אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔ללמוד להיות לבד ביחד, מרגיש לבד בזוגיות, להיפרד בלי להיפרד, ללמוד להיות לבד בלי להיפרד, טיפול באובססיה זוגית, טיפול בחרדת נטישה, טיפול בקנאות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:08ללמוד להיות לבד ביחד, מרגיש לבד בזוגיות, להיפרד בלי להיפרד, ללמוד להיות לבד בלי להיפרד, טיפול באובססיה זוגית, טיפול בחרדת נטישה, טיפול בקנאות בזוגיות, מפחד להישאר לבד, להיות לבד בזוגיות, לפתח תחביבים, להרגיש טוב לבד
איך לדעת אם אתה באמת בשל לזוגיות?

אליעד כהן מסביר שהבסיס לזוגיות בריאה ומוצלחת מתחיל קודם כל ביכולת שלך להיות לבד ולהרגיש טוב עם עצמך ללא צורך בבני זוג. הוא מדגים זאת בשאלה פשוטה: "אם היית יודע בוודאות שעד סוף חייך לא תהיה לך זוגיות, כמה טוב היית מרגיש עם עצמך לבד?" התשובה לשאלה זו משקפת את מידת הבשלות לזוגיות. למשל, אדם שחש בנוח רק ב - 2% בלבד כשחושב על חיים ללא זוגיות, למעשה בשל לזוגיות רק ב - 2%. מי שלא מרגיש טוב לבד, ייכנס לזוגיות מתוך מקום של תלות, קנאה, אובססיביות וחרדת נטישה, והתלות הזו תגרום לו להפוך למעמסה על בן או בת הזוג, מה שיכול להביא לכישלון הזוגיות.

איך ללמוד להיות לבד מבלי להיפרד מהזוגיות?

אליעד מציע גישה מעשית לאנשים שנמצאים בזוגיות ומעוניינים ללמוד איך להרגיש טוב לבד, מבלי לפרק את הקשר. הפתרון הוא לא רק לפתח תחביבים או למצוא פעילויות חדשות, אלא בעיקר ללמוד להבחין מדוע אנחנו מרגישים צורך ליצור קשר עם בני הזוג שלנו במהלך היום. אליעד מציין שבכל פעם שאדם חש רצון לפנות לבן זוגו מתוך תחושת בדידות, שעמום או דיכאון, עליו לעצור ולהתבונן פנימה: אם הסיבה שהוא רוצה ליצור קשר היא "כי רע לי לבד", אז אסור לו ליצור את הקשר הזה. במקום זאת, עליו למצוא דרך אחרת להתמודד עם תחושות אלה בעצמו. בדרך זו, האדם לומד להיות עצמאי יותר מבחינה רגשית, מה שמפחית את חרדת הנטישה והאובססיה בקשר.

לדוגמה, אם מישהו רגיל לשלוח הודעות או להתקשר בכל פעם שהוא מרגיש בודד, אליעד מציע שדווקא ברגעים האלה יעצור את עצמו, לא יפנה לבן הזוג, ויתמודד לבד עם תחושות הבדידות והחוסר. כך, גם אם יום אחד הקשר יתפרק, הוא כבר לא יחשוש מהלבד כי הוא למד להתמודד איתו.

האם כדאי ליצור קשר כשבן הזוג מבקש זאת?

לגבי המצבים שבהם בן הזוג בעצמו יוזם את הקשר, אליעד מסביר שחשוב לעשות אבחנה ברורה: אם בן הזוג מבקש קשר או יוזם אינטראקציה, מותר ורצוי לענות ולהיות מעורב. אין צורך להימנע מתקשורת אם הצד השני יזם אותה, וזה אפילו מומלץ אם מטרתו היא לשמר את תחושת הביטחון של בן הזוג. הבעיה מתחילה כאשר האדם עצמו יוזם את הקשר מתוך פחד מבדידות, שעמום, או צורך בשיתוף רגשי. במצבים אלו מומלץ להתאפק ולא ליזום קשר, כי בכך האדם יוצר לעצמו תלות ומעמיק את חרדת הנטישה שלו.

למה פיתוח תחביבים לא תמיד פותר את הבעיה?

