אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הנשמה ✔פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות ✔ מה המשמעות של אחדות ונפרדות בתפיסת המציאות? אחדות ונפרדות הן שתי דרכים עיקריות... - אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:09:36פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
מה המשמעות של אחדות ונפרדות בתפיסת המציאות?

אחדות ונפרדות הן שתי דרכים עיקריות להבין ולחוות את המציאות. בתפיסת המציאות של אליעד כהן, האחדות מייצגת את המצב שבו הכל נתפס כדבר אחד ללא פיצול או הבדל, בעוד שהנפרדות היא המצב שבו האדם חווה את עצמו כישות נפרדת משאר הדברים. עצם קיום התודעה האישית, או הנשמה, כבר מייצג תהליך של נפרדות וצמצום. כאשר האדם אומר "אני", הוא למעשה מגדיר את עצמו כנפרד מה"לא אני", דבר שיוצר את הבסיס לכל סבל וחוסר שלמות.

למשל, אם מכים שולחן, השולחן לא חש כאב, אך אם מכים אדם, הוא חש זאת, משום שהוא מזדהה עם ה"אני" שלו. מצב כזה מייצג את הנפרדות ומוביל לסבל, כי האדם חווה את עצמו כישות מוגבלת ולא כאחדות הכוללת.

האם אפשר לחוות את העולם בלי תחושת ה"אני"?

לדברי אליעד כהן, האדם יכול להגיע למצב תודעתי שבו הוא כבר לא יזדהה עם האני הנפרד שלו, אלא יחווה עצמו כישות אחת עם כל המציאות. דוגמה טובה לכך היא המקום שבו מתקיימים הדברים: אם ניקח חדר ונוציא ממנו את כל הרהיטים, המקום עדיין יישאר אותו מקום בדיוק. המקום אינו משתנה לפי הדברים שבתוכו. כך, אם האדם יצליח להזדהות עם המרחב שבו הכל מתרחש, הוא לא יחווה יותר את הנפרדות בין "אני" ל"לא אני".

איך פיצול התודעה משפיע על ההזדהות עם האני?

ככל שהאדם יותר מזדהה עם האני הנפרד שלו, כך הוא חווה יותר פיצולים - רגשות, רצונות, והזדהויות שונות. לדוגמה, אדם יזדהה עם הראש שלו יותר מאשר עם הרגל שלו, ויהיה מוכן לוותר על הרגל, אך לא על הראש. ההזדהות מתרחבת מעבר לגוף, גם לרכוש, למשפחה ועוד. לדוגמה, אדם עובד כדי לפרנס את ילדיו כי הוא תופס אותם כחלק מה"אני" המורחב שלו.

אליעד מדגיש שהאדם באמת הוא המציאות כולה, ולכן עליו להגדיל את האגו שלו בצורה נכונה - לא באמצעות צבירת נכסים והישגים, אלא על ידי התחברות לאני האמיתי שלו, שהוא המציאות עצמה.

כיצד החלום ממחיש את המציאות האמיתית?

אליעד משתמש בדוגמת החלום כדי להסביר את תפיסת האחדות והנפרדות. בחלום, האדם חווה שהדמויות הן ישויות נפרדות עם רצון חופשי, אך למעשה הן כולן תוצאה של התודעה של החולם. בדומה לכך, גם המציאות היא מעין "חלום גדול" שבו הכל קיים בתודעה אחת. כאשר זורקים אבן על אדם בחלום, מי שגורם לאירוע הוא התודעה של האדם החולם, אף שלכאורה קיים ריבוי דמויות בעלות רצונות נפרדים.

איך אפשר להתחבר לתודעת האחדות?

אליעד מציע להתבונן בשאלות יסודיות כגון "האם יש מקום?" או "האם יש זמן?", וכך להגיע להבנה עמוקה שאין באמת הבדל בין הדברים. כל הדברים למעשה קיימים בתודעה אחת, וההבדלים הם תוצאה של התפיסה המצומצמת של האדם.

כל הבעיות והסבל בעולם נובעים מהנפרדות בין טוב לרע, בין רצוי ללא רצוי, ובין "אני" ל"לא אני". כאשר האדם מצליח לחוות שהכל אחד, הסבל נעלם. אפשר לחזור לאחדות באמצעות התבוננות מתמדת ושאלת שאלות כמו: "האם זה באמת משנה?", וכך האדם יגלה שכל הבחירות אינן כה משמעותיות כפי שהן נראות, משום שהכל כבר שלם במהותו.

כיצד להשתמש בשכל לחוויית האחדות?

אליעד מסביר שאין צורך לנטוש את השכל כדי להגיע לחוויית האחדות, אלא דווקא להשתמש בו כדי להבין שהכל מחובר לאינסוף. גם השכל המצומצם של האדם עשוי מן השכל האינסופי. בעזרת חקירה עמוקה ומדויקת של השאלות החשובות ביותר, כמו האם באמת יש מקום וזמן, האדם יוכל להגיע להבנה השלמה, שבה הוא יחווה שכל דבר שקיים בעולם הוא חלק ממנו עצמו.

כדי להגיע לחוויה זו, יש לחקור ללא הפסקה את כל הדברים שנראים כנפרדים, עד שהאדם יחווה באופן ישיר שהם למעשה אחד. זהו תהליך שדורש השקעה מלאה של האדם בשאלות שהוא חוקר, בלי לוותר ובלי להתפשר על תשובות חלקיות או שטחיות.

איך להתמודד עם התלבטויות מתוך תפיסת האחדות?

לדוגמה, אדם שמתלבט איזו חולצה לבחור חווה סבל בגלל הנפרדות, כי הוא מאמין שיש משמעות עמוקה לבחירה. אך אם הוא ישאל את עצמו שוב ושוב האם באמת זה משנה, בסוף הוא יחווה שהכל אחד, ויפסיק לחוות מתח וחרדה מן הבחירות.

גם ברמה עמוקה יותר, כמו החלטה האם לנסוע לחו"ל או להישאר בארץ, החיבור לתודעת האחדות מאפשר לאדם להבין שאין הבדל אמיתי בין האפשרויות, ושההתלבטות נובעת רק מחוסר הבנת האחדות. כשמבינים לעומק את האחדות, כל החלטה הופכת פשוטה, משום שהאדם מפסיק לייחס לה משמעות מוגזמת.

מה המשמעות של תפיסת הבורא והמציאות האינסופית?

אליעד מתאר שה"בורא" או ה"אני" הגדול אינו חווה שום פער בין הרצון למציאות. הוא מסביר שאין לבורא תכנית קבועה מראש, כי הוא עצמו מחליט כל רגע מחדש מתוך חופש מוחלט. כאשר האדם מתחבר לתודעה זו, הוא חווה את עצמו כיוצר הכל, וכל תחושת חוסר הבחירה מתפוגגת.

החוויה הסופית היא שהאדם עצמו הוא המציאות האינסופית, וכאשר הוא מתחבר להבנה זו, הוא אינו חווה עוד תחושה של חוסר, כי הוא מבין שכל דבר כבר קיים בתוכו. לכן הדרך היא חקירה מתמדת, שמטרתה להביא את האדם לחוויית אחדות מוחלטת.
אחדות ונפרדות - תהליך ההגדרה והחוויה

המציאות נתפסת דרך שני מושגים מרכזיים: אחדות ונפרדות, והם באים לידי ביטוי ברמות שונות. עצם קיומה של הנשמה הוא כבר ביטוי של צמצום והיפרדות, משום שכאשר יש "אני", יש גם "לא אני". זהו תהליך של הגדרה, של יצירת הבחנה בין דבר לדבר. מכאן נובע גם הסבל, שהוא למעשה ביטוי של חוסר שלמות. חוסר השלמות נובע מעצם קיומו של האדם, משום שקיומו תלוי בהגדרה שלו כ"אני", וכך הוא חווה חיסרון.

