אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ללמד ✔יעוץ ויועצים, איזה יעוץ הכי טוב? סוגים של יעוץ, יעוץ מעשי, יעוץ פרקטי, יעוץ תיאורטי, סגנונות של יועצים, איך לבחור יועץ? איך לבחור מאמן? איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
יעוץ ויועצים, איזה יעוץ הכי טוב? סוגים של יעוץ, יעוץ מעשי, יעוץ פרקטי, יעוץ תיאורטי, סגנונות של יועצים, איך לבחור יועץ? איך לבחור מאמן? איך לבחור מנטור? ללמוד לדוג, ללמד מישהו לדוג, לתת למישהו דגים, בניית תוכנית אימון, תוכנית תזונה
מה זה ייעוץ פרקטי והאם הוא תמיד טוב?

ייעוץ פרקטי, כפי שאליעד כהן מסביר, הוא סוג של ייעוץ שנותן לאדם הוראות ברורות ומדויקות לגבי מה עליו לעשות בכל שלב ושלב. כלומר, היועץ מספק פעולות ספציפיות שיש לבצע כדי לפתור בעיה או להשיג מטרה מסוימת. לדוגמה, אם מדובר באימונים בחדר כושר, היועץ יאמר לך בדיוק איזה תרגילים לבצע, כמה סטים, כמה חזרות, ובאיזה משקל. אם מדובר בתזונה, הוא ייתן לך תפריט מדויק של מה לאכול ומתי. ייעוץ כזה נראה מאוד נוח, משום שהוא חוסך זמן ומאפשר קבלת פתרונות מיידיים. עם זאת, אליעד מדגיש שבמקרים רבים ייעוץ מסוג זה יכול להיות מאוד בעייתי.

הסיבה לכך היא שההצלחה לא תמיד תלויה בפעולות המעשיות שאתה עושה, אלא במחשבה שלך ובגישה הפנימית שלך. למשל, אם איש מכירות שואל "מה לומר ללקוח כדי למכור לו?", לפעמים הבעיה איננה נעוצה במילים המדויקות שהוא אומר, אלא בגישה ובמחשבה שהוא משדר. אם אדם שואל איך לגרום לבת הזוג שלו לאהוב אותו יותר, לא תמיד הפעולה הספציפית שיבצע היא המפתח להצלחה, אלא השינוי הפנימי במחשבה ובגישה כלפי בת הזוג וכלפי עצמו.

מדוע ייעוץ מעשי לפעמים הוא גרוע מאוד?

לפי אליעד כהן, ייעוץ מעשי יכול להיות גרוע כאשר הוא מתעלם מן ההיגיון ומהתמונה הכללית של המצב. אדם שקיבל הנחיות מה לעשות, בלי להבין למה הוא עושה זאת, עלול למצוא את עצמו מבצע שוב ושוב פעולות שאולי יעבדו זמנית, אבל לא יעבדו במצבים חדשים או בטווח הארוך. לדוגמה, אם מאמן כושר רק יגיד לך בדיוק כמה חזרות לבצע, ייתכן שתשיג תוצאות מסוימות, אבל אם משהו ישתנה או שיגיע מצב חדש, לא תדע כיצד להתמודד איתו נכון.

אליעד מדגיש שפעולות מעשיות הן חשובות, אך הן רק חלק מהפתרון. הפעולה צריכה להיות מבוססת על הבנה עמוקה של המצב, של הסיבה לפעולה ושל המטרה. לפעמים הפתרון הוא בכלל בשינוי תפיסה, במחשבה חדשה או בהבנת ההיגיון מאחורי הדברים.

האם עדיף ללמוד את ההיגיון או רק לבצע פעולות?

כאן אליעד נותן דוגמה מפורטת של חדר כושר. הוא מציג שתי אפשרויות:
  • לקבל תוכנית אימונים ספציפית שאומרת לך מה לעשות בדיוק בכל שלב (כמה חזרות, סטים, משקלים, ואיך לבצע את התנועה).
  • להבין את ההיגיון מאחורי התוכנית - מדוע דווקא תרגילים אלה נבחרו, למה מספר מסוים של חזרות, למה דווקא המשקל הזה, מה קורה אם אני משנה את הזווית או הקצב.
ברור שהאפשרות השנייה מורכבת יותר ודורשת הרבה יותר מאמץ וזמן ללמוד. אבל התוצאה שלה היא שתוכל בעתיד להתמודד בצורה עצמאית וטובה יותר עם מצבים חדשים, ולהשיג תוצאות הרבה יותר טובות לאורך זמן. במקום להיות תלוי ביועץ שיגיד לך בדיוק מה לעשות, אתה תלמד לחשוב לבד ולקבל החלטות בעצמך בצורה מושכלת.

