אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מטופלים ✔נוסחה לא להרגיש כישלון, הדרכת מטפלים, איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:35נוסחה לא להרגיש כישלון, הדרכת מטפלים, איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר אחריות? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו? איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו? תחושת כישלון
מהי הנוסחה להתמודדות עם תחושת כישלון?

כדי לעזור לאדם להתמודד עם תחושת כישלון, אליעד כהן מציע תהליך ברור ופשוט לבחינת התחושה הזאת לעומק. כאשר אדם אומר שהוא מרגיש שהוא כישלון, הסיבה הבסיסית לכך היא תמיד שהוא מרגיש שנכשל בדבר מה שבו הוא ציפה להצליח. המפתח להתמודדות הוא לבדוק אם התחושה מוצדקת בכלל, ואם הכישלון שהוא מדבר עליו הוא באמת "באשמתו" או לא.

איך ניתן לדעת אם באמת נכשלת?

ראשית, אליעד מסביר, חשוב לבדוק האם האדם אכן נכשל מבחינה עובדתית. למשל, אם האדם אומר: "נכשלתי במבחן", יש לברר האם הוא באמת קיבל ציון נמוך מהסף הנדרש. אם מדובר בכישלון אובייקטיבי, עדיין יש צורך להבין האם זה כישלון כללי או כישלון בתחום ספציפי בלבד. אם הכישלון הוא בתחום אחד בלבד, כדאי להראות לאדם שיש תחומים אחרים בהם הוא מצליח, וכך להקטין את תחושת הכישלון הכללית שלו.

מדוע האדם מאשים את עצמו בכישלון?

השלב הבא הוא להבין מדוע האדם מרגיש רע עם הכישלון. אליעד מסביר שאדם מאשים את עצמו רק אם הוא מאמין שיכול היה להצליח, אך לא הצליח. לדוגמה, אדם לא יאשים את עצמו על כך שלא הצליח לעוף באוויר או לעבור דרך קיר, כיוון שברור לו שאין בכך אפשרות. האשמה העצמית מתעוררת רק כאשר האדם חושב שהוא יכול היה להצליח אך לא עשה זאת.

איך מסירים את תחושת הכישלון והאשמה?

אליעד כהן מציע נוסחה ברורה להתמודדות עם תחושת הכישלון, והיא מורכבת משני שלבים מרכזיים:
  1. בדיקה האם האדם באמת היה יכול להצליח במשימה.
  2. בדיקה האם האדם באמת רצה להצליח במשימה.
אם האדם לא היה מסוגל להצליח, הוא אינו צריך להרגיש אשמה כלל. ואם האדם כלל לא רצה באמת להצליח, אזי אין זה כישלון, אלא מדובר בבחירה מודעת שעשה.

איך ליישם את הנוסחה באופן מעשי?

כדי להמחיש כיצד להשתמש בנוסחה באופן מעשי, אליעד נותן דוגמה מפורטת של אדם שטוען שהוא נכשל משום שלא סיים את התואר האקדמי שלו, ומסביר כיצד לשאול אותו שאלות בצורה מובנית:
  • מדוע הפסקת ללמוד? האדם מספר שעזב את הלימודים כי נפרד מחברתו והיה במצב נפשי לא טוב.
  • האם רצית באמת להפסיק את הלימודים? אם האדם עונה "כן", אז אין כאן כישלון, כי הוא עשה מה שרצה. אם הוא אומר "לא", צריך להמשיך ולבדוק.
  • האם היית יכול להמשיך ללמוד למרות הפרידה מחברתך? אם האדם חושב שיכול היה, יש לשאול מדוע לא המשיך בכל זאת.
  • האם אדם אחר באותן נסיבות היה מצליח להמשיך? אם הוא חושב שכן, יש לברר מדוע הוא לא הצליח ומה ההבדל בינו לבין אחרים שהיו מצליחים.
אם מגיעים למסקנה שכל אדם אחר באותן נסיבות היה מתקשה להמשיך, אז ברור שלא מדובר בכישלון אישי אלא בנסיבות אובייקטיביות שהיו קשות מדי. במילים אחרות, אין לו סיבה להרגיש אשמה או כישלון כי הוא פשוט לא יכול היה להצליח במצב הנתון.

מה עושים אם הוא חושב שאדם אחר כן היה מצליח במצב שלו?

אם האדם מאמין שאחרים היו מצליחים במצבו, ממשיכים לשאול שאלות כגון:
  • מדוע האדם האחר היה מצליח ואתה לא?
  • האם האדם האחר היה מצליח בגלל סיבות חיצוניות (כגון גנטיקה טובה יותר, משפחה תומכת יותר, או מצב כלכלי טוב יותר)?
  • האם האדם האחר היה מצליח גם אילו היה במצבך בדיוק (עם אותן הנסיבות)?
כך אפשר להראות לו שמה שנראה לו כהצלחה של האחר הוא בעצם תוצאה של גורמים אובייקטיביים שאין לו שליטה עליהם, ולכן שוב - זו לא אשמתו והוא לא צריך להרגיש אשמה או כישלון.

מהי מסקנת הנוסחה להתמודדות עם כישלון?

המסקנה המרכזית שאליעד מציג היא שאם אדם מאשים את עצמו על כך שהוא לא עשה משהו שרצה לעשות, תמיד אפשר להוכיח לו שבפועל הוא לא באמת רצה לעשות זאת או שלא יכול היה לעשות זאת. אם היה רוצה ויכול, אז ברור שהיה עושה זאת. לכן, או שהאדם לא רצה מספיק, או שלא היה מסוגל, ובשני המקרים - אין סיבה אמיתית להרגיש אשמה או תחושת כישלון.

באמצעות שאלות מובנות והבנה עמוקה של הסיבות והנסיבות של כל כישלון, ניתן להסיר לחלוטין את תחושת האשמה, השנאה העצמית והכישלון, ולגרום לאדם להבין ולהרגיש שהוא לא באמת כישלון.
איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון?

כאשר אדם מרגיש שהוא כישלון, הסיבה לכך היא שהוא נכשל במשהו שהוא ציפה להצליח בו. השאלה היא כיצד ניתן לגרום לו לא להרגיש כישלון.

האם האדם באמת כישלון?

לפני הכל, יש לבדוק האם האדם באמת נכשל. אם הוא נכשל, יש להבין מה ההגדרה של כישלון ולבדוק את המקרה הספציפי. לדוגמה, אם מישהו אומר "נכשלתי במבחן", יש לבדוק האם אכן קיבל ציון נמוך מהסף הנדרש.

האם הכישלון מוגבל לתחום מסוים?

חשוב לבדוק האם הכישלון מוגבל לתחום אחד, או שמדובר באדם שמרגיש שהוא כישלון באופן כללי. אם הכישלון קיים רק בתחום מסוים, אפשר להראות לו תחומים אחרים שבהם הוא מצליח.

מה הבעיה בכך שהוא נכשל?

כאשר אדם סובל מתחושת כישלון, יש לבדוק מדוע הכישלון גורם לו להרגיש רע. הבעיה נובעת מכך שהוא האשים את עצמו על כך שנכשל. אך למעשה, אנשים אינם מאשימים את עצמם על כישלון שהם לא היו יכולים למנוע, כמו חוסר היכולת לעוף באוויר או לעבור דרך קיר.

איך להסיר תחושת כישלון?

הנוסחה להפגת תחושת כישלון מתמקדת בשני דברים:

1. בדיקה אם הייתה לו אפשרות להצליח - אם אדם לא היה יכול להצליח, אין טעם להאשים את עצמו.

2. בדיקה אם הוא באמת רצה להצליח - אם הוא לא רצה להצליח, הרי שלא מדובר בכישלון, אלא בבחירה מודעת.

איך להוכיח לאדם שהוא לא כישלון?