חוויית הנפרדות והשלכותיה

כאשר מכים בשולחן, הוא אינו מרגיש כאב, אך כאשר מכים אדם, הוא חש זאת. זהו ביטוי לכך שהאדם מזדהה עם ה"אני" שלו, בשונה מחפצים דוממים. זוהי הנפרדות עצמה, וזהו גם חוסר השלמות - אם לא היה "אני", כל המציאות הייתה נתפסת כמעין סרט חיצוני, שבו הצופה אינו חלק מההתרחשות. בתהליך ההתבוננות, האדם אמור להגיע לנקודה שממנה נוצר ה"אני", ואף לנקודה שלפני ה"אני". במובן מסוים, אין הבדל בין "אני" ל"לא אני", אך בו בזמן, ה"אני" וה"לא אני" הם אחד.

המקום והזמן - יחסים של נפרדות ואחדות

הפיצול הראשון שכל אדם חווה הוא תחושת ה"אני". אך במבט רחב יותר על המציאות, ישנה הבחנה בין הדברים השונים לבין המקום שבו הם קיימים. החדר יכול להיות מלא או ריק, אך המקום שבו הוא קיים נשאר קבוע. גם אם נוציא את כל החפצים מחדר מסוים, המקום שבו הם היו לא משתנה. אם מתייחסים לעצם הוויית האדם כמקום ולא רק כיישות חומרית, עולה השאלה האם ניתן להבחין בין "אני" ל"לא אני" באותו אופן שבו אנו תופסים חפצים בתוך מרחב.

המקום והזמן הם שתי ישויות שונות: המקום אומר על הזמן "לא אני", והזמן אומר על המקום "לא אני". אך ברמה מסוימת, שניהם יכולים להיות חוויה אחת. כאשר אדם מצליח לראות את עצמו לא כיישות נפרדת בתוך המקום, אלא כעצם המקום עצמו, אזי מתבטלת ההבחנה בין "אני" ל"לא אני". זהו תהליך שבו האדם מפסיק לחוות את עצמו כמציאות מוגבלת, ומתחבר לאחדות שלפני ההגדרה.

האני והאגו - כיצד להרחיב את החוויה?

כאשר ה"אני" נוצר, נובעים ממנו פיצולים נוספים: רגשות, רצונות, הזדהויות שונות. למשל, אדם יגדיר את ראשו כ"אני" בצורה חזקה יותר מאשר את רגלו, ולרוב הוא יהיה מוכן לוותר על הרגל לפני שיוותר על ראשו. ככל שה"אני" מתרחב, הוא כולל גם מעגלים חיצוניים, כמו רכוש, קרובים ומשפחה. האדם תופס את עצמו כמרכז המציאות, אך מצד האמת, הוא עצמו כל המציאות. יש צורך להגדיל את האגו, אך בצורה נכונה.

אם האדם רואה את ה"אני" כמשהו מוגבל, הוא ישאף להגדיל את כוחו באמצעות צבירת נכסים, הישגים וכדומה. אך כל אלו הם רק טיפה בים לעומת מה שהאדם באמת. הדבר דומה למלך שנזרק לכלא והחליט שהוא רוצה להתקדם לתפקיד ניהולי בתוך הכלא, במקום להבין שהוא יכול לחזור להיות מלך. כך גם אדם שמתרכז בצבירת הצלחות חומריות, מבלי להבין שהוא יכול להתחבר לעצמו האמיתי.

חלום ומציאות - הבנת הבחירה החופשית

כאשר אדם חולם חלום, כל ההתרחשויות שבו נתפסות כאמיתיות, אך למעשה הן רק תוצאה של התודעה שלו. בתוך החלום, הדמויות נראות כבעלות רצון חופשי, אך למעשה הן כולן תוצר של החולם. ניתן להקביל זאת למציאות - האם האדם הוא זה שחווה את העולם, או שמא העולם כולו הוא רק חלום אחד גדול? ההבנה שהעולם כולו מתקיים בתודעה של האדם משנה את התפיסה לגבי בחירה חופשית.

האם הדמויות שבחלום בוחרות את פעולותיהן, או שהחולם הוא זה שמכתיב את הכל? התודעה של החולם מתפצלת לכמה ישויות, וכך נוצר הרושם של ריבוי. אך בפועל, כל החוויות הן של ישות אחת. כך גם במציאות - מצד אחד נראה שיש ריבוי של אנשים, חפצים ואירועים, אך מצד שני הכל מתרחש בתודעה אחת כוללת.

חוויית האחדות - איך להתחבר אליה?

כדי לחוות את האחדות, יש לשאול שאלות שמפרקות את התפיסה של הנפרדות. לדוגמה, האם יש מקום? האם יש זמן? אם נחקור זאת לעומק, נגלה שאין הבדל ממשי בין הדברים. כל מה שקיים הוא ביטוי של אותה ישות אחת, ולכן כל הדברים נמצאים באותו מקום. מחשבה אחת יכולה להכיל בתוכה עולם שלם, וממילא אין באמת צורך במרחב פיזי כדי שמשהו יתקיים.

המטרה היא להבין שהכל אחד, ושאין שום דבר שהוא נפרד באמת. כל הסבל בעולם נובע מהתחושה שיש שני דברים נפרדים - טוב ורע, אני ולא אני, רצוי ולא רצוי. אך אם אדם יצליח לחוות שהכל אחד, הסבל ייעלם מעצמו. ניתן לחזור לאחדות בשנייה אחת, אם רק שואלים שוב ושוב: האם זה באמת משנה? אם נחקור לעומק את מהות הדברים, נגלה שכל הבחירות שאנו עושים אינן כה משמעותיות, משום שהכל כבר חלק מהשלמות הכוללת.

השגת ההבנה השלמה

כדי להבין באמת את האחדות, יש צורך בחקירה מתמדת. כל אדם חווה מצבים שבהם נדמה לו שהדברים משנים מאוד, אך כאשר בוחנים את השורש של התחושות הללו, מגלים שהכל יחסי. התחושה של "אין ברירה" נובעת מכך שהאדם אינו מחובר לתודעה הרחבה שלו. אם הוא יתחבר להוויית המציאות, הוא יגלה שהוא עצמו בוחר את כל מה שקורה לו, בדיוק כמו שהחולם יוצר את חלומו.

החיבור למקור האינסופי

כדי להגיע לתובנה של האחדות, יש להבין שכל החוויות בעולם הן ביטויים של אותה ישות אחת. ברמה הגבוהה ביותר, אין הבדל בין אדם לרכב, בין שולחן לבין תודעה. הכל מחובר, אך התודעה יוצרת אשליה של נפרדות. ניתן לתאר זאת באמצעות משל הילד הקטן שלומד ללכת - בתחילה הוא אינו מבין שהוא מסוגל ללכת, אך ברגע שהוא מנסה, הוא מגלה יכולת חדשה.

בסופו של דבר, כאשר אדם מחובר לחוויית האחדות, הוא חווה שכל דבר שקיים בעולם הוא חלק ממנו. אין צורך לברוח מהשכל או לעקוף אותו - השכל עצמו יכול לשמש ככלי להבנת האינסוף. הדרך לכך היא באמצעות חקירה מתמדת של המציאות ושאילת שאלות עמוקות עד שהתובנות נחקקות בתודעה.

המסקנה הסופית

החוויה של האחדות אינה משהו שניתן להשיג דרך תיאוריות בלבד, אלא על ידי התבוננות מעשית בשורש הדברים. כל חוויית נפרדות נובעת מתפיסה שגויה של המציאות. מי שיבין לעומק שאין באמת הבדל בין הדברים, יחווה שכל האירועים בעולם אינם אלא ביטוי של אותה ישות אחת כוללת.
הנושא הזה של אחדות ונפרדות הוא בכמה רמות, הדברים כל הזמן מתרחבים עצם זה שהנשמה קיימת זה עצמו תהליך של צמצום והיפרדות. יש אני ולא אני. זה עצמו תהליך של הגדרה, הגדרת האני. הסבל זה חוסר שלמות ממה הוא נובע מהרצון. הסבל מהותו חוסר שלמות. חוסר שלמות נובע מקיומו של האדם. אם מרביצים לשולחן האדם לא ירגיש אם לאדם ירביצו איכפת לו.

