אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לשכנע ✔שתילת מחשבות, לשכנע באמצעות ריבוי משמעויות, תרתי משמע בשכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שתילת מחשבות, לשכנע באמצעות ריבוי משמעויות, תרתי משמע בשכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? שיטות שכנוע, טכניקת NLP
איך משתמשים בתרתי משמע כדי לשכנע אנשים?

אליעד כהן מסביר איך ניתן לבצע מניפולציה פסיכולוגית באמצעות שימוש מושכל במילים שיש להן ריבוי משמעויות ("תרתי משמע"). המטרה היא להעביר מסר שהשומע יקבל, תוך שתילת משמעות נסתרת בתת - המודע שלו. לפי אליעד, ניתן להשתמש בשיטה זו גם לצורך השמצה מתוחכמת או לצורך העברת מסר עקיף שהשומע לא יהיה מודע אליו לחלוטין.

לדוגמה, אם מישהו רוצה להשמיץ קבוצה מסוימת של אנשים, הוא יכול להגיד: "כל האנשים בקבוצה הזאת הם גנבים". במקרה זה, המילה "כל" מהווה הכללה חד - משמעית ולכן מעוררת התנגדות, מכיוון שאנשים באופן טבעי מתנגדים להכללות מוגזמות. השומע יחשוב מיד: "לא נכון, לא כל האנשים בקבוצה הם גנבים", גם אם בפועל אחוז גדול מהקבוצה הוא אכן כזה.

לעומת זאת, אם רוצים להעביר מסר דומה בלי לעורר התנגדות, ניתן להשתמש במשפט כמו: "חלק מהאנשים בקבוצה הזאת הם גנבים" או "יש אנשים בקבוצה הזאת שהם גנבים". שתי האפשרויות האלה כביכול דומות מבחינת משמעות, אך לפי אליעד הן משפיעות באופן שונה על התודעה.

כאשר אומרים "חלק מהאנשים", השומע מפרש זאת כמדויק ואמין יותר, ולכן נוטה לקבל את המסר ביתר קלות. אך כשבודקים לעומק, מסתבר שיש הבדל משמעותי בין "חלק מהאנשים" לבין "יש אנשים". אליעד נותן דוגמה להמחשת העניין:
  • אם אומרים "חלק מהאנשים בקבוצה הזאת הם גנבים" ומורידים את המילה "חלק", נשאר המשפט: "האנשים בקבוצה הזאת הם גנבים". משפט זה נשמע כהכללה חזקה ויכול להיתפס כ"האנשים כולם גנבים".
  • לעומת זאת, אם נאמר "יש אנשים בקבוצה הזאת שהם גנבים" ונוריד את המילה "יש", נקבל את המשפט: "אנשים בקבוצה הזאת גנבים", שאינו נשמע כהכללה מוחלטת כמו המשפט הקודם.
מכאן ההסבר שאליעד נותן: כשאומרים "האנשים בקבוצה הזאת גנבים", השומע עשוי לפרש זאת בתת - המודע כמשמעות של "כל האנשים", כי המבנה הלשוני מאפשר זאת. מצד שני, המשפט "אנשים בקבוצה הזאת גנבים" פחות מחייב הכללה גורפת.

כיצד המוח מפרש משפטים עם ריבוי משמעויות?

אליעד כהן מסביר כיצד המוח מנתח משפטים עם ריבוי משמעויות. לדבריו, המוח לא מנתח רק את המשמעות המלאה של המשפט השלם, אלא גם כל חלק ממנו בנפרד. כל מילה במשפט נבחנת עצמאית וגם ביחס לשאר המשפט. לכן, כאשר המוח שומע משפט מסוים, הוא מפרש אותו בכמה רבדים במקביל, כולל פירושים סותרים או מנוגדים.

לדוגמה, כשאומרים לאדם "האם אתה רוצה ללכת לשם?", אמנם נאמרה המילה "האם" שמצביעה על אפשרות, אך בו - זמנית נאמר לו גם באופן חד משמעי "אתה רוצה ללכת לשם". לכן, ברובד מסוים של התודעה, האדם קולט גם את המסר: "אתה רוצה ללכת לשם", ולא רק את האפשרות שהוא לא בטוח בזה.

איך אפשר להשתמש במילים עם משמעות כפולה כדי להימנע מהתנגדות?

אליעד מדגים איך אפשר להעביר מסר בצורה עקיפה כדי להימנע מהתנגדות. לדוגמה, אם רוצים לומר למישהו "אתה צריך לעשות שיעורים", ויודעים שהוא יתנגד, ניתן להוסיף לפני כן ביטוי מרכך כמו "אני חושב ש..." או "גם אתה תבין ש...". כך המשפט מועבר לשומע ברובד התת - מודע שלו כעובדה, למרות שהוא לכאורה נאמר כהצעה בלבד.

כיצד להימנע מפרשנויות לא רצויות?

אליעד מסביר שכאשר מעבירים מסר חד - משמעי...
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת דוגמא לסוג של מניפולציה שניתן לעשות באמצעות שימוש במילים שיש בהם תרתי משמע. אוקי דהיינו, ריבוי משמעויות כאשר אחת המשמעויות ואחת המשמעויות לא נכונה ואף על פי כן משתמשים בביטוי הזה כדי להעביר לתת מודע של השומע את המשמעות הלא נכונה תוך כדי שכביכול אומרים את האמת מאחר שיש למילה הזאת גם משמעות נכונה ואני אתן סתם דוגמא, נגיד שרוצים להשמיץ קבוצה של אנשים.

אוקי ואז איך אפשר להשמיץ אותם לדוגמא נגיד כל האנשים בקבוצה הזאת והזאת הם גנבים, אוקי עכשיו עובדתית בא נניח שהעובדות הם שלא כל האנשים בקבוצה הזאת הם גנבים, נגיד שעובדתית לא כולם גנבים נגיד שחלקם גנבים, נגיד שיש בקבוצה הזאת 30% גנבים 10% גנבים 70% גנבים זה לא משנה. אוקי עכשיו אם נבוא לשומע לזה ששומע את המסר ונגיד לו "כל האנשים בקבוצה הזאת והזאת גנבים" ברגע שאומרים את המילה "כל" בהתחלת הרעיון המילה "כל" היא מילה מחייבת, היא מילה שברגע שאומרים אותה אוטומטית נדלקת אצל השומע נורת אזהרה.

אומרים לו "כל", "רגע מי אמר שכל" ואז אם לדוגמא מתחילים את המשפט ואומרים "כל האנשים בקבוצה הזאת והזאת הם גנבים" אוטומטית המוח אומר "לא נכון לא כולם גנבים" ואז ממילא גם אם 70% אחוז מהקבוצה הזאת הם גנבים עדיין יכול להיות שלא יקבלו את המסר מאחר שהוסיפו את המילה "כל". אוקי לעומת זאת אם נגיד נאמר "חלק מהאנשים בקבוצה הזאת הם גנבים" אוקי אז במקרה כזה ברגע שאמרנו "חלק" אז כביכול המוח אומר "רגע הוא אמר לי חלק זאת אומרת שהוא לא מנסה להכליל הוא מנסה לדייק אז אם הוא מנסה לדייק כנראה שגם מה שהוא יגיד לי אחר כך זה נכון" ואז אומרים לבן אדם "תראה חלק מהאנשים בקבוצה הזאת הם גנבים" ואז המסר הזה יותר אמין גם משום שהמקרה ההוא אמת נניח וגם משום כפי שאמרתי ברגע שהבן אדם אומר את המילה "חלק" או "ישנם אנשים" וכו' ברגע שבן אדם משדר שהוא מדייק אז המוח נוטה לתת יותר אמון במה שאמרו לו.