נניח שמישהו מרגיש כישלון כי לא סיים תואר אקדמי. יש לבחון את סיפורו לעומק:

- מדוע עזב את הלימודים?

- האם היה יכול להמשיך?

- האם אנשים אחרים במצבו היו מצליחים?

אם הוא אומר "עזבתי כי נפרדתי מחברתי ולא הצלחתי להתרכז", נשאל:

- "האם יכלת להמשיך בכל זאת?"

- "האם מישהו אחר במצבך היה מצליח?"

אם הוא אומר שכן, נמשיך לחקור:

- "למה הוא הצליח ואתה לא?"

אם התשובה היא שהוא היה חזק יותר, אפשר לשאול:

- "האם כל אדם היה מצליח במצבך?"

אם התשובה היא שלא - אז זו לא אשמתו של האדם. הוא פשוט היה בנסיבות שלא אפשרו לו להצליח, ולכן אין לו סיבה להרגיש כישלון.

מה המסקנה?

אם אדם מאשים את עצמו על כך שלא עשה משהו שהוא רצה, אפשר להוכיח לו שאו שהוא לא רצה באמת, או שהוא לא היה יכול. אם לא היה יכול - אז זה לא באשמתו. ואם לא רצה - זו הייתה בחירה שלו, ולכן זה לא באמת כישלון.
עכשיו בן אדם מרגיש שהוא כישלון למה הוא מרגיש שהוא כישלון כי הוא נכשל במשהו אני צריך נוסחה איך לגרום למישהו לא להרגיש כישלון, בן אדם אומר אני כישלון נכשלתי רגשות אשם מה עושים כדי שהוא לא ירגיש מה הנוסחה.

ש: א' בודקים אם הוא באמת כישלון.

אליעד: אתה צודק איך בודקים?

ש: ב' ואם הוא כישלון אז מה.

אליעד: לא שנייה אז בהנחה שכישלון זה רע אוקי קודם כל בהנחה שכישלון זה רע והוא לא רוצה להרגיש שהוא כישלון אוקי נניח שכישלון זה רע עכשיו אנחנו בודקים האם באמת הוא כישלון או לא אבל איך בודקים.

ש: בודקים את המקרה הספציפי אם יש מקרה ספציפי בודקים אותו.

אליעד: כן נכשל אין נכשל.

ש: לוקחים את המקרה מה זה נכשל.

אליעד: בודקים רואים שהוא נכשל "אז הלכתי לבחינה נכשלתי, עובדתית האם נכשלת? כן, מה ההגדרה של נכשלת קיבלת פחות מחמישים".

ש: האם הוא כישלון בכל התחומים.

אליעד: אין בעיה הוא אומר "אני בדרך כלל כישלון כי בדרך כלל אני נכשל" באמת בדרך כלל הוא נכשל הלאה מה עושים לו שלא ירגיש רע.

ש: מקטינים לו את זה.

אליעד: בואו אתן לכם נוסחה.

ש: מה הבעיה בזה שהוא נכשל.

אליעד: הבעיה שזאת הבעיה כי לפני שנייה אמרנו נניח שיש בעיה, הלאה עכשיו הנוסחה היא כדלקמן הנוסחה היא די פשוטה וכמובן שגם על זה דיברנו קודם אבל נסביר עוד פעם, בא בן אדם אומר "שלום נכשלתי" עכשיו שום בן אדם אף פעם לא האשים את עצמו על זה שהוא נכשל בדבר שהוא חשב שהוא לא יכל להצליח בו שום בן אדם לא האשים את עצמו על זה שהוא נכשל בדבר שהוא חשב שלא הייתה לו אפשרות להצליח בו לדוגמה שום בן אדם לא אמר אתה יודע ניסיתי לעוף באוויר ולא הצלחתי אתה לא יכול לעוף באוויר אין מה לעשות אי אפשר לעוף באוויר בן אדם לא אומר נכשלתי כי לא הצלחתי לעבור דרך קיר כי אין אפשרות לעבור דרך קיר.

אז זאת אומרת בן אדם שחושב שאין לו בחירה על משהו הוא אומר "טוב אין לי בחירה זה לא באשמתי" לא זו אף זו אלא שבן אדם שחושב שהוא כישלון הרבה פעמים זה בהשוואה לאחרים, זאת אומרת אם כולם היו יכולים לעבור דרך קיר ואתה לא אתה אומר נכשלתי אבל אם אף אחד לא יכול לעבור דרך קיר אז אין מה לעשות אף אחד לא יכול דרך קיר, אז עכשיו מה אנחנו עושים כדי להוכיח לך שאתה לא כישלון אתה אומר "שלום אני שונא את עצמי, למה אתה שונא את עצמך? כי לא הצלחתי לא עשיתי תואר באוניברסיטה, למה לא עשית תואר באוניברסיטה? כי נכשלתי כי נטשתי את התואר", איך אנחנו מוציאים אותו מזה ולא משנה מה הסיפור שהוא סיפר קודם נכשלתי בזוגיות נכשלתי בעבודה עשיתי טעות.

ש: יכולת לעשות?

אליעד: ברור שהוא היה יכול ברור יגיד לך "כן אני יכולתי ונכשלתי לא עשיתי" לא שואלים ככה שואלים אחרת אדוני, שואלים אותו לדוגמה "מה נכשלת? פרשתי מהתואר אני שונא את עצמי כי אני טיפש למה טיפש כי לא למדתי למה לא למדתי כי פרשתי מהתואר, אוקי תגיד לי מה קרה" ואז הוא מספר פרשת "באמת וואלה מתי פרשת מה היה מה למדת" הוא אומר למדתי את זה ואת זה "ואתה למדת? את זה ואת זה, באיזה שנה? את זה ואת זה, כמה למדת? את זה ואת זה, ואיך היה לך בלימודים? ככה וככה" מספרים סיפור.

ואז אומרים לו "אוקי ועזבת את הלימודים? כן, ועזבת אוקי ואתה רצית לעזוב" עכשיו שואלים אותו "ואתה רצית לעזוב?" עכשיו אם הוא אומר "כן רציתי לעזוב, אוקי אתה רצית לעזוב אז מה הבעיה אתה רצית לעזוב" הוא אומר "כולם לא עזבו ואני עזבתי, אוקי אבל אתה רצית לעזוב? כן רציתי לעזוב", עכשיו אם הוא אומר "לא לא רציתי לעזוב, אז למה עזבת" ואז הוא יגיד "תראה כי באותה תקופה בדיוק נפרדתי מחברה שלי והייתי בדיכאון ולא יכולתי ללמוד, אוקי באמת מה קרה עם החברה" ואז מספרים איזה סיפור וסיפור.

"אוקי תגיד לי ואיך השפיע עליך הלימודים" סיפור וסיפור "תגיד לי ואתה חושב שיכולת להמשיך בלימודים למרות שהיא נפרדה ממך? כן, אז למה לא נשארת אמרת שרצית אם רצית ויכולת למה לא עשית אם רצית להצליח בדבר שנכשלת ויכולת אז למה לא עשית?" אז הוא יגיד משהו אחר מפה לשם משם לפה "אוקי אז למה בסוף אתה רצית או לא רצית?" אם רצית להמשיך בלימודים אז למה עזבת כי אם רצית אין בעיה אז זה מה שרצית עשית את מה שרצית למה נכשלת אתה לא רצית להצליח אתה רצית לא לסיים את הלימודים אתה רצית להפסיק.

