אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לטעות ✔טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:44טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
מדוע אנשי מכירות לא מצליחים לסגור עסקאות?

אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנשי מכירות מתקשים לסגור עסקאות היא חוסר הבנה אמיתי של הצרכים והרצונות של הלקוח. אליעד כהן מסביר שהטעות הנפוצה ביותר היא שאיש המכירות בטוח שהוא מבין את הלקוח, בעוד שלמעשה הוא פירש בצורה לא נכונה את דברי הלקוח. בעיית הפירוש השגוי של צרכי הלקוח יכולה להפיל עסקאות רבות, גם כאשר נדמה שהכל נעשה באופן מושלם ומדויק.

מה ההבדל בין עובדות לפירושים במכירות?

אליעד כהן מדגיש שהמפתח למניעת טעויות בתהליך המכירה הוא להבין את ההבדל הקריטי בין עובדות לבין פירושים. עובדות הן מה שהלקוח אומר בפועל. לדוגמה, אם לקוח אומר "אני רוצה שולחן", זוהי עובדה. פירוש, לעומת זאת, הוא מה שהמוכר מניח או מוסיף מעבר למילים של הלקוח. לדוגמה, כאשר איש המכירות שומע את הלקוח אומר "אני רוצה שולחן" ומיד מניח שהלקוח מתכוון לשולחן גדול, זוהי כבר פרשנות. ייתכן מאוד שהלקוח בכלל מעוניין בשולחן קטן, שולחן צד או שולחן מתקפל. ההנחות של המוכר הן אלה שגורמות לו להציע פתרונות שגויים, שבסופו של דבר לא מתאימים ללקוח ולא עונים על צרכיו.

איך דוגמת ה"שולחן" מבהירה את הבעיה בתהליך המכירה?

דוגמת השולחן ממחישה בצורה ברורה את הבעיה: הלקוח ביקש "שולחן", אך המוכר מיד מציע לו שולחן סטנדרטי גדול. המוכר היה בטוח שהוא מבין את הצורך של הלקוח ולכן לא טרח לברר פרטים נוספים. בפועל, הלקוח בכלל חשב על שולחן קטן. בגלל חוסר בירור מעמיק של צרכי הלקוח, העסקה התפספסה.

האם "שולחן יפה" זו עובדה או פירוש?

בנקודה זו אליעד כהן מסביר את ההבדל בין "עובדה" לבין "פירוש" גם בדוגמה נוספת. לומר "זה שולחן" זו עובדה פשוטה וחד - משמעית. אך אם מישהו אומר "זה שולחן יפה", זוהי כבר פרשנות אישית, שכן "יפה" הוא מושג סובייקטיבי. מה שיפה בעיני אדם אחד יכול להיות לא יפה בעיני אדם אחר. איש מכירות שרוצה להימנע מטעויות צריך להבין היטב את ההבדל בין עובדות יבשות לבין פרשנויות סובייקטיביות, ולשאול שאלות נוספות כדי להבין למה הלקוח מתכוון כשהוא אומר "יפה".

כיצד להימנע מההרגל לפרש במקום לבדוק עובדות?

הדרך להימנע מהטעות הזו, לפי אליעד כהן, היא לפתח מודעות עצמית להרגל לפרש במקום לבדוק עובדות. איש מכירות חייב תמיד לעצור לרגע ולשאול את עצמו: "האם מה שאני חושב הוא באמת עובדה, או שזה רק פירוש שלי?" התרגול המתמיד של ההבחנה הזו יעזור לאיש המכירות לוודא שהוא מבין נכון את צרכי הלקוח ולא מניח הנחות שגויות. במקרה שהמכירה לא מתקדמת או נתקעת, מומלץ לחזור לשלב בירור הצרכים ולבדוק אם באמת מה שהלקוח אמר הובן באופן מדויק, או שייתכן והוכנסו לשם פרשנויות מיותרות.

איך אפשר לתרגל את ההבדל בין עובדות לפירושים בחיי היומיום?

אליעד כהן מציע לתרגל את ההרגל הזה לא רק בתחום המכירות, אלא גם בחיי היומיום. הוא ממליץ שכל פעם כשעולה בראש מחשבה כלשהי, אדם ישאל את עצמו: "האם זו עובדה או פירוש?", "האם זה מחויב או שזה רק אפשרי?". על ידי תרגול זה ניתן לפתח יכולת הבחנה טובה יותר בין מציאות לבין הנחות אישיות. כשאיש המכירות מתרגל זאת ביום - יום, הוא הופך להיות מודע יותר לנטייה הטבעית שלו לפרש, ומסוגל לבדוק בצורה מדויקת יותר את הדברים מול הלקוח.

למה חשוב לעצור ולשאול שאלות נוספות?

השלב הקריטי ביותר בתהליך המכירה הוא עצירה ושאילת שאלות נוספות בכל פעם שיש ספק לגבי ההבנה של צרכי הלקוח. כאשר איש המכירות מגלה שהעסקה אינה נסגרת, או שהלקוח אינו מרוצה ממה שמוצע לו, הוא חייב לשאול את עצמו: "האם אני בטוח שהבנתי את הלקוח נכון?" במקום להמשיך באותה גישה מוטעית, יש לחזור אחורה, לברר ולשאול שאלות נוספות. שאילת שאלות מעמיקות ומדויקות יותר תבטיח שהלקוח יקבל בדיוק את מה שהוא רוצה, והסיכוי לסגירת העסקה יעלה משמעותית.

מהי המסקנה המרכזית לגבי טעויות בתהליך המכירה?

לסיכום, אליעד כהן מסביר שהיכולת להבחין בין עובדות לפירושים היא קריטית להצלחה במכירות. איש מכירות טוב לא יכול להרשות לעצמו להסתמך על פרשנויות אישיות, אלא חייב תמיד לוודא שמה שהלקוח אומר הוא באמת מה שהוא מתכוון אליו. על ידי שאלות מדויקות והקפדה על בירור הצרכים, ניתן להימנע מטעויות, להבין את הלקוח באמת, ובסופו של דבר להצליח לסגור יותר עסקאות בהצלחה.
כיצד עלולה אי הבנה של צרכי הלקוח להוביל לאובדן עסקה?

המרצה מסביר ש"טעויות של אנשי מכירות" רבות נובעות מחוסר הבנה אמיתי של רצון הלקוח. לפעמים נראה שהמוכר עשה הכל לפי הספר ושאל את כל השאלות הנכונות, אך למרות זאת הלקוח יוצא בלי לקנות. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא אי הבנה של המוכר את מה שהלקוח באמת רוצה. המוכר בטוח שהוא מבין את צרכי הלקוח, אך מתברר שבפועל הוא פירש באופן שגוי את דבריו.

מדוע חשוב להבחין בין עובדות לבין פירושים במהלך תהליך המכירה?

