אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כמה אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
כמה אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 1
מה המשמעות של שיחת חולין לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מסביר את החשיבות והעומק שקיימים דווקא בשיחות חולין, שנראות לכאורה חסרות תכלית. הוא מתייחס לכך שלפעמים בשיחות שבהן מדברים לכאורה על "שום דבר", אפשר למצוא הרבה מאוד חוכמה וערך, במיוחד כשמדובר בשיחה עם "תלמיד חכם". אליעד נותן כדוגמה את הסיפור של רבי נחמן מברסלב, שמסופר עליו שהיה משוחח בשבת על שיחות חולין לאחר התפילה. בשיחות אלו הוא היה עובר בין אנשים ומקשיב למה שהם מספרים, אפילו שהשיחות לא היו על נושאים קדושים או דתיים, אלא על חדשות, פוליטיקה או סתם נושאים יומיומיים.

יום אחד הגיע אחיו של רבי נחמן והעיר לו שהוא מתפלא על כך שאדם במעמדו הרוחני משוחח שיחות סתמיות כאלו בשבת. רבי נחמן השיב לאחיו בשאלה: "אתה זוכר על מה דיברנו הבוקר?" והאח ענה שלא, משום שהיו אלו שיחות סתמיות. רבי נחמן השיב לו: "אז אני אזכיר לך", והסביר לאחיו בפירוט את השיחות שנראו חסרות משמעות, תוך שהוא חושף בפניו את החוכמה ואת השורש הרוחני העמוק שהיו מסתתרים מאחורי כל נושא וכל משפט שנאמר בשיחת החולין. דווקא מתוך השיחות האלו מתגלה עומק שלא נמצא אפילו בהרצאות רוחניות לכאורה.

מה הרעיון שעומד מאחורי "שיחת היפוכים" שאליעד כהן הציג?

אליעד כהן מסביר גם את הרעיון שנקרא "שיחת היפוכים", כלומר, שיחה שמטרתה ליצור דיאלוג דרך התנגדות מכוונת לכל טענה או עמדה שהצד השני מעלה. הוא מדגים כיצד ניתן לקחת כל אמירה ולהציג לה מיד את ההפך שלה. לדוגמה, אם מישהו אומר "יש שלושה אנשים שהגיעו למטרה", אפשר מיד לשאול "למה שלושה? למה לא חמישים או חמש מאות?", וכך להרחיב ולהעמיק את הדיון עד אינסוף.

מטרת שיחת ההיפוכים, לפי אליעד, היא לחשוף רבדים עמוקים יותר של האמת ולהכריח את הצד השני להתאמץ לחשוב על המהות של הדברים. הרעיון הוא שאם מישהו מסכים עם כל מה שאתה אומר, השיחה נעצרת במהירות וההבנה לא מתעמקת. לכן יש ערך דווקא ביצירת אי - הסכמה מכוונת, שמתוכה מתפתחת חקירה עמוקה יותר של המציאות והאמת.

למה רבי נחמן מברסלב יצר מחלוקות בכוונה?

אליעד כהן מספר גם על כך שרבי נחמן מברסלב אמר פעם שהוא יכול היה לעשות שלום מוחלט עם כל העולם, אבל העדיף דווקא שיחלקו עליו. הסיבה לכך היא שלדעת רבי נחמן, ישנן השגות וחוכמות שאפשר להשיג רק מתוך קונפליקט ומחלוקת. אם כולם תמיד יסכימו איתו, הוא לעולם לא יגיע לעומק ההבנה שהוא שואף אליה. רק מתוך ההתמודדות עם ביקורת, התנגדות ומחלוקת, הצדיק יכול להגיע לדרגות הבנה גבוהות יותר, משום שהוא חייב להתמודד עם טענות חזקות, לחשוב לעומק ולהעמיק את ההבנה של האמת.

מה המשמעות של שיחת "כלום" או "שום דבר"?

אליעד כהן משווה את הרעיון לשיחות על "שום דבר" לתכנית הטלוויזיה המפורסמת "סיינפלד", שהתפרסמה בכך שהיא מוגדרת כ"תכנית על כלום". הרעיון הוא שיש ערך רב גם לשיחות שנראות חסרות תוכן ותכלית, כי דווקא מתוך מה שנראה חסר משמעות יכול להתפתח שיח מעניין, משמעותי, ועמוק יותר. הוא מסביר שהיכולת לנהל שיחות כאלו, שבהן הצדדים בוחנים ומפרקים...