ואם אתה אומר "לא רציתי להמשיך רק לא יכולתי, מה באמת לא יכולת אתה בטוח שלא יכולת אוקי ואתה חושב תגיד לי ומישהו אחר נראה לך שאם הוא היה במצב הזה הוא היה יכול? כן אני חושב שאנשים אחרים אם הם היו במצב שהחברה שלהם הייתה נפרדת מהם הם היו יכולים להמשיך בתואר למה כי הם היו חושבים יותר חיובי, אוקי ולמה לא חשבת חיובי אז למה לא חשבת חיובי? כי סבתא שלי, אוקי ותגיד לי ואתה חושב שבן אדם יכול להיות שסבתא שלו ועדיין הוא יחשוב חיובי למרות שחברה שלו עוזבת אותו וזה?" הוא אומר "לא זה אין אפשרות".

זאת אומרת שכל בן אדם במצבך אחר לא יכל לחשוב חיובי ויעזוב את הלימודים ולכן הוא אומר ככה אנשים אחרים גם הם היו ממשיכים בלימודים אבל אם היה להם את הנסיבות שלי הם לא היו יכולים להמשיך בלימודים כי אם יכולת ורצית למה לא המשכת ולכן או שלא רצית או שלא יכולת אם לא יכולת אדוני לא יכולת אתה לא כישלון, אם כאילו לא יכולת אין אפשרות יכולת קצת לא אין אפשרות ומישהו אחר במצבך יכל למה הוא יכל אוקי נגיד שמישהו אחר יכל ולמה הוא יכל אז או שאתה לא רצית או שלא יכולת.

עכשיו נגיד שהוא אומר ככה יכולה להיות עוד אפשרות שזה גם אקראי שהוא אומר נגיד "הוא יכל כי נגיד הגנטיקה שלו כי במקרה הוא נולד למשפחה יותר עשירה והיה להם יותר כסף, אוקי ואם הוא היה נולד למשפחה כמוך ובלי הכסף הוא יכל או לא יכל? לא יכל" זאת אומרת שלא יכולת לא באשמתך, הרעיון הוא שאם בן אדם מאשים את עצמו על זה שהוא לא עשה משהו שהוא רצה אנחנו יכולים להוכיח לו שאו שהוא לא רצה או שהוא לא יכל כי אם רצית ויכולת למה לא עשית. הבנו את הסיפור פשוט?

