אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:52איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מכירות, אימון אישי לאנשי מכירות
למה כל כך הרבה אנשים רוצים ללמוד קורסים וסדנאות למכירות?

בעולם של היום קיימת תופעה רחבה מאוד של אנשים המחפשים קורסים וסדנאות שמטרתם לשפר את יכולות המכירה שלהם. התופעה הזו פופולרית כי אנשים מבינים שהיכולת לשכנע ולמכור היא מיומנות חיונית כמעט בכל תחום בחיים. אנשים מוכנים להשקיע בלימודי שיטות מכירה כי הם מאמינים שזה ישפר את היכולת שלהם לשכנע לקוחות, למכור מוצרים, שירותים או רעיונות. ישנה כמות אדירה של אנשי מכירות, מרצים ומומחים הטוענים שיש בידיהם את ה"שיטה המנצחת" שתלמד כל אחד כיצד למכור בהצלחה.

איך אפשר לדעת האם שיטת מכירה באמת יעילה?

כשמישהו מציע לך שיטת מכירה, חשוב לבדוק עד כמה השיטה באמת יעילה ואמינה. אפשרות אחת פשוטה היא לנסות אותה בפועל ולראות אם התוצאות משתפרות. אך מעבר לכך, כדאי לשאול שאלות מעמיקות יותר: האם השיטה הזו טובה באמת, או שאולי קיימת שיטה טובה ממנה? האם אפשר לסמוך עליה בכל מצב? או שאולי השיטה עובדת רק בחלק מהמקרים או עבור חלק מהאנשים?

דרך אחת לבדוק את אמינות השיטה היא לקחת מקרים קיצוניים ביותר ולבדוק האם השיטה עובדת גם בהם. אליעד כהן נותן דוגמה לכך: נניח שמישהו נשרף באש, האם אפשר באמצעות אותה שיטת מכירות לשכנע אותו שזה טוב שהוא נשרף באש? אם התשובה חיובית, זה סימן חזק לכך שהשיטה באמת חזקה ואמינה.

מה הקשר בין שיטות מכירה לבין רעיונות הזויים וקיצוניים במיוחד?

כדי להבין לעומק אם שיטת מכירה היא באמת טובה, אליעד כהן מציע לקחת רעיונות עוד יותר קיצוניים ולבדוק את השיטה גם עליהם. לדוגמה, האם אפשר לשכנע אדם שאין בכלל הבדל בין כאב להנאה או בין ביטחון לפחד? אם השיטה מצליחה אפילו כאן, אפשר לסמוך עליה כמעט לחלוטין בכל סיטואציה שהיא. לעומת זאת, אם השיטה נכשלת, כנראה שהיא אינה שיטה כללית, אלא מוגבלת למקרים מסוימים בלבד.

מדוע מי שמומחה במכירות לא משתמש בכישוריו לטיפול בבעיות נפשיות?

אליעד כהן שואל: אם יש אדם שטוען שיש לו שיטה למכור כל דבר לכל אחד, מדוע הוא מגביל את עצמו רק לעולם המכירות העסקיות? למה לא להשתמש באותה יכולת כדי לטפל באנשים עם הפרעות נפשיות? הרי טיפול נפשי הוא סוג של מכירה: לקחת רעיון חיובי או שונה ולשכנע אדם שנמצא במצב רגשי שלילי לקבל אותו. לדוגמה, אם אדם חרד שרודפים אחריו או מפחד מהרעלה, מדוע אותו מומחה במכירות לא משתמש ביכולתו כדי לשכנע את האדם החרד שהמציאות אינה מפחידה כפי שהוא חושב?

רוב אנשי המכירות כנראה יענו "זה לא התחום שלי" או "הוא משוגע", אך לפי אליעד, אם השיטה שלך באמת טובה, היא אמורה לעבוד גם במקרים כאלה. אם היא לא עובדת על מצבים כאלה, אז היא כנראה לא באמת אוניברסלית.

איך לבדוק האם שיטת המכירה עובדת גם על בני משפחה או על מצבים רגשיים קשים במיוחד?

