אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מודעות ✔איך לשתול מחשבות בתת מודע? איך להעביר מסרים? איך שותלים מחשבה? שתילת מחשבות, טריקים לשכנוע, שיטות להעברת מסרים, להצליח למכור, להצליח במכירות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:59איך לשתול מחשבות בתת מודע? איך להעביר מסרים? איך שותלים מחשבה? שתילת מחשבות, טריקים לשכנוע, שיטות להעברת מסרים, להצליח למכור, להצליח במכירות, להצליח במשא ומתן
איך לשתול מחשבות בתת מודע? איך להעביר מסרים? איך שותלים מחשבה?

ההרצאה מתחילה בהסבר על האופן שבו המוח מנתח מידע. המוח לא מקבל מידע כיחידה אחת אלא מפרק אותו לשלבים ומנתח כל חלק בנפרד. לדוגמה, כאשר אדם שומע את המשפט "כאן יש שולחן ירוק", המוח מפרק אותו ומבצע סדר של ניתוח: תחילה הוא מפרש את המילים "כאן", "יש", "שולחן" ו"ירוק" בנפרד, ואז בודק את צירופי המילים, ולבסוף מנתח את המשפט כיחידה שלמה על פי ההקשר בו הוא נאמר.

הבנה זו, שיכולה להיראות פשוטה, מהווה כלי רב עוצמה בשכנוע. כשאנחנו רוצים לגרום לאדם להאמין במשהו או להבין משהו, אפשר להשתמש בשיטת הניתוח הזה ולפרק את המסר לכל רכיביו. לדוגמה, אם רוצים לגרום לאדם לחשוב שמשהו נכון אך לא ניתן או לא רצוי לומר את זה בצורה ישירה, אפשר להציג את המסר בהקשרים שונים שבהם הוא נכון.

שימוש באמיתות חלקיות לצורך השפעה

אם רוצים למכור משהו למישהו, למשל דירה, אך היא לא בהכרח מתאימה לו לחלוטין, ניתן להציג את המסר בצורה עקיפה. לדוגמה, אם הלקוח אומר שהדירה לא מתאימה לו, המוכר יכול לשאול את עצמו אילו סיבות יכולות להצביע על כך שהדירה כן מתאימה לו. לאחר מכן, הוא יכול להציג את הדירה בהקשרים שבהם היא כן יכולה להתאים. למשל:
  • אם היו לך ילדים, הדירה הזאת הייתה אידיאלית בגלל הקרבה לבתי ספר.
  • אם היית רוצה לארח הרבה אנשים, הדירה הזאת מצוינת כי יש לה חדרי אירוח מרווחים.
  • אם היית מחפש מקום שקט, הדירה הזאת ממוקמת בשכונה שקטה מאוד.
באמצעות הצגת האמיתות החלקיות הללו, המוכר משתיל בלקוח את המחשבה שהדירה עשויה להתאים לו, גם אם לא באופן מוחלט.

שימוש בטכניקות שכנוע פוליטיות

שיטה זו אינה מוגבלת למכירות בלבד, והיא גם מופיעה בפוליטיקה. כאשר יש פוליטיקאי בשלטון ונתונות לו ביקורות על כישלונות בתחומים מסוימים, ניתן להציג את הישגיו בתחום אחר כך כדי לשנות את תפיסת הציבור כלפיו. לדוגמה, אם ראש ממשלה נמצא בשלטון במשך כמה שנים ויש ביקורת על כך שהמצב הידרדר בתחומים מסוימים, אפשר להבליט הישגים ספציפיים כדי לשנות את הדימוי הציבורי, כמו:
  • "הראש ממשלה שמר על הביטחון בכך שנלחם באיראן וביטל איום ביטחוני חמור."
  • "המחירים ירדו בתקופתו, כמו למשל ירידה במחירי החשמל ב - 10% למרות עלייתם הכללית."
  • "בזמן כהונתו, מחירי הסלולר ירדו באופן משמעותי."
באופן הזה, ניתן להסתיר את הכישלונות ולהדגיש את ההצלחות במידה מסוימת, כך שהציבור יחשוב שהמצב תחת הנהגתו של המנהיג היה חיובי.

השתלת מחשבות באמצעות ניסוח עקיף

כדי להשתיל מחשבות במוח של אדם מבלי לומר את הדברים בצורה ישירה, ניתן להשתמש בניסוחים עקיפים. לדוגמה, אם רוצים לשכנע מישהו לקנות רכב אך לא רוצים לומר לו ישירות "הטנדר הזה מתאים לך", אפשר להציג את הרעיון בעקיפין:
  • "הטנדר הזה מאוד טוב לנוסעים למרחקים ארוכים."
  • "הטנדר הזה מאוד נוח בתנאי נהיגה בעיר."
  • "הטנדר הזה מצוין לנסיעות שטח."
באמצעות חזרה על רעיון זה, המוח של השומע מבין שמדובר ברכב טוב, ובסופו של דבר הוא עשוי להניח שהוא מתאים לו גם כן.

איך להגן על עצמך משכנוע מניפולטיבי?

למנוע מכם ליפול לשיטות שכנוע מניפולטיביות, יש להתאמן בשאילת שאלות ביקורתיות. כל פעם שאתם שומעים משהו, שאלו את עצמכם:
  • "האם זה כל האמת?"
  • "האם זה נכון תמיד, בכל מקרה?"
  • "האם יש הקשרים שבהם זה לא נכון?"
כשהאדם שואל את עצמו שאלות כאלה, הוא מזהה מתי השפעה על התודעה נעשית על ידי ניסוחים מניפולטיביים, וכך הוא יכול להימנע מלקבל מסרים חיצוניים בצורה לא מודעת.

סיכום

ההרצאה מסבירה כיצד המוח מנתח את המידע שהוא שומע בשלבים, וכיצד ניתן לנצל את המידע הזה כדי לשתול מחשבות בתודעה של אחרים, בעיקר בעזרת הצגת מסרים באופן עקיף ושימוש בהקשרים שונים. שיטות אלו משמשות למכירות, פוליטיקה, ותחומים נוספים, וחשוב להימנע מהן על ידי פיתוח חשיבה ביקורתית ושאילת שאלות ניתוח.
הבנת מבנה ניתוח המידע במוח

המוח לא מקבל מידע כיחידה אחת שלמה אלא מפרק אותו לשלבים ומנתח כל חלק בנפרד. כאשר משפט נאמר, המוח מפרש תחילה את המילים הבודדות, לאחר מכן את הצירופים שלהן, ואז את כל המשפט כולו בהתאם להקשרו. לדוגמה, כאשר שומעים את המשפט "כאן יש שולחן ירוק", המוח מפרק אותו כך: קודם כל, הוא מפרש את המילים "כאן", "יש", "שולחן" ו"ירוק" בנפרד. לאחר מכן, הוא מנתח צירופים כמו "כאן יש", "כאן יש שולחן" ולבסוף את כל המשפט השלם.

איך ניתן לנצל זאת לשכנוע?

העובדה שהמוח מפרש כל רכיב בנפרד יכולה לשמש כלי רב עוצמה בהעברת מסרים ושכנוע. כאשר רוצים לגרום למישהו להאמין במשהו, ניתן להשתמש בניסוחים מסוימים כדי ליצור אצלו תפיסה מסוימת, גם אם לא אומרים את הדברים בצורה ישירה.