אליעד מדגיש שפיתוח תחביבים ופעילויות חיצוניות הוא לא תמיד פתרון מושלם. אדם יכול להיות עסוק בשלל תחביבים, אך עדיין לסבול מתלותיות וחרדה ברגעים בהם הוא חש בדידות. כלומר, הבעיה אינה במחסור בפעילות, אלא בהתמודדות עם הרגשות הקשים שנוצרים כשהאדם לבד. אם למרות כל התחביבים, ברגע של תחושה שלילית האדם פונה לבן הזוג לתמיכה רגשית, הרי שהבעיה של התלות והחרדה טרם נפתרה.

הנקודה המרכזית לפי אליעד היא ללמוד להתמודד עם הרגעים הספציפיים שבהם האדם מרגיש רע וחש צורך בתמיכה. דווקא במצבים אלה, האדם חייב להחליט להתמודד לבד, ובכך הוא לומד להרגיש טוב עם עצמו באופן עצמאי, מה שיוביל לזוגיות בריאה ויציבה יותר.

איך ליישם את השיטה מבלי לפגוע בקשר הקיים?

אליעד מדגיש שהיישום של השיטה הזו צריך להיות זהיר ומחושב. אם האדם מרגיש שבן הזוג יפגע או יחשוב שקרה שינוי קיצוני בקשר, מותר לו ליצור קשר באופן מבוקר כדי לשמור על יציבות הזוגיות. כלומר, המטרה אינה להקצין או ליצור תחושת ריחוק מלאכותית, אלא לזהות ולנטרל רק את הפעמים שבהן האדם פונה לבן הזוג מתוך צורך רגשי עמוק של בדידות ותלות. במקרים שבהם האדם פונה כי הוא רוצה באמת לשמח את בן הזוג, או כי הוא רוצה למנוע פגיעה בקשר, זה לגיטימי לחלוטין. העיקרון הוא לא להפוך את בן הזוג למקור קבוע של תמיכה רגשית במצבי מצוקה ובדידות.

מהו הצעד הראשון והחשוב ביותר?

אליעד מדגיש שהצעד הראשון הוא פשוט להיות מודעים ולזהות את הרגעים שבהם מתעוררת התלות הרגשית. ברגע שאדם מודע לכך, עליו להחליט באופן מודע לא לפנות לבן הזוג בכל פעם שהוא מרגיש רע או בודד. עצם ההחלטה והמודעות יוצרות שינוי משמעותי ומובילות לעצמאות רגשית אמיתית. רק לאחר שלב זה, ניתן לשלב תחביבים או פעילויות אחרות, כשהמוקד תמיד נשאר ההתמודדות האישית עם תחושות הבדידות.

לסיכום, זוגיות בריאה מתחילה ביכולת של האדם להרגיש טוב עם עצמו כשהוא לבד. הדרך להשגת עצמאות זו היא באמצעות זיהוי הרגעים הספציפיים שבהם האדם מחפש תמיכה מבני הזוג, ובחירה מודעת שלא לפנות אליהם במצבים אלה. מי שלומד להתמודד עם הרגשות הללו באופן עצמאי יגיע לזוגיות חזקה, מאושרת ויציבה יותר, עם הרבה פחות חרדות ותלות רגשית.
מה הדרך ללמוד להיות לבד למרות שצמודים לזוגיות?

ההבנה המרכזית שהוצגה היא שבן אדם לא יכול להיות בזוגיות בריאה אם הוא לא בשל להיות לבד. השאלה החשובה שנשאלת היא "כמה טוב אתה מרגיש לבד?" לדוגמה, אם אדם אומר שהוא מרגיש טוב עם עצמו לבד רק ב - 2%, זה אומר שהוא לא בשל להיות בזוגיות יציבה ובריאה. אם הוא לא מצליח להתמודד לבד, הוא עלול להיתקל בבעיות של אובססיה, תלות, קנאה וחרדה בזוגיות, מה שיכול להוביל לכך שהוא יכביד על בן הזוג ויתקשה לשמור על הקשר. כלומר, בהתחלה חשוב ללמוד להרגיש טוב עם עצמך לפני שמקבלים החלטה להיות בזוגיות.

מה לעשות כדי ללמוד להרגיש טוב לבד גם כשיש זוגיות?

לבן אדם שמרגיש תלות בזוגיות ומבקש לדעת איך להתנסות בהרגשה של לבד, בלי להיפרד מהזוגיות, ניתן להמליץ לפתח תחביבים או לקחת זמן לעצמו. עם זאת, חשוב להבין שזו לא הפתרון המלא. החידוש שמוצע כאן הוא שכל פעם שבא לך ליצור קשר עם בן הזוג מתוך תחושת בדידות, עליך לעצור ולבחון למה אתה מרגיש צורך בזה. אם הסיבה היא כי אתה מרגיש רע לבד, אז עליך לא ליצור קשר ולחפש דרכים אחרות להתמודד עם התחושה הזו. אם אדם אומר לעצמו "אני לא יוצר קשר מתוך בדידות", הוא למעשה לומד להתמודד עם תחושת הרע לבד.