ש: כן.
למידה הצלחה במשימה נוסחה לא להרגיש תחושה של כישלון להמשיך להצליח איך לגרום לאישה נוסחה לא להרגיש כישלון לעבור דרך קיר מחשבה חיובית חיצוניות אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים אחריות אחריות אישית איך לא להאשים את עצמי איך לא להאשים את עצמך איך לא להרגיש כישלון איך לא לכעוס על עצמי איך לא לכעוס על עצמך איך לא לשנוא את עצמי איך לא לשנוא את עצמך איך לאהוב איך לאהוב את עצמי איך לאהוב את עצמי בלי תנאים איך לאהוב את עצמי ללא תנאים איך לאהוב את עצמך איך לאהוב את עצמך בלי תנאים איך לאהוב את עצמך ללא תנאים איך לגרום לאישה איך לגרום לבחור איך לגרום לבחורה איך לגרום לגבר איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון איך לגרום למישהו לאהוב איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו איך לגרום למישהו לסלוח איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו איך לגרום למישהי לאהוב איך להאשים את עצמי איך להאשים את עצמך איך להסיר אחריות איך להתמודד איך להתמודד עם רגשות איך להתמודד עם רגשות אשם איך להתמודד עם רגשות אשמה איך לטפל איך לטפל בשנאה איך לטפל בשנאה עצמית איך לסלוח איך לסלוח לעצמי איך לסלוח לעצמך איך לקחת אחריות איך לשכנע מישהו אני לא אוהב את עצמי אני לא אוהבת את עצמי אני שונא את עצמי אני שונאת את עצמי אשמה במה אני לא אוהב את עצמי האם אני לא אוהב את עצמי האם אני שונא את עצמי האם להסיר אחריות האם לסלוח האם לקחת אחריות האשמה עצמית הדרכת מטפלים הלקאה עצמית הסרת אחריות הרגשה הרגשה של כישלון הרגשת אשמה הרגשת כישלון התמודדות התמודדות עם רגשות התמודדות עם רגשות אשם התמודדות עם רגשות אשמה חוויה של כישלון חוויות כישלון טיפול טיפולים כישלון כישלונות כמה לקחת אחריות כעס עצמי לא אוהב את עצמי לא אוהבת את עצמי לא להרגיש שהוא כישלון לאהוב לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לאהוב לגרום לו לאהוב לגרום למישהו לא להרגיש לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון לגרום למישהו לאהוב לגרום למישהו לסלוח לגרום למישהו לסלוח לעצמו לגרום למישהי לאהוב להאשים להאשים את עצמי להאשים את עצמך להיכשל להלקות את עצמי להלקות את עצמך להסיר אחריות להרגיש כישלון להתמודד להתמודד עם רגשות אשם להתמודד עם רגשות אשמה לטפל לטפל בשנאה לטפל בשנאה עצמית לכעוס על עצמי לכעוס על עצמך למה אני לא אוהב את עצמי למה אני לא אוהבת את עצמי למה אני שונא את עצמי למה לאהוב את עצמי למה לאהוב את עצמי בלי תנאים למה לאהוב את עצמך למה לאהוב את עצמך בלי תנאים למה להאשים את עצמי למה להאשים את עצמך למה לכעוס על עצמי למה לכעוס על עצמך למה לסלוח למה לקחת אחריות למה לשנוא את עצמי למה לשנוא את עצמך לסלוח לסלוח לעצמי לסלוח לעצמך לקחת אחריות לקיחת אחריות לשכנע מישהו לשכנע מישהו לאהוב לשכנע מישהו לסלוח לשנוא את עצמי לשנוא את עצמך מטופל מטופלים מטפל מטפלים מתי אני לא אוהב את עצמי מתי אני שונא את עצמי מתי להאשים את עצמי מתי להסיר אחריות מתי לסלוח מתי לקחת אחריות מתי לשנוא את עצמך נוסחאות נוסחה נוסחה לא להרגיש נוסחה לא להרגיש כישלון סליחה רגש רגשות רגשות אשם רגשות אשמה שונא את עצמי שונאת את עצמי שנאה שנאה עצמית תחושה תחושה של כישלון תחושות תחושת אשמה תחושת כישלון
הדרכת מטפלים, האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה
הדרכת מטפלים, האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה
הדרכת מטפלים, האם אפשר לטפל בכל אחד? מה לעשות עם מטופל שלא רוצה טיפול? איך לטפל במישהו שמתנגד לטיפול? איך לטפל בילדים? טיפול בPDD, הדרכת הורים, למה קשה לטפל בהפרעות נפשיות? הפרעת התנגדות, טיפול בסכיזופרניה האם אפשר לטפל בכל מטופל שמתנגד לטיפול? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד ניתן להתמודד עם מטופלים המתנגדים לטיפול, במיוחד כאשר מדובר בילדים או במטופלים המביעים התנגדות חריפה או מתמשכת לטיפול. ישנם מטופלים המגיעים אל מרחב הטיפול אך אינם מוכנים כלל להיכנס פנימה, או שנכנסים ומסרבים לשתף פעולה באופן מוחלט. במקרים אלו, על המטפל להבין את גבולות האחריות שלו ולפעול מתוך הבנה ברורה של מטרתו מול המטופל ומול ההורים. מה לעשות עם ילד שלא מוכן להיכנס לטיפול? כאשר הילד מסרב להיכנס למרחב הטיפולי, אליעד כהן מציג ... פעולה. אליעד מסביר שהבעיה המרכזית היא בדרך כלל לא אצל הילד, אלא בהורים וביכולת שלהם להביא את הילד למרחב הטיפולי. האם אפשר לטפל באדם שמתנגד לטיפול באופן מוחלט? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאפשר לטפל בכל אדם, אפילו במקרים הקשים ביותר שבהם המטופל מתנגד באופן חריף. אולם, במקרים כאלה תהליך הטיפול הופך לאיטי, מורכב, ודורש סבלנות רבה מאוד. למשל, ייתכן שמטופל יצטרך להעביר עשרות פגישות רק במשחקי כדורגל עם המטפל, בלי לראות שום התקדמות הנראית לעין. המטרה היא לייצר אמון וחיבור עם המטופל, כדי שבשלב מאוחר יותר יוכל להיווצר שינוי משמעותי. הבעיה, לפי אליעד, שההורים מצפים לראות תוצאות מידיות, ויכולים להתקשות להבין ... זה לא אומר שאין טיפול או שזה חסר תועלת. להפך, זו הדרך ליצירת אמון, קשר רגשי ואמון בטיפול. לאחר שהמטופל יחוש בטוח עם המטפל, ניתן יהיה להתחיל לטפל בבעיות העמוקות יותר שהביאו אותו לטיפול מלכתחילה. מה עושים עם מטופל שנכנס אך לא משתף פעולה? כאשר מטופל כבר נכנס למרחב הטיפולי אך אינו משתף פעולה, אליעד מסביר שהגישה היא לנסות להבין מה המטופל באמת רוצה לעשות כרגע. אולי הוא מעוניין רק לשחק, או לשבת בשקט, או לעשות פעילות מסוימת אחרת. המטפל לא חייב להתעקש על צורה מסוימת של טיפול, אלא להיות גמיש ולהתאים את עצמו למטופל. לדוגמה, אם הילד מעוניין רק לשחק, אז המטפל יתחיל בדיוק שם, בשלב בו הילד נמצא, גם אם זה לא תואם את הציפייה ההתחלתית של ההורים או של המטפל. האם על המטפל להתאים את עצמו למטופל בכל מצב? אליעד כהן נותן דוגמה למצב קיצוני יותר: ילד שמסרב להיכנס לקליניקה ובורח חזרה לרכב של ההורים. במקום לראות ... יתגמש בחשיבתו ויבין שהטיפול לא חייב להתקיים דווקא באופן המסורתי והמקובל בתוך קליניקה. ניתן לעשות אותו בכל מקום שבו המטופל נמצא, כל עוד המטרה העיקרית - יצירת אמון ושיתוף פעולה - מושגת. עוד נקודה שאליעד כהן מדגיש היא ההבנה ... מסוימים, ולכן כדאי לו להכיר בכך מראש, ולהימנע מקבלת מקרים שיגרמו לו לתחושת תסכול. אליעד כהן מדגיש שאין חובה לטפל בכל מקרה. מטפל יכול להחליט מראש שהוא לא מקבל סוג מסוים של מקרים או אנשים שהוא לא בטוח כיצד לעזור להם. אם בכל זאת ישנו רצון לעזור אך יש חשש שהמטופל ייפגע או ייפגע מכך שאין שיתוף פעולה, המטפל צריך להבין שמצב כזה הוא לא בהכרח נזק אמיתי, אלא פחד ... ואין כאן אשמה של המקום שלא הסכים לתקן טלפונים. באותו אופן, המטפל לא צריך להרגיש אשמה אם אינו מסוגל לטפל במקרה מסוים. אם המטפל לא מעוניין או לא יכול לטפל במשהו ספציפי, עליו להיות כנה מראש לגבי המגבלות שלו, ולא להרגיש שהוא פוגע במטופל או בהורים. האם ניתן למנוע מראש קבלת מטופלים בעייתיים? לפי אליעד כהן, לפעמים יש דרך לדעת מראש אילו מטופלים יתנגדו לטיפול, ולסנן אותם כבר בשיחת הטלפון הראשונה. ... שיבהירו אם המקרה מתאים לסוג הטיפול שהמטפל מציע, וכך להימנע מראש ממצבים שיגרמו לתסכול או לתחושת כישלון בטיפול. איך לטפל בילד שמתנגד לטיפול? הדרכת הורים בטיפול רגשי האם אפשר לטפל בכל מטופל? איך לזהות מראש התנגדות לטיפול? טיפול בילדים עם הפרעת PDD
