אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נוסחאות ✔נוסחה לא להרגיש כישלון, הדרכת מטפלים, איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:35נוסחה לא להרגיש כישלון, הדרכת מטפלים, איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר אחריות? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו? איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו? תחושת כישלון
מהי הנוסחה להתמודדות עם תחושת כישלון?

כדי לעזור לאדם להתמודד עם תחושת כישלון, אליעד כהן מציע תהליך ברור ופשוט לבחינת התחושה הזאת לעומק. כאשר אדם אומר שהוא מרגיש שהוא כישלון, הסיבה הבסיסית לכך היא תמיד שהוא מרגיש שנכשל בדבר מה שבו הוא ציפה להצליח. המפתח להתמודדות הוא לבדוק אם התחושה מוצדקת בכלל, ואם הכישלון שהוא מדבר עליו הוא באמת "באשמתו" או לא.

איך ניתן לדעת אם באמת נכשלת?

ראשית, אליעד מסביר, חשוב לבדוק האם האדם אכן נכשל מבחינה עובדתית. למשל, אם האדם אומר: "נכשלתי במבחן", יש לברר האם הוא באמת קיבל ציון נמוך מהסף הנדרש. אם מדובר בכישלון אובייקטיבי, עדיין יש צורך להבין האם זה כישלון כללי או כישלון בתחום ספציפי בלבד. אם הכישלון הוא בתחום אחד בלבד, כדאי להראות לאדם שיש תחומים אחרים בהם הוא מצליח, וכך להקטין את תחושת הכישלון הכללית שלו.

מדוע האדם מאשים את עצמו בכישלון?

השלב הבא הוא להבין מדוע האדם מרגיש רע עם הכישלון. אליעד מסביר שאדם מאשים את עצמו רק אם הוא מאמין שיכול היה להצליח, אך לא הצליח. לדוגמה, אדם לא יאשים את עצמו על כך שלא הצליח לעוף באוויר או לעבור דרך קיר, כיוון שברור לו שאין בכך אפשרות. האשמה העצמית מתעוררת רק כאשר האדם חושב שהוא יכול היה להצליח אך לא עשה זאת.

איך מסירים את תחושת הכישלון והאשמה?

אליעד כהן מציע נוסחה ברורה להתמודדות עם תחושת הכישלון, והיא מורכבת משני שלבים מרכזיים:
  1. בדיקה האם האדם באמת היה יכול להצליח במשימה.
  2. בדיקה האם האדם באמת רצה להצליח במשימה.
אם האדם לא היה מסוגל להצליח, הוא אינו צריך להרגיש אשמה כלל. ואם האדם כלל לא רצה באמת להצליח, אזי אין זה כישלון, אלא מדובר בבחירה מודעת שעשה.

איך ליישם את הנוסחה באופן מעשי?

כדי להמחיש כיצד להשתמש בנוסחה באופן מעשי, אליעד נותן דוגמה מפורטת של אדם שטוען שהוא נכשל משום שלא סיים את התואר האקדמי שלו, ומסביר כיצד לשאול אותו שאלות בצורה מובנית:
  • מדוע הפסקת ללמוד? האדם מספר שעזב את הלימודים כי נפרד מחברתו והיה במצב נפשי לא טוב.
  • האם רצית באמת להפסיק את הלימודים? אם האדם עונה "כן", אז אין כאן כישלון, כי הוא עשה מה שרצה. אם הוא אומר "לא", צריך להמשיך ולבדוק.
  • האם היית יכול להמשיך ללמוד למרות הפרידה מחברתך? אם האדם חושב שיכול היה, יש לשאול מדוע לא המשיך בכל זאת.
  • האם אדם אחר באותן נסיבות היה מצליח להמשיך? אם הוא חושב שכן, יש לברר מדוע הוא לא הצליח ומה ההבדל בינו לבין אחרים שהיו מצליחים.
אם מגיעים למסקנה שכל אדם אחר באותן נסיבות היה מתקשה להמשיך, אז ברור שלא מדובר בכישלון אישי אלא בנסיבות אובייקטיביות שהיו קשות מדי. במילים אחרות, אין לו סיבה להרגיש אשמה או כישלון כי הוא פשוט לא יכול היה להצליח במצב הנתון.

מה עושים אם הוא חושב שאדם אחר כן היה מצליח במצב שלו?

אם האדם מאמין שאחרים היו מצליחים במצבו, ממשיכים לשאול שאלות כגון:
  • מדוע האדם האחר היה מצליח ואתה לא?
  • האם האדם האחר היה מצליח בגלל סיבות חיצוניות (כגון גנטיקה טובה יותר, משפחה תומכת יותר, או מצב כלכלי טוב יותר)?
  • האם האדם האחר היה מצליח גם אילו היה במצבך בדיוק (עם אותן הנסיבות)?
כך אפשר להראות לו שמה שנראה לו כהצלחה של האחר הוא בעצם תוצאה של גורמים אובייקטיביים שאין לו שליטה עליהם, ולכן שוב - זו לא אשמתו והוא לא צריך להרגיש אשמה או כישלון.

מהי מסקנת הנוסחה להתמודדות עם כישלון?

המסקנה המרכזית שאליעד מציג היא שאם אדם מאשים את עצמו על כך שהוא לא עשה משהו שרצה לעשות, תמיד אפשר להוכיח לו שבפועל הוא לא באמת רצה לעשות זאת או שלא יכול היה לעשות זאת. אם היה רוצה ויכול, אז ברור שהיה עושה זאת. לכן, או שהאדם לא רצה מספיק, או שלא היה מסוגל, ובשני המקרים - אין סיבה אמיתית להרגיש אשמה או תחושת כישלון.

