אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מאיפה נובע הרצון? ✔פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות ✔ מה המשמעות של אחדות ונפרדות בתפיסת המציאות? אחדות ונפרדות הן שתי דרכים עיקריות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:09:36פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
מה המשמעות של אחדות ונפרדות בתפיסת המציאות?

אחדות ונפרדות הן שתי דרכים עיקריות להבין ולחוות את המציאות. בתפיסת המציאות של אליעד כהן, האחדות מייצגת את המצב שבו הכל נתפס כדבר אחד ללא פיצול או הבדל, בעוד שהנפרדות היא המצב שבו האדם חווה את עצמו כישות נפרדת משאר הדברים. עצם קיום התודעה האישית, או הנשמה, כבר מייצג תהליך של נפרדות וצמצום. כאשר האדם אומר "אני", הוא למעשה מגדיר את עצמו כנפרד מה"לא אני", דבר שיוצר את הבסיס לכל סבל וחוסר שלמות.

למשל, אם מכים שולחן, השולחן לא חש כאב, אך אם מכים אדם, הוא חש זאת, משום שהוא מזדהה עם ה"אני" שלו. מצב כזה מייצג את הנפרדות ומוביל לסבל, כי האדם חווה את עצמו כישות מוגבלת ולא כאחדות הכוללת.

האם אפשר לחוות את העולם בלי תחושת ה"אני"?

לדברי אליעד כהן, האדם יכול להגיע למצב תודעתי שבו הוא כבר לא יזדהה עם האני הנפרד שלו, אלא יחווה עצמו כישות אחת עם כל המציאות. דוגמה טובה לכך היא המקום שבו מתקיימים הדברים: אם ניקח חדר ונוציא ממנו את כל הרהיטים, המקום עדיין יישאר אותו מקום בדיוק. המקום אינו משתנה לפי הדברים שבתוכו. כך, אם האדם יצליח להזדהות עם המרחב שבו הכל מתרחש, הוא לא יחווה יותר את הנפרדות בין "אני" ל"לא אני".

איך פיצול התודעה משפיע על ההזדהות עם האני?

ככל שהאדם יותר מזדהה עם האני הנפרד שלו, כך הוא חווה יותר פיצולים - רגשות, רצונות, והזדהויות שונות. לדוגמה, אדם יזדהה עם הראש שלו יותר מאשר עם הרגל שלו, ויהיה מוכן לוותר על הרגל, אך לא על הראש. ההזדהות מתרחבת מעבר לגוף, גם לרכוש, למשפחה ועוד. לדוגמה, אדם עובד כדי לפרנס את ילדיו כי הוא תופס אותם כחלק מה"אני" המורחב שלו.

אליעד מדגיש שהאדם באמת הוא המציאות כולה, ולכן עליו להגדיל את האגו שלו בצורה נכונה - לא באמצעות צבירת נכסים והישגים, אלא על ידי התחברות לאני האמיתי שלו, שהוא המציאות עצמה.

כיצד החלום ממחיש את המציאות האמיתית?

אליעד משתמש בדוגמת החלום כדי להסביר את תפיסת האחדות והנפרדות. בחלום, האדם חווה שהדמויות הן ישויות נפרדות עם רצון חופשי, אך למעשה הן כולן תוצאה של התודעה של החולם. בדומה לכך, גם המציאות היא מעין "חלום גדול" שבו הכל קיים בתודעה אחת. כאשר זורקים אבן על אדם בחלום, מי שגורם לאירוע הוא התודעה של האדם החולם, אף שלכאורה קיים ריבוי דמויות בעלות רצונות נפרדים.

איך אפשר להתחבר לתודעת האחדות?

אליעד מציע להתבונן בשאלות יסודיות כגון "האם יש מקום?" או "האם יש זמן?", וכך להגיע להבנה עמוקה שאין באמת הבדל בין הדברים. כל הדברים למעשה קיימים בתודעה אחת, וההבדלים הם תוצאה של התפיסה המצומצמת של האדם.

כל הבעיות והסבל בעולם נובעים מהנפרדות בין טוב לרע, בין רצוי ללא רצוי, ובין "אני" ל"לא אני". כאשר האדם מצליח לחוות שהכל אחד, הסבל נעלם. אפשר לחזור לאחדות באמצעות התבוננות מתמדת ושאלת שאלות כמו: "האם זה באמת משנה?", וכך האדם יגלה שכל הבחירות אינן כה משמעותיות כפי שהן נראות, משום שהכל כבר שלם במהותו.

כיצד להשתמש בשכל לחוויית האחדות?

אליעד מסביר שאין צורך לנטוש את השכל כדי להגיע לחוויית האחדות, אלא דווקא להשתמש בו כדי להבין שהכל מחובר לאינסוף. גם השכל המצומצם של האדם עשוי מן השכל האינסופי. בעזרת חקירה עמוקה ומדויקת של השאלות החשובות ביותר, כמו האם באמת יש מקום וזמן, האדם יוכל להגיע להבנה השלמה, שבה הוא יחווה שכל דבר שקיים בעולם הוא חלק ממנו עצמו.

כדי להגיע לחוויה זו, יש לחקור ללא הפסקה את כל הדברים שנראים כנפרדים, עד שהאדם יחווה באופן ישיר שהם למעשה אחד. זהו תהליך שדורש השקעה מלאה של האדם בשאלות שהוא חוקר, בלי לוותר ובלי להתפשר על תשובות חלקיות או שטחיות.

איך להתמודד עם התלבטויות מתוך תפיסת האחדות?

לדוגמה, אדם שמתלבט איזו חולצה לבחור חווה סבל בגלל הנפרדות, כי הוא מאמין שיש משמעות עמוקה לבחירה. אך אם הוא ישאל את עצמו שוב ושוב האם באמת זה משנה, בסוף הוא יחווה שהכל אחד, ויפסיק לחוות מתח וחרדה מן הבחירות.

