... לגרום ללקוח לקנות? איך ליצור הסכמה? שכנוע ברמת הפוטנציאל, איך להגדיל
סיכוי לשכנע? איך להגדיל
סיכוי למכור? האם אתה יכול? הגדלת ... בפועל יש רק מספר מוגבל של פריטים. העיקרון הזה מתייחס לעובדה שכאשר אנו מנסים לשכנע מישהו, אנו יכולים לנצל את התפיסה הזו של פוטנציאל כדי להגדיל את
סיכויי ההסכמה. איך אנחנו יכולים להשתמש בפוטנציאל בשכנוע ומכירות? ההסבר של אליעד כהן מראה כי כאשר אנו מנסים לשכנע אדם במשהו, יש
סיכוי שהוא יגיד לא. לדוגמה, אם ... ניתן לשאול אותו בצורה פחות חדה ומחויבת יכול להיות שאתה תרצה לעשות שיעורים?. השימוש ביכול להיות במקום בשפה ישירה מצמצם את תחושת הלחץ ומגביר את
הסיכוי שהילד יסכים למהלך. מה ההבדל ... אפשרי, האדם לא נדרש להחליט באופן מוחלט על משהו שיתגשם (האם יכול להיות שזה ככה?). הידע על פוטנציאל מאפשר לאדם להרגיש יותר פתוח ואוהד, מה שמגדיל את
הסיכוי להסכמה. איך נוכל להשתמש ... שיכולים להפריע ולהתנגד. זה יוצר תחושת אמפתיה והלקוח לא מרגיש שמכבידים עליו בהתחייבות. מתי לא נכון להשתמש ביכול להיות? כשהלקוח כבר מוכן להיכנס
לעסקה והוא מחפש סגירה, השימוש ... רק אפשרות. אם מישהו מציע לנו משהו כיכול להיות, זה לא בהכרח מבטיח את הדבר בפועל. יש להבדיל בין מה שיכול להיות למה שבאמת קורה. מה הקשר בין שכנוע
בעסקים לבין טקסטים ... שכנוע או מכירות, לעתים חוששים שהלקוח או האדם שמולנו יגיד לא באופן נחרץ. כאשר שואלים שאלה ישירה במחויב, לדוגמה האם אתה רוצה לקנות את המוצר?, קיים
סיכוי ברור לתשובה שלילית ישירה. אך ... זה בטוח ככה?. מדוע כדאי להשתמש בהגדרת אפשרות ולא בהגדרה מוחלטת כאשר חוששים מלא מוחלט של הלקוח? שאלה: איך הניסוח של יכול להיות במקום זה ככה עוזר
למנוע התנגדות של הלקוח? תשובה: ... להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?, יוצרים שפה של אפשרות פתוחה. המוח מגיב באופן פחות שלילי, כי הוא לא נדרש להתחייב בוודאות, אלא רק לשקול אפשרות. כך
הסיכוי לתשובה כן, יכול להיות גבוה ... לא רוצה לעשות שיעורים!? תשובה: במקום לומר לילד בצורה מוחלטת לך תעשה שיעורים עכשיו!, אפשר לשאול אותו תגיד, יכול להיות שאתה תעשה שיעורים עוד מעט? יש
סיכוי שתרצה לשבת על זה?. באופן הזה, הילד פחות מרגיש שהכריחו אותו, כי רק הציגו אפשרות. המוח שלו יכול להסכים לכך שיש
סיכוי שיעשה זאת, ואז הוא אומר כן, אולי יש
סיכוי. מרגע שאמר כן, אולי, מתפתחת ... יתאים לך? מסתתרת הכרה בכך שגם יכול להיות שזה לא יתאים. זה גורם ללקוח להרגיש שיש התחשבות בספקות שלו, כלומר, מביעים הבנה שגם קיימת אפשרות של חוסר
התאמה. הלקוח מרגיש שאיננו נדחף ... חיובית חזקה, כלומר, סביר שיגיד כן מוחלט, עדיף להשתמש בשפה מחויבת של זה מתאים לך? ולא בשפה של יכול להיות? כי זו מחזירה את הלקוח למחשבה של יש גם
סיכוי שלא. לדוגמה, אם אדם כבר בטוח שהוא רוצה לחתום על
עסקה, ושואלים אותו יכול להיות ... זה יכול דווקא להחליש את המכירה תכף תראו מה הכוונה. אז אם יש לנו מחשבה שאולי הוא יגיד לנו לא אז במקום לשאול אותו את השאלה בצורה ישירה וממשית כשיש
סיכוי גדול שהוא יגיד לנו לא במקום זה אנחנו נשאל אותו את השאלה בצורה של פוטנציאל ואז יש יותר
סיכוי שהוא יגיד לנו כן. לדוגמה ... מחויב זה בעצם להגיד האם אתה בטוח שזה ככה? ואפשרי זה בעצם להגיד האם יכול להיות שזה ככה. עכשיו כששואלים בן אדם תגיד יש אפשרות שככה וככה? יש יותר
סיכוי שהוא יגיד כן מאשר שהוא יגיד ... של הפוטנציאל דרך הרובד של האפשרות דרך זה בעצם דוחפים. עכשיו כפי שאמרתי בהתחלה צריך לשים לב להשתמש בזה רק במקרה שחושבים שהלקוח הולך להגיד לא או שיש
סיכוי שהוא יתנגד, למה? כי אם לדוגמה נגיד אנחנו חושבים שזה מתאים ללקוח ואנחנו נגיד לו תגיד לי יכול להיות שאתה רוצה שנסגור את
העסקה הזאת? והוא כבר רצה לסגור את
העסקה הזאת זה דווקא גרוע כי זה עוד יכול להחליש אותו, הוא רצה לחתום על
העסקה ועכשיו שאלנו אותו תגיד אז אוקי אז מה אתה אומר זה יכול להתאים לך
העסקה הזאת? ואוטומטית הבן אדם שומע יכול להתאים? הוא אומר רגע למה הוא אמר לי זה יכול להתאים מה זה לא מתאים?. היה צריך להיות תגיד לי
העסקה הזאת מתאימה לך?, כן מתאימה לי אבל ברגע שאמרנו לו תגיד לי
העסקה הזאת יכולה להתאים לך אתה ... בחדר אין פיל אם יש אז לא אין אם אין אז לא יש אבל בחדר יכול להיות גם יכול להיות שלא. ולכן עוד פעם כשאנחנו חושבים שהלקוח אולי יביע התנגדות או יש
סיכוי שהוא יביא התנגדות אחת הדרכים ... מה זאת אומרת אם הדירה הזאת מתאימה לי מה עם כל הדברים שהיא לא מתאימה לי? לא היא לא מתאימה לי, מה המוכר לא חושב גם על הצדדים שהיא לא מתאימה לי
העסקה הזאת שהדירה הזאת לא טוב לי? ... אומרת שהניסוח שדיבר ברובד של הפוטנציאל הוא מכיל את ההתנגדות של הלקוח הוא נותן ללקוח להרגיש אמפתיה כלפיו וכן את ההתנגדות שלו ואז בעצם זה מגדיל את
הסיכוי שהוא יגיד לנו כן אבל כפי ...