אוקי עכשיו המניפולציה הולכת ככה בא נניח שבקבוצה הזאת יש חלק גנבים וחלק לא גנבים ואנחנו נגיד רוצים להשמיץ אותם, עכשיו איך אפשר להעביר בעצם את המסר הזה אפשר לומר "יש בקבוצה הזאת אנשים גנבים" ואפשר לומר "חלק מהאנשים בקבוצה הזאת גנבים". עכשיו איזה מסר יותר משמיץ המסר שאומר "חלק מהאנשים בקבוצה הזאת הם גנבים" או "יש בקבוצה הזאת אנשים גנבים" לכאורה אותו דבר, נכון פעם אמרנו שחלק מהאנשים גנבים ולא כולם ופעם אמרנו שיש אנשים גנבים ולא כולם, אוקי אבל שימו לב לנושא הבא. אוקי בואו ניקח את המילים האלה "יש בקבוצה הזאת אנשים גנבים, חלק מהאנשים בקבוצה הזאת גנבים", עכשיו שימו לב בא נגיד נוריד את המילה "חלק" ואת המילה "יש" מה קיבלנו, אם הורדנו את המילה "חלק" נשאר לנו שימו לב "חלק

מהאנשים בקבוצה הזאת גנבים" נוריד את המילה "חלק מ..." נשאר לנו "האנשים בקבוצה הזאת גנבים".

לעומת זאת אם אנחנו ניקח "יש אנשים בקבוצה הזאת שהם גנבים" אז נוריד את המילה "יש" ואז קיבלו "אנשים בקבוצה הזאת גנבים". עכשיו שימו לב להבדל אם היו רואים ואומרים "אנשים בקבוצה הזאת גנבים" או "האנשים בקבוצה הזאת גנבים" מה יותר מכליל, מה נשמע לשומע יותר הכללה כלפי הקבוצה הצורה של "האנשים בקבוצה הזאת גנבים". זאת אומרת "אנשים בקבוצה הזאת גנבים" זה לא בהכרח אומר שכל האנשים גנבים אבל אם לדוגמא אומרים "האנשים בקבוצה הזאת גנבים" זה יותר מכליל אם לדוגמא היה צריך להמר אומרים לבן אדם "תקשיב אנשים בקבוצה הזאת גנבים" ואחר כך מצביעים על קבוצה אחרת ואומרים לו "האנשים בקבוצה הזאת גנבים" ועכשיו אומרים לו "תבחר באיזה קבוצה לדעתך יש יותר גנבים בקבוצה שאמרנו אנשים בקבוצה הזאת גנבים או בקבוצה שאומרים האנשים בקבוצה הזאת גנבים" אז המוח יפרש, למה יפרש זה נושא אחר אבל המוח יפרש "האנשים בקבוצה הזאת גנבים".

זה יותר מכליל ולכן שימו לב לנושא הבא אם נאמר "יש אנשים בקבוצה הזאת שהם גנבים" אז המוח כשהוא שומע "יש אנשים" אוטומטית הוא מפרש "ולא כל האנשים", אוקי גם כשהמוח שומע "חלק מהאנשים" הוא מפרש "ולא כל האנשים" אבל במוח עצמו המוח לא מפרש רק פעם אחת את המשפט המוח מפרש את כל המשפט בכל פעם מחדש אומרים את המילה "חלק מהאנשים, בקבוצה, גנבים" כל פעם המוח לוקח את המילה ומפרש את המשפט מחדש. זאת אומרת אם משפט לדוגמא מורכב מנגיד חמש מילים, אוקי אז המוח בעצם כשאמרנו לו את המילה הראשונה הוא זוכר ומפרש את המשך המשפט, מילה שניה הוא מפרש אותה בהמשך המשפט, מילה שלישית המשך המשפט אבל בעצם המוח יש בו המון רבדים וכשהמוח שומע משפט הוא מפרש אותו לאו דווקא בהתייחסות לכל המילים שלו.

לדוגמא נגיד כשאומרים למישהו "האם אתה רוצה ללכת לשם ולשם" אז אומנם דחפנו את המילה "האם" אבל עדיין אמרנו לו "אתה רוצה ללכת לשם ולשם", זאת אומרת הוא גם שמע "האם אתה רוצה ללכת" דהיינו, במילים אחרות לא בטוח שאתה רוצה ללכת אבל מצד שני גם אמרנו לו "אתה רוצה ללכת לשם ולשם" אמרנו לו בעצם מה הוא רוצה, באחד הרבדים במוח כשהוא שמע את המשפט "האם אתה רוצה ללכת לשם ולשם" הוא גם שמע את המילה "האם" הוא גם שמע "אתה רוצה ללכת לשם ולשם" אז תוך כדי שהוא שמע את "האם" הוא גם שמע את "אתה רוצה ללכת לשם ולשם" ואז הוא גם פירש שהוא רוצה ללכת לשם ולשם.

אותו דבר לצורך העניין כאן אז שימו לב המוח שומע נגיד "יש אנשים בקבוצה הזאת שהם גנבים" בשום שלב במשפט גם כשהוא שמע "יש אנשים", גם אם נוריד את המילה "יש" הוא שמע "אנשים בקבוצה הזאת" או נגיד שהוא שמע "בקבוצה הזאת גנבים", אוקי "בקבוצה" אז בעצם בשום שלב הוא לא ממש הכליל את האנשים בקבוצה. לעומת זאת כאשר אומרים לבן אדם "חלק מהאנשים בקבוצה הזאת הם גנבים" בעצם כשהמוח מוחק לרגע אחד כי המוח כפי שאמרתי מנתח כל חלק בפני עצמו וגם את הכל ביחד, הוא גם מנתח את הכל ביחד אבל הוא גם מנתח את כל החלקים בפני עצמם הוא לוקח חמש מילים מרכיב המון משמעויות מכל ההיבטים ואז בסוף משכלל את כל ההיבטים ביחד.

אוקי אבל כשהמוח שמע את המילים "האנשים בקבוצה הזאת גנבים" בעצם הוא קיבל את המשמעות שאומרת "כל האנשים בקבוצה הזאת גנבים" שימו לב "כל האנשים בקבוצה הזאת גנבים" אפשר לומר אבל אי אפשר לומר "כל אנשים בקבוצה הזאת גנבים", שימו לב אם עכשיו לוקחים משפט "האנשים בקבוצה הזאת גנבים" ונשאל מישהו "האם זה אומר שכל האנשים בקבוצה איזו לדעתך מילה הייתה כתובה לפני המילה האנשים, האם היה כתוב חלק מהאנשים או כל האנשים?", תשובה יכול להיות ככה ויכול להיות ככה. לעומת זאת אם אנחנו נגיד ניקח את המילה "האנשים בקבוצה הזאת גנבים" ונשאל את המוח "מה היה כתוב לפני כל האנשים או יש אנשים?" אז המוח יגיד "יש אנשים" כי אין משפט כזה "כל אנשים, כל אנשים בקבוצה הזאת גנבים" אין משפט כזה ולכן כשהמוח שומע "האנשים" אוטומטית במוח יש את האפשרות לפרש את המילים "אלה האנשים" כאילו אמרנו "כל האנשים".

מה בעצם זה אומר, זה אומר זה הולך עוד פעם ככה מההתחלה אם נגיד לדוגמא רוצים להעביר מסר, אוקי רוצים להעביר מסר מסוים המסר לא מדויק בהכרח לא בהכרח מדויק, מה שצריך לעשות זה לנסות להגיד את מה שרוצים להגיד לדוגמא רוצים להגיד למישהו "אתה צריך לעשות שיעורים" אוקי עכשיו אנחנו יודעים שהוא יתנגד לזה אז מה עושים לוקחים את המשפט "אתה צריך לעשות שיעורים" ולפני כן כדי שהוא לא יתנגד לזה לפני כן דוחפים איזו מילה שכביכול תמנע את ההתנגדות של המשך המשפט, לדוגמא " אני חושב שאתה צריך לעשות שיעורים" או " גם אתה תבין שאתה צריך לעשות שיעורים".

עכשיו הצורה הזאת של מה שאמרנו בהמשך של המשפט בעצם שאמרנו שיש לה כמה משמעויות אז בעצם המוח מקבל גם בתת מודע או באחד מהרבדים במודעות המוח מקבל גם את הפירוש של המשפט שלא בהכרח מבינים אותו לפי ההקשר המלא של המשפט, זאת אומרת לקחנו נגיד את המשפט עם הגנבים לצורך העניין ואז אמרנו "כל האנשים" ואז המוח פירש את המשפט "חלק מהאנשים" כלומר, חלק ולא כולם אבל מצד שני גם המשפט עצמו שתלנו לו "האנשים בקבוצה הזאת גנבים" לעומת זאת אם נגיד היינו אומרים "יש אנשים בקבוצה הזאת שהם גנבים" אז בשום שלב אין שום פירוש במילים האלה שמתפרש כאילו כל האנשים בקבוצה הזאת הם גנבים.