גם ברמה עמוקה יותר, כמו החלטה האם לנסוע לחו"ל או להישאר בארץ, החיבור לתודעת האחדות מאפשר לאדם להבין שאין הבדל אמיתי בין האפשרויות, ושההתלבטות נובעת רק מחוסר הבנת האחדות. כשמבינים לעומק את האחדות, כל החלטה הופכת פשוטה, משום שהאדם מפסיק לייחס לה משמעות מוגזמת.

מה המשמעות של תפיסת הבורא והמציאות האינסופית?

אליעד מתאר שה"בורא" או ה"אני" הגדול אינו חווה שום פער בין הרצון למציאות. הוא מסביר שאין לבורא תכנית קבועה מראש, כי הוא עצמו מחליט כל רגע מחדש מתוך חופש מוחלט. כאשר האדם מתחבר לתודעה זו, הוא חווה את עצמו כיוצר הכל, וכל תחושת חוסר הבחירה מתפוגגת.

החוויה הסופית היא שהאדם עצמו הוא המציאות האינסופית, וכאשר הוא מתחבר להבנה זו, הוא אינו חווה עוד תחושה של חוסר, כי הוא מבין שכל דבר כבר קיים בתוכו. לכן הדרך היא חקירה מתמדת, שמטרתה להביא את האדם לחוויית אחדות מוחלטת.
אחדות ונפרדות - תהליך ההגדרה והחוויה

המציאות נתפסת דרך שני מושגים מרכזיים: אחדות ונפרדות, והם באים לידי ביטוי ברמות שונות. עצם קיומה של הנשמה הוא כבר ביטוי של צמצום והיפרדות, משום שכאשר יש "אני", יש גם "לא אני". זהו תהליך של הגדרה, של יצירת הבחנה בין דבר לדבר. מכאן נובע גם הסבל, שהוא למעשה ביטוי של חוסר שלמות. חוסר השלמות נובע מעצם קיומו של האדם, משום שקיומו תלוי בהגדרה שלו כ"אני", וכך הוא חווה חיסרון.

חוויית הנפרדות והשלכותיה

כאשר מכים בשולחן, הוא אינו מרגיש כאב, אך כאשר מכים אדם, הוא חש זאת. זהו ביטוי לכך שהאדם מזדהה עם ה"אני" שלו, בשונה מחפצים דוממים. זוהי הנפרדות עצמה, וזהו גם חוסר השלמות - אם לא היה "אני", כל המציאות הייתה נתפסת כמעין סרט חיצוני, שבו הצופה אינו חלק מההתרחשות. בתהליך ההתבוננות, האדם אמור להגיע לנקודה שממנה נוצר ה"אני", ואף לנקודה שלפני ה"אני". במובן מסוים, אין הבדל בין "אני" ל"לא אני", אך בו בזמן, ה"אני" וה"לא אני" הם אחד.

המקום והזמן - יחסים של נפרדות ואחדות

הפיצול הראשון שכל אדם חווה הוא תחושת ה"אני". אך במבט רחב יותר על המציאות, ישנה הבחנה בין הדברים השונים לבין המקום שבו הם קיימים. החדר יכול להיות מלא או ריק, אך המקום שבו הוא קיים נשאר קבוע. גם אם נוציא את כל החפצים מחדר מסוים, המקום שבו הם היו לא משתנה. אם מתייחסים לעצם הוויית האדם כמקום ולא רק כיישות חומרית, עולה השאלה האם ניתן להבחין בין "אני" ל"לא אני" באותו אופן שבו אנו תופסים חפצים בתוך מרחב.

המקום והזמן הם שתי ישויות שונות: המקום אומר על הזמן "לא אני", והזמן אומר על המקום "לא אני". אך ברמה מסוימת, שניהם יכולים להיות חוויה אחת. כאשר אדם מצליח לראות את עצמו לא כיישות נפרדת בתוך המקום, אלא כעצם המקום עצמו, אזי מתבטלת ההבחנה בין "אני" ל"לא אני". זהו תהליך שבו האדם מפסיק לחוות את עצמו כמציאות מוגבלת, ומתחבר לאחדות שלפני ההגדרה.

האני והאגו - כיצד להרחיב את החוויה?

כאשר ה"אני" נוצר, נובעים ממנו פיצולים נוספים: רגשות, רצונות, הזדהויות שונות. למשל, אדם יגדיר את ראשו כ"אני" בצורה חזקה יותר מאשר את רגלו, ולרוב הוא יהיה מוכן לוותר על הרגל לפני שיוותר על ראשו. ככל שה"אני" מתרחב, הוא כולל גם מעגלים חיצוניים, כמו רכוש, קרובים ומשפחה. האדם תופס את עצמו כמרכז המציאות, אך מצד האמת, הוא עצמו כל המציאות. יש צורך להגדיל את האגו, אך בצורה נכונה.

אם האדם רואה את ה"אני" כמשהו מוגבל, הוא ישאף להגדיל את כוחו באמצעות צבירת נכסים, הישגים וכדומה. אך כל אלו הם רק טיפה בים לעומת מה שהאדם באמת. הדבר דומה למלך שנזרק לכלא והחליט שהוא רוצה להתקדם לתפקיד ניהולי בתוך הכלא, במקום להבין שהוא יכול לחזור להיות מלך. כך גם אדם שמתרכז בצבירת הצלחות חומריות, מבלי להבין שהוא יכול להתחבר לעצמו האמיתי.

חלום ומציאות - הבנת הבחירה החופשית

כאשר אדם חולם חלום, כל ההתרחשויות שבו נתפסות כאמיתיות, אך למעשה הן רק תוצאה של התודעה שלו. בתוך החלום, הדמויות נראות כבעלות רצון חופשי, אך למעשה הן כולן תוצר של החולם. ניתן להקביל זאת למציאות - האם האדם הוא זה שחווה את העולם, או שמא העולם כולו הוא רק חלום אחד גדול? ההבנה שהעולם כולו מתקיים בתודעה של האדם משנה את התפיסה לגבי בחירה חופשית.

