🖨טעויות של NLP, ראפור / כימיה בין אישית - האם ומתי להשתמש בראפור ליצירת כימיה? למה ראפור רע? מתי ראפור רע? למה לא לעשות ראפור? האם טוב ליצור כימיה? איך ליצור כימיה בין אישית? יצירת כימיה בין אישית, איך ליצור ראפור? שיטות ליצירת ראפור, מה זה ראפור? מהו ראפור? מיומנויות תקשורת, כימיה בין אנשים, כימיה בין שני אנשים, ראפור nlp, טוני רובינס, איך ראפור עובד? כמה ראפור חשוב? להשתמש בראפור - חלק 1וכאן אבאר עוד אחת מהטעויות הבסיסיות ביותר, שיש לרוב ה"מומחי ה NLP" לגבי הנושא של יצירת כימיה בין אישית (ראפור). שהם מלמדים איך ליצור ראפור ואיך לעשות ראפור, ואיך ליצור כימיה בין אנשים וכולי, כאשר נראה כאילו שכימיה בין אישית וראפור, זו מטרה בפני עצמה, כדי שהתקשורת הבין אישית תצליח. כאשר האמת היא, שכמובן שזה לא נכון.
ואסביר: נניח שאנחנו מטפלים במישהו שסובל מחרדה. ונניח שאנחנו רוצים לגרום לו לא להיות בחרדה. הרעיון של הראפור אומר באופן כללי, שעליך ליצור כמה שיותר התאמה, בינך לבין סגנון הדיבור / ההתנהגות / דימויים וכיו"ב, של האדם שמולך. נסה לדבר בקצב שלו, נסה להשתמש בדימויים שלו וכולי. על ידי כל זה, תיצור בינך לבינו תחושת חיבור וכימיה בין אישית. שתגדיל את הסיכוי שלך לשכנע אותו ולעזור לו לצאת מהחרדה. או לצורך העניין, תעזור לך למכור לו את מה שבא לך למכור לו.
וזו כמובן טעות. כי ראפור, יכול להיות ראפור טוב ויכול להיות ראפור רע. ולא במובן שאתה יכול לא לעשות ראפור בצורה נכונה, ואז הוא נקרא ראפור רע, אלא במובן, שאתה יכול לעשות ראפור בצורה נכונה, ועצם עשיית הראפור, היא עצמה דבר רע, שיגרום לך לא להשיג את המטרה שאתה רוצה להשיג מהאדם השני.
כי האמת היא כדלקמן: נניח שאתה רוצה לשכנע מישהו לעשות משהו. עליך לשאול את עצמך, איזה דמות נראה לי, שהאדם שאותו אני רוצה לשכנע במשהו, לאיזה דמות הוא הכי יקשיב, עם איזו דמות הוא הכי יזדהה ואיזו דמות לדעתי, יהיה לה הכי קל לשכנע את האדם שמולי, במה שאני רוצה להשתכנע. ואז, אחרי שאתה יודע ומבין מהי הדמות שלדעתך האדם השני ישתכנע ממנה הכי בקלות, עליך להיות הדמות הזאת בדיוק ולא שום דמות אחרת.
ונכון, יתכן שיש בדמות הזאת, רכיבים שמזכירים בהתנהגות שלהם את ההתנהגות של האדם שאותו אתה רוצה לשכנע. לדוגמה, יתכן שהדמות הזאת מדברת בסגנון דיבור מסוים, שבו משתמש גם האדם שאותו אתה רוצה לשכנע. אבל בהחלט שישנם דברים שזה יהיה בדיוק ההפך מראפור.
דהיינו, בדמות האידיאלית שאמורה לשכנע את האדם, יהיו גם תכונות שמנוגדות לדפוסי ההתנהגות של האדם שאותו רוצים לשכנע. ואם האדם שאותו אתה רוצה לשכנע, יראה שאתה כמוהו בדיוק, אז אומנם מצד אחד הוא ירגיש שזה כאילו הוא זה שמדבר עם עצמו, אבל מצד שני, הוא גם לא בהכרח מעריץ את עצמו ולא בהכרח סומך על עצמו, ולא בהכרח אוהב את מי שהוא ואת התכונות של עצמו.
