טעויות של אנשי מכירות, מתי
לשדר חוסר ביטחון? לקוח חשדן, ביטחון עצמי של איש מכירות,
לשדר ביטחון עצמי, אמינות של איש מכירות, חשדנות של לקוח, יצירת אמון עם לקוח, ביטחון עצמי במכירות מתי איש מכירות צריך
לשדר ביטחון עצמי ומתי לא? אחת השאלות החשובות ביותר בתהליך המכירה ובשכנוע לקוחות היא האם ומתי כדאי לאיש המכירות
לשדר ביטחון עצמי. לפי אליעד כהן, איש המכירות חייב לדעת להבחין בין מצבים בהם ביטחון עצמי הוא הכרחי לבין מצבים שבהם דווקא הססנות היא שתעזור לו לזכות באמון הלקוח. באופן כללי, כאשר איש המכירות מציג ללקוח עובדות ברורות על המוצר, הוא חייב
לשדר ביטחון עצמי מוחלט. לדוגמה, אם למוצר יש חמש שנות אחריות, עליו להציג את הנתון הזה בצורה חד - משמעית ובטוחה: המוצר הזה מגיע עם חמש ... בקלות, חשוב להציג את הדברים בביטחון מוחלט וללא הססנות. יחד עם זאת, קיימים מקרים שבהם ביטחון עצמי מופרז דווקא עלול לפגוע במכירה ולגרום ללקוח לחשוד.
הסיבה לכך היא שביטחון עצמי מוגזם עלול להיתפס כמזויף או מתוכנן מראש. למשל, כאשר שני עדים נותנים עדות דומה באופן חשוד, מילה במילה, זה ... למכירה, למרות שהוא בטוח לחלוטין במה שהוא אומר. לכן, הלקוח חייב להיות ערני ולשים לב מתי הביטחון או ההססנות של איש המכירות אותנטיים ומתי הם טכניקה שנועדה
להטעות אותו. מסקנה סופית: איזון ורגישות הם המפתח במכירות אליעד כהן מסכם את ההרצאה ואומר שאין כלל מוחלט האם
לשדר ביטחון תמיד או להיות מהוסס. כל מצב דורש שיקול דעת והבנת ההקשר: עובדות ברורות מצריכות ביטחון מוחלט, ואילו נושאים עם ספקות דורשים ... עצמי להססנות הוא סוד ההצלחה של כל איש מכירות אמין. איך ליצור אמון עם לקוח? מדוע ביטחון עצמי במכירות הוא קריטי? איך למנוע מהלקוח לחשוד בי כמוכר? מהן
הטעויות הנפוצות של אנשי מכירות? איך לשכנע לקוח מתלבט? מתי
לשדר ביטחון עצמי במכירות ומתי לא? במהלך תהליך שכנוע לקוחות ומכירה, עולה השאלה האם על איש המכירות
לשדר ביטחון עצמי. באופן טבעי, כאשר המוכר מציג מידע מסוים, עליו
לשדר ביטחון כדי שהלקוח יאמין לו. אנשים נוטים לדבר בביטחון כאשר הם מאמינים שמה שהם אומרים נכון, ואילו הססנות עלולה
לשדר שקר או חוסר וודאות. לכן, באופן כללי, כאשר איש מכירות מוסר מידע עובדתי על המוצר, מומלץ שידבר בביטחון. האם עודף ביטחון עצמי עלול ... כלל, הלקוח עלול להרגיש שהוא חוזר על טקסט שנלמד בעל פה. כאשר אדם בטוח באופן מוגזם בפרטים שלא ניתן לדעת בוודאות, הדבר עלול לעורר חשד. מתי על איש מכירות
לשדר ביטחון מלא? ישנם מקרים בהם אין מקום להססנות: כאשר מדובר בעובדות ברורות - אם למוצר יש 5 שנות אחריות, יש לומר זאת בביטחון מלא: ... אחריות. כאשר המוצר זכה לציון גבוה בקטגוריה שלו - יש להציג זאת כעובדה מוגמרת. כאשר מדובר במידע שניתן להוכיח בקלות - למשל, תכונות טכניות של המוצר. מתי עדיף
