אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לחיות ✔למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?
למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל?

אליעד כהן פותח את ההרצאה בהסבר יסודי ומעמיק על השורש של כל תחושת סבל. לדבריו, אדם יכול לסבול רק אם יש לו רצון שלא מתממש. כלומר, עצם הרצון הוא המקור לסבל, וכאשר אדם לא רוצה שום דבר, הוא גם לא יכול לסבול. לדוגמה, אם אדם מרגיש רע, הוא חייב לשאול את עצמו מהו אותו רצון שלא בא לידי ביטוי. אם הוא מרגיש מתח, לחץ או עצבנות, הדבר מצביע על רצון פנימי שטרם התממש. זהו הצעד הראשון בתהליך ההתמודדות עם תחושות רעות: לגלות את הרצון העומד מאחוריהן.

מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל?

הנושא המרכזי הבא שאליעד מעלה הוא רעיון "שינוי הזהות". שינוי זהות מתייחס למעבר ממצב תודעתי אחד לאחר, מצב שבו האדם משתחרר לחלוטין מדפוסי מחשבה ותחושות מהעבר, ומתחבר ל"כלום", למקום של חוסר מחויבות מוחלט. אליעד מדגיש שזו לא בריחה אלא ניסיון להגיע לחוויה חדשה ונקייה מתפיסות ישנות. לדוגמה, מישהו שסבל במשך שנים יכול להרגיש צורך להשתחרר מ"הזהות" של מי שסובל, ולהפוך לאדם חדש. אך אליעד מזהיר, כי כדי לחוות את השינוי באמת, נדרש שכל ברור שיתמוך בחוויה. אחרת, החוויה עלולה לגרום לבלבול או לתחושת ניתוק.

כיצד תהליך ההבנה מוציא את האדם מהבלבול?

אליעד מסביר שהיציאה מבלבול נפשי ורגשי מתרחשת דרך ניתוח לוגי של כל מחשבה ושל כל רגש. אם אדם סובל כי "עזבו אותו", עליו לפרק את ההנחה הזאת ולבדוק מה הוא באמת רוצה, ומהן ההנחות הבסיסיות שמובילות אותו למסקנה שהפרידה היא דבר רע. פיתוח הבנה זו דורש אימון קבוע של חשיבה ביקורתית, כולל ניתוח הפעולות הקטנות ביותר שלנו. לדוגמה, אליעד מציע לאדם לבדוק את החופש שלו לאכול או לא לאכול, ולהבין שכל פעולה היא אופציונלית ולא חובה מוחלטת.

מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה?

אליעד מדבר גם על "חוויית החלום", שהיא מצב תודעתי שבו המציאות נתפסת כלא ממשית, כמו חלום. בחוויה זו אדם מרגיש תחושת ריחוף, ניתוק או שלווה רגעית. אך כדי שהחוויה הזאת לא תוביל לבלבול, היא חייבת להיות מלווה בשכל חד ובהבנה מעמיקה. ללא שכל, אדם יאבד את אחיזתו במציאות. לדוגמה, אדם יכול להרגיש שחוויית החלום נותנת לו חופש פנימי, אך אם הוא לא יידע לפרק את החוויה שכלית, הוא לא יוכל להחזיק אותה לאורך זמן.

איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום?

אליעד מציע דרכים מעשיות לפיתוח שכל בחיי היומיום. הוא מדגיש את החשיבות של ניתוח לוגי של כל משפט או רעיון שנתקלים בו, כולל רעיונות פוליטיים, שיחות עם חברים או אפילו משפטים שנאמרים בטלוויזיה. לדוגמה, אם נאמר המשפט "השופטים יקשיבו למי שבחר בהם", יש לנתח אותו לוגית, לבדוק האם זו עובדה או פירוש, והאם זו באמת סיבה ותוצאה נכונה. תרגול זה מאפשר למוח לפתח יכולת ביקורתית, לראות מניפולציות, וליצור חופש פנימי.

כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש?

אליעד מדגיש ששכל מפותח מאפשר התמודדות טובה יותר עם רגשות. אדם שמבין שהסבל שלו הוא תוצר של הנחות מוטעות, יכול לשנות את הפירושים שלו למציאות ולהפסיק לסבול. לדוגמה, אמירה כמו "אני סובל 100% מהזמן" היא פירוש ולא עובדה. מי שמבין את ההבדל הזה מסוגל לשנות את התגובה הרגשית שלו למציאות ולהרגיש טוב יותר.

מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה?

אליעד מסביר שהבנה של "הכל כלום" משמעותה להכיר בכך שכל רצון, פעולה...
למה האדם סובל ואיך הרצון משפיע על כך?

אדם מרגיש רע רק כאשר יש לו רצון שלא מתממש. אם האדם לא היה רוצה דבר, הוא גם לא היה יכול לסבול. כל סבל נובע מרצון שלא בא על סיפוקו. לכן, כאשר אדם מרגיש רע, המשמעות היא שיש בו רצון כלשהו. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש מתוח, עצבני או חסר שקט, עליו לשאול את עצמו מה הוא באמת רוצה. אין אפשרות לסבול בלי לרצות משהו. החיפוש אחרי הגדרה ברורה של הרצון האישי הוא שלב ראשוני והכרחי כדי להתחיל לעבוד על השורש של התחושות הרעות.

מה המשמעות של שינוי זהות וכיצד הוא קשור לסבל?

שינוי זהות הוא ניסיון עמוק להפוך להיות מישהו חדש לגמרי, לנתק את הקשר עם דפוסי המחשבה והתחושות הישנות. לדוגמה, אדם יכול לרצות לשכוח 17 שנים של סבל, להשתחרר ממחויבויות פנימיות, ולהתחבר ל"כלום", כלומר, למצב שבו אין מחויבות ואין רצון. התחברות כזו היא לא ניסיון לברוח מהמציאות, אלא ניסיון להיכנס לשלב של חוויה חדשה, של ראיית העולם בלי משקפיים קודמות. אלא שגם החוויה הזאת של "כלום" יכולה להוביל לבלבול אם היא לא מבוססת על שכל. אם אין שכל חזק, קשה להחזיק את החוויה הזאת לאורך זמן, והאדם יתבלבל או יתנתק.

מהו תהליך ההבנה והיציאה מהבלבול?

ההבנה נבנית דרך בירור של הנחות היסוד הקטנות, דרך פירוק של כל מחשבה ותהליך. לדוגמה, אם אדם חושב "אני סובל כי עזבו אותי", עליו לבדוק מה גורם לו להרגיש שזה רע, אילו הנחות בסיסיות מובילות למחשבה הזו, ומה הוא באמת רוצה. כדי לפתח את ההבנה הזו, אליעד מציע תרגול של חשיבה חדה ומדויקת, כמו למשל להימנע מלאכול עד שהאדם מבין שהוא לא חייב לאכול. זוהי מטפורה לכך שהאדם צריך להבין את החופש שלו לעומק - להבין שכל פעולה היא רק אפשרות ולא חובה.

כיצד חוויית "החלום" משפיעה על התודעה?