האם הדמויות שבחלום בוחרות את פעולותיהן, או שהחולם הוא זה שמכתיב את הכל? התודעה של החולם מתפצלת לכמה ישויות, וכך נוצר הרושם של ריבוי. אך בפועל, כל החוויות הן של ישות אחת. כך גם במציאות - מצד אחד נראה שיש ריבוי של אנשים, חפצים ואירועים, אך מצד שני הכל מתרחש בתודעה אחת כוללת.

חוויית האחדות - איך להתחבר אליה?

כדי לחוות את האחדות, יש לשאול שאלות שמפרקות את התפיסה של הנפרדות. לדוגמה, האם יש מקום? האם יש זמן? אם נחקור זאת לעומק, נגלה שאין הבדל ממשי בין הדברים. כל מה שקיים הוא ביטוי של אותה ישות אחת, ולכן כל הדברים נמצאים באותו מקום. מחשבה אחת יכולה להכיל בתוכה עולם שלם, וממילא אין באמת צורך במרחב פיזי כדי שמשהו יתקיים.

המטרה היא להבין שהכל אחד, ושאין שום דבר שהוא נפרד באמת. כל הסבל בעולם נובע מהתחושה שיש שני דברים נפרדים - טוב ורע, אני ולא אני, רצוי ולא רצוי. אך אם אדם יצליח לחוות שהכל אחד, הסבל ייעלם מעצמו. ניתן לחזור לאחדות בשנייה אחת, אם רק שואלים שוב ושוב: האם זה באמת משנה? אם נחקור לעומק את מהות הדברים, נגלה שכל הבחירות שאנו עושים אינן כה משמעותיות, משום שהכל כבר חלק מהשלמות הכוללת.

השגת ההבנה השלמה

כדי להבין באמת את האחדות, יש צורך בחקירה מתמדת. כל אדם חווה מצבים שבהם נדמה לו שהדברים משנים מאוד, אך כאשר בוחנים את השורש של התחושות הללו, מגלים שהכל יחסי. התחושה של "אין ברירה" נובעת מכך שהאדם אינו מחובר לתודעה הרחבה שלו. אם הוא יתחבר להוויית המציאות, הוא יגלה שהוא עצמו בוחר את כל מה שקורה לו, בדיוק כמו שהחולם יוצר את חלומו.

החיבור למקור האינסופי

כדי להגיע לתובנה של האחדות, יש להבין שכל החוויות בעולם הן ביטויים של אותה ישות אחת. ברמה הגבוהה ביותר, אין הבדל בין אדם לרכב, בין שולחן לבין תודעה. הכל מחובר, אך התודעה יוצרת אשליה של נפרדות. ניתן לתאר זאת באמצעות משל הילד הקטן שלומד ללכת - בתחילה הוא אינו מבין שהוא מסוגל ללכת, אך ברגע שהוא מנסה, הוא מגלה יכולת חדשה.

בסופו של דבר, כאשר אדם מחובר לחוויית האחדות, הוא חווה שכל דבר שקיים בעולם הוא חלק ממנו. אין צורך לברוח מהשכל או לעקוף אותו - השכל עצמו יכול לשמש ככלי להבנת האינסוף. הדרך לכך היא באמצעות חקירה מתמדת של המציאות ושאילת שאלות עמוקות עד שהתובנות נחקקות בתודעה.

המסקנה הסופית

החוויה של האחדות אינה משהו שניתן להשיג דרך תיאוריות בלבד, אלא על ידי התבוננות מעשית בשורש הדברים. כל חוויית נפרדות נובעת מתפיסה שגויה של המציאות. מי שיבין לעומק שאין באמת הבדל בין הדברים, יחווה שכל האירועים בעולם אינם אלא ביטוי של אותה ישות אחת כוללת.
הנושא הזה של אחדות ונפרדות הוא בכמה רמות, הדברים כל הזמן מתרחבים עצם זה שהנשמה קיימת זה עצמו תהליך של צמצום והיפרדות. יש אני ולא אני. זה עצמו תהליך של הגדרה, הגדרת האני. הסבל זה חוסר שלמות ממה הוא נובע מהרצון. הסבל מהותו חוסר שלמות. חוסר שלמות נובע מקיומו של האדם. אם מרביצים לשולחן האדם לא ירגיש אם לאדם ירביצו איכפת לו.

זה עצמו הנפרדות וזה עצמו חוסר השלמות, שאם לא היה אני, כל המציאות זה סרט גדול ואדם מסתכל עליו מבחוץ. אדם בסופו של תהליך אמור להגיע לנקודה של לפני האני בפרספקטיבה מסויימת אין הבדל בין אני ללא אני. ואעפ"כ האני ולא אני זה אחד. הפיצול הראשון שכל אחד חווה זה האני. מצד המציאות הכללית יש הבדל. יש פה חדר ובחדר יש דברים ויש דבר במקביל לכל הדברים והוא המקום. גם אם נוציא את כל הדברים המקום יישאר אותו מקום. המקום לא משתנה בהתאם לדברים שמכניסים לחדר.

נניח שהיישות של האדם זה המקום, יש את האני יש את הגוף שלי ויש את הכסא והשולחן, הדברים האלה שונים. אבל יש את המקום המקום נשאר אותו סך מקום בין אם נמלא או נרוקן אותו המקום כביכול לא מרגיש אותי מבחינתו הוא לא השתנה. אם לדוגמה מישהו מפה היה חווה את עצמו כאילו הוא המקום האם היה שייך להגיד אני לא אני על דברים.

