אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חקירות ✔מהי בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? האם הרצונות שלנו הם אישיים או שייכים למציאות? האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨מהי בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? האם הרצונות שלנו הם אישיים או שייכים למציאות? האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר את החיים או לפגוע בהם? האם ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו? האם חקירת הבחירה החופשית מובילה לאובדן תחושת ה"אני"? איך האדם ממשיך לחיות בעולם לאחר שהבין שאין לו בחירה חופשית? כיצד ההבנה שאין בחירה יכולה להשפיע על החוויה הרגשית שלנו? האם באמת יש לנו בחירה או לא? מה ההבדל בין רצון אישי לרצון המציאות?
מהי בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו?

בשיחה מעמיקה ומפורטת עוסק אליעד כהן בנושא הבחירה החופשית, ומדגיש את חשיבות ההבנה האם האדם פועל מתוך רצונו האמיתי או מתוך אילוץ רגשי. האדם עשוי להרגיש שחובה עליו להבין האם קיימת בחירה חופשית כדי לתפקד בחיים, דבר שלדברי אליעד כהן מעוות את החקירה והופך אותה ממקור להנאה ולחקירה טבעית לכפייה עצמית הגורמת סבל. לדוגמה, הוא מתאר אדם שחוקר את נושא הבחירה החופשית מתוך מחשבה שאם לא יבין זאת, הוא לא יצליח להרגיש חופשי במערכות יחסים ובחיים באופן כללי.

האם הרצונות שלנו הם אישיים או שייכים למציאות?

לפי אליעד, כדי להבין באמת מהי בחירה חופשית, על האדם להגדיר בצורה מדויקת מה המשמעות של "אין לי בחירה". משמעות ההבנה שאין בחירה היא שהרצונות שהאדם חווה כשלו, אינם באמת שייכים לו אלא למציאות עצמה. למשל, כשאדם רוצה לשתות מים, התחושה היא שהוא רוצה זאת בעצמו, אך אם אין בחירה, הרצון לשתות לא נובע ממנו אלא מתוך תהליך עמוק יותר המונע על ידי המציאות. במצב כזה, האדם הוא מעין "רובוט" שפועל מתוך תכנות קוסמי, ולא מתוך בחירה מודעת ואישית.

האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר את החיים או לפגוע בהם?

אליעד כהן מציע לבחון את השאלה מתוך נקודת מבט חווייתית ולא רק פילוסופית. לדעתו, כאשר נעלמת התחושה של "אני" נפרד, נוצרת חוויית חופש עמוקה. האדם מתחיל לחוות את עצמו ככלי דרכו המציאות פועלת. לדוגמה, כשהאדם מגלה שאין לו שליטה על הרגשות שלו, ואין הוא אחראי אם הוא מרגיש כאב או שמחה - הכל קורה דרכו, והוא משוחרר מהלחץ ומהאשמה האישית לגבי האירועים שמתרחשים בחייו.

האם ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו?

השאלה שעולה בשיחה היא, מדוע חשוב לנו להרגיש רגשות כמו כעס או אכזבה אם אנו מבינים שאין לנו שליטה אמיתית על האירועים. אליעד מסביר שיש רמות שונות של תודעה: ברמה אחת האדם אכן חווה רגשות כמו שמחה ועצב, אך ברמה עמוקה יותר הכל שייך לאותה מציאות, ולכן אין משמעות אמיתית לרגשות אישיים כמו אשמה או כעס, אלא רק למציאות שפועלת דרכו. האדם שחווה את האמת הזו מתנתק מזהותו האישית, ומתאחד עם המציאות הקוסמית.

איך ניתן לחיות בפועל בלי תחושת בחירה?

למרות ההבנה העמוקה שאין בחירה חופשית, האדם חייב ביום - יום להמשיך לחיות ולפעול כאילו הוא בעל בחירה. לדוגמה, אם אדם רואה מחבל - הוא יברח, אך במקביל יכול להרגיש שזה אלוהים שבורח מעצמו. כך נוצרת חוויה כפולה שבה האדם פועל בעולם מתוך תחושת בחירה, אך במקביל מודע לכך שכל האירועים נקבעים על ידי המציאות, כמו דמויות בחלום של החולם עצמו.

האם חקירת הבחירה החופשית מובילה לאובדן תחושת ה"אני"?