זה עצמו הנפרדות וזה עצמו חוסר השלמות, שאם לא היה אני, כל המציאות זה סרט גדול ואדם מסתכל עליו מבחוץ. אדם בסופו של תהליך אמור להגיע לנקודה של לפני האני בפרספקטיבה מסויימת אין הבדל בין אני ללא אני. ואעפ"כ האני ולא אני זה אחד. הפיצול הראשון שכל אחד חווה זה האני. מצד המציאות הכללית יש הבדל. יש פה חדר ובחדר יש דברים ויש דבר במקביל לכל הדברים והוא המקום. גם אם נוציא את כל הדברים המקום יישאר אותו מקום. המקום לא משתנה בהתאם לדברים שמכניסים לחדר.

נניח שהיישות של האדם זה המקום, יש את האני יש את הגוף שלי ויש את הכסא והשולחן, הדברים האלה שונים. אבל יש את המקום המקום נשאר אותו סך מקום בין אם נמלא או נרוקן אותו המקום כביכול לא מרגיש אותי מבחינתו הוא לא השתנה. אם לדוגמה מישהו מפה היה חווה את עצמו כאילו הוא המקום האם היה שייך להגיד אני לא אני על דברים.

המקום והזמן הן שתי ישויות שונות המקום אומר על הזמן לא אני והזמן אומר על המקום זה לא אני. אדם אמור להגיע לחוויה מסויימת שבה הוא לא יחווה אני ולא אני. דבר ראשון, ההיפרדות של האני היא עצמה צמצום. עצם קיומו של האני זה כבר פיצול. קיומו של המקום זה פיצול. הוא פיצול מהזמן ולפני זה הזמן והמקום היו ביחד. אחרי שהאני נוצר, השורש זה לא להתחבר לאני זה להתחבר לשורש של עצמך. זאת אומרת לא תתחבר לאני שלך אלא לאני האמיתי שלך זו המציאות שהוא היה לפני כל מה שהיה. ומצד האמת צריך להתחבר למה שהיה לפני המקום.

צריך להתחבר ללפני הכל ללפני ההגדרה בכלל, כי צריך לדעת מה המטרה הסופית. אם יודעים מה המטרה הסופית יותר כל לכוונן את עצמך. אחרי שהאני נוצר יש ממנו פיצולים יש פיצולים של רגשות, יש פיצולים של רצונות ושל הזדהויות הרגל היא פחות אני מהראש. הרגל זה אני הראש זה אני אדם יוותר על הרגל ולא על הראש.

היד של האדם זה הוא אבל שאדם אומר אני קודם כל זה התודעה שלי, אחר כך אני חושב אני רוצה, אחר כך זה המוח אחר כך הראש אחר כך הגוף אחר כך הרכב. האני של האדם גדל, שהוא אומר אני צריך לעבוד זה בשביל הילדים. מאיפה נובע הרצון של האדם, אני מצד האמת הוא כל המציאות, האדם כן צריך להגדיל את האגו שלו אבל בצורה נכונה.

*

מצד האמת האדם כל המציאות האדם צריך להגדיל אגו בצורה נכונה. אם האני הוא האגו מה זה להגדיל את האגו? לצבור נכסים וכו'. אבל זה הכל תמיד יהיה כטיפה מהים ממי שאתה באמת, אתה רוצה להרגיש אתה רציני. תבין שאתה המציאות.

הדבר דומה למלך שנזרק לכלא עכשיו הוא עבד הוא אומר אני רוצה להיות מנהל מחלקה בכלא. אומרים לו אתה לא צריך להתקדם בכלא אתה יכול לחזור להיות מלך. שאדם רוכש עוד ועוד זה משחק. תתקדם למי שאתה באמת, אתה המציאות בכלל. שאדם לומד קורס מסויים הוא רוצה להגדיל את היכולות שלו, אבל למי יש כוח בלתי מוגבל? למציאות. בסופו של דבר האדם אמור לחוות שהוא עצמו המציאות.

מצד האמת אתה יותר ההוויה מאשר הצמצום הקטן. ואז אם אתה מתחבר לשורש ומתחבר להכל אז ממילא יש לך את הכל במכה אחת. כי יש לך כוח אינסופי, אנשים מרגישים שאין להם בחירה. למציאות יש בחירה, אם היית מתחבר לתודעה של המציאות, אז לא יכול להיות שהיית חווה חוסר בחירה. אתה בוחר את כל מה שקורה. למה הדבר דומה? מאוד פשוט, איך אתה בוחר? אתה למי התכוונת? התודעה צריכה להיות כאשר הוא אומר אני היא צריכה להיות המציאות.

השאלה עם מה אתה מזדהה זה כמו אליסה בארץ הפלאות היא החליפה את הגדלים שלה. היא שאלה, מי אני? האם אני זה הזיכרונות שלי? החוויות שלי? יש 2 אני האני הראשון זאת היישות שמודעת לעצמה האני הראשון זה הכוח שמניע את הכל. לפני העולם זה האני. זה הדבר הראשון שמניע את הכל.

איך חווים את זה? זה בעצם השאלה. עוד דימוי נניח ואדם נרדם על הספה, וחולם חלום ומישהו זורק אבן בחלום מי בחר שיזרקו עליו אבן בחלום? האם יש לאנשים בחלום בחירה חופשית? מי גורם לאדם בחלום לא להסכים איתו? הוא לא נמצא בחלום. בתוך החלום שמישהו לא מסכים מי גורם לו לא להסכים. מי גורם לחלום? מי גורם לו?

*

מי בוחר לחלום, האדם שחולם. מי זה האדם שחולם זה שנמצא בתוך החלום או זה שחולם אותו? מי חולם את החלום, תודעה שנמצאת על הספה והתפצלה ל2 ישויות. טום וג'רי יש להם בחירה חופשית? הבמאי של הסרט בוחר. מישהו מצייר את מר קו צועק על מישהו אחר. מי בוחר להוא? שאדם בתוך חלום, מי האדם באמת? זה שבתוך החלום או זה שחולם את החלום?

אחת מהטעויות שאומרות שאנחנו בתוך חלום, הם חושבים שהם חולמים אותו. מצד האמת, אין פה מי נמצא בתוך החלום של מי, כולנו נמצאים בתוך החלום של עצמנו. מישהו מדבר יש לו יישות עצמית, זה דומם וזה אדם אין שום הבדל בין האדם לכסא מצד החלום. אם נעשה סרט מצוייר אין הבדל בין הדברים. הרכב נראה שזה לא אתה. מצד האמת הרכב זה אתה בכלל. אתה רואה מולך רכב.

2 הדברים קיימים בו זמנית, אם יבוא רכב אזוז הצידה אבל שניהם קיימים בו זמנית. יש יישויות שונות. המקום קיים הזמן קיים יש הבדלים. בו זמנית אין הבדלים. מי שיחקור לעומק יגיע להבנה שכל הדברים נמצאים באותו מקום כרגע. כרגע הדברים נמצאים באותו מקום. מצד האמת, אני יוצר את המחשבה ואת התודעה העצמית.

מדובר על עניין של הבנה, 2 הדברים קיימים בו זמנית, עניין של הבנה בחלום קיימות 2 מציאויות, שאתה חולם חלום איפה מקום החלום? באיזה כתובת? המקום של החלום, חלמת חלום, האירוע מתרחש, האם בפועל מתרחש? לא הוא מתרחש במחשבה, מחשבה שום מקום או אין מקום שבתוכו מתרחש החלום.