האדם יכול להגיע לחוויית "חלום" שבה המציאות נראית לו לא ממשית - תחושת ריחוף, ניתוק, או אפילו אושר רגעי - אך כדי להחזיק את החוויה הזו לאורך זמן, נדרש שכל ברור. אליעד מדגיש שתחושת החלום לא נועדה להיות מוחזקת כל הזמן, אלא היא תוצאה של הבנה שכלית שמאפשרת לתודעה לרחף ללא מחויבות. אך אם האדם מנסה להיצמד לחוויה בלי להבין אותה, הוא עלול להיכנס לבלבול רגשי. הדרך היא לראות את ההשתלשלות של האירועים וההבנות, להבין את הסיבה והתוצאה של כל פעולה, ואז להחזיק חוויה מתוך שורש שכלי ולא מתוך דמיון.

למה צריך לפתח את השכל וכיצד זה נעשה בפועל?

פיתוח השכל נעשה דרך ניתוח לוגי של רעיונות, הפרדה בין עובדות לפירושים, והבנה של הנחות היסוד הסמויות שמובילות אותנו. אליעד מסביר שכל משפט שאנחנו שומעים צריך לעבור ניתוח: האם זה עובדה או פירוש? האם זה מחויב או אפשרי? לדוגמה, כשמישהו אומר "אדם מקשיב למי שבחר בו", יש לבדוק האם זה מחויב לוגית או שזו רק הנחת יסוד. רק אדם שמבין את ההבדל בין סיבה לבין תוצאה מסוגל לחשוב בצורה עצמאית. לדוגמה: המשפט "הכל שקר" - אם הוא נכון, אז גם הוא שקר, ולכן הוא סותר את עצמו. פיתוח השכל מאפשר לאדם לראות את הסתירות האלה, ומונע מהמוח להוליך אותו שולל.

מה הקשר בין שכל לבין רגש וכיצד הם משפיעים אחד על השני?

אליעד מדגיש כי בלי שכל אי אפשר להתמודד עם רגש. ככל שהאדם מבין את המציאות בצורה חדה יותר, כך הוא פחות סובל. לעומת זאת, אדם שלא מפתח את השכל, יישאר כלוא ברגשות של סבל, פחד ואובדן שליטה. לדוגמה, אם אדם אומר לעצמו "אני סובל 100% מהזמן", זהו פירוש שמבוסס על הנחת יסוד מוטעית. השכל מאפשר לאדם לשבור את התבניות האוטומטיות ולבחור בפירושים חדשים. אליעד מציע שהאדם ישקיע את זמנו בפיתוח מחשבה על כל דבר, אפילו דברים "קטנים" כמו פוליטיקה, כסף או עסקים - לא כדי להתעסק בהם, אלא כדי לתרגל ניתוח לוגי מדויק.

מה המשמעות של להבין "שהכל כלום"?

הבנה ש"הכל כלום" פירושה שהכל במציאות הזו הוא בסך הכל אפשרות ולא מחויב. אליעד מדגיש שזו לא תובנה שמטרתה לברוח מהמציאות, אלא להבין אותה לעומק. לדוגמה, כשאדם מזמין אוכל במסעדה ואומר "אני רוצה שהאוכל יגיע בדיוק כך", הוא לא תמיד מבין שהרצון הזה אינו מחויב - הוא פירוש. הבנת הכלום מאפשרת לאדם לפעול במציאות מבלי להיות תלוי בה - לשחק את המשחק מבלי להילחץ ממנו.

איך ניתן לשלב בין משחק החיים לבין ההבנה העמוקה?

המשחק של החיים - הצלחה, זוגיות, אהבה, כסף - הוא בסך הכל סיפור. אך אדם יכול לבחור לשחק אותו תוך הבנה שכל זה לא באמת מחייב. ההבנה השכלית של "הכלום" לא אמורה לבטל את המשחק, אלא לשחרר את האדם מהתלות בתוצאה. רק אדם שמבין שהוא לא חייב להצליח, לא חייב להיות נאהב, ולא חייב לחיות - רק אז הוא מסוגל לשחק מתוך בחירה חופשית. לדוגמה, אם אדם שואל את עצמו "למה אני רוצה להצליח?", והוא עונה "כי אני רוצה לשרוד", עליו לבדוק מה הבסיס של התשובה הזאת. האם ההישרדות מחויבת? האם יש דרך אחרת לחשוב?

כיצד תרגול של ניתוח לוגי עוזר לפיתוח תודעה חופשית?

תרגול ניתוח של משפטים - אפילו כאלה שנאמרים בטלוויזיה או בשיחה עם חבר - מאפשר למוח לפתח חדות מחשבתית. לדוגמה, אם מישהו אומר: "השופטים יקשיבו למי שבחר בהם", חשוב לבדוק:...
מהו החופש הפנימי ומהו החופש החיצוני?

במהלך השיחה אליעד כהן מציין כי החופש הפנימי והחופש החיצוני הם שני נושאים שונים אך קשורים. החופש הפנימי מתייחס ליכולת של האדם להיות מחובר לפנימיותו, ללא תלות בדבר חיצוני. החופש החיצוני הוא חופש שנובע ממאבק במציאות החיצונית, כלפי עולם שבחוץ. אם נשאל מהו חופש אמיתי, המענה של אליעד כהן הוא: חופש הוא כשאתה לא תלוי בשום דבר חיצוני ובמקביל משתתף במשחק בחיים. בלי להרגיש מחויב להיות חופשי!

האם אנחנו בוחרים את מה שאנחנו רוצים?

אליעד מדבר על ההבדל בין רצון פנימי ורצון חיצוני. הוא מציין שכל דבר שמטריד אותנו, מגיע ממקום של רצון. התשובה לשאלה אם יש לנו רצון חופשי, היא מורכבת. כל רצון גובר בגלל קיומו של רצון אחר, ובעצם הרצון הוא חיבור למשהו אחר, מה שמוביל לכך שאנחנו לא באמת "בוחרים" בצורה חופשית את הרצונות שלנו. החופש האמיתי הוא לא להרגיש צורך לרצות משהו, ולא להיות תלוי בתוצאה.

איך אפשר להבין את עצמנו?

ההבנה העצמית, לפי אליעד, מגיעה מתוך התבוננות פנימית בעבודת מחשבה ובניסיון לתפוס את הרצונות שלנו כפי שהם. הבעיה הגדולה היא שאנו לא באמת מודעים להנחות שמנחות אותנו, שכן כל פעולה שלנו היא תוצאה של הנחות שלא תמיד אנחנו מודעים להן.

מהי ההתפתחות האישית?

ההתפתחות האישית היא לא תוצאה של למידה של עובדות חדשות בלבד, אלא מבוססת על היכולת לראות את מה שקורה בתוך המחשבות שלנו, להבין את המניעים האמיתיים שלנו ולשנות את הדרך בה אנו פועלים. אליעד אומר כי כדי להתפתח, עלינו להבין את הכלום, את הריק שבינו ובין כל פעולה שלנו. עוסק בשאלות של מטרות ורגשות, כשרוב ההתפתחות קשורה בהבנה של מהות החיים - לא מה לעשות עם החיים אלא להבין מה אנחנו באמת רוצים מהם.

האם זה אפשרי לדעת הכל?

