אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מוסר כפול ✔שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
מדוע הורים שוכחים את הילדים שלהם ברכב?

אליעד כהן מתייחס בהרצאה לנושא הקשה והטעון של שכחת ילדים ברכב וגרימת מוות ברשלנות. לדבריו, העובדה שהורים שוכחים את ילדיהם ברכב מצביעה על צביעות אנושית עמוקה ומוסר כפול שקיים בחברה. אנשים טוענים שהם אוהבים את ילדיהם יותר מכל דבר אחר, אך בפועל מתייחסים אליהם לעיתים כחפץ שניתן לשכוח. אם באמת משהו חשוב לך, מסביר אליעד, לא ייתכן שתשכח אותו. כדוגמה לכך, הוא מציין את הטלפון הסלולרי - אנשים אינם שוכחים את הטלפון שלהם ברכב, וזאת משום שהוא באמת חשוב להם. אם היו מתייחסים לילדים שלהם באותה חשיבות אמיתית, הם לא היו יכולים לשכוח אותם.

האם שכחת ילד ברכב היא באמת טעות תמימה?

לפי אליעד, התופעה של שכחת ילדים ברכב אינה רק "טעות אנושית" כפי שאנשים נוטים להציג אותה. הוא מסביר שהחברה מנסה להקל את חומרת המעשה על ידי הגדרתו כ"טעות תמימה", כי אנשים מפחדים להודות באמת: הם אינם אוהבים את ילדיהם כפי שהם מצהירים בפומבי. הוא מדגיש את העובדה כי כאשר אדם באמת מעריך או אוהב משהו, הוא לא ישכח אותו - ומכך משתמע שהורים ששכחו את ילדיהם ברכב לא ראו בילדיהם ערך מספיק גדול באמת.

מדוע אנשים מעדיפים להאמין ששכחת ילד ברכב יכולה לקרות לכל אחד?

אליעד טוען שהאמירה הנפוצה כי "זה יכול לקרות לכל אחד" היא סוג של מניפולציה חברתית. אנשים לא רוצים להתמודד עם האפשרות שגם הם עצמם עשויים להזניח את ילדיהם או שאהבתם כלפי ילדיהם אינה כה אמיתית כפי שהם רוצים לחשוב. לכן קל להם להכריז כי זו טעות שאינה מצביעה על הזנחה מכוונת או חוסר אכפתיות אמיתי. הוא מחדד את הטענה על ידי השוואה למקרים שבהם הורים באמת הורגים את ילדיהם בכוונה ואחר כך מנסים להציג זאת כטעות - דבר שממחיש את הצביעות האנושית ואת הפחד מהאמת.

מהו ההבדל בין שכחת ילד ברכב לבין מקרי הזנחה אחרים?

אליעד נותן דוגמאות למקרי הזנחה אחרים, כמו הורים שמשאירים חומרי ניקוי או תרופות מסוכנות בהישג ידם של הילדים או שמשאירים את החלון פתוח והילד נופל ממנו. הוא מדגיש כי במקרים אלו החברה מיד תגיב בהאשמה וההורים ייחשבו לרשלנים ואף פושעים. לעומת זאת, כשמדובר בשכחת ילד ברכב, פתאום זה מוצג כ"טעות אנושית" ללא צורך להחמיר עם ההורים. זו שוב דוגמה למוסר הכפול ולאופן שבו החברה בוחרת בצורה סלקטיבית היכן להטיל את האחריות ובאיזו חומרה להעניש.

האם אנשים באמת רוצים למנוע סבל, או שזה רק תירוץ?

בנוסף לנושא הילדים, אליעד משתמש בדוגמה של התעללות בבעלי חיים כדי להמחיש צביעות נוספת. הוא שואל מדוע אנשים טוענים שהם הורגים את החיה בדרך מסוימת כדי שלא תסבול, כשבעצם הסיבה האמיתית היא פשוט הרצון לאכול בשר. הוא מציין גם את השחיטה היהודית, שמוצגת כ"רחמנית", בעוד שבפועל היא אינה פחות אכזרית. הטיעון העמוק שהוא מעלה הוא שהחברה מתרצת את מעשיה במילים יפות כמו "הימנעות מסבל", אך בפועל...