שימוש בתרופות פסיכיאטריות, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד דיכאון, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בכדורים, כדורים נגד דיכאון, כדורים נגד חרדה, גמילה מכדורים, נוגדי דיכאון, נוגדי חרדה
שימוש בתרופות פסיכיאטריות, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד דיכאון, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בכדורים, כדורים נגד דיכאון, כדורים נגד חרדה, גמילה מכדורים, נוגדי דיכאון, נוגדי חרדה
שימוש בתרופות פסיכיאטריות, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד דיכאון, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בכדורים, כדורים נגד דיכאון, כדורים נגד חרדה, גמילה מכדורים, נוגדי דיכאון, נוגדי חרדה למה פסיכולוגים שולחים מטופלים לקחת תרופות פסיכיאטריות? אליעד כהן מסביר לעומק את ההיגיון מאחורי ההמלצה של פסיכולוגים או מטפלים להפנות מטופלים לטיפול תרופתי, כאשר הם עצמם אינם יכולים לעזור להם באופן מלא. כאשר פסיכולוג אומר למטופל אני לא יכול לעזור לך, לך תיקח כדורים, הוא למעשה מודה בחוסר יכולתו לעזור, אך בו זמנית מעביר את האחריות לחוסר ההצלחה אל המטופל עצמו או אל גורם חיצוני. האם הפניה לתרופות מצביעה על מגבלה של המטפל או של המטופל? לדברי אליעד, כאשר הפסיכולוג מפנה את המטופל לנטילת תרופות, הוא בעצם רומז באופן עקיף שהבעיה אינה נמצאת בידיו של המטפל, אלא היא נובעת מתוך מגבלותיו של המטופל. כך, במקום להכיר בכך שהמטפל אינו יודע כיצד לפתור את הבעיה, הוא למעשה קובע שהבעיה היא בלתי ניתנת לפתרון בדרכים הפסיכולוגיות המקובלות. מה משמעות השימוש במונח אין בחירה חופשית בהקשר זה? אליעד מתאר כי הטענה לפיה המטופל זקוק לתרופות כי אין לו בחירה חופשית היא בעצם קביעה שהבעיה אינה ניתנת לפתרון באמצעות שיחות או טיפול פסיכולוגי, אלא רק באמצעות התערבות כימית. הפסיכולוג שאומר זאת יוצר לגיטימציה לכך שהבעיה של המטופל היא כה עמוקה ויסודית, שאין דרך לשנותה אלא בעזרת תרופות שיחליפו את הרצון או התפקוד הרגשי הטבעי של האדם. מדוע מטפלים מעדיפים לשלב תרופות עם טיפול פסיכולוגי? אליעד מסביר כי רוב המטפלים מעדיפים להמליץ על שילוב של טיפול פסיכולוגי ותרופתי כדי לא להודות שהם עצמם חסרי יכולת. לדבריו, כשמטפל ממליץ לשלב טיפול עם כדורים, הוא מנסה להימנע מלהודות באופן מלא בכך שהוא מיותר לחלוטין בתהליך הטיפולי. בצורה זו, הוא עדיין נתפס כבעל ערך מסוים בתהליך השיפור של המטופל, למרות שההסתמכות על התרופות מעידה בעקיפין כי לא ניתן היה לפתור את הבעיה באופן פסיכולוגי בלבד. מה האינטרס של ... עם אותה בעיה ספציפית. בכך הוא מגן על עצמו מפני ביקורת ומפני תחושת חוסר מסוגלות אישית. מדוע מטפל מפנה מטופל לפסיכיאטר במקום לתת תרופות בעצמו? אליעד מסביר כי כאשר הפסיכולוג שולח את המטופל לפסיכיאטר לקבלת תרופות, הוא לכאורה מעביר את האחריות הלאה, אך למעשה הוא קובע שגם המטפל האחר אינו באמת פותר ... פתרון תרופתי. זהו למעשה מסר עקיף, שאין מישהו שיכול לפתור את הבעיה בצורה פסיכולוגית אמיתית. מה משתמע מהסכמה של המטופל לקחת תרופות? לפי אליעד, כאשר המטופל מסכים ליטול תרופות בעקבות המלצת הפסיכולוג, הוא מאשר בעצמו כי אף אחד לא יכול לעזור לי. הוא מחזק את ... ובכך הוא למעשה פוטר את המטפל מאחריות ומאשש את הטענה שהבעיה שלו אינה ניתנת לפתרון בדרך פסיכולוגית בלבד. האם טיפול תרופתי יכול להיות פתרון מוחלט לבעיות פסיכולוגיות? אליעד טוען שההפניה לתרופות אינה פותרת את הבעיה עצמה, אלא רק מסמנת את קיומה של בעיה שהמטפל אינו יודע כיצד לפתור. לדבריו, הטיפול התרופתי הוא אמצעי נוח עבור מטפלים להימנע מהודאה בחוסר ידע או ביכולת מוגבלת שלהם לעזור, ובכך הוא מהווה פתרון חלקי בלבד, ולא פתרון אמיתי. לסיכום: ... שהוא אינו יכול לפתור את הבעיה. ההמלצה לתרופות פותרת את המטפל מהצורך להודות במגבלותיו ומעבירה את האחריות לבעיה אל המטופל או אל גורמים גנטיים או כימיים, ולכן יש לשים לב מה באמת עומד מאחורי המלצות אלו. למה פסיכולוגים שולחים לכדורים? האם תרופות פסיכיאטריות באמת עוזרות? כדורים נגד דיכאון, האם זה הכרחי? מה פסיכולוגים לא מספרים על טיפול תרופתי? האם טיפול פסיכולוגי מספיק ללא תרופות? כיצד להיגמל מכדורים נגד חרדה? עכשיו דיברנו על זה כמה פעמים אבל ננסה לחדד את זה עוד פעם, אמרנו לגבי מה ההיגיון של פסיכולוגים או מטפלים ששולחים מישהו לקחת כדורים אז אמרנו שזה במקום שבן אדם יגיד אני לא יודע לעזור לך אז הוא אומר ... אז בעצם החיסרון הוא במטפל, אם הוא אומר לו אני לא יכול לעזור לך, לך תיקח כדורים אז אם המטופל יסכים לקחת כדורים זה כמו להגיד לפסיכולוג נכון אף אחד לא יכול לעזור לי זה לא שאתה לא יודע ...
קריאת מחשבות של בני זוג, איך לדעת מה היא אוהבת? מה נשים אוהבות? למה צריך לקרוא מחשבות בזוגיות? למה לקרוא את המחשבות שלה? למה לקרוא את המחשבות שלו? מה בחורות רוצות? מה גברים רוצים? סודות בזוגיות, רוצה כן אבל אומרת לא
קריאת מחשבות של בני זוג, איך לדעת מה היא אוהבת? מה נשים אוהבות? למה צריך לקרוא מחשבות בזוגיות? למה לקרוא את המחשבות שלה? למה לקרוא את המחשבות שלו? מה בחורות רוצות? מה גברים רוצים? סודות בזוגיות, רוצה כן אבל אומרת לא
... הצד השני בעבר, גם אם הוא לא ביקש זאת מפורשות, וליישם זאת בעתיד. מה הקשר בין קריאת מחשבות בזוגיות לטיפול נפשי? הצורך להבין את הרצונות האמיתיים של האדם השני אינו רלוונטי רק בזוגיות, אלא גם בתחומים נוספים, כמו תחום הטיפול. מטופלים רבים מגיעים עם תלונה ספציפית, אבל למעשה הבעיה האמיתית שלהם היא אחרת לחלוטין. מטפל טוב צריך לדעת לקרוא בין השורות ולהבין מה באמת מפריע למטופל, גם אם המטופל אינו מודע לכך בעצמו. לסיכום, למה בזוגיות חייבים לקרוא מחשבות? כדי ליצור זוגיות מאושרת באמת, חייבים לפתח את היכולת ... הצד השני, גם אם הוא לא אומר זאת במפורש. זה נכון גם בתחומים אחרים אותה תופעה קיימת גם בתחום הטיפולי. מטופלים רבים באים עם בעיה מסוימת, אבל למעשה, הבעיה האמיתית שלהם היא משהו אחר לגמרי. מטפל טוב צריך לדעת לקרוא ...