המרצה מדגיש שההבחנה בין עובדות ופירושים קריטית בכל אינטראקציה, לא רק במכירות אלא גם במשא ומתן, בזוגיות או בחינוך ילדים. כאשר הלקוח אומר משפט מסוים, זוהי "עובדה" שהוא אמר אותו. אולם המוכר מוסיף במחשבתו פירושים והנחות יסוד שעלולות לעוות את ההבנה שלו. לדוגמה, אם הלקוח אומר "אני רוצה שולחן", זו עובדה. אבל כשהמוכר מוסיף לעצמו "כנראה מדובר בשולחן גדול", זו כבר פרשנות. ייתכן שהלקוח בכלל רוצה שולחן קטן. אנשי מכירות נוטים "למלא את החסר" בפירושים משל עצמם, במקום לוודא מה בדיוק הלקוח מתכוון.

כיצד הדוגמה של "שולחן" ממחישה את הטעות?

בדוגמה הפשוטה הזו, הלקוח אומר שהוא מחפש שולחן. המוכר ממהר להציע שולחן בגודל מסוים או בעיצוב מסוים, בלי לעצור ולברר לפרטי פרטים מה הלקוח בעצם רוצה. ייתכן שהלקוח אמר "אני מחפש שולחן" והתכוון לשולחן צד קטן או לשולחן מתקפל, אבל המוכר שומע "שולחן" ורץ להציע שולחן סטנדרטי גדול. התוצאה היא שהלקוח לא יקנה, והעסקה תיפול רק בגלל שלא נעשה בירור צרכים מדויק.

האם "שולחן יפה" זו עובדה או פירוש?

המרצה מדגים שכשאומרים "זה שולחן" - זוהי עובדה, אך "זה שולחן יפה" זו כבר פרשנות סובייקטיבית. מה שנראה יפה בעיני אחד, עשוי להיראות פחות יפה בעיני אחר. אם הלקוח מבטא משהו שדומה ל"אני רוצה שולחן יפה", על המוכר לשאול אותו מה משמעות המילה "יפה" עבורו: האם מדובר בעיצוב מודרני, גודל ספציפי, צבע מסוים או אולי בכלל באיכות החומרים. עצם ההבנה של עובדה מול פרשנות חוסכת טעויות בתהליך מכירה.

איך מתמודדים עם ההרגל לפרש במקום לבדוק עובדות?

הדרך להתמודד עם הנטייה הטבעית להניח הנחות ולאמתן היא לעצור ולשאול: "האם אני בטוח שזו עובדה, או שזה פירוש שאני מוסיף?" איש מכירות טוב צריך להתמקד במה שנאמר בפועל, לחזור ולברר מול הלקוח, לוודא ששמע אותו נכון ולחפש הסברים מפורטים. כך אפשר להימנע מטעויות של אנשי מכירות ולהבין נכון את הלקוח. בנוסף, אם המוכר נתקע בתהליך המכירה והעסקה לא זזה קדימה, כדאי לו לחזור אחורה ולוודא שהוא באמת הבין את הצורך האמיתי של הלקוח ולא רק את הפירוש שלו לצורך הזה.

איך לתרגל הבחנה בין עובדות לפירושים בחיי היומיום?

המרצה ממליץ להטמיע ביומיום הרגל של בירור עצמי: בכל פעם שחושבים מחשבה כלשהי, לשאול "האם זו עובדה או פירוש?", "האם מחויב שזה נכון או רק אפשרי?". התרגול הזה עוזר למוכר לזהות במהירות מתי הוא נסחף לפרשנות ומתי הוא מתבסס רק על העובדות. כך, בזמן אמת, מול הלקוח, הוא יוכל לברר במקום להניח הנחות שגויות.

מהי המסקנה הסופית לגבי טעויות בתהליך מכירה?

בשורה התחתונה, איש מכירות יעיל, שרוצה לברר צרכי לקוח ולהבין את הלקוח באמת, צריך לוודא שהוא לא מערבב עובדות ופירושים. בכל שלב בתהליך המכירה, מומלץ לעצור ולשאול: "האם אני בטוח שזו עובדה? האם שאלתי מספיק שאלות כדי להבין מה הלקוח באמת רוצה?", ורק אחר כך להציע פתרונות. גישה זו מונעת טעויות בתהליך מכירה ויכולה לעזור לסגור יותר עסקאות בהצלחה.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחת ואחד מהגורמים שגורמים לכך שלפעמים אנשי מכירות לא מצליחים לסגור עסקה, לפעמים בן אדם לקוח בא לקנות ממנו מוצר למוכר והמוכר עושה את הכל לכאורה לפי הספר בודק מה הלקוח רוצה מציע את זה ללקוח והלקוח לא רוצה לקנות ולפעמים אחת מהסיבות שבגללה לא מתבצעת המכירה היא משום אי הבנה. מה זאת אומרת אי הבנה? אי הבנה של המוכר את הצרכים של הלקוח המוכר לא בדיוק הבין מה הלקוח צריך, עכשיו יבוא המוכר ויגיד "מה זאת אומרת אבל אני הבנתי מה הלקוח צריך הלקוח אמר לי שהוא רוצה ככה וככה וזה מה שהצעתי לו ככה וככה והנה בכל זאת הוא לא קנה".

וכאן בעצם אני רוצה לתת עוד נקודת מבט לגבי איך יכול להיות שעסקה לא תצליח בגלל חוסר הבנה של המוכר את הצרכים של הקונה של הלקוח למרות שהמוכר בטוח שהוא הבין את מה שהלקוח רוצה לקנות ואני רק אסביר שהדבר הזה נכון לאו דווקא רק בתהליך של מכירה אלא גם בכל תהליך שבו מנסים לנהל משא ומתן עם מישהו, מנסים להסביר למישהו משהו בנושא של זוגיות חינוך ילדים מה שזה לא יהיה. כשמישהו אומר משהו ובטוחים שהבינו אותו ומתייחסים למה שהוא אומר ועדיין לא מגיעים לעמק השווה והרבה פעמים זה נובע דווקא בגלל שלא הבינו את הבן אדם השני, ועכשיו בעצם השאלה הנשאלת היא איך יכול להיות מצב שבו מוכר בן אדם יחשוב יהיה בטוח שהוא הבין מבין את הבן אדם השני למרות שהוא לא הבין אותו, איך יכול להיות כזה מצב.

והתשובה היא די פשוטה מה שקורה בחיים זה שיש עובדות ופירושים, מה זה עובדות ומה זה פירושים? נגיד בן אדם בא נלך על הדבר הפשוט ביותר בן אדם נגיד אומר "אני רוצה לקנות שולחן", אוקי עובדתית מה הוא אמר? שהוא רוצה לקנות שולחן הוא בא למוכר "שלום אדוני מה אתה מחפש?", "אני מחפש שולחן", "אוקי בא תראה הנה שולחן" נכון אבל מצד שני צריך לשים לב שלפעמים יש מצבים שלמילה אחת יכולות להיות כמה משמעויות, לפעמים נגיד יכול להיות שכשהוא אמר שולחן הוא התכוון לשולחן קטן הוא לא התכוון לשולחן גדול הוא התכוון לשולחן, שולחן קטן נגיד אז מה אני מנסה להגיד שלפעמים לאותה מילה יכולות להיות כמה משמעויות.