כדי לבדוק אם השיטה באמת יעילה, כדאי לנסות אותה על מקרים אמיתיים ורגישים: האם אפשר באמצעות השיטה לשכנע ילד שלא יפחד שירביצו לו בבית הספר? האם אפשר לגרום לילדה לעשות שיעורי בית למרות התנגדות קשה? והאם אפשר למנוע מאדם שרוצה להתאבד לבצע את המעשה? אם התשובה היא "כן, השיטה עובדת גם שם", אז יש בידינו שיטת מכירות טובה ואמיתית. אך אם התשובה תהיה "זה קיצוני מדי, זה לא קשור לשיטה", אז כנראה השיטה היא חלקית ומוגבלת.

מדוע השימוש בשם פרטי אינו תמיד עובד במכירות?

אחת השיטות הנפוצות שמלמדים במכירות היא לפנות לאדם בשמו הפרטי או בכינוי ספציפי. לעיתים קרובות זה עובד, כי זה יוצר קרבה ואינטימיות, אבל לא תמיד. לפעמים דווקא זה יכול לגרום ללקוח להירתע או להרגיש לא נוח. לכן, מי שמלמד שיטה כזו חייב להכיר בכך שזו אינה שיטה אבסולוטית שתמיד מצליחה.

מהי הדרך הטובה ביותר לדעת אם אתה מומחה אמיתי במכירות?

הדרך הטובה ביותר לדעת אם יש לך יכולת מכירה ברמה גבוהה באמת, לפי אליעד כהן, היא לראות אם אתה יכול למכור את הרעיונות הללו קודם כל לעצמך. כשאתה נמצא במצב רגשי רע, נסה "למכור" לעצמך את הרעיון שאתה מרגיש טוב. אם הצלחת לשכנע את עצמך, כנראה שבאמת יש לך יכולת מכירה חזקה.

איך מתחברים דברי רבי נחמן לרעיון של מכירת רעיונות חיוביים במצבי קיצון?

אליעד כהן מביא את דברי רבי נחמן, שדיבר על מדינה של אנשים עשירים מאוד שטענו שחייהם טובים, ורבי נחמן שאל אותם אם הם יכולים לעזור לאנשים משוגעים שמרגישים רע מאוד. אם הם לא מסוגלים לעזור לאותם אנשים, כנראה שהמצב הטוב שלהם לא אמיתי או שהשיטה שלהם לא מושלמת. המסר הוא דומה: אם שיטת המכירה שלך חזקה באמת, היא חייבת להיות מסוגלת לשכנע גם אנשים שנמצאים במצבים הקשים והקיצוניים ביותר.

מה המסר המרכזי מההרצאה של אליעד כהן בנושא שיטות מכירה?

המסר המרכזי שאליעד כהן מעביר הוא שכל מי שרוצה ללמוד מכירות חייב לבדוק האם השיטה שהוא לומד או מלמד היא באמת שיטה כללית ואבסולוטית, או שהיא רק פתרון חלקי שמתאים למצבים ספציפיים. אם היא כללית, ניתן להשתמש בה לא רק בעולם העסקי אלא גם בבעיות אישיות, משפחתיות, רגשיות, ואפילו נפשיות. רק אז אפשר לומר שהשיטה באמת חזקה ואמינה.
למה בכלל מדברים על קורסים למכירות ועל סדנאות לאנשי מכירות?

ש: מה עומד מאחורי הרעיון שכל כך הרבה אנשים מתעניינים בעולם המכירות?

ת: בשיחה עלה שהעולם שלנו מלא באנשים שרוצים למכור, ושיש ביקוש רב לקורסים ולאנשי מקצוע שמלמדים שיטות מכירה. יש סדנאות מיוחדות המכוונות לאנשי מכירות, יש קורסים שעוסקים באיך לשפר יכולות מכירה, ויש גם אנשים שמציגים את עצמם כמומחים גדולים בשיטות שונות. הרעיון הכללי הוא שיש המון שיטות ומדריכים שמבטיחים ללמד כל אחד למכור יותר, כי לרוב בני האדם חשוב לדעת לשכנע אחרים לקנות את הרעיונות, המוצרים או השירותים שלהם.

מה השאלה שעולה כשמישהו מציע לך שיטת מכירה?

ש: מה צריך לבדוק לפני שמאמינים למי שאומר "אני אלמד אותך איך למכור"?

ת: עלתה השאלה החשובה: כשמישהו אומר "יש לי שיטה למכור", איך אפשר לבדוק עד כמה השיטה באמת טובה? אפשר כמובן לנסות את השיטה ולראות אם היא עובדת בפועל, אבל אז נשאלת שאלת ההרחבה: אולי היא עובדת רק חלקית? אולי יש שיטה יעילה עוד יותר? אולי אפשר לשפר אותה? וחוץ מזה, איך בודקים אם אפשר לסמוך על השיטה 'בעיניים עצומות'?