בגידה, התמודדות עם בגידה, מחלת הבגידות, איך להתמודד עם בגידה? בגידה היא סימפטום, בגידה היא לא בעיה, בגידה היא תוצאה, חשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, משבר בגידה, בגידה היא תופעת לוואי, בגידות בזוגיות, אמון אחרי בגידה
בגידה, התמודדות עם בגידה, מחלת הבגידות, איך להתמודד עם בגידה? בגידה היא סימפטום, בגידה היא לא בעיה, בגידה היא תוצאה, חשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, משבר בגידה, בגידה היא תופעת לוואי, בגידות בזוגיות, אמון אחרי בגידה
... את הבגידה? האם הייתה בעיה של תקשורת, של הבנה רגשית, או אולי בעיה בצרכים האישיים של אחד הצדדים? מדוע לטפל בבגידה עצמה זו טעות? אליעד כהן מדגיש שאין טעם להתמקד בטיפול בבגידה עצמה. בני זוג רבים מוצאים את עצמם עסוקים בריבים, בהאשמות ובשאלות כמו בגדת בי או לא בגדת בי?, אך ... לא יפתרו את הבעיה. ההתמקדות חייבת להיות בחיפוש הגורם העמוק יותר: מה באמת חסר לאדם בתוך הזוגיות, ואיך ניתן לטפל בכך ישירות. איך נכון להתמודד עם בגידה בצורה נכונה? כדי להתמודד נכון עם בגידה, האדם צריך לשאול את עצמו שאלות ... אי הבנה בין הצדדים? האם אחד מבני הזוג סובל מחוסר ביטחון עצמי, פחד נטישה, קנאה מוגזמת או פחדים לא מטופלים שמשפיעים על איכות הקשר? רק אחרי שמזהים את החסרים האמיתיים אפשר להתחיל לטפל בשורש הבעיה, ולמנוע בגידות עתידיות. מהם הגורמים הנפוצים לבגידה בזוגיות? אליעד מסביר כמה סיבות נפוצות לבגידה בזוגיות, וכולן קשורות לחוסר ... להתמקד במחלה ולא בסימפטום? חשוב להתמקד בשורש של הבעיה ולא בתופעת הלוואי, כי אחרת הבעיה האמיתית לעולם לא תיפתר. טיפול שטחי בבגידה עצמה הוא כמו לקחת כדור נגד כאב ראש בלי להבין מה גורם לכאב. הטיפול הנכון והיעיל הוא לחקור מה באמת חסר, מדוע הצד הבוגד מרגיש צורך לבגוד, ומה יגרום לקשר להיות מספיק טוב ומספק ... או חשד לבגידה בעתיד. בגידה היא לא מחלה בפני עצמה, אלא רק תופעת לוואי של מחלה עמוקה יותר שזקוקה לטיפול. איך להתמודד עם בגידה בזוגיות? בגידה היא סימפטום ולא בעיה? שיקום זוגיות אחרי בגידה למה אנשים בוגדים? אמון אחרי ... מופיעה ללא סיבה, והיא לא בעיה שצריך לתקן בפני עצמה, אלא היא תוצאה של בעיה עמוקה יותר שצריך לאתר ולטפל בה. איך להתמודד עם בגידה? אם גילית שבגדו בך, או שאתה מרגיש צורך לבגוד, במקום להתרכז בעצם הבגידה, שאל את ... לא יחפש מענה במקום אחר? האם יש חוסר תקשורת? האם יש תחושות של חוסר ביטחון? האם יש פחדים לא מטופלים, קנאה מוגזמת או חשדות שמגיעים מחוסר אמון? סיכום: להבין את הבסיס לבעיה בסופו של דבר, בגידה אינה הבעיה האמיתית. ...
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
... הדואר הנכנס, לפי אליעד, משמשת כמו הכניסה למשרד. כל מייל חדש הוא כמו אדם שנכנס למשרד ומחכה לפגישה או טיפול. בדיוק כפי שנחלק לאדם הפונה מקום לשבת ולהמתין לפגישה, כך על המיילים בתיבת הדואר הנכנס לקבל טיפול מיידי. אליעד מדגיש כי השארת מיילים בתיבת הדואר הנכנס מבלי לטפל בהם יוצרת חוסר סדר ובלבול, כפי שלפני אדם שנכנס למשרד אין מקום ויש בלגן עם המתנה לפגישות. כיצד למנוע דואר לא מטופל? ההמלצה המרכזית של אליעד היא שהמיילים בתיבת הדואר הנכנס צריכים להטופל מיד עם קבלתם. כל מייל שתקבל - יש להחליט מיידית מה לעשות איתו: להעביר אותו למישהו אחר, לשייך אותו למשימה או לסיים את הטיפול בו. ברגע שמטפלים במייל, הוא צריך לצאת מיידית מהאינבוקס ולהעבור לתיקיה מתאימה, כך שנמנע מצב שבו המיילים יתערבבו עם מיילים שכבר טופלו. אליעד ... להשאיר מיילים בתיבת הדואר הנכנס שלא טופלו - זה יכול ליצור בלגן ולהעמיס על המערכת. מה קורה אם לא מטפלים במייל בזמן? אם לא מטפלים במייל בזמן, הוא עלול להיתקע בתיבת הדואר הנכנס ולא להתעדכן. זה יוצר בלבול ועמסה כאשר תיבת הדואר לא מופרדת בין ... לא טופלו. כל מייל שלא הוצא מהאינבוקס ייצור ערבוב ובלגן, ומיילים חשובים עלולים להיאבד או להתעכב. מה התהליך הנכון לטיפול במיילים? אליעד מסביר שהמפתח בניהול אפקטיבי של דואר אלקטרוני הוא ההחלטה המיידית על כל מייל. כל אימייל צריך להיות מנותב לפעולה, משימה, או לתיקייה מסוימת. ברגע שמטפלים בו, יש להוציא אותו מהאינבוקס. על פי גישה זו, על העובד או האדם להוציא את המיילים מהמקום שבו הם ממתינים, כך שלא יוותרו מיילים לא מטופלים. האם זה באמת חשוב? החשיבות של ניהול נכון של הדואר הנכנס, לפי אליעד, היא קריטית לשמירה על סדר ואפקטיביות ... היום - יום. תיבת הדואר הנכנס משמשת כשער לכל המשימות והפניות, ואם לא נתנהל בצורה מסודרת, כל מייל שלא מטופל בזמן יכול לגרום לעיכובים בתהליכים ולהחמיץ פניות חשובות. ניהול תהליכים עסקיים ניהול זמן מחשוב תהליכים ניהול דואר אלקטרוני התייעלות עסקית ... באופן שמונע מצבים בהם מיילים חשובים ילכו לאיבוד או לא יטופלו כראוי. אליעד מסביר את החשיבות בהבנת התהליך של טיפול באימיילים כדי להימנע מבעיות אלו. מהי מטרת תיבת הדואר הנכנס? תיבת הדואר הנכנס משמשת כמעין כניסה למשרד. כאשר אדם נכנס למשרד, הוא עלול להיתקל במצבים שבהם הוא מחכה לפגישה או לתשובה ממישהו. התהליך של טיפול במיילים הוא דומה. כל אימייל חדש שמגיע לתיבת הדואר הנכנס דומה לאדם שנכנס למשרד ואינו יודע האם טיפלו בו או לא. המטרה היא לא להשאיר אף אימייל בתיבת הדואר הנכנס מבלי לטפל בו. כאשר אימיילים לא מטופלים, הם נכנסים לתוך תיבת הדואר הנכנס ומלכדים את כל המיילים שניתן היה לטפל בהם. כיצד למנוע דואר לא מטופל? אליעד מציע שאסור להשאיר שום מייל בתיבת הדואר הנכנס לאחר שנעשה איתו משהו. ברגע שהמייל נפתח והוחלט מה לעשות ... יוצר בלבול אלא גם יכול לגרום למיילים שלא טופלו בזמן להיבלע בתוך המיילים שכבר הושלמו. מה קורה אם לא מטפלים במייל בזמן? כאשר אדם נכנס לאינבוקס, הוא מוצא שם לא רק מיילים שטופלו, אלא גם מיילים שעדיין לא הוחלט מה לעשות איתם. אם לא מטפלים במיילים מיד לאחר קריאתם, יש סיכון שהמיילים יישארו באינבוקס ויתערבבו עם מיילים אחרים. זה יוצר בלגן ומעמיס על המערכת. לכן, הדרך הנכונה היא להפריד בין המיילים שטופלו לבין המיילים שעדיין מחכים לטיפול. מה התהליך הנכון לטיפול במיילים? לכל מייל שנכנס לאינבוקס יש לטפל באופן מיידי ולקבוע מה לעשות איתו. כל מייל צריך להיות מנותב לעבודה או משימה אחרת, או לחלופין להסגר כסיים. ברגע ... תיבת הדואר הנכנס היא השלב הראשון של כל המשימות - היא האזור שבו כל הדברים מתחילים. כל מייל שלא מטופל מיד ישאר שם ויעכב את התהליך, ולכן חשוב כל הזמן לבדוק ולהוציא את המיילים שטופלו מהאינבוקס. ניהול תהליכים עסקיים ...