איך להתמודד עם תחושת הבדידות מבלי להיפגע בזוגיות?

במהלך היום, על האדם לזהות את הרגעים בהם הוא מרגיש צורך ליצור קשר עם בן הזוג בגלל תחושת בדידות או תחושת שעמום. ברגעים כאלה, האדם צריך לעצור ולשאול את עצמו אם הוא יוצר קשר כי רע לו לבד או מתוך רצון אמיתי ליצור קשר עם בן הזוג. אם התשובה היא "רע לי לבד", אז כדאי לא ליצור קשר. במקום זאת, כדאי למצוא דרכים אחרות להתמודד עם תחושת הבדידות.

האדם צריך להיות מסוגל להתמודד עם תחושות אלה לבד. כשיש תחושת רע, או שעמום, או צורך לשתף מישהו, הוא לא צריך לפנות אוטומטית לבן הזוג, אלא לחשוב על איך להתמודד עם זה בעצמו. אם לא נעשה זאת, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב שבו לא נוכל להסתדר בלי התמיכה של בן הזוג, מה שיגביר את החרדה והפחד מנטישה.

מה לעשות כשבן הזוג פונה אליך ותרגיש שהיא מצפה ממך ליצור קשר?

במקרים שבהם בן הזוג פונה אליך ומבקש ממך ליצור קשר או מדבר על כך שאתה לא יוצר קשר, חשוב להבחין בין יצירת קשר מתוך תחושת חובה לבין יצירת קשר מתוך רצון אישי אמיתי. אם אתה יוצר קשר מתוך רצון אמיתי, זה בסדר. אבל אם אתה יוצר קשר רק מתוך תחושת בדידות, חשוב להימנע מכך. כלומר, אם אתה מרגיש צורך לשתף את רגשותיך רק כי רע לך לבד, חשוב להתאפק ולמצוא דרך להתמודד עם זה לבד.

במהלך היום, חשוב לדעת לזהות את הרגעים שאתה מרגיש רע או צריך תשומת לב ולטפל בזה בעצמך. כל עוד אתה לא מצפה מבן הזוג שיתן לך את מה שאתה לא מצליח לתת לעצמך, אז הקשר יהיה בריא.

למה לפתח תחביבים לא תמיד פותר את הבעיה?

לפעמים פיתוח תחביבים או העיסוק בפעילויות שונות לא מספיקים. אדם יכול להתחיל לעסוק בכל מיני תחביבים כמו ספורט, לימודים, תחביבים יצירתיים ועוד, ועדיין להרגיש תלותיות. הבעיה המרכזית היא איך להתמודד עם רגעי הבדידות שבהם האדם מרגיש רע ומחפש מישהו כדי לשתף את רגשותיו. השאלה המרכזית היא לא אם יש לך תחביבים, אלא אם אתה מצליח להתמודד עם תחושות אלו בלי לפנות אוטומטית לבן הזוג. אם אתה מפתח תחביבים אך עדיין מחפש את התמיכה מבני הזוג כשאתה מרגיש רע, אז לא פתרנו את הבעיה.

המהות היא לזהות את הרגעים שבהם אתה מצפה לקבל תשומת לב מהשני ולהפסיק לחפש את התמיכה הזו ממנו. אתה לא יכול לפנות כל הזמן לבן הזוג מתוך תחושת בדידות או צורך בהזדהות. עליך למצוא את הדרך להתמודד עם הרגשות הללו בעצמך.