מניפולציה להפסיק לחשוב על מישהו להאמין חשיבות ילד ברכב להתגבר על האקסית השוואה לב שבור מכוער בחירה מוסר אהבה אהבת הורים אהבת הורים לילדיהם אהבת הורים לילדים אנושיות אנושית בעל חיים בעלי חיים גרימת מוות ברשלנות הארכת חיים הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הורים וילדים הורים לילדים המתת חסד התעללות התעללות בבעלי חיים חיות חיים חינוך ילדים חסד ילד ילד ברכב ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים לשכוח לשכוח את הילד באוטו לשכוח את הילד ברכב מוות מוסר כפול צביעות צביעות אנושית רשלנות שכחה שכחת ילדים ברכב
צביעות, העמדת פנים, דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה, אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר
צביעות, העמדת פנים, דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה, אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר
... העמדת פנים, דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה, אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר מהי צביעות ומהו המניע מאחוריה? ההרצאה עוסקת ...
אמת ושקר, חיפוש האמת, חסרונות בחיפוש האמת, יתרונות בחיפוש האמת, לגלות את האמת, להיצמד לאמת, אמת זה רע, אמת זה טוב, למה לחפש את האמת? עצלנות, לתת צדקה
אמת ושקר, חיפוש האמת, חסרונות בחיפוש האמת, יתרונות בחיפוש האמת, לגלות את האמת, להיצמד לאמת, אמת זה רע, אמת זה טוב, למה לחפש את האמת? עצלנות, לתת צדקה
... הצדקה שהוא מקבל. אליעד מצביע על הסתירה הפנימית בטענה הזו ומדגיש את המוסר הכפול: אנשים רבים רוצים לקבל דברים מבלי לתת דבר בתמורה. כיצד ניתן לחפש את האמת אם אינך יודע מה אתה מחפש? אליעד כהן מסביר את הבעיה ...
זמן - מה היה קורה אילו היה האדם יודע את העתיד? ולא היה שוכח דבר?
... - מה היה קורה אילו היה האדם יודע את העתיד? ולא היה שוכח דבר? מי שיתבונן בעניין יראה, כי האדם שוכח את הדברים שקרו בעבר, ולא ממש יודע את ... ויש לאדם רמות ידיעה שונות. וכאשר האדם יודע דבר בהווה, אז בעתיד הוא שוכח חלקים ממנו, או זוכר אותו בצורה ... את ההווה. ולכאורה, השלמות היא שהאדם ידע את הכל כל הזמן. והאדם מנסה לא לשכוח את מה שהיה בעבר. והאדם מנסה לדעת טוב ...
זיכרון / שכחה / שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון?
... שכחה שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון? זיכרון. שכחה. איך לזכור ולא לשכוח את מה שרוצים? הדרך הטובה ביותר לזכור משהו, היא על ידי הבנה שלו. אם האדם מבין, הוא אינו צריך לזכור. אם האדם אינו מבין הוא צריך להתאמץ לזכור וממילא הוא מסוגל לשכוח. אם ברצונך לזכור משהו, פשוט נסה להבין אותו בשלמות. להבין בשלמות = להבין את הדבר מכל צדדיו האפשריים = הבנה שאינה משאירה ספק כלשהו לגבי הדבר. שכחה = ידיעה הפוכה את הדבר שברצונו של האדם לזכור. לדוגמה: האדם רוצה לזכור לא לעשות X. שכחה = האדם חושב את ההפך של הדבר שאותו הוא שכח. אפשר לשכוח רק דבר שאפשר לחשוב ההפך ממנו. אם אי אפשר לחשוב ההפך ממנו, לא ניתן לשכוח אותו. זיכרון שלם = ידיעה שלמה = ידיעה שאינה מאפשרת שום ספק ונטייה מחשבתית אל הצד השני של הדבר אותו מנסה האדם לזכור. כאשר הידיעה את הדבר שלמה, היינו ... = זיכרון. חוסר ידיעה = חוסר הבנה = שכחה. ברמה המעשית: כדי לזכור משהו, חקור אותו לעומק, דע עליו הכל, תגיע לגביו לרמת וודאות ורמת הבנה מושלמת. על ידי זה לא תוכל לשכוח את הדבר. ככל שהאדם יודע יותר את הדבר, כך הדבר שיודעים אותו הופך לאדם שיודע אותו. היודע והדבר אותו יודעים מתאחדים. כאשר הדבר אותו יודעים מתאחד עם ...