עכשיו לא רק שלאותה מילה יכולות להיות כמה משמעויות גם לפעמים יכול להיות שהלקוח אמר משהו אחד אבל בתוך תוכו הוא רצה להגיד משהו אחר הוא התכוון למשהו אחר, הוא חשב על משהו אחר הוא התבלבל ואמר את מה שהוא אמר והוא בכלל רוצה את ההפך יכולים להיות מלא דברים. אוקי ולכן צריך לשים לב המוכר שרוצה לדעת למכור נכון צריך עוד לפני שהוא מתחיל למכור ללקוח, כל שכן אם הוא מנסה למכור ולא מצליח למכור הוא צריך לעשות רגע אחד סטופ ולשאול את עצמו "רגע אחד מה אני חושב שהלקוח רוצה לקנות בכלל מה הוא רוצה לקנות?" ואז התשובה תהיה "הלקוח אמר לי שהוא רוצה לקנות את זה ואת זה" ואז המוכר צריך לשאול את עצמו "רגע אחד זה שאני כמוכר חושב שהלקוח רוצה לקנות את זה ואת זה זאת עובדה או פירוש, האם זה בטוח במאה אחוז שזה מה שהלקוח רוצה לקנות או שזאת הצורה שבה אני מפרש את מה שהבנתי ממה שהלקוח אמר?".

כי יש דברים שהלקוח אמר א' זה מה שהוא רוצה ויש דברים שהמוכר הבין משתמע לא לי כמוכר שאם הלקוח אמר ככה אז כנראה שהוא רוצה ככה וככה, אבל מי אמר שהוא רוצה ככה וככה כי הרבה פעמים לא רק שיש מילים שיכולות להתפרש לכמה דברים ולא רק שיש לפעמים שהלקוח אמר שהוא רוצה משהו והוא בכלל התכוון למשהו אחר או שהוא אמר משהו אחד והוא לא התכוון לזה אלא לפעמים בא נגיד שהוא אמר משהו והוא התכוון לזה אבל המוכר בראש שלו משלים את הפרטים עושה השלם את החסר ומוסיף "אני חושב אם הלקוח אמר לי שהוא רוצה ככה אז כנראה שככה וככה", אדוני למה אתה מניח הנחות יסוד שוליות מי אמר שהוא רוצה ככה וככה הוא אמר שהוא רוצה א' זה שהוא רוצה א' זאת עובדה, הוא אמר שהוא רוצה א' בהנחה שהבנת מה פירוש המילה א' ושה - א' זאת ה - א' שלך זאת אותה א' ובהנחה שהוא התכוון לזה שהוא רוצה א' הוא באמת התכוון לזה.

אבל זה שאתה מסיק מכך שאם הוא אמר שהוא רוצה א' אז כנראה שהוא מתכוון לא' מסוג מסוים בצורה מסוימת, בפורמט מסוים זה כבר פירושים והמון מקרים יש שבהם בן אדם אמר משהו אחד והמוכר הבין והוסיף ופירש המון פירושים שהלקוח לא התכוון אליהם הלקוח בכלל התכוון למשהו אחר. ולכן כאשר המוכר רוצה להיות מוכר יותר טוב כל שכן אם הוא מנסה למכור והוא לא מצליח למכור הוא תמיד צריך לחזור צעד אחד אחורה ולשאול את עצמו "רגע אחד האם אני בטוח שזה מה שהלקוח אמר שהוא רוצה לקנות?", "כן איך אתה בטוח שזה מה שהלקוח אמר שהוא רוצה לקנות?", "כי הוא אמר ככה וככה", "רגע הוא אמר בדיוק את מה שאתה חושב שהוא רוצה לקנות או שפתאום יש פה עוד שתי מילים עוד שני ביטויים, עוד שני פירושים עוד שתי משמעויות שאתה מוסיף שהוא לא בדיוק אמר את זה הוא אמר דומה לזה, הוא אמר משהו שמכך אתה מבין ואתה מסיק ואתה מניח שהוא רוצה את זה ואת זה, הוא לא אמר את זה אתה רק מפרש שהוא רוצה את זה".

ומפה נובעת האי הבנה והרבה פעמים נופלת בגלל זה מכירה, בגלל הטעות של עובדה ופירושים יש מה עובדתית הלקוח אמר שהוא רוצה ויש מה המוכר פירש ומבין וחושב שהלקוח רוצה וזה לא בהכרח מה שהלקוח אמר שהוא רוצה, זה לא בהכרח מה שאתה חושב שהוא רוצה זה לא בהכרח תואם גם אם זה דומה זה לא בהכרח זהה. עכשיו ומי שרוצה לדעת לתרגל את כל זה צריך לפתח אצל עצמו את היכולת להבדיל בין עובדות לפירושים, זאת אומרת לדוגמה אני אתן דוגמה עכשיו אחרת נגיד אומרים "שלום הנה שולחן יפה" זה שזה שולחן זאת עובדה ושהוא יפה זה פירוש זאת לא בהכרח עובדה. ומי שרוצה לדעת את כל הדברים האלה צריך ביומיום שלו, יכול לשפר גם ביומיום את היכולת הזאת זאת אומרת כל פעם כשבן אדם חושב משהו בראש שלו לשאול את עצמו "רגע זאת עובדה שזה ככה או שאני רק מפרש שזה ככה".

למה? כי גם אנשים ביומיום שלהם בחיים הרגילים הרבה פעמים קורה להם משהו מישהו אומר משהו, שמעו משהו קרה משהו והם מפרשים את זה בצורה מסוימת שהיא לא בדיוק זהה במאה אחוז לעובדות היבשות והנקיות. זאת אומרת יש "מה קרה" ויש "מה הבנת שקרה מה קרה שקרה, מה חשבת שקרה מה רצית לחשוב שקרה" למרות שזה אולי לא קרה למרות שאולי קרה רק חלק מזה. בשורה התחתונה בן אדם שיחליט החלטה שהוא משתדל לשים לב לנושא הזה של עובדות ופירושים, לשים לב שכל פעם כשהוא חושב איזו מחשבה "רגע זאת עובדה המחשבה הזאת או שזה רק פירוש שאני מפרש, זאת רק הבנה שאני מבין זאת רק מסקנה שאני מסיק שהיא לא בהכרח ככה, האם מחויב שמה שאני חושב שזה נכון או שרק אפשרי שזה נכון?".