אליעד מבהיר כי מי שמבין לעומק שאין לו בחירה, מבין שהמחשבות והרצונות הם לא שלו באופן אישי, אלא שייכים למציאות עצמה. אדם כזה מפסיק להיאבק עם אנשים, מפסיק להילחם במציאות, ומתחיל לפעול בצורה הרמונית עם היקום. במקום להיות "אני" נפרד שנאבק, הוא הופך להיות ביטוי ישיר של הרצון הקוסמי, וזה משחרר אותו מהלחצים ומהקונפליקטים הפנימיים.

איך האדם ממשיך לחיות בעולם לאחר שהבין שאין לו בחירה חופשית?

גם לאחר ההבנה העמוקה הזו, האדם ממשיך לתפקד בעולם - לאכול, לנהל מערכות יחסים, לעבוד, ואף להתווכח או לריב אם יש צורך. אך ברקע הוא מודע שכל מה שקורה הוא רצון המציאות, כאילו היה בתוך חלום, והפעולות שלו הן ביטויים...
מהי בחירה חופשית ומה ההשלכות של ההבנה שאין לנו בחירה?

אליעד כהן מעלה לדיון פילוסופי מעמיק את השאלה האם יש לאדם בחירה חופשית והאם קיימת שליטה אמיתית על הרצון. הוא מדגיש שכדי להבין באמת את נושא הבחירה החופשית, יש לשים לב אם האדם חוקר את הנושא מתוך רצון אמיתי או מתוך אילוץ רגשי. כאשר אדם חוקר נושא מתוך תחושת אילוץ כמו: "אני חייב להבין את זה, אחרת לא אוכל לתפקד", אז חוויית החקירה עצמה נעשית מעוותת ומובילה לסבל במקום לשחרור.

הדיון מדגים שהאדם פעמים רבות מרגיש שהוא מוכרח להבין את נושא הבחירה החופשית, כי כל עוד הוא לא מבין אותו - הוא לא מרגיש חופשי להרגיש רגשות כמו אהבה, חיבור או שלווה. לדוגמה, משתתף בשיחה אומר שאינו מסוגל להרגיש חופשי להיפגש עם אישה או להיות חופשי בחיים, כל עוד לא הבין לעומק אם יש לו בחירה או לא.

מה ההבדל בין רצון אישי לרצון המציאות?

אליעד מבהיר שמי שטוען שאין לו בחירה חופשית, עליו להגדיר בצורה מדויקת מה הכוונה "אין לי בחירה". מדובר בהבנה שהרצונות של האדם אינם שלו. לדוגמה, כאשר אדם רוצה לשתות מים - הוא חווה שזה רצונו, אך לפי תפיסה זו, הרצון הזה לא באמת שייך לו, אלא נובע ממנגנון חיצוני - המציאות עצמה, או כפי שמכנים זאת לפעמים - אלוהים.

אם מבינים לעומק שאין לאדם בחירה, אז כל פעולה מתפרשת כאילו האדם הוא רובוט שפועל לפי תכנות של המציאות. גם אם האדם בוחר לריב עם מישהו, זה בעצם לא הוא שבחר לריב - זו הייתה תוצאה של תכנות קוסמי עמוק יותר.

האם הבנה שאין בחירה חופשית משחררת או מכניסה לייאוש?

המשתתף בשיחה שואל: אם אגלה שאין לי בחירה, האם זה יעשה אותי מאושר יותר או אומלל יותר? אליעד מציע לבחון את הדברים מהיבט חווייתי, ולא רק פילוסופי. הוא מסביר שבחוויית האדם, אם נעלמת התחושה של האני, והאדם מפסיק לחשוב ש"אני זה אני" - נוצרת תחושת חופש עמוק. לדוגמה, כאשר מישהו מרגיש שהרצונות שלו אינם שלו, והוא "נגרר" על ידי המציאות - אז הוא גם משתחרר מהאשמה ומהלחץ.

החוויה דומה למצב שבו האדם מגלה שהוא רק כלי דרכו המציאות פועלת. הוא הופך להיות כמו פרפר של אלוהים, כך שהוא כבר לא אחראי למה שקורה, לא אחראי על הרגשות שלו, ולא אחראי אם כואב לו או לא - הכל "נעשה לו".

האם יש משמעות לרגשות אם אין בחירה?