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
... שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? ... מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? ... להחליט על כל פרט מידע שהוא שומע - האם לזכור או לשכוח? מוח יעיל יזכור רק את המידע שהוא ... המדומה שהאדם מייחס למידע באותו רגע. איך ייתכן ששוכחים דברים חשובים מאוד? אליעד מציין ... היעיל. לעיתים, למרות שהמידע חשוב מאוד, אנו שוכחים אותו. הוא נותן דוגמה מהיהדות: ... באותיות של השם שלך לפני התפילה, היא כדי שלא תשכח את שמך בעולם הבא. אפילו את הדבר הכי בסיסי וחשוב, כמו השם שלך, ניתן לשכוח. הסיבה לכך היא שבאותו רגע המוח ... יוצר את התמונה המורכבת של איך אנו זוכרים ושוכחים מידע במהלך החיים. למה אני שוכח דברים? איך עובד הזיכרון? מהו ...
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1
... שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1 למה אני שוכח דברים שחשובים לי? אליעד כהן פותח את השיחה בנושא הזיכרון והשכחה בשאלה חשובה: האם באמת אם משהו היה חשוב, האדם לא היה שוכח אותו? הוא מציג את הטענה המקובלת שלפיה דברים חשובים באמת לא נשכחים. אך אליעד מסביר שזה לא תמיד נכון, לפעמים אדם שוכח גם דברים חשובים. הוא מדגיש ששכחה איננה בהכרח סימן לחשיבות ... לרופא. באותו רגע השריפה יותר חשובה כי יש סכנה מיידית. אך לאחר שעקף את הסכנה, יחזור להתמקד במטרה המקורית - הרופא שיניים. במהלך העקיפה, ייתכן ששכח לרגע את המטרה המקורית בשל דחיפות אחרת, מה שמוכיח שהזיכרון מסדר את עצמו לפי מה שנתפס באותו רגע כחשוב יותר או דחוף יותר. איך המוח מחליט מה לזכור ומה לשכוח? אליעד מדמה את הזיכרון לבית עם ... משתמשים בהם לעיתים קרובות יישמרו בזיכרון בקלות, ודברים אחרים יידחקו החוצה. המוח שלנו פועל באופן יעיל לפי סולם עדיפויות, ומחליט מה לזכור ומה לשכוח בהתאם לתועלת שהזיכרון יביא לו. ... יעיל. לעומת זאת, זיכרון אקראי הוא זיכרון שאין לו סיבה או תכלית ברורה, ולכן המוח מתקשה יותר לזכור אותו. אליעד נותן דוגמה של פעולה שבאמצעה האדם שוכח מה הוא התכוון לעשות כי המטרה לא הייתה ברורה מספיק או כי צצה מטרה חשובה יותר. האם שכחה היא טובה או רעה? לשאלה אם שכחה טובה או רעה אין תשובה מוחלטת, לפי אליעד. מצד אחד, שכחה יכולה לגרום לאדם לאבד את הדרך ולהתרחק מהמטרות שלו, ומצד שני, שכחה מאפשרת לאדם לשכוח גם דברים שליליים או טראומות, מה שמאפשר לו לחיות ולהמשיך הלאה. אליעד מזכיר שבספר שיחות הרן של רבי נחמן נאמר שללא שכחה אי אפשר היה לעשות שום דבר, מכיוון שהיינו זוכרים כל אירוע שלילי וכל כאב שעברנו. לפיכך, השכחה היא הכרחית גם להתפתחות וליכולת שלנו לחיות בעולם. מה הקשר בין שכחה ליעילות הזיכרון? אליעד טוען ששכחה היא תוצר הכרחי של יעילות. המוח ... משכיח מאיתנו את הרצון המקורי? אליעד מציג מצב שבו אדם רודף אחרי מטרה ארוכת טווח, ובמהלך הדרך, מתוך התעסקות מתמדת באמצעים להשגת המטרה, הוא שוכח את המטרה המקורית. למשל, אדם שרוצה כסף כדי להיות מאושר, עשוי לשכוח שבמקור רצה להיות מאושר ומתחיל לרדוף אחרי הכסף כמטרה עצמאית. לפי אליעד, זו תוצאה של הנטייה של המוח לחסוך אנרגיה על ידי התמקדות רק במה שנתפס כרלוונטי באופן מיידי. מה הקשר בין שכחה לתת - מודע? אליעד מציין כי פעמים רבות ישנן מחשבות שפועלות בתת - מודע ואנו שוכחים את הסיבה האמיתית לפעולות שלנו. לדוגמה, אדם שבילדותו צחקו עליו, עשוי לפתח התנהגות של הוכחת כוח בלי שהוא מודע לקשר בין ההתנהגות הזאת לאירוע מהילדות. המחשבה אמנם עברה במוחו, אך הוא שכח אותה במודע והיא הפכה לתת - מודעת, משפיעה על התנהגותו באופן עקיף וללא מודעות. איך השכחה מאפשרת לאדם להתפתח ולחיות? לסיכום, אליעד כהן מדגיש ששכחה היא חלק בלתי נפרד מתפקודו ...