פסיכיאטרים, פסיכולוגים, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, תרופות פסיכולוגיות, תרופות פסיכיאטריות, אבחון פסיכיאטרי, סכיזופרניה, OCD, מחלות נפש, הפרעה נפשית, חרדה, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה
פסיכיאטרים, פסיכולוגים, טיפול פסיכולוגי, טיפול פסיכיאטרי, תרופות פסיכולוגיות, תרופות פסיכיאטריות, אבחון פסיכיאטרי, סכיזופרניה, OCD, מחלות נפש, הפרעה נפשית, חרדה, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה מדוע פסיכולוגים ופסיכיאטרים מתקשים להבין מטופלים? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת בהרצאה זו על האופן שבו פסיכולוגים ופסיכיאטרים מתמודדים עם מטופלים, ובעיקר מדגים כיצד להבין לעומק את הבעיות הנפשיות של האדם, בלי לפטור אותן באמירות כמו הוא משוגע או זה ... ולכן קל לו יותר לומר שהבעיה אינה פתירה מאשר לומר אני לא הצלחתי לפתור אותה. הוא נותן דוגמה מהשיח הטיפולי שבו מטופל טוען שהוא לא מצליח לקום לבד בבוקר. המטפלת של אותו אדם תיארה את הבעיה שלו כאילו היא נובעת מחוסר יכולת פיזית להתעורר בעצמו, אבל אליעד מראה שזו איננה הבעיה האמיתית. כאשר המטופל אומר אני לא מצליח לקום לבד, הוא בעצם חושש שיום אחד לא יהיה מי שיעיר אותו, ואז הוא לא ... פסיכולוגים ופסיכיאטרים נוטים להשתמש באמירה של אין פתרון כאמצעי הגנה על האגו, כדי לא להודות שאולי הבעיה הנפשית של המטופל מורכבת מדי עבורם. אליעד ממחיש זאת בצורה של מטופל שהפסיכולוג שלו אומר לו שהוא סובל מ - OCD ואין פתרון לבעיה שלו. לטענת אליעד, הבעיה אינה בכך שאין פתרון, אלא בכך שהמטפל לא מצא אותו עדיין. עצם ההצהרה על כך שאין פתרון היא זו שגורמת למטופל להפסיק לחפש ולשקוע עוד יותר במצבו. למה אנשים סובלים מבעיות נפשיות? אליעד מסביר כי בשורש כל הבעיות הנפשיות עומדת ... עוד פתרונות, גם אם עד היום לא מצא. אליעד כהן מדגיש כי הבנה כזו יכולה להיות פריצת דרך משמעותית בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי, שכן היא מאפשרת פתיחות אמיתית להבנה ולמציאת פתרונות חדשים, במקום לסגור את האדם תחת הגדרות אבחוניות ולהגיד ... פתרון לכל בעיה נפשית? מה הסיבה לסבל נפשי? למה אנשים מפסיקים לחפש פתרונות? איך יוצאים מתחושת חיסרון תמידית? איך לטפל ב - OCD וחרדה? האם פסיכיאטרים יכולים להבין כל מטופל? מה לעשות כשאין פתרון הגיוני?
השפעת הסביבה על האדם, לעשות מה שטוב לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה?
השפעת הסביבה על האדם, לעשות מה שטוב לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה?
... החלק הראשון של ההרצאה עוסק בעניין של איך לא להיות מושפע מהסביבה. אליעד נותן דוגמה של אדם שעובד עם מטופלים ומרגיש שהוא לא עושה את מה שהוא באמת רוצה בעבודה. הוא לא באמת מתחבר לתהליך שהוא עובר עם המטופלים. כשאליעד נשאל איך אפשר להימנע מהשפעות חיצוניות ולהיות באמת מחובר למה שאנחנו רוצים, הוא מסביר שהבעיה טמונה בכך שאין ...
אנורקסיה, הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל
אנורקסיה, הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל
אנורקסיה, הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל כיצד מטפלים באנורקסיה ובהפרעות אכילה באופן יעיל? הטיפול באנורקסיה ובהפרעות אכילה אחרות דורש בראש ובראשונה הבנה עמוקה של ההיגיון והאמונות הפנימיות של האדם הסובל מההפרעה. אליעד כהן מדגיש כי המפתח המרכזי לטיפול הוא בירור יסודי של הסיבות והגורמים שמונעים מהמטופל לאכול. לא מדובר בכפייה או בשכנוע חיצוני בלבד, אלא בניתוח עמוק ומפורט של כל האמונות, הפחדים והמחויבים הפנימיים של האדם. מדוע אנורקסיה מתפתחת וכיצד לזהות את הסיבות לה? על מנת לטפל באנורקסיה, יש להבין מהיכן היא התחילה. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא לשאול את המטופל שאלות ממוקדות שיעזרו לו לזהות כיצד ומתי החל המצב. לדוגמה, אם מדובר בנערה שהתחילה להיות אנורקסית, יש לברר מתי ... פוגעניות, אולי הלחץ החברתי והציפיות גרמו לה לפתח דימוי גוף שלילי. הזיהוי המדויק של הסיבות האלו הוא הבסיס להמשך הטיפול. כיצד מחלישים את הסיבות לאי - אכילה אצל אדם אנורקסי? אחרי שמזהים את הסיבות, יש להתחיל להחליש אותן. אליעד כהן מדגים כי אם הסיבה המרכזית היא פחד מהשמנה, צריך לבדוק עם המטופלת מדוע הפחד מהשמנה כל כך חזק עבורה. האם זה בגלל דימוי עצמי נמוך? פחד מדחייה חברתית? על ידי בירור ... לה שהם אינם באמת הכרחיים כפי שהיא חושבת. איך אפשר לעודד אדם אנורקסי לראות את היתרונות שבאכילה? חלק נוסף בטיפול הוא הגברת ההבנה של המטופל לגבי היתרונות הטמונים באכילה. יש לגרום לו לראות כי היתרונות שבאכילה גדולים יותר מהחסרונות שהוא רואה בה. למשל, להראות למטופלת שאכילה מסייעת לבריאות, מעניקה לה תחושת חיוניות, ומשפרת את המצב הרגשי והחברתי שלה. ככל שהיא תכיר ביתרונות האלה ותהיה ... לרדת. מדוע חשוב לא להכריח אדם אנורקסי לאכול? נקודה משמעותית נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שאין טעם להכריח את המטופל לאכול. כפייה יוצרת התנגדות, ודווקא מחזקת את ההפרעה. הוא מדגים כי במקום לומר למטופלת את חייבת לאכול, עדיף לגשת אליה בצורה מכילה ואמפתית: אין בעיה שאת לא אוכלת, אבל בואי נבין את ההיגיון שלך. אולי נוכל לפתור זאת בדרך אחרת. גישה זו מעודדת את המטופל לפתוח את עצמו ולשתף ברגשותיו ובחששותיו. מה הקשר בין הפרעות אכילה לדימוי עצמי ולקבלה עצמית? אליעד מסביר שהפרעות אכילה, ... ובאהבה מותנית מהסביבה. הם מאמינים שאם הם לא יראו בצורה מסוימת, לא יקבלו אהבה, הערכה או הערצה מהסביבה. לפיכך, הטיפול חייב לכלול גם עבודה על קבלה עצמית ללא תנאי, כך שהמטופל יוכל להעריך ולאהוב את עצמו בלי קשר למשקלו או למראהו החיצוני. כיצד ניתן לתמרן מחשבות קיימות לטובת הטיפול? דרך נוספת שאליעד מציע היא להשתמש במחויבים הפנימיים של המטופל לטובתו. למשל, אם למטופלת חשוב מאוד להיות חזקה ובריאה, ניתן להדגיש שאכילה במינון נכון תחזק את הגוף שלה ותשפר את הבריאות, וכך לייצר מוטיבציה פנימית לאכילה, על בסיס מחויבים שכבר קיימים אצלה ממילא. מה עושים אם הטיפול לא מתקדם כפי שמצפים? אם הטיפול אינו מתקדם, אליעד מציין שזה משום שלא נחשפו עדיין כל הסיבות האמיתיות לאי - אכילה או שלא הוחלשו מספיק ... במקרה כזה, יש להמשיך לחקור ולברר יותר לעומק, עד שכל החששות והסיבות להתנגדות יתגלו ויטופלו. לסיכום, מהי הגישה הנכונה לטיפול באנורקסיה ובהפרעות אכילה? הגישה הנכונה לטיפול היא גישה של הבנה, הכלה ואמפתיה. במקום