מקום לא באמת תופס מקום את כל המקום כולו אפשר להכניס למחשבה קטנה. כל החדר כדי להכניס אותו צריך מחשבה. כמה זמן לוקח לחוות זמן אינסופי? רגע. גם כרגע המקום והזמן שלנו נמצאים בשום מקום ואין זמן. איך חווים את זה? ככל שמבינים טוב יותר שהדברים מחוברים אחד לשני, כך חווים את זה יותר זה כל הסיפור. בצורה הכללית.

מבינים פירושו שואלים אם זה כן או לא. אם נגיד עכשיו רע לך, נגיד יש שריפה והשריפה לא שורפת בבת אחת, לו ייצוייר שלא היה מקום, האם היה רע מהשריפה. אין מקום, מה לעשות עם השריפה? לו ייצויר שאדם מצליח לחוות בתוכו את האין מקום, האם הייתה בעיה? לו ייצויר שהיו גורמים לאדם להרגיש הייתה בעיה? אם אדם היה חווה העדר מקום, הייתה בעיה? לא היה אני ולא היה לא אני.

איך מתחברים לזה? ע"י שאדם שואל אם זה נכון.

*

לא היה אני ולא אני לכן לא היית חווה את הבעיה. ניקח לקיצון האין מקום זה השכל הכי גדול. נלך על האין מקום. לפני כל מה שהיה. איך התודעה שלי מתחברת לאין מקום. האני שהיה לפני הכל. ע"י ששואלים את השאלה האם יש או אין מקום. יש אפשרות תפיסת מקום ואפשרות שנייה שאין מקום אילו רק הייתי חווה את האין מקום לא הייתה שום בעיה.

ואיך מגלים את התשובה? מה זה מקום? אם תחקור אם יש מקום או אין מקום ותגיע בשכלך למסקנה שאין מקום תגיע למסקנה שאין מקום. לו יצויין שהיה בא דג זהב ואחת המשאלות היא לראות בשכל את האין מקום. ילד קטן לא יודע שהוא יכול ללכת. הרעיון הוא, שקודם כל מבחינת הדרך מדובר על אחדות. תפיסת האחדות. באחד לא שייך רע, לא שייך ספק.

איך חווים את האחדות, כל הבעיות בעולם בגלל חוסר אחדות, אין אפשרות להרגיש רע אם אין לך שני דברים נפרדים אחד מהשני. השאלה הנשאלת איך להתחבר לחוויית האחדות. מבחינת המציאות האובייקטיבית כרגע הכל אחד. איך מתחברים לזה? ע"י שאדם שואל מתבונן ומחפש את האמת. ואם אדם מוסר את נפשו להתעמק בזה, אם תבין בשלמות את עניין האחדות. לו ייצוייר שתבין תסתכל על שולחן אבל תראה אותו אחד עם הכל.

כל דבר שמעניין בעולם יש לו שורש. ואם היית מגיע לשורש של האחדות אז היה לך את כל העניין שבעולם. כי כל הדברים המעניינים הם ביטויים של דבר מעניין אחד ממנו התפצלו כל הדברים המעניינים אם תבין את הדבר המעניין ביותר שום דבר לא יעניין אותך כי כבר תתעניין בשורש.

נפרדים במקום נפרדים במקום ובזמן ואחר כך זה אחד לגמרי. כדי להקשות את השאלה נגיד שהשכל זה הכלי היחיד. הנושא פשוט השכל חווה מקום וזמן איך אתה מצפה שיחווה אין מקום וזמן. בשכל אי אפשר. זה לא נכון. כי אז זה אומר שתצטרך לברוח לאיזה מקום. מדי פעם משתמשים בשכל. התשובה שכן, כל דבר שקיים עשוי מאינסוף כל דבר מחובר לאינסוף השכל המצומצם מחובר לשכל הלא מצומצם הוא מחובר בן זמנית לאין צמצום.

ברמת ההגדרה גם השכל הסופי יכול לחוות את האינסופי. השכל הסופי עשוי מהשכל האינסופי. אתה יכול לרוץ זה רק עניין של תרגול לא מעבר לכך.

*

להגיד את הדבר עוד פעם לא יעזור, איך באמת עושים את העבודה האמיתית? צריך להיות אמיתי אם לקחת את המחשבה ל100 אחוז תגיד שמחשבה לא עובדת. אם היית משקיע מאמץ נוסף אולי זה היה עובד.

רבי נחמן התחייב שאדם משיג את מה שיש את מה שהוא יבין אז השכל יגדל ואדם יבין את מה שהוא לא מצליח להבין. תתחיל לסגור פינות תתחיל לקחת את הדברים הלא ברורים לך ותתחיל לבדוק אותם אחד אחד.

כאן יש שאלות בין המרצה למאזין. אם אדם יודע שאין כאן פיל הוא חווה אצלו הבדל בין אמת לשקר. בתוך האדם יש מנגנון שמבדיל בין אמת לשקר, מבחינתו יש דבר שאמיתי יותר ויש דבר אמיתי פחות.

אדם לא יודע עד שהוא לא הלך עד הסוף. איך להתקדם עם העזרים לחוויית האחדות? מה לעשות פרקטית? תחושת הגוף היא תוצאה של התבוננות במחשבה. עזרים של התבוננות בדברים מסויימים.

אדם רוצה משהו ומתלבט אם לקנות אחד מ3 חולצות איזה אחת מהן יקנה. לא משנה איזה התלבטות מנסים להתבונן על המהות של הדבר. למה זה חשוב?

*

איך חוזרים בשנייה אחת לאחדות? ע"י שמנסים להתבונן על המהות של הדבר. זה באמת משנה? למה זה חשוב? תהליך של התבוננות החזיר אותנו לתוך האחדות. אם תשאל את עצמך מספיק פעמים מה אתה רוצה הרצון ייעלם. אבל אם אדם ישאל את עצמו מספיק פעמים למה, אדם יחוה את האחדות. אחד משני הדברים לסבול ולמות הדבר הכי גרוע למות. אם תשאל למה, תגלה שזה לא משנה.

בסופו של דבר אדם אתה תחווה שהכל אחד. לקחנו נפרדות מסויימת זה נכון לגבי כל התלבטות. לעשות כך או כך תבדוק אם זה משנה. הלחץ אם היה ברור לו שהוא צריך לעשות משהו לא הייתה שאלה. ביטוי של הסבל שנוצר מהנפרדות. שניהם נכונים באותה מידה, שניהם אחד. מי החליט שזה טוב ושזה רע. אולי זה בכלל טוב.

ברגע שיש פחד ממשהו זה נובע מנפרדות ואם אדם מתבונן פנימה הוא חווה את זה בסופו של דבר במוחלטות. הנפרדות עברה לאחדות ממשנה עבר ללא משנה. אם אדם על שטות לא מבין שזה לא משנה הסיכוי שלו להבין שהמקום ההוא המקום ההוא נמצאים באותו מקום קלוש. אדם חווה על דברים שזה לא משנה לא משנה מה אומרים עלי. אחדות זה לא 2 זה בתוכי בסופו של דבר אדם חווה את הלא משנה של המקום / הזמן.

אם אדם בחוויה של הלא משנה זה החוויה הכי טובה בעולם. לא משנה שמשעמם לך. שני הדברים קיימים בו זמנית גם קיים העולם וגם דברים משנים ולא משנים. 2 הפרספקטיבות קיימות בו זמנית. ואז אדם חווה את זה כמו משחק. מצד אחד אדם רוצה לנצח ומצד אחר זה לא משנה.

ששום דבר לא משנה באמת השיקול היחיד זה מה שאתה רוצה. הכל טוב באותה מידה. יותר משנה מכך שהוא בסוף יחליט אם לטוס או לא, יותר חשוב שהוא יבין שזה לא משנה.