באמצעות שאלות מובנות והבנה עמוקה של הסיבות והנסיבות של כל כישלון, ניתן להסיר לחלוטין את תחושת האשמה, השנאה העצמית והכישלון, ולגרום לאדם להבין ולהרגיש שהוא לא באמת כישלון.
איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון?

כאשר אדם מרגיש שהוא כישלון, הסיבה לכך היא שהוא נכשל במשהו שהוא ציפה להצליח בו. השאלה היא כיצד ניתן לגרום לו לא להרגיש כישלון.

האם האדם באמת כישלון?

לפני הכל, יש לבדוק האם האדם באמת נכשל. אם הוא נכשל, יש להבין מה ההגדרה של כישלון ולבדוק את המקרה הספציפי. לדוגמה, אם מישהו אומר "נכשלתי במבחן", יש לבדוק האם אכן קיבל ציון נמוך מהסף הנדרש.

האם הכישלון מוגבל לתחום מסוים?

חשוב לבדוק האם הכישלון מוגבל לתחום אחד, או שמדובר באדם שמרגיש שהוא כישלון באופן כללי. אם הכישלון קיים רק בתחום מסוים, אפשר להראות לו תחומים אחרים שבהם הוא מצליח.

מה הבעיה בכך שהוא נכשל?

כאשר אדם סובל מתחושת כישלון, יש לבדוק מדוע הכישלון גורם לו להרגיש רע. הבעיה נובעת מכך שהוא האשים את עצמו על כך שנכשל. אך למעשה, אנשים אינם מאשימים את עצמם על כישלון שהם לא היו יכולים למנוע, כמו חוסר היכולת לעוף באוויר או לעבור דרך קיר.

איך להסיר תחושת כישלון?

הנוסחה להפגת תחושת כישלון מתמקדת בשני דברים:

1. בדיקה אם הייתה לו אפשרות להצליח - אם אדם לא היה יכול להצליח, אין טעם להאשים את עצמו.

2. בדיקה אם הוא באמת רצה להצליח - אם הוא לא רצה להצליח, הרי שלא מדובר בכישלון, אלא בבחירה מודעת.

איך להוכיח לאדם שהוא לא כישלון?

נניח שמישהו מרגיש כישלון כי לא סיים תואר אקדמי. יש לבחון את סיפורו לעומק:

- מדוע עזב את הלימודים?

- האם היה יכול להמשיך?

- האם אנשים אחרים במצבו היו מצליחים?

אם הוא אומר "עזבתי כי נפרדתי מחברתי ולא הצלחתי להתרכז", נשאל:

- "האם יכלת להמשיך בכל זאת?"

- "האם מישהו אחר במצבך היה מצליח?"

אם הוא אומר שכן, נמשיך לחקור:

- "למה הוא הצליח ואתה לא?"

אם התשובה היא שהוא היה חזק יותר, אפשר לשאול:

- "האם כל אדם היה מצליח במצבך?"

אם התשובה היא שלא - אז זו לא אשמתו של האדם. הוא פשוט היה בנסיבות שלא אפשרו לו להצליח, ולכן אין לו סיבה להרגיש כישלון.

מה המסקנה?

אם אדם מאשים את עצמו על כך שלא עשה משהו שהוא רצה, אפשר להוכיח לו שאו שהוא לא רצה באמת, או שהוא לא היה יכול. אם לא היה יכול - אז זה לא באשמתו. ואם לא רצה - זו הייתה בחירה שלו, ולכן זה לא באמת כישלון.
עכשיו בן אדם מרגיש שהוא כישלון למה הוא מרגיש שהוא כישלון כי הוא נכשל במשהו אני צריך נוסחה איך לגרום למישהו לא להרגיש כישלון, בן אדם אומר אני כישלון נכשלתי רגשות אשם מה עושים כדי שהוא לא ירגיש מה הנוסחה.

ש: א' בודקים אם הוא באמת כישלון.

אליעד: אתה צודק איך בודקים?

ש: ב' ואם הוא כישלון אז מה.

אליעד: לא שנייה אז בהנחה שכישלון זה רע אוקי קודם כל בהנחה שכישלון זה רע והוא לא רוצה להרגיש שהוא כישלון אוקי נניח שכישלון זה רע עכשיו אנחנו בודקים האם באמת הוא כישלון או לא אבל איך בודקים.

ש: בודקים את המקרה הספציפי אם יש מקרה ספציפי בודקים אותו.

אליעד: כן נכשל אין נכשל.

ש: לוקחים את המקרה מה זה נכשל.

אליעד: בודקים רואים שהוא נכשל "אז הלכתי לבחינה נכשלתי, עובדתית האם נכשלת? כן, מה ההגדרה של נכשלת קיבלת פחות מחמישים".

ש: האם הוא כישלון בכל התחומים.

אליעד: אין בעיה הוא אומר "אני בדרך כלל כישלון כי בדרך כלל אני נכשל" באמת בדרך כלל הוא נכשל הלאה מה עושים לו שלא ירגיש רע.

ש: מקטינים לו את זה.

אליעד: בואו אתן לכם נוסחה.

ש: מה הבעיה בזה שהוא נכשל.

אליעד: הבעיה שזאת הבעיה כי לפני שנייה אמרנו נניח שיש בעיה, הלאה עכשיו הנוסחה היא כדלקמן הנוסחה היא די פשוטה וכמובן שגם על זה דיברנו קודם אבל נסביר עוד פעם, בא בן אדם אומר "שלום נכשלתי" עכשיו שום בן אדם אף פעם לא האשים את עצמו על זה שהוא נכשל בדבר שהוא חשב שהוא לא יכל להצליח בו שום בן אדם לא האשים את עצמו על זה שהוא נכשל בדבר שהוא חשב שלא הייתה לו אפשרות להצליח בו לדוגמה שום בן אדם לא אמר אתה יודע ניסיתי לעוף באוויר ולא הצלחתי אתה לא יכול לעוף באוויר אין מה לעשות אי אפשר לעוף באוויר בן אדם לא אומר נכשלתי כי לא הצלחתי לעבור דרך קיר כי אין אפשרות לעבור דרך קיר.