איך אפשר לבדוק אם שיטת מכירה נכונה או יעילה באמת?

ש: האם פשוט מספיק לנסות למכור באמצעות השיטה ולראות מה קורה?

ת: מצד אחד, אפשר לבדוק אם התוצאות טובות בשטח: האם באמת מכרת יותר מוצרים או שירותים בזכות השיטה. מצד שני, אם רוצים לבחון באופן עקרוני אם זו שיטה מקיפה וחזקה, אפשר לשאול את עצמנו האם היא מסוגלת למכור כל דבר לכל אדם, כולל דברים שלכאורה אי אפשר למכור אותם בכלל.

למה מביאים דוגמה קיצונית כמו 'למכור לאדם את הרעיון ששריפה באש זה טוב'?

ש: מה הקשר בין שריפה באש לשיטת מכירות?

ת: בשיחה הוסבר שדרך לבחון שיטה היא לקחת את המקרה הכי קיצוני, כלומר, הדבר שאנשים הכי לא רוצים אותו, ולשאול: האם אפשר באמצעות השיטה למכור לאדם את הרעיון שאותו דבר קיצוני הוא דווקא טוב? אם כן, כנראה השיטה באמת "כל - יכולה". אם לא, כנראה השיטה מוגבלת יותר.

הדוגמה הספציפית היתה: אם יש בן אדם שנשרף באש, אפשר לשכנע אותו ש"שריפה באש זה דווקא דבר טוב"? זו דוגמה שמתארת מקרה שהוא נגד כל היגיון וגורם סבל מיידי. אם בכל זאת אפשר בעזרת שיטה מסוימת לשכנע אותו אחרת, זו שיטה שמסוגלת להתמודד עם הרעיון הכי קשה למכירה, ואז היא עשויה לעבוד על הכל.

האם זה רלוונטי רק לאש, או שגם לרעיונות עוד יותר קיצוניים?

ש: למה דיברו גם על רעיונות הזויים יותר, כמו למכור למישהו שאין הבדל בין דברים?

ת: בשיחה נאמר שאם כבר בודקים קיצוניות, אפשר ללכת אפילו יותר רחוק. אולי יש רעיון עוד יותר מופרך מבחינת האדם: למשל לשכנע אותו שאין שום הבדל בין כאב להנאה, בין שריפה ללא שריפה, או בין פחד לביטחון. אם נמצאת שיטה שמוכיחה את עצמה אפילו במקרים קיצוניים כאלה, אז היא בהחלט מקיפה.

איך עניין מכירות מתחבר לטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות?

ש: בשיחה עלה שאם אתה כל כך טוב במכירות, למה שלא תרחיב את היכולת הזו גם לטיפול באנשים? איך בכלל מתקשר תחום המכירות לעולם הטיפול הנפשי?

ת: הוצע רעיון שהמונח "טיפול" דומה לפעולת מכירה. למה? כי כשמטפלים באדם הסובל מחרדה, לדוגמה אדם שמרגיש שרודפים אחריו או שמרעילים אותו, בעצם מנסים "למכור" לו את הרעיון שהמציאות לא כזו מפחידה, או שהדברים לא מחייבים אותו להרגיש רע. מטפל טוב אמור לשכנע את המטופל לשנות תפיסות שמציקות לו. זה תהליך של מכירה של רעיון שונה.

למה מומחה במכירות לא עובר לטיפול בבעיות נפשיות?

ש: בשיחה נזרקה השאלה: אם אתה יודע למכור כל כך טוב, למה רק למכור מוצרים ועסקים? למה לא לפתור לאנשים בעיות עמוקות?

ת: לפעמים איש המכירות יגיד "אני עוסק במה שאני אוהב, ואני לא מטפל בהפרעות נפשיות". אבל יש כאן נקודה שהועלתה: אם השיטה שלו כל כך חזקה, היא אמורה לעבוד על כל רעיון, כולל על אדם שמרגיש רדוף או חרד או מי שעבר טראומה קשה. אם לא, אולי השיטה לא כזאת מושלמת.

יש גם מי שיגיד "הוא משוגע, זה לא קשור אלי", אבל כביכול אם השיטה הייתה מקיפה, אפשר היה למכור לאותו 'משוגע' את הרעיון שיש לו סיבה להירגע ולשנות את המחשבה.