מחלוקת השכל של אליעד כהן הגישה של אליעד כהן הבנת המציאות להגיע הדתיים שאיפות שאלה למה אליעד בצורה טבעית לפתח eip אליעד אליעד כהן אליעד כהן מנהל כת אליעד כהן נוכל אליעד כהן רמאי אליעד כהן שקרן אליעד כהן שרלטן ביקורת על אליעד ביקורת על אליעד כהן דיבייט דיבייטינג הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן היפוך היפוכים הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל השכל של אליעד השכל של אליעד כהן חכם כמה אנשים הגיעו כמה אנשים סיימו לנהל שיחה לפתח לפתח שיחה מורה רוחני מורים רוחניים מחלות מצא את ההבדלים ניהול שיחה סיימו פיתוח פיתוח שיחה קושי קושיות קושיות על אליעד קושיות על אליעד כהן קושיות על מורה קושיות על מורה רוחני קשיים רוחני רוחניות שאלות על אליעד שאלות על אליעד כהן שיחה שיחה על שום דבר שיחת היפוכים שיחת חולין שיחת חולין של תלמיד חכם שיטת eip שכל תלונות על אליעד תלונות על אליעד כהן תלמיד תלמיד חכם תלמידים
חלק 2
חלק 2
...הללו. הוא נותן דוגמה קונקרטית: אם באמת היה רוצה למכור יותר, יש אינספור דרכים לשכנע את הקהל ולא היה זקוק לאדם מסוים שישאל אותו לגבי זה. מדוע אנשים מתקשים להחליט מה הם באמת רוצים? אליעד מסביר את אחד השורשים המרכזיים לספקות של אנשים - הם אינם באמת יודעים מה הם רוצים. הוא נותן דימוי של GPS או Waze שאינו מכוון ליעד מסוים: אם אדם אינו יודע לאן הוא רוצה להגיע, הוא תמיד ימצא עצמו אבוד ומתוסכל, נתקל במכשולים. ההצעה המרכזית של אליעד היא שאדם צריך קודם כל לברר...
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 2
... - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 2 ועכשיו השאלה המתבקשת היא, מאחר שגם על חכם אמיתי יש שאלות וגם על טיפש ונוכל יש שאלות, אז כיצד ידע האדם להבדיל בין מורה דרך רוחני אמיתי, שהוא חכם אמיתי ושהקושיות שיש עליו, הן רק מצד האדם עצמו, לבין נוכל וטיפש, שהקושיות שיש עליו, הן ההוכחה לכך שהוא משקר. ואיך ידע האדם להבדיל בין השניים האלו? והתשובה היא, שאין לאדם שום דרך לדעת באופן מיידי, מיהו הנוכל ומיהו דובר האמת. והדרך היחידה של האדם לדעת האם הקושיות שיש לו, האם הן מעידות על נוכלות או על חוכמה מאוד גדולה של הדבר שעליו יש לו קושיות, היא רק על ידי זה שהאדם מסתכל על עצמו, ולוקח אחריות אישית על עצמו, ומגיע לשלמות האישית של עצמו. כי כל זמן שהאדם לא הגיע לשלמות העצמית של השכל ושל המחשבות של עצמו, הוא לעולם לא באמת יכול להבדיל בין נוכל מאוד גדול שיש עליו קושיות, לבין חכם מאוד גדול שיש עליו קושיות. ומצד האמת, הדבר הזה לא צריך כלל להטריד את האדם. דהיינו, חוסר היכולת של האדם להבדיל בין מורה דרך ... של מה שאמרו לו, על ידי זה הוא מקבע בעצמו את הטיפשות. ובנוסף על כך, הוא גם לא באמת מבין את מה שאמרו לו. כי נניח לדוגמה שהאדם מקורב לאיזה מנהיג אמיתי וחכם אמיתי. ואותו החכם האמיתי אומר איזה משהו חכם. במקרה כזה, למרות שהאדם מקורב לחכם אמיתי, אם הוא יבחר רק להאמין לדברי החכם, בלי לנסות להבין אותם, על ידי זה הוא לא באמת יבין את דברי החכם. כי כאשר החכם האמיתי אומר איזה דבר, אפשר להבין ולפרש את מה שהוא אמר בדרכים שונות. וכאשר האדם שומע איזה דבר חכם מאדם חכם אמיתי, האדם לעולם מבין את דברי החכם, אך ורק לפי השכל הקטן והאישי שלו. והפירוש שהאדם מבין את דברי החכם האמיתי, הוא לעולם יהיה שונה ממה שהחכם האמיתי התכוון. כי כל מה שהחכם האמיתי אומר, זה רק היטב מסוים של שכל אחר שאותו החכם לא יכול לומר, מאחר שהשכל הזה גדול מידי מכדי לומר אותו. כי אין מי שיבין אותו. וכאשר האדם שומע את החכם האמיתי אומר איזה משהו, אז אם הוא לא מסתכל על השכל שיש בתוך דברי החכם, אלא הוא בוחר לקבל את דברי החכם בלי להתבונן בהם, על ידי זה הוא מבין את דברי ה
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1
... - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1 במאמר הזה נבאר, מדוע מי שהוא חכם אמיתי, מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות. והעניין הוא, כי חכם אמיתי הוא מי זה שהוא מבין את השכל של המציאות. כי כל המציאות כולה פועלת לפי שכל מסוים. כי יש שכל מסוים שלפיו פועלת המציאות. ומי שמבין את השכל הזה שלפיו פועלת כל המציאות, הוא נחשב לחכם אמיתי. והנה, השכל של המציאות הוא מאוד גדול. ויש במציאות המון תהליכים שונים ואירועים שונים, שלא ברור לאדם מדוע הם קורים ומה הסיבה שמסתתרת מאחורי ... והסיבה לכך שהאדם לא מבין את השכל של המציאות, היא משום שהשכל של המציאות הוא מאוד גדול. ולא כל אדם עם שכל קטן, יכול להבין את השכל הגדול של המציאות. וחכם אמיתי, הוא זה שהוא השלים את שכלו, והוציא את כל הפוטנציאל השכלי שלו מכוח אל הפועל. עד שהוא הגיע להבנת כל המציאות. כי האדם כן יכול להבין את השכל של ... השכלי שלו מכוח אל הפועל, על ידי זה בסופו של דבר האדם מסוגל להכיל בתוכו גם את השכל הגדול של המציאות. ואז האדם מבין את השכל של המציאות, ואז הוא נחשב לחכם אמיתי. ונאיר: כי לא מדובר רק על פוטנציאל שכלי בלבד, אלא גם על הפוטנציאל הרגשי, ועל כל הפוטנציאל האישי של האדם. כי כדי להבין את המציאות, לשם כך האדם צריך להוציא את כל הפוטנציאל האישי שלו מכוח אל הפועל. ואחכ הוא מגיע להבנת המציאות. והשכל של המציאות הוא מאוד גדול והוא לא שכל שגרתי. ולכן יש לאדם המון קושיות על המציאות. כי בכל פעם שקורה לאדם דבר נגד רצונו, והאדם לא מבין מדוע הדבר הזה קורה נגד רצונו, הרי שזה סוג של קושיא שיש לאדם על המציאות. והחכם האמיתי, הוא זה שאין לו שום קושיא על המציאות. מאחר שהוא מבין בדיוק כיצד המציאות פועלת ולמה כל דבר קורה. וכאשר האדם מבין את השכל של המציאות, אז גם הוא עושה לפעמים דברים שנראים מאוד ... שלו, הופכת להיות כמו צורת המחשבה של המציאות. ואז הוא פועל, בדיוק לפי אותה צורת המחשבה של המציאות. וכמו שהמציאות עושה דברים לא ברורים, כך גם אותו החכם אומר לפעמים דברים לא ברורים ועושה דברים לא ברורים. וכאשר החכם האמיתי עושה איזה דבר לא ברור, אז מי ששכלו קטן, הוא מפקפק בחוכמתו של החכם. כי כאשר האדם רואה איזה דבר, האדם מנסה להבין אותו בשכל שלו. אבל מאחר שהשכל של החכם גדול, לכן האדם לא מסוגל להבין את השכל של החכם עצמו. ואז האדם ממציא איזה פירוש למעשיו ולדבריו של החכם, עפ שכלו הקטן. וכאשר האדם עם השכל הקטן, מפרש עפ שכלו הקטן את מעשיו של החכם, על ידי זה נוצרת אצלו קושיא על החכם. כי אכן נכון הדבר, שאם באמת החכם פועל מאותן הסיבות שנדמה לאדם שבגללן החכם פועל, אז אכן נכון הדבר שיש כאן איזו קושיא. אבל החכם עצמו יש לו שכל אחר שונה לגמרי משכלו של האדם, והוא פועל עפ צורת חשיבה מאוד עמוקה, בדיוק כמו צורת החשיבה של המציאות. כי המציאות שלנו היא לא ברורה ... בשכל אנושי להבין, איך יכול להיות שהמציאות הטובה, יקרו בה אירועים ככ רעים. ויש בעולם שלנו המון תופעות לא ברורות. כי מצד אחד נראה שהמציאות שלנו מאוד חכמה. אבל מי שמתבונן היטב לעומק על המציאות שלנו (לימודי פיזיקה וכיוב), הוא מגלה שיש במציאות שלנו המון תהליכים שנראה שהם נעשים ללא כל שכל, אלא באופן שרירותי ללא כל מחשבה הנראית לעין. והעולם שלנו מלא בפרדוקסים שונים. ובוודאי שיש הסבר לכל הפרדוקסים האלו. אלא שמצד השכל הקטן של האדם, נדמה לו שיש קושיא גדולה על המציאות. למרות שבאמת אין כאן לא שאלה ולא תשובה. כי השאלה עצמה לא קיימת מלכתחילה. וכל הקושיות הגדולות שיש לאדם על המציאות, הן רק משום שהוא לא מבין את צורת המחשבה שלפיה פועלת המציאות. וכאשר האדם הוא
מעשה מרב ובן יחיד, חיפוש רוחני, צדיק רשע, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, חיפוש עצמי, להתקרב לצדיק האמת, קושיות על הצדיק, מורה רוחני, מהו צדיק? מהו רשע? חיפוש האושר
מעשה מרב ובן יחיד, חיפוש רוחני, צדיק רשע, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, חיפוש עצמי, להתקרב לצדיק האמת, קושיות על הצדיק, מורה רוחני, מהו צדיק? מהו רשע? חיפוש האושר