יעוץ זוגי כושל, יעוץ זוגי טיפשי, אם לא טוב לך תעזוב, אם לא טוב לך תתפטר, תזרקי אותו, תזרוק אותה, האם להתגרש? תשכח אותה, תשכחי אותו, תתקדם קדימה, תאמין בעצמך, עצות טיפשיות, יועץ זוגי מומלץ, המלצות על יועץ זוגי
יעוץ זוגי כושל, יעוץ זוגי טיפשי, אם לא טוב לך תעזוב, אם לא טוב לך תתפטר, תזרקי אותו, תזרוק אותה, האם להתגרש? תשכח אותה, תשכחי אותו, תתקדם קדימה, תאמין בעצמך, עצות טיפשיות, יועץ זוגי מומלץ, המלצות על יועץ זוגי
... תזרוק אותה, האם להתגרש? תשכח אותה, תשכחי אותו, תתקדם קדימה, תאמין בעצמך, עצות טיפשיות, יועץ זוגי מומלץ, המלצות על יועץ זוגי מהי העצה הזוגית הכי טיפשית שנפוצה בעולם? ... במצב שבו מישהו מקבל מכות או התעללות , אז התשובה המיידית הייתה אכן לעזוב את המצב. אולם, כאשר אדם נמצא במערכת זוגית שבה לא טוב לו, אך יש שם גם דברים טובים שהוא ...
להיזכר, איך לזכור משהו ששכחת? איך להצליח לזכור משהו? מה לעשות אם שכחת משהו? איך להיזכר בעבר? איך להצליח להיזכר במשהו? איך נזכרים במשהו? איך לזכור דברים? אני לא זוכר משהו, אני לא מצליח להיזכר, שכחתי משהו, אני רוצה להיזכר
להיזכר, איך לזכור משהו ששכחת? איך להצליח לזכור משהו? מה לעשות אם שכחת משהו? איך להיזכר בעבר? איך להצליח להיזכר במשהו? איך נזכרים במשהו? איך לזכור דברים? אני לא זוכר משהו, אני לא מצליח להיזכר, שכחתי משהו, אני רוצה להיזכר
... איך לזכור משהו ששכחת? איך להצליח לזכור משהו? מה לעשות אם שכחת משהו? איך להיזכר בעבר? איך להצליח להיזכר במשהו? איך נזכרים במשהו? איך לזכור דברים? אני לא זוכר משהו, אני לא מצליח להיזכר, שכחתי משהו, אני רוצה להיזכר איך להיזכר במשהו ששכחת? אליעד כהן מסביר את התהליך להיזכר במשהו ששכחת באמצעות טכניקה של יצירת מכונת זמן בדמיון. הוא פותח בכך שהדרך הטובה ביותר להימנע משכחה היא לרשום את הדברים וליצור גיבויים מראש, אך אם כבר שכחת משהו ואתה רוצה להיזכר, ישנה שיטה פשוטה אך עוצמתית לעשות זאת. מהי שיטת מכונת הזמן הדמיונית של אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן עובדת בצורה הבאה: כדי להיזכר, עליך לדמיין שאתה משתמש במכונת זמן דמיונית שמחזירה אותך לרגע המדויק שבו אירע האירוע שאתה מנסה להיזכר בו. לדוגמה, אם שכחת את הסיסמה לטלפון שלך שקבעת לפני שלוש שנים, עליך לעצור רגע, לנשום עמוק, ולהירגע. לאחר מכן, עליך להתחיל ולדמיין במדויק את עצמך כפי שהיית לפני שלוש שנים, להיזכר איך ... התודעה שבו היית אז, אתה למעשה חוזר להיות אותו אדם לזמן קצר. כתוצאה מכך, מתאפשר לך להיזכר בהחלטות שקיבלת או בפרטים ששכחת. איך להיזכר במקומות שבהם הנחת חפצים בעבר? כדי להמחיש עוד יותר את הנושא, אליעד כהן מציג דוגמה נוספת של אדם המנסה להיזכר איפה הוא שם מפתחות לצוללת לפני 50 שנה בבית ישן ... בראש לאותה נקודת זמן, ואפילו להוריד את נקודת המבט הפיזית - ממש להתכופף פיזית - כדי לראות את העולם כמו שראית אותו אז, כילד. התהליך כולל לשחזר פרטים, סביבה, חוויות, ואת צורת החשיבה של אותו רגע בעבר. המטרה כאן היא להחזיר את עצמך לתפיסה, לזיכרונות, ולנקודת ההשקפה שהייתה לך אז, ובכך להגביר את ... לנו להיכנס למכונת זמן ולהיות האדם שהיינו ברגע מסוים בעבר, ובכך לשפר משמעותית את יכולת ההיזכרות. איך להיזכר במשהו ששכחתי? איך עובד הזיכרון האנושי? מה לעשות כששוכחים משהו חשוב? איך לזכור סיסמאות? איך לשחזר זיכרונות מהעבר? האם אפשר להיזכר בפרטים ששכחתי? איך לשחזר זיכרון? איך משחזרים זיכרון? איך להיזכר במשהו? האם אפשרי להיזכר במשהו ששכחתי? איך לזכור משהו ששכחתי? איך עובד שחזור זיכרון? איך להצליח להיזכר במשהו? האם אפשרי לזכור משהו ששכחתי?
