניטיביות טמון בהעמקת החשיבה ובהבנה של הדברים לעומק, גם במחיר האטה זמנית של התהליך. ככל שאדם משקיע יותר זמן בחידוד, בדיוק ובהבנת ההנחות היסודיות של כל בעיה או מחשבה, כך מיומנויות החשיבה שלו מתפתחות יותר. ככל שהמיומנויות מתפתחות, היכולת לחשוב מהר יותר משתפרת מעצמה. סיכום עיקרי השיטה של אליעד כהן לחשיבה מהירה: התמקד באיכות המחשבה ולא במהירות. תרגל חשיבה איטית ומדויקת כדי לפתח מיומנויות יסוד. שים דגש על הבנת הנחות יסוד ופירוק בעיות לגורמים. רק לאחר שהושגה שליטה מלאה - נסה לצמצם את ... המהירה תגיע באופן טבעי. איך לחשוב מהר? איך לשפר חשיבה מהירה? מהי חשיבה איטית? איך לפתח מיומנויות חשיבה? מהי חשיבה אנליטית? כיצד לחדד את המחשבה? איך לשפר ביצועי מוח? ...
מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות פיתוח שיחה, איך להתכתב בווצאפ? איך לשלוח סמס? איך לנסח הודעה? שלוש נקודות, סימן שאלה, סימני פיסוק, NLP, מחויב לענות לשאלה, איך לכתוב הודעה בווצאפ? לשאול מה שלומך
מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות פיתוח שיחה, איך להתכתב בווצאפ? איך לשלוח סמס? איך לנסח הודעה? שלוש נקודות, סימן שאלה, סימני פיסוק, NLP, מחויב לענות לשאלה, איך לכתוב הודעה בווצאפ? לשאול מה שלומך
מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות פיתוח שיחה, איך להתכתב בווצאפ? איך לשלוח סמס? איך ... או הנינוחות של האדם המקבל את ההודעה. היכולת להשתמש בסימנים אלה בצורה נכונה ומודעת מאפשרת לנהל תקשורת בין אישית טובה ורגישה יותר. מיומנויות תקשורת איך לשלוח הודעה בוואטסאפ NLP בתקשורת סימני ... בוואטסאפ? איך לנסח הודעה בצורה מתאימה? האם יש הבדל בין לכתוב מה שלומך? עם סימן שאלה לבין מה שלומך... או מה שלומך? השאלה הזו נוגעת למיומנויות תקשורת בין אישית, במיוחד בהודעות טקסט בוואטסאפ, סמסים ... או כמשהו מלחיץ. כמו שנאמר, הניסוח חשוב מאוד - יש להימנע משימוש במילים או סימנים שיכולים להיתפס בצורה שגויה ולהוביל לתחושת מתח מיותר. מיומנויות תקשורת איך לשלוח הודעה בוואטסאפ NLP בתקשורת סימני ...
אימון מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביות
אימון מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביות
... מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביות איך לפתח את השכל ולהיות יותר חכם? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לשפר את היכולות השכליות ולהפוך לאדם חכם יותר, תוך התמקדות באימון מוחי ופיתוח מיומנויות חשיבה. הוא מתחיל בכך שהוא מתאר מצבים ...
בעיות בתקשורת בין אישית, מיומנויות תקשורת, מיומנויות שיחה, איך לדבר נכון? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך? איך להסביר את עצמך? איך להבין אנשים? טיפים לזוגיות, טיפים למערכות יחסים
בעיות בתקשורת בין אישית, מיומנויות תקשורת, מיומנויות שיחה, איך לדבר נכון? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך? איך להסביר את עצמך? איך להבין אנשים? טיפים לזוגיות, טיפים למערכות יחסים
... בתקשורת בין אישית, מיומנויות תקשורת, מיומנויות שיחה, איך לדבר נכון? איך להתבטא נכון? איך לבטא את ... למערכות יחסים מה גורם לבעיות בתקשורת בין אישית? ההרצאה עוסקת בבעיות בתקשורת בין אישית ובמיומנויות תקשורת, ומשתפת בתובנות כיצד ניתן להבין טוב יותר אחד ... מקום לשאלות ולהבהרה, היינו יכולים למנוע את רוב הקונפליקטים. בעיות בתקשורת בין אישית מיומנויות תקשורת הסבר עצמי איך לבטא את עצמך איך להבין אנשים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כימיה בין אישית, איך ליצור חיבה? איך ליצור כימיה? איך לא ליצור התניה שלילית? איך ליצור התניה חיובית? לגרום למישהו לומר לך כן, מיומנויות שיחה, להתחיל עם בחורה, תקשורת בין אישית, יצירת כימיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מיומנויות, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מיומנויות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל, אימון אישי לילדים, אימון אישי מומלץ בתחום מיומנויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3279 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 00:38:02 - wesi1