נשאלת שאלה קשה: אם אין לי בחירה, למה שיהיה לי אכפת ממשהו? למה שאכעס אם מישהו ירמה אותי או יריב איתי? התשובה של אליעד נוגעת להבחנה בין רמות שונות של תודעה. ברמה אחת, יש רגשות של טוב ורע, שמחה ועצב. אך ברמה אחרת - הכל נובע מאותה מציאות. ואז גם אם האדם נפגע או סובל - זו המציאות שפועלת דרכו, ולכן אין צורך באשמה או בכעס.

ההבנה הזו מעוררת קושי רגשי, כי היא דורשת מהאדם לשחרר את זהותו האישית ולהתנתק ממנה. אבל כשזה מתרחש - האדם יכול לחוות את חייו כישות אלוהית שפועלת דרכו.

איך אפשר לחיות בלי תחושת בחירה חופשית?

אליעד מחדד שאין זה אפשרי לחיות באופן יום - יומי מתוך ההבנה שאין בחירה כלל. הוא מסביר שיש רמות שונות של תודעה, וביום - יום האדם חי במצב שבו הוא חייב לפעול כאילו יש לו בחירה. הוא חייב לבחור אם לאכול או לאכול, אם להימנע מסכנה או לברוח ממנה. אבל מאחורי הקלעים - יש תודעה עליונה שמבינה שהכל קורה מאליו.

כך למשל, אדם יכול להרגיש שהוא בורח ממחבל, אבל באותו רגע להרגיש שזה אלוהים שבורח מעצמו, כי גם המחבל וגם הבורח הם חלקים של אותה מערכת קוסמית אחת.

מה משמעות החקירה של הבחירה החופשית?

לדברי אליעד, החקירה של חופש הבחירה מובילה לא פעם לאבדן תחושת ה"אני". האדם מבין שהוא לא רק עושה את הפעולות, אלא שהוא לא קיים כאני נפרד. ואז הוא מגלה שהמחשבה "אני רוצה משהו" - היא בעצם הרצון של המציאות עצמה, ולא שלו.

יש תובנה עמוקה המובאת בשיחה: כשאדם מבין שאין לו בחירה, הוא מפסיק להילחם, הוא מפסיק לריב עם אנשים, הוא מקבל את המציאות. הוא נהיה כמו כלי שקוף שדרכו הרצון הקוסמי זורם.

כיצד ניתן להמשיך לחיות בתוך העולם לאחר הבנה כזו?

השיחה מדגימה שדווקא אחרי שהאדם מבין שאין לו בחירה - הוא ממשיך לפעול, ממשיך לאכול, לנהל מערכות יחסים, ואפילו לריב אם צריך. אבל ברקע הוא מבין שכל...
מהו חופש בחירה?

ההרצאה עוסקת בניתוח המושג "בחירה חופשית" דרך שיחה דינמית בין אליעד לבין אדם אחר, בה אחד מעלה שאלות פילוסופיות העוסקות בבחירה ובתודעה האנושית, ואליעד משיב תוך הצגת נקודות מבט שונות על הרעיון של חופש הרצון. התשובות מצביעות על הקשר בין ההבנה של הבחירה החופשית לבין תודעה אישית, מנגנוני הגנה, והבנה של המהות הפנימית של כל אחד. השיחה חורגת מדיון על הפילוסופיה של בחירה חופשית ומפנה אל שאלות על האמת, האחיזה במציאות, והאם באמת יש לנו שליטה על הרצון.

האם יש לנו שליטה על הרצון שלנו?

הדיון מתחיל בשאלה האם באמת יש לנו רצון חופשי. אחד הדוברים טוען כי אין בחירה חופשית ואומר שהרצון עצמו לא באמת שייך לו, כי הוא נתון לשליטה של גורמים חיצוניים, כמו אלוהים או כוחות אחרים במציאות. יש כאן הבחנה בין הרצון של האדם לבין הרצון של "המציאות" או "היקום", ובסופו של דבר טענה כי כל פעולה שאדם עושה, אם היא נגזרת מתוך רצונו או מתוך הבנתו, אינה בשליטתו המוחלטת. לדברים אלה יש משמעויות עמוקות לחיים היומיומיים ולתחושת החופש האישית.

האם הבחירה חופשית היא דבר טוב או רע?