המקום והזמן הן שתי ישויות שונות המקום אומר על הזמן לא אני והזמן אומר על המקום זה לא אני. אדם אמור להגיע לחוויה מסויימת שבה הוא לא יחווה אני ולא אני. דבר ראשון, ההיפרדות של האני היא עצמה צמצום. עצם קיומו של האני זה כבר פיצול. קיומו של המקום זה פיצול. הוא פיצול מהזמן ולפני זה הזמן והמקום היו ביחד. אחרי שהאני נוצר, השורש זה לא להתחבר לאני זה להתחבר לשורש של עצמך. זאת אומרת לא תתחבר לאני שלך אלא לאני האמיתי שלך זו המציאות שהוא היה לפני כל מה שהיה. ומצד האמת צריך להתחבר למה שהיה לפני המקום.

צריך להתחבר ללפני הכל ללפני ההגדרה בכלל, כי צריך לדעת מה המטרה הסופית. אם יודעים מה המטרה הסופית יותר כל לכוונן את עצמך. אחרי שהאני נוצר יש ממנו פיצולים יש פיצולים של רגשות, יש פיצולים של רצונות ושל הזדהויות הרגל היא פחות אני מהראש. הרגל זה אני הראש זה אני אדם יוותר על הרגל ולא על הראש.

היד של האדם זה הוא אבל שאדם אומר אני קודם כל זה התודעה שלי, אחר כך אני חושב אני רוצה, אחר כך זה המוח אחר כך הראש אחר כך הגוף אחר כך הרכב. האני של האדם גדל, שהוא אומר אני צריך לעבוד זה בשביל הילדים. מאיפה נובע הרצון של האדם, אני מצד האמת הוא כל המציאות, האדם כן צריך להגדיל את האגו שלו אבל בצורה נכונה.

*

מצד האמת האדם כל המציאות האדם צריך להגדיל אגו בצורה נכונה. אם האני הוא האגו מה זה להגדיל את האגו? לצבור נכסים וכו'. אבל זה הכל תמיד יהיה כטיפה מהים ממי שאתה באמת, אתה רוצה להרגיש אתה רציני. תבין שאתה המציאות.

הדבר דומה למלך שנזרק לכלא עכשיו הוא עבד הוא אומר אני רוצה להיות מנהל מחלקה בכלא. אומרים לו אתה לא צריך להתקדם בכלא אתה יכול לחזור להיות מלך. שאדם רוכש עוד ועוד זה משחק. תתקדם למי שאתה באמת, אתה המציאות בכלל. שאדם לומד קורס מסויים הוא רוצה להגדיל את היכולות שלו, אבל למי יש כוח בלתי מוגבל? למציאות. בסופו של דבר האדם אמור לחוות שהוא עצמו המציאות.

מצד האמת אתה יותר ההוויה מאשר הצמצום הקטן. ואז אם אתה מתחבר לשורש ומתחבר להכל אז ממילא יש לך את הכל במכה אחת. כי יש לך כוח אינסופי, אנשים מרגישים שאין להם בחירה. למציאות יש בחירה, אם היית מתחבר לתודעה של המציאות, אז לא יכול להיות שהיית חווה חוסר בחירה. אתה בוחר את כל מה שקורה. למה הדבר דומה? מאוד פשוט, איך אתה בוחר? אתה למי התכוונת? התודעה צריכה להיות כאשר הוא אומר אני היא צריכה להיות המציאות.

השאלה עם מה אתה מזדהה זה כמו אליסה בארץ הפלאות היא החליפה את הגדלים שלה. היא שאלה, מי אני? האם אני זה הזיכרונות שלי? החוויות שלי? יש 2 אני האני הראשון זאת היישות שמודעת לעצמה האני הראשון זה הכוח שמניע את הכל. לפני העולם זה האני. זה הדבר הראשון שמניע את הכל.

איך חווים את זה? זה בעצם השאלה. עוד דימוי נניח ואדם נרדם על הספה, וחולם חלום ומישהו זורק אבן בחלום מי בחר שיזרקו עליו אבן בחלום? האם יש לאנשים בחלום בחירה חופשית? מי גורם לאדם בחלום לא להסכים איתו? הוא לא נמצא בחלום. בתוך החלום שמישהו לא מסכים מי גורם לו לא להסכים. מי גורם לחלום? מי גורם לו?

*

מי בוחר לחלום, האדם שחולם. מי זה האדם שחולם זה שנמצא בתוך החלום או זה שחולם אותו? מי חולם את החלום, תודעה שנמצאת על הספה והתפצלה ל2 ישויות. טום וג'רי יש להם בחירה חופשית? הבמאי של הסרט בוחר. מישהו מצייר את מר קו צועק על מישהו אחר. מי בוחר להוא? שאדם בתוך חלום, מי האדם באמת? זה שבתוך החלום או זה שחולם את החלום?

אחת מהטעויות שאומרות שאנחנו בתוך חלום, הם חושבים שהם חולמים אותו. מצד האמת, אין פה מי נמצא בתוך החלום של מי, כולנו נמצאים בתוך החלום של עצמנו. מישהו מדבר יש לו יישות עצמית, זה דומם וזה אדם אין שום הבדל בין האדם לכסא מצד החלום. אם נעשה סרט מצוייר אין הבדל בין הדברים. הרכב נראה שזה לא אתה. מצד האמת הרכב זה אתה בכלל. אתה רואה מולך רכב.

2 הדברים קיימים בו זמנית, אם יבוא רכב אזוז הצידה אבל שניהם קיימים בו זמנית. יש יישויות שונות. המקום קיים הזמן קיים יש הבדלים. בו זמנית אין הבדלים. מי שיחקור לעומק יגיע להבנה שכל הדברים נמצאים באותו מקום כרגע. כרגע הדברים נמצאים באותו מקום. מצד האמת, אני יוצר את המחשבה ואת התודעה העצמית.