האם שיטה שעובדת רק במקרים מסוימים היא באמת 'שיטה כללית'?

ש: מה ההבדל בין שיטה כללית שיכולה לעבוד תמיד, לבין שיטה שעובדת רק לפעמים?

ת: בשיחה נטען שכשאדם אומר "זאת השיטה למכור", לפעמים הוא מתכוון לכך שבאחוז גבוה של מקרים היא מניבה תוצאות טובות. אבל עדיין, זו לא בהכרח שיטה אבסולוטית שמצליחה בכל מצב. ייתכן שיש מצבים שבהם השיטה תיכשל. מי שמחפש שיטה אחת כללית צריך לבחון אם היא מסוגלת לכסות באמת כל מקרה, כולל מצבים של אדם שמתנגד בצורה קיצונית ביותר.

מה עם הדוגמאות של מכירה לבן או לבת שעושים שיעורי בית, או טיפול באדם רוצה להתאבד?

ש: האם הדוגמאות האלה עולות כהמחשה לצורך בהכללה של השיטה?

ת: כן. נאמר שאם למישהו יש שיטת מכירה, אפשר לשאול: "האם השיטה יכולה לגרום לבת שלי לעשות שיעורים?" או "האם היא יכולה לגרום לבן שלי לא לפחד שירביצו לו בבית הספר?" אם השיטה באמת גורפת, היא תעבוד גם שם. באותה מידה, "אם יש מישהו שרוצה להתאבד, האם אפשר לגרום לו לא לרצות להתאבד?" אם התשובה תהיה "רק במכירות עסקיות זה עובד" או "לא, זה קיצוני מדי", אז כנראה השיטה לא באמת גלובלית.

מה לגבי הדוגמה של שימוש בשם פרטי במכירות?

ש: איך מתקשר הסיפור של 'שם פרטי' לשיטות שמציגים אנשי מכירות?

ת: הוזכר בשיחה שרבים מלמדים 'שיטות קטנות', כמו "קרא ללקוח בשמו הפרטי" או "השתמש דווקא בכינוי מסוים" וכדומה. נניח שזה עובד פעמים רבות, אבל זה לא תמיד נכון. לפעמים זה מבריח את הלקוח או גורם לו לחוסר נוחות. לכן, מי שמלמד שיטה כזו צריך להבין שהיא לא שיטה מוחלטת שעובדת בכל תרחיש.

איך נוכל לדעת שאנחנו לומדים מכירות ברמה הגבוהה ביותר?

ש: האם יש דרך לשלב בין 'שיטת מכירה' ספציפית לבין 'שיטת מכירה' שמסוגלת להתאים לכל דבר בעולם?

ת: אחד הרעיונות שהועלו הוא: נסה קודם למכור לעצמך. בכל פעם שרע לך, "מכור" לעצמך את הרעיון שטוב לך. אם תצליח, כנראה שאתה מבין עקרונות מכירה באמת עמוקים. בעצם זה סוג של מכירה פנימית: אתה לוקח מחשבה שלילית ומשכנע את עצמך בגרסה החיובית. אם זה עובד, כנראה שיש בידך יכולת מכירה ברמה גבוהה, כי הצלחת לשכנע גם אדם מאוד עיקש (את עצמך) בדברים שלא תמיד מובנים מאליהם.

כיצד מתקשרת האמירה של רבי נחמן ליכולת למכור גם את הרעיון החיובי במצבים קיצוניים?

ש: מדוע דובר על דברי רבי נחמן בהקשר הזה?

ת: הוזכר סיפור מרבי נחמן על מדינה של עשירים שטענו שיש להם חיים טובים, ותהה אם הם יכולים להציל חבורה של משוגעים שרע להם מאוד. אם הם לא מסוגלים להביא אותם לתחושת טוב, כנראה שהם לא באמת כל כך עשירים (או לא באמת שולטים ב'מכירה' של רעיונות לשינוי מצבם הנפשי). ההקבלה היא שאם באמת יש שיטת מכירה חזקה, היא אמורה לאפשר 'מכירה' של רעיונות טובים גם לאנשים שנמצאים במצב מנטלי קיצוני.

איזה מסר כללי אפשר לקחת מכל הדיון הזה?

ש: איך כל הטיעונים האלה מתחברים, ואיזה תובנה אפשר להוציא בסוף?

