אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לחיות ✔מהי בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? האם הרצונות שלנו הם אישיים או שייכים למציאות? האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר את...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨מהי בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? האם הרצונות שלנו הם אישיים או שייכים למציאות? האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר את החיים או לפגוע בהם? האם ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו? האם חקירת הבחירה החופשית מובילה לאובדן תחושת ה"אני"? איך האדם ממשיך לחיות בעולם לאחר שהבין שאין לו בחירה חופשית? כיצד ההבנה שאין בחירה יכולה להשפיע על החוויה הרגשית שלנו? האם באמת יש לנו בחירה או לא? מה ההבדל בין רצון אישי לרצון המציאות?
מהי בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו?

בשיחה מעמיקה ומפורטת עוסק אליעד כהן בנושא הבחירה החופשית, ומדגיש את חשיבות ההבנה האם האדם פועל מתוך רצונו האמיתי או מתוך אילוץ רגשי. האדם עשוי להרגיש שחובה עליו להבין האם קיימת בחירה חופשית כדי לתפקד בחיים, דבר שלדברי אליעד כהן מעוות את החקירה והופך אותה ממקור להנאה ולחקירה טבעית לכפייה עצמית הגורמת סבל. לדוגמה, הוא מתאר אדם שחוקר את נושא הבחירה החופשית מתוך מחשבה שאם לא יבין זאת, הוא לא יצליח להרגיש חופשי במערכות יחסים ובחיים באופן כללי.

האם הרצונות שלנו הם אישיים או שייכים למציאות?

לפי אליעד, כדי להבין באמת מהי בחירה חופשית, על האדם להגדיר בצורה מדויקת מה המשמעות של "אין לי בחירה". משמעות ההבנה שאין בחירה היא שהרצונות שהאדם חווה כשלו, אינם באמת שייכים לו אלא למציאות עצמה. למשל, כשאדם רוצה לשתות מים, התחושה היא שהוא רוצה זאת בעצמו, אך אם אין בחירה, הרצון לשתות לא נובע ממנו אלא מתוך תהליך עמוק יותר המונע על ידי המציאות. במצב כזה, האדם הוא מעין "רובוט" שפועל מתוך תכנות קוסמי, ולא מתוך בחירה מודעת ואישית.

האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר את החיים או לפגוע בהם?

אליעד כהן מציע לבחון את השאלה מתוך נקודת מבט חווייתית ולא רק פילוסופית. לדעתו, כאשר נעלמת התחושה של "אני" נפרד, נוצרת חוויית חופש עמוקה. האדם מתחיל לחוות את עצמו ככלי דרכו המציאות פועלת. לדוגמה, כשהאדם מגלה שאין לו שליטה על הרגשות שלו, ואין הוא אחראי אם הוא מרגיש כאב או שמחה - הכל קורה דרכו, והוא משוחרר מהלחץ ומהאשמה האישית לגבי האירועים שמתרחשים בחייו.

האם ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו?

השאלה שעולה בשיחה היא, מדוע חשוב לנו להרגיש רגשות כמו כעס או אכזבה אם אנו מבינים שאין לנו שליטה אמיתית על האירועים. אליעד מסביר שיש רמות שונות של תודעה: ברמה אחת האדם אכן חווה רגשות כמו שמחה ועצב, אך ברמה עמוקה יותר הכל שייך לאותה מציאות, ולכן אין משמעות אמיתית לרגשות אישיים כמו אשמה או כעס, אלא רק למציאות שפועלת דרכו. האדם שחווה את האמת הזו מתנתק מזהותו האישית, ומתאחד עם המציאות הקוסמית.

איך ניתן לחיות בפועל בלי תחושת בחירה?

למרות ההבנה העמוקה שאין בחירה חופשית, האדם חייב ביום - יום להמשיך לחיות ולפעול כאילו הוא בעל בחירה. לדוגמה, אם אדם רואה מחבל - הוא יברח, אך במקביל יכול להרגיש שזה אלוהים שבורח מעצמו. כך נוצרת חוויה כפולה שבה האדם פועל בעולם מתוך תחושת בחירה, אך במקביל מודע לכך שכל האירועים נקבעים על ידי המציאות, כמו דמויות בחלום של החולם עצמו.

האם חקירת הבחירה החופשית מובילה לאובדן תחושת ה"אני"?

אליעד מבהיר כי מי שמבין לעומק שאין לו בחירה, מבין שהמחשבות והרצונות הם לא שלו באופן אישי, אלא שייכים למציאות עצמה. אדם כזה מפסיק להיאבק עם אנשים, מפסיק להילחם במציאות, ומתחיל לפעול בצורה הרמונית עם היקום. במקום להיות "אני" נפרד שנאבק, הוא הופך להיות ביטוי ישיר של הרצון הקוסמי, וזה משחרר אותו מהלחצים ומהקונפליקטים הפנימיים.

איך האדם ממשיך לחיות בעולם לאחר שהבין שאין לו בחירה חופשית?

גם לאחר ההבנה העמוקה הזו, האדם ממשיך לתפקד בעולם - לאכול, לנהל מערכות יחסים, לעבוד, ואף להתווכח או לריב אם יש צורך. אך ברקע הוא מודע שכל מה שקורה הוא רצון המציאות, כאילו היה בתוך חלום, והפעולות שלו הן ביטויים...
מהי בחירה חופשית ומה ההשלכות של ההבנה שאין לנו בחירה?

אליעד כהן מעלה לדיון פילוסופי מעמיק את השאלה האם יש לאדם בחירה חופשית והאם קיימת שליטה אמיתית על הרצון. הוא מדגיש שכדי להבין באמת את נושא הבחירה החופשית, יש לשים לב אם האדם חוקר את הנושא מתוך רצון אמיתי או מתוך אילוץ רגשי. כאשר אדם חוקר נושא מתוך תחושת אילוץ כמו: "אני חייב להבין את זה, אחרת לא אוכל לתפקד", אז חוויית החקירה עצמה נעשית מעוותת ומובילה לסבל במקום לשחרור.

הדיון מדגים שהאדם פעמים רבות מרגיש שהוא מוכרח להבין את נושא הבחירה החופשית, כי כל עוד הוא לא מבין אותו - הוא לא מרגיש חופשי להרגיש רגשות כמו אהבה, חיבור או שלווה. לדוגמה, משתתף בשיחה אומר שאינו מסוגל להרגיש חופשי להיפגש עם אישה או להיות חופשי בחיים, כל עוד לא הבין לעומק אם יש לו בחירה או לא.

מה ההבדל בין רצון אישי לרצון המציאות?

אליעד מבהיר שמי שטוען שאין לו בחירה חופשית, עליו להגדיר בצורה מדויקת מה הכוונה "אין לי בחירה". מדובר בהבנה שהרצונות של האדם אינם שלו. לדוגמה, כאשר אדם רוצה לשתות מים - הוא חווה שזה רצונו, אך לפי תפיסה זו, הרצון הזה לא באמת שייך לו, אלא נובע ממנגנון חיצוני - המציאות עצמה, או כפי שמכנים זאת לפעמים - אלוהים.