אליעד מציין כי כל החיים, כל העבודה, כל החיפושים הם חלק מהתהליך האינסופי של חיפוש. אין למטרה הזו סוף מוחלט. מה שבסופו של דבר מאפשר לאדם להתקדם הוא היכולת להתמודד עם המגבלות האישיות ולהתפתח במובן הרוחני והנפשי. מעבר לכך, הוא גם מציין את האספקט של ההבנה של "הכלום" - להיות מודע לריקנות ולחוסר המובילות של המטרות החיצוניות.

מהו שכל ומדוע הוא חיוני?

השיחה זורמת לכיוון של הצורך בפיתוח השכל כדי להבין את מהות כל הדברים ולפתור את אתגרי החיים. המוח של האדם יכול להתמודד עם כל מיני בעיות אך יש לדעת לא לקחת את התשובות כהכרחיות או סופיות. אליעד מציין כי כל תשובה שניתן למצוא, תלויה במידה רבה בהבנה ויכולת לנתח את השאלות בצורה חכמה.

למה...
להציג פירוש כעובדה איך להסביר איך להיות גאון איך לפעול אימון המוח אחד על השני אינסטינקט חופש הישרדות לאמן את החשיבה שופט איך לאמן את החשיבה איך לאמן את המוח איך להיות אלוהים איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להתאמן איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל איך לשפר יכולות חשיבה איך לשפר יכולות שכליות אימון אימון המוח אימון קוגניטיבי אימונים אלוהות אלוהים האם הספר להיות אלוהים הספר להיות אלוהים הרגשה הרצון השכל התפתחות החשיבה התפתחות שכלית זהות חוויית חלום חיי היום יום חלום חלומות חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כוונה כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים כלום כמה להתאמן לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות אלוהים להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם להתאמן לחיות לחשוב בהיגיון למה אדם סובל למה האדם סובל למה להיות אלוהים למה להתאמן למה לפתח את המוח למה לפתח את השכל לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית משמעות סבל פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רגש רגשות רצון שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שינה חלומות שינוי שינויים שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תחושה תחושות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות למה אנשים מעדיפים לחיות ולא למות? אליעד כהן פתח את הדיון בשאלה מדוע אנשים מעדיפים לחיות ולא למות, תוך שהוא מציין שמבחינה שכלית אין הבדל חד - משמעי בין שני המצבים. הוא תיאר את ניסיונו לנתח את השאלה, תוך שהוא מבחין בכך שבסופו של דבר הרצון לחיות תמיד גובר. אליעד לא התרכז בשאלה האם המוות טוב או רע, אלא בתהליך המחשבתי שמוביל את האדם להעדיף חיים על פני מוות, כאשר בניתוח השכלי אין הבדל ברור בין השניים. מה משפיע על ההעדפה לחיות? לפי אליעד, אם השכל מזהה יתרונות ברורים בחיים לעומת המוות, אז זו הסיבה להעדפת החיים. אך אם השכל לא מצליח להבחין בהבדל, אז עולה השאלה, למה הרצון נוטה דווקא לחיות ולא למות? הוא טוען שההעדפה לחיים נובעת מהשאלה הגדולה יותר של נפרדות המציאות. בדיוק כמו שניתן לשאול מדוע יש ... בשכל? בעוד שדיברו על האם הרצון נובע מהשכל או אם השכל נגרם מתוך הרצון, אליעד הציע תשובה מעגלית: הרצון לחיות משפיע על השכל כך שהוא מוצא יתרונות לחיים, בעוד שבמקביל, השכל יכול גם למצוא יתרונות בחיים, ובכך ליצור את הרצון לחיות. השאלה מי התחיל קודם נותרה פתוחה, מה שמוביל למצב מעגלי בו כל אחד מהם משפיע על השני. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? על מנת להבין באמת למה יש רצון לחיות ולא למות, יש להבין את הסיבה לקיום המציאות ולנפרדות שבה. השאלה המרכזית היא מדוע העולם קיים? ברגע שנבין את הסיבה לקיום העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. אליעד הציע שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להתחיל לחקור את התשובות העמוקות יותר על ... אליעד העביר את הדיון לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. לדעתו, התשובה לשאלה זו תוכל לעזור להבין את הרצון לחיות. הוא ציין שההבנה של הסיבה לבריאת העולם יכולה להוביל אותנו להבין את כל השאלות הנלוות לכך. אליעד הדגיש שזו ... לחקור אותה באופן ישיר, ולשאול שאלות פשוטות כמו למה יש שמש? על מנת להגיע לתשובות עמוקות יותר. סיכום העדפה לחיות נובעת משיקולים שכליים או מתוך רצון פנימי. אם השכל רואה יתרונות בחיים על פני המוות, זהו מקור הרצון לחיות. השאלה למה לחיות ולא למות? מחייבת להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון, והם יוצרים קשר מעגלי. הבנת הסיבה לקיום העולם תוביל להבנת הרצון לחיות. האם יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם מחשבות על מוות? האם יש הבדל אמיתי בין חיים למוות? איך למצוא משמעות בחיים? מהו הרצון ואיך הוא נוצר? למה אנשים מעדיפים לחיות ולא למות? השאלה המרכזית בדיון היא מדוע אנשים מעדיפים לחיות ולא למות, כאשר לכאורה מבחינה שכלית אין הבדל חד - משמעי בין שני המצבים. הדובר מתאר שהוא מבצע ניתוח שכלי ומנסה להבין אם עדיף לחיות או למות, אך מגלה שבסופו של דבר הרצון שלו גובר והוא מעדיף לחיות. מה משפיע על ההעדפה לחיות? אליעד מסביר שאם השכל מצביע על כך שיש יותר יתרונות בחיים מאשר במוות, אז זו הסיבה להעדפה לחיות. אך אם אין יתרון ברור לחיים על פני המוות מבחינה שכלית, השאלה הופכת להיות מדוע הרצון נוטה לצד החיים ... קיימת בכלל נפרדות במציאות. בדיוק כפי שניתן לשאול מדוע יש ניגודיות בין דברים, ניתן גם לשאול מדוע קיימת ההעדפה לחיות על פני המוות. האם השכל שולט ברצון או שהרצון שולט בשכל? במהלך השיחה עולה טענה מעניינת: האם הרצון לחיות נובע מהשכל או שהשכל מושפע מהרצון? אליעד מסביר שהרצון לראות יתרונות בחיים גורם לכך שהשכל ימצא יתרונות לחיים. מצד שני, אפשר גם לטעון שהשכל מוצא יתרונות לחיים ולכן נוצר הרצון לחיות. כך נוצר מצב מעגלי - השאלה מי התחיל קודם. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? לדברי אליעד, כדי להבין באמת מדוע יש רצון לחיות ולא למות, יש להבין מדוע בכלל קיימת המציאות ומדוע יש נפרדות בעולם. השאלה האמיתית היא מדוע העולם קיים, ורק כאשר מבינים זאת, אפשר להבין גם את השאלה מדוע האדם רוצה לחיות. למה אלוהים ברא את העולם? בסוף השיחה אליעד מפנה את הדיון לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם, מתוך הבנה שאם נדע את הסיבה לבריאת העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. הוא ממליץ לשאול שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להגיע לתשובות עמוקות יותר על המציאות. סיכום - אם השכל רואה יותר יתרונות לחיים - זו הסיבה לרצון לחיות. - אם השכל לא מבחין בהבדל משמעותי בין חיים למוות - יש צורך להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. - ... קשר מעגלי בין השכל לרצון - הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון. - כדי להבין את הרצון לחיות, יש לחקור את השאלה הבסיסית יותר - מדוע העולם קיים ולמה אלוהים ברא אותו. האם יש משמעות לחיים? איך ... לי טרגי אבל כרגע אני מנסה לספר לך את התהליך שעברתי, התהליך שעברתי מצד השכל שאני מתבונן האם טוב לחיות או טוב למות אז אני באמת לא יודע. אליעד: זה טוב למות אבל בעד ארצנו. ש: כן אז אני ... יודע אם זה טוב אבל מצד שני אני אומר לעצמי הרי אני נפשי רצוני כי אני יודע שאני רוצה לחיות. אליעד: רק רוצה לחיות? ש: לא. אליעד: טוב אז מה השאלה? ש: אני מעדיף יש לי העדפה. אליעד: אתה צודק אז מה השאלה? ש: יש לי העדפה לחיות ולא למות ואז אני גם שופט אותה. אליעד: ביחס להעדפה שלך. ש: כן אז. אליעד: נכון עד כאן נכון. ... אני בוחר, למה אני מעדיף הרי במאזן השכלי יש בזה מאזן מסוים למה הרצון שלי מעדיף את הצד של לחיות ולא את הצד למות? אליעד: אתה שואל שאלה ואתה אומר אם אני בשכל מבין שאין הבדל בין לחיות ללמות אז למה אני מעדיף דווקא לחיות ולא למות זה מה שאתה שואל. ש: או יותר אני אחדד יותר. אליעד: זה מה שאתה שואל, כן תחדד ... אחדד את זה אפילו נגיד בשכל יש איזה העדפה מסוימת נגיד ספציפית זה לא ברור אם עדיף למות או לחיות, כן אבל נגיד בשכל באופן יחסי נגיד יש העדפה מסוימת לחיות אבל למה באמת לבחור לחיות כאילו. אליעד: לא ...
איך לחיות עם סכיזופרניה? האם זו מחלה? סכיזופרניה זו לא מחלה, איך לחיות עם מחלת נפש? איך לחיות עם הפרעה נפשית? איך לחיות עם דיכאון קליני? איך לחיות עם חרדה קלינית? איך לחיות עם הפרעה דו קוטבית? איך לחיות עם מאניה דיפרסיה?
איך לחיות עם סכיזופרניה? האם זו מחלה? סכיזופרניה זו לא מחלה, איך לחיות עם מחלת נפש? איך לחיות עם הפרעה נפשית? איך לחיות עם דיכאון קליני? איך לחיות עם חרדה קלינית? איך לחיות עם הפרעה דו קוטבית? איך לחיות עם מאניה דיפרסיה?
איך לחיות עם סכיזופרניה? האם זו מחלה? סכיזופרניה זו לא מחלה, איך לחיות עם מחלת נפש? איך לחיות עם הפרעה נפשית? איך לחיות עם דיכאון קליני? איך לחיות עם חרדה קלינית? איך לחיות עם הפרעה דו קוטבית? איך לחיות עם מאניה דיפרסיה? איך להתמודד עם סכיזופרניה והפרעות נפשיות אחרות? ההרצאה מתחילה בהסבר על איך להתמודד עם סכיזופרניה והאם ... המחשבות, ולימוד ניהול רגשות. המטרה היא להבין את ההיגיון של המחשבות המפריעות ולמצוא דרכים להתמודד איתן באופן שיאפשר לאדם לחיות חיים נורמליים ומספקים. סיכום ההבנה הבסיסית בסיכום הרצאה זו היא שאין מקום להתייחס להפרעות נפשיות כאל מחלות. הן אינן ... להתמודד עם הפרעות נפשיות? האם אפשר לרפא סכיזופרניה? טיפול בהפרעות נפשיות קשות מהם הצעדים להתמודדות עם מחשבות טורדניות? איך לחיות עם הפרעה סכיזואפקטיבית? איך לחיות עם קולות בראש? איך לחיות עם שמיעת קולות? איך לחיות עם הפרעת אישיות גבולית? איך לחיות עם הפרעה ביפולרית? איך לחיות עם הפרעת קשב וריכוז? איך לחיות עם מחלת נפש? איך לחיות עם הפרעות נפשיות? איך לחיות עם הפרעות אישיות? האם אני חולה נפש? האם יש לי מחלת נפש? פסיכיאטריה, איך להתמודד עם סכיזופרניה? איך לחיות עם מחשבות טורדניות? איך לחיות עם OCD? איך לחיות עם הפרעה בי פולארית? תרופה לסכיזופרניה, טיפול בהפרעות נפשיות קשות
האם יש סיבה לחיות? למה לחיות? מה הסיבה לחיות? רצון לחיות, רצון למות, רצון להתאבד, סיבה למה לחיות, סיבה למה לא להתאבד, לא רוצה לחיות, רוצה למות, לשכנע מישהו לא למות, לשכנע מישהו לא להתאבד, למה לא למות?
האם יש סיבה לחיות? למה לחיות? מה הסיבה לחיות? רצון לחיות, רצון למות, רצון להתאבד, סיבה למה לחיות, סיבה למה לא להתאבד, לא רוצה לחיות, רוצה למות, לשכנע מישהו לא למות, לשכנע מישהו לא להתאבד, למה לא למות?