איך לבחור יועץ, מאמן או מנטור מתאים?

לפי אליעד, הבחירה ביועץ או במנטור תלויה במה שאתה מחפש: פתרון קצר טווח או פתרון לטווח הארוך. אם יש לך בעיה נקודתית או חד פעמית, שאין לך עניין שתופיע שוב או להבין אותה לעומק, ייעוץ פרקטי הוא מספק וקל יותר לקבל. למשל, אם המקרר בבית התקלקל, אין טעם ללמוד טכנאות מקררים, פשוט כדאי לקבל הוראות פשוטות לתיקון.

לעומת זאת, אם מדובר בבעיה שחוזרת שוב ושוב או בתחומים משמעותיים כמו עסקים, אימוני כושר, מערכות יחסים או תזונה, כדאי מאוד לבחור ביועץ או במנטור שמסוגל ללמד אותך את ההיגיון מאחורי הפעולות. אליעד משתמש בדוגמת הדייג כדי להמחיש זאת היטב: עדיף ללמוד לדוג מאשר לקבל דגים כל פעם מחדש. למרות שלימוד ההיגיון הוא תהליך ארוך ומורכב, הוא משתלם לאורך זמן כי הוא מאפשר לך להיות עצמאי לחלוטין.

מה כדאי ללמוד - איך לפעול או למה לפעול כך?

אליעד מסביר שהמפתח להצלחה ארוכת טווח נמצא בהבנת הסיבות וההיגיון שמאחורי הפעולות שאתה מבצע. במקום לשאול "מה אני צריך לעשות עכשיו?", כדאי תמיד לשאול "למה לעשות את זה?", "מה הסיבה לכך?" ו"איך זה עובד?". השאלות האלה מאפשרות לך לפתח הבנה עמוקה יותר של התחום, ולמצוא פתרונות גמישים ויעילים גם במצבים חדשים או בלתי צפויים.

כך, למשל, אם אתה מתאמן באופן קבוע בחדר כושר או מנהל עסק, אליעד ממליץ לך להשקיע את המאמץ הנוסף בלמידה של העקרונות וההיגיון מאחורי הפעולות שאתה מבצע. התוצאה תהיה שתדע להתמודד עם כל מצב באופן יעיל וחכם יותר.

מתי כדאי להבין את ההיגיון ומתי מספיק ייעוץ מעשי?

ככלל, לפי אליעד, ייעוץ מעשי בלבד מתאים רק לבעיות קטנות, נקודתיות או זמניות, שאין לך רצון להעמיק בהן. בכל בעיה גדולה, מתמשכת, יומיומית, או משמעותית לחייך בטווח הארוך, כדאי ללמוד ולהבין לעומק את העקרונות שעומדים מאחוריה, גם אם זה ייקח יותר זמן ומאמץ.

הוא מסכם בדוגמה פשוטה נוספת: תזונה ואימון גופני. במקום לבקש תפריט מוכן, כדאי לשאול למה המזונות האלה מומלצים, למה אוכלים משהו מסוים לפני או אחרי אימון, ולהבין את המנגנונים שעומדים מאחורי ההחלטות האלה. ההבנה הזו תיתן לך כלים מעשיים לנהל את חייך בצורה הרבה יותר חכמה ואפקטיבית.
מהו ייעוץ פרקטי ומה היתרונות והחסרונות שלו?

ההרצאה עוסקת בהבדל בין ייעוץ פרקטי לבין ייעוץ תאורטי, ומדוע לא תמיד ייעוץ מעשי הוא הפתרון הטוב ביותר. ייעוץ פרקטי מתאר עצות מעשיות שמכוונות למעש ולביצוע של פעולות מוגדרות, כלומר, מה לעשות בדיוק בשלב הבא. מדובר בעצות שיכולות להיראות כפתרון מיידי לבעיה, אולם לפעמים זה לא מספיק כדי להשיג תוצאה אופטימלית.