לסיכום, הדרך להתמודד עם תחושת הבדידות היא לא בהכרח פיתוח תחביבים, אלא היכולת להפסיק לפנות לבן הזוג מתוך תחושת תלות או בדידות. ברגע שאתה מצליח להרגיש טוב לבד, תוכל להיכנס לזוגיות ממקום בריא יותר ותחווה פחות פחדים מהנטישה.
עכשיו לפעמים יש צורך לבן אדם שהוא בתוך זוגיות להתנסות בלהיות לבד ולהרגיש טוב לבד אוקי עכשיו נגיד מישהו שאל אותי איך הוא יכול לדעת כמה הוא בשל לזוגיות שאלתי אותו כמה אתה מרגיש טוב לבד עם עצמך בלי זוגיות אם אתה יודע שעד המוות אתה תהיה לבד בלי זוגיות כמה טוב יהיה לך הוא אמר לי שני אחוז אמרתי לו אז אתה שני אחוז בשל לזוגיות, אוקי בן אדם בשל לזוגיות לפי כמה שהוא יכול להרגיש טוב לבד בלי זוגיות והסיכוי שתצליח בזוגיות הוא לפי כמה שאתה יכול להצליח בלי זוגיות כי אם אתה תבוא לזוגיות ממקום שרע לך לבד רוב הסיכויים שאתה גם לא תצליח בזוגיות כי איכשהו אתה תזרוק את זה על השני, בסדר בן אדם שלא יכול להסתדר לבד הוא יהיה אובססיבי יהיה תלותי יהיה קנאי יהיה חרדתי ישגע את הבן אדם השני שהבן אדם השני ישלח אותו לעזאזל.

עכשיו מפה לשם משם לפה הבן אדם רוצה להתנסות הוא אמר אני החלטתי החלטה אני עכשיו רוצה למצוא דרך להרגיש טוב לבד, עכשיו מה זה אומר לכאורה שהוא צריך להיפרד להגיד אין בעיה אני אהיה לבד ארגיש טוב לבד אהיה לבד ואז נראה יתגלגל הלאה אבל בהנחה שהוא לא רוצה להיפרד הוא רוצה להישאר בזוגיות וללמוד להיות לבד אז מה התשובות שנתנו פה התשובות היו נכונות התשובות היו הוא צריך לפתח תחביבים צריך ללמוד לעשות דברים לבד וכו', אוקי אבל אני אחדד עוד דבר דבר שאני רוצה לחדד זה שהבן אדם צריך להחליט החלטה שבמשך היום כאשר הוא מרגיש צורך ליצור קשר עם הבן או הבת זוג בגלל שהוא מרגיש לבד שם הוא צריך לעצור זאת אומרת זה נכון מה שאמרו כאן שיהיה צריך לפתח תחביבים ותפתח תחביבים וכאלה.

אוקי אבל החידוש זה תחיה אותו דבר תחיה את היום שלך אותו דבר תעשה אותו דבר אותן פעולות וכשאתה מרגיש רצון להתקשר לחברה שלך כשאתה מרגיש רצון לדבר לפנות תשאל את עצמך למה מה הסיבה אם התשובה תהיה כי רע לי לבד יפה אל תיצור קשר עכשיו תמצא דרך להתמודד לבד, הבנו זאת אומרת המהות הייתה לא באופן כללי להגיד למישהו תפתח תחביבים למה כי יכול להיות שהוא יפתח תחביבים ועדיין במשך היום כשיהיה לו רע לבד אז הוא יתקשר לחברה שלו כי רע לו לבד כשאנחנו רוצים לתפוס את הרגעים הספציפיים האלה כשהוא מתקשר אליה כי רע לו לבד כי הוא צריך מישהו שיקשיב לו כי הוא צריך מישהו שיאהב אותו כי הוא צריך מישהו שיתמוך בו את הרגעים האלה לתפוס אותם ואותם לטפל.

כי החרדה של הבן אדם מהפרידה בן אדם מפחד שתהיה פרידה בדיוק בגלל הרגעים הספציפיים האלה שהוא במשך היום מרגיש בודד הבחורה מרגישה בודדה ואז היא מתקשרת לבן זוג שלה שולחת הודעה מתקשרת מה קורה מה שזה לא יהיה, אוקי למה כי בן אדם מרגיש צורך בקשר עם הבן זוג או בת זוג מה שצריך לעשות זה להחליט החלטה מעכשיו למשך שבוע שבועיים לא משנה מה להחליט החלטה אם הבת זוג נגיד פונה אלי אני עונה לה עונה לה אפילו הרבה לא פונה אלי לא פונה אליה בפרט אם אני מרגיש, אם נגיד הוא אומר לה בוקר טוב שיגיד לה בוקר טוב אבל אם יש את הרגעים האלה במשך היום של בן אדם מרגיש לבד שעמום מדוכא מרגיש צורך לשתף מישהו אל תעשה את זה תמצא דרך להרגיש טוב לבד כי זה הדברים שאתה תאבד אותם אם תהיה בלי זוגיות וזה הדברים שבגללם אתה מפחד לאבד את הזוגיות.