האם יש סיבה לחיות? למה לחיות? מה הסיבה לחיות? רצון לחיות, רצון למות, רצון להתאבד, סיבה למה לחיות, סיבה למה לא להתאבד, לא רוצה לחיות, רוצה למות, לשכנע מישהו לא למות, לשכנע מישהו לא להתאבד, למה לא למות? האם יש סיבה אמיתית לחיות או למות? כאשר בן אדם שואל את עצמו למה לחיות, הוא מחפש משמעות או סיבה שתיתן לו כוח להמשיך. אליעד כהן מציג בהרצאה את השאלה החשובה והעמוקה הזו: האם קיימת בכלל סיבה מוחלטת לחיות? אליעד מסביר שלשאלה זו אין תשובה מוחלטת, אלא רק תשובות יחסיות, זמניות וחלקיות. הוא נותן דוגמה לכך שאנשים יכולים לתת תשובות כמו: לחיות כדי ליהנות, להגשים את עצמך, לעשות חיים או למצוא אושר. אך מיד מתעוררות שתי בעיות מרכזיות עם התשובות האלה: ... מה המטרה, ולא תהיה לכך תשובה מוחלטת שתסגור את כל השאלות האפשריות. האם אפשר לתת תשובה מוחלטת לשאלה למה לחיות? אליעד כהן מסביר שאין אפשרות לתת תשובה מוחלטת לשאלה בשביל מה לחיות?. כל תשובה שניתן תהיה חלקית בלבד, שכן תמיד יהיה ניתן להמשיך לשאול ולמה זה? או בשביל מה? הוא מבהיר ... קיימת תשובה שיכולה לסגור הרמטית את השאלה ולמנוע כל שאלה נוספת. זו נקודה קריטית להבנה: כל תשובה לשאלה למה לחיות? תהיה יחסית בלבד, לא מוחלטת. אם אין סיבה לחיות, האם כדאי למות? אליעד מתמודד עם המחשבה של אנשים שחושבים: אם אין סיבה אמיתית לחיים, אז אולי עדיף כבר ... שעכשיו כבר מותר לו למות. אבל אליעד מדגיש שזה לא נכון: אם בן אדם יגיע להבנה מוחלטת שאין סיבה לחיות, באותו רגע הרצון למות ייעלם, כי אם אין סיבה מוחלטת לחיות, אז אין גם סיבה מוחלטת למות. למעשה, הרצון למות נובע מההנחה הסמויה שיש משמעות כלשהי, שאם החיים רעים אז ... לא ירצה להתאבד, אלא יהפוך לפסיבי, אדיש ומנותק, הוא כבר לא יתאמץ לעשות שום דבר - לא למות ולא לחיות. מדוע אנשים רוצים להתאבד ומה הטעות שלהם? אליעד כהן מסביר שהסיבה שאדם רוצה למות היא תמיד בגלל שהוא סובל ... הסיבה תיעלם פתאום? למשל, אם יתגלה שאין איסור להתאבד? האם זה אומר שצריך למות מיד? לא. כי אם הסיבה לחיות אינה מוחלטת, הרי שגם הסיבה למות אינה מוחלטת. מה ההבדל בין הבנה חלקית להבנה מוחלטת שאין סיבה לחיות? אליעד מסביר הבדל חשוב מאוד בין אדם שחושב שאין סיבה לחיות לבין אדם שבאמת מבין שאין סיבה לחיות. אדם שבאמת הבין שאין שום סיבה לחיות, לא יהיה מוטרד בכלל מהשאלה אם להתאבד או לא. הוא יהיה במצב פסיבי. לעומת זאת, אדם שמוטרד ומתייסר ורוצה ... מגיע לתובנה הזאת באמת, הוא היה נעשה שווה - נפש לגמרי, ולא היה מתייסר או מוטרד כלל מהשאלה אם לחיות או למות. למה לא צריך לפחד להודות שאין סיבה מוחלטת לחיות? אליעד כהן מסביר שאין צורך לפחד מההכרה שאין סיבה מוחלטת לחיות, כי ברגע שאדם באמת יכיר בזה, הוא לא ירצה למות ולא יזיק לעצמו בשום צורה. הרצון לפגוע בעצמך או ... אמיתי ולמצב של איזון ושלווה. למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? מה הסיבה לחיות? מה לעשות כשאין טעם לחיים? איך להתמודד עם רצון למות?
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים מה גורם לילד לרצות למות ואיך הורים יכולים לעזור? כאשר ילד נמצא בדיכאון, לא רוצה לחיות ואף מביע רצון להתאבד, זה מעורר בהורים פחד, לחץ ותחושת חוסר אונים. לפי אליעד כהן, הסיבה לכך שהילד מרגיש ... צריכים קודם כל להרגיע את עצמם ולשנות את הגישה הרגשית שלהם כלפי האירוע. למה הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות ומה מסתתר מאחורי המילים האלה? אליעד כהן מסביר שכאשר ילד אומר משפט כמו אני לא רוצה לחיות, זה לא תמיד מעיד על רצון אמיתי למות. לפעמים הילד משתמש במשפט הזה כדי לבטא רגש אחר, כמו כאב ... תפקיד ההורים הוא לשאול שאלות שיסייעו לילד להבין מה באמת מפריע לו. למשל, אם הילד אומר לא בא לי לחיות, ההורה יכול לשאול: למה? מה מפריע לך עכשיו? ממה אתה עצוב? המטרה של השאלות הללו היא לאפשר לילד להביע בצורה ברורה יותר את תחושותיו האמיתיות. אליעד מדגים שאם הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות, כדאי לברר איתו אם הוא באמת התכוון למות או שאולי הוא התכוון לומר כואבת לי הבטן או אני עצוב. ... מצוקה רגשית עמוקה, ולאו דווקא רצון אמיתי למות. האם באמת אין משמעות לחיים ואיך אפשר להתמודד עם חוסר החשק לחיות? לגבי שאלות על משמעות החיים או חוסר חשק לחיות, אליעד כהן מציע לשאול תחילה מדוע האדם בכלל שואל למה לחיות? הוא מדגים ואומר שכאשר אדם שואל למה אני חי? זה דומה לשאלה בשביל מה להתאמץ? והוא מסביר שהשאלה הזו ... את הילד כיצד למצוא דברים טובים באירוע, למשל העובדה שהוא חי, שהפציעה לא קטלנית, שהוא יכול להמשיך לשחק, ללמוד ולחיות את חייו למרות הקשיים. ההורים יכולים להראות לילד שגם אם יש דברים לא נעימים, אפשר למצוא בהם צדדים חיוביים. ... איך לעזור לילד שרוצה להתאבד? איך להסביר לילד משמעות החיים? למה לא להתאבד? איך מתמודדים עם ילד חסר חשק לחיות? הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות, מה עושים? מה גורם לילדים לרצות להתאבד?
לחיות בלי רצונות, לחיות בלי פחדים, לחיות בלי תודעה, לחיות בלי רגשות, לחיות בלי מודעות, קיום ללא תודעה, קיום ללא קיום, רצוא ושוב, ביטול לאין סוף
לחיות בלי רצונות, לחיות בלי פחדים, לחיות בלי תודעה, לחיות בלי רגשות, לחיות בלי מודעות, קיום ללא תודעה, קיום ללא קיום, רצוא ושוב, ביטול לאין סוף