... חיפוש רוחני, צדיק רשע, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, חיפוש עצמי, להתקרב לצדיק האמת, קושיות על הצדיק, מורה רוחני, מהו צדיק? מהו רשע? חיפוש האושר מהו הסיפור מעשה ברב ובן יחיד של רבי נחמן מברסלב? הסיפור ... ולכן השקיע מאמץ מיוחד כדי לבלבל ולהרחיק אותם. מדוע הדבר שהכי מרחיק את האדם מהצדיק הוא הקושיות עליו? הסיפור ממחיש שרבי נחמן מברסלב ביקש להראות כי המכשול הכי גדול בפני אדם שמחפש את האמת והאושר הוא החשדנות שלו כלפי הצדיק. האדם מתרחק מהצדיק בשל קושיות פנימיות, מחשבות שליליות, וספקות שנזרעים על ידי היצר הרע. לעיתים, ככל שהאדם מחזיק מעצמו חכם יותר, כך הוא יתקשה לקבל את הפשטות והאמת של הצדיק, מתוך גאווה או חוסר נכונות לקבל עזרה. מה ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
... לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1 למה אנשים שלומדים תורה חולקים על הצדיק? אליעד כהן מסביר את דבריו של רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהרן תורה יב, אודות תופעת המחלוקת על הצדיקים. הוא מתחיל בטענה, שבדרך כלל אלה שלומדים תורה בצורה שכלית וביקורתית (כמו ... מה הכוונה שהצדיק הוא יעקב והתלמיד חכם הוא לבן? אליעד מפרש שרבי נחמן משתמש בדימוי של יעקב ולבן כדי להמחיש שני טיפוסים שונים: יעקב (הצדיק) - לומד תורה לשם שמיים, מתמקד בפנימיות ובמהות, ולא מקבל מיד את שכרו אלא בסוף (עקב). ... הבא, כלומר, בסוף התהליך. לבן (התלמיד החכם) - לומד תורה אך לא לשם שמיים, אלא מתוך גאווה, להתייהר ולהתנגח עם אחרים. הוא מתמקד בפלפול ובצדדים הטכניים של הלימוד, ולא במהות האמיתית. האם באמת טוב לצדיק רק בעולם הבא ... הזה? כאן עולה קושייה משמעותית שאליעד מדגיש: אם הצדיק באמת חי בתודעת שלמות וטוב לו כבר עכשיו, מדוע רבי נחמן אומר ששכרו גנוז לעולם הבא? ההסבר הוא שהצדיק, גם כשהוא סובל לכאורה בעולם הזה, עדיין טוב לו ברמה ... אף אחד לא היה מבין אותו באמת. אליעד מדגיש, שבגלל שהמציאות עצמה מורכבת תמיד מיתרונות וחסרונות, גם הצדיק - שמחובר למציאות הזאת - חייב להשתמש בשפה שיש בה חוסר שלמות, סתירות וטעויות - לכאורה. האדם השטחי, ... מדוע אין דבר מושלם במציאות? אליעד כהן מסביר שכל דבר שקיים חייב להכיל חסרונות, אחרת הוא לא היה יכול להיות קיים. עצם הקיום פירושו שהדבר הזה אינו אינסופי ואינו מוחלט, ולכן חייב שיהיו בו חסרונות. למשל, ... חולק על הצדיק הפנימי שבו עצמו? אליעד אומר שכל אדם בעצם חולק על הצדיק הפנימי שלו, שהוא בעצם המציאות עצמה. כאשר אדם מתלונן שהחיים רעים לו, שהוא סובל, שיש לו בעיות - הוא בעצם חולק על עצמו ועל המציאות. הוא ... של תורה שבעל פה מול תורה שבכתב? אליעד מסביר שרבי נחמן אומר שתורה שבכתב היא הפנימיות, המהות, הדברים הברורים, בעוד שתורה שבעל פה היא הפירושים, ההסברים והלבושים החיצוניים. כאשר האדם לומד רק תורה שבעל פה, ללא ... מה פירוש נשיקין לפי רבי נחמן? אליעד מסביר שנשיקות לפי רבי נחמן הן בחינת הידבקות רוחא ברוחא, כלומר, מצב שבו האדם מתחבר באופן מלא ופנימי עם המקור, עם הרוח שיצרה את המציאות. זו התכלית הגבוהה ביותר. אדם שלומד ... אלוהים כביכול לא מתנשק עם האדם? אליעד נותן דימוי חזק ואומר שרבי נחמן מתאר שאדם שלא לומד לשם שמיים הוא כמו נבלה, כמו פגר מת, שאלוהים לא רוצה להתנשק איתו. האדם חש שהמציאות (אלוהים) לא אוהבת אותו, לא טובה אליו, ... האדם. לסיכום, מה המסר המרכזי של אליעד כהן? המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שכל המחלוקת על הצדיקים וכל התלונות של האדם על המציאות הן בגלל שהאדם חי בצורה שטחית ולא מבין את מהות המציאות. מי שחי בתודעה פנימית, לשם שמיים, יחווה את המציאות ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