אם מבינים לעומק שאין לאדם בחירה, אז כל פעולה מתפרשת כאילו האדם הוא רובוט שפועל לפי תכנות של המציאות. גם אם האדם בוחר לריב עם מישהו, זה בעצם לא הוא שבחר לריב - זו הייתה תוצאה של תכנות קוסמי עמוק יותר.

האם הבנה שאין בחירה חופשית משחררת או מכניסה לייאוש?

המשתתף בשיחה שואל: אם אגלה שאין לי בחירה, האם זה יעשה אותי מאושר יותר או אומלל יותר? אליעד מציע לבחון את הדברים מהיבט חווייתי, ולא רק פילוסופי. הוא מסביר שבחוויית האדם, אם נעלמת התחושה של האני, והאדם מפסיק לחשוב ש"אני זה אני" - נוצרת תחושת חופש עמוק. לדוגמה, כאשר מישהו מרגיש שהרצונות שלו אינם שלו, והוא "נגרר" על ידי המציאות - אז הוא גם משתחרר מהאשמה ומהלחץ.

החוויה דומה למצב שבו האדם מגלה שהוא רק כלי דרכו המציאות פועלת. הוא הופך להיות כמו פרפר של אלוהים, כך שהוא כבר לא אחראי למה שקורה, לא אחראי על הרגשות שלו, ולא אחראי אם כואב לו או לא - הכל "נעשה לו".

האם יש משמעות לרגשות אם אין בחירה?

נשאלת שאלה קשה: אם אין לי בחירה, למה שיהיה לי אכפת ממשהו? למה שאכעס אם מישהו ירמה אותי או יריב איתי? התשובה של אליעד נוגעת להבחנה בין רמות שונות של תודעה. ברמה אחת, יש רגשות של טוב ורע, שמחה ועצב. אך ברמה אחרת - הכל נובע מאותה מציאות. ואז גם אם האדם נפגע או סובל - זו המציאות שפועלת דרכו, ולכן אין צורך באשמה או בכעס.

ההבנה הזו מעוררת קושי רגשי, כי היא דורשת מהאדם לשחרר את זהותו האישית ולהתנתק ממנה. אבל כשזה מתרחש - האדם יכול לחוות את חייו כישות אלוהית שפועלת דרכו.

איך אפשר לחיות בלי תחושת בחירה חופשית?

אליעד מחדד שאין זה אפשרי לחיות באופן יום - יומי מתוך ההבנה שאין בחירה כלל. הוא מסביר שיש רמות שונות של תודעה, וביום - יום האדם חי במצב שבו הוא חייב לפעול כאילו יש לו בחירה. הוא חייב לבחור אם לאכול או לאכול, אם להימנע מסכנה או לברוח ממנה. אבל מאחורי הקלעים - יש תודעה עליונה שמבינה שהכל קורה מאליו.

כך למשל, אדם יכול להרגיש שהוא בורח ממחבל, אבל באותו רגע להרגיש שזה אלוהים שבורח מעצמו, כי גם המחבל וגם הבורח הם חלקים של אותה מערכת קוסמית אחת.

מה משמעות החקירה של הבחירה החופשית?

לדברי אליעד, החקירה של חופש הבחירה מובילה לא פעם לאבדן תחושת ה"אני". האדם מבין שהוא לא רק עושה את הפעולות, אלא שהוא לא קיים כאני נפרד. ואז הוא מגלה שהמחשבה "אני רוצה משהו" - היא בעצם הרצון של המציאות עצמה, ולא שלו.

יש תובנה עמוקה המובאת בשיחה: כשאדם מבין שאין לו בחירה, הוא מפסיק להילחם, הוא מפסיק לריב עם אנשים, הוא מקבל את המציאות. הוא נהיה כמו כלי שקוף שדרכו הרצון הקוסמי זורם.

כיצד ניתן להמשיך לחיות בתוך העולם לאחר הבנה כזו?

השיחה מדגימה שדווקא אחרי שהאדם מבין שאין לו בחירה - הוא ממשיך לפעול, ממשיך לאכול, לנהל מערכות יחסים, ואפילו לריב אם צריך. אבל ברקע הוא מבין שכל...
מהו חופש בחירה?

ההרצאה עוסקת בניתוח המושג "בחירה חופשית" דרך שיחה דינמית בין אליעד לבין אדם אחר, בה אחד מעלה שאלות פילוסופיות העוסקות בבחירה ובתודעה האנושית, ואליעד משיב תוך הצגת נקודות מבט שונות על הרעיון של חופש הרצון. התשובות מצביעות על הקשר בין ההבנה של הבחירה החופשית לבין תודעה אישית, מנגנוני הגנה, והבנה של המהות הפנימית של כל אחד. השיחה חורגת מדיון על הפילוסופיה של בחירה חופשית ומפנה אל שאלות על האמת, האחיזה במציאות, והאם באמת יש לנו שליטה על הרצון.

האם יש לנו שליטה על הרצון שלנו?

הדיון מתחיל בשאלה האם באמת יש לנו רצון חופשי. אחד הדוברים טוען כי אין בחירה חופשית ואומר שהרצון עצמו לא באמת שייך לו, כי הוא נתון לשליטה של גורמים חיצוניים, כמו אלוהים או כוחות אחרים במציאות. יש כאן הבחנה בין הרצון של האדם לבין הרצון של "המציאות" או "היקום", ובסופו של דבר טענה כי כל פעולה שאדם עושה, אם היא נגזרת מתוך רצונו או מתוך הבנתו, אינה בשליטתו המוחלטת. לדברים אלה יש משמעויות עמוקות לחיים היומיומיים ולתחושת החופש האישית.

האם הבחירה חופשית היא דבר טוב או רע?

הצורך בהבנת הבחירה החופשית לא נגמר רק בתיאוריה אלא גם נוגע לאופן שבו אדם חי את חייו, כפי שמתוארת השיחה על ההבדל בין לבחור או לא לבחור. כאשר האדם מבין שאין לו בחירה, הוא עשוי לחוות חוויות של ניתוק, אובדן משמעות או חופש. ההבנה הזו עשויה לעורר תחושת שחרור או לחילופין חוסר אונים. כל שאלה על הבחירה החופשית מעלה גם את השאלה על משמעות החיים ומטרת קיומנו. האם הרגשה של חוסר בחירה תוביל אותנו לסבל או דווקא לחופש אמיתי?

האם אנחנו באמת בוחרים מה לעשות?

כחלק מהשיחה, השניים עוסקים בשאלה אם אנחנו באמת בוחרים מה לעשות בחיינו או שמא כל פעולה היא תגובה למניעים חיצוניים. כאן נדונה האידיאה של "המציאות מחליטה" ויוצא מתוך השיחה רעיון לפיו כל פעולה שאנחנו מבצעים, גם אם היא נתפסת כבחירה, היא למעשה תוצאה של גורמים שמעבר לשליטתנו. אחד הדוברים טוען כי כל החלטה שאנחנו מקבלים נובעת מאותו מנגנון חיצוני, דבר שמוביל לדיון על המשמעות של החופש הפנימי והשליטה האישית בחיינו.

איך מבינים את הרצון ואת הבחירה?