ולכן, כנראה שהוא גם לא הכי יקשיב לך. ביחס לאפשרות הנ"ל שהוצגה, שאומרת, שעליך לבנות בראש שלך דמות, שאתה חושב שאתה אמור להיות, שהיא הדמות האידיאלית בעיניך לשכנע את האדם השני במה שאתה רוצה שהוא ישתכנע. ועליך להיות הדמות הזאת ולא שום דמות אחרת. ולכן, כל הרעיון של ראפור, כערך בפני עצמו, הוא כמובן שוב עוד טעות של "מומחי NLP", שכמו תוכי מדקלמים עצות ושיטות, שהם לא באמת מבינים מתי ואיך וכמה ולמה להשתמש בהן או שלא.
ואתן דוגמה פשוטה, נניח שאתה לא מבין בתיקון הרכב שלך. ונניח שאתה צריך עכשיו לבחור 1 מתוך 2 מוסכניקים, שיטפל ברכב שלך. כאשר מוסכניק אחד יש לו באופן אישי בדיוק את הרכב שלך כל חייו, ולשני יש רכב מדגם אחר כל חייו. ונניח שזה ההבדל היחיד ביניהם, איזה מוסכניק היית מעדיף שיטפל לך ברכב? תשובה: כנראה בזה שיש לו בדיוק את הרכב שלך. כי אתה תניח, שהוא כנראה מבין יותר לגבי הרכב הזה.
ומה...
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשימיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשימיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים ... רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי מהן מיומנויות תקשורת בין אישית ומה חשיבותן? יש סוגים שונים של מיומנויות שאנשים יכולים לפתח במהלך חייהם. יש מיומנויות מקצועיות, למשל, אדם שהוא חשמלאי יודע להתקין גופי תאורה או לתקן תקלות ... בצורה מקצועית, ושף יודע לבשל. אלו הן מיומנויות מקצועיות. לעומת זאת, קיימות מיומנויות בין אישיות שהן היכולת לתקשר עם אנשים, לשכנע אנשים, למכור לאנשים, לנהל ... מהם שני הגורמים המרכזיים המשפיעים על מיומנויות תקשורת בין אישית? על מנת לפתח ולשפר מיומנויות תקשורת בין אישית, יש להתייחס לשני גורמים מרכזיים: ידע והבנה של איך לתקשר ... חוסר בידע בתחום זה יוצר קושי משמעותי במיומנויות תקשורת בין אישית, והדרך לפתור זאת היא פשוט לצבור את הידע המתאים. מדוע היכולת הרגשית קריטית לשיפור מיומנויות תקשורת בין אישית? הגורם השני בשיפור המיומנויות הבין אישיות הוא היכולת הרגשית. גורם זה מתייחס למצב הרגשי והנפשי שבו נמצא ... ושנאה כלפי אחרים, הוא לא יצליח לפתח מיומנויות חברתיות ויכולת ניהול שיחות מוצלחות. אילו מחסומים רגשיים נפוצים פוגעים ... בין אישית. מה הדרך היעילה ביותר לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית? כדי לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית ולהתגבר על קשיים בתקשורת עם אנשים, נדרש שילוב של שני ... אנשים? קושי רגשי לתקשר עם אנשים שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית מיומנויות רכות וקשות איך להתמודד עם אנשים קשים בעבודה? מחסום רגשי בתקשורת שיפור עצמי, התפתחות אישית, מיומנות בין אישית, יכולת בין אישית, מיומנויות בינאישיות, מיומנויות תקשורת, שיפור יכולות בין אישיות, מיומנויות רכות, מיומנויות קשות, סוגי כישורים, כישורים רכים, כישורים קשים, מיומנות חברתית, מיומנויות ניהוליות, מיומנויות עבודה, מיומנויות תקשורתיות, מיומנויות תקשורת בין אישית, קושי לתקשר עם אנשים, קושי רגשי חברתי, קושי רגשי ... יחסים בינאישיות, יכולות אישיות, פיתוח מיומנויות חברתיות, פיתוח
ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?... ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה? מה עדיף, לתרגל מיומנות אחת או הרבה מיומנויות? אליעד כהן מנתח בהרצאתו שני ציטוטים מפורסמים של ברוס לי בנוגע לאופן התרגול המיטבי של מיומנויות לחימה. הציטוט הראשון של ברוס לי אומר: איני מפחד מן האדם שתרגל עשרת אלפים בעיטות פעם אחת, אך אני מפחד מן האדם שתרגל בעיטה אחת עשרת אלפים פעמים. אליעד כהן מסביר את משמעות הציטוט ושואל, מי באמת יהיה לוחם טוב יותר? הוא מנתח את שתי האפשרויות לעומק ובודק אותן מנקודות מבט שונות. מהי המשמעות של תרגול מיומנות אחת לעומק? אליעד כהן מסביר שכשאדם מתרגל פעולה מסוימת, כגון בעיטה אחת או אגרוף אחד, עשרת אלפים פעמים, הוא למעשה הופך למומחה ספציפי וממוקד באותה פעולה. הוא נותן כדוגמה מצב שבו ... מתרגל עשרת אלפים בעיטות או אגרופים שונים. לפי תפיסה זו, המתאמן אמנם לא הופך להיות מומחה מושלם בסוג אחד של תנועה, אך הוא מפתח מיומנות כללית רחבה. אדם כזה מסוגל להגיב ולהסתגל לתנאים משתנים בקרב, משום שהוא תרגל מגוון רחב של תנועות ומכיר סוגים שונים של תגובות. לדוגמה, אם לוחם תרגל 10,000 אגרופים שונים, ייתכן שכל ... אם שני לוחמים מתמודדים בקרב אמיתי, האחד אלוף העולם באגרוף והשני מומחה באומנויות לחימה משולבות (MMA), סביר להניח שהמתאמן במיומנויות המשולבות יהיה בעל יתרון, מאחר שהוא יכול להסתגל למצבים שונים יותר בקלות. האם התמחות עמוקה עדיפה תמיד על גיוון מיומנויות? אליעד מציין שההחלטה לגבי סוג האימון תלויה בתנאים ספציפיים. הוא מדמה זאת להשקעה בבורסה: השקעה במניה אחת (התמחות) יכולה להביא לרווח גבוה במיוחד, אבל יש בה סיכון גדול. לעומת זאת, השקעה מפוזרת על הרבה מניות (מיומנויות מגוונות) מקטינה את הסיכון באופן משמעותי, אך מבטיחה תשואה ממוצעת יציבה יותר. אליעד כהן מסביר שהבחירה בין התמחות עמוקה במיומנות אחת לגיוון רחב של מיומנויות צריכה להתאים לנסיבות החיים ולמטרה הספציפית. הוא מציע דוגמה נוספת: אם לאדם יש יכולת הישרדות אחת בלבד אבל זו מיומנות מצילת חיים (כמו יכולת לשרוד בגונגל), אז די במיומנות אחת חזקה. אך במקרים אחרים, עדיף להחזיק בכמה מיומנויות ממוצעות, כדי להתמודד טוב יותר עם סיטואציות משתנות ולא צפויות. כיצד יש להבין את הציטוט של ברוס לי? בסיום ההרצאה, אליעד מדגיש שהמסר של ברוס לי אינו בהכרח בחירה חד - משמעית בסוג אחד של תרגול, אלא הכוונה עמוקה יותר: כשאתה מתאמן על מיומנות מסוימת, חשוב להקפיד על עומק ודיוק. עם זאת, אין זה אומר שצריך לוותר לגמרי על מיומנויות אחרות. המטרה האמיתית היא איזון בין מיקוד ודיוק לבין גיוון וגמישות. אליעד מסכם בכך שהציטוט הוא המלצה להקפיד להתאמן באופן איכותי ולא רק באופן כמותי. הוא מזהיר מתפיסות פשטניות, ומעודד הסתכלות על המציאות כפי שהיא, תוך הבנת היתרונות והחסרונות של כל שיטת אימון. איך לתרגל מיומנויות לחימה? ציטוטים של ברוס לי אומנות לחימה משולבת MMA איך לשפר ביצועים בקרב? איזו אומנות לחימה הכי טובה? איך לתרגל מיומנות? איך לרכוש מיומנות, איך לשפר כישורים? איך לשפר ביצועים? איני מפחד מן האדם שתרגל עשרת אלפים בעיטות פעם אחת? אך אני מפחד מן האדם שתרגל בעיטה אחת עשרת אלפים פעמים. אמן לחימה אשר מתרגל אך ורק כדי ...