יש דברים שמחויב שזה נכון בטוח שזה נכון ויש דברים שאפשרי שזה נכון זה יכול להיות נכון ויכול להיות לא נכון, קרה או קרתה עובדה מסוימת הבן אדם מפרש את זה בצורה מסוימת אומר זה רע אומר זה טוב "רגע בטוח שזה רע או רק זה יכול להיות, בטוח שזה טוב או זה רק יכול להיות טוב?". בן אדם שעושה את התרגילים האלה ושואל את עצמו כל מחשבה שהוא חושב "האם זה בטוח נכון או שזה רק יכול להיות נכון?" הדבר הזה מביא אותו למצב שכאשר הוא בא למכור מוצר ללקוח והלקוח מספר לו איזה סיפור ואז אוטומטית המוכר שעשה את התרגול הזה יודע לזהות "רגע מה אני בטוח שהוא אמר לי שהוא רוצה ומה אני לא בטוח שהוא אמר לי שאני רוצה ויש לי ספק לגביו אני רק מפרש שאולי הוא רוצה כך אולי הוא רוצה אחרת?" ואז אם המוכר מתורגל בזה אז הוא יודע לשים לב לא ליפול במלכודת שבה הוא מוכר ללקוח מוצר שהלקוח בכלל רצה מוצר אחר בגלל אי הבנה ובגלל הסקת מסקנות שגויה. אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
התמודדות טעות של עובד מה הלקוח רוצה טעות מושגים מיומנות ההפך משמעות המילים איך להיות בטוח איך לחנך פירוש כעובדה איך לאתר את צרכי הלקוח איך להבין את הלקוח איך להבין לקוח איך להבין לקוחות איש מכירות איתור הצרכים של הלקוח איתור צרכי הלקוח איתור צרכי לקוח איתור צרכים איתור צרכים עם לקוח איתור צרכים של הלקוח איתור צרכים של לקוח אמת אנשי מכירות אפיון צרכים בירור צרכי הלקוח בירור צרכי לקוח בירור צרכים בירור צרכים של הלקוח בירור צרכים של לקוח הלקוח רוצה זיהוי צרכים טעויות טעויות בתהליך טעויות בתהליך מכירה טעויות של אנשי מכירות טעות כמה לאתר את צרכי הלקוח לאתר את הצרכים של הלקוח לאתר את צרכי הלקוח להבין את הלקוח להבין לקוח להבין לקוחות להבין נכון את הלקוח להפוך את העובדה לפירוש להפוך את העובדות לפירושים להפוך את הפירוש לעובדה להפוך את הפירושים לעובדות להפוך עובדה לפירוש להפוך פירוש לעובדה להציג עובדה כפירוש להציג פירוש כעובדה לטעות למה לאתר את צרכי הלקוח לקוח לקוחות מה הלקוח באמת רוצה מה הלקוח רוצה מה הלקוח שלך רוצה מה הצרכים של הלקוח מהם הצרכים של הלקוח מהם פירושים מכירה מכירות מנהל מכירות מנהלי מכירות עובדה עובדה או פירוש עובדה או פרשנות עובדה ופירוש עובדה כפירוש עובדה לפירוש עובדה מול פירוש עובדה פירוש עובדות עובדות או פירושים עובדות ופירושים עובדות לפירושים עובדות מול פירושים עובדות פירושים פירוש פירוש או עובדה פירוש ועובדה פירוש כעובדה פירוש לעובדה פירוש מול עובדה פירוש עובדה פירושים פירושים או עובדות פירושים ועובדות פירושים לעובדות פירושים מול עובדות פירושים עובדות פרשנות או עובדה צורך של לקוח צרכי הלקוח צרכי לקוח צרכים של הלקוח צרכים של לקוח רצון תהליך תהליך מכירה תהליך מכירות תהליכי מכירה תהליכים
ליקוטי מוהרן ח"א יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות
ליקוטי מוהרן ח"א יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות
... הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות האם רבי נחמן טעה כשטען שהרשעים מלאים חרטות? אליעד כהן מנתח את הטענה של רבי ... את השלמות שלו. אליעד מסביר זאת בצורה פשוטה: אם רוצים לוודא שמשהו יובן בצורה אחת ויחידה ובלי שום מקום לטעות, אי אפשר לומר כלום. עצם האמירה יוצרת הגדרה, והגדרה יוצרת גבול ופירוש, ולכן היא תמיד ניתנת לפרשנות הפוכה או ... פרשנויות שגויות לדבריו? אליעד כהן מביא את ההסבר של רבי נחמן לגבי השאלה, מדוע דווקא הצדיק מאפשר אפשרויות של טעות בפרשנות לדבריו. רבי נחמן אומר שהסיבה לכך היא שכל העולם מקבלים את פרנסתם משמאלה. כלומר, בשביל שתהיה לאנשים אפשרות של בחירה חופשית ואפשרות לטעות, חייב להיות מצב שבו דברי האמת ניתנים גם לפירוש הפוך. אליעד מסביר את זה כך: אם היה נאמר משהו ... מכילים בתוכם שגיאה דקה כחוט השערה, לא כי הדברים עצמם לא נכונים, אלא כי הם חייבים להיאמר בדרך שניתן לטעות בהם. זו הדרך שבה העולם מתקיים: אנשים מקבלים את פרנסתם - את הקיום שלהם - מהאפשרות לטעות, שהיא בחינת שמאל, בחינת הפך האמת. האם אפשר לסמוך לחלוטין על דברי חכם או על דברי אלוהים? אליעד כהן מציג את הרעיון שאפילו אם קיים אדם שלא יכול לטעות אף פעם, עדיין אי אפשר לסמוך על מה שהוא אומר במאה אחוז, כי מי שמקשיב לדברים הוא האדם עצמו, ... נוספות והגבלות נוספות (אל תגעו בעץ), מה שיצר מצב שבו האדם למעשה התרחק מההנחיה המקורית. ההתרחקות הזו אפשרה לאדם לטעות, וכך נוצרה האפשרות לחטוא. כלומר, כל הרחקה או פרשנות אישית של דברים שנאמרים - גם אם נעשתה מתוך כוונה טובה - עלולה לייצר טעות בסופו של דבר. מה המסקנה הסופית של אליעד כהן בנושא? אליעד כהן מדגיש שהאדם תמיד צריך לזכור שגם אם ... אפשרות להבין במאה אחוז בצורה זהה לכוונה המקורית, ולכן תמיד נותר מקום לספק ולפרשנות שונה. האם רבי נחמן יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? מדוע הרשעים מלאים חרטות? האם ניתן להבין את אלוהים? איך לפרש את דברי הצדיק? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? מהי טעות של חכם אמיתי?