לחיות בלי רצונות, לחיות בלי פחדים, לחיות בלי תודעה, לחיות בלי רגשות, לחיות בלי מודעות, קיום ללא תודעה, קיום ללא קיום, רצוא ושוב, ביטול לאין סוף האם אפשר באמת לחיות ללא רצונות? אליעד כהן מתאר את הרעיון של חיים ללא רצונות, פחדים, רגשות ומודעות, תוך הצגת גישה פילוסופית מעמיקה. הוא מעלה את השאלה האם אפשר באמת להגיע למצב שבו אדם יוכל לחיות ללא כל רצון או פחד. הוא טוען שבמצב כזה, אדם לא יחווה את קיומו, כלומר, הוא יישאר קיים פיזית, ... אפשרי גם אם הוא נשמע לא הגיוני מבחינה פילוסופית. הרעיון הזה מציע כי קיים מימד שבו אדם יכול להמשיך לחיות ולהפנים את מציאות חייו מבלי לדעת שהוא קיים. האם אדם יכול להיות קיים בשני מקומות בו זמנית? בהמשך, אליעד ... תחושת הכרח. לסיכום: מה ניתן ללמוד מהרעיון של קיום ללא תודעה? לסיכום, אליעד כהן מציע מחשבה עמוקה לגבי האפשרות לחיות בלי רצונות, פחדים, רגשות או מודעות. הוא מציע מצב תיאורטי שבו אדם קיים, אך לא יודע שהוא קיים, ומציג ... ותשוקה, ללא כל רצון לרווח אישי, ובכך להגיע למצב של חופש מוחלט, שבו הוא חווה את המציאות כפי שהיא. לחיות בלי רצונות האם אפשר להתקיים ללא תודעה? איך להיפטר מפחדים? מה זה ביטול לאין סוף? האם ניתן להיות בשני מצבים בו זמנית? מהי תחושת קיום? האם אפשר באמת לחיות ללא רצונות? אליעד כהן מסביר את הנושא של חיים ללא רצונות, פחדים, תודעה, רגשות ומודעות, ומציע מבט מעמיק על ... לא הגיוני, עשוי להיות אפשרי מבחינה פילוסופית. הוא מציע את הרעיון שאולי קיים מימד או מצב שבו האדם ממשיך לחיות ולפעול ללא המודעות הרגילה שאנחנו מכירים. לפי אליעד, זה מצב של קיום ללא קיום - האדם קיים, אך אין ... וללא תחושת הכרח. לסיכום, מה ניתן ללמוד מרעיון הקיום ללא תודעה? לסיכום, אליעד כהן מציע מחשבה עמוקה לגבי האפשרות לחיות ללא רצונות, פחדים, רגשות או מודעות, ומציג אפשרות תיאורטית למצב קיום שבו האדם חי, אך אינו יודע שהוא חי. ... מן הכבלים של הרצונות והפחדים, אך הוא דורש הבנה עמוקה וויתור אמיתי על כל מה שנתפס בעיניו כקיום עצמי. לחיות בלי רצונות האם אפשר להתקיים ללא תודעה? איך להיפטר מפחדים? מה זה ביטול לאין סוף? האם ניתן להיות בשני ...
לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע?
לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע?
לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע? האם כדאי לחיות רק את הרגע? הרבה מאוד מדברים על החשיבות של לחיות את הרגע ולהיות נוכחים בהווה, אך אליעד כהן מעלה נקודת מבט שונה לחלוטין על הרעיון הזה ומסביר באופן מעמיק למה לא נכון לחיות רק את הרגע, אף שיש בכך גם יתרונות מסוימים. לדבריו, יש לראות את המציאות בשלמותה, אשר כוללת גם את ... וגם את העבר והעתיד. כאשר האדם מתעקש לבחור רק צד אחד, הוא יוצא מהאיזון ומהשלמות. מדוע לא ניתן באמת לחיות רק את הרגע? לפי אליעד כהן, גם אם אדם יטען שהוא חי רק את הרגע, בפועל הוא תמיד מושפע ... לא היה בה שום משמעות, כי המשמעות נוצרת דרך השוואה בין מצבים שונים לאורך זמן. מהם היתרונות והחסרונות של לחיות רק את הרגע? אליעד מציג שני צדדים של הנושא: היתרון בלחיות רק את הרגע הוא השקט הנפשי והשלווה, מכיוון שאין דאגות או מחשבות על העבר או העתיד. במצב כזה האדם היה חווה שלמות מוחלטת כי אין כל מתח או רצון, ולכן לא קיים סבל. החיסרון בלחיות רק את הרגע הוא אובדן מוחלט של משמעות. האדם לא יחווה שום דבר, כי אין אני, אין זמן, ואין ... שקרה או במה שיקרה, ומצד שני, מי שחי אך ורק את הרגע יאבד את כל המשמעות שבחייו. כיצד אפשר לחיות גם את הרגע וגם את תחושת הזמן? לפי אליעד, הדרך לפתור את הפרדוקס היא להבין שהניגודים במציאות קיימים יחד ... שיש לרצונות, לזמן, לעבר ולעתיד, ובו זמנית לחוות את האחדות השלמה שמבטלת את המשמעות הזו. במילים אחרות, האדם יכול לחיות גם עם חוויית הזמן וגם עם חוויית הרגע בו - זמנית. כדי להגיע להבנה הזאת, אליעד ממליץ לאדם לשאול ... הוא יכול להכיל בתוכו גם את חוויית הזמן וגם את חוויית הרגע במקביל. מהי הדרך המעשית להגיע לאיזון בין לחיות את הרגע ולא לחיות את הרגע? הדרך המעשית היא ההתבוננות באחדות והנפרדות שקיימות במציאות במקביל. על ידי התבוננות אמיתית במציאות והבנתה, האדם יוצר ... משמעות החיים וכיצד היא נבנית? איך להתמודד עם מחשבות על העבר והעתיד? איך להגיע לאיזון רגשי בחיים? למה לא לחיות רק את הרגע? רבים ממליצים על חיים ברגע, אך האם זה באמת נכון? מצד אחד, הרעיון של לחיות את הרגע מבטא ניתוק מהעבר ומהעתיד ומיקוד בהווה. אך מצד שני, החיים הם לא רק רגע אחד - הם ... המציאות כוללת בתוכה את כל הכוחות - את הטוב והרע, את ההשלכות ואת חוויות העבר והעתיד. האם אפשר באמת לחיות רק את הרגע? גם אם אדם יאמר שהוא חי רק את הרגע, בפועל הוא לא יכול להתנתק לחלוטין מהעבר ... במצב כזה, אין אפילו אני, כי כדי שתהיה זהות אישית, צריך השוואה בין רגעים שונים. מה היתרונות והחסרונות של לחיות את הרגע? מצד אחד, אם אדם לא חי את הרגע כלל, הוא תמיד יהיה מוטרד - מהעבר או מהעתיד, ... שבקיום. שלמות האושר נמצאת באיזון - כאשר אדם מבין שהמציאות כוללת את שני ההיבטים גם יחד. מצד אחד, עליו לחיות את הרגע כדי לאפשר לעצמו חוויה של שלווה. מצד שני, הוא צריך להיות מחובר גם לזמן, כדי להרגיש משמעות. איך אפשר לשלב בין לחיות את הרגע ובין חוויית הזמן? הדרך הנכונה היא להבין שהנפרדות בעולם (כמו עבר, עתיד והווה) היא חלק מאחדות כוללת. ... שני המצבים בו זמנית - להיות נוכח בהווה, אך גם מחובר לעבר ולעתיד. לסיכום, אדם לא צריך לבחור בין לחיות את הרגע לבין לחיות עם תחושת זמן, אלא לשלב את שניהם - להבין שהניגודים בעולם קיימים יחד ולהגיע למצב של השתוות רגשית, שמאפשרת ... וכיצד היא נבנית? איך להתמודד עם מחשבות על העבר והעתיד? איך