מה ההבדל בין ייעוץ פרקטי לבין ייעוץ תאורטי?

ייעוץ פרקטי נותן תשובות ישירות לשאלות כמו "מה לעשות עכשיו?", "איך לפעול?". יש אנשים שמעדיפים לקבל תשובות ישירות, אך יש מצבים שבהם כדאי להימנע מייעוץ מעשי כי לא תמיד הפעולה עצמה היא הפתרון הנכון. ההצלחה תלויה הרבה פעמים במחשבה ובגישה האישית שלך, ולא במעשה ספציפי שאתה מבצע. לדוגמה, כאשר מישהו שואל מה להגיד ללקוח או איך לגרום למישהו לאהוב אותך, הרבה פעמים התשובה לא טמונה במילים או בפעולות עצמם, אלא בגישה או במחשבה.

למה לפעמים ייעוץ פרקטי יכול להיות גרוע?

לפי הדובר, ייעוץ מעשי לפעמים יכול להיות מאוד גרוע, במיוחד אם הוא לא לוקח בחשבון את ההקשר הכללי של המצב ואת המחשבה מאחורי הפעולה. אם אתה רק מקבל תשובות מה לעשות בלי להבין את ההיגיון שמאחוריהן, יכול להיות שתחזור על פעולה מסוימת שוב ושוב מבלי להבין למה היא עושה את העבודה. ככה אתה עלול לפספס את התמונה הגדולה ולפני שתדע זה, הפעולות שלך לא יעבדו בצורה אופטימלית. לכן לפעמים כדאי לשאול לא רק "מה לעשות?", אלא גם "למה אני עושה את זה?" ו"מה ההיגיון שעומד מאחורי הפעולה הזאת?".

האם עדיף ללמוד את ההיגיון מאשר רק לבצע פעולות?

הדובר מסביר שעדיף להבין את ההיגיון מאחורי הפעולה מאשר פשוט לבצע אותה כשלב אחר שלב. דוגמת חדר הכושר ממחישה את הרעיון: במקום פשוט לקבל הוראות על כמה חזרות, תרגילים וכיצד לבצע אותם, כדאי להבין למה כל פעולה כזו נעשית, מה היא משיגה, ואילו תוצאות צפויות ממנה. הבנת ההיגיון מאפשרת לך להסתגל למצב ולהתמודד עם בעיות חדשות בצורה חכמה יותר, ולא להתקע עם פתרונות שהיו נכונים רק לבעיה ספציפית.

איך לבחור יועץ, מאמן או מנטור?

כדי לבחור את היועץ או המאמן המתאים לך, כדאי להבין גם את הגישה שלו. אם אתה מחפש פתרון זמני, ייתכן שתעדיף יועץ שיגיד לך בדיוק מה לעשות, אך אם אתה מעוניין בפתרון ארוך טווח, כדאי לבחור ביועץ או מנטור שיסביר לך איך לחשוב, איך לפתח גישה נכונה שתעזור לך להתמודד עם בעיות עתידיות בצורה עצמאית.

האם כדאי תמיד ללמוד לדוג או לקבל דגים?

הדובר מציע שעדיף ללמוד לדוג מאשר לקבל דגים. מדובר בתהליך ארוך ומאתגר, שבו תצטרך להשקיע זמן ומאמץ, אך בסופו של דבר תוכל להסתדר לבד גם במצבים חדשים שלא היית מכיר. זה הרבה יותר מועיל מאשר פשוט לקבל תשובות מיידיות שיכולות להפסיק לעבוד ברגע שהמצב משתנה.

מתי כדאי לקבל ייעוץ מעשי ומתי כדאי להבין את ההיגיון?

אם מדובר בבעיה חד פעמית או ספציפית, שבה לא אכפת לך אם היא תחזור בעתיד, ייתכן שיהיה קל יותר לקבל ייעוץ מעשי ישיר. אבל אם מדובר בבעיה חוזרת, שיש לך איתה קשר יומיומי, עדיף להבין את ההיגיון מאחוריה, כך שתוכל להתמודד עם בעיות דומות בעתיד. בעסקים, בחדר כושר ובתחומים אחרים, ההבנה העמוקה של איך הדברים פועלים היא זו שתוביל אותך להצלחה לאורך זמן.