הצורך בהבנת הבחירה החופשית לא נגמר רק בתיאוריה אלא גם נוגע לאופן שבו אדם חי את חייו, כפי שמתוארת השיחה על ההבדל בין לבחור או לא לבחור. כאשר האדם מבין שאין לו בחירה, הוא עשוי לחוות חוויות של ניתוק, אובדן משמעות או חופש. ההבנה הזו עשויה לעורר תחושת שחרור או לחילופין חוסר אונים. כל שאלה על הבחירה החופשית מעלה גם את השאלה על משמעות החיים ומטרת קיומנו. האם הרגשה של חוסר בחירה תוביל אותנו לסבל או דווקא לחופש אמיתי?

האם אנחנו באמת בוחרים מה לעשות?

כחלק מהשיחה, השניים עוסקים בשאלה אם אנחנו באמת בוחרים מה לעשות בחיינו או שמא כל פעולה היא תגובה למניעים חיצוניים. כאן נדונה האידיאה של "המציאות מחליטה" ויוצא מתוך השיחה רעיון לפיו כל פעולה שאנחנו מבצעים, גם אם היא נתפסת כבחירה, היא למעשה תוצאה של גורמים שמעבר לשליטתנו. אחד הדוברים טוען כי כל החלטה שאנחנו מקבלים נובעת מאותו מנגנון חיצוני, דבר שמוביל לדיון על המשמעות של החופש הפנימי והשליטה האישית בחיינו.

איך מבינים את הרצון ואת הבחירה?