... על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2 למה אנשים חולקים על הצדיק, ואיך זה מועיל למציאות? אליעד כהן פותח ומסביר את השאלה המרכזית: מדוע אנשים חולקים על הצדיקים, ולמה יש קושיות על תורת הצדיקים, אם הצדיק אמור להיות כל כך מושלם וטוב? אליעד מציג את הקושייה של רבי נחמן מברסלב מתוך ליקוטי מוהרן חא, תורה יב, המצביעה על כך שאם התורה והצדיק כל כך טובים, אז ברגע שאדם לומד את התורה של הצדיק, מיד היה צריך לחזור בתשובה. איך יתכן שאדם לומד תורה או שומע דברי צדיק, ועדיין נשאר עם קושיות, בעיות וספקות? מה המשמעות של סם החיים וסם המוות בדברי הצדיק? אליעד כהן מסביר, כי התורה של הצדיק יכולה לשמש גם כסם חיים וגם כסם המוות. כאשר אדם לומד תורה של צדיק, אם הוא ... עקומה או מתוך אינטרס אישי, אותה תורה יכולה להפוך לסם מוות. התורה היא נייטרלית ביסודה, אבל האדם הוא זה שקובע אם היא תועיל או תזיק לו. מדוע יעקב אמר לרחל שהוא אחי אביה? אליעד מפרש את הסיפור התנכי על יעקב ורחל. כאשר יעקב פגש את רחל, הוא אמר לה כי אחי אביה הוא וכי בן רבקה הוא. חכמים פרשו שאמירתו אחי אביה מרמזת על כך שיעקב הוא כמו אביה ברמאות. אליעד מוסיף שהצדיק (יעקב) למעשה אומר לאדם הלומד ממנו: אני אח של אביך (הרשע) וגם בן של רבקה (הצדיקה) . זאת אומרת, ... את הטוב, ומי שרשע יפרש את זה באופן שלילי. מה הקשר בין פירוש רע לתורה של הצדיק לבין שפע חומרי בעולם? רבי נחמן מסביר מדוע בכלל יש אפשרות שהתורה של הצדיק תתפרש לרעה. אליעד מתאר שרבי נחמן אומר שהתורה של הצדיק מושלמת מצד עצמה, אבל הצדיק נופל בשגיאה דקה ביותר, כחוט השערה, כדי שיהיה לעולם שפע חומרי כמו עושר וכבוד. הצד החומרי מגיע מצד שמאל, ולכן חייב להיות סוג של עיוות קל בדברי הצדיק, אחרת אי אפשר היה לקבל שפע גשמי. אליעד מדגים את הרעיון הזה באמצעות דימוי של מראות המשקפות זו את זו, כאשר כל השתקפות יוצרת הבדל קטן, עד שבסוף נוצר ... באופן דומה, התורה מתחילה כמשהו נקי ומדויק, אבל כדי שתוכל להיות מציאות חומרית, התורה מתעקמת קצת בכל שלב. איך הצדיק הופך את הרע לטוב, ומה התועלת בכך שחולקים עליו? אליעד מוסיף נקודה חשובה: אמנם אנשים מפרשים לרעה את דברי הצדיק, אבל הצדיק מסוגל לעשות את התהליך ההפוך - הוא לוקח ... גדולה מכך שחולקים עליו, כי הוא יכול לזקק מתוך הביקורת את הטוב המוחלט. בכך הוא בעצם מתקן ומעלה את כל המציאות. מדוע אדם לא חוזר בתשובה מיד אחרי שלומד תורה של הצדיק? אליעד מסביר שהסיבה שאדם לא חוזר בתשובה מיד אחרי לימוד התורה, היא בגלל הפירושים והעיוותים האישיים שלו. האדם מפרש ... בתורה ויהיה לו קשה יותר להתחבר לטוב שבה. בכך הוא עונה על השאלה הראשונית של רבי נחמן, מדוע אדם לא משתנה מיד אחרי שהוא לומד תורה או פוגש את הצדיק. מה התועלת של מחלוקת וקושיות על הצדיק מצד המציאות כולה? אליעד מסביר שהקבה גורם לכך שהצדיק ייפול לכאורה לשגיאות דקיקות, כדי שיהיה אפשרות למחלוקת וקושיות מצד הלמדנים. בכך העולם ממשיך להתקיים, כי עצם האפשרות של ביקורת, קושיות ומחלוקת היא זו שמאפשרת למציאות להיות מגוונת וקיימת. הצדיק הופך את כל הדברים השליליים שנאמרים עליו ליתרון ולכלי לצמיחה רוחנית עמוקה יותר. מה המשמעות העמוקה של הרע והטוב במציאות לפי אליעד כהן? אליעד מדגיש שהרע והטוב במציאות תלויים בפרשנות של האדם. ככל שאדם יהיה יותר ישר, כך הוא יראה יותר טוב במציאות. הוא מסביר שמה שנראה כאילו רע לאדם מסוים, הוא בעצם טוב מוחלט מנקודת מבטו של הצדיק, כי הוא מסוגל לראות את הטוב העמוק שמוסתר אפילו בתוך הרע. איך להבין את המציאות לפי אליעד כהן? אליעד מסכם שהמציאות היא תמיד מושלמת מצד עצמה, והבעיה היא תמיד באיך שהאדם תופס אותה. אם אדם יתחבר באמת לצדיק ולתורה שלו מתוך קדושה ואמת, הוא יוכל לראות שהכל טוב מוחלט. כל הבעיות, הקושיות, והסבל באים רק בגלל פירושים מוטעים של האדם עצמו. מהו סם החיים וסם המוות? למה חולקים על הצדיק? איך להבין את ...