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות האם זה בסדר לטעות או לא בסדר לטעות? השאלה הראשונה שעולה בנושא טעויות היא האם זה בכלל בסדר לטעות. לפי אליעד כהן, התשובה היא פשוטה וברורה: אנשים טועים בכל מקרה, ולכן לא משנה אם אתה חושב שזה בסדר או לא. אדם לא יכול להבטיח לעצמו שלעולם לא יטעה רק כי הוא חושב שטעות זה דבר לא בסדר. טעויות הן חלק בלתי נמנע מהחיים. האם לכעוס על עצמי בגלל טעויות? נקודה נוספת שאליעד כהן מתייחס אליה היא הכעס העצמי שנגרם בעקבות טעות. השאלה שנשאלת כאן היא האם האדם צריך לכעוס על עצמו לאחר שעשה טעות. לפי אליעד, זה שבן אדם טעה הוא לא העניין המרכזי. הכעס העצמי על הטעות הוא פחות משמעותי. הדבר החשוב באמת הוא מה האדם עושה בעקבות הטעות. הכעס אינו תורם לשינוי, אלא ההתמקדות בלמידה מהטעות עצמה. למה זה לא בסדר לחזור על טעויות? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאין בעיה עם עצם הטעות, אך קיימת בעיה רצינית עם חזרה על טעויות. לעשות טעות זה טבעי ולפעמים אפילו מועיל, בתנאי שהאדם לומד ממנה. מי שטועה צריך מיד לשאול את עצמו כמה שאלות חשובות: מה בדיוק טעיתי? למה טעיתי? מה גרם לי לטעות? איך אוכל להימנע מלחזור על הטעות בעתיד? מה אפשר לשפר כדי להקטין את הסיכוי לחזור על אותה טעות? כאשר האדם מנתח את הטעות שלו בצורה יסודית, הוא למעשה הופך את הטעות להזדמנות לצמיחה ולמידה. לכן, הטעות יכולה להפוך לדבר חיובי אם האדם מיישם את הלמידה בפועל ולא חוזר שוב על אותה הטעות. מי שמיישם את השיטה הזו, על פי אליעד, מבטיח לעצמו הצלחה בעתיד. מה קורה כשלא לומדים מהטעויות? לעומת זאת, אליעד כהן מתאר מצב שבו אדם לא מתייחס לטעות ברצינות, לא מנסה להבין אותה ולא מנסה להשתפר ... יהיה בסדר, סמוך על אלוהים, הכל לטובה, או בעזרת השם יהיה טוב, ולמעשה לסמוך על גורם חיצוני שיתקן את הטעויות שלו במקום לקחת אחריות על הלמידה והשיפור העצמי. הוא נותן דוגמה היסטורית קיצונית של שישה מיליון אנשים שהלכו כצאן ... לא יעזור למי שלא עוזר לעצמו, ומוסיף שאם אתה פועל בעצמך, אינך צריך סיוע חיצוני. האם ניתן להצליח לאחר טעויות וכישלונות? לסיכום דבריו, אליעד כהן מדגיש שהמפתח להתמודדות נכונה עם טעויות הוא היכולת ללמוד מהן. הטעות עצמה היא פחות חשובה, מה שחשוב באמת הוא האם אתה לומד ומשתפר בעקבות הטעות, או שאתה חוזר עליה שוב ושוב. לפי אליעד, חזרה מתמשכת על טעויות בלי ללמוד מהן מובילה לכישלון ולאבדון, ואילו למידה והפקת לקחים מכל טעות, מבטיחות התקדמות וצמיחה אמיתית. איך להתמודד עם טעויות? איך לא לחזור על טעות? איך ללמוד מכישלון? האם לכעוס על עצמי אחרי טעות? איך להצליח אחרי טעויות? האם זה בסדר לטעות? איך להימנע מלחזור על טעויות?
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב מה המשמעות של הכל טוב מוחלט לפי אליעד ... הכל טוב באופן מוחלט וללא שום סייגים או הסתייגויות. אליעד מדגיש באופן חד משמעי שגם מה שנראה לנו רע, טעות או כישלון - כל אלו טובים ומושלמים באותה מידה כמו הדברים שנתפסים בעינינו כהצלחה, נכונים או חיוביים. הוא מסביר שהטוב המוחלט הוא נקודת מבט שבה אין הבדל בין טוב לרע, בין הצלחה לטעות, בין הבנה לחוסר הבנה. הכל נמצא באותו מישור של שלמות מוחלטת. אפילו אם האדם מרגיש שהוא טועה, מבין לא נכון או שואל שאלה שאולי נראית לו מיותרת - עדיין הכל טוב באותה המידה. האם טעויות הן באמת מושלמות? אליעד מדגים את תפיסתו דרך דוגמה ברורה: אם אדם עושה את כל הטעויות האפשריות, הוא עדיין במצב של שלמות מוחלטת. מדוע? כי המושג מוחלט לא מאפשר שום חריגה או יוצא מן הכלל. ... טוב מוחלט, אין אפשרות שמשהו יהיה לא טוב או פחות טוב. גם אם אדם חושב שמה שנאמר בהרצאה הוא טעות מוחלטת או חוסר הבנה, גם מצב זה הוא מושלם וטוב לחלוטין. אין אפשרות אחרת. לכן אליעד טוען שבמציאות שבה הכל טוב מוחלט, אין באמת הבדל בין עשיית טעויות או עשייה נכונה. ההבדל הוא רק בעיני המתבונן, שרואה הבדל בין טוב ורע, בין טעות לנכונות. אבל מנקודת המבט המוחלטת של המציאות - אין הבדל כלל, הכל זהה במידת שלמותו. מדוע לשאול שאלות זה ... שאלה, יש מקום שבו האדם עדיין חושב שאולי יש הבדל בין טוב לרע, בין הבנה לאי - הבנה, בין טעות לנכונות. עם זאת, אליעד מדגיש שדווקא בגלל שהכל טוב מוחלט, זה בסדר לשאול. הוא אינו מבקר את השואל ואינו ... אינה במקום. להיפך, הוא אומר שגם לשאול זה מושלם וטוב. דווקא ההבנה הזאת היא שמאפשרת לאדם להירגע ולהפסיק לחשוש מטעויות או ממצבים שנראים לא טובים. האם אפשר לטעות בהבנת הרעיון של הכל טוב מוחלט? נקודה נוספת שמדגיש אליעד היא שגם אם האדם אינו מבין נכון את הרעיון, גם אם הוא מפרש את המילים בצורה שגויה לחלוטין - עדיין זה טוב מוחלט. אין באמת אפשרות לטעות במובן העמוק של המילה, כי גם הטעות עצמה היא חלק בלתי נפרד מהשלמות של המציאות. אליעד מסביר שגם אם מה שהוא עצמו אומר בהרצאה הוא טעות גמורה, זה עדיין מושלם. אין אף מצב שיכול להיות מחוץ לשלמות הזאת. בעצם, אליעד מנסה להביא את המאזין להבנה ... שבה אין הבדל בין טוב ורע, ואין דבר שיכול לפגוע או לשנות את המוחלט. כל מצב, כל שאלה, כל טעות - הם ביטויים שונים של אותה שלמות אחת ויחידה. האם יש ערך לנסות להבין את הרעיון הזה? לסיכום, אליעד ... רעיון פילוסופי, אלא משהו שיכול לשנות את הדרך שבה האדם חי ופועל ביום - יום. הוא כבר לא פוחד לטעות, לא חושש ממה שיגידו עליו ולא מודאג משום דבר, כי הכל טוב מושלם כפי שהוא. מה זה טוב מוחלט? האם הכל טוב באותה מידה? האם לשאול שאלות זה טוב? מה המשמעות של לעשות טעויות? איך לחוות שלמות מוחלטת?