הדוברים מציגים חקר רצון כפעולה שמובילה אותם להבנה של מהות חופש הרצון. כל צעד בחקירה מבהיר יותר ויותר את הדקויות שבהן פעולותינו נתונות להשפעות חיצוניות, דבר שמוביל לשאלות על משמעות החיים ומציאותן. אחד הדוברים...
מנגנון רצון אמיתי אושר להיות חופשי הוא מפחד אכילה הרגשת רגשות דעה אישית אילוצים הרצונות של האדם לחוות את החיים אובדן איך להשפיע על רגש איך לשפר את החיים אמת אני בחירה בחירה חופשית בלי בחירה חופשית האני הבדל הבדלה הבדלים הבחירה החופשית הבנה המציאות הרגשה הרגשה של אני הרגשה של האני הרגשת אני הרגשת האני הרגשת רגשות הרצון הרצונות חוויה רגשית חוויית האני חופש חופשית חיים חקירות להבדיל להמשיך לחיות להשפיע להשפיע על רגש לחיות לחיות בעולם ללא בחירה ללא בחירה חופשית לפגוע לשפר לשפר את החיים מה ההבדל בין מציאות משמעות משמעותיות רגש רגשות רצון רצון אישי רצון המציאות רצונות שליטה תחושה תחושה של אני תחושה של האני תחושות תחושת אני תחושת האני
חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב)
חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב) האם רבי נחמן מברסלב מעודד או מתנגד לחקירת האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה בהרצאה היא מדוע רבי נחמן מברסלב, מצד אחד, לכאורה מתנגד לחקירות שכליות ופילוסופיות, ומדגיש שוב ושוב את חשיבות האמונה התמימה והפשוטה, ומצד שני, מציין באופן ברור וחד - משמעי שכל אדם חייב להשתמש בשכלו עד קצה ... שהשכל האנושי מסוגל להשיג. לכאורה, יש כאן סתירה בין המסרים של רבי נחמן: האם הוא מעודד את האדם לחקור בשכל, או מתנגד לחקירה ומדגיש את האמונה הפשוטה? אליעד כהן מסביר לעומק ובצורה מפורטת את העומק שמאחורי דברי רבי נחמן. ראשית, הוא מדגיש שרבי נחמן הבין שרוב תלמידיו לא ... דברים שלכאורה נועדו לחזק את האמונה התמימה, אך באמת מטרתם הייתה בדיוק הפוכה: לגרום להם להתעורר ולחקור לעומק. מהי משמעות המסר של אמונה בלבד של רבי נחמן? רבי נחמן נהג לומר לחסידיו תאמינו, תאמינו, תאמינו. על פניו, הדבר נשמע כאילו הוא קורא לאמונה ... את האמונה הזאת. הסיבה לכך פשוטה: רבי נחמן הבין שכל אדם בעולם, כולל ילדים קטנים, מחזיקים בתוכם חקירות וכפירה. אפילו ילד קטן שכועס שלקחו לו צעצוע מביע בכך ספק באמונה שהכל לטובה ומושגח על ידי אלוהים, כלומר, גם הילד הוא כופר קטן. לכן רבי נחמן ... באמונה, כי מי שינסה באמת להאמין ללא שכל, ייתקל במהרה בספקות הפנימיים שלו ויגלה שהוא בעצם מלא בחקירות. כיצד רבי נחמן מברסלב התמודד עם החקירות שלו עצמו? אליעד כהן ממשיך ומסביר כי רבי נחמן לא פחד כלל מחקירות, אלא להיפך - הוא היה הראשון שהעלה את החקירה הכי עמוקה וקשה על אלוהים בעצמו. רבי נחמן אמר שיש לו שאלה כל כך חזקה, שלגדולי הרבנים בכל הזמנים, כולל רמחל וארי, אין תשובה לשאלה זו. הוא אפילו ... לכל התורה ולכל המקורות. בסיכומו של עניין, אליעד כהן מציין כי רבי נחמן למעשה עודד את האנשים לחקור לעומק, לחפש את האמת עד הסוף, ולהבין שהתשובה נמצאת מעל לשכל הרגיל. רבי נחמן דחף את תלמידיו לאמונה דווקא כדי שיגלו את הכפירה שבתוכם, ומתוך כך יבינו שהאמת היא מעבר לשכל הרגיל ולתפיסות הרגילות של אלוהים או תורה. האם רבי נחמן בעד חקירה או אמונה? מהי תורת ארץ ישראל לפי רבי נחמן? מהי השאלה הכי קשה של רבי נחמן? אמונה או כפירה - מה האמת? איך מגיעים לשכל שמעבר לשכל? חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת ועוד - על ברסלב רבי נחמן מברסלב יהדות ועוד ...
הפליליסטים / חקירות / הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית?