מדובר על עניין של הבנה, 2 הדברים קיימים בו זמנית, עניין של הבנה בחלום קיימות 2 מציאויות, שאתה חולם חלום איפה מקום החלום? באיזה כתובת? המקום של החלום, חלמת חלום, האירוע מתרחש, האם בפועל מתרחש? לא הוא מתרחש במחשבה, מחשבה שום מקום או אין מקום שבתוכו מתרחש החלום.

מקום לא באמת תופס מקום את כל המקום כולו אפשר להכניס למחשבה קטנה. כל החדר כדי להכניס אותו צריך מחשבה. כמה זמן לוקח לחוות זמן אינסופי? רגע. גם כרגע המקום והזמן שלנו נמצאים בשום מקום ואין זמן. איך חווים את זה? ככל שמבינים טוב יותר שהדברים מחוברים אחד לשני, כך חווים את זה יותר זה כל הסיפור. בצורה הכללית.

מבינים פירושו שואלים אם זה כן או לא. אם נגיד עכשיו רע לך, נגיד יש שריפה והשריפה לא שורפת בבת אחת, לו ייצוייר שלא היה מקום, האם היה רע מהשריפה. אין מקום, מה לעשות עם השריפה? לו ייצויר שאדם מצליח לחוות בתוכו את האין מקום, האם הייתה בעיה? לו ייצויר שהיו גורמים לאדם להרגיש הייתה בעיה? אם אדם היה חווה העדר מקום, הייתה בעיה? לא היה אני ולא היה לא אני.

איך מתחברים לזה? ע"י שאדם שואל אם זה נכון.

*

לא היה אני ולא אני לכן לא היית חווה את הבעיה. ניקח לקיצון האין מקום זה השכל הכי גדול. נלך על האין מקום. לפני כל מה שהיה. איך התודעה שלי מתחברת לאין מקום. האני שהיה לפני הכל. ע"י ששואלים את השאלה האם יש או אין מקום. יש אפשרות תפיסת מקום ואפשרות שנייה שאין מקום אילו רק הייתי חווה את האין מקום לא הייתה שום בעיה.

ואיך מגלים את התשובה? מה זה מקום? אם תחקור אם יש מקום או אין מקום ותגיע בשכלך למסקנה שאין מקום תגיע למסקנה שאין מקום. לו יצויין שהיה בא דג זהב ואחת המשאלות היא לראות בשכל את האין מקום. ילד קטן לא יודע שהוא יכול ללכת. הרעיון הוא, שקודם כל מבחינת הדרך מדובר על אחדות. תפיסת האחדות. באחד לא שייך רע, לא שייך ספק.

איך חווים את האחדות, כל הבעיות בעולם בגלל חוסר אחדות, אין אפשרות להרגיש רע אם אין לך שני דברים נפרדים אחד מהשני. השאלה הנשאלת איך להתחבר לחוויית האחדות. מבחינת המציאות האובייקטיבית כרגע הכל אחד. איך מתחברים לזה? ע"י שאדם שואל מתבונן ומחפש את האמת. ואם אדם מוסר את נפשו להתעמק בזה, אם תבין בשלמות את עניין האחדות. לו ייצוייר שתבין תסתכל על שולחן אבל תראה אותו אחד עם הכל.

כל דבר שמעניין בעולם יש לו שורש. ואם היית מגיע לשורש של האחדות אז היה לך את כל העניין שבעולם. כי כל הדברים המעניינים הם ביטויים של דבר מעניין אחד ממנו התפצלו כל הדברים המעניינים אם תבין את הדבר המעניין ביותר שום דבר לא יעניין אותך כי כבר תתעניין בשורש.

נפרדים במקום נפרדים במקום ובזמן ואחר כך זה אחד לגמרי. כדי להקשות את השאלה נגיד שהשכל זה הכלי היחיד. הנושא פשוט השכל חווה מקום וזמן איך אתה מצפה שיחווה אין מקום וזמן. בשכל אי אפשר. זה לא נכון. כי אז זה אומר שתצטרך לברוח לאיזה מקום. מדי פעם משתמשים בשכל. התשובה שכן, כל דבר שקיים עשוי מאינסוף כל דבר מחובר לאינסוף השכל המצומצם מחובר לשכל הלא מצומצם הוא מחובר בן זמנית לאין צמצום.

ברמת ההגדרה גם השכל הסופי יכול לחוות את האינסופי. השכל הסופי עשוי מהשכל האינסופי. אתה יכול לרוץ זה רק עניין של תרגול לא מעבר לכך.

*

להגיד את הדבר עוד פעם לא יעזור, איך באמת עושים את העבודה האמיתית? צריך להיות אמיתי אם לקחת את המחשבה ל100 אחוז תגיד שמחשבה לא עובדת. אם היית משקיע מאמץ נוסף אולי זה היה עובד.

רבי נחמן התחייב שאדם משיג את מה שיש את מה שהוא יבין אז השכל יגדל ואדם יבין את מה שהוא לא מצליח להבין. תתחיל לסגור פינות תתחיל לקחת את הדברים הלא ברורים לך ותתחיל לבדוק אותם אחד אחד.

כאן יש שאלות בין המרצה למאזין. אם אדם יודע שאין כאן פיל הוא חווה אצלו הבדל בין אמת לשקר. בתוך האדם יש מנגנון שמבדיל בין אמת לשקר, מבחינתו יש דבר שאמיתי יותר ויש דבר אמיתי פחות.

אדם לא יודע עד שהוא לא הלך עד הסוף. איך להתקדם עם העזרים לחוויית האחדות? מה לעשות פרקטית? תחושת הגוף היא תוצאה של התבוננות במחשבה. עזרים של התבוננות בדברים מסויימים.

אדם רוצה משהו ומתלבט אם לקנות אחד מ3 חולצות איזה אחת מהן יקנה. לא משנה איזה התלבטות מנסים להתבונן על המהות של הדבר. למה זה חשוב?