שימוש באמיתות חלקיות לצורך השפעה

כאשר רוצים לגרום למישהו לחשוב שמשהו נכון, אך אין אפשרות או רצון לומר זאת ישירות, ניתן לפרק את המסר ולשלב אותו בתוך הקשרים שונים שבהם הוא נכון.

לדוגמה, אם רוצים למכור למישהו דירה אך היא לא בהכרח מתאימה לו לחלוטין, ניתן לשלב את המסר "הדירה הזאת טובה עבורך" בתוך הקשרים מסוימים שבהם זה נכון.

אם הקונה אומר "הדירה הזאת לא מתאימה לי", במקום להתמודד עם ההתנגדות באופן ישיר, המוכר יכול לשאול את עצמו "באילו מקרים הדירה כן הייתה יכולה להיות טובה עבורו?" ולאחר מכן להציג את ההיבטים הללו. למשל:
  • "אם היו לך ילדים, הדירה הזאת הייתה מושלמת בגלל הקרבה לבתי ספר."
  • "הדירה הזאת מעולה לאירוח - יש בה מרחב גדול שמתאים לכך."
  • "אם היית רוצה לגור בשכונה שקטה, הדירה הזאת הייתה אופציה מעולה."
על ידי הצגת אמיתות חלקיות בצורה נכונה, ניתן לגרום לשומע להסיק לבד את המסקנה הרצויה.

שימוש בטכניקות שכנוע פוליטיות

אותה טכניקה משמשת גם בפוליטיקה. לדוגמה, אם ראש ממשלה נמצא בשלטון מספר שנים, ויש ביקורת על כך שהמצב הידרדר בתחומים מסוימים, ניתן להבליט הישגים ספציפיים שקרו במהלך כהונתו כדי לשנות את תפיסת הציבור.

אם רוצים להציג מסר כמו "ראש הממשלה שמר על הביטחון", בודקים באילו מקרים מסוימים זה נכון, גם אם באופן כללי המצב הביטחוני הידרדר. לדוגמה:
  • "ראש הממשלה נלחם באיראן ומנע איום ביטחוני חמור."
  • "בזמן כהונתו מחירי החשמל ירדו ב - 10%, למרות שהמחירים באופן כללי עלו."
  • "תחת הנהגתו, מחירי הסלולר הוזלו באופן משמעותי."
באופן הזה, למרות שהמצב הכללי לא בהכרח חיובי, השומע מקבל מסרים שמובילים אותו לחשוב שהמנהיג הצליח בתחומים מסוימים.

השתלת מחשבות באמצעות ניסוח עקיף

אם לא ניתן לומר משפט מסוים בצורה ישירה, ניתן להטמיע אותו בתוך שיחה על ידי שימוש במילים דומות שיובילו את השומע להסיק את המסקנה בעצמו.

לדוגמה, אם רוצים לשכנע מישהו לקנות רכב, אך לא רוצים לומר "האוטו הזה מתאים לך", ניתן לשלב את הרעיון בדרכים אחרות:
  • "האוטו הזה מאוד טוב לנוסעים למרחקים ארוכים."
  • "הרכב הזה מאוד נוח כאשר נוהגים בעיר."
  • "הרכב הזה מעולה ביחס לרכבים אחרים בקטגוריה."
על ידי חזרה על הרעיון שהרכב טוב, המוח של השומע מסיק שהוא כנראה טוב גם עבורו.

איך להגן על עצמך משכנוע מניפולטיבי?

כדי לא ליפול לשיטות שכנוע כאלה, יש להתרגל לשאול:
  • "האם זה כל האמת?"
  • "האם המשפט הזה נכון בכל המקרים?"
  • "האם יש הקשרים אחרים שבהם זה לא נכון?"
על ידי הטלת ספק ושאילת שאלות, ניתן לזהות מתי משתמשים בניסוחים מניפולטיביים כדי לשתול מחשבות.

סיכום

השימוש בניתוח מידע בשלבים מאפשר לשכנע אנשים על ידי שילוב מסרים בהקשרים שבהם הם נכונים. זה עובד בתחומים כמו מכירות, פוליטיקה, ופרסום, וניתן גם להגן על עצמנו משיטות אלה על ידי פיתוח חשיבה ביקורתית.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע העברת מסרים איך למכור, איך לשתול מחשבות ואיך חושב ואיך המוח משתכנע. וזה הולך ככה הרעיון הוא שהמוח ששומע עובדות כאלה ואחרות יש לו כמה רבדים איך בעצם הוא מנתח את המידע שהוא שומע, אוקי לדוגמה נגיד אומרים למישהו "כאן יש שולחן ירוק", אוקי אז מה שהמוח עושה הוא קודם כל מנתח מה פירוש המילה "כאן" מה פירוש המילה "יש" ואחר כך הוא בודק מה פירוש המילים "כאן יש", אחר כך הוא בודק מה פירוש המילה "שולחן" אחר כך הוא בודק מה פירוש המילים "כאן יש שולחן" וכו' וככה הוא מנתח את המשפט. מה זה בעצם אומר? זה אומר שהמוח כששומע את המילים "כאן יש שולחן ירוק" הוא לא בעצם מקליט את כל המשפט ומנתח את כולו בבת אחת, הוא מנתח אותו גם בפני עצמו וגם כל מילה בפני עצמה גם כל צירוף מילים בפני עצמו וגם מנתח את כל המשפט כולו לפי ההקשר שלו.

מה היתרון שזה נותן? היתרון שזה נותן מי שמבין את זה הוא בעצם מבין שהמוח לפעמים מנתח את הדברים גם לא לפי ההקשר המלא שלהם, מה זה אומר בפועל איך מזה גוזרים עכשיו שיטה איך אפשר לשכנע אנשים? הנושא הוא די פשוט אם רוצים לגרום למישהו לחשוב משהו להאמין במשהו מה שזה לא יהיה מה שצריך לעשות זה לקחת את מה שרוצים שהוא יחשוב, עכשיו בהנחה אם זה נכון אז אפשר להגיד לו את זה אבל בהנחה שזה חצי נכון ואי אפשר להגיד לו את מה שרוצים להגיד לו או בהנחה שזה נכון אבל לא רוצים להגיד לו את זה בצורה ישירה אלא רוצים להגיד לו את זה בצורה עקיפה, אז עוד פעם אז מה שצריך לעשות זה לקחת את מה שרוצים להגיד לו וכל בן אדם צריך לשאול את עצמו את השאלה הבאה "באיזה היבטים המשפט הזה יכול להיות נכון?" ואת ההיבטים האלה להגיד.