ת: הרעיון המרכזי הוא שמי שמציג עצמו כמומחה במכירות, ושיש לו שיטה מנצחת לכל מצב, כדאי לבדוק את מידת ההכללה של השיטה. כלומר, האם היא פועלת גם על מצבי קיצון? האם היא מסוגלת לשנות מחשבות של אדם שממש מתנגד או סובל? האם היא יכולה להשפיע על כל אחד ועל כל רעיון? אם לא, אולי יש לה מגבלות וצריך להכיר בהן. מצד שני, אם יש לך כלי אמיתי, אולי תוכל להשתמש בו לא רק למכור מוצרים, אלא גם לעזור לאנשים בתהליכים נפשיים, או בכל תחום אחר שדורש שכנוע ושינוי מחשבתי עמוק.
עכשיו יש בעולם שלנו המון אנשי מכירות שמוכרים קורסים לאנשי מכירות.

ש: דיברנו על זה כבר פעם אחת.

אליעד: מדברים על זה עוד פעם סדנה לאנשי מכירות קורס לאנשי מכירות, שיטת מכירות מה שזה לא יהיה שיטות למכור. עכשיו אני רוצה לתת את הפרספקטיבה הבאה כשמישהו מביא לך שיטה כשאומרים לך "אני אלמד אותך איך למכור" איך אתה יכול לבדוק האם ועד כמה השיטה הזאת נכונה אז אפשרות אחת להגיד בא נראה אם היא מוכרת לי את המוצרים שלי בא ננסה אותה ונראה אם זה מוכר או לא מוכר אבל בהנחה שאתה רוצה לדעת אם נגיד יש שיטה יותר טובה.

ש: לא קודם כל בא נראה אם אתה מכרת לפי השיטה הזאת.

אליעד: לא נניח שכן אז?

ש: מכר והצליח?

אליעד: כן נניח שאתה רוצה לדעת לפחות הוא מכר לך את הקורס שלו עכשיו נגיד שאתה רוצה לדעת האם יש שיטת מכירה יותר טובה, שאלה שנייה נניח שאתה רוצה לדעת האם בעצם אתה יכול לסמוך על השיטה הזאת בעיניים עצומות וזהו. בכל מקרה התשובה היא כדלקמן, נכון מה התשובה ולכן התשובה תהיה ש...?

ש: לא אני חשבתי על מה שאמרת.

אליעד: אז מה התשובה?

ש: חשבתי על איך לבדוק שיטה אז נניח מבחינתי אם אני רוצה לבדוק מישהו אם הוא יצליח למכור לי את הדבר שאני הכי לא רוצה.

אליעד: נכון אז זה קשור לזה אבל בוא ניתן את זה יותר גנרי, התשובה תהיה כזאת אם מישהו אומר לך "יש לי שיטה למכור" לדוגמה הוא אומר לך "תקשיב כשאתה רוצה למכור לבן אדם משהו תגלה אמפתיה" זאת השיטה שלו למכור והוא נותן לך הרצאה ואתה מגלה אמפתיה ואתה מוכר מוצרים אבל אתה אומר "זאת באמת השיטה או שיש שיטה יותר טובה, האם השיטה הזאת אפשר לשפר אותה או לא האם אני יכול לסמוך עליה בעיניים עצומות או לא".

אז מה התשובה כשיש לך חוק בפיזיקה אתה רוצה לדעת אם הוא עובד או לא אתה בודק אותו האם הוא עובד בכל המקרים האפשריים, עכשיו מה הוא אמר הוא אמר "בוא נבדוק אם הוא יכול למכור לי את הדבר שאני הכי לא רוצה, מה אני הכי לא רוצה בעולם תמכור לי את הרעיון שזה טוב". עכשיו התשובה הגנרית יותר היא האם באמצעות השיטה הזאת אני יכול למכור לכל אחד כל רעיון, לדוגמה נגיד בן אדם שורפים אותו באש ואתה עכשיו רוצה למכור לו רעיון שאומר ששורפים אותו באש זה טוב.

האם באמצעות השיטה הזאת אתה יכול למכור לו את הרעיון שזה ששורפים אותו באש זה טוב זאת השאלה, אם התשובה היא כן אז אנחנו נבדוק האם דבר שבן אדם עוד יותר לא רוצה אותו מאשר שישרפו אותו באש ואז לדוגמה אנחנו נגיד נגיע למסקנה שיש משהו שבן אדם בטוח בו יותר מזה שהוא לא רוצה שישרפו אותו באש או נגיד בטוח שיש הבדל בין אם שורפים אותו ללא שורפים אותו.