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
... חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן איך יכול להיות שאדם חכם עושה טעויות גדולות לאורך זמן? אנשים רבים תוהים כיצד אדם חכם, כזה שהם מכירים ומעריכים כאינטליגנט, גאון או משכיל, יכול לעשות טעויות גדולות ומתמשכות. אליעד כהן מסביר את הנושא לעומק ומביא לכך מספר הסברים ודוגמאות. תחילה הוא מבהיר כי לא מדובר בטעויות פשוטות או חד פעמיות, אלא טעויות מתמשכות שחוזרות על עצמן לאורך זמן רב. לדוגמה, ייתכן שיש מישהו שחושב שאליעד כהן עצמו הוא אדם חכם מאוד, ... על ביבי), הוא טועה באופן מתמשך ועקבי. האדם הזה מתקשה להבין איך אדם שהוא מחשיב לחכם, עושה את אותה טעות שוב ושוב בלי לשים לב לכך. אליעד כהן מסביר שתי אפשרויות עיקריות להבנת מצב כזה: האפשרות הראשונה היא שהאדם ... לא כל כך חכם כמו שחושבים. הוא אמנם חכם, אבל רק בצורה מוגבלת, ולכן הוא יכול לחזור על אותה טעות פעם אחר פעם. כלומר, חכם באמת לא אמור לעשות טעויות גדולות בצורה מתמשכת. האפשרות השנייה היא שהאדם הזה הוא אכן חכם מאוד, אפילו חכם הרבה יותר ממה שאתה חושב, ... זו, האדם הזה לא באמת טועה, אלא הוא רואה דברים שאתה לא מסוגל לראות, ולכן לך נראה שהוא עושה טעויות. האם יכול להיות שאתה זה שטועה? אליעד כהן מחדד ומרחיב את הנקודה הזו: כאשר אתה חושב שמישהו אחר טועה ... שאתה טועה בגדול. האדם השני רואה דברים שאתה לא מסוגל לראות, כיוון שהוא חכם פי כמה וכמה ממך. כלומר, הטעות היא שלך בכך שאתה בטוח בצדקתך. לדוגמה, אליעד כהן מציג את זה בהקשר של המציאות עצמה. יש אנשים שחושבים ... אפשרויות: האפשרות הראשונה היא שהמציאות אכן חכמה, אך לא בצורה מושלמת. כלומר, יש לה חוכמה מוגבלת, ולכן היא עושה טעויות גדולות ונתפסת בעינינו כמשוגעת או טיפשית. האפשרות השנייה, העמוקה יותר, היא שהמציאות היא כל כך חכמה, הרבה מעבר ליכולת ... ייתכן שהם בעצמם הטועים או המשוגעים. האם המציאות משוגעת? איך לזהות חכם? מי החכם ומי המשוגע? האם גאון יכול לטעות? למה אדם חכם טועה? איך לדעת אם אתה משוגע? אליעד כהן טועה? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? מהי טעות של חכם אמיתי?
איך להעיר הערות? איך לגרום למישהו לא לחזור על טעויות? איך לגרום לעובד לא לטעות שוב? איך להסביר למישהו את ההיגיון? איך להסביר למישהו משהו? איך ללמד מישהו משהו? איך לגרום למישהו לא לטעות? איך למנוע טעויות? לנהל אנשים, הסברה ושכנוע
איך להעיר הערות? איך לגרום למישהו לא לחזור על טעויות? איך לגרום לעובד לא לטעות שוב? איך להסביר למישהו את ההיגיון? איך להסביר למישהו משהו? איך ללמד מישהו משהו? איך לגרום למישהו לא לטעות? איך למנוע טעויות? לנהל אנשים, הסברה ושכנוע איך להסביר למישהו את ההיגיון שמאחורי ההערות? כאשר מישהו עושה טעות, הנטייה הראשונית של רבים היא פשוט להגיד לו ישירות מה לעשות או לא לעשות. לדוגמה, לומר לו: אל תעשה ... מה מותר ומה אסור. התוצאה היא שהאדם לא באמת מבין את המהות של ההוראה, ולכן יש סיכוי גבוה שימשיך לטעות שוב ושוב בעתיד. לעומת זאת, אליעד מציע אלטרנטיבה יעילה בהרבה: במקום רק לתת הוראות יבשות, צריך להסביר לאדם את ... מה שמבקשים ממנו. כאשר אדם מבין את הסיבות להוראות שהוא מקבל, הסיכוי שהוא יישם אותן בפועל בצורה נכונה וימנע מטעויות חוזרות גדל באופן משמעותי. מדוע חשוב להסביר את קו החשיבה מאחורי ההוראות? לפי אליעד, אם האדם לא עושה את ... שהסברתם, אף שזה לא תמיד חובה. ככל שהאדם יסכים ויבין את ההיגיון שלכם, כך תפחת הסבירות שהוא ימשיך לעשות טעויות חוזרות בעתיד. מה הסיבה האמיתית לכך שאנשים חוזרים על טעויות? לפי אליעד כהן, כאשר רק אומרים לעובד או לאדם מה לעשות או מה לא לעשות בלי להסביר לו את ... ברור לגבי ההיגיון של עצמו ויצליח להסביר אותו בקלות ובבהירות. כאשר ההיגיון מובן לשני הצדדים, התוצאה תהיה ברורה ומדויקת, והטעויות יחזרו פחות ופחות. מה הסיכום המעשי של השיטה למניעת טעויות? השיטה המעשית שאליעד מציג כדי למנוע טעויות חוזרות, היא לעולם לא להתעצל בהסברים. במקום להגיד הוראות קצרות וישירות כמו אל תעשה כך, כדאי להשקיע את הזמן ... שלכם לחזור ולהזכיר לו שוב ושוב מה לעשות. בשורה התחתונה, אם ברצונכם שעובדים או אנשים אחרים לא יחזרו על טעויות, השקיעו מאמץ בהסבר ההיגיון ולא רק בהוראות טכניות. אם הם יבינו ויסכימו עם ההיגיון שהצגתם, רוב הטעויות החוזרות יימנעו. איך לתת הערות בצורה יעילה? איך למנוע טעויות של עובדים? איך להסביר לעובד את ההיגיון מאחורי ההוראות? איך ללמד מישהו משהו בצורה נכונה? ניהול נכון של עובדים ...
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות למה אנשים מתעקשים להמשיך לעשות טעויות למרות הסבל? אליעד כהן מסביר תופעה שבה אדם עושה פעולה מסוימת במשך שנים, למרות שהוא מודע לכך שהפעולה גורמת ... מוכן להודות שטעה סתם בלי סיבה? לפי אליעד, הסיבה המרכזית לכך שהאדם ממשיך בדרך השלילית היא חוסר הרצון להודות בטעות או להכיר בכך שפעל במשך שנים ללא סיבה אמיתית. האדם מנסה לשמר את ההיגיון של פעולותיו, על ידי האמונה ... להמשיך בדרך שגורמת לו סבל. אליעד מדגיש כי רוב האנשים לא מתנהגים כך במצבים רגילים: בדרך כלל, אדם שמזהה טעות מיד יתקן את עצמו. אך במקרים מיוחדים, כאשר אדם השקיע זמן רב מאוד בהתנהגות מסוימת, ההודאה בכך שהכל היה ... חזקה מאוד. לכן הוא נאחז באשליה של סיבה נסתרת, במקום להודות שטעה בלי שום הצדקה. למה אנשים לא מודים בטעות? איך להפסיק להתעקש על סבל? למה אנשים ממשיכים בדרך שמזיקה להם? איך להודות בטעות שעשית בלי סיבה? איך להפסיק להרגיש רע בלי סיבה? האם תמיד יש סיבה לסבל שלנו? איך להצליח להשתנות באמת?