*

איך חוזרים בשנייה אחת לאחדות? ע"י שמנסים להתבונן על המהות של הדבר. זה באמת משנה? למה זה חשוב? תהליך של התבוננות החזיר אותנו לתוך האחדות. אם תשאל את עצמך מספיק פעמים מה אתה רוצה הרצון ייעלם. אבל אם אדם ישאל את עצמו מספיק פעמים למה, אדם יחוה את האחדות. אחד משני הדברים לסבול ולמות הדבר הכי גרוע למות. אם תשאל למה, תגלה שזה לא משנה.

בסופו של דבר אדם אתה תחווה שהכל אחד. לקחנו נפרדות מסויימת זה נכון לגבי כל התלבטות. לעשות כך או כך תבדוק אם זה משנה. הלחץ אם היה ברור לו שהוא צריך לעשות משהו לא הייתה שאלה. ביטוי של הסבל שנוצר מהנפרדות. שניהם נכונים באותה מידה, שניהם אחד. מי החליט שזה טוב ושזה רע. אולי זה בכלל טוב.

ברגע שיש פחד ממשהו זה נובע מנפרדות ואם אדם מתבונן פנימה הוא חווה את זה בסופו של דבר במוחלטות. הנפרדות עברה לאחדות ממשנה עבר ללא משנה. אם אדם על שטות לא מבין שזה לא משנה הסיכוי שלו להבין שהמקום ההוא המקום ההוא נמצאים באותו מקום קלוש. אדם חווה על דברים שזה לא משנה לא משנה מה אומרים עלי. אחדות זה לא 2 זה בתוכי בסופו של דבר אדם חווה את הלא משנה של המקום / הזמן.

אם אדם בחוויה של הלא משנה זה החוויה הכי טובה בעולם. לא משנה שמשעמם לך. שני הדברים קיימים בו זמנית גם קיים העולם וגם דברים משנים ולא משנים. 2 הפרספקטיבות קיימות בו זמנית. ואז אדם חווה את זה כמו משחק. מצד אחד אדם רוצה לנצח ומצד אחר זה לא משנה.

ששום דבר לא משנה באמת השיקול היחיד זה מה שאתה רוצה. הכל טוב באותה מידה. יותר משנה מכך שהוא בסוף יחליט אם לטוס או לא, יותר חשוב שהוא יבין שזה לא משנה.

*

מבחינת הפרספקטיבה של הבורא קיים רק הבורא. אחדות, זה שכל האין זמן ואין מקום חווים אותו על הנפרדות, למעשה אין הבדל בין אין נפרדות לנפרדות. האם נמצאים בהבנה של אחדות למה העולם קיים נובעת רק מנפרדות, רק בגלל שחושבים שיש הבדל בין נפרדות לאחדות.

אדם לא יכול לדמיין את עצמו מחוץ למקום, כי עדיין יש מקום בתוך מקום. איך כן אפשר? לא צריך לצאת מהמקום התודעה צריכה להבין שהמקום נמצא בין מקום.