*

מבחינת הפרספקטיבה של הבורא קיים רק הבורא. אחדות, זה שכל האין זמן ואין מקום חווים אותו על הנפרדות, למעשה אין הבדל בין אין נפרדות לנפרדות. האם נמצאים בהבנה של אחדות למה העולם קיים נובעת רק מנפרדות, רק בגלל שחושבים שיש הבדל בין נפרדות לאחדות.

אדם לא יכול לדמיין את עצמו מחוץ למקום, כי עדיין יש מקום בתוך מקום. איך כן אפשר? לא צריך לצאת מהמקום התודעה צריכה להבין שהמקום נמצא בין מקום.

המלך שבכלא יודע שהיה מלך.
כל מה שקורה כאבים טעות למה צריך להגדיל את האגו אני גדול האם יש או אין מקום אולי זה לא נכון איך להשתמש התודעה העצמית שום דבר לא משנה להתבונן אחדות האחדות האחדות של המציאות המציאות הנשמה התודעה מציאות נשמה פיצול תודעה
יחסי הגוף והנפש, גוף נפש נשמה, מי אני? האם אני הגוף שלי? האם אני הנשמה שלי? אחדות הגוף והנפש, האם יש נשמה? מה קורה אחרי המוות? בעיית גוף נפש, פילוסופיה של הנפש, מהות הנפש, נפש וגוף, הבעיה הפסיכופיזית, בעיית הגוף והנפש
יחסי הגוף והנפש, גוף נפש נשמה, מי אני? האם אני הגוף שלי? האם אני הנשמה שלי? אחדות הגוף והנפש, האם יש נשמה? מה קורה אחרי המוות? בעיית גוף נפש, פילוסופיה של הנפש, מהות הנפש, נפש וגוף, הבעיה הפסיכופיזית, בעיית הגוף והנפש
... הגוף והנפש, גוף נפש נשמה, מי אני? האם אני הגוף שלי? האם אני הנשמה שלי? אחדות הגוף והנפש, האם יש נשמה? מה קורה אחרי המוות? בעיית גוף נפש, פילוסופיה של הנפש, מהות הנפש, נפש וגוף, הבעיה הפסיכופיזית, בעיית הגוף והנפש ... אליעד כהן עוסק בשאלת הזהות העצמית, שאלת המי אני? ובקשר בין הגוף, הנפש והנשמה. זו אחת השאלות הפילוסופיות הגדולות, שנוגעת למהות האדם ולמהותו של כל אחד מאיתנו. כל אחד מהכיוונים שהתמודד עמם ... שלי? הגישה הראשונה שציין אליעד אומרת שאני זה הגוף שלי. לפי תפיסה זו, אין נשמה ואין תודעה, וההוויה האנושית כולה נמדדת רק דרך הגוף הפיזי. כל מה שקשור לאדם הוא רק הגוף, ואין שום פרט נוסף שמתווסף ... שלי שני דברים נפרדים? הגישה השנייה טוענת שאני הוא ישות נפרדת מהגוף. למשל, הנשמה או התודעה שוכנת בגוף, אך איננה תואמת את הגוף. אחד הדימויים שמובאים כאן הוא של רכב ונהג: הגוף הוא הרכב, והנשמה היא הנהג. כשיש בעיה בגוף, הנשמה יכולה להמשיך להתקיים. אליעד שואל כמה שאלות נוספות שמעלות תהיות: איך הנשמה שולטת על הגוף? מה קורה לנשמה אחרי שהגוף מת? האם הנשמה נעלמת או שהיא ממשיכה להתקיים? אם אני לא הגוף שלי, אז איך הגעתי דווקא לגוף הזה? איך אני קשור אליו? האם אני זה הגוף שלי והנשמה שלי ביחד? תפיסה שלישית מנסה לשלב את שתי הגישות הקודמות, וטוענת כי האני הוא שילוב של הגוף והנשמה. כלומר, הזהות שלנו כוללת את שני המרכיבים הללו, והם בלתי נפרדים. אך אליעד שואל גם כאן: מה מחבר את הגוף לנשמה? האם יש דבר שלישי שמחבר ביניהם? אם הגוף משתנה, האם גם האני משתנה יחד איתו? מה קובע את הזהות שלי - הגוף או הנשמה? האם אני לא הגוף שלי ולא הנשמה שלי? גישה נוספת טוענת כי האדם הוא בכלל לא הגוף שלו ולא הנשמה שלו, אלא יש מהות שלישית שממוקמת מעבר לשני אלה. השאלה שמופיעה כאן היא: אם לא הגוף ולא הנשמה, אז מי אני? האם יש אני אמיתי שקשור למשהו מעבר לגוף ולנשמה? האם יש רק נשמה והגוף הוא אשליה? גישה נוספת אומרת כי הגוף הוא לא יותר מאשליה, והשורש האמיתי של קיומנו הוא הנשמה בלבד. אם נחשוב על דימוי של חלום, אז כשהאדם חולם, יש לו תחושת גוף, אך הגוף בחלום לא באמת קיים. הוא רק תחושת תודעה. יש אנשים שמאמינים שהמציאות הזו היא דמיון, ושמה שחשוב באמת זו הנשמה בלבד. האם אני קיים רק כשגופי קיים? אליעד מציע גם גישה המגשרת בין התפיסות השונות, וטוען כי הגוף אינו אני, אך אני ... הן לא רק תאורטיות, אלא גם מעשיות: מי אני כרגע? איך אני תופס את הגוף שלי והנשמה שלי עכשיו, ולא מה יקרה אחרי המוות? אם נוכל להבין את הזהות שלנו כעת, אולי נוכל גם להבין את כל מהות הקיום האנושי. מהו גוף ונשמה? האם אני הגוף שלי? האם יש נשמה? מה קורה אחרי המוות? האם אנחנו ישות נפרדת מהגוף? יחס בין גוף לנפש: מי אני באמת? השאלה מי אני? היא אחת השאלות ... התפיסה הראשונה: אני זה הגוף שלי לפי גישה זו, אין קיום מעבר לגוף הפיזי. אין נשמה, אין תודעה כישות עצמאית, אלא כל מה שמרכיב את האני הוא הגוף עצמו. מכאן נובע כי אם הגוף הוא אני, אין משמעות לומר ... תפיסה זו טוענת כי האדם אינו זהה לגופו, אלא הוא ישות נפרדת מהגוף - למשל, נשמה או תודעה השוכנת בגוף. דימוי נפוץ לכך הוא רכב ונהג: הגוף הוא הרכב, והתודעה היא הנהג. כאשר הרכב מתקלקל או נהרס, הנהג עדיין קיים. השאלות שעולות מהגישה הזו הן: אם הנשמה היא ישות עצמאית, כיצד היא מחוברת לגוף? כיצד היא שולטת עליו? מה קורה לנשמה לאחר מות הגוף? האם היא ממשיכה להתקיים? אם כן, היכן? אם אני לא הגוף שלי, אלא משהו שחי בתוכו, כיצד ומתי נכנסתי אליו? כיצד הגעתי דווקא לגוף הזה ולא לאחר? התפיסה השלישית: אני זה הגוף שלי והנשמה שלי יחד גישה זו מנסה לשלב בין התפיסות הקודמות וטוענת כי האני הוא גם הגוף וגם ה
גוף ונפש, תפישת ה"אני", תפישת הגוף שלי ביחס לעצמי, מי אני? מה זה אני? האם אני זה הגוף שלי? האם אני זאת הנשמה שלי? האם אני הנשמה שלי? האם אני התודעה שלי? האם אני המחשבה שלי? תפישת העצמי ביחס לאני, האם אני הגוף שלי?
גוף ונפש, תפישת ה"אני", תפישת הגוף שלי ביחס לעצמי, מי אני? מה זה אני? האם אני זה הגוף שלי? האם אני זאת הנשמה שלי? האם אני הנשמה שלי? האם אני התודעה שלי? האם אני המחשבה שלי? תפישת העצמי ביחס לאני, האם אני הגוף שלי?