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 2
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 2
... אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 2 מדוע אנשים נמנעים מלפגוש מורה רוחני? אליעד כהן מתייחס לתופעה נפוצה שבה אנשים נמנעים מלפגוש מורה רוחני או מישהו שיכול לעזור להם, ומסבירים את זה בטענות שונות. הוא נותן דוגמה על אדם שאומר שהוא לא הולך לצדיק כי הצדיק עושה עבירות. אליעד שואל מדוע האדם לא בא ומברר זאת ישירות מול הצדיק, והאם באמת זו הסיבה האמיתית או שזה רק תירוץ שמסתיר פחד עמוק יותר. לפי אליעד, הסיבה האמיתית היא החשש של האדם להודות בחיסרון שלו. אנשים משתמשים בתירוצים כדי לא להתמודד עם המציאות שהם באמת מרגישים רע, שהם חסרים משהו, ושאותו מורה רוחני הוא היחיד שיכול למלא את החיסרון הזה. למה אנשים מעמידים פנים שאין להם חיסרון? אליעד מסביר שלכל אדם יש חיסרון עמוק, אבל אנשים מתקשים להודות בכך מתוך פחד או אגו. הם מעמידים פנים שהם באים ללמוד לשם סקרנות או לצורך חברתי בלבד. הוא מתאר ... מגיע למסעדה, אך הוא מתבייש להודות שהוא רעב מאוד, ולכן אוכל רק מעט. לאחר מכן הוא חוזר הביתה ומאשים את בעל המסעדה בכך שנשאר רעב. הסיבה האמיתית, לפי אליעד, היא שהאדם לא העז להודות באופן ברור בחיסרון שלו. מה קורה כשאדם לא מוכן להודות בחיסרון שלו? אליעד מציין שכאשר אדם לא מוכן להודות בחיסרון שלו, הוא למעשה לא יכול לקבל את הפתרון שמוצע לו. הוא מספר על עצמו ועל הדרך האישית שלו אל האמת. אליעד מספר שפעם הוא עצמו פחד לחקור את האמת המוחלטת, כי חשש שאולי הוא יגלה משהו רע או שלילי. רק כשהגיע למצב שהוא הרגיש רע באופן מוחלט ולא היה לו מה להפסיד, הוא העז לבדוק את האמת, ואז גילה שהמציאות הייתה טובה ממה שחשב. מדוע אנשים לא באמת מקשיבים למורה הרוחני? אליעד מתאר איך אנשים מגיעים אליו, מקשיבים לתכנים שלו, אך לא מיישמים את הכל בפועל. הם לא מיישמים את העצות עד הסוף, ואז מתלוננים שהשיטה לא עובדת. הוא מדגים זאת עם משל המסעדה, שבה אדם רעב אוכל רק מעט ממה שמוגש לו, ואז טוען שלא השביעו אותו. לפי אליעד, הסיבה שאנשים לא מיישמים הכל היא שהם לא באמת מוכנים לוותר על האגו ולהודות שהמורה הרוחני יודע טוב מהם מה הם צריכים. מה משמעות הביקורת וההתנגדות כלפי המורה הרוחני? אליעד מסביר שהביקורת וההתנגדויות כלפיו, או כלפי כל מורה רוחני, הן רק ביטוי לתחושת חיסרון ופחד של המבקר. אדם שמבקר מורה רוחני ומוצא פגמים באישיותו או בהתנהלותו, עושה זאת רק כי אינו מסוגל להודות בכך שהוא זקוק למה שיש למורה להציע. לדבריו, מי שבאמת רעב לאמת, לא יתעסק בביקורת אלא ילך לבדוק בעצמו ויגיע למסקנה ישירה. כיצד ניתן באמת להרוויח מהמורה הרוחני? אליעד אומר שכדי באמת להרוויח מהמורה הרוחני, האדם צריך להגיע מתוך מקום שבו הוא מוכן לקבל כל דבר, אפילו אם זה לא נעים או קשה. הוא צריך להיות מוכן להכיר באמת ללא תנאים, וללא פחד מתוצאות שליליות. רק אז הוא יכול לקבל באמת את מה שהמורה מציע לו. איך האמת מתגלה לאדם שמחפש אותה באמת? לפי אליעד, האמת תתגלה לאדם רק כשהוא יהיה מוכן לקבל אותה בכל מצב, לא רק כשהיא נעימה או טובה לו. הוא ממשיל זאת לאדם רעב באמת, שלא מתלבט האם האוכל יהיה טעים או בריא, אלא פשוט אוכל כי אין לו ברירה אחרת. אדם שמגיע למורה רוחני מתוך אותה מידה של נחישות ואומץ, יקבל בסופו של דבר את המענה המלא והמדויק לחיסרון שלו. האם יש דרך לדעת את האמת המוחלטת למרות שאומרים שזה בלתי אפשרי? אליעד מתייחס לכך שרבים אומרים שאי אפשר להבין את האמת המוחלטת, אך טוען שזה אפשרי אם הרצון של האדם חזק מספיק. הוא מתאר מצב שבו אדם מגיע לנקודה שבה אפילו אם המציאות עצמה אומרת לו אין אפשרות, הוא עדיין ימשיך לחפש וימצא את הדרך להבין את האמת, כי הוא נחוש מספיק. למה חשוב להיות כנה מול עצמך בחיפוש אחר האמת? אליעד מדגיש שהדבר החשוב ביותר בדרך לחיפוש האמת הוא להיות כנה לחלוטין עם עצמך. רק אם האדם יכיר בכך שהוא באמת רעב וזקוק לעזרה, הוא יוכל לקבל את הפתרון. מי ... באמירה שברגע שהאדם יהיה מוכן לראות את המציאות כפי שהיא, ללא התנגדות או אגו, כל השאלות והספקות שלו ייעלמו. מהי מלחמת אגו? איך להתמודד עם ביקורת על מורה רוחני? מדוע אנשים נמנעים לפגוש את אליעד כהן? כיצד להתגבר על הפחד מהאמת? למה אנשים לא מוכנים להודות בחסרונם? איך להתקרב לאמת המוחלטת? מה מונע מאנשים לקבל עזרה רוחנית? ...