אני אסביר למה אני מתכוון, נגיד שרוצים להגיד למישהו הדירה הזאת טובה עבורך זה מה שרוצים להגיד לו, עכשיו יכולות להיות שתי סיבות או כמה סיבות למה שלא נרצה להגיד לו את זה as is כפי שזה, סיבה ראשונה יכול להיות שאנחנו לא רוצים לעשות את המכירה באופן ישיר אנחנו לא רוצים להגיד לו הדירה הזאת טובה עבורך כי אולי הוא יביע התנגדות כי סיבה כזאת או אחרת, אוקי סיבה נוספת שיכולה להיות לכך שלא רוצים לומר לו הדירה הזאת טובה עבורך בגלל בכלל שהיא לא טובה. בין כך ובין כך רוצים לשתול לבן אדם במוח שלו את המחשבה שאומרת שהדירה הזאת טובה עבורו אז מה שעושים, המוכר שרוצה למכור את הדירה מה שהוא צריך לעשות זה לשאול את עצמו באיזה הקשרים המשפט "הדירה הזאת טובה עבורך" יכול להיות נכון באיזה הקשרים באיזה היבטים.

שימו לב כי גם אם הדירה לא טובה עבור הקונה במאה אחוז בסך הכל בחבילה עדיין יכול להיות שהיא טובה עבורו במקרים מסוימים בהיבטים מסוימים, אם היה קורה ככה וככה אז הדירה הייתה טובה ואז מה שבעצם עושים זה לוקחים את מה שרוצים שהשומע יחשוב ומשלבים לו את זה בכל מיני משפטים או בכל מיני הקשרים שבהם המשפט הזה נכון. לדוגמה נגיד ניקח "הדירה הזאת טובה עבורך" אז לדוגמה נגיד שבן אדם נגיד אין לו ילדים נניח ואז אומרים לו "אם נגיד היו לך ילדים הדירה הזאת הייתה טובה עבורך מההיבט שיש לך פה בתי ספר ליד הבית" נניח או נגיד לדוגמה שואלים נגיד הדירה הזאת טובה עבורך מתי המשפט הזה היה יכול להיות נכון לדוגמה נגיד "הדירה הזאת טובה עבורך נגיד אם היית לארח המון אנשים" גם יכול להיות שהוא לא רוצה לארח המון אנשים אבל אומרים לו "אתה יודע גם מהאפשרות הזאת שאתה יכול לארח המון אנשים הדירה הזאת טובה עבורך" או "הדירה הזאת טובה עבורך אם אתה רוצה לארח המון אנשים", אוקי כל מיני משפטים כאלה ואחרים.

עכשיו כפי שאמרתי עוד פעם לפעמים אי אפשר להגיד לו "הדירה הזאת טובה עבורך במאה אחוז" כי היא לא טובה עבורו במאה אחוז אז מה שעושים זה לוקחים את המשפט "הדירה הזאת טובה עבורך" בהנחה שזה מה שרוצים להגיד לו והמוכר צריך לשאול את עצמו את השאלה הבאה האם המשפט "הדירה הזאת טובה עבורך" האם הוא לא נכון במאה אחוז. זאת אומרת נגיד שהקונה אומר "הדירה הזאת לא מתאימה לי", שימו לב הקונה אומר "לא רוצה לקנות את הדירה היא לא טובה לי" מה שצריך לעשות המוכר שרוצה למכור את הדירה, המוכר שרוצה למכור את המוצר צריך לשאול את עצמו האם המשפט שהלקוח אמר "הדירה הזאת לא מתאימה לי" האם הוא נכון במאה אחוז או שאולי יש מצבים שבהם הדירה הזאת כן מתאימה לו שבהם המוצר הזה כן מתאים שבהם הוא כן יכול לקנות את המוצר שבהם הוא כן יכול ליהנות מהמוצר.

ואז כשהבן אדם שואל את עצמו האם המשפט הזה נכון במאה אחוז או שאולי יש מצבים ומקרים שבהם המשפט הזה כן יכול להיות נכון אז ממילא הוא מוצא את המקרים ואת המשפטים שבהם המשפט הזה כן נכון ואז הוא יכול לשלב אותם ולשכנע את הבן אדם ולשתול לו במוח מסרים כאילו באמת המוצר הזה מתאים לו או מה שזה לא יהיה. איפה נגיד לדוגמה משתמשים בזה במערכת בחירות נגיד לדוגמה שיש ראש ממשלה שהוא נגיד 6 שנים בשלטון ונגיד שהוא יכול היה לעשות מאה שינויים, מאה שינויים הוא היה יכול לעשות ובוא נניח שבתקופתו המצב בהרבה מאוד תחומים נהיה יותר גרוע מאשר קודם עכשיו באים אליו ואומרים לו "תקשיב תראה המצב התדרדר פה והתדרדר פה", אז מה הוא עושה מה הלוגיקה אומרת? הלוגיקה אומרת בא ניקח את המשפט נגיד שאנחנו רוצים להגיד לאנשים "ראש הממשלה שומר על הביטחון", נגיד שאנחנו רוצים להגיד לאנשים "ראש הממשלה הוזיל את מחירי המשהו, ראש הממשלה עשה זה וזה".

מה עושים? לוקחים את המשפט נגיד "ראש הממשלה שומר על הביטחון", אוקי ואז בודקים "רגע האם הוא בכלל במאה אחוז לא שומר על הביטחון או שיש דברים שבהם הוא שומר על הביטחון?", תשובה הנה מצאנו במה הוא שומר על הביטחון בזה שהוא כביכול נלחם נגד איראן אוקי מצאנו. לדוגמה נגיד יוקר המחייה נגיד המחירים עלו מאשימים אותו, אז מה עושים ברמה הלוגית? בודקים באיזה מקרים נגיד המחירים ירדו בשנים האחרונות ואז אומרים "הנה תראה ראש הממשלה הוריד את מחירי הסלולרי ככה וככה, בתקופת ראש הממשלה מחירי המים ירדו ככה וככה, בתקופת ראש הממשלה מחירי החשמל ירדו ככה וככה" זה שבתקופתו מחירי החשמל עלו במאה אחוז נניח זה לא משנה מה שמשנה שבסוף הם ירדו ב - 10% הייתה בסוף ירידה של 10% אז בא נגיד לאנשים "הנה בתקופת ראש הממשלה מחירי החשמל ירדו ב10%".

אוקי כנ"ל לגבי כל דבר אחר בכל הקשר אחר כשרוצים להעביר איזה מסר שהוא לא בהכרח נכון או שלא בהכרח רוצים לומר אותו בצורה ישירה אפשר לומר אותו בצורה עקיפה על ידי שלוקחים עוד פעם את המסר שרוצים לומר ושואלים את השאלה הבאה, המוכר שרוצה לומר את המסר ולשתול את המחשבה בראש של הקונה של זה שהולכים לשכנע אותו צריך לשאול את עצמו את השאלה הבאה האם המשפט הזה הוא לא נכון במאה אחוז כאילו אם אין שום אפשרות בעולם שום פרספקטיבה שממנה המשפט הזה נכון. ברגע ששואלים את השאלה הזאת תמיד יקפצו ב - 99% מהמקרים אלא אם כן המשפט הזה לא נכון ברמה הלוגית אבל בהנחה שהוא נכון ברמה הלוגית תמיד ימצא איזה מקרה איזה היבט איזו סיטואציה שממנה אפשר לראות שהמשפט הזה כן נכון ואז מה שעושים פשוט צריך לקחת את המשפט שרוצים שהשומע יחשוב ולשלב אותו בתוך הקשרים בתוך היבטים שבהם הוא כן נכון.