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב האם חכם אמיתי יכול לטעות? השאלה האם חכם יכול לטעות? היא שאלה עמוקה שאליעד כהן דן בה, ומטרתה לברר את מהות החוכמה ואת היחס שלה לטעות. אליעד מסביר כי יש להגדיר תחילה מהו חכם אמיתי. חכם אמיתי, לפי ההסבר שלו, הוא אדם שיש לו שכל ... הגבוהה ביותר האפשרית, כלומר, אדם שמחזיק בתפיסת המציאות המושלמת והמקסימלית. אליעד מבהיר שלפני שניתן לשאול אם חכם אמיתי יכול לטעות, יש להגדיר בבירור את המושגים חכם וטעות. מה המשמעות של טעות בחוכמה אמיתית? אליעד מסביר שיש שני סוגים עיקריים של טעויות: טעות לוגית וטעות אינפורמטיבית. טעות לוגית - טעות שנובעת מחוסר הבנה, שבה האדם נכשל להבחין בסתירה פנימית בדבריו. טעות אינפורמטיבית - טעות שנובעת מבעיה במידע ולא בהכרח קשורה להבנה הלוגית של האדם. הוא מסביר שכאשר אדם רגיל טועה, הטעות יכולה להיות לוגית או אינפורמטיבית. לדוגמה, אם מישהו יגיד שיש שולחן בחדר, אך בפועל אין, זו טעות אינפורמטיבית. אבל אם האדם אומר דבר שסותר את עצמו או מתבסס על היגיון שגוי, אז זו טעות לוגית. מהי ההבחנה בין טעות לוגית לטעות אינפורמטיבית? אליעד מדגים את ההבדל בין הטעויות כך: נניח שמישהו מלמד אותך אנגלית ואומר לך בטעות שהמילה סווט פירושה נעליים. כשתשמע מאוחר יותר את המילה סווט במשפט, תחשוב בטעות שהכוונה לנעליים. הטעות הזו היא אינפורמטיבית, ולא לוגית. זאת משום שהשכל שלך פעל נכון לפי המידע המוטעה שקיבלת. לעומת זאת, טעות לוגית תקרה כאשר התהליך המחשבתי עצמו שגוי, ואתה לא מצליח להבחין בקיום הסתירה או בשגיאה בחישוב ההגיוני שלך. לדוגמה, אם אדם יטען ששני משפטים סותרים יכולים להיות נכונים בו - זמנית, זו תהיה טעות לוגית. האם רבי נחמן מברסלב טעה, והאם זה מפחית מחוכמתו? אליעד מתייחס באופן ספציפי לרבי נחמן מברסלב כדוגמה לחכם גדול ואמיתי. הוא טוען שרבי נחמן היה חכם במובן האמיתי של המילה, ומציין שבכתביו של רבי נחמן לא נמצאו טעויות לוגיות. זאת אומרת, אין אצלו מצב שבו הוא טוען טענה שסותרת את עצמה או כזו שניתן להפריכה באופן שכלי - לוגי. עם זאת, אליעד מסביר שיש אצל רבי נחמן טעויות אינפורמטיביות הנובעות מהמידע שהיה קיים בתקופתו. למשל, רבי נחמן השתמש במידע שהיה מקובל אז על פיזיקה וכדור הארץ, שהיה שגוי לפי הידע של ימינו. אליעד מבהיר כי זו לא טעות שמצביעה על חוסר חוכמה, אלא רק על חוסר במידע נכון שהיה זמין לו בתקופתו. כלומר, רבי נחמן לא טעה מבחינה לוגית או שכלית, אלא רק הסתמך על מידע אינפורמטיבי מוטעה. האם חכם אמיתי יכול לטעות מתוך ודאות מלאה? לפי אליעד, חכם אמיתי אינו יכול לטעות מתוך ודאות מלאה. הוא יכול לומר דבר - מה אינפורמטיבי מוטעה, אבל תמיד בתוכו תהיה לו הסתייגות או מודעות ... דבר שגוי, אך לעולם לא תהיה לו ודאות מלאה בדבר שגוי. האם חכם חייב לבדוק כל דבר כדי לא לטעות? אליעד מוסיף נקודה חשובה ואומר שחכם אמיתי אינו חייב לבדוק כל פרט קטן, כי הדבר יהפוך את חייו לבלתי ... שגוי, אינו באמת חכם ברמה הגבוהה ביותר. אדם שבאמת הגיע להבנה עמוקה ומהותית של המציאות והשכל, לעולם לא יעשה טעויות לוגיות. לעומת זאת, אדם שטועה רק טעויות אינפורמטיביות, אך לא לוגיות, עדיין יכול להיחשב חכם אמיתי, שכן טעויות כאלה אינן מעידות על פגם בשכלו אלא רק על מגבלות המידע שהיה זמין לו. האם חכם יכול לטעות? מהי טעות לוגית? טעויות של רבי נחמן מברסלב ההבדל בין טעות לוגית לאינפורמטיבית חוכמה אמיתית מהי? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול ...
להיות בטוח בעצמך, רק אני צודק, גם אני צודק, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להאמין בעצמך, רק צודק, גם צודק, כולם צודקים
להיות בטוח בעצמך, רק אני צודק, גם אני צודק, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להאמין בעצמך, רק צודק, גם צודק, כולם צודקים
... בלבול ואובדן אחיזה במציאות, אם אינו יודע למה בדיוק הוא מכוון את עצמו. מה הקשר בין ביטחון עצמי לפחד לטעות? אליעד מדגים את הקשר בין ביטחון עצמי לבין הפחד לטעות באמצעות דוגמה כלכלית ברורה: אדם שיש לו את כל הכסף בעולם אינו חושש לאבד אותו. אדם שאין לו כסף ... לאבד את מה שיש הופך לבעיה ממשית. באותו אופן, אם אדם בטוח בעצמו ב - 100%, אין לו פחד לטעות כי הוא משוכנע לחלוטין בצדקתו. אם הוא אינו בטוח כלל, גם אז הוא לא חושש לטעות כי אין לו בכלל תפיסת אני צודק. הבעיה מתרחשת במצב ביניים - כשהאדם גם בטוח וגם לא בטוח בו ... רגשי אם הוא אינו מוכן להתמודד עם הקונפליקט הזה באופן מלא. איך לפתח ביטחון עצמי? איך להתמודד עם פחד לטעות? רק אני צודק או כולם צודקים? מה גורם לבלבול פנימי? האם אפשר להיות בטוח וגם לא בטוח? חקירה עצמית ... אין לו אחיזה במהות הבסיסית שלו. הקשר בין ביטחון, פחד והאחזות אליעד מסביר כי תחושת חוסר הביטחון קשורה לפחד לטעות. - אם אדם בטוח במאה