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1
... אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1 איך מתמודד אליעד כהן עם ביקורת של תלמידים עליו? אליעד כהן מסביר כיצד יש להתמודד עם ביקורת, טענות או מחלוקות כלפי מורה רוחני , ומדגיש כי מאחורי כל מחלוקת, אפילו הקטנה ביותר, מסתתר שכל עמוק ואינסופי. הוא טוען כי כשאדם מתבונן במורה הרוחני שלו ובוחן את התנהגותו, הוא חייב לשאול את עצמו מדוע המורה בוחר להתנהג דווקא כך ולא אחרת. לדעת אליעד, כשמישהו רואה התנהגות מסוימת ואומר אם הוא מתנהג כך, זה מעיד על מהותו, האדם הזה מחויב לנפרדות משום שהוא שופט את המהות לפי הצורות המשתנות, כלומר, ההתנהגות החיצונית. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם תלמיד רואה שאליעד כהן כועס, והתלמיד חושב שהכעס מעיד בהכרח על המהות של אליעד, הוא בעצם חווה נפרדות נצחית, והוא לא מסוגל להבין את השורש הפנימי של ההתנהגות. אליעד מסביר שהשכל שמייצר את הטענה אם המורה כועס, איך הוא ילמד אותי לא לכעוס? הוא השכל של האדם שחי בקונפליקט מתמיד. המורה, לפי אליעד, יכול לכעוס ועדיין ללמד איך לא לכעוס, משום שהכעס הוא רק צורה אחת, והמורה מחובר למהות, שהיא מעבר לכל צורה. מדוע אנשים חולקים על הצדיק ומבקרים אותו? אליעד מסביר כי הסיבה לקיומה של מחלוקת כלפי הצדיק היא שהצדיק מתגלה לתלמידיו באמצעות צמצומים ולבושים. התלמידים לא תמיד מסוגלים לראות מעבר ללשון ההתנהגות החיצונית, ולכן נוצרת מחלוקת. הצדיק האמיתי, לפי אליעד, מסוגל להבין את השורש של המחלוקת ולראות את השכינה שנמצאת בגלות בתוך הביקורת של התלמיד. הוא מזהה את השכל הפנימי של הדברים שהמבקר עצמו אינו רואה. הוא מביא את דברי רבי נחמן מברסלב, שאומר כי כשאדם שומע מחלוקת ... שלם, היה מסוגל לראות את האחדות בתוך הנפרדות ולהבין ששני הצדיקים שחולקים ביניהם אומרים את אותה האמת בצורות שונות. כיצד מתנהג מורה רוחני אמיתי? אליעד מסביר כי מורה רוחני אמיתי אינו חייב להתנהג בצורה שנראית רוחנית כלפי חוץ. לעיתים דווקא התנהגות שנראית מוזרה או אפילו שלילית בעיני התלמידים היא ביטוי עמוק של אמת פנימית. הוא מדגיש כי לפעמים הצדיק נראה כמשוגע, ורבים אינם מסוגלים להבין אותו. אבל דווקא בצורות המשונות הללו, מסתתרת אמת פנימית עמוקה שאותה התלמיד צריך לגלות. לדוגמה, אם אליעד כועס,
הרב ברלנד, הרב ארוש, הודאה באשמה, רומן זדורוב, קושיות על הצדיק, חסידות ברסלב, רבי נחמן מברסלב, אמונה בצדיק, מחלוקת על הצדיק, משפט פלילי, היה או לא היה, אונס, אין ראיה מהמחלוקת
... ברלנד, הרב ארוש, הודאה באשמה, רומן זדורוב, קושיות על הצדיק, חסידות ברסלב, רבי נחמן מברסלב, אמונה בצדיק, ... האם אפשר לסמוך על הקלטות והודאות באשמה? הסוגיה שאליעד כהן דן בה מתמקדת בשאלת האמינות של הקלטות והודאות, ... וכיצד להתייחס לפרשיות של מחלוקת סביב הצדיקים. אליעד מסביר שהרבה פעמים אנשים סומכים על הקלטות של הודאות או ... מוקלטים יוצאים מהקשרם המלא ועלולים להטעות לחלוטין. אליעד מביא דוגמה של מקרה שבו אדם טען בהקלטה שהוא אנס מישהי. ... ההקלטה נשמעת כווידוי חד משמעי של עבירה חמורה. אך אליעד מדגיש שייתכן שהאדם דיבר באופן היפותטי, כחלק מדיון ... ללמוד מהסיפור של רבי נחמן לגבי מחלוקות על צדיקים? אליעד מביא דוגמה ידועה מתוך תורתו של רבי נחמן מברסלב. הוא ... בסדר. האם צדיק יכול להודות באשמה על משהו שלא עשה? אליעד מדגים גם כיצד צדיק יכול לפעמים להודות במשהו שלא עשה ... ביזיונות בכוונה כדי לתקן דברים רוחניים מסוימים. אליעד מציין שהסיבה שרבי נחמן רצה לפעמים שיבזו אותו היא כדי ... בפועל. מדוע רבי נחמן אמר על עצמו דברים שליליים? אליעד מזכיר את דבריו של רבי נחמן עצמו שאמר לתלמידיו שהשמועות השליליות עליו היו אפילו יותר גרועות ... והרב ברלנד יכולים להיחשב כצדיקים למרות המחלוקות? אליעד מתייחס גם לדמויות ספציפיות כמו הרב ארוש והרב ברלנד. ... חמורות נאמרות, אסור למהר ולהסיק שהם אינם צדיקים. אליעד מבהיר שצדיקים יכולים להיתפס בעיני הציבור כדמויות ... לאשמה בפועל או לשלילה של צדיקותם. בסיכום דבריו, אליעד חוזר ומדגיש שהעובדה שיש מחלוקת, שמועות, או הודאה באשמה ...