... חקירות הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית? אם נתבונן על עניין עולם החקירות ועל עולמם של עורכי הדין הפלילי, נראה משהו מעניין, והוא כי אחת מדרכי ההגנה על חשוד בפלילים שהודה באישום שמיוחס לו, היא על ידי ... על הפשע שהוא ביצע, רק מתוך לחץ נפשי וחרדה מהחוקרים שחקרו אותו. וטענת עורך הדין היא, כי ההודאה נגבתה תחת לחץ, וכי אין בה ממש. ומאחר שהחוקרים יודעים שהחשוד ועורך דינו יכולים לחזור בהם ולטעון שההודאה של החשוד נעשתה תחת לחץ, משום כך כאשר החוקרים מנסים לגבות הודאה מהחשוד, הם לא מסתפקים בהודאה שלו באופן כללי, אלא הם רוצים שהוא יביא להם הוכחות נוספות לכך שהוא ביצע את הפשע. ... ניתן לעמת אותו עם ההוכחות הנוספות שהוא סיפק לחוקרים בזמן ההודאה שלו, על כך שהוא ביצע את אותו הפשע. ואותן ההוכחות הן עומדות בפני עצמן, גם בלי קשר להודאה של אותו החשוד. ויש בזה גם ... באשמה, ותוך כדי שהוא מודה באשמה, הוא מספק לחוקרים פרטים על החקירה, פרטים שהוא לא היה יכול לדעת אותם, אם לא הוא עצמו היה קשור לאירוע בצורה כלשהי. ובפרט אם לא הוא עצמו ביצע את דבר הפשע. ומה עושים ... שאת כל הראיות לכאורה שאותו הנאשם סיפק לחוקרים לגבי המעורבות שלו בפשע, את כל הראיות האלו הוא סיפק לא מתוך ידיעה אישית שלו כמעורב בפשע, אלא משום שאותם החוקרים עשו על הנחקר מניפולציות מסוימות, כדי שהוא כאילו מעצמו יגיד ויעשה כל מיני דברים, למרות שבכלל עשו לו פסיכולוגיה הפוכה כלשהי, והחוקרים גרמו לו להביא ראיות להפללת עצמו, למרות שבאמת הוא חף מפשע. וגם משום כך, כל החקירות של נחקרים, הכל מתועד מצולם ומוסרט, כדי שיהיה ניתן לאחר מכן לבדוק, האם באמת אותו הנאשם הודה באשמה מתוך זה שהוא החליט להודות על ... אשמה ולהרגיש רע עם עצמו. שזה בדיוק כמו אותם החוקרים שמנסים לגרום לאדם להפליל את עצמו, דהיינו, להאשים את עצמו ולחשוב שהוא לא בסדר. ובנוסף, בכל דבר ודבר שיש בעולם, גם בו יש משהו ... ירגיש רע עם עצמו. וגם זה בדיוק עניין אחד עם החוקרים שמנסים להפליל את האדם, דהיינו, מנסים להוביל את האדם אל גיהנום (בית הכלא), במקום אל גן עדן (העולם החופשי). ואחת מהשיטות של החוקרים לגרום לאדם להפליל את עצמו ולהרשיע את עצמו, היא על ידי הפחדה. כי לפעמים החוקרים מפחידים את האדם בכל מיני שקרים שונים, כדי לגרום לו להודות על משהו שהוא לא עשה. ולפעמים לדוגמה החוקרים יכולים להציג לאדם מצג שווא, ולגרום לו לחשוב שאם הוא לא יודה על מה שהם רוצים שהוא יודה, אז הם יפגעו לו בבני משפחתו וכיוב. ... עליו איזה לחץ כלשהו. ואחד הלחצים שמפעילים חוקרים על האדם, הוא הלחץ של הפחד. והפחד גורם לאדם להפסיק לחשוב בהיגיון, ועל ידי זה הוא לפעמים מודה גם במה שהוא לא עשה. וכך גם המחשבות ... הוא לא מפחד מהמחשבות הרעות שיש לו, אלא הוא חוקר אותן בחזרה. דהיינו, הוא לא מוכן לפחד סתם כך ללא סיבה ברורה, אלא הוא מתעמת עם המחשבות שמציקות לו, והוא חוקר ובודק את האמת, האם באמת הוא צריך לפחד מהמחשבות הרעות או שלא. וכאשר האדם חוקר בחזרה את המחשבות שמציקות לו, ועל ידי זה שהוא מעמת אותן עם האמת, שהוא בכלל חף מפשע, שהוא כולו זכאי, על ידי זה המחשבות הרעות ... חשב מחשבות רעות על עצמו ועל העולם. ומאחר שהחוקרים יודעים שהאדם יכול להירגע ולכפור באשמה ובהודאה שלו, לכן הם מנסים לעגן את ההודאה של האדם במציאות, כדי שהוא לא יוכל לטעון ולומר ... ולחץ נפשי ומניפולציות רגשיות ומחשבתיות שעשו החוקרים על הלקוח שלו. אך באמת הלקוח שלו חף מפשע בכל זאת. והמשמעות הרוחנית היא, שעל האדם להבין, שלמרות שנראה לו שהוא לא סתם מאמין שהעולם ... בסופו של דבר אם השופט הוא איש אמת והוא יודע לחקור את האמת היטב, אז האמת סופה לנצח. וביחס לאדם עצמו, סוף האמת לנצח. כי על האדם לא לפחד מהמחשבות הרעות שלו, אלא לרדת לעומק העניין, ...
כתבי בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה
... מהי הסתירה הלוגית בשיטת החקירה של בעל הסולם? אליעד מזהה סתירה לוגית בדברי בעל הסולם שאומר: כדי לברר את כל השאלות הללו בשלמות, צריך להקדים חקירות מסוימות, אך לא חקירות אסורות. אליעד אומר שחקירה שמוגבלת מראש על ידי איסורים או הנחות מוקדמות, לעולם לא תוכל להגיע לשלמות אמיתית, משום שכדי להבין משהו באמת יש לחקור אותו מכל הכיוונים, ללא הגבלות מוקדמות. כיצד בעל הסולם מגביל את החקירה? בעל הסולם מדגיש שיש חקירות שאסורות מבחינת התורה, כגון חקירת עצמותו של הבורא, ומנגד יש חקירות שמצווה לחקור, כגון מעשיו של הבורא. אליעד מצביע על הבעייתיות בכך שבעל הסולם מניח מראש שהתורה נכונה, וכך מגביל את החקירה לשאלות מסוימות בלבד, דבר שפוגע בשלמות החקירה וביכולת להבין את הדברים לעומק באמת. מה אליעד אומר על הקשר בין התורה לבין שאלות קבליות - ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... פחד או דאגה שהיו לנו כבר התגשמו באחד מהיקומים המקבילים. מה שעולה מתוך התפיסה הזו הוא הרעיון שכל החלטה מתקיימת כבר איפשהו, ושהכל קורה בו זמנית. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי דרכי חוויה של אחדות ונפרדות הקשר ... מבין שכל האפשרויות קורות בכל מקרה. זה יכול לצמצם סבל ולהקטין פחד, אך גם להעלות תחושות אחרות. יש הדגשה על כך שחוויה עמוקה של התפיסה הזו דורשת חקירה פנימית: להבין מה זה מקום, מה זה זמן, ומה הקשר ביניהם לבין הפוטנציאל האינסופי. כאשר חוקרים זאת עד הסוף, לכאורה חווים שהזמן והמקום מתבטלים, כי הכל נוכח כל הזמן בכל מקום. האם עדיין חשוב להחליט החלטות כגון האם ללמוד או האם לעבוד? מצד אחד, במבט מהיקום הצר שלנו, בהחלט ... האפשרויות הנוספות. מי שמעמיק באותה תפיסה יכול לחיות את החיים עם פחות היצמדות לתוצאה, ביודעו שכל התוצאות מתקיימות ממילא. כיצד הרעיון קשור גם לחקירות מדעיות נוספות? אומרים שפיזיקאים שחוקרים תופעות קוונטיות נתקלים ברעיון שהחלקיק מצוי בכל המצבים האפשריים עד שהצופה מודד אותו, ואז מתקבלת תוצאה אחת. השאלה איפה נמצאות כל התוצאות האחרות, מובילה להנחה על פיצול המציאות ... מה זה זמן?, מה זה אומר שהדברים באמת קיימים?, האם אפשר שחומר יהיה קיים רק בצורה אחת או בו - זמנית בכל הצורות?. הסיכום הוא שעבור מי שבוחר לחקור לעומק, הדבר עשוי לשנות את תחושת המציאות מקצה לקצה. אדם יכול לחוות את העולם כמשהו שבו הכל פתוח בכל רגע, ויחד עם זאת לשמור על נקודת המבט הרגילה שבה כל רגע קורה דבר אחד מוגדר. ... מציאות אחת? ומה המשמעות של כל האפשרויות האינסופיות?, שאלות שנוגעות גם לבחירה חופשית, גם למדע, גם לרוחניות וגם לתפיסת החיים ברמה האישית ביותר. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי דרכי חוויה של אחדות ונפרדות הקשר ...
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
... איך היה מרגיש באותו מצב ולגיבוש תגובה שתוסיף לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות עלולות להוביל לכך שהנפגע יחווה שוב ושוב את האירוע, דבר שעלול להזיק עוד יותר. לתייג את ... היה מרגיש באותו מצב, ואז מגיב בצורה שמוסיפה לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות כמו מי עשה לך את זה? איך זה קרה בדיוק? עלולות להוביל לכך שהנפגע יחווה שוב ושוב את ...
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
... ויכול להחליט אם הוא רוצה לצאת מהייאוש או להתייאש לגמרי. לפי אליעד, מי שישאל ויחקור באמת ובכנות מוחלטת, ימצא את התשובה, ובכך ייצא מהייאוש ויחווה אושר אמיתי. מה הכי חשוב לעשות מול הייאוש? הדבר החשוב ביותר ... העיקר לנקוט עמדה, עד הסוף. אם זה להתייאש עד הסוף, או לחפש את הפתרון על ידי חקירות ושאלות אבל עד השורש. וכך או כך לכיוון הזה או לכיוון הזה עד סופו, תמצא את האמת וממילא תצא מהייאוש. ...
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