אחוז שהוא צודק - אין לו פחד לטעות. - אם אדם אינו בטוח כלל - גם אז אין לו פחד לטעות, כי אין לו על מה להגן. - הבעיה היא במצב הביניים, כאשר האדם גם בטוח וגם לא בטוח. הצד ... שתטעה. כשאתה אומר אני לא בטוח בעצמי פירוש אני מפחד שאולי אני טועה אבל מצד שני אני פחות מפחד לטעות כי אם אני לא בטוח בעצמי אז מהצד שאני לא בטוח בעצמי אני כבר לא יכול לטעות כי אני לא חושב שאני צודק, מהצד שאני בטוח בעצמי אני מפחד לטעות ומהצד שאני לא בטוח בעצמי. תסתכל עוד פעם תדמיין כאילו בתוכך נגיד שאתה חמישים אחוז בטוח וחמישים אחוז לא ... מפריע לך לחשוב שאתה צודק יותר הצד שאתה לא בטוח אבל מהצד שאתה לא בטוח אתה גם לא מפחד לטעות אתה אומר אני בכלל לא חושב שאני צודק, אז מי מפריע לך לישון בלילה בשקט ולהגיד לא אכפת לי לטעות הצד שבטוח בדיוק. זאת אומרת כשאתה פחות בטוח בעצמך מצד אחד זה מפריע לך להגן על הרק אני צודק ... שאתה לא בטוח בעצמך, תראה אם אתה בטוח בעצמך במאה אחוז יש לך מאה אחוז ביטחון אתה לא מפחד לטעות כי אתה בטוח במאה אחוז, אם אתה מאה אחוז לא בטוח בעצמך אתה גם לא מפחד לטעות אתה לא יכול לטעות אני לא בטוח בעצמי בכלל, איפה מתחילה הבעיה כשאתה חמישים אחוז בטוח וחמישים אחוז לא בטוח בדיוק ואז מה ... בטוח במאה אחוז שאתה צודק אין שאלה אם אתה מאה אחוז לא בטוח בשום דבר אז אתה לא יכול לטעות כי אני לא אומר ששום דבר רק אני צודק אז איך אני אטעה, אני לא יודע כלום מי שלא יודע כלום איך יכול לטעות אבל הבעיה היא שהבן אדם הוא מעורבב שהוא גם בטוח וגם לא בטוח עכשיו מהצד שהוא בטוח והוא רוצה ...
איך לא לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית
איך לא לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית
... לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושאים הקשורים לקריאת מחשבות ופרשנות של התנהגות האנשים סביבנו. הוא מסביר את העקרונות המרכזיים של קריאת מחשבות, פירוש ההתנהגות של אחרים, והטעויות הנפוצות שמבצעים אנשים בתהליך הזה. מה זה אומר לקרוא מחשבות ולהבין את ההתנהגות של אחרים? המרצה מתחיל בהסבר על ... יכול להסיק שהוא נמצא במצב של עצבנות או תסכול, כי אם היית במקומו, גם היית פועל כך. איך לא לטעות בקריאת אנשים? בהמשך ההרצאה, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של לדעת להפריד בין עובדות לפירושים. לדוגמה, אם מישהו אומר ... זהו פירוש, שיכול להיות מוטעה אם לא נשקל נכון את המניעים של אותו אדם. אליעד כהן מציין שכדי לא לטעות בקריאת אנשים, חשוב לשאול את עצמך מה באמת קרה ומה הפירוש האפשרי של המצב. זה חשוב להבין שמצבים מסוימים ... מפרשנות מוטעית, יש להבין את המניעים הפנימיים של אחרים ולא להניח תמיד שהם שווים לשלך. מה החשיבות של הכרה בטעויות פרשנות? בסופו של דבר, אליעד כהן מסביר שהחשוב ביותר הוא להכיר את ההטיות שלנו בעת קריאת מחשבות של אחרים. ... לעיוותים בהבנה. לדוגמה, אם אתה בטוח שכל מי שעושה פעולה מסוימת עושה אותה מתוך מניע שמוכר לך, אתה עשוי לטעות, כי כל אדם מבצע פעולות ממניעים שונים. עליך להיות מודע לכך שההבנה שלך את ההתנהגויות של אחרים אינה תמיד ... את עצמך את השאלות הנכונות כדי לוודא שאתה לא מפרש את הדברים בצורה שגויה. קריאת מחשבות הבנת התנהגות אנשים טעויות בפרשנות השלכה אישית הבנת מניעים פנימיים הפירוש הנכון של התנהגות
טעויות - מתי זה *בסדר* לטעות? מה טוב בטעויות? איך ללמוד מטעויות?
טעויות - מתי זה בסדר לטעות? מה טוב בטעויות? איך ללמוד מטעויות? כפי שכבר ביארתי, בעולם שלנו יש חיצוניות ופנימיות. והאושר של האדם הוא פנימי, והוא נובע ומושפע מההסתכלות הפנימית של ... יותר חשוב. וחשוב לעשות את הדברים הנכונים, אבל חשוב יותר לעשות את הדברים בצורה הנכונה. ולפעמים זה בסדר גמור לטעות, כאשר הטעות היא חלק מתהליך לימודי של ניסוי וטעייה. כי מי שהוא עסוק רק בחיצוניות, הוא חושב בטעות שהדבר החשוב ביותר, זה מה שקורה בפועל. ואדם כזה לא יקבל שום טעות. כי אסור שתתרחש במציאות החיצונית שום טעות. אבל מי שמבין שהעיקר זה הפנימיות, הוא יודע שזה בסדר גמור לטעות, כאשר הטעות היא חלק מתהליך למידה של האדם. כמו התינוק שנופל ושלומד ללכת. ואם הוא לא יטעה ולא ייפול, הוא לעולם לא ידע לאזן את עצמו וללכת בצורה טובה. וישנם מצבים, שבהם החכם רואה שהאדם עושה טעות כלשהי, והוא לא מעיר לו. משום, שעדיף שהאדם יטעה ושיקבל שכל ושיבין את עצמו טוב יותר, מאשר שהוא יעשה את הדבר הנכון. ומי שהוא עסוק רק בחיצוניות, הוא חושב בטעות שהאמת היא חיצונית. ושהדבר הכי חשוב, זה מה שהאדם עושה בפועל. אבל מי שהוא חכם אמיתי, הוא מבין שהאושר הוא פנימי, ושהתכלית הסופית והטוב האמיתי, הם תלויים באיך האדם חווה את המציאות. ולכן, גם אם מישהו עושה טעות במעשיו, יותר מאשר חשוב לעזור לו לא לעשות את הטעות בפועל, חשוב לעזור לו לחשוב בצורה הנכונה, שמעצמו הוא יבין לא לעשות את הטעות.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לטעות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לטעות, איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, מאמן אישי לבני נוער, אימון אישי למנהלים בנושאי לטעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8594 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 11:42:10 - wesi1