עכשיו אם המוח של הבן אדם היה יודע לקחת את כל המשפט כחבילה אחת ולנתח אותו רק כמקשה אחת ממילא זה לא היה עובד הטריק הזה על המוח של האנשים, למה? כי הבן אדם נגיד אומרים לו "אתה יודע אם לסבתא היו גלגלים אז היא הייתה עושה ככה וככה" הוא אומר "כן אבל לסבתא אין גלגלים" אבל אף על פי כן המוח של הבן אדם הוא לא לוקח רק את המשפטים כמקשה אחת הוא גם לוקח את המילים בפני עצמן. ודרך אגב מי אמר שמה שאני אומר זה נכון קודם כל אפשר לבדוק את זה ומי שירצה שיבדוק אבל אני רק אתן דוגמה קטנה נגיד שאומרים למישהו איזה משפט ובאמצע משתמשים באיזו מילה מסוימת שבהיבט מסוים פוגעת בו אז הרבה פעמים בן אדם נפגע מזה עכשיו אומרים לו "למה אתה נפגע מזה?", "אבל תבין את ההקשר תראה מה דיברנו".

אבל אין מה לעשות המוח לכשעצמו כשהוא שומע את המשפט הוא נפגע מהמילה הזאת הוא נתפס למילה הזאת, למה הוא נתפס למילה? כי המוח מפרש גם כל מילה בפני עצמה הוא לא מפרש את המשפטים רק בהקשר המלא שלהם או את המילים רק בהקשר המלא שלהם הוא מפרש גם כל מילה בפני עצמה גם כל צירוף מילים בפני עצמו כמובן לפי המבנה של המשפט. ולכן בעצם ברגע שהבן אדם שומע את המשפטים המלאים שבתוכם מה שרוצים להגיד לו זה נכון אז המוח שלו גם מקבל את המסרים האלה והמחשבות משתנות לו בתת מודע. זה דבר ראשון עכשיו מה קורה אם בעצם נגיד רוצים להגיד איזה משפט והמשפט הזה נכון רק באופן יחסי ואז כמובן אפשר לשלב את זה במשפט מסוים שבמשפט הזה זה כן יהיה נכון, מה קורה אם לא יכולים / לא רוצים / לא מעוניינים להגיד עדיין את המשפט הזה אפילו לא כחלק של משפט אחר איך עדיין אפשר לשתול את המחשבה בראש של השומע? התשובה היא באמצעות זה שלוקחים משפטים דומים למשפט שאותו רוצים להגיד ואותם משלבים בתוך השיחה עם הקונה עם הזה שרוצים לשכנע אותו.

מה זאת אומרת? לדוגמה נגיד שאנחנו רוצים לגרום לקונה לקנות את הדירה נגיד רוצים לגרום לו לקנות אוטו בסדר, עכשיו אז אפשר להגיד לו "האוטו מתאים לך כי..." ולשבץ את זה בכל מיני משפטים אבל נגיד שלא רוצים להגיד לו "האוטו הזה מתאים לך כי...", אז מה עושים? שואלים את עצמנו המוכר צריך לשאול את עצמו איזה מחשבות איזה משפטים המסקנה שלהם המתבקשת תהיה שהאוטו הזה מתאים ללקוח. לדוגמה המשפטים שאומרים "האוטו הזה מאוד טוב, האוטו הזה מאוד יעיל, האוטו הזה מאוד ככה וככה" הם יכולים להביא את הקונה להבין שהאוטו הזה מתאים גם לו ואז מה שבעצם עושים, עכשיו יש אנשים שיגידו שזה ברור מה שאני אומר אוקי אבל אם עושים את זה באופן מודע אז עושים את זה יותר טוב פעולה שמבינים מה עושים אז כשעושים אותה עושים אותה יותר טוב, אז מה שעושים בעצם זה לוקחים את המשפטים שאנחנו חושבים שאם השומע יחשוב שהם נכונים זה ישכנע אותו להסיק את המסקנה שאנחנו רוצים שהוא יסיק.

לדוגמה אם השומע ישמע את המילים "האוטו הזה הוא מאוד טוב" אנחנו מניחים שזה יגרום לו להסיק שהאוטו הזה מאוד טוב עבורו וזה יגרום לו לקנות את הרכב ואז נניח שאנחנו לא רוצים להגיד לו "האוטו הזה מעוד טוב עבורך" אז אנחנו ניקח את המילים "האוטו הזה מאוד טוב" ואנחנו נשבץ אותן בכל מיני משפטים, בוא נמצא באיזה משפטים האוטו הזה יכול להיות מאוד טוב לדוגמה "האוטו הזה מאוד טוב אם... האוטו הזה מאוד טוב כש... האוטו הזה מאוד טוב ביחס ל... האוטו הזה מאוד טוב כאשר..." כל מיני משפטים כאלה ואחרים כאשר דוחפים את זה בשיחה אז המוח של השומע יכול מזה להבין או להשלים את החסר או מה שזה לא יהיה שהאוטו הזה מאוד טוב עבורו לדוגמה ואז ממילא אם האוטו הזה טוב עבורו אז הוא ילך לקנות אותו. בקיצור בשורה התחתונה כפי שאמרתי לוקחים את מה שרוצים שהשומע יחשוב ולא רוצים לומר לו את זה בצורה ישירה או שלא יכולים לומר לו את זה בצורה ישירה ופשוט משבצים את זה כחלק ממשפטים אחרים.