תכף נציג קצת משהו פילוסופי אבל נסביר, אוקי נשאל אותו האם באמצעות השיטה שלך אנחנו יכולים למכור לבן אדם עם זה את הרעיון שאין הבדל בין דבר לדבר שהוא בכלל לא ידע להבדיל בין דבר לדבר. הרעיון זה לקחת את הדבר הכי לא הגיוני שעושה לבן אדם הכי רע ועל זה לבדוק מה השיטה למכור לו כי אם אנחנו נמצא שיטה שבאמצעותה ניתן למכור לאנשים את הדבר הכי רע בעולם את הרעיון הכי רע בעולם הכי לא הגיוני בעולם ממילא ניתן למכור עם השיטה הזאת כל דבר אחר.

אבל רוב האנשים או כל האנשים שעושים מכירות או מלמדים מכירות או מה שזה לא יהיה אין להם מושג בנושאים האלה, למה ומה עוד פרספקטיבה שאני נותן עכשיו עומד לך איש מכירות הזאב מ - wall streetנגיד כל מיני טיפוסים כאלה, בסדר והם עכשיו מלמדים אותך איך למכור הוא אומר לך "אני יודע למכור ואני יודע למכור ולא למכור" ואז שה - popup שקופץ לי לראש זה "אם אתה יודע למכור כל כך טוב אז למה אתה עוסק רק במכירות תתעסק בטיפול באנשים".

בא בן אדם עם איזו חרדה עם איזו אובססיה עם איזו הפרעה נפשית, בא בן אדם שיש לו בראש מחשבה שרודפים אחריו תמכור לו את הרעיון שלא רודפים אחריו כאילו למה אתה ננעלת על הנישה של המכירות כאילו יש הרבה דברים מעבר שאפשר לעשות למה דווקא מכירות.

ש: זה מה שהוא רוצה אבל זה מה שמעניין אותו.

אליעד: נכון אתה צודק אבל מה לעשות שבדרך כלל התשובה תהיה "תקשיב מה אני קשור לטיפול בהפרעות נפשיות, הוא משוגע מה אני הוא צריך לאשפז אותו בבית משוגעים, אני מוכר עסקים אני לא קשור עכשיו" בן אדם נגיד משוגע חושב משהו מסוים, נגיד בן אדם נגיד משוגע חושב שרודפים אחריו בן אדם חושב שמרעילים אותו בן אדם מפחד למות, בן אדם יש לו טראומה נגיד מישהי אנסו אותה ויש לה טראומה בן אדם מפחד מלא יודע מה אין לי מושג ממה.

זה משהו רע מאוד לבן אדם אז אם אתה באמת מומחה במכירות הרי מה זה טיפול באנשים זה סוג של מכירות, סוג של מכירות לאו דווקא כי אנשים לא אוהבים לשמוע שזה מכירות אבל זה סוג של מכירות כי זה בעצם לקחת את הרעיון שאומר שאתה יכול לראות את הטוב או לקחת את הרעיון שאומר שזה לא בהכרח רע ולמכור לך אותו.

ש: עוד פעם?

אליעד: אז אם אתה טוב במכירות תרחיב את המוצרים שלך למה אתה מלמד רק אנשי מכירות תיתן הרצאה למטפלים, לך תלמד מטפלים בהפרעות נפשיות איך לטפל איך למכור למטופלים שלא יהיה להם הפרעות נפשיות למה רק מכירות לעסקים.

ש: יכול להיות שהוא יגיד "אני טוב בזה וזה הכל".

אליעד: אבל הנוסחה היא טובה הנוסחה אבל עובדת?

ש: רק בזה.

אליעד: יפה אז אם היא עובדת רק בזה סימן שגם בזה היא לא תמיד עובדת.

ש: מי שבכלל מתיימר להגיד שהנוסחה הזאת תמיד עובדת בכל מקרה בכל מצב, זאת אומרת אני אישית לא מקבל את הדבר הזה בכלל.

