אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כוונה ✔למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?
למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל?

אליעד כהן פותח את ההרצאה בהסבר יסודי ומעמיק על השורש של כל תחושת סבל. לדבריו, אדם יכול לסבול רק אם יש לו רצון שלא מתממש. כלומר, עצם הרצון הוא המקור לסבל, וכאשר אדם לא רוצה שום דבר, הוא גם לא יכול לסבול. לדוגמה, אם אדם מרגיש רע, הוא חייב לשאול את עצמו מהו אותו רצון שלא בא לידי ביטוי. אם הוא מרגיש מתח, לחץ או עצבנות, הדבר מצביע על רצון פנימי שטרם התממש. זהו הצעד הראשון בתהליך ההתמודדות עם תחושות רעות: לגלות את הרצון העומד מאחוריהן.

מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל?

הנושא המרכזי הבא שאליעד מעלה הוא רעיון "שינוי הזהות". שינוי זהות מתייחס למעבר ממצב תודעתי אחד לאחר, מצב שבו האדם משתחרר לחלוטין מדפוסי מחשבה ותחושות מהעבר, ומתחבר ל"כלום", למקום של חוסר מחויבות מוחלט. אליעד מדגיש שזו לא בריחה אלא ניסיון להגיע לחוויה חדשה ונקייה מתפיסות ישנות. לדוגמה, מישהו שסבל במשך שנים יכול להרגיש צורך להשתחרר מ"הזהות" של מי שסובל, ולהפוך לאדם חדש. אך אליעד מזהיר, כי כדי לחוות את השינוי באמת, נדרש שכל ברור שיתמוך בחוויה. אחרת, החוויה עלולה לגרום לבלבול או לתחושת ניתוק.

כיצד תהליך ההבנה מוציא את האדם מהבלבול?

אליעד מסביר שהיציאה מבלבול נפשי ורגשי מתרחשת דרך ניתוח לוגי של כל מחשבה ושל כל רגש. אם אדם סובל כי "עזבו אותו", עליו לפרק את ההנחה הזאת ולבדוק מה הוא באמת רוצה, ומהן ההנחות הבסיסיות שמובילות אותו למסקנה שהפרידה היא דבר רע. פיתוח הבנה זו דורש אימון קבוע של חשיבה ביקורתית, כולל ניתוח הפעולות הקטנות ביותר שלנו. לדוגמה, אליעד מציע לאדם לבדוק את החופש שלו לאכול או לא לאכול, ולהבין שכל פעולה היא אופציונלית ולא חובה מוחלטת.

מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה?

אליעד מדבר גם על "חוויית החלום", שהיא מצב תודעתי שבו המציאות נתפסת כלא ממשית, כמו חלום. בחוויה זו אדם מרגיש תחושת ריחוף, ניתוק או שלווה רגעית. אך כדי שהחוויה הזאת לא תוביל לבלבול, היא חייבת להיות מלווה בשכל חד ובהבנה מעמיקה. ללא שכל, אדם יאבד את אחיזתו במציאות. לדוגמה, אדם יכול להרגיש שחוויית החלום נותנת לו חופש פנימי, אך אם הוא לא יידע לפרק את החוויה שכלית, הוא לא יוכל להחזיק אותה לאורך זמן.

איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום?

אליעד מציע דרכים מעשיות לפיתוח שכל בחיי היומיום. הוא מדגיש את החשיבות של ניתוח לוגי של כל משפט או רעיון שנתקלים בו, כולל רעיונות פוליטיים, שיחות עם חברים או אפילו משפטים שנאמרים בטלוויזיה. לדוגמה, אם נאמר המשפט "השופטים יקשיבו למי שבחר בהם", יש לנתח אותו לוגית, לבדוק האם זו עובדה או פירוש, והאם זו באמת סיבה ותוצאה נכונה. תרגול זה מאפשר למוח לפתח יכולת ביקורתית, לראות מניפולציות, וליצור חופש פנימי.

כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש?

אליעד מדגיש ששכל מפותח מאפשר התמודדות טובה יותר עם רגשות. אדם שמבין שהסבל שלו הוא תוצר של הנחות מוטעות, יכול לשנות את הפירושים שלו למציאות ולהפסיק לסבול. לדוגמה, אמירה כמו "אני סובל 100% מהזמן" היא פירוש ולא עובדה. מי שמבין את ההבדל הזה מסוגל לשנות את התגובה הרגשית שלו למציאות ולהרגיש טוב יותר.

מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה?

אליעד מסביר שהבנה של "הכל כלום" משמעותה להכיר בכך שכל רצון, פעולה...
למה האדם סובל ואיך הרצון משפיע על כך?

אדם מרגיש רע רק כאשר יש לו רצון שלא מתממש. אם האדם לא היה רוצה דבר, הוא גם לא היה יכול לסבול. כל סבל נובע מרצון שלא בא על סיפוקו. לכן, כאשר אדם מרגיש רע, המשמעות היא שיש בו רצון כלשהו. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש מתוח, עצבני או חסר שקט, עליו לשאול את עצמו מה הוא באמת רוצה. אין אפשרות לסבול בלי לרצות משהו. החיפוש אחרי הגדרה ברורה של הרצון האישי הוא שלב ראשוני והכרחי כדי להתחיל לעבוד על השורש של התחושות הרעות.

מה המשמעות של שינוי זהות וכיצד הוא קשור לסבל?

שינוי זהות הוא ניסיון עמוק להפוך להיות מישהו חדש לגמרי, לנתק את הקשר עם דפוסי המחשבה והתחושות הישנות. לדוגמה, אדם יכול לרצות לשכוח 17 שנים של סבל, להשתחרר ממחויבויות פנימיות, ולהתחבר ל"כלום", כלומר, למצב שבו אין מחויבות ואין רצון. התחברות כזו היא לא ניסיון לברוח מהמציאות, אלא ניסיון להיכנס לשלב של חוויה חדשה, של ראיית העולם בלי משקפיים קודמות. אלא שגם החוויה הזאת של "כלום" יכולה להוביל לבלבול אם היא לא מבוססת על שכל. אם אין שכל חזק, קשה להחזיק את החוויה הזאת לאורך זמן, והאדם יתבלבל או יתנתק.