... ונפש, תפישת האני, תפישת הגוף שלי ביחס לעצמי, מי אני? מה זה אני? האם אני זה הגוף שלי? האם אני זאת הנשמה שלי? האם אני הנשמה שלי? האם אני התודעה שלי? האם אני המחשבה שלי? תפישת העצמי ... למרות השינויים בגוף? הוא מעורר את המחשבה שכאשר הגוף משתנה, כמו כאשר אדם מזדקן או כשהתאים מתחדשים, אולי קיימת מהות עמוקה יותר של אני שהיא לא הגוף עצמו. מה המשמעות של הנשמה שלי והתודעה שלי? אליעד מציג נקודה נוספת להתבוננות - אנשים אומרים לפעמים הנשמה שלי, התודעה שלי, או המחשבה שלי. כאשר אומרים שלי, מתעוררת השאלה: אם הנשמה היא שלך, אז מי אתה? האם אתה הגוף? או אולי אתה משהו אחר? האם אתה הנשמה עצמה? אם כן, מדוע לומר הנשמה שלי? אולי אתה שניהם יחד, גם הגוף וגם הנשמה? הוא גם מעלה שאלות לגבי התודעה - האם התודעה היא חלק מהגוף, ... את הביטוי אני אוהב את עצמי. הוא שואל - מי אוהב את מי? מי הוא עצמי? האם מדובר באותו אני שאוהב את עצמו או שיש שניים - האחד שאוהב והשני שנאהב? אולי הגוף הוא העצמי? אולי הנשמה? או שאולי מדובר בשילוב של שניהם יחד? אליעד מציין שהמטרה של השאלות האלו היא לגרום לאנשים להתבונן באופן מעמיק על מהותם ועל הדרך שבה הם תופסים את עצמם, את הגוף, את הנשמה ואת התודעה שלהם. האם אני זה הגוף שלי? מי אני באמת? האם הגוף והנפש הם אחד? מהי התודעה שלי? האם הגוף שלי הוא חלק ממני? מה ההבדל בין אני לבין עצמי? גוף ונשמה, האם אני גוף או נשמה? האם יש לי נשמה? האם אני הגוף או הנשמה שלי? מה ההבדל בין אני לבין עצמי? מהי מערכת היחסים בין הגוף ...
שינה וחלומות, מה קורה בזמן שינה? מה קורה בזמן החלום? האם הנשמה עולה לשמיים בלילה? לאן הולכת הנשמה? מה קורה במוח בזמן השינה? מודעות בזמן השינה, מה קורה כשאנו ישנים? המוח בזמן חלום, המוח החולם, המוח הישן, המוח בזמן שינה
שינה וחלומות, מה קורה בזמן שינה? מה קורה בזמן החלום? האם הנשמה עולה לשמיים בלילה? לאן הולכת הנשמה? מה קורה במוח בזמן השינה? מודעות בזמן השינה, מה קורה כשאנו ישנים? המוח בזמן חלום, המוח החולם, המוח הישן, המוח בזמן שינה
... וחלומות, מה קורה בזמן שינה? מה קורה בזמן החלום? האם הנשמה עולה לשמיים בלילה? לאן הולכת הנשמה? מה קורה במוח בזמן השינה? מודעות בזמן השינה, מה קורה כשאנו ישנים? המוח בזמן חלום, המוח החולם, המוח הישן, המוח בזמן שינה האם הנשמה באמת עולה לשמיים בזמן השינה? אליעד כהן מסביר באופן ברור שמצב של שינה אינו דומה למצב שבו המחשב כבוי לגמרי, שזהו מצב המזכיר ... למחשב להמשיך להיות מודע לסביבה, כך שגם תזוזה קלה של העכבר תעיר אותו. באופן דומה מאוד, אליעד מסביר כי בזמן שינה האדם אינו באמת במצב של מוות, והנשמה אינה עולה לשמיים, אלא התודעה עדיין נמצאת כאן, ברמה נמוכה של מודעות. כאשר האדם ישן, הוא נמצא בעיקר בתוך עולם דמיוני משלו, ... על שריפה ולהתעורר. כלומר, קיימת השפעה ברורה של המציאות על החלום, וזה מוכיח שהמודעות לעולם אינה נעלמת לחלוטין בזמן השינה. אז איפה באמת נמצאת הנשמה בזמן שאנו ישנים? אליעד מציין באופן חד - משמעי כי הנשמה אינה עולה לשמיים. היא עדיין כאן, והאדם אינו באמת לא נמצא פה. התודעה או הנשמה נשארת ברמה של פעילות נמוכה בסביבה החיצונית, והאדם שקוע ברובו בעולם דמיוני פנימי. לדבריו, שינה היא מצב של צריכת חשמל נמוכה ... מאוד חזק, שבו רוב תשומת הלב מופנית פנימה לעולם הדמיוני, אך עדיין קיים חיבור קלוש למציאות החיצונית. בזמן השינה, האדם לא נמצא במצב של מוות, והנשמה שלו לא הולכת לשום מקום אחר. היא נשארת פה, אבל באופן כמעט מוחלט - מנותקת מהמציאות. לכן השינה דומה למצב סליפ במחשב, שבו קיימת מודעות מוגבלת לסביבה. האם הנשמה עולה למעלה בשינה? מה קורה במוח בזמן החלום? איך רעשים משפיעים על החלומות? האם המודעות ממשיכה בזמן השינה? איך המוח מבדיל ... מבחוץ? המוח בזמן חלומות, מה זה שינה? מה זה חלום? מה קורה במוח בזמן שינה? מה קורה במוח בזמן חלום? מה ההבדל בין חלום למציאות? האם שישנים הנשמה עולה? הנשמה עולה למעלה בלילה, מצב שינה במחשב, פיזיולוגיה בזמן החלום, תהליכים בזמן שינה, תהליכים בזמן חלום, מודעות לסביבה בזמן חלום, ...
חיים אחרי המוות, איך לדעת מה קורה אחרי המוות? מה זה מוות קליני? חוויית סף מוות, מה קורה לנשמה אחרי המוות? איך נוצרה הנשמה? האם יש נשמה? מה קרה לפני החיים? מאיפה באה הנשמה? האם אני הגוף שלי? האם יש לי נשמה? איך לדעת מי אני?
חיים אחרי המוות, איך לדעת מה קורה אחרי המוות? מה זה מוות קליני? חוויית סף מוות, מה קורה לנשמה אחרי המוות? איך נוצרה הנשמה? האם יש נשמה? מה קרה לפני החיים? מאיפה באה הנשמה? האם אני הגוף שלי? האם יש לי נשמה? איך לדעת מי אני?
... אחרי המוות, איך לדעת מה קורה אחרי המוות? מה זה מוות קליני? חוויית סף מוות, מה קורה לנשמה אחרי המוות? איך נוצרה הנשמה? האם יש נשמה? מה קרה לפני החיים? מאיפה באה הנשמה? האם אני הגוף שלי? האם יש לי נשמה? איך לדעת מי אני? האם אפשר לדעת מה באמת קורה אחרי המוות? השאלה מה קורה אחרי המוות? מעסיקה אנשים רבים, אך אליעד כהן ... לאחר המוות, הוא לא מתעניין במה שקורה לגוף הפיזי, כי ברור שהגוף לאחר המוות נקבר ומתפרק באדמה. למעשה, מה שמטריד אותו הוא מה קורה לתודעה, לנפש או לנשמה לאחר שהגוף מפסיק לתפקד. אליעד מסביר שזו המהות האמיתית של השאלה, ולא מה שקורה עם החומר הפיזי עצמו. מדוע השאלה מי אני ... מדגיש שכדי להבין מה קורה אחרי המוות, חייבים להבין קודם כל מי אנחנו כרגע. זאת אומרת, האם האדם הוא אך ורק הגוף הפיזי, או שיש בו מרכיב נוסף, כמו נשמה או תודעה, שהיא נפרדת מהגוף. אם אדם יגלה באופן מוחלט שהוא רק גוף פיזי, אז