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?... חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח? איך משחקי חשיבה מפתחים את ... הם כלי משמעותי לפיתוח היכולות השכליות, אך חשוב להבין שלא כל משחק חשיבה משפיע באותה צורה על המוח ועל מיומנויות החשיבה. כאשר אדם רוצה לבחור את משחק החשיבה היעיל ביותר לפיתוח השכל, עליו להבין תחילה אילו מיומנויות המשחק דורש ממנו להפעיל. קיימים הבדלים משמעותיים בין סוגי המשחקים, כאשר כל משחק מתמקד במיומנויות שונות וביכולות אחרות. מהן שתי הקטגוריות המרכזיות של משחקי חשיבה? ניתן לסווג את משחקי החשיבה לשתי קטגוריות עיקריות, בהתאם לסוג המיומנויות הנדרשות במשחק: משחקים מבוססי ידע מקדים - משחקים אלו מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם ועל ידע נצבר, כגון אוצר מילים, ידע כללי, ... קודם. איך ניתן להעריך את התרומה של משחק חשיבה לפיתוח המוח? כדי להבין איזה משחק חשיבה תורם יותר לפיתוח המיומנויות הרצויות, יש לבדוק מספר היבטים מרכזיים של המשחק: רמת הידע המקדים הנדרש - ככל שהמשחק דורש יותר ידע חיצוני, הוא מאתגר פחות את החשיבה ... כיצד לבחור משחק חשיבה שמתאים למטרות האישיות? כאשר אדם מעוניין לבחור משחק חשיבה, עליו להגדיר תחילה מהן המיומנויות אותן הוא רוצה לשפר: אם המטרה היא לשפר את הזיכרון ושליפת מידע, משחקים כמו טריוויה או תשבצים יהיו הבחירה המומלצת. אם המטרה היא לפתח את ... ידע לשוני או ידע כללי יחזקו את הזיכרון ואת יכולת השליפה. חשוב להבין שכל משחק חשיבה מכיל שילוב של מיומנויות שונות, ולכן יש להתאים את בחירת המשחק לצורך האישי ולמטרות שאותן השחקן מעוניין לקדם. משחקי חשיבה ופיתוח שכל איך לפתח את החשיבה הלוגית? ... שמפתח את השכל בצורה הטובה ביותר? כאשר אדם רוצה לדעת איזה משחק חשיבה מפתח את השכל יותר, עליו לשים לב למיומנויות הנדרשות כדי להצליח במשחק. לכל משחק חשיבה יש דגשים שונים, ולכן חשוב להבין אילו כישורים הוא מחזק בפועל. מה משפיע על תרומת המשחק לפיתוח החשיבה? ניתן לחלק את משחקי החשיבה לפי שני סוגים עיקריים של מיומנויות: משחקים הדורשים ידע מקדים - משחקים אלה מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם שיש לו, כמו אוצר מילים, ידע כללי או חוקים מסוימים. לדוגמה, ... דוגמה לניתוח משחקי חשיבה נניח שיש שני משחקי חשיבה: 1. תשבץ היגיון - משלב ידע לשוני וידע כללי, לצד מיומנות הסקת מסקנות והיגיון. הוא מחייב שימוש בזיכרון וביכולת לקשר מידע, אך פחות מחזק חשיבה מתמטית או אסטרטגית. 2. שחמט - דורש חשיבה לוגית, ... במובן הלוגי - אסטרטגי יותר, בעוד שהתשבץ משלב בין חשיבה לזיכרון. לסיכום משחקי חשיבה נבדלים זה מזה במיומנויות שהם מחזקים. אם רוצים לפתח חשיבה לוגית ואסטרטגית, כדאי לבחור במשחקים שמאתגרים את היכולת האנליטית ופחות דורשים ידע קודם. אם המטרה היא ... מבוססי ידע יהיו מועילים. חשוב להיות מודעים לכך שישנם הבדלים בין סוגי המשחקים ולהתאים את הבחירה בהתאם למיומנויות שרוצים לשפר. משחקי חשיבה ופיתוח שכל איך לפתח את החשיבה הלוגית אסטרטגיות לשיפור יכולת הניתוח מהם משחקי החשיבה היעילים ביותר ...