אז זאת אומרת בן אדם שחושב שאין לו בחירה על משהו הוא אומר "טוב אין לי בחירה זה לא באשמתי" לא זו אף זו אלא שבן אדם שחושב שהוא כישלון הרבה פעמים זה בהשוואה לאחרים, זאת אומרת אם כולם היו יכולים לעבור דרך קיר ואתה לא אתה אומר נכשלתי אבל אם אף אחד לא יכול לעבור דרך קיר אז אין מה לעשות אף אחד לא יכול דרך קיר, אז עכשיו מה אנחנו עושים כדי להוכיח לך שאתה לא כישלון אתה אומר "שלום אני שונא את עצמי, למה אתה שונא את עצמך? כי לא הצלחתי לא עשיתי תואר באוניברסיטה, למה לא עשית תואר באוניברסיטה? כי נכשלתי כי נטשתי את התואר", איך אנחנו מוציאים אותו מזה ולא משנה מה הסיפור שהוא סיפר קודם נכשלתי בזוגיות נכשלתי בעבודה עשיתי טעות.

ש: יכולת לעשות?

אליעד: ברור שהוא היה יכול ברור יגיד לך "כן אני יכולתי ונכשלתי לא עשיתי" לא שואלים ככה שואלים אחרת אדוני, שואלים אותו לדוגמה "מה נכשלת? פרשתי מהתואר אני שונא את עצמי כי אני טיפש למה טיפש כי לא למדתי למה לא למדתי כי פרשתי מהתואר, אוקי תגיד לי מה קרה" ואז הוא מספר פרשת "באמת וואלה מתי פרשת מה היה מה למדת" הוא אומר למדתי את זה ואת זה "ואתה למדת? את זה ואת זה, באיזה שנה? את זה ואת זה, כמה למדת? את זה ואת זה, ואיך היה לך בלימודים? ככה וככה" מספרים סיפור.

ואז אומרים לו "אוקי ועזבת את הלימודים? כן, ועזבת אוקי ואתה רצית לעזוב" עכשיו שואלים אותו "ואתה רצית לעזוב?" עכשיו אם הוא אומר "כן רציתי לעזוב, אוקי אתה רצית לעזוב אז מה הבעיה אתה רצית לעזוב" הוא אומר "כולם לא עזבו ואני עזבתי, אוקי אבל אתה רצית לעזוב? כן רציתי לעזוב", עכשיו אם הוא אומר "לא לא רציתי לעזוב, אז למה עזבת" ואז הוא יגיד "תראה כי באותה תקופה בדיוק נפרדתי מחברה שלי והייתי בדיכאון ולא יכולתי ללמוד, אוקי באמת מה קרה עם החברה" ואז מספרים איזה סיפור וסיפור.

"אוקי תגיד לי ואיך השפיע עליך הלימודים" סיפור וסיפור "תגיד לי ואתה חושב שיכולת להמשיך בלימודים למרות שהיא נפרדה ממך? כן, אז למה לא נשארת אמרת שרצית אם רצית ויכולת למה לא עשית אם רצית להצליח בדבר שנכשלת ויכולת אז למה לא עשית?" אז הוא יגיד משהו אחר מפה לשם משם לפה "אוקי אז למה בסוף אתה רצית או לא רצית?" אם רצית להמשיך בלימודים אז למה עזבת כי אם רצית אין בעיה אז זה מה שרצית עשית את מה שרצית למה נכשלת אתה לא רצית להצליח אתה רצית לא לסיים את הלימודים אתה רצית להפסיק.

ואם אתה אומר "לא רציתי להמשיך רק לא יכולתי, מה באמת לא יכולת אתה בטוח שלא יכולת אוקי ואתה חושב תגיד לי ומישהו אחר נראה לך שאם הוא היה במצב הזה הוא היה יכול? כן אני חושב שאנשים אחרים אם הם היו במצב שהחברה שלהם הייתה נפרדת מהם הם היו יכולים להמשיך בתואר למה כי הם היו חושבים יותר חיובי, אוקי ולמה לא חשבת חיובי אז למה לא חשבת חיובי? כי סבתא שלי, אוקי ותגיד לי ואתה חושב שבן אדם יכול להיות שסבתא שלו ועדיין הוא יחשוב חיובי למרות שחברה שלו עוזבת אותו וזה?" הוא אומר "לא זה אין אפשרות".

זאת אומרת שכל בן אדם במצבך אחר לא יכל לחשוב חיובי ויעזוב את הלימודים ולכן הוא אומר ככה אנשים אחרים גם הם היו ממשיכים בלימודים אבל אם היה להם את הנסיבות שלי הם לא היו יכולים להמשיך בלימודים כי אם יכולת ורצית למה לא המשכת ולכן או שלא רצית או שלא יכולת אם לא יכולת אדוני לא יכולת אתה לא כישלון, אם כאילו לא יכולת אין אפשרות יכולת קצת לא אין אפשרות ומישהו אחר במצבך יכל למה הוא יכל אוקי נגיד שמישהו אחר יכל ולמה הוא יכל אז או שאתה לא רצית או שלא יכולת.

עכשיו נגיד שהוא אומר ככה יכולה להיות עוד אפשרות שזה גם אקראי שהוא אומר נגיד "הוא יכל כי נגיד הגנטיקה שלו כי במקרה הוא נולד למשפחה יותר עשירה והיה להם יותר כסף, אוקי ואם הוא היה נולד למשפחה כמוך ובלי הכסף הוא יכל או לא יכל? לא יכל" זאת אומרת שלא יכולת לא באשמתך, הרעיון הוא שאם בן אדם מאשים את עצמו על זה שהוא לא עשה משהו שהוא רצה אנחנו יכולים להוכיח לו שאו שהוא לא רצה או שהוא לא יכל כי אם רצית ויכולת למה לא עשית. הבנו את הסיפור פשוט?