עם סיום פעילות הגוף, לא יהיה שום דבר נוסף. אם, לעומת זאת, האדם ימצא שיש בו תודעה או נשמה, אז עולה השאלה מה קורה לאותה נשמה לאחר שהגוף מת. כדי לענות על השאלה הזאת, הוא מציע לשאול שאלות כמו: כשאני אומר אני, למי אני מתכוון? האם אני הגוף? האם אני הנשמה שנמצאת בתוך הגוף? האם אני שילוב של גוף ונשמה, או שאולי אני בכלל לא זה ולא זה? מה המשמעות של חקירת המצב לפני הלידה? אליעד מוסיף פרספקטיבה נוספת ואומר שאם אדם רוצה להבין את מצב הנשמה אחרי המוות, כדאי לו לשאול את עצמו מה קרה לנשמה לפני הלידה. אם הנשמה הייתה קיימת לפני הלידה, אז יש לברר איפה היא הייתה, כיצד היא נכנסה לגוף, ואיך היא בכלל הגיעה לעולם הפיזי. אם הנשמה לא הייתה קיימת לפני הלידה ונוצרה רק בלידה, נשאלת השאלה איך זה קרה בדיוק ומי יצר אותה. ההיגיון של אליעד הוא שהבנת המצב ... קליני מוכיחות קיום חיים לאחר המוות? לדברי אליעד, חוויות סף מוות או מוות קליני, בהן אנשים מספרים שחזרו מעולם המתים, אינן הוכחה מוצקה לקיומה של נשמה אחרי המוות. הוא מדגים זאת עם השוואה ברורה: אם ניקח אבן ונחבר אותה למכשור רפואי, לא תהיה שום פעילות חיים. כך גם גופה ... הנוכחית, כי אם אינך יודע בוודאות מי אתה כרגע, לא תוכל לדעת מה יקרה לאחר שהגוף יפסיק לתפקד. החקירה הפנימית מי אני? יכולה לחשוף האם יש בנו נשמה, האם הנשמה תלויה בגוף, או שאולי היא קיימת באופן עצמאי. בנוסף, הוא מעלה את הרעיון שאולי אחרי המוות אנו חוזרים לאותו מצב שבו היינו ... האם מדובר רק בגוף, או שיש משהו נוסף מאחורי התחושה הזאת. ככל שנחקור ונבין יותר לעומק מי אנחנו כרגע, כך יהיה לנו יותר ברור מה קורה לתודעה או לנשמה לאחר שהגוף מת. מה קורה באמת אחרי המוות לפי אליעד? לסיכום, אליעד לא נותן תשובה אחת סופית, אלא מדגיש שהמפתח להבנת מה ... שאם האדם רוצה לדעת את האמת, עליו לחקור ברצינות ובהתמדה מי הוא כרגע, וכך יוכל אולי להבין גם את התשובה לשאלה מה קורה אחרי המוות. מי אני? מהי נשמה? חוויית קרוב למוות מוות קליני האם יש עולם הבא? גן עדן וגיהינום האם יש אלוהים? האם אפשר לדעת מה קורה אחרי המוות? ... רק בשאלה על גורלו של הגוף אחרי המוות, מפני שברור שגוף האדם נקבר ושבסופו של דבר הוא מתפרק. מה שבאמת מעסיק את האדם הוא מה קורה לתודעה, לנפש או לנשמה לאחר מות הגוף. כדי להשיג ידיעה ודאית ולא רק לנחש או להאמין לסיפורים, מוצע קודם כל לבדוק מי אנחנו כרגע: האם אנחנו הגוף בלבד, האם אנחנו משהו מעבר לגוף, האם קיימת נשמה, והאם היא תלויה בגוף או נפרדת ממנו. איך בדיקת מי אני עוזרת להבין את המצב שלאחר המוות? אם מגלים בוודאות שהאני הוא רק הגוף הפיזי, אז מובן שעם הפסקת פעילות הגוף, לא נותר דבר מעבר לכך. אך אם יש נשמה או תודעה נפרדת, מתעוררת השאלה היכן בדיוק אותה תודעה נמצאת, כיצד נכנסה לגוף, והאם היא ממשיכה להתקיים גם בלעדיו. חשוב לשים לב שגם לפני שנולדנו, לא היינו מודעים לגוף הנוכחי, ואם הנשמה אכן היתה קיימת קודם לכן, צריך להבין איך היא התגלגלה לגוף ומתי זה קרה. האם חוויית מוות קליני מעידה באמת על החיים שלאחר ... נראה שאין שום פעילות. לעומת זאת, אדם במוות קליני עדיין מציג תהליכים מסוימים בגוף או במוח. לכן החוויות שהם מתארים אינן הוכחה מוצקה לקיומה של נשמה לאחר המוות. בנוסף, אותם סיפורים תלויים לעיתים ברקע האמוני של האדם: מוסלמי יראה את מוחמד, נוצרי יראה את ישו, ויהודי ... לו מוות דומה במידה מסוימת להתעוררות מחלום אל מציאות אחרת, או להפך. אבל כדי להבין זאת באמת, צריך לחקור ולגלות מי אנחנו כרגע: האם אנחנו הגוף, הנשמה, או שאולי אנחנו אף אחד משניהם? מדוע חשוב לחקור את המציאות הנוכחית לפני שחוקרים את מה שאחרי המוות? מי שרוצה להבין ... קודם כל מי הוא עכשיו. האם האני תלוי לחלוטין בקיום הגוף, או שהוא נפרד ממנו? האם יש הבדל מהותי בינינו לבין חפצים דוממים? האם מתישהו נכנסה לתוכנו נשמה, ואם כן, מאיפה היא הגיעה? מעבר לכך, עולה הרעיון שאחרי המוות עשוי לקרות מה שכבר קרה לפני הלידה: האדם כביכול חוזר לאותה נקודה שבה היה קודם, אם אכן היה קיים קודם לכן. מה הרעיון המעשי מתהליך החקירה? הרעיון המעשי הוא לשאול כל הזמן מי אני? ולברר אם האני הוא גוף בלבד, נשמה בלבד, שילוב של גוף ונשמה, או אולי משהו שאינו גוף ואינו נשמה. גם השאלות הפשוטות ביותר כמו אני רוצה, אני חושב, אני מרגיש עשויות להוביל להבנת מהות האני ולהבהיר אם קיים מרכיב נוסף ...
הנשמה, צמצום הנשמה מתוך אחדות המציאות, למה צריך להגדיל את האגו, שני האני של האדם
הנשמה, צמצום הנשמה מתוך אחדות המציאות, למה צריך להגדיל את האגו, שני האני של האדם
הנשמה, צמצום הנשמה מתוך אחדות המציאות, למה צריך להגדיל את האגו, שני האני של האדם מהו תהליך צמצום הנשמה מתוך אחדות המציאות? אליעד כהן מסביר כי קיומה של הנשמה עצמה הוא כבר תהליך של צמצום מתוך אחדות המציאות. הוא מדגים זאת באמצעות המושג ...
האני של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך, נשמה וגם שורש הנשמה
האני של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך, נשמה וגם שורש הנשמה
