... כי בתפיסתו הפנימית המיידית, התהליך של ביצוע הפעולה יהיה עבורו יותר רע מטוב. כדי להבין איך לטפל בדחיינות, אליעד מציג דוגמה מוחשית של אדם שדוחה
לסדר את הניירת הביתית שלו. אותו אדם אומר שאין לו כוח לעשות זאת, אך אינו יודע בדיוק למה. בשלב הזה מתחיל תהליך עומק של בירור הסיבות האמיתיות שגורמות לאותו אדם לדחות את הפעולה. ... אלא את התחושה של אני שוב צריך לטפל בדברים. כלומר, הבעיה היא לא במשימה עצמה, אלא באסוציאציה הרגשית שלה עם אירוע שלילי מהעבר. כאשר האדם מתחיל
לסדר את הניירת, הוא מרגיש שהוא נכנס למצב רגשי דומה למצב בו היה כשהייתה לו טראומה בעברו. מכאן נובעת הדחיינות - הוא בורח מתחושות שליליות שמזכירות לו כאב עבר. איך אפשר לפתור ... ש: שהוא יעשה אותם? אליעד: כן אז בוא נריץ את התרחיש הבא התרחיש הבא הולך ככה בא בן אדם ואומר שלום אני דוחה דברים, מה לדוגמה אתה דוחה? אני דוחה
לסדר את הניירת בבית יש לי ניירת אין לי כוח לסדר אותה אז תמצא את התשובה מה עושים. ש: אז אמרנו עליו שבזן שהוא מה אמרנו שהוא. אליעד: לא עכשיו אנחנו רוצים לפתור את זה אנחנו רוצים ... בטיפולים בסידורים בעניינים ועכשיו מה שקורה שהוא בורח מדברים שמזכירים לו רגשית את התקופה ההיא, עכשיו איך זה מזכיר לו כי לדוגמה נגיד שהוא צריך
לסדר את הניירת הוא נכנס לחוויה של עכשיו אני צריך לטפל בדברים ואז החוויה של עכשיו אני צריך לטפל בדברים היא מקפיצה לו מהתת מודע את זה שהוא ברח מ - אני רוצה לטפל בדברים, זאת ... לו אסוציאטיבית רגשית את הסיפור מספרי ההיסטוריה. ש: אפשר לדעת איך אתה מגיע לנקודה הזאת? אליעד: לוקחים לדוגמה דבר אוקי מה אתה דוחה? דוחה נגיד
לסדר את הניירת אוקי בא נבדוק האם אתה מסוגל, תן דוגמה לשאלות נגיד שנשאלו לדוגמה אוקי הניירת איך הגיעה הניירת לשולחן בכלל איך היא הגיעה אולי הוא מפחד לקחת אותה בכלל מהשולחן לקחת ...