מה בעצם המהות של מה שאני אומר, המהות של מה שאני אומר היא כזאת שימו לב יש מילים שיש להם כמה משמעויות או שיכולות להיות להם כמה משמעויות יש משפטים שלמשפט יכולות להיות כמה משמעויות שונות, יש משפטים שיכולים להיאמר בהקשרים שונים. עכשיו לעומת זאת יש משפטים שהם יש להם פחות פירושים, עכשיו אם רוצים להעביר מסר מסוים אז ניתן להשתמש במילים שיש להם תרתי משמע ומראש לשים בהתחלה איזו מילה שכביכול תסתיר את אחד הפירושים שיכולים להתפרש אחר כך ויש לזה עוד הרבה דוגמאות אבל הרעיון הוא המהות של הרעיון כאן זה לשים לב שהמוח כשהוא שומע את המשפט הוא לא בהכרח מפרש אותו רק לפי כל ההקשר כולו לפעמים המוח מפרש את זה גם כיחידות בודדות.

ולכן מאחר שהמוח מפרש דברים גם כיחידות בודדות, גם כחלקים של משפטים וגם כמשוואה אחת לכן אפשר להעביר מסר גם באמצעות ביטוים שיש להם תרתי משמע. אוקי עכשיו אותו דבר צריך לשים לב...
רעיונות עצמאי ככה לא משנה מסרים השמצה שלום לשים לב יש הבדל המהות לא לעשות nlp איך המוח איך המוח חושב איך המוח מבין איך המוח משתכנע איך לגרום ל איך להשפיע איך להשפיע על איך להשפיע על אנשים איך לשכנע איך לשכנע אנשים אנשים באמצעות המוח המוח חושב המוח מבין המוח משתכנע טכניקות טכניקת nlp כיצד המוח חושב כיצד לשכנע אנשים לגרום לאנשים להשפיע להשפיע על להשפיע על אנשים לשכנע לשכנע אנשים לשכנע באמצעות ריבוי משמעויות לשתול מחשבות מוח מחשבות משמעות נלפ ריבוי משמעויות ריבוי משמעות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטת שכנוע שכנוע שכנוע טכניקות שתילת מחשבות תרתי משמע תרתי משמע בשכנוע
איך להיות מומחה ל NLP? איך להיות מומחה לשכנוע? איך להיות מומחה למכירות? איך ללמוד NLP? איך לומדים NLP? ללמוד שכנוע, מי יודע לשכנע? איך לדעת לשכנע? איך ללמוד לשכנע? איך לומדים לשכנע?
איך להיות מומחה ל NLP? איך להיות מומחה לשכנוע? איך להיות מומחה למכירות? איך ללמוד NLP? איך לומדים NLP? ללמוד שכנוע, מי יודע לשכנע? איך לדעת לשכנע? איך ללמוד לשכנע? איך לומדים לשכנע?
... להיות מומחה לNLP? איך להיות מומחה לשכנוע? איך להיות מומחה למכירות? איך ללמוד NLP? איך לומדים NLP? ללמוד שכנוע, מי יודע לשכנע? איך לדעת לשכנע? איך ללמוד לשכנע? איך לומדים לשכנע? איך אפשר לשכנע אדם שחושב שהוא מומחה בשכנוע? כדי לשכנע אדם שחושב שהוא מומחה בשכנוע שהוא בעצם לא מבין בשכנוע, חשוב להבין קודם כל מהו בכלל שכנוע. כאשר אדם טוען שהוא מומחה בשכנוע, הוא בעצם מצהיר שיש לו הבנה מעמיקה של הדרך שבה המוח האנושי פועל, שהוא מכיר את המנגנונים של התודעה האנושית ויודע כיצד להפעיל אותם כדי לשכנע אנשים לעשות את מה שהוא רוצה. אליעד כהן מסביר שיש כמה דרכים להראות לאותו אדם שהוא לא באמת מומחה בשכנוע כפי שהוא חושב, ושבעצם ההבנה שלו בשכנוע היא ... בשכנוע מוכיח חוסר הבנה בשכנוע? אליעד מדגים שהדרך הראשונה להראות לאדם שהוא לא באמת מומחה לשכנוע, היא להציג לו מקרים בהם הוא לא מצליח לשכנע. לדוגמה, אם אדם טוען שהוא מומחה בשכנוע, אז אליעד יציע לו לנסות לשכנע משהו מסוים, והאדם יגלה שהוא לא מסוגל. כעת עולה השאלה: אם אתה באמת יודע לשכנע , איך זה שיש דברים שאתה לא מסוגל לשכנע בהם? הרי אם אתה באמת מבין את המנגנון, אתה אמור להצליח תמיד. אליעד נותן דוגמה מתחום הפיזיקה: אם מישהו טוען שיש לו נוסחה פיזיקלית נכונה, אז היא ... לעבוד תמיד, בכל מקרה. ברגע שמוצאים מקרה אחד שבו הנוסחה לא עובדת, זה מוכיח שהנוסחה לא נכונה לגמרי. כך גם בשכנוע: אם אתה לא מצליח לשכנע בכל מקרה, סימן שאתה לא באמת מבין את השכנוע, אלא מצליח רק במקרה, בצורה אקראית. מה הקשר בין שכנוע אקראי לבין השקעות של קוף בבורסה? אליעד מביא ... כאן היא שהצלחה אקראית אינה מעידה על הבנה אמיתית בשכנוע או בהשקעות, אלא מדובר בהצלחה מקרית. כך גם בשכנוע: אם אדם מצליח מדי פעם לשכנע, אין זו הוכחה להבנה שלו את מנגנוני השכנוע. מדוע מומחים בשכנוע נכשלים בשכנוע של אנשים עם בעיות נפשיות? דוגמה נוספת שאליעד מביא היא ניסיון לשכנע אנשים עם בעיות נפשיות קשות, כמו סכיזופרנים או אנשים שסובלים מהזיות. אליעד מסביר שכאשר מומחים לשכנוע מנסים לשכנע אדם שהוא מטורף לחלוטין, ברוב המקרים הם נכשלים ואף עלולים להתחיל להאמין לפחדים של אותו אדם. לדוגמה, אם אדם כזה טוען שרצות אחריו מפלצות דמיוניות, ... זוהי דוגמה קיצונית, אך היא מראה עד כמה שכנוע דורש הבנה עמוקה באמת של המנגנונים הנפשיים ולא רק טכניקות שטחיות. מה הקשר בין היכולת לשכנע לבין הבנת השכנוע העצמי? עוד נקודה שאליעד מדגיש היא שאדם שמציג את עצמו כמומחה בשכנוע חייב להיות מסוגל קודם כל לשכנע את עצמו. כלומר, אם ישנם דברים מסוימים שהאדם לא מצליח לשכנע את עצמו בהם, כיצד הוא מתיימר להצליח לשכנע אחרים? למשל, אם האדם מרגיש רע כשמישהו פוגע בו, והוא לא יודע לענות מדוע הוא לא רוצה שירביצו לו, מי שכנע אותו שזה רע? אם אין לו תשובה לשאלה הפשוטה ... עצמה. אליעד נותן דוגמה: למה אדם רוצה להרגיש טוב? מי שכנע אותו לרצות את זה? עד שאינך מבין לעומק את הרצון הבסיסי של האדם, אינך יכול לשכנע באמת. בנוסף, אליעד טוען שמומחה אמיתי לשכנוע הוא רק מי שבנה את המנגנון או מבין אותו כאילו הוא זה שיצר אותו. בדיוק כמו מתכנת של מערכת הפעלה שיודע ... מנגנון החשיבה האנושית ושל המנגנון הבסיסי של המציאות כולה, ולא רק ידע טכני או אקראי בשכנוע. איך להיות מומחה בשכנוע? מה זה NLP? איך לשכנע כל אחד בכל דבר? איך המוח עובד? מהם מנגנוני השכנוע? איך לשכנע מומחים לשכנוע? איך להבין את הרצון האנושי? איך לשכנע מישהו שהוא חושב שהוא מומחה לשכנוע, איך לשכנע אותו שהוא לא יודע לשכנע. מה אתה אומר, אתה הבנת את השאלה בכלל? איך אתה יכול לתפוס עכשיו מומחה לשכנע ולהגיד לו מה אתה יודע לשכנע, אני עכשיו יכול לשכנע אותך שאתה לא יודע לשכנע בכלל. נו מה החשיבה אומרת? איך אתה יכול לשכנע מישהו שנחשב מומחה לשכנוע שהוא לא יודע
מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
... לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע למה אנשים לומדים את תחום השכנוע? אנשים רבים לומדים את הנושא של שכנוע ושיווק מתוך רצון לשפר את יכולות השכנוע שלהם בחיי היום - יום. לדוגמה, כאשר אדם רוצה לשכנע לקוחות או אנשים בסביבתו להסכים איתו, או לבצע פעולה מסוימת. הבנה מעמיקה של הדרך בה המוח משתכנע מעניקה לו כלים יעילים יותר לביצוע משימה זו. כיצד לימוד שכנוע יכול לסייע לנו לשכנע את עצמנו? מלבד השכנוע של אחרים, לימוד שכנוע עוזר גם בשכנוע עצמי. למשל, אדם שרוצה לשמור על בריאותו ומתקשה בכך, צריך לשכנע את עצמו שהשמירה על הבריאות חשובה יותר מהפיתוי לוותר. לימוד טכניקות שכנוע מאפשר לנו להשתמש בהן ... מלהפעיל אותם על אנשים אחרים, ובכך להבטיח שלא תישלל מהם הבחירה החופשית שלהם. אם אדם מצליח תמיד לשכנע כל אחד בכל דבר, הרי שהאחר הופך להיות כמו רובוט, שפועל ללא בחירה אמיתית, והיחסים האנושיים ... המנגנון הכללי שפועל על אנשים אחרים, משום שהמוח האנושי פועל בצורה דומה אצל כולם. האם באמת אפשר לשכנע כל אחד בכל דבר? גם לאחר לימוד מעמיק של טכניקות שכנוע, לא תמיד קל לשכנע כל אדם בכל נושא. יש מצבים שבהם תהליך השכנוע דורש שילוב של מספר טכניקות שונות, ידע מעמיק וניסיון רב. היכולת לשכנע היא אמנם עוצמתית, אך יש להכיר את מגבלותיה ולהיות מודעים לכך שגם מומחים צריכים להכיר היטב את האדם שמולם ואת צרכיו כדי להצליח בשכנוע. לסיכום - מדוע כדאי ללמוד את נושא השכנוע? לדעת איך לשכנע אחרים כשיש צורך. לדעת מתי לא לשכנע כדי לשמור על האותנטיות של הצד השני. לשכנע את עצמנו לבצע פעולות חיוביות ולפתח מוטיבציה. להגן על עצמנו מפני מניפולציות ושכנועים סמויים. ... בסביבה היומיומית טיפים לחיזוק מוטיבציה ושכנוע עצמי איך להתגונן מפני מניפולציות? מתי כדאי לא לשכנע אחרים? למה אנשים לומדים את נושא השכנוע? הרבה אנשים מעוניינים ללמוד את נושא השכנוע מפני שהם רוצים לדעת איך לשכנע אנשים אחרים בחיי היומיום. לדוגמה, אדם שרוצה לשכנע לקוחות או אנשים סביבו להסכים לרעיון מסוים או לבצע פעולה מסוימת. כאשר מבינים לעומק איך עובד המוח וכיצד נוצרת הסכמה, מתאפשר לאותו אדם לשכנע באופן יעיל יותר. איך לימוד שכנוע עוזר לשכנע את עצמנו? מעבר לרצון לשכנע אחרים, לימוד שכנוע מסייע גם בשכנוע עצמי. לעיתים אדם צריך למכור לעצמו רעיון כדי להניע את עצמו ... שבו הצד השני הופך לרובוט שמבצע דברים אוטומטית. 2. שמירה על תחושת המשמעות אם אדם תמיד היה מצליח לשכנע כל אחד בכל דבר, בסופו של דבר הוא היה מאבד את תחושת המשמעות שביחסים עם אנשים, כי הם היו פועלים אוטומטית לרצונו. לפעמים מי שיודע לשכנע בכל מצב דווקא בוחר לא לשכנע, כדי להשאיר מקום לדינמיקה טבעית ולבחירה החופשית של הסובבים אותו. 3. הנאה מכך שלא הכל קורה ... לשכנוע אחרים, הן לאי - שכנוע ואפילו כדי להגן על עצמנו מלהיות משוכנעים בעל כורחנו. האם באמת אפשר לשכנע כל אחד בכל דבר? לימוד שכנוע לעומק אינו אומר שהכל תמיד קל ופשוט. במקרים מסוימים השכנוע מורכב ... את הצד השני, את צרכיו ואת מבנה המחשבה שלו. כך שניתן לסכם שיש יתרונות רבים בלימוד שכנוע: אפשר לשכנע אחרים כשרוצים, אפשר לבחור שלא לשכנע כדי לשמור על חופש הבחירה שלהם, אפשר לשכנע את עצמנו לפעול בניגוד להרגל או להתגבר על קשיים, וכן אפשר להגן על עצמנו מפני שכנוע שמופעל ... רוצה להסביר שני דברים שיכול לתת לבן אדם הנושא הזה של, הוא לומד את כל הנושא של שכנוע ושיווק ואיך לשכנע ואיך עובד המוח ואיך המוח משתכנע וכו. אוקי אז כמובן שהדבר הראשון או אחת הסיבות המרכזיות שבגללן אנשים לומדים את כל הנושא הזה של שכנוע היא בגלל שהם רוצים לדעת לשכנע, ביומיום בן אדם רוצה לשכנע את הלקוחות שלו את האנשים שסביבו
איך לגרום למישהו ל... / איך לשכנע מישהו... - הכל כולל הכל על איך לגרום למישהו ל... / איך לשכנע מישהו - רשימת כל הנושאים
... לגרום למישהו ל... איך לשכנע מישהו... - הכל כולל הכל על איך לגרום למישהו ל... איך לשכנע מישהו - רשימת כל הנושאים איך לשכנע? איך לשכנע אחרים? איך לשכנע אישה? איך לשכנע אישה לרצות? איך לשכנע אישה לרצות אותך? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע אנשים אחרים? איך לשכנע אנשים לחשוב? איך לשכנע את איך לשכנע את הבוס? איך לשכנע את ההורים? איך לשכנע את הילד? איך לשכנע את הילד שלי? איך לשכנע את הלקוח? איך לשכנע את השופט? איך לשכנע את התת מודע? איך לשכנע את עצמי? איך לשכנע את עצמך? איך לשכנע את עצמך להאמין במשהו? איך לשכנע את עצמך לרצות? איך לשכנע את עצמך לרצות משהו? איך לשכנע באמצעות הומור? איך לשכנע בחור? איך לשכנע בחורה? איך לשכנע בחורה לרצות? איך לשכנע בחורה לרצות אותך? איך לשכנע בחורות? איך לשכנע בצורה נכונה? איך
האם ניתן לשכנע כל אחד בכל דבר? איך המוח משתכנע? לשכנע במשהו שקרי, לשכנע במשהו אמיתי, איך ניתן לשכנע? האם אפשרי לשכנע? שיפור יכולות שכנוע, ללמוד לשכנע יותר טוב, לדעת לשכנע
האם ניתן לשכנע כל אחד בכל דבר? איך המוח משתכנע? לשכנע במשהו שקרי, לשכנע במשהו אמיתי, איך ניתן לשכנע? האם אפשרי לשכנע? שיפור יכולות שכנוע, ללמוד לשכנע יותר טוב, לדעת לשכנע