זאת אומרת אם אתה תמצא דרך שכל פעם כשרע לך ואתה רוצה תשומת לב תגיד אני לא מבקש ממנו תשומת לבד לא פונה אליו אני אמצא דרך כל פעם כשאני מרגיש רע אני ארגיש רע עם עצמי איך איכשהו אני אתמודד עם זה אני אחשוב שהבן אדם השני מת אז אם הבן אדם מול עצמו ימצא דרך להרגיש טוב לבד עכשיו הוא יכול להיות בזוגיות רגילה לחזור לזוגיות והוא כבר יודע שגם אם לא יהיה לי אותה גם אם לא יהיה לי אותו אני יכול להרגיש טוב לבד זאת בעצם הדרך להתנסות בלבד בלי לפרק את הזוגיות.

ש: אבל עלול לקרות.

אליעד: אתה צודק נכון, אתה הבנת מה הבנת מה אתה צריך לעשות אם אתה בתוך זוגיות ואתה רוצה.

ש: להרגיש טוב לבד.

אליעד: להתנסות בלהיות לבד וללמוד להיות לבד למרות שאתה בתוך זוגיות.

ש: אז מתי שרע לך אתה תרגיש שאתה רוצה לדבר עם בת הזוג אז לא לעשות את זה ולנסות להשיג את זה ממקום אחר.

אליעד: ואם רע לך תעשה מה שבא לך, לא למה לא?

ש: אבל היא יכולה לבוא ולהגיד למה אתה לא מדבר רק אני מדברת.

אליעד: לא משנה ממקום אחר הוא לא אמר מאיפה לא ממנה מבחינתי גם ממנו זה מקום אחר, עכשיו היא תתלונן למה אתה לא מדבר איתי אז תדבר איתה זאת לא הפואנטה פה אתה יכול לדבר איתה לא אתה יכול ליצור איתה קשר בשביל שאם אתה יוצר איתה קשר כי היא רוצה שתיצור איתה קשר זה בסדר אם אתה אומר אני יוצר איתה קשר כדי לעשות לה טוב אין בעיה ואם היא אומרת לך אני רוצה שתיצור איתי קשר ואתה יוצר איתה קשר במשך היום חמש פעמים זה בסדר אבל תמצא את המקרים שאתה יוצר איתה קשר כי אתה רוצה ליצור איתה קשר את זה תפסיק אבל אם אתה אומר לא דיברתי איתה כבר חמש שעות שהיא לא תיפגע צור קשר אין בעיה אבל אם אתה אומר אני רע לי אני חייב לשתף אני זה אני חייב ליצור איתה קשר אל תיצור איתה קשר אסור לך ליצור קשר זהו תמצא דרך להסתדר ואם לא כנראה שאחלה זוגיות יש לך.

ש: למה אני צודק אמרת שאני צודק למה?

אליעד: לא יודע מה אמרת.

ש: אוקי מה שרציתי לחדד קצת זה צריך לעשות את זה בזהירות כדי שהיא לא תרגיש באיזשהו שינוי פתאום.

אליעד: אבל זה מה שאמרתי עכשיו לא היית פה עכשיו דיברנו על זה עכשיו השנייה.

ש: לא מה אתה אמרת אתה אמרת שאם היא מבקשת שאתה תיצור איתה קשר זה בסדר.

אליעד: אם אתה יוצר איתה קשר כדי שהיא לא תחשוב שיש שינוי כדי שהיא לא תבגוד בך כדי שהיא לא תיפגע הכל בסדר גמור אבל יש לך לפעמים במשך היום רגעים שאתה חייב מרגיש צורך לשתף צורך לדבר צורך למשהו ואז אתה יוצר קשר ואתה יודע שגם אם לא תיצור קשר לא יאשימו אותך בשום דבר נכון.

ש: בסדר הוספה עכשיו שמה זה היה חלקי.

אליעד: לא זה היה מראש רק אתה לא שמעת את המילים.

ש: אני לא שמעתי יכול להיות אבל אם הבנתי את זה נכון הוא צריך לעשות את זה בזהירות כדי שהיא לא תרגיש.