מהו תהליך ההבנה והיציאה מהבלבול?

ההבנה נבנית דרך בירור של הנחות היסוד הקטנות, דרך פירוק של כל מחשבה ותהליך. לדוגמה, אם אדם חושב "אני סובל כי עזבו אותי", עליו לבדוק מה גורם לו להרגיש שזה רע, אילו הנחות בסיסיות מובילות למחשבה הזו, ומה הוא באמת רוצה. כדי לפתח את ההבנה הזו, אליעד מציע תרגול של חשיבה חדה ומדויקת, כמו למשל להימנע מלאכול עד שהאדם מבין שהוא לא חייב לאכול. זוהי מטפורה לכך שהאדם צריך להבין את החופש שלו לעומק - להבין שכל פעולה היא רק אפשרות ולא חובה.

כיצד חוויית "החלום" משפיעה על התודעה?

האדם יכול להגיע לחוויית "חלום" שבה המציאות נראית לו לא ממשית - תחושת ריחוף, ניתוק, או אפילו אושר רגעי - אך כדי להחזיק את החוויה הזו לאורך זמן, נדרש שכל ברור. אליעד מדגיש שתחושת החלום לא נועדה להיות מוחזקת כל הזמן, אלא היא תוצאה של הבנה שכלית שמאפשרת לתודעה לרחף ללא מחויבות. אך אם האדם מנסה להיצמד לחוויה בלי להבין אותה, הוא עלול להיכנס לבלבול רגשי. הדרך היא לראות את ההשתלשלות של האירועים וההבנות, להבין את הסיבה והתוצאה של כל פעולה, ואז להחזיק חוויה מתוך שורש שכלי ולא מתוך דמיון.

למה צריך לפתח את השכל וכיצד זה נעשה בפועל?

פיתוח השכל נעשה דרך ניתוח לוגי של רעיונות, הפרדה בין עובדות לפירושים, והבנה של הנחות היסוד הסמויות שמובילות אותנו. אליעד מסביר שכל משפט שאנחנו שומעים צריך לעבור ניתוח: האם זה עובדה או פירוש? האם זה מחויב או אפשרי? לדוגמה, כשמישהו אומר "אדם מקשיב למי שבחר בו", יש לבדוק האם זה מחויב לוגית או שזו רק הנחת יסוד. רק אדם שמבין את ההבדל בין סיבה לבין תוצאה מסוגל לחשוב בצורה עצמאית. לדוגמה: המשפט "הכל שקר" - אם הוא נכון, אז גם הוא שקר, ולכן הוא סותר את עצמו. פיתוח השכל מאפשר לאדם לראות את הסתירות האלה, ומונע מהמוח להוליך אותו שולל.

מה הקשר בין שכל לבין רגש וכיצד הם משפיעים אחד על השני?

אליעד מדגיש כי בלי שכל אי אפשר להתמודד עם רגש. ככל שהאדם מבין את המציאות בצורה חדה יותר, כך הוא פחות סובל. לעומת זאת, אדם שלא מפתח את השכל, יישאר כלוא ברגשות של סבל, פחד ואובדן שליטה. לדוגמה, אם אדם אומר לעצמו "אני סובל 100% מהזמן", זהו פירוש שמבוסס על הנחת יסוד מוטעית. השכל מאפשר לאדם לשבור את התבניות האוטומטיות ולבחור בפירושים חדשים. אליעד מציע שהאדם ישקיע את זמנו בפיתוח מחשבה על כל דבר, אפילו דברים "קטנים" כמו פוליטיקה, כסף או עסקים - לא כדי להתעסק בהם, אלא כדי לתרגל ניתוח לוגי מדויק.

מה המשמעות של להבין "שהכל כלום"?

הבנה ש"הכל כלום" פירושה שהכל במציאות הזו הוא בסך הכל אפשרות ולא מחויב. אליעד מדגיש שזו לא תובנה שמטרתה לברוח מהמציאות, אלא להבין אותה לעומק. לדוגמה, כשאדם מזמין אוכל במסעדה ואומר "אני רוצה שהאוכל יגיע בדיוק כך", הוא לא תמיד מבין שהרצון הזה אינו מחויב - הוא פירוש. הבנת הכלום מאפשרת לאדם לפעול במציאות מבלי להיות תלוי בה - לשחק את המשחק מבלי להילחץ ממנו.

איך ניתן לשלב בין משחק החיים לבין ההבנה העמוקה?

המשחק של החיים - הצלחה, זוגיות, אהבה, כסף - הוא בסך הכל סיפור. אך אדם יכול לבחור לשחק אותו תוך הבנה שכל זה לא באמת מחייב. ההבנה השכלית של "הכלום" לא אמורה לבטל את המשחק, אלא לשחרר את האדם מהתלות בתוצאה. רק אדם שמבין שהוא לא חייב להצליח, לא חייב להיות נאהב, ולא חייב לחיות - רק אז הוא מסוגל לשחק מתוך בחירה חופשית. לדוגמה, אם אדם שואל את עצמו "למה אני רוצה להצליח?", והוא עונה "כי אני רוצה לשרוד", עליו לבדוק מה הבסיס של התשובה הזאת. האם ההישרדות מחויבת? האם יש דרך אחרת לחשוב?

כיצד תרגול של ניתוח לוגי עוזר לפיתוח תודעה חופשית?

תרגול ניתוח של משפטים - אפילו כאלה שנאמרים בטלוויזיה או בשיחה עם חבר - מאפשר למוח לפתח חדות מחשבתית. לדוגמה, אם מישהו אומר: "השופטים יקשיבו למי שבחר בהם", חשוב לבדוק:...
מהו החופש הפנימי ומהו החופש החיצוני?

במהלך השיחה אליעד כהן מציין כי החופש הפנימי והחופש החיצוני הם שני נושאים שונים אך קשורים. החופש הפנימי מתייחס ליכולת של האדם להיות מחובר לפנימיותו, ללא תלות בדבר חיצוני. החופש החיצוני הוא חופש שנובע ממאבק במציאות החיצונית, כלפי עולם שבחוץ. אם נשאל מהו חופש אמיתי, המענה של אליעד כהן הוא: חופש הוא כשאתה לא תלוי בשום דבר חיצוני ובמקביל משתתף במשחק בחיים. בלי להרגיש מחויב להיות חופשי!

האם אנחנו בוחרים את מה שאנחנו רוצים?

אליעד מדבר על ההבדל בין רצון פנימי ורצון חיצוני. הוא מציין שכל דבר שמטריד אותנו, מגיע ממקום של רצון. התשובה לשאלה אם יש לנו רצון חופשי, היא מורכבת. כל רצון גובר בגלל קיומו של רצון אחר, ובעצם הרצון הוא חיבור למשהו אחר, מה שמוביל לכך שאנחנו לא באמת "בוחרים" בצורה חופשית את הרצונות שלנו. החופש האמיתי הוא לא להרגיש צורך לרצות משהו, ולא להיות תלוי בתוצאה.

איך אפשר להבין את עצמנו?

ההבנה העצמית, לפי אליעד, מגיעה מתוך התבוננות פנימית בעבודת מחשבה ובניסיון לתפוס את הרצונות שלנו כפי שהם. הבעיה הגדולה היא שאנו לא באמת מודעים להנחות שמנחות אותנו, שכן כל פעולה שלנו היא תוצאה של הנחות שלא תמיד אנחנו מודעים להן.

מהי ההתפתחות האישית?

ההתפתחות האישית היא לא תוצאה של למידה של עובדות חדשות בלבד, אלא מבוססת על היכולת לראות את מה שקורה בתוך המחשבות שלנו, להבין את המניעים האמיתיים שלנו ולשנות את הדרך בה אנו פועלים. אליעד אומר כי כדי להתפתח, עלינו להבין את הכלום, את הריק שבינו ובין כל פעולה שלנו. עוסק בשאלות של מטרות ורגשות, כשרוב ההתפתחות קשורה בהבנה של מהות החיים - לא מה לעשות עם החיים אלא להבין מה אנחנו באמת רוצים מהם.

האם זה אפשרי לדעת הכל?

אליעד מציין כי כל החיים, כל העבודה, כל החיפושים הם חלק מהתהליך האינסופי של חיפוש. אין למטרה הזו סוף מוחלט. מה שבסופו של דבר מאפשר לאדם להתקדם הוא היכולת להתמודד עם המגבלות האישיות ולהתפתח במובן הרוחני והנפשי. מעבר לכך, הוא גם מציין את האספקט של ההבנה של "הכלום" - להיות מודע לריקנות ולחוסר המובילות של המטרות החיצוניות.

מהו שכל ומדוע הוא חיוני?

השיחה זורמת לכיוון של הצורך בפיתוח השכל כדי להבין את מהות כל הדברים ולפתור את אתגרי החיים. המוח של האדם יכול להתמודד עם כל מיני בעיות אך יש לדעת לא לקחת את התשובות כהכרחיות או סופיות. אליעד מציין כי כל תשובה שניתן למצוא, תלויה במידה רבה בהבנה ויכולת לנתח את השאלות בצורה חכמה.

למה...
ללמוד הסיבה של כל הסיבות בריחה לשפר יכולות שכליות לסבול שכל אמיתי פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח המוח להרגיש טוב ציר המקום אימון קוגניטיבי איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להשפיע על רגש איך להתאים איך להתאמן איך לחיות איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון אימון המוח אימון קוגניטיבי אימונים אלוהות אלוהים האם הספר להיות אלוהים הספר להיות אלוהים הרגשה הרצון השכל התפתחות החשיבה התפתחות שכלית זהות חוויית חלום חיי היום יום חלום חלומות חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כוונה כיצד לחיות כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים כלום לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות אלוהים להיות יותר חכם להשפיע על רגש להתאמן לחיות לחשוב בהיגיון למה אדם סובל למה האדם סובל לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה הכוונה מה משפיע על רגשות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית משמעות משמעותיות סבל פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רגש רגשות רצון שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שינה חלומות שינוי שינויים שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תחושה תחושות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
כוונת הלב, העיקר זה הלב, מה הכי חשוב? מחשבה דיבור ומעשה, מהות או צורה, כוונתך רצויה אבל מעשיך אינם רצויים, הכוזרי, ריבוי אלוהים, עבודת אלילים, אחדות המהות והצורה
כוונת הלב, העיקר זה הלב, מה הכי חשוב? מחשבה דיבור ומעשה, מהות או צורה, כוונתך רצויה אבל מעשיך אינם רצויים, הכוזרי, ריבוי אלוהים, עבודת אלילים, אחדות המהות והצורה
... מהות או צורה, כוונתך רצויה אבל מעשיך אינם רצויים, הכוזרי, ריבוי אלוהים, עבודת אלילים, אחדות המהות והצורה מה חשוב יותר, כוונה או מעשה? אליעד כהן מציג את עמדתו על הבחנה בין כוונה ומעשה. הוא מציין שההבדל הזה לא תמיד נשקל באותו האופן על ידי כולם. אליעד מציין את עמדת הכוזרי, לפיה כוונה היא דבר רצוי, אך המעשים עשויים להיות לא רצויים. הוא מסביר שלדבריו, ... בעיניו המעשה הוא פחות חשוב, והדבר החשוב הוא הבנת האדם ורצונו. הוא מוסיף גם שצריך לכוונן את מה שמבינים, ולא רק להסתפק בכוונה טובה. איך ניתן להסביר את עמדת אליעד לגבי המחשבה והמעשה? אליעד טוען כי ... המרכזי שמניע את ההרגשה והחוויות הפנימיות של האדם. מה המשמעות של המושג המהות והצורה בעיני אליעד? אליעד מציג את המהות ככוונה פנימית, בעוד שהצורה היא התוצאה החיצונית. הוא מסביר שבסופו של דבר, ... לצורה לפי אליעד? לפי אליעד, המהות והצורה לא בהכרח נפרדות. הוא מתאר שיח שבמהלכו יש להבחין, במקרים מסוימים, בין המהות (הכוונה הפנימית) לבין הצורה (המעשה החיצוני), אך בהמשך הדרך הוא מדגיש שאין ... להבנה שהיא הרבה מעבר למראית עין חיצונית, לא מתמקדת רק בצורתה של המהות, אלא מבינה את קיומה של כל צורה מהותית במציאות. כוונה ומעשה המהות והצורה המחשבה והמעשה ההבנה העמוקה של האמת תפיסת אלוהים והריבוי עבודת אלילים ותפיסת הצורה המהות הפנימית והחיצונית מה חשוב יותר, כוונה או מעשה? ההבחנה בין כוונה ומעשה נשקלת באופן שונה על ידי שונים, ואליעד מציג את עמדתו בנושא. בשיחה עם שואל, אליעד מביא את עמדת הכוזרי, לפיה כוונה היא דבר רצוי, אך המעשים עשויים להיות לא רצויים. הוא מציין כי הוא עצמו ... אמנם משמעותי, אך חשוב הרבה יותר להבין ולהתכוון נכון. בשאלת מהות לעומת צורה, אליעד מבדל את הגישה החסידית שבה המהות (כוונה) נתפסת כיותר חשובה מהצורה (המעשה), ולדבריו, זה תלוי בתפיסה האישית. ... של המושג המהות והצורה בעיני אליעד? המהות והצורה הן שתי תפיסות שונות שיכולות להוות עולם שלם. בהבנה של אליעד, המהות (כוונה פנימית, עקרונית) והצורה (המעשה, התוצאה החיצונית) הן לא בהכרח דבר אחד. ... את הדרך האמיתית. עם הזמן, הוא יגיע להבנה שאינה מתמקדת רק בצורתה של המהות, אלא מודה בקיום של כל צורה מהותית במציאות. כוונה ומעשה המהות והצורה המחשבה והמעשה ההבנה העמוקה של האמת תפיסת אלוהים והריבוי עבודת אלילים ותפיסת הצורה המהות הפנימית והחיצונית שאלה: האם הכוונה חשובה או המעשה? בכוזרי נאמר, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים. ... אצלי זה אחרת, כוונתך רצויה, אבל למשל הבנתך אינה רצויה. אצלי אני מעלה את הרף יותר למעלה למופשט. אצלי הממשי נמצא מעל הכוונה. בכוזרי נאמר, מחשבתך רצויה, אבל המעשה שלך שנמצא מתחת אינו רצוי. הוא ... המחויב. אז להגיד שמעשיך יותר חשובים מכוונתך, זה להגיד שהאפשרי יותר חשוב מהמהות. מה יש יותר, מעשיך או כוונתך? מעשיך. כוונה יש אחת, כוונת הלב, ומעשים יש הרבה. המעשים זה הנפרדות, וכוונת הלב זה ... לא יצאת ידי חובתך. אני כאילו מושך את זה פנימה לא החוצה. מבחינתי גם מחשבה זה סוג של מעשה, כשאני אומר למישהו תדבר אמת, הכוונה היא שהוא גם יחשוב את האמת. מבחינתי הדבר הכי ממשי זה מחשבה. אם מרביצים ... לומר שהצורה של הכיסא מהווה את השמש. זה לא הגיוני, כי אם זה צורה, איך זה מהווה? וממילא שמה, המעשה לפעמים חשוב יותר מהכוונה. אם אני לדוגמה הייתי חושב שהדבר הכי חשוב זה הכוונה, אז לא הייתי מדבר איתך. למה? כי אם הכי חשוב זה כוונת הלב, אז הכי חשוב ...
תקשורת בין אישית, האם להתרחק ממישהו שעושה לך רע בלי להתכוון? האם להיות בקשר עם מישהו שעושה לך רע בשגגה? אי שפיות זמנית, איך להתמודד עם אנשים שפוגעים בך בטעות? איך להתמודד עם מישהו שפוגע בך בלי להתכוון? מערכות יחסים
תקשורת בין אישית, האם להתרחק ממישהו שעושה לך רע בלי להתכוון? האם להיות בקשר עם מישהו שעושה לך רע בשגגה? אי שפיות זמנית, איך להתמודד עם אנשים שפוגעים בך בטעות? איך להתמודד עם מישהו שפוגע בך בלי להתכוון? מערכות יחסים
... איך להתמודד עם אנשים שפוגעים בך בטעות? איך להתמודד עם מישהו שפוגע בך בלי להתכוון? מערכות יחסים האם הכוונה של הפוגע משנה אם כדאי לשמור איתו על קשר? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליו הוא כיצד להתמודד במצבים בהם אדם נפגע מאדם אחר, אך הפגיעה נעשית ללא ... אותו, מעליב אותו או פוגע בו באופן כלשהו. האדם הפגוע מנסה להבין האם השני אשם: אולי הוא פוגע מתוך כוונה, או אולי לא אשם בכך כי הוא סובל מילדות קשה, בעיות רגשיות או אפילו אוטיזם. אבל אליעד מסביר שגם אם הצד השני לא אשם כי הוא מתנהג כך באופן בלתי נשלט או ... איתו בקשר אם הוא סובל מכך. כלומר, ההחלטה להישאר בקשר או להתרחק לא חייבת להיות תלויה בשאלת האשמה או הכוונה. מדוע לא חייבים להישאר בקשר אם הצד השני פוגע בך בלי כוונה רעה? אליעד ממחיש זאת דרך דוגמה ברורה של כלב: כאשר כלב נושך אותך, ברור שהכלב לא מתכוון להזיק או לפגוע מתוך כוונת זדון, כי זו ההתנהגות הטבעית שלו. הכלב ... ההחלטה לא חייבת להיות קשורה לכוונותיו אלא לתוצאה בשטח - האם המגע איתו פוגע בך או לא. האם חוסר כוונה להזיק מפחית את הפגיעה הרגשית? ישנם מקרים שבהם הידיעה שהפוגע לא התכוון באמת להזיק יכולה להפחית את הכאב או את תחושת העלבון. לדוגמה, אם מישהו דרך עליך בטעות ברחוב או אמר לך הערה שפגעה בך מבלי שהתכוון להעליב, ההבנה שאין לו כוונה רעה יכולה למתן את עוצמת הפגיעה הרגשית. עם זאת, אליעד מדגיש שאם הפגיעה היא מתמשכת ועקבית, ואינך מצליח להפסיק להיפגע, עצם העובדה שאין כוונת זדון לא בהכרח ... על שלומך הנפשי והרגשי. לדוגמה, אדם עלול להרעיל אותך בטעות כשהוא בכלל התכוון להאכיל אותך. אפילו שהכוונה טובה לגמרי, זה לא משנה את העובדה שנגרם לך נזק בפועל. לכן, שוב, השאלה המרכזית היא לא האם הוא אשם או האם הוא התכוון אלא האם טוב לי להישאר במערכת הזו או לא? כיצד להתמודד עם רגשות אשמה כשמחליטים להתרחק מאדם שפוגע בלי כוונה? בעיה נפוצה היא שהאדם הנפגע מרגיש אשם כשהוא מחליט להתרחק מאדם שפוגע בו בלי להתכוון. הוא אומר לעצמו איך אני אתרחק ממנו אם הוא בכלל לא אשם שהוא מתנהג ... לו להסתובב חופשי ברחובות כשהוא מסכן אחרים. זוהי החלטה של הגנה עצמית, שלא קשורה כלל לשאלת האשמה, הכוונה או האבחנה הפסיכולוגית של האדם. סיכום מעשי: כיצד לקבל החלטה לגבי שמירה על קשר? בשורה התחתונה, אליעד ממליץ על הבחנה ברורה בין שני הדברים הבאים: שאלת האשמה והכוונה - האם האדם השני אשם במעשיו? האם היתה לו כוונה רעה? שאלת הכדאיות - האם הקשר הזה טוב לי או גורם לי נזק? ההחלטה על שמירת הקשר צריכה להיות ממוקדת אך ורק בשאלה השנייה - האם הקשר טוב לך או לא טוב לך ... אם הוא מתכוון לכך ובין אם לאו. איך להתמודד עם פגיעה לא מכוונת? האם לשמור על קשר עם מי שפוגע בי בלי כוונה? האם להתרחק מאדם שפוגע בי בטעות? האם הכוונה של הפוגע משנה את הפגיעה? איך להציב גבולות בריאים במערכות יחסים? למה חשוב להפריד בין השאלה האם הוא אשם לבין השאלה האם אני רוצה בקשר הזה? לפעמים אדם ... שפוגע בי, אינו קשור ישירות לשאלה אם הוא ראוי להאשמה, אלא לשאלה אם טוב לי או רע לי להיות סביבו. האם הכוונה של מי שפוגע בי משנה את ההחלטה אם להתרחק או להישאר? יש מקרים שבהם אדם פוגע בך בלי להתכוון בכלל. הוא עלול לקלל או לעשות מעשים שפוגעים בך בלי כוונת זדון, אולי מחוסר הבנה או מתוך רשלנות. לעתים, עצם הידיעה שאין כוונה רעה יכולה להקטין את עוצמת הפגיעה הרגשית, כי כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים. אבל גם אם הכוונה לא היתה להזיק, עדיין נוצרת פגיעה בפועל. לכן השאלה היא לא רק האם הוא אשם או האם הוא התכוון, אלא האם המצב בפועל גורם לך נזק או מכניס אותך לסבל מתמשך. אם ... שלנו היא לדאוג שלא ניפגע, בלי קשר לשאלה אם יש אשמה או לא. מה כדאי לעשות אם אני נפגע גם בלעדית מכוונה להזיק? יש מקרים שבהם אדם פוגע בנו בכלל מתוך כוונה טובה לכאורה, למשל הוא התכוון לתת לנו משהו חיובי אך יצא שפגע בנו, או התכוון להגיד שלום אך יצא שדרך עלינו בטעות. מבחינת ההיגיון, אם אתה מרגיש שנגרם לך רע ... לא מכוונת תקשורת בין אישית ויצירת מערכות יחסים בריאות אחריות אישית מול האשמה ניהול כעסים והפרדה בין כוונה למעשה האם ואיך להציב גבולות במערכות יחסים פוגע בי בלי לשים לב, פוגע בי בלי כוונה רעה, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, אוטיזם, האם הכוונה משנה? האם לשמור על קשר? האם לנתק קשר? האם להתרחק? האם הוא אשם? מי אשם שנפגעתי? האם היא אשמה? היא לא אשמה, הוא לא אשם ...
איך להתמודד עם חוסר הסכמה? איך לא ליצור עוגן שלילי? איך ליצור עוגן חיובי? איך לא ליצור התניה שלילית? איך להתמודד עם מריבה? איך להתנהג בזמן מריבה? איך להגיב כשפוגעים בך? איך להגיב כשמסרבים לך? מה לעשות כשאתה מקבל לא? מה לעשות כשלא מסכימים איתך? איך להקטין מריבות? איך לצמצם קונפליקט? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להחליש אהבה? איך ליצור כימיה אישית? איך להגיב להתנגדות?
... לדוגמה, עליך לשדר לצד השני, שמבחינתך המצב בסדר גמור (במסגרת ההיגיון ושישמע אמין לצד השני). כדי לא לגרום לאדם השני להרגיש שהוא עשה לך רע, גם בלי כוונה. כי יש מצב שבו האדם השני מרגיש שהוא עושה לך רע, באופן מודע. כגון שאתה רוצה משהו והוא מתנגד לכך. שאז הוא מודע לכך שהוא עושה לך רע. ואתה שואף להימנע ממצבים כאלו. ובנוסף, אתה שואף גם להימנע ממצבים שהאדם השני יחשוב שהוא עושה לך רע, גם בלי כוונה רעה. כגון לדוגמה שהוא שם לך יותר מידי מלח באוכל. ולמה אתה שואף להימנע גם ממצבים כאלו? תשובה: משום שברגע שיש במוח של האדם השני, את המחשבה שאומרת, שהוא עשה לך רע בלי כוונה, זה עלול ליצור אצלו מחשבה שהוא עושה לך רע באופן כללי. ומכאן יותר קצר שהוא יחשוב שהוא עושה לך רע גם עם כוונה. מה שיגרום לו להרגיש יותר בנוח בטריטוריה המחשבתית שבה הוא עושה לך רע. כי אם מישהו לדוגמה יתרגל למחשבה שהוא עושה לך רע בלי כוונה, זה יצור אצלו לגיטימציה לתחושה שהוא עושה לך רע בלי כוונה , מה שיצור אצלו לגיטימציה לזה שהוא עושה לך רע באופן כללי, מה שיגרום לו להרגיש יותר בנוח לעשות לך רע גם באופן מכוון. ואתה לא רוצה שהאדם השני ירגיש שהוא עושה לך רע, גם לא בלי כוונה. כי אתה רוצה שהאדם השני יחשוב בתת המודע שלו, שהוא עושה לך טוב. ושהוא לא ירגיש בנוח עם המחשבה שהוא עושה לך רע. ... כדי שדרכו הוא ישנה את הרצונות שלו. ואפילו אם תגרום למישהו לחשוב שהוא עושה משהו בטעות, זה יכול לחזק אצלו את המחשבה, שאולי לא אכפת לו לעשות את זה בכוונה. כמו באגדה התנכית, על חווה והנחש, שלפי האגדה הנחש אמר לה, תראי כבר נגעת בעץ בלי כוונה ולא קרה לך כלום, אז אולי גם אם תאכלי ממנו עם כוונה לא יקרה לך כלום. ובכל מקרה, המהות היא שבכל מקרה שבו נוצרת אצלך תחושה של חוסר הסכמה חוסר נוחות ריחוק, עליך ...
סיבתיות, בשביל או בגלל, בשביל התוצאה, בגלל הסיבה, איך לנתח סיבה ותוצאה? ניתוח סיבתיות בצורה נכונה, טעויות חשיבה בניתוח סיבתיות, הפרעת נפשיות וניתוח סיבתיות שגוי, בשביל לעשות לך רע, בשביל לעשות לך טוב, טעויות חשיבה לוגיות
סיבתיות, בשביל או בגלל, בשביל התוצאה, בגלל הסיבה, איך לנתח סיבה ותוצאה? ניתוח סיבתיות בצורה נכונה, טעויות חשיבה בניתוח סיבתיות, הפרעת נפשיות וניתוח סיבתיות שגוי, בשביל לעשות לך רע, בשביל לעשות לך טוב, טעויות חשיבה לוגיות
... הרצפה נהיית רטובה בגלל שהמים נשפכו עליה. כאשר אדם אומר אני רעב בגלל שלא אכלתי, הוא מתכוון לסיבה ותוצאה פשוטה וברורה. לעומת זאת, בשביל היא מילה שמניחה כוונה ומטרה מאחורי הפעולה. אם אדם עושה משהו בשביל דבר מסוים, המשמעות היא שהפעולה נעשתה מתוך מטרה מפורשת להשיג תוצאה ספציפית. לדוגמה, אם מישהו קונה פרחים לאשתו בשביל לשמח אותה, הכוונה מאחורי קניית הפרחים היא לשמח את האישה באופן מכוון. מהי הטעות הלוגית הנפוצה בין בגלל לבשביל? אליעד מדגיש כי הטעות הלוגית הנפוצה ביותר שאנשים עושים ... (בשביל). לדוגמה, אדם נפצע לאחר שמישהו בעט בו. הוא נפצע בגלל הבעיטה, אבל אין זה בהכרח אומר שהבועט עשה זאת בשביל לפצוע אותו. ייתכן שהפעולה נעשתה ללא כוונה לפצוע. אליעד מוסיף דוגמה נוספת: אם מישהו אמר משפט מסוים שגרם לאחר להיפגע, זה שהוא נפגע בגלל המשפט, לא מעיד על כך שהמשפט נאמר בשביל לפגוע. אולי ... בצורה שפורשה כפוגעת. כיצד טעויות בניתוח סיבתיות מובילות להפרעות נפשיות? אליעד כהן מסביר כי הטעות הלוגית הזו, שבה אנשים מבלבלים בין סיבה לתוצאה ובין כוונה לבין התרחשות מקרית, מובילה במקרים רבים להפרעות נפשיות כמו פרנויות או מחשבות רדיפה. אנשים הסובלים מהפרעות אלו מפרשים באופן שגוי אירועים מקריים כבעלי כוונה מכוונת נגדם. לדוגמה, אדם צופה בתכנית טלוויזיה שמלחיצה אותו. הוא חש לחץ בגלל התוכנית, אך הוא מסיק בטעות שהיוצרים של התוכנית יצרו אותה בשביל להלחיץ אותו באופן אישי. מכאן נוצרת מחשבת רדיפה שגורמת להפרעה נפשית קשה. אנשים אלו מתקשים להפריד בין מה שקרה בפועל לבין הכוונה המשוערת מאחוריו, ולכן מייחסים כוונות לאנשים או אירועים, מבלי שיש סיבה ממשית לכך. דוגמאות נוספות להמחשת ההבדל בין בגלל ובשביל אליעד מביא דוגמה ... שלו. עם זאת, אין זה אומר בהכרח שהגוף בנוי בצורה כזו בשביל שנוכל לבצע את המשימות האלו. המבנה של הגוף יכול להיות תוצאה של התפתחות מקרית או אבולוציונית ללא כוונה מפורשת לבצע פעולה ספציפית. הוא מדגים גם דוגמה נוספת מעולם היחסים: בעל קונה לאשתו פרחים וגורם לה להרגיש אהובה. אמנם היא מרגישה כך בגלל הפרחים, אך ... לה להרגיש אהובה. איך להימנע מהטעות הלוגית של בגלל ובשביל ביום יום? אליעד ממליץ להיות מודעים להנחת היסוד הטמונה בשימוש במילה בשביל, כלומר, להנחה שישנה כוונה מאחורי כל אירוע או פעולה. הוא קורא לשים לב לכך במהלך היום, בכל פעם שמשתמשים במונח בשביל, ולשאול את עצמכם האם אכן הייתה כוונה אמיתית או שמדובר בפרשנות מוטעית שלכם. לא כל מה שקרה לכם או סביבכם, קרה בשביל משהו. לפעמים דברים פשוט קורים ללא שום כוונה מאחוריהם. לסיום, אליעד מדגיש כי עצם העובדה שסיבה גרמה לתוצאה, אינה מוכיחה בשום אופן שהסיבה נוצרה במיוחד בשביל התוצאה. לדעתו, יש להיזהר ולהיות ...
פרגון, חנפנות, סוגים של פרגון, איך לפרגן? לומר תודה, קנאה, צרות עין, מחמאות, איך לא להרגיש חייב? לא אוהב לפרגן, לא רוצה לפרגן, לא יודע לקבל פרגון, לא אוהב שמפרגנים לי, אמירת תודה
פרגון, חנפנות, סוגים של פרגון, איך לפרגן? לומר תודה, קנאה, צרות עין, מחמאות, איך לא להרגיש חייב? לא אוהב לפרגן, לא רוצה לפרגן, לא יודע לקבל פרגון, לא אוהב שמפרגנים לי, אמירת תודה
... רצון טהור לשבח אותו ולהכיר בהישגיו, מבלי לצפות לתמורה. לעומת זאת, פרגון מתוך חנפנות הוא כאשר אדם מפרגן לאדם אחר מתוך כוונה לרצות אותו או לקבל ממנו משהו בעתיד. כיצד להתמודד עם תחושת חובה לאחר קבלת פרגון? כאשר מישהו מפרגן לנו, לעיתים קרובות עולה תחושת חובה, ... ידי הצגת הישגים נוספים שלא קיבלו את אותה תשומת לב. כיצד להתמודד עם תחושת חנפנות? חנפנות היא כאשר מישהו מפרגן לנו מתוך כוונה לרצות אותנו או לקבל משהו בתמורה. לדוגמה, מישהו יכול לשבח אותנו באופן מובהק ופתאום להתחיל לבקש מאיתנו טובה או בקשה אישית. אליעד מציע לא ... פשוטות, לעיתים יש לאנשים קושי להשתמש בהן מתוך תחושת חובה או חוסר בנוחות. כדי להתמודד עם תחושת החובה, יש לומר תודה מתוך כוונה אמיתית ולהימנע מהסתרת כוונה או צמצום משמעות הפרגון. האם אפשר לשדר אכפתיות דרך פרגון מבלי להרגיש כפייה? כאשר אנחנו מפרגנים לאנשים אחרים, חשוב לזכור את מניעינו ... שלנו שלא קיבלו את אותה תשומת הלב. כיצד להתמודד עם תחושת חנפנות? אליעד מדבר גם על חנפנות - כאשר אדם מפרגן לנו מתוך כוונה לדרוש משהו בתמורה. לדוגמה, אם מישהו מפרגן לנו באופן מובהק ופתאום מתחיל לבקש מאיתנו טובה או טובה אישית, זה עשוי לעורר בנו תחושת חנפנות. ... להשתמש בהן מתוך תחושת חובת גומלין או חוסר בנוחות. הוא מסביר כי על מנת להתמודד עם תחושת החובה, יש לנסות לומר תודה מתוך כוונה אמיתית ולהימנע מהסתרת הכוונה או צמצום המשמעות של הפרגון. האם אפשר לשדר אכפתיות דרך פרגון מבלי להרגיש כפייה? אליעד מסביר כי כאשר אנחנו מפרגנים למישהו, חשוב לזכור את ...
לוחמה בטרור, גירוש משפחות מחבלים, איך להילחם בטרור הערבי? איך להילחם בטרור היהודי? איך להילחם בטרור הישראלי? גירוש מחבלים, שלילת אזרחות ישראלית, שלילת אזרחות למחבלים, ענישה קולקטיבית, משפחות של מחבלים פלסטינים, חפים מפשע, אכיפה בררנית, הריסת בתי מחבלים ישראלים, טרור פלסטיני, מעצר מנהלי, הריסת בתים, חוק גירוש מחבלים, משפחות מחבלים, טרור לאומני, פיגוע לאומני, החמרת ענישה על רקע לאומני, יגאל עמיר, עונש מוות למחבלים פלסטינים, פעולת טרור על רקע לאומני
... והסכנה שנשקפת מהפושע. ואם יש פושע טרוריסט יהודי שהחליט לפגוע בערבים על דעת עצמו, הרי שהוא מבצע פשע על פי החוק, אבל אין לו כוונה לפגוע במדינת ישראל והוא לא חפץ ולא רוצה בהשמדת מדינת ישראל והוא לא מנסה לגרום לפגיעה במדינת ישראל עצמה. הוא אומנם מבצע פשע, חמור ברמה כזו או אחרת, בהתאם לספר החוקים, אבל אין לו כוונה לפגוע במדינה עצמה. לעומת זאת, טרוריסט ערבי, הוא מנסה לפגוע במדינה עצמה, הוא חפץ בהשמדת מדינת ישראל, הוא היה שמח אם כל תושבי ... במשפחת המחבל, תגדיל את הסיכוי לכך שהמחבל לא יבצע פיגוע? זה עוד נושא בפני עצמו. אבל כן, מה שבטוח נכון, זה שמי שמבצע פיגוע מתוך כוונה לפגוע במדינת ישראל, מתוך כוונה לאיים על קיומה של מדינת ישראל, הוא צריך להיענש בחומרה יותר קשה, מאשר בן אדם שמבצע פעולה זהה לחלוטין, אבל מתוך כוונה אחרת. ולכן טרוריסט ערבי שבא לפגוע בישראלי על רקע לאומני, הוא צריך להיענש בצורה יותר חמורה, מאשר ישראלי שמבצע פעולה שמוגדרת ...
זוגיות, מה יותר חשוב? חזק בדיבורים, חלש במעשים, העיקר המעשים, העיקר הדיבורים, אהבה, פחד ממחויבות, הצהרת אהבה, הצהרת אמונים, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, חרדה ממחויבות
זוגיות, מה יותר חשוב? חזק בדיבורים, חלש במעשים, העיקר המעשים, העיקר הדיבורים, אהבה, פחד ממחויבות, הצהרת אהבה, הצהרת אמונים, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, חרדה ממחויבות
... מסוימים, מבולבלות או הרגלים רעים. במקרה כזה, המילים הן שמגלות את האמת הפנימית, את הכוונה הכנה שלה להיות בקשר ולהעניק אהבה. לפעמים אנשים זקוקים להצהרות מילוליות של אהבה ומחויבות כי הן מייצרות תחושת ביטחון. יש ... אוהב אותך או אני כאן בשבילך. ההצהרה במילים מחייבת אותם ומעניקה לצד השני ביטחון בידיעה שהכוונה היא עמוקה ורצינית. אדם יכול לומר: אני רואה את כל המעשים שלך, אבל אני רוצה לשמוע אותך אומר שאתה באמת איתי בלב שלם. ... אלפי פעמים ביום, אומר: אני אוהב אותך, את חשובה לי, אך בפועל לא עושה שום מעשה שמוכיח את הכוונה שלו. הוא לא עוזר כשצריך, לא מתחשב ולא משקיע זמן ומאמץ. במקרה כזה, המילים הופכות לריקות וחסרות משמעות. הצד השני יאמר: ... מילים וגם מעשים, ובכך מייצרת תחושה של ביטחון ואהבה אמיתית. האם מילים ומעשים מספיקים כשהכוונה לא כנה? בסופו של דבר, אליעד מסביר שגם מילים וגם מעשים הם רק סימנים חיצוניים לאהבה או מחויבות. אם בלב לא קיימת כוונה כנה, בן הזוג ירגיש בכך בסופו של דבר. אי אפשר לשחק תפקיד באופן עקבי ולשכנע לחלוטין, אם לא קיימת אהבה אמיתית. מה המסקנה ... ההתלבטות נובעת מכך שבמצבים שונים וביחסי אנוש שונים, מעשים יכולים להעיד באופן חזק יותר על כוונה ואהבה, ואילו במצבים אחרים דווקא למילים יש משמעות מחייבת גדולה יותר. יש מקרים שבהם אדם יאמר: חשוב לי לשמוע הצהרה. אני ... בלב, את הרצון שלה להיות שם ולתת מעצמה. למה לפעמים המילים כל כך חשובות? כי הן מצהירות על כוונה ומניחות יסוד שיש בהן כדי לחייב את האדם. יש אנשים שכל בוקר יקומו ויעשו מעשים, יהיו נחמדים, יתנהגו בסדר, אבל לעולם לא ... תשובה: כן. לעתים אפשר לשחק תפקיד של אהבה גם במילים וגם במעשים, אבל אם בלב לא קיימת כוונה כנה, בן הזוג עשוי להרגיש בזה ולראות שיש כאן רק הצגה חיצונית. שאלה: איך משיגים איזון בין הצורך בהצהרה מילולית לצורך ...
תקשורת בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות?
תקשורת בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות?
... שלילי: האדם לועג לך, מתנשא או פוגע בך. חיובי: האדם מרגיש נוח איתך מספיק כדי להתלוצץ איתך, ויש לו כוונה ידידותית וטובה. אליעד מדגיש שהפרשנות שלנו מושפעת מהפחדים והחששות שלנו. אם אדם חושש באופן ... הוא נוטה יותר לפרש דברים באופן שלילי. כתוצאה מכך הוא יגיב בהתאם לפרשנות הזו, גם אם לא הייתה שום כוונה לפגוע בו מלכתחילה. הדבר יכול ליצור מעגל שלילי שבו הצד השני בכלל לא מבין מדוע הגבת כך, ... מישהו פועל כלפיך באופן שיכול להיתפס כשלילי: אולי הוא באמת רצה לפגוע בך. אולי בכלל לא הייתה לו כוונה לפגוע. אולי הייתה לו כוונה מעורבת, חיובית ושלילית בו זמנית. לדוגמה, אם מישהו לא עדכן אותך במשהו שחשוב לך, אפשר לפרש ... דווקא את הצד השלילי. במילים אחרות, אם תגיב בכעס, אתה עלול לגרום לצד השני להאמין שהוא באמת פעל בכוונה רעה, גם אם במקור הוא כלל לא היה בטוח או מודע לכך. מנגד, אם תגיב בצורה חיובית, סלחנית, או ...
שקר בשוגג, חמור *יותר* מאשר שקר במזיד - למה ומדוע?
... - למה ומדוע? ובו יתבאר, מהו שקר בשגגה בלי כוונה ומהו שקר במזיד? ומדוע שקר בשגגה בלי כוונה, הוא חמור יותר מאשר שקר עם כוונה ובמזיד? כי גם הטועים מבינים, ששקר זה רע. ...
הסיבה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה, האם יש סיבה ראשונה, האם יש סיבה, אין סיבה, שורש הסיבה הראשונה
הסיבה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה, האם יש סיבה ראשונה, האם יש סיבה, אין סיבה, שורש הסיבה הראשונה
... בדוגמאות שמראות איך כל אפשרות משנה לחלוטין את ההסתכלות שלנו על החיים: אם קיימת סיבה ראשונית, המשמעות היא שיש כוונה או מטרה עמוקה לקיום. לדוגמה, אדם יכול ... עמוקה, כי הכל חסר משמעות באופן מהותי. לדוגמה, אנשים שיאמינו שאין סיבה ראשונה יחשבו שהעולם פשוט ככה, בלי שום כוונה או מטרה, ולכן הם עשויים לחוש שהקיום חסר ... טוב כי האדם יכול להרגיש שהעולם קיים במיוחד עבורו ולפי רצונו. מצד שני, אפשר לטעון שהכל קרה מעצמו, בלי סיבה ובלי כוונה, ואז האדם מרגיש שאין שום משמעות מאחורי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כוונה, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כוונה, איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ טיפולי, מטפל, מאמן אישי לביטחון עצמי בנושא כוונה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 5.8281 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 18:47:51 - wesi1