... בלתי מוסבר, הם מייחסים אותו לאלוהים. לפי גישה זו, מתן תורה היה מלווה בניסים ונפלאות, ועל כן משמש הוכחה מוצקה לכאורה לדבר קיומו של כוח עליון. אולם נטען פה שכל חקירה לעומק מובילה למסקנה של אקראיות, שכן גם אם יש כוח אלוהי, מתעוררת השאלה מה גרם לו לרצות לפעול דווקא באופן הזה. בסופו של דבר, הרצון של אלוהים נתפש כרצון אקראי, מכיוון שאי אפשר להסביר מה גרם לו. מדוע התפישה על אלוהים כישות נפרדת מולידה חקירות אינסופיות? כאשר אדם מניח שאלוהים הוא ישות נפרדת מהמציאות - יש אלוהים ויש עולם - נשאלת השאלה למה אלוהים בחר לבצע ניסים. אם המטרה היא להראות שהוא קיים, הוא הרי כל יכול ויכול היה לעשות זאת בדרכים פשוטות יותר. החקירה מובילה לנקודה שבה, אם אין סיבה ממשית לרצון של אלוהים, אז למעשה הכל חוזר לאקראיות. מצד שני, אם הרצון שלו נוצר על ידו עצמו, עדיין צריך לשאול מה גרם לו ... אותות ומופתים, ולכן תאמינו. וברמה הלוגית שום דבר לא הכרחי, אולי ההפך הוא הנכון, כי כאילו קורה נס, ולא חושבים שזה אולי קרה באופן אקראי, חושבים שזה נס. אבל אם נחקור, ונניח שאלוהים רצה לעשות את זה, נשאל את הדתי למה אלוהים רצה לעשות את זה, וכל שאלה שנשאל למה אלוהים רצה, כל חקירה פנימה, זה בכלל אקראי בסוף. גם אם נגיד שאלוהים רצה לעשות את זה, זה כוח אקראי. כי הכוח של אלוהים הוא אקראי, ואלוהים הוא אחד. והדתיים שהם כופרים באלוהים ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... שאין שקל בחדר. אבל אם יש אפילו נקודה אחת שלא נבדקה עד הסוף, הוא לא יוכל להיות בטוח לחלוטין. דוגמה זו ממחישה את החשיבות של חקירה שכלית יסודית ושלמה בכל תחום בחיים. מהו המפתח לוודאות שכלית מוחלטת? אליעד מדגיש כי המפתח לוודאות מוחלטת הוא שימוש מלא בשכל האישי. כל אחד חייב לנצל את מלוא הפוטנציאל השכלי שלו כדי לחקור כל אופציה קיימת. הוא מדגיש שאי אפשר להגיע לוודאות באמצעות רצון בלבד - חייבים שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם ... מכאן שאותו ילד מעולם לא היה באמת בטוח באותו נושא. כיצד מפתחים את השכל כדי להגיע לוודאות מוחלטת? הדרך לפתח את השכל היא על ידי חקירת כל דבר באופן יסודי. אליעד ממליץ לקחת נושאים פשוטים מהחיים - כמו להבין איך עובד מנוע של רכב, או אפילו חפצים פשוטים בחדר - ולשאול שאלות עומק כמו למה זה ככה?, האם זה מחויב שיהיה כך? וכדומה. באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות גורליות כמו ...
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
... ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם איך פתרון ספק קשור לשחזור אירועים וחקירה? בהרצאה, נדונה הדרך בה ניתן לפתור ספק ולצאת ממנו באמצעות שחזור תהליך או אירועים. אליעד דיבר על ההיגיון העומד מאחורי שחזור תהליך, במיוחד בהקשרים של חקירות משטרתיות וניתוחים של תהליכים. הוא הציע את הרעיון של חקירה שנעשית באמצעות שחזור של אירועים ושלבים, כדי למצוא את התשובות לשאלות שנותרו לא פתורות. מהו התהליך שמסייע לשחזר אירועים? בהקשר של ... שבו האדם מנסה לשחזר, עשוי להוביל למסקנה שנמצאת לא על פי ההיגיון או על פי הציפיות. החקירה יכולה לחשוף גם נקודות בלתי נכונות או חסרות שמובילות את האדם לחשוב מחדש. מה הקשר בין שחזור תהליך והיווצרות ספק? אליעד מציין כי ... ישנם הרבה אנשים שמעורבים במצב וכולם טוענים לזכור פרטים שונים, אליעד מציע לגשת לתהליך של חקירה ממקום של מחויבות: מה כל אחד יודע, מה כל אחד זוכר ומה כל אחד יכול להעיד עליו. תהליך זה כולל את כל האפשרויות כדי לאתר את השקר או את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהי בחירה חופשית והאם יש לנו שליטה על הרצונות שלנו? האם הרצונות שלנו הם אישיים או שייכים למציאות? האם הידיעה שאין לנו בחירה יכולה לשפר את החיים או לפגוע בהם? האם ללא בחירה חופשית יש משמעות לרגשות שלנו? האם חקירת הבחירה החופשית מובילה לאובדן תחושת ה"אני"? איך האדם ממשיך לחיות בעולם לאחר שהבין שאין לו בחירה חופשית? כיצד ההבנה שאין בחירה יכולה להשפיע על החוויה הרגשית שלנו? האם באמת יש לנו בחירה או לא? מה ההבדל בין רצון אישי לרצון המציאות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חקירות, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חקירות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לתזונה נכונה, אימון אישי למנהלים, מאמן שיווקי בתחום חקירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6719 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 15:34:03 - wesi1