אליעד: עכשיו תקשיבו זה יותר חשוב מאשר לפתח תחביבים לדוגמה למה כי יכול להיות בן אדם שיקח את העצה של לפתח תחביבים והוא יפתח תחביבים הוא נגיד התחיל לאהוב כדורגל והוא אוהב תחביבים אבל עדיין הוא תלותי זה לא משנה הוא יפתח כל יום שלוש שעות מעכשיו כל יום הוא נרשם לחדר כושר והתחיל לטוס לחלל אבל הוא עדיין תלותי כי כשרע לו מה הוא עושה עדיין מחפש תשומת לב מהבן זוג מחפש תשומת לב מהבת זוג לא פתרנו את הבעיה מבחינתי תהיה בלי תחביבים לא אכפת לי עם תחביבים בלי תחביבים בדיכאון לא אכפת לי מה תעשה רק כשרע לך תפסיק לצפות לקבל את זה מהשני זה הכל זה המחויב זאת המהות, עכשיו איך תתמודד אז יכול להיות שהפתרון זה לפתח תחביבים אולי אבל המחויב זה תמצא את הרגעים שבהם אתה מצפה לקבל מהשני משהו ותסתדר בלי זה תמצא דרך להסתדר בלי זה. הבנו?
קנאות אובססיבית אישיות קיצונית בלי זוגיות בעצמך לפתח תחביבים לשמור על קשר יכול להרגיש טוב בריא מרגיש בודד להחליט החלטה יכול להרגיש אובססיביות אובססיה אובססיה זוגית אובססיות אישה קנאית בדידות בודד בודדה בזוגיות בחורה קנאית גבר קנאי התגברות על קנאה התמודדות עם קנאה זוגיות חרדה חרדות חרדת חרדת נטישה חרדת פרידה טוב לבד טיפול טיפול באובססיה טיפול באובססיה זוגית טיפול באובססיות טיפול בחרדה טיפול בחרדות טיפול בחרדת נטישה טיפול בפחד טיפול בפחדים טיפול בקנאה טיפול בקנאות טיפול בקנאות בזוגיות טיפול נגד חרדה טיפול נגד חרדות טיפולים טיפולים נגד חרדה טיפולים נגד חרדות לבד לבד בזוגיות לבד ביחד להיות לבד להיות לבד בזוגיות להיות לבד בלי להיפרד להיפרד להיפרד בלי להיפרד להישאר להישאר לבד להרגיש להרגיש טוב להרגיש טוב לבד להרגיש לבד להרגיש לבד בזוגיות להתגבר על קנאה להתמודד עם קנאה לטפל בחרדה לטפל בחרדות ללמוד ללמוד להיות ללמוד להיות לבד ללמוד להיות לבד ביחד ללמוד להיות לבד בלי להיפרד למידה לפתח לפתח תחביבים לקנא לקנא באחרים מטופל מטופלים מטפל מרגיש לבד מרגיש לבד בזוגיות מתמודדים עם קנאה נטישה פחד פחד להישאר לבד פחד מנטישה פחד מפרידה פחד נטישה פחדים פיתוח קינאה קנאה קנאה בזוגיות קנאה ורכושנות קנאה זוגית קנאה חולנית קנאה רומנטית קנאות קנאות אובססיבית קנאות בזוגיות רגישות תחביבים
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח בצורה טובה יותר. ... עבורו. אליעד מדגיש שהזיכרון האנושי בנוי כך שאנו זוכרים את מה שמשפיע עלינו ונתפס אצלנו כמשמעותי. מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך תמיד סיבה חד - משמעית וודאית, ומציג את הטענה שמדובר בעניין אקראי לחלוטין. כלומר, העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, אינה בהכרח קשורה לאירועים ... פחות קרובים אליה, ולכן מתקשה לזכור אותם. כיצד גורמים לאותיות להפוך למוחשיות ומשמעותיות לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך שיהיה לה קל ... כמו דרך מגע, תנועה, או טעם, היא מתקרבת לאות דרך חושיה והזיכרון שלה מתבסס על החוויה המוחשית הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר מוחשי ... בצורה הטובה ביותר ולנסות מגוון של שיטות עד שמגלים איזו שיטה עובדת עבורו. הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה ... הגוף, ויש כאלו שילמדו טוב יותר אם יחושו את האותיות בצורה טעם או ריח, כמו במקרה של שימוש בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם כמשמעותי. במקום להיצמד לדרך מסוימת ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, אך כיצד בדיוק מתרחש השינוי ... עומד במקום אחר - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא לדעת? ומה הכוונה בכלל בלדעת ... המשמעות היא למעשה שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ... הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק ... ולא יודע. הוא מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה, עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ידיעה, והאם באמת התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את הזיכרון. לדוגמה, אם מישהו ... בעובדות, גם התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע אנגלית וכעת הוא יודע. אליעד ... שאתה זוכר זו רק תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש שהיה מצב של אי - ידיעה ... מגיעים למסקנה שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות בטוח שיש בכלל הבדל בין לדעת ... ואפילו דמיוני. בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת ... בבסיסה. לסיכום, אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? האם ידיעה היא אמונה? ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע ... על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ... והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ... עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות ... כמו כלכלה ופיזיקה. במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על ... ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות ... ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד: קודם כל צריך להבין ... מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ... הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם ... ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: אם המידע הוא זיכרוני ... מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה ... המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ל