עכשיו מה הדרך להתגונן מפני המניפולציה הזאת איך בן אדם שמנסים למכור לו מוצר איך הוא יכול לשים לב שלא עובדים עליו בצורה הזאת? התשובה היא פשוטה מה שבן אדם צריך לעשות זה להתרגל לשאול את עצמו כאשר הוא חושב מחשבה כלשהי לשאול את עצמו "האם זאת האמת האם זאת כל האמת, האם זאת אך ורק האמת?", אוקי ואז כשבן אדם שואל את עצמו "האם זאת כל האמת, האם זאת אך ורק האמת?" ממילא זה עוזר לו לקלוט איפה בעצם העבירו לו מסרים שהם נכונים רק אם שהם נכונים רק כאשר אבל לא בהכרח מתאימים לצרכים האישיים שלו. הבנו אז שלא יעבדו עליכם.
לגרום לגבר חיוביות אפשרות הבנה להצליח בתחומים לפרק שינויים שאלה פיתוח יכולת קוגניטיבית שיטות לפיתוח החשיבה לקנות רכב איך להעביר איך להעביר מסר איך להעביר מסרים איך לשתול איך לשתול מחשבות איך לשתול מחשבות בתת מודע איך שותלים מחשבה איך שותלים מחשבות העברת מסר העברת מסרים הצלחה הצלחה במכירות הצלחה במשא ומתן טריק טריקים טריקים לשכנוע להעביר להעביר מסר להעביר מסרים להצליח להצליח במכירות להצליח במשא ומתן להצליח למכור למכור לשתול לשתול מחשבות לשתול מחשבות בתת מודע מודעות מחשבה מחשבות מחשבות בתת מודע מכירות מסרים משא ומתן שותלים מחשבה שותלים מחשבות שיטות שיטות להעברת מסרים שכנוע שתילת מחשבות תת מודע
סדנת מודעות עצמית, תרגילי מודעות עצמית, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, איך להיות מודע לעצמי? מודעות עצמית גבוהה, העלאת מודעות עצמית, מודעות עצמית לגוף ולרגשות, מה זה מודעות עצמית?
סדנת מודעות עצמית, תרגילי מודעות עצמית, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, איך להיות מודע לעצמי? מודעות עצמית גבוהה, העלאת מודעות עצמית, מודעות עצמית לגוף ולרגשות, מה זה מודעות עצמית?
... מודעות עצמית, תרגילי מודעות עצמית, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, איך להיות מודע לעצמי? מודעות עצמית גבוהה, העלאת מודעות עצמית, מודעות עצמית לגוף ולרגשות, מה זה מודעות עצמית? מהי מודעות עצמית? איך ניתן להעלות את המודעות העצמית? מודעות עצמית היא היכולת להיות מודע לפעולות, למחשבות ולרגשות שלך בזמן אמת. כל פעולה שאנחנו מבצעים, כל מחשבה שעוברת בראשנו, וכל תחושת גוף, יכולים להיות נושא למודעות עצמית. אליעד כהן מסביר במהלך הסדנה על תרגילים שמסייעים להעלות את המודעות העצמית. איך להתחיל לתרגל מודעות עצמית? השלב הראשון הוא לזהות את הרצונות שלך. עליך להבין את הסיבה למה אתה עושה כל פעולה. אליעד מציע תרגיל ... עליך להפסיק ולשאול את עצמך: למה אני מגרד? האם זה מתוך צורך או מתוך הרגל?. אם אתה לא יודע למה עשית את הפעולה, זה יכול להיות סימן שאתה פועל מתוך אוטומט ולא מתוך מודעות. תרגול המודעות ברגעים יומיומיים לאחר שזיהית את הרצון, הצעד הבא הוא להעלות את המודעות על ידי תרגול. אליעד מציע לקחת 5 דקות ולהיות מודע לכל פעולה שאתה מבצע. לדוגמה, תוכל לשים לב לכל צעד שאתה עושה, לכל פעולה יד או רגל שמבצע, ולשאול את עצמך: למה עשיתי את זה?. כל פעולה, אפילו קטנה כמו להזיז את היד או לעמוד, צריכה להיות מודעת. מהו הרצון ומהו הצורך? ההבנה של הרצון היא קריטית במודעות העצמית. אליעד מדבר על הבחנה בין פעולה שנעשית מתוך רצון אמיתי לבין פעולה שנעשית מתוך צורך או הרגל. הוא ... עצמנו אם זה הרצון שלנו באמת או שמא מדובר בתגובה אוטומטית. לדוגמה, אם אתה מנקה את הבית מתוך תחושת חובה ולא מתוך רצון אמיתי, עליך לשאול את עצמך: למה אני עושה את זה?. מודעות לעצמך ולסביבה אליעד מדגיש את החשיבות של להיות מודע גם לסביבה שלך ולרגשות של אחרים. לעיתים אנחנו פועלים מתוך אוטומט מבלי לשים לב למה קורה סביבנו. דרך תרגול המודעות העצמית, אתה לומד להיות מודע לכל פעולה שאתה מבצע, ולמהות שלה, במקום לפעול באופן אוטומטי. מודעות לגוף ולתחושות מודעות עצמית לא מתייחסת רק למחשבות אלא גם לגוף ולתחושות הפיזיות שאתה חווה. לדוגמה, אם אתה מרגיש כאב, עליך להיות מודע לכך שאתה מרגיש אותו ולשאול את עצמך: למה אני מרגיש כאב הזה? מה קרה? כאשר אתה עוצר כדי לזהות את התחושות שלך, אתה מתחיל להבין טוב יותר את עצמך ותגובות הגוף שלך. מה משמעות המודעות העצמית ברמה העמוקה? אליעד מציע למתאמן להבין שברמה העמוקה, כל פעולה, כל מחשבה וכל תחושה לא נובעת דווקא ...
מודעות עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן
מודעות עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן
מודעות עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן מהו קיום ומהי מודעות? איך הם קשורים? במהלך ההרצאה, עוסק אליעד כהן בשאלות פילוסופיות לגבי קיום ומודעות. הוא מתחיל בדיון על כך שבשכל האנושי, קיום ומודעות הם קשורים זה לזה, כלומר, אם אדם מודע, הוא קיים, ואם הוא לא מודע - הוא לא קיים. אך הוא טוען שבמצב של אין שכל, הכל יכול להשתנות. באין שכל, ייתכן שיהיה אדם מודע לדברים מסוימים מבלי שהוא קיים. זהו רעיון שגורם למטלטל את ההבנה הרגילה של מהו קיום ומודעות. הוא מציין כי אם אדם יודע שהוא קיים, אז הוא קיים. אך אם הוא לא יודע שהוא קיים, לא ניתן להגדיר את קיומו. לדבריו, כאשר הוא מדבר על היעלמות של ... שבו אדם יכול לדעת שהוא קיים מבלי להיות מודע לכך בצורה הרגילה והאנושית. מהו השכל של אלוהים? איך הוא שונה מהשכל האנושי? אליעד כהן מציין את ההבדלים בין השכל האנושי לשכל של אלוהים. השכל האנושי מבוסס על הבנה שבה אדם שמודע לקיומו - קיים, ואם הוא לא מודע - הוא לא קיים. אולם, הוא טוען כי בשכל של אלוהים, המצב הוא שונה לחלוטין. אלוהים יכול לדעת על משהו מבלי שהוא קיים, והוא יכול להכיל כל התפיסות ... אנושי, אליעד טוען שניתן לשלב בין קיום ומודעות בצורה שהיא מעבר לתפיסה האנושית. זהו רעיון מורכב, אך הכוונה כאן היא שהשכל של אלוהים יכול להכיל דברים שלכאורה לא הגיוניים בשכל האנושי. מהו ... יש חיסרון. במילים אחרות, אם יש משהו שאתה מודע לו, יש את הצד השני של הדבר הזה - החיסרון שמגיע עם קיומו. הוא מציין גם כי לעיתים אנו מחליפים את המילים שכל וחוויה בצורה שמבלבלת את ההבנה שלנו. כל ... להתקיים במקביל לשכל מחוץ למציאות. קיום ומודעות הבדלים בין השכל האנושי לשכל של אלוהים חיסרון וקיום ידיעה חווייתית מול ידיעה שכלית הכחשת חוויה ישירה שאלה: האם קיום שווה מודעות, והאם יש קיום ללא מודעות והאם יש מודעות ללא קיום? אליעד: בשכל שלנו, מודע שווה קיים, ואם אתה לא מודע אתה לא קיים. אי אפשר לדעת אם אתה לא קיים, ואם אתה לא קיים אתה לא יכול לדעת. איך אתה יכול לדעת מה זה שולחן בלי שתהיה קיים? בשכל שלנו זה לא אפשרי. ...