הדוברים מציגים חקר רצון כפעולה שמובילה אותם להבנה של מהות חופש הרצון. כל צעד בחקירה מבהיר יותר ויותר את הדקויות שבהן פעולותינו נתונות להשפעות חיצוניות, דבר שמוביל לשאלות על משמעות החיים ומציאותן. אחד הדוברים...
הרגע הנוכחי איך לשפר את החיים הבנה עמוקה תחושת שחרור התשובה האמיתית שכל גדול איך להפסיק לחשוב הרגשה להמשיך לחיות הרצון החופשי תחושה אובדן איך להבין את הרצון איך להשפיע איך לפגוע איך לשפר איך לשפר את החיים אמת בחירה בחירה חופשית האני הבדלה הבחירה החופשית הרגשה הרגשה של אני הרגשה של האני הרגשת האני הרצון חוויית האני חופש חקירות להבדיל להבין את הרצון להמשיך לחיות להשפיע לחיות לחיות בעולם למה להבין את הרצון למה להמשיך לחיות לפגוע לשפר לשפר את החיים משמעות רגש רגשות רצון רצון אישי רצון המציאות רצונות שליטה תחושה תחושה של אני תחושה של האני תחושות תחושת אני תחושת האני
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות למה אנשים מעדיפים לחיות ולא למות? אליעד כהן פתח את הדיון בשאלה מדוע אנשים מעדיפים לחיות ולא למות, תוך שהוא מציין שמבחינה שכלית אין הבדל חד - משמעי בין שני המצבים. הוא תיאר את ניסיונו לנתח את השאלה, תוך שהוא מבחין בכך שבסופו של דבר הרצון לחיות תמיד גובר. אליעד לא התרכז בשאלה האם המוות טוב או רע, אלא בתהליך המחשבתי שמוביל את האדם להעדיף חיים על פני מוות, כאשר בניתוח השכלי אין הבדל ברור בין השניים. מה משפיע על ההעדפה לחיות? לפי אליעד, אם השכל מזהה יתרונות ברורים בחיים לעומת המוות, אז זו הסיבה להעדפת החיים. אך אם השכל לא מצליח להבחין בהבדל, אז עולה השאלה, למה הרצון נוטה דווקא לחיות ולא למות? הוא טוען שההעדפה לחיים נובעת מהשאלה הגדולה יותר של נפרדות המציאות. בדיוק כמו שניתן לשאול מדוע יש ... בשכל? בעוד שדיברו על האם הרצון נובע מהשכל או אם השכל נגרם מתוך הרצון, אליעד הציע תשובה מעגלית: הרצון לחיות משפיע על השכל כך שהוא מוצא יתרונות לחיים, בעוד שבמקביל, השכל יכול גם למצוא יתרונות בחיים, ובכך ליצור את הרצון לחיות. השאלה מי התחיל קודם נותרה פתוחה, מה שמוביל למצב מעגלי בו כל אחד מהם משפיע על השני. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? על מנת להבין באמת למה יש רצון לחיות ולא למות, יש להבין את הסיבה לקיום המציאות ולנפרדות שבה. השאלה המרכזית היא מדוע העולם קיים? ברגע שנבין את הסיבה לקיום העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. אליעד הציע שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להתחיל לחקור את התשובות העמוקות יותר על ... אליעד העביר את הדיון לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. לדעתו, התשובה לשאלה זו תוכל לעזור להבין את הרצון לחיות. הוא ציין שההבנה של הסיבה לבריאת העולם יכולה להוביל אותנו להבין את כל השאלות הנלוות לכך. אליעד הדגיש שזו ... לחקור אותה באופן ישיר, ולשאול שאלות פשוטות כמו למה יש שמש? על מנת להגיע לתשובות עמוקות יותר. סיכום העדפה לחיות נובעת משיקולים שכליים או מתוך רצון פנימי. אם השכל רואה יתרונות בחיים על פני המוות, זהו מקור הרצון לחיות. השאלה למה לחיות ולא למות? מחייבת להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון, והם יוצרים קשר מעגלי. הבנת הסיבה לקיום העולם תוביל להבנת הרצון לחיות. האם יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם מחשבות על מוות? האם יש הבדל אמיתי בין חיים למוות? איך למצוא משמעות בחיים? מהו הרצון ואיך הוא נוצר? למה אנשים מעדיפים לחיות ולא למות? השאלה המרכזית בדיון היא מדוע אנשים מעדיפים לחיות ולא למות, כאשר לכאורה מבחינה שכלית אין הבדל חד - משמעי בין שני המצבים. הדובר מתאר שהוא מבצע ניתוח שכלי ומנסה להבין אם עדיף לחיות או למות, אך מגלה שבסופו של דבר הרצון שלו גובר והוא מעדיף לחיות. מה משפיע על ההעדפה לחיות? אליעד מסביר שאם השכל מצביע על כך שיש יותר יתרונות בחיים מאשר במוות, אז זו הסיבה להעדפה לחיות. אך אם אין יתרון ברור לחיים על פני המוות מבחינה שכלית, השאלה הופכת להיות מדוע הרצון נוטה לצד החיים ... קיימת בכלל נפרדות במציאות. בדיוק כפי שניתן לשאול מדוע יש ניגודיות בין דברים, ניתן גם לשאול מדוע קיימת ההעדפה לחיות על פני המוות. האם השכל שולט ברצון או שהרצון שולט בשכל? במהלך השיחה עולה טענה מעניינת: האם הרצון לחיות נובע מהשכל או שהשכל מושפע מהרצון? אליעד מסביר שהרצון לראות יתרונות בחיים גורם לכך שהשכל ימצא יתרונות לחיים. מצד שני, אפשר גם לטעון שהשכל מוצא יתרונות לחיים ולכן נוצר הרצון לחיות. כך נוצר מצב מעגלי - השאלה מי התחיל קודם. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? לדברי אליעד, כדי להבין באמת מדוע יש רצון לחיות ולא למות, יש להבין מדוע בכלל קיימת המציאות ומדוע יש נפרדות בעולם. השאלה האמיתית היא מדוע העולם קיים, ורק כאשר מבינים זאת, אפשר להבין גם את השאלה מדוע האדם רוצה לחיות. למה אלוהים ברא את העולם? בסוף השיחה אליעד מפנה את הדיון לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם, מתוך הבנה שאם נדע את הסיבה לבריאת העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. הוא ממליץ לשאול שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להגיע לתשובות עמוקות יותר על המציאות. סיכום - אם השכל רואה יותר יתרונות לחיים - זו הסיבה לרצון לחיות. - אם השכל לא מבחין בהבדל משמעותי בין חיים למוות - יש צורך להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. - ... קשר מעגלי בין השכל לרצון - הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון. - כדי להבין את הרצון לחיות, יש לחקור את השאלה הבסיסית יותר - מדוע העולם קיים ולמה אלוהים ברא אותו. האם יש משמעות לחיים? איך ... לי טרגי אבל כרגע אני מנסה לספר לך את התהליך שעברתי, התהליך שעברתי מצד השכל שאני מתבונן האם טוב לחיות או טוב למות אז אני באמת לא יודע. אליעד: זה טוב למות אבל בעד ארצנו. ש: כן אז אני ... יודע אם זה טוב אבל מצד שני אני אומר לעצמי הרי אני נפשי רצוני כי אני יודע שאני רוצה לחיות. אליעד: רק רוצה לחיות? ש: לא. אליעד: טוב אז מה השאלה? ש: אני מעדיף יש לי העדפה. אליעד: אתה צודק אז מה השאלה? ש: יש לי העדפה לחיות ולא למות ואז אני גם שופט אותה. אליעד: ביחס להעדפה שלך. ש: כן אז. אליעד: נכון עד כאן נכון. ... אני בוחר, למה אני מעדיף הרי במאזן השכלי יש בזה מאזן מסוים למה הרצון שלי מעדיף את הצד של לחיות ולא את הצד למות? אליעד: אתה שואל שאלה ואתה אומר אם אני בשכל מבין שאין הבדל בין לחיות ללמות אז למה אני מעדיף דווקא לחיות ולא למות זה מה שאתה שואל. ש: או יותר אני אחדד יותר. אליעד: זה מה שאתה שואל, כן תחדד ... אחדד את זה אפילו נגיד בשכל יש איזה העדפה מסוימת נגיד ספציפית זה לא ברור אם עדיף למות או לחיות, כן אבל נגיד בשכל באופן יחסי נגיד יש העדפה מסוימת לחיות אבל למה באמת לבחור לחיות כאילו. אליעד: לא ...
איך לחיות עם סכיזופרניה? האם זו מחלה? סכיזופרניה זו לא מחלה, איך לחיות עם מחלת נפש? איך לחיות עם הפרעה נפשית? איך לחיות עם דיכאון קליני? איך לחיות עם חרדה קלינית? איך לחיות עם הפרעה דו קוטבית? איך לחיות עם מאניה דיפרסיה?
איך לחיות עם סכיזופרניה? האם זו מחלה? סכיזופרניה זו לא מחלה, איך לחיות עם מחלת נפש? איך לחיות עם הפרעה נפשית? איך לחיות עם דיכאון קליני? איך לחיות עם חרדה קלינית? איך לחיות עם הפרעה דו קוטבית? איך לחיות עם מאניה דיפרסיה?
איך לחיות עם סכיזופרניה? האם זו מחלה? סכיזופרניה זו לא מחלה, איך לחיות עם מחלת נפש? איך לחיות עם הפרעה נפשית? איך לחיות עם דיכאון קליני? איך לחיות עם חרדה קלינית? איך לחיות עם הפרעה דו קוטבית? איך לחיות עם מאניה דיפרסיה? איך להתמודד עם סכיזופרניה והפרעות נפשיות אחרות? ההרצאה מתחילה בהסבר על איך להתמודד עם סכיזופרניה והאם ... המחשבות, ולימוד ניהול רגשות. המטרה היא להבין את ההיגיון של המחשבות המפריעות ולמצוא דרכים להתמודד איתן באופן שיאפשר לאדם לחיות חיים נורמליים ומספקים. סיכום ההבנה הבסיסית בסיכום הרצאה זו היא שאין מקום להתייחס להפרעות נפשיות כאל מחלות. הן אינן ... להתמודד עם הפרעות נפשיות? האם אפשר לרפא סכיזופרניה? טיפול בהפרעות נפשיות קשות מהם הצעדים להתמודדות עם מחשבות טורדניות? איך לחיות עם הפרעה סכיזואפקטיבית? איך לחיות עם קולות בראש? איך לחיות עם שמיעת קולות? איך לחיות עם הפרעת אישיות גבולית? איך לחיות עם הפרעה ביפולרית? איך לחיות עם הפרעת קשב וריכוז? איך לחיות עם מחלת נפש? איך לחיות עם הפרעות נפשיות? איך לחיות עם הפרעות אישיות? האם אני חולה נפש? האם יש לי מחלת נפש? פסיכיאטריה, איך להתמודד עם סכיזופרניה? איך לחיות עם מחשבות טורדניות? איך לחיות עם OCD? איך לחיות עם הפרעה בי פולארית? תרופה לסכיזופרניה, טיפול בהפרעות נפשיות קשות
האם יש סיבה לחיות? למה לחיות? מה הסיבה לחיות? רצון לחיות, רצון למות, רצון להתאבד, סיבה למה לחיות, סיבה למה לא להתאבד, לא רוצה לחיות, רוצה למות, לשכנע מישהו לא למות, לשכנע מישהו לא להתאבד, למה לא למות?
האם יש סיבה לחיות? למה לחיות? מה הסיבה לחיות? רצון לחיות, רצון למות, רצון להתאבד, סיבה למה לחיות, סיבה למה לא להתאבד, לא רוצה לחיות, רוצה למות, לשכנע מישהו לא למות, לשכנע מישהו לא להתאבד, למה לא למות?
האם יש סיבה לחיות? למה לחיות? מה הסיבה לחיות? רצון לחיות, רצון למות, רצון להתאבד, סיבה למה לחיות, סיבה למה לא להתאבד, לא רוצה לחיות, רוצה למות, לשכנע מישהו לא למות, לשכנע מישהו לא להתאבד, למה לא למות? האם יש סיבה אמיתית לחיות או למות? כאשר בן אדם שואל את עצמו למה לחיות, הוא מחפש משמעות או סיבה שתיתן לו כוח להמשיך. אליעד כהן מציג בהרצאה את השאלה החשובה והעמוקה הזו: האם קיימת בכלל סיבה מוחלטת לחיות? אליעד מסביר שלשאלה זו אין תשובה מוחלטת, אלא רק תשובות יחסיות, זמניות וחלקיות. הוא נותן דוגמה לכך שאנשים יכולים לתת תשובות כמו: לחיות כדי ליהנות, להגשים את עצמך, לעשות חיים או למצוא אושר. אך מיד מתעוררות שתי בעיות מרכזיות עם התשובות האלה: ... מה המטרה, ולא תהיה לכך תשובה מוחלטת שתסגור את כל השאלות האפשריות. האם אפשר לתת תשובה מוחלטת לשאלה למה לחיות? אליעד כהן מסביר שאין אפשרות לתת תשובה מוחלטת לשאלה בשביל מה לחיות?. כל תשובה שניתן תהיה חלקית בלבד, שכן תמיד יהיה ניתן להמשיך לשאול ולמה זה? או בשביל מה? הוא מבהיר ... קיימת תשובה שיכולה לסגור הרמטית את השאלה ולמנוע כל שאלה נוספת. זו נקודה קריטית להבנה: כל תשובה לשאלה למה לחיות? תהיה יחסית בלבד, לא מוחלטת. אם אין סיבה לחיות, האם כדאי למות? אליעד מתמודד עם המחשבה של אנשים שחושבים: אם אין סיבה אמיתית