מה כדאי ללמוד, כיצד לפעול או להבין את ההיגיון?

הדובר מסביר שחשוב להבין את ההיגיון בכל תחום, בין אם מדובר באימון בחדר כושר, תזונה או ניהול עסק. במקום לשאול "מה לעשות?", כדאי לשאול "למה לעשות את זה?", ולהשקיע בהבנת המערכת על מנת לבצע פעולות בצורה מושכלת וממוקדת.
איך להתאמן בחדר כושר? איך לאכול נכון? מתי ללמוד לדוג? מתי לאכול דגים? מתי לנסות להבין את ההיגיון? מתי להתמקד בפרקטיקה? סוגים של עצות, ממי לקבל יעוץ? ממי לקבל עצות? ממי ללמוד? איך להצליח בעסקים? איך לבנות תוכנית אימון? יעוץ מה לעשות בדיוק, ללכת למאמן כושר, ללכת לתזונאי, בניית תפריט תזונה, איך לבחור תרגילים?
איך לבחור מנטור ללמד מישהו לדוג מאמן אישי מפתח להצלחה סוגים של עצות לגרום לו ניהול מנהל מכירות לגרום לבן לרצות אותך איך לגרום למישהי לרצות אותך משמעות איזה יעוץ הכי טוב איך לבחור איך לבחור יועץ איך לבחור מאמן איך לבחור מנטור אימון אימונים בחירה בניית תוכנית אימון בניית תוכנית אימונים דגים חשיבה מעשית יועץ יועצים יעוץ יעוץ ויועצים יעוץ מעשי יעוץ פרקטי יעוץ תיאורטי לבחור לבחור יועץ לבחור מאמן לבחור מנטור לדוג להתאמן ללמד ללמד מישהו לדוג ללמוד ללמוד לדוג למידה לתת לתת למישהו דגים מאמן מאמן אישי מאמנים מנטור מנטורים מנטורינג סגנונות של יועצים סוגים סוגים של יעוץ פרקטיות פרקטיקה תוכנית תוכנית אימון תוכנית אימונים תוכנית תזונה תזונה
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
... הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול האם הסנדלר יכול ללכת יחף? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם אדם יכול ללמד אחרים משהו שהוא עצמו לא הצליח לבצע. זו שאלה שעולה בתחומים רבים, כמו אימון אישי, הצלחה עסקית, רוחניות, ופסיכולוגיה. האם מאמן כושר חייב להיות בכושר כדי ללמד? אליעד כהן מציג את השאלה באמצעות דוגמה של מאמן כושר שמן שרוצה להיות רזה, אך אינו מצליח לרזות בעצמו. הוא שואל האם המאמן הזה יכול ללמד מישהו אחר איך להיות רזה. לפי ההסבר, אדם הנמצא במצב מסוים ולא מצליח לשנות אותו, ככל הנראה לא יוכל ללמד אדם אחר בדיוק באותו מצב להשתנות. אבל אם האדם האחר נמצא ... הטוב ביותר בתחום מסוים לא מבטיח יכולת הוראה טובה. הוא מביא דוגמה של בעלי חיים: חתול או צבי רצים במהירות גדולה, אך אינם יכולים ללמד אדם איך לרוץ, כי חסרה להם היכולת להסביר. כך גם אנשים ... מבין בדיוק מה הוא עשה כדי להצליח ויכול לשחזר ולהסביר זאת לאחרים. למשל, משה רבנו שהגיע לרמה רוחנית גבוהה מאוד, לא בהכרח יכול ללמד אחרים להגיע לאותה רמה, אם הדרך שלו הייתה אקראית ולא מבוססת על הבנה סיבתית. האם אדם עני יכול ללמד אותך איך לעשות כסף? אליעד כהן מסביר שיש נטייה להניח ... מאמן? אליעד כהן מציג שלושה פרמטרים מרכזיים לבחירת מורה או מאמן: אדם שנמצא בדיוק באותו מצב שלך ואינו מצליח לצאת ממנו - לא יוכל ללמד אותך לצאת מהמצב. אדם שיצא ממצב דומה לשלך בדרך סיבתית ויודע בדיוק איך עשה זאת - יוכל ללמד אותך. אדם שמצבו שונה לחלוטין, גם אם הפוך, עדיין יכול ללמד אותך, בתנאי שהוא מבין את התהליך ויודע להסביר אותו. לדוגמה, אדם נכה יכול ללמד אנשים לרוץ אם הוא חקר את הנושא והבין לעומק את העקרונות ... מסוגל לרוץ. עם זאת, אם יש לאדם את אותה מגבלה בדיוק כמו לך והוא לא הצליח להתגבר עליה, הוא לא יוכל לעזור לך. האם מי שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול? לפי אליעד, התשובה מורכבת. אם אדם סובל מאותה בעיה בדיוק ולא מצליח לפתור אותה, הוא לא יוכל ללמד אותך לפתור את