להגיע לאיזון רגשי בחיים? למה כן / לא לחיות את הרגע? ועוד. הרבה מדברים או מסבירים איך ולמה לחיות את הרגע, וכדי שלא יהיה בנאלי, נדבר הפעם דווקא על למה לא לחיות את הרגע. החשיבה של לחיות את הרגע היא גם שגויה, אבל גם יש בה טוב ונסביר בהמשך, אך אף על פי כן נסביר למה אדם לא צריך לחיות את הרגע. אם אדם יסתכל היטב על המהות, אדם יבין למה לא לחיות את הרגע, ובעצם אדם בכלל לא צריך לעשות דבר זה או אחר. וזאת כיוון שהמציאות כמציאות היא מכילה בתוכה ... מה יהיה. ונסביר למה מבחינה פרקטית גם אם מישהו יגיד שהוא חי רק את הרגע, הוא לא באמת יכול לחיות רק את הרגע ותכף נסביר למה. וגם אדם צריך לזכור שהמציאות היא סך כל הכוחות, ואדם צריך לדעת גם לחיות את הרגע וגם לא לחיות את הרגע. ורצוי מאד שזה יהיה בשלמות, גם לחיות את הרגע בשלמות, ובו בזמן לא לחיות את הרגע. ואם נבין מה היא המציאות, אם ניקח רגע של מציאות, ניקח את כל הרגעים שבעולם, ונחשוב שהם ... זאת אומרת שהיה בה סתם מציאות. ואף על פי כן, במציאות שלנו כן יש משמעות וכולי. ואדם לא יכול לחיות את הרגע, בעוד יש לו מחשבה אחת קטנה, הוא לא יכול לחיות את הרגע, נגיד שהאדם חושב על המילה שולחן, או כסא, הוא לא יכול לחיות את הרגע. כי אם נשאל אותו אם הוא חווה את המילה שולחן וכיסא כאותו הדבר, הוא יגיד שהוא חווה ... אותו, זה אני זה לא אני וכו וברגע שאדם אומר את המילה אני הוא מיחס משמעות לעבר ולאני שלו. לחיות את הרגע, פירושו לחיות מחוץ לזמן, אין כלום, יש רק את הרגע הזה. וכשבן אדם אומר אני, או חושב כל מחשבה אחרת, הוא ... ברגע הזה, אז בעצם אין אני ואין כלום, ומי שיתבונן יבין את הנאמר. כמו כן יש גם חסרונות ללא לחיות רק את הרגע, כי כשאדם לא חי את הרגע הוא אף פעם לא מרוצה, כי תמיד יהיו לו רצונות, ... שזה טוב. כי ברגע, אין טרדות מה יהיה או מה היה יש שקט נפשי, שלמות. כך שיש יתרונות גם בלחיות את הרגע, וגם בלא לחיות את הרגע. והשאלה הנשאלת היא מה עושים. כפי שנאמר אדם צריך לחיות גם וגם, גם שיהיה רצון וגם בלי רצון. שיהיה לאדם דבר והיפוכו, ואיך עושים זאת, על ידי כפי שנאמר ...
לחקות אנשים, לחיות כמו כולם, לקחת דוגמה מאחרים, לחיות כמו בעל חיים, לחיות כמו חיה, לחיות כמו אריה, לחיות כמו חתול, השכל של החתול, לעמוד בצפירה, מה חושבים עליך?
לחקות אנשים, לחיות כמו כולם, לקחת דוגמה מאחרים, לחיות כמו בעל חיים, לחיות כמו חיה, לחיות כמו אריה, לחיות כמו חתול, השכל של החתול, לעמוד בצפירה, מה חושבים עליך?
לחקות אנשים, לחיות כמו כולם, לקחת דוגמה מאחרים, לחיות כמו בעל חיים, לחיות כמו חיה, לחיות כמו אריה, לחיות כמו חתול, השכל של החתול, לעמוד בצפירה, מה חושבים עליך? מה המשמעות של לחקות אנשים ולחיות כמו כולם? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בנושא של חיקוי אחרים והתנהלות על פי הדוגמאות שסובבות אותנו. הוא מתחיל בשאלה אם כדאי לנו לחיות כמו כולם וללמוד מהתנהגותם, והאם יש בכך יתרונות או חיסרונות. במהלך ההרצאה, אליעד מביא דוגמאות שונות ומסביר כיצד כל אחד מאיתנו נוטה לאמץ דפוסים של התנהגות שמקורם בסביבה ובחברה שבה אנו חיים. האם כדאי לקחת דוגמאות מאחרים או לחיות כפי שנחפוש בעצמנו? אליעד מדבר על המתח בין לחיות על פי הדוגמאות שסביבנו לבין לחיות כפי שעולה מהשכל שלנו, ומה אנחנו באמת רוצים. הוא מציין כי לעיתים אנחנו עושים דברים רק כי אחרים עושים ... השכל של החתול הוא דימוי לפשטות ולמיקוד במה שחשוב לנו, ללא השפעה חיצונית. אליעד מבקש מאיתנו לחשוב האם נוכל לחיות כמו חתול, להתמקד במה שאנחנו באמת רוצים ולא להיגרר אחרי ציפיות חברתיות. הוא מבקש לבדוק את עצמנו בכל סיטואציה ... להיות כמו כולם? בהמשך ההרצאה, אליעד מביא את היתרונות והחסרונות של חיקוי התנהגויות של אחרים. מצד אחד, הוא מציין שלחיות כמו כולם יכול לתת תחושת שייכות והשתלבות בחברה, אך מצד שני, זה יכול גם לגרום לנו לפספס את הרצון האמיתי שלנו ולהתנהל באופן אוטומטי ולא מתוך בחירה אמיתית. אליעד מסביר שלפעמים זה קל יותר לחיות על פי דוגמאות של אחרים, אך השאלה הגדולה היא האם זה באמת מה שאנחנו רוצים. מה המשמעות של הרצון ...
פחד לחיות בלי פחד, חרדה לחיות בלי חרדה - טיפול בחרדה, תרופה נגד חרדה - לחיות בפחד, לחיות בחרדה
פחד לחיות בלי פחד, חרדה לחיות בלי חרדה - טיפול בחרדה, תרופה נגד חרדה - לחיות בפחד, לחיות בחרדה ובו יתבאר העניין, שלפעמים האדם עצמו גורם לכך שיהיו לו הפרעות חרדה ופחדים שונים. בגלל, שהוא עצמו רוצה מבחינה מסוימת, לחיות בפחד ולחיות בחרדה. ומי שיתבונן אל תוכו עמוק בעין אמיתית, יראה, שמנקודת מבט מסוימת, הוא עצמו רוצה שיהיו לו פחדים וחרדות. ... ישיג אותו, ונמצא בחרדה מכך שאולי המציאות תהיה נגד רצונו. והחרדה והפחד והרצון, קיומם תלוי אחד בשני. ואי אפשר לחיות בלי פחד ובלי חרדה, כל זמן שיש רצון כלשהו, וגם אי אפשר לחיות עם רצון כלשהו, בלי שום פחד ובלי שום חרדה. ורצון = פחד וחרדה בעוצמה כלשהי. הכל, לפי העוצמה של ... רצון עצמי, אז אין טוב ואין רע. ומי שיתבונן אל תוכו היטב, יראה כי מנקודת מבט מסוימת, הוא רוצה לחיות חיים שיש בהם טוב ורע, והוא לא מוכן לחיות חיים שאין בהם שום טוב ורע בכלל. כי בעיני האדם, חיים בלי טוב ובלי רע, נראים כחיים משעממים, וכחיים חסרי עניין. והאדם רוצה מנקודת מבט מסוימת, לחיות חיים, שיש בהם טוב ורע. וכל אחד שישאל את עצמו, האם הוא מוכן לחיות חיים בלי טוב ובלי רע. ובלי שום