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים מערכת החינוך הורים וילדים למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? ילדים מטבעם אוהבים ללמוד, כי כל דבר חדש הוא עבורם חוויה של למידה והתרגשות. למשל, כאשר ילד מקבל צעצוע חדש, הוא מתלהב ושמח מאוד, כי הוא חווה את זה כמשהו חדש שניתן ללמוד ממנו. בניגוד למבוגרים שכבר התרגלו לסיטואציות וחווים אותן כרוטיניות, הילדים רואים כל מצב וכל התרחשות כהזדמנות ללמידה חדשה. הבעיה נוצרת דווקא כאשר הלימודים במסגרת בית הספר הופכים למשהו משעמם ונטול התלהבות. במקום לעורר את שמחת הגילוי הטבעית אצל הילד, מערכת החינוך גורמת לו להרגיש משועמם, מדוכא, ואף סובל. מדוע מורים עצמם לא נהנים ללמד? הסיבה המרכזית לכך שילדים לא נהנים מהלימודים קשורה ישירות לכך שהמורים עצמם לא נהנים ממה שהם מלמדים. רוב המורים נמצאים בכיתה לא מתוך תשוקה אמיתית למקצוע או אהבת למידה, אלא מתוך רצון להתפרנס או לשמש כבייביסיטר לילדים . כשהמורה עצמו לא אוהב את החומר הנלמד, הוא אינו מסוגל לעורר בתלמידים תשוקה או עניין אמיתי. לעומת התלמידים, שכאשר אינם נהנים, מיד מאבדים עניין, המורה כבר התרגל לסבול בשקט ולשאת את השיעמום. לילדים אין את המנגנון הזה ולכן הם מגיבים בחוסר ריכוז ובחוסר עניין. מי ראוי להיות ... הוא זה שמונע מאדם לבצע פעולות מסוכנות או לא ריאליות. כל אדם נולד עם פוטנציאל לכל התכונות - הן הטובות והן הרעות. תפקיד המחנך הוא לא לפתח אצל הילד רק תכונות חיוביות אלא לעזור לו לבטא את כל התכונות בצורה מאוזנת. אם יש לאדם רק ביטחון ... להסתכל על המציאות כפי שהיא באמת, בלי לנסות לייפות או לשקר לעצמו. דווקא ההתעלמות מחצי הכוס הריקה גורמת לאדם לאבד איזון פנימי ולהיות אומלל. איך הורים ומורים גורמים לילדים לא לאהוב את עצמם? כאשר ילד זוכה לפרגון ולהערכה רק כאשר הוא מצליח, המסר הסמוי שהוא מקבל הוא שההערכה והאהבה מותנות בהצלחה. כך הוא לומד לא לאהוב את עצמו בצורה טבעית, אלא רק על בסיס השוואה לאחרים. אם ילד מקבל ציור יפה והוא מקבל שבחים רק על הציור שהצליח לו, הוא יאמין שמגיע לו להעריך ... אהבה עצמית. מהי מטרת החינוך ואיך היא אמורה להיות? החינוך האמיתי לא אמור להתמקד בציונים ובהצלחה, אלא בחוויית הלמידה עצמה ובפיתוח החשיבה של הילד. בית הספר אמור להיות מקום שבו הילד מגלה את עצמו ואת יכולותיו, דרך למידה והכרת העולם. הלימודים אמורים להיות חוויה שמאפשרת לילדים להכיר את עצמם טוב יותר ולהיות מאושרים יותר. המחנך חייב להבין מהי מטרת הלמידה באמת ולשדר זאת לתלמידים. איך אפשר לגרום לילדים לאהוב את הלימודים? הדרך לגרום לילדים לאהוב את הלימודים היא בכך שהמורה עצמו יהיה מלא תשוקה ועניין במה שהוא מלמד. הוא ... מתוך התלהבות אמיתית. בנוסף, על המורה לראות את עצמו בתלמיד, להבין למה התלמיד מתקשה ולהציע לו כלים להתמודד עם הקושי. חשוב מאוד להדגיש בפני הילד לא שהוא יכול, אלא שהוא פשוט צריך לנסות ולבדוק את עצמו בכל פעם מחדש. בדרך זו, הילד ירגיש שהלימודים הם הזדמנות