... ניתן לשכנע כל אחד בכל דבר? איך המוח משתכנע? לשכנע במשהו שקרי, לשכנע במשהו אמיתי, איך ניתן לשכנע? האם אפשרי לשכנע? שיפור יכולות שכנוע, ללמוד לשכנע יותר טוב, לדעת לשכנע האם אפשר לשכנע כל אדם בכל דבר? כדי להבין אם אפשר לשכנע כל אדם בכל דבר, אליעד כהן מגדיר תחילה מהו בכלל שכנוע. לשכנע אדם פירושו לגרום לו לחשוב שמשהו מסוים הוא נכון. אך האם באמת אפשר לשכנע כל אחד בכל דבר? התשובה תלויה קודם כל בהגדרת המושג שכנוע. שכנוע, לפי ההסבר של אליעד, הוא מצב שבו גורמים לאדם להיות בטוח שמשהו מסוים הוא אמת, או לפחות בטוח ברמה מסוימת. מה גורם לאדם להשתכנע שמשהו נכון? כדי לדעת כיצד לשכנע, חייבים להבין מדוע בכלל אדם משתכנע בדבר כלשהו. אליעד מסביר שאנשים משתכנעים במשהו כאשר מציגים להם טענות וראיות שמובילות אותם ... מסוים הוא נכון. ככל שהאדם חושב שהראיות או ההסברים יותר משכנעים, כך גדל הסיכוי שהוא יאמין שהטענה נכונה. אליעד מדגיש נקודה חשובה: באופן מוחלט, אין אפשרות לשכנע אדם שמשהו נכון במאה אחוז, כי תמיד יהיה ספק כלשהו. הוא מסביר זאת בכך שברמה הפילוסופית, אי אפשר להגיע לוודאות מוחלטת לגבי שום דבר. תמיד קיימת האפשרות שמשהו הוא לא מדויק או לא נכון לגמרי, ולכן תמיד יהיה איזשהו אחוז של ספק. האם ניתן לשכנע אדם להאמין בשקר? אליעד כהן מציג שאלה נוספת: האם ניתן לגרום לאדם להאמין בשקר, כלומר, במשהו שהוא בוודאות לא נכון? התשובה שלו ... שאפשר לגרום לאדם לשקר לעצמו, ולהאמין במשהו מוטעה ברמה גבוהה של ביטחון, אך לעולם לא ב- 100 אחוזים, מכיוון שהמוח תמיד שומר על ספק מסוים. לדוגמה, אם מנסים לשכנע אדם במשהו שהוא לא נכון, כמו למכור לו מוצר לא תקין או רעיון שקרי, ככל שהרעיון או המוצר יהיה הגיוני יותר ומלווה ביותר סיבות טובות להאמין בו, כך גדל הסיכוי שהוא ישתכנע, גם אם יש ספק קטן. אדם יכול להיות בטוח מאוד, אך לא לגמרי משוכנע בלי שום ספק, כשמדובר בשקר. איך ניתן לשכנע באופן יעיל יותר? לפי אליעד, שיפור יכולות השכנוע נעוץ בשיפור ההבנה. אדם שרוצה לשכנע טוב יותר חייב להבין לעומק את הטענות שהוא בעצמו מאמין שהן נכונות. עליו להבין לעומק גם את הטיעונים של הצד השני, כלומר, לדעת למה בדיוק האחר חושב אחרת, כדי שיוכל להסביר ולפרק את נקודות ההתנגדות בצורה ברורה. ברגע שאדם מבין היטב את המחשבות של עצמו וגם את המחשבות של מי שהוא רוצה לשכנע, היכולת שלו להסביר באופן ברור וטוב גדלה משמעותית. לדוגמה, אם אדם רוצה לשכנע מישהו שהמוצר שלו הכי טוב, הוא צריך להבין לעומק את המוצר שלו, מה הופך אותו לטוב, ואיך להסביר את היתרונות האלו בצורה משכנעת. בנוסף, הוא חייב להבין מה חושב הלקוח שמתלבט או מתנגד, מה הסיבות להתלבטות שלו, ואז לפרק את ההתנגדויות האלה אחת אחת. האם אפשר לשכנע אדם כאשר המשכנע עצמו לא בטוח לגמרי? עוד נקודה חשובה שאליעד מדבר עליה היא שכדי לשכנע מישהו במשהו, כדאי שהמשכנע עצמו יהיה משוכנע באותו דבר ברמה גבוהה. אם המשכנע עצמו לא בטוח עד הסוף במה שהוא מנסה לשכנע, הוא כנראה לא יצליח לגרום לאדם אחר להיות משוכנע בכך. הוא מדגיש את חשיבות הביטחון העצמי בתהליך השכנוע: ככל שהמשכנע משוכנע ... רגש או גירוי מסוים. כך שבאופן בסיסי, החיים עצמם הם סדרה של שכנועים פנימיים או חיצוניים. האם אפשר להגיע לוודאות מוחלטת בשכנוע? בהקשר לשאלה האם ניתן לשכנע בוודאות מוחלטת, אליעד חוזר ומדגיש שכאשר מדובר בשכנוע אמיתי, כלומר, בשכנוע למשהו שהוא באמת נכון באופן מוחלט, האדם עדיין יכול ... עמוקה, ניתוח של טענות, זיהוי ספקות של האחר והסברים מדויקים, אך הוא מדגיש שהשכנוע לעולם לא יהיה מוחלט ב- 100 אחוז, אלא רק ברמה גבוהה מאוד של ביטחון. איך לשכנע אנשים? האם אפשר לשכנע כל אדם? איך המוח משתכנע? האם ניתן לשכנע בשקר? שיפור יכולת שכנוע איך לגרום לאנשים להאמין לך? האם קיימת וודאות בשכנוע? ...
איך ללמוד לשכנע? להיות מסוגל לשכנע, לשנות את המציאות, לשנות את עצמך, בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנוע
איך ללמוד לשכנע? להיות מסוגל לשכנע, לשנות את המציאות, לשנות את עצמך, בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנוע
... ללמוד לשכנע? להיות מסוגל לשכנע, לשנות את המציאות, לשנות את ... בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנוע מהי הדרך האמיתית לפתח יכולת שכנוע מלאה? אליעד כהן מסביר שהיכולת לשכנע אדם אחר היא מיומנות מורכבת התלויה ביכולת שלך לשכנע את עצמך. אם נתקלת פעם במישהו ... שלם ובלתי מוגבל. לכן, על מנת לחוות שלמות אמיתית ולהיות מסוגל לשכנע באופן מלא, אתה צריך לפתח בו ... באופן מוחלט ושלם את המציאות, גם אם היא מנוגדת לרצונך. מדוע קשה לשכנע אנשים אחרים ומה הפתרון לכך? אליעד מסביר לעומק שהסיבה לכך שקשה לך לשכנע מישהו אחר נעוצה בכך שאין לך ... את היכולת לראות כיצד הוא דווקא טוב. כך בדיוק קורה כשאתה מנסה לשכנע מישהו אחר: אם תוכל לראות את ... לו לראות את הדברים אחרת. העיקרון הזה פועל גם כאשר אתה מנסה לשכנע את עצמך לקבל מצב שאתה לא אוהב. אם תוכל לשכנע את עצמך לראות את השלמות בתוך ... לראות כיצד המגבלה שלך יכולה להיות שלמות בפני עצמה, תוכל גם לשכנע כל אדם אחר כמעט בכל דבר. כיצד ... השכנוע? אליעד מסביר שהמפתח לפיתוח יכולת השכנוע הוא שכל. כדי לשכנע את האדם שמולך, עליך לפתח שכל ... זמנית. ככל שהשכל שלך גדול יותר, כך תהיה גמיש יותר במחשבה ותוכל לשכנע כל אחד, כולל את עצמך. לדבריו, אם אתה לא מצליח לשכנע מישהו אחר, זו עדות לכך שאתה ... צורה או מגבלה שתבחר, מתוך חופש מוחלט. לדבריו, אם אתה לא מצליח לשכנע, המשמעות היא שאתה עדיין לא ... לעשות, אלא העיקר שתהיה לך את האפשרות לבחור באמת. היכולת האמיתית לשכנע תלויה בגמישות המחשבתית שלך ... מחשבתית, שיאפשרו לך לראות כל רעיון משני צדדיו. להבין שהקושי לשכנע אחרים הוא זהה לקושי לשכנע את עצמך. לשאוף למצב של בחירה ... אתה צריך שיהיה לך את שתי האופציות. אתה צריך שתהיה לך את האופציה לשכנע את הבן אדם להסכים איתך ואתה צריך שתהיה לך את האופציה לשכנע את עצמך שלא אכפת לך אם הוא ... מה התהיות. אליעד: מה זאת אומרת? ש: אני צריך להגיע לזה שאני אוכל לשכנע את עצמי שלעבור, לא לעבור דרך ... את המציאות ואם מישהו לא מסכים איתך אתה צריך להתאמץ להיות מסוגל לשכנע אותו כמו שאתה מתאמץ שלא יהיה אכפת לך אם אתה יכול לשכנע אותו או לא. אבל בפרט שבשביל ... צריך שכל, המפתח להכל הוא שכל, אם היה לך מספיק שכל היית יודע איך לשכנע אותו והיית יודע איך להסכים על ... איך זה עובד אז היית מבין איך לשנות את זה ולכן אם אתה לא יודע לשכנע את הבן אדם זה סימן שגם אתה לא ... אם היה לך שכל מכאן ועד הודעה חדשה גם היית יודע גם איך אתה יכול לשכנע אותו. ואם אתה אומר תראה אני לא יודע איך לשכנע אותו אבל אני יודע לקבל את זה ... שכל שלוקח חיסרון וגורם לשלמות שזה דבר והיפוכו. אז אם אתה מסוגל לשכנע את עצמך שדבר והיפוכו זה אחד ...
מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
... לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע , להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אדם בכל דבר? חכם אמיתי, על פי אליעד כהן, הוא אדם שמכיר את כל הסודות וכל הדרכים להשיג מטרותיו. אדם כזה לא רק יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא אף יכול לגרום ... של יצירת מציאות, שבה החכם יכול להביא לכך שכל דבר יקרה בדיוק לפי רצונו. עם זאת, בעולם המציאותי נראה שישנם מצבים בהם החכם כביכול לא מצליח לשכנע אחרים. מדוע זה קורה? למה החכם בוחר ... ושל מתן משמעות לקיום ולפעולה עצמאית של אחרים. ללא הצמצום הזה, לא הייתה קיימת משמעות אמיתית לקיום עצמו. האם באמת החכם מוגבל ביכולת שלו לשכנע או ליצור מציאות? התשובה של אליעד היא חד משמעית: בפועל, החכם אינו מוגבל כלל. אם ירצה בכך, הוא יכול לא רק לשכנע כל אדם, אלא אף לגרום לאדם לעשות את ... מודע לא לעשות זאת כדי לשמר את הבחירה החופשית, ולתת למציאות להתפתח בדרך הטבעית שלה, מתוך מאבק ומתוך בחירה אמיתית. האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר? באופן מפתיע, אליעד מדגיש כי היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר נמצאת גם אצל כל אדם רגיל. אלא שהאדם בעצמו, מתוך תחכום עצמי, מצליח לשכנע את עצמו שהוא אינו יכול. האדם יוצר ... היה מגיע ללא מאמץ או אתגר. לכן, החכם מוכן להקריב חלק מרצונותיו, כדי לשמר את ההנאה והמשמעות שיש בקיום. לסיכום, על פי אליעד כהן, היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר, ואף ליצור כל ... על המציאות כוח השכנוע והשגת מטרות משמעות הצמצום בבריאת העולם איך לגרום לדברים לקרות האם אפשר להשיג כל דבר שרוצים? האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אחד בכל דבר? חכם אמיתי, שמכיר את כל הסודות, לא רק שיכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא שהוא גם יכול ... הוא רק מקרה פרטי של כוח רחב יותר - היכולת לגרום לכל דבר להתקיים על פי רצונו. אך אם כך, כיצד ייתכן שמציאותית רואים שהוא אינו מצליח לשכנע כל אדם? למה החכם בוחר שלא לשכנע? התשובה היא שהחכם בוחר באופן מודע ... כך גם החכם בוחר להגביל את כוחו. זהו אותו מנגנון שבו השלמות צומחת מתוך חיסרון - כדי לתת משמעות לבריאה ולפעולתה. האם החכם באמת לא מסוגל לשכנע או לגרום לדברים לקרות? מצד האמת, החכם אכן יכול לגרום לכל דבר לקרות. הוא יכול לא רק לשכנע מישהו, אלא לגרום לו לעשות משהו גם ... יתרה מכך, הוא אינו זקוק אפילו לאדם כדי להשיג את מבוקשו - הוא יכול לגרום למציאות לפעול כרצונו גם ללא תיווך חיצוני. האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר? באופן מפתיע, גם כל אדם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר - אך העניין הוא ... שלו. לכן, יש איזון שבו חלק מהמציאות פועלת נגד רצונו כדי לאפשר לו חוויה של השתוקקות והשגה. לסיכום החכם או האדם בעל היכולות המיוחדות יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אך הוא בוחר שלא ... והשגת מטרות משמעות הצמצום בבריאת העולם איך לגרום לדברים לקרות האם אפשר להשיג כל דבר שרוצים? אז אתה שאלת קודם האם הצדיק, החכם הוא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אתה אומר ככה נאמר ... את כל הסודות, יודע איך. עכשיו תראה לא רק ואז אתה אומר אז לכאורה איך אנחנו איך לפעמים אנחנו רואים בחוש שהחכם או מי שזה לא יהיה, לא יודע, לשכנע לא מצליח לשכנע מישהו במשהו נגיד. עכשיו, לא רק שהחכם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר בעיקרון החכם גם יכול לעשות כל דבר, הוא יכול לגרום לכל דבר לקרות לא רק שהוא יכול לשכנע אותך במשהו הוא גם יכול לגרום לך לעשות משהו. כאילו לשכנע אותך במשהו זה רק מקרה פרטי של ... אלא מה גם אם בפועל אתה יכול לראות שקורים דברים נגד רצונו של החכם, איך זה יכול להיות או במקרה הפרטי איך זה יכול להיות שהחכם לא מצליח לשכנע מישהו במשהו? התשובה היא כזאת, החכם ...
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? איך לשכנע מישהו ללכת לטפל בעצמו? איך לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג? איך לשכנע מישהו לקבל עזרה? איך לשכנע חולה נפש לקבל טיפול? איך לשכנע מישהו לקבל טיפול? איך להביא אדם לטיפול? כיצד מביאים אדם לטיפול? איך לשכנע מישהו לטפל בעצמו? לא מוכן ללכת לטיפול, מתנגד ללכת לטיפול, נגד טיפול, לא רוצה טיפול, מתנגד לקבל עזרה, מסרב לקבל עזרה
... לשכנע מישהו ללכת לטיפול? איך לשכנע מישהו ללכת לטפל בעצמו? איך לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג? איך לשכנע מישהו לקבל עזרה? איך לשכנע חולה נפש לקבל טיפול? איך לשכנע מישהו לקבל טיפול? איך להביא אדם לטיפול? כיצד מביאים אדם לטיפול? איך לשכנע מישהו לטפל בעצמו? לא מוכן ... לקבל עזרה, מסרב לקבל עזרה וכאן אבאר, איך באפשרותך לשכנע מישהו ללכת לטיפול אישי ללכת ... לא מכיר בכך שהוא צריך או רוצה טיפול. והשאלה היא, איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? והתשובה לכך היא, שאם ברצונך לשכנע מישהו ללכת לטיפול, עליך ...
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
... לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה איך לפתח את השכל ולשכנע אנשים בצורה יצירתית? הנושא המרכזי בהסבר של אליעד הוא כיצד לפתח את השכל, וכיצד ניתן להשתמש בהיפוכים כדי לשפר את היכולת לשכנע אחרים. אליעד מדבר על התרגול החשוב שמביא את האדם למצב שבו הוא לא רק מצליח לשנות את דעתם של אחרים אלא גם מצליח לשנות את דעתו שלו. הרעיון המרכזי הוא: כל יום, תציב לעצמך אתגר לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון, ולהפוך את מחשבותיהם. כל אחד מהאנשים שתפגוש יחשוב על נושא מסוים, והמשימה שלך היא לשכנע אותו בהפך. לדוגמה, אם מישהו בפייסבוק מגיב על תמונה או נושא, ואתה רואה שכולם מסכימים, אל תסכים - תכתוב את העמדה ההפוכה. אליעד מסביר שברגע שאתה עושה ... לא - המטרה היא להתעקש על דעה אחרת ולהתמודד עם העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים. מהו תרגול ההיפוכים? ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה נוגע לא רק בדעות של אחרים, אלא גם בתחושות האישיות שלנו. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא עצוב בגלל אירוע מסוים, המשימה שלך היא לשכנע אותו להיות שמח מהמצב הזה. אם הוא עצוב כי עבר תאונה, אתה מראה לו איך כל התאונה הזו בעצם יכולה להיות טובה, והוא יכול לשמוח שזה קרה לו. אם מדובר במישהו עם דעה פוליטית מסוימת, תמצא דרך לשכנע אותו בהפך - לנסות לשנות את דעותיו לגמרי ולהוכיח לו שהוא טועה. עיקרון ההיפוכים הוא שמירה על הגמישות המחשבתית - אם אנחנו יכולים לשכנע אנשים לחשוב הפוך, אנחנו יכולים גם לשכנע את עצמנו להסתכל על דברים באופן שונה. בכך אנחנו יכולים לשפר את היכולת שלנו לחשוב יצירתית ולבחון מצבים מזוויות שונות. אליעד טוען שעלינו לא להסתפק ... את תרגול ההיפוכים, ישנם שלבים שונים של קושי. השאלה הראשונה שאליעד שואל היא - מה יותר קל לשכנע? האם קל יותר לשכנע אדם שמה שהוא ראה אינו קיים, או שמה שהוא זכר הוא לא נכון? לדוגמה, אם אדם ראה מישהו במצב מסוים, אנחנו יכולים לשכנע אותו שלא כך היה, אך אם הוא זוכר סיטואציה, זה הרבה יותר קשה לשנות את זיכרונו. אליעד מציין עוד כי קשה יותר לשכנע אדם במציאות שהוא חווה - לדוגמה, מישהו שמרגיש כרגע משהו (כגון כעס או עצב) יהיה קשה יותר לשכנע אותו בהפך לעומת מישהו שרק זוכר את מה שהוא הרגיש. הוא מסביר שמה שמקל על השכנוע הוא הרגע שבו אדם חושב על משהו במנותק מהמציאות המיידית. האם צריך ... מהו הקשר בין שכנוע עצמי לשכנוע אחרים? אחת השאלות המהותיות שואל אליעד היא: איך אני יכול לשכנע אחרים אם אני לא מצליח לשכנע את עצמי?. זוהי שאלה שמאתגרת את כל תהליך השכנוע, ומראה שמה שנראה לנו קל יותר - לשכנע אחרים - יכול להיות קשה הרבה יותר כשהם חושבים בדיוק הפוך ממה שאנחנו חושבים. אבל היכולת לשחק עם דעות אחרות, להביא אותן לכדי שיחה פעילה ולהתעקש על ... איך להשפיע עליהם בצורה חכמה. אליעד מציע שתרגלו את השכנוע על עצמכם - אתם צריכים לדעת לשכנע את עצמכם שמה שאתם חושבים הוא נכון, ואז אפשר להתמודד עם אחרים. מהי ההטעיה בתהליך השכנוע? לאורך השיחה, אליעד מבהיר כי כל תהליך של שינוי דעה דורש ... כל דעה ולהציג את כל האפשרויות. מה זה היפוכים במחשבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? כיצד לשכנע אנשים בצורה אפקטיבית? איך להעלות את רמת הקושי בשכנוע? מהי הטעיה בתהליך השכנוע? מה היתרונות בשכנוע עצמי? כיצד להתמודד עם דעות מנוגדות? איך אפשר ... חשיבה יצירתית ולשפר את כושר השכנוע? הדבר הראשון שצריך להבין בתהליך פיתוח החשיבה והיכולת לשכנע אנשים הוא איך בעצם עובדים עם המחשבות והדעות שלנו. אליעד מסביר את החשיבות של תרגול חשיבה יצירתית ובמיוחד את התרגיל של היפוכים, שבו כל אדם מתאמן על לשכנע את עצמו ואחרים בהפך ממה שהם חושבים. הצעד הראשון הוא להציב לעצמנו מטרה יומית - כל יום עלינו לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון. לא משנה על איזו נושא מדובר, המטרה היא לקחת עמדות שכולן נכונות לדעתם של אחרים ולהתעקש על העמדה ההפוכה. ... לא רק במקרים של דעות פוליטיות או ציבוריות אלא גם בהקשרים אישיים. לדוגמה, אדם עצוב יכול לשכנע את עצמו שהסיבה לעצב שלו עשויה להיות טובה, ושיש סיבה להיות שמח, על אף שזו תחושת סבל. כל דעה או תחושה שנראית לו ברורה ומובנת, נבדקת בתרגול על ידי אליעד: איך ניתן להפוך אותה או לשכנע אותה בהפך? איך מגדילים את הרף של השכנוע? אליעד מציין שניתן להעלות את הרף במאמץ ולבחון את רמת הקושי של השכנוע. יש דרגות שונות של קושי בשכנוע - מה קל יותר לשנות? האם קל יותר לשכנע אדם במה שהוא זוכר לעומת מה שהוא רואה או מרגיש? האם קל לשכנע אדם בתיאוריה או במציאות? מה שמוביל לרעיון המרכזי: תרגול השכנוע לא רק כלפי אחרים אלא גם כלפי עצמנו. אם אנו מצליחים לשכנע אנשים, מה מונע מאיתנו לשכנע את עצמנו? האם תמיד יש תשובה נכונה לשכנוע? אליעד מדבר על שאלת האמת בשכנוע. האם באמת כל דעה או מחשבה חייבת להיות נכונה או שהיא פשוט סובייקטיבית? הוא ...
לשכנע בצורה נכונה, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לגרום לאנשים להצביע לך? איך לגרום לאנשים להסכים איתך? איך לדעת באיזו התנגדות מכירה להתמקד? באיזו התנגדות לקוח להתמקד? איך להתכונן לנאום? איך להכין מצגת? לשכנע את המשוכנע, טעויות של פוליטיקאים, יעוץ פוליטי, הגדרת קהל היעד, מי קהל היעד שלך? בחירת קהל היעד שלך, איך להכין נאום? איך להתכונן למסע בחירות? לשכנע אנשים מתלבטים, איך להעביר חוג בית? לשכנע את הקולות הצפים, איך לגרום לאנשים לרצות לבחור בך
לשכנע בצורה נכונה, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לגרום לאנשים להצביע לך? איך לגרום לאנשים להסכים איתך? ... להתמקד? איך להתכונן לנאום? איך להכין מצגת? לשכנע את המשוכנע, טעויות של פוליטיקאים, יעוץ פוליטי, הגדרת קהל היעד, מי קהל היעד שלך? בחירת קהל היעד שלך, איך להכין נאום? איך להתכונן למסע בחירות? לשכנע אנשים מתלבטים, איך להעביר חוג בית? לשכנע את הקולות הצפים, איך לגרום לאנשים לרצות לבחור בך וכאן נדבר על עניין של שכנוע וטיפול בהתנגדויות. גם ברמת לקוח בודד וגם ברמה שמנסים לשכנע קבוצה של אנשים לבחור בך. ונסביר ברגע שאתה מנסה לשכנע בן אדם להסכים איתך, ויש לאותו בן אדם המון התנגדויות, באיזו התנגדות שלו, אתה אמור להתמקד. ואם אתה מנסה לשכנע קבוצה של אנשים, לדוגמא פוליטיקאי שמנסה לשכנע קבוצה של אנשים לבחור בו, במי מהאנשים הוא אמור להתמקד ואיזה מסרים הוא אמור להעביר. ונדבר על אחת ... ביותר, של פוליטיקאים בתקופת בחירות, שמנסים לשכנע קבוצה של אנשים, לבחור בהם, להצביע להם וכיוב. ונדבר על טעות שגורמת לאדם שמנסה לשכנע את הקבוצה של