אליעד: זה נכון אבל כשאתה כצופה הולך לקנות מוצר שאומר "אני עכשיו לומד איך למכור" תשאל את עצמך "האם באמצעות שיטת המכירה הזאת אני יכול עכשיו לגרום לבת שלי לעשות שיעורים, האם אני יכול עכשיו לגרום לילד שלי לא לפחד שירביצו לו בכיתה" באמצעות שיטת המכירה הזאת, אם התשובה תהיה כן על כל דבר "כן כל דבר הוא ירגיש רע וירצה להתאבד אני באמצעות שיטת המכירה הזאת גורם לו לא להתאבד" כל דבר.

ואם זאת תהיה התשובה אז יפה יש לך שיטת מכירות טובה אבל אם התשובה תהיה "תראה אבל זה מקרה קשה מדי זה קיצוני זה לא קשור" אדוני גם השיטה שלך לא קשורה, היא קשורה קצת היא מקרה פרטי היא לא מקרה כללי כי אחת הטעויות הכי נפוצות של אנשים שמלמדים שיטות למכירות או אנשים שמלמדים שיטות לכל מיני דברים באופן כללי היא שהם לוקחים דבר שעובד בחלק מהמקרים ואומרים לך תעשה אותו וזה באמת עובד בחלק מהמקרים וזהו.

אבל זה עובד בחלק מהמקרים כי זה עובד בחלק מהמקרים זה אבל עדיין לא השיטה, כמו לדוגמה שדיברנו קודם נגיד על שם פרטי תגיד את השם הפרטי או תגיד כינוי אחר, מה האמת שבחלק מהמקרים אם תגיד שם פרטי זה יהיה יותר טוב אבל אם אתה חושב שיש לך שיטה זה לא נכון כי לפעמים זה ידפוק אותך אם תגיד שם פרטי. ולכן אם אתה רוצה ללמוד מכירות אתה צריך למצוא את הנוסחה למכור לעצמך, הנה מה שהוא אמר בא תראה אם באמצעות השיטה הזאת אתה יכול למכור לעצמך כל פעם כשרע לך להשתמש בשיטה הזאת למכור לעצמך את הרעיון שטוב לך. אם אתה יודע מכירות.

ש: זה גם ההפך.