הרב ברלנד, צדיק או רשע, אשם או זכאי, חסידות ברסלב, אמונה בצדיק, אמונה נגד השכל, רבי נחמן מברסלב, חזרה בתשובה, מחלוקת על הצדיק, קושיות על הצדיק, חסידי ברסלב, אמונת חכמים, כתב אישום, הרב אליעזר ברלנד, להאמין בצדיק
... ברלנד, צדיק או רשע, אשם או זכאי, חסידות ברסלב, אמונה בצדיק, אמונה נגד השכל, רבי נחמן מברסלב, חזרה בתשובה, מחלוקת על הצדיק, קושיות על הצדיק, חסידי ברסלב, אמונת חכמים, כתב אישום, הרב אליעזר ברלנד, להאמין בצדיק האם הרב ברלנד צדיק או רשע? השאלה לגבי הרב ברלנד - האם הוא צדיק או רשע, אשם או זכאי, עולה מתוך דיון מעמיק שמציג אליעד כהן בנושא חסידות ברסלב ... לאחר שהוא עצמו מודה בפשעים או עבירות חמורות. הסיכום להלן יסביר לעומק את ההיגיון שמאחורי אמונה כזו וייתן את כל ההסברים והדוגמאות המקוריים של אליעד כהן במלואם. כיצד אנשים ממשיכים להאמין בצדיק למרות הודאתו בפשעים? אליעד כהן מדבר על המקרה של הרב ברלנד שהופיע בטלוויזיה והתוודה באופן פומבי ואמר חטאתי, עוויתי, פשעתי. למרות זאת, חסידיו או תלמידיו ממשיכים להאמין בו ולחשוב שהוא צדיק. אליעד מנסה להבין איך הדבר אפשרי. ... נעוצה בתפיסה של רבי נחמן מברסלב, שאומר שגם הצדיק הכי גדול יכול לעשות את העבירה הכי גדולה ולהישאר צדיק אם הוא חוזר בתשובה. רבי נחמן לימד את תלמידיו שלא להתייאש גם אם הם עשו עבירות חמורות. אליעד כהן מסביר שלפי רבי ... כצדיק, ללא שום ירידה רוחנית. תפיסה זו הופכת את האמונה בצדיק לחזקה ויציבה, מפני שאין משמעות לעבירות שעשה כל עוד הוא חוזר בתשובה. הסיבה השנייה שאליעד מציין היא הקונספט של ... שיש מחלוקת ואפילו הודאה באשמה מצד הצדיק, אינה נתפסת כהוכחה נגדו, אלא כהוכחה לכך שהוא באמת צדיק. מה המשמעות של אמונה נגד השכל בחסידות ברסלב? אליעד כהן מסביר שבתפיסה ... לא מסתמך על ראיות עובדתיות אלא על נאמנות לצדיק ואמונה בכוחו הרוחני. זאת גישה של אמונה מוחלטת ללא קשר להוכחות מציאותיות או לראיות עובדתיות. לפי אליעד, בחסידות ברסלב קיימת התפיסה ... הוא עצמו אומר שהוא חטא, זה לא באמת משנה, כי תמיד אפשר לפרש את הדברים בצורה סימבולית או כמבחן באמונה. מהי הוכחה מתוך המחלוקת לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מדגיש דוגמה נוספת ... שיטה שלמה בחסידות ברסלב, שאומרת שמחלוקת על הצדיק היא דווקא הוכחה לגדולתו, ולא הפוך. האם באמת אפשר לומר על צדיק שהוא אשם או זכאי לפי הודאתו בלבד? אליעד כהן מוסיף הסבר נוסף ... בעבירות - ייתכן שההודאה אינה כפשוטה אלא מתייחסת לרמה רוחנית כללית ולא לעבירה ממשית. האם אפשר להיות צדיק מוחלט גם אחרי העבירות החמורות ביותר? אליעד מדגיש כי לפי רבי נחמן, תשובה אמיתית מוחקת לחלוטין את העבירה, ולכן אין הגבלה לכמה צדיק יכול להישאר צדיק אחרי שחזר בתשובה. אליעד מביא דוגמה לכך שרבי נחמן אמר שהוא יכול לקיים מצוות בלי לקיים אותן בפועל - כלומר, ברמה רוחנית גבוהה מספיק, אפילו עבירה מפסיקה להיות עבירה. בסיכומו של דבר, אליעד כהן מתאר את הקונספט של ... שהאמונה בצדיק גוברת על כל הוכחה מציאותית, ושבחסידות הזו אין אפשרות לצדיק לאבד את צדקותו אם הוא חוזר בתשובה. הרב ברלנד צדיק או רשע? מהי אמונת חכמים בחסידות ברסלב? האם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כמה אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למה רבי נחמן מברסלב?, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למה רבי נחמן מברסלב?, איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, ייעוץ פילוסופי, אימון אישי בטלפון בנושאי למה רבי נחמן מברסלב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.3594 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 18:31:50 - wesi1