המלך שבכלא יודע שהיה מלך.
שלמות איך להגיע לחוויית האחדות תחושת נפרדות אפשרויות האחדות של המציאות זמן מקום הזמן דעה עצמית אינסוף לפני האני מימד הזמן אחדות האחדות האחדות של המציאות הנשמה התודעה נשמה פיצול תודעה
רצון / רצונות / הרצון - הכל כולל הכל על רצון / רצונות / הרצון - רשימת כל הנושאים
... הרצון לשנות את המציאות כרצונו לשנות את הרצון לשנות את הרצונות לשנות את רצונך לשנות למישהו את הרצון לשנות רצון לשנות רצונות מאה אחוז רצון מאיפה בא הרצון? מאיפה בא הרצון שלך? מאיפה באים הרצונות? מאיפה נובע הרצון? מאיפה נובע הרצון להרגיש אהוב ונאהב? מדחיק את הרצון מדחיק רצון מה הסיבה של הרצון? מה הרצון האמיתי? מה הרצון האמיתי שלי? מה הרצון הכי חשוב? מה הרצון הפנימי? ...
לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813
לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813
... של האדם זה הוא אבל שאדם אומר אני קודם כל זה התודעה שלי, אחר כך אני חושב אני רוצה, אחר כך זה המוח אחר כך הראש אחר כך הגוף אחר כך הרכב. האני של האדם גדל, שהוא אומר אני צריך לעבוד זה בשביל הילדים. מאיפה נובע הרצון של האדם, אני מצד האמת הוא כל המציאות, האדם כן צריך להגדיל את האגו שלו אבל בצורה נכונה. מצד ...
אין דבר העומד בפני הרצון - מתי זה נכון?
אין דבר העומד בפני הרצון - מתי זה נכון?
... לממש את הרצון שלו? אליעד ממליץ לכל אדם לשבת באופן מעשי ולשאול את עצמו שוב ושוב שאלות: מה באמת אני רוצה?, למה אני בכלל רוצה להיות מאושר?, מאיפה נובע הרצון שלי?. התהליך הזה של חקירה פנימית יסייע לאדם להגיע לשורש הרצון האמיתי שלו, ואז הוא ...
שורש הרצון הוא *לא* הרצון להרגיש טוב - למה?
שורש הרצון הוא *לא* הרצון להרגיש טוב - למה?
... את היד האם הרצון מחויב? למה אני בוחר דווקא זה ולא אחר? למה האדם רוצה להרגיש טוב בדרך הזאת? אני רוצה לאכול - להרגיש טוב - למה בדרך האוכל - אדם צם מרגיש רעב שמח מסגף את עצמו העניין שאדם צריך להבין מאיפה נובע הרצון הסופי ומי שיבין את זה הוא יגלה איך הרצון שלו מתאים למציאות למה הרצון עובר כך ולא אחרת. למה את זה ולא דבר אחר. ...
פסיכולוג מאמן אישי - מחליף בעיה בבעיה - למה?
פסיכולוג מאמן אישי - מחליף בעיה בבעיה - למה?
... פעם אחת ולתמיד מהשורש, ואיך ניתן לפתור? על ידי הבנת המציאות, איך מסתובב לדוגמה כדור הארץ? מה מניע אותו ואת כל הדברים? להבין את כל הדברים עד הסוף, לחקור לעומק הסיבה של כל דבר ועל האדם לשאול את עצמו מאיפה נובע הרצון הזה והזה? ומה הרצון הראשון? מה שורש הרצון בכלל? על האדם להבין ולחקור לעומק כדי לצאת מהבעיות שלו ומי שיבין יגיע לנקודת ההשתוות של הטוב ושל הרע, ואז האדם מחליף את כל הבעיות שלו בפתרון אחד ...
שאלות בדרך אל האושר, מהי השאלה החשובה ביותר? איזה שאלה לשאול, יתרון בלי חיסרון, מה בן אדם רוצה? מהו הרצון הראשון? איך להיות מאושר בשלמות? להשיג שביעות רצון מלאה
שאלות בדרך אל האושר, מהי השאלה החשובה ביותר? איזה שאלה לשאול, יתרון בלי חיסרון, מה בן אדם רוצה? מהו הרצון הראשון? איך להיות מאושר בשלמות? להשיג שביעות רצון מלאה
... כלשהו. כאן בדיוק האדם צריך להתחיל לשאול את השאלה העמוקה יותר: מדוע בכלל אני רוצה שרצוני יתמלא בשלמות? מאיפה נובע הרצון הזה?. זוהי שאלת המפתח שתוביל אותו אל השחרור האמיתי. מהי השאלה הסופית שתשחרר את האדם? השאלה הסופית שאליעד מציג היא: האם באמת יש הבדל בין יש לאין?. האדם תופס את העולם באמצעות תחושת ...
למה בן אדם רוצה שיאהבו אותו? למה אנשים רוצים לעשות סקס? האם יחסים פתוחים מבטאים חוסר אהבה? למה אנשים רוצים שיאהבו אותם? רצון להרגיש נאהב, איך נוצרה המשיכה המינית? למה אנשים אוהבים סקס? חשק מיני
למה בן אדם רוצה שיאהבו אותו? למה אנשים רוצים לעשות סקס? האם יחסים פתוחים מבטאים חוסר אהבה? למה אנשים רוצים שיאהבו אותם? רצון להרגיש נאהב, איך נוצרה המשיכה המינית? למה אנשים אוהבים סקס? חשק מיני
... להתאהב? איך סקס גורם למישהו להרגיש נאהב? האם סקס מבטא אהבה? איך הורים גורמים לילד להרגיש שהם אוהבים אותו? למה ומתי ילד מתחיל לרצות שיאהבו אותו? למה אנשים רוצים להרגיש נאהבים? מאיפה נובע הרצון להרגיש אהוב ונאהב? האם בן אדם חייב לרצות להרגיש נאהב? ...
הרמוניה / להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות?
... הרמוניה להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות? הרמוניה. להתאחד עם המציאות. מהי המשמעות? וכיצד לעשות זאת? להתאחד עם המציאות להפוך את הישות של האדם לאחת עם המהות של המציאות. התאחדות עם המציאות הרמוניה מושלמת של האדם ושל המציאות. האדם המציאות אחד. האדם הוא התודעה שלו. כאשר התודעה של האדם מתאחדת עם המציאות, הישות של האדם נעלמת ונטמעת בתוך המציאות. כאשר האדם מתאחד עם המציאות, הוא כבר ... עם המציאות להיות המציאות לחוות את השלמות. להתאחד עם המציאות להרגיש אחדות גמורה עם כל דבר להרגיש אהבה עצמית כלפי כל דבר. להתאחד עם המציאות לא להיות קיים כנפרד מהמציאות, אלא להיות היא עצמה ... של האדם מתמזגת עם המהות של המציאות. כאשר האדם חושב כמו ישות כלשהי, התודעה המהות הוויה הישות של האדם, מתאחדות עם זה שהאדם חושב כמוהו. וזאת מאחר שמבחינה מהותית אין ביניהם שום הבדל וממילא הם אחד. הגוף של האדם הוא רק הבגד של התודעה. כאשר התודעה מזדהה עם הגוף, דהיינו, כאשר התודעה חושבת בטעות כי היא זה הגוף, הרי שהיא הופכת להיות הגוף. אך כאשר התודעה אינה מזדהה עם הגוף החיצוני שלה, אלא עם המהות הפנימית שלה, דהיינו, השורש של האני של האדם, על ידי זה האדם ... מהותה של המציאות. כאשר האדם חושב כמו המציאות, הוא הופך להיות באחדות עם המציאות. כאשר האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת, על ידי זה הוא הופך להיות אחד עם המציאות הרמוניה מושלמת ...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