... של האדם, אני לא אני, אתה לא רק האני שלך, נשמה וגם שורש הנשמה למה מתייחסים לאני של האדם בגוף שלישי? כאשר מדברים על האני של האדם, הביטוי האני של האדם נאמר לעיתים קרובות בגוף שלישי, כאילו האדם מדבר על מישהו אחר ולא על ... שהאחד עושה בעצמו, באופן המאפשר קיום של תחושת נפרדות, אינדיבידואליות ואישיות. האם הנשמה היא האני האמיתי של האדם? אליעד מתייחס לכך שהאני של האדם אינו זהה בהכרח לנשמה שלו. הנשמה עצמה היא סוג של ביטוי רוחני פנימי, חלק שעדיין שייך לתפיסת אני, אך מדובר ברמה גבוהה ועמוקה יותר של זהות, בהשוואה לתחושת האני הגשמית היומיומית של האדם. גם הנשמה עצמה אינה הסוף, אלא יש לה מקור גבוה יותר, מה שנקרא שורש הנשמה. מה זה שורש הנשמה? שורש הנשמה לפי ההסבר של אליעד כהן הוא המקור הרוחני העמוק והראשוני ביותר של הנשמה. כלומר, אם האני היום - יומי הוא רמה ראשונה של זהות, והנשמה היא רמה שנייה, אז שורש הנשמה הוא הרמה הגבוהה ביותר של זהות רוחנית, מקור ראשוני ממנו נובע כל ביטוי אחר של זהות אינדיבידואלית. מתוך אותו שורש הנשמה, שהוא עצמו ביטוי של אותו אחד, נוצרת הנשמה האינדיבידואלית של האדם, וממנה נובע האני היומיומי המוכר לנו. מדוע חשוב להכיר בכך שאתה גם האחד ולא רק האני שלך? ההכרה בכך שהאדם אינו רק האני האישי שלו, אלא גם ... האני. הנפרדות אינה באמת מוחלטת - היא חוויה זמנית בתוך האחדות הכוללת. מה זה שורש הנשמה? האם אני הוא הנשמה שלי? למה האדם מרגיש נפרד מהמציאות? איך נוצרת תחושת האני? האם האדם הוא יותר מהאני שלו? מה המשמעות של האחד? למה מדברים על האני בגוף שלישי? ...
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
האני, מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני
... מי אני? מה אני? מודעות עצמית, שורש הנשמה, לפני הנשמה, מהי תודעה עצמית? לפני האני, מה היית לפני שהיית? ממה האני מורכב, להיות הצופה, חיפוש רוחני מהו אני? כיצד ... נושא זה עוסק במודעות העצמית, בשורש הנשמה ובחוויות תודעתיות. אליעד מציע לתהות על המושג אני - מה זה אומר להיות אני, מה יש מאחוריו, ואיך אנחנו תופסים את ...
גוף ונפש, התודעה האנושית, הנשמה, גוף ונשמה, מהי הנשמה? רובוט אנושי, רובוט מדבר, מי שולט בך? מי אתה באמת? מודעות עצמית, חי או דומם, רגשות של דומם, תודעה של דומם
גוף ונפש, התודעה האנושית, הנשמה, גוף ונשמה, מהי הנשמה? רובוט אנושי, רובוט מדבר, מי שולט בך? מי אתה באמת? מודעות עצמית, חי או דומם, רגשות של דומם, תודעה של דומם
... ונפש, התודעה האנושית, הנשמה , גוף ונשמה, מהי הנשמה? רובוט אנושי, רובוט מדבר, מי שולט בך? מי אתה באמת? מודעות עצמית, חי או דומם, רגשות של דומם, תודעה של דומם מה ... האדם משתחרר באמת מכל פחד ומשמעות כוזבת. מי אני באמת? הבדל בין חי לדומם מהי הנשמה? מי שולט בי? האם התודעה קיימת ללא הגוף? מה ההבדל בין חלום למציאות? מהי מודעות עצמית? ...
חוסר בחירה חופשית, העדר בחירה חופשית, רצון חופשי, דטרמיניזם, יחסי גוף ונפש, תודעה נפרדת מהגוף, קיומה של הנשמה, היכן נמצאת הנשמה? היכן נמצאת הנפש? כאבי פנטום, כאב רפאים
חוסר בחירה חופשית, העדר בחירה חופשית, רצון חופשי, דטרמיניזם, יחסי גוף ונפש, תודעה נפרדת מהגוף, קיומה של הנשמה, היכן נמצאת הנשמה? היכן נמצאת הנפש? כאבי פנטום, כאב רפאים
... בחירה חופשית, העדר בחירה חופשית, רצון חופשי, דטרמיניזם, יחסי גוף ונפש, תודעה נפרדת מהגוף, קיומה של הנשמה, היכן נמצאת הנשמה? היכן נמצאת הנפש? כאבי פנטום, כאב רפאים האם באמת יש לאדם בחירה חופשית? ... עם המציאות. האם יש בחירה חופשית? מהי תודעה נפרדת מהגוף? מה הקשר בין גוף לנפש? האם לכיסא יש מודעות? איך פועלים כאבי פנטום? האם המציאות דטרמיניסטית? היכן נמצאת הנשמה?
גלגול נשמות, לחזור בגלגול לעולם, למה הנשמה מתגלגלת וחוזרת לעולם
גלגול נשמות, לחזור בגלגול לעולם, למה הנשמה מתגלגלת וחוזרת לעולם
... נשמות, לחזור בגלגול לעולם, למה הנשמה מתגלגלת וחוזרת לעולם מדוע הנשמה חוזרת ומתגלגלת שוב לעולם? הנושא המרכזי שאליעד כהן מתייחס אליו בהרצאה הוא גלגול נשמות, ובאופן ספציפי השאלה מדוע נשמה מתגלגלת וחוזרת שוב לעולם הזה לאחר המוות. אליעד פותח את הדיון בדוגמה קלילה לכאורה, שבה הוא פונה לאישה ושואל ... אליעד מסביר שבגלל חוסר היכולת של האדם להשתחרר מהתשוקות ומהנאות העולם, כמו לדוגמה עישון סיגריות, הנשמה מתגלגלת מחדש. הוא פונה לאישה בקהל ומציין כי למרות שהיא צוחקת, הוא רציני לחלוטין כשהוא אומר שהגעגוע שלה ... יודע כיצד ליהנות מכל דבר, ולא מסוגל למצוא הנאה בכל מצב, יהיה חייב לחזור שוב ושוב לעולם, משום שנשמתו תלויה בהנאות הגוף. אליעד משתמש בדוגמה של כאב ראש, ומסביר שלדעתו גם תחושות של כאב וסבל הן מקור ללמידה ולהנאה ... לאדם טוב באותה מידה בכל מצב, ולא כאשר נלקחת ממנו הנאה מסוימת והוא פשוט נותר אדיש או אפתי. מדוע הנשמה ממשיכה להתגלגל ולחזור לעולם? לפי ההסבר המפורט של אליעד כהן, הנשמה חוזרת ומתגלגלת לעולם הזה כל עוד היא תלויה בהנאות ספציפיות. הנשמה, לדבריו, חוזרת שוב ושוב למציאות הזאת, משום שעדיין קיימת בה התשוקה לדברים חומריים או פיזיים, כמו סיגריות, ... גופניות אחרות או אפילו תחושת סיפוק מסוימת מצורת חיים מסוימת. הוא מדגיש שהשחרור האמיתי מגלגול נשמות מתרחש רק כאשר האדם משתחרר לחלוטין מהתלות ומהצורך להרגיש הנאה מסוימת בצורה מסוימת. רק כאשר האדם יוכל להפיק הנאה מכל מצב או לחלופין לא יהיה תלוי בשום מצב או דבר חיצוני, הנשמה תוכל להפסיק להתגלגל ולחזור לעולם. למה נשמות חוזרות בגלגול? איך להשתחרר מתלות בהנאה? האם גלגול נשמות קיים באמת? כיצד להפסיק להיות תלוי בהנאות? מהי הנאה אמיתית? איך להפסיק להיות תלוי בעישון? כי את לא יודעת מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הנשמה, האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הנשמה, איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני, מאמן משפחתי, מטפל רב תחומי בנושא הנשמה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 12:36:25 - wesi1