ללמוד ולהתפתח, ולא חובה או מטלה משעממת. איך לגרום לילדים לאהוב ללמוד? מי ראוי להיות מחנך? למה התלמידים שונאים את בית הספר? איך לפתח ביטחון עצמי אצל ילדים? למה להתמקד בחצי הכוס המלאה זה שקר? איך לגרום לילד להעריך את עצמו באמת? מה המטרה האמיתית של החינוך? איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים? מי ראוי להיות מחנך? מיהו ומהו מחנך טוב? איך לפתח ביטחון עצמי הערכה עצמית אצל ילדים? איך בן אדם יכול לגלות את הפוטנציאל העצמי שלו? איך מורה ומחנך יכול לפתור את הבעיות של התלמידים באמצעות שיקוף עצמי? איך המורה יכול להבין את התלמידים באמצעות התבוננות פנימית שלו על עצמו? למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? למה לילדים אין סבלנות ללימודים? איזו תועלת אמיתית מביאים הלימודים לתלמיד? למה למורים עצמם אין חדוות לימוד? כיצד היחס של המורה עצמו אל מה שהוא מלמד, כיצד הוא משפיע על התלמידים? האם אפשר לבקש מילד לאהוב את הלימודים? מי אחראי לכך שה
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים למה הורים חרדים כל כך שיקרה משהו רע לילדים שלהם? אחת הדאגות המרכזיות והנפוצות ביותר שמטרידות הורים היא הדאגה לשלומם של הילדים שלהם. פעמים רבות הורים אומרים שהם יכולים לשאת כל סבל שיקרה להם, אבל המחשבה שיקרה דבר רע לילדים שלהם היא בלתי נסבלת. השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא כיצד האדם יכול להגיע למצב תודעתי שבו הוא מכיל באמת כל אירוע, גם אם מדובר באירוע קשה או רע שיתרחש לילדים שלו. האם ההורה באמת דואג לילד שלו או לעצמו? אליעד מסביר שברמה השטחית נדמה להורה שהוא אוהב ודואג לילדיו. אבל כשמתבוננים פנימה רואים שהדאגה היא דאגה עצמית לחלוטין. ההורה מזדהה עם הילד שלו, מתחלף איתו בזהות באופן רגשי, ולכן, כשהילד סובל, ההורה חווה סבל אישי משלו. הוא מדגיש כי אם אותו אירוע היה מתרחש לילד אחר או לאדם זר, הוא לא היה מטריד את ההורה באותה מידה. כלומר, ההורה למעשה מודאג ומוטרד בגלל עצמו, בגלל שהילדים שלו הם חלק מזהותו העצמית, ומהווים המשך ישיר לאגו שלו. לכן פגיעה בילדים נחוויית כפגיעה ישירה בו עצמו. דוגמה שאליעד נותן היא המקרה שבו הורה נשאל אם יטריד אותו באותה מידה שילד זר ייפגע או יסבול. באופן ברור התשובה תהיה שלילית. מבחינתו, ההורה אינו יכול לשאת את הסבל של עצמו, שמתבטא דרך סבלו של הילד. כאשר ההורה אומר שהוא אוהב את הילד, הוא למעשה אוהב את עצמו ואינו מסוגל להתמודד עם כאב שקשור לילד, כי זה הופך להיות הכאב האישי שלו. איך להתייחס לרע באופן אמיתי ואחדותי? ברמה העמוקה יותר, אליעד טוען שהבעיה האמיתית היא תפיסת המציאות. אם האדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מוסר כפול, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מוסר כפול, איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, ייעוץ אישי מומלץ, אימון אישי למנהלים בתחום מוסר כפול - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 13:40:33 - wesi1