לשדר הססנות או להימנע מביטחון מופרז? לעומת זאת, ישנם מקרים בהם ביטחון עצמי מופרז עלול לפגוע במכירה: כאשר מדובר בפרטים שלא ניתן לדעת ... לגרום לו לחשוב שהמוכר לא מבין את צרכיו. כאשר מדובר בהבטחות עתידיות - אם לא ניתן להבטיח בוודאות תוצאה מסוימת, עדיף שלא להציג זאת כאמת מוחלטת. כיצד ניתן
לשדר אמינות וליצור אמון עם הלקוח? במקרים בהם הלקוח מביע חשד או מתלבט, המוכר צריך
לשדר הזדהות עם התלבטות זו. במקום לומר בביטחון מופרז המוצר הזה בדיוק בשבילך, ניתן לומר: אני מבין את ההתלבטות שלך, זה באמת משהו שצריך לחשוב עליו. כאשר המוכר מכיל את ההתלבטות של הלקוח, הוא משדר הבנה ואמינות. מסקנה: איך למצוא את האיזון? המפתח למכירה מוצלחת הוא לדעת מתי
לשדר ביטחון ומתי להיות מעט מהוסס. יש להציג עובדות ודברים וודאיים בביטחון מלא, אך כאשר יש ספק או כאשר מדובר בשיקול דעת אישי של הלקוח, עדיף
לשדר הבנה ולתת ללקוח להרגיש שההחלטה היא שלו. איך ליצור אמון עם לקוח? מדוע ביטחון עצמי במכירות הוא קריטי? איך למנוע מהלקוח לחשוד בי כמוכר? מהן
הטעויות הנפוצות של אנשי מכירות? איך לשכנע לקוח מתלבט? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד נושא בתהליך של שכנוע לקוחות ומכירות ... והשאלה הנשאלת היא האם בעצם זה טוב צריך וכדאי שהמוכר ישדר ביטחון עצמי? אז בהנחה שהלקוח לא רוצה שירמו אותו אז כמובן שכאשר המוכר אומר מידע מסוים והוא צריך
לשדר ללקוח שמה שהוא אומר זה נכון, בדרך כלל כשמישהו אומר משהו נכון הוא בטוח בעצמו בדרך כלל בן אדם שלא בטוח בעצמו הוא נשמע כמהסס וכו כי ... אז הוא דיבר בביטחון. שימו לב לא אמרתי כבן אדם אומר משהו נכון הוא מדבר בביטחון אלא כשהוא חושב שמה שהוא אומר זה נכון הוא מדבר בביטחון, יכול להיות שבן אדם
טועה אבל בגלל שהוא חושב שזה נכון לך הוא דיבר בביטחון למרות שזה לא בהכרח נכון. בין כך ובין כך כאשר המוכר אומר ללקוח מידע מסוים רצוי ... זה נכון כי אם לא זה בעצם להגיד ללקוח תקשיב לא בטוח שאתה הולך לקנות את המוצר המתאים כי אולי המוכר משקר אותך. יחד עם זאת למרות שמלמדים אנשים, אנשי מכירות
לשדר ביטחון ולשדר שהם בטוחים בעצמם וכו בתהליך של מכירה אף על פי כן צריך לדעת שלמרות שמצד אחד ביטחון עצמי של המוכר משדר ללקוח סוג של ... שהמוכר שידר הוא דווקא מראה ללקוח שעזוב המוכר הזה כנראה מנסה לדפוק אותי גם אם המוצר הזה מתאים בזה שהמוכר דיבר בביטחון על דברים לא לעניין שהוא לא היה אמור
לשדר ביטחון הוא דווקא גרם ללקוח להרגיש שהמוכר הזה מנסה לרמות אותו מזה שהוא מדבר יותר מדי בביטחון על דברים שהוא לא אמור לדבר איתו על ... אם כך או כך אבל אנחנו רוצים לדבר בביטחון שככה כי אם אנחנו נישאר בהתלבטות של הלקוח יכול להיות שהעסקה הזאת תברח. יחד עם זאת יש מצבים שהלקוח בהתלבטות וצריך
לשדר לו שמסכימים עם ההתלבטות שלו כי אם הלקוח בהתלבטות ואנחנו נגיד מה פתאום זה בטוח ככה וככה אז הלקוח בתת מודע שלו אומר מה המוכר הזה ...