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
... רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית מהם היתרונות של לימוד רוחניות באשרם או במנזר? באשרם או במנזר, יש מקום לתרגל רוחניות בצורה אינטנסיבית שמאפשרת פיתוח אישי עמוק. למעשה, במצבים כאלו, החיים נראים פשוטים יותר ומאורגנים, עם זמן לפיתוח מודעות עצמית ומדיטציה. הדגש הוא על חיים של הפשטה, שבהם האדם מרוכז בעצמו ובתהליכי ההתפתחות האישית שלו. מדובר בתהליך שמאתגר את האדם באופן ... החוויות הפנימיות שלו - כמו מתח, פחדים, ובעיקר חוסר השלמות - משפיעה על הדרך בה הוא חווה את חייו בכל תחום. לדוגמה, בחיים החברתיים או בעבודה, אדם שמפתח את המודעות האישית והפנימית שלו, יוכל לראות ולהבין את עצמו בצורה ברורה יותר, ויוכל להתמודד עם רגשות כמו פחד או כעס בצורה טובה יותר. כאשר אדם ... יותר אינטנסיבית עם עצמך, שמביאה תוצאות טובות יותר מאשר לעבוד ולחשוב, תוך שימת דגש על תרגול מדיטציה ופעילויות שמאפשרות מפגש עם מורים רוחניים שמובילים למודעות גבוהה יותר. האם כל אדם יכול להרגיש את יתרונות הרוחניות אם הוא חי חיים אינטנסיביים? בהרצאה נשאלת השאלה אם יש אנשים שמבינים את ... להמשיך להתפתח בכל הרמות. באשרם או במנזר, החיים יהיו ממוסדים ומסודרים יותר, מה שמאפשר לאדם להתפנות ולבצע את כל הצעדים הדרושים כדי להעמיק בתהליך הפנימי של מודעות עצמית. האם ההגבלה על חוויות החיים בהנאה מציבה אתגר אמיתי? אם אדם נוקט בעבודת רוחניות אינטנסיבית, הוא עשוי להרגיש כי חוויות החיים - ... מהם היתרונות של לימודי רוחניות? האם מדיטציה יכולה לשפר את החיים? כיצד נוכל להתמודד עם מתח בחיי היום - יום? מהו תהליך ההתפתחות האישית? כיצד נוכל לפתח מודעות עצמית? ...
לצפות בתוכניות ריאליטי, צפייה בטלוויזיה, צפייה בתוכניות ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות
לצפות בתוכניות ריאליטי, צפייה בטלוויזיה, צפייה בתוכניות ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות
... בתוכניות ריאליטי, צפייה בטלוויזיה, צפייה בתוכניות ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות איך צפייה בתוכניות ריאליטי עוזרת למודעות העצמית? אחד הדברים המעניינים בצפייה בתוכניות ... על עצמם מזווית חיצונית. כאשר אדם צופה בתוכנית ריאליטי, הוא עשוי לזהות בתגובות, בהתנהגויות ובמעשים של המשתתפים תכונות ודפוסים הקיימים גם בו עצמו, אך כאלה שלא היה מודע להם קודם לכן. לדוגמה, ייתכן שלמישהו יש נטייה ... מטעה. אליעד כהן מסביר כי לא חייבים להיות בדיוק כמו האנשים שעל המסך כדי ללמוד מהם משהו משמעותי על עצמך. האנשים בתוכניות ריאליטי לעיתים קרובות בטוחים לחלוטין שהם מודעים לעצמם ולמעשים שלהם, אך בפועל הם לחלוטין לא מודעים לחסרונות ולדפוסים של עצמם. הצופה יכול לחשוב שהוא שונה, שהוא לא כזה טיפש או לא כזה חסר מודעות, אבל אם הוא באמת יתבונן לעומק, הוא עשוי לגלות ... לא כזה, עלולה למנוע ממך לראות שיש לך חסרונות משלך. המשתתפים בטוחים בעצמם לא פחות ממה שאתה בטוח בעצמך. ולכן, השאלה שחשוב לשאול היא: במה אני דומה להם? איפה אני לא מודע לעצמי בדיוק כמוהם?. מודעות עצמית לעומת אשליית מודעות - איפה אתה נמצא? אליעד כהן מדגיש את ההבדל בין מודעות עצמית אמיתית לבין אשליית מודעות. משתתף בתוכנית ריאליטי יכול להיות משוכנע שהוא מבין את עצמו, שהוא מכיר את חסרונותיו וחולשותיו, אבל הצופים בבית רואים היטב שהוא אינו מודע כלל לחלקים גדולים בהתנהגותו. באותו אופן, גם אתה עלול להאמין שאתה מודע לעצמך לגמרי, בזמן שבפועל אתה לוקה באותה אשליה בדיוק. הצפייה באנשים אחרים בתוכניות אלו יכולה לשמש כמראה המאפשרת לך לבחון איפה אתה באמת עומד ביחס למודעות העצמית שלך. כיצד אפשר להיעזר בתוכניות ריאליטי להתפתחות אישית? תוכניות ריאליטי אינן רק אמצעי בידור אלא גם כלי מצוין להתפתחות אישית ולמודעות עצמית. הצפייה בתוכנית מאפשרת לך להסתכל על ... השתקפות בדמויות אחרות. אם אתה מתבונן בתוכנית ריאליטי ומרגיש שאתה לא כמו האנשים האלה, נסה לעצור לרגע ולשאול: איפה אני בכל זאת דומה להם? אילו דברים אני עושה בלי מודעות מלאה? מה אני יכול ללמוד מזה על עצמי?. שאלות אלה יכולות לסייע לך לשפר את המודעות העצמית שלך וליצור שינוי חיובי בהתנהגות שלך. מהם היתרונות בלראות את עצמך דרך אחרים? אחד היתרונות הבולטים בצפייה באחרים בטלוויזיה הוא שאתה רואה מצבים קיצוניים של חוסר מודעות וחוסר שליטה עצמית. אמנם אתה לא חייב להיות ... מאפשרות לך ללמוד על עצמך באופן עמוק ובלתי צפוי. אליעד מדגים זאת היטב כשהוא אומר, אולי אתה לא מתנהג בצורה טיפשית כל כך כמו המשתתף בתוכנית, אבל האם גם אתה אולי לא מודע לתכונה שלילית שיש לך, כפי שהמשתתף לא מודע לתכונותיו השליליות?. בעזרת השאלות הללו, אתה יכול לשפר משמעותית את המודעות שלך לעצמך. לסיכום, מה הערך האמיתי של צפייה בתוכניות ריאליטי? תוכניות ריאליטי הן כלי יוצא דופן ללימוד עצמי ולהגברת המודעות העצמית. הן מאפשרות לך להסתכל על עצמך מזווית חיצונית, להבחין בתכונות ובדפוסים שאתה לא שם לב אליהם בדרך כלל, ולהבין לעומק את ההבדל בין מודעות עצמית אמיתית לבין אשליית מודעות. במקום להתרחק מן הדמויות שעל המסך, נסה להשתמש בהן ככלי עזר לשיפור המודעות העצמית שלך. בפעם הבאה שאתה יושב מול תוכנית ריאליטי, שאל את עצמך מה אתה יכול ללמוד מזה על עצמך - ואיך אתה יכול להשתמש בזה כדי לגדול ולהתפתח כאדם. נזקי צפייה בטלביזיה תועלת בצפייה בטלביזיה איך להיות מודע לעצמך? בעד ונגד תוכניות מציאות התמכרות לתוכניות ריאליטי ההבדל בין מודעות עצמית לאשליית מודעות כיצד לזהות דפוסים אישיים דרך אחרים ההשפעה של ... מבחוץ. כלומר, כאשר אדם צופה בתוכנית ריאליטי, פעמים רבות הוא יכול לזהות בתגובות ובמעשים של משתתפי התוכנית תכונות או דפוסים שקיימים גם בו - אך אולי הוא מעולם לא היה מודע אליהם. לראות את עצמך דרך האחר כאשר אדם רואה ...