ש: כן.
התמקדות בחירה אקדמיה להרגיש רע הוא חושב ללמוד איך להתמודד עם כישלונות נולד סיבה אמיתית איך להתמודד עם רגשות כישלון אישי אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים אחריות אחריות אישית איך לגרום איך לגרום לה איך לגרום לו איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו לא איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון איך לגרום למישהו לאהוב איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו איך לגרום למישהו לסלוח איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו איך לגרום למישהי איך לגרום למישהי לאהוב איך להסיר אחריות איך להתמודד איך להתמודד עם רגשות איך להתמודד עם רגשות אשם איך להתמודד עם רגשות אשמה איך להתמודד עם תחושת איך לטפל איך לטפל בשנאה איך לטפל בשנאה עצמית איך לשכנע מישהו אני לא אוהב את עצמי אני לא אוהבת את עצמי אני שונא את עצמי אני שונאת את עצמי אשם אשמה האשמה עצמית הדרכת הדרכת מטפלים הלקאה עצמית הסרת אחריות הרגשה הרגשה של כישלון הרגשת הרגשת כישלון התמודדות התמודדות עם רגשות התמודדות עם רגשות אשם התמודדות עם רגשות אשמה התמודדות עם תחושת חוויה חוויה של כישלון חוויות חוויות כישלון חווית טיפול טיפולים כישלון כישלונות כעס עצמי לא אוהב את עצמי לא אוהבת את עצמי לא להאשים את עצמי לא להאשים את עצמך לא להרגיש לא להרגיש כישלון לא להרגיש שהוא כישלון לא לכעוס על עצמי לא לכעוס על עצמך לא לשנוא את עצמי לא לשנוא את עצמך לאהוב לאהוב את עצמו לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לה לאהוב לגרום לו לגרום לו לאהוב לגרום למישהו לגרום למישהו לא לגרום למישהו לא להרגיש לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון לגרום למישהו לאהוב לגרום למישהו לאהוב את עצמו לגרום למישהו לסלוח לגרום למישהו לסלוח לעצמו לגרום למישהי לגרום למישהי לאהוב להאשים להאשים את עצמי להאשים את עצמך להיכשל להלקות את עצמי להלקות את עצמך להסיר אחריות להרגיש להרגיש כישלון להרגיש שהוא להתמודד להתמודד עם רגשות להתמודד עם רגשות אשם להתמודד עם רגשות אשמה להתמודד עם תחושות להתמודד עם תחושת לטפל לטפל בשנאה לטפל בשנאה עצמית לכעוס על עצמי לכעוס על עצמך לסלוח לסלוח לעצמי לסלוח לעצמך לקחת אחריות לקיחת אחריות לשכנע מישהו לשכנע מישהו לא לשכנע מישהו לאהוב לשכנע מישהו לסלוח לשנוא את עצמי לשנוא את עצמך מטופל מטופלים מטפל מטפלים נוסחאות נוסחה נוסחה לא להרגיש נוסחה לא להרגיש כישלון סליחה רגישות רגש רגשות רגשות אשם רגשות אשמה שונא את עצמי שונאת את עצמי שנאה שנאה עצמית תחושה תחושה של כישלון תחושות תחושת תחושת כישלון
כל מקרה לגופו, אין נוסחת קסם, נוסחה של עצלנים, ללמוד NLP, שיטות מניפולציה, רוטינת פיקאפ, איך להתחיל עם בחורה? משפטי שכנוע, מילים משכנעות, ביטויים משכנעים, איך להתחיל עם בחורה?
כל מקרה לגופו, אין נוסחת קסם, נוסחה של עצלנים, ללמוד NLP, שיטות מניפולציה, רוטינת פיקאפ, איך להתחיל עם בחורה? משפטי שכנוע, מילים משכנעות, ביטויים משכנעים, איך להתחיל עם בחורה?
... מקרה לגופו, אין נוסחת קסם, נוסחה של עצלנים, ללמוד NLP, שיטות מניפולציה, רוטינת פיקאפ, איך להתחיל עם בחורה? משפטי שכנוע, מילים ... עם מציאות לא ודאית. מה ההבדל בין נוסחת קסם לבין נוסחה כללית? ישנם אנשים שלא מחפשים דווקא נוסחת קסם, אלא נוסחה ברורה וחד - משמעית. הם מבקשים שיטה מובנית ואוטומטית, כמו למשל בתחום של פיקאפ: תן לי משפטים ... רציניים, אך בפועל הם מתעלמים מהמורכבות של החיים. האם נוסחאות באמת יעילות בכל המקרים? אליעד כהן מדגיש שלמרות הפופולריות של נוסחאות כיצד לעשות X שלב אחרי שלב, אין באמת נוסחה שתמיד יעילה בכל מצב. ייתכן ונוסחה תעבוד במקרים ספציפיים, אך באותה מידה, אם אדם פועל באופן אוטומטי לפי נוסחה קבועה, הוא עלול לגרום לעצמו נזק או להגיע לתוצאה הפוכה לגמרי. לדוגמה, אמנם איומים עם אקדח יכולים ... לשלוף אקדח משלו ולהגיב בהתקפת נגד. זו דוגמה לכך שנוסחה שעבדה פעם אחת אינה בהכרח ערובה להצלחה עתידית. כיצד חיפוש נוסחאות עלול להפוך אנשים לרובוטים? אליעד מסביר שכאשר אנשים מסתמכים על נוסחאות, הם הופכים לרובוטים שפועלים באופן אוטומטי ללא מחשבה. אנשים שמחפשים משפטי פתיחה או טכניקות ... אותם