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר אדם סובל מבעיות דיבור כמו דיסלקציה בדיבור, גמגום או לקות שפתית, חשוב תחילה להבין לעומק את מקור הבעיה לפני ... על דוושת הגז, מה שיוצר תחושת חוסר שליטה. הטיפול במצב כזה מתחיל בנסיעה איטית מאוד עם הוראה חד - משמעית לאדם שלא להסיר את הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות גבוהות. בשלב הבא, מתרגלים שליטה באמצעות דוושת הבלם והגז לסירוגין, ומלמדים את האדם לשלוט במהירות באופן מדויק. לסיכום: כיצד ... מתאימה גם לטיפול בפחדים ולקשיים נוספים הדומים במבנה שלהם לקושי בדיבור. איך לטפל בגמגום? דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים אלא קודם כל להבין מהו הקושי האמיתי. איך לזהות את הקושי האמיתי ... ילד עשוי לחוות את הקשיים בדרכים שונות, וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים שלו. לכן, אם שיטה אחת לא עובדת עם ילד מסוים, ייתכן שהיא פשוט לא ... על כך שכל ילד עשוי להגיב אחרת לאותה שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד. הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים או דרכים שיגרמו לו להתנסות במיומנויות בצורה כיפית ועם פחות התנגדות. כיצד להתמודד עם ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, ... לכל פרט, הוא יוכל לשפר את יכולתו לזכור שמות ולמנוע את ההתבלבלות. האם בעיות בלבול משקפות בעיה אמיתית במוח? אליעד מסביר שאין מדובר בהכרח בבעיה במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל ... בצורה נכונה, כמו במקרה של בלבול בין שמות של אנשים. במקרה כזה, ניתן לפתור את הבעיה על ידי תרגול ושיפור של ההתמקדות, ולא בהכרח מדובר בהפרעה מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר ... עובר ומתקבל. אליעד מציין כי בעיות כאלו ניתן לפתור בתרגולים ממוקדים, שיאפשרו לאדם לשפר את יכולתו להבדיל בין צדדים, לזכור שמות, ולהבין מושגים בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות ... משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות ... השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח ... השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם ... מפתחת את השכל, אך כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול ... כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם ... גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל ... אותו, ולא לברוח מהם או להתעלם מהם. כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי פיתוח יכולת החשיבה והשכל. ... אותו לעומק. דרך השימוש בשכל והחקירה המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר. אם היית אומר לו בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים הוא היה מתרכז ... ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו. דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? ... הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את ... מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו ... את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך ... היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. ... למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק ... כישלון בדרך להצלחה מה זה כישלון? כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? ... הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את ... מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו ... את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך ... היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. ... למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון: שים לב ... עמוק ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? אליעד כהן מציג את האמירה הידועה אין חכם כבעל הניסיון, ובוחן אותה ... כי גם בה אפשר לטעות. מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור על אלברט איינשטיין, שבו מדענים עשו ניסוי ואישרו את התחזית התיאורטית שלו. המדענים ... של עצמם או של אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי לסמוך על היגיון ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד להיות לבד ביחד, מרגיש לבד בזוגיות, להיפרד בלי להיפרד, ללמוד להיות לבד בלי להיפרד, טיפול באובססיה זוגית, טיפול בחרדת נטישה, טיפול בקנאות בזוגיות, מפחד להישאר לבד, להיות לבד בזוגיות, לפתח תחביבים, להרגיש טוב לבד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, מאמן אישי ועסקי, אימון אישי בסקייפ בנושא למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 08:14:05 - wesi1