לצאת מהעצמי, מודעות עצמי, חיפוש עצמי, להבין את עצמך, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמי, משמעות החיים, מהות החיים, מטרת החיים, הארה רוחנית, סודות החיים, סודות הקיום
לצאת מהעצמי, מודעות עצמי, חיפוש עצמי, להבין את עצמך, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמי, משמעות החיים, מהות החיים, מטרת החיים, הארה רוחנית, סודות החיים, סודות הקיום
... מהעצמי, מודעות עצמי, חיפוש עצמי, להבין את עצמך, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמי, משמעות החיים, מהות החיים, מטרת החיים, ... כך שאין לו אפשרות לחזור ולהיות אני שוב, אז הוא באמת הגיע למצב שבו הוא אינו קיים. הוא נותן דוגמה של רובוט, ואומר שאדם יכול לתכנת את עצמו מראש כך שיוכל לחזור למודעות העצמית שלו, אבל אם הוא מגיע למצב שבו הוא באמת ... באיזשהו מצב של אפשרות לקיום. מה ההבדל בין אני הכל לבין אני לא קיים? אליעד מסביר שרבים אומרים אני הכל, אך לדבריו, אם אתה באמת הכל, לא יכול להיות שום דבר שאתה מודע אליו, כי מודעות דורשת הפרדה. כלומר, אם אתה באמת הכל, לא תוכל לחוות זאת בצורה של מודעות. לדבריו, ההבנה האמיתית היא לא שאתה הכל אלא שאתה ... נמצא במצב שבו אתה לא יכול להגדיר שום דבר, וכך נפתרת גם השאלה של הקיום. איך לצאת מהאני? האם אפשר לדעת משהו בוודאות מוחלטת? מה זה לצאת מהשכל? כיצד מתרגלים מודעות עצמית? מה קורה כשאתה יוצא מהמציאות? מה המשמעות ...
זיהוי עצמי, הכרה עצמית, פילוסופיה של נפש האדם, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה
זיהוי עצמי, הכרה עצמית, פילוסופיה של נפש האדם, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה
... עצמי, הכרה עצמית, פילוסופיה של נפש האדם, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה מהי מודעות עצמית ומהו האני? אליעד כהן מסביר לעומק מהי מודעות עצמית, מהו זיהוי עצמי ומה המשמעות של האני בתפיסה הפילוסופית והקוגניטיבית. לדבריו, מודעות עצמית היא תחושה שבה האדם מרגיש וחווה שהוא קיים ונפרד מדברים אחרים. הוא שואל מהי בדיוק המודעות , אך טוען כי אף על פי שאנחנו משתמשים במושג מודעות, קשה להגדיר אותה בצורה מדויקת ומוחלטת. לדבריו, הסיבה לקושי היא משום שהמודעות היא משהו ראשוני מאוד, ולפיכך אי אפשר להסביר אותה במונחים של משהו אחר שקדם לה. איך מזהים מי מודע ומי לא? אליעד מדגים את השאלה הזו בצורה פשוטה: ... שאתה רוצה, אתה יודע בוודאות שזה אתה שחושב את זה. הידיעה הזו של אני שחושב היא בעצם הגדרת המודעות העצמית. הוא מוסיף שאי אפשר לראות מודעות במובן של חפץ חיצוני - אף אחד לא ראה שולחן מודע לעצמו. מה שרואים ומרגישים זה רק את עצמנו, כתחושה פנימית. למה אי אפשר להסביר מה זה מודעות עצמית? אליעד כהן טוען שאי אפשר להסביר מהי מודעות עצמית לאדם שאין לו מודעות כלל, בדיוק כמו שאי אפשר להסביר למישהו מה זה הבדל בין דברים, כאשר הוא לא מסוגל לחוות הבדל. אליעד מדגים: אי אפשר להסביר לאדם שאין לו מודעות מה זה תחושת אני, מפני שהמודעות היא הדבר הבסיסי ביותר - כל התחושות והרגשות באים אחרי המודעות. לכן, כל ניסיון להסביר מהי המודעות במונחים של רגשות, מחשבות או תחושות, אינו תקין, כיוון שהמודעות קודמת לכל אלה. האם האני תופס מקום וזמן במציאות? אליעד כהן דן בשאלה האם האני, אותו דבר מופשט שנקרא מודעות עצמית, תופס מקום וזמן. הוא טוען שתלוי איך מגדירים מקום וזמן. הוא מדגים באמצעות השוואה לכיסא: הכיסא תופס מקום פיזי בעולם, אך המודעות או האני לא תופסים מקום באותו מובן מוחשי. הוא מסביר שהמודעות היא ישות מופשטת, וישות מופשטת אינה מוגבלת במקום ובזמן באותו אופן כמו עצמים פיזיים. הוא מסביר כי מודעות היא למעשה הפרדה, וכאשר יש הפרדה בין דבר לדבר, נוצרת ישות של אני. האם המודעות היא משהו שלומדים או שהיא מולדת? אליעד מסביר שבבית מסוים אפשר לומר שאף אחד לא לימד אותך שאתה קיים או שיש לך מודעות עצמית. האדם יודע שהוא קיים עוד לפני שלימדו אותו להבחין בין דברים. הוא טוען שהמודעות היא סוג של ידע ראשוני, ידע שלא הועבר אליך ... מוסיף שלפעמים מלמדים ילדים מגיל צעיר להבחין בין דברים ולומר זה שונה מזה, וזו בעצם למידה של מודעות - כי מודעות היא בעצמה ההפרדה בין דברים. האם יכול להיות ...
איך להיות מודע לעצמך? לימודי מודעות עצמית, להתחבר לאני הפנימי, להתחבר לעצמך, להתחבר לרצונות שלך, איך להיצמד לאמת? איך נוצר הרצון? שיעורי מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית
איך להיות מודע לעצמך? לימודי מודעות עצמית, להתחבר לאני הפנימי, להתחבר לעצמך, להתחבר לרצונות שלך, איך להיצמד לאמת? איך נוצר הרצון? שיעורי מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית
... להיות מודע לעצמך? לימודי מודעות עצמית, להתחבר לאני הפנימי, להתחבר לעצמך, להתחבר לרצונות שלך, ... איך נוצר הרצון? שיעורי מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית איך להתחבר לאני הפנימי ולהבין מהו מקור הרצון? הסיכום הבא ... של אליעד כהן בנושא מודעות עצמית והבנת הרצון. הסיכום מפרט את כל ההסברים והדוגמאות שניתנו ... מחזיק בהן באופן בלתי מודע: הנחה ראשונה: אדם רוצה להרגיש טוב ולא להרגיש רע. הנחה שנייה: אם ... אני רוצה, עליו להיות מודע שזה בעצם המחשבה, הרגש והרצון שאומרים אנחנו רוצים. הבנה זו עוזרת ... מדגים כיצד כשאדם יגיע למודעות המוחלטת לכך שהוא אינו שולט ברצון אלא מופעל על ידו, הוא כבר לא ... הדברים. איך להיות מודע לעצמך? מה מקור הרצונות שלי? איך להתחבר לאני הפנימי? איך להיצמד ...
חקר האושר, למה אתה רוצה להרגיש טוב? מה אתה רוצה? איך נוצר רצון? מהו רצון? חקר הרצון, להבין את עצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, התפתחות עצמית, קורס מודעות עצמית
חקר האושר, למה אתה רוצה להרגיש טוב? מה אתה רוצה? איך נוצר רצון? מהו רצון? חקר הרצון, להבין את עצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, התפתחות עצמית, קורס מודעות עצמית
... מהו רצון? חקר הרצון, להבין את עצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, התפתחות עצמית, קורס מודעות עצמית מהו רצון? איך נוצר הרצון ואיך הוא קשור להרגיש טוב? ההרצאה עוסקת ... ולהבין את מהות הרצון, ולחוות אותו בצורה שונה ומודעת. מה הקשר בין הרצון והמציאות? הקשר בין הרצון להרגשה טובה והמציאות הוא קשר ... על התמקדות בהבנה של האדם את עצמו דרך לימודי מודעות עצמית. מהו הרצון? הרצון, כפי שמתארים במהלך השיחה, נוגע בעניין התחושה של ...
מה אתה רוצה? למה אתה רוצה? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית, חקר הרצון העצמי, מה אתה באמת רוצה? מה הרצון הפנימי?
מה אתה רוצה? למה אתה רוצה? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית, חקר הרצון העצמי, מה אתה באמת רוצה? מה הרצון הפנימי?
... אתה רוצה? למה אתה רוצה? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית, חקר הרצון העצמי, מה אתה באמת רוצה? מה הרצון הפנימי? מה גורם לך לשאול שאלות על הרצון שלך? אליעד כהן מסביר ששאלות על הרצון, כמו מה אני רוצה? או ... אני רוצה את מה שאני רוצה? איך להבין את הרצון הפנימי? מהי מודעות עצמית אמיתית? איך להפסיק להרגיש מבולבל? איך לצאת מאשליה פנימית? מה גורם לחוסר שביעות רצון בחיים? ...
קיום בלי ידיעה עצמית, המציאות מודעת לעצמה, קיום בלי מודעות עצמית, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר העולם?
קיום בלי ידיעה עצמית, המציאות מודעת לעצמה, קיום בלי מודעות עצמית, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר העולם?
... בלי ידיעה עצמית, המציאות מודעת לעצמה, קיום בלי מודעות עצמית, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר העולם? האם יכול להיות קיום בלי ידיעה ... מצב שבו משהו קיים, אך אינו מודע לקיומו. הדיון מתחיל בשאלה בסיסית: מה זה קיום, ומה זו מודעות? אליעד מסביר שיש שתי אפשרויות בסיסיות: או שקיום מחייב מודעות, ואז אי אפשר להפריד ביניהם, או שקיום אינו תלוי במודעות, ואז אפשר להניח שקיים משהו גם אם אין לו מודעות עצמית. אליעד מדגים זאת באמצעות האבן: האם אבן קיימת רק כאשר מישהו מסתכל עליה ומודע אליה? אם נאמר שקיום דורש מודעות של מישהו שיתבונן בדבר, אזי האבן תלויה לחלוטין במודעותו של הצופה. אך אם נניח שקיום אינו תלוי במודעות, האבן קיימת גם אם אף אחד לא מודע אליה. אליעד מסביר שזוהי שאלה של הגדרות: אם ההגדרה שלנו לקיום היא משהו שתלוי בידיעה, אז כמובן שלא ייתכן קיום ללא ידיעה. אך אם נבחר להגדיר שקיום לא תלוי ... המצוי הראשון אינו יכול להיות מודע לקיומו, כי להיות מודע לקיום דורש שני דברים לפחות: הדבר עצמו, והידיעה על הדבר. אבל הדבר הראשון, בהגדרתו, הוא רק אחד - ולכן לא יכולה להיות בו מודעות לקיומו, כי אין בו הפרדה בין מודע לבין הדבר עצמו. לדוגמה, אם הדבר הראשון היה יודע שהוא קיים, אז כבר היה בו פיצול לשניים: הוא עצמו, והידיעה שהוא קיים. וכאשר יש שניים, כבר נדרש גורם שלישי ... שהדבר הראשון אינו יכול להיות מודע לקיומו. האם הדבר הראשון באמת קיים אם הוא אינו מודע לקיומו? אליעד מציג את הטענה שאם הדבר הראשון לא מודע לעצמו, אז לכאורה הוא לא קיים. אך כאן הוא מסביר שהמציאות היא למעשה זו שמודעת לעצמה, לא באמצעות הידיעה הרגילה של האדם אלא ברמה של הוויה טהורה. כלומר, עצם הקיום הוא בעצמו מודעות, אבל לא במובן הרגיל שאנו חושבים עליו כהכרה או ידיעה. לדבריו, הדבר הראשון הוא למעשה הקיום עצמו. אם הוא לא היה קיים, שום דבר אחר לא היה יכול להיות קיים. ... אפילו אם הוא אינו יודע או מודע לעצמו במובן האנושי. מה המשמעות של קיום ללא מודעות לאדם? אליעד מסביר שאצל האדם השאלה משתנה מעט, מפני שמבחינת האדם, קיום ללא מודעות עצמית נתפס כחסר משמעות. לדוגמה, אם לאדם אין שום מודעות שהוא קיים, אז מבחינתו הוא למעשה לא קיים, כי אין שום משמעות לקיום כזה עבורו. עם זאת, אליעד מדגיש שזה עניין סובייקטיבי לחלוטין, כי ברמה האובייקטיבית ... שמשהו קיים גם אם האדם לא מודע אליו כלל. המשמעות של קיום או מודעות תלויה תמיד בהגדרות ובאופן שבו אנחנו בוחרים לפרש את המושגים האלה. אליעד מציין שוב ושוב שהכל תלוי בהגדרות: אם האדם מחליט להגדיר שקיום דורש מודעות, אז קיום ללא מודעות אינו אפשרי מבחינתו. לעומת זאת, אם הוא מוכן לקבל שקיום לא מחייב מודעות, אז כמובן שאפשרי קיום בלי ידיעה עצמית. איך ייתכן שמדבר אחד ללא
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לשתול מחשבות בתת מודע? איך להעביר מסרים? איך שותלים מחשבה? שתילת מחשבות, טריקים לשכנוע, שיטות להעברת מסרים, להצליח למכור, להצליח במכירות, להצליח במשא ומתן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מודעות, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מודעות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בתל אביב, קואצ'ינג אישי, פסיכותרפיסט בתחום מודעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5547 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 08:30:55 - wesi1