לפגיעים מול מצבים חדשים ומורכבים, שלא מתאימים לנוסחה המקורית. מהי הדרך היחידה שבאמת יעילה בכל מצב? אליעד כהן מבהיר כי הדרך היחידה שתמיד יעילה היא ... לגופו, באמצעות שאלת מפתח: האם אני בטוח שזה נכון?. הנוסחה הכללית הזו דורשת מהאדם לעצור ולחקור לעומק כל סיטואציה בפני עצמה, להפעיל שיקול דעת ולנתח את ... משתנה. מדוע קשה יותר להבין עקרונות מאשר לזכור נוסחה? הקושי האמיתי הוא שבהבנת עקרונות ובחינת כל סיטואציה לעומק נדרש מאמץ מחשבתי מתמיד. אנשים רבים מעדיפים נוסחה או סדרה של טיפים שקל לזכור ולבצע. אך בטווח הארוך, התמודדות עם המציאות בעזרת הבנת העקרונות משתלמת יותר, מכיוון שהאדם לא תלוי בנוסחה אחת שיכולה להתמוטט ברגע שמשתנה פרט קטן בסיטואציה. הבנת החוקים הכלליים מאפשרת התאמה אישית, ... וגמישות לאורך זמן. כיצד אנשים הופכים לדוקטורים לנוסחאות ללא בדיקה אמיתית? אנשים רבים משכנעים את עצמם ואחרים בכך שהם פיתחו נוסחה מתוחכמת להצלחה. לדוגמה, מישהו שטוען שאם אומרים שלושה נימוקים זה תמיד משכנע, או שאמירת מצד ... לאמת זאת. אנשים מסתפקים בהיגיון לכאורה, מציגים זאת כנוסחה ועוטפים זאת בסיפורים והסברים שנשמעים חכמים, וכך בונים לעצמם מוניטין ומעריצים. בפועל, נוסחאות אלו אינן נבדקות בצורה רצינית ומקיפה. כיצד סיפור השוד והאקדח ממחיש את הסיכון בשימוש בנוסחה? בסיפור שאדם נשדד באיומי אקדח ונתן לשודד את רכושו, אך מיד אחר כך שלף אקדח משלו וירה בשודד, יש המחשה לכך שנוסחה שעבדה לכאורה ברגע מסוים (איומי אקדח להשגת ציות) אינה מבטיחה הצלחה לאורך זמן. הסיפור מדגיש את הסכנות שבהסתמכות על נוסחה אחת ללא הסתכלות על כל הפרטים. מה המסקנה לגבי השימוש בנוסחאות ודרכי הפעולה? המסקנה היא שאין באמת נוסחת קסם שעובדת בכל המקרים, ולמעשה אין נוסחה אחת ברורה שמתאימה תמיד. הדרך הטובה ביותר היא להבין לעומק את העקרונות והחוקים שמנהלים את המציאות ... מודעות, גמישות ויכולת התאמה עדיף תמיד על פני שינון נוסחאות נקודתיות, גם אם הוא קשה יותר ודורש השקעה רבה יותר. מה ההבדל בין נוסחה להבנת המציאות? מדוע אנשים מחפשים פתרונות מהירים? כיצד לפתח גמישות מחשבתית? מה הסכנות בשימוש ... תשובה חד - משמעית. האם יש הבדל בין נוסחת קסם לבין נוסחה כללית? יש מי שחושבים שהם אינם מחפשים נוסחת קסם אלא פשוט נוסחה או שיטה שתעזור להם לפתור בעיה. לדוגמה, אדם שמבקש נוסחה כדי לדעת בדיוק כיצד להתחיל עם בחורה, או כיצד לשכנע לקוח. הוא מחפש רשימת צעדים ברורה: מה לומר, ...
3 שיטות לאהוב את עצמך, 3 נוסחאות לאהוב את עצמי, איך לאהוב את עצמי? איך לאהוב את איך שאני נראה? איך לקבל את עצמי? איך להעריך את עצמי? איך לחשוב חיובי על עצמי? איך ללמוד לאהוב את עצמי? נוסחאות לאהבה עצמית
3 שיטות לאהוב את עצמך, 3 נוסחאות לאהוב את עצמי, איך לאהוב את עצמי? איך לאהוב את איך שאני נראה? איך לקבל את עצמי? איך להעריך את עצמי? איך לחשוב חיובי על עצמי? איך ללמוד לאהוב את עצמי? נוסחאות לאהבה עצמית
... שיטות לאהוב את עצמך, 3 נוסחאות לאהוב את עצמי, איך לאהוב את עצמי? איך לאהוב את איך שאני נראה? איך לקבל את עצמי? איך להעריך את עצמי? איך לחשוב חיובי על עצמי? איך ללמוד לאהוב את עצמי? נוסחאות לאהבה עצמית מהן שלוש השיטות לאהוב את עצמך? ההרצאה עוסקת בכיצד להתמודד עם מחשבות שליליות על עצמך ולפתח אהבה עצמית אמיתית, ללא תנאים. אליעד כהן ...
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות מהי נוסחה וכיצד ניתן למצוא אחת לפתרון בעיות? העוסקים בחיפוש פתרונות לבעיות נתקל לעיתים בבעיה שחוזרת על עצמה, אך בצורות שונות. השאיפה כאן היא למצוא נוסחה - פתרון כללי שיאפשר להתמודד עם מצבים דומים בצורה אוטומטית, מבלי להמציא פתרון כל פעם מחדש. אליעד כהן מסביר כי נוסחה היא לא סתם פתרון במקרה בודד, אלא משהו שחוזר על עצמו ומסביר את הפתרון ... בעיות דומות. מההסבר, ניתן להבין כי הבעיה נוגעת בהמצאה של פתרונות שמכסים מקרים שונים, ומטרת חיפוש נוסחאות היא לספק פתרון שניתן להחיל אותו על יותר ממקרה אחד. מהו המאפיין שמבדיל נוסחה מפתרון פרטי? אם יש בעיה שמתרחשת פעם אחת בלבד, ושום בעיה אחרת אינה דומה לה בשום אופן, אז לא ניתן למצוא לה נוסחה. נוסחה היא משהו שמתאים לפחות לשניים, ולדוגמה, חיבור של 1 ו - 1 שווה 