... אחדות הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד פילוסופיה לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את המשמעות הנכונה של רעיון האחדות. ובעיקר להאיר את תשומת לב האדם על המשמעות הלא נכונה של רעיון האחדות. וגם כיצד להבין את המשמעות הנכונה. אחד הרעיונות הפופולאריים ביותר בזמננו הוא רעיון האחדות, הרעיון שהכל אחד, שהאני של האדם הוא בעצם הכל. שכל מה שקיים זה אתה ושאתה זה הכל. שהכל טוב באותה המידה וכולי. ... והרעיון הזה יוצר אצל האדם תחושות שונות וכל אחד מכיל את הרעיון הזה של האחדות ושהכל אחד, בצורה אחרת. וכאן נסביר בצורה פשוטה, מדוע לא הכל אחד ומדוע רעיון האחדות דורש הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין שלא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא ... שאני זה אני ושאבן זו אבן ואין בכך שום חידוש. משום שאכן האבן נמצאת באחדות מלאה עם עצמה. והאדם נמצא באחדות מלאה עם עצמו. מאחר שאני אחד עם עצמי, ממילא אין צורך לומר אני זה עצמי. או מאחר שהאבן היא אחד עם עצמה, אין צורך לומר שהאבן היא אחת עם עצמה. וזה בעצם אומר שהדבר היחיד שנמצא באחדות עם דבר כלשהו, זה רק הוא עצמו. הדבר היחיד שנמצא באחדות כלשהי עם רעיון כלשהו, הוא הרעיון עצמו. כל שאר הרעיונות הם לא אחד והם לא באחדות עם שאר הרעיונות. אילו הם היו אחד עם שאר הרעיונות, הרי שלא היה ניתן להבדיל ביניהם. מכך שניתן לומר על דבר ... הבדל, לא היה צריך לומר שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי כדי לומר שהכל אחד, לשם כך צריך שיהיה יותר מדבר אחד. כי אם הכל אחד לא ניתן לומר ... זה עוד יותר. אילו הכל היה אחד, לא היה ניתן לומר שהכל אחד. משום שרעיון האחדות הוא נפרד מרעיון הנפרדות. זא אם הכל אחד, אז אין משמעות לזה שהכל אחד. כי רעיון האחדות חייב להיות באחדות עם ההפך של עצמו דהיינו, תפיסת הנפרדות. וכאשר אומרים שהכל אחד ולא נפרד, הרי שיוצרים הפרדה בין האחדות לבין הנפרדות. נמצא שעצם הגדרת האחדות, היא עצמה נפרדות. כי היא נפרדת ממה שאינו אחדות. בקיצור, רעיון האחדות הוא בעייתי. אלא שקיים גם הצד השני שמסביר שהכל אחד וכולי. ויש גם את כל ההסברים שהכל אחד. אז מה האמת? והתשובה היא כי מה שנדמה לאדם שזו אחדות, הרי שזו בכלל נפרדות. כי עצם זה שיש הפרדה בין אחדות לבין נפרדות, הרי שזה עצמו לא אחדות. דהיינו, שהאדם לא באמת מסוגל להבין מה זא אחדות. כי כל רעיון האחדות הוא לא ממש מסתדר עם כל מיני דברים כנל. אז מה האמת האם הכל אחד? תשובה: האמת היא שהשאלה לא במקומה. זא מאחר שהאדם לא מסוגל לדמיין מה היא אחדות, ממילא לא שייך לשאול האם הכל אחד. ונסביר: האמירה שהכל אחד, סותרת את עצמה בכך שהיא מפרידה את עצמה ממה שאינו אחדות. וממילא גם אם יש אחדות כלשהי, היא לא מה שהאדם מבין בשכלו את רעיון האחדות. וממילא לא רלוונטי לשאול האם הכל אחד, כי לא ניתן בכלל לייחס משמעות כלשהי להגדרת אחדות שבעצם הגדרתה מפרידה את עצמה משאר הדברים וממילא שוללת את הרעיון של עצמה. ואיך כן למצוא את האמת? תשובה: על ידי ... לו כאמת גדולה וללכת אחרי נקודת האמת שלו שהיא דווקא אולי ההפך של רעיון האחדות. כי האמת האמיתית נמצאת בכל דבר. ומי שחושב שהוא צריך ללכת דווקא לכיוון מסוים כדי להגיע אל האמת, הרי שהוא לא ...
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות אחת. כי בעולם שלנו יש ישויות שונות. והישויות השונות שיש בעולם ... באה לידי ביטוי בצורה אחת, ופעם היא באה לידי ביטוי בצורה אחרת. והשאלה הנשאלת היא, אם באמת בשורש של המציאות הכל אחד, אז איך זה שיש גם רע? ואיך זה שבתוך המציאות שלנו קיימת התודעה של האדם שחושבת שיש רע, אם באמת הכל טוב? ובפשיטות, אם בשורש של המציאות אין חילוק בין טוב לרע, אז איך זה שאצל האדם יש חילוק בין טוב לרע? ושורש השאלה הוא עמוק עוד יותר. כי השאלה הזאת בעצמה, היא ביטוי של שאלה אחרת עמוקה יותר. והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות. כי בשכל האנושי ניתן להבין שלכל הישויות כולן, יש מכנה משותף כלשהו. ויש איזה רובד פנימי כלשהו מאחורי כל הישויות ... הוא דבר שאין יכולת להכיל אותו שכלית וכיוב, הרי שעדיין יש איזה משהו שנמצא מאחורי כל הדברים כולם. וכאשר האדם מתבונן, אז הוא מבין שבעצם ברובד הפנימי ביותר של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של המציאות, מיד האדם רואה את הנפרדות של המציאות. והשאלה הפנימית ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות שונות ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו? וגם לשאלה הזאת עצמה יש שורש פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי כאשר יש אחדות, אין מקום לעוד ישות נוספת על האחדות. ועצם קיומה של ישות נוספת על האחדות, זה עצמו שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב לבין רע. אלא שמצד האמת, מנקודת מבט של אחדות, אין אפשרות שיווצר שום דבר. כי אם לדוגמה הייתה נוצרת ישות של אחדות, מתוך הישות של האחדות הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ביטוי הנפרדות של הישויות האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, אכ כיצד יתכן שתהיה יצירה שונה מהדבר שמהווה אותה? ונסביר: השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות, בזה עצמו יש נפרדות. כי הנפרדות לא נמצאת רק בין הישויות השונות שיש בעולם. אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות, זה עצמו נפרדות. ואכ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש המציאות? ונעמיק עוד את השאלה ונסביר כי היא קיימת לא רק במעבר שבין האחדות הראשונה לבין הישות הנפרדת הראשונה מ
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מאיפה נובע הרצון?, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מאיפה נובע הרצון?, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן עסקי מומלץ בנושאי מאיפה נובע הרצון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 13:05:03 - wesi1