לכפות או לשכנע בכוח, חשוב לחשוף לעומק את האמונות והמחויבים הפנימיים, להחליש את ... את היתרונות של שינוי הרגלי האכילה. התהליך צריך להיות הדרגתי, מכיל ומבוסס על הבנה אמיתית של ההיגיון הפנימי של המטופל. רק כך ניתן לייצר שינוי מחשבתי אמיתי ויציב שיסייע למטופל להשתחרר מהפרעות האכילה ולהחזיר לעצמו את איכות חייו. הפרעות אכילה אנורקסיה ובולימיה דימוי עצמי וקבלה עצמית איך להתמודד עם פחדים? התמודדות עם הרגלים כפייתיים כיצד ניתן לטפל באנורקסיה ובהפרעות אכילה אחרות? אנורקסיה היא הפרעת אכילה שמובילה לירידה קיצונית במשקל בעקבות פחד עז מהשמנה. לרוב, מדובר בהתניה מחשבתית שבה האכילה נתפסת כדבר שלילי ומזיק. הטיפול באנורקסיה דורש הבנה מעמיקה של התפיסות הפנימיות של האדם הלוקה בהפרעה, ולא רק כפייה חיצונית של אכילה. מהו הבסיס להפרעה ... דבר שלילי. לעיתים, פחד זה קשור לחוויות עבר של דימוי גוף שלילי, חוויות רגשיות קשות, או לחץ חברתי. כדי לטפל בכך, יש לחקור את הסיבות שמובילות לרצון להימנע מאוכל ולזהות את המחויבים המנטליים שמובילים לאמונה זו. כיצד ניתן לשנות את ... היתרונות שבאכילה - יש לשכנע שהיתרונות של אכילה עולים על החסרונות הנתפסים. 4. להראות שהמצב אינו מחויב - כאשר המטופל מבין שהמצב הנוכחי נוצר בתהליך ולא היה קיים תמיד, הוא יכול להתחיל לראות אפשרות לשינוי. מדוע כפייה אינה הפתרון? אם ניגשים למטופל בגישה של כפייה - את חייבת לאכול - לרוב ייווצר אפקט הפוך של התנגדות. במקום זאת, יש לגשת מתוך הבנה והכלה: אין בעיה שאת לא אוכלת, אך אנו רוצים להבין מדוע. מה ההיגיון מאחורי זה?. גישה זו יכולה לגרום למטופל להיפתח ולשתף ברגשותיו. מה הקשר בין דימוי עצמי לקבלה עצמית? הפרעות אכילה רבות נובעות מתלות בהערכה חיצונית. מטופלים מרגישים שעליהם לשמור על דימוי גוף מסוים כדי להיות אהובים או מקובלים. חלק מהטיפול כולל חיזוק קבלה עצמית ללא תנאים, כך שהמטופל יוכל לראות את ערכו ללא קשר למשקל או מראה חיצוני. כיצד ניתן לתמרן את המחשבות של המטופל כדי לעזור לו? במקום להתעמת עם המחויבים שלו, יש להשתמש במחויבים אחרים שכבר קיימים אצלו לטובתו. לדוגמה, אם יש ... מחויב חזק להיראות בריא או להיות חזק, ניתן להשתמש בכך כדי לעודד אכילה דרך היבטים של בריאות וכוח. סיכום הטיפול באנורקסיה דורש הבנה מעמיקה של אמונותיו הפנימיות של המטופל. במקום לכפות עליו אכילה, יש להבין את ההיגיון שעומד מאחורי ההימנעות ממנה וליצור שינוי מחשבתי הדרגתי. על ידי חשיפת הסיבות, ... עצמית איך להתמודד עם פחדים? התמודדות עם הרגלים כפייתיים ש: אנורקסיה. אליעד: מה איתה אנורקסיה מה איתה. ש: איך מטפלים בזה. אליעד: בחורה שרוצה להיראות כמוה ואז כל מה שהיא עושה אחרי שהיא אוכלת. ש: ואז היא כאילו מפסיקה כמעט לאכול וכל הזמן יורדת במשקל יורדת ויורדת, לוקחים אותה לטיפולים ולזה ושוקלים אותה שוב עוד שבעים גרם ירדו. אליעד: אוקי ולמה היא לא רוצה לאכול כי מה, איזה מחויב נכנס לה לראש? ש: לא חקרתי את זה. אליעד: אוקי אז מה השאלה באופן כללי מה לעשות? ש: איך מטפלים. אליעד: אז בגדול באופן יחסי נגיד שאנשים יש להם את ההתניה במוח שלאכול זה טוב כי ככה לימדו בן ...
הדרכת אנשי מכירות, לא רוצה לשקר ללקוח, לשקר בתהליך מכירה, לשקר את הלקוח, שקרים לבנים, שקר לטובת הלקוח, לרמות את הלקוח, בעיות של אנשי מכירות, להצליח למכור, הדרכת מנהלים
הדרכת אנשי מכירות, לא רוצה לשקר ללקוח, לשקר בתהליך מכירה, לשקר את הלקוח, שקרים לבנים, שקר לטובת הלקוח, לרמות את הלקוח, בעיות של אנשי מכירות, להצליח למכור, הדרכת מנהלים
... שהדבר יועיל לאדם בטווח הארוך, מבחינה רוחנית או נפשית. רופאים - שיכולים להחליט שלא למסור את כל המידע הרפואי למטופל כדי למנוע ממנו פאניקה או לחץ מיותר. השקר או הסתרת האמת נתפסים כמועילים למטופל. אליעד מדגיש שהבעיה עם השקר נמצאת רק כאשר האדם שמשקרים לו נפגע מכך. אם התועלת שהלקוח יקבל עולה על ... מדויקות כדי לחזק את אמונת המאמינים, מתוך מחשבה שזה יועיל להם. - רופאים שמשמיטים מידע כדי למנוע פאניקה בקרב מטופלים. לסיכום אם העובד תופס את השקר כמעשה שלילי משום שהוא חושב שהוא פוגע בלקוח, יש להראות לו שבמצבים מסוימים ...
קללות גזעניות, השמצות גזעניות, גזענות נגד רוסים, גזענות נגד אתיופים, גזענות נגד ערבים, גזענות נגד שחורים, גזענות נגד יהודים, גזענות נגד מזרחים, גזענות נגד חרדים, גזענות כלפי מיעוטים
... והחלשה. האם גזענות היא תופעה הגיונית? אליעד מסכם שאין לגזענות היגיון אמיתי, אלא שהיא נובעת בעיקר מרגשות שליליים לא מטופלים, כמו פחד, כעס או קנאה. אנשים מחפשים אשמים לצרותיהם או רוצים להרגיש טוב יותר עם עצמם על ידי השפלה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נוסחה לא להרגיש כישלון, הדרכת מטפלים, איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר אחריות? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו? איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו? תחושת כישלון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מטופלים, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מטופלים, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להצליח למצוא עבודה טובה? להפסיק להתגעגע סצנת הבחירה של סופי אהוד אולמרט מי ברא את המקום והזמן? פיתוח שרירים פחד להתעמת בעיות חרדה איך אהבה עצמית משפיעה על האמונה שאוהבים אותך? למה לא לאהוב את עצמך? אוהבת בלי תנאים מחשבות שווא על אהבה איך להיות מאושר באמצעות תיאום ציפיות עם המציאות? האם אפשר להגיע לאושר מוחלט? בחורה לא בתולה יחסים וזוגיות קושי להחליט החלטה של לקוח התמודדות עם שטיפת מוח להתמודד עם אסון להצליח כמו אנשים מצליחים מוטיבציה חברתית להציע ללקוח מספר הצעות לשכנע מישהי לרצות לשכב איתך חינוך או שתלטנות להתמודד עם ילד חצוף ההבדל בין המודע לתת מודע תורה רוחנית האם לטפל במחלת נפש? שאלות פילוסופיות והפרעות נפשיות האקסית רוצה מישהו אחר לגרום לאקסית להתאהב בך מחדש אימון אסימטרי או אימון סימטרי מאמץ שכלי נקודת המבט של אלוהים לפני אלוהים בן אדם מואר רוחנית הארה שנעלמה קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים להיות אלוהים לעשות כסף בלי לעבוד להיות מסוגל לעשות הרבה כסף משמעות החיים שגויה ייעוד ומטרת החיים חשיבה חיובית עוזרת איך לעשות כסף וליהנות מהעבודה? תחושה של הבחירה החופשית פחד מחוסר בחירה חופשית נצחיות העולם מי ברא את המקום והזמן? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, מנטורינג, טיפול אישי בנושא מטופלים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4690 שניות - עכשיו 15_10_2025 השעה 00:44:17 - wesi1