... שלו למטרה הסופית, וכך נמנעות טעויות רבות. האם העובדים שלך הם רובוטים או אנשים חושבים? כאשר מתייחסים לעובדים כרובוטים, מסבירים להם בדיוק
מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות, אבל לא מסבירים להם
למה לעשות זאת. לרובוטים יש יתרון ברור - הם מבצעים במדויק את מה שמגדירים להם, ללא צורך בהסברים או בהבנת המטרה. אך ... מה המטרה הסופית, ויכוונו את הפעולות שלהם להשגת המטרה הזו. ככל שהעובד חכם יותר, כך נכון יותר להסתמך על הבנתו ולא על הנחיות טכניות מוגבלות.
מה לעשות כאשר מנהלים מנהלים? כאשר מנהלים מנהלים אחרים בארגון, חשוב אף יותר להגדיר להם את המטרות ופחות את הדרך. לדוגמה, ... אליעד מציע לחשוב על הנקודה הזו לעומק: כאשר אתם נותנים הנחיה לעובד, עד כמה אתם מדברים איתו על מה צריך לעשות, ועד כמה אתם מדברים איתו על
למה לעשות זאת? עד כמה אתם מסבירים לעובדים את מטרת המשימות שאתם נותנים? שינוי קל באופן שבו אתם מציגים משימות יכול להפוך ... לעובד להציע פתרונות? ייעוץ ארגוני - ניהול עובדים חכמים איך לתת משימות לעובדים בצורה אפקטיבית? כאשר נותנים משימה לעובד, אפשר פשוט להגיד לו
מה לעשות, ואפשר גם להסביר לו למה הוא צריך לעשות זאת. לדוגמה, אפשר לומר לעובד: צריך לנקות את המשרד. אבל ניתן גם להוסיף: ... קטן בגישה, אך משמעותי מאוד באפקטיביות העבודה. עובדים הם לא רובוטים ככל שהעובד פחות חושב, כך הוא מתפקד יותר כרובוט. לרובוט אומרים בדיוק
מה לעשות, והוא מבצע זאת ללא הבנה של המטרה. אבל בני אדם אינם רובוטים - הם חושבים, מתלבטים, ופועלים בהיגיון. וכאשר ...