אליעד: לא, נניח אתה רוצה להרגיש טוב אוקי עכשיו תחפש אנשים שרע להם ותמכור להם את הרעיון שטוב להם, תחפש מתי רע לך ותמכור לעצמך את הרעיון שטוב לך. ולכן רבי נחמן אמר הייתה מדינה של עשירות שהם היו מאוד עשירים ואמרו שהם חיים חיים טובים אז הוא אמר להם אם אתם חיים חיים טובים יש פה חבורה של משוגעים מטורפים שרע להם תצילו אותם, אם אתם לא יודעים להציל אותם סימן ששיטות המכירה שלכם לא מספיק טובות.
לפתור לאנשים בעיות שיטות מכירה טיעון איך אפשר לדעת מוחלט לגרום ללקוח מסקנות איש מכירות לגרום למישהי שימוש בשם פרטי הפרעה אומנות אומנות המכירה אומנות השכנוע אימון אימון אישי אימון אישי לאנשי מכירות אימון לאנשי מכירות אימונים איפה ללמוד מכירות איש מכירות אמנות המכירה אמנות השכנוע אנשי מכירות הדרכת הדרכת מכירות להתאמן ללמוד ללמוד מכירות למידה למכור למכור כל דבר למכור לכל אחד מכירה מכירות ממי ללמוד ממי ללמוד מכירות מנהל מכירות מנהלי מכירות סדנא סדנא למכירות סדנאות סדנה קורס קורס למכירות קורסים תותח במכירות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - ... לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח בצורה טובה יותר. דוגמה ... את מה שמשפיע עלינו ונתפס אצלנו כמשמעותי. מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך תמיד סיבה חד - משמעית וודאית, ... שמדובר בעניין אקראי לחלוטין. כלומר, העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, אינה בהכרח קשורה לאירועים מסוימים ... להפוך למוחשיות ומשמעותיות לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך שיהיה לה קל יותר ... והזיכרון שלה מתבסס על החוויה המוחשית הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר מוחשי כמו ... שיטה עובדת עבורו. הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה החזקה ... טעם או ריח, כמו במקרה של שימוש בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם כמשמעותי. במקום להיצמד לדרך מסוימת ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, אך כיצד בדיוק מתרחש השינוי ... עומד במקום אחר - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא לדעת? ומה הכוונה בכלל בלדעת ... המשמעות היא למעשה שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ... הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ... ולא יודע. הוא מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה, עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי ... והאם באמת התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את הזיכרון. לדוגמה, אם מישהו ... בעובדות, גם התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע אנגלית וכעת הוא יודע. ... שאתה זוכר זו רק תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש שהיה מצב של אי - ידיעה ... מגיעים למסקנה שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות בטוח שיש בכלל הבדל בין לדעת ... ואפילו דמיוני. בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת ... בבסיסה. לסיכום, אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? האם ידיעה היא ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ובאנגלית טייבל? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות חזרתיות ותרגול אינטנסיבי יש לכתוב כמה שיותר ... וחילוק, ורק אחר כך למשוואות מורכבות. אותו דבר גם בתחומים כמו כלכלה ופיזיקה. במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים ... או לא מבינים נושא כלשהו, תמיד לחזור שלב אחד אחורה ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד: קודם כל צריך להבין מה זה בכלל איגרת חוב. לאחר מכן להבין ... כל חלק בנפרד, תוכלו להבין את המושג המלא. מה קורה אם מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים הלאה. כאשר ... הבסיסיים. בעזרת ההבנה הזאת של שני סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ל
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה , טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר ... קטועות על דוושת הגז, מה שיוצר תחושת חוסר שליטה. הטיפול במצב כזה מתחיל בנסיעה איטית מאוד עם הוראה חד - משמעית לאדם שלא להסיר את הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות גבוהות. בשלב הבא, ... השיטה מתאימה גם לטיפול בפחדים ולקשיים נוספים הדומים במבנה שלהם לקושי בדיבור. איך לטפל בגמגום? דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים אלא קודם כל ... לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים שלו. לכן, אם ... חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד. הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים או דרכים שיגרמו לו להתנסות ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, ... ולמנוע את ההתבלבלות. האם בעיות בלבול משקפות בעיה אמיתית במוח? אליעד מסביר שאין מדובר בהכרח בבעיה במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל אדם פועל בצורה דומה, כאשר הוא עובר דרך מספר שלבים ... אנשים. במקרה כזה, ניתן לפתור את הבעיה על ידי תרגול ושיפור של ההתמקדות, ולא בהכרח מדובר בהפרעה מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר שמהות ההפרעות איננה טמונה בכשלים מוחיים, אלא בדרך ... לפתור בתרגולים ממוקדים, שיאפשרו לאדם לשפר את יכולתו להבדיל בין צדדים, לזכור שמות, ולהבין מושגים בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD תרגולים למוח הבנת מושגים ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח את ... בו שימוש אינטליגנטי ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות לזכור את המילים, זו כבר הפעלת חשיבה ... השכל. לסיכום: כיצד ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם שמפתחים את השכל. מהי ההבחנה בין ... חזרה על מילים בשפה חדשה אינה בהכרח מפתחת את השכל, אך כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול לפתח את השכל, בתנאי שנעשה בו שימוש ... כיצד ניתן לפתח את השכל? לסיכום, כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן ... בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך ... מהם או להתעלם מהם. כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי פיתוח יכולת החשיבה והשכל. אליעד מציע לקחת כל ... השימוש בשכל והחקירה המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר. אם היית אומר לו בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים הוא היה מתרכז תתרכז בלראות ... ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו. דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך ... רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן ... ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא ... בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם ... גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים ... הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג ... כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? הכישלון הוא לא דבר ... רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. מהו ... ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא ... בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם ... גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים ... הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית ... להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה עושים אחרי כישלון? ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? אליעד כהן מציג את האמירה הידועה אין חכם כבעל הניסיון, ובוחן אותה לעומק. לפי התפיסה המקובלת, אדם ... חייבת להיות תקינה, כי גם בה אפשר לטעות. מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור על אלברט איינשטיין, שבו מדענים עשו ניסוי ואישרו את התחזית התיאורטית שלו. המדענים התלהבו שהניסוי הוכיח ... להסתמך רק על הניסיון של עצמם או של אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי לסמוך על היגיון ולא על ניסיון? איך להבין את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מכירות, אימון אישי לאנשי מכירות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למידה, בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי, מאמן אישי למתבגרים, ייעוץ טיפולי בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5781 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 08:28:40 - wesi1