הבעיה שלך. אבל אם אדם סובל מבעיה דומה אך ... או לשינוי. האם סנדלר הולך יחף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח? איך לבחור מאמן אישי? האם הצלחה היא תמיד מקרית? האם אדם עני יכול ללמד איך להתעשר? איך יודעים אם מאמן יכול באמת לעזור? ממי ... איך לבחור מטפל אישי? האם פסיכולוג צריך ללכת לפסיכולוג? האם מאמן כושר חייב להיות בכושר? האם מישהו שלא מסוגל לעשות משהו יכול ללמד אחרים לעשות את אותו הדבר? האם הסנדלר הולך יחף? האם הרופא יכול להיות חולה? האם משה רבנו יכול ללמד אותך לראות את אלוהים? משה רבנו לא נכנס לארץ, מורים ...
למה הדרכת אנשי מכירות *גרועה* לעסק שלך? מה *רע* בלשפר את אנשי המכירות? למה *לא* ללמד את אנשי המכירות למכור יותר טוב? למה *לא* כדאי ללמד את אנשי המכירות למכור? האם כדאי לעשות הדרכת מכירות לאנשי מכירות? טעויות של מנהלי שיווק ומכירות, האם להשקיע בשיווק או במכירות? איך למכור בלי איש מכירות? האם להשקיע במכירות או בשיווק? איך ללמד את איש המכירות? איך לשפר את אנשי המכירות? אימון מכירות לאנשי מכירות
... לעסק שלך? מה רע בלשפר את אנשי המכירות? למה לא ללמד את אנשי המכירות למכור יותר טוב? למה לא כדאי ללמד את אנשי המכירות למכור? האם כדאי לעשות הדרכת מכירות לאנשי מכירות? טעויות של ... איש מכירות? האם להשקיע במכירות או בשיווק? איך ללמד את איש המכירות? איך לשפר את אנשי המכירות? אימון מכירות לאנשי מכירות והפעם ... ומכירות. ואסביר משהו שחייבים לזכור כאשר רוצים ללמד את איש המכירות למכור, וכאשר רוצים לעשות הדרכת מכירות לאנשי המכירות וכולי. ... שכאשר אתה משקיע באנשי המכירות שלך, לשפר אותם וללמד אותם למכור, הרי שבעצם אתה בעצם משקיע בעסק של מישהו אחר, לעומת השקעה בשיווק ... יכולת רגשית ספציפית. ומכל שכן, שלא כל אחד יכול ללמד כל אחד למכור. ולפעמים המחסום הוא רגשי וכולי. ולכן, השקעה באיש מכירות, לא בהכרח תביא תועלת בטווח הרחוק, כי לא בהכרח שאפשרי ללמד כל אחד למכור, גם אם כן אפשרי לשפר אולי קצת אולי הרבה, אבל לא בטוח שכמכלול יהיה ניתן ללמד את איש המכירות למכור לשביעות רצון מנהל המכירות. וגם בהיבט הזה, השקעה ...
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
... מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים ... להורים מהי הדרך הטובה ביותר ללמד וללמוד? ההרצאה עוסקת בשיטות ... שלב בפתרון הבעיה. איך נוכל ללמד את התלמידים בצורה יותר טובה? ... והבאת דוגמאות תואמות. איך ללמד מתמטיקה? טיפים ללימוד גיאומטריה? ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
... לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה פשוטה, משום שיש מספר אפשרויות ומניעים שונים מאחורי ... לראות אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו. האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה אם נשים חתול או יתוש לצד בני אדם, ברור שהיתוש ... לגובה מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים. האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה? אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו שרק מסביר ולא יודע לבצע בפועל. הוא מסביר שזו ... התהליך, אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז עדיף אדם שגם יודע להסביר וגם יודע לבצע בעצמו. ... לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם. מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין ... שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן. לפעמים אנשים ישאלו ... המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, ... מעשית ליכולת הוראה מי יכול להיות יועץ מקצועי טוב? האם חייבים ניסיון מעשי כדי ללמד? מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? ישנה תפיסה רווחת שלפיה אם אדם רק נותן דגים למי שזקוק להם, הוא משאיר ... לא מחויב. כי ייתכן שהוא פשוט רוצה שלא תחזור לבקש ממנו עוד דגים, ובכך הוא בוחר ללמד אותך לדוג כדי להיפטר ממך. מצד שני, מי שבאמת דואג לך גם ירצה ללמד אותך לדוג. לכן לשאלה מדוע עדיף ללמד לדוג מאשר לתת דגים, לפעמים זה נובע מרצון טוב כן לעזור, ולפעמים מסיבה הפוכה לגמרי, כדי לא לראות אותך יותר. מדוע מומחיות בתחום אינה מעידה בהכרח על יכולת ללמד אותו? יש אנשים שמצטיינים בתחום כלשהו, אבל מתקשים להסביר לאחרים כיצד להגיע לאותה רמה. לדוגמה, ... יודע להסביר במילים כיצד שוחים. המומחיות המעשית של מישהו לא אומרת שהוא יודע ללמד. פעמים רבות אדם שזכה במקום ראשון בעולם בתחום מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או אינו יודע לבצע התאמה לתלמיד הספציפי. האם נדרש ללמד דוגמה או חובה לדעת לבצע אותה בעצמי? ש: אולי יש מי שיודע רק להסביר, אבל לא ממש יודע לבצע בפועל? ... לא בהכרח מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע לאותה רמה. כדי ללמד מישהו לדוג (או לבצע כל מיומנות אחרת), לא מספיק לדעת לעשות זאת היטב, אלא חשוב להבין את כל התת - ... העיקרית היא שאין קשר הכרחי בין היכולת לבצע דבר מה ברמה גבוהה לבין היכולת ללמד אותו לאחרים. מי שרוצה ללמוד לדוג דגים, נדרש למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את ... בכל מקרה בא נתקדם, המהות של מה שאמרתי היא כדלקמן זה שמישהו יודע לדוג דגים ובא ללמד אותך לדוג דגים זה עדיין לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לדוג דגים זה הכל, זה שמישהו נגיד לדוגמה הצליח בעסקים זה לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לעשות עסקים זה לא מחויב. ובמה זה תלוי בעד כמה אותו דייג דגים יודע לנתח את התהליכים והתת ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
... מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד , חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים איך להתמודד עם פחד וחרדה בשיעור ראשון כשלמדתי ...
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
... לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית איך ללמד אחרים יכול לפתח את החשיבה שלך? אחת הדרכים החשובות ביותר לפיתוח החשיבה וההבנה, לפי אליעד כהן, היא ללמד אחרים את מה שאתה כבר יודע. ההסבר הפשוט והברור ביותר שהוא נותן ... לרדוף ולחפש אותם באופן פעיל, ולא להסתפק בתלמידים שמסכימים ומנידים בראשם בהבנה ללא התמודדות אמיתית עם התוכן. האם ללמד הוא הדרך הטובה ביותר לבדוק הבנה עצמית? דרך נוספת שדרכה אליעד כהן ... בנושא לימוד אנגלית: נניח שאתה מורה לאנגלית, ואתה רוצה לדעת אם באמת הבנת חומר מסוים. הדרך לבדוק זאת היא לנסות ללמד את החומר לאחרים. אם הצלחת להסביר בצורה טובה, הגיונית וברורה, הרי ... לא מצליח להסביר לאחרים באופן ברור, סימן שגם ההבנה שלך עדיין אינה שלמה או עמוקה מספיק. מדוע אנשים רבים נמנעים מללמד? אליעד כהן מתייחס גם לתופעה נפוצה שבה אנשים מתחמקים מללמד אחרים, בתירוצים שונים כמו: אין לי זמן, אני לא פנוי לזה כרגע, ... הוא מציין שאנשים נוטים להתחמק מכיוון שהלימוד לאחרים חושף את נקודות החולשה ואת אי - ההבנות שלהם עצמם. לפי דבריו, ללמד אחרים הוא תהליך שדורש