איך לחשוב מהר? שיפור חשיבה מהירה, מיומנויות חשיבה, חשיבה איטית, איך לחדד את המחשבה? שיפור ביצועי המוח, אימון מוח, חשיבה אנליטית, מיומנויות קוגניטיביות, יכולת אנליטית גבוהה, פיתוח חשיבה מהירה, לחשוב לאטאיך לחשוב מהר? שיפור חשיבה מהירה, מיומנויות חשיבה, חשיבה איטית, איך לחדד את המחשבה? שיפור ביצועי המוח, אימון מוח, חשיבה אנליטית, מיומנויות קוגניטיביות, יכולת אנליטית גבוהה, פיתוח חשיבה מהירה, לחשוב לאט... לחשוב מהר? שיפור חשיבה מהירה, מיומנויות חשיבה, חשיבה איטית, איך לחדד את המחשבה? שיפור ביצועי המוח, אימון מוח, חשיבה אנליטית, מיומנויות קוגניטיביות, יכולת אנליטית גבוהה, פיתוח חשיבה ... לחשוב מהר? הקושי לחשוב מהר נובע מכך שאנשים מתמקדים במהירות עצמה במקום בשיפור המיומנות או הדיוק. אליעד מדגים את זה במבחן: אם לוקח לאדם שעה ... לא מיומן מספיק. הוא חוזר שוב ושוב על הפעולה, מנסה לצמצם זמן, אך בלי לפתח את המיומנות הבסיסית שנדרשת. הפתרון לדעת אליעד הוא לא להתמקד במהירות תחילה, אלא במיומנות ובדיוק. אם אדם ישקיע זמן בלפתור את המבחן בצורה איטית אך מושלמת, יפתח את המיומנות, ובהמשך יוכל לעשות זאת גם מהר יותר, באותה איכות ... הדרך הנכונה היא דווקא להתאמן על ריצה איטית ומדויקת, כדי לשפר את האיזון, השליטה והמיומנות הבסיסית. לאחר שהמיומנות הבסיסית מושלמת, אפשר להתחיל להאיץ את הפעולה בצורה ... על התהליך האיטי והמדויק הזה שוב ושוב, בלי לדאוג כרגע למהירות, עד שמרגישים שהמיומנות הפנימית וההבנה מתפתחות. רק לאחר שהמיומנות הזו הוטמעה, אפשר להתחיל בהדרגה לנסות לקצר את זמן הביצוע של הפעולה, מתוך בסיס הבנה מוצק ומיומנות גבוהה שכבר נרכשה. לדוגמה, אם אדם רוצה לקשור חבל מהר יותר, הוא קודם כל צריך להתאמן לעשות את הפעולה לאט ומדויק ככל שניתן, עד שיפתח מיומנות ושליטה מלאה. רק אז הוא יוכל לקצר את הזמן בפועל מבלי ... לפתח יכולת אנליטית גבוהה? לסיכום, אליעד מדגיש שהמפתח לשיפור היכולת האנליטית והמיומנויות הקוגניטיביות טמון בהעמקת החשיבה ובהבנה של הדברים ... שאדם משקיע יותר זמן בחידוד, בדיוק ובהבנת ההנחות היסודיות של כל בעיה או מחשבה, כך מיומנויות החשיבה שלו מתפתחות יותר. ככל שהמיומנויות מתפתחות, היכולת לחשוב מהר יותר משתפרת מעצמה. סיכום ... לחשיבה מהירה: התמקד באיכות המחשבה ולא במהירות. תרגל חשיבה איטית ומדויקת כדי לפתח מיומנויות יסוד. שים דגש על הבנת הנחות יסוד ופירוק בעיות ... תגיע באופן טבעי. איך לחשוב מהר? איך לשפר חשיבה מהירה? מהי חשיבה איטית? איך לפתח מיומנויות חשיבה? מהי חשיבה אנליטית? כיצד לחדד את המחשבה? איך ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?