2, אך זה לא פתרון לכל פעולה מתמטית. נוסחה אמיתית מתייחסת למקרים שונים שמזכירים אחד את השני, ולפיכך חיפוש נוסחה כולל פתרונות למספר בעיות דומות. כיצד נוצרת נוסחה מתוך חזרתיות בין בעיות? כאשר נתקל אדם בבעיה שנראית דומה למקרה אחר, עליו לפתור כל בעיה בנפרד לפני שמחפש נוסחה. לאחר פתרון, על האדם לבדוק מה המשותף בפתרונות שמצא, כלומר, לזהות את המכנה המשותף. ככל שמסיקים יותר פתרונות לדמיון בין בעיות שונות, ניתן להקיש עליהם נוסחה כללית. אבל נוסחה זו לא תהיה שלמה אם היא לא פותרת את כל המקרים הקיימים. אם משהו לא עובד במצב חדש, יש לעדכן את הנוסחה. מה חשוב להכיר בעת גיבוש נוסחאות? כמו כל תהליך, ההבנה של נוסחה אמיתית תלויה בניתוח מקרים פרטיים ובמציאת החלקים המשותפים ביניהם. כל מקרה שונה במעט, אך כאשר יש דמיון בתהליך הפתרון, זה מה שמייצר את הנוסחה. כדי להבין את הנוסחה יש להתחיל מפתרון של בעיה ספציפית, ואז לבדוק אם ניתן למצוא מכנה משותף ... מספר בעיות דומות. איך מתמודדים עם בעיות פחד לדוגמה? למשל, כשאדם מפתח פחד הוא לא יכול ישר להמציא נוסחה ללא פחד. עליו לבחור מקרה ספציפי של פחד, לפתור אותו, ולאחר מכן לקחת מקרה נוסף שנראה דומה ולפתור אותו גם. אם ישנם דמיינים בתהליך הפתרון, ניתן להניח שמצאנו את הנוסחה. בסופו של דבר, כל נוסחה היא תוצאה של תהליך שנע בין בעיות פרטיות לבין גיבוש הפתרון הכללי. ... יהיו זהים. למשל, האש שורפת נייר היא חוקיות שנוצרת מתוך חזרתיות של אירועים דומים. האם אפשר למצוא נוסחה מבלי לפתור מקרים פרטיים? לא. כדי לפתח נוסחה, צריך קודם כל לפתור כל מקרה בנפרד. מי שמנסה לקבוע נוסחה בלי לתחום את הבעיה ולפתור מקרה פרטי קודם לא ימצא פתרון יעיל. רק לאחר ...
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1
... יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1 מה זה אחוזים ואיך לחשב אותם? ההסבר הבא עוסק בהבנת המושג אחוזים, כיצד לחשב אחוזים מתוך מספר נתון, וכן בשיטות חישוב ... המספר המקורי. מהי הדרך הפשוטה ביותר לזכור חישובי אחוזים? אליעד כהן ממליץ לא לזכור נוסחאות בעל - פה אלא להבין את ההיגיון שעומד מאחורי אחוזים. הוא מדגיש שהדרך הפשוטה ביותר לחישוב היא: לקחת תמיד את המספר השלם ולחלק ל - 100 כדי לקבל את ... סכום, או למצוא סכום מקורי), יש לבצע את פעולות ההכפלה או החלוקה באופן המתאים. מהי הנוסחה לחישוב מהיר של אחוזים? אליעד מדגיש את הנוסחה הפשוטה: הסכום השלם חלקי 100 כפול מספר האחוזים שרוצים לחשב. או לחילופין, כאשר ידוע לנו סכום שהוא אחוז מתוך סכום אחר, עושים הסכום הנתון חלקי מספר ... 100. ההסבר של אליעד כהן מדגיש את ההיגיון הפשוט מאחורי החישובים ולא את השינון של הנוסחאות. איך מחשבים אחוזים? נוסחה לחישוב אחוזים איך למצוא אחוז מתוך סכום? חישוב מעמ בצורה פשוטה מה זה אחוזים? ...
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
... מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2 מה זה אחוז ואיך מחשבים אחוזים באופן פשוט? אחוז הוא מושג מתמטי ... הזה, אפשר לבצע חישובים מורכבים במהירות ובקלות גם בראש, ללא צורך במחשבון. איך מחשבים אחוזים? מה זה אחוזים? חישוב אחוזים ללא מחשבון איך מוצאים אחוז ממספר? נוסחה פשוטה לאחוזים איך לחשב מעמ בקלות? חישוב אחוזי הנחה במהירות ...
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה
... עם אתגרים חיים. איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? אליעד מציע שתי גישות עיקריות ללימוד מתמטיקה: זיכרון שינון נוסחאות - הכוונה כאן היא לשנן חוקים ופתרונות מבלי להבין את ההיגיון שמאחוריהם. גישה זו עשויה להיות מספקת למי שמטרתו היא רק לעבור מבחן או מבחנים, אך היא אינה תורמת לפיתוח ... את היכולת לפתור בעיות בתחומים אחרים. הדרך המומלצת היא ללמוד מתמטיקה מתוך רצון להבין את כל צעד וצעד ולא לשנן נוסחאות בלי להבין אותן. שאלות כמו למה זה נכון? ושאילת הסיבות מאחורי כל פעולה חשובות מאוד בתהליך הלמידה. איך להתחיל ללמוד מתמטיקה למבוגרים? אם אדם לא למד מתמטיקה בצורה ... וספרים דיגיטליים שיכולים לעזור להימנע מהוצאות כלכליות וללמוד את החומר בצורה עצמאית. להבין לעומק - לא לשנן נוסחאות, אלא להבין את המשמעות של כל פעולה מתמטית. התגברות על