מאמץ שכלי משמעותי וחשיפה של המקומות שבהם ... את רבי נחמן מברסלב שאמר כי מי שרוצה להשלים את הדעת שלו באמת חייב לרדוף אחרי תלמידים מתאימים. כלומר, הפעולה של ללמד אחרים אינה רק פעולה אינטלקטואלית, אלא גם פעולה רוחנית עמוקה. ... והיבטים נוספים שהתלמידים מגלים לפניו. בכך מתקיים מעגל שלם של העברת ידע, קבלת ידע נוסף והרחבת ההבנה והחשיבה. איך ללמד על מנת ללמוד? מהי הפצה רוחנית? איך לפתח את ההבנה שלי? מה זה תלמידים הגונים? למה ללמד אחרים עוזר להבין טוב יותר? ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... חכם? זה שמלמד את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד היטב, הרי שהוא לא מסוגל ללמד את מה שהוא יודע, את כל האנשים שיש בעולם. כי ישנם בעולם אנשים שיכולת התפישה השכלית שלהם היא לא גבוהה, או שהיא שונה מהמקובל, והאדם לא יודע איך ללמד את מה שהוא יודע, את כל שאר בני האדם. וכל שכן, שהאדם לא יודע ללמד את כל הדברים. כי כל אחד מבין בתחום כלשהו. ואין מי שהוא מבין בכל התחומים באותה המידה. ואף אחד לא יכול ללמד את כל בני האדם, את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ... לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין ... שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד בכל נושא, מכך הוא לומד על כל שאר הנושאים. ... שהוא חכם ורואה את השכל שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של כל הדברים. ודרך הלבושים ... סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ההיגיון שלהם. וגם המשוגע חושב בהיגיון כלשהו ובצורת מחשבה כלשהי. כפי שכבר ביארתי עניין זה בהרחבה. ומי שהוא מספיק חכם, שהוא מבין את שורש השכל שיש בכל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמד גם את המשוגע הגדול ביותר, את השכל הגדול ביותר. כי יש קשר בין כל הדברים שיש בעולם. והחכם יכול לקחת את השכל ... לפי דעתו של המנהיג. והוא לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
... רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים איך לבחור מורה רוחני וממי באמת כדאי ללמוד? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד ... מפורטים במיוחד, שעוזרים להבין את כל זוויות הדיון. האם מורה רוחני חייב לדעת הכל כדי ללמד? אליעד מתייחס לשאלה האם אדם צריך לדעת את כל האמת המוחלטת כדי שיהיה ראוי ללמד אחרים. הוא מסביר שיש יתרונות וחסרונות לאדם שמלמד, גם אם אינו יודע את הכל. לדוגמה, אם אדם יודע רק 70% מהחומר ומלמד ... חמש מאות מילים באנגלית ומלמד תלמידים שלא יודעים כלל את השפה. הוא עלול להרגיש בנוח ללמד את מה שהוא כבר יודע במקום להעמיק את הידע שלו. עם זאת, אליעד מבהיר גם שיש יתרון בלימוד אפילו חלקי, כי התלמידים עשויים ... את מה שלא נכון, כדי שהתלמיד לא יצטרך ללמוד קודם משהו שגוי ואז לתקן אותו בהמשך. האם ללמד אחרים מקדם את הלומד? אליעד מסביר שלימוד אחרים יכול לעזור ללומד לחדד את ההבנה שלו. לדוגמה, אם אדם חושב שהוא כבר יודע נושא מסוים והוא מתחיל ללמד אחרים, הוא יכול לגלות מהר מאוד היכן נמצאים הפערים בידע שלו. מצד שני, אליעד מזהיר שלפעמים, כאשר התלמידים מחמיאים ... מול אנשים אחרים. לדוגמה, אם אדם חושב שהוא הבין איך להיות מאושר לחלוטה, עליו לנסות ללמד אנשים אחרים ולהפוך גם אותם למאושרים. כאשר ייכשל במשימה, הוא יגלה את הפערים שיש לו בידע ובהבנה. בסופו של דבר, לפי ...
סכיזופרניה ושמיעת קולות, איך לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לגרום לסכיזופרן להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה
סכיזופרניה ושמיעת קולות, איך לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לגרום לסכיזופרן להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה
... להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה מה הגורם המרכזי לסכיזופרניה ולשמיעת קולות? הגורם המרכזי לכך שאנשים חווים סכיזופרניה, הזיות או שמיעת קולות הוא שהם ... על ההזיות שלו. כיצד אפשר ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון בדרך עקיפה? הדרך האפקטיבית לעזור לאדם סכיזופרן היא באמצעות לימוד החשיבה ההגיונית בדרך עקיפה. במקום להתווכח איתו ישירות על ... החשיבה ההגיונית. לא המטרה ללמד אותו רק להכין אוכל, אלא שהמוח שלו יתרגל לחשוב בצורה של סיבה ותוצאה, עובדה ופירוש, וכך ההיגיון יחלחל גם לתחומים הבעייתיים יותר שלו. איך לפתור בעיה ... מישהו אחר ששולט בו. איך נכון ללמד חשיבה הגיונית? כשמלמדים אדם חשיבה הגיונית, יש לשים לב לאיזון בין לתת לו דגים לבין ללמד אותו לדוג. הכוונה היא שאם רק נותנים לאדם את הפתרונות המוכנים (דגים), הוא לא מפתח חשיבה עצמאית, אלא רק זיכרון. מצד שני, אם מאלצים אותו להתאמץ יותר ... רוצה ומוכן לדבר עליהם, ואז ללמד אותו חשיבה הגיונית דרך תחומים אלה. לדוגמה, אם הוא רוצה לסדר את החדר, אפשר להסביר לו מה ההיגיון לסדר בצורה מסוימת. אם הוא רוצה לבנות משהו או ... איך לרפא סכיזופרניה? איך ללמד לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך להתמודד עם שמיעת קולות? טיפול בסכיזופרניה שיטות לטיפול בהזיות איך לעזור לסכיזופרן במשפחה? ...
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
... שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים מה ... המילה לא, הילד ילמד איך להתמודד עם דחיית סיפוקים באופן טוב ובריא. איך להתמודד עם מרדנות של ילדים איך ללמד ילד לדחות סיפוקים שליטה בכעסים אצל ילדים הצבת גבולות לילדים הדרכת הורים וחינוך ילדים למה הילד מתקשה לקבל לא ומהו שורש הבעיה? ... לא. בנוסף, אם ההורה מזדהה יותר מדי עם הסבל האפשרי של הילד, הוא משדר לילד שיש סיבה אמיתית לסבול, במקום ללמד אותו שהוא מסוגל גם לדחות סיפוקים בלי להיפגע. איך אמפתיה מוגזמת פוגעת ביכולת להציב גבולות לילדים? כאשר הורה אומר לא אבל מרגיש ... מצד ההורה, בלי להיכנס למאבקים ארוכים או לתחושות אשמה מוגזמות. איך להתמודד עם מרדנות של ילדים איך ללמד ילד לדחות סיפוקים שליטה בכעסים אצל ילדים הצבת גבולות לילדים הדרכת הורים וחינוך ילדים למה הילד מרדן? למה הילד עצבני? למה הילד ... נחישות בלי רגישות, איך להציב גבולות לילדים? איך לסרב לילד? איך לומר לא לילד? איך להגיד לא לילד? איך ללמד ילד לשלוט בכעס? איך להגיד לא ולהישאר בחיים? איך להגיד לא בלי להרגיש אשם? איך לסרב בנימוס? לדעת לומר לא, איך להגיד לא מבלי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יעוץ ויועצים, איזה יעוץ הכי טוב? סוגים של יעוץ, יעוץ מעשי, יעוץ פרקטי, יעוץ תיאורטי, סגנונות של יועצים, איך לבחור יועץ? איך לבחור מאמן? איך לבחור מנטור? ללמוד לדוג, ללמד מישהו לדוג, לתת למישהו דגים, בניית תוכנית אימון, תוכנית תזונה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללמד, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ללמד, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצר לזוגיות, טיפול אישי, אימון אישי בסקייפ בתחום ללמד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 13:14:00 - wesi1