רצון ובלי שום דבר שיהיה נגד הרצון שלו. ומי שמרגיש שהוא לא ... של הטוב והרע שיש בחיים שלו, הרי שזה אומר, שהוא רוצה גם את החרדות ואת הפחדים שלו. והאדם, מפחד לחיות בלי פחד, ונמצא בחרדה לחיות בלי חרדה. כי האדם בתת המודע שלו נדמה לו, שאם הוא יחיה בלי שום פחד, הרי שממילא לא יהיה ... להרגיש רע, וכל הפחדים והחרדות האלו, הם אלו שמניעים את האדם. והאדם, שלא מבין בשלמות את המשמעות האמיתית של לחיות בלי שום פחד לגמרי, ולחיות בלי שום חרדה לגמרי, נדמה לו בטעות, שלא לפחד כלל, זה יכול להיות רע. כי בלי שום רצון כלל, ... הפחדים ומכל החרדות שלו, בגלל שהוא מפחד שזה יביא אותו למצב של תחושת ריקנות ותחושת שעמום וכולי. והאדם, מפחד לחיות במצב שנראה לו כחוסר משמעות מוגדרת. ולכן, הוא ממשיך לשמור על הקיום של הפחד והקיום של החרדה. וכאשר האדם ... החיים, הרי שהוא בעצם רוצה בעוצמה כלשהי, את זה שיש לו, גם חרדה ופחד נגד רצונו כנל. ומי שרוצה לחיות בלי שום פחד לגמרי, ובלי שום חרדה לגמרי, עליו להיות מוכן לוותר לגמרי על משחק החיים. ולוותר לגמרי על משחק החיים, אין פירושו להתאבד / התאבדות וכיוב. אלא פירושו, להיות מוכן לחיות את החיים כפי מה שהם, ולהיות מוכן לרצות את המציאות תמיד כפי מה שהיא, ולחיות עם המציאות בזרימה מוחלטת תמיד, בלי שום קונפליקטים. ונחדד את העניין: כי האדם שסובל מחרדות ופחדים, הוא חי בתודעה ... לכך, שהאדם לא באמת רוצה בלב שלם כל כולו לצאת מכל החרדות והפחדים שלו. כי מצד אחד האדם רוצה לחיות בלי פחדים ובלי רע, אבל מצד שני הוא מבין, שזה גם יבוא על חשבון האושר והטוב היחסי והזמני שלו. ...
לחיות או למות, למה לא להתאבד, קדושת החיים, רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד
לחיות או למות, למה לא להתאבד, קדושת החיים, רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד
לחיות או למות, למה לא להתאבד, קדושת החיים, רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד למה אנשים מפחדים למות ולמה הם רוצים לחיות? אליעד כהן מסביר כי הפחד מהמוות והרצון העז לחיות הם לא רצונות טבעיים, אלא רצונות שנוצרו בגלל חינוך, התרבות והסביבה שבה האדם חי. אנשים מפחדים מהמוות בעיקר כי חונכו לחשוב שצריך לרצות לחיות. האדם מגיע לעולם ומקבל מסר ברור מהסביבה שכולם מתאמצים לשרוד ולחיות, ולכן הוא מסיק בטעות שחיים הם הדבר החשוב ביותר. אליעד מדגים זאת בצורה פשוטה ומפורטת: אם המציאות הייתה הפוכה, ... סוף אצליח למות. מדוע? כי האדם היה מחונך למטרה של מוות ולא למטרה של חיים. מכאן עולה המסקנה שהרצון לחיות אינו באמת רצון עצמי, אלא שתלו אותו בתת - ההכרה של האדם. איך אפשר לפרק את הרצון לחיות באמצעות שאלות? אליעד מסביר כי למרות שהרצון לחיות נחשב לאחד הרצונות הכי חזקים של האדם, גם אותו אפשר לפרק ולהעלים אם שואלים מספיק פעמים את השאלה למה אני רוצה לחיות? בשלב הראשון, אדם פוחד מהמוות כי הוא רוצה לחיות. הוא רוצה לחיות כי הסבירו לו שזה חשוב. אבל אם ימשיך לשאול את עצמו למה? ויעמיק בשאלות הללו, הוא יגיע למקום שבו ... לרצון להתאבד היא ההנחה הברורה שהמוות יוביל אותם להרגשה טובה יותר. גם את הרצון הזה, בדיוק כמו את הרצון לחיות, אפשר לפרק באמצעות שאלות. האדם יכול לשאול את עצמו: למה אני רוצה להתאבד? התשובה תהיה שהוא רוצה להרגיש יותר ... את הרצון להתאבד? מה זה פירוק באמצעות שאלות? איך להתמודד עם פחדים וחרדות? מהי חוויית האחדות? למה אנשים רוצים לחיות? איך להפסיק לפחד מהמוות? אתה רוצה את הרצון הזה הרצון הזה יעלם כל רצון לא משנה מה אפילו הרצון לחיות, אפילו הרצון לחיות שבן אדם עכשיו מת מפחד שהוא הולך למות, למה הוא מת מפחד שהוא הולך למות? כי הוא מאוד רוצה לחיות אבל למה אתה רוצה לחיות כי אמרו לך שצריך לרצות לחיות, שאלו אותך אתה שאלת מה עושים פה בכדור הארץ אמרו לך מנסים לשרוד, שאלת למה אמרו לך כדי לחיות אז הבנת אם כולם עובדים כל כך קשה כדי לחיות כנראה שלחיות זה מאוד חשוב. אבל מצד האמת אם היו אומרים לך מה מנסים לעשות פה? למות נניח שאנשים פה היה ... אותך היית אומר וואלה איזה כייף הולכים להרוג אותי אני עכשיו אצליח למות. זאת אומרת הכניסו לך לראש שצריך לחיות אז זה גרם לך, שתלו לך לתת הכרה שאתה צריך לחיות אז עכשיו אתה לחוץ אולי אני אמות אבל אם אתה תשאל את עצמך מספיק פעמים רגע אבל למה אני רוצה לחיות מאיזו סיבה, אבל מאיפה בכלל בא הרצון הזה, רגע למה אבל זה באמת משנה? אתה בסוף תחווה את האחדות. ... גרוע לצורך הדיון עכשיו נחשוב שהוא הכי גרוע, הכי גרוע זה למות אבל גם הרצון הכי חזק של האדם לחיות אפשר לפרק אותו על ידי השאלה למה אני רוצה לחיות. כי אם אתה תשאל למה ולמה אתה תגיע למקום שזה לא משנה לך חי או מת ואז אתה לא ... וככה, ולמה אתה רוצה ככה וככה? בסופו של דבר אתה תחווה שהכל אחד ואם הכל אחד אז זה טוב לחיות וזה טוב למות אבל אתה לא נלחץ לא מפה ולא משם. מה שעכשיו נתתי דוגמה זה בעצם לקחנו נפרדות ...
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר מהי משמעות החיים לפי אליעד כהן? אליעד כהן דן בשאלה מהי משמעות החיים? ומדגיש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לחיות, איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לחיות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, מטפל אישי, אימון אישי להרזייה בנושא לחיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 23:24:30 - wesi1