הבושה והקושי עבור מבוגרים רבים, החזרה למתמטיקה מרגישת כמשהו מביך. הם עשויים להרגיש שנפלו לתוך מלכודת של חוסר ... מחדש. שיטות ללמידה אפקטיבית כדי ללמוד מתמטיקה בצורה אפקטיבית, אליעד מציע: ללמוד מתוך עניין - להתעניין לא רק בנוסחאות, אלא גם בהיגיון מאחוריהן. שימוש בתרגילים אינטראקטיביים - משחקי חשיבה ואפליקציות ללימוד מתמטיקה יכולים להפוך את הלמידה למהנה ומועילה. בדיקות עצמיות - לעבור מבחנים או ... לחשוב בצורה מסודרת ומדויקת עוזרת מאוד. איך ללמוד מתמטיקה נכון? יש שתי גישות עיקריות ללימוד מתמטיקה: לזכור נוסחאות כמו בבית הספר ולנסות לזכור חוקים ללא הבנה מעמיקה. ללמוד מתמטיקה מתוך רצון להבין את ההיגיון שמאחוריה, לשאול למה? ולפתח את החשיבה. אם המטרה היא רק לעבור מבחן, אז הדרך ...
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
... אדם שמאובחן כסכיזופרן וחושש מהרעילות של הוריו אינו שונה מאדם רגיל שמפחד מהרעלה - ההבדל הוא רק בעוצמת הפחד. הדרך להתמודד היא זהה לחלוטין - אותם חוקים ואותן נוסחאות תקפים לכולם, בדיוק כמו במתמטיקה, כאשר אותה נוסחה חלה על כל המספרים, בין אם מדובר במספר גדול או קטן. ההבדל הוא במינונים ובעוצמות, אך לא במהות ... אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם בעקבות הקטלוג. יש להשתמש באבחון ככלי עזר בלבד, אך לא להתייחס לאדם באופן שונה מהותית מאחרים. הגישה הנכונה היא להתייחס לכולם לפי אותן נוסחאות ואותן שיטות, בהתאם ליכולות האמיתיות שלהם, ללא הטבות מיותרות שמונעות שיפור אמיתי. האם אבחון ... בה, אומרים אתה סכיזופרן ולכן אין מה לעשות. כלומר, הקטלוג משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות, והוא נותן לגיטימציה לאנשים לא לנסות לטפל בבעיה בצורה יסודית. אותן נוסחאות חלות על כולם בדיוק כפי שיש חוקים ברורים לפתרון בעיות מתמטיות, כך גם יש חוקים ברורים להתמודדות ... אז הוא מפחד מהרעלה פי מיליון אם בן אדם חושב שההורים שלו נגדו בשני אחוז הוא חושב שההורים שלו נגדו באלפיים אחוז זה לא משנה זה בן אדם רגיל רגיל אותם חוקים אותן נוסחאות אותן שיטות סיכוי סיכון אותו דבר לא השתנה שום דבר, עכשיו אז בשביל מה לקטלג אותו כסכיזופרן מה ... אותו המשחק זה חוקים אחרים אבל זה לא חוקים אחרים זה אותם חוקים זה שהוא אוטיסט החוקים הם אותם חוקים. אין שום הבדל בין אם אתה עושה נגיד במתמטיקה יש לך מספר יש לך נוסחה וזה לא משנה מה המספר אם זה אחד עם עשרה אפסים או עם שני אפסים זה לא משנה זאת אותה נוסחה צריך לשים את זה פחות זה כפול זה זאת אותה נוסחה לא משנה מה הסכומים אז ברגע שמישהו נגיד הוא מתנהג בצורה שנחשבת לאוטיזם או פרנויה או משהו כזה או ... מאוד שונה מהממוצע אז בוא ניתן לזה שם בוא נקרא לזה ילד בוא נקרא לזה אוטיסט בוא נקרא לזה סכיזופרן משהו ואז נותנים איזה שם ואז עכשיו אבל מה מה זה שונה השם הזה יש נוסחה צריך לעבוד לפי אותה נוסחה, עכשיו אם אתה לא יודע שיש נוסחה ואין לך מושג מה הנוסחה אז זאת גם בעיה אבל באמת זאת אותה נוסחה אם יש נוסחה איך לגרום לו לעשות משהו זאת אותה נוסחה איך לגרום לילד אוטיסט לעשות משהו אותה נוסחה בדיוק אחד לאחד במאה אחוז זאת אותה נוסחה. ש: אבל יותר קשה לאכוף אותה. אליעד: לך. ש: לאנשים נכון. אליעד: עכשיו לא רק שיותר קשה לאכוף אותה ...
האם יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה
האם יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה
... יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה האם קיימת נוסחה ברורה להצלחה בתחומי החיים? אליעד כהן דן בהרצאה בשאלה האם יש נוסחה ברורה להשגת הצלחה בתחומי חיים שונים כמו זוגיות, עסקים ומקצועות מדעיים, ומסביר לעומק מדוע בתחומים מסוימים קיימות נוסחאות מדויקות לעומת תחומים אחרים, שבהם כמעט בלתי אפשרי להגדיר נוסחה ברורה. איך להשיג בחורה, והאם יש נוסחה לכך? אליעד כהן מסביר שאין נוסחה מוחלטת וברורה שתמיד תעבוד במאה אחוז להשגת בחורה, אך יש נוסחה כללית ועקרונית: אם אתה רוצה שמישהי תרצה אותך, היא חייבת להאמין שלהיות איתך יהיה לה טוב יותר מכל אלטרנטיבה אחרת. כלומר, הנוסחה האמיתית היא לתת לה תחושה שטוב לה איתך יותר מאשר בלעדיך או מאשר עם מישהו אחר. אליעד נותן דוגמה מפורטת ואומר שכדי לתת לה את התחושה הזו, ... לרצון המדויק שלה בכל רגע, כך תצליח לגרום לה לרצות אותך יותר. אך בפועל, הוא מדגיש, בלתי אפשרי לדעת מראש במאה אחוז מה היא תרצה בכל רגע, ולכן זו אינה נוסחה מדויקת ופרקטית ברמה של צעד - אחר - צעד. האם יש דרך לגרום לבחורה להרגיש ערך עצמי או חיסרון? אליעד כהן טוען שלא חובה לגרום לבחורה להרגיש ... הרגשות והיחסים האנושיים מורכב מאוד. הוא מוסיף כי אנשים תמיד רוצים להרגיש טוב, אבל האופן שבו הם מגדירים את הטוב הזה משתנה כל הזמן ולכן לא ניתן ליצור נוסחה חד - משמעית לכל אדם בכל מצב. מה ההבדל בין מדעים מדויקים למדעים לא מדויקים? בהרצאה, אליעד כהן מסביר שיש שני סוגים של תחומי ידע בעולם: מדעים מדויקים (פיזיקה, מתמטיקה) ומדעים לא מדויקים (פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, יחסים בין אישיים). במדעים המדויקים יש נוסחאות ברורות וחד - משמעיות. לדוגמה, במתמטיקה או בפיזיקה, אם תשאל באיזו טמפרטורה מים ירתחו, התשובה תמיד תהיה 100 מעלות. במדעים האלה, ניתן לתת תשובה ברורה ומוחלטת. לעומת זאת, במדעים לא מדויקים אין נוסחה שתעבוד תמיד ב - 100 אחוז. אליעד נותן דוגמאות מתחום הכלכלה והניהול: אין כלכלן שיכול לנבא בוודאות מוחלטת אם הבורסה תעלה או תרד. ... פסיכולוג טוב או מומחה במדעים לא מדויקים הוא קשה פי אין - סוף מאשר להיות מומחה בתחומים מדויקים כמו פיזיקה או מתמטיקה. הסיבה לכך היא שבמדעים מדויקים הנוסחאות ברורות ואין צורך להתמודד עם ריבוי משתנים שאין דרך לוודא אותם. לעומת זאת, בפסיכולוגיה או ביחסים בין אישיים, יש אינספור משתנים ורגשות ... הוא צריך להיות נחמד או קשוח, כמה אמפתיה לתת, ואיזה משפט בדיוק יגרום למטופל להשתפר. לעומת זאת, הפיזיקאי יכול לפתוח ספר ולדעת במדויק מה התוצאה של כל נוסחה. מדוע יש פערים כל כך גדולים בתחומים כמו תזונה וכושר? אליעד מסביר שגם בתחומים כמו תזונה וכושר אין תשובות מוחלטות וברורות בגלל ריבוי ... ויש אינספור משתנים שיכולים להשפיע על התוצאה של כל פעולה. הוא מסכם שהסיבה לפערים הללו היא שאי אפשר להגיע למידע מלא על כל המשתנים, ולכן אי אפשר ליצור נוסחה מוחלטת שתעבוד תמיד עבור כולם. למה בכל זאת חשוב ללמוד את הנוסחאות הכלליות, גם כשהן לא תמיד עובדות? אליעד כהן אומר שלמרות שאין נוסחה מוחלטת וודאית בתחומים האלה, עדיין כדאי ללמוד את הנוסחאות הכלליות כדי לצמצם את חוסר הוודאות. ברגע שלומדים את העקרונות הכלליים, אפשר לעשות פחות טעויות ולהגיע לתוצאות טובות יותר, גם אם לא באופן ... יותר במצבים מורכבים. הוא נותן דוגמה מאומנויות לחימה ומסביר שכשאתה מתאמן, אתה מפתח אינסטינקטים ומיומנויות כדי שתוכל להתמודד טוב יותר בשטח, גם אם אין נוסחה של מאה אחוז להצלחה. סיכום עיקרי הדברים: אליעד כהן מסכם שאין נוסחה חד - משמעית וברורה של מאה אחוז בתחומי החיים שאינם מדויקים כמו יחסים, פסיכולוגיה או שכנוע לקוחות. יחד עם זאת, קיימות נוסחאות כלליות ומוכחות שיכולות להפחית טעויות ולהגביר הצלחה, אבל תמיד יישארו משתנים רבים מדי מכדי לדעת הכל מראש בצורה ודאית ומוחלטת. האם יש נוסחה להצלחה? איך להשיג בחורה? מדעים מדויקים מול מדעים לא מדויקים האם פסיכולוגיה היא מדע מדויק? איך לשכנע אנשים? מה ההבדל בין פיזיקה ... תחום הכי קשה ללמוד? מדעי החברה, מדעי הטבע, מדעי החיים, מדעי המחשב, להיות פסיכולוג טוב, להיות פיזיקאי טוב, להיות כלכלן טוב, ללמוד פיתוח תוכנה, האם יש נוסחה שתמיד עובדת? מדע מדוייק או לא מדע מדוייק, כושר ותזונה, איזו דיאטה הכי טובה? מדעי התזונה, מדעי הכושר, איזה אוכל הכי בריא? האם אפשר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נוסחה לא להרגיש כישלון, הדרכת מטפלים, איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר אחריות? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו? איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו? תחושת כישלון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נוסחאות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נוסחאות, איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיה הוליסטית, אימון אישי בסקייפ, מאמן אישי למנהלים בתחום נוסחאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 17:21:21 - wesi1