האנשים, לא להצליח להשיג את המטרה שלו, למרות שהוא נותן את הנאום הכי משכנע ואת ההרצאה ... הזה יכול לקרות לדוגמא, כאשר הנואם שמנסה לשכנע את האנשים, לא יודע להתמקד בקהל היעד הנכון של האנשים שאותם הוא צריך לשכנע כדי שהוא יצליח להשיג את המטרה שלו. ובמקום זה, הוא בוחר להתמקד באנשים שקל לו לשכנע ולא באנשים שאותם הוא צריך לשכנע, כדי שהוא ייבחר. לדוגמא: נניח שאתה עושה מצגת ל10 אנשים שבסופה צריכים להחליט האם לבחור בהצעה שלך או ... הבעיה בגישה הזו היא, שאתה פועל בשיטה של לשכנע את המשוכנע. ובסוף המצגת שלך, אתה בעצם גרמת לאנשים שכבר היו בעדך, להיות עוד יותר בעדך. אבל מה עם ... לאלו שלא בטוח בעדך ולאלו שאולי כן תוכל לשכנע אותם לבחור בך. דהיינו, קח את כל קבוצת האנשים שאמורים להחליט אם תיבחר או לא. ותחלק אותה נניח ל3 ... לדברים שהגיוני שתגיד לאותם אנשים, כדי לשכנע אותם. ואיך לדעת מה בדיוק המסרים שאתה צריך להעביר לאנשים שמתלבטים האם להצביע לך והאם לבחור בך? ... שתיבחר. וזה אומר להתמקד במי שאולי תוכל לשכנע אותו ולא במי שבכל מקרה בעדך. ואחדד: לא תמיד המסרים שגורמים לאנשים שבכל מקרה אוהבים אותך ובכל מקרה ... ובעומק של העניין, מה שנכון לגבי איך לשכנע קבוצה של אנשים, נכון גם לגבי איך לשכנע בן אדם אחד. לדוגמא נניח שאתה רוצה לשכנע לקוח לרכוש ממך, הרי שאתה צריך לדעת מהן התנגדויות הלקוח שאתה רוצה לשכנע. ועליך לדעת להתמקד לאו דווקא בלחזק אצלו את הסיבות שבגללן הוא כן רוצה לקנות ממך, אלא עליך לדעת לזהות ... השיקולים שלו, שאותם אולי כן תוכל לפצח כדי לשכנע אותו לרכוש ממך. לדוגמא: נניח שלקוח מתלבט האם לרכוש ממך מוצר X. ונניח שיש ללקוח 10 שיקולים האם לרכוש ... הלקוח לא לרכוש ממך, שיקולים שכנראה לא תוכל לשכנע בהם את הלקוח לשנות את דעתו. קבוצה נוספת של שיקולים, תהיה השיקולים של הלקוח שלגביהם הוא מתלבט, האם ... השכנוע שלך, לא בהכרח במה שיותר קל לך לשכנע, אלא במה שיותר הגיוני להתמקד בו, כדי לסגור עסקה. אז איך להתכונן להרצאה ואיך להכין הרצאה? איך לגרום ... לאנשים לרצות לבחור בך? בטוח נכון שאל תנסה לשכנע את המשוכנע ואל תעשה טעויות של פוליטיקאים מתחילים. כן תדע לעשות הגדרת קהל היעד, דהיינו, לדעת מי קהל ... אתה רוצה לכוון את המסרים שלך. וככה תוכל לשכנע את הקולות הצפים על ידי זה שתתמקד בקהל היעד של הקולות הצפים וככה תגרום בסופו של דבר, לרוב האנשים ...
שכנוע / שינוי עמדות - למה כדאי ללמוד את חוקי השכנוע? למה לכל אחד כדאי לדעת את סודות השכנוע? מה הדברים הטובים שיצאו לך מלדעת איך לשכנע? איך לשכנע אחרים? איך לשכנע את עצמך? איך לא לתת לאחרים לעבוד עליך? ללמוד שכנוע, ללמוד NLP, לימודי שכנוע, כושר שכנוע, ללמוד איך לשכנע אנשים, ללמוד טכניקות שכנוע
... סודות השכנוע? מה הדברים הטובים שיצאו לך מלדעת איך לשכנע? איך לשכנע אחרים? איך לשכנע את עצמך? איך לא לתת לאחרים לעבוד עליך? ללמוד שכנוע, ללמוד NLP, לימודי שכנוע, כושר שכנוע, ללמוד איך לשכנע אנשים, ללמוד טכניקות שכנוע וכאן אבאר, למה כדאי לכל אחד ללמוד את סודות השכנוע ואת חוקי ... לבד, ולא בחברת בני אדם, למה גם לו כדאי ללמוד איך לשכנע אנשים? ואסביר את ההיבטים השונים ואת התועלות השונות שיכולות לצמוח לאדם, מכך שילמד את סודות ... לאדם שילמד את סודות השכנוע, היא, שהוא ידע איך לשכנע אנשים אחרים, בדעות שונות. כי האדם, כל הזמן נמצא באינטראקציה עם אנשים אחרים. ורצוי מאוד לאדם שילמד ושידע, איך הוא יכול לשכנע אנשים אחרים, להסכים עם דעתו ולחשוב כמו מה שהוא רוצה שהם יחשבו ואיך לגרום לאנשים לעשות את מה ... אז ממילא יש לו כושר שכנוע גדול יותר, והוא מסוגל לשכנע אנשים לחשוב, כפי מה שהוא רוצה שהם יחשבו. כך, שהתועלת הראשונה שתצמח לאדם מכך שהוא ילמד את סודות השכנוע, היא, שהוא ילמד איך לשכנע אנשים לחשוב, איך שהוא רוצה שהם יחשבו וכולי. והתועלת הנוספת שיכולה לצמוח לאדם מכך שהוא ילמד ... ממילא הוא מפתח גם כושר שכנוע עצמי, והוא לומד איך לשכנע את עצמו. כי הרבה פעמים האדם מבין, שאם הוא יחשוב בצורה כלשהי, אז החיים שלו יהיו טובים יותר, ... עצמית וחוסר חשק לעשות דברים. והוא לומד איך לשכנע את עצמו, בעזרת שכנוע פנימי עמוק, לעשות דבר כזה או אחר. כי גם בתוך האדם עצמו, יש כל מיני דעות שונות. והאדם יכול ללמוד ולדעת, איך הוא יכול לשכנע את עצמו לחשוב בצורה כלשהי ולפעול בדרך כלשהי. וזה על ידי הבנת המנגנון של חוקי השכנוע באשר הם, שמהם אפשר לדעת, גם איך לשכנע אנשים אחרים, וגם איך לשכנע את עצמך (אוטוסוגסטיה עצמית). כך, שיש כאן שתי תועלות. והראשונה היא, שהאדם לומד איך לשכנע אנשים אחרים. והשנייה היא, שהאדם לומד איך לשכנע את עצמו, לחשוב, איך שהוא רוצה לחשוב, ולעשות את מה שהוא רוצה לעשות. והאדם לומד, איך הוא יכול ... את עצמו. וברגע שהאדם לומד טכניקות שכנוע, ולומד איך לשכנע את עצמו ואיך לשכנע אנשים, אז ממילא הוא יודע לזהות, כאשר מופעלת עליו טכניקת שכנוע כלשהי. והוא יודע להטיל בה ספק, ... גם בלי שהם עצמם מודעים לכך. כי לא תמיד זה שרוצה לשכנע אותך במשהו, לא תמיד הוא מודע לכך שהוא מפעיל עליך טכניקות שכנוע כאלו ואחרות. כי לפעמים האדם ... לאדם המון תועלות. והתועלות הן: 1 - האדם יודע איך לשכנע אנשים אחרים, לעשות ולחשוב את מה שהוא רוצה שהם יחשבו ויעשו. 2 - האדם יודע גם איך לשכנע את עצמו, לחשוב ולעשות את מה שהוא רוצה לחשוב ולעשות. 3 - האדם יודע גם איך לא להשתכנע מאחרים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שתילת מחשבות, לשכנע באמצעות ריבוי משמעויות, תרתי משמע בשכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? שיטות שכנוע, טכניקת NLP
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לשכנע, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לשכנע, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקשב וריכוז, אימון אישי לנוער, טיפול נפשי בתחום לשכנע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 19:30:24 - wesi1