לחיים, אז אולי עדיף כבר ... שעכשיו כבר מותר לו למות. אבל אליעד מדגיש שזה לא נכון: אם בן אדם יגיע להבנה מוחלטת שאין סיבה לחיות, באותו רגע הרצון למות ייעלם, כי אם אין סיבה מוחלטת לחיות, אז אין גם סיבה מוחלטת למות. למעשה, הרצון למות נובע מההנחה הסמויה שיש משמעות כלשהי, שאם החיים רעים אז ... לא ירצה להתאבד, אלא יהפוך לפסיבי, אדיש ומנותק, הוא כבר לא יתאמץ לעשות שום דבר - לא למות ולא לחיות. מדוע אנשים רוצים להתאבד ומה הטעות שלהם? אליעד כהן מסביר שהסיבה שאדם רוצה למות היא תמיד בגלל שהוא סובל ... הסיבה תיעלם פתאום? למשל, אם יתגלה שאין איסור להתאבד? האם זה אומר שצריך למות מיד? לא. כי אם הסיבה לחיות אינה מוחלטת, הרי שגם הסיבה למות אינה מוחלטת. מה ההבדל בין הבנה חלקית להבנה מוחלטת שאין סיבה לחיות? אליעד מסביר הבדל חשוב מאוד בין אדם שחושב שאין סיבה לחיות לבין אדם שבאמת מבין שאין סיבה לחיות. אדם שבאמת הבין שאין שום סיבה לחיות, לא יהיה מוטרד בכלל מהשאלה אם להתאבד או לא. הוא יהיה במצב פסיבי. לעומת זאת, אדם שמוטרד ומתייסר ורוצה ... מגיע לתובנה הזאת באמת, הוא היה נעשה שווה - נפש לגמרי, ולא היה מתייסר או מוטרד כלל מהשאלה אם לחיות או למות. למה לא צריך לפחד להודות שאין סיבה מוחלטת לחיות? אליעד כהן מסביר שאין צורך לפחד מההכרה שאין סיבה מוחלטת לחיות, כי ברגע שאדם באמת יכיר בזה, הוא לא ירצה למות ולא יזיק לעצמו בשום צורה. הרצון לפגוע בעצמך או ... אמיתי ולמצב של איזון ושלווה. למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? מה הסיבה לחיות? מה לעשות כשאין טעם לחיים? איך להתמודד עם רצון למות?
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים מה גורם לילד לרצות למות ואיך הורים יכולים לעזור? כאשר ילד נמצא בדיכאון, לא רוצה לחיות ואף מביע רצון להתאבד, זה מעורר בהורים פחד, לחץ ותחושת חוסר אונים. לפי אליעד כהן, הסיבה לכך שהילד מרגיש ... צריכים קודם כל להרגיע את עצמם ולשנות את הגישה הרגשית שלהם כלפי האירוע. למה הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות ומה מסתתר מאחורי המילים האלה? אליעד כהן מסביר שכאשר ילד אומר משפט כמו אני לא רוצה לחיות, זה לא תמיד מעיד על רצון אמיתי למות. לפעמים הילד משתמש במשפט הזה כדי לבטא רגש אחר, כמו כאב ... תפקיד ההורים הוא לשאול שאלות שיסייעו לילד להבין מה באמת מפריע לו. למשל, אם הילד אומר לא בא לי לחיות, ההורה יכול לשאול: למה? מה מפריע לך עכשיו? ממה אתה עצוב? המטרה של השאלות הללו היא לאפשר לילד להביע בצורה ברורה יותר את תחושותיו האמיתיות. אליעד מדגים שאם הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות, כדאי לברר איתו אם הוא באמת התכוון למות או שאולי הוא התכוון לומר כואבת לי הבטן או אני עצוב. ... מצוקה רגשית עמוקה, ולאו דווקא רצון אמיתי למות. האם באמת אין משמעות לחיים ואיך אפשר להתמודד עם חוסר החשק לחיות? לגבי שאלות על משמעות החיים או חוסר חשק לחיות, אליעד כהן מציע לשאול תחילה מדוע האדם בכלל שואל למה לחיות? הוא מדגים ואומר שכאשר אדם שואל למה אני חי? זה דומה לשאלה בשביל מה להתאמץ? והוא מסביר שהשאלה הזו ... את הילד כיצד למצוא דברים טובים באירוע, למשל העובדה שהוא חי, שהפציעה לא קטלנית, שהוא יכול להמשיך לשחק, ללמוד ולחיות את חייו למרות הקשיים. ההורים יכולים להראות לילד שגם אם יש דברים לא נעימים, אפשר למצוא בהם צדדים חיוביים. ... איך לעזור לילד שרוצה להתאבד? איך להסביר לילד משמעות החיים? למה לא להתאבד? איך מתמודדים עם ילד חסר חשק לחיות? הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות, מה עושים? מה גורם לילדים לרצות להתאבד?
לחיות בלי רצונות, לחיות בלי פחדים, לחיות בלי תודעה, לחיות בלי רגשות, לחיות בלי מודעות, קיום ללא תודעה, קיום ללא קיום, רצוא ושוב, ביטול לאין סוף
לחיות בלי רצונות, לחיות בלי פחדים, לחיות בלי תודעה, לחיות בלי רגשות, לחיות בלי מודעות, קיום ללא תודעה, קיום ללא קיום, רצוא ושוב, ביטול לאין סוף
לחיות בלי רצונות, לחיות בלי פחדים, לחיות בלי תודעה, לחיות בלי רגשות, לחיות בלי מודעות, קיום ללא תודעה, קיום ללא קיום, רצוא ושוב, ביטול לאין סוף האם אפשר באמת לחיות ללא רצונות? אליעד כהן מתאר את הרעיון של חיים ללא רצונות, פחדים, רגשות ומודעות, תוך הצגת גישה פילוסופית מעמיקה. הוא מעלה את השאלה האם אפשר באמת להגיע למצב שבו אדם יוכל לחיות ללא כל רצון או פחד. הוא טוען שבמצב כזה, אדם לא יחווה את קיומו, כלומר, הוא יישאר קיים פיזית, ... אפשרי גם אם הוא נשמע לא הגיוני מבחינה פילוסופית. הרעיון הזה מציע כי קיים מימד שבו אדם יכול להמשיך לחיות ולהפנים את מציאות חייו מבלי לדעת שהוא קיים. האם אדם יכול להיות קיים בשני מקומות בו זמנית? בהמשך, אליעד ... תחושת הכרח. לסיכום: מה ניתן ללמוד מהרעיון של קיום ללא תודעה? לסיכום, אליעד כהן מציע מחשבה עמוקה לגבי האפשרות לחיות בלי רצונות, פחדים, רגשות או מודעות. הוא מציע מצב תיאורטי שבו אדם קיים, אך לא יודע שהוא קיים, ומציג ... ותשוקה, ללא כל רצון לרווח אישי, ובכך להגיע למצב של חופש מוחלט, שבו הוא חווה את המציאות כפי שהיא. לחיות בלי רצונות האם אפשר להתקיים ללא תודעה? איך להיפטר מפחדים? מה זה ביטול לאין סוף? האם ניתן להיות בשני מצבים בו זמנית? מהי תחושת קיום? האם אפשר באמת לחיות ללא רצונות? אליעד כהן מסביר את הנושא של חיים ללא רצונות, פחדים, תודעה, רגשות ומודעות, ומציע מבט מעמיק על ... לא הגיוני, עשוי להיות אפשרי מבחינה פילוסופית. הוא מציע את הרעיון שאולי קיים מימד או מצב שבו האדם ממשיך לחיות ולפעול ללא המודעות הרגילה שאנחנו מכירים. לפי אליעד, זה מצב של קיום ללא קיום - האדם קיים, אך אין ... וללא תחושת הכרח. לסיכום, מה ניתן ללמוד מרעיון הקיום ללא תודעה? לסיכום, אליעד כהן מציע מחשבה עמוקה לגבי האפשרות לחיות ללא רצונות, פחדים, רגשות או מודעות, ומציג אפשרות תיאורטית למצב קיום שבו האדם חי, אך אינו יודע שהוא חי. ... מן הכבלים של הרצונות והפחדים, אך הוא דורש הבנה עמוקה וויתור אמיתי על כל מה שנתפס בעיניו כקיום עצמי. לחיות בלי רצונות האם אפשר להתקיים ללא תודעה? איך להיפטר מפחדים? מה זה ביטול לאין סוף? האם ניתן להיות בשני ...
לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע?
לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע?
לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע? האם כדאי לחיות רק את הרגע? הרבה מאוד מדברים על החשיבות של לחיות את הרגע ולהיות נוכחים בהווה, אך אליעד כהן מעלה נקודת מבט שונה לחלוטין על הרעיון הזה ומסביר באופן מעמיק למה לא נכון לחיות רק את הרגע, אף שיש בכך גם יתרונות מסוימים. לדבריו, יש לראות את המציאות בשלמותה, אשר כוללת גם את ... וגם את העבר והעתיד. כאשר האדם מתעקש לבחור רק צד אחד, הוא יוצא מהאיזון ומהשלמות. מדוע לא ניתן באמת לחיות רק את הרגע? לפי אליעד כהן, גם אם אדם יטען שהוא חי רק את הרגע, בפועל הוא תמיד מושפע ... לא היה בה שום משמעות, כי המשמעות נוצרת דרך השוואה בין מצבים שונים לאורך זמן. מהם היתרונות והחסרונות של לחיות רק את הרגע? אליעד מציג שני צדדים של הנושא: היתרון בלחיות רק את הרגע הוא השקט הנפשי והשלווה, מכיוון שאין דאגות או מחשבות על העבר או העתיד. במצב כזה האדם היה חווה שלמות מוחלטת כי אין כל מתח או רצון, ולכן לא קיים סבל. החיסרון בלחיות רק את הרגע הוא אובדן מוחלט של משמעות. האדם לא יחווה שום דבר, כי אין אני, אין זמן, ואין ... שקרה או במה שיקרה, ומצד שני, מי שחי אך ורק את הרגע יאבד את כל המשמעות שבחייו. כיצד אפשר לחיות גם את הרגע וגם את תחושת הזמן? לפי אליעד, הדרך לפתור את הפרדוקס היא להבין שהניגודים במציאות קיימים יחד ... שיש לרצונות, לזמן, לעבר ולעתיד, ובו זמנית לחוות את האחדות השלמה שמבטלת את המשמעות הזו. במילים אחרות, האדם יכול לחיות גם עם חוויית הזמן וגם עם חוויית הרגע בו - זמנית. כדי להגיע להבנה הזאת, אליעד ממליץ לאדם לשאול ... הוא יכול להכיל בתוכו גם את חוויית הזמן וגם את חוויית הרגע במקביל. מהי הדרך המעשית להגיע לאיזון בין לחיות את הרגע ולא לחיות את הרגע? הדרך המעשית היא ההתבוננות באחדות והנפרדות שקיימות במציאות במקביל. על ידי התבוננות אמיתית במציאות והבנתה, האדם יוצר ... משמעות החיים וכיצד היא נבנית? איך להתמודד עם מחשבות על העבר והעתיד? איך להגיע לאיזון רגשי בחיים? למה לא לחיות רק את הרגע? רבים ממליצים על חיים ברגע, אך האם זה באמת נכון? מצד אחד, הרעיון של לחיות את הרגע מבטא ניתוק מהעבר ומהעתיד ומיקוד בהווה. אך מצד שני, החיים הם לא רק רגע אחד - הם ... המציאות כוללת בתוכה את כל הכוחות - את הטוב והרע, את ההשלכות ואת חוויות העבר והעתיד. האם אפשר באמת לחיות רק את הרגע? גם אם אדם יאמר שהוא חי רק את הרגע, בפועל הוא לא יכול להתנתק לחלוטין מהעבר ... במצב כזה, אין אפילו אני, כי כדי שתהיה זהות אישית, צריך השוואה בין רגעים שונים. מה היתרונות והחסרונות של לחיות את הרגע? מצד אחד, אם אדם לא חי את הרגע כלל, הוא תמיד יהיה מוטרד - מהעבר או מהעתיד, ... שבקיום. שלמות האושר נמצאת באיזון - כאשר אדם מבין שהמציאות כוללת את שני ההיבטים גם יחד. מצד אחד, עליו לחיות את הרגע כדי לאפשר לעצמו חוויה של שלווה. מצד שני, הוא צריך להיות מחובר גם לזמן, כדי להרגיש משמעות. איך אפשר לשלב בין לחיות את הרגע ובין חוויית הזמן? הדרך הנכונה היא להבין שהנפרדות בעולם (כמו עבר, עתיד והווה) היא חלק מאחדות כוללת. ... שני המצבים בו זמנית - להיות נוכח בהווה, אך גם מחובר לעבר ולעתיד. לסיכום, אדם לא צריך לבחור בין לחיות את הרגע לבין לחיות עם תחושת זמן, אלא לשלב את שניהם - להבין שהניגודים בעולם קיימים יחד ולהגיע למצב של השתוות רגשית, שמאפשרת ... וכיצד היא נבנית? איך להתמודד עם מחשבות על העבר והעתיד? איך להגיע לאיזון רגשי בחיים? למה כן / לא לחיות את הרגע? ועוד. הרבה מדברים או מסבירים איך ולמה לחיות את הרגע, וכדי שלא יהיה בנאלי, נדבר הפעם דווקא על למה לא לחיות את הרגע. החשיבה של לחיות את הרגע היא גם שגויה, אבל גם יש בה טוב ונסביר בהמשך, אך אף על פי כן נסביר למה אדם לא צריך לחיות את הרגע. אם אדם יסתכל היטב על המהות, אדם יבין למה לא לחיות את הרגע, ובעצם אדם בכלל לא צריך לעשות דבר זה או אחר. וזאת כיוון שהמציאות כמציאות היא מכילה בתוכה ... מה יהיה. ונסביר למה מבחינה פרקטית גם אם מישהו יגיד שהוא חי רק את הרגע, הוא לא באמת יכול לחיות רק את הרגע ותכף נסביר למה. וגם אדם צריך לזכור שהמציאות היא סך כל הכוחות, ואדם צריך לדעת גם לחיות את הרגע וגם לא לחיות את הרגע. ורצוי מאד שזה יהיה בשלמות, גם לחיות את הרגע בשלמות, ובו בזמן לא לחיות את הרגע. ואם נבין מה היא המציאות, אם ניקח רגע של מציאות, ניקח את כל הרגעים שבעולם, ונחשוב שהם ... זאת אומרת שהיה בה סתם מציאות. ואף על פי כן, במציאות שלנו כן יש משמעות וכולי. ואדם לא יכול לחיות את הרגע, בעוד יש לו מחשבה אחת קטנה, הוא לא יכול לחיות את הרגע, נגיד שהאדם חושב על המילה שולחן, או כסא, הוא לא יכול לחיות את הרגע. כי אם נשאל אותו אם הוא חווה את המילה שולחן וכיסא כאותו הדבר, הוא יגיד שהוא חווה ... אותו, זה אני זה לא אני וכו וברגע שאדם אומר את המילה אני הוא מיחס משמעות לעבר ולאני שלו. לחיות את הרגע, פירושו לחיות מחוץ לזמן, אין כלום, יש רק את הרגע הזה. וכשבן אדם אומר אני, או חושב כל מחשבה אחרת, הוא ... ברגע הזה, אז בעצם אין אני ואין כלום, ומי שיתבונן יבין את הנאמר. כמו כן יש גם חסרונות ללא לחיות רק את הרגע, כי כשאדם לא חי את הרגע הוא אף פעם לא מרוצה, כי תמיד יהיו לו רצונות, ... שזה טוב. כי ברגע, אין טרדות מה יהיה או מה היה יש שקט נפשי, שלמות. כך שיש יתרונות גם בלחיות את הרגע, וגם בלא לחיות את הרגע. והשאלה הנשאלת היא מה עושים. כפי שנאמר אדם צריך לחיות גם וגם, גם שיהיה רצון וגם בלי רצון. שיהיה לאדם דבר והיפוכו, ואיך עושים זאת, על ידי כפי שנאמר ...
לחקות אנשים, לחיות כמו כולם, לקחת דוגמה מאחרים, לחיות כמו בעל חיים, לחיות כמו חיה, לחיות כמו אריה, לחיות כמו חתול, השכל של החתול, לעמוד בצפירה, מה חושבים עליך?
לחקות אנשים, לחיות כמו כולם, לקחת דוגמה מאחרים, לחיות כמו בעל חיים, לחיות כמו חיה, לחיות כמו אריה, לחיות כמו חתול, השכל של החתול, לעמוד בצפירה, מה חושבים עליך?
לחקות אנשים, לחיות כמו כולם, לקחת דוגמה מאחרים, לחיות כמו בעל חיים, לחיות כמו חיה, לחיות כמו אריה, לחיות כמו חתול, השכל של החתול, לעמוד בצפירה, מה חושבים עליך? מה המשמעות של לחקות אנשים ולחיות כמו כולם? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בנושא של חיקוי אחרים והתנהלות על פי הדוגמאות שסובבות אותנו. הוא מתחיל בשאלה אם כדאי לנו לחיות כמו כולם וללמוד מהתנהגותם, והאם יש בכך יתרונות או חיסרונות. במהלך ההרצאה, אליעד מביא דוגמאות שונות ומסביר כיצד כל אחד מאיתנו נוטה לאמץ דפוסים של התנהגות שמקורם בסביבה ובחברה שבה אנו חיים. האם כדאי לקחת דוגמאות מאחרים או לחיות כפי שנחפוש בעצמנו? אליעד מדבר על המתח בין לחיות על פי הדוגמאות שסביבנו לבין לחיות כפי שעולה מהשכל שלנו, ומה אנחנו באמת רוצים. הוא מציין כי לעיתים אנחנו עושים דברים רק כי אחרים עושים ... השכל של החתול הוא דימוי לפשטות ולמיקוד במה שחשוב לנו, ללא השפעה חיצונית. אליעד מבקש מאיתנו לחשוב האם נוכל לחיות כמו חתול, להתמקד במה שאנחנו באמת רוצים ולא להיגרר אחרי ציפיות חברתיות. הוא מבקש לבדוק את עצמנו בכל סיטואציה ... להיות כמו כולם? בהמשך ההרצאה, אליעד מביא את היתרונות והחסרונות של חיקוי התנהגויות של אחרים. מצד אחד, הוא מציין שלחיות כמו כולם יכול לתת תחושת שייכות והשתלבות בחברה, אך מצד שני, זה יכול גם לגרום לנו לפספס את הרצון האמיתי שלנו ולהתנהל באופן אוטומטי ולא מתוך בחירה אמיתית. אליעד מסביר שלפעמים זה קל יותר לחיות על פי דוגמאות של אחרים, אך השאלה הגדולה היא האם זה באמת מה שאנחנו רוצים. מה המשמעות של הרצון ...
פחד לחיות בלי פחד, חרדה לחיות בלי חרדה - טיפול בחרדה, תרופה נגד חרדה - לחיות בפחד, לחיות בחרדה
פחד לחיות בלי פחד, חרדה לחיות בלי חרדה - טיפול בחרדה, תרופה נגד חרדה - לחיות בפחד, לחיות בחרדה ובו יתבאר העניין, שלפעמים האדם עצמו גורם לכך שיהיו לו הפרעות חרדה ופחדים שונים. בגלל, שהוא עצמו רוצה מבחינה מסוימת, לחיות בפחד ולחיות בחרדה. ומי שיתבונן אל תוכו עמוק בעין אמיתית, יראה, שמנקודת מבט מסוימת, הוא עצמו רוצה שיהיו לו פחדים וחרדות. ... ישיג אותו, ונמצא בחרדה מכך שאולי המציאות תהיה נגד רצונו. והחרדה והפחד והרצון, קיומם תלוי אחד בשני. ואי אפשר לחיות בלי פחד ובלי חרדה, כל זמן שיש רצון כלשהו, וגם אי אפשר לחיות עם רצון כלשהו, בלי שום פחד ובלי שום חרדה. ורצון = פחד וחרדה בעוצמה כלשהי. הכל, לפי העוצמה של ... רצון עצמי, אז אין טוב ואין רע. ומי שיתבונן אל תוכו היטב, יראה כי מנקודת מבט מסוימת, הוא רוצה לחיות חיים שיש בהם טוב ורע, והוא לא מוכן לחיות חיים שאין בהם שום טוב ורע בכלל. כי בעיני האדם, חיים בלי טוב ובלי רע, נראים כחיים משעממים, וכחיים חסרי עניין. והאדם רוצה מנקודת מבט מסוימת, לחיות חיים, שיש בהם טוב ורע. וכל אחד שישאל את עצמו, האם הוא מוכן לחיות חיים בלי טוב ובלי רע. ובלי שום רצון ובלי שום דבר שיהיה נגד הרצון שלו. ומי שמרגיש שהוא לא ... של הטוב והרע שיש בחיים שלו, הרי שזה אומר, שהוא רוצה גם את החרדות ואת הפחדים שלו. והאדם, מפחד לחיות בלי פחד, ונמצא בחרדה לחיות בלי חרדה. כי האדם בתת המודע שלו נדמה לו, שאם הוא יחיה בלי שום פחד, הרי שממילא לא יהיה ... להרגיש רע, וכל הפחדים והחרדות האלו, הם אלו שמניעים את האדם. והאדם, שלא מבין בשלמות את המשמעות האמיתית של לחיות בלי שום פחד לגמרי, ולחיות בלי שום חרדה לגמרי, נדמה לו בטעות, שלא לפחד כלל, זה יכול להיות רע. כי בלי שום רצון כלל, ... הפחדים ומכל החרדות שלו, בגלל שהוא מפחד שזה יביא אותו למצב של תחושת ריקנות ותחושת שעמום וכולי. והאדם, מפחד לחיות במצב שנראה לו כחוסר משמעות מוגדרת. ולכן, הוא ממשיך לשמור על הקיום של הפחד והקיום של החרדה. וכאשר האדם ... החיים, הרי שהוא בעצם רוצה בעוצמה כלשהי, את זה שיש לו, גם חרדה ופחד נגד רצונו כנל. ומי שרוצה לחיות בלי שום פחד לגמרי, ובלי שום חרדה לגמרי, עליו להיות מוכן לוותר לגמרי על משחק החיים. ולוותר לגמרי על משחק החיים, אין פירושו להתאבד / התאבדות וכיוב. אלא פירושו, להיות מוכן לחיות את החיים כפי מה שהם, ולהיות מוכן לרצות את המציאות תמיד כפי מה שהיא, ולחיות עם המציאות בזרימה מוחלטת תמיד, בלי שום קונפליקטים. ונחדד את העניין: כי האדם שסובל מחרדות ופחדים, הוא חי בתודעה ... לכך, שהאדם לא באמת רוצה בלב שלם כל כולו לצאת מכל החרדות והפחדים שלו. כי מצד אחד האדם רוצה לחיות בלי פחדים ובלי רע, אבל מצד שני הוא מבין, שזה גם יבוא על חשבון האושר והטוב היחסי והזמני שלו. ...
לחיות או למות, למה לא להתאבד, קדושת החיים, רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד
לחיות או למות, למה לא להתאבד, קדושת החיים, רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד
לחיות או למות, למה לא להתאבד, קדושת החיים, רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד למה אנשים מפחדים למות ולמה הם רוצים לחיות? אליעד כהן מסביר כי הפחד מהמוות והרצון העז לחיות הם לא רצונות טבעיים, אלא רצונות שנוצרו בגלל חינוך, התרבות והסביבה שבה האדם חי. אנשים מפחדים מהמוות בעיקר כי חונכו לחשוב שצריך לרצות לחיות. האדם מגיע לעולם ומקבל מסר ברור מהסביבה שכולם מתאמצים לשרוד ולחיות, ולכן הוא מסיק בטעות שחיים הם הדבר החשוב ביותר. אליעד מדגים זאת בצורה פשוטה ומפורטת: אם המציאות הייתה הפוכה, ... סוף אצליח למות. מדוע? כי האדם היה מחונך למטרה של מוות ולא למטרה של חיים. מכאן עולה המסקנה שהרצון לחיות אינו באמת רצון עצמי, אלא שתלו אותו בתת - ההכרה של האדם. איך אפשר לפרק את הרצון לחיות באמצעות שאלות? אליעד מסביר כי למרות שהרצון לחיות נחשב לאחד הרצונות הכי חזקים של האדם, גם אותו אפשר לפרק ולהעלים אם שואלים מספיק פעמים את השאלה למה אני רוצה לחיות? בשלב הראשון, אדם פוחד מהמוות כי הוא רוצה לחיות. הוא רוצה לחיות כי הסבירו לו שזה חשוב. אבל אם ימשיך לשאול את עצמו למה? ויעמיק בשאלות הללו, הוא יגיע למקום שבו ... לרצון להתאבד היא ההנחה הברורה שהמוות יוביל אותם להרגשה טובה יותר. גם את הרצון הזה, בדיוק כמו את הרצון לחיות, אפשר לפרק באמצעות שאלות. האדם יכול לשאול את עצמו: למה אני רוצה להתאבד? התשובה תהיה שהוא רוצה להרגיש יותר ... את הרצון להתאבד? מה זה פירוק באמצעות שאלות? איך להתמודד עם פחדים וחרדות? מהי חוויית האחדות? למה אנשים רוצים לחיות? איך להפסיק לפחד מהמוות? אתה רוצה את הרצון הזה הרצון הזה יעלם כל רצון לא משנה מה אפילו הרצון לחיות, אפילו הרצון לחיות שבן אדם עכשיו מת מפחד שהוא הולך למות, למה הוא מת מפחד שהוא הולך למות? כי הוא מאוד רוצה לחיות אבל למה אתה רוצה לחיות כי אמרו לך שצריך לרצות לחיות, שאלו אותך אתה שאלת מה עושים פה בכדור הארץ אמרו לך מנסים לשרוד, שאלת למה אמרו לך כדי לחיות אז הבנת אם כולם עובדים כל כך קשה כדי לחיות כנראה שלחיות זה מאוד חשוב. אבל מצד האמת אם היו אומרים לך מה מנסים לעשות פה? למות נניח שאנשים פה היה ... אותך היית אומר וואלה איזה כייף הולכים להרוג אותי אני עכשיו אצליח למות. זאת אומרת הכניסו לך לראש שצריך לחיות אז זה גרם לך, שתלו לך לתת הכרה שאתה צריך לחיות אז עכשיו אתה לחוץ אולי אני אמות אבל אם אתה תשאל את עצמך מספיק פעמים רגע אבל למה אני רוצה לחיות מאיזו סיבה, אבל מאיפה בכלל בא הרצון הזה, רגע למה אבל זה באמת משנה? אתה בסוף תחווה את האחדות. ... גרוע לצורך הדיון עכשיו נחשוב שהוא הכי גרוע, הכי גרוע זה למות אבל גם הרצון הכי חזק של האדם לחיות אפשר לפרק אותו על ידי השאלה למה אני רוצה לחיות. כי אם אתה תשאל למה ולמה אתה תגיע למקום שזה לא משנה לך חי או מת ואז אתה לא ... וככה, ולמה אתה רוצה ככה וככה? בסופו של דבר אתה תחווה שהכל אחד ואם הכל אחד אז זה טוב לחיות וזה טוב למות אבל אתה לא נלחץ לא מפה ולא משם. מה שעכשיו נתתי דוגמה זה בעצם לקחנו נפרדות ...
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר מהי משמעות החיים לפי אליעד כהן? אליעד כהן דן בשאלה מהי משמעות החיים? ומדגיש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהי בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? האם הרצונות שלנו הם אישיים או שייכים למציאות? האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר את החיים או לפגוע בהם? האם ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו? האם חקירת הבחירה החופשית מובילה לאובדן תחושת ה"אני"? איך האדם ממשיך לחיות בעולם לאחר שהבין שאין לו בחירה חופשית? כיצד ההבנה שאין בחירה יכולה להשפיע על החוויה הרגשית שלנו? האם באמת יש לנו בחירה או לא? מה ההבדל בין רצון אישי לרצון המציאות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לחיות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לחיות, איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, הכוונה אישית, מטפל רגשי בתחום לחיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7969 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 23:25:12 - wesi1