אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מה משפיע על רגשות? ✔למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?
למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל?

אליעד כהן פותח את ההרצאה בהסבר יסודי ומעמיק על השורש של כל תחושת סבל. לדבריו, אדם יכול לסבול רק אם יש לו רצון שלא מתממש. כלומר, עצם הרצון הוא המקור לסבל, וכאשר אדם לא רוצה שום דבר, הוא גם לא יכול לסבול. לדוגמה, אם אדם מרגיש רע, הוא חייב לשאול את עצמו מהו אותו רצון שלא בא לידי ביטוי. אם הוא מרגיש מתח, לחץ או עצבנות, הדבר מצביע על רצון פנימי שטרם התממש. זהו הצעד הראשון בתהליך ההתמודדות עם תחושות רעות: לגלות את הרצון העומד מאחוריהן.

מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל?

הנושא המרכזי הבא שאליעד מעלה הוא רעיון "שינוי הזהות". שינוי זהות מתייחס למעבר ממצב תודעתי אחד לאחר, מצב שבו האדם משתחרר לחלוטין מדפוסי מחשבה ותחושות מהעבר, ומתחבר ל"כלום", למקום של חוסר מחויבות מוחלט. אליעד מדגיש שזו לא בריחה אלא ניסיון להגיע לחוויה חדשה ונקייה מתפיסות ישנות. לדוגמה, מישהו שסבל במשך שנים יכול להרגיש צורך להשתחרר מ"הזהות" של מי שסובל, ולהפוך לאדם חדש. אך אליעד מזהיר, כי כדי לחוות את השינוי באמת, נדרש שכל ברור שיתמוך בחוויה. אחרת, החוויה עלולה לגרום לבלבול או לתחושת ניתוק.

כיצד תהליך ההבנה מוציא את האדם מהבלבול?

אליעד מסביר שהיציאה מבלבול נפשי ורגשי מתרחשת דרך ניתוח לוגי של כל מחשבה ושל כל רגש. אם אדם סובל כי "עזבו אותו", עליו לפרק את ההנחה הזאת ולבדוק מה הוא באמת רוצה, ומהן ההנחות הבסיסיות שמובילות אותו למסקנה שהפרידה היא דבר רע. פיתוח הבנה זו דורש אימון קבוע של חשיבה ביקורתית, כולל ניתוח הפעולות הקטנות ביותר שלנו. לדוגמה, אליעד מציע לאדם לבדוק את החופש שלו לאכול או לא לאכול, ולהבין שכל פעולה היא אופציונלית ולא חובה מוחלטת.

מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה?

אליעד מדבר גם על "חוויית החלום", שהיא מצב תודעתי שבו המציאות נתפסת כלא ממשית, כמו חלום. בחוויה זו אדם מרגיש תחושת ריחוף, ניתוק או שלווה רגעית. אך כדי שהחוויה הזאת לא תוביל לבלבול, היא חייבת להיות מלווה בשכל חד ובהבנה מעמיקה. ללא שכל, אדם יאבד את אחיזתו במציאות. לדוגמה, אדם יכול להרגיש שחוויית החלום נותנת לו חופש פנימי, אך אם הוא לא יידע לפרק את החוויה שכלית, הוא לא יוכל להחזיק אותה לאורך זמן.

איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום?

אליעד מציע דרכים מעשיות לפיתוח שכל בחיי היומיום. הוא מדגיש את החשיבות של ניתוח לוגי של כל משפט או רעיון שנתקלים בו, כולל רעיונות פוליטיים, שיחות עם חברים או אפילו משפטים שנאמרים בטלוויזיה. לדוגמה, אם נאמר המשפט "השופטים יקשיבו למי שבחר בהם", יש לנתח אותו לוגית, לבדוק האם זו עובדה או פירוש, והאם זו באמת סיבה ותוצאה נכונה. תרגול זה מאפשר למוח לפתח יכולת ביקורתית, לראות מניפולציות, וליצור חופש פנימי.

כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש?

אליעד מדגיש ששכל מפותח מאפשר התמודדות טובה יותר עם רגשות. אדם שמבין שהסבל שלו הוא תוצר של הנחות מוטעות, יכול לשנות את הפירושים שלו למציאות ולהפסיק לסבול. לדוגמה, אמירה כמו "אני סובל 100% מהזמן" היא פירוש ולא עובדה. מי שמבין את ההבדל הזה מסוגל לשנות את התגובה הרגשית שלו למציאות ולהרגיש טוב יותר.

מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה?

אליעד מסביר שהבנה של "הכל כלום" משמעותה להכיר בכך שכל רצון, פעולה...
למה האדם סובל ואיך הרצון משפיע על כך?

אדם מרגיש רע רק כאשר יש לו רצון שלא מתממש. אם האדם לא היה רוצה דבר, הוא גם לא היה יכול לסבול. כל סבל נובע מרצון שלא בא על סיפוקו. לכן, כאשר אדם מרגיש רע, המשמעות היא שיש בו רצון כלשהו. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש מתוח, עצבני או חסר שקט, עליו לשאול את עצמו מה הוא באמת רוצה. אין אפשרות לסבול בלי לרצות משהו. החיפוש אחרי הגדרה ברורה של הרצון האישי הוא שלב ראשוני והכרחי כדי להתחיל לעבוד על השורש של התחושות הרעות.

מה המשמעות של שינוי זהות וכיצד הוא קשור לסבל?

שינוי זהות הוא ניסיון עמוק להפוך להיות מישהו חדש לגמרי, לנתק את הקשר עם דפוסי המחשבה והתחושות הישנות. לדוגמה, אדם יכול לרצות לשכוח 17 שנים של סבל, להשתחרר ממחויבויות פנימיות, ולהתחבר ל"כלום", כלומר, למצב שבו אין מחויבות ואין רצון. התחברות כזו היא לא ניסיון לברוח מהמציאות, אלא ניסיון להיכנס לשלב של חוויה חדשה, של ראיית העולם בלי משקפיים קודמות. אלא שגם החוויה הזאת של "כלום" יכולה להוביל לבלבול אם היא לא מבוססת על שכל. אם אין שכל חזק, קשה להחזיק את החוויה הזאת לאורך זמן, והאדם יתבלבל או יתנתק.

מהו תהליך ההבנה והיציאה מהבלבול?

ההבנה נבנית דרך בירור של הנחות היסוד הקטנות, דרך פירוק של כל מחשבה ותהליך. לדוגמה, אם אדם חושב "אני סובל כי עזבו אותי", עליו לבדוק מה גורם לו להרגיש שזה רע, אילו הנחות בסיסיות מובילות למחשבה הזו, ומה הוא באמת רוצה. כדי לפתח את ההבנה הזו, אליעד מציע תרגול של חשיבה חדה ומדויקת, כמו למשל להימנע מלאכול עד שהאדם מבין שהוא לא חייב לאכול. זוהי מטפורה לכך שהאדם צריך להבין את החופש שלו לעומק - להבין שכל פעולה היא רק אפשרות ולא חובה.

כיצד חוויית "החלום" משפיעה על התודעה?

האדם יכול להגיע לחוויית "חלום" שבה המציאות נראית לו לא ממשית - תחושת ריחוף, ניתוק, או אפילו אושר רגעי - אך כדי להחזיק את החוויה הזו לאורך זמן, נדרש שכל ברור. אליעד מדגיש שתחושת החלום לא נועדה להיות מוחזקת כל הזמן, אלא היא תוצאה של הבנה שכלית שמאפשרת לתודעה לרחף ללא מחויבות. אך אם האדם מנסה להיצמד לחוויה בלי להבין אותה, הוא עלול להיכנס לבלבול רגשי. הדרך היא לראות את ההשתלשלות של האירועים וההבנות, להבין את הסיבה והתוצאה של כל פעולה, ואז להחזיק חוויה מתוך שורש שכלי ולא מתוך דמיון.

למה צריך לפתח את השכל וכיצד זה נעשה בפועל?

פיתוח השכל נעשה דרך ניתוח לוגי של רעיונות, הפרדה בין עובדות לפירושים, והבנה של הנחות היסוד הסמויות שמובילות אותנו. אליעד מסביר שכל משפט שאנחנו שומעים צריך לעבור ניתוח: האם זה עובדה או פירוש? האם זה מחויב או אפשרי? לדוגמה, כשמישהו אומר "אדם מקשיב למי שבחר בו", יש לבדוק האם זה מחויב לוגית או שזו רק הנחת יסוד. רק אדם שמבין את ההבדל בין סיבה לבין תוצאה מסוגל לחשוב בצורה עצמאית. לדוגמה: המשפט "הכל שקר" - אם הוא נכון, אז גם הוא שקר, ולכן הוא סותר את עצמו. פיתוח השכל מאפשר לאדם לראות את הסתירות האלה, ומונע מהמוח להוליך אותו שולל.

מה הקשר בין שכל לבין רגש וכיצד הם משפיעים אחד על השני?

אליעד מדגיש כי בלי שכל אי אפשר להתמודד עם רגש. ככל שהאדם מבין את המציאות בצורה חדה יותר, כך הוא פחות סובל. לעומת זאת, אדם שלא מפתח את השכל, יישאר כלוא ברגשות של סבל, פחד ואובדן שליטה. לדוגמה, אם אדם אומר לעצמו "אני סובל 100% מהזמן", זהו פירוש שמבוסס על הנחת יסוד מוטעית. השכל מאפשר לאדם לשבור את התבניות האוטומטיות ולבחור בפירושים חדשים. אליעד מציע שהאדם ישקיע את זמנו בפיתוח מחשבה על כל דבר, אפילו דברים "קטנים" כמו פוליטיקה, כסף או עסקים - לא כדי להתעסק בהם, אלא כדי לתרגל ניתוח לוגי מדויק.

מה המשמעות של להבין "שהכל כלום"?

הבנה ש"הכל כלום" פירושה שהכל במציאות הזו הוא בסך הכל אפשרות ולא מחויב. אליעד מדגיש שזו לא תובנה שמטרתה לברוח מהמציאות, אלא להבין אותה לעומק. לדוגמה, כשאדם מזמין אוכל במסעדה ואומר "אני רוצה שהאוכל יגיע בדיוק כך", הוא לא תמיד מבין שהרצון הזה אינו מחויב - הוא פירוש. הבנת הכלום מאפשרת לאדם לפעול במציאות מבלי להיות תלוי בה - לשחק את המשחק מבלי להילחץ ממנו.

איך ניתן לשלב בין משחק החיים לבין ההבנה העמוקה?

המשחק של החיים - הצלחה, זוגיות, אהבה, כסף - הוא בסך הכל סיפור. אך אדם יכול לבחור לשחק אותו תוך הבנה שכל זה לא באמת מחייב. ההבנה השכלית של "הכלום" לא אמורה לבטל את המשחק, אלא לשחרר את האדם מהתלות בתוצאה. רק אדם שמבין שהוא לא חייב להצליח, לא חייב להיות נאהב, ולא חייב לחיות - רק אז הוא מסוגל לשחק מתוך בחירה חופשית. לדוגמה, אם אדם שואל את עצמו "למה אני רוצה להצליח?", והוא עונה "כי אני רוצה לשרוד", עליו לבדוק מה הבסיס של התשובה הזאת. האם ההישרדות מחויבת? האם יש דרך אחרת לחשוב?

כיצד תרגול של ניתוח לוגי עוזר לפיתוח תודעה חופשית?

תרגול ניתוח של משפטים - אפילו כאלה שנאמרים בטלוויזיה או בשיחה עם חבר - מאפשר למוח לפתח חדות מחשבתית. לדוגמה, אם מישהו אומר: "השופטים יקשיבו למי שבחר בהם", חשוב לבדוק:...
מהו החופש הפנימי ומהו החופש החיצוני?

במהלך השיחה אליעד כהן מציין כי החופש הפנימי והחופש החיצוני הם שני נושאים שונים אך קשורים. החופש הפנימי מתייחס ליכולת של האדם להיות מחובר לפנימיותו, ללא תלות בדבר חיצוני. החופש החיצוני הוא חופש שנובע ממאבק במציאות החיצונית, כלפי עולם שבחוץ. אם נשאל מהו חופש אמיתי, המענה של אליעד כהן הוא: חופש הוא כשאתה לא תלוי בשום דבר חיצוני ובמקביל משתתף במשחק בחיים. בלי להרגיש מחויב להיות חופשי!

האם אנחנו בוחרים את מה שאנחנו רוצים?

אליעד מדבר על ההבדל בין רצון פנימי ורצון חיצוני. הוא מציין שכל דבר שמטריד אותנו, מגיע ממקום של רצון. התשובה לשאלה אם יש לנו רצון חופשי, היא מורכבת. כל רצון גובר בגלל קיומו של רצון אחר, ובעצם הרצון הוא חיבור למשהו אחר, מה שמוביל לכך שאנחנו לא באמת "בוחרים" בצורה חופשית את הרצונות שלנו. החופש האמיתי הוא לא להרגיש צורך לרצות משהו, ולא להיות תלוי בתוצאה.

איך אפשר להבין את עצמנו?

ההבנה העצמית, לפי אליעד, מגיעה מתוך התבוננות פנימית בעבודת מחשבה ובניסיון לתפוס את הרצונות שלנו כפי שהם. הבעיה הגדולה היא שאנו לא באמת מודעים להנחות שמנחות אותנו, שכן כל פעולה שלנו היא תוצאה של הנחות שלא תמיד אנחנו מודעים להן.

מהי ההתפתחות האישית?

ההתפתחות האישית היא לא תוצאה של למידה של עובדות חדשות בלבד, אלא מבוססת על היכולת לראות את מה שקורה בתוך המחשבות שלנו, להבין את המניעים האמיתיים שלנו ולשנות את הדרך בה אנו פועלים. אליעד אומר כי כדי להתפתח, עלינו להבין את הכלום, את הריק שבינו ובין כל פעולה שלנו. עוסק בשאלות של מטרות ורגשות, כשרוב ההתפתחות קשורה בהבנה של מהות החיים - לא מה לעשות עם החיים אלא להבין מה אנחנו באמת רוצים מהם.

האם זה אפשרי לדעת הכל?

אליעד מציין כי כל החיים, כל העבודה, כל החיפושים הם חלק מהתהליך האינסופי של חיפוש. אין למטרה הזו סוף מוחלט. מה שבסופו של דבר מאפשר לאדם להתקדם הוא היכולת להתמודד עם המגבלות האישיות ולהתפתח במובן הרוחני והנפשי. מעבר לכך, הוא גם מציין את האספקט של ההבנה של "הכלום" - להיות מודע לריקנות ולחוסר המובילות של המטרות החיצוניות.

מהו שכל ומדוע הוא חיוני?

השיחה זורמת לכיוון של הצורך בפיתוח השכל כדי להבין את מהות כל הדברים ולפתור את אתגרי החיים. המוח של האדם יכול להתמודד עם כל מיני בעיות אך יש לדעת לא לקחת את התשובות כהכרחיות או סופיות. אליעד מציין כי כל תשובה שניתן למצוא, תלויה במידה רבה בהבנה ויכולת לנתח את השאלות בצורה חכמה.

למה...
רעיונות לחץ איך לחיות אתגר לאמן את השכל להתחיל עובדה מול פירוש בריחה שאלה להתמודד עם רגשות להתמודד איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להשפיע על רגש איך להתאים איך להתאמן איך לחיות איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון אימון המוח אימון קוגניטיבי אימונים אלוהות אלוהים האם הספר להיות אלוהים הספר להיות אלוהים הרגשה הרצון השכל התפתחות החשיבה התפתחות שכלית זהות חוויית חלום חיי היום יום חלום חלומות חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כוונה כיצד לחיות כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים כלום לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות אלוהים להיות יותר חכם להשפיע על רגש להתאמן לחיות לחשוב בהיגיון למה אדם סובל למה האדם סובל לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה הכוונה מה משפיע על רגשות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית משמעות משמעותיות סבל פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רגש רגשות רצון שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שינה חלומות שינוי שינויים שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תחושה תחושות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לדעת מה מישהו מרגיש, איך לדעת מה מישהו רוצה להרגיש? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לשמח מישהו? איך לעשות למישהו טוב? איך לפתח אינטליגנציה רגשית? איך ליצור רגשות?
... והיא, איך תוכל לגרום לאדם השני להרגיש את מה שהוא רוצה להרגיש, במינון המתאים בדיוק לפי מה שהוא רוצה. והתשובה לכך היא, שגם כאן צריך בעיקר ללמוד את מערכת החוקים הרגשית. וצריך ללמוד איך נוצרים רגשות, מה משפיע על רגשות, איך יוצרים מינון רגשי, איך משנים רגשות, איך באים רגשות לעולם, איך מאזנים ...
התמקדות במטרה / סדר עדיפויות בחיים - איך להתמקד בעיקר ולא בטפל?
... חשובים באותה המידה. האדם הוא זה שיוצר את החשיבות השונה של הדברים. החשיבות השונה של הדברים נוצרת בעקבות הרצון הפנימי של האדם. כאשר דבר כלשהו משפיע על הרגשת הטוב של האדם, הוא נחשב לחשוב ולבעל ערך. על האדם להבין את הרצון הראשון ...
תלות רגשית / התקשרות רגשית - מה טוב בהיקשרות רגשית? איך להיות באיזון?
... רגשית התקשרות רגשית - מה טוב בהיקשרות רגשית? איך להיות באיזון? תלות רגשית הוא מצב שבו הרגשות של האדם תלויים וקשורים בדבר אחר. כאשר דבר כלשהו משפיע על הרגשות של האדם, הרי שקיימת תלות רגשית בין האדם לבין הדבר שמשפיע על הרגשות שלו. דוגמה לתלות רגשית: קשר זוגי. בקשר זוגי כאשר קיימת אהבה בין בני הזוג, הדבר הזה יוצר תלות רגשית של בני הזוג בקשר הזוגי. האדם תלוי רגשית בקשר הזוגי, משום שהוא ...
להרגיש טוב או רע - מי מחליט אם תרגיש טוב או רע?
להרגיש טוב או רע - מי מחליט אם תרגיש טוב או רע?
...לכן אליעד מדגיש, שמי שמעוניין בשיפור איכות חייו ובהשגת הרגשה טובה באמת, חייב לפצח את סוד הרצון שלו, ולגלות כיצד לגרום לעצמו לרצות את המציאות באופן מלא ושלם, כל הזמן. אם האדם יגלה כיצד לשלוט ברצון שלו ולגרום לעצמו לרצות תמיד את המציאות - הוא ישיג את האושר האמיתי והנצחי. אין דרך טובה יותר לשלוט באיכות החיים מאשר לשלוט באופן מוחלט ברצון העצמי. כי האושר לא נמצא בשינויים החיצוניים, אלא אך ורק בשינוי הפנימי שברצון. כיצד ליישם בפועל את שינוי הרצון הפנימי...
מהי הסיבה לתחושת חוסר רצון ותקיעות בחיים? למה אם לא היה לך שום רצון כלל, לא היית סובל? כיצד קשר זוגי משפיע על תחושת המשמעות בחיים? האם באמת הכנסה פסיבית מביאה אושר? מה ההבדל בין עבודה למשחק בחיים? כיצד מתמודדים עם הפחד מכישלון ותחושת חוסר ערך? מהו המקור האמיתי לרצונות שלנו? למה חשוב להציב מטרה בחיים ואיך לבחור אותה נכון? איך יוצאים מדיכאון וחוסר אנרגיה? מדוע אנחנו מרגישים מושפלים מהרצונות שלנו? איך אפשר להפוך את החיים למשחק אמיתי? פחד להרגיש אפס?
...וחוסר תכלית. אליעד הסביר שתקופה כזו, שבה האדם לא עושה כלום או עושה מעט מאוד, גורמת לו לאבד את התחושה של משחק החיים - של פעילות ועניין. האדם מתרגל לאי - עשייה וההרגל הזה הופך לרעל נפשי, גורם לאובדן הדרייב ולתחושה של חוסר משמעות פנימית. האם באמת הכנסה פסיבית מביאה אושר? רבים רואים בהכנסה פסיבית מטרה אולטימטיבית, אך אליעד מדגיש שזו מלכודת. מטרת האדם שהועלתה בשיחה הייתה להגיע להכנסה פסיבית, ואז לשבת בבית ללא עשייה. אבל ההגעה למטרה זו, במקום להביא אושר...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 1
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 1 כלום = הכל = המציאות = אלוהים. פילוסופיה. תורת ההוויה. תורת היש. אונטולוגיה. מטאפיזיקה. אונטולוגיה. תורת ההכרה. מתמטיקה. לוגיקה. גבולות השכל. בריאת העולם המפץ הגדול. טאוטולוגיה. עקרון כלל השלישי מן הנמנע. מתמטיקה. פילוסופיה של המתמטיקה. אקסיומות. ... 1 למאמר: מאמר זה נותן נקודת מבט עמוקה ביותר על המהות של המציאות ועל השורש של כל מה שישנו. הבנת המאמר הזה בשלמות, מייצגת את כל מה שהשכל האנושי הרגיל מסוגל להבין. המאמר הזה עוסק במה שיש מעבר לגבול של השכל האנושי הרגיל. הבנת המאמר הזה לעומקו, אמורה לגרום לאדם להבין את כל מה שקיים בתוך המציאות. אחרי הבנת המאמר ... הסיבה שבגללה כל ההפכים שבעולם וכל הדברים השונים שבעולם הם מהות אחת (ראה: כאן וגם כאן וגם כאן). הבנת המאמר הזה תאפשר לאדם לראות את אלוהים בעיניו. הבנת המאמר הזה מספקת בין השאר תשובות לשאלות רבות כגון: איך נוצר העולם? מתי נברא העולם? מי ברא את העולם? מה היה לפני בריאת העולם? מה היה לפני הזמן? כמה זמן העולם קיים? מהו אלוהים? איך העולם נוצר יש מאין? ועוד. הקדמה 3 למאמר: כדי להבין את המאמר הזה, נדרש רק דבר אחד ויחיד שהוא רצון להבין את המציאות, ללא שום דעה קדומה וכולי. המאמר: קיימים 2 דברים שאין באפשרותו של שכל אנושי לחשוב עליהם. 1 - כלום. 2 - הכל. האדם אינו יכול לחשוב בבת אחת על הכל דהיינו, על המציאות כולה, על השלם שבתוכו הכל נמצא. כמו כן האדם אינו יכול לחשוב על כלום, או במילים אחרות לא לחשוב על שום דבר לא לחשוב שום מחשבה, דהיינו, לחשוב על כלום. כמו כן האדם אינו מסוגל לחשוב על דבר שגדול יותר מאשר אין סוף, או קטן יותר מאשר כלום. מאחר שהאדם אינו מסוגל להכניס אל תוך המחשבה שלו את מהות הכלום אין סוף, משום כך מבחינתו של האדם כל מה שגדול מאין סוף הוא אין סוף וכל מה שקטן מכלום הוא כלום. למרות שכמובן מצד האמת יתכן שגם אחרי האין סוף וגם מתחת לכלום עדיין ניתן להתקדם הלאה... רק משום שהשכל אינו מסוגל לתפוס שום הבדל בין אין סוף לבין שני אין סוף, או בין כלום לבין שני כלום, לכן האדם מגדיר את כל מה שמעבר לקצה כמהות אחת. זא מאחר שמצד השכל של האדם המהות של האין סוף זהה לחלוטין למהות של שני אין סוף (וכן כלום לשני כלום), רק משום כך האדם מגדיר את 2 הדברים ששונים זה מזה כישות וכמהות אחת, משום שזהו הגבול של השכל האנושי. אם נשאל את האדם מה הם שני ההפכים הגדולים ביותר שהוא מכיר, הוא יאמר הכל וכלום, אלו שני ההפכים הגדולים ביותר שקיימים. ההכל מייצג את הקצה האחרון והגדול ביותר של מה שישנו, והכלום מייצג את הקצה האחרון והקטן ביותר של מה שישנו. ההכל מייצג את האין סוף, דהיינו, את השלם התמונה המלאה המציאות כולה. הכלום לעומתו מייצג את האין, דהיינו, ההעדר הגמור של השלם, הדבר שאינו קיים. ונחדד את העניין. כלום אמיתי אין משמעותו מקום אין סופי ריק. כלום אמיתי משמעותו אין מקום כלל. מקום ריק, הוא עדיין משהו.
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 2
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 2 נקדים ונגדיר: כל מה שהאדם יודע אותו בשכל אנושי, הוא יודע אותו בתוך זמן ומקום (ראה כאן). אם אין מקום, אין כלום ואז אין זמן. וגם כדי שלא יהיה ציר זמן צריך שלא יהיה כלום, דהיינו, העדר מוחלט של מרחב המקום. קיומם של מרחב ... נצחית שלא היו בה לא זמן ולא מקום. אפשר לומר שלא היה בה שום דבר, דהיינו, היא הייתה כלום, ושמאותו הכלום הופיע משהו שהוא המקום והזמן. ואפשר גם לומר שהיה ... המקום כולו, נרוקן אותו, נכניס אותו לנקודה אחת קטנה, ונעלים אותה, עם מה נישאר? נשיב: עם כלום. וכאן צריך לעצור ולהתבונן, כאשר אנחנו מעלימים את המקום כולו, אנחנו אומרים שאנחנו נשארים עם כלום. אבל הכלום הזה הוא מה שמקיף את המקום כולו, הוא אותה המהות ממש של מה שגדול יותר מכל המקום כולו. את מה מכנה האדם בשם כלום? להעדר חסר שלילה של כל מה שישנו. כאשר האדם מגיע להעדר של כל מה שישנו, הוא בעצם מגיע לאין, דהיינו, מה שאיננו. ולמה שאיננו האדם קורא כלום. אך האם זו האמת? האם באמת הכלום והאין הזה הוא באמת ככ קטן, או שמא כאשר אנחנו ... בכל רגע מחדש ממהותה של המציאות. למהות של המציאות שמות רבים. יש כאלו שקוראים לה בשם אלוהים, הקדוש ברוך הוא, הבורא, השם יתברך. יש כאלו שקוראים לה נשמת העולם, תודעת על, תת המודע, ברהמן, השלם האחד הנצחי, השכל של העולם, הישות האחת, המהות הנצחית. יש כאלו ... מהות המציאות, סיבת הסיבות, רצון הרצונות, שורש המחשבות. וכן הלאה. כאשר אומרים (יהדות) אלוהים ברא את העולם יש מאין, הכוונה האמיתית היא שאלוהים שהוא האין דהיינו, השלם, ברא מתוכו וממהותו את כל מה שישנו. כאשר אומרים (תורת הקבלה) האין סוף צמצם את עצמו, הכוונה היא שהישות שהיא ההכל, בראה ישות חדשה שהיא היש שהוא בעצם צמצום של השלם. כאשר אומרים (מדע) שהעולם הופיע מכלום, הכוונה היא שכל מה שישנו הופיע מהכלום שהוא גם השלם. ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 3
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 3 על האדם להתבונן לעומק ולהבין את הדבר הפשוט ביותר, והוא כי מה שנראה לאדם שהוא הדבר הקטן ביותר דהיינו, הכלום, הוא בעצם הדבר הגדול ביותר שהוא ההכל. ואדרבה ואדרבה, מה שנדמה לאדם למשהו ממשי שהוא היש הוא בעצם כלום אמיתי, מאחר ש: 1 - מהותו היא באמת הכלום כנל. 2 - הוא עצמו באמת כלום אמיתי, משום שאין לו ישות עצמית כלל, אלא הוא רק ... וכל ציר הזמן כולו, הם כולם רק אפשרי המציאות, דהיינו, קיימת האפשרות שהם בכלל לא יהיו קיימים. על האדם לזכור כי המהות האמיתית של המציאות, היא הכלום השלם שמהותו היא אין סופית ואינה נכנסת לתוך ... אז מהו בעצם העולם שאותו האדם רואה בתוך מרחב המקום וציר הזמן? תשובה: כל מה שהאדם רואה דהיינו, כל מה שמוגדר כישנו, כל מה שנכנס לתוך מחשבה של שכל רגיל, אלו הכל צמצומים שונים של השלם שממנו ... המציאות יכולה להיות, ונדחס את כולן לתוך נקודה אחת קטנה של רגע אחד ומקום אחד, גם זה עצמו עדיין לא באמת ימחיש את מהותה האמיתית של המציאות. לאדם בשכל האנושי אין יכולת להבין באמת את המהות של מה ... בשביל הדיוק ובמילים אחרות: את מה שמהווה את הזמן בכל רגע מחדש. מאחר שהמהות של המציאות היא ככ גדולה, והאדם בכלל נמצא בתוך המציאות עצמה, לכן קשה לשכל אנושי רגיל להבין בשכל רגיל (ראה כאן) את המהות של המציאות וכולי. הבנת המהות של המציאות היא ככ גדולה, עד כדי כך שהיא לא נכנסת לתוך מחשבה רגילה, ועד כדי כך שמרוב שאי אפשר לחשוב עליה, משום כך היא נקראת בשפת האדם כלום. אך באמת מה שנדמה לאדם ככלום, זה הדבר היחיד שבאמת קיים שמהווה את הכל כנל. כל מה שקיים בתוך המציאות, אלו הכל חלקים שונים וצמצומים שונים של מהות אחת. זו הסיבה שהאדם נמצא כל הזמן בעולם של שינויים, הפכים, ספקות, שאלות, תשובות וכולי. מנקודת ... שהוא עצמו ממש נמצא בכל דבר שקיים. הידיעה היחידה שאותה האדם מעולם לא למד, היא הידיעה שקיימת מציאות. הדבר היחיד שלא יכול שלא להיות קיים הוא הכלום. הידיעה שעומדת בבסיסן של כל הידיעות כולן, היא ידיעת המהות של המציאות, דהיינו, הכלום השלם. ראה: שורש הידיעות. מי שימשיך להתבונן בעניין יראה את האמת והיא שמצד האמת הדבר היחיד שבאמת ראוי לקרוא לו כלום, הוא כל מה שישנו. הסבר: מה שנקרא אצל האדם כלום, הוא בכלל הדבר הגדול ביותר שמהווה את כל הדברים כולם. ולכן מה שישנו, דהיינו, כל הדברים כולם מהותם היא מה שהאדם קורא לו כלום. אבל, יותר מכך, כל מה שישנו הוא באמת כלום אמיתי. משום שהוא רק צורה חיצונית וצמצום חלקי ... שישנו אין בכלל מהות אמיתית והוויה עצמית. שום דבר אינו יכול לקיים את עצמו בכוחות עצמו. (התודעה של האדם אינה יכולה לקיים את עצמה בכוחות עצמה). הכלום האמיתי הוא מה שישנו, שהוא רק נדמה לאדם כמשהו ... שקיימים במציאות, בכל אחד מהם קיים חלק כלשהו של המהות של המציאות עצמה. כדי להכיר את המהות של המציאות, צריך להכיר את כל הדברים שבתוכה (ראה כאן). השכל של המציאות נמצא בכל דבר ודבר שיש בעולם. ... שיש בעולם, השורש שלה הוא המהות של המציאות. מי שיחקור את כל הדעות כולן, יגלה בסופו של דבר שכאשר הוא מגיע אל הקצה של הכל, הוא מגיע אל מה שנקרא כלום שהוא השלם שממנו מתהווה הכל בכל רגע מחדש כנל. הלוגיקה האנושית של האדם מבוססת על חוסר היכולת להבין שכל ההפכים הם מהות אחת. ברגע שהאדם מבין שהכל זו ישות אחת, באותו הרגע הוא הופך לאדם רוחני אמיתי, ורק אז הוא מתחיל לחיות באמת. ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 4
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 4 ועכשיו עפ הנל ניתן נקודות למחשבה לגבי מספר נושאים: יש אין אלוהים. שני המשפטים נכונים באותה המידה. יש אלוהים = יש מציאות שמהווה את הכל. אין אלוהים = אין אלוהים שנפרד מהאדם, אלא הכל זו מהות אחת. יש אין נשמה. יש נשמה = המהות של המציאות מהווה את ... מצד האמת, גם אם התודעה של האדם תעלם לגמרי, הרי שהוא יחזור להיות מה שהוא היה קודם לכן, דהיינו, אלוהים. בדיוק כמו אדם שמתעורר מחלום, שהוא עדיין נשאר חי... אדם שיש לו שכל קטן ואינו מבין כי מרחב המקום כולו, הוא רק נקודה קטנה בתוך המציאות כולה, אדם כזה דומה לתינוק שנמצא בבטן אימו שחושב שכל המציאות כולה היא בטן אימו... הוא מעולם לא ראה את העולם שבחוץ... כך שנדמה לו שמי שמספר לו שיש עולם בחוץ שהוא בכלל משוגע. אך כמובן שלא כן הוא הדבר, אלא שלתינוק יש שכל מצומצם... אדם שחושב שהמציאות מסתיימת בחוקי הלוגיקה המצומצמים של האדם, דומה גם הוא ... לאדם משהו נגד רצונו, זה בכלל הוא עצמו שרוצה שזה יקרה לו נגד רצונו. הסבר: מצד האמת אין הבדל בין אלוהים לבין האדם, זאת הכל ישות אחת. כאשר קורה לאדם משהו, כאשר בכלל קורה משהו בעולם, כאשר ... עצמי של האדם. כל דבר שקורה בעולם, זה רצון עצמי של כל מה שקיים בעולם. הדבר דומה לאדם שנמצא בתוך חלום של עצמו, שכל מה שקורה בחלום, הוא רצון עצמי שלו. גם כאשר קורה לו בחלום נגד רצונו, זה בכלל רצון עצמי שלו... עצם זה שהחלום קיים, זה רצון עצמי של האדם עצמו. כמובן שזה רצון עצמי גם של כל מה שקיים בחלום, כי המהות של כל מה שקיים, היא מהותו של החולם ממש. כאשר האדם רואה משהו, חושב על משהו, הוא בעצם חושב על עצמו ממש. כי מצד האמת, כל מה שקיים זאת ישות אחת. בדיוק כמו אדם שחלום, שכל מה שהוא רואה, הוא בעצם רואה את המהות של עצמו ממש. כך שכאשר האדם מבין ... אחד. כי כל מה שקורה בעולם זה בכלל רצון עצמי של האדם שזה יקרה... הדבר דומה גם לאדם שנמצא באמצע חלום, שלא ממש מוכן לקבל את זה שיש עולם שלם וגדול פי אין סוף מחוץ לחלום שבו הוא נמצא שתופס רק נקודה קטנה בתוך העולם שבחוץ... איך אדם יכול לדעת שהוא באמצע חלום? תשובה: על ידי זה שהוא רואה דברים שאינם הגיוניים בחלום. כאשר האדם רואה שמשהו לא הגיוני ולא מסתדר לו, על ידי זה האדם מבין שהוא באמצע חלום. מי שיתבונן בעניין יגלה, כי גם בעולם הזה יש המון דברים לא הגיוניים. כל חוקי הלוגיקה ... לא הגיוני. שום דבר ממה שמתרחש כאן בתוך הזמן והמקום הוא אינו הגיוני. משום שאכן הזמן והמקום הם מעין חלום של המציאות של מי שהאדם עצמו באמת. הסיבה שיש דברים שנראים לא הגיוניים בתוך העולם, הם ... שונה ממקום אחר, אלא רק מבטא גוון מסוים של המהות האחת שיש מחוץ למקום. כמו כן, על האדם לשים לב לכך שכל השאלות כולן שיש לאדם, כולן שורשן בכך שהוא אינו מבין שהכל זו מהות אחת ושאין שום 2 ... נותנת גם משמעות חדשה למשפטים נפוצים בשפת בני האדם. לדוגמה: כאשר אדם אומר שהוא לא רוצה שום דבר, הכוונה היא שהוא לא רוצה שום דבר שאינו ממשי, דהיינו, מה שישנו. מה שהאדם באמת רוצה זה את השום דבר כלום השלם שמהווה את כל מה שישנו. פשוט אפשר להתבונן כל משפטים שונים שבהם מופיעים הביטויים, שום דבר אף אחד כלום כל דבר וכיוב, ולראות כיצד המשפטים מקבלים משמעות חדשה. כי כמובן הדבר היחיד שאותו רוצה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה משפיע על רגשות?, האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מה משפיע על רגשות?, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן למציאת עבודה, מאמן אישי לתזונה נכונה, ייעוץ טיפולי